Ik heb momenteel mldonkey draaien, maar wanneer een download klaar is staat deze in mldonkey\incoming\directories. Maar hoe krijg ik het nou voor elkaar om de gedownloade zaken in die dir te verwijderen. Ik heb al gelezen met chmod -R optie, maar is dat iets wat ik altijd moet blijven doen iedere keer wanneer er een nieuwe download klaar is of kan ik dat permanent maken?
Wat bedoel je hier precies mee?Priet schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:41:
Bestand opgeslagen als UNIX indeling en niet met Windows line-endings?
Btw, is er iemand die een post-process script goed heeft draaien? Zo ja, kan je die een posten samen met de nzbget.conf + folderstructuur op de CH3SNAS?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Je hebt die link die ik een aantal posts terug noemde al geprobeerd?
Who is General Failure and why is he reading my disk?
Als je met notepad edit gaat het mis. Dan komt er een verborgen karakter (enter/line feed) te veel in het bestand.
Het makkelijkst is even met notepad++ je script openen en onder format -> convert to UNIX te klikken.
Dan heb ik per ongeluk mazzel gehad daar ik al met Notepad++ in unix mode heb geedit.RunaR schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:24:
[...]
Als je met notepad edit gaat het mis. Dan komt er een verborgen karakter (enter/line feed) te veel in het bestand.
Het makkelijkst is even met notepad++ je script openen en onder format -> convert to UNIX te klikken.
Inmiddels ben ik erachter gekomen dat het script moet starten met !/bin/sh...
Gevolg, stapje verder:
code:
1
2
3
4
5
6
| INFO Collection test39 completely downloaded INFO Queueing test39 for post-process-script INFO Executing post-process-script for test39 DETAIL Post-Process: declare: No such file or directory DETAIL Post-Process: /mnt/HD_a2/ffp/etc/postnzbget2.sh: 61: Syntax error: "(" unexpected (expecting "fi") INFO Completed post-process-script for test39 |
Inmiddels heb ik het zaakje draaien, kwam eigenlijk door het ontbreken van de bash shell. Ik vind het iig behoorlijk impressive nog dat zo'n nasje 5GB download en uitpakt in amper 2 uur. Mij hoor je niet klagen.
[ Voor 11% gewijzigd door renzo4000 op 18-08-2008 18:32 ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Volgens Fonz welIs het normaal dat je /home/root folder leeg is na een reboot van de CH3SNAS (FunPlug 0.5 geïnstalleerd)
Edit: Geniaal he? Ik zie nu pas dat het dezelfde vraagsteller is.
[ Voor 13% gewijzigd door Mijzelf op 16-08-2008 21:41 ]
Ghehe, toch bedankt voor de moeite 
Ik heb de usermod -d optie gebruikt. En met een opstartscriptje (zie die link) wordt dat elke keer na het booten uitgevoerd.
Ik heb de usermod -d optie gebruikt. En met een opstartscriptje (zie die link) wordt dat elke keer na het booten uitgevoerd.
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Bij mij onder Vista wil het systeem een Grab 'n Go Media Store installeren? Zegt dat iemand iets? Ik kan niks vinden over drivers oid.
Thnx
Thnx
Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)
Wat heb je tot dusver geprobeerd en waar blijf je steken? Het is nu wel een heel globale klacht...makkie ;) schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:43:
Bij mij onder Vista wil het systeem een Grab 'n Go Media Store installeren? Zegt dat iemand iets?
http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die
Weinig mensen hier met een DNS-323, ik heb er sinds 2 dagen 1
Draai nu de laatste firmware van ftp.dlink.co.uk (1.05) ftp://ftp.dlink.co.uk/dns_nas/DNS-323/ en volgens de LAN website van de DNS-323 is het nu ook mogelijk stock torrents te downloaden met de downloadmanager! Fantastisch natuurlijk, ben nu bezig om via de easysearch tool Torrentsupport te adden, dit lijkt me echt een verademing...
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Automatich zoeken naar drivers, Google'n naar diverse sites en met diverse steekwoorden. Maar ik kom nergens iets tegen over het installeren van een CH3SNAS als een local device...
De NAS is gekoppeld via een mapping, draait de laatste fun plug met FTP, Telnet, MediaTomb. Er zitten 2 750 Gb Samsung disks in. Firmware is 1.04Rc4. Canon printer aangesloten via USB. Meer nodig? System is een Vista Ultimate 32 bits.
De NAS is gekoppeld via een mapping, draait de laatste fun plug met FTP, Telnet, MediaTomb. Er zitten 2 750 Gb Samsung disks in. Firmware is 1.04Rc4. Canon printer aangesloten via USB. Meer nodig? System is een Vista Ultimate 32 bits.
Kijk eens op de doos... daar staat de naam van het apparaat op wat je zojuist hebt aangesloten: Conceptronic Grab 'n Go Media Storemakkie ;) schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:43:
Bij mij onder Vista wil het systeem een Grab 'n Go Media Store installeren? Zegt dat iemand iets? Ik kan niks vinden over drivers oid.
Is het niet omdat de UPnP aanstaat dat Vista 'm als netwerkapparaat ziet? Verder zijn er geen drivers nodig iig.
[ Voor 13% gewijzigd door Priet op 19-08-2008 00:28 ]
Kun je misschien uitleggen hoe je dit gedaan hebt? Ik zou dit ook graag willen gebruiken.renzo4000 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:50:
Inmiddels heb ik het zaakje draaien, kwam eigenlijk door het ontbreken van de bash shell. Ik vind het iig behoorlijk impressive nog dat zo'n nasje 5GB download en uitpakt in amper 2 uur. Mij hoor je niet klagen.![]()
Ik heb je code in een file staan. Wat voor extra dingen heb ik nu nog nodig en waar haal ik die vandaan (unrar etc).
Alvast bedankt.
hehe, ja joh?
Als ik niet had geweten wat windoos bedoelde had ik dat niet hier nagevraagd hé. Tis ook de enige Conceptronic hardware die ik heb.
Staat de CH3SNAS bij anderen ook als device in de device manager?
Als ik niet had geweten wat windoos bedoelde had ik dat niet hier nagevraagd hé. Tis ook de enige Conceptronic hardware die ik heb.
Bittorrent draait inmiddels op mijn DNS-323, werkt wel makkelijk
Hij checked zelfs automatisch de map "torrents" op torrent bestanden. Scheelt weer iets
(of ik ben gewoon lui). MOrgen weer ff kijken of ze binnen een redelijke tijd binnen zijn gekomen!
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Ik kan me ook herinneren dat hij zoiets wou installeren, maar meer dan de bijbehorende cd heb ik niet gebruikt. Drivers heb je verder ook niet nodig. Bij het opstarten wordt automatisch de juiste folders op m'n nas gemapped naar Z: en Y: en dat vind ik voldoende. Lekker makkelijk en verder geen gezeur met drivers.makkie ;) schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:43:
Dit kun je zelf doen door een netwerk verbinding te maken in Deze Computer en dan te kiezen voor het herstel verbindingen vinkje. Of, zoals ik, via een .bat bestand met daarin het 'net use' commando (aangezien ik andere user en passw gebruik dan waarmee ik in windows inlog).
Ik zie het niet staan in dit topic, maar kun je standaard op deze nas een vpn servertje laten draaien (openvpn bijvoorbeeld)
Ik wil eigenlijk op een veilige manier op mn shares komen.
Ik wil eigenlijk op een veilige manier op mn shares komen.
Hop,hop,hop!
Ik heb voornamelijk dit topic gevolgd ;-) ... vanaf hier wordt het interessant. Ik moest zelf alleen nog zorgen dat de bash ook geinstalleerd werd. Installeer desnoods gewoon alle plugins dan zit je sowieso goed.Scorpinus schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:42:
[...]
Kun je misschien uitleggen hoe je dit gedaan hebt? Ik zou dit ook graag willen gebruiken.
Ik heb je code in een file staan. Wat voor extra dingen heb ik nu nog nodig en waar haal ik die vandaan (unrar etc).
Alvast bedankt.
suc6!
Nzbget en Web heb ik ook al wel draaien, gaat mij om je script en het parren en unrarren. Maar ik zal het nogmaals lezen, misschien kijk ik er over heen 
Thx.
Thx.
Anoniem: 118527
Ik ben nu een dikke dag bezig geweest om het voor elkaar te krijgen en het lukt nog niet echt. En daar heb ik wel heel het form voor doorgelezen. Meerdere mensen hebben zit probleem, als ik zo dit form door neem.
Wat handig zou zijn:
Een image of zip bestand van een werkende USB linux voor de nas. Op internet of een nieuwsgroep.
Dan kan van hieruit verder programma's worden toegevoegd naar eigen smaak.
Misschien handig om aan de startpost toe te voegen, indien iemand hier toe bereidt is.
Wat handig zou zijn:
Een image of zip bestand van een werkende USB linux voor de nas. Op internet of een nieuwsgroep.
Dan kan van hieruit verder programma's worden toegevoegd naar eigen smaak.
Misschien handig om aan de startpost toe te voegen, indien iemand hier toe bereidt is.
Scorpinus schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:12:
Nzbget en Web heb ik ook al wel draaien, gaat mij om je script en het parren en unrarren. Maar ik zal het nogmaals lezen, misschien kijk ik er over heen
Thx.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
| #!/ffp/bin/bash # 1 - path to destination dir, where downloaded files are located; # 2 - name of nzb-file processed; # 3 - name of par-file processed (if par-checked) or empty string (if not); # 4 - result of par-check: # 0 - not checked: par-check disabled or nzb-file does not contain any # par-files; # 1 - checked and failed to repair; # 2 - checked and sucessfully repaired; # 3 - checked and can be repaired but repair is disabled; # 5 - state of nzb-job: # 0 - there are more collections in this nzb-file queued; # 1 - this was the last collection in nzb-file; # 6 - indication of failed par-jobs for current nzb-file: # 0 - no failed par-jobs; # 1 - current par-job or any of the previous par-jobs for the # same nzb-files failed; Sendmail=False from=MyBook@isp.com sendto=ReMiA@isp.com server=mail.isp.com nzbdir=/mnt/HD_a2/ffp/Downloads/nzb/ # True False UNRAR=True declare -a RARFILES dir=$1 dest=/mnt/HD_a2/Klaar/Downloads/ PauseServer=True if [ "$5" = "1" ] then chmod -R 766 "$1" subject="Download of $1 completed" if [ "$4" = "0" ] ; then echo "PAR2 not checked: par-check disabled or nzb-file does not contain any par-files" > "$nzbdir/message.txt" elif [ "$4" = "1" ] ; then echo "PAR2 checked and failed to repair" > "$nzbdir/message.txt" elif [ "$4" = "2" ] ; then echo "PAR2 checked and sucessfully repaired" > "$nzbdir/message.txt" elif [ "$4" = "3" ] ; then echo "PAR2 checked and can be repaired but repair is disabled" > "$nzbdir/message.txt" elif [ "$4" = "" ] ; then echo "No PAR2 returncode" > "$nzbdir/message.txt" fi if [ -f "$1/_brokenlog.txt" ] ; then echo >> "$nzbdir/message.txt" echo "Broken Files:" >> "$nzbdir/message.txt" cat "$1/_brokenlog.txt" >> "$nzbdir/message.txt" fi fi if [ $UNRAR = "True" ] ; then # PAUSE Server if [ $PauseServer = "True" ] ; then /mnt/HD_a2/ffp/bin/nzbget -P fi cd "$dir" RARFILES=(`ls | grep -E [.][pP][Aa][Rr][Tt][0]*[1][.][Rr][Aa][Rr] | tr ' ' '§'`) number_rar=${#RARFILES[*]} if [ $number_rar -ge 1 ] ; then for b in ${RARFILES[@]} do # t=${RARFILES[0]##/*/} verwijder path in filename rar=${b//§/ } f=${rar/[.][pP][Aa][Rr][Tt][01]*[.][Rr][Aa][Rr]/} destdir=$dest$f mkdir "$destdir" unrar x -y -o- -p- "$rar" "$destdir" echo "UNRARRED $rar to $destdir" >> "$nzbdir/message.txt" chmod -R 766"$destdir" done else RARFILES=(`ls | grep -E [.][Rr][Aa][Rr] | tr ' ' '§'`) number_rar=${#RARFILES[*]} if [ $number_rar -ge 1 ] ; then for b in ${RARFILES[@]} do rar=${b//§/ } f=${rar/[.][Rr][Aa][Rr]/} destdir=$dest$f mkdir "$destdir" unrar x -y -o- -p- "$rar" "$destdir" echo "UNRARRED $rar to $destdir" >> "$nzbdir/message.txt" chmod -R 766"$destdir" done fi fi # UN-Pause server if [ $PauseServer = "True" ] ; then /mnt/HD_a2/ffp/bin/nzbget -U fi fi if [ $Sendmail = "True" ] ; then echo OK sendEmail -t $sendto -f $from -u $subject -s $server -o message-file="$nzbdir/message.txt" -q fi |
Sla dit bestand op als unix indeling met de naam "postprocess.sh" in de map \etc. In dezelfde map staat nzbget.conf, haal hier de "#" weg bij postprocess en veranderd het pad+bestandsnaam zoals hierboven. Ik denk dat je dan al een heel eind moet komen.
Wat lukt niet? Welk probleemAnoniem: 118527 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:13:
Ik ben nu een dikke dag bezig geweest om het voor elkaar te krijgen en het lukt nog niet echt. En daar heb ik wel heel het form voor doorgelezen. Meerdere mensen hebben zit probleem, als ik zo dit form door neem.
INFO Completed post-process-script for macross frontierrenzo4000 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:18:
Sla dit bestand op als unix indeling met de naam "postprocess.sh" in de map \etc. In dezelfde map staat nzbget.conf, haal hier de "#" weg bij postprocess en veranderd het pad+bestandsnaam zoals hierboven. Ik denk dat je dan al een heel eind moet komen.
DETAIL Post-Process: server returned: Pause-/Unpause-Command completed successfully
DETAIL Post-Process: Request sent
DETAIL Post-Process: server returned: Pause-/Unpause-Command completed successfully
INFO Executing post-process-script for macross frontier
INFO Queueing macross frontier for post-process-script
Dit zegt hij in de web pagina. Maar er gebeurd verder niks. Wat gaat er hier fout? Is er ergens nog een log of zo wat ik kan bekijken?
In de messages.txt zegt hij:
PAR2 not checked: par-check disabled or nzb-file does not contain any par-files
Ik kan ook nergens het par commando vinden in het script trouwens.
[ Voor 9% gewijzigd door Scorpinus op 19-08-2008 18:37 ]
Inderdaad, zie het nu ook. Ik heb kennelijk mazzel gehad dat mijn downloads telkens compleet waren.Scorpinus schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:32:
[...]
INFO Completed post-process-script for macross frontier
INFO Executing post-process-script for macross frontier
INFO Queueing macross frontier for post-process-script
Dit zegt hij in de web pagina. Maar er gebeurd verder niks. Wat gaat er hier fout? Is er ergens nog een log of zo wat ik kan bekijken?
In de messages.txt zegt hij:
PAR2 not checked: par-check disabled or nzb-file does not contain any par-files
Ik kan ook nergens het par commando vinden in het script trouwens.
Dit moet wel lukken zodra je een par2 compiled version hebt van nzbget: Opperpanter2 in "[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-3..."
Is er iemand anders die dit wel voor elkaar heeft????????????
[ Voor 6% gewijzigd door renzo4000 op 19-08-2008 23:55 ]
Hmm, unrar doet hij ook weinig mee merk ik.
arg ! ik wordt stapel gek van umount! ik probeer mijn raid (mirror) te umounten maar device is busy.
Dit na:
killall (en ffp op de USB Stick. enige file relevant staat nog op hdd is fun_plug en de usb-module.ko)
killall smbd, nbmd en dan ga ik maar los maar dat helpt ook niet; atd, crond enz, enz.
apart booten met SilentException werkt ook niet.
Dit alles om e2fsck te draaien wat inmiddels echt nodig is.
fuser (tool om filehandles in beeld te brengen) werkt ook niet op ffp5.
umount -a werkt ook niet
Dit na:
killall (en ffp op de USB Stick. enige file relevant staat nog op hdd is fun_plug en de usb-module.ko)
killall smbd, nbmd en dan ga ik maar los maar dat helpt ook niet; atd, crond enz, enz.
umount -a werkt ook niet
Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??
CHS3NAS draait al weer een tijdje probleemloos (mlDonkey eraf gepleurd - pw vergeten in Sancho)
Nu was ik het draadje weer een aan het oppakken. Eigenlijk voor info over samenwerking van CHS3NAS met een Popcornhour.
Effies naar de html van de NAS geklikt en zie ik mijn Raid1
in degraded staan
Wiki gezocht over degraded raid modi (modussen ???) en nu denk ik dat het toch wel een probleem kan geven. (reboot haalt nix uit, factory reset nog niet gedaan, Effe aan het kastje gevoeld, beide schijven spinnen )
Ik wou eigenlijk ook al van de raid1 af (inruilen voor de Rsync manier ), maar wat is de beste manier ?
Of is het ook mogelijk om er één schijf uit te plukken en de andere om te zetten van Raid1 naar Geen Raid aan ???
Nu was ik het draadje weer een aan het oppakken. Eigenlijk voor info over samenwerking van CHS3NAS met een Popcornhour.
Effies naar de html van de NAS geklikt en zie ik mijn Raid1

Wiki gezocht over degraded raid modi (modussen ???) en nu denk ik dat het toch wel een probleem kan geven. (reboot haalt nix uit, factory reset nog niet gedaan, Effe aan het kastje gevoeld, beide schijven spinnen )
Ik wou eigenlijk ook al van de raid1 af (inruilen voor de Rsync manier ), maar wat is de beste manier ?
- Een van de schijven uit de NAS, aan de Windhoos bak hangen formatteren en via het netwerk alle data kopieren. vervolgens de tweede schijf in de de nas formatteren en alle data terugpompen.
- Een van de schijven uit de nas halen, Windows ext2 driver installeren, Schijf 2 formatteren in de NAS en alle data via netwerk terug
- Alle data kopieren op een paar partities van de computer (of een schijf erbij kopen - of een backup op een DVD) beide disks in de NAS formatteren en alles weer terugzetten
Of is het ook mogelijk om er één schijf uit te plukken en de andere om te zetten van Raid1 naar Geen Raid aan ???
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
Heb je fsck ook geprobeerd? http://www.inreto.de/dns323/fsck/ajslaghu schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:43:
arg ! ik wordt stapel gek van umount! ik probeer mijn raid (mirror) te umounten maar device is busy.
Dit na:
umount -a werkt ook niet
Wil het zelf ook nog even uitproberen, maar ben er nog niet aan toegekomen.
Misschien kan iemand mij helpen met het volgende probleem. Ik heb op mijn NAS MLDonkey gezet maar als ik nu iets wil toevoegen aan mijn incomming map of iets wil verwijderen uit deze map dan krijg ik de melding dat ik niet genoeg rechten heb. Heeft iemand een waar of hoe ik dit kan aanpassen? In alle andere folders heb ik wel read and write rechten.
Gegevens:
- Conceptronics CH3SNAS
- Firmware 1.0.3
- Fun Plug 0.3
- MLdonkey 2.9.5
Aangezien ik op vakantie vertrek vandaag zal ik pas over 2 weken kunnen antwoorden.
Gegevens:
- Conceptronics CH3SNAS
- Firmware 1.0.3
- Fun Plug 0.3
- MLdonkey 2.9.5
Aangezien ik op vakantie vertrek vandaag zal ik pas over 2 weken kunnen antwoorden.
Heb je waarschijnlijk niet genoeg rechten op die files.
In de configuratie pagina van MLDonkey kan je instellen, met welke filerechten hij de files opslaat.
Waar het exact staat kan ik niet zo bij vanaf werk alleen.
In de configuratie pagina van MLDonkey kan je instellen, met welke filerechten hij de files opslaat.
Waar het exact staat kan ik niet zo bij vanaf werk alleen.
-->Heb je fsck ook geprobeerd? http://www.inreto.de/dns323/fsck/
Ja. Bij mij volgt geen reboot.dus kan de ch3snas uit/aan zetten
ook het starten van het sh script werkt bij mij niet; "./reload" geeft geen resultaat.
het starten middels :" sh reload.sh " werk uiteraard wel.
Ja. Bij mij volgt geen reboot.dus kan de ch3snas uit/aan zetten
ook het starten van het sh script werkt bij mij niet; "./reload" geeft geen resultaat.
het starten middels :" sh reload.sh " werk uiteraard wel.
Known issue, je moet dan in funplug bash installeren. Dat staat trouwens gewoon in de readme:
Bij mij werkt het wel, alleen blijft ie warnings geven nadat ik na fsck een reboot heb gedaan. Aangezien het ding zelden gereboot wordt maak ik me er niet zo'n zorgen over.For reload.sh, you also need the bash shell. If you cannot install
bash, you can try no-bash-reload.sh instead of reload.sh.
[ Voor 26% gewijzigd door grhmpf op 22-08-2008 14:20 ]
Anoniem: 220130
Heb ff vraagje, ik heb probleem met de ftp server van de ch3snas, is hier een ander programma voor, de funplug is al geinstalleerd, ikheb al gezocht maar kan zo snel niet wat anders vinden, en nog een vraagje als ik de firmware update moet ik dan hardeschijven formatteren?? of is dat al opgelost?
Wellicht dat iemand me kan helpen. Ik heb nu FFP 0.5 draaien en heb reeds NZBget geinstaleerd. Ik ben nu volgens mij aangekomen bij het insteleren van NZBgetweb. Echter wil dat heheel niet echt lukken. Ik heb me ook al rot gezocht op internet maar helaas nog niks gevonden van een howto zodat ik op weg kom. Heeft hier iemand enig idee wat ik moet doen? Ik heb wel het idee dat ik NZBget goed heb draaien.renzo4000 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:44:
[...]
Wil jij met ons delen welke utility's dat zijn(of iemand anders)? En hoe jij deze hebt geinstalleerd geconfigureerd?
Ik heb nu nzbget draaien + nzbgetweb en draait als een trein. Downloaden gaat met +/- 1200kb/s dus dat is bijna mijn max van de internet verbinding!!. Alleen parren en unrarren gebeurt nog niet. Ik vind het niet erg dat het wat langer duurt, meest download ik 's nachts en als het dan vervolgens een paar uur duurt voordat hij klaar is met unrarren is geen probleem.
Het is me in ieder geval wel al gelukt om te downloaden doormiddel van:
wget http://heanet.dl.sourcefo.../nzbget/nzbgetweb-1.0.zip
Alleen kom ik dan echt niet verder. Heeft vrees ik ermee te maken dat ik volledige linux/unix n00b ben.
nzbgetweb is eigenlijk alleen een webpagina. Zorg dat je een webserver hebt draaien. lighttpd is beschikbaar voor ffp.
Kopieer de inhoud van de zip file die je al hebt gedownload naar de www/pages directory op je nas. in de www/pages/nzbgetweb directory staat settings.php. Deze moet je aanpassen naar jouw gewenste instellingen.
Kopieer de inhoud van de zip file die je al hebt gedownload naar de www/pages directory op je nas. in de www/pages/nzbgetweb directory staat settings.php. Deze moet je aanpassen naar jouw gewenste instellingen.
wat is dan de funplug bash shell?
kan ik die met funpkg installen?
Ja, dat is een package wat je via rsync kan binnen halen, zie de instructies: http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.5/.ajslaghu schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:41:
wat is dan de funplug bash shell?
De naam van de package begint met "bash", of je kan ze ook allemaal installeren.
Wat is dan de shell die standaard bij FFP geleverd wordt, is dat soms busybox?
Zo te zien "sh" gelinkt naar busybox.
Hallo!
Ik heb sinds gister ook de CH3SNAS met nu nog 1TB Samsung disk. Ik heb dit nu geformateerd als standaard disk. Dit gaat allemaal goed. Nu wil ik mkv bestanden e.d. van >10GB kopieren. Ik krijg hier steeds na een tijd een foutmelding dat de schijf vol is.
Lijkt wel of het als FAT32 is geformateerd. Heeft iemand anders dit gehad? Ik heb net de laatste firmware geinstalleerd, 1.04.
Vast bedankt!
update: met windows verkenner gaat het wel goed, hiervoor had ik Total Commander. Ik ben nu 400GB aan het kopieren, ik laat weten of dat dit goed gaat.
Ik heb sinds gister ook de CH3SNAS met nu nog 1TB Samsung disk. Ik heb dit nu geformateerd als standaard disk. Dit gaat allemaal goed. Nu wil ik mkv bestanden e.d. van >10GB kopieren. Ik krijg hier steeds na een tijd een foutmelding dat de schijf vol is.
Lijkt wel of het als FAT32 is geformateerd. Heeft iemand anders dit gehad? Ik heb net de laatste firmware geinstalleerd, 1.04.
Vast bedankt!
update: met windows verkenner gaat het wel goed, hiervoor had ik Total Commander. Ik ben nu 400GB aan het kopieren, ik laat weten of dat dit goed gaat.
[ Voor 15% gewijzigd door ollie_1982 op 23-08-2008 20:53 ]
Dat zou een bekend probleem kunnen zijn:
http://wiki.dns323.info/information:known_issues
Kijk onder 'Large file issue'
Bedankt! Ik zal dit eens bekijken.Mijzelf schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 14:17:
Dat zou een bekend probleem kunnen zijn:
Ik heb ook een leuke, mijn NAS is op de 1 of andere manier zijn root passwd kwijt geraakt. Ik kan hem nu dus niet meer via SSH benaderen, Telnet stond al uit. Dit kwam nadat ik hem na de vakantie weer aanzette...
Iemand een idee hoe dit op te lossen? Ik dacht misschien zelf ff een simpele fun_plug erop en even via telnet opnieuw een wachtwoord erop?
Iemand een idee hoe dit op te lossen? Ik dacht misschien zelf ff een simpele fun_plug erop en even via telnet opnieuw een wachtwoord erop?
Ik heb al diverse sites afgestruind naar de mogelijkheid tot automagisch repairen van rar bestanden ... helaas nog geen resultaat. Gebruikt niemand deze functionaliteit?renzo4000 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:11:
[...]
Inderdaad, zie het nu ook. Ik heb kennelijk mazzel gehad dat mijn downloads telkens compleet waren.
Dit moet wel lukken zodra je een par2 compiled version hebt van nzbget: Opperpanter2 in "[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-3..."
Is er iemand anders die dit wel voor elkaar heeft????????????
Ik ben ook bezig geweest met zoeken, maar heb ook niks kunnen vinden. Is er bijv ook niemand die nzbget gecompiled heeft met de ingebouwde repair fuctie (zou best snel moeten zijn)?renzo4000 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:36:Ik heb al diverse sites afgestruind naar de mogelijkheid tot automagisch repairen van rar bestanden ... helaas nog geen resultaat. Gebruikt niemand deze functionaliteit?
Ik zal eens op dat sourceforge forum reageren van de maker van nzbget. Will keep you posted.
Anoniem: 53610
Ik zie in een ander topic dat ze daar een scriptje voor gebruiken. Mischien dat dat helpt.Scorpinus schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:04:
[...]
Ik ben ook bezig geweest met zoeken, maar heb ook niks kunnen vinden. Is er bijv ook niemand die nzbget gecompiled heeft met de ingebouwde repair fuctie (zou best snel moeten zijn)?
Wie heeft er geprobeerd een 2de schijf te plaatsen na dat er een complete installatie reeds geinstaleerd is?
Ik loop namelijk tegen een probleem aan als er een 2de schijf geplaats is wordt mijn usb stick niet meer correct herkent. Handmatig mounten geeft de melding dat het systeem geen ntfs volumes kan mounten. Deze stick is beslist geen ntfs en werkt ook correct mits er een schijf geplaatst is.
Mijn 2de schijf is eveneens een 500gb en wordt goed herkent in de web interface. Wanneer ik de schijf verwijder werk alles weer correct. Als ik in mijn funplug telnetd activeer kan ik beide schijven benaderen. Met de 2de schijf erbij werk SSH ookniet vanwege dat de usb stick niet gemount wordt.
Wie heeft er een oplossing of herkent dit probleem.
funplug:
#!/bin/sh
# Mount USB Key
insmod /mnt/HD_a2/lnx_bin/usb-storage.ko
mkdir /mnt/usb
#sleep for 15 sec to load the module
sleep 15
mount /dev/sdb1 /mnt/usb
# Schijven opzet
# Root Disk1
export DISK1=/mnt/HD_a2
# Root Disk2
export DISK2=/mnt/HD_b2
# Root USB
export USB=/mnt/usb
export PATH=$PATH:$DISK1/lnx_bin:
cd $DISK1
# Start Telnet - Kan weg als SSH werkt
$DISK1/lnx_bin/starttelnet.sh
# Bind mount disk1
mkdir $USB/etch/$DISK1
mount --bind $DISK1 $USB/etch/$DISK1
# Bind mount rootfs
mkdir $USB/etch/mnt/root
mount --bind / $USB/etch/mnt/root
# Bind mount etch/dev
mkdir $USB/etch/dev
mount --bind /dev $USB/etch/dev
# Bind mount etch/sys
mkdir $USB/etch/sys
mkdir $USB/etch/sys/crfs
mount --bind /sys $USB/etch/sys
mount --bind /sys/crfs $USB/etch/sys/crfs
# Bind mount etch/web
mkdir $USB/etch/web
mount --bind /web $USB/etch/web
# Bind mount etch/proc
mkdir $USB/etch/proc
mount --bind /proc $USB/etch/proc
#
# Mounts
cp -f /proc/mounts $USB/etch/etc/mtab
busybox3 rm -f $USB/etch/etc/fstab
busybox3 touch $USB/etch/etc/fstab
busybox3 chroot $USB/etch ./linuxrc
Nogmaals met 1 schijf werkt alles als een trein.
Ik loop namelijk tegen een probleem aan als er een 2de schijf geplaats is wordt mijn usb stick niet meer correct herkent. Handmatig mounten geeft de melding dat het systeem geen ntfs volumes kan mounten. Deze stick is beslist geen ntfs en werkt ook correct mits er een schijf geplaatst is.
Mijn 2de schijf is eveneens een 500gb en wordt goed herkent in de web interface. Wanneer ik de schijf verwijder werk alles weer correct. Als ik in mijn funplug telnetd activeer kan ik beide schijven benaderen. Met de 2de schijf erbij werk SSH ookniet vanwege dat de usb stick niet gemount wordt.
Wie heeft er een oplossing of herkent dit probleem.
funplug:
#!/bin/sh
# Mount USB Key
insmod /mnt/HD_a2/lnx_bin/usb-storage.ko
mkdir /mnt/usb
#sleep for 15 sec to load the module
sleep 15
mount /dev/sdb1 /mnt/usb
# Schijven opzet
# Root Disk1
export DISK1=/mnt/HD_a2
# Root Disk2
export DISK2=/mnt/HD_b2
# Root USB
export USB=/mnt/usb
export PATH=$PATH:$DISK1/lnx_bin:
cd $DISK1
# Start Telnet - Kan weg als SSH werkt
$DISK1/lnx_bin/starttelnet.sh
# Bind mount disk1
mkdir $USB/etch/$DISK1
mount --bind $DISK1 $USB/etch/$DISK1
# Bind mount rootfs
mkdir $USB/etch/mnt/root
mount --bind / $USB/etch/mnt/root
# Bind mount etch/dev
mkdir $USB/etch/dev
mount --bind /dev $USB/etch/dev
# Bind mount etch/sys
mkdir $USB/etch/sys
mkdir $USB/etch/sys/crfs
mount --bind /sys $USB/etch/sys
mount --bind /sys/crfs $USB/etch/sys/crfs
# Bind mount etch/web
mkdir $USB/etch/web
mount --bind /web $USB/etch/web
# Bind mount etch/proc
mkdir $USB/etch/proc
mount --bind /proc $USB/etch/proc
#
# Mounts
cp -f /proc/mounts $USB/etch/etc/mtab
busybox3 rm -f $USB/etch/etc/fstab
busybox3 touch $USB/etch/etc/fstab
busybox3 chroot $USB/etch ./linuxrc
Nogmaals met 1 schijf werkt alles als een trein.
HT & NAS & Inventaris
USB wordt waarschijnlijk sdc1 inplaats van sdb1 als je een tweede schijf plaatst. Net zoiets als de letter toekenning in windows, harde schijf is C, usb stick wordt D, zet je er een tweede harde schijf bij dan wordt die D en wordt de usb stick E (ben voor het gemak maar even van een partitie per schijf/stick uitgegaan).ranzige pad schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:11:
Dit script heb ik al draaien, alleen beperkt dit zich tot unrarren (wat ie perfect doet trouwens!!). Er zouden inderdaad toch al mensen moeten zijn die nzbget hebben gecompiled met par2 support ...Anoniem: 53610 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:16:
[...]
Ik zie in een ander topic dat ze daar een scriptje voor gebruiken. Mischien dat dat helpt.
Het lijkt er op dat ik de oplossing heb.
"Have you tried to configure your device to use optware?
http://wiki.dns323.info/howto:optware
With optware you should be able to install the proper version of nzbget as simple as "ipkg install nzbget".
Optware repository contains the binary you ask for.
Configure ipkg to use optware repository and you will get the proper binary with repair functionality.
Bron: http://sourceforge.net/fo...d=2188097&forum_id=353742
"Have you tried to configure your device to use optware?
http://wiki.dns323.info/howto:optware
With optware you should be able to install the proper version of nzbget as simple as "ipkg install nzbget".
Optware repository contains the binary you ask for.
Configure ipkg to use optware repository and you will get the proper binary with repair functionality.
Bron: http://sourceforge.net/fo...d=2188097&forum_id=353742
Goed bezig Scorpinus!... ben benieuwd of jij hem aan de praat hebt vandaag. Ik ga vanavond maar eens stoeien!
Same here, nog op het werk
Eens kijken of het lukt vanavond.
Geweldig, hij lijkt het nu te doen.
Heb de volgende code gebruikt:
cd /mnt/HD_a2/
mkdir ipkg
cd ipkg
wget http://ipkg.nslu2-linux.o...g-opt_0.99.163-10_arm.ipk
tar -xzf ipkg-opt_0.99.163-10_arm.ipk
tar -xzf data.tar.gz
mkdir -p /opt
mount --bind /mnt/HD_a2/ipkg/opt /opt
export PATH=/opt/bin:/opt/sbin:$PATH
Hierna is optware geïnstalleerd en kun je het volgende commando uitvoeren:
ipkg install nzbget
Nzbget wordt nu opnieuw geïnstalleerd in de ipkg/opt/bin dir (dus niet meer in de ffp/bin) samen met alle benodigde dingen om de parcheck op YES te kunnen zetten. En inderdaad ik zie nu in de web interface dat hij inderdaad een par check aan het doen is.
cd /mnt/HD_a2/
mkdir ipkg
cd ipkg
tar -xzf data.tar.gz
mkdir -p /opt
ipkg install nzbget
Nzbget wordt nu opnieuw geïnstalleerd in de ipkg/opt/bin dir (dus niet meer in de ffp/bin) samen met alle benodigde dingen om de parcheck op YES te kunnen zetten. En inderdaad ik zie nu in de web interface dat hij inderdaad een par check aan het doen is.
Goed om te horen dat het bij jou wel gelukt is ... bij mij helaas nog nietScorpinus schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 18:49:
Geweldig, hij lijkt het nu te doen.
cd /mnt/HD_a2/
mkdir ipkg
cd ipkg
tar -xzf data.tar.gz
mkdir -p /opt
export PATH=/opt/bin:/opt/sbin:$PA
ipkg install nzbget
Ik heb alles gedaan zoals bij jou beschreven en ik zie ook dat het een en ander succesvol is geinstalleerd. Maar zodra ik de parcheck op "yes" zet en ik wil de nzbget server starten dan krijg ik "FATAL ERROR: Program was compiled without parcheck-support. Invalid value for option "ParCheck" ... oftewel, hij maakt nog gebruik van de oude setup??
Heb jij de nzbget verwijderd van de funplug variant? Zo ja, hoe?
EDIT
Kennelijk had ik de IPKG niet draaien, echter nu zie ik de melding "libc.so.6: aborted attempt to load nzbget!"
Wil niet echt lukken he ;-)
[ Voor 5% gewijzigd door renzo4000 op 27-08-2008 22:14 ]
Ik heb de "oude" nzbget er nog gewoon op staan. Je moet er wel even op letten dat je de nieuwe nzbget (in die opt/bin dir) start en niet de oude. Gebruik nog gewoon m'n oude config file (met de ./nzbget -D -c /mnt/HD_a2/ffp/etc/nzbget.conf optie).
Verder heb ik gewoon de stappen zoals ik boven gepost heb gedaan, niets meer.
Dat is denk ik mijn probleem, de oude versie (FFP) die kan ik gewoon draaien, maar de nieuwe kennelijk niet. Zodra ikScorpinus schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:14:
Ik heb de "oude" nzbget er nog gewoon op staan. Je moet er wel even op letten dat je de nieuwe nzbget (in die opt/bin dir) start en niet de oude. Gebruik nog gewoon m'n oude config file (met de ./nzbget -D -c /mnt/HD_a2/ffp/etc/nzbget.conf optie).
heb gedaan en ik tik in "nzbget -s" dan krijg ik dus die melding "libc.so.6: aborted attempt to load nzbget!"
Alles lijkt ook geinstalleerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| /mnt/HD_a2 # ipkg list_installed libpar2 - 0.2-4 - A library for performing common tasks related to PAR recovery sets libsigc++ - 2.0.18-1 - libsigc++ implements a typesafe callback system for standard C++. libstdc++ - 5.0.6-6 - libxml2 - 2.6.32-1 - Libxml2 is the XML C parser and toolkit developed for the Gnome project. ncurses - 5.6-3 - NCurses libraries nzbget - 0.4.1-1 - A command-line client/server based binary newsgrabber for nzb-files. wget - 1.11.4-1 - A network utility to retrieve files from the Web zlib - 1.2.3-3 - zlib is a library implementing the 'deflate' compression system. Successfully terminated. |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| /mnt/HD_a2 # ipkg status Package: libpar2 Version: 0.2-4 Depends: libsigc++ Status: install ok installed Architecture: arm Package: libsigc++ Version: 2.0.18-1 Depends: libstdc++ Status: install ok installed Architecture: arm Package: libstdc++ Version: 5.0.6-6 Status: install ok installed Architecture: arm Installed-Time: 1219864626 Package: libxml2 Version: 2.6.32-1 Depends: zlib Status: install ok installed Architecture: arm Package: ncurses Version: 5.6-3 Status: install ok installed Architecture: arm Package: nzbget Version: 0.4.1-1 Depends: ncurses, libxml2, libpar2 Status: deinstall user installed Architecture: arm Installed-Time: 1219868534 Package: wget Version: 1.11.4-1 Conflicts: wget-ssl Status: install user installed Architecture: arm Package: zlib Version: 1.2.3-3 Status: install ok installed Architecture: arm |
hmmm... valt allemaal niet mee.
Heb jij nog iets bijzonders gedaan met de funplug config bestand?
[ Voor 24% gewijzigd door renzo4000 op 27-08-2008 23:54 ]
Ik gebruik wel nzbget -D ipv -s
Maakt helaas geen verschil .... deamon mode is alleen zonder "gui" in telnet.
Meteen nog maar ff een reinstall geprobeerd:
Meteen nog maar ff een reinstall geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| /mnt/HD_a2 # ipkg install nzbget -force-overwrite Installing nzbget (0.4.1-1) to root... Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/dns323/cross/unstable/nzbget_0.4.1-1_arm.ipk Installing ncurses (5.6-3) to root... Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/dns323/cross/unstable/ncurses_5.6-3_arm.ipk Installing libxml2 (2.6.32-1) to root... Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/dns323/cross/unstable/libxml2_2.6.32-1_arm.ipk Installing zlib (1.2.3-3) to root... Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/dns323/cross/unstable/zlib_1.2.3-3_arm.ipk Installing libpar2 (0.2-4) to root... Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/dns323/cross/unstable/libpar2_0.2-4_arm.ipk Installing libsigc++ (2.0.18-1) to root... Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/dns323/cross/unstable/libsigc++_2.0.18-1_arm.ipk Installing libstdc++ (5.0.5-6) to root... Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/dns323/cross/unstable/libstdc++_5.0.5-6_arm.ipk Configuring libpar2 Configuring libsigc++ Configuring libstdc++ Configuring libxml2 Configuring ncurses update-alternatives: Linking //opt/bin/clear to /opt/bin/ncurses-clear Configuring nzbget Configuring zlib Successfully terminated. |
[ Voor 89% gewijzigd door renzo4000 op 28-08-2008 00:05 ]
Ziet er goed uit.
Kan je niet een image draaien van jouw schijf en die naar mij toe sturen? ... of werkt dat zo niet...?
Geen idee.
Thanks, je tip deed zijn werk, nu loopt alles als een zonnetje met 2 schijven.
Anoniem: 53610 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:17:
[...]
USB wordt waarschijnlijk sdc1 inplaats van sdb1 als je een tweede schijf plaatst. Net zoiets als de letter toekenning in windows, harde schijf is C, usb stick wordt D, zet je er een tweede harde schijf bij dan wordt die D en wordt de usb stick E (ben voor het gemak maar even van een partitie per schijf/stick uitgegaan).
HT & NAS & Inventaris
Anoniem: 272760
is er hier al een oplossing voor ik werk met een showcenter 1000g en wil deze combinatie eventueel gaan makenKoekerwauz_NL schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:15:
Hoi mede tweakers,
Ik heb een vraag.
Ik overweeg om de ch3snas tekopen echter is voor mij 1 ding heel belangrijk.
Al jaren maak ik gebruik van een showcenter 200 wat ik een erg tof machintje vind.
Kan ik de NAS als media contect bak gebruiken en mijn showcenter als media player.
Incl. ondersteuning van sub (srt) en AC3.
Heeft er iemand op deze draad ervaring mee?
alvast bedankt.
Volgens mij had je zelf ook uit kunnen zoeken dat je showcenter met upnp werkt en dat de ch3snas dat ondersteund?
Een vraagje over de bereikbaarheid van de tweede HD.
Ik probeer mappen te verwijderen die op de tweede HD zijn aangemaakt door rsync.
Ik krijg de foutmelding: "destination folder access denied" - "you need permission to perform this action"
Het is wel mogelijk om de inhoud van de map HD_a2 te verwijderen, maar niet de "datum-map" of de "HD_a2" map.
Aangezien ik met telnet alleen toegang heb tot de 1e HD (HD_a2) kan ik mezelf ook niet meer rechten geven op de tweede HD.
Is er iemand die hier een oplossing voor weet. (In Vista mezelf rechten proberen te geven werkt niet)
edit: Dom Dom, ik kan natuurlijk wel m.b.v. Telnet naar de tweede HD (/mnt/HD_b2) met: rm -r "directory" verwijderen werkt uiteraard wel.
Ik probeer mappen te verwijderen die op de tweede HD zijn aangemaakt door rsync.
Ik krijg de foutmelding: "destination folder access denied" - "you need permission to perform this action"
Het is wel mogelijk om de inhoud van de map HD_a2 te verwijderen, maar niet de "datum-map" of de "HD_a2" map.
Aangezien ik met telnet alleen toegang heb tot de 1e HD (HD_a2) kan ik mezelf ook niet meer rechten geven op de tweede HD.
Is er iemand die hier een oplossing voor weet. (In Vista mezelf rechten proberen te geven werkt niet)
edit: Dom Dom, ik kan natuurlijk wel m.b.v. Telnet naar de tweede HD (/mnt/HD_b2) met: rm -r "directory" verwijderen werkt uiteraard wel.
[ Voor 10% gewijzigd door Checkeys op 31-08-2008 14:16 ]
Anoniem: 272760
zo ver was ik al, alleen elders staat te lezen dat de upnp niet (geheel) werkt.sander- schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:10:
Volgens mij had je zelf ook uit kunnen zoeken dat je showcenter met upnp werkt en dat de ch3snas dat ondersteund?
vandaar in dit topic de voor mij zeer relevente vraag nogmaals aan de orde gesteld.
wie weet zijn er mensen die dit werkend hebben of mensen die het geprobeerd hebben maar er achter kwamen dat het niet mogeijk is.
Nou lekker dan. Ik nog een extra schijf in de CH3SNAS gedrukt voor backups. Die schijf geformateerd , blijkt ie achteraf mijn 1e schijf geformateerd te hebben. Weg data
Ben nog een poging aan het doen om alles terug te krijgen, maar ben bang dat het tevergeefs is
Ben nog een poging aan het doen om alles terug te krijgen, maar ben bang dat het tevergeefs is
Heb je de NAS ook al gereboot ?
Soms lijkt het dat hij de hele NAS heeft leeg gegooid, maar dan heeft hij gewoon een reboot nodig.
Soms lijkt het dat hij de hele NAS heeft leeg gegooid, maar dan heeft hij gewoon een reboot nodig.
Daarom ook altijd je huidige schijf er uit halen, nieuwe er in, formateren en daarna je oude er weer bij in doen.pjlgt schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 08:19:
Nou lekker dan. Ik nog een extra schijf in de CH3SNAS gedrukt voor backups. Die schijf geformateerd , blijkt ie achteraf mijn 1e schijf geformateerd te hebben. Weg data![]()
Kan ik met zo'n NAS willekeurige X264 bestanden naar de PS3 streamen?
Ja.duncanvdlinden schreef op maandag 01 september 2008 @ 21:29:
Kan ik met zo'n NAS willekeurige X264 bestanden naar de PS3 streamen?
Anoniem: 177960
Is er een makelijke manier om als ik via mldonkey een download heb gedaan om dan via windows de map incoming\directories leeg te maken, dus de inhoud te verplaatsen. Want nou moet ik via een telnet sessie de rechten van de directorie aanpassen om ze ze te kunnen verplaatsen. Is er een mogelijkheid om wanneer er nieuwe mappen cq bestanden om die gelijk de juiste rechten te geven? Ik hoor het graag van jullie.
Heb je al gezocht?Anoniem: 177960 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 18:28:
Is er een makelijke manier om als ik via mldonkey een download heb gedaan om dan via windows de map incoming\directories leeg te maken, dus de inhoud te verplaatsen. Want nou moet ik via een telnet sessie de rechten van de directorie aanpassen om ze ze te kunnen verplaatsen. Is er een mogelijkheid om wanneer er nieuwe mappen cq bestanden om die gelijk de juiste rechten te geven? Ik hoor het graag van jullie.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Klopt, die heb ik gezien alleen ik weet niet wat ik moet veranderen en waarin? Wat moet ik veranderen in mlnet.sh file en waarin?
Knettergek wordt ik van dit ding. Na een tijd de twee 500GB disks te hebben gebruikt als RAID1 met deel JBOD met 1 enkel probleem, te weten HDD's doen geen spindown, dacht ik laat ik alles opnieuw doen, maar nu onafhankelijk formateren. Wat denk je, no love making way. formateren blijft steeds hangen op 94%. Gezien dat firmware versie 1.03 final deze bug verhelpt, de versie had ik al. Dus
dacht ik, misschien verhelpt de RC5 van 1.04 het wel (je weet maar nooit), maar bug blijft. Even verder zoeken dus en op de site van conceptronics lees ik dat ik de "config inactivity time" en de "scheduled download timer" tijdelijk op 99 minuten moet zetten, maar ook dit helpt niet. Snap het gewoon niet.
Wat kan hier het probleem zijn. Iemand een idee?
Zucht.. Zou de firmware van de DNS323 kunnen werken?
-spectator
dacht ik, misschien verhelpt de RC5 van 1.04 het wel (je weet maar nooit), maar bug blijft. Even verder zoeken dus en op de site van conceptronics lees ik dat ik de "config inactivity time" en de "scheduled download timer" tijdelijk op 99 minuten moet zetten, maar ook dit helpt niet. Snap het gewoon niet.
Wat kan hier het probleem zijn. Iemand een idee?
Zucht.. Zou de firmware van de DNS323 kunnen werken?
-spectator
Formatteer eerst de ene disk in de rechter bay en dan de andere (ook in de rechter bay). Daarna kun je de tweede gewoon aan de linkerkant bijplaatsen. Bij de format wel meteen aangeven of je al dan niet raid wil gebruiken.spectator schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 23:19:
formateren blijft steeds hangen op 94%.
Zou zelf overigens geen raid gebruiken, striping (raid-0) heeft geen nut, snelheid wordt bepaald door het netwerk en de cpu. Mirroring (raid-1) heeft ook niet echt nut, het is veel verstandiger om rsync backups te maken gedurende de nacht.
QueAnoniem: 53610 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:13:Mirroring (raid-1) heeft ook niet echt nut, het is veel verstandiger om rsync backups te maken gedurende de nacht.

Eindelijk draait bij mij nzbget als een zonnetje ... heerlijk gewoon. Downloaden met 1200kb/s (max snelheid van internet abonnement).Scorpinus schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:13:
Ziet er goed uit.
Op mijn werk gewoon via een nzbportal een nzb-bestand downloaden, vervolgens uploaden via de nzbgetweb interface. Zodra ik thuis kom is het bestand gedownload, parchecked+unrarred en direct klaar voor gebruik ;-)....
Toch netjes voor de €90 die ik er voor heb betaald incl 500gb.
Hoe draait ie bij jou?
vteuniss, bedankt voor de tip, zal het eens uitproberen.Anoniem: 53610 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:13:
[...]
Formatteer eerst de ene disk in de rechter bay en dan de andere (ook in de rechter bay). Daarna kun je de tweede gewoon aan de linkerkant bijplaatsen. Bij de format wel meteen aangeven of je al dan niet raid wil gebruiken.
Zou zelf overigens geen raid gebruiken, striping (raid-0) heeft geen nut, snelheid wordt bepaald door het netwerk en de cpu. Mirroring (raid-1) heeft ook niet echt nut, het is veel verstandiger om rsync backups te maken gedurende de nacht.
ik had hiervoor 30% RAID1 en de rest JBOD,belangerijke data kwam op de R1 deel, maart met deze config werkte spindown van de disks niet.
Met rsync kan je inderdaad zelf bepalen wat je wilt backuppen (wel zo handig).
Doe jij maar eens een lompe actie in een raid-1 waarbij je per ongeluk data verwijderd. Die is dus meteen weg op beide schijven. Deze discussie is overigens al eens in dit topic gevoerd, lijkt me niet nodig om dat nogmaals te doen.
Heeft gewerkt. Thanks.spectator schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:48:
[...]
vteuniss, bedankt voor de tip, zal het eens uitproberen.
ik had hiervoor 30% RAID1 en de rest JBOD,belangerijke data kwam op de R1 deel, maart met deze config werkte spindown van de disks niet.
Met rsync kan je inderdaad zelf bepalen wat je wilt backuppen (wel zo handig).
Mooi manrenzo4000 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:30:
Eindelijk draait bij mij nzbget als een zonnetje ... heerlijk gewoon. Downloaden met 1200kb/s (max snelheid van internet abonnement).
Op mijn werk gewoon via een nzbportal een nzb-bestand downloaden, vervolgens uploaden via de nzbgetweb interface. Zodra ik thuis kom is het bestand gedownload, parchecked+unrarred en direct klaar voor gebruik ;-)....
Toch netjes voor de €90 die ik er voor heb betaald incl 500gb.
Hoe draait ie bij jou?
Samen met die nieuwe Transmission versie heb ik m'n up en downloads klaar. De hele dag staat m'n NAS lekker te up (goed voor m'n share ratio's) en te downloaden.
Ik ben tevreden!
Ik ben sinds deze week ook een trotse bezitter van een CH3SNAS met 2 schijven van 640 GB. Ik heb als volgt geconfigureerd:
- Volume_1: 500 GB, RAID-1
- Volume_2: 280 GB, JBOD
Verder heb ik de firmware geupgrade naar 1.03, heb ik Funplug 1.04 geinstalleerd en Twonky voor fatsoenlijke streaming naar mijn Playstation 3.
Nu mijn vragen:
- ik lees her en der dat RAID-1 in combinatie met JBOD niet zo'n goed idee is
- ik lees her en der dat RAID-1 uberhaupt niet zo'n goed idee is op de CH3SNAS
Voor deze beide dingen lees ik niet echt de reden waarom het geen goed idee is. Voor de tweede kom ik niet verder dan dat RAID-1 je niet beschermt tegen user-fouten, maar daar is het ook niet voor bedoeld...
Maar waarom is het dan geen goed idee?
- Volume_1: 500 GB, RAID-1
- Volume_2: 280 GB, JBOD
Verder heb ik de firmware geupgrade naar 1.03, heb ik Funplug 1.04 geinstalleerd en Twonky voor fatsoenlijke streaming naar mijn Playstation 3.
Nu mijn vragen:
Voor deze beide dingen lees ik niet echt de reden waarom het geen goed idee is. Voor de tweede kom ik niet verder dan dat RAID-1 je niet beschermt tegen user-fouten, maar daar is het ook niet voor bedoeld...
Maar waarom is het dan geen goed idee?
- Schijven spinnen niet down bij deze combinatiejpbosk schreef op donderdag 04 september 2008 @ 13:34:
- Raid-1 beschermt (zoals je zelf al aangeeft) niet tegen user fouten, rsync backup wel
Hmm, ik heb net nog gecheckt, maar mijn schijven zijn wel degelijk gedownspined... Heeft dat misschien ook met de firmware versie te maken? Ik gebruik momenteel 1.03...
Ik ben blijkbaar vergeten om een factory reset te doen na de firmware upgrade, en nu spinnen mijn drives inderdaad niet meer down. Sterker nog, er is constant disk activiteit. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ook een update naar firmware 1.04RC5 verhelpt dit niet. Matig zeg...
Afijn, maar eens herformatteren naar 2 losse disks. Nu kan het nog
-edit- fijn. Blijft hangen op 94%. Zucht.
Ik ben blijkbaar vergeten om een factory reset te doen na de firmware upgrade, en nu spinnen mijn drives inderdaad niet meer down. Sterker nog, er is constant disk activiteit. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ook een update naar firmware 1.04RC5 verhelpt dit niet. Matig zeg...
Afijn, maar eens herformatteren naar 2 losse disks. Nu kan het nog
-edit- fijn. Blijft hangen op 94%. Zucht.
[ Voor 54% gewijzigd door jpbosk op 04-09-2008 21:48 ]
Anoniem: 269342
In mijn CH3SNAS heb ik 2x500GB zitten.Anoniem: 53610 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:30:
[...]
- Schijven spinnen niet down bij deze combinatie
- Raid-1 beschermt (zoals je zelf al aangeeft) niet tegen user fouten, rsync backup wel
-250Gb Raid-1
-500Gb JBOD
Firmware 1.03 en Fun Plug 0.5
Mijn drives spinnen gewoon down na een x aantal minuten.
Heb hier niets speciaals voor hoeven te doen.
Deed ie bij bij ook, totdat ik een factory reset deed... Heb jij dat ooit al eens gedaan?
Wat en waar moet ik veranderen in de mlnet.sh file om de rechten van directory incoming\directories, van mldonkey, recursief goed te zetten om zo makelijk de nieuwe mappen makelijk te verplaatsen en te verwijderen.
Anoniem: 269342
Nee geen factory reset gedaan.jpbosk schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 08:37:
Deed ie bij bij ook, totdat ik een factory reset deed... Heb jij dat ooit al eens gedaan?
En ga het denk ik ook maar lekker niet proberen

Goed. Na een hele hoop gelazer met hangen op 94% enzo, heb ik de tip van vteuniss opgevolgd door beide scheiden in de rechter bay te formatteren en daarna een van de 2 schijven in de linker te plaatsen. Dat lijkt goed te gaan, al is het nu een beetje raar: Volume_1 staat op de rechter schijf en Volume_2 op de linker. Maar goed, daar is mee te leven. Nog iets vreemds overigens, is dat als ik iets kopieer naar beide schijven, eigenlijk alleen het rechter lampje fanatiek knippert... Net alsof ie de linker schijf niet gebruikt ofzo... Is dit iemand al eens opgevallen?
Ik heb zojuist mldonkey op mijn NAS aan de praat, maar nou probeer ik Sancho te gebruiken, maar dat lukt niet.
Heb sancho van de site gedownload en geinstalleerd, maar als ik dubbel klik op het icoontje gebeurd er niets, iets van een host manager krijg ik niet. Heb ik iets over het hoofd gezien? Het allowed_ips heb ik ook al gedaan, maar er start gewoon niets op?
Heb sancho van de site gedownload en geinstalleerd, maar als ik dubbel klik op het icoontje gebeurd er niets, iets van een host manager krijg ik niet. Heb ik iets over het hoofd gezien? Het allowed_ips heb ik ook al gedaan, maar er start gewoon niets op?
Anoniem: 169151
Hallo allemaal,
ik heb enige tijd een Conceptronic CH3SNAS. Tot enige tijd geleden functioneerde het allemaal perfect (gelijk nieuwe firmware 1.04 geinstalleerd). Sinds enkele dagen kan ik met de Vista lapop de schijf nog wel zien en benaderen maar daarna spelen de bekende inlogprobelemen parten.
De diverse tips heb ik reeds uitgevoerd (NTLMv2 authentication in het regeister op 1, Symantec Firewall uit, laatste update patches verwijderd, etc.) echter niets helpt.
Wanneer de pc opstart kan ik als ik gelijk de netwerkschijf benader wél inloggen. Zodra Vista geheel uitgerateld en opgestart is kan het niet meer.
Wie heeft er nog een tip / advies?
thanks!
Ed
ik heb enige tijd een Conceptronic CH3SNAS. Tot enige tijd geleden functioneerde het allemaal perfect (gelijk nieuwe firmware 1.04 geinstalleerd). Sinds enkele dagen kan ik met de Vista lapop de schijf nog wel zien en benaderen maar daarna spelen de bekende inlogprobelemen parten.
De diverse tips heb ik reeds uitgevoerd (NTLMv2 authentication in het regeister op 1, Symantec Firewall uit, laatste update patches verwijderd, etc.) echter niets helpt.
Wanneer de pc opstart kan ik als ik gelijk de netwerkschijf benader wél inloggen. Zodra Vista geheel uitgerateld en opgestart is kan het niet meer.
Wie heeft er nog een tip / advies?
thanks!
Ed
Volume_1 Hoort in de rechter bay te zitten, maar als je dat niet wilt kun je ze altijd omruilen. Dat kun je zonder problemen, de NAS blijft Volume_1 als Volume_1 herkennen. Over die netwerk activiteit, dat is vrij eenvoudig te verklaren, eerste schijf ontvangt de data, tweede schijf krijgt dezelfde data, NAS ziet dit en doet een interne kopie actie van schijf 1 naar schijf 2.jpbosk schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 22:38:
Goed. Na een hele hoop gelazer met hangen op 94% enzo, heb ik de tip van vteuniss opgevolgd door beide scheiden in de rechter bay te formatteren en daarna een van de 2 schijven in de linker te plaatsen. Dat lijkt goed te gaan, al is het nu een beetje raar: Volume_1 staat op de rechter schijf en Volume_2 op de linker. Maar goed, daar is mee te leven. Nog iets vreemds overigens, is dat als ik iets kopieer naar beide schijven, eigenlijk alleen het rechter lampje fanatiek knippert... Net alsof ie de linker schijf niet gebruikt ofzo... Is dit iemand al eens opgevallen?
Ben aan het stoeien geweest met Rsync om een backup gedurende de nacht te maken van hd_a2 naar hd_b2. (fonz' funplug 05)
volgens deze howto
editcron.sh gemaakt (netjes [b]funplug.d[/b] vervangen door [b]ffp[/b])
netjes chmod uitgevoerd
crontab -l geeft ook resultaat
Alleen doet ie het dus niet -- kan dat misschien komen omdat ik geen log directory in mijn fpp dir heb staan ??? zo ja, kan ik die gewoon aanmaken ??
Vraag 2: Na het installeren van ffp 05 staat er in de root nog een fun_plug m.i. dezelfde funplug die gebruikt is om het funplug.tar pakket te installeren.
Alleen: het funplug.tar pakket is de eerste keer rebooten al geïnstalleerd, dus had die fun_plug dan niet anders moeten zijn ??
zo ja : hoe had die fun_plug er dan uit moeten zien ??
en ook : kan ik in deze fun_plug gewoon de normale toevoegingen voor het fancontrol.sh script maken (en/of fancontrol.sh in de ffp/start dir zetten ?? )
ofwel: worden alle .sh scripts in de ffp/start dir met rechten 755 automatisch gestart ???
volgens deze howto
editcron.sh gemaakt (netjes [b]funplug.d[/b] vervangen door [b]ffp[/b])
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| #!/bin/sh CRONTXT=/mnt/HD_a2/crontab.txt # start with existing crontab /bin/crontab -l > $CRONTXT # add the Rsync job to execute at 2:05 am - also create a logfile (append to any existing log file) # note: use a single > after /mnt/HD_b2 if you want to a create a new log file each night with no append /bin/echo "5 2 * * * /mnt/HD_a2/ffp/bin/rsync -rlptDv --delete /mnt/HD_a2 /mnt/HD_b2 >> /mnt/HD_a2/ffp/log/rsync.last.log 2>&1" >> $CRONTXT # install the new crontab /bin/crontab $CRONTXT # clean up /bin/rm $CRONTXT |
netjes chmod uitgevoerd
code:
1
| chmod a+x /mnt/HD_a2/ffp/start/editcron.sh |
crontab -l geeft ook resultaat
code:
1
2
3
4
5
6
| / # crontab -l 32 2 * * * /usr/sbin/rtc -s 30 2 2 * * /usr/sbin/rtc -c 59 1 * * * /usr/sbin/daylight & */10 * * * * /usr/sbin/getdhcp& 5 2 * * * /mnt/HD_a2/ffp/bin/rsync -rlptDv --delete /mnt/HD_a2 /mnt/HD_b2 >> /mnt/HD_a2/ffp/log/rsync.last.log 2>&1 |
Alleen doet ie het dus niet -- kan dat misschien komen omdat ik geen log directory in mijn fpp dir heb staan ??? zo ja, kan ik die gewoon aanmaken ??
Vraag 2: Na het installeren van ffp 05 staat er in de root nog een fun_plug m.i. dezelfde funplug die gebruikt is om het funplug.tar pakket te installeren.
Alleen: het funplug.tar pakket is de eerste keer rebooten al geïnstalleerd, dus had die fun_plug dan niet anders moeten zijn ??
zo ja : hoe had die fun_plug er dan uit moeten zien ??
en ook : kan ik in deze fun_plug gewoon de normale toevoegingen voor het fancontrol.sh script maken (en/of fancontrol.sh in de ffp/start dir zetten ?? )
ofwel: worden alle .sh scripts in de ffp/start dir met rechten 755 automatisch gestart ???
edit:
volgens mij heb ik veel minder scripts in mijn start-dir staan dan hier allemaal vermeld worden
zoals timezone script
volgens mij heb ik veel minder scripts in mijn start-dir staan dan hier allemaal vermeld worden
zoals timezone script
[ Voor 5% gewijzigd door JAMF op 08-09-2008 17:14 ]
Kan heel goed, ja, en ja, die kun je gewoon aanmaken.Alleen doet ie het dus niet -- kan dat misschien komen omdat ik geen log directory in mijn fpp dir heb staan ??? zo ja, kan ik die gewoon aanmaken ??
fun_plug controleert of er een fun_plug.tgz is, en pakt die dan uit en verwijderd hem. Vervolgens worden alle executable scripts in /ffp/start gestart.
Dus fun_plug hoeft niet te veranderen. De inhoud van de directory veranderd al.
en als ik een ander script wil laten starten (zoals fancontrol.sh e.d) kan ik dat gewoon met rechten 755 in de start dir zetten ??Mijzelf schreef op maandag 08 september 2008 @ 17:13:
[...]
Kan heel goed, ja, en ja, die kun je gewoon aanmaken.
fun_plug controleert of er een fun_plug.tgz is, en pakt die dan uit en verwijderd hem. Vervolgens worden alle executable scripts in /ffp/start gestart.
Dus fun_plug hoeft niet te veranderen. De inhoud van de directory veranderd al.
Das jammer : -- de transmission en clutch files zoals hier beschreven bestaan niet meer
[ Voor 14% gewijzigd door JAMF op 08-09-2008 17:25 ]
Okee, duidelijk. Nog 1 dingetje, zou die interne kopieeractie niet slecht zijn voor de performance van de NAS? Ik heb ook het nachtelijke backup script geinstalleerd en aangezet, en ik vind dat het niet erg snel gaat:Anoniem: 53610 schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:03:
[...]
Volume_1 Hoort in de rechter bay te zitten, maar als je dat niet wilt kun je ze altijd omruilen. Dat kun je zonder problemen, de NAS blijft Volume_1 als Volume_1 herkennen. Over die netwerk activiteit, dat is vrij eenvoudig te verklaren, eerste schijf ontvangt de data, tweede schijf krijgt dezelfde data, NAS ziet dit en doet een interne kopie actie van schijf 1 naar schijf 2.
sent 64120000027 bytes received 357036 bytes 4383248.94 bytes/sec
sent 5050949212 bytes received 195256 bytes 3606672.24 bytes/sec
Dat is dus zo'n 4 MB per seconde. SATA II zou toch zo'n 300 MB per seconde moeten halen.....
Ja.en als ik een ander script wil laten starten (zoals fancontrol.sh e.d) kan ik dat gewoon met rechten 755 in de start dir zetten ??
Waarom is dat jammer? Versie 1.33 is nu beschikbaar.Das jammer : -- de transmission en clutch files zoals hier beschreven bestaan niet meer
Ik heb hetzelfde probleem, ik zit ook op 4 MB/sec. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft gevonden, of een verklaring. (Of is deze snelheid gewoon begrenst door de processor/geheugen van de NAS??) (de eerste rsync van 500GB gaat anders toch echt bijna 30 uur duren)Granny schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 21:18:
Ik vind de kopieersnelheid op de CH3SNAS met rsync nogal tegenvallen en was benieuwd naar jullie snelheden.
Ik blijf steken op 4520079.38 bytes / sec.
4.3 MB sec dus.
Gebruikte HD's: 2x 500 gig Samsung F1 spinpoint
Ik start rsync zo op (als background process):
/mnt/HD_a2/ffp/bin/rsync -rlptDv --stats --delete /mnt/HD_a2 /mnt/HD_b2 >> /mnt/HD_b2/log/rsync.last.log &
Ligt het daar misschien aan??
update: omdat de door mijzelf geïnitieerde sync meer dan 24 uur duurt begint de tweede sync nog voordat de eerste is afgelopen. Hierdoor krijg ik uiteindelijk geen hardlinks naar backup data, maar wordt de data fysiek meerdere keren geback-upt. Volgens mij is de enige oplossing hiervoor door de snapshot.sh niet iedere dag te laten uitvoeren, of om hem nog niet aan de crontab toe te voegen. Dat ga ik vandaag eens proberen.
[ Voor 21% gewijzigd door Checkeys op 09-09-2008 11:36 ]
OK - Weer effe terug naar JAMF's rsync avonturen:
dat er geen Rsync gedaan werd lag idd aan het gebrek aan een log dir.
afgelopen nacht is er wel een Rsync gedaan maar slechts van 58 GB
Hij is op dit moment aan het Rsyncen en heeft al 58 GB gedaan
ik kan in de log niet zien hoe laat ie begonnen is , maar als dat idd om 2.05 am geweest is
dan is ie dus al effe bezig.
net effe het ntpd (timezone scriptje) geactiveerd - hopelijk loopt de klok voortaan gelijk
het is knap lastig als ie aan het Rsyncen is en heb em nodig en krijg:
Fancontrol script schijn ook te werken (fanspeed =0 & hdd1+2 = idle)
Hoop dat het nu allemaal lukt
dat er geen Rsync gedaan werd lag idd aan het gebrek aan een log dir.
afgelopen nacht is er wel een Rsync gedaan maar slechts van 58 GB
Hij is op dit moment aan het Rsyncen en heeft al 58 GB gedaan
ik kan in de log niet zien hoe laat ie begonnen is , maar als dat idd om 2.05 am geweest is

dan is ie dus al effe bezig.
net effe het ntpd (timezone scriptje) geactiveerd - hopelijk loopt de klok voortaan gelijk
het is knap lastig als ie aan het Rsyncen is en heb em nodig en krijg:
Z:\ is niet toegangkelijk kan geen configuratiegegevens bij de domeincontroller lezen omdat de computer niet beschikbaar is, of omdat de toegang is geweigerd
Fancontrol script schijn ook te werken (fanspeed =0 & hdd1+2 = idle)
Hoop dat het nu allemaal lukt
Dit topic is gesloten.