ok thanks, dan ga ik daarvoorDeOS schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:34:
Bij JBOD kun je nog wel 1 schijf lezen/recoveren als schijf 2 kapot is inderdaad (hangt wel af in hoeverre de bestanden gefragmenteerd zijn). Het is dan alleen een verrassing wat er op die ene schijf staat.
Heeft iemand wel is, i.p.v. het blauwe licht voor een HDD, een paars licht gehad? Na een tijdje springt die bij mij namelijk naar lichtpaars. Als ik hem vervolgens uitzet wordt die weer even blauw.
Volgens de handleiding kan die die kleur niet aannemen
Heb al even een scan disk gedaan via de webinterface en die geeft geen errors aan.
Volgens de handleiding kan die die kleur niet aannemen
[ Voor 27% gewijzigd door Oesie op 30-12-2008 21:37 ]
Vraag: Ik heb vandaag de NAS binnengekregen, de firmware geupgrade, de funplug geinstalleerd en NZBget aan het werk gekregen (via de uitstekende handleiding van Zeroday, Thnx!). Ook alles netjes te vinden en bereikbaar op de CFULLHDMA!
Nu heb ik nog een vraag, is er ergens ook een beschrijving hoe je het parren en rarren (eenvoudig) kunt installeren en aan de praat krijgen? Ik heb al aardig wat afgezocht maar dit niet kunnen vinden. Mocht dit al bestaan dan hoor ik dat ook graag even!
PS: Ik heb er inderdaad 2 1TB schijven in, werkt perfect!
Nu heb ik nog een vraag, is er ergens ook een beschrijving hoe je het parren en rarren (eenvoudig) kunt installeren en aan de praat krijgen? Ik heb al aardig wat afgezocht maar dit niet kunnen vinden. Mocht dit al bestaan dan hoor ik dat ook graag even!
postproces/unpak script gebruiken zoals op http://www.aroundmyroom.com/tag/nzbget/ .groennom schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:02:
Vraag: Ik heb vandaag de NAS binnengekregen, de firmware geupgrade, de funplug geinstalleerd en NZBget aan het werk gekregen (via de uitstekende handleiding van Zeroday, Thnx!). Ook alles netjes te vinden en bereikbaar op de CFULLHDMA!
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Verwijderd
Ik had dezelfde situatie, bij mij stond er nog iets niet goed in settings.php.Mattie84 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 18:39:
Call me stupid, maar nzbget werk nogsteeds niet, krijg de melding:
[...]
Checked:
• lighttpd.conf:
server.document-root = "/mnt/HD_a2/lighttpd/www/"
server.upload-dirs = ( "/mnt/HD_a2/usenet/nzb" )
"bin-path" => "/ffp/bin/php-cgi -c /ffp/etc/php.ini"
• nzbget.conf
NzbDir=${MAINDIR}/mnt/HD_a2/usenet/nzb
• php.ini
upload_tmp_dir = /mnt/HD_a2/usenet/nzb
• Upload directory rechten staan goed?
Nzb file is nog geen 60kb, dus het ligt niet aan de grootte van de nzb-file. Ik mis duidelijk iets over het hoofd, maar wat
code:
Hierstond namelijk ../usenet/download/nzb1
| $nzbdir = '/mnt/HD_a2/usenet/nzb'; |
Hier kwam ik achter door de error.log in ../www/logs/
Ik zie nu pas het mogelijke probleem in de config van Mattie. Geen idee of je het al werkend hebt.
Er staat:
vlak daar boven staat in je config wat MAINDIR is. Stel dat je die op /mnt/HD_a2/usenet zet, dan gaat hij zoeken in /mnt/HD_a2/usenet/mnt/HD_a2/usenet/nzb
Grote kans dat die plek niet bestaat.
Verander het in:
NzbDir=${MAINDIR}/nzb
of
NzbDir=/mnt/HD_a2/usenet/nzb
dat werkt beter.
Er staat:
vlak daar boven staat in je config wat MAINDIR is. Stel dat je die op /mnt/HD_a2/usenet zet, dan gaat hij zoeken in /mnt/HD_a2/usenet/mnt/HD_a2/usenet/nzb
Grote kans dat die plek niet bestaat.
Verander het in:
NzbDir=${MAINDIR}/nzb
of
NzbDir=/mnt/HD_a2/usenet/nzb
dat werkt beter.
Verwijderd
Ik probeer (op mijn ch3snas met funplug, nzbget, nzbgetweb) dmv het postprocess.sh script wat in dit forum gepost is de unrar uit te laten voeren, maar ik blijf deze melding krijgen:
Edit: Opgelost door dit bericht http://forum.dsmg600.info/t935-archivator-unit.html
code:
1
2
3
| INFO Thu, 01 Jan 2009 13:28:53 +0000 Unpack: Unraring DETAIL Thu, 01 Jan 2009 13:28:53 +0000 Post-Process: /ffp/etc/postprocess.sh: line 109: /mnt/HD_a2/ffp/bin/unrar: cannot execute binary file DETAIL Thu, 01 Jan 2009 13:28:53 +0000 Post-Process: ls: *.rar: No such file or directory |
Edit: Opgelost door dit bericht http://forum.dsmg600.info/t935-archivator-unit.html
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2009 16:15 ]
Hallo, ik heb sinds een tijdje de CH3SNAS staan. Ik heb 3 computers die er op aansluiten, en een FRITZ.BOX die de netwerk functionaliteit verzorgt. Ik gebruik Samba om verbinding te maken tussen de NAS en de computers. Nou loop ik tegen het volgende aan, als ik een aantal bestanden kopieer van m'n linux machine (Kubuntu, AMD 2800+) naar de NAS dan vergt dat een seconde of 25. Kopieer ik exact dezelfde bestanden van m'n andere machine (windows XP, AMD X2 4400+) dan duurt dan een minuut of 5. Ik gebruik op windows McAfee en alle computers + de NAS zitten in het vertrouwde deel van het netwerk.
Vragen: Kent iemand hetzelfde probleem (en de oplossing :-))?
Waar zou ik moeten kijken om uit te vinden waar het probleem is?
Bij voorbaat dank.
Vragen: Kent iemand hetzelfde probleem (en de oplossing :-))?
Waar zou ik moeten kijken om uit te vinden waar het probleem is?
Bij voorbaat dank.
Mijn Sinterklaasspel voor de kids
Vraagje: Als ik het postprocess script aanroep krijg ik de volgende foutmelding:Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 14:50:
Ik probeer (op mijn ch3snas met funplug, nzbget, nzbgetweb) dmv het postprocess.sh script wat in dit forum gepost is de unrar uit te laten voeren, maar ik blijf deze melding krijgen:
code:
1 2 3 INFO Thu, 01 Jan 2009 13:28:53 +0000 Unpack: Unraring DETAIL Thu, 01 Jan 2009 13:28:53 +0000 Post-Process: /ffp/etc/postprocess.sh: line 109: /mnt/HD_a2/ffp/bin/unrar: cannot execute binary file DETAIL Thu, 01 Jan 2009 13:28:53 +0000 Post-Process: ls: *.rar: No such file or directory
Thu Jan 1 20:01:16 2009 INFO Executing post-process-script
Thu Jan 1 20:01:16 2009 INFO Unpack: Post-process script successfully started
Thu Jan 1 20:01:16 2009 INFO Unpack: Deleting par2-files
Thu Jan 1 20:01:16 2009 INFO Unpack: Unraring
Thu Jan 1 20:01:16 2009 DETAIL Post-Process: Segmentation fault (core dumped)
Thu Jan 1 20:01:16 2009 INFO Unpack: Deleting rar-files
Ook als ik unrar handmatig aanroep krijg ik een Segmentation fault. Iemand enig idee waar dit door veroorzaakt wordt en hoe dit opgelost kan worden??
Zucht, opgelost. Kwestie van al dan niet binary ftp'en.... Draait als een zonnetje nu! Top aparaat en dito support!
[ Voor 4% gewijzigd door groennom op 01-01-2009 20:46 ]
Is het jou nog gelukt om die leds uit te schakelen ??Puck schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:08:
Weet er iemand een manier om (s'nachts) de LEDs van de CH3SNAS interface uit te schakelen? Als er s'nachts via rsync een zooi van de ene naar de andere harddisk kopieer lijkt het alsof er een stroboscoop in mijn kamer staat!
EDIT:
Ik heb dit gevonden, maar ik vraag me af of dat programma ook voor de CH3SNAS werkt. Testen maar!
EDIT2:
dns-323 utils bleek al geindtalleerd te zijn (wist ik niet, zelf nooit gedaan, wordt standaard door FunPlug gedaan?) en alle functies werken gewoon op de CH3SNAS! Nu kijken of ik de LEDS ook daadwerkelijk kan uitschakelen.
en nu ook voor de ch3snas http://download.conceptro.../CH3SNAS/CH3SNAS_1.05.rar
met dank aan zeroday die de release op zijn blog heeft staan!
http://specs.tweak.to/6635
Ik heb de DNS 323 en heb hier nog inmiddels een oudere versie opstaan kwa firmware.
Ik heb 2x 500GB in RAID 1 draaien. Kan ik gewoon de firmware upgraden zonder data verlies?
Ik heb 2x 500GB in RAID 1 draaien. Kan ik gewoon de firmware upgraden zonder data verlies?
Ik had op pagina 60 al uitgelegd dat ik de problemen al opgelost had, zat idd de fout wat RunaR en Nollie zeiden in de settings.php.
Maar alsnog bedankt voor het meedenken
Sinds ik overigens nzbget gebruik gaat bij mij regelmatig het syncen fout (raid0), waardoor de synchronisatie van de twee schijven op 'degraded' komt te staan. Nu heb ik de afgelopen twee weken geen nzbget icm lighttpd gebruikt en heb nu geen probleem meer met een dergelijke melding.
Zijn daar meer mensen mee? Die problemen hebben met synchronisatieproblemen als er nzbget wordt gebruikt?
Maar alsnog bedankt voor het meedenken
Sinds ik overigens nzbget gebruik gaat bij mij regelmatig het syncen fout (raid0), waardoor de synchronisatie van de twee schijven op 'degraded' komt te staan. Nu heb ik de afgelopen twee weken geen nzbget icm lighttpd gebruikt en heb nu geen probleem meer met een dergelijke melding.
Zijn daar meer mensen mee? Die problemen hebben met synchronisatieproblemen als er nzbget wordt gebruikt?
Gelijk maar even geinstalleerd. Heb alleen nog niet het idee dat de ingebouwde UPNP AV server werkt met de XBox360?Stampre schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:31:
Updaten gaat snel en simpel... Jammer dat FTP nogsteeds niet wil. Heb dezelfde fout als in 1.04 en had toen DLINK al eens gemaild en het een en ander getest.Cave_Boy schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:46:
Ik heb de DNS 323 en heb hier nog inmiddels een oudere versie opstaan kwa firmware.
Het moet iets met passive verbinding zijn.
Nope, met huidige script kan ik alleen bepaalde status aanroepen (knipperen, roze, etc), niet uitschakelen... Ik heb er nu gewoon iets voorgezetbunneh schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:48:
[...]
Is het jou nog gelukt om die leds uit te schakelen ??
Arrived anxious, left bored
Release notes:Stampre schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:31:
Kan ik trouwens na het resetten naar factory-defaults de oude settings inladen?1. FTP Server support Korean and Turkish codepages now
2. Support for 1.5TB Harddisks (see above image)
3. Updated fanscript
4. RAID migration: Normal to RAID 1
5. Fixed time drift issue : the clock time always increased by 1 hour after every reboot, when daylight savings time was activated.
6. Add .info domain support for email alerts.
7. Password support more special characters except these five : @ : / \ %
8. Fixed: 1st HDD unable to sleep issue.
9. Removing the Auto Refresh Timer, it uses Inotify for UPnP AV and iTunes Server auto refreshing.
1.5 TB HDD support: sidenote make sure the HDD is EMPTY and has no partitions or what-so-ever ..
it’s advised, strongly suggested to reset to factory defaults after upgrade. This will make sure that certain scripts will be correctly updated !
ik dacht dat nzbget werkte maar nu ik in het logboek kijk begin ik te twijvelen daar staat een hele rij met :
DETAIL Waiting 10 sec to retry
Sat Jan 3 14:44:26 2009 ERROR Could not resolve hostname [news.smsusenet.nl]: ErrNo 2, Host name lookup failure
ik heb normaal de nieuwserver van kpn daar gaf hij ook error 2.
mijn server settings:
# First server, on level 0
# Level of newsserver
Server1.Level=0
# Host-name of newsserver
Server1.Host=[news.smsusenet.nl]
# Port to connect to (default 119 if not specified)
Server1.Port=119
# Username to use for authentication
Server1.Username=[mijngebruikersnaam]
# Password to use for authentication
Server1.Password=[mijnwachtwoord]
# Server requires "Join Group"-command (yes, no) (default yes if not specified)
Server1.JoinGroup=yes
# Encrypted server connection (TLS/SSL) (yes, no)
Server1.Encryption=no
# Maximal number of simultaneous connections to this server
Server1.Connections=6
*Ik heb mijn gebruikersnaam wachtwoord even verwijdert*
gr arjen de jong
DETAIL Waiting 10 sec to retry
Sat Jan 3 14:44:26 2009 ERROR Could not resolve hostname [news.smsusenet.nl]: ErrNo 2, Host name lookup failure
ik heb normaal de nieuwserver van kpn daar gaf hij ook error 2.
mijn server settings:
# First server, on level 0
# Level of newsserver
Server1.Level=0
# Host-name of newsserver
Server1.Host=[news.smsusenet.nl]
# Port to connect to (default 119 if not specified)
Server1.Port=119
# Username to use for authentication
Server1.Username=[mijngebruikersnaam]
# Password to use for authentication
Server1.Password=[mijnwachtwoord]
# Server requires "Join Group"-command (yes, no) (default yes if not specified)
Server1.JoinGroup=yes
# Encrypted server connection (TLS/SSL) (yes, no)
Server1.Encryption=no
# Maximal number of simultaneous connections to this server
Server1.Connections=6
*Ik heb mijn gebruikersnaam wachtwoord even verwijdert*
gr arjen de jong
Verwijderd
Ja nice die 1.05 driver.Stampre schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:31:
Samen met het oplossen van het issue van de standby van de eerste HDD en de nieuwe fanscript is de NAS nu echt muisstil als hij niet actief is.
Nu nog die leds uit krijgen
Heb ik wel moeten doen, want anders werkte er niets meer?!Puck schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:52:
[...]
Release notes:
[...]
Kan ik trouwens na het resetten naar factory-defaults de oude settings inladen?
Ok... Heb de DNS- 323 met nieuwe frimware 1.06. Ging goed (zie eerdere post). Echter nu doet de NAS sinds de update al de heletijd de schijven syncen (zo lijkt het je hoort de HDD data laden en ze knipperen blauw). Het zijn twee Western Digital schijven 500GB 7200RPM elk. Ze staan in RAID 1 en in het DNS webmenu zie ik dan de schijven gesynced zijn.
Ik heb dit syncen vroeger ook wle eens gehad na een herstart maar dat was na een dik uurtje toch echt wel over. Ok heb misschien nu iets meer data maar ik gebruik nu ongeveer 230GB (dus pakwg de helft van wat hij heeft). Maar vroeger gebruikte ik 150GB ongeveer. Is dat zoveel extra werk ofzo?
Ik heb dit syncen vroeger ook wle eens gehad na een herstart maar dat was na een dik uurtje toch echt wel over. Ok heb misschien nu iets meer data maar ik gebruik nu ongeveer 230GB (dus pakwg de helft van wat hij heeft). Maar vroeger gebruikte ik 150GB ongeveer. Is dat zoveel extra werk ofzo?
Ik heb sinds een aantal dagen de CH3SNAS met 2x 640 GB WD Green power (2 aparte volumes). Ik heb een externe harde schijf (WD elements) met een hoop data die ik op de NAS wilde plaatsen. Heb funplug geinstalleerd.
Ik mount de usb disk (m.b.v. usb-storage.ko) op '/mnt/usb'. Nu wilde ik een map met movies verplaatsen van de usb disk naar '/mnt/HD_a2/Multimedia/Movies'. Ik heb dit geprobeerd met cp maar kreeg een error (Heb hem helaas niet opgeslagen). Daarna heb ik rsync gebruikt maar kreeg de volgende error:
/mnt/usb # rsync -r /mnt/usb/Incoming/Movies /mnt/HD_a2/Multimedia/
rsync: writefd_unbuffered failed to write 32768 bytes [sender]: Broken pipe (32)
rsync: write failed on "/mnt/HD_a2/Multimedia/Movies/braveh~1/braveh~1.avi": Input/output error (5)
rsync: connection unexpectedly closed (5287 bytes received so far) [generator]
rsync: connection unexpectedly closed (590 bytes received so far) [sender]
Bus error
Waarna de led van de rechterschijf lichtpaars wordt en er niks meer te vinden is in /mnt/HD_a2.
Ik heb rsync als volgt aangeroepen:
rsync -r /mnt/usb/Incoming/Movies /mnt/HD_a2/Multimedia/
Enig idee wat er hier fout gaat?
Edit: Het probleem zat m waarschijnlijk in het feit dat ik de usb disk had gemount als msdos, na mounten m.b.h.v. mount -t vfat /dev/sdc1 /mnt/usb heb ik deze error niet meer gehad.
Ik mount de usb disk (m.b.v. usb-storage.ko) op '/mnt/usb'. Nu wilde ik een map met movies verplaatsen van de usb disk naar '/mnt/HD_a2/Multimedia/Movies'. Ik heb dit geprobeerd met cp maar kreeg een error (Heb hem helaas niet opgeslagen). Daarna heb ik rsync gebruikt maar kreeg de volgende error:
/mnt/usb # rsync -r /mnt/usb/Incoming/Movies /mnt/HD_a2/Multimedia/
rsync: writefd_unbuffered failed to write 32768 bytes [sender]: Broken pipe (32)
rsync: write failed on "/mnt/HD_a2/Multimedia/Movies/braveh~1/braveh~1.avi": Input/output error (5)
rsync: connection unexpectedly closed (5287 bytes received so far) [generator]
rsync: connection unexpectedly closed (590 bytes received so far) [sender]
Bus error
Waarna de led van de rechterschijf lichtpaars wordt en er niks meer te vinden is in /mnt/HD_a2.
Ik heb rsync als volgt aangeroepen:
rsync -r /mnt/usb/Incoming/Movies /mnt/HD_a2/Multimedia/
Enig idee wat er hier fout gaat?
Edit: Het probleem zat m waarschijnlijk in het feit dat ik de usb disk had gemount als msdos, na mounten m.b.h.v. mount -t vfat /dev/sdc1 /mnt/usb heb ik deze error niet meer gehad.
[ Voor 7% gewijzigd door hanckey op 08-01-2009 21:22 . Reden: update ]
Ik heb op dit moment ook mijn conceptronic draaien
.
Ik heb hier nu Twonky opgezet, maar als ik deze van 'buiten' wil benaderen en ik wil mijn muzieklijst openen.
Dan wil hij het interne ipadres gebruiken.
Is dit ergens aan te passen ?
Ik heb hier nu Twonky opgezet, maar als ik deze van 'buiten' wil benaderen en ik wil mijn muzieklijst openen.
Dan wil hij het interne ipadres gebruiken.
Is dit ergens aan te passen ?
2250 WP Zuid PVoutput
Wat voor opstelling draai je? Volgens mij is dit toch echt een 'melding' dat er iets mis is?Oesie schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:35:
Heeft iemand wel is, i.p.v. het blauwe licht voor een HDD, een paars licht gehad? Na een tijdje springt die bij mij namelijk naar lichtpaars. Als ik hem vervolgens uitzet wordt die weer even blauw.
Volgens de handleiding kan die die kleur niet aannemenHeb al even een scan disk gedaan via de webinterface en die geeft geen errors aan.
heb inmiddels nzbget en de nzbget web interface draaien. Vreemde is nu dat mij HD niet meer wil slapen. Denk dat het aan nzbget ligt, maar heb alle log activiteiten in de nzbget.conf al op uit gezet. iemand enig idee?
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Kan iemand mij helpen met het probleem dat ik via samba shares (met gebruiker die permissies heeft tot lezen en schrijven) mijn gedownloade torrents niet kan aanpassen / verwijderen? Ik draai Transmission 1.42 als 'nobody'.
Je kan ze vanaf je terminal eraf gooien. Ik heb hetzelfde met gedownloade rarfiles en geen oplossing ervoor gevonden.Puck schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:46:
Kan iemand mij helpen met het probleem dat ik via samba shares (met gebruiker die permissies heeft tot lezen en schrijven) mijn gedownloade torrents niet kan aanpassen / verwijderen? Ik draai Transmission 1.42 als 'nobody'.
Volgens mij is dit gewoon 1 van de nadelen ... Bij mij gaan (gingen, gebruik even geen nzbget meer) ze ook niet slapen ondanks dat logfiles uit stonden.f4stf0rw4rd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:34:
heb inmiddels nzbget en de nzbget web interface draaien. Vreemde is nu dat mij HD niet meer wil slapen. Denk dat het aan nzbget ligt, maar heb alle log activiteiten in de nzbget.conf al op uit gezet. iemand enig idee?
[ Voor 35% gewijzigd door Mattie84 op 03-01-2009 20:04 ]
Ik gooi er nu zo nu en dan een CHMOD 777 overheen, zodat iedereen rechten heeft, wellicht dat ik dit kan automatiseren?
Opgelost door de DNS 323 geheel uit te laten schakelen via de Webinterface en vervolgens even wachten en via de knop aan de voorkant van de DNS (ook enige knop op het ding zelf) weer aan te zetten. Zo simpel eigelijk...Cave_Boy schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 16:02:
Ok... Heb de DNS- 323 met nieuwe frimware 1.06. Ging goed (zie eerdere post). Echter nu doet de NAS sinds de update al de heletijd de schijven syncen (zo lijkt het je hoort de HDD data laden en ze knipperen blauw). Het zijn twee Western Digital schijven 500GB 7200RPM elk. Ze staan in RAID 1 en in het DNS webmenu zie ik dan de schijven gesynced zijn.
Ik heb vanmorgen ook maar even FW 1.05 op mijn CH3SNAS geknald. Ging op zich prima (alleen was ik 'm even kwijt na de factory settings
). Wat ik wel supernetjes vind is dat na het terug inlezen van mijn configuratie (IP adresverandering) het systeem na 75 seconden doorverwees naar het nieuwe IP adres!
Het enige nadeel dat ik ondervind is dat als ik met putty inlog op de commandprompt, hij nu ineens in / uitkomt, en niet meer in /mnt/HD_a2. Hoe kan dat, en hoe corrigeer ik dat?
Dit deed hij voor en na het terugzetten van mijn eigen config, en ik heb 'm zelfs al een keer helemaal uitgezet.

Het enige nadeel dat ik ondervind is dat als ik met putty inlog op de commandprompt, hij nu ineens in / uitkomt, en niet meer in /mnt/HD_a2. Hoe kan dat, en hoe corrigeer ik dat?
Dit deed hij voor en na het terugzetten van mijn eigen config, en ik heb 'm zelfs al een keer helemaal uitgezet.
[ Voor 10% gewijzigd door SeatRider op 04-01-2009 11:40 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt
Ik heb na het updaten naar firmware 1.05 een probleem met inloggen via SSH.
Hij geeft aan dat mijn rootpassword verkeerd is
Heeft iemand daar een oplossing voor?
Telnet staat uit.
Ik heb niet zo'n zin om ffp eraf te gooien en alles opnieuw te doen.
Hij geeft aan dat mijn rootpassword verkeerd is
Telnet staat uit.
Backup van je config terug zetten. Dat was in ieder geval bij mij de oplossing.ASracing schreef op zondag 04 januari 2009 @ 12:52:
Ik heb na het updaten naar firmware 1.05 een probleem met inloggen via SSH.
Hij geeft aan dat mijn rootpassword verkeerd is![]()
Telnet staat uit.
Hmmmm die heb ik niet. Stond niets in mijn config, ftp en alle andere servers staan uit.pjlgt schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:15:
[...]
Backup van je config terug zetten. Dat was in ieder geval bij mij de oplossing.
Heb alleen het admin wachtwoord veranderd.
Maar de user; root staat toch los van de andere users die je aanmaakt in de webinterface?
Die had ik voorheen namelijk ook niet aangemaakt.
Of bedoel je een backup van ffp?
Sinds een tijdje staat aan het begin van ffp het "cd /" commando er in. Vroeger was dat /mnt/HD_a2. Maar zelfs als je een USB stick had, bleef dus het pad open naar je harddisk. De gedachte was toen dat dit de spindowns van de harddisk tegen kon houden. Als je het wilt aan passen, moet je de eerste regels van fun_plug bekijken.SeatRider schreef op zondag 04 januari 2009 @ 11:38:
Ik heb vanmorgen ook maar even FW 1.05 op mijn CH3SNAS geknald. Ging op zich prima (alleen was ik 'm even kwijt na de factory settings). Wat ik wel supernetjes vind is dat na het terug inlezen van mijn configuratie (IP adresverandering) het systeem na 75 seconden doorverwees naar het nieuwe IP adres!
Verwijderd
Ik gebruik nu inmiddels mijn CH3SNAS driekwart jaar zonder problemen.
Eerst icm. 2x750 gb en nu 2x1000 gb samsung geen problemen.
Nu wil ik dus funplug gaan installeren maar het lukt bij mij niet.
Ik heb firmware 1.05 geladen in mijn nas.
Ik heb de 2 files: fun_plug
fun_plug.tgz
beide in de root van volume_1 gezet. daarna herstart ik de nas en dan moeten ze toch geladen zijn?
Bij mij niet dus. Kan iemand me erop wijzen wat ik fout doe?
fun_plug.tgz
beide in de root van volume_1 gezet. daarna herstart ik de nas en dan moeten ze toch geladen zijn?
Had hetzelfde probleem als jij en heb toen de backup welke ik gemaakt heb vanuit de webinterface terug gezet. Hierna kon ik weer inloggen als root via ssh.ASracing schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:46:
[...]
Hmmmm die heb ik niet. Stond niets in mijn config, ftp en alle andere servers staan uit.
Heb alleen het admin wachtwoord veranderd.
Maar de user; root staat toch los van de andere users die je aanmaakt in de webinterface?
Die had ik voorheen namelijk ook niet aangemaakt.
Of bedoel je een backup van ffp?
Heb je de directory waar je download wel CHMOD 777 gegeven ? Ik draai ook transmission 1.42 als nobody, de directory waarin gedownload wordt is aangemaakt met nobody en heeft rechten 777 gekregen.Puck schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 20:32:
Ik gooi er nu zo nu en dan een CHMOD 777 overheen, zodat iedereen rechten heeft, wellicht dat ik dit kan automatiseren?
Ik kan nu alles vanuit windows gewoon verwijderen/hernoemen/etc.
BTW: Windows GUI for Transmission: http://code.google.com/p/transmisson-remote-gui/, source: http://forum.dsmg600.info/viewtopic.php?id=2719&p=10
[ Voor 21% gewijzigd door highandstoned op 04-01-2009 14:39 ]
Ik hoor wat je zegt, maar ik draai al sinds ik dit ding heb dezelfde versie van funplug, lijkt me stug dat de firmware update iets aan mijn funplug verandert? of toch?RunaR schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:47:
[...]
Sinds een tijdje staat aan het begin van ffp het "cd /" commando er in. Vroeger was dat /mnt/HD_a2. Maar zelfs als je een USB stick had, bleef dus het pad open naar je harddisk. De gedachte was toen dat dit de spindowns van de harddisk tegen kon houden. Als je het wilt aan passen, moet je de eerste regels van fun_plug bekijken.
Het lijkt me dat je wanneer je inlogt via putty, je terecht komt in de homedirectory van de account waarmee je inlogt. Deze staat in /etc/passwd, en deze zal dus wel veranderd zijn met de update.
@ASracing: Bij jou zal ook /etc/passwd of /etc/shadow het probleem zijn. Je kunt als root deze aanpassen door je telnet opnieuw open te zetten: http://wiki.dns323.info/howto:ffp#the_root_user, kijk bij 'Reactivating telnet'. Vervolgens met de beschreven procedure het rootpassword veranderen en opslaan.
@ASracing: Bij jou zal ook /etc/passwd of /etc/shadow het probleem zijn. Je kunt als root deze aanpassen door je telnet opnieuw open te zetten: http://wiki.dns323.info/howto:ffp#the_root_user, kijk bij 'Reactivating telnet'. Vervolgens met de beschreven procedure het rootpassword veranderen en opslaan.
Briljant!Mijzelf schreef op zondag 04 januari 2009 @ 15:38:
Het lijkt me dat je wanneer je inlogt via putty, je terecht komt in de homedirectory van de account waarmee je inlogt. Deze staat in /etc/passwd, en deze zal dus wel veranderd zijn met de update.
root:x:0:0:Linux User,,,:/home/root:/ffp/bin/sh aangepast naar
root:x:0:0:Linux User,,,:/mnt/HD_a2:/ffp/bin/sh
[ Voor 13% gewijzigd door SeatRider op 04-01-2009 16:05 ]
Yup, maar het lijkt alsof de nieuwe gedownloade bestanden (mappen) dat niet automatisch meekrijgen...highandstoned schreef op zondag 04 januari 2009 @ 14:16:
[...]
Heb je de directory waar je download wel CHMOD 777 gegeven ? Ik draai ook transmission 1.42 als nobody, de directory waarin gedownload wordt is aangemaakt met nobody en heeft rechten 777 gekregen.
Ik kan nu alles vanuit windows gewoon verwijderen/hernoemen/etc.
BTW: Windows GUI for Transmission: http://code.google.com/p/transmisson-remote-gui/, source: http://forum.dsmg600.info/viewtopic.php?id=2719&p=10
Ik heb die Windows GUI for Transmission al gezien, ben echter een Mac gebruiker (dus ik wacht netjes af tot iemand deze voor Mac compileert).
Verwijderd
Ja een reset is nodig, nadien moest ik hem dan met de easy search tool terug zoeken, want had een ander ip adres gekregen. Nadien met backup van de settings terug gezet en werkte.pjlgt schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 15:26:
[...]
Heb ik wel moeten doen, want anders werkte er niets meer?!
Het probleem was juist dat ik niet meer als root kon inloggen.@ASracing: Bij jou zal ook /etc/passwd of /etc/shadow het probleem zijn. Je kunt als root deze aanpassen door je telnet opnieuw open te zetten: http://wiki.dns323.info/howto:ffp#the_root_user, kijk bij 'Reactivating telnet'. Vervolgens met de beschreven procedure het rootpassword veranderen en opslaan.
Ik had ook geen schrijfrechten via samba in die mappen.
Ik heb funplug er opnieuw opgezet en alles opnieuw geinstalleerd.
Heb een backup van o.a. de map ffp, dus ik heb al mijn conf files terug kunnen zetten.
Werk viel gelukkig wel mee.
Ben dit weekend na het updaten naar de 1.05 firmware bezig geweest met nzbget/nzbgetweb i.c.m. postprocess en unpak. Nzbget/nzbgetweb (en funplug) heb ik hierbij draaien vanaf een USB-stick.
Sommige gedownloade RAR bestanden wil hij alleen niet uitpakken. Handmatig uitpakken met unrar werkt wel prima. Heeft iemand een idee waaraan dit ligt? Ik heb je de standaard configuratiebestanden van aroundmyroom.com gebruikt.
Ik krijg de volgende unpak log.
Vooral de sed: unmatched '/' melding en Cannot open 0.rar komen vreemd op me over.
Sommige gedownloade RAR bestanden wil hij alleen niet uitpakken. Handmatig uitpakken met unrar werkt wel prima. Heeft iemand een idee waaraan dit ligt? Ik heb je de standaard configuratiebestanden van aroundmyroom.com gebruikt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| [INFO] unpak:20:05:11 SCRIPT_FOLDER=[/ffp/etc] PIN 2468 [INFO] unpak:20:05:12 ARGS: '/ffp/etc/unpak.sh' '/mnt/HD_a2/usenet/download/jack johnson' '/mnt/HD_a2/usbstorage/usenet/nzb/jack johnson.nzb' '' '0' '1' '0' '' [INFO] unpak:20:05:14 ====== Post-process Started : jack johnson 20:05:14====== [INFO] unpak:20:05:16 config: Mandatory parchecking already enabled in nzbget.conf [INFO] unpak:20:05:17 PASS 0 [INFO] unpak:20:05:17 Unrar all files [INFO] unpak:20:05:17 UNRAR-PASS 1 [INFO] unpak:20:05:17 Checking : Jack_Johnson.rar sed: unmatched '/' [INFO] unpak:20:05:20 Checking header for Jack_Johnson.rar [ERROR] unpak:20:05:22 Missing parts for Jack_Johnson.rar Cannot open 0.rar No such file or directory Cannot open 0.rar No such file or directory[INFO] unpak:20:05:23 Freespace [.] = 960064848 [INFO] unpak:20:05:23 UNRAR-PASS 2 [INFO] unpak:20:05:25 UNRAR-PASS 3 [ERROR] unpak:20:05:25 finalstate:Jack_Johnson*FAILED [ERROR] unpak:20:05:25 UNRAR_ALL FAILED [INFO] unpak:20:05:25 BEGIN Created Recent Links PWD=[/mnt/HD_a2/usenet/download/jack johnson] [INFO] unpak:20:05:29 Creating hard links from [/mnt/HD_a2/usenet/download/jack johnson] using tag = [[]] [INFO] unpak:20:05:30 END Created Recent Links [ERROR] unpak:20:05:30 ====== Post-process Finished : Failed : jack johnson : 20:05:30 ====== [INFO] unpak:20:05:30 THE END |
Vooral de sed: unmatched '/' melding en Cannot open 0.rar komen vreemd op me over.
[ Voor 3% gewijzigd door DeOS op 04-01-2009 21:02 ]
Dit ligt ook niet aan de log-files, maar aan de interval waarmee nzbget de map controleerd of er nieuwe nzb-bestanden zijn. Dit is op te lossen door de interval op te schroeven naar bijvoorbeeld 1x per 2 uur (afhankelijk hoe lang er geen activiteit moet zijn voordat de schijven stil gezet worden.f4stf0rw4rd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:34:
Zelf heb ik voor een andere oplossing gekozen, een USB-stick (256 MB) aangesloten puur als nzb-map en de verwijzingen in nzbget.conf en settings.php (nzbgetweb) aangepast, dat was voldoende om de spindown in stand te houden.
Dat was overgekomen. De standaard telnetserver onder ffp vraagt niet om in te loggen, maar opent direct een shell met root rechten. (Dat kan omdat fun_plug door root wordt uitgevoerd).Het probleem was juist dat ik niet meer als root kon inloggen.
Verwijderd
Dus een tip voor iemand die ffp draait met ssh en een upgrade van de firmware wil voeren... zet eerst telnet weer aan (dat scheelt weer wat werk) (Spreek uit ervaring, nu....Mijzelf schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:44:
[...]
Dat was overgekomen. De standaard telnetserver onder ffp vraagt niet om in te loggen, maar opent direct een shell met root rechten. (Dat kan omdat fun_plug door root wordt uitgevoerd).

hmm, ok. heb de interval al op 660 seconden staan, terwijl de disk na 10 minuten in slaapstand zou moeten gaan. Zal de oplossing met de usb-stick eens gaan proberen.Watapana schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:55:
[...]
Dit ligt ook niet aan de log-files, maar aan de interval waarmee nzbget de map controleerd of er nieuwe nzb-bestanden zijn. Dit is op te lossen door de interval op te schroeven naar bijvoorbeeld 1x per 2 uur (afhankelijk hoe lang er geen activiteit moet zijn voordat de schijven stil gezet worden.
Zelf heb ik voor een andere oplossing gekozen, een USB-stick (256 MB) aangesloten puur als nzb-map en de verwijzingen in nzbget.conf en settings.php (nzbgetweb) aangepast, dat was voldoende om de spindown in stand te houden.
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
zijn er nog dingen die niet/anders werken met de nieuwe firmware en ffp? ik krijg em als het goed is vandaag binnen en wil gelijk 1.05 erop zetten.
ik heb persoonlijk de indruk dat de streaming prestaties van de ch3snas met de nieuwe firmware verbeterd zijn. Maar wellicht dat ik me dat verbeeld. Iemand anders ervaringen?
PSN: DutchTrickle PVoutput
email gaat niet lekker en de lan connectie staat op 0Prulleman schreef op maandag 05 januari 2009 @ 09:17:
zijn er nog dingen die niet/anders werken met de nieuwe firmware en ffp? ik krijg em als het goed is vandaag binnen en wil gelijk 1.05 erop zetten.
There are no secrets, only information you do not yet have
met email bedoel je de email alerts neem ik aan, maar wat bedoel je met "de lan connectie staat op nul"?zeroday schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:19:
[...]
email gaat niet lekker en de lan connectie staat op 0
kan iemand een stappenplan neerzetten hoe de ch3snas upgedate kan worden met Funplug.
Wat moet ik van te voren checken/aanpassen/backuppen?
Misschien bestaat het al maar dan kan ik het niet vinden.
Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT
http://nas-tweaks.net/CH3SNAS:Tutorials/fun_plugdorkie schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:46:
kan iemand een stappenplan neerzetten hoe de ch3snas upgedate kan worden met Funplug.
verder is het natuurlijk altijd veiliger om met dit soort acties een backup van al je data op de NAS te hebben. Vooral als je een unix noob bent kan je snel iets verkeerds doen via telnet/ssh.
Verder moet je ook eerst bedenken wat je wilt bereiken met ffp. nzbget? torrents? webserver?
sorry,Prulleman schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:52:
[...]
http://nas-tweaks.net/CH3SNAS:Tutorials/fun_plug
verder is het natuurlijk altijd veiliger om met dit soort acties een backup van al je data op de NAS te hebben. Vooral als je een unix noob bent kan je snel iets verkeerds doen via telnet/ssh.
Verder moet je ook eerst bedenken wat je wilt bereiken met ffp. nzbget? torrents? webserver?
ik heb me verkeerd uitgedrukt.
De update van de Firmware (1.5) op een Nas met de funplug
Maar thanx voor je snelle reactie anyway!!
Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT
Ik ben nu al een aantal dagen bezig met de post van DoubleU ivm het installeren van Debian.
The_DoubleU in "[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323"
Maar als ik zo door de How-to lees moet ik op een gegeven moment verbinding kunnen krijgen via een telnetsessie.
Ik heb dit via telnet van windows en Putty geprobeerd, maar beide krijgen geen verbinding.
Putty klapt er gelijk uit en telnet geeft de melding kan geen verbinding maken.
Ik heb de How-to letterlijk gevolgd en alle rechten nagekeken,
Iemand een idee ?
The_DoubleU in "[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323"
Maar als ik zo door de How-to lees moet ik op een gegeven moment verbinding kunnen krijgen via een telnetsessie.
Ik heb dit via telnet van windows en Putty geprobeerd, maar beide krijgen geen verbinding.
Putty klapt er gelijk uit en telnet geeft de melding kan geen verbinding maken.
Ik heb de How-to letterlijk gevolgd en alle rechten nagekeken,
Iemand een idee ?
2250 WP Zuid PVoutput
Ik ben ondertussen al iets verder. Het gaat fout binnen de RAR_SANITY_CHECK. Hij gaat de loop in omdat het een bestand is zonder PAR bestanden (status=UNKNOWN) en de RAR_SANITY_CHECK aan staat.DeOS schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:51:
Ben dit weekend na het updaten naar de 1.05 firmware bezig geweest met nzbget/nzbgetweb i.c.m. postprocess en unpak. Nzbget/nzbgetweb (en funplug) heb ik hierbij draaien vanaf een USB-stick.
[...]
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| DEBUG "RARFILE $rarfile STATE = $state global state = $gUnrarState" if [ "$state" = "UNKNOWN" -o "$state" = "REPAIRED" -o "$state" = "" ] ; then #Perform additional checks if nzbget did not do any parchecking. if [ "$arg_par_check" -eq 0 ] ; then if [ $unpak_sanity_check_rar_files -eq 1 ] ; then if ! RAR_SANITY_CHECK "$rarfile" ; then # Only set top level RARs as failed. (by using CHANGE_RAR_STATE not SET_RAR_STATE) CHANGE_RAR_STATE "$rarfile" "FAILED" return 1 fi fi fi |
Als tijdelijke oplossing heb ik de RAR_SANITY_CHECK in het configuratie bestand uit gezet. Waarom het mis gaat in de sanity check is me echter nog een raadsel. Het is één RAR bestand (Jack_Johnson.rar) en voor zover ik na kan spelen komt hij door alle checks van RAR_SANITY_CHECK heen. Is er iemand die met deze info uit deze en de vorige post nog iets kan zeggen waarom hij niet door de RAR_SANITY_CHECK heen komt? Ik zal de hele RAR_SANITY_CHECK niet posten i.v.m. de lengte, maar deze is makkelijk terug te vinden in unpak.sh.
Op één of andere manier concludeerd hij iid geval dat het aantal num_expected_parts ongelijk is aan het aantal num_actual_parts. Maar als ik de stappen doorloop waar deze gezet worden dan kom ik elke keer op 1 uit.
C++:
1
2
3
4
5
| if [ "$num_expected_parts" != "$num_actual_parts" ] ; then ERROR Missing parts for $rarfile NMT_FAKEFILE ERR UNRAR Missing parts for $rarfile result=1 fi |
[ Voor 10% gewijzigd door DeOS op 06-01-2009 13:19 ]
De link naar de meest recente firmware mag wel in de TS
http://www.aroundmyroom.com/2009/01/02/ch3snas-105-firmware/
http://www.aroundmyroom.com/2009/01/02/ch3snas-105-firmware/
Zet iig voordat je de update gaat doen, indien je Telnet uit hebt staan, deze weer aan.dorkie schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:13:
[...]
sorry,
ik heb me verkeerd uitgedrukt.
De update van de Firmware (1.5) op een Nas met de funplug
Maar thanx voor je snelle reactie anyway!!
Want bij o.a. mij, Skoezie en bij fimal was het rootpassword gewijzigd. Ik had vooraf geen backup gemaakt van de configuratie via de Conceptronic web-interface.
Ik was het op een gegeven moment zat om te zoeken hoe ik er weer in kon, heb toen alles opnieuw erop gezet.
Nu werkt het weer super!!
ik lees overigens dit over de dns323 firmware 1.06
Ander vraagje. Hoe verwijder ik funplug? Ik kan de dirs niet zomaar wegmieteren.
Betekent dit dat dit ook binnenkort naar de ch3snas komt? Daar zit ik namelijk al een tijdje op te wachten. Met funplug heb ik het namelijk nooit voor elkaar gekregen zonder dat de hdd's niet meer wilden downspinnen.DNS-323 Firmware 1.06 Release Notes
===========================================================
Feature Additions:
1. Supports 1.5 TB Hard Drives
2. USB port supports UPS monitoring
3. Add option to Manually or Automatically Rebuild Raid
4. UPnP AV supports Microsoft XBoX 360, Sony PlayStation 3
5. Support FTP over SSL/TLS
6. Add Unicode support to FTP Server
7. Email Alerts supports Gmail
Function Changes:
1. Turn off Fan at low system temperature
2. Disable UPnP AV Server and iTunes Server by default.
3. Remove static DNS from the DDNS server provider list
4. Remove the DDNS Timeout setting from GUI, and change the Status design. fixed timeout timer as 576 hours
5. Remove the Auto Refresh Timer option for UPnP AV and iTunes Server, instantly Auto Refresh by default.
6. More user friendly Time Settings GUI design
Bug fixes:
1. Fix BT downloaded files sometimes are unable to be deleted
2. UPnP AV support large file (over 4GB)
3. Fix 1st HDD unable to sleep
4. Fix HDD cannot hibernate if UPnP AV or iTunes Server is enabled
5. Time stamp of files are incorrect when DST is enabled
Ander vraagje. Hoe verwijder ik funplug? Ik kan de dirs niet zomaar wegmieteren.
In de nieuwe firmware update (1.05) van de CH3SNAS staat:Maverick schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 09:48:
ik lees overigens dit over de dns323 firmware 1.06
[...]
Betekent dit dat dit ook binnenkort naar de ch3snas komt? Daar zit ik namelijk al een tijdje op te wachten. Met funplug heb ik het namelijk nooit voor elkaar gekregen zonder dat de hdd's niet meer wilden downspinnen.
3. Updated fanscript
[ Voor 7% gewijzigd door Checkeys op 06-01-2009 11:52 ]
Verwijderd
Wie ook wie kan mij helpen??Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:57:
Ik gebruik nu inmiddels mijn CH3SNAS driekwart jaar zonder problemen.
fun_plug.tgz
2 bestanden:
fun_plug en fun_plug.tgz
Deze plaats ik beide inde root van volume_1 ik reboot de nas en ze staan er nog steeds netjes er is niks gebeurd met de bestanden rara.
Verwijderd
Waarschijnlijk is volume_1 niet de eerste maar de tweede harddisk (dus HD_b2 ipv HD_a2), en dan werkt de funplug niet. Zet hem eens op volume_2? Als je dat niet leuk vind (om wat voor reden dan ook), kun je het beste de schijven even omwisselen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:23:
[...]
2 bestanden: fun_plug en fun_plug.tgz
Deze plaats ik beide inde root van volume_1 ik reboot de nas en ze staan er nog steeds netjes er is niks gebeurd met de bestanden rara.
Verwijderd
Bovenstaand heb ik ook gehad, wanneer je recht voor je nas staat is de rechter HD_a2 en de linker HD_b2. Dit komt doordat de printplaat plat ligt onderin de NAS http://wiki.dns323.info/_....jpg?id=start&cache=cacheVerwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:37:
[...]
Waarschijnlijk is volume_1 niet de eerste maar de tweede harddisk (dus HD_b2 ipv HD_a2), en dan werkt de funplug niet. Zet hem eens op volume_2? Als je dat niet leuk vind (om wat voor reden dan ook), kun je het beste de schijven even omwisselen.
Verwijderd
Heb het gestest maar heeft geen resultaat:Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:10:
[...]
Bovenstaand heb ik ook gehad, wanneer je recht voor je nas staat is de rechter HD_a2 en de linker HD_b2. Dit komt doordat de printplaat plat ligt onderin de NAS http://wiki.dns323.info/_....jpg?id=start&cache=cache
HARD DRIVE INFO
Volume Name: Volume_1
Total Hard Drive Capacity: 983454 MB
Used Space: 889138 MB
Unused Space: 94315 MB
--------------------------------------------------------------------------------
Volume Name: Volume_2
Used Space: 131551 MB
Unused Space: 851902 MB
Verwijderd
Wat gebeurt er wanneer je alleen een disc in de rechter-bay aansluit. Gaat dit dan wel goed? Zoja dan zou ik daarna de discen formateren (op een ander systeem) en daarna nogmaals proberen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:35:
[...]
Heb het gestest maar heeft geen resultaat:
HARD DRIVE INFO
Volume Name: Volume_1
Used Space: 889138 MB
Unused Space: 94315 MB
--------------------------------------------------------------------------------
Volume Name: Volume_2
Used Space: 131551 MB
Unused Space: 851902 MB
Verwijderd
Ga ik straks even thuis proberen maar dan moet ik wel 1 TB backuppen dus ff kijken hoe ik dat ga doen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:41:
[...]
Wat gebeurt er wanneer je alleen een disc in de rechter-bay aansluit. Gaat dit dan wel goed? Zoja dan zou ik daarna de discen formateren (op een ander systeem) en daarna nogmaals proberen.
Thnx voor de info
heb inmiddels ushare draaien voor het doorsluizen van content naar mijn Xbox360, maar dat gaat echt van geen meter. Hij herkend mp3's niet goed en maakt er eigenlijk 1 bende van op de xbox. Daarnaast heb ik er ook weinig aan aangezien veel van mijn content in video_ts mappen staat of .iso's oid. Is er nog een andere mogelijkheid om dit (zonder tussenkomst van pc) naar de xbox te brengen?
Heb nu ook nog een popcornhour mediaspeler en die speelt alles goed af, maar hoopte een apparaat te kunnen schrappen.
Heb nu ook nog een popcornhour mediaspeler en die speelt alles goed af, maar hoopte een apparaat te kunnen schrappen.
Twonky installeren?sander- schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:12:
heb inmiddels ushare draaien voor het doorsluizen van content naar mijn Xbox360, maar dat gaat echt van geen meter. Hij herkend mp3's niet goed en maakt er eigenlijk 1 bende van op de xbox. Daarnaast heb ik er ook weinig aan aangezien veel van mijn content in video_ts mappen staat of .iso's oid. Is er nog een andere mogelijkheid om dit (zonder tussenkomst van pc) naar de xbox te brengen?
Weer een paar uurtjes met het apparaat gespeeld vandaag. Firmware upgrade gedaan van de week, funplug geherinstalleerd. Kan niet anders zeggen dan dat de nieuwe firmware erg goed is. Transfer-rates zijn omhoog (of iig stabieler) en fan gaat uit bij lage temps. Chapeau voor Conceptronic
Om de een of andere reden krijg ik de update er niet op. En ook de reset default factory wil niet werken.
Kan gewoon zeggen doe de update hij zegt prima doe ik en geeft een reset.
Maar hij blijft 1.04 zeggen. Heb dus geen idee meer wat nu te doen. Iemand ook die ervaring.
Kan ook niet veel vinden op het internet. Heb wel funplug geinstalleerd, alleen de schijven ziet hij niet meer na de zogenaamde update.
Extra informatie: Kan ook de HD's niet meer formateren. Blijft hangen op 94%.. Gaat lekker
Maar hij blijft 1.04 zeggen. Heb dus geen idee meer wat nu te doen. Iemand ook die ervaring.
Kan ook niet veel vinden op het internet. Heb wel funplug geinstalleerd, alleen de schijven ziet hij niet meer na de zogenaamde update.
Extra informatie: Kan ook de HD's niet meer formateren. Blijft hangen op 94%.. Gaat lekker
[ Voor 13% gewijzigd door supernova op 07-01-2009 09:04 ]
PS5 User ;-) ...
Net geupdate naar 1.5 en mijn harde schrijven maken opeens ontzettend veel lawaai. Ze zijn contant aan het schrijven, met meer lawaai dan eerst... Toch maar weer terug naar 1.4 Ik denk dat de iTunes server alles opnieuw aan het scannen is!
[ Voor 16% gewijzigd door Puck op 07-01-2009 00:56 ]
Bij mij bleef ie met updaten 5 min op 94% hangen waarna hij opeens doorging ... even wachten nog? ... pizza!supernova schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:31:
Om de een of andere reden krijg ik de update er niet op. En ook de reset default factory wil niet werken.
Inactivity timer al beide op 99 gezet (ff restarten erna)? Als dat ook niet helpt ff de HDD's er uit halen en de partities verwijderen. Daarna weer formateren in de CH3SNAS.supernova schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:31:
Tja.. Misschien dat ik dat maar eens moet doen.. Al wordt dat lastig.. Heb eigenlijk geen pc met SATA aansluiting....DeOS schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:00:
[...]
Inactivity timer al beide op 99 gezet (ff restarten erna)? Als dat ook niet helpt ff de HDD's er uit halen en de partities verwijderen. Daarna weer formateren in de CH3SNAS.
Maar even ter informatie.. Na 3 uurtjes op 94% te blijven staan heb ik het maar afgebroken.. Maar het leuke is dat hij ook niet uit wilt gaan via de webinterface.
Dus straks thuis hem maar eens uitzetten en kijken wat er daarna gebeurt.. ALs ik meer gegevens heb zal ik het hier plaatsen voor andere mensen met dezelfde problemen. Maar ben niet blij...
PS5 User ;-) ...
Beste oplossing voor het 94% probleem is eerst alleen de rechter harddisk plaatsen. Die formatteren (met timer op 99). Als deze klaar is uitschakelen, linker disk plaatsen. De CH3SNAS herkent de 2e schijf en je kunt deze dan keurig formatteren!
Thnks.. Dat ga ik als eerste proberen... Maar dan heb ik nog steeds het probleem dat hij de update niet wil doen... Misschien dat de power-off daar een oplossing voor is..Puck schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:00:
Beste oplossing voor het 94% probleem is eerst alleen de rechter harddisk plaatsen. Die formatteren (met timer op 99). Als deze klaar is uitschakelen, linker disk plaatsen. De CH3SNAS herkent de 2e schijf en je kunt deze dan keurig formatteren!
PS5 User ;-) ...
Hmm toch wel benieuwd wanneer die fan aanslaat met de 1.05 firmware:
En er gebeurd nog niets ...System Temperature: 111°F / 44°C
[ Voor 7% gewijzigd door Mattie84 op 07-01-2009 18:21 ]
Ok, DHL heeft em ook eindelijk bij mij afgeleverd en gelijk maar 1.05 en funplug erop gezet, ook nzbget ging nog goed (na het uploaden van een nzb file worden er netjes par en rar bestanden gedownload), maar nu zit ik vast bij het postprocess/unpak gebeuren.
Ik heb hiervoor geen overzicht kunnen vinden wat er allemaal nodig is en waar het moet staan etc.
Ik heb het volgende gevonden:
http://www.aroundmyroom.com/ch3snas-funplug/
postprocess.sh
unpak-update.rar (sh en cfg file)
Ik heb unrar 3.7.8 geinstalleerd, dus die staat nu in ffp/bin maar ik heb geen idee waar ik de 2 sh scripts en de config file moet plaatsen.
Ik heb hiervoor geen overzicht kunnen vinden wat er allemaal nodig is en waar het moet staan etc.
postprocess.sh
Ik heb unrar 3.7.8 geinstalleerd, dus die staat nu in ffp/bin maar ik heb geen idee waar ik de 2 sh scripts en de config file moet plaatsen.
Verwijderd
Ik wil een CH3SNAS bestellen. Ik zie echter afbeeldingen van een complete kunstofbehuizing en van een deels alu behuizing. Mijn voorkeur gaat uit naar de laatste.
Ik zou de leverancier kunnen vragen welke uitvoering ze leveren. Maar kan ik het ook aan b.v. een artikelnummer zien?
Ik zou de leverancier kunnen vragen welke uitvoering ze leveren. Maar kan ik het ook aan b.v. een artikelnummer zien?
volgens mij is er maar 1 variant, met een zwarte behuizing, heb je een link van de alu? (denk dat het weerspiegeling is)
Verwijderd
Hier een afbeelding met deels alu behuizing. Afbeelding staat bij diverse webshops.
http://images.icecat.biz/img/norm/high/877304-4847.jpg
Wat doet inotify_upnp en inotify_itune eigenlijk? Ze vragen samen namelijk 100 % CPU load na een update naar FW 1.05.
Ik kan de itunes en UPnP server natuurlijk ook uitschakelen (aangezien ik ze op dit moment toch niet gebruik).
Iemand anders die hier last van heeft gehad?
Ik kan de itunes en UPnP server natuurlijk ook uitschakelen (aangezien ik ze op dit moment toch niet gebruik).
Iemand anders die hier last van heeft gehad?
wilde net hetzelfde vragen, itunes al uitgezet, maar voor mijn xbox(1) wilde ik uPnP eens proberen, maar als dot zo gaat lijkt het de boel flink te vertragen, dan hou ik het wel bij SMB
Die zwarte is ook van aluminium. Alleen is het zwart gespoten.Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 22:46:
Hier een afbeelding met deels alu behuizing. Afbeelding staat bij diverse webshops.
Verwijderd
PostProcess=/ffp/etc/postprocess.shPrulleman schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:42:
Ok, DHL heeft em ook eindelijk bij mij afgeleverd en gelijk maar 1.05 en funplug erop gezet, ook nzbget ging nog goed (na het uploaden van een nzb file worden er netjes par en rar bestanden gedownload), maar nu zit ik vast bij het postprocess/unpak gebeuren.
postprocess.sh
Dan moet je toch eens beter gaan doorlezen wat er op de site staat waar je de bestanden vandaan hebt. Maar goed, al die bestanden moeten dus in /ffp/etc.Prulleman schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:42:
postprocess.sh
Daarnaast moet je ook nog par2cmdline installeren om bestanden te kunnen repareren. Vergeet ook geen directories aan te maken voor het postprocess script.
[ Voor 10% gewijzigd door DeOS op 08-01-2009 07:26 ]
Ik heb op dit moment Twonky geinstalleerd op mijn CH3SNAS.
Maar waar ik tegenaanloop is dat ik elk liedje 1 voor 1 moet openen om af te spelen.
Als ik een afspeellijst gebruik dan werkt dit ook niet.
Is Slimserver een optie ?
Maar waar ik tegenaanloop is dat ik elk liedje 1 voor 1 moet openen om af te spelen.
Als ik een afspeellijst gebruik dan werkt dit ook niet.
Is Slimserver een optie ?
2250 WP Zuid PVoutput
Even een update van mijn problemen:
De firmware update was wel gedaan achteraf. Heb namelijk de nas op gestart zonder de 2 schijven en kon toen zien dat 1.05 geinstalleerd was.
Toen heb ik de 1ste schijf er in gedaan en meteen was het weer raak, niets wilde werken en kon hem dus ook niet meer benaderen. Een ping lukte wel, maar de webapplicatie wilde niet draaien.
Toen de 2e schijf i.p.v. de eerste er in gedaan en alles draaide en ook de web applicatie wilde werken.
De schijf was dus ook gewoon te formateren. Toen alles klaar was de 2 schijf (oude 1ste) er in gedaan en alles liep weer vast.
Deze schijf daarna op mijn pc aangesloten en alle partities weg gegooid. Daarna was hij gewoon te gebruiken.
Ergens is er dus iets fout gegaan met de update en heeft hij het filesysteem op een bepaalde manier om zeep geholpen. Hierdoor wilde de NAS dus niet meer goed werken.
Ik had een Raid 1 opstelling draaien ten tijde van de update.. Maar zou vreemd zijn als dat het probleem zou zijn. Bij de update van 1.03 naar 1.04 heb ik daar geen problemen mee gehad...
Bij deze mijn problemen... Bedankt voor de adviesen. Deze hebben wel geholpen.
De firmware update was wel gedaan achteraf. Heb namelijk de nas op gestart zonder de 2 schijven en kon toen zien dat 1.05 geinstalleerd was.
Toen heb ik de 1ste schijf er in gedaan en meteen was het weer raak, niets wilde werken en kon hem dus ook niet meer benaderen. Een ping lukte wel, maar de webapplicatie wilde niet draaien.
Toen de 2e schijf i.p.v. de eerste er in gedaan en alles draaide en ook de web applicatie wilde werken.
De schijf was dus ook gewoon te formateren. Toen alles klaar was de 2 schijf (oude 1ste) er in gedaan en alles liep weer vast.
Deze schijf daarna op mijn pc aangesloten en alle partities weg gegooid. Daarna was hij gewoon te gebruiken.
Ergens is er dus iets fout gegaan met de update en heeft hij het filesysteem op een bepaalde manier om zeep geholpen. Hierdoor wilde de NAS dus niet meer goed werken.
Ik had een Raid 1 opstelling draaien ten tijde van de update.. Maar zou vreemd zijn als dat het probleem zou zijn. Bij de update van 1.03 naar 1.04 heb ik daar geen problemen mee gehad...
Bij deze mijn problemen... Bedankt voor de adviesen. Deze hebben wel geholpen.
PS5 User ;-) ...
Ik ben ook benieuwd of iemand er al in is geslaagd de javaplayer PS3 Media Server op de ch3snas geïnstalleerd te krijgen.....Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 14:10:
[...]
iemand al iets gevonden om deze javaplayer te installeren op de nas?
Het gaat om de het volgende programma => http://code.google.com/p/ps3mediaserver/
Iemand?

Vraagje. Als ik funplug ipv op schijf a op schijf b wil hebben. moet ik dan:
a) Funplug gewoon op die schijf installeren door het daarop te zetten en te rebooten.
b) de schijven fysiek in de bay omwissellen en dan funplug op de gewenste schijf zetten.
Heb funplug namelijk liever op mijn 300gb schijf ipv de 1tb schijf ivm het regelmatig opspinnen etc.
a) Funplug gewoon op die schijf installeren door het daarop te zetten en te rebooten.
b) de schijven fysiek in de bay omwissellen en dan funplug op de gewenste schijf zetten.
Heb funplug namelijk liever op mijn 300gb schijf ipv de 1tb schijf ivm het regelmatig opspinnen etc.
Volgens mij zorgt een standaar dfunplug installatie niet voor het opspinnen van de hardeschijven. Behalve door programma's die directories monitoren of om om de zoveel tijd logfiles wegschrijven. Zoals bijvoorbeeld nzbget.
Maar je moet gewoon de funplug bestanden op schijf a zetten en het funplug bestand aanpassen.
Zoals ook in de release notes staat moet je het FFP_PATH aanpassen.
Als je het opspinnen helemaal wilt tegen gaan raad ik je aan om funplug vanaf een usb stick te draaien. Bijvoorbeeld volgens de volgende tutorial: http://wolf-u.li/1318/fun...d-link-dns-323-betrieben/ .
Ik heb zelf funplug + de nzb directory van nzbget draaien op mijn usb stick en dit werkt prima. Geen onnodige spin-ups.
Maar je moet gewoon de funplug bestanden op schijf a zetten en het funplug bestand aanpassen.
Uit mijn hoofd dus "FFP_PATH=/mnt/HD_a2/ffp" aanpassen naar "FFP_PATH=/mnt/HD_a1/ffp" .- By default, the 0.5 funplug is installed to /mnt/HD_a2/ffp, but
compiled with /ffp as prefix. The fun_plug script creates a symbolic
link /ffp -> /mnt/HD_a2/ffp that allows the programs to run. If you
move the funplug (e.g. to run on a USB stick), and adjust the
FFP_PATH variable in the fun_plug script accordingly (don't forget
to add code to mount the USB stick).
Als je het opspinnen helemaal wilt tegen gaan raad ik je aan om funplug vanaf een usb stick te draaien. Bijvoorbeeld volgens de volgende tutorial: http://wolf-u.li/1318/fun...d-link-dns-323-betrieben/ .
Ik heb zelf funplug + de nzb directory van nzbget draaien op mijn usb stick en dit werkt prima. Geen onnodige spin-ups.
[ Voor 3% gewijzigd door DeOS op 08-01-2009 12:54 ]
Dat hij opspint is niet erg. Dat doet hij nu niet. Maar ik wil lighttp installeren en dan gaat er natuurlijk wel opgespind worden. Op de usb poort zit al een printer. dus een usbstick is niet echt een optie. (op de 300gb schijf staat alleen maar "troep" dus maakt me ook niets uit als die vaker opspint.)DeOS schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:50:
Volgens mij zorgt een standaar dfunplug installatie niet voor het opspinnen van de hardeschijven. Behalve door programma's die directories monitoren of om om de zoveel tijd logfiles wegschrijven. Zoals bijvoorbeeld nzbget.
[...]
Je kunt natuurlijk ook een usb-hub gebruiken (doe ik ook). Maar als je het pad veranderd moet hij gewoon netjes installeren naar je andere hardeschijf.
Ik heb ffp, nzbget monitor directory, transmission monitor directory, lighttpd, alles wat uit zichzelf disk access heeft op een usb stick. de stick zit in een usb hub, samen met mijn scanner/printer. Ik zou zeggen: opties zat.Maverick schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:53:
[...]
Dat hij opspint is niet erg. Dat doet hij nu niet. Maar ik wil lighttp installeren en dan gaat er natuurlijk wel opgespind worden. Op de usb poort zit al een printer. dus een usbstick is niet echt een optie. (op de 300gb schijf staat alleen maar "troep" dus maakt me ook niets uit als die vaker opspint.)
RunaR, hoe heb jij die Transmission Monitor directory aangegeven? Zit dit er standaard in? En heb jij ergens een goede tutorial om fun_plug vanaf een USB stick te draaien?
Ik heb ook nog steeds het 'probleem' dat ik via Samba shares in Finder (Mac) mijn gedownloade torrents niet kan verwijderen, dan moet ik eerst een chmod 777 uitvoeren. Iemand hier een oplossing voor?
Ik heb ook nog steeds het 'probleem' dat ik via Samba shares in Finder (Mac) mijn gedownloade torrents niet kan verwijderen, dan moet ik eerst een chmod 777 uitvoeren. Iemand hier een oplossing voor?
[ Voor 37% gewijzigd door Puck op 08-01-2009 13:05 ]
Dit topic is gesloten.