[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:
  • 244.694 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Dit is de code die ik wil invoeren:
# funpkg -i curl-7.18.1.tgz (only if you don't have it installed already)
# funpkg -i Transmission-1.42-1.tgz
# wget http://www.inreto.de/dns3...kages/uclibc-0.9.29-7.tgz
# funpkg -i uclibc-0.9.29-7.tgz

Ik heb de drive geformatteerd en de fonz fun plug geinstalled.
Het eerste nodige commando geprobeerd en ik krijg dit resultaat:
/ # funpkg -i curl-7.18.1.tgz
FATAL: curl-7.18.1.tgz: File not found

Het curl- bestand (alsook het instal bestand van transmission 1.24) bevind zich in de root directory waar zich ook de ffp folder bevind.
Waarom werkt dit niet? Ik vermoed dat het bestand in een andere folder moet staan, alsook het transmission bestand?

Edit: wanneer ik deze in de tmp dir in de ffp map wil plaatsen in een poging ze daar te laten uitpakken heb ik ook gemerkt dat ik geen admin rechten heb op de nas.
Hoe kan ik dit ongedaan maken?

[ Voor 11% gewijzigd door masauri op 03-02-2009 20:44 ]

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de root van de hdd is wat anders dan de root in putty. ga eerst eens naar /mnt/HD_a2
code:
1
cd /mnt/HD_a2

dan sta je in de root van je hdd (volume_1)

verder kan je met comando ls zien welke files en folders er in de huidige "folder" zitten als je er -l achter zet kan je ook de rechten zien.

als je zeker wilt weten dat je de juiste bestandsnaam intypt is het handig om met tab de naam af te maken. als je dus in de juiste folder staan type je "funpkg -i cur '<TAB>' " en cur wordt gecomplete naar curl-7.18.1.tgz (of een ander versie nummer of whatever)

rechten kan je aanpassen met het commando chmod
bv
code:
1
chmod -R 777 folderx

de -R doet ook alle subfolders en files
zonder -R worden de rechten van 1 map of file veranderd

let wel op dat je niet zomaar de ffp map -R rechten geeft, want dan gaat het mis met bv de start scripts
meer details over chmod, zie google ;)

[ Voor 78% gewijzigd door Prulleman op 03-02-2009 21:02 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Dat bleek dus idd het probleem te zijn.
Nu heb ik alles kunnen installeren e.d. en nu krijg ik deze foutmelding als ik in de webinterface wil kijken:
code:
1
2
3
4
5
401: Unauthorized
Unauthorized IP Address.
Either disable the IP address whitelist or add your address to it.
If you're editing settings.json, see the 'rpc-whitelist' and 'rpc-whitelist-enabled' entries.
If you're still using ACLs, use a whitelist instead. See the transmission-daemon manpage for details.

Als ik nu "1. Type "transmission-daemon -h" wil proberen krijg ik het volgende:
/ffp/bin/sh: transmission-deamon: not found

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:42
Ik heb thuis een Windows 2003 domeintje draaien en heb ook een CH3SNAS in het netwerk staan.
Nu wil ik graag met de Windows-accounts directories kunnen benaderen, maar ik krijg dat op de e.e.a. manier niet voor elkaar.
Kan dit niet of zie ik iets over het hoofd ????

Ik heb dit forum reeds doorgezocht en een kwartje in de Google zoekmachine gegooid, maar tot op heden niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woutrrr
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-06 17:42
anconakip schreef op maandag 02 februari 2009 @ 08:02:
[...]

Je kan proberen de schijven te wisselen van plaats. Dus schijf 1 vqn de linker naar de rechter tray en schijf 2 van rechts naar links.
Dit gister gedaan, hielp helaas niks. Toen heb ik er 1 schijf uitgehaald, de rechter heb ik laten zitten. Opstarten, uitzetten en de linkerschijf plaatsen en nu werkt alles zoals ik het graag zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288508

Mattie84 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 13:12:
Runar, misschien zouden we een compleet nieuwe tutorial moeten neerzetten in de OP in een nieuw deel (voor zowel USB als op de HDD). Gelijk met werkende configs voor nzbget en lighttpd 8)7
Debian is ook naar mijn mening achterhaald en niet zo makkelijk als de funplug

Misschien een idee?
allright. thanks Om mijn contributie even te doen; ben eruit. Debian opnieuw geinstalleerd en nu klappert de toegang tot de schijven niet meer. ;)

wat je (in mijn geval) moet doen om die directories te verwijderen;

telnet naar de dns-323
ga naar de debian omgeving
verlaat deze direct weer via commando: exit
commando: chmod -r 777 etch (chmod -R <options> <directoryname>)

lnx_bin laten staan voor je funplug

cd ..

commando: rm -f -r etch

klaar!

thanks guys, ga overnieuw proberen (nadat ik Linux voor dummys heb gekocht)

dus: wat is de beste desktop, ftp, webserver die je kunt gebruiken onder Linux?

Linux newbie over en uit }:O }:O }:O }:O
gtz

Yellowflag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:25

BeyondThunder

Lost Lightning

Is er inmiddels al een goede en snelle manier om grote/veel bestanden over te zetten naar de NAS zonder netwerk? Dus bv. mbv een externe harddisk / USB stick? (Of natuurlijk ook van Volume_1 naar Volume_2)

Ik heb de vraag al eens gesteld, maar nooit echt een goede manier gevonden. Wellicht dat er inmiddels al iets handigs is uitgevonden door iemand. Zonder moeilijke (omslachtige) linux Command Lines.
Daar ben ik altijd zo mee aan het kl*ten dat voordat ik het aan de praat heb ik 2 uur verder ben......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:25

BeyondThunder

Lost Lightning

Midnight Commander

De post van deOS op pagina 83

Geïnstalleerd, iemand een idee hoe je erg grote files kopieert met MC?
Bij MKV containers krijg ik een foutmelding...

[ Voor 54% gewijzigd door BeyondThunder op 04-02-2009 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BeyondThunder schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:04:
Midnight Commander

De post van deOS op pagina 83

Geïnstalleerd, iemand een idee hoe je erg grote files kopieert met MC?
Bij MKV containers krijg ik een foutmelding...
wat is erg groot, en wat is de foutmelding?

als je mappen probeert te kopieren, kijk eens in de map of je de grote files wel ziet staan, ik zie namelijk dvd iso's niet met MC, dan gaat het misscien ook wel verkeerd met kopieren

Er schijnt een 4gb 32 bit limiet te zijn.... (of 2GB)
vanaf MC 4.6.x zou dit default moeten werken. Misschien dat iemand een nieuwe package kan vinden voor de CH3SNAS / DNS-323

http://forum.dsmg600.info/viewtopic.php?id=823&p=2
hier hebben ze het er ook over, maar niet iedereen heeft er last van...

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 05-02-2009 09:20 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:08
Ik heb Uli gevraagd of hij de Midnight Commander versie in zijn repository kan updaten met de laatste versie i.v.m. de bug fixes. Even afwachten of hij hier tijd voor heeft :). To be continued......

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat zou mooi zijn.. heb navigeren etc via de commandline nu wel aardig onder de knie, maar MC werkt toch wel een stukje makkelijker, jammer dat een aardig deel van mijn files 4GB+ zijn :), maar als dat met een update opgelost is :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
BeyondThunder schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:08:
Is er inmiddels al een goede en snelle manier om grote/veel bestanden over te zetten naar de NAS zonder netwerk? Dus bv. mbv een externe harddisk / USB stick? (Of natuurlijk ook van Volume_1 naar Volume_2)
Je kan intern je bestanden bijvoorbeeld via cp commando kopieeren of zoals ik doe elke nacht laten syncen via rsync. Echt een snelle manier om er file sop te pompen heb ik ook niet gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
x0rcist schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:09:
[...]

Je kan intern je bestanden bijvoorbeeld via cp commando kopieeren of zoals ik doe elke nacht laten syncen via rsync. Echt een snelle manier om er file sop te pompen heb ik ook niet gevonden..
als je het hele bericht had gequote had je kunnen lezen dat dit niet het antwoord was wat SubSense wilde horen:
Zonder moeilijke (omslachtige) linux Command Lines.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Prulleman schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:35:
[...]

als je het hele bericht had gequote had je kunnen lezen dat dit niet het antwoord was wat SubSense wilde horen:

[...]
Oeps.. 8)7 .Dan zou ik voor Midnight Commander gaan... als je via een externe host bestanden gaat kopieren zal je nooit de max snelheid krijgen. (putty > mc > via text mode files kopieren")
Weet niet of je met de windows client van MC kan connecten naar je NAS???? dan sluit je het manueel inloggen via putty uit ofcourse..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Antwoord van Uli:
Hi DeOS,
Version 4.6 requires glib, which in turn requires gettext compiled with a special option i have not found yet…

I will work on it again :)
Ik heb hem gevraagd of 4.1.X-MP (http://mc.linuxinside.com/cgi-bin/dir.cgi) misschien een alternatief is. Deze afsplitsing is namelijk gebaseerd op versie 4.1, maar bevat wel de bug fixes en nieuwe functionaliteit van de maker en versie 4.5 .4.6.

Doordat deze versie gebaseerd is op versie 4.1 heeft hij niet de dependencies van versie 4.6 die het compilen op de ch3snas zo lastig maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289782

Net CH3SNAS + 2 X WD Caviar green 1TB + Linksys WRT610N router besteld inclusief alle CAT6 SSTP kabels... Kan niet wachten nu. :9 Ik draai nu op een LACIE BD 1TB, maar als die crashed ben ik dus al mijn muziek en foto's kwijt... :'( Ik ga de nieuwe NAS op RAID1 draaien... 8)

Verder kan ik dan fijn streamen via Denon AVR4308... Films brand ik, dus geen aparte mediaplayer zoals de CFULLHDMAi nodig denk ik zo, of heeft iemand hier een andere mening over... :?

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 289782 op 05-02-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 289782 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:54:
Net CH3SNAS + 2 X WD Caviar green 1TB + Linksys WRT610N router besteld inclusief alle CAT6 SSTP kabels... Kan niet wachten nu. :9 Ik draai nu op een LACIE BD 1TB, maar als die crashed ben ik dus al mijn muziek en foto's kwijt... :'( Ik ga de nieuwe NAS op RAID1 draaien... 8)

Verder kan ik dan fijn streamen via Denon AVR4308... Films brand ik, dus geen aparte mediaplayer zoals de CFULLHDMAi nodig denk ik zo, of heeft iemand hier een andere mening over... :?
RAID 1 is geen backup, maar zorgt alleen voor redundancy (met andere woorden het doel is geen/weinig downtime , als er 1 schijf crashed). Als er wat anders gebeurt, voeding knalt en blaast beide schijven op, bliksem inslag en natuurlijk de overbekende user fouten, per ongeluk deleten etc (er zit geen prullenbak op dat ding)
Voor meer info en discussies moet je maar eens op RAID zoeken in dit topic.

Verder is er niks zo relaxed als video streamen van een NAS, met een paar klikken heb je je hele film en serie verzameling beschikbaar. Nodig nee, maar wel erg prettig. Ik stream zelf nog met een oude xbox met xbmc daarop. enige nadeel is dat HD materiaal niet echt wil.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prulleman schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:07:
[...]

RAID 1 is geen backup, maar zorgt alleen voor redundancy (met andere woorden het doel is geen/weinig downtime , als er 1 schijf crashed). Als er wat anders gebeurt, voeding knalt en blaast beide schijven op, bliksem inslag en natuurlijk de overbekende user fouten, per ongeluk deleten etc (er zit geen prullenbak op dat ding)
Voor meer info en discussies moet je maar eens op RAID zoeken in dit topic.

Verder is er niks zo relaxed als video streamen van een NAS, met een paar klikken heb je je hele film en serie verzameling beschikbaar. Nodig nee, maar wel erg prettig. Ik stream zelf nog met een oude xbox met xbmc daarop. enige nadeel is dat HD materiaal niet echt wil.
Ik heb meer dan 3000 films, moet ik wel een behoorlijke NAS hebben van minstens 15TB... 8) Geen optie voor mij. :)

Ik stream eigenlijk alleen muziek en foto's via die Denon reciever (ondersteund dnla), dus ik zal geen aparte mediaserver nodig hebben... RAID 0 is redelijk veilig, los van bliksem, etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 289782 op 05-02-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier staat een mooie NL beschrijving van alles wat hier besproken is om je NAS te configureren:

http://knowledge.forestblue.nl/ch3snas.html ;)

Maandag krijg ik het binnen en ga ik het proberen. Ik ben wel een echte Linux N00B |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 09:57
Anoniem: 289782 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:30:
Hier staat een mooie NL beschrijving van alles wat hier besproken is om je NAS te configureren:

Maandag krijg ik het binnen en ga ik het proberen. Ik ben wel een echte Linux N00B |:(
Leuke beschrijving, alleen een beetje achterhaald. Stop bij het stukje Debian installeren. Als je nzb's wilt downloaden, zoek dan eens naar nzbget. Als je torrents wilt downloaden, sla mldonkey over. Ga eens zoeken naar transmission.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:51
Anoniem: 289782 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:30:

dit helemaal gelezen te hebben, vraag ik me af wat heb ik nu nodig om bestanden van mijn newsserver te downloaden, de hele riedel zoals beschreven of maar een gedeelte daarvan en dan welk gedeelte, bestaat er geen programma die de hele reut gewoon voor mij installeert? aangezien linux echt chinees voor me is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 09:57
Ik heb een nieuwe topic gestart en de start post een beetje geupdate.
Deeltje 3

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
surfing john schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:33:
[...]
dit helemaal gelezen te hebben, vraag ik me af wat heb ik nu nodig om bestanden van mijn newsserver te downloaden, de hele riedel zoals beschreven of maar een gedeelte daarvan en dan welk gedeelte, bestaat er geen programma die de hele reut gewoon voor mij installeert? aangezien linux echt chinees voor me is!
http://www.aroundmyroom.c...how-to-that-replaces-all/

Daar kun je alles vinden wat je nodig hebt. Als je echt niet met linux commando´s bezig wilt en er zelf wat moeite in wilt steken raad ik aan om je ch3snas terug te brengen en een apparaat te kopen die out of the box nzb´s kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177960

Ik wil ook over naar een nieuwe firmware van mijn CH3NAS. Maar mijn vraag is, als ik een upgrade doe raak ik dan data kwijt? Zoals de fun_plug, moet ik die opnieuw installeren? Twonky,transmission blijft dat allemaal gewoon werken na een firmware upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:06

PoweRoy

funky!

Anoniem: 177960 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:07:
Ik wil ook over naar een nieuwe firmware van mijn CH3NAS. Maar mijn vraag is, als ik een upgrade doe raak ik dan data kwijt? Zoals de fun_plug, moet ik die opnieuw installeren? Twonky,transmission blijft dat allemaal gewoon werken na een firmware upgrade?
zie:
RunaR schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:16:
Ik heb een nieuwe topic gestart en de start post een beetje geupdate.
Deeltje 3
Het blijft allemaal werken ja

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177960

Moet ik daar nog speciale dingen voor doen. Zoals fun_plug ff renamen voordat ik ga upgraden? Raak ik de instellingen van mijn NAS kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 177960 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:10:
Moet ik daar nog speciale dingen voor doen. Zoals fun_plug ff renamen voordat ik ga upgraden? Raak ik de instellingen van mijn NAS kwijt?
In deel 3 wil ik je graag verder van hulp voorzien, helaas zit hier nog geen slotje op ..
deel 3 is er al een tijdje

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 23:21

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Na 3x maal het verzoek ingediend te hebben, werd een MODje wakker en kroop onder zijn steen vandaan. Dit topic gaat op slot, hier is al geruime tijd verder gegaan: Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 3

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Dit topic is gesloten.