[SoB] Netjes stoppen met Stampen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-09-2021

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Topicstarter
Ok, Ok ik weet dat het nog vroeg is maar naar aanleiding van deze post van VJS op het ARS forum wil iedereen vragen om een lopende test netjes af te maken en/of te expiren op de SoB homepage. Ik heb het nu maar vast gepost zodat minder frequente bezoekers ook de kans krijgen om dit te lezen, en vertel het voort ;)
Originally posted by VJS:
@DPC,

Thats some pretty impressive firepower but I'd remind you guys that tests need to be finished to score. By that I mean some of these tests take weeks to complete if they are not completed the score will eventually be removed.

Also for those users that decide to only participate for the month. Please ask them to finish the test they started. Once they are complete please make sure they expire all pending tests in their user profile so no test is left undone.

Thanks again.
Het beste kun je dus lopende testen netjes af moet maken 1) in het belang van het project (testen die 95% af zijn moeten later alsnog opnieuw gedaan worden), 2) in het belang van DPC (als je testen niet afmaakt zul je uiteindelijk minpunten krijgen (en dus DPC ook).

Om netjes te stoppen moet je:
- de test waar je mee bezig bent afmaken * (In de windows client is het heel makkelijk, gewoon de optie "exit w/o new test" aanvinken)
- na het inleveren van deze test log je in op www.seventeenorbust.com en ga je naar je lijstje met pending tests via Preferences -> "Pending test managment" -> daar druk op "expire" voor elke nog openstaande test.

* Voor linux/mac is deze optie er niet dacht ik, het beste is dan tegen het einde van de lopende test "transmit intermediate blocks" uit te zetten. Zodra de hele test klaar is word deze toch geflusht, vervolgens stop je de nieuwe test zsm en expire je deze op de website. Omdat je "transmit intermediate blocks" al uit had staan heb je voor de nieuwe test nog niks ingeleverd en krijg je geen minpunten. (Tenzij iemand een beter manier weet om een linux/mac client netjes te stoppen).

PS het is wel de bedoeling pas na 1 mei te stoppen hè, maar doorgaan mag ook :+ . Het zou namelijk wel leuk zijn om iig meer te doen dan Primerib (~35T/dag dus).

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Will do

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruts0r
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-05 22:04
Heb je de link naar de thread waar je die quote vandaan hebt? Ik zou dat thread ook graag lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 22:48

vehpol

Go Go Gadget!

Dit gaat dus alvast al mis bij Vista (64) als je ze niet zichtbaar draait. Als je het veranderd in de regedit dan doet ie daar, schijnbaar, niets mee. Had het namelijk alvast even geprobeerd laatst. 1 van de 4 test was bijna klaar, geprobeerd, haalde een nieuwe op. Na reboot kijken in de regedit, staat de waarde weer gewoon normaal. Nu lopen 4 tests over 4 cores niet gelijk. Dus ik zou hoe dan ook aan het einde enkele tientallen procenten moeten weggooien op deze manier.

Edit: Eerder vandaag bijvoorbeeld:
(k=55459, n=11273674) [96.3%]
(k=24737, n=11463511) [0.7%]
(k=22699, n=11389942) [34.9%]
(k=21181, n=11273804) [94.0%]

Zou ik nu stoppen dan maak ik uiteraard test 1 en 4 af, dan zou 1 tot zo'n 7% zijn en 4 tot 41% en 1 ook alweer een paar procent op weg. Gooi ik dus toch bijna een halve test weg. Blijft zonde.

Edit2: Bedenk me net, eigenlijk valt het mee, want het is 50% van 1 test, dus per saldo 1/8e van mijn max output over die 4 tests.

[ Voor 34% gewijzigd door vehpol op 14-04-2008 23:44 ]

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-06 14:30
Dan draai je toch heel even zichtbaar? Kan je bij de service instellen (bij logon, allow interaction with desktop, dan service herstarten). Dan zet je die "exit w/o new test" aan in 1 van de zichtbare client windows, zet interact weer uit, en herstart de service.

Als dan alle tests klaar zijn, sobsvc -u en klaar.

Toch? Of zie ik weer eens wat over het hoofd?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167389

IS er een probleem met na 30 April.... koninklijk bezwaar misschien :X
PS het is wel de bedoeling pas na 1 mei te stoppen hè, maar doorgaan mag ook :+ . Het zou namelijk wel leuk zijn om iig meer te doen dan Primerib (~35T/dag dus).
of, ja natuurlijk, op die dag van de arbeid mag je niet aan je computer komen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 167389 op 14-04-2008 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Topicstarter
Pruts0r schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:30:
Heb je de link naar de thread waar je die quote vandaan hebt? Ik zou dat thread ook graag lezen :)
http://episteme.arstechni...97561/m/933002294731/p/20 + toegevoegd aan TS :)
DigiK-oz schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:49:
Dan draai je toch heel even zichtbaar? Kan je bij de service instellen (bij logon, allow interaction with desktop, dan service herstarten). Dan zet je die "exit w/o new test" aan in 1 van de zichtbare client windows, zet interact weer uit, en herstart de service.

Je moet "exit w/o new test" bij alle cliënts apart aanzetten.

[ Voor 46% gewijzigd door Frentik op 14-04-2008 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

DigiK-oz schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:49:

Zoals ik in deze post (vehpol in "[Stampede] #7 SoB - The saga continues") aangaf lukt me dat bij Vista 64 niet, dus dit gaat helaas niet op. Heb alle plekken in het register opgezocht waar het stond, maar allemaal aanpassen mocht dus ook niet baten.

Edit: :$ Misschien moet ik het terug trekken. Had het nog maar eens geprobeerd, in de HKEY_LOCAL_MACHINE, LhDn opgezocht (hier staan immers ook de k/n in, en deze transmit houdt hij bij mij ook aan ipv de anderen), special handling op 1, rest doorzoeken, stonden ze ook op 1. Reboot, en daarna stonden ze nog steeds op 1. Ik hou het in de gaten!

[ Voor 18% gewijzigd door vehpol op 15-04-2008 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Voor de mensen die de Windows Service gebruiken:

1. Bij een herstart van de service worden alle clients weer opgestart en degene zonder een test zullen weer een nieuwe ophalen.

2. Zorg er iig voor dat de service-opties '-m' en '-s' uitstaan; deze opties monitoren de client en zorgen ervoor dat de service evt. clients die gestopt zijn weer opnieuw opstart (dit geldt dus ook voor clients die gestopt zijn na het afronden van een test). Clients die op dat moment zonder test zitten halen gewoon weer een nieuwe op!

3. De optie 'Exit w/o new test' zet de register-waarde 'special_handling = 1', deze waarde wordt gedeeld door multiple clients, wanneer 1 van de clients klaar is met zijn test zal deze waarde gereset worden naar 0. Zolang de overige clients blijven draaien is dit geen probleem (omdat dezen de register-waarde bij het opstarten uitlezen), maar bij een herstart van een client (bv. bij een service herstart) zal de 'Exit w/o new test' dus weer uitstaan!

Dus bij gebruik van de service dient er effe extra opgelet worden m.b.t. het afronden van de tests zonder nieuwen op te halen, ikzelf draai de laatste batch tests meestal handmatig i.c.m. de nodige register-hacks om alles in goede banen te leiden (kennis van de register-waarden vereist). ;)

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 19:21

XanderDrake

Build the future!

Check, will do :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

@ Theadalus: Kijk, dat verklaard het bij mij. Dank. Zo gaat het wel goed komen op het eind }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wat nou als je je wachtwoord niet meer weet en je account geregistreerd is op een e-mailadres dat meer niet bestaat?

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

MarkB schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:21:
Wat nou als je je wachtwoord niet meer weet en je account geregistreerd is op een e-mailadres dat meer niet bestaat?
Dan heb je een probleem. :P

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-06 14:06

sus

is druk :+

dan maak je dat mailadres toch gewoon weer aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Niet online
sus schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:21:
dan maak je dat mailadres toch gewoon weer aan :?
Geef me even een basiscursus hoe ik dat zou moeten doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-06 14:06

sus

is druk :+

MarkB schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:04:
[...]

Geef me even een basiscursus hoe ik dat zou moeten doen :?
hhmm... bedenk me net, na het lezen van jouw post, dat je best eens een ISP-wissel zou kunnen hebben gehad... Dan wordt het lastig, maar niet onmogelijk. Gewoon ff bellen met de oude ISP en dan hopen dat je een DPC-ert aan de lijn krijgt die dat mailadres weer even maakt voor je :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Niet online
sus schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 11:08:
[...]

hhmm... bedenk me net, na het lezen van jouw post, dat je best eens een ISP-wissel zou kunnen hebben gehad... Dan wordt het lastig, maar niet onmogelijk. Gewoon ff bellen met de oude ISP en dan hopen dat je een DPC-ert aan de lijn krijgt die dat mailadres weer even maakt voor je :+
ISP bestaat ook al niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Topicstarter
MarkB schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 18:10:
[...]

ISP bestaat ook al niet meer :)
Stuur een mailtje naar louie (lhelm@) en/of David (danorris@) en vraag of ze het email adres voor je aanpassen. Het domein voor beide is @seventeenorbust.com. Je kan het ook vinden onderaan iedere pagina op www.seventeenorbust.com

[ Voor 10% gewijzigd door Frentik op 19-04-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 11:59

IWriteCode

Less = more

En hoe zit het met exit w/o new test als je je clients als service hebt geinstalleerd? Stopt de service dan ook? Start ie de client automatisch opnieuw op met een nieuwe key?

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Jamal schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:38:
En hoe zit het met exit w/o new test als je je clients als service hebt geinstalleerd? Stopt de service dan ook? Start ie de client automatisch opnieuw op met een nieuwe key?
Dit wil ik ook graag weten. Stoppen alle sb.exe's gewoon en blijft de service wel doordraaien of wordt de service ook gestopt?

Vraag 2: kun je in Vista ' exit w/o new test' instellen als SoB als service hebt draaien door service te stoppen, client handmatig te starten, vinkje aan, exit en service weer starten? Dat interact with desktop werkt in Vista nl niet zo goed; ik kan alleen de status van client 2 op de interactive desktop zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Topicstarter
Jamal schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:38:
Zoals noordvogel al zegt

- stop de service
- start handmatig 1 sb.exe vanuit de sob folder -> GUI versie
- in de GUI -> config -> "exit w/o new test" aanvinken -> save
- exit GUI
- start de service weer.

De exit w/o new test is nu geldig voor alle sb.exe's die via de service gestart worden (zie ook Sinlath in "[SoB] hitparade van 22 april")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Wordt de service dan ook gestopt? Of alleen de processen sb.exe?
Ik zoek nl. een manier om Boinc automatisch te starten als SoB klaar is met z'n testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met bijv Bill2's Process Manager kan je automatisch een Net Stop command laten executeren als BOINC opgestart wordt. Je kunt ook BOINC altijd via een bat starten en die net stop regel daar in zetten. Daar SB deinstalleren of in services.msc de start op manual zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Max
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:00

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Is er voor Linuxclients echt geen nettere manier?

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166687

Frentik schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:00:
Ok, Ok ik weet dat het nog vroeg is maar naar aanleiding van deze post van VJS op het ARS forum wil iedereen vragen om een lopende test netjes af te maken en/of te expiren op de SoB homepage. Ik heb het nu maar vast gepost zodat minder frequente bezoekers ook de kans krijgen om dit te lezen, en vertel het voort ;)
En als ik nou wil stoppen met 1 client (in dit geval de laptop), moet ik dan ook op de site inloggen? (de pc van me ouders gaat gewoon door)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

okay okay, nu will ik het weten ".... en/of te expiren op de SoB homepage" het 12400 blokjes werkstuk staat nu op 40%. Het wordt eind mei voor die klaar is, dus, wat gebeurd er als ik die test in m'n preferences expireer and wat is het verschil met het expireren op de "SoB Homepage"?

And don't tell me me/dpc are going to keep the cEMs for the 40%.... because i will, without further ado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 14:15
Anoniem: 167389 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 11:42:
okay okay, nu will ik het weten ".... en/of te expiren op de SoB homepage" het 12400 blokjes werkstuk staat nu op 40%. Het wordt eind mei voor die klaar is, dus, wat gebeurd er als ik die test in m'n preferences expireer and wat is het verschil met het expireren op de "SoB Homepage"?

And don't tell me me/dpc are going to keep the cEMs for the 40%.... because i will, without further ado.
als de test in expire modus gaat via de SoB site dan verdwijnt deze uit je test lijst elke result wat je er dan op inlevert levert je "strafpunten" op.

de test in je preferences expireren? ik zou niet weten waar dat zou moeten zijn in de SoB client.

is het iemand al opgevallen dat sinds 2 dagen de testen heel klein zijn, N waarde slechts 8721262.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry, als je inlogged dan naar je personal prefs. Weet niet wat SoB Homepage prefs zijn.

/me Ja, Louis Helm is a suspect dude :D

(maak die test wel af hoor, maar het blijft door die teksten sijpelen dat het zonder schade zou verlopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

De stampede is afgesloten en degenen die wilden stoppen zullen dat ondetussen wel hebben gedaan...
Deze stucky = stucky af.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Pagina: 1