[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 22 Laatste
Acties:
  • 245.013 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:32
Is er trouwens iemand die een VPN achtig iets op zijn/haar NAS heeft staan?

Ik heb inmiddels Debian er al wel op, maar openvpn heb ik nog niet aan de praat, en een simpele PPTPd doet het ook niet. Van die laatste vermoed ik dat het niet werkt ivm het netwerk oid, kan namelijk ook geen ifconfig doen.

Verwijderd

Hallo :)

Ik heb een CH3SNAS gekocht (2e hands) waar geen voeding bij zit. Is er iemand zo vriendelijk die de details van de voeding wil vertellen? Wellicht staat op de voeding op welke pen 12v en welke 5v zit?

Ik zal een foto maken van de achterkan, wellicht zijn er meer types in omploop met verschillende aansluitingen qua voeding?

Bij voorbaat al erg dank :)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

the real JAMF schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:31:
 Z:\ is niet toegangkelijk 
kan geen configuratiegegevens bij de domeincontroller lezen 
omdat de computer niet beschikbaar is, of omdat de toegang is geweigerd
Zei ie dat letterlijk zo? Slordig dat ze "toegankelijk" verkeerd hebben gespeld.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Ik zou het op zich wel willen, maar wie koopt er nou een tweedehands NAS zonder voeding? Riekt een beetje verdacht. Dat je je net geregistreerd hebt en dit je enige post op dit forum is helpt ook niet mee.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Arfman schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:55:
Ik zou het op zich wel willen, maar wie koopt er nou een tweedehands NAS zonder voeding? Riekt een beetje verdacht. Dat je je net geregistreerd hebt en dit je enige post op dit forum is helpt ook niet mee.
Dat snap ik :)
Beetje toelichting dan maar he :)

Ik heb de NAS bij iemand zien werken en lijkt mij ideaal. Mijn budget is wat beperkt helaas en ik heb een gok genomen door er eentje te kopen zonder voeding. Ik kreeg niet echt een duidelijk beeld waarom de voeding ontbrak maar mijn vader is wel dusdanig handig dat hij wel een voeding in elkaar kan zetten. Het enige is dan dat je natuurlijk wel de juiste voltages op de juiste pennetjes zet ;)

En ik heb mij ooit eerder geregistreerd, maar dat is lang geleden en ik weet mijn loginnaam niet eens meer. En nu kan ik eerst allemaal andere postings gaan doen waar ik geen belang bij heb of gewoon direct mijn vraag stellen en dit account wel goed onthouden en hier in de toekomst ook gebruik van te maken :)

Zo, dat was het, niet meer en niet minder :) En ik zou het dus erg waarderen als iemand me kan helpen met een juiste voeding. Los bestellen is geen optie ben ik al achter.

• Arfman

Arfman

Drome!

Kijk eens wat ik vond toen ik Googlede op "ch3snas power supply specs": http://www.conceptronic.n...93&Prod=CH3SNAS&subid=559

:)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 19:20
Blijkbaar zijn er toch nog schijven die niet ondersteunt worden. Gisteren de dns-323 binnengekregen en direct een WD 750GB erin gepropt. Maar na vier keer "format failed" toch maar een samsung 500GB erin gestopt. En dat werkte direct. Ik dacht dat ik gelezen had op de site van d-link dat alle problemen met schijven van 750 of meer opgelost waren.

Heb gans dit topic doorgelezen maar vrees dat 3/4den chinees is. Het enigste dat ik ken van Linux, is hoe ik het woord moet schrijven :+

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

• Arfman

Arfman

Drome!

Nieuwste firmware op de NAS staan?

Verwijderd

Arfman schreef op donderdag 11 september 2008 @ 08:56:
Kijk eens wat ik vond toen ik Googlede op "ch3snas power supply specs": http://www.conceptronic.n...93&Prod=CH3SNAS&subid=559
:)
Bedankt :) Al moet ik zeggen dat ik die info ook gevonden had en hier niet specifiek zie staan wat ik zoek. Of kijk ik zo blind? :S

Ik weet dat er 12v 3a en 5v 3a in gaat, maar er zijn 4 pennetjes. Nu kan ik wel wat gokken, maar als ik 12v op de 5v zet dan vindt die nas dat niet zo prettig denk ik :D Daarom is het wel fijn om te weten welk pennetje hoeveel volt afgeeft. Dit kan ik dus vooralsnog niet vinden op internet.
Vaak staat op de voeding wel hoeveel volt op welk pennetje staat. Ik heb een vergelijkbare voeding waar het ook op staat, alleen is de gok mij te groot om die erin te steken :D Poef weg nas vind ik ook zo zonde 8)7 }:O

Bedankt in ieder geval en ik hoop dat iemand zo vriendelijk is om even op zijn voeding te gluren wat er op staat :) _/-\o_

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:20:
[...]

Bedankt :) Al moet ik zeggen dat ik die info ook gevonden had en hier niet specifiek zie staan wat ik zoek. Of kijk ik zo blind? :S

Ik weet dat er 12v 3a en 5v 3a in gaat, maar er zijn 4 pennetjes. Nu kan ik wel wat gokken, maar als ik 12v op de 5v zet dan vindt die nas dat niet zo prettig denk ik :D Daarom is het wel fijn om te weten welk pennetje hoeveel volt afgeeft. Dit kan ik dus vooralsnog niet vinden op internet.
Vaak staat op de voeding wel hoeveel volt op welk pennetje staat. Ik heb een vergelijkbare voeding waar het ook op staat, alleen is de gok mij te groot om die erin te steken :D Poef weg nas vind ik ook zo zonde 8)7 }:O

Bedankt in ieder geval en ik hoop dat iemand zo vriendelijk is om even op zijn voeding te gluren wat er op staat :) _/-\o_
Pak een multimeter, en meet hoe de pennetjes in verbinding staat met de connector van de HDD (sata power). Dan weet je iig waar de +5 en de massa moeten zitten. De +12 is dan de overgeblevene.

• Kenhas
Arfman schreef op donderdag 11 september 2008 @ 12:50:
Nieuwste firmware op de NAS staan?
1.04 staat erop

• Arfman

Arfman

Drome!

Hmm, vreemd. Ik heb ook 1.04 (geloof ik) en mijn 750GB disk (Samsung F1) kon ik zonder problemen formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 20:19

oZy

Hallo, hier nog een DNS-323 user.. kort vraagje, ik heb ffp 0.5 en debian etch geinstalleerd (volgens de howto). En dat werkt allemaal prima, behalve het starten van openssh. Ik heb de regel toegevoegd aan fun_plug:
cd /mnt/HD_a2/debian && chroot etch /etc/init.d/ssh start >> /var/log/ssh.log 2
maar in ffp.log zie ik nu
chroot: No such file or directory
terwijl als ik inlog via telnet en datzelfde commando copy/paste het wel werkt.

Moet ik er misschien een sleep tussen zetten omdat chroot nog niet gevonden kan worden oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-08 19:07

JAMF

010 the number of the best

SeatRider schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:49:
[...]

Zei ie dat letterlijk zo? Slordig dat ze "toegankelijk" verkeerd hebben gespeld.
nee dus ---was een typo -- teksten uit waarschuwingsvensters kan je niet copy en pasten

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 13:41
Je zou 1.05 eens kunnen proberen?

De info bij de fw:
¤ Add BitTorrent Support.
¤ Add LLTD Support.
¤ Add Jumbo Frame Support up to 9000.
¤ Add option to re-configure the Hard Drive configuration as RAID 1 when installing the 2nd new Hard Disk.
¤ Add Korean and Turkish codepage support in the FTP client language settings.
¤ Add .info domain support for email alerts.
¤ Fixed Hard Disk formatting on certain drives.
¤ Fixed Print Server support.
¤ Fixed iTunes support for large music libraries.
Misschien heb jij wel zo een "certain" drive :)

[ Voor 68% gewijzigd door DaRKie op 12-09-2008 21:11 ]

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

Hoi hoi,

heb een ch3snas met 2x 1tb wd green drives en ben er erg tevreden mee!

Ik heb al een aantal raid configs gedraaid maar nu zie ik dat VOLUME_1 nu VOLUME_1-1(shares) heb gekregen... heb al mijn data inmiddels verplaatst naar de ch3snas maar hoe kan ik weer VOLUME_1 krijgen als share want de path staat wel goed?

(zonder alles opnieuw te doen?)

greetz

[ Voor 6% gewijzigd door spanx op 13-09-2008 15:11 . Reden: fouden ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

opgelost :)

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

heeft iemand een how to install nzbget?

Verwijderd

En ik heb een werkende voeding :)

Ik heb een mail gestuurd naar Conceptronic en ik kreeg een vriendelijk mailtje terug (zelfs in het Nederlands! :D) met de foto's van de voeding!

Ik ben helamaal blij, gelijk de juiste voeding erbij gezocht en ik heb hier een werkende NAS!
Goede service bij Conceptronic! Je zou bijna denken dat ze meelezen met het forum :P _/-\o_ ;)

Bedankt! :)

• TimTie
  • Laatst online: 25-02 14:43
Kan me iemand misschien vertellen hoe ik het beste het volgende kan oplossen.
Op mijn CH3SNAS heb ik funplug geïnstalleerd en MLdonkey maar om duidelijke reden heb ik geen schrijf rechten in schrijf rechten in die mappen. Terwijl ik op alle andere mappen op de NAS dit wel heb. Heb al geprobeerd om via take ownership een user rechten te geven maar dit pikt hij niet. Aangezien ik de mappen graag zou willen updaten met de nieuwste versie van beide stukken software maar dit gaat niet. Krijg de melding dat ik niet genoeg rechten heb. Ik heb geen Samba geïnstalleerd zou dit wel moeten? Zo ja, kan iemand dan uitleggen waarom.

Gegevens:
- Vista PC
- Conceptronic CH3SNAS Firmware 1.03
- Fun_plug 0.3
- MLDonkey 2.9.5

Update naar:
- Fun_plug 0.5
- MLDonkey 2.9.6

[ Voor 18% gewijzigd door TimTie op 13-09-2008 17:05 ]

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

heb net fun_plug 0.5 succesvol geinstalleerd ...

heb daarna nzbget en ipkg geinstalleerd maar werken doet hij niet, mis verschillende vereiste packages maar hoe en waar download ik deze? ps wil ook de web interface hebben en heb daarom ook lighthttpd geinstalleerd....

wat kan ik nog doen?

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:02

Priet

To boldly do what no one has..

spanx schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 15:11:
heeft iemand een how to install nzbget?
Hallo zeg, zoek ff dit topic door. Is meerdere malen aan bod gekomen...

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:12
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 16:18:
En ik heb een werkende voeding :)

Ik heb een mail gestuurd naar Conceptronic en ik kreeg een vriendelijk mailtje terug (zelfs in het Nederlands! :D) met de foto's van de voeding!
Misschien iets om hier te posten, dan hebben er andere ook wat aan,..ooit. (hopelijk blijft mijn voeding altijd goed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Na het keer op keer lezen van dit topic ben ik er in geslaagd om nzbget werkend te krijgen met de par check.

ik heb nu nog 1 probleempje, en dat is unrarren. dit wil niet lukken via een postprocess.sh
Steeds krijg ik de foutmelding in nzbgetweb en ook in de nzbget log:

INFO Executing post-process-script for ditdan/Waterland_04
DETAIL Post-Process: postprocess.sh: applet not found
INFO Completed post-process-script for ditdan/Waterland_04
INFO Cleaning up download queue for ditdan

applet not found.

ik ben er ondertussen uit dat een applet een sub programma is, dus dit kan van alles zijn wat er niet gevonden kan worden. Als postprocess bestand gebruik ik het voorbeeld van :
[quote]renzo4000 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:18:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
#!/ffp/bin/bash

# 1 - path to destination dir, where downloaded files are located; 
# 2 - name of nzb-file processed; 
# 3 - name of par-file processed (if par-checked) or empty string (if not); 
# 4 - result of par-check: 
# 0 - not checked: par-check disabled or nzb-file does not contain any 
# par-files; 
# 1 - checked and failed to repair; 
# 2 - checked and sucessfully repaired; 
# 3 - checked and can be repaired but repair is disabled; 
# 5 - state of nzb-job: 
# 0 - there are more collections in this nzb-file queued; 
# 1 - this was the last collection in nzb-file; 
# 6 - indication of failed par-jobs for current nzb-file: 
# 0 - no failed par-jobs; 
# 1 - current par-job or any of the previous par-jobs for the 
# same nzb-files failed; 

Sendmail=False 
from=MyBook@isp.com 
sendto=ReMiA@isp.com 
server=mail.isp.com 
nzbdir=/mnt/HD_a2/ffp/Downloads/nzb/

# True False 
UNRAR=True 
declare -a RARFILES 
dir=$1 
dest=/mnt/HD_a2/Klaar/Downloads/
PauseServer=True 

if [ "$5" = "1" ] 
then 
chmod -R 766 "$1" 
subject="Download of $1 completed" 
if [ "$4" = "0" ] ; then 
echo "PAR2 not checked: par-check disabled or nzb-file does not contain any par-files" > "$nzbdir/message.txt" 
elif [ "$4" = "1" ] ; then 
echo "PAR2 checked and failed to repair" > "$nzbdir/message.txt" 
elif [ "$4" = "2" ] ; then 
echo "PAR2 checked and sucessfully repaired" > "$nzbdir/message.txt" 
elif [ "$4" = "3" ] ; then 
echo "PAR2 checked and can be repaired but repair is disabled" > "$nzbdir/message.txt" 
elif [ "$4" = "" ] ; then 
echo "No PAR2 returncode" > "$nzbdir/message.txt" 
fi 
if [ -f "$1/_brokenlog.txt" ] ; then 
echo >> "$nzbdir/message.txt" 
echo "Broken Files:" >> "$nzbdir/message.txt" 
cat "$1/_brokenlog.txt" >> "$nzbdir/message.txt" 
fi 
fi 

if [ $UNRAR = "True" ] ; then 
# PAUSE Server 
if [ $PauseServer = "True" ] ; then 
/mnt/HD_a2/ffp/bin/nzbget -P 
fi 
cd "$dir" 
RARFILES=(`ls | grep -E [.][pP][Aa][Rr][Tt][0]*[1][.][Rr][Aa][Rr] | tr ' ' '§'`) 
number_rar=${#RARFILES[*]} 
if [ $number_rar -ge 1 ] ; then 
for b in ${RARFILES[@]} 
do 
# t=${RARFILES[0]##/*/} verwijder path in filename 
rar=${b//§/ } 
f=${rar/[.][pP][Aa][Rr][Tt][01]*[.][Rr][Aa][Rr]/} 
destdir=$dest$f 
mkdir "$destdir" 
unrar x -y -o- -p- "$rar" "$destdir" 
echo "UNRARRED $rar to $destdir" >> "$nzbdir/message.txt" 
chmod -R 766"$destdir" 
done 
else 
RARFILES=(`ls | grep -E [.][Rr][Aa][Rr] | tr ' ' '§'`) 
number_rar=${#RARFILES[*]} 
if [ $number_rar -ge 1 ] ; then 
for b in ${RARFILES[@]} 
do 
rar=${b//§/ } 
f=${rar/[.][Rr][Aa][Rr]/} 
destdir=$dest$f 
mkdir "$destdir" 
unrar x -y -o- -p- "$rar" "$destdir" 
echo "UNRARRED $rar to $destdir" >> "$nzbdir/message.txt" 
chmod -R 766"$destdir" 
done 
fi 
fi 

# UN-Pause server 
if [ $PauseServer = "True" ] ; then 
/mnt/HD_a2/ffp/bin/nzbget -U 
fi 
fi 

if [ $Sendmail = "True" ] ; then 
echo OK 
sendEmail -t $sendto -f $from -u $subject -s $server -o message-file="$nzbdir/message.txt" -q 
fi

heeft iemand enig idee waar deze foutmelding vandaan kan komen. Handmatig unrarren werkt wel..

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Priet schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 18:43:
[...]

Hallo zeg, zoek ff dit topic door. Is meerdere malen aan bod gekomen...
Als ik niet gezocht had had ik het ook niet gevraagd..... :| |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Checkeys schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:27:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, ik zit ook op 4 MB/sec. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft gevonden, of een verklaring. (Of is deze snelheid gewoon begrenst door de processor/geheugen van de NAS??) (de eerste rsync van 500GB gaat anders toch echt bijna 30 uur duren)

update: omdat de door mijzelf geïnitieerde sync meer dan 24 uur duurt begint de tweede sync nog voordat de eerste is afgelopen. Hierdoor krijg ik uiteindelijk geen hardlinks naar backup data, maar wordt de data fysiek meerdere keren geback-upt. Volgens mij is de enige oplossing hiervoor door de snapshot.sh niet iedere dag te laten uitvoeren, of om hem nog niet aan de crontab toe te voegen. Dat ga ik vandaag eens proberen.
Is er iemand die met rsync wel hogere snelheden haalt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

spanx schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:53:
[...]

Als jij goed gezocht had had ik het ook niet gezegd... :| |:(

Priet in "[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-3..."

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 19:49
spanx schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:53:
[...]

Idd niet zo goed gezocht. Vertel in mijn post regel voor regel wat je in moet typen. Kun je in Putty zo kopiëren en uitvoeren...

Scorpinus in "[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-3..."

Who is General Failure and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Checkeys schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:27:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, ik zit ook op 4 MB/sec. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft gevonden, of een verklaring. (Of is deze snelheid gewoon begrenst door de processor/geheugen van de NAS??) (de eerste rsync van 500GB gaat anders toch echt bijna 30 uur duren)

update: omdat de door mijzelf geïnitieerde sync meer dan 24 uur duurt begint de tweede sync nog voordat de eerste is afgelopen. Hierdoor krijg ik uiteindelijk geen hardlinks naar backup data, maar wordt de data fysiek meerdere keren geback-upt. Volgens mij is de enige oplossing hiervoor door de snapshot.sh niet iedere dag te laten uitvoeren, of om hem nog niet aan de crontab toe te voegen. Dat ga ik vandaag eens proberen.
Ik blijf steken rond de 7-8 MB/sec. De eerste rsync (waarbij de totale 700gb is overgepompt) heb ik inderdaad de cronjob uitgezet. Deze rsync heeft ongeveer 2 a 3 dagen geduurd. De dagelijkse rsync gaat (vanzelfsprekend) wel binnen de 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
SeatRider schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:29:
[...]

Ik blijf steken rond de 7-8 MB/sec. De eerste rsync (waarbij de totale 700gb is overgepompt) heb ik inderdaad de cronjob uitgezet. Deze rsync heeft ongeveer 2 a 3 dagen geduurd. De dagelijkse rsync gaat (vanzelfsprekend) wel binnen de 24 uur.
Dus jij hebt ook geen oplossing gevonden om de rsync sneller te laten werken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Met rsync over SSH kom ik iig niet verder dan 1,85 MB (lokaal netwerk) :p Maar dat zal komen door de beperkte CPU.

En terwijl ie daar zo druk op staat te stampen even de volt-meter bekeken: 32 watt met 2x 750GB (RAID 0) Samsung schijven :)

[ Voor 35% gewijzigd door Priet op 15-09-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week ook een D-Link DNS-323 NAS besteld en ontvangen. Ben er super blij mee :D ! Mede dankzij dit topic ben ik op het idee gekomen om deze NAS te halen.
Super bedankt voor o.a. de uitleg voor Debian Chroot op een USB stick van The_DoubleU en daarbij de uitleg op de website van H4x0R. Heb er erg veel aan gehad!!
Ik heb nu Debian Chroot met daarbij HellaNZB, Lighttpd en Zussaweb draaien op een USB stick.

Ik heb echter nog 2 vragen:
- Ik heb hellanzb nu zo draaien dat de gedownloade inhoud van een nzb op de harde schijf komt te staan in de map /mnt/HD_a2/HellaNZB/done (dus niet op de USB stick waar hellanzb zelf op staat geinstalleerd). De downloads worden overigens ook automatisch uitgepakt/unrar in een map die weer in de map done staat. Als ik die map (die dus gedownload is) wil verwijderen heb ik daar geen rechten voor. Ik moet dan via het command: chmod 777 (mapnaam) de map alle rechten geven via een telnet sessie. Mijn vraag is nu.. Hoe kan ik ervoor zorgen dat alles wat ik download meteen automatisch alle rechten heeft om verwijderd (liefst geknipt (van cut-copy-past)) kan worden?
- Mijn 2e vraag is meer een schoonheidsbug :P . Bij mijn zussaweb staat bovenaan: free disk space: 1268.35MB. Dit is echter de vrije ruimte op de USB stick die ik gebruik (omdat zussaweb op de usb stick draait). Hoe kan ik dit nu veranderen zodat hij de vrije ruimte van mijn Harde Schijf aangeeft?
Ik vermoed dat het in de funtions.php file ligt. in het volgende stukje:

code:
1
2
3
4
[...]
function freediskspace()  {
           return (round  (disk_free_space("/")/1024/104,2));
[...]

Maar waar moet ik die in veranderen??

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-08 15:21
SgtStrider schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:47:
Bittorrent draait inmiddels op mijn DNS-323, werkt wel makkelijk :) Hij checked zelfs automatisch de map "torrents" op torrent bestanden. Scheelt weer iets :P (of ik ben gewoon lui). MOrgen weer ff kijken of ze binnen een redelijke tijd binnen zijn gekomen!
ben je nog steeds zo tevreden over de torrent mogelijkheden in de DNS-323?
Hier op het werk hebben we een dns-323, aanschaf €240, inmiddels zijn er meer mogelijkheden EN is de prijs behoorlijk gedaald ;) dus inmiddels ook interessant voor thuis.

iemand nog meer evaringen met de "ingebouwde" torrent-client in firmware 1.05??

[ Voor 3% gewijzigd door veldt000 op 15-09-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10
Wat is dan het verschil tussen de DNS-323 en de CH3SNAS? Die laatste kost namelijk zo'n beetje de helft van die 240 euro die jij schetst... Ik dacht altijd dat ze hetzelfde waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Die 240 zal toch wel met schijven inbegrepen zijn, hoop ik :o

Heb ondertussen de laatste firmware erop gezet (1.05) maar nog wil ie mijn 750GB WD schijf niet formateren. Eens geprobeerd op mijn windows pc en die formateert de schijf zonder morren. Zal me er maar gewoon bij neerleggen dat die specifieke schijf niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb funplug 0.5 geinstalleerd en kan pc opstarten via ether-wake programmaatje.

Kan dat alleen via root en niet als andere gebruiker. Weet iemand hoe dat aan te passen is.
Verder zou ik het wake script automatisch willen laten uitvoeren zodra een gebruiker inlogt.
Iemand een idee hoe?

funplug 0.5
remote inloggen via ssh

wake script:

#!/bin/sh
ether-wake -i giga0 00:01:02:03:04:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
Priet schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:26:
Met rsync over SSH kom ik iig niet verder dan 1,85 MB (lokaal netwerk) :p Maar dat zal komen door de beperkte CPU.

En terwijl ie daar zo druk op staat te stampen even de volt-meter bekeken: 32 watt met 2x 750GB (RAID 0) Samsung schijven :)
Met welk commando bekijk jij de power consumption in Watt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 13:41
Kenhas schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:52:
Die 240 zal toch wel met schijven inbegrepen zijn, hoop ik :o

Heb ondertussen de laatste firmware erop gezet (1.05) maar nog wil ie mijn 750GB WD schijf niet formateren. Eens geprobeerd op mijn windows pc en die formateert de schijf zonder morren. Zal me er maar gewoon bij neerleggen dat die specifieke schijf niet werkt
Hij zal de prijs misschien hier in Belgie gezien hebben, er zijn shops die er 279 euro voor vragen ... ik heb die van mij dan maar in duitsland besteld, 165euro incl verzendkosten.

Het mag hier iets duurder zijn, maar voor die extra 130euro koop ik me wel een terra schijfje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Checkeys schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:11:
[...]

Met welk commando bekijk jij de power consumption in Watt??
Dat gaat met een apart apparaatje, dus niet via de software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Priet schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:07:
[...]

Dat gaat met een apart apparaatje, dus niet via de software :)
LOL, je zegt zelfs in de post dat je een voltmeter gebruikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand openVPN of iets dergelijks aan de praat met funplug 0.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:10:
[...]

LOL, je zegt zelfs in de post dat je een voltmeter gebruikt....
LOL een voltmeter meet dan ook VOLTS en geen WATTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
De mijn gekocht voor een 145 euro, verzending inbegrepen.

Als ik kijk naar de groothandelsprijzen slaan ze er toch ook wel een serieuze slag in namelijk 206 euro zonder btw bij een bekende groothandel uit Vilvoorde 8)7

Moet zeggen dat ik tevreden ben van de prestaties bij het kopiëren. Van mijn 100Mbit verbinding gebruikt ie constant tussen de 90 en de 96% bij het gebruik van FileZilla. Binnenkort komt er een gigabit switch. Eens zien wat dan het resultaat is.

Wel niet echt tevreden van de mediaserver. Ondertussen twonky geïnstalleerd maar vind het beetje jammer dat je niet kan zoeken. Heb ondertussen al mooie collectie films en een zéér uitgebreide muziekcollectie maar is nog een redelijk uitdaging als je liedje van ZZ Top wil spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Heb funplug 0.5 geinstalleerd en kan pc opstarten via ether-wake programmaatje.
Kan dat alleen via root en niet als andere gebruiker. Weet iemand hoe dat aan te passen is.
Misschien helpt het om het suid bitje van ether-wake te zetten.
Verder zou ik het wake script automatisch willen laten uitvoeren zodra een gebruiker inlogt.
Iemand een idee hoe?
Roep het aan uit ~/.profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 22:26
Kenhas schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:32:
Wel niet echt tevreden van de mediaserver. Ondertussen twonky geïnstalleerd maar vind het beetje jammer dat je niet kan zoeken. Heb ondertussen al mooie collectie films en een zéér uitgebreide muziekcollectie maar is nog een redelijk uitdaging als je liedje van ZZ Top wil spelen ;)
Moet je eens gaan kijken naar een Squeezebox, werkt helaas niet met twonky maar je kunt zeer eenvoudig zoeken op van alles en nog wat. En de geluidskwaliteit is super. Er zijn nu ook instructies om squeezecenter (de benodigde serversoftware) te installeren op de CH3SNAS.
http://forum.dsmg600.info...-01%3A05%3A40.html#p20458

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
weet iemand hoe je makkelijk data van de ene schijf naar de andere schijf kan verplaatsen.

als ik dat via de workstation doe ben ik dagen bezig...

heb even gezocht door het topic maar kan er nog niet iets nuttigs over vinden.

Suggesties wat hier te plaatsen

• Scorpinus
jpbosk schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:15:
Wat is dan het verschil tussen de DNS-323 en de CH3SNAS? Die laatste kost namelijk zo'n beetje de helft van die 240 euro die jij schetst... Ik dacht altijd dat ze hetzelfde waren?
Heb nooit begrepen waarom die DNS zo duur moet zijn, ze zijn volgens mij identiek...en nee, die 240 is waarschijnlijk zonder harde schijven.
robertobadjo schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:03:
weet iemand hoe je makkelijk data van de ene schijf naar de andere schijf kan verplaatsen.

als ik dat via de workstation doe ben ik dagen bezig...

heb even gezocht door het topic maar kan er nog niet iets nuttigs over vinden.
Kun je zelf doen via ssh (putty) en dan het cp commando (copy) of het mv commando (move) gebruiken. Gaat veel sneller daar de data niet eerst naar je eigen pc hoeft.

Je kunt ook nog rsync gebruiken om het geheel wat te automatiseren. Maar deze dingen zijn toch echt al wel behandeld in dit topic. Toch even beter zoeken.

Zo staat er in de ts een link naar een site waar heel veel opties stap voor stap uitgelegd worden.
bijv. http://wiki.dns323.info/ Onder de HowTo (menu links) staat heel veel.

[ Voor 20% gewijzigd door Scorpinus op 17-09-2008 08:07 ]

• Kenhas
Is er een reden dat de DNS-323 zomaar uit standby komt? Apparaat staat in vol zicht en heb al paar keer gemerkt dat ie opeens in actie schiet terwijl er daar geen reden voor is.

Gisteravond rond een uur of twaalf, nadat ie al een paar uren een tukje aan het doen was, schiet ie opeens weer in actie gedurende een minuut of tien. Vanmorgen net hetzelfde.

Zijn er bepaalde dingen die ie automatisch doet? Zoals defrag of zoiets (ik zeg maar iets é)

Die squeeze center software is waarschijnlijk enkel te gebruik met van die squeeze apparaten. Dat ligt voorlopig nog beetje buiten de mogelijkheden ;) Voorlopig, en dat zal nog wel een tijdje duren, moet ik het stellen met een Popcorn Hour (de 100 dacht ik) die eigenlijk wel mooi werk levert.

Wel nog beetje problemen met iso's maar nog geen tijd genoeg gehad om echt een oplossing te vinden

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 11:44
Ik ben eventueel geïnteresseerd in een CH3SNAS met 2x een 1TB WD10EACS (en deze dan in RAID1).
Ik heb mijn twijfels of de CH3SNAS 2 schijven van 1TB aankan, daar ze op de site maar configuraties hebben tot 1.5 TB (en ik vermoed dat dit dus een 2x750GB configuratie is).
Ik heb gezocht maar nergens een lijst kunnen vinden met welke schijven de CH3SNAS overweg kan.
Kan iemand mij aangeven of de CH3SNAS overweg kan (of aangeven waar ik dit zelf kan uitdokteren).
Ik heb op o.a. de site van Conceptronic, GoT, de Pricewatch gezocht, maar niets kunnen vinden so far.

Verwijderd

Mijzelf schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:39:
[...]

Misschien helpt het om het suid bitje van ether-wake te zetten.

[...]

Roep het aan uit ~/.profile
Bedankt voor de tip van ~/.profile die zocht ik.
Echter het s bit zetten werkt niet. ether-wake executeert! Ik krijg zonder verdere toevoegingen
de syntax van het commando te zien.

Echter zodra ik een echt ether-wake commando met opties geef krijg ik de volgende melding

ether-wake: socket: Operation not permitted

Nog een idee wat het zou kunnen zijn?
ether-wake linkt naar busybox met -rwsr-sr-x in de /ffp/bin dir

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:12
Ik heb op dit moment 2 x 1tb in Raid1 draaien. (spinpoint F1 harddisken, ben even het merk kwijt maar ik geloof samsung.) (Is toch erg dat ik het type wel weet en niet het merk. ;-)

Maar dit draait nog op een oude firmware van de NAS 1.03 en het draait goed. Ik neem aan dat het met de nieuwere firmwares ook gewoon draait. Dus het moet kunnen.

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
sjansen schreef op woensdag 17 september 2008 @ 09:39:
Ik heb op dit moment 2 x 1tb in Raid1 draaien. (spinpoint F1 harddisken, ben even het merk kwijt maar ik geloof samsung.) (Is toch erg dat ik het type wel weet en niet het merk. ;-)

Maar dit draait nog op een oude firmware van de NAS 1.03 en het draait goed. Ik neem aan dat het met de nieuwere firmwares ook gewoon draait. Dus het moet kunnen.
Heb er een staan met precies zelfde onderdelen als jij: het werkt prima, en is dus aan te raden om de updates toe te passen :)
cOOlrUnnINgs schreef op woensdag 17 september 2008 @ 09:21:
Ik ben eventueel geïnteresseerd in een CH3SNAS met 2x een 1TB WD10EACS (en deze dan in RAID1).
Ik heb mijn twijfels of de CH3SNAS 2 schijven van 1TB aankan, daar ze op de site maar configuraties hebben tot 1.5 TB (en ik vermoed dat dit dus een 2x750GB configuratie is).
[...]
Kan dus...

[ Voor 25% gewijzigd door vmsw op 17-09-2008 09:49 ]

• Scorpinus
Ik heb gezocht maar nergens een lijst kunnen vinden met welke schijven de CH3SNAS overweg kan.
Kan iemand mij aangeven of de CH3SNAS overweg kan (of aangeven waar ik dit zelf kan uitdokteren).
Ik heb op o.a. de site van Conceptronic, GoT, de Pricewatch gezocht, maar niets kunnen vinden so far.
Zoals al vaker genoemd werken veel Tweakers hier al met 2x 1 TB schijven in deze NAS (ook ik). Dit werkt dus zonder problemen. Ik draai funplug 0.5 en firmware 1.04.

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 11:44
Thnx, dan weet ik genoeg. Dan kan ik de gok wel wagen.. :)

Verwijderd

Ik heb mijn twijfels of de CH3SNAS 2 schijven van 1TB aankan, daar ze op de site maar configuraties hebben tot 1.5 TB (en ik vermoed dat dit dus een 2x750GB configuratie is)..
Ik heb op een van CH3SNAS machientjes dezelfde configuratie, werkt goed. Wordt ook niet warm of zo.
Gebruik zelf geen raid-1 maar gebruik het rsync script om een backup te maken naar de tweede schijf.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Echter het s bit zetten werkt niet. ether-wake executeert!
De functie van suid is niet om het programma te kunnen laten executeren, maar om het te kunnen laten executeren met de rechten van de owner.
Echter zodra ik een echt ether-wake commando met opties geef krijg ik de volgende melding

ether-wake: socket: Operation not permitted

Nog een idee wat het zou kunnen zijn?
Is root wel de owner van ether-wake?

Verwijderd

Mijzelf schreef op woensdag 17 september 2008 @ 11:32:
[...]

De functie van suid is niet om het programma te kunnen laten executeren, maar om het te kunnen laten executeren met de rechten van de owner.

[...]

Is root wel de owner van ether-wake?
root is de owner van ether-wake (te vinden in /ffp/bin)

lrwxrwxrwx 1 root root 7 Sep 11 16:46 ether-wake -> busybox
-rwsr-sr-x 1 root root 740156 Aug 31 18:50 busybox

De gebruiker behoort tot groep prive.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:40:
[...]
rwxrwxrwx 1 root root 7 Sep 11 16:46 ether-wake -> busybox
-rwsr-sr-x 1 root root 740156 Aug 31 18:50 busybox
Ik meen dat als zowel de eigenaar als de groep root zijn, dat de autorisatie dan buiten beschouwing gelaten wordt. Als je, als niet root zijnde, iets toch uit wilt voeren, zul je de groep naar iets anders moeten wijzigen.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Scorpinus schreef op woensdag 17 september 2008 @ 09:50:
[...]

Zoals al vaker genoemd werken veel Tweakers hier al met 2x 1 TB schijven in deze NAS (ook ik). Dit werkt dus zonder problemen. Ik draai funplug 0.5 en firmware 1.04.
Ik ook. Werkt naar tevredenheid (op de matige snelheid van het ding na), maar hij is snel genoeg om films te streamen naar VLC.

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 19:32

JanB

Het ken rotter !!!

Scorpinus schreef op woensdag 17 september 2008 @ 08:05:
[...]

Heb nooit begrepen waarom die DNS zo duur moet zijn, ze zijn volgens mij identiek...en nee, die 240 is waarschijnlijk zonder harde schijven.
Tja, als je gewoon in de openingspost kijkt, zie je een link naar de pricewatch: http://tweakers.net/price...-inch-2x-sata-1gbps).html

Bij Redcoon momenteel 133 euro. Daar heb ik hem zelf ook besteld, was incl. 1TB en verzen dkosten iets van 265 euro kwijt.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:49:
[...]

Ik meen dat als zowel de eigenaar als de groep root zijn, dat de autorisatie dan buiten beschouwing gelaten wordt. Als je, als niet root zijnde, iets toch uit wilt voeren, zul je de groep naar iets anders moeten wijzigen.
Ben tijd aan het rommelen geweest en het uiteindelijk sudo geinstalleerd.
Dit is eigenlijk de oplossing om zaken als root te kunnen executeren.

Bedankt voor de tips

• Scorpinus
JanB schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:25:
[...]

Tja, als je gewoon in de openingspost kijkt, zie je een link naar de pricewatch: http://tweakers.net/price...-inch-2x-sata-1gbps).html

Bij Redcoon momenteel 133 euro. Daar heb ik hem zelf ook besteld, was incl. 1TB en verzen dkosten iets van 265 euro kwijt.
Dit topic is al een tijdje aan de gang heh. Dus toen ik in de openingspost keek waren de prijzen nog makkelijk 240 euro voor de DNS versie terwijl de Conceptronic versie gewoon 140 euro koste. Is blijkbaar intussen behoorlijk gelijk getrokken. En terecht.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:41
Kenhas schreef op woensdag 17 september 2008 @ 08:42:
Is er een reden dat de DNS-323 zomaar uit standby komt? Apparaat staat in vol zicht en heb al paar keer gemerkt dat ie opeens in actie schiet terwijl er daar geen reden voor is.
Is je NAS voor de buitenwereld bereikbaar via FTP (port 21)? Soms probeert men "per ongeluk" in te loggen op de FTP-server waardoor je NAS moet gaan werken. :+

• raven22
Scorpinus schreef op woensdag 17 september 2008 @ 16:02:
[...]

Dit topic is al een tijdje aan de gang heh. Dus toen ik in de openingspost keek waren de prijzen nog makkelijk 240 euro voor de DNS versie terwijl de Conceptronic versie gewoon 140 euro koste. Is blijkbaar intussen behoorlijk gelijk getrokken. En terecht.
Dat gelijk trekken valt nog wel tegen, er zijn 11 aanbieders die de CH3SNAS onder de 140 aanbieden, terwijl er maar 1 is bij de DNS-323 en daarna loopt de prijs heel snel op naar ruim boven de 220 euro.

• vmsw
sylvesterrr schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:12:
[...]

Is je NAS voor de buitenwereld bereikbaar via FTP (port 21)? Soms probeert men "per ongeluk" in te loggen op de FTP-server waardoor je NAS moet gaan werken. :+
Afhankelijk van je routerinstellingen en portforward?
Je NAS maakt het niet uit of het extern of intern je netwerk is hoor...

• Kenhas
Was het eerste waar ik ook aan dacht maar alle poortjes staan netjes dicht.

Dacht toen misschien dat er iets van onderhoud gebeurde of zo

EDIT: Wel iets raars aan de hand met de 750GB WD schijf die mijn dns-323 niet kon gebruiken. Aangezien de schijf niet wou werken in mijn nas, heb ik besloten om de schijf in mijn pc te gebruiken. Maar nu wordt de schijf nergens herkend. Komt niet voor in Schijfbeheer en dergelijke. Zal dan waarschijnlijk toch aan de schijf gelegen hebben, denk ik

[ Voor 55% gewijzigd door Kenhas op 18-09-2008 09:56 . Reden: een en ander toegevoegd ]

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52
Nu de tijd op mijn CH3SNAS wel heel veel gaat afwijken wilde ik dat 'even' fixen. Dat valt dus zwaar tegen :p

Een tijd geleden had ik met adjtimex de afwijking gecorrigeerd. Maar intussen lukt dit niet meer omdat de tijd nu zowel voor als achter raakt. Zelfs de ntp daemon die in de chrooted Debian draait kan het niet meer aan (corrigeert te weinig).
Nu moet het dus maar op de lompe manier: 1x in het kwartier ntpdate via cron draaien.
Allemaal leuk en aardig maar omdat cron buiten de Debian chroot draait moet ik Cron het pad van de via Debian geinstalleerde ntpdate geven. Maar zowel via cron als een telnet sessie lukt het niet ntpdate uit te voeren. Ik krijg als fout dat het bestand niet gevonden kan worden, terwijl hetzelfde bestanden weergeven met cat wel kan 8)7

Ik heb ook nog geprobeerd de executable naar een andere locatie te kopieren maar dit had geen effect.
Nu is het goed mogelijk dat ik iets heel simpels over het hoofd zie maar ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen :)

• vmsw
Kenhas schreef op donderdag 18 september 2008 @ 07:27:
Was het eerste waar ik ook aan dacht maar alle poortjes staan netjes dicht.
In dat geval onmogelijk?

Kan hoogstens een andere computer in het netwerk zijn, die desnoods extern bestuurd wordt?

• Priet

Priet

Zijn hier mensen die Cleanboot draaien met FunPlug 0.5 en een CH3SNAS met firmware 1.03?

Bij mij gooit ie roet in 't eten: het 'shutdown'-command resulteert in een reboot. Na het opgeven van het 'reboot'-commando blijft ie continue rebooten 8)7

Ik heb nu cleanboot er maar vanaf gehaald, maar dat lijkt me ook weer niet zo bevorderlijk voor de betrouwbaarheid van je schijven.

Verwijderd

Zijn er mensen die mij opweg willen helpen met betrekking tot het correct instellen van mldonkey en dan doel ik meer op de instellingen om te downloaden (en uploaden) Het lijkt bij mij allemaal net niet te werken. Als ik een torrent op mijn PC download gaat het allemaal veel sneller dan wanneer ik dat via mijn NAS. Ik hoor het graag van jullie, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
vmsw schreef op donderdag 18 september 2008 @ 17:07:
[...]

In dat geval onmogelijk?

Kan hoogstens een andere computer in het netwerk zijn, die desnoods extern bestuurd wordt?
Vaste pc staat meestal uit als het voorvalt
Laptop staat 's avonds in slaapstand

Enigste dat nog overschiet is de PopCorn Hour. Zal deze eens zonder kabel zetten en eens zien wat dat geeft. Die staat meestal in standby dus eigenlijk zou het daar niet mogen aan liggen. Die Popcorn hangt aan het netwerk met Netgear HD powerline bakskes. Sedert ik die gebruik, krijg ik in WireShark iedere seconde iets te zien van Spanning Tree maar voor zover ik heb kunnen vinden, zou het daar ook niet aan kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmsw
Kenhas schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:22:
[...]

Enigste dat nog overschiet is de PopCorn Hour. Zal deze eens zonder kabel zetten en eens zien wat dat geeft. Die staat meestal in standby dus eigenlijk zou het daar niet mogen aan liggen. Die Popcorn hangt aan het netwerk met Netgear HD powerline bakskes. Sedert ik die gebruik, krijg ik in WireShark iedere seconde iets te zien van Spanning Tree maar voor zover ik heb kunnen vinden, zou het daar ook niet aan kunnen liggen.
Begrijp je gedachtegang, echter, als je een goede router hebt die de poorten gewoon blokt (en dus ook niet forward), dan zou hij geen externe toegang moeten hebben...
Als je IP even PM't kan ik een test voor je doen, maar dat moet je zelf weten. Je kan het in principe extern ook zelf even doen.

Er zijn apparaten op het netwerk die aan 'network discovery' doen, en mogelijk dat zo'n apparaat jouw NAS bereikt en eens een kijkje neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb iets raars: ik heb via mldonkey wat bestanden gedownload naar de map \mldonkey\incoming\directories\Desperate Housewives Season 4 (jaja, niet voor mij). Nu wil ik dit kopieren naar een andere map, op dezelfde schijf, via de Windows Verkenner, maar ik krijg de melding dat de toegang geweigerd is, controleer of de schijf beveiligd is of dat het bestand momenteel in gebruik is. Ik kan de file dus niet kopiëren.

Echter, als ik dezelfde map eerst kopieer naar mijn C-shijf, en vervolgens naar een andere map op de NAS (CH3SNAS) is er niets aan de hand. Hoe kan dit?

edit: ik heb het al opgelost met chmod, maar het blijft raar dat het gebeurd is of niet?

[ Voor 7% gewijzigd door mrwolf op 19-09-2008 20:41 ]

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
JanB schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:25:
[...]

De D-Link was in combi met de WD green 1tb zelfs goedkoper dan de Conceptronic. Dus die combi heb ik zojuist besteld :)
Dat wordt lekker klooien van de week :)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

ehuurman schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 19:33:
Ik heb iets raars: ik heb via mldonkey wat bestanden gedownload naar de map \mldonkey\incoming\directories\Desperate Housewives Season 4 (jaja, niet voor mij). Nu wil ik dit kopieren naar een andere map, op dezelfde schijf, via de Windows Verkenner, maar ik krijg de melding dat de toegang geweigerd is, controleer of de schijf beveiligd is of dat het bestand momenteel in gebruik is. Ik kan de file dus niet kopiëren.

Echter, als ik dezelfde map eerst kopieer naar mijn C-shijf, en vervolgens naar een andere map op de NAS (CH3SNAS) is er niets aan de hand. Hoe kan dit?

edit: ik heb het al opgelost met chmod, maar het blijft raar dat het gebeurd is of niet?
Nee hoor, mldonkey draait onder een andere account als waarmee je naar je NAS connect. Met die account mag je wel lezen (en kopieeren) maar niet schrijven (en verplaatsen) in de map van mldonkey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Eenzelfde soort 'probleem' met Transmission. Is het niet mogelijk om de nieuw gedownloade bestanden automatisch dezelfde rechten te geven als de bovenliggende map? Om nu eerst handmatig iedere keer een chmod uit te voeren schiet ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
heeft iemand hier al geprobeerd om zijn NAS uit te breiden met een USB geluidskaartje? Dat schijnt mogelijk te zijn volgens deze wiki: http://wiki.dns323.info/hardware:sound
En eigenlijk wel zeer interessant, want onze versterker staat redelijk in de buurt van de NAS ipv bij de pc/laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

pjlgt schreef op zondag 21 september 2008 @ 09:53:
Eenzelfde soort 'probleem' met Transmission. Is het niet mogelijk om de nieuw gedownloade bestanden automatisch dezelfde rechten te geven als de bovenliggende map? Om nu eerst handmatig iedere keer een chmod uit te voeren schiet ook niet op.
Ik ken Transmission niet, maar voor mldonkey is het een oplossing om de core onder een andere user op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNETZO
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11-2021
Na de installatie blijf ik net als sommige anderen hier zitten met het probleem dat de volgende regels in het linuxrc bestand niet kunnen worden uitgevoerd omdat de bestanden niet bestaan:

# CRON
/etc/init.d/atd start
/etc/init.d/cron start

# INETD
/etc/init.d/inetd start

Ik wil echter wel cron gaan gebruiken voor het uitvoeren van een aantal taken.
Hoe moet ik atd en inetd zo installeren dat ze wel via init.d worden gestart tijdens het opstarten van de nas?

[ Voor 9% gewijzigd door iNETZO op 21-09-2008 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52
Standaard draait Cron ook al. Het zou best kunnen dat dit ook een conflict geeft als je nog een Cron probeert te starten. Hoe dan ook kun je de Cron die standaard draait ook gebruiken. Enige wat irritant is dat je in de chrooted install blijkbaar niet goed bij de cron jobs kunt. Voor root geeft hij dan namelijk aan dat er geen jobs zijn, terwijl er standaard 3 jobs aanwezig zijn. Via telnet buiten de chroot zie je deze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:41
vmsw schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:42:
[...]

Afhankelijk van je routerinstellingen en portforward?
Je NAS maakt het niet uit of het extern of intern je netwerk is hoor...
Dat weet ik ook wel. Als ik mijn NAS voor de buitenwereld onbereikbaar maak (door de portforward uit te schakelen) zal mijn NAS niet meer uit standby springen zonder dat ik het wil. Echter, ik wil de NAS wel voor de buitenwereld bereikbaar hebben.

Helaas zitten er op het wereldwijde web veel mensen die ieder IP-adres afgaan op FTP-servers in de hoop dat ze met een standaard login (of dictionary attack) toegang kunnen verkrijgen. Laat dat nou een trigger voor de NAS zijn om uit standby te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Verschillende van die sites geprobeerd die kijken of alle poorten dicht zijn. Alles zou dicht moeten zijn.

Gisteren eens gewoon telefoonkabeltje uit mijn modem getrokken en toch komt de dns-323 later op de avond zomaar uit standby. Dus daaruit kan ik afleiden dat het niet van buitenaf komt.

Zal dan vanavond eens proberen te vinden door die netgear bakskes te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:06

nielsvv

100% Afol

Heb zelf de ch3snas met 1 samsung t166 spinpoint 500gb erin.
Deze draaid volledig origineel. Ik wil deze gaan gebruiken als mediaserver voor men ps3 en men freecom internet radio.
Ik zie de bestanden op beide apparaten wel maar ik kan ze niet afspelen. Op men ps3 selecteer ik ze`maar hoor niets.

Iemand een idee?

Heb in dit topic al liggen zoeken, maar jullie hebben het altijd over externe progjes welke ik moet draaien op men nas, is dit niet mogelijk zonder deze?

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Ik zal me nu waarschijnlijk eens goed belachelijk maken }:O maar ik denk dat ik misschien iets gevonden heb waarom mijn dns-323 uit slaapstand ontwaakt.

Twonky staat geïnstalleerd en in de instellingen staat een refresh tijd van 60 minuten. Kan het zijn dat de nas uit slaapstand komt om de mediabestanden te herscannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Kenhas schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 17:50:
Ik zal me nu waarschijnlijk eens goed belachelijk maken }:O maar ik denk dat ik misschien iets gevonden heb waarom mijn dns-323 uit slaapstand ontwaakt.

Twonky staat geïnstalleerd en in de instellingen staat een refresh tijd van 60 minuten. Kan het zijn dat de nas uit slaapstand komt om de mediabestanden te herscannen?
Dat is heel goed mogelijk, ik heb de mijne op 0 gezet en blijft tie lekker slapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Op men Ps3 kan ik nu plots wel aan men media bestanden, enkel duurt het laden van een simpel mp3'tje heel lang. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Op men freecom zit ik nog steeds met hetzelfde probleem, de bestanden worden wel weergegeven, maar afspelen wilt hij niet. Hij zegt steeds "bezig met verbinden" maar er gebeurt verder niets!

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
nielsvv schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:29:
Op men Ps3 kan ik nu plots wel aan men media bestanden, enkel duurt het laden van een simpel mp3'tje heel lang. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Op men freecom zit ik nog steeds met hetzelfde probleem, de bestanden worden wel weergegeven, maar afspelen wilt hij niet. Hij zegt steeds "bezig met verbinden" maar er gebeurt verder niets!
Gewoon twonky installeren, de íngebouwde mediaserver is niet je van het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

raven22 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 20:36:
[...]

Gewoon twonky installeren, de íngebouwde mediaserver is niet je van het.
heb ik me al over geinformeerd, marr ik snap echt niets van de how to om twonky te installeren. Heb de how to gelezen van mediatomb aangezien die open source is.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
ZOjuist ook een CH3SNAS aangeschaft. Al wat mee aan het stoeien geweest. Iemand ening idee waar ik anonymous login ftp kan uitzetten. want dat wil ik niet.

http://specs.tweak.to/6635

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
Stampre schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:38:
ZOjuist ook een CH3SNAS aangeschaft. Al wat mee aan het stoeien geweest. Iemand ening idee waar ik anonymous login ftp kan uitzetten. want dat wil ik niet.
Sorry hoor, maar lees even het boekje ipv lukraak vragen te stellen? Als je inlogt op de admin pagina kun je gewoon de ftp server uitzetten (of met wachtwoord beveiligen).

[ Voor 3% gewijzigd door rb338 op 24-09-2008 09:09 ]

• Kenhas
Vond twonky nog redelijk gemakkelijk te installeren. Eén en ander kopiëren (die funplug toestanden) en dan het installatiebestand van op de site van twonkymedia (HIER te vinden) uitvoeren en het dat zou het moeten zijn.

Zelfs met mijn niet-kennis van dit OS kon ik het installeren :+

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10
Nogal een domme vraag, maar ik kan het nergens vinden: welke poorten moet ik in mijn router forwarden naar de CH3SNAS om Passive FTP aan de praat te krijgen? Alleen 21 is helaas niet genoeg... Connecten lukt dan wel, maar zodra je echt data wilt gaan versturen blijft ie steken...

Iemand?

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
@rb338 dacht je nu echt dat ik niet eerst het boekje had graadpleegd? FTP server aan en uitzetten is geen probleem. Maar anonymous aan en uit dat kan volgens mij niet.

http://specs.tweak.to/6635

Verwijderd

Stampre schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:13:
@rb338 dacht je nu echt dat ik niet eerst het boekje had graadpleegd? FTP server aan en uitzetten is geen probleem. Maar anonymous aan en uit dat kan volgens mij niet.
Op het moment dat je gebruikers definieert en die koppelt aan groepen die dan weer toegang rechten krijgen en je alle andere gebruikers verwijderd is anonymous toegang ook verdwenen. Staat inderdaad niet in het boekje en is (IMHO) een beetje een wazige verhaal van Conceptronic.

• Priet

Priet

Anonymous is het vinkje 'All accounts' bij het toevoegen van nieuwe rechten.

In het lijstje daarboven staat het genoemd als Anonymous. Die regel kun je gewoon verwijderen door het op prullenbak-icoontje te klikken (3e van links).

/Edit: Mijn CH3SNAS FFP installatie heeft de geest gegeven omdat op de een of andere manier de USB stick corrupt is geraakt. Misschien door het niet unmounten tijdens het rebooten/afsluiten?
Enfin, ik kan fijn alles opnieuw installeren ;( . Was bíjna klaar met configureren, had er daarom nog geen backup van gemaakt. Wel een handleiding gemaakt en uitgebreid beschreven wat ik had gedaan. Dus dan m'n eigen handleiding maar testen :p

[ Voor 48% gewijzigd door Priet op 24-09-2008 11:44 ]

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Bij de instal guide van mediatomb staat het volgende:

To Install:

- Get the tarball from http://www.mediafire.com/?3ndu9sdn3z1
- extract the file in /mnt/HD_a2
- cd /mnt/HD_a2/mediatomb/bin
- LD_LIBRARY_PATH=/mnt/HD_a2/mediatomb/lib; export LD_LIBRARY_PATH
- run ./mediatomb -d -e egiga0 -m /mnt/HD_a2/mediatomb

The config file included in the tarball is configured for a PS3, you may need to change the config file located at /mnt/HD_a2/mediatomb/.mediatomb/config.xml in accordance with the mediatomb website if the config doesn't work for your client. Then visit the web setup page - the mediatomb binary tells you the port when you run it, it should be something along the lines of http://192.168.1.1:49152.

Kan iemand me dit eens uitleggen wat ze juist willen zeggen met extract van deze? Begrijp er geen snars van.

Bricklink Store - Steam

• Kenhas
Is maar een gok hoor maar

1. bestand downloaden
2. uitpakken en kopiëren naar die map
3 t.e.m. 5. commando's in te geven in putty

en dan via http://192.168....... kom je op de configuratiepagina

• BertusG
  • Niet online
Priet schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:42:
Anonymous is het vinkje 'All accounts' bij het toevoegen van nieuwe rechten.

In het lijstje daarboven staat het genoemd als Anonymous. Die regel kun je gewoon verwijderen door het op prullenbak-icoontje te klikken (3e van links).

/Edit: Mijn CH3SNAS FFP installatie heeft de geest gegeven omdat op de een of andere manier de USB stick corrupt is geraakt. Misschien door het niet unmounten tijdens het rebooten/afsluiten?
Enfin, ik kan fijn alles opnieuw installeren ;( . Was bíjna klaar met configureren, had er daarom nog geen backup van gemaakt. Wel een handleiding gemaakt en uitgebreid beschreven wat ik had gedaan. Dus dan m'n eigen handleiding maar testen :p
Wil je je handleiding delen, van het weekend ook flink aan het prutsen geweest dus alle input is welkom!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Heb nog allerlei dingen liggen proberen, heb de how to gevolgd van in de openings post. Maar ik raak niet verder dan de installatie van mldonkey welke trouwens ook niet lukt :(

Bricklink Store - Steam

Verwijderd

nielsvv schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:51:
Heb nog allerlei dingen liggen proberen, heb de how to gevolgd van in de openings post. Maar ik raak niet verder dan de installatie van mldonkey welke trouwens ook niet lukt :(
Pak je de tar bestanden soms met winzip uit? Want dat werkt niet goed, gebruik winrar of doe het het op de CH3SNAS zelf.
Pagina: 1 ... 9 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.