[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste
Acties:
  • 245.030 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik mij aanmelden voor ook de nieuwste firmware releases? Hoe kan je degene die nu in de NAS zit backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 20:06
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:58:
Hoe kan ik mij aanmelden voor ook de nieuwste firmware releases? Hoe kan je degene die nu in de NAS zit backuppen?
Je kan je configuratie opslaan, niet je firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb nu eindelijk een verbiinding tussen mijn CFullHDMA mediaplayer en de NAS. Wat mij opviel was dat er al dircet 3 folders foto/audio en video zijn. Echter die zie ik niet in de Windows Explorer. Hoe kan ik die wel te zien krijgen in de explorer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mattie84 schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:56:
[...]

Je kan je configuratie opslaan, niet je firmware
Bedankt. Inmiddels heb ik hem geupgrade naar Versie 1.04RC5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:11:
Hallo,

Ik heb nu eindelijk een verbiinding tussen mijn CFullHDMA mediaplayer en de NAS. Wat mij opviel was dat er al dircet 3 folders foto/audio en video zijn. Echter die zie ik niet in de Windows Explorer. Hoe kan ik die wel te zien krijgen in de explorer?
Die folders staan zeker op je CFullHDMA? Want standaard staan die folders niet op je NAS. Denk dat je dan in het verkeerde subforum zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook graag een FTP server opzetten. Welk IP adres moet ik nou invullen als ik gebrui maak van de site http://www.net2ftp.com/index.php.

Moetik het adres invullen wat in mijn ADSL modem staat? Ik neem aan niet mijn eigen LAN IP adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:35:
Ik wil ook graag een FTP server opzetten. Welk IP adres moet ik nou invullen als ik gebrui maak van de site http://www.net2ftp.com/index.php.

Moetik het adres invullen wat in mijn ADSL modem staat? Ik neem aan niet mijn eigen LAN IP adres?
vanuit je eigen netwerk/LAN moet je het lokale adres gebruiken (maar dat gaat dus niet vauit die site, maar alleen met ftp clients).

vanuit internet (of om verbindingen van buitenaf te testen) moet je dus het externe (wat je van je provider krijgt) ip adres opgeven, deze kan je zien op bv www.whatismyip.com

als je een modem/router ding hebt staan moet je daarin wel poort 21 forwarden naar je NAS (of iig de poort waarop de ftp server staat ingesteld)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik mij Volume_1 (1e harddisk) afschermen dat alleen ik alle rechten heb en de rest alleen tot een subdirectory? ik heb accounts aangemaakt maar als ik op de netwerkdrive klik in de explorer, dan wil hij wel verbinding maken, maar dan als een Gast account en dat kan ik niet aanpassen? Of moet ik in Windows zelf ook het desbetreffende account aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:37:
Hoe kan ik mij Volume_1 (1e harddisk) afschermen dat alleen ik alle rechten heb en de rest alleen tot een subdirectory? ik heb accounts aangemaakt maar als ik op de netwerkdrive klik in de explorer, dan wil hij wel verbinding maken, maar dan als een Gast account en dat kan ik niet aanpassen? Of moet ik in Windows zelf ook het desbetreffende account aanmaken?
Dat met gast account probeert Windows XP zelf standaard. Je kan het beste verbinding maken met je NAS door rechter muisknop op je 'my computer' icoon te klikken en dan 'map network drive' te klikken (zit achter een engelse machine op het ogenblik.)
Daar kan je aangeven met welk account je wilt inloggen op de NAS.
Beetje googlen had wel gemogen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Mattie84 op 22-12-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mattie84 schreef op maandag 22 december 2008 @ 16:15:
[...]

Dat met gast account probeert Windows XP zelf standaard. Je kan het beste verbinding maken met je NAS door rechter muisknop op je 'my computer' icoon te klikken en dan 'map network drive' te klikken (zit achter een engelse machine op het ogenblik.)
Daar kan je aangeven met welk account je wilt inloggen op de NAS.
Beetje googlen had wel gemogen ;)
Je moet dus in Windows XP wel meerdere accounts hebben? Ik had gedacht dat ik met de accounts die ik aangemaakt had in de NAS, dit zo zou kunnen instellen. Of begrijpik het nu helemaal niet meer?

Ben er imiddlels uit. Het is voor mij de eerste keer dat ik dit doet. In ieder geval bedankt voor de hulp.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 17:23
Mijzelf schreef op maandag 15 december 2008 @ 09:39:
[...]

Dat moet zijn:
code:
1
2
3
4
tar -zxvf nzbget-0.5.1.tar.gz
cd nzbget-0.5.1
./configure --prefix=/ffp
make install
Ik ben nu zo ver dat ik nzbget-0.5.1 heb gedownload maar bij het laatste comando ''make install''

/mnt/HD_a2/ffp/bin/nzbget-0.5.1 # make install
/ffp/bin/sh: make: not found

Nog bedankt voor de tip van nzbget , ik denk dat ik het begin te snappen :) .

Gr arjen de jong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
arjendj schreef op maandag 22 december 2008 @ 17:20:
[...]

Ik ben nu zo ver dat ik nzbget-0.5.1 heb gedownload maar bij het laatste comando ''make install''

/mnt/HD_a2/ffp/bin/nzbget-0.5.1 # make install
/ffp/bin/sh: make: not found

Nog bedankt voor de tip van nzbget , ik denk dat ik het begin te snappen :) .

Gr arjen de jong
Als je de nzbget binary voor de dns-323 download hoef je ook niks te make-en.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
RunaR schreef op maandag 22 december 2008 @ 17:46:
[...]

Als je de nzbget binary voor de dns-323 download hoef je ook niks te make-en.
En hoe doe ik dat?
Want ik heb ergen op dit forum gelezen dat de aangepaste versie vewijderd is vanwege een bug.
En daarom is nzbget alleen nog op sourceforge te downloaden.

[ Voor 46% gewijzigd door arjendj op 22-12-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 22:27
arjendj schreef op maandag 22 december 2008 @ 17:53:
[...]
En hoe doe ik dat?
Want ik heb ergen op dit forum gelezen dat de aangepaste versie vewijderd is vanwege een bug.
En daarom is nzbget alleen nog op sourceforge te downloaden.
De dns-323 binary zit niet in de nzbget-stable packages maar in de nzbget-testing packages.

http://sourceforge.net/pr...=264752&release_id=640635

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
Ik ben nu bij de laatste stap maar hij wil niet starten.
zou het misschien kunnen komen door de 2 versies die in /ffp/bin
staan en zo ja hoe kan ik die niet aangepaste versie verwijderenen

/mnt/HD_a2/ffp/start # sh nzbget.sh
Usage: nzbget.sh start|stop|restart|status
/mnt/HD_a2/ffp/start # sh nzbget.sh start
/ffp/bin/nzbget: Not executable
/mnt/HD_a2/ffp/start # sh nzbget.sh status
nzbget not running
/mnt/HD_a2/ffp/start # sh nzbget.sh restart
WARNING: nzbget: Not running

gr arjen

[ Voor 13% gewijzigd door arjendj op 22-12-2008 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
arjendj schreef op maandag 22 december 2008 @ 18:45:
Ik ben nu bij de laatste stap maar hij wil niet starten.
zou het misschien kunnen komen door de 2 versies die in /ffp/bin
staan en zo ja hoe kan ik die niet aangepaste versie verwijderenen

/mnt/HD_a2/ffp/start # sh nzbget.sh
Usage: nzbget.sh start|stop|restart|status
/mnt/HD_a2/ffp/start # sh nzbget.sh status
nzbget not running
/mnt/HD_a2/ffp/start # sh nzbget.sh restart
WARNING: nzbget: Not running

gr arjen
/mnt/HD_a2/ffp/start/chmod +x nzbget.sh
Zorg dat in ffp/bin/nzbget staat. Zo niet, even uit de zip kopieren. Als je de laatste 5 pagina`s doorleest met mijn reacties zul je zien dat je heel ver komt. Ik had namelijk ook veel problemen en foutmeldingen. Die staan allemaal stuk voor stuk uitgewerkt hoe er tot de oplossing is gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoopGraaf schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:16:
Is er misschien iemand die weet hoe je GD2-library aan de praat krijg op de NAS.

Ik kom er niet uit.
Hallo, ik ben vandaag nog enige tijd bezig geweest met het aan de praat krijgen van de gd library en hij werkt nu >:) . Volgens mij heb jij hetzelfde probleem als ik had dus ik zal je even helpen om de verdraaide gd.so aan de praat te krijgen.

gd.so benodigd ook de packages libjpeg-6b-1 en libpng-1.2.29-1 indien je deze niet geinstalleerd hebt krijg je ook de foutmelding file not found. Om deze te installeren dien je de volgende stappen te nemen(probeer ze eerst te deinstalleren door -i te vervangen door -r als dat niet gaat weet je zeker dat je -i moet uitvoeren) :

cd /ffp/pkg/packages
funpkg -i packagename.tgz (libjpeg-6b-1.tgz en libpng-1.2.29-1.tgz)

als deze geinstalleerd zijn zou het moeten werken, suc6 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik hoop hier terecht te kunnen met een probleem dat ik heb met de CH3SNAS. Ik gebruik het toestel ondertussen al een half jaar en heb eigenlijk sinds heel die periode met de snelheid van de NAS. Voor Volume_1 is is het geen probleem om files te kopieren/verplaatsen, maar wanneer ik een bewerking wil doen op Volume_2 hangt mijn explorer altijd eerst een minuut vast en dan gaat ie een beetje vooruit. Recentelijk kan ik zelfs een bepaalde folder niet meer overkopieren naar mijn lokale pc. Ik heb dit probleem zowel op windows xp als met vista, maar die laatste heeft het wel het ergst.

De NAS is voorzien van 2x 500GB sata schijven. Het netwerk is gigabit, maar dat heb ik nu op 100mbit gezet en dan lijkt het iets beter te zijn. Verder heb ik firmware 1.04 b5, maar die upgrade heeft niet veel uitgehaald.

Is er iemand die me hiermee misschien kan helpen? Als was het maar een stap in de goede richting,

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:39:
Hallo, ik hoop hier terecht te kunnen met een probleem dat ik heb met de CH3SNAS. Ik gebruik het toestel ondertussen al een half jaar en heb eigenlijk sinds heel die periode met de snelheid van de NAS. Voor Volume_1 is is het geen probleem om files te kopieren/verplaatsen, maar wanneer ik een bewerking wil doen op Volume_2 hangt mijn explorer altijd eerst een minuut vast en dan gaat ie een beetje vooruit. Recentelijk kan ik zelfs een bepaalde folder niet meer overkopieren naar mijn lokale pc. Ik heb dit probleem zowel op windows xp als met vista, maar die laatste heeft het wel het ergst.

De NAS is voorzien van 2x 500GB sata schijven. Het netwerk is gigabit, maar dat heb ik nu op 100mbit gezet en dan lijkt het iets beter te zijn. Verder heb ik firmware 1.04 b5, maar die upgrade heeft niet veel uitgehaald.

Is er iemand die me hiermee misschien kan helpen? Als was het maar een stap in de goede richting,

Thanks!
Ik denk dat je het probleem niet moet zoeken in je netwerk capaciteit. De vertraging die je noemt, treedt bij mij ook op. Dat komt in mijn geval doordat Volume_2 geen actieve processen draait en dus in sleep staat. Deze HDD moet eerst opgestart worden en dat duurt ongeveer dertig seconden.

Wat het overkopiëren betreft. Als het om specifieke folders gaat, zou je eens naar de rechten op deze folder moeten kijken. Zijn de folders bijv. door een systeem-user aangemaakt of zijn ze via het netwerk aangemaakt. Daar kunnen nogal eens verschillende rechten worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
hoe instaleer ik die en waar moeten die extra benodigede packages komen??
Starting /ffp/bin/nzbget -D -c /ffp/etc/nzbget.conf
/ffp/bin/nzbget: can't load library 'libstdc++.so.5'

gr arjen de jong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GenetiX schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:55:
[...]

Ik denk dat je het probleem niet moet zoeken in je netwerk capaciteit. De vertraging die je noemt, treedt bij mij ook op. Dat komt in mijn geval doordat Volume_2 geen actieve processen draait en dus in sleep staat. Deze HDD moet eerst opgestart worden en dat duurt ongeveer dertig seconden.

Wat het overkopiëren betreft. Als het om specifieke folders gaat, zou je eens naar de rechten op deze folder moeten kijken. Zijn de folders bijv. door een systeem-user aangemaakt of zijn ze via het netwerk aangemaakt. Daar kunnen nogal eens verschillende rechten worden gezet.
Bedankt voor je reply. Het is echter zo dat de vertragingen vrij veel impact hebben op de werking van het toestel. Voorbeeld: Vol1 kan ik doorbladeren, files van kopieren etc... De moment dat ik dan naar Vol2 wil gaan, hapert het systeem. Dit zou de spin-up vertraging kunnen zijn. Maar als ik dan ergens rechtsklik op de properties op te vragen, hangt het systeem weer 30-60 sec. En zo gaat het van de ene vertraging in de andere. Ook als ik bvb. muziek stream van de NAS en dan Vol2 probeer te benaderen stopt mijn stream gewoon tot Vol2 opent. Ik weet niet of iemand gelijkaardige problemen heeft, maar dit is echt geen manier om met network storage te werken... Ik heb getest met vista, xp, andere netwerkkabels, 100/1000Mbit... ik vind het tevens ook raar dat 100Mbit een stabielere netwerkverbinding met de NAS geeft dan 1000Mbit... Ik ben geen linux guru, maar weet iemand een manier om de schijven te mounten in windows zodat ik eens een checkdisk kan doen? Ik heb in het verleden al gewerkt met Ext2IFS, maar daar vind ik geen checkdisk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit erover te denken om mezelf een CH3SNAS cadeau te doen voor de Kerst, maar ben nog benieuwd naar een paar gebruikerservaring van mensen die 'm al hebben. Belangrijkste overweging voor mij is dat de NAS standalone van usenet kan downloaden.

1. Ik begrijp dat op volle snelheid downloaden (haal normaal ong. 1700 KB/s over m'n 20mbit lijntje) niet gaat lukken met SABnzbd, maar dat met NZBGet (+webinterface) wel redelijk hoge snelheden gehaald worden. Zijn er meer mensen die hun volle 20mbit kunnen gebruiken met NZBGet?

2. Hoe intensief is par/rar voor de CH3SNAS? Hoe lang duurt bijv. een parcheck (geen repair) en unrar voor een dvd'tje van 4 GB ongeveer?

3. Is de hoeveelheid data die gedownload wordt nog van invloed op de performance/downloadsnelheid (los van par/unrar). Oftewel, kan NZBGet net zo soepel een Blueray van 20+ GB ophalen als een paar MB aan mp3's?

Dank voor de hulp, en alvast fijne Kerstdagen!

vdH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
ik heb alles opnieuw geinstalleerd maar nog steeds de zelfde error.

/ffp/bin/nzbget: can\'t load library \'libstdc++.so.5\'

ik heb de nzbget-0.6.0-testing-r252-bin-dns323-arm-debug.tar.gz van
en de funplug van http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.5/

gr arjen de jong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 19:49
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 17:00:
1. Ik begrijp dat op volle snelheid downloaden (haal normaal ong. 1700 KB/s over m'n 20mbit lijntje) niet gaat lukken met SABnzbd, maar dat met NZBGet (+webinterface) wel redelijk hoge snelheden gehaald worden. Zijn er meer mensen die hun volle 20mbit kunnen gebruiken met NZBGet?

2. Hoe intensief is par/rar voor de CH3SNAS? Hoe lang duurt bijv. een parcheck (geen repair) en unrar voor een dvd'tje van 4 GB ongeveer?

3. Is de hoeveelheid data die gedownload wordt nog van invloed op de performance/downloadsnelheid (los van par/unrar). Oftewel, kan NZBGet net zo soepel een Blueray van 20+ GB ophalen als een paar MB aan mp3's?
1. NZBget trekt mijn 20mbit lijn dicht. Dan haalt mijn nas ongeveer 2200kb/s.

2. Ik heb eigenlijk nog nooit echt goed opgelet hoe lang dit duurt...hij doet het ongemerkt. En ach, meestal ben ik er niet echt mee bezig en is hij al klaar voordat ik weer eens kijk. Met NZBget upload ik meestal .nzb bestanden vanaf werk en dan is de nas allang klaar als ik thuis kom.

3. Hoeveelheid heeft in principe geen invloed. Maar dat ligt er natuurlijk aan wat de nas allemaal moet doen voor je. Bij mij is nzbget meestal wel iets aan het doen en is transmission continue bezig spullen te uploaden. Hoe meer je de nas tegelijk laat doen (dit wil allemaal nog makkelijk) hoe moeilijker hij het krijgt.
arjendj schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:27:

Het installeren van nzbget is al uitvoerig besproken op het forum. Er is zelfs een volledige handleiding gemaakt door zeroday. Even zoeken dus.

[ Voor 16% gewijzigd door Scorpinus op 23-12-2008 22:58 ]

Who is General Failure and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scorpinus schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:56:
[...]
1. NZBget trekt mijn 20mbit lijn dicht. Dan haalt mijn nas ongeveer 2200kb/s.

2. Ik heb eigenlijk nog nooit echt goed opgelet hoe lang dit duurt...hij doet het ongemerkt. En ach, meestal ben ik er niet echt mee bezig en is hij al klaar voordat ik weer eens kijk. Met NZBget upload ik meestal .nzb bestanden vanaf werk en dan is de nas allang klaar als ik thuis kom.

3. Hoeveelheid heeft in principe geen invloed. Maar dat ligt er natuurlijk aan wat de nas allemaal moet doen voor je. Bij mij is nzbget meestal wel iets aan het doen en is transmission continue bezig spullen te uploaden. Hoe meer je de nas tegelijk laat doen (dit wil allemaal nog makkelijk) hoe moeilijker hij het krijgt.
[...]
Mooi, bedankt voor je vlotte en uitgebreide reactie! Ik ben overtuigd en ga 'm van de week nog bestellen.

Nog een laatste vraag in dezelfde categorie als de vorige:

- Kan ik nog performance-problemen verwachten als de NAS druk is met download/par2/unrar en ik tegelijkertijd HD-content wil streamen naar m'n mediaspeler?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
[schopje] O-)
Ik zie steeds meer functionaliteiten bij deze gewelidge nas (heb zelf de conceptronic versie). Inmiddels blijkt dat hij ook kan parren en unrarren, als de NAS dit kan dan zou het toch ook mogelijk moeten zijn er een mailserver op te draaien? Hier heb ik nog niks over gelezen. Een mailserver zou voor mij het systeem wel helemaal compleet maken.

Iemand dit al geprobeerd?
[/schopje]

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
[b]Scorpinus schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:56

Het installeren van nzbget is al uitvoerig besproken op het forum. Er is zelfs een volledige handleiding gemaakt door zeroday. Even zoeken dus.
Ik volg die handleiding.
het enige dat ik over heb geslagen is :

First make sure you are using the correct extra libraries libpar2 (libpar2-0.2-2.tgz) (install with funpkg -i after download) and libsigc libsigc++-2.0.18-1.tgz (install with funpkg -i after download)

(according to Andrei it might even not be necessary to need these seperate tools when using the special compiled version for CH3SNAS/DNS-323).

Gr arjen de jong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
arjendj schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:27:

gr arjen de jong
Hier is de site van zeroday nog een keer. Goed door lezen, de how-to is gemaakt toen nzbget nog in ffp zat. De veranderingen zijn in andere posts beschreven. http://www.aroundmyroom.com/tag/nzbget/
Let ook op dat je de extra nodige packages installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
RunaR schreef op woensdag 24 december 2008 @ 08:21:
[...]

Hier is de site van zeroday nog een keer. Goed door lezen, de how-to is gemaakt toen nzbget nog in ffp zat. De veranderingen zijn in andere posts beschreven. http://www.aroundmyroom.com/tag/nzbget/
Let ook op dat je de extra nodige packages installeert.
Welke extra packages moeten waar komen???????
Ik heb namelijk op internet ergens gelezen dat in die nieuwe een andere versie van 'libstdc++.so.5\',
Namelijk 'libstdc++.so.6\'

gr arjen

ps ik volg die handleinding van aroundmyroom.com (zelfde van jouw link)

[ Voor 10% gewijzigd door arjendj op 24-12-2008 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
@arjendj: Wat doet 'ldd /ffp/bin/nzbget' ?

@vdHee:
- Kan ik nog performance-problemen verwachten als de NAS druk is met download/par2/unrar en ik tegelijkertijd HD-content wil streamen naar m'n mediaspeler?
Als ik het goed heb wordt het parren/unrarren vanuit een script gestart. Je kunt het dus gewoon op lagere prioriteit starten. Wat het downloaden zelf betreft, dat wordt geremd door je bandbreedte, niet door de NAS zelf. Het protocol stelt niet veel eisen aan de processor, dus ik zou niet verwachten dat je er iets van merkt, tenzij je stream alle bandbreedte/processorkracht nodig heeft. Dan moet je toch snel aan een 100Mb stream denken.

[ Voor 88% gewijzigd door Mijzelf op 24-12-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekoeman
  • Laatst online: 19-03 16:34
kan iemand me wat meer vertellen over de Auto sleep mode (ik vind hier nergens iets over), en hebben jullie de nas altijd 24/7 aanstaan?

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Doekoeman schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:36:
kan iemand me wat meer vertellen over de Auto sleep mode (ik vind hier nergens iets over), en hebben jullie de nas altijd 24/7 aanstaan?
Moet je zoeken op "Power management".
Enabling this feature will cause the hard drives to hibernate after the specified time of inactivity. They will wake-up when new activity is detected.
Ik denk dat de meeste hem inderdaad 24/7 aan hebben staan, ik iid geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
@Mijzelf
/ # ldd /ffp/bin/nzbget
ldd: can't open cache '/ffp/etc/ld.so.cache'
libpthread.so.0 => /lib/libpthread.so.0 (0x4000d000)
libstdc++.so.5 => not found
libm.so.0 => /lib/libm.so.0 (0x40028000)
libgcc_s.so.1 => /lib/libgcc_s.so.1 (0x4003e000)
libc.so.0 => /lib/libc.so.0 (0x4004f000)
ld-uClibc.so.0 => /lib/ld-uClibc.so.0 (0x40000000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Probeer /ffp/sbin/ldconfig als root uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
Mijzelf schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:22:
Probeer /ffp/sbin/ldconfig als root uit te voeren.
/ # /ffp/sbin/ldconfig
/ffp/sbin/ldconfig: /ffp/lib/libstdc++.so.5 is not a shared library, skipping
/ffp/sbin/ldconfig: skipping /ffp/usr/lib: No such file or directory
/ #

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
En start nzbget nu nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
Nog steeds het zelf de error

Gr arjen de jong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w.admiraal schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:25:
[...]

Ik gebruik twonky maar heb wat problemen met subtitles. Deze javaplayer schijnt hier wat beter mee te kunnen omgaan en ben dus ook benieuwd of the linux java versie van deze player op de NAS te installeren is.
iemand al iets gevonden om deze javaplayer te installeren op de nas? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-09 14:10
Ik ben nu bezig met de fun_plug te installeren. Ik heb de NAs op standaard staan, klopt het dat de map die gecreëerd wordt door de NAS na installatie alleen op de Volume_1 komt te staan er dus niks op de andere schijf geïnstalleerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
mmmmmark schreef op woensdag 24 december 2008 @ 16:14:
Ik ben nu bezig met de fun_plug te installeren. Ik heb de NAs op standaard staan, klopt het dat de map die gecreëerd wordt door de NAS na installatie alleen op de Volume_1 komt te staan er dus niks op de andere schijf geïnstalleerd wordt?
Het is mogelijk maar als je ook applicaties op Volume_2 wil instaleren heb je ook de mappen nodig op de 2de disk

[ Voor 15% gewijzigd door arjendj op 24-12-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
En hoe krijg je dat voor elkaar dan? Hij installeert het alleen automatisch op de eerste drive.Ik heb op beide drives exact hetzelfde gedaan, dus beide files gekopieerd op beide schijven, na een herstart heb ik alleen de nieuwe folder op de eerste schijf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand misschien waarom ik elke keer de volgende melding krijg, wanneer ik wil inloggen via Internet Explorer:

The hard drives have been installed incorrectly. Please power off and swap hard drive locations.

Heb 2 Samsung's F1 1TB (HD103UJ) in RAID 0 geformatteerd, via mijn netwerk gewoon bereikbaar, maar via de Admin logon telkens deze melding, ik kan nu dus geen instellingen wijzigen. Heb de laatste firmware al geprobeerd v1.04 RC5

En is er ook een manier om hem te laten verschijnen op de xbox 360, zonder te funpluggen? Ben niet zo thuis in dat gehack en doe dat liever niet.

[ Voor 15% gewijzigd door l.degroot01 op 24-12-2008 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arjendj schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:39:
[...]

Nog steeds het zelf de error

Gr arjen de jong
Ik heb zojuist een CH3SNAS compleet geformatteert en begonnen vanaf scratch ..

http://www.aroundmyroom.c.../ch3snas-fun_plug-nzbget/

Als deze simpele how-to niet meer werkt dan weet ik het niet meer.

deze nieuwe URL maakt volgens mij bijna al mijn eerdere how-to's overbodig
http://www.aroundmyroom.com/tag/nzbget/

There are no secrets, only information you do not yet have

• Scorpinus
mmmmmark schreef op woensdag 24 december 2008 @ 18:42:
En hoe krijg je dat voor elkaar dan? Hij installeert het alleen automatisch op de eerste drive.Ik heb op beide drives exact hetzelfde gedaan, dus beide files gekopieerd op beide schijven, na een herstart heb ik alleen de nieuwe folder op de eerste schijf....
Volgens mij wil dit niet... funplug kijkt op schijf 1 (volgens mij de rechter bay maar dat weet ik niet zeker, die ook standaard HD_a2 krijgt met naam Volume_1) en alleen maar op schijf 1.

Waarom wil je trouwens funplug op beide schijven hebben? Dat heeft voor zover ik weet helemaal geen nut.

• RunaR
zeroday schreef op woensdag 24 december 2008 @ 22:16:
[...]

Thanks, deze link gaat in m'n bookmarks. Dan kan ik 'm nog heel veel posten hier...

Verwijderd

Stampre schreef op woensdag 24 december 2008 @ 07:56:
[schopje] O-)
Ik zie steeds meer functionaliteiten bij deze gewelidge nas (heb zelf de conceptronic versie). Inmiddels blijkt dat hij ook kan parren en unrarren, als de NAS dit kan dan zou het toch ook mogelijk moeten zijn er een mailserver op te draaien? Hier heb ik nog niks over gelezen. Een mailserver zou voor mij het systeem wel helemaal compleet maken.

Iemand dit al geprobeerd?
[/schopje]
Ik ben ook benieuwd of het mogelijk is om een mailserver ala ssmtp erop te draaien, of zou dit te zwaar zijn (net als apache)?
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 11:12:
[...]

Ik ben ook benieuwd of het mogelijk is om een mailserver ala ssmtp erop te draaien, of zou dit te zwaar zijn (net als apache)?
http://forum.dsmg600.info...-323-funplug-package.html

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 09:17
[...]

Super, met deze update nu eindelijk nzbget ook hier aan de gang, thanks Zeroday _/-\o_ . En dankzij de uitgebreide beschrijving van Chiuacoatl ook nzbgetweb aan de gang _/-\o_ . Duidelijker kan e.e.a. nu echt niet meer volgens mij :+

• goosjuh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-03 16:43
Heeft iemand twonky de laatste tijd nog proberen te downloaden, op de downloadsite staat de dns323 installatie niet meer.... :'(
http://www.twonkymedia.com/installs.html

Wanneer het wel mogelijk zou zijn om 1 van de versies in bovenstaande link te downloaden, welke versie kan ik dan het beste installeren, ik lees namelijk weinig over versie 5 op dit forum.

Ik wil ook iedereen bedanken die hier hun tips hebben neergezet! Ik heb de nas nu een week in mijn bezit en het is echt een superding!

Wanneer iemand mij verder kan helpen met Twonky hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb vorige week 4.4.5 nog gedownload. Maar die had ik gevonden via Google. Was van plan om hem te kopen, maar het is me niet duidelijk of dat nog mogelijk is. Mail gestuurd maar nog geen reactie gehad helaas.

Hier wel even voor je neergezet om te downloaden: http://www.megaupload.com/nl/?d=9MVQRZ1G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
goosjuh schreef op donderdag 25 december 2008 @ 18:44:
Heeft iemand twonky de laatste tijd nog proberen te downloaden, op de downloadsite staat de dns323 installatie niet meer.... :'(
http://www.twonkymedia.com/installs.html

Wanneer het wel mogelijk zou zijn om 1 van de versies in bovenstaande link te downloaden, welke versie kan ik dan het beste installeren, ik lees namelijk weinig over versie 5 op dit forum.

Ik wil ook iedereen bedanken die hier hun tips hebben neergezet! Ik heb de nas nu een week in mijn bezit en het is echt een superding!

Wanneer iemand mij verder kan helpen met Twonky hoor ik dat graag.
Ik had hetzelfde probleem. Twee weken geleden had ik de laatste versie (4.4.9) als trial geinstalleerd en toen ik probeerde om deze te registreren bleek dat dit via de Twonky website niet meer mogelijk is. Momenteel is versie 5 nog niet beschikbaar voor de DNS-323. Je hebt namelijk de ARM versie nodig, terwijl alleen de i386 voor Linux verkrijgbaar is. Op het forum van Twonky is te vinden dat het niet waarschijnlijk is dat er een nieuwe versie voor de DNS-323 komt.

De versie die ik heb gedownload is: twonkymedia-dns323-20081002.zip. Dit bevat een gebruiksvriendelijke Windows installer.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosjuh
ronaldvs schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 09:35:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Twee weken geleden had ik de laatste versie (4.4.9) als trial geinstalleerd en toen ik probeerde om deze te registreren bleek dat dit via de Twonky website niet meer mogelijk is. Momenteel is versie 5 nog niet beschikbaar voor de DNS-323. Je hebt namelijk de ARM versie nodig, terwijl alleen de i386 voor Linux verkrijgbaar is. Op het forum van Twonky is te vinden dat het niet waarschijnlijk is dat er een nieuwe versie voor de DNS-323 komt.

De versie die ik heb gedownload is: twonkymedia-dns323-20081002.zip. Dit bevat een gebruiksvriendelijke Windows installer.
Bedankt voor je reactie!
Dat is minder dat er waarschijnlijk geen versie voor de DNS-323 komt. :'(
Je kunt 4.4.9 dus 30 dagen gebruiken (bij een herstart kun je toch weer 30 dagen?).

Heb jij een link waar ik die versie (twonkymedia-dns323-20081002.zip) kan downloaden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosjuh
pjlgt schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 09:24:
Heb vorige week 4.4.5 nog gedownload. Maar die had ik gevonden via Google. Was van plan om hem te kopen, maar het is me niet duidelijk of dat nog mogelijk is. Mail gestuurd maar nog geen reactie gehad helaas.

Hier wel even voor je neergezet om te downloaden: http://www.megaupload.com/nl/?d=9MVQRZ1G
Had over je bericht heen gelezen, sorry, bedankt voor de link, ik ben benieuwd of dit de enige versie is die nog te verkrijgen is.

Ben wel benieuwd naar de reactie van twonky, dus wanneer je wat hoort hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een php server draaien op de nas alleen wil ik nu een php pagina maken waarop een mailtje verzonden wordt. Het probleem is nu dat de mail functie niet blijkt te werken. Weet iemand hier wat ik hier voor moet doen om dit werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:37

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 11:31:
Ik heb een php server draaien op de nas alleen wil ik nu een php pagina maken waarop een mailtje verzonden wordt. Het probleem is nu dat de mail functie niet blijkt te werken. Weet iemand hier wat ik hier voor moet doen om dit werkend te krijgen?
SMTP server draaien/juist configureren?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
ch3nasfun schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 11:31:

SMTP server draaien/juist configureren?

Maar op de configuratiepagina is ook mogelijkheid om mailtje te versturen en dat werkt gewoon? kan ik die functionaliteit ook niet gebruiken? hoef ook alleen een mailtje te versturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:18
Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 11:46:
[...]
Maar op de configuratiepagina is ook mogelijkheid om mailtje te versturen en dat werkt gewoon? kan ik die functionaliteit ook niet gebruiken? hoef ook alleen een mailtje te versturen
Alternatief is natuurlijk een telnet te openen naar de mailserver op poort 25 en de tekst die je wilt mailen uit te breiden met een fatsoenlijke mailheader en dat erheen te sturen ;)
Niet heel serieus antwoord, maar het werkt wel ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Nu online
goosjuh schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 09:48:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Dat is minder dat er waarschijnlijk geen versie voor de DNS-323 komt. :'(
Je kunt 4.4.9 dus 30 dagen gebruiken (bij een herstart kun je toch weer 30 dagen?).

Heb jij een link waar ik die versie (twonkymedia-dns323-20081002.zip) kan downloaden? :?
Hier is de link naar de 4.4.9.

http://www.megaupload.com/?d=715SK1S3

Ik heb het niet geprobeerd te gebruiken na de 30 dagen trial. Er is wel een andere manier om het te blijven gebruiken totdat de mogelijkheid om te registreren weer mogelijk is .....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor je reactie TD-er, maar weet nog niet hoe ik dat zou moeten maken. wat moet ik dan in mijn php.ini bestand zetten achter mail_path:?

een smtp mail server installeren om alleen een mailtje te versturen lijkt me ook teveel van het goede
heb nog even de configuratiepagina bekeken en daar staat de volgende code voor verzenden van mailtje(bron van pagina)
var szHelp="/web/tools/test_mail.asp?username=" + username + "&password=" + password + "&auth=" + auth + "&smtpserver=" + smtpserver + "&sender=" + sender + "&sendto=" + sendto
window.open(szHelp,'test_mail', 'width=270,height=300,scrollbars=no,resizable=no');
}
misschien kan ik hier iets mee, snap alleen niet hoe, iemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosjuh
ronaldvs schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:48:
[...]

Hier is de link naar de 4.4.9.

http://www.megaupload.com/?d=715SK1S3

Ik heb het niet geprobeerd te gebruiken na de 30 dagen trial. Er is wel een andere manier om het te blijven gebruiken totdat de mogelijkheid om te registreren weer mogelijk is .....
Thnx!
Deze versie werkt wel naar behoren?
is er trouwens ergens een howto van (van het blijven gebruiken...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Nu online
goosjuh schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 14:23:
[...]

Thnx!
Deze versie werkt wel naar behoren?
is er trouwens ergens een howto van (van het blijven gebruiken...)?
Bij mij werkt deze versie prima in combinatie met een CFULLHDMA.

VWB een howto kan je beter even een pm sturen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb fun_plug 0.5 geinstalleerd en wil ik dat Twonky automatisch opstart als de NAS ook opstart. Hoe krijg ik dat voor elkaar, txs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 17:32:
Heb fun_plug 0.5 geinstalleerd en wil ik dat Twonky automatisch opstart als de NAS ook opstart. Hoe krijg ik dat voor elkaar, txs.
Voeg de volgende regel toe aan de fun_plug file in de Volume_1 directory van

/mnt/HD_a2/starttwonky.sh

Nog makkelijker is het als je de NAS installer van Twonky gebruikt. Deze voegt zelf de juiste informatie toe.

(dit gaat er wel van uit dat je 1 HD in je NAS hebt).

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
ronaldvs schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 15:05:
[...]

Bij mij werkt deze versie prima in combinatie met een CFULLHDMA.

VWB een howto kan je beter even een pm sturen.
Jouw een pm sturen kan niet omdat je het schijnbaar niet aan hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Nu online
pjlgt schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 08:58:
[...]

Jouw een pm sturen kan niet omdat je het schijnbaar niet aan hebt staan?

[ Voor 15% gewijzigd door ronaldvs op 27-12-2008 09:54 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
Ik heb de hardeschijf geformateerd en de nieuwste firmware van de officiele website van conceptronic gehaald daarna heb ik de 2 funplug bestanden gedownload , nzbget.conf.example en nzbget-0.6.0-testing-r269-bin-dns321-arm.tar gedownload en alle 4 de bestanden in ftp://192.168.1.97/Volume_1 gezet en daarna nas via webpagina gereboot en telnet gestart en de handleiding gevolgd maar ik krijg bij het opstarten weer een error.

gr arjen
/ # cd /mnt/HD_a2
/mnt/HD_a2 # mkdir unpack
/mnt/HD_a2 # mkdir usenet
/mnt/HD_a2 # mkdir usenet/download
/mnt/HD_a2 # mkdir usenet/queue
/mnt/HD_a2 # mkdir usenet/tmp
/mnt/HD_a2 # mkdir usenet/nzb
/mnt/HD_a2 # mv nzbget-0.6.0-testing-r269-bin-dns323-arm.tar.tar /mnt/HD_a2/unpa
ck
/mnt/HD_a2 # mv nzbget-0.6.0-testing-r269-bin-dns321-arm.tar /mnt/HD_a2/unpack
mv: cannot rename 'nzbget-0.6.0-testing-r269-bin-dns321-arm.tar': No such file o r directory
/mnt/HD_a2 #
/mnt/HD_a2 #
/ # cd /mnt/HD_a2
/mnt/HD_a2 # mv nzbget-0.6.0-testing-r269-bin-dns323-arm.tar.gz /mnt/HD_a2/unpac
k
/mnt/HD_a2 #
/mnt/HD_a2 # cd unpack
/mnt/HD_a2/unpack # tar -xzf nzbget-0.6.0-testing-r269-bin-dns323-arm.tar.gz
/mnt/HD_a2/unpack # tar -xvzf nzbget-0.6.0-testing-r269-bin-dns323-arm.tar.gz
nzbget
README
COPYING
AUTHORS
ChangeLog
nzbget.conf.example
/mnt/HD_a2/unpack # cp nzbget /ffp/bin
/mnt/HD_a2/unpack # cp nzbget.conf.example /ffp/etc/nzbget.conf
/mnt/HD_a2/unpack # cd /ffp/bin
/mnt/HD_a2/ffp/bin # chmod 755 nzbget
/mnt/HD_a2/ffp/bin # ./nzbget -D -c /ffp/etc/nzbget.conf

FATAL ERROR: Directory "/download/dst/" (option "DestDir") does not exist and could not be created

Gr arjen

P.S. zou het aan de nas zelf kunnen liggen hardwarematig defect

[ Voor 22% gewijzigd door arjendj op 27-12-2008 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watapana
  • Laatst online: 29-06 13:52
[...]

Klopt, met eerdere instructies wilde het niet lukken, met deze ging het prima. dank _/-\o_
Ik heb de installatie volledig gevolgd en heb nu ffp 0.5 nzbget en de nzbgetweb draaien.

Om het continue spinnen (door nzb-check) te voorkomen heb ik een usb-stick aangesloten met behulp van de instructie "Debian Chroot via USB" tot en met het toevoegen van de volgende code aan fun_plug (ingevoegd op regel 23) in HD_a2/ (USB-stick is sdb1, ik heb 1 schijf in het systeem), niet verder, want de rest ga ik (nog) niet gebruiken.

code:
1
2
3
4
5
insmod /mnt/HD_a2/ffp/bin/usb-storage.ko
mkdir /mnt/HD_usb1
#sleep for 15 sec to load the module
sleep 15
mount /dev/sdb1 /mnt/HD_usb1

Middels telnet en de webinterface werkt dit prima, maar ik wil de usb-stick graag benaderen vanuit windows explorer zodat bij het binnenhalen van een nzb ik deze direct kan opslaan op de stick.
Hiervoor had ik de volgende code gevonden in dit topic en toegevoegd onder bovenstaande code:

code:
1
ln -s /mnt/HD_usb1 Usb_stick

Maar deze blijkt niet te werken, of ik weet niet hoe ik hierna de connectie vanuit windows tot stand moet brengen. Kan iemand me hier bij helpen, want ik behoor (nog net niet) in de caterogie waar Zeroday zijn instructie voor heeft geschreven:
.... I expect you have a little Linux knowledge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
@watapana
Welke firmware heb jij op je ch3snas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watapana
arjendj schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:07:
/mnt/HD_a2/unpack # cp nzbget.conf.example /ffp/etc/nzbget.conf
.....
FATAL ERROR: Directory "/download/dst/" (option "DestDir") does not exist and could not be created
Je kopieerd hier de uitgepakte versie naar de doellocatie, en niet de door jouw aangepaste versie of de versie die je los gedownload hebt van zeroday.

Hier liep ik al tegenaan bij het doorlezen, en misschien dat zeroday dit nog wil/kan corrigeren, inclusief de verwijzing tar.tar i.p.v. tar.gz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watapana
arjendj schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:19:
@watapana
Welke firmware heb jij op je ch3snas.
Firmware 1.04R6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
Bedankt maar hij zegt bij het starten:

WARNING: Option "PostLogKind" is obsolete. Use ProcessLogKind instead.

Ondanks die waarschuwing geeft ie toch aan:
1117 root ./nzbget -D -c /ffp/etc/nzbget.conf
1119 root ./nzbget -D -c /ffp/etc/nzbget.conf
1124 root ./nzbget -D -c /ffp/etc/nzbget.conf
1125 root ./nzbget -D -c /ffp/etc/nzbget.conf
1126 root ./nzbget -D -c /ffp/etc/nzbget.conf

Gr arjen

[ Voor 175% gewijzigd door arjendj op 27-12-2008 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
arjendj schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 23:05:
Bedankt maar hij zegt bij het starten:

WARNING: Option "PostLogKind" is obsolete. Use ProcessLogKind instead.

Ondanks die waarschuwing geeft ie toch aan:
1117 root ./nzbget -D -c /ffp/etc/nzbget.conf
1119 root ./nzbget -D -c /ffp/etc/nzbget.conf
1124 root ./nzbget -D -c /ffp/etc/nzbget.conf
1125 root ./nzbget -D -c /ffp/etc/nzbget.conf
1126 root ./nzbget -D -c /ffp/etc/nzbget.conf

Gr arjen
Dit gebeurt idd met de nieuwste versie van nzbget, die is net een paar dagen oud. Het nzbget.conf bestand is van 1 beta versie eerder. Kan volgens mij niet veel kwaad. Je kan je nzbget.conf aan passen en de regel met PostLogKind veranderen in ProcessLogKind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
Bij de instalatie van php.
even wat ik gedaan heb.
ik heb php-5.2.6-3.tgz van de site van fonz gehaald.
En opgeslagen in ftp://192.168.1.97/Volume_1/
Als ik dan php probeer te instaleren:
/ # funpkg -i php-5.2.6-3.tgz
tar: short read
FATAL: php-5.2.6-3.tgz: Failed to unpack package

gr arjen

P.S. Enorm bedankt nzbget werkt!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
arjendj schreef op zondag 28 december 2008 @ 10:40:
Bij de instalatie van php.
even wat ik gedaan heb.
ik heb php-5.2.6-3.tgz van de site van fonz gehaald.
En opgeslagen in ftp://192.168.1.97/Volume_1/
Als ik dan php probeer te instaleren:
/ # funpkg -i php-5.2.6-3.tgz
tar: short read
FATAL: php-5.2.6-3.tgz: Failed to unpack package
Lijkt er op dat je .tgz file corrupt is. Ik zou proberen hem nog eens te downloaden, en doe dat dan direct vanaf de NAS met wget http://bla bla.tgz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
ik denk dan dat die laatste packages allemaal corrupt zijn.
Ik heb net de andere benodigde packages ook geprobeerd via ftp maar werkt niet.
De optie wget werkt niet :
/ # wget / # wget http://www.inreto.de/dns3.../0.5/packages/php-5.2.6-3.
tgz
wget: not an http or ftp url: /
/ # Connecting to www.inreto.de (217.119.59.48:80)
/ffp/bin/sh: syntax error: "(" unexpected
/ # php-5.2.6-3.tgz 0% | | 0 --:--:--
ETAwget: short write
/ffp/bin/sh: syntax error: "|" unexpected
/ #

gr arjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
arjendj schreef op zondag 28 december 2008 @ 11:42:
ik denk dan dat die laatste packages allemaal corrupt zijn.
Ik heb net de andere benodigde packages ook geprobeerd via ftp maar werkt niet.
De optie wget werkt niet :
/ # wget / # wget http://www.inreto.de/dns3.../0.5/packages/php-5.2.6-3.
tgz
wget: not an http or ftp url: /
/ # Connecting to www.inreto.de (217.119.59.48:80)
/ffp/bin/sh: syntax error: "(" unexpected
/ # php-5.2.6-3.tgz 0% | | 0 --:--:--
ETAwget: short write
/ffp/bin/sh: syntax error: "|" unexpected
/ #

gr arjen
net geprobeerd, wget werkt vanaf hier gewoon

ingetikt: wget http://www.inreto.de/dns3.../packages/php-5.2.6-3.tgz
respons:
Connecting to www.inreto.de (217.119.59.48:80)
php-5.2.6-3.tgz 100% |*******************************| 6682k 00:00:00 ETA

Je had wel een dubbele wget staan (wget/#wget), maar dat kan ook een text kopieer foutje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Ik kom niet uit de installatie van debian. Ik gebruik de volgende handleiding. Ik ben bij stap 5 bij het edittenvan de tekst in VI. Ik heb:
>> search wan
>> nameserver 192.168.2.1

er letterlijk in gekopieerd (met mijn eigen IP). Alleen kan ik dan de volgende stap (de update) niet uitvoeren). Doe ik het kopieren wel goed. Ik heb ook geprobeerd met notepad ++ alleen dan kan ik de wijzigingen niet opslaan omdat de file in gebruik is door een ander programma. Wat moet ik doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Vraag 1: waarom heb je debian nodig? lukt het niet met alleen ffp?
Vraag/antwoord 2: probeer een een chmod 777 op het bestand dan kan je het wel overschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Debian heb ik nodig om HellaNZB gestart te krijgen athans volgens de handleiding..Ik ben ook een echte n00b wat dit betreft..maar ik wil graag nzbtjes kunnen downloaden vandaar..Als je een ander alternatief hiervoor hebt ben ik ook blij...
Als ik chmod 777 voor die regels zet hou ik dezelfde foutmelding 8)7 ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:25
al mijn video bestanden overgezet op de CH3SNAS, ik gebruik hem voornamelijk in combinatie met de CFULLHDMA, films spelen perfect af ook de 1080P content, vandaag de laatste firmware (v1.04RC5) erop gezet en helaas alleen de 1080P films stotteren als een gek, de rest wordt wel vloeiend afgespeeld.
het lukt me niet om de originele firmware terug te plaatsen, zijn er nog andere gebruikers met dezelfde ervaringen? en wie weet hoe ik het moet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
NZBget is een snel programma download veel snellen heb ik gehoord en simpele handleiding speciaal voor de CH3SNAS.

gemaakt door zeroday.

suc6

Gr arjen de jong

[ Voor 50% gewijzigd door arjendj op 28-12-2008 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groennom
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb een vraag over waarom er een limiet is aan de opslagcapaciteit, heb dit niet zo snel kunnen vinden. Ik heb ergens gelezen dat dit maximaal 1,5TB is. Is er een reden waarom dit niet meer kan zijn? Bijvoorbeeld 2 schijven van 1 TB?

Ik hoor het graag even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
mmmmmark schreef op zondag 28 december 2008 @ 17:03:
Debian heb ik nodig om HellaNZB gestart te krijgen athans volgens de handleiding..Ik ben ook een echte n00b wat dit betreft..maar ik wil graag nzbtjes kunnen downloaden vandaar..Als je een ander alternatief hiervoor hebt ben ik ook blij...
Als ik chmod 777 voor die regels zet hou ik dezelfde foutmelding 8)7 ....
Zoals arjendj al zei, gebruik nzbget hier voor. Dat scheelt een hoop geklooi met debian.
chmod 777 is een commando om een bestand voor alle users bewerkbaar te maken. Voer dit uit van uit telnet met: chmod 777 bestandsnaam
Dan kan je daarna het bestand verplaatsen, bewerken, deleten ed.
surfing john schreef op zondag 28 december 2008 @ 17:39:
al mijn video bestanden overgezet op de CH3SNAS, ik gebruik hem voornamelijk in combinatie met de CFULLHDMA, films spelen perfect af ook de 1080P content, vandaag de laatste firmware (v1.04RC5) erop gezet en helaas alleen de 1080P films stotteren als een gek, de rest wordt wel vloeiend afgespeeld.
het lukt me niet om de originele firmware terug te plaatsen, zijn er nog andere gebruikers met dezelfde ervaringen? en wie weet hoe ik het moet oplossen?
Wat voor netwerkverbinding heb je tussen de NAS en de CFULLHDMA? wireless G gaat 1080P meestal niet trekken. Bedraad 100mbps en 1Gbps zal geen probleem zijn. De performance van Wireless N is erg afhankelijk van de omgeving en de router (2.4GHz / 5GHz). Ik weet niet precies wat je voor snelheid nodig hebt, mijn 2,1MByte/s op wireless G is in ieder geval te weinig.
Wat haal je bij het kopiëren van een groot bestand?
groennom schreef op zondag 28 december 2008 @ 17:50:
Ik heb een vraag over waarom er een limiet is aan de opslagcapaciteit, heb dit niet zo snel kunnen vinden. Ik heb ergens gelezen dat dit maximaal 1,5TB is. Is er een reden waarom dit niet meer kan zijn? Bijvoorbeeld 2 schijven van 1 TB?

Ik hoor het graag even.
Zo ver ik weet is er een probleem met 1,5TB schijven. Dit zou opgelost worden in de volgende firmware. 2x 1TB schijven zou geen probleem moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door RunaR op 28-12-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:25
[quote]RunaR schreef op zondag 28 december 2008 @ 18:23:
[...]

[...]

Wat voor netwerkverbinding heb je tussen de NAS en de CFULLHDMA? wireless G gaat 1080P meestal niet trekken. Bedraad 100mbps en 1Gbps zal geen probleem zijn. De performance van Wireless N is erg afhankelijk van de omgeving en de router (2.4GHz / 5GHz). Ik weet niet precies wat je voor snelheid nodig hebt, mijn 2,1MByte/s op wireless G is in ieder geval te weinig.
Wat heel je bij het kopiëren van een groot bestand?

ik heb een bedraad netwerk, via de Zyxel 2602H, afstand tussen beide apparaten en de Zyxel is slecht 1 meter bedraad. het vreemde is dat zonder firmware upgrade er geen probleem was en ik geen downgrade voor elkaar krijg, oudere firmware versies worden niet geaccepteerd door de Nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosjuh
Ha ronaldvs,
Ik probeer je een mailtje te sturen maar je reageert niet op je mail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

Weet er iemand een manier om (s'nachts) de LEDs van de CH3SNAS interface uit te schakelen? Als er s'nachts via rsync een zooi van de ene naar de andere harddisk kopieer lijkt het alsof er een stroboscoop in mijn kamer staat!

EDIT:
Ik heb dit gevonden, maar ik vraag me af of dat programma ook voor de CH3SNAS werkt. Testen maar!

EDIT2:
dns-323 utils bleek al geindtalleerd te zijn (wist ik niet, zelf nooit gedaan, wordt standaard door FunPlug gedaan?) en alle functies werken gewoon op de CH3SNAS! Nu kijken of ik de LEDS ook daadwerkelijk kan uitschakelen.

[ Voor 49% gewijzigd door Puck op 29-12-2008 12:32 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Watapana schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:23:
[...]

Je kopieerd hier de uitgepakte versie naar de doellocatie, en niet de door jouw aangepaste versie of de versie die je los gedownload hebt van zeroday.

Hier liep ik al tegenaan bij het doorlezen, en misschien dat zeroday dit nog wil/kan corrigeren, inclusief de verwijzing tar.tar i.p.v. tar.gz.
inderdaad.
aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een raar probleem, iets wat waarschijnlijk niet aan ffp ligt maar een 'basis' linux iets is.

Ik heb van dit forum een script wat een snapshot maakt als backup. Dit scripts staat op "/mnt/HD_a2/ffp/bin/snapshot.sh" en werkt prima wanneer ik dit via ssh als root uitvoer.
Nu heb ik dit script ook via editcron.sh in de crontab geplaatst met het volgende resultaat
code:
1
2
3
4
5
6
root@CH3SNAS:~# crontab -l
32 2 * * * /usr/sbin/rtc -s
30 2 2 * * /usr/sbin/rtc -c
59 1 * * * /usr/sbin/daylight &
0 16 * * * /mnt/HD_a2/ffp/bin/snapshot.sh
root@CH3SNAS:~#

Wanneer het 16:00 uur is gebeurd er echter niks, ik het heb idee dat dit komt omdat het systeem die via crontab wordt aangeroepen geen root is. Dit zijn de rechten op de backup-directory:
code:
1
drwxr-xr-x    5 root     root         4096 Dec  1 16:01 Backup_NAS

Nu dacht ik slim te zijn door user root het script uit te laten voeren maar ook dan gebeurt er niks.
code:
1
0 16 * * * root /mnt/HD_a2/ffp/bin/snapshot.sh

Kan iemand mij verder helpen..... :? (Zonder de tip chmod 777 te geven, ik wil namelijk niet everyone rechten geven op de backup directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watapana
Watapana schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:13:
[...]

Hiervoor had ik de volgende code gevonden in dit topic en toegevoegd onder bovenstaande code:

code:
1
ln -s /mnt/HD_usb1 Usb_stick

Maar deze blijkt niet te werken...
Heeft even geduurt, maar heb dan ook mijn eigen probleem opgelost. Ik was in de veronderstelling dat de usb-stick als nieuwe drive zichtbaar zou worden (connecten met bijvoorbeeld de easy seach utility), maar het resultaat blijkt een virtuele map te zijn op Volume_1, met de volgende aanpassing werkt het nu wel.

code:
1
ln -s /mnt/HD_usb1 /mnt/HD_a2/usenet/nzb

Eerst de oude nzb map weggehaald, en zo borduren we weer voor op een goede instructie. En het belangrijkste waarmee het USB verhaal begon, de spindown werkt prima.

Is het een instelling (waar?) die bepaald dat de *.nzb.queued bestanden bewaard moeten blijven na een succesvolle download (incl. par&unpack), of moet ik ze handmatig weg gooien om de zoveel tijd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNS323: Firmware 1.06 Final + Easy Search Utility 4.4.0.0:

http://www.dlink.com/prod...sp?pid=509&sec=0#firmware

Release datum 29/12/2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Je kunt niet zomaar ffp scripts vanuit crontab uitvoeren, dan heeft het de verkeerde environment. Probeer eens
export PATH=/ffp/sbin:/ffp/bin:/usr/sbin:/sbin:/usr/bin:/bin
toe te voegen aan je script (na de header, voor de andere code)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijzelf schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:49:
Je kunt niet zomaar ffp scripts vanuit crontab uitvoeren, dan heeft het de verkeerde environment. Probeer eens
export PATH=/ffp/sbin:/ffp/bin:/usr/sbin:/sbin:/usr/bin:/bin
toe te voegen aan je script (na de header, voor de andere code)
Bedankt voor je (snelle) reactie, dit was inderdaad het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 20:58
Deze vond ik (leuk) een echte gadget...voor de DNS of CH3snas
http://philwigglesworth.n...Windows-Vista-Gadget.aspx

[ Voor 7% gewijzigd door Lampie01 op 29-12-2008 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:48:
DNS323: Firmware 1.06 Final + Easy Search Utility 4.4.0.0:

http://www.dlink.com/prod...sp?pid=509&sec=0#firmware

Release datum 29/12/2008
En dit werkt ook op de CH3SNAS of moeten we daar nog even geduld voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pjlgt schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 08:29:
[...]

En dit werkt ook op de CH3SNAS of moeten we daar nog even geduld voor hebben?
geduld .. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Yep, die is leuk. Jammer alleen dat de "vrije ruimte op de hdd" check, de harddisk uit slaap stand houdt. Maar dat gebeurt dus alleen als je pc aan staat.

Kijk ook even op http://forum.dsmg600.info/viewtopic.php?id=2984&p=4. Op die pagina staan wat tips om de extra functionaliteit die de CH3SNAS versie mist, weer terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoorde net dat mijn pakketje binnen is :D vanavond lekker prullen ;)
\edit wat een prutsers... zitten er alleen 2 schijven in de doos en zijn ze de NAS vergeten....

net nog even maxict gebeld want ik zag heel toevallig op de site dat de WD 1TB GP schijven van 85 naar 48 euro waren gegaan sinds ik ze besteld had.... bleek een foutje te zijn op de site... jammer

vraagje, zijn er nadelen aan een JBOD config? ik was niet van plan om RAID 0 (geen extra snelheid) of 1(zonde van de ruimte) te doen en zit te twijfelen tussen standard (met dus een vol 1 en vol 2 van elke 1 TB) of een JBOD (van 2 TB).
Ik ga ook geen mappen syncen tussen disk 1 en 2, ik ga een x aantal mappen syncen vanaf mijn desktop en laptop, zodat ik mijn belangrijke docs en foto's op 2 locaties heb.

[ Voor 52% gewijzigd door Prulleman op 30-12-2008 17:51 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Met JBOD kun je zelf niet bepalen wat op welke schijf komt te staan, met standard wel. Het kan handig zijn om dit zelf te bepalen zodat je bepaalde dingen op beide schijven hebt staan i.v.m. het defect raken met 1 van de schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeOS schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 13:25:
Met JBOD kun je zelf niet bepalen wat op welke schijf komt te staan, met standard wel. Het kan handig zijn om dit zelf te bepalen zodat je bepaalde dingen op beide schijven hebt staan i.v.m. het defect raken met 1 van de schijven.
kan je bij JBOD nog wel schijf 1 lezen/recoveren als schijf 2 kapot is?
Ik ben namelijk al heel lang geleden afgestapt van partitioneren (behalve een C voor windows en software) de rest hou ik het liefst zo groot mogelijk omdat ik anders geheid een keer tegen ruimte gebrek aanloop voor partitie x.
Ik wil bv niet nu kiezen voor docs, foto's en muziek op volume 1 en video op volume 2 omdat ik dan ooit een keer tegen een vol volume aanloop en moet gaan schuiven. Als ik alles in mapjes stop heb ik in alle beschikbare ruimte beschikbaar in elke submap.

dit heb ik dus het liefste tenzij dit beperkingen met zich meebrengt (bv bij uitval van 1 schijf). Jouw argument van bepaalde dingen op vol 1 en vol 2 opslaan gaat voor mij niet op, want dit wil ik op mijn desktop en NAS gaan doen en niet binnen de NAS zelf

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Bij JBOD kun je nog wel 1 schijf lezen/recoveren als schijf 2 kapot is inderdaad (hangt wel af in hoeverre de bestanden gefragmenteerd zijn). Het is dan alleen een verrassing wat er op die ene schijf staat ;).

[ Voor 17% gewijzigd door DeOS op 30-12-2008 14:44 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.