[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste
Acties:
  • 245.026 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
Puck schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 13:01:
RunaR, hoe heb jij die Transmission Monitor directory aangegeven? Zit dit er standaard in? En heb jij ergens een goede tutorial om fun_plug vanaf een USB stick te draaien?
....
Transmission monitor directory:
http://gathering.tweakers...message/31022212#31022212

ffp op usb:
http://forum.dsmg600.info/t2885-FFP_SETUP_SCRIPT.html
http://forum.dsmg600.info...ge.ko-your-kernel%3F.html

[ Voor 45% gewijzigd door RunaR op 08-01-2009 15:08 ]

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Puck schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 13:01:
RunaR, hoe heb jij die Transmission Monitor directory aangegeven? Zit dit er standaard in? En heb jij ergens een goede tutorial om fun_plug vanaf een USB stick te draaien?

Ik heb ook nog steeds het 'probleem' dat ik via Samba shares in Finder (Mac) mijn gedownloade torrents niet kan verwijderen, dan moet ik eerst een chmod 777 uitvoeren. Iemand hier een oplossing voor?
Heel veel kun je ook hier vinden:
http://wiki.dns323.info/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 22:46:
Hier een afbeelding met deels alu behuizing. Afbeelding staat bij diverse webshops.

http://images.icecat.biz/img/norm/high/877304-4847.jpg
Dat was de eerste versie. Door een wijziging in de HDD uitwerp mechanisme is de black box de opvolger geworden. Hierdoor was er zelfs even een tekort aan CH3SNASjes..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:15:
[...]

Dat was de eerste versie. Door een wijziging in de HDD uitwerp mechanisme is de black box de opvolger geworden. Hierdoor was er zelfs even een tekort aan CH3SNASjes..
Helder, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 22:27
Om nog maar even op mijn eigen probleem terug te komen met het unpak script. Ik heb contact gehad met de maker ervan en het probleem schijnt in de nieuwe versie opgelost te zijn. De release van het nieuwe script staat (als alles goed gaat) gepland voor dit weekend.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeOS schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:01:
Om nog maar even op mijn eigen probleem terug te komen met het unpak script. Ik heb contact gehad met de maker ervan en het probleem schijnt in de nieuwe versie opgelost te zijn. De release van het nieuwe script staat (als alles goed gaat) gepland voor dit weekend.
Mooi, dan zal ik um updaten voor de ch3snas als ydrol um uitbrengt

b.t.w. ik laat het unpak script niet de par afhandelen ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
zeroday schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:27:
[...]
Mooi, dan zal ik um updaten voor de ch3snas als ydrol um uitbrengt

b.t.w. ik laat het unpak script niet de par afhandelen ..
Ik weet dat het parren standaard niet aan staat in je configuratie, maar de sanity check staat daarin wel aan. En binnen de sanity check zit de bug.

Is er trouwens een een specifieke reden waarom je het parren aan nzbget over laat? Ik wil zelf liever toe naar een configuratie waarbij unpak eerst met de sanity check kijkt of het repareren wel nodig is. Zo niet --> direct uitpakken, zo ja --> bestanden met par checken en repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het vage probleem, met de nieuwste firmware 1.05b1, dat wanneer je er een filmbestand (.m2ts) opzet, het bestand via Windows 12 GB is, en als je hem bekijkt via de PS3, 352 MB.

Bestand is dan dus ook niet af te spelen, terwijl dat in Windows zelf wel gewoon wil.

Zijn puur een aantal filmbestanden, andere bestanden pakt hij wel weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
l.degroot01 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 07:39:
Ik heb het vage probleem, met de nieuwste firmware 1.05b1, dat wanneer je er een filmbestand (.m2ts) opzet, het bestand via Windows 12 GB is, en als je hem bekijkt via de PS3, 352 MB.

Bestand is dan dus ook niet af te spelen, terwijl dat in Windows zelf wel gewoon wil.

Zijn puur een aantal filmbestanden, andere bestanden pakt hij wel weer gewoon.
Waarmee bekijk je de content op de ps3?? Twonky?? Mediatomb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 12:34
misschien een leuk itempje voor de mensen hier. http://www.gamekings.tv/i...dia-player-en-de-ch3snas/ Het wordt niet erg technisch en er wordt niets spannends verteld. Maar het is altijd leuk om zoiets te zien over iets dat j zelf ook hebt :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:05
weet iemand of het mogelijk is om ook een soulseek client op de ch3snas te kunnen draaien.
kon er niets over vinden.

heb het op een linux server wel eens voor elkaar gekregen maar die kon je toen alleen bedienen via de commandline, geen web interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Checkeys schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:31:
[...]

Waarmee bekijk je de content op de ps3?? Twonky?? Mediatomb??
Gewoon de standaard UPnP mediaserver, heb dat funpluggen geprobeerd, met mediatomb, maar werkte helemaal niet. En twonky kan je niet meer registreren waardoor je na 30 dagen zonder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Laatst online: 13:40
l.degroot01 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:18:
[...]

Gewoon de standaard UPnP mediaserver, heb dat funpluggen geprobeerd, met mediatomb, maar werkte helemaal niet. En twonky kan je niet meer registreren waardoor je na 30 dagen zonder zit.
of je reboot je nas en je kan weer 30 dagen

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:37

Stoffel

Engineering the impossible

Twonky heeft toch helemaal geen NAS versie meer? Of hebben ze dat ondertussen weer rechtgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoffel schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:09:
Twonky heeft toch helemaal geen NAS versie meer? Of hebben ze dat ondertussen weer rechtgezet?
Nee klopt, maar her en der is ie nog wel te downloaden.

Maar om terug te komen op mijn probleem, met Twonky is dat dus waarschijnlijk weg?

[ Voor 14% gewijzigd door l.degroot01 op 09-01-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
l.degroot01 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:18:
[...]

Twonky is volgens de site dus nog wel te registreren. De key voor versie 5 schijnt gewoon met 4.* te werken.

http://www.twonkyforum.co...1400&hilit=license#p21400

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pjlgt schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:44:
[...]

Twonky is volgens de site dus nog wel te registreren. De key voor versie 5 schijnt gewoon met 4.* te werken.

http://www.twonkyforum.co...1400&hilit=license#p21400
Moet je dan de Linux versie kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weet iemand een manier om vanuit de nas (via ssh) een wake on lan commando te sturen?
mijn router weet namelijk niet wat ie moet doen met wol pakketjes die vanuit internet komen (port forwarden gaat niet). Maar aangezien ik overal wel via ssh op mijn nas kan, die weer in hetzelfde lan zit als de pc die ik wil booten zou het via deze omweg wel kunnen.

Ik heb een tooltje voor linux gevonden, etherwake, maar ik zou niet weten hoe/of deze op de nas kan. Volgens mij moeten er ook gewoon sh scripts bestaan waar je een mac adress kan invullen en gaan!
kan iemand me verder opweg helpen met de opties hierin?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als je ffp hebt geinstalleerd, heb je een programmaatje ether-wake, welke in feite gewoon busybox is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.admiraal
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-07 16:15
Henksp schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:54:
[...]

Ik ben ook benieuwd of iemand er al in is geslaagd de javaplayer PS3 Media Server op de ch3snas geïnstalleerd te krijgen.....

Het gaat om de het volgende programma => http://code.google.com/p/ps3mediaserver/

Iemand? O-)
Ik heb contact gehad met de ontwikkelaar van PMS, het probleem is dat de processing power van de NAS te kort schiet om een fatsoenlijke stream naar je PS3 te krijgen. Je heb hier toch echt een redelijke snelle processor voor nodig minimaal een dualcore. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
l.degroot01 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:07:
[...]

Moet je dan de Linux versie kopen?
Check wel of Twonky überhaupt het filmbestand (.m2ts) ondersteunt, ander krijg je gewoon ïncompatible data te zien op je PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

w.admiraal schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:57:
[...]

Ik heb contact gehad met de ontwikkelaar van PMS, het probleem is dat de processing power van de NAS te kort schiet om een fatsoenlijke stream naar je PS3 te krijgen. Je heb hier toch echt een redelijke snelle processor voor nodig minimaal een dualcore. :N
Ja ik vind dat ook niet zo gek. Als je een mediaserver hebt die realtime de H264 stream decode naar MPEG (omdat de Xdoos dat zelf niet doet) heb je inderdaad nogal wat cpu tijd nodig. Vergelijk het met het openen van datzelfde bestand op een 600MHz PIII. Dat gaat je ook niet lukken.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Checkeys schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:54:
[...]

Check wel of Twonky überhaupt het filmbestand (.m2ts) ondersteunt, ander krijg je gewoon ïncompatible data te zien op je PS3.
Twonky ondersteunt m2ts prima, ook zonder het bestand te hernoemen naar .ts of .mpg. Wat ik wel heb bij een aantal .m2ts HD films is dat hij alleen het (ac3) geluid afspeelt, omdat de het formaat van het videogedeelte niet op standaard HD-resoluties staat. Er moeten dan zwarte balken aan worden toegevoegd voordat hij ook de video laat zien. Dit kan gedaan worden door het tooltje GOTSent.

[ Voor 31% gewijzigd door sopsop op 09-01-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
over ether-wake, ik heb deze post gevonden:
Verwijderd in "[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-3..."

waarin de netwerk adapter gespecificeerd wordt:
#!/bin/sh
ether-wake -i giga0 00:01:02:03:04:05

zowel giga0 als eth0 (default) geven een foutmelding:
SIOCGIFHWADDR on giga0 failed: No such device
SIOCGIFHWADDR on eth0 failed: No such device

hoe kom ik er achter hoe mijn nic heet? lsdev en dat soort commando's doen het niet...

\edit
al gevonden: egiga0

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 09-01-2009 16:05 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosjuh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-03 16:43
Puck schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:00:
Beste oplossing voor het 94% probleem is eerst alleen de rechter harddisk plaatsen. Die formatteren (met timer op 99). Als deze klaar is uitschakelen, linker disk plaatsen. De CH3SNAS herkent de 2e schijf en je kunt deze dan keurig formatteren!
Dit heb ik ook gedaan, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 1,5 weken de DLink versie.
Nu heb ik een probleem met ubuntu en de beveiligde mappen.

Bij een windows systeem is het username gedeelte gedisabled, terwijl je dit bij ubuntu wel in kan vullen.
Als ik probeer in te loggen op een beveiligde map via ubuntu, krijg ik de melding: kan de locatie niet aankoppelen.
Ik heb gekeken op wiki.dns323.info en gezocht via google, maar niks kunnen vinden.

Iemand een oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henksp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-02-2021
w.admiraal schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:57:
[...]

Bedankt voor je reactie, jammer genoeg niet het antwoord waar ik op hoopte :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Ik moet mijn succes even met jullie delen. Mijn ch3snas draaide veel te lekker zijn rondjes dus ik dacht ik moet er iets mee doen. Heb er nu een website op draaien :P http://maverick.dynasoft.nl/blog/ deze wordt geserveerd vanaf de nas. Heb er nog niet echt een doel mee maar dat geeft voorlopig niet. Misschien kan ik er wel ch3snas tutorials of howto's op plaatsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 11:35
Vraagje, misschien weet iemand hier het antwoord.

Ik heb een CH3SNAS met daarin een 1TB en een 500GB HDD, nu heb ik dringend HDD ruimte nodig dus heb ik een extra HDD van 1TB gekocht maar m'n nieuwe (2de) CH3SNAS is nog niet binnen. (duur nog wel een paar dagen schijnbaar)

Kan ik (uit m'n huidige in gebruikt zijnde CH3SNAS) één van de HDD's halen en hier tijdelijk m'n nieuwe HDD inplaatsen en later de verwijderde HDD weer terug plaatsen zonder dat ik de data op één van die HDD's verlies..?

Uiteraard wil ik die nieuwe HDD in m'n nieuwe CH3SNAS plaatsen wanneer deze geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeatRider schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:56:
[...]

Ja ik vind dat ook niet zo gek. Als je een mediaserver hebt die realtime de H264 stream decode naar MPEG (omdat de Xdoos dat zelf niet doet) heb je inderdaad nogal wat cpu tijd nodig. Vergelijk het met het openen van datzelfde bestand op een 600MHz PIII. Dat gaat je ook niet lukken.
Tja dan geen PMS op de nas, ik ben toch al begonnen met al mijn iso en video TS mappen te converteren naar mpeg4 met AVS to video. Handige software voor wie een alles in één pakket zoekt. Je kan zelfs je ondertitels mee inbakken, dus geen gezever met srt files en zo.
Streamen van zo'n mpeg4 naar PS3 gaat uitstekend via bekabeld netwerk (100Mbit) en dat met de standaard uPnP player op de NAS.

Voor de rest geen gefunplug op mijn nas, laat de pc maar downloaden en unrarren de nas is en blijft in eerste instantie een opslag-device en als linux-leek waag ik me niet aan al dat gescript 8) Maar het is altijd leuk de ontwikkelingen van het kunnen en doen van dit beestje hier mee te kunnen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 20:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
Vraagje over geschikte schijf.

zie in dit topic aantal keer dat er een WD10EACS(Western Digital Caviar Green) er in word gezet.
deze heeft 16mb cach,
maar zie er niemand de 32mb cach versie in zetten (WD10EADS)

waarom niet. hij is maar 6 euro duurder. of levert het weinig extra op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzero14
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10-2022
Ik heb een probleem met windows explorer. Gisteren mijn nieuwe router in gebruik genomen (Linksys 160N). Alles ging perfect behalve dat de benadering van de NAS via windows explorer ENORM sloom gaat (en crashed zelfs van zodra ik een file wil openen)

Ftp/http/... gaan allemaal op full speed, het is dus enkel windows explorer.. :s
Samba heb ik al een restart gedaan maar haalt niets uit :(, alles aan en uit gezet, maar steeds hetzelfde.

Iemand raad ?
Merci ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GoVegan schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 16:30:
Vraagje over geschikte schijf.

zie in dit topic aantal keer dat er een WD10EACS(Western Digital Caviar Green) er in word gezet.
deze heeft 16mb cach,
maar zie er niemand de 32mb cach versie in zetten (WD10EADS)

waarom niet. hij is maar 6 euro duurder. of levert het weinig extra op?
de schijven zijn niet de beperkende factor dus ik denk niet dat het veel uit zal maken. Als het aantal platters nog uitmaakt moet je de schijf nemen met de minste platters (zuiniger en koeler)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Nieuwe versie van unpak script is uit!

Let op! Deze versie is standaard niet aangepast voor de CH3SNAS (zoals de versie op aroundmyroom).

Je zult deze versie dus zelf moeten aanpassen of wachten op een versie van aroundmyroom.
20090110-3 allows indexing of eg TV/Lost/Season 1/05-hello.mkv
20090110-3 (TESTING) This is a big change from the previous beta. The program is now in three parts:

* unpak.sh - Only does "intelligent" unpacking.
* catalog.sh - Indexes video files and also has rename capability
* oversight.cgi - This is specific to the NMT platform and provides a web gui for the catalog

NMT users are encourage to get the full package that includes the video index.
Alternatively you can install unpak.sh and catalog.sh as stand alone files, in the same folder. There are plenty of bug fixes in unpak.sh so this is the preferred version to use. I have also tried to make it more compatible with other platforms eg NSLU2/Unslung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepeneesje
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-05 23:33
Ik heb een tijdje terug een paar backup bestanden op de NAS neergezet, maar ik kan een map niet meer verwijderen.

Hierin staat namelijk een .meta bestand (uit een map met java-programmatuur). Ik heb al verschillende FTP-programma's gebruikt om het proberen te verwijderen.

Hebben jullie nog een idee hoe ik deze file van de NAS kan verwijderen. Hij geeft in sommige FTP-programma's aan dat ik niet voldoende rechten heb om dit bestand te verwijderen, bij de overige programma's geeft hij aan dat de map niet leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poepeneesje schreef op zondag 11 januari 2009 @ 12:34:
Ik heb een tijdje terug een paar backup bestanden op de NAS neergezet, maar ik kan een map niet meer verwijderen.

Hierin staat namelijk een .meta bestand (uit een map met java-programmatuur). Ik heb al verschillende FTP-programma's gebruikt om het proberen te verwijderen.

Hebben jullie nog een idee hoe ik deze file van de NAS kan verwijderen. Hij geeft in sommige FTP-programma's aan dat ik niet voldoende rechten heb om dit bestand te verwijderen, bij de overige programma's geeft hij aan dat de map niet leeg is.
heb je ffp erop staan zodat je via ssh (putty) als root rechten kan aanpassen of direct de mappen kan weggooien?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
een aantal posts terug heeft watapana gepost hoe je de nzb dir op een stick kan krijgen:
Watapana in "[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-3..."
Watapana in "[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-3..."
dit gaat voor een groot deel goed als ik dit een een ffp/start script zet wordt de usb drive netjes gemount en gelinkt in de nzb map, maar ik heb vanuit explorer geen schrijf rechten.
ik heb al geprobeerd om de map waarin gelinked word te chmodden met 777 en ook de /mnt/usb map.

via ssh kan ik gewoon bestanden aanmaken in de gelinkte map, maar niet via explorer, zo kan ik dus nog steeds geen nzb file op de stick droppen.
iemand een tip hoe ik de link naar de gemounte usb stick rechten kan geven?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
chmod 777 map -R gedaan? Dit zou gewoon moeten werken.

[ Voor 44% gewijzigd door DeOS op 11-01-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
niet met -R erachter, maar dat maakt ook geen verschil, de usb map in /mnt wil niet de volledige rechten krijgen.
code:
1
2
3
4
5
6
root@NAS:/mnt# ls -l
drwxrwxrwx    9 root     root         4096 Jan 11 17:44 HD_a2
drwxrwxrwx    5 root     root         1024 Jan 11 18:10 HD_a4
drwxrwxrwx    4 root     root         1024 Jan 11 18:10 HD_b4
drwxr-xr-x    2 root     root        16384 Jan  1  1970 usb
drwxr-xr-x    2 root     root         1024 Dec 31 03:15 web_page

de schrijfrechten voor overige users (waaronder waarschijnlijk ook samba guest onder vallen) blijven uitstaan...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Heb je wel een ext2 partitie op je usb stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nope, is het niet mogelijk met een fat32 partitie?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepeneesje
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-05 23:33
Prulleman schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:13:
[...]

heb je ffp erop staan zodat je via ssh (putty) als root rechten kan aanpassen of direct de mappen kan weggooien?
Nee, die heb ik er niet opstaan, zijn er misschien andere manieren om de bestanden toch te verwijderen?

N.b.: tevens vandaag de nieuwe firmware erop gezet en ik ben er blij mee O+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Op vfat partities kun je geen rechten toekennen. Deze rechten worden gezet bij het mounten en kunnen daarna niet gewijzigd worden.

Als je persé een fat32 partitie wil houden (ik zou niet weten waarom) dan zul je de de standaard rechten voor de mount moeten aanpassen in /etc/fstab. Daarna opnieuw mounten met root.

Zie ook hier.

Ik zou zelf de stick gewoon formateren met ext2. Dan kun je gewoon per map de rechten toekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Ik zal wel iets niet goed doen, maar ik krijg het niet voor elkaar om ee usb disk gemount op te starten. Mounten lukt nog wel met de wiki van de dns323. Ik voeg dan het stukje code in in mijn funplug bestand, start mijn chs3nas opnieuw op en dan kan ik niet meer telnetten. Is er ergens een echt simpele howto beschikbaar??

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok thanks, ik zal de stick maar eens gaan formateren dan..

Stampre, ik neem aan dat je ssh bedoeld, je moet dan checken of je ssh.sh script in ffp/start executable is

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 08:47
Bestaat er al een manier op de traffic op je NAS te monitoren? Bijv zoals dit?

http://www.ams-ix.net/technical/stats/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Prulleman schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:08:
Ok thanks, ik zal de stick maar eens gaan formateren dan..

Stampre, ik neem aan dat je ssh bedoeld, je moet dan checken of je ssh.sh script in ffp/start executable is
Nee hij bedoelt telnet. Standaard heb je telnet toegang met je funplug, ssh toegang moet je zelf later activeren. Door het aanpassen van zijn funplug script wil funplug niet meer opstarten en is er geen telnet toegang meer.

@Stampre: Post de code eens die je hebt toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ok, ik heb zelf de code voor het mounten in een scriptje in ffp/start gestopt dat werkt ook, in het zelfde script laat ik nzbget opstarten zodat de nzb folder op de usb stick na het mounten goed gezet kan worden.

/edit, dit is dus alleen om de nzb folder te verplaatsen, niet voor debian oid
het doel, nzbget laten monitoren op usb en daarmee de HDD downspin behouden is nu dus wel gelukt :)

Voor een linux newbie als ik is het af en toe best wel lastig... maar uiteindelijk met een beetje geduld en gegoogle en hulp van hier komt je een heel eind :)

[ Voor 49% gewijzigd door Prulleman op 12-01-2009 09:16 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Stampre schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:57:
Ik zal wel iets niet goed doen, maar ik krijg het niet voor elkaar om ee usb disk gemount op te starten. Mounten lukt nog wel met de wiki van de dns323. Ik voeg dan het stukje code in in mijn funplug bestand, start mijn chs3nas opnieuw op en dan kan ik niet meer telnetten. Is er ergens een echt simpele howto beschikbaar??
Dit probleem ondervindt ik ook.
Als je de funplug van Fonz 0.4 gebruikt en je gebruikt de HowTo zoals hier beschreven kan je na een reboot niet meer telnetten.

Ik heb het wel voor elkaar gekregen om de usb-stick te mounten en debian te installeren.
Dit heb ik voor elkaar gekregen via de howto van CH3SNAS Hacking en Debian Chroot via USB op CH3SNAS.

Maar als ik mijn funplug script aanpas zoals aangegeven dat debian gestart wordt bij het starten van de nas dan kan je geen telnet gebruiken.

Als ik de oude funplug van fonz 0.4 terugzet dan kan ik telnetten en kan ik ook mijn usbstick mounten en debian opstarten, maar dit moet ik dan handmatig doen.
Ik zal vanmiddag ook mijn script plaatsen.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
Prulleman schreef op zondag 11 januari 2009 @ 10:59:
[...]

de schijven zijn niet de beperkende factor dus ik denk niet dat het veel uit zal maken. Als het aantal platters nog uitmaakt moet je de schijf nemen met de minste platters (zuiniger en koeler)
oke, wat ik dus lees is dat de WD10EADS zobizo 3 platters van 333GB heeft.
de WD10EACS word geproduceerd met 3 en 4 platters (is te herkennen aan het serie nummer)
ik ga voor de WD10EADS

W3ird_N3rd in 'productreview: Western Digital Caviar Green WD10EACS, 1TB review door Sir_Hendro'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 16:36
Heb dat ding nu ook draaien. Perfect dingetje en het verbruik bevalt me zeer positief. Ik heb er een WD green in hangen van 1TB. Na de spindown (heb de NZB en log mappen ook op USB stick staan) verbruikt dat ding nog maar 6,7Watt en met een draaiende schijf 9,6Watt.

Dat is toch wel een verschil met de 59Watt van mijn server met externe USB disk.

Ik heb zelf de funplug 0.5 draaien, maar heb wel de sh voor de usbdisk moeten aanpassen; ik moet sdb mounten ipv sdb1. Maar na wat trial and error werkt het perfect.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
ik moet sdb mounten ipv sdb1.
Wat is dat voor stick? Ik heb dat gedrag zelf ook gezien, maar dat was met een mp3 spelertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Bij mij is het ook een mp3 spelertje. Een 128MB frut ding die ik bij mijn ING Card had gekregen.
Het is een supertraag dingetje, maar goed genoeg om log files en nzb's op te zetten.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Ah, leuk. Zou je eens kunnen kijken wat de sectorsize van dat ding is? Bij mijn exemplaar is die 2048 bytes, en dat betekent dat er geen (standaard) partitietabel op kan. Vandaar dat hij het zonder moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Fdisk geeft de volgende melding:
Partition table entries are not in disk order

Disk /dev/sdb: 125 MB, 125682176 bytes
4 heads, 60 sectors/track, 1022 cylinders
Units = cylinders of 240 * 512 = 122880 bytes

Disk /dev/sdb doesn't contain a valid partition table
Ding heeft dus geen partitie. Hoe kan je de sectorsize achterhalen?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
De sectorsize is 512, dat kun je in de regel 'Units = ...' zien. Hier wordt de grootte van 1 cylinder uitgerekend, dat is heads * sectors/track * sectorsize. (Voor wat dat ook moge betekenen op een flashdrive).

Merkwaardig. Er is dus geen echte reden om de partitietabel weg te laten (behalve het uitsparen van een paar bytes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Krypt schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:30:
Heb dat ding nu ook draaien. Perfect dingetje en het verbruik bevalt me zeer positief. Ik heb er een WD green in hangen van 1TB. Na de spindown (heb de NZB en log mappen ook op USB stick staan) verbruikt dat ding nog maar 6,7Watt en met een draaiende schijf 9,6Watt.
Er zit toch wat verschil tussen 1 of 2 schijven dan. Ik heb 2 WD10EADS 1TB schijven er in zitten en kom op de volgende waardes (1.05 firmware; ffp en nzbget vanaf usb stick; usb hub met stick en printer).

Idle zonder spindown: 10,7 W
Idle met spindown: 8,1 W

Nzbget download (1500 KB/s): 15,3 - 16,3 W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Mag ik vragen hoe jullie die waardes meten? Met externe apparatuur neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Klopt, ik gebruik zelf een Energy Check 3000.

Afbeeldingslocatie: http://www.bodensee-stiftung.org/bausteine.net/img/showimg.aspx?biid=8069&domid=629

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-09 14:10
Ik heb het volgende probleem met mijn NAS, als ik bezig op mijn laptop en ik de schijven gemount dan valt de NAS heel vaak weg, de schijven zijn niet meer toegankelijk en easy search utility kan hem ook niet meer vinden. De lampjes op de nas blijven wel aan. De normale uit functie werkt dan ook niet meer en moet de stroom er afhalen om hem opnieuw op te starten. Dit uitvallen gebeurt ook midden in copieer bewerkingen ed. Ik gebruik de nieuwste firmware en geen funplug. Mijn schijven van 1TB worden wel behoorlijk warm kan dit er iets mee te maken hebben? iemand een idee of hetzelfde probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Dan zou toch de fancontrol in moeten springen, of staat ie al continue te blazen (op volle toeren maakt ie toch best wel wat geluid). Probeer eens te kijken of je schijven een spindown doen.

Is ie zo out-of-the-box of heb je er iets op geinstalleerd? Misschien dat dat iets omver heeft gegooid.
Kan je 'm ook niet meer pingen? Dan lijkt het er op dat ie gecrash't is. Haal er eens een schijf uit.

DeOS; ik heb een Energy Monitor. Misschien dat dat het verschil uitmaakt. In de Energiemeters topic staat dat de Check alleen Watt meet en dat de Energy Monitor wat nauwkeuriger is oid omdat de Monitor ook rekening met cos phi houdt (?) En verder zou de usb hub ook iets meer verbruiken.

Verder heb ik alles op de hdd staan, enkel de logfiles voor de webserver/nzbget/etc en de nzb directory heb ik op de usbstick (=mp3 speler) staan.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrrah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 12:26

syrrah

Daggutnie

Ik moet vertellen dat de ch3snas een leuk dingetje is voor netwerk storige en als ftp-server.

Maar ik heb een probleem:
Ik had hem eigenlijk ook gekocht om media te streamen naar mijn PS3 , maar dat lukt niet zo
muziek en video gaat prima, maar foto's wilt ie niet doen, de folders van mijn foto's wilt de ps3 niet openen,
dan geeft de PS3 aan ''DLNA 2114 protocolfout''
ligt dit nu aan de UPnP media-server van de NAS of de PS3

de ch3snas en PS3 zitten allebei bekabeld aan het netwerk

PSN: syrrah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
@krypt: als ik jouw bevindingen lees met de usb-schijf mounten lijkt dat op mijn situatie (1 hd geinstaleerd) zou je jouw toevoeging voor het automatisch mounten van een usb schijf via het funplug script eens willen posten? Ik kom er namelijk niet helemaal uit. Heb funplug opnieuw geinstaleerd omdat na mijn geklooi de funplug niet meer starte en zodoende kan ik ook niet posten wat ik zelf heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
syrrah; in de OP staat vermeld dat de standaard UPNP mediaserver niet goed samenwerkt met de PS3, en zijn wat vervangers te vinden die wel goed samenwerken. Aangezien ik geen PS3 heb, heb ik het ook niet uitgeprobeerd.

Stampre: Wat heb je nodig :) Mounten van USB is gewoon onderdeel van FFP (ik heb de 0.5) alleen moet je nog de juiste module installeren.

Ik heb start-usbdisk.sh gekopieerd van ffp/etc/examples naar ffp/start en vervolgens de execute attribute gezet.
Vervolgens de sh aangepast:
usbdisk_dev="sdb"
usbdisk_mountp="/mnt/usb"

Aangezien ik de modules niet allemaal geinstalleerd heb, heb ik zelf de usb-storage.ko gedownload en in ffp/custom geplaatst. En de volgende regel toegevoegd aan de sh: insmod /ffp/custom/usb-storage.ko 2>/dev/null

PM me anders, dan maak ik wel even een backup van mijn ffp en stuur ik je de rar wel op.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Ik heb Sinds kort een CH3SNAS met 2 HDD's in Raid1.

Nu las ik over het "Hacken" Van de de CH3SNAS. Nou wou ik dus de Fun Plug er opzetten. Alleen heb ik er al wat Backups van Bestanden opgezet. Kan deze gewoon laten staan of moet ik de hele schijf leeg halen?.

Marijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Funpluggen kan gewoon zonder dat de disks leeg worden gehaald. Tenminste wel met mijn 1 hdd setup, maar dat zal wel hetzelfde gelden bij een raid 1 setup.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jahoor, ffp doet niks met de bestanden die al op je HDD staan, waar je wel voor moet uitkijken is dat je in een keer 100 mogelijkheden erbij hebt gekregen om de boel te verkloten :)
ergens in dit topic wilde iemand bv iets via een script/command kopieren en gooide daarmee zijn bron schijf leeg.

Ikzelf heb het ook al voor elkaar gekregen om mezelf buiten te sluiten van ssh, ik dacht slim te zijn en de hele ffp map volledige rechten te geven zodat ik handig met verkenner kan rommelen, dat gaat dus niet helemaal ok :D (alles in ffp/start heeft dan bv ook execute rechten, telnet deed het dus ook weer, maar ssh niet meer aan de praat gekregen, en ffp maar opnieuw geinstalleerd)
deze laatste actie was ook met data op beide drives, en daar is verder niks mee gebeurd

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke Bedankt ik ga aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
@krypt ik wilde je pmén maar volgens mij heb je dat niet aan stan. Wat bedoel je met execute atribute gezet. Ik heb zelf inderdaad ook de usb-storage.ko gedownload. Alleen niks gedaan met start usbdisk.sh.

Na dit verhaal is de usb schijf ook benaderbaar via samba?

[ Voor 13% gewijzigd door Stampre op 13-01-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een vraagje

Ik probeer Debian er nu op te zetten. Via http://knowledge.forestblue.nl/ch3snas.html
Bij Stap 5
Bewerk je resolv.conf bestand. Deze dient om ervoor te zorgen dat je verbindingen naar je netwerk en internet juist gerouteerd worden. (In dit voorbeeld wordt vi als editor gebruikt, dit kan natuurlijk ook met notepad++ in /debian/etch/etc/ of Joe)

# vi /etc/resolv.conf

Zet in dit bestand het ip adres van je router, bijvoorbeeld:
>> search wan
>> nameserver 192.168.2.1
Komt er in mijn resolv.conf dit te staan.
search wannameserver 192.168.0.1
Zonder die enter. Hoe doe ik dat in de vi editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hier is een mooie tutorial voor de vi editor:
http://www.eng.hawaii.edu/Tutor/vi.html

Via putty/ssh kan ik gewoon met enter naar de volgende regel in vi
het belangrijkste wat je moet weten is dat je met esc naar de command mode gaat en vanuit command mode o.a. met i naar de insert text mode

clipboard plakken (in de insert mode, anders gebeuren er rare dingen) doe je met de rechter muis

[ Voor 14% gewijzigd door Prulleman op 13-01-2009 22:09 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik open de file in VI Editor. Dan Druk ik op "i". Doe ik rechtermuisknop en dan ESC. Dan Shift ZZ. Is ie opgeslagen maar als ik dan via explorer die file open staat het er zo in
search wannameserver 192.168.0.1
En dat is niet goed.
Kan trouwens file ook niet aanpassen via Explorer. Krijg ik melding niet gemachtigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:14

Puck

W32.Deadcode.A

Als je VI lastig vindt, kun je ook gewoon nano installeren :)

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!
linux gebruikt andere end of line karakters dus als de tekst in vi goed is kan je nas ermee overweg. Of je moet ultra edit of notepad ++ gebruiken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het. Er is al veel over geschreven...

Toch krijg ik met de duidelijke handleiding van aroundmyroom nzbget niet aan de praat.
Installatie zonder problemen en foutmeldingen. Draait ook als deamon. Maar als ik een nzb file drop, wordt er niks gedownload

Ik weet het even niet meer. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Staat er wat in de log file van nzbget? In welke directory drop je de nzb files. Wat geeft "sh nzbget.sh status" terug (vanuit ffp/start)? Kortom, we hebben even wat meer informatie nodig ;).

[ Voor 26% gewijzigd door DeOS op 14-01-2009 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Stampre schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:07:
@krypt ik wilde je pmén maar volgens mij heb je dat niet aan stan. Wat bedoel je met execute atribute gezet. Ik heb zelf inderdaad ook de usb-storage.ko gedownload. Alleen niks gedaan met start usbdisk.sh.

Na dit verhaal is de usb schijf ook benaderbaar via samba?
Jij hebt Direct Message niet aan staan; dus als jij 'm aanzet kun je PM'en.
Je moet alle sh's die je wilt starten de execute bit meegeven. chmod a+x <naam>.sh
Vervolgens 'sh <naam.sh> start' om de daemon te laten draaien (hij wordt ook automatisch gestart bij een reboot van je nas)

USB is niet direct benaderbaar via samba. Je kunt een symlink aanmaken naar je harddisk, dan kun je via een map van je harddisk naar je usb schijf. Of je kunt een nieuwe share aanmaken door de samba config aan te passen (dit laatste moet ik nog even doen)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!
probeer eens een nzb te droppen in zowel /mnt/HD_a2/nzb en /mnt/HD_a2/usenet/nzb (map aanmaken als deze nog niet bestaat). Volgens mij worden deze mappen door elkaar gebruikt in verschillende handleidingen en config files.
op aroundmyroom staat bv mkdir usenet/nzb, je moet dan de conf file hebben met:
code:
1
2
3
4
5
# Directory to monitor for incoming nzb-jobs.
# Can have subdirectories (only one level of nesting). 
# A nzb-file queued from a subdirectory will be automatically assigned to 
# category with the directory-name.
NzbDir=${MAINDIR}/nzb

of
code:
1
NzbDir=/mnt/HD_a2/usenet/nzb

voor een nzb map in de root van volume_1 wordt het natuurlijk
code:
1
NzbDir=/mnt/HD_a2/nzb

Verder, heb je wel de config file voor de CH3SNAS gepakt en niet het bijgeleverde example uit het tar.gz package?
(deze moet je hebben: http://www.aroundmyroom.c...nplug/nzbget.conf.example)

als dit is gelukt zou ik ook een kijken naar het verplaatsen van de nzb map naar een usb disk, alleen op die manier blijft de spindown van de hdd's werken

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 14-01-2009 08:50 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Nou, ik heb het eindelijk voor elkaar om Debian te draaien vanaf mijn usb-stick dankzij enkele handige tips hier op het forum.

Ik heb daarnaast ook Slimserver draaien vanaf mijn usb-stick en deze kan ik ook opstarten.
Doormiddel van het mount-commando heb ik een map vanaf mijn harddisk gemount naar de Etch-map op de usbstick ivm slimserver.
Echter de muziek die op de harddisk staat kan ik niet zien in slimserver.
Hij laat de muziek niet in.
Het viel mij ook op dat ik verder ook de server instellingen niet kan aanpassen, ik kan deze aanklikken, maar er gebeurd niks.

Heb ik wellicht een foutje gemaakt ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weet iemand waar deze error vandaan komt:
Wed Jan 14 09:48:54 2009 ERROR Failed to parse nzb-file
Wed Jan 14 09:48:54 2009 ERROR Could not add collection dws2d3.nzb to queue

nzb file komt van binsearch en nzb's van de andere dvd's werden wel netjes in de queue gezet.
Op mijn pc werkt dezelfde nzb wel

Als ik de nzb file van newzleech.com haal werkt het wel.

nog wat, heeft iemand ervaring met
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#Pause nzbget whilst the script is running.
#(Note nzbget 0.5 has PostPauseQueue setting which is preferred)
unpak_pause_nzbget=0

#Pause nzbget whilst unpacking. Set to 1 if you have v fast connection (10Mbps or better)
#otherwise leave on 0 ? 
unpak_pause_nzbget_during_unrar=0

#Par repair is a bit more cpu intensive. Enable if you have > 10Mbps
pause_nzbget_during_par2repair=0

op mijn pc gaat newsleecher met +/- 15Mbps, en ben nu dus 4 dvd's aan het binnenhalen op mijn CH3SNAS en zie dat het unrarren toch wel erg lang duurt, na een uur istie net over de helft, in de tussentijd is dvd2 ook al binnen. Is het dan overall sneller om de pauses aan te zetten?

\edit, uitpakken duurt met download op de achtergrond 2 uur en 10 minuten (50MB 80-100 secs (gem 95 sec)), en zonder download 32 minuten (50 MB 22-23 seconde).

denk dat ik de hele boel toch maar ga pauzeren tijdens dit soort acties :)
Heb nog niet kunnen meten hoever de downloadsnelheid inzakt bij unrar acties

[ Voor 92% gewijzigd door Prulleman op 14-01-2009 15:27 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeOS schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:34:
Klopt, ik gebruik zelf een Energy Check 3000.

[afbeelding]
Ik zou toch niet teveel aan de waarden van dat ding hangen, over het algemeen meten ze alleen de stroom en de spanning en plakken daar een vermogen aan, wat niet correct is.

Voor een correcte meting dient de arbeidsfactor en het verlies van de geleiders ook meegewogen te worden, hiervoor heb je meters nodig met een prijskaartje van 4 cijfers voor de komma.

Afhankelijk van vooral de arbeidsfactor kunnen daar compleet andere waarden uit komen.

[ Voor 6% gewijzigd door l.degroot01 op 14-01-2009 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een extra 1TB disk in mn NAS stop, kan ik er dan een raid-1 van maken zonder de data van mn huidige disk te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nzbget nu aan de gang. Prulleman en DeOS bedankt.
Wat ging er fout? Ik dacht na een drukke dag nzbget nog even in de late uurtjes te installeren.
Niet secuur genoeg en daardoor een regel uit de tutorial gemist.

Nu het parren en unrarren en uiteindelijk de usb stick truuk nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voor de nzb folder op usb heb ik het volgende gedaan:
Een sh bestandje in de ffp/start map gezet voor het opstarten van nzbget waarin voordat nzbget start de usb stick gemount wordt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
# load usb module
insmod /mnt/HD_a2/ffp/bin/usb-storage.ko

# sleep for 10 sec to load the module
sleep 10

# create mount point
mkdir /mnt/usb

# set rights for usb mount
chmod 777 /mnt/usb -R

# mount usb drive
mount /dev/sdc1 /mnt/usb

# create link in nzb folder
ln -s /mnt/usb /mnt/HD_a2/

# start nzbget
/mnt/HD_a2/ffp/bin/nzbget -D -c /ffp/etc/nzbget.conf

daarnaast moet je nog in nzbget.conf de nzb map aanpassen naar /mnt/usb

Misschien dat er rare dingen in dit script zitten, maar ik ben redelijk nieuw met linux en dit is er met trial and error (+ wat jatwerk) uitgekomen :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik Volg deze How To .
Bij Stap 6. Updaten met apt-get: Daar Doe ik dan het volgende"# apt-get update"
Maar dan Krijg ik dit in beeld.
Err http://ftp.de.debian.org etch Release.gpg
Temporary failure resolving 'ftp.de.debian.org'
Failed to fetch http://ftp.de.debian.org/debian/dists/etch/Release.gpg Temporary failure resolving 'ftp.de.debian.org'
Reading package lists... Done
E: Some index files failed to download, they have been ignored, or old ones used instead.
Wat doe ik fout??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:46:
voor de nzb folder op usb heb ik het volgende gedaan:
Een sh bestandje in de ffp/start map gezet voor het opstarten van nzbget waarin voordat nzbget start de usb stick gemount wordt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
# load usb module
insmod /mnt/HD_a2/ffp/bin/usb-storage.ko

# sleep for 10 sec to load the module
sleep 10

# create mount point
mkdir /mnt/usb

# set rights for usb mount
chmod 777 /mnt/usb -R

# mount usb drive
mount /dev/sdc1 /mnt/usb

# create link in nzb folder
ln -s /mnt/usb /mnt/HD_a2/

# start nzbget
/mnt/HD_a2/ffp/bin/nzbget -D -c /ffp/etc/nzbget.conf

daarnaast moet je nog in nzbget.conf de nzb map aanpassen naar /mnt/usb

Misschien dat er rare dingen in dit script zitten, maar ik ben redelijk nieuw met linux en dit is er met trial and error (+ wat jatwerk) uitgekomen :)
werkt prima, dank je. Heb je ook nog een paar hints qua parren en unrarren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:15:
[...]

werkt prima, dank je. Heb je ook nog een paar hints qua parren en unrarren?
Ik heb van deze site par en rar geinstalleerd, staat er wel in het duits, maarde commando's zijn recht toe recht aan.
verder heb de ik de scripts van http://www.aroundmyroom.com/ch3snas-funplug/, gewoon in ffp/etc plaatsen en nzbget gaat er zelf mee aan de slag.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosjuh
Hallo,

Is er iemand bekend met Vista windows media center?
Ik heb twonky draaien, netjes mijn mappen ingesteld die ik wil streamen, nu wil ik deze gaan oppakken met vista media center, ik weet echter niet waar ik een upnp stream kan oppakken in Vista windows media center, Windows media player ziet hem wel....
Dit moet toch ook kunnen met Windows Media Center??!? :? :?

Kan iemand mij hier mee verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Windows media center van vista heeft standaard geen upnp mogelijkheden (zie tweede resultaat hier). Daar is 3rd party software voor nodig zoals On2Share (zie 1e link hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosjuh
DeOS schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 09:11:
Windows media center van vista heeft standaard geen upnp mogelijkheden (zie tweede resultaat hier). Daar is 3rd party software voor nodig zoals On2Share (zie 1e link hier).
Thanks, ik zal het eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Mocht dat niet lukken dan kun je natuurlijk altijd nog gewoon streamen via de shares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 12:56
ik volg de handleiding van aroundmyworld om mijn ch3snas te funpluggen en nzbget aan het werk te krijgen.
Alles gaat goed tot het laatste commando:

/mnt/HD_a2/ffp/bin # ./nzbget -D -c /ffp/etc/nzbget.conf
Segmentation fault

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anconakip schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:28:
ik volg de handleiding van aroundmyworld om mijn ch3snas te funpluggen en nzbget aan het werk te krijgen.
Alles gaat goed tot het laatste commando:

/mnt/HD_a2/ffp/bin # ./nzbget -D -c /ffp/etc/nzbget.conf
Segmentation fault

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
heb je geen foutje gemaakt in je conf file, aangepast met een niet unix compatible editor? (of misschien staat je conf file op de verkeerde plek of heeft ie de verkeerde naam)
binair overgezet met ftp?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 12:56
Prulleman schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:18:
[...]

heb je geen foutje gemaakt in je conf file, aangepast met een niet unix compatible editor? (of misschien staat je conf file op de verkeerde plek of heeft ie de verkeerde naam)
binair overgezet met ftp?
Ik heb niets gewijzigd in mijn conf file. Letterlijk zo overgenomen van de site:
http://www.aroundmyroom.c.../ch3snas-fun_plug-nzbget/

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anconakip schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:36:
[...]

Ik heb niets gewijzigd in mijn conf file. Letterlijk zo overgenomen van de site:
http://www.aroundmyroom.c.../ch3snas-fun_plug-nzbget/
Als laatste commando's staan:
cd /ffp/bin
chmod 755 nzbget
./nzbget -D -c /ffp/etc/nzbget.conf

Heb je deze separaat van elkaar ingegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand?
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 20:57:
Ik Volg deze How To .
Bij Stap 6. Updaten met apt-get: Daar Doe ik dan het volgende"# apt-get update"
Maar dan Krijg ik dit in beeld.
[...]

Wat doe ik fout??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 07:35:
[...]

Ik heb van deze site par en rar geinstalleerd, staat er wel in het duits, maarde commando's zijn recht toe recht aan.
verder heb de ik de scripts van http://www.aroundmyroom.com/ch3snas-funplug/, gewoon in ffp/etc plaatsen en nzbget gaat er zelf mee aan de slag.
Up and running. Dank voor je hints!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om deze aan te schaffen. maar ik heb een paar vragen:

1. Ik wil graag via Nieuwsgroepen downloaden. kan dat met deze NAS terwijl mijn PC uit staat?
2. Kan ik er een schijf in stoppen waar al data op staat, of moet het apparaat de schijf eerst helemaal formatteren?
3. Kunnen er 2 verschillende schijven in? Bijv. 1 van 640GB en 1 van 1TB (en dan natuurlijk zonder RAID)
4. Als je eerst 1 schijf in je NAS hebt zitten, kan je er dan later probleemloos nog een schijf bijzetten zonder dat je beide schijven moet formatteren oid?

Kan iemand die voor mij beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosjuh
DeOS schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:06:
Mocht dat niet lukken dan kun je natuurlijk altijd nog gewoon streamen via de shares.
Dit heb ik inmiddels gedaan, werkt perfect! Bij de DVD's de covers opgeslagen, die zijn nu mooi zichtbaar in MCE, ziet er allemaal goed uit!
Met de trail versie van on2share werkte het niet helemaal naar wens.
Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.