Ik ben er druk mee bezig dus even geduld.
We het hier over - 2 Disks NAS´sen, duurdere types met RAID 0 en 1 mogelijkheden met grote capaciteit.
Daarnaast bied dit systeem de volgende functionaliteit:
Pricewatch DNS-323
Plaatje van de 2 hier besproken 2 Disk NAS´sen :

Dlink DNS-323
DNS-323 US
DNS-323 Nederland
Downloads
Conceptronic Grab'n'Go CH3SNAS
NAS Media Store
Downloads
FanSites
DLINK DNS-323
DNS-323 Hack Forum
DNS-323 WIKI
CH3SNAS
ArroundMyRoom
Fabrikanten
Dlink
Conceptronic
Fun Plug
Om je DNS-323 of CH3SNAS te ontsluiten heb je als eerste een Telnet-sessie nodig naar de NAS.
Dit is vrij simpel op te zetten en hiervoor heb je de veel besproken Fun Plug nodig.
Meer info over Telnetten naar je NAS vindt je: Hier
De Fun Plug zelf kun je downloaden: Hier
Let wel: de 0.5 is een beta!
Meer info over hoe om te gaan met de Fun Plug vindt je: Hier
Twonky
Je kunt de ingbouwde UPnP media-server gebruiken maar als je meer mogelijkheden + gebruikersvriendelijkheid wil dan zou je Twonky kunnen installeren.
Hiervoor heb je de "DNS-323 Version of TwonkyMedia" nodig en deze is te downloaden: Hier
De installatiehandleiding vind je Hier
Let wel: Twonky heeft een 30 dagen trail.
MediaTomb
Een alternatief voor Twonky is Opersource MediaTomb, zeker als je wil streamen naar je PS3 (Twonky heeft hier problemen mee).
Over hoe deze te installeren staat er een beschijving: Hier
Dowmloaden van MediaTobm kan: Hier
MLDonkey (torrent/edonkey/etc) client.
Dit is de MLDonkey installatie voor de DNS-323, ook te gebruiken voor de CH3SNAS.
Een handleiding en download vind je: Hier
SABnzbdPlus
Is een Opersource Binary Newsgrabber.
Meer informatie over de installatie, configuratie etc. in het Nederlands vindt je: Hier
Je kunt hem downloaden: Hier
Debian
Debian is een Linux distributie die je kunt uitvoeren op je NAS. Deze distributie wordt dan gestart binnen de basis linux omgeving van je NAS. Met Debian kan je meer programma's uitvoeren dan met de basis linux. Dit is bijvoorbeeld nodig om HellaNZB gestart te krijgen. Hieronder volgt een uitleg van de installatie.
Je hebt de "etch" distributie nodige. Downloaden kun je: Hier
Er is ook een speciale CH3SNAS Hacking pagina van medeTweaker H4x0R.
Deze bevat zeer uitgewerkte informatie hoe je CH3SNAS op te zetten met veel van de bovengenoemde zaken.
NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 1
Links naar handige stukjes uit Deel 1.
Debian Chroot via USB op CH3SNAS
Let op: Wees voorzichtig met claimen van garantie en het vermelden dat je gehackt hebt met bv. de Fun-plug! Je verliest volgens Conceptronic hierdoor je garantie!!
We het hier over - 2 Disks NAS´sen, duurdere types met RAID 0 en 1 mogelijkheden met grote capaciteit.
Daarnaast bied dit systeem de volgende functionaliteit:
- UPnP media-server
- iTunes-server
- DHCP-server
- FTP-server
- Print-server (USB)
Pricewatch DNS-323
Plaatje van de 2 hier besproken 2 Disk NAS´sen :

Dlink DNS-323
DNS-323 US
DNS-323 Nederland
Downloads
Conceptronic Grab'n'Go CH3SNAS
NAS Media Store
Downloads
FanSites
DLINK DNS-323
DNS-323 Hack Forum
DNS-323 WIKI
CH3SNAS
ArroundMyRoom
Fabrikanten
Dlink
Conceptronic
Fun Plug
Om je DNS-323 of CH3SNAS te ontsluiten heb je als eerste een Telnet-sessie nodig naar de NAS.
Dit is vrij simpel op te zetten en hiervoor heb je de veel besproken Fun Plug nodig.
Meer info over Telnetten naar je NAS vindt je: Hier
De Fun Plug zelf kun je downloaden: Hier
Let wel: de 0.5 is een beta!
Meer info over hoe om te gaan met de Fun Plug vindt je: Hier
Twonky
Je kunt de ingbouwde UPnP media-server gebruiken maar als je meer mogelijkheden + gebruikersvriendelijkheid wil dan zou je Twonky kunnen installeren.
Hiervoor heb je de "DNS-323 Version of TwonkyMedia" nodig en deze is te downloaden: Hier
De installatiehandleiding vind je Hier
Let wel: Twonky heeft een 30 dagen trail.
MediaTomb
Een alternatief voor Twonky is Opersource MediaTomb, zeker als je wil streamen naar je PS3 (Twonky heeft hier problemen mee).
Over hoe deze te installeren staat er een beschijving: Hier
Dowmloaden van MediaTobm kan: Hier
MLDonkey (torrent/edonkey/etc) client.
Dit is de MLDonkey installatie voor de DNS-323, ook te gebruiken voor de CH3SNAS.
Een handleiding en download vind je: Hier
SABnzbdPlus
Is een Opersource Binary Newsgrabber.
Meer informatie over de installatie, configuratie etc. in het Nederlands vindt je: Hier
Je kunt hem downloaden: Hier
Debian
Debian is een Linux distributie die je kunt uitvoeren op je NAS. Deze distributie wordt dan gestart binnen de basis linux omgeving van je NAS. Met Debian kan je meer programma's uitvoeren dan met de basis linux. Dit is bijvoorbeeld nodig om HellaNZB gestart te krijgen. Hieronder volgt een uitleg van de installatie.
Je hebt de "etch" distributie nodige. Downloaden kun je: Hier
Er is ook een speciale CH3SNAS Hacking pagina van medeTweaker H4x0R.
Deze bevat zeer uitgewerkte informatie hoe je CH3SNAS op te zetten met veel van de bovengenoemde zaken.
Vorige delenTwee weken geleden heb ik een CH3SNAS gekocht. Na een en ander over de capaciteiten gelezen te hebben op internet leek dit me een goede keuze. Mijn doel met het apparaat is mijn huidige server te vervangen. Deze gebruik ik als download server voor torrent, usenet/nzb en edonkey. De CH3SNAS moet dus precies hetzelfde gaan doen. Tevens wil ik het apparaat gebruiken als media server voor het aanleveren van content aan mijn Playstation 3 en als FTP server. Dit is een how-to om tot deze situatie te komen. Heb je nuttige input ter uitbreiding op het document, graag mailen. Als je problemen tegenkomt kan ik je waarschijnlijk niet helpen. Ik ben geen linux kenner. De informatie in dit document heb ik overal vandaan gehaald en veel is tot stand gekomen door trial and error. Heb je een probleem opgelost, mail dan in detail hoe, zodat anderen hun voordeel hiermee kunnen doen. Dan kan ik het eventueel opnemen. In de how-to wordt aangenomen dat je wel enige computerkennis hebt.
NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 1
Links naar handige stukjes uit Deel 1.
Debian Chroot via USB op CH3SNAS
Let op: Wees voorzichtig met claimen van garantie en het vermelden dat je gehackt hebt met bv. de Fun-plug! Je verliest volgens Conceptronic hierdoor je garantie!!
[ Voor 114% gewijzigd door i2Paq op 23-07-2008 11:08 ]