Ik heb vorige week ook een D-Link DNS-323 NAS besteld en ontvangen. Ben er super blij mee

! Mede dankzij dit topic ben ik op het idee gekomen om deze NAS te halen.
Super bedankt voor o.a. de uitleg voor Debian Chroot op een USB stick van
The_DoubleU en daarbij de uitleg op de website van
H4x0R. Heb er erg veel aan gehad!!
Ik heb nu Debian Chroot met daarbij HellaNZB, Lighttpd en Zussaweb draaien op een USB stick.
Ik heb echter nog 2 vragen:
- Ik heb hellanzb nu zo draaien dat de gedownloade inhoud van een nzb op de harde schijf komt te staan in de map /mnt/HD_a2/HellaNZB/done (dus niet op de USB stick waar hellanzb zelf op staat geinstalleerd). De downloads worden overigens ook automatisch uitgepakt/unrar in een map die weer in de map done staat. Als ik die map (die dus gedownload is) wil verwijderen heb ik daar geen rechten voor. Ik moet dan via het command: chmod 777 (mapnaam) de map alle rechten geven via een telnet sessie. Mijn vraag is nu.. Hoe kan ik ervoor zorgen dat alles wat ik download meteen automatisch alle rechten heeft om verwijderd (liefst geknipt (van cut-copy-past)) kan worden?
- Mijn 2e vraag is meer een schoonheidsbug

. Bij mijn zussaweb staat bovenaan: free disk space: 1268.35MB. Dit is echter de vrije ruimte op de USB stick die ik gebruik (omdat zussaweb op de usb stick draait). Hoe kan ik dit nu veranderen zodat hij de vrije ruimte van mijn Harde Schijf aangeeft?
Ik vermoed dat het in de funtions.php file ligt. in het volgende stukje:
code:
1
2
3
4
| [...]
function freediskspace() {
return (round (disk_free_space("/")/1024/104,2));
[...] |
Maar waar moet ik die in veranderen??
Alvast bedankt!