Na het wijzigen van de nzb directory doet bij mij de slaap functie het ook weer als van ouds....RunaR schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 08:47:
[...]
Ik had ook problemen met de spin down van mijn hard disk. Ik draai ffp 0.5 vanaf een usb stick. Verder draait nzbget en transmission en lighttpd van af die stick. Alleen de download directories staan op de HD. Logs e.d. staan op de stick. Toch bleef de HD draaien. Met lsof gekeken wat er open bleef staan op de HD, dit bleek veel te maken te hebben met de fun_plug.log.
Uiteindelijk heb ik het fun_plug script aan gepast. Voor de regel waar mijn samba wordt gereset (voor extra shares) heb ik een cd / toe gevoegd. Anders worden alle volgende programma's gestart vanuit /mnt/HD_a2/. De logging van fun_plug heb ik ook aangepast en schrijft nu naar /dev/null ipv /mnt/HD_a2/fun_plug.log.
Mijn HD valt nu weer lekker in slaap na 5 minuten.
Anoniem: 177960
Ik heb nou ook een CH3SNAS besteld, met 2 Samsung Spinpoint 1Tb schijven erin. Nou is mijn vraag, is het mogelijk om partities te maken of zit je gewoon vast aan 1 grote schijf waar je mappen op aan maakt?
Die vraag had je vooraf moeten stellen.Anoniem: 177960 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 07:43:
Ik heb nou ook een CH3SNAS besteld, met 2 Samsung Spinpoint 1Tb schijven erin. Nou is mijn vraag, is het mogelijk om partities te maken of zit je gewoon vast aan 1 grote schijf waar je mappen op aan maakt?
Nee hoor. Want als het kan ga ik er misschien gebruik van maken en als het niet kan dan die ik het via Mappen!? Ik begrijp dat jij het antwoord niet weet? Anders zou ik het graag willen weten.
Worden er tijdens de installatie eigen mappen geinstalleerd, waar je je spul in kan zetten, zoals MP3, video, foto's of moet je dat gewoon helemaal handmatig zelf doen.
Worden er tijdens de installatie eigen mappen geinstalleerd, waar je je spul in kan zetten, zoals MP3, video, foto's of moet je dat gewoon helemaal handmatig zelf doen.
Wat maakt het onder Linux uit of je er één grote schijf van maakt of opdeelt in partities 
Ik heb er 2x 750GB in hangen als RAID1, geformatteerd als één grote schijf van 750GB. Lang leve de ruimte
Ik heb er 2x 750GB in hangen als RAID1, geformatteerd als één grote schijf van 750GB. Lang leve de ruimte
[ Voor 5% gewijzigd door Priet op 31-07-2008 10:32 ]
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Je kan met wat hackwerk(, of via de web interface?) samba shares aan maken voor verschillende directories. Dan staat alles op een schijf in je NAS, maar windows ziet verschillende gedeelde mappen. Verschillende partities zijn dus niet echt nodig.
Duidelijk. Hoef nou alleen maar te wachten tot dat het spul binnen is. Dank jullie wel, zal de rest wel lezen over hoe en wat in dit topic en de vorige.
Omdat er linux op draait, is het wel gewoon mogelijk om op de NAS te browsen zoals met een explorer? Ben nl een linux leek!
Omdat er linux op draait, is het wel gewoon mogelijk om op de NAS te browsen zoals met een explorer? Ben nl een linux leek!
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 177960 op 31-07-2008 13:32 ]
samba shares zijn eigenlijk gewoon windows networking mappen. Je kan ze vinden op je NAS als je browsed naar //NASNAAM in explorer. Of je kan er een windows drivemapping van maken dan kan je ze benaderen met een drive letter. drivemapping moet je wel op iedere pc in je netwerk doen.
[ Voor 3% gewijzigd door RunaR op 31-07-2008 13:44 ]
Oke, want is SMB en Samba nou het zelfde?
Wanneer je onder windows drivemapping doet naar de NAS moet je dan ook werken met gebruikers en wachtwoorden, of kun je de NAS ook gewoon benaderen zonder wachterwoorden en rechten etc....
Wat ik overal in dit en de vorige topic lees is over die UPnP server....waar heb ik die nou precies voor nodig. Is dit om MP3's die op mijn NAS komen te staan af te kunnen spelen op een andere PC?
Dat kan toch ook gewoon via een netwerkschijf en dan dubbel klikken en afspelen, of is dat niet het zelfde?
Wanneer je onder windows drivemapping doet naar de NAS moet je dan ook werken met gebruikers en wachtwoorden, of kun je de NAS ook gewoon benaderen zonder wachterwoorden en rechten etc....
Wat ik overal in dit en de vorige topic lees is over die UPnP server....waar heb ik die nou precies voor nodig. Is dit om MP3's die op mijn NAS komen te staan af te kunnen spelen op een andere PC?
Dat kan toch ook gewoon via een netwerkschijf en dan dubbel klikken en afspelen, of is dat niet het zelfde?
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 177960 op 01-08-2008 05:11 ]
Anoniem: 269342
Beste Tweakers,
Volg dit forum al een tijdje en heb n.a.v. de vele goede berichten besloten om ook een CH3SNAS te kopen.
De hardware draait inmiddels probleemloos met 2x500Gb in de meterkast. Verbinding via de met alle computers, laptops en PDA's allemaal zonder problemen.
Nu zou ik graag mijn Usenet downloads willen laten afhandelen door de NAS.
Aangezien mijn Linux kennis 0% heb ik Debian en SABnzbdPlus geinstalleerd d.m.v. de guides van UTMachine
(mijn Linux kennis is nu 1%)
Alles werkt in principe goed maar....
Als ik een NZB file open via de http://<mijn ip>:8080/sabnzbd/ start de download gewoon, echter zodra ik de laptop afsluit stopt echter ook de download op de nas.
Iemans een idee wat ik fout doe hier?
Volg dit forum al een tijdje en heb n.a.v. de vele goede berichten besloten om ook een CH3SNAS te kopen.
De hardware draait inmiddels probleemloos met 2x500Gb in de meterkast. Verbinding via de met alle computers, laptops en PDA's allemaal zonder problemen.
Nu zou ik graag mijn Usenet downloads willen laten afhandelen door de NAS.
Aangezien mijn Linux kennis 0% heb ik Debian en SABnzbdPlus geinstalleerd d.m.v. de guides van UTMachine
Alles werkt in principe goed maar....
Als ik een NZB file open via de http://<mijn ip>:8080/sabnzbd/ start de download gewoon, echter zodra ik de laptop afsluit stopt echter ook de download op de nas.

Iemans een idee wat ik fout doe hier?
Je kunt beter NZBGet gebruiken op de NAS, hier kun je veel sneller mee downloaden dan met SABnzb+. Installeren is een eitje nu er gewoon een FFP package voor beschikbaar is, je hebt ook geen Debian meer nodig om het te draaien.
Daarna nog even die webinterface erbij (daarvoor heb je Lighttpd en PHP nodig, daar zijn ook FFP packages voor) en je bent helemaal klaar
De packages voor FFP 0.5 zijn te vinden op http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.5/packages/
Voorbeeld voor installatie van bijv. nzbget:
En daarna moet je de configuratie even goedzetten (nzbget.conf.example is aanwezig in /etc), maar hoe dat moet zul je even op de nzbget website moeten nalezen.
Daarna nog even die webinterface erbij (daarvoor heb je Lighttpd en PHP nodig, daar zijn ook FFP packages voor) en je bent helemaal klaar
De packages voor FFP 0.5 zijn te vinden op http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.5/packages/
Voorbeeld voor installatie van bijv. nzbget:
wget http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.5/packages/nzbget-0.4.1-2.tgz funpkg -i nzbget-0.4.1-2.tgz
En daarna moet je de configuratie even goedzetten (nzbget.conf.example is aanwezig in /etc), maar hoe dat moet zul je even op de nzbget website moeten nalezen.
Een tweaker googled:Anoniem: 177960 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 04:25:
Oke, want is SMB en Samba nou het zelfde?
• googlen op SMB
• eerste hit is wikipedia
• kijk bij versions and implementations
• zie: Samba, which re-implements the SMB protocol and the Microsoft extensions to it as free software, includes an SMB server and a command-line SMB client.
Ofwel, Microsoft had CIFS, de rest SMB. Samba is dus een implementatie die allebei goed aankan zodat je dus crossplatform je shares kunt bereiken.
Kan je instellen geloof ik.Wanneer je onder windows drivemapping doet naar de NAS moet je dan ook werken met gebruikers en wachtwoorden, of kun je de NAS ook gewoon benaderen zonder wachterwoorden en rechten etc....
Eerste hit google: Wikipedia: Universal Plug and PlayWat ik overal in dit en de vorige topic lees is over die UPnP server....waar heb ik die nou precies voor nodig. Is dit om MP3's die op mijn NAS komen te staan af te kunnen spelen op een andere PC?
Het komt er op neer dat je een UPnP client kunt gebruiken, een console of mediacenter bevoorbeeld.
Dan wordt de media van de server naar de client gestreamed. De client hoeft zich niet druk te maken over codecs of ondersteuning want dat regelt de server wel.
Dat is inderdaad iets anders dan een MP3'tje dubbelklikken.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@Priet
Ik merkte inderdaad dat ik met SABnzb+ niet boven de 800kb/sec uitkwam.
Met bv Grabit was dit altijd 1200kb/sec.
Zal vananvond NZBGet een proberen. Bedankt voor de snelle reaktie.
Ik merkte inderdaad dat ik met SABnzb+ niet boven de 800kb/sec uitkwam.
Met bv Grabit was dit altijd 1200kb/sec.
Zal vananvond NZBGet een proberen. Bedankt voor de snelle reaktie.
@Gonadan
Klopt die dingen had ik ook gelezen op het internet, maar ik snapte het niet helemaal, dus vandaar eigenlijk mijn vraag hier, ben altijd opzoek naar een antwoord in Jip en Janneke taal. Maar mijn vragen zijn beantwoord, hartstikke bedankt.
Klopt die dingen had ik ook gelezen op het internet, maar ik snapte het niet helemaal, dus vandaar eigenlijk mijn vraag hier, ben altijd opzoek naar een antwoord in Jip en Janneke taal. Maar mijn vragen zijn beantwoord, hartstikke bedankt.
Forget about it, ik ga het anders doen.
[ Voor 103% gewijzigd door arteq op 05-08-2008 16:40 ]
Ik gebruik nu een maandje de CH3SNAS met wisselend succes. Ik merk voornamelijk dat de doorvoer via het netwerk echt bagger is als tegelijkertijd MLdonkey aan het downen is, dus die zet ik dan maar op gezette tijden handmatig aan. Dit, in combinatie met een 2 seconde buffer in VLC maakt dat het dan net werkt. Is dit normaal?
Over MLdonkey gaan mijn volgende vragen:
1. Op zich kan ik via een cronjob automatisch 's nachts MLdonkey aanzetten, maar hoe kill je de core via commandline? Of kan ik MLdonkey zelf laten schedulen?
2. Downloads komen binnen in /mldonkey/incoming/files en /directories. Prima, hiermee kan ik ze bekijken via samba. Maar helaas niet verplaatsen, Windows geeft aan dat ik daarvoor permissies mis. Via putty moven naar een andere plek maakt niet uit, omdat de rechten op fileniveau staan. Ik zal dus waarschijnlijk
2a MLdonkley onder een andere account moeten laten draaien? Maar welke?
2b met chmod de permissies van de incoming map aanpassen? Maar hoe?
1. Op zich kan ik via een cronjob automatisch 's nachts MLdonkey aanzetten, maar hoe kill je de core via commandline? Of kan ik MLdonkey zelf laten schedulen?
2. Downloads komen binnen in /mldonkey/incoming/files en /directories. Prima, hiermee kan ik ze bekijken via samba. Maar helaas niet verplaatsen, Windows geeft aan dat ik daarvoor permissies mis. Via putty moven naar een andere plek maakt niet uit, omdat de rechten op fileniveau staan. Ik zal dus waarschijnlijk
2b met chmod de permissies van de incoming map aanpassen? Maar hoe?
Nederlands is makkelijker als je denkt
Hoi,
Ik heb nu een weekje een CH3SNAS in gebruik. Ik heb hem gemount aan een dreambox om daar alle videobestanden op te plaatsen die ik de afgelopen jaren heb opgenomen. Het werkt allemaal perfect zoals ik wil maar heb toch een paar vragen of ik nog meer mogelijkheden uit dit apparaat kan halen. Ik heb de orginele 0.3 firmware er op staan. Heeft het upgraden naar de nieuwste beta en het installeren van de Funplug voor mij nog voordelen? Ik ben niet geinteresseerd om automatische downloads of iets dergelijks uit te voeren. Ik heb mijn schijf gevuld via de windows verkenner en bestanden van de dreambox haal ik over het algemeen via FTP er af.
Misschien zijn er andere handige programma's die met de Funplug wel te installeren zijn?
De USB aansluiting is voor een printer te gebruiken. Kan ik hier ook een USB schijf of ander USB apparaat aan hangen? En wat moet ik daar voor doen?
Verder wordt er gewaarschuwd voor het bijplaatsen van een 2e schijf. Ik heb nu 1 schijf van 1 TB geplaatst. Ik ben niet zo geinterseerd in de Raid functies maar als ik een extra schijf bij plaats in de standaard configuatie gaat dan de data op de 1e schijf ook verloren? En wat als ik kies voor Jbod?
Oh ja ik las ook nog iets dat schijven blijven draaien. dat is ook alleen in Raid of niet?
Nou ik hoop dat een ervaren gebruiker mij wat info kan geven...
Twan
Ik heb nu een weekje een CH3SNAS in gebruik. Ik heb hem gemount aan een dreambox om daar alle videobestanden op te plaatsen die ik de afgelopen jaren heb opgenomen. Het werkt allemaal perfect zoals ik wil maar heb toch een paar vragen of ik nog meer mogelijkheden uit dit apparaat kan halen. Ik heb de orginele 0.3 firmware er op staan. Heeft het upgraden naar de nieuwste beta en het installeren van de Funplug voor mij nog voordelen? Ik ben niet geinteresseerd om automatische downloads of iets dergelijks uit te voeren. Ik heb mijn schijf gevuld via de windows verkenner en bestanden van de dreambox haal ik over het algemeen via FTP er af.
Misschien zijn er andere handige programma's die met de Funplug wel te installeren zijn?
De USB aansluiting is voor een printer te gebruiken. Kan ik hier ook een USB schijf of ander USB apparaat aan hangen? En wat moet ik daar voor doen?
Verder wordt er gewaarschuwd voor het bijplaatsen van een 2e schijf. Ik heb nu 1 schijf van 1 TB geplaatst. Ik ben niet zo geinterseerd in de Raid functies maar als ik een extra schijf bij plaats in de standaard configuatie gaat dan de data op de 1e schijf ook verloren? En wat als ik kies voor Jbod?
Oh ja ik las ook nog iets dat schijven blijven draaien. dat is ook alleen in Raid of niet?
Nou ik hoop dat een ervaren gebruiker mij wat info kan geven...
Twan
Ik vind de kopieersnelheid op de CH3SNAS met rsync nogal tegenvallen en was benieuwd naar jullie snelheden.
Ik blijf steken op 4520079.38 bytes / sec.
4.3 MB sec dus.
Gebruikte HD's: 2x 500 gig Samsung F1 spinpoint
Ik start rsync zo op (als background process):
/mnt/HD_a2/ffp/bin/rsync -rlptDv --stats --delete /mnt/HD_a2 /mnt/HD_b2 >> /mnt/HD_b2/log/rsync.last.log &
Ligt het daar misschien aan??
Ik blijf steken op 4520079.38 bytes / sec.
4.3 MB sec dus.
Gebruikte HD's: 2x 500 gig Samsung F1 spinpoint
Ik start rsync zo op (als background process):
/mnt/HD_a2/ffp/bin/rsync -rlptDv --stats --delete /mnt/HD_a2 /mnt/HD_b2 >> /mnt/HD_b2/log/rsync.last.log &
Ligt het daar misschien aan??
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.
@hierboven:
Ik kom ook niet veel verder dan die snelheden, met 2x 1TB spinpoints.
Ik kom ook niet veel verder dan die snelheden, met 2x 1TB spinpoints.
Ben er nog niet uit, wel heb je een toggle functie voor 2 verschillende downloadsnelheden. Maar hoe...SeatRider schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 13:25:
Staat nu ingesteld onder mijn samba account, en dat werkt.2. Downloads komen binnen in /mldonkey/incoming/files en /directories. Prima, hiermee kan ik ze bekijken via samba. Maar helaas niet verplaatsen, Windows geeft aan dat ik daarvoor permissies mis. Via putty moven naar een andere plek maakt niet uit, omdat de rechten op fileniveau staan. Ik zal dus waarschijnlijk
Kant en klaar chmod commando staat in het mlnet.sh bestandje, hoefde ik alleen aan te passen.2b met chmod de permissies van de incoming map aanpassen? Maar hoe?
[ Voor 3% gewijzigd door SeatRider op 04-08-2008 08:27 ]
Anoniem: 141756
Hallo allemaal,
Waarschijnlijk heb ik een enorme noob-vraag. Ik heb al naar het antwoord gezocht in deze topic, maar helaas heb ik het nog niet kunnen vinden. Ik heb eergisteren een CH3WNAS aangeschaft. In principe werkt alles prima, alleen de ftp-server krijg ik nog niet werkend. Beter gezegd: ik weet niet hoe ik dat nu precies moet aanpakken. Ik heb de FTP-server gestart, maar zie geen sessie in de active-list, hoort dat? Daarbuiten weet ik niet hoe ik de FTP-server nu precies moet benaderen. Ik heb poort 21 open gezet in mijn wireless gateway. Moet ik nu het ip-adres van de gateway gebruiken o.i.d.?
Alvast bedankt!
Waarschijnlijk heb ik een enorme noob-vraag. Ik heb al naar het antwoord gezocht in deze topic, maar helaas heb ik het nog niet kunnen vinden. Ik heb eergisteren een CH3WNAS aangeschaft. In principe werkt alles prima, alleen de ftp-server krijg ik nog niet werkend. Beter gezegd: ik weet niet hoe ik dat nu precies moet aanpakken. Ik heb de FTP-server gestart, maar zie geen sessie in de active-list, hoort dat? Daarbuiten weet ik niet hoe ik de FTP-server nu precies moet benaderen. Ik heb poort 21 open gezet in mijn wireless gateway. Moet ik nu het ip-adres van de gateway gebruiken o.i.d.?
Alvast bedankt!
Hoe kan je dat dan configureren...moet dat in een bepaalde config file? Hoe dit zou moeten kan ik nergens vinden.raven22 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:54:
[...]
Als je veel bestanden hebt dan indexeert Twonky heel veel sneller, bovendien is de navigatieboom in Twonky helemaal naar eigen wens in te richten.
typ in je browser <ip-adres nas>:9000 dan kom je op de config pages van twonky, mits geinstalleerd natuurlijkAnoniem: 177960 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:29:
[...]
Hoe kan je dat dan configureren...moet dat in een bepaalde config file? Hoe dit zou moeten kan ik nergens vinden.
Gisteren NZBGet geinstalleerd zoals beschreven.Priet schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:33:
Je kunt beter NZBGet gebruiken op de NAS, hier kun je veel sneller mee downloaden dan met SABnzb+. Installeren is een eitje nu er gewoon een FFP package voor beschikbaar is, je hebt ook geen Debian meer nodig om het te draaien.
------
Haal hier nu 1300kb/s mee ipv 650-800kb/s met SABnzb+
Werkt perfect. Nu nog even NZBgetWeb installeren zodat het een en ander net iets makkelijker te beheren is.
Nogmaals bedankt Priet
Nu ik vaak zie dat je nzb en torrents op de NAS kan gebruiken. Heb ik nog een vraag.
Dan kan tenminste mijn download pc er ook uit. ;-)
Bestaat er een spamfilter-achtig programma die je op de NAS kan draaien ?
Ik gebruik nu mailwasher op de download pc.
Dan kan tenminste mijn download pc er ook uit. ;-)
Bestaat er een spamfilter-achtig programma die je op de NAS kan draaien ?
Ik gebruik nu mailwasher op de download pc.
Ik probeer nzbget ook aan de gang te krijgen hier. ffp 0.5 geinstalleerd, nzbget draait, pikt nzb's op, maar downloaden wil niet. Blijft melden: waiting 10 seconds to retry. Iemand een idee hoe dat komt?Anoniem: 269342 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:21:
[...]
Gisteren NZBGet geinstalleerd zoals beschreven.
Haal hier nu 1300kb/s mee ipv 650-800kb/s met SABnzb+
Werkt perfect. Nu nog even NZBgetWeb installeren zodat het een en ander net iets makkelijker te beheren is.
Nogmaals bedankt Priet
Kijk even naar je settings in /ffp/etc/nbzget.conf.
Misschien staat de news server niet goed ingesteld of iets anders.
En controleer je log.
Hoe doen jullie het eigenlijk met het parren en rarren? Kan dat ook beetje gedaan worden met de NAS? Of trekt ie dat niet? Anders moet ik daar weer iets op gaan verzinnen vanaf een ander linux machienntje oid
Ik doe dat op de desktop:
1) De NAS is daar erg traag voor
2) par en rar zitten niet in de funplug nzbget-package
3) De NAS kan al nauwelijks het downloaden met 3 threads tegelijk bijbenen, als het ondertussen ook nog de par files moet checken tijdens het downloaden zakt de downloadsnelheid helemaal in.
Heb rsnapshot intussen ook werken
Het haalt nu (ook) de bestanden van m'n Windows laptop op waar ik cwRsync op heb geïnstalleerd. Werkt als een trein
1) De NAS is daar erg traag voor
2) par en rar zitten niet in de funplug nzbget-package
3) De NAS kan al nauwelijks het downloaden met 3 threads tegelijk bijbenen, als het ondertussen ook nog de par files moet checken tijdens het downloaden zakt de downloadsnelheid helemaal in.
Heb rsnapshot intussen ook werken
Ik heb via Google een PAR2 en UNRAR utillity gevonden.sander- schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:14:
Hoe doen jullie het eigenlijk met het parren en rarren? Kan dat ook beetje gedaan worden met de NAS? Of trekt ie dat niet? Anders moet ik daar weer iets op gaan verzinnen vanaf een ander linux machienntje oid
(ben nu niet thuis dus kan je de link even niet geven)
Na het downloaden laat ik deze handmatig de files checken en uitpakken. NZBget kan PAR ook automatisch doen. Ook is het mogelijk om automatisch een script uit te laten voeren na downloaden. Zelf geef ik de voorkeur om dit handmatig te starten.
Maar zeker UNRAR is inderdaad niet erg snel op de NAS. Werkt wel maar langzaam....

Als je een gigabit router hebt kan je dit beter door je pc laten doen.
Als ik het goed lees laat je cwRsync een backup maken van je laptop. (lokaal)Priet schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:52:
Heb rsnapshot intussen ook werkenHet haalt nu (ook) de bestanden van m'n Windows laptop op waar ik cwRsync op heb geïnstalleerd. Werkt als een trein
Dit backup bestand synchroniseer je dan dmv rsnapshot naar je NAS?
Waarom 2 programmas, cwRsync kan dit toch zelf ook?
Niet helemaal: cwRsync op Windows is de rsync daemon waar de rsync van de NAS verbinding mee maakt. De daemon wacht dus tot de NAS voorbij komt voor er iets gebeurt.
Op de NAS start ik de backup. Het maakt van meerdere lokaties een backup, nu lokaal en via rsync:// ook van de laptop.
Op de laptop zelf hoef ik dus niks in te stellen. Enkel cwRsync gebruiker leesrechten geven op de mappen waar een backup van gemaakt moet worden.
Op de NAS start ik de backup. Het maakt van meerdere lokaties een backup, nu lokaal en via rsync:// ook van de laptop.
Op de laptop zelf hoef ik dus niks in te stellen. Enkel cwRsync gebruiker leesrechten geven op de mappen waar een backup van gemaakt moet worden.
Bedankt voor de tips, maar het was zelfs nog simpeler. Vergeten DNS instellingen aan te passen na terugzetten fabrieksinstellingenRunaR schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:23:
Kijk even naar je settings in /ffp/etc/nbzget.conf.

Wat maakt een gigabit router uit, de doorvoersnelheid van dit ding komt niet hoger dan de 7mb/s. Bij unrarren via het (wlan) netwerk kom ik uit op effectief 1mb/sAnoniem: 269342 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 07:40:
Maar zeker UNRAR is inderdaad niet erg snel op de NAS. Werkt wel maar langzaam....![]()
Ik haal 15MB/s via een Windows Network Share. Eerst kopieer ik alles naar m'n desktop, en pas daar ga ik parren en rarren. Dat gaat het snelt naar mijn gevoel.
SeatRider schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:25:
[...]
Wat maakt een gigabit router uit, de doorvoersnelheid van dit ding komt niet hoger dan de 7mb/s. Bij unrarren via het (wlan) netwerk kom ik uit op effectief 1mb/s
Ik bedoel dat je eerst naar je desktop kan kopieeren en dan PARen en unRAR'en zoals Priet ook doet. Is natuurlijk wel omslachtig maar heb toch het idee(gevoel) dat het sneller is.Priet schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:34:
Ik haal 15MB/s via een Windows Network Share. Eerst kopieer ik alles naar m'n desktop, en pas daar ga ik parren en rarren. Dat gaat het snelt naar mijn gevoel.
Snelheid hier zit tussen 4,0 en 4,5 MB/s. Met of zonder jumbo frames maakt niet uit. Iemand nog suggesties voor hogere snelheden of is dit echt zijn max?
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Hoi Allemaal,
Ik heb ook een CH3SNAS, met 1x WD TB EACS. Funplug ffp werkt super, zeker nu met nzbget package erbij. Echter de nzbget van fonze is gecompiled zonder parcheck support. Heeft iemand al een versie met parcheck support gebuild/gevonden?
Alternatief is par2cmdline package gebruiken in een script, maar ik weet nog niet hoe ik de returnvalues van par2cmdline moet interpreteren en gebruiken in een sh script.
Andere vraag: Kan ik de mediaserver (standaard, twonky of mediatomb) ook openzetten via internet en dan bv op mijn werk zo mijn muziek luisteren. Of is hier een betere manier voor, zoals gnump3?
Ik zoek een oplossing zonder php/http server.
Thanks!
Ik gebruik overigens firmware 1.04RC5, zonder problemen tot nu toe. Mediaserver nog niet gebruikt.
Ik heb ook een CH3SNAS, met 1x WD TB EACS. Funplug ffp werkt super, zeker nu met nzbget package erbij. Echter de nzbget van fonze is gecompiled zonder parcheck support. Heeft iemand al een versie met parcheck support gebuild/gevonden?
Alternatief is par2cmdline package gebruiken in een script, maar ik weet nog niet hoe ik de returnvalues van par2cmdline moet interpreteren en gebruiken in een sh script.
Andere vraag: Kan ik de mediaserver (standaard, twonky of mediatomb) ook openzetten via internet en dan bv op mijn werk zo mijn muziek luisteren. Of is hier een betere manier voor, zoals gnump3?
Ik zoek een oplossing zonder php/http server.
Thanks!
Ik gebruik overigens firmware 1.04RC5, zonder problemen tot nu toe. Mediaserver nog niet gebruikt.
Ik sta nu eindelijk op het punt om ook een CH3SNAS OF een DNS-323 aan te schaffen. De CH3SNAS zou met 2x 750GB harddisks op € 308,- uitkomen, de DNS-323 heb ik in de zelfde setup gevonden voor €281,-
Nu vraag ik me af: Ik zie de meesten hier met een CH3SNAS terwijl ik de DNS-323 bijna bij niemand in het bezit zie... Is er een reden voor dat de meesten voor de Conceptronic kiezen? I.E. is de D-Link een slechtere keuze?
Graag jullie mening daarover, ik wil namelijk niet de verkeerde keuze maken!
Nu vraag ik me af: Ik zie de meesten hier met een CH3SNAS terwijl ik de DNS-323 bijna bij niemand in het bezit zie... Is er een reden voor dat de meesten voor de Conceptronic kiezen? I.E. is de D-Link een slechtere keuze?
Conceptronic is een Nederlands bedrijf, reden genoeg toch? 
En hij was altijd iets goedkoper dan de D-Link, plus dat hij 'iets' ondersteunde dat de D-Link niet deed (geen idee meer wat dat was).
En hij was altijd iets goedkoper dan de D-Link, plus dat hij 'iets' ondersteunde dat de D-Link niet deed (geen idee meer wat dat was).
[ Voor 2% gewijzigd door Priet op 08-08-2008 13:06 . Reden: Linksys, D-Link, what's in a name :p ]
Grote verschil tussen de DNS en de CH3SNAS is dat de laatste nfs al inde kernel ondersteunt. Daarom zijn er ook mensen die hun DNS flashen met CH3SNAS firmware. Verder zijn ze volgens mij zo goed als identiek.
Komen uit de zelfde fabriek.slash24 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:53:
Ik sta nu eindelijk op het punt om ook een CH3SNAS OF een DNS-323 aan te schaffen. De CH3SNAS zou met 2x 750GB harddisks op € 308,- uitkomen, de DNS-323 heb ik in de zelfde setup gevonden voor €281,-
D-link != Linksys.Priet schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:14:
Conceptronic is een Nederlands bedrijf, reden genoeg toch?
En hij was altijd iets goedkoper dan de Linksys, plus dat hij 'iets' ondersteunde dat de Linksys niet deed (geen idee meer wat dat was).
Linksys wordt gloeiend heet, maar dat is dus een ander ding/topic.
Ok, betekent dit dat de DNS helemaal geen gebruik kan maken van NFS? Of is het mogelijk om hem via NFS te benaderen door Debian te installeren? (I.C.M de funplug)G8rb8n schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:37:
Grote verschil tussen de DNS en de CH3SNAS is dat de laatste nfs al inde kernel ondersteunt. Daarom zijn er ook mensen die hun DNS flashen met CH3SNAS firmware. Verder zijn ze volgens mij zo goed als identiek.
Verder: werkt de DNS zonder problemen met de firmware van de CH3NAS dan? En van welke van de 2 is de firmware support (ontwikkeling) het best? Of zijn er ook op het gebied van firmware ontwikkeling weinig verschillen tussen de 2?
Oeps, even aangepastSeatRider schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:58:D-link != Linksys.
??? Dat is nieuwe informatie voor mij !SeatRider schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:58:
[...]
D-link != Linksys.
Linksys = Cisco, dat is een ding dat zeker is.
Maar ik kan nergens vinden dat D-link iets te maken heeft met Linksys....
Ik wil niet zeggen dat het NIET zo is, maar heb je daar een bron voor?
edit:
Nou ben ik het spoor even bijster:
1) Je bedoelt dus dat D-link NIET hetzelfde is als Linksys? Ik vond het al vreemd..
2) Wordt de D-link nou heet of de Linksys? Als de CH3SNAS en de D-link uit de zelfde fabriek komen en bijna identiek zijn, verwacht ik dat de Linksys dus heet wordt.
3) Kan je op 1 of andere manier NFS ondersteuning krijgen / aanzetten op de D-link?
Nou ben ik het spoor even bijster:
1) Je bedoelt dus dat D-link NIET hetzelfde is als Linksys? Ik vond het al vreemd..
2) Wordt de D-link nou heet of de Linksys? Als de CH3SNAS en de D-link uit de zelfde fabriek komen en bijna identiek zijn, verwacht ik dat de Linksys dus heet wordt.
3) Kan je op 1 of andere manier NFS ondersteuning krijgen / aanzetten op de D-link?
[ Voor 30% gewijzigd door slash24 op 08-08-2008 13:14 ]
Vergeet Linksys, ik bedoelde D-Link... van een Linksys weet ik niks af (anders dan dat ie blijkbaar heet wordt ofzo
)
Het teken '!=' betekent inderdaad 'is ongelijk aan'. Dacht dat alle tweakers dit wel wisten. De Linksys NAS wordt gloeiend heet. De D-link is bijna gelijk aan de Conceptronic, op iets andere firmware na, die is op een gegeven moment los van elkaar doorontwikkeld, en ik begrijp dat het ook niet mogelijk is die uit te wisselen.
Anoniem: 53610
Is wel mogelijk, alleen dat gaat maar een keer en daarna kun je niet meer terug.SeatRider schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:44:
De D-link is bijna gelijk aan de Conceptronic, op iets andere firmware na, die is op een gegeven moment los van elkaar doorontwikkeld, en ik begrijp dat het ook niet mogelijk is die uit te wisselen.
Om hier even op in te haken:Anoniem: 177960 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:29:
[...]
Hoe kan je dat dan configureren...moet dat in een bepaalde config file? Hoe dit zou moeten kan ik nergens vinden.
Ik zal wel echt achterlijk zijn, want ik kan wat ik wil nergens vinden (in de documentatie en de software). Mischien dat iemand het hier weet:
Ik wil dat twonky helemaal NIETS aan die navigatieboom doet, ik wil dus geen categoriëen of op datum gesorteerde onzin, alleen maar door mijn eigen filesysteem structuur browsen. Ik wil dus ook niet 2x (in het menu van de PS3 en ook in Twonky) voor music/video/photo hoeven te kiezen.
Eigenlijk moet er dit gebeuren:
PS3 - Photo/Video/Music -> Photo/Video/Music map op de NAS
Overal wordt er gerept over de highly customizable tree van Twonky, maar dit krijg ik niet voor elkaar. Dus, kijk ik er nou overheen?
voor iedereen die de ch3nas in combinatie met de popcornhour gebruikt is llink een aanrader.
Na veel klooien met NFS, en dus gewoon niet werkend krijgen is dit een verademing.
llink
Na veel klooien met NFS, en dus gewoon niet werkend krijgen is dit een verademing.
llink
I am RubbeR, You are Glue
Ik heb hetzelfde probleem als Rubber met de combinatie popcornhour en de ch3NAS.RubbeR01 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:32:
voor iedereen die de ch3nas in combinatie met de popcornhour gebruikt is llink een aanrader.
llink
Mijn exportfile is als volgt: /mnt/HD_a2/movies ipadres Ch3NAS/255.255.255.0(rw,no_root_squash,no_subtree_check). Op de NMT staat het volgende nfs-tcp://ip ch3NAS:/movies. Als iemand mij kan vertellen wat er fout aan is graag!
daar ga je dan al de mist in. Je export moet gelijk zijn aan wat je invoertbaca schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:52:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem als Rubber met de combinatie popcornhour en de ch3NAS.
Mijn exportfile is als volgt: /mnt/HD_a2/movies ipadres Ch3NAS/255.255.255.0(rw,no_root_squash,no_subtree_check). Op de NMT staat het volgende nfs-tcp://ip ch3NAS:/movies. Als iemand mij kan vertellen wat er fout aan is graag!
dus dan wordt het voor de PH nfs-tcp://[ip-address]:mnt/HD_a2/movies
Ik heb verschillende gebruikers erg tevreden zien werken met NFS .. zowel op een VMWARE EX systeem met NFS of met de CFULLHDMA HD player .. .
There are no secrets, only information you do not yet have
Als ik dat invoer krijg ik invalid url, ik krijg no content bij de url die ik eerder aangaf.zeroday schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:14:
[...]
daar ga je dan al de mist in. Je export moet gelijk zijn aan wat je invoert
dus dan wordt het voor de PH nfs-tcp://[ip-address]:mnt/HD_a2/movies
slash vergeten ..baca schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 10:06:
[...]
Als ik dat invoer krijg ik invalid url, ik krijg no content bij de url die ik eerder aangaf.
http://[ip]:/mnt/HD_a2/movies
Hij doet het nu wel maar ik krijg nog steeds no content.zeroday schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:56:
[...]
slash vergeten ..
http://[ip]:/mnt/HD_a2/movies
Eindelijk heb ik mijn CH3SNAS met 2x 1TB samsungs.
Installatie verliep soepel, heb de 2 HD's in RAID1 geconfigureerd. Nou kan ik met mijn Freecom musicpal connectie maken, maar ik krijg een hele lijst met dezelfde mappen te zien photo en music en die 2 mappen staan er echt 50x in. is dit te veranderen want het lijkt me niet goed. Ik hoor het wel.
Installatie verliep soepel, heb de 2 HD's in RAID1 geconfigureerd. Nou kan ik met mijn Freecom musicpal connectie maken, maar ik krijg een hele lijst met dezelfde mappen te zien photo en music en die 2 mappen staan er echt 50x in. is dit te veranderen want het lijkt me niet goed. Ik hoor het wel.
Ik zie op het internet dat de DNS 343 (323 met 4 sata drivers
) al een tijd uit is, maar deze heb ik in Nederland nog niet gezien
Ik ben sinds een aantal dagen in bezit van de CH3SNAS en heb daarop funplug 0.5 + debian geinstalleerd. Nu wil ik Hellanzb installeren. Echter dat laatste wil niet helemaal lukken. Ik heb de CH3SNAS Hacking guide(http://knowledge.forestblue.nl/ch3snas.html) gevolgd maar kom niet verder dan stap 4 van het onderdeel HellaNZB:
"Ga binnen Debian naar de directory "/.hellanzb/nzb" Hier vind je een een folder die "daemon.queue heet". Omdat deze map standaard niet de juiste rechten heeft veranderen we dit."
Bovenstaande voer ik uit met als resultaat:
Als ik kijk met een windows verkenner dan kom ik nergens een map "hellanzb" oid tegen. Ik heb wel het idee dat Hellanzb goed is geinstaleerd aangezien ik diverse hellanzb bestanden tegen kom. Daarnaast heb ik ook de hellanzb.conf kunnen aanpassen.
Daarnaast had ik ook een problem met het installeren van apt-get install unrar
Ik heb daarvoor in de plaats unrar-free geinstalleerd, dat ging wel goed.
Wat zie ik over het hoofd? Ik ben helaas geen linux expert ...
"Ga binnen Debian naar de directory "/.hellanzb/nzb" Hier vind je een een folder die "daemon.queue heet". Omdat deze map standaard niet de juiste rechten heeft veranderen we dit."
Bovenstaande voer ik uit met als resultaat:
code:
1
2
| root@MediaCentraal:/# cd /.hellanzb/nzb bash: cd: /.hellanzb/nzb: No such file or directory |
Als ik kijk met een windows verkenner dan kom ik nergens een map "hellanzb" oid tegen. Ik heb wel het idee dat Hellanzb goed is geinstaleerd aangezien ik diverse hellanzb bestanden tegen kom. Daarnaast heb ik ook de hellanzb.conf kunnen aanpassen.
Daarnaast had ik ook een problem met het installeren van apt-get install unrar
code:
1
2
3
4
| Package unrar is not available, but is referred to by another package. This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or is only available from another source E: Package unrar has no installation candidate |
Ik heb daarvoor in de plaats unrar-free geinstalleerd, dat ging wel goed.
Wat zie ik over het hoofd? Ik ben helaas geen linux expert ...
[ Voor 17% gewijzigd door renzo4000 op 10-08-2008 14:42 ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Serieus, probeer Nzbget eens uit. Dat werkt feilloos op de CH3SNAS en haalt veel hogere downloadsnelheden.
Ondertussen snort mijn CH3SNAS nog immer tevreden als rsnapshot server. Hij maakt nu elk uur een snapshot van een Windows server via SSH
Nu nog een methode vinden om het geheel te monitoren: als de backup mislukt moet je dat wel te weten krijgen...
Ondertussen snort mijn CH3SNAS nog immer tevreden als rsnapshot server. Hij maakt nu elk uur een snapshot van een Windows server via SSH
Is er ergens een complete how-to van NZBGET op CH3SNAS te vinden?Priet schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:09:
Serieus, probeer Nzbget eens uit. Dat werkt feilloos op de CH3SNAS en haalt veel hogere downloadsnelheden.
Ondertussen snort mijn CH3SNAS nog immer tevreden als rsnapshot server. Hij maakt nu elk uur een snapshot van een Windows server via SSHNu nog een methode vinden om het geheel te monitoren: als de backup mislukt moet je dat wel te weten krijgen...
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik krijg NFS maar niet aan het lopen. Als ik telnet naar mijn ch3snas en showmount -e doe, staat er niks dus er zal nog steeds iets mis zijn met die exportfile al weet ik niet wat, ik heb diverse dingen geprobeerd, o.a. /mnt/HD_a2/movies 192.168.1.0/255.255.255.0 (rw)
/Volume_1/movies 192.168.1.0/255.255.255.0 (rw)
Is er iemand die mij precies kan vertellen wat de export file en de share op de popcorn moet zijn?
Is er iemand die mij precies kan vertellen wat de export file en de share op de popcorn moet zijn?
Iemand die mij kan vertellen hoe ik nano als standaard editor (voor bijv. crontab -e) instel? Ik krijg het maar niet voor elkaar
En Vi werkt voor geen meter aangezien een druk op de pijltjestoets iets van ^A oplevert
je exports file ziet er bijv.baca schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:59:
Ik krijg NFS maar niet aan het lopen. Als ik telnet naar mijn ch3snas en showmount -e doe, staat er niks dus er zal nog steeds iets mis zijn met die exportfile al weet ik niet wat, ik heb diverse dingen geprobeerd, o.a. /mnt/HD_a2/movies 192.168.1.0/255.255.255.0 (rw)
als volgt uit (wordt trouwens standaard aangemaakt en als je er zelf aan loopt te prutsen kan het mis gaan ..
auto-exports met kernel NFS
/mnt/HD_a2 192.168.1.0/24(rw,no_root_squash,no_subtree_check)
/mnt/HD_a4 192.168.1.0/24(rw,no_root_squash,no_subtree_check)
/mnt/HD_b2 192.168.1.0/24(rw,no_root_squash,no_subtree_check)
/mnt/HD_b4 192.168.1.0/24(rw,no_root_squash,no_subtree_check)
/mnt/web_page 192.168.1.0/24(rw,no_root_squash,no_subtree_check)
en dan zorg je ervoor dat je NFS correct gestart is ..
Dank je, toevallig heeft mijn zwager net precies dat gedaan wat jij schrijftzeroday schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 18:33:
[...]
je exports file ziet er bijv.
als volgt uit (wordt trouwens standaard aangemaakt en als je er zelf aan loopt te prutsen kan het mis gaan ..
auto-exports met kernel NFS
/mnt/HD_a2 192.168.1.0/24(rw,no_root_squash,no_subtree_check)
/mnt/HD_a4 192.168.1.0/24(rw,no_root_squash,no_subtree_check)
/mnt/HD_b2 192.168.1.0/24(rw,no_root_squash,no_subtree_check)
/mnt/HD_b4 192.168.1.0/24(rw,no_root_squash,no_subtree_check)
/mnt/web_page 192.168.1.0/24(rw,no_root_squash,no_subtree_check)
en dan zorg je ervoor dat je NFS correct gestart is ..
[ Voor 6% gewijzigd door baca op 10-08-2008 19:27 ]
Anoniem: 165864
Ik heb mijn CH3SNAS hier al een tijdje hangwerk in mijn netwerk, puur en alleen als simpele server. Omdat ik mijn login kwijt was heb ik een reset gedaan. Na het inloggen krijg ik de volgende melding;
The hard drives have been installed incorrectly. Please power off and swap hard drive locations.
Ik heb er dus 2 harddisks inzitten, na het omwisselen krijg ik echter iedere keer deze melding en kom ik niet meer in het settingsmenu,.....
Wie weet raad ?
The hard drives have been installed incorrectly. Please power off and swap hard drive locations.
Ik heb er dus 2 harddisks inzitten, na het omwisselen krijg ik echter iedere keer deze melding en kom ik niet meer in het settingsmenu,.....
Wie weet raad ?
aan je popcornhour. Dus dat moet je niet bij je CH3SNAS proberen te vindenbaca schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 18:42:
[...]
Dank je, toevallig heeft mijn zwager net precies dat gedaan wat jij schrijftToch mijn dank voor je antwoord. NFS werkt nu, met een probleempje, ik zie de iso files staan, maar geen mappen (waar vobfiles inzitten), waar kan dat aan liggen?
Denk niet dat het aan de popcorn ligt, die ziet gewoon wat er geshared wordt, het lijkt me dat het iets met de export file is, al weet ik niet wat. De share ziet er nu zo uit:zeroday schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 21:16:
[...]
aan je popcornhour. Dus dat moet je niet bij je CH3SNAS proberen te vinden
/mnt/HD_a2 movies (<-- sharemap)192.168.1.0/24(rw,no_root_squash,no_subtree_check)
kijk.. als jij ligt te klooien met de export file dan doe je zelf iets niet goedbaca schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:02:
[...]
Denk niet dat het aan de popcorn ligt, die ziet gewoon wat er geshared wordt, het lijkt me dat het iets met de export file is, al weet ik niet wat. De share ziet er nu zo uit:
/mnt/HD_a2 movies (<-- sharemap)192.168.1.0/24(rw,no_root_squash,no_subtree_check)
je zal nog altijd een / er tussen moeten zetten
/mnt/HD_a2/movies
ik heb hier een hele berg NFS enabled CH3SNASjes staan en die werken allemaal uitmuntend.
dus als je nu eens begint om de standaard export file te blijven gebruiken en je films even in je root neer te gooien (eentje is voldoende om te testen) dan weet je het.
En let er atltijd op dat je NFS wel goed start ! dat gaat niet zomaar en zonder aanpassing ook niet vanuit een reboot
Euhm sorry even een / vergeten, die staat er wel, en zoals ik al schreef, hij werkt wel, alleen zie ik dus geen mappen als ik in mijn popcorn kijk, wel bestanden.zeroday schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:33:
[...]
kijk.. als jij ligt te klooien met de export file dan doe je zelf iets niet goed
je zal nog altijd een / er tussen moeten zetten
/mnt/HD_a2/movies
ik heb hier een hele berg NFS enabled CH3SNASjes staan en die werken allemaal uitmuntend.
dus als je nu eens begint om de standaard export file te blijven gebruiken en je films even in je root neer te gooien (eentje is voldoende om te testen) dan weet je het.
En let er atltijd op dat je NFS wel goed start ! dat gaat niet zomaar en zonder aanpassing ook niet vanuit een reboot
Anoniem: 118527
Ik heb nu ook een CH3SNAS staan en bij bevalt op dit moment uitstekend. Heb alles werkend voor zoals ik wilde. Echter nu heb ik een probleem met het bereiken van deze nas. De situatie is als volgt:
192.168.1.XXX domein bevat een aantal computers.
192.168.2.XXX domein bevat een aantal computers en de NAS.
Nu kan ik niet van het 192.168.1.XXX domein naar de NAS komen. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Nu kan ik niet van het 192.168.1.XXX domein naar de NAS komen. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Networkmask op 255.255.0.0 zetten?Anoniem: 118527 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:28:
Ik heb nu ook een CH3SNAS staan en bij bevalt op dit moment uitstekend. Heb alles werkend voor zoals ik wilde. Echter nu heb ik een probleem met het bereiken van deze nas. De situatie is als volgt:
Wil jij met ons delen welke utility's dat zijn(of iemand anders)? En hoe jij deze hebt geinstalleerd geconfigureerd?Anoniem: 269342 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 07:40:
[...]
Ik heb via Google een PAR2 en UNRAR utillity gevonden.
(ben nu niet thuis dus kan je de link even niet geven)
Na het downloaden laat ik deze handmatig de files checken en uitpakken. NZBget kan PAR ook automatisch doen. Ook is het mogelijk om automatisch een script uit te laten voeren na downloaden. Zelf geef ik de voorkeur om dit handmatig te starten.
Maar zeker UNRAR is inderdaad niet erg snel op de NAS. Werkt wel maar langzaam....![]()
Ik heb nu nzbget draaien + nzbgetweb en draait als een trein. Downloaden gaat met +/- 1200kb/s dus dat is bijna mijn max van de internet verbinding!!. Alleen parren en unrarren gebeurt nog niet. Ik vind het niet erg dat het wat langer duurt, meest download ik 's nachts en als het dan vervolgens een paar uur duurt voordat hij klaar is met unrarren is geen probleem.
Par2 voor Fun_plug 0.5:renzo4000 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:44:
[...]
Wil jij met ons delen welke utility's dat zijn(of iemand anders)? En hoe jij deze hebt geinstalleerd geconfigureerd?
Ik heb nu nzbget draaien + nzbgetweb en draait als een trein. Downloaden gaat met +/- 1200kb/s dus dat is bijna mijn max van de internet verbinding!!. Alleen parren en unrarren gebeurt nog niet. Ik vind het niet erg dat het wat langer duurt, meest download ik 's nachts en als het dan vervolgens een paar uur duurt voordat hij klaar is met unrarren is geen probleem.
http://rapidshare.com/fil...dline-0.4-ffp0.5.tgz.html
UnRAR voor ARM
http://www.rarlab.com/rar/unrar-arm.tar.bz2
De files naar je NAS verplaatsen en uitvoeren. Hoe een en ander precies werkt moet je zelf even bekijken. Ik heb zelf 0% Linux kennis en ben er ook zonder problemen uitgekomen.
Succes
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 269342 op 12-08-2008 10:15 ]
Bedankt voor de links! Ik heb het ook voor elkaar gekregen om "handmatig" een bestand uit te pakken(snelheid vind ik nog acceptabel! zeker als je dit 's nachts laat doen).Anoniem: 269342 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:12:
[...]
Par2 voor Fun_plug 0.5:
http://rapidshare.com/fil...dline-0.4-ffp0.5.tgz.html
UnRAR voor ARM
http://www.rarlab.com/rar/unrar-arm.tar.bz2
De files naar je NAS verplaatsen en uitvoeren. Hoe een en ander precies werkt moet je zelf even bekijken. Ik heb zelf 0% Linux kennis en ben er ook zonder problemen uitgekomen.
Succes
Het is mij nog steeds niet duidelijk hoe ik dit met nzbget automatisch kan inregelen. Als ik op internet kijk kom ik voornamelijk howto's tegen voor SAZnzb en Hellanzb. Wellicht dat je mij (ons) verder kan helpen?
Hoe krijg ik in godsnaam voor elkaar om een torrent te downloaden via Mldonkey? Moet ik de torrent file eerst downloaden en ergens in een dir zetten?
Via de webinterface of download Sancho.Anoniem: 177960 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:27:
Hoe krijg ik in godsnaam voor elkaar om een torrent te downloaden via Mldonkey? Moet ik de torrent file eerst downloaden en ergens in een dir zetten?
Maar hoe kan ik nou in de webinterface een torrent downloas starten?
Heb het nou wel via Sancho aan de praat, maar ik blijf steken bij een download van ongeveer 50kb/s, waar dat normaal vele male hoger is als ik het gewoon via de PC doe. Is dit nog een extra instelling?
Ik heb nog wat vragen mbt de fun_plug. Het enige wat ik momenteel met mijn NAS wil doen is downloaden en Twonky draaien. Wanneer ik de fun_plug gebruik zijn er nog extra dingen actief die voor mij niet nodig zijn, zo ja welke en hoe haal ik er die uit?
Heb het nou wel via Sancho aan de praat, maar ik blijf steken bij een download van ongeveer 50kb/s, waar dat normaal vele male hoger is als ik het gewoon via de PC doe. Is dit nog een extra instelling?
Ik heb nog wat vragen mbt de fun_plug. Het enige wat ik momenteel met mijn NAS wil doen is downloaden en Twonky draaien. Wanneer ik de fun_plug gebruik zijn er nog extra dingen actief die voor mij niet nodig zijn, zo ja welke en hoe haal ik er die uit?
[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 177960 op 12-08-2008 23:43 ]
Nog even voor de mensen die graag torrents willen downloaden en genoeg hebben aan Transmission (zoals ik):
Transmission 1.32 is recentelijk uitgebracht. Sinds de 1.30 release van Transmission is Clutch geen losse webinterface meer, maar wordt het met Transmission meegeleverd onder de noemer "web interface".
Voor fun_plug betekende het voorheen dat je Transmission, Lighttpd, PHP en Clutch moest installeren wilde je er gebruik van kunnen maken. Nu heeft Transmission alles ingebouwd, zodat dat niet meer nodig is. Ik heb gisteren Lighttpd, PHP en Transmission 1.22 eraf gehaald en vervangen door 1.32. Afgezien van het nadeel dat de Firefox plugin niet meer werkt, vind ik de webinterface een stuk stabieler aandoen.
Een overstap is nu in principe niet aan te raden, het biedt nog geen voordelen, maar toch
Meer info: http://forum.dsmg600.info/t2719-%5BREL%5D-Transmission.html
Transmission 1.32 is recentelijk uitgebracht. Sinds de 1.30 release van Transmission is Clutch geen losse webinterface meer, maar wordt het met Transmission meegeleverd onder de noemer "web interface".
Voor fun_plug betekende het voorheen dat je Transmission, Lighttpd, PHP en Clutch moest installeren wilde je er gebruik van kunnen maken. Nu heeft Transmission alles ingebouwd, zodat dat niet meer nodig is. Ik heb gisteren Lighttpd, PHP en Transmission 1.22 eraf gehaald en vervangen door 1.32. Afgezien van het nadeel dat de Firefox plugin niet meer werkt, vind ik de webinterface een stuk stabieler aandoen.
Een overstap is nu in principe niet aan te raden, het biedt nog geen voordelen, maar toch
Meer info: http://forum.dsmg600.info/t2719-%5BREL%5D-Transmission.html
[ Voor 6% gewijzigd door rb338 op 13-08-2008 07:27 ]
Op de apparaten waarmee je bij de NAS wilt komen. Met mask 255.255.255.0 zal ie namelijk al bij 192.168.2.x gaan proberen dat via je gateway op te lossen in plaats van via je lokale netwerk. De juiste term was overigens subnetmask.
Ja, wederom via de webinterface of Sancho kun je de instellingen van mldonkey wijzigen. Je kunt het aantal simultane connecties omhoog gooien, alsmede de download en uploadsnelheden. Maar de performance van je SNAS gaat daarmee wel achteruit.Anoniem: 177960 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:02:
Maar hoe kan ik nou in de webinterface een torrent downloas starten?
Ben hier zelf nog niet mee bezig geweest. (druk drukrenzo4000 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:10:
[...]
Bedankt voor de links! Ik heb het ook voor elkaar gekregen om "handmatig" een bestand uit te pakken(snelheid vind ik nog acceptabel! zeker als je dit 's nachts laat doen).
Het is mij nog steeds niet duidelijk hoe ik dit met nzbget automatisch kan inregelen. Als ik op internet kijk kom ik voornamelijk howto's tegen voor SAZnzb en Hellanzb. Wellicht dat je mij (ons) verder kan helpen?
Zal vanavond eens kijken of het mij lukt.
Een source die ik op internet gevonden heb en als start wil gebruiken is:
http://nzbget.sourceforge.net/#Postprocess
Staan een aantal goede voorbeelden en link naar een forum ofter post-processing met NZBget.
Ik ben erg benieuwd naar jouw resultaten, misschien dat je dan jouw config kan posten hier? Denk dat het wel gewaardeerd wordt (iig door mij! :-))Anoniem: 269342 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:18:
[...]
Ben hier zelf nog niet mee bezig geweest. (druk druk)
Zal vanavond eens kijken of het mij lukt.
Een source die ik op internet gevonden heb en als start wil gebruiken is:
http://nzbget.sourceforge.net/#Postprocess
Staan een aantal goede voorbeelden en link naar een forum ofter post-processing met NZBget.
Ik kan nu inmiddels alles handmatig laten doen, het mooiste is natuurlijk dat alles zometeen automatisch gaat lopen. Nzb'tje uploaden en de volgende dag staat de film netjes in de "afgeronde" map.
Anoniem: 173875
Ik heb ook een exemplaar weten te bemachtigen van de CH3SNAS.
Ik heb een 500gb schrijf met EXT3 filesystem. Deze wil ik eigenlijk in de CH3SNAS gebruiken zonder deze te hoeven formateren. Zijn hier ook mogelijkheden voor ?
Ik heb een 500gb schrijf met EXT3 filesystem. Deze wil ik eigenlijk in de CH3SNAS gebruiken zonder deze te hoeven formateren. Zijn hier ook mogelijkheden voor ?
Nee, de CH3SNAS accepteert alleen maar ext2.Anoniem: 173875 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:58:
Ik heb een postscript gebruik van het internet om automatisch te kunnen parren en unrarren maar dit wil niet vlotten.
Als ik test3.nzb laat downloaden (gaat allemaal goed) dan sluit ie af met:
INFO Executing post-process-script for test3
ERROR Could not start post-process-script: No such file or directory
INFO Completed post-process-script for test3
Kan iemand zien of er iets fout staat?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
| #!/bin/bash # 1 - path to destination dir, where downloaded files are located; # 2 - name of nzb-file processed; # 3 - name of par-file processed (if par-checked) or empty string (if not); # 4 - result of par-check: # 0 - not checked: par-check disabled or nzb-file does not contain any # par-files; # 1 - checked and failed to repair; # 2 - checked and sucessfully repaired; # 3 - checked and can be repaired but repair is disabled; # 5 - state of nzb-job: # 0 - there are more collections in this nzb-file queued; # 1 - this was the last collection in nzb-file; # 6 - indication of failed par-jobs for current nzb-file: # 0 - no failed par-jobs; # 1 - current par-job or any of the previous par-jobs for the # same nzb-files failed; nzbdir=/mnt/HD_a2/Downloads/nzb # True False UNRAR=True declare -a RARFILES dir=$1 dest=/mnt/HD_a2/Downloads/dst PauseServer=True if [ "$5" = "1" ] then chmod -R 766 "$1" subject="Download of $1 completed" if [ "$4" = "0" ] ; then echo "PAR2 not checked: par-check disabled or nzb-file does not contain any par-files" > "$nzbdir/message.txt" elif [ "$4" = "1" ] ; then echo "PAR2 checked and failed to repair" > "$nzbdir/message.txt" elif [ "$4" = "2" ] ; then echo "PAR2 checked and sucessfully repaired" > "$nzbdir/message.txt" elif [ "$4" = "3" ] ; then echo "PAR2 checked and can be repaired but repair is disabled" > "$nzbdir/message.txt" elif [ "$4" = "" ] ; then echo "No PAR2 returncode" > "$nzbdir/message.txt" fi if [ -f "$1/_brokenlog.txt" ] ; then echo >> "$nzbdir/message.txt" echo "Broken Files:" >> "$nzbdir/message.txt" cat "$1/_brokenlog.txt" >> "$nzbdir/message.txt" fi fi if [ $UNRAR = "True" ] ; then # PAUSE Server if [ $PauseServer = "True" ] ; then /mnt/HD_a2/ffp/bin/nzbget -P fi cd "$dir" RARFILES=(`ls | grep -E [.][pP][Aa][Rr][Tt][0]*[1][.][Rr][Aa][Rr] | tr ' ' '§'`) number_rar=${#RARFILES[*]} if [ $number_rar -ge 1 ] ; then for b in ${RARFILES[@]} do # t=${RARFILES[0]##/*/} verwijder path in filename rar=${b//§/ } f=${rar/[.][pP][Aa][Rr][Tt][01]*[.][Rr][Aa][Rr]/} destdir=$dest$f mkdir "$destdir" unrar x -y -o- -p- "$rar" "$destdir" echo "UNRARRED $rar to $destdir" >> "$nzbdir/message.txt" chmod -R 766 "$destdir" done else RARFILES=(`ls | grep -E [.][Rr][Aa][Rr] | tr ' ' '§'`) number_rar=${#RARFILES[*]} if [ $number_rar -ge 1 ] ; then for b in ${RARFILES[@]} do rar=${b//§/ } f=${rar/[.][Rr][Aa][Rr]/} destdir=$dest$f mkdir "$destdir" unrar x -y -o- -p- "$rar" "$destdir" echo "UNRARRED $rar to $destdir" >> "$nzbdir/message.txt" chmod -R 766 "$destdir" done fi fi # UN-Pause server if [ $PauseServer = "True" ] ; then /mnt/HD_a2/ffp/bin/nzbget -U fi fi |
Als ik test3.nzb laat downloaden (gaat allemaal goed) dan sluit ie af met:
INFO Executing post-process-script for test3
ERROR Could not start post-process-script: No such file or directory
INFO Completed post-process-script for test3
Kan iemand zien of er iets fout staat?
[ Voor 3% gewijzigd door renzo4000 op 14-08-2008 00:18 ]
Het lijkt er op dat je post proc script niet eens gevonden kan worden. En dus ook niet gedraait.
Is het wel mogelijk bij de CH3SNAS dat als je 1 hdd erbij plaatst om er een raid1 van te maken dat hij alle data behoud van de andere schijf en deze meeneemt naar de andere hdd ?
Ja, mits je de eerste harde schijf meteen als raid 1 gedefinieerd hebt. Klinkt een beetje vreemd, 1 harde schijf als raid 1 definiëren, maar het kan wel. Zou het zelf nooit doen zonder backup, er kan altijd iets mis gaan.Anoniem: 173875 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:36:
Is het wel mogelijk bij de CH3SNAS dat als je 1 hdd erbij plaatst om er een raid1 van te maken dat hij alle data behoud van de andere schijf en deze meeneemt naar de andere hdd ?
Met misgaan bedoel je dat als ik er een andere hardeschijf bijplaats dat hij wel eens de verkeerde als source kan gebruiken ?
Ik heb in de nzbget.conf het volgende opgenomen:RunaR schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 09:49:
Het lijkt er op dat je post proc script niet eens gevonden kan worden. En dus ook niet gedraait.
code:
1
| PostProcess=~/mnt/HD_a2/ffp/bin/postnzbget.sh |
ik heb ook de variant zonder "/mnt/HD_a2/ffp" geprobeerd ook zonder resultaat. Iemand enige idee? Of misschien zelfs nzbget.conf + postnabget.sh ter vegelijking?
Ik heb mijn Canon PIXMA MP520 werkend gekregen als netwerk scanner. Via sane en sanetwain kan ik nu van af iedere pc scannen alsof het een lokale scanner is.
Meer details heb ik op geschreven op het hack forum:
http://forum.dsmg600.info...nner-network-scanner.html
Meer details heb ik op geschreven op het hack forum:
http://forum.dsmg600.info...nner-network-scanner.html
Is dat script executable? anders even "chmod a+x /mnt/HD_a2/ffp/bin/postnzbget.sh" inkloppen.renzo4000 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:10:
Ik heb in de nzbget.conf het volgende opgenomen:
code:
1 PostProcess=~/mnt/HD_a2/ffp/bin/postnzbget.sh
ik heb ook de variant zonder "/mnt/HD_a2/ffp" geprobeerd ook zonder resultaat. Iemand enige idee? Of misschien zelfs nzbget.conf + postnabget.sh ter vegelijking?
[ Voor 45% gewijzigd door RunaR op 14-08-2008 13:14 ]
Ik denk dat die tilde daar niet moet.renzo4000 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:10:
code:
Je moet de tilde weghalen voor het pad. De tilde maakt het pad namelijk relatief aan je huidige pad, terwijl je nu een volledig "hard" pad opgeeft.
Moet dat niet zijn:renzo4000 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:10:
[...]
code:
code:
1
| PostProcess=/mnt/HD_a2/ffp/bin/postnzbget.sh |
Dus zonder de ~
Helaas heeft het bovenstaande niet geholpen 
Kan het zijn dat het script wel gevonden wordt maar dat de directory verwijzingen in het script niet kloppen wellicht? Als ik namelijk PostProcess=/mnt/HD_a2/ffp/bin/nietbestaandenaam.sh van maak is de foutmelding:
UPDATE:
Weer een stapje verder;
Krijg nu de melding:
Ik heb het postscript zelfs chmodded met 777... ik weet het echt niet meer
Kan het zijn dat het script wel gevonden wordt maar dat de directory verwijzingen in het script niet kloppen wellicht? Als ik namelijk PostProcess=/mnt/HD_a2/ffp/bin/nietbestaandenaam.sh van maak is de foutmelding:
code:
1
| Could not start post-process-script: could not find file /nietbestaandenaam.sh |
UPDATE:
Weer een stapje verder;
Krijg nu de melding:
code:
1
| Could not start post-process-script: Permission denied |
[ Voor 22% gewijzigd door renzo4000 op 15-08-2008 00:07 ]
Van het nzbget forum haal ik de volgende info:renzo4000 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:31:
The problem probably in your script, most likely in the first line, which points to the script-interperter (e.g. "!/bin/bash" or "!/bin/perl"). Either the line is not there or the program it points to does not exsist.
Misschien heb je daar iets aan?
Bron:
http://sourceforge.net/fo...d=2134545&forum_id=353742
[ Voor 7% gewijzigd door Scorpinus op 15-08-2008 16:04 ]
Who is General Failure and why is he reading my disk?
Bestand opgeslagen als UNIX indeling en niet met Windows line-endings?
Is het normaal dat je /home/root folder leeg is na een reboot van de CH3SNAS
(FunPlug 0.5 geïnstalleerd)
Dit topic is gesloten.