[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste
Acties:
  • 245.015 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
ik krijg mijn schijf ewcht niet meer geformateerd. Hij blijft hangen op 94%. Dit zowel in de linker als rechter bay. Iemand nog een tip? Is heb nu de 1.04 firmware er op staan. Speelde dit probleem ook bij de 1.03 firmware? Die heb ik nog wel. weet alleen niet of ik die weer kan terugzetten.

Ik wordt hier echt een beetje moedeloos van. Op de eerste paar weken na heb ik echt alleen maar ellende van dit apparaat gehad en dan gebruik ik hem nog niet eens zoals de meeste voor downloaden maar puur voor opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
en hoe kan ik het beste het apparaat uitzetten / opnieuw opstarten als hij weer is vastgelopen? Hij reageert namelijk nergens meer op en zover ik heb kunnen ontdekken helpt alleen de stekker er uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 19:20
Als ik lees op de wiki van networkedmediatank (popcorn hour) lees ik dat smb sneller is dan nfs :?
SMB: ~38Mbps
NFS: ~33Mbps
HTTP: ~42Mbps (same clip peaks at 47Mbps)
USB HDD: ~ 42Mbps
USB DVDROM (8x): ~42Mbps
Internal HDD: ~42Mbps
En dat terwijl ik hier (en elders) over las dat, indien problemen met het streamen van mkv e.d. er moest overgeschakeld worden naar nfs.

Is dit juist?

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:12:
[...]

Rechterbay is altijd aan te raden, voorkom je de 94% bug meestal mee.
Als je hem vaak aan en uit zet, kan het FS corrupt raken. Het uitzetten via de web-interface gaat nogal bot. Beter is het om de custom processen eerst via de scripts te stoppen.
wat is FS? zit dit in de schijf of NAS? en waar merk je aan dat die kapot is? enige wat ik nu heb is dat probleem met 94%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

File System, in het geval van de ch3snas is dat dus ext2.
Probeer hem anders eerst in een desktop te formatteren als ntfs of fat32, als dat lukt, nogmaals proberen in de rechter bay voor ext2.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
tajvdz schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:25:
[...]

wat is FS? zit dit in de schijf of NAS? en waar merk je aan dat die kapot is? enige wat ik nu heb is dat probleem met 94%.
Als je je disk aan je windows pc hebt, kan je in Disk Management alle partities verwijderen. dan zit er geen FS meer op je schijf. Misschien komt hij dan wel door de 94% heen.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tajvdz schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:25:
[...]

Mijn NAS bleef ook steeds hangen op 94% met 2x1Tb spinpoints, het formatteren van 1 schijf links of rechts maakte ook niet uit. Uiteindelijk is het mij gelukt door:
- de timeout van de NAS (via de webinterface) te verhogen naar 90 minuten (en even restarten na het veranderen)
- Windows XP ipv Vista
- Internet Explorer ipv Firefox
- uitzetten van eventuele popup blockers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 19:49
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:05:
[...]
Mijn NAS bleef ook steeds hangen op 94% met 2x1Tb spinpoints, het formatteren van 1 schijf links of rechts maakte ook niet uit. Uiteindelijk is het mij gelukt door:
- de timeout van de NAS (via de webinterface) te verhogen naar 90 minuten (en even restarten na het veranderen)
- Windows XP ipv Vista
Mijn NAS had geen problemen met 2x1Tb samsung spinpoints.
-timeout niet veranderd
-windows vista
-firefox
-popup blockers altijd aan

Ik gebruik de laatste firmware, dus het is een beetje vaag waar het aan kan liggen. Maar het kan natuurlijk geen kwaad om de opties van Exapod te proberen. Ik zou beginnen bij die timeout optie.

Who is General Failure and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:50
RunaR schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:48:
[...]

Als je je disk aan je windows pc hebt, kan je in Disk Management alle partities verwijderen. dan zit er geen FS meer op je schijf. Misschien komt hij dan wel door de 94% heen.
Dit was bij mij de oplossing (firmware 1.04rc5 en 750GB Samsung Spinpoint).

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:29
Ik krijg een foutmelding in Transmission. Wanneer ik een torrent wil gaan downloaden zegt hij permission denied. Nu heb ik een vermoeden dat het ligt aan de rechten die Transmission heeft om te schrijven naar de HD. Ik kan echter de map niet vinden die ik moet Chmodden naar 777? Wie kan mij hier bij helpen... Transmission webpagina kan ik gewoon openen op mijn NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
markweb4871 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 00:41:
Ik krijg een foutmelding in Transmission. Wanneer ik een torrent wil gaan downloaden zegt hij permission denied. Nu heb ik een vermoeden dat het ligt aan de rechten die Transmission heeft om te schrijven naar de HD. Ik kan echter de map niet vinden die ik moet Chmodden naar 777? Wie kan mij hier bij helpen... Transmission webpagina kan ik gewoon openen op mijn NAS.
Volgens mij vul je zelf de download folder in. Dit doe je onder preferences (icoontje links onder in de webpagina).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 16:46

Arethusa

Niet die server

Je kunt via preferences (het knopje links onderin) je download map instellen, op die map moet je ook de juiste rechten toekennen. Ik zit op mijn werk en weet zo niet de juiste benaming uit mijn hoofd. Maar daar kun je je download map vinden.

Edit: Ik bedoel dus hetzelfde wat hierboven gezegd is.

[ Voor 10% gewijzigd door Arethusa op 26-11-2008 08:37 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Weet iemand hoe je de ingebouwde pureftpd configuratie kunt veranderen. Het is mogelijk de pureftpd conf file (in /etc) aan te passen, maar na een ftp server restart staat alles weer op default waarden. Ik wil hier graag een entry aan toevoegen, maar die verdwijnt dus steeds. Iemand een idee hoe ik deze extra entry er wel in kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
kan je niet, na het toevoegen van je entry, het bestand op read only zetten? Misschien helpt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08 12:51
UPDATE: CH3SNAS VS. 1.5TB. schijven.
Gisteren kregen we te horen dat er tegen het einde van december een nieuwe firmware komt die de 1.5 TB.schijven moet ondersteunen.
dus wij moeten nog even geduldig wachten.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
Scorpinus schreef op woensdag 26 november 2008 @ 08:19:
[...]

Volgens mij vul je zelf de download folder in. Dit doe je onder preferences (icoontje links onder in de webpagina).
Ik vul: Volume_1/Torrent in en dit weigert hij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

markweb4871 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:46:
[...]

Ik vul: Volume_1/Torrent in en dit weigert hij...
Volume_1 is de naam van de SMB share voor Windows. Je moet wel de Linux notatie gebruiken, dus iets van /mnt/hda/ ...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 23:38
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:05:
[...]

- Windows XP ipv Vista
De oplossing bij mij zat hem in het verwijderen van alle history cookies enz enz in Firefox en Internet Explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
bij mij is het formatteren met behulp van alle tips nog niet gelukt. Ik heb alleen die laatste niet uitgevoerd met cookies verwijderen. Ik heb hem nu aan windows vista pc hangen. Ik had daar eerst de partities verwijderd. Daarna weer proberen te formatteren maar bleef wederom hangen op 94%. Daarna wilde ik de schijf gaan formatteren met ntfs in windows maar dat gaat ook niet lukken. Hij blijft hangen op 1% en pc gaat uiteindelijk opnieuw opstarten. Opstarten lukt in eerste instantie niet maar loopt pas door als ik de schijf (e-sata kabel) los trek van de pc. Daarna weer de schijf er aan gekoppeld maar het enige wat me toen lukte was de partitie weer verwijderen. Het lukte me toen wel om snel te formatteren. Daarna nog opnieuw geprobeerd met het vinkje bij snelformatteren weg maar zelfde als daarvoor.
Dit samen met de problemen die ik al had toen de schijf nog in de NAS zat (het niet meer kunnen schrijven van grote bestanden) brengt mij bijna tot de conclusie dat de schijf gewoon kapot is.
Iemand anders nog een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
[b][message=31110409,noline]
Dit samen met de problemen die ik al had toen de schijf nog in de NAS zat (het niet meer kunnen schrijven van grote bestanden) brengt mij bijna tot de conclusie dat de schijf gewoon kapot is.
Iemand anders nog een optie?
Is natuurlijk een optie. Wat je kan proberen is even met je bios een harddisk check doen.

Die optie die ik aangaf met betrekking tot het verwijderen van al je internet history zou ik nog even proberen. Ik heb het nog steeds af en toe dat mijn browser er uit klapt bij het benaderen van de admin pagina. Gooi ik die zooi weg doet alles het weer.

Je hebt toch wel de laatste firmware er op staan?

[ Voor 4% gewijzigd door schiffeb op 26-11-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
SeatRider schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:58:
[...]

Volume_1 is de naam van de SMB share voor Windows. Je moet wel de Linux notatie gebruiken, dus iets van /mnt/hda/ ...
/mnt/HD_a2/ sharenamen. LET OP JE HOOFDLETTERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
schiffeb schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:25:
[...]

Is natuurlijk een optie. Wat je kan proberen is even met je bios een harddisk check doen.

Die optie die ik aangaf met betrekking tot het verwijderen van al je internet history zou ik nog even proberen. Ik heb het nog steeds af en toe dat mijn browser er uit klapt bij het benaderen van de admin pagina. Gooi ik die zooi weg doet alles het weer.

Je hebt toch wel de laatste firmware er op staan?
Oh nooit gedaan in de bios. Kan dat in Vista?
Ik ga ook even de site van Samsung bekijken voor een diagnose programma voor de schijf (dat zal dan wel onder dos werken) En dan maar even proberen garantie te claimen. Ik denk ook dat ik het veiliger vind om alles weer terug te zetten op een nieuwe schijf.

Het legen van cookies etc lijkt me geen optie omdat het ook in windows vista niet lukt.
Nog een paar keer geprobeerd. Snel formatteren wel maar met vinkje uit dus normaal gaat het niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
nou ik kan in de bios geen schijfcontrole vinden. De schijven zijn nog niet eens gedecteerd en doen het denk ik pas in windows. Ik zie alleen maar sata 1 t/m 4 staan en geen drives.

De tool van samsung lukt me ook nirt. is een iso bestand en dat krijg ik met geen mogelijkheid gebrand met Nero.

ik denk dat dit me eerste en laatste samsung schijf is, wat een klote ding zeg!

iemand nog een oplossing voor dat iso bestand? Ik wilde de tool es tools gaan gebruiken om de schijf te testen.

• schiffeb
Download anders even Hirens bootcd zitten ook disk monitor tools op.

Volgens mij moet je gewoon even rustig kijken wat je probleem is. De bios zou je schijven sowieso moeten herkennen anders zie je ze ook niet in Windows. Mogelijk heb je een aparte controller die je ergens tijdens het booten kan aanspreken en dat dat de reden is dat je ze in je Bios niet ziet.

Als ik me niet vergis heb jij het 94% formatteer probleem en dat is zo common dat ik me niet kan voorstellen dat het aan je schijf ligt!

Kan je je NAS admin pagina niet even aan het internet hangen zodat ik remote even voor je kan kijken?

[ Voor 9% gewijzigd door schiffeb op 27-11-2008 10:26 ]

• tajvdz
ik kan de schijf in windows ook niet formatteren zoals je hierboven ziet. lijkt me behalve het 94% probleem dus ook wat anders mis te zijn. Als er geen problemen waren dan had ik mijn schijf niet opnieuw hoeven te formatteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
tajvdz schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:51:
ik kan de schijf in windows ook niet formatteren zoals je hierboven ziet. lijkt me behalve het 94% probleem dus ook wat anders mis te zijn. Als er geen problemen waren dan had ik mijn schijf niet opnieuw hoeven te formatteren...
Als je hulp wilt moet je toch is proberen wat minder eigenwijs te doen.

Het rebooten van Windows bij het formatteren van de schijf is most likely het gevolg van een blue screen dus waarschijnlijk een gevolg van een driver issue. Als je die schijf nou als enige schijf aan je sata controller hangt boot met hirens bootcd en dan de harddisk check tooltjes draait wat zie je dan? Met die bootcd kan je ook je hele schijf "echt" wissen zodat alle overblijfselen van partities en linux partities weg zijn. Daarna kan je je nas starten zonder disks en zet die in fabrieksinstellingen. Gooi dan je browser cache leeg en start je browser opnieuw. Ga dan is formatteren,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzero14
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10-2022
Heb deze week ook mijn CH3SNAS ontvangen. Installatie ging vlekkeloos.
Nu ben ik alles aan het overladen. (aan 8mb per seconde, maar komt door traag netwerk ...)

Wat ik wou vragen : is er een manier om de NAS te defragmenteren ? in tools als defraggler en de windows tool komt hij niet tevoorschijn... Komt dit door de EXT2?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 18:31
Beste,

Een tijd terug had ik al iets gepost over het benaderen van mijn NAS DNS-323. Dat is nu geheel opgelost, maar ik blijf nog met 1 probleem.

Alles wat ik via de BT function download (en wat ook in de map completed komt) kan ik niet verwijderen/knippen naar de hoofd indeling van mijn hdd. Hij blijft schreeuwen dat ik niet genoeg rechten heb.

Als ik na de rechten kijk van mijn Video Map staat daar dat Iedereen alles mag doen, echter bij BT:

Iedereen: Blanco
root (Unix user\root)
root (unix group\root)

allemaal blanco.

Als ik dan na een bestand kijk zie ik dat ik alleen maar read only rechten heb met iedereen.
root Unix user heeft schrijven+lezen
root user group heeft ook alleen lezen.

heeft iemand enig idee hoe ik dit aanpas?

Ik heb voor de rest geen debian e.d. geinstalleerd, het is een basis DNS met v1.05 firmware..

EDIT: het rare is toen ik via mijn werk inlogde op de FTP kon ik WEL gewoon dingen verwijderen, echter als ik nu via filezilla lokaal (192) inlog lukt het me niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Killion op 28-11-2008 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzero14
Ik heb funplug geïnstalleerd volgens deze handleiding : http://nas-tweaks.net/CH3SNAS:Tutorials/ffp-packages.
alles ging zoals daar voorgeschreven, alles blijft ook werken : SSH/web interface ...
MAAR als ik nu in explorer mijn schijf wil benaderen krijg ik zeer zelden mijn content te zien (ze staat dus nog op de schijf) maar ik krijg quasi constant dit :

"X: is niet toegankelijk.

Kan geen configuratiegegevens bij de domeincontroller lezen omdat de computer niet beschikbaar is of omdat de toegang is geweigerd ...

Wat moet ik doen ?
Alvast bedankt!

[EDIT] ik had ingesteld om berichten te krijgen per mail : nu zie ik dat mijn NAS constant dit aan het versturen is :
Hello Administrator,

A Hard Drive Has Failed

Sincerely,
Your CH3SNAS

[ Voor 14% gewijzigd door Xzero14 op 29-11-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wat ik wou vragen : is er een manier om de NAS te defragmenteren ? in tools als defraggler en de windows tool komt hij niet tevoorschijn... Komt dit door de EXT2?
Nee, dat komt niet door ext2, maar door samba. Je kunt netwerkshares niet defragmenteren. De NAS zelf heeft geen mogelijkheden tot defragmentatie. Je kunt er zelf wel iets opzetten, maar normaal gesproken is het niet noodzakelijk/nuttig om ext2 partities te defragmenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Killion schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 23:19:
Als ik na de rechten kijk van mijn Video Map staat daar dat Iedereen alles mag doen, echter bij BT:

Iedereen: Blanco
root (Unix user\root)
root (unix group\root)

allemaal blanco.

Als ik dan na een bestand kijk zie ik dat ik alleen maar read only rechten heb met iedereen.
root Unix user heeft schrijven+lezen
root user group heeft ook alleen lezen.
Is een rechten kwestie. Standaard maakt hij de user root eigenaar van de bestanden. Daardoor kun je niks mee en zie je de bestanden meestal niet eens.

Een paar pagina's terug is hier uitvoerig over gesproken, zoek maar eens op 'chmod'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
Scorpinus schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:11:
[...]

Is een rechten kwestie. Standaard maakt hij de user root eigenaar van de bestanden. Daardoor kun je niks mee en zie je de bestanden meestal niet eens.

Een paar pagina's terug is hier uitvoerig over gesproken, zoek maar eens op 'chmod'.
Dat had ik inderdaad al gekeken, echter kom ik daar alsnog niet uit. Als ik op FTP kijk en de chmod probeer aan te passen krijg ik alsnog access denied.

"Status: Rechten verzetten van '/Volume_1/BT/complete/kannietverwijderen' naar '777'
Commando: SITE CHMOD 777 kannietverwijderen
Antwoord: 550 Could not change perms on kannietverwijderen: Operation not permitted"

huidige chmod is op folder is 755, en losse muziek bestanden in kannietverwijderen is 644

Ik begin nu met me handen in het haar te zitten gezien ik meerdere dingen via BT gedownload heb, en dus niet kan verplaatsen.

[ Voor 29% gewijzigd door Killion op 30-11-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Killion schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:33:
Dat had ik inderdaad al gekeken, echter kom ik daar alsnog niet uit. Als ik op FTP kijk en de chmod probeer aan te passen krijg ik alsnog access denied.
Root is op dit moment eigenaar, en je gaat vast niet naar je NAS als root via FTP. Je zult toch echt via telnet of ssh moeten gaan. En dan zelf chmod moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
Scorpinus schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:15:
[...]

Root is op dit moment eigenaar, en je gaat vast niet naar je NAS als root via FTP. Je zult toch echt via telnet of ssh moeten gaan. En dan zelf chmod moeten gebruiken.
Merkwaardig, zojuist dns geformat, geflashed met v1.05 en alsnog maakt het easysearch utility root de eigenaar. Ik vind het debiel dat dat niet ergens op de dlink pagina wordt weergegeven. Vooral gezien ik voor telnet bepaalde non-dlink software dien te installeren.

EDIT: Oké nu wordt ik echt gek.. zojuist als test een torrent van mininova gehaalt, toegevoegd via webinterface. Na download op "STOP" gedrukt, en "Remove COmpleted" gedrukt. Vervolgens kon ik deze gewoon verwijderen.

Maar ja, ik denk - probeer het nog es om zeker van te zijn, en download dezelfde torrent EN een extra torrent met muziek van een game. De wallpaper torrent - kon ik gewoon verwijderen.. de muziek niet...
Nu probeerde ik het nogmaals met een wallpaper torrent -> download complete 'stop" proberen te verwijderen: permission denied.
Druk op remove completed: probeer nogmaals te verwijderen: permission denied..

[ Voor 36% gewijzigd door Killion op 30-11-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Killion schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:53:
Merkwaardig, zojuist dns geformat, geflashed met v1.05 en alsnog maakt het easysearch utility root de eigenaar. Ik vind het debiel dat dat niet ergens op de dlink pagina wordt weergegeven. Vooral gezien ik voor telnet bepaalde non-dlink software dien te installeren.
Standaard heeft hij niet meer users dan root. Het is inderdaad vaag dat hij spul voor je download waar je eigenlijk niets mee mag. Je kunt wel shares aanmaken met nieuwe users, en dan met die users connecten naar de shares. Alles wat je daar dan inzet mag je ook weer verwijderen etc.

Maar spul wat de nas er zelf neerzet zal standaard als user root gebeuren (aangezien de applicaties als root draaien). Wil je dit veranderen zit je alweer aan de funplug en telnet vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
Scorpinus schreef op zondag 30 november 2008 @ 16:24:
[...]

Standaard heeft hij niet meer users dan root. Het is inderdaad vaag dat hij spul voor je download waar je eigenlijk niets mee mag. Je kunt wel shares aanmaken met nieuwe users, en dan met die users connecten naar de shares. Alles wat je daar dan inzet mag je ook weer verwijderen etc.

Maar spul wat de nas er zelf neerzet zal standaard als user root gebeuren (aangezien de applicaties als root draaien). Wil je dit veranderen zit je alweer aan de funplug en telnet vast.
Ik heb mijn bovenstaande post aangepast. Misschien dat jij iests weet? :X

[ Voor 6% gewijzigd door Killion op 30-11-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Killion schreef op zondag 30 november 2008 @ 16:37:
k heb mijn bovenstaande post aangepast. Misschien dat jij iests weet? :X
Ik zou de funplug (10 seconden werk en niet schadelijk en zo weer te verwijderen) installeren en even snel via telnet kijken wat voor rechten die bestanden krijgen.

Misschien kun je via google kijken hoe je de standaard rechten van die BT client kunt aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzero14
Ik denk dat ik een serieus probleem heb :s.

Ik kan niet meer aan mijn CH3SNAS :s
  • telnet kan ik niet aan omdat die gechmod is
  • ssh kan ik niet meer aangezien ik de user had verwijderd via webinterface (door die login kon ik namelijk niet meer aan mijn files).
    • Toen kon ik dus terug aan mijn bestanden .. dacht dat ffp folders op de schijf deleten wel genoeg zou zijn om telnet terug draaiende te krijgen, maar blijkbaar niet :s !!
    • en nu kan ik dus ook al niet meer aan mijn files.
What should I do ?

Ciao,
Ps: terug naar factory settings al geprobeerd maar levert niets op ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Xzero14 schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:37:
Ik denk dat ik een serieus probleem heb :s.

Ik kan niet meer aan mijn CH3SNAS :s
  • telnet kan ik niet aan omdat die gechmod is
  • ssh kan ik niet meer aangezien ik de user had verwijderd via webinterface (door die login kon ik namelijk niet meer aan mijn files).
    • Toen kon ik dus terug aan mijn bestanden .. dacht dat ffp folders op de schijf deleten wel genoeg zou zijn om telnet terug draaiende te krijgen, maar blijkbaar niet :s !!
    • en nu kan ik dus ook al niet meer aan mijn files.
What should I do ?

Ciao,
Ps: terug naar factory settings al geprobeerd maar levert niets op ...
Even googelen, ik had dit probleem ook. Fonz heeft ergens op een forum (weet niet meer waar) een aangepaste funplug staan met alleen telnet.sh er in met de juiste start rechten. Dan hoef je die alleen op je Volume_1 te zetten en je nas te rebooten.

Even zoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Is het ook mogelijk om bepaalde script te laten starten op het moment dat je via ssh inlogt?

Zou ik dat in LOGIN.sh moeten zetten? En wat doet SERVERS.sh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Een aanvulling / verbetering voor de TS

De nieuwste versie voor de DNS323 of CH3SNAS (4.4.9) van TwonkyMedia staat hier, de directe download link staat hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Is het ook mogelijk om bepaalde script te laten starten op het moment dat je via ssh inlogt?
Zet het in ~/.profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:49
Ook ik heb na veel rondkijken een CH3SNAS gekocht. Nu heb ik al wat zitten rondkijken en gelezen in dit topic, maar ik twijfel nog een beetje wat ik moet doen. Wat ik graag met de nas wil kunnen is:
  • NZB's downloaden, checken, repareren, uitpakken, overbodige files deleten en bestanden verplaatsen naar een andere dir. Ook lijkt het me handig als ik de NZB files, bijvoorbeeld via ftp, in een directory kan zetten, en dat ze dan automatisch gedownload worden.
  • FTP server, maar zover ik weet is de standaard goed te gebruiken.
  • Zowel de schijven als de fan uit laten schakelen bij idle.
Nu ben ik een complete linux-leek, dus het lijkt mij het prettigst als ik het linux gedeelte maar 1 keer hoef te configureren en de rest via bijvoorbeeld een web-interface zou kunnen regelen. Het volgen van een uitgebreide howto moet nog wel lukken, ik heb Debian met ssh al draaiend op een usb-stick gekregen.

Mijn vraag is eigenlijk: Welke howto's en in welke volgorde moet ik gebruiken om voor elkaar te krijgen wat ik wil? Is Debian nog nodig om te doen wat ik wil, of zijn er ondertussen andere opties? Alvast bedankt!

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Phr34k schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:22:
Ook ik heb na veel rondkijken een CH3SNAS gekocht. Nu heb ik al wat zitten rondkijken en gelezen in dit topic, maar ik twijfel nog een beetje wat ik moet doen. Wat ik graag met de nas wil kunnen is:
  • NZB's downloaden, checken, repareren, uitpakken, overbodige files deleten en bestanden verplaatsen naar een andere dir. Ook lijkt het me handig als ik de NZB files, bijvoorbeeld via ftp, in een directory kan zetten, en dat ze dan automatisch gedownload worden.
  • FTP server, maar zover ik weet is de standaard goed te gebruiken.
  • Zowel de schijven als de fan uit laten schakelen bij idle.
Nu ben ik een complete linux-leek, dus het lijkt mij het prettigst als ik het linux gedeelte maar 1 keer hoef te configureren en de rest via bijvoorbeeld een web-interface zou kunnen regelen. Het volgen van een uitgebreide howto moet nog wel lukken, ik heb Debian met ssh al draaiend op een usb-stick gekregen.

Mijn vraag is eigenlijk: Welke howto's en in welke volgorde moet ik gebruiken om voor elkaar te krijgen wat ik wil? Is Debian nog nodig om te doen wat ik wil, of zijn er ondertussen andere opties? Alvast bedankt!
Nee, debian is niet nodig.

NZB's downloaden doe ik via nzbget incl de webinterface. Je kunt dan je nzb's uploaden naar een directory waar hij elke x seconden in kijkt. Ook kan hij checken, repairen en uitpakken. Je kunt dit allemaal via de webinterface van nzbget volgen. Staan genoeg howto's hier in dit topic.

Ftp zit er standaard in en is via de webinterface te configureren.

Er is een fan script die je fan zou moeten kunnen regelen. Ik gebruik hem zelf niet dus ook even zoeken in dit topic.

Volgorde maakt niet zoveel uit, bovenstaande onderdelen raken elkaar niet dus kun je in elke gewenste volgorde installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:44

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Heb hem vandaag gekregen. Vanavond dus wat te doen. Ben benieuwd... Hoor hele postive reakties en vandaar dat ik hem ook heb gekocht.

Natuurlijk Fan-plug installeren... :+

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scorpinus schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:42:
[...]

Nee, debian is niet nodig.

NZB's downloaden doe ik via nzbget incl de webinterface. Je kunt dan je nzb's uploaden naar een directory waar hij elke x seconden in kijkt. Ook kan hij checken, repairen en uitpakken. Je kunt dit allemaal via de webinterface van nzbget volgen. Staan genoeg howto's hier in dit topic.

Ftp zit er standaard in en is via de webinterface te configureren.

Er is een fan script die je fan zou moeten kunnen regelen. Ik gebruik hem zelf niet dus ook even zoeken in dit topic.

Volgorde maakt niet zoveel uit, bovenstaande onderdelen raken elkaar niet dus kun je in elke gewenste volgorde installeren.
was het niet zo dat debian op een usb stick nodig is omdat anders de schijven niet uitschakelen (omdat de standaard linux versie om de zoveel tijd wat in een log file schrijft en daarmee de schijven weer activeert) of kan je dit ook met een standaard firmware en 2 hdd's voor elkaar krijgen?

(sta ook op het punt om er 1 te kopen)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Prulleman schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:36:
was het niet zo dat debian op een usb stick nodig is omdat anders de schijven niet uitschakelen (omdat de standaard linux versie om de zoveel tijd wat in een log file schrijft en daarmee de schijven weer activeert) of kan je dit ook met een standaard firmware en 2 hdd's voor elkaar krijgen?
Dat is als je debian wilt gebruiken...ik gebruik geen debian, is niet nodig voor wat ik er mee wil (torrent, usenet en backup).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:02
Van het weekend heb ik mijn CH3SNAS gehaald :) Ik wil 'm gebruiken als backup voor data op div computers en als printserver. Ik had wel wat gezeur met ip instellingen (ik kom 'm niet vinden op het DHCP gestuurde netwerk). Na zijn ip adres vast te hebben gezet op de router loopt alles smetteloos!

Maar: Ik loop tegen een probleempje aan waar ik tot dusverre nergens over heb gelezen. De printerserver is traaaaaaaaaaag. Als ik een word document print met "hallo wereld" duurt het 1 minuut voordat de printer begint de draaien. Mijn oude printserver (sitecom network storage router) reageerde instantaan. En ook rechtstreeks aansluiten is hypersnel.

Is hier iets op te vinden?
- ofwel: kan ik rechtstreeks op de printerport printen door te printen op het ip-adres. ik krijg de indruk dat de opdracht wordt opgehouden of zelfs geprocessed op de NAS. Ik wil zoveel mogelijk op mijn laptop processen. De nas is dan alleen doorgeefluik. Ik heb al iets geprobeerd (printen op de ip poort als raw, en als lpr: beiden werken niet. of hangt dat af van de juiste benaming van de poort of van de printerqueue?)
- weten jullie van een tweak die het probleem verhelpt?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzero14
Ok ik heb terug controle over mijn apparaat :),
enkel zit ik nog steeds met hetzelfde probleem : zodra ik de ssh connectie toevoeg creeëert hij de group umtp en de user sshd (kan ik zien in de webinterface), zodra dit is gebeurd heb ik geen autorisatie meer om aan mijn files te komen in explorer ... Heeft er iemand dit probleem al gehad ? mogelijke oplossing ?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben hier nieuw op het forum, en wil graag deze Ch3 snas gaan aanschaffen.

Voordat ik dat doe wil ik eerst nog een paar belangrijke dingen weten.

Ondersteund de ch3snas, NTFS geformatteerde schijven?

En kun je er een interne harde schijf instoppen van 1TB? want met de 1.5TB waren problemen dacht ik?

Met voorbaat dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:54:
Hallo,

Ik ben hier nieuw op het forum, en wil graag deze Ch3 snas gaan aanschaffen.

Voordat ik dat doe wil ik eerst nog een paar belangrijke dingen weten.

Ondersteund de ch3snas, NTFS geformatteerde schijven?

En kun je er een interne harde schijf instoppen van 1TB? want met de 1.5TB waren problemen dacht ik?

Met voorbaat dank! :)
NTFS zal lastig gaan, daar hij onder Linux draait en alles met ext2 formateerd wordt.
Verder heb ik er 2 x 1GB Samsung schijven in zitten en het loopt als een trein.

Ga op dit moment de fan_plug installeren zodat ik mijn tooltjes kan gebruiken.. ;-)

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap het niet, onder linux? ext2? ik heb zelf windows xp, en wil er graag grotere bestanden opgooien dan 4gb.

heeft iemand zijn interne schijven ntfs geformatteerd? en werkt dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:42:
ik snap het niet, onder linux? ext2? ik heb zelf windows xp, en wil er graag grotere bestanden opgooien dan 4gb.

heeft iemand zijn interne schijven ntfs geformatteerd? en werkt dat goed?
Wat ik bedoel is dat er een Linux OS op draait, dus geen windows.. Maar het ext2 filesysteem kan prima met 4GB bestanden overweg en groter.
En aangezien linux geen NTFS filesysteem kent, zal dat dus niet lukken.

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoe formatteer je dan een interne harde harddisk in ext2? met de nas zelf?

en maakt het dan wat als er xp op je pc staat of heeft dat er niks mee te maken?

en herkent xp die de bestanden dan die er op de nas staan met de geformatteerde schijf ext2?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:58:
en hoe formatteer je dan een interne harde harddisk in ext2? met de nas zelf?
Als jij de schijven in de nas doet zal hij ze formateren... en kan je ze gebruiken..

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dankje nog ff geedit zal fijn zijn als je daar ook antwoord op kan geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:02:
ok dankje nog ff geedit zal fijn zijn als je daar ook antwoord op kan geven ;)
Xp heeft er niets mee te maken, voor je windows pc is het gewoon een windows schijf... Werkt prima.

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supernova schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:04:
[...]

Xp heeft er niets mee te maken, voor je windows pc is het gewoon een windows schijf... Werkt prima.
Oke heel erg bedankt! _/-\o_

Ga er ook een aanschaffen ;)

nog een heel klein vraagje: zou de xbox360 deze nas ook zien? want van de ps3 weet ik het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:06:
[...]

Oke heel erg bedankt! _/-\o_

Ga er ook een aanschaffen ;)

nog een heel klein vraagje: zou de xbox360 deze nas ook zien? want van de ps3 weet ik het...
Ik zou niet weten waarom hij het niet zo doen en verder zijn er genoeg tutorials te vinden die het wel mogelijk maken.. TwonkeyVision is er zo een die werkt.. Hebt het gezien maar niet getest. Heb zelf een PS3.

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thnx man :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
Hij werkt bij mij nu prima er zijn alleen nog wel een aantal onduidelijkheden. Er bestaan nogal wat conflicten op mijn NAS over het verwijderen van files.

Een useraccount met alle rechten via ftp kan geen files deleten die geupload zijn mbv samba (windows verkenner) Als ik via de netwerkschijf in deze computer files delete is dit soms geen probleem. Toch komt het voor dat ik files niet kan verwijderen... niet via windows netwerk en ook niet via ftp. Wanneer ik inlog via telnet en kijk welke rechten de files hebben en wie de beheerder is valt het mij op dat zelfs files waar ik zelf eigenaar van ben ik niet kan verwijderen (onder mijn account). Hoe kan ik dit rechten probleem oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Tja, er zijn zo nog een paar van die kleine maar ambetante dingetjes.

Als ik met Explorer via ftp naar de dns-323 ga, kan je rechts klikken en kiezen voor "doel opslaan " en dan wordt de toegang geweigerd.
Als ik gewoon links klik op het bestand, vraagt windows wat ik wil doen (openen, opslaan,...) Als ik dan kies voor opslaan, lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09-2011
Hallo Hier,

Leuk om te zien dat mijn postnzbget.sh scriptje ook op de CH3SNAS gebruikt wordt
Gemaakt voor op de MyBook maar kan ook op andere systemen gebruikt worden.

Ik lees alleen nogal wat troubles om het werkend te krijgen ...

Allereerst kun je downloaden van http://www.mediafire.com/?yaljnc3dzvv
Zorg ervoor dat alle bestandsverwijzingen kloppend gemaakt worden en dat de
directory waar unrar staat in het PATH is opgenomen.
nzbdir=/mnt/HD_a2/ffp/Downloads/nzb/
Maak hier van
nzbdir=/mnt/HD_a2/ffp/Downloads/nzb (Dus zonder de "/" )

Activeren middels onderstaande optie in /etc/nzbget.conf
PostProcess=~/postnzbget.sh
let op ~=home directory van de user die het script uitvoert, je kunt hier ook een ander pad van maken
zorg er wel voor dat er read en execute rechten op de file staan

chmod -R 766"$1" (geen spatie)
Gewoon script downloaden, dan staat het goed.

$nzbdir/message.txt
Hier kun je nog wat logging vinden

Ik las wat over het overschrijven van bestanden
Dit kan in principe niet gebeuren, aangezien eerst een doeldirectory wordt gemaakt
mkdir "$destdir"

En "-o-" wordt meegegeven met unrar (niet overschrijven)
unrar x -y -o- -p- "$rar" "$destdir"

Suc6 :)

[ Voor 12% gewijzigd door ReMiA op 03-12-2008 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ReMiA schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:40:
Hallo Hier,

Leuk om te zien dat mijn postnzbget.sh scriptje ook op de CH3SNAS gebruikt wordt
Gemaakt voor op de MyBook maar kan ook op andere systemen gebruikt worden.
enige wat ik jammer vind aan je script is dat deze redelijk beperkt is in haar mogelijkheden

ikzelf gebruik
http://www.aroundmyroom.com/ch3snas-funplug/unpak-update.rar

een voor de ch3snas aangepast scriptje waarin bestanden die gedownload worden in specifieke folders geplaatst worden (nav wat er gevonden wordt uit bestandsnaam / newsgroup)

Script werkt redelijk goed en geeft af en toe een error als er een CRC error is mbt een RAR bestand of zorgt ervoor dat af en toe mijn nzbget blijft hangen omdat er een ander vaag 'unrar' process stopt.

Misschien een idee om dat script wat meer naar de CH3SNAS aan te passen.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09-2011
zeroday schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:51:een voor de ch3snas aangepast scriptje waarin bestanden die gedownload worden in specifieke folders geplaatst worden (nav wat er gevonden wordt uit bestandsnaam / newsgroup)
ook mijn scriptje maakt een doelfolder aan aan de hand van de bestandsnaam,
maar als je gaat zoeken zijn er nog veel meer scriptjes die min of meer hetzelfde doen.

Wat ik er onlangs nog aan heb toegevoegd is dat hij de unrar skipped als er een _brokenlog.txt staat
aangezien ik de par2 op mijn desktop draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzero14
"enkel zit ik nog steeds met hetzelfde probleem : zodra ik de ssh connectie toevoeg creeëert hij de group umtp en de user sshd (kan ik zien in de webinterface), zodra dit is gebeurd heb ik geen autorisatie meer om aan mijn files te komen in explorer ... Heeft er iemand dit probleem al gehad ? mogelijke oplossing ?"

Niemand een idee ? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinkil
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 08:55

Twinkil

CTRL-A CTRL-Q

Ik gebruik fonz_funplug_0.3_w_fan_control.rar (http://wiki.dns323.info/hardware:fan) en heb het probleem dat mijn schijf niet in powersafe mode gaat. Dit staat echter wel ingesteld in de webadmin pagina (5 minuten). Ik weet zeker dat niemand iets schrijft naar de NAS.

Kan het zijn dat de funplug iets wegschrijft en zo de harddisk actief houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoD Cerberus schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:50:
Is het wel mogelijk om een 1.5TB schijf te partitioneren naar 1TB zodat ie in ieder geval bruikbaar is totdat de firmware-ondersteuning voor 1.5TB er is ?
Of een andere oplossing hiervoor natuurlijk ?
heb je 2x 1.5TB al aan de praat? of is het nog niet binnen??
ben wel benieuwd, ga binnen een paar weken ook een CH3SNAS aanschaffen en zou liever voor 3TB gaan dan voor 2 natuurlijk!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik kernel-mode NFS om mn NAS. Als ik rsync vanaf een linux machine gaat dat goed maar ik merk dat de CPU nogal veel load krijgt. Nu als ik files ga unrarren op het NAS heb ik een hoge load:

CPU: 0% usr 46% sys 0% nice 0% idle 2% io 0% irq 51% softirq
Load average: 5.79 5.99 6.25
PID PPID USER STAT VSZ %MEM %CPU COMMAND
10767 1 root RW 0 0% 29% [nfsd]
10772 1 root SW 0 0% 24% [nfsd]
10770 1 root SW 0 0% 15% [nfsd]
10766 1 root SW 0 0% 10% [nfsd]
10768 1 root SW 0 0% 10% [nfsd]
12334 12244 root R 1360 2% 2% top

Kan ik iets doen om de performance te verbeteren? Het enige wat nu gebeurt: paar nfs-exports gemount en 1x 14gb unrarren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

Prulleman schreef op woensdag 03 december 2008 @ 16:28:
[...]

heb je 2x 1.5TB al aan de praat? of is het nog niet binnen??
ben wel benieuwd, ga binnen een paar weken ook een CH3SNAS aanschaffen en zou liever voor 3TB gaan dan voor 2 natuurlijk!
De schijven stonden in backorder, krijg ze waarschijnlijk volgende week, dan kan ik ermee testen. Best kans dat ik moet wachten tot conceptronic de nieuwe firmware uitbrengt. Volgens berichten hier is die binnen een week of 3 wel te verwachten.

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de funplug nodig om te streamen met NFS???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:07:
Heb je de funplug nodig om te streamen met NFS???
Ja

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdvries
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-03-2023
Ik ben recentelijk tegen een probleem aangelopen met de conceptronic CH3SNAS waardoor het met een nieuwe linux kernel (die bijvoorbeeld bij Ubuntu intrepid 8.10 zit) niet meer mogelijk is om bestanden weg te schrijven op de CH3SNAS SAMBA share via het netwerk. Dit heeft te maken met de unix extensions van Samba die in Samba versie 3.0.24, die in de CH3SNAS gebruikt wordt, niet goed werken. Voor meer details zie dit bug report:

https://bugs.launchpad.ne...+source/linux/+bug/286828

Quote uit de comments hiervan:

---------
Thierry Carrez wrote on 2008-12-01: (permalink)

mipper:
This is a bug about servers claiming they support something that they don't. If client stuff makes use of that "something" and trust servers to properly implement what they claim they do, it doesn't work. It happens that the client stuff in Intrepid takes advantage of those advanced features, while the client stuff in hardy didn't.

The fix:
Fix your server by upgrading to a non-affected version.

However, we understand that the server might not be easily upgradable. For example it might be a closed NAS box with a sucky warranty. For those few stuck with buggy servers, we provide the following workarounds:

- If you have access to the samba configuration on the server, you can add "msdfs root = no" in smb.conf
- If you have no access whatsoever to the server, a new kernel providing a "nodfs" client-side mount option is being published. You will be able to use that option to turn off the advanced features in the client stuff for Intrepid.
------

Alle nieuwe linux distributies die uitkomen zullen tegen dit samba probleem met de CH3SNAS aan gaan lopen. Het is dus zaak om dit te fixen. Volgens bovenstaand bug report is in samba versie 3.0.26 dit probleem opgelost.

Nu weet ik niet of en wanneer conceptronic een samba versie van 3.0.26 of hoger in de firmware gaat opnemen. Weet iemand of ik de samba server kan upgraden door middel van funplug tot het moment dat dat zover is?

UPDATE:
Ik heb zelf al het antwoord gevonden op de eigen vraag; dit kan met funplug en zit in de extra-packages directory.

[ Voor 3% gewijzigd door mdvries op 06-12-2008 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer het export bestand (voor NFS) te wijzigen m.b.v. notepad++.
Als ik het bestand op wil slaan krijg ik de volgende melding:

Save failed

please check whether if this file is opened in another program

Kan iemand mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 09:29
Hallo daar,
Ik ben aan het denken om een Conceptronic CH3SNAS te kopen voor backup doeleinden, maar nu ben ik benieuwd of er iemand wat tips heeft voor me.

Ik heb thuis een macbook en een oude windows xp pc die als server dienst doet. Ik zou graag het volgende willen backuppen:
- heel mn macbook
- server OS partitie
- server data partitie

Wat zijn de dingen waar ik op moet letten bij backup softare en is de CH3SNAS daar geschikt voor?
Lijkt me wel prettig als de backup software alleen de wijzigingen backupt...

ido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoopGraaf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-10-2023
Heb vandaag een ook een NSA gekocht van conceptronic.

Ben het een en ander nog aan het uitzoeken.
Maar wat mij nu niet lukt is het configureren van de printer server.

Ik heb mijn printer(Canon i850 usb) aan gesloten op de USB ingang.
Maar hoe kan ik er dan naar printen, wat moet ik voor adres opgeven bij een printer toevoegen.

Zodat ik een printer kan selecteren bij het afdrukken in Word.

Ik kom er gewoon niet uit, omdat ik nog nooit met printer servers heb gewerkt. 8)7 :? :?

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Als je met windows explorer naar je nas gaat (\\<nas-naam>) en je printer staat aan. Dan zie je daar 'lp' staan als printer. Rechter muisknop ....installeren. Je hebt wel de drivers voor de printer op je pc nodig. Die moet je eerst installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzero14
Heb nu ongeveer alles draaiende gekregen, maar mijn backup (rsync via cron) wilt nog niet mee ...

Hij delete namelijk niet de files die niet meer bestaan op Volume 1, het rare is dat als ik deze regel gewoon uitvoer (dus niet via de cron, hij wel de files delete ...)

dit is de regel :

code:
1
/mnt/HD_a2/ffp/bin/rsync -av --delete /mnt/HD_a2/ /mnt/HD_b2/ >> /mnt/HD_a2/ffp/log/rsync.last.log 2>&1

Iemand raad ?
Alvast bedankt :)

[EDIT] dit staat in de log
code:
1
2
3
4
rsync: readlink_stat("/mnt/HD_b2/HD_a2/Karla/Business/InBev bestanden/MOBILITY/Mobility process Action plan.xls") failed: Input/output error (5)
... (soortgelijke)
cannot delete non-empty directory: HD_a2
IO error encountered -- skipping file deletion

Nu ik heb al geprobeerd deze files manueel weg te krijgen met rm, maar hij blijft input/output error geven..

[ Voor 31% gewijzigd door Xzero14 op 07-12-2008 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeuf
  • Laatst online: 10-08 10:31
Na > 5 uur lezen en zoeken op dit forum nog niet geheel gevonden wat ik zocht.

(de CH3SNAS is via TNT onderweg. :) )

Wat ik heb gevonden is de bottleneck van de NAS (cpu en mem) de downloadsnelheid wat betreft SABNZB+. Mensen op het forum komen niet hoger uit dan 500kb/s.
Iemand opperde dat het met HELLANZB sneller ging en kwam tot 900Kb/s

Dan is er ook nog NZBGET....

1. weet iemand of een van de progies boven genoemd toch een volle verbinding van mijn ISP aankan (15 MBit Lijntje) of dat ik voor snelle donwloads toch mijn vista bak moet opstarten.
(ik weet dat ik hem snachts aan kan laten staan en dat ik sochtends ook met 500kb/s toch mijn 4,6 GB MKVtje binnen heb, maar toch...)

2. voor NZBGET hoef ik geen linux (debian) te chrooten? werkt dat onder het standaard linux OS op de NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
@Sjeuf

1. Haal met NZBget de max van mijn internetverbinding (8Mbit) of newsaccount (heeft piek/dal).
2. Werkt idd met de fun_plug, dus geen chroot en zo.

Is volgens mij de makkelijkste manier.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeuf
  • Laatst online: 10-08 10:31
@ cihuacoatl

thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
ik haal mijn max van 20mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05:45
Kenhas schreef op maandag 22 september 2008 @ 09:30:
Verschillende van die sites geprobeerd die kijken of alle poorten dicht zijn. Alles zou dicht moeten zijn.

Gisteren eens gewoon telefoonkabeltje uit mijn modem getrokken en toch komt de dns-323 later op de avond zomaar uit standby. Dus daaruit kan ik afleiden dat het niet van buitenaf komt.

Zal dan vanavond eens proberen te vinden door die netgear bakskes te verwijderen.
heb je al een oplossing gevonden mbt het spontaan uit standby komen?. Ikzelf heb de CH3SNAS en die komt continue uit de standby modus zonder noemenswaardige reden. Ik hab inmiddels de diverse biosjes geprobeerd maar zonder bevredigend resultaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de nfs server handmatig opstart met een telnetsessie (sh /mnt/HD_a2/ffp/start/nfsd.sh)
werkt hij prima.

Moet je de nfs server altijd handmatig opstarten of kan dit ook via een commando in het fun_plug bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:00:
Als ik de nfs server handmatig opstart met een telnetsessie (sh /mnt/HD_a2/ffp/start/nfsd.sh)
werkt hij prima.

Moet je de nfs server altijd handmatig opstarten of kan dit ook via een commando in het fun_plug bestand?
Even contoleren of de executable bit aan staat, of anders aanzetten met chmod a+x nfsd.sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Laatst online: 05-09 16:14
Klopt het dat de downloadsnelheid van de CH3NAS inzakt als er een par/rar operatie gaande is? Ik loop tegen het probleem op dat de harde schijf van mijn pc vol begint te lopen en ik dacht dat de CH3NAS misschien een leuke oplossing was om de downloadactiviteiten van mijn pc te verplaatsen naar de CH3NAS, maar ik wil wel dat de lijn volledig in gebruikt blijft als er een bestand wordt gerepareerd of uitgepakt. Snelheid bij downloaden en uitpakken is een pré. Werk nu met Newsleecher, maar ben ook bekend met Sabnzbd en NZBGet.

Als de CH3NAS niet goed aan die eisen kan voldoen zal ik waarschijnlijk mijn hele pc gaan vervangen (zit nu nog een P4 3ghz in) en daar nog steeds alles op blijven doen uiteraard met minimaal een terrabyte aan schijfruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinkil
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 08:55

Twinkil

CTRL-A CTRL-Q

Wim H schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:32:
[...]

heb je al een oplossing gevonden mbt het spontaan uit standby komen?. Ikzelf heb de CH3SNAS en die komt continue uit de standby modus zonder noemenswaardige reden. Ik hab inmiddels de diverse biosjes geprobeerd maar zonder bevredigend resultaat..
Controleer in de normale admin beheer pagina of je een mail verstuurd met de melding of er genoeg diskspace is. Deze laat namelijk je schijven opspinnen.

Ik had een hetzelfde probleem. Wat ik in ieder geval ook heb gedaan is alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen en vervolgens alles weer opnieuw ingesteld. Zodoende kwam ik achter eerdergenoemde instelling (en ik weet zeker dat ik die voor de reset had ingesteld). Nu heb ik deze niet geconfigureerd en mijn disk spint niet meer op.

[ Voor 24% gewijzigd door Twinkil op 09-12-2008 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:43

PoweRoy

funky!

Hotzenwalder schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:07:
Klopt het dat de downloadsnelheid van de CH3NAS inzakt als er een par/rar operatie gaande is? Ik loop tegen het probleem op dat de harde schijf van mijn pc vol begint te lopen en ik dacht dat de CH3NAS misschien een leuke oplossing was om de downloadactiviteiten van mijn pc te verplaatsen naar de CH3NAS, maar ik wil wel dat de lijn volledig in gebruikt blijft als er een bestand wordt gerepareerd of uitgepakt. Snelheid bij downloaden en uitpakken is een pré. Werk nu met Newsleecher, maar ben ook bekend met Sabnzbd en NZBGet.

Als de CH3NAS niet goed aan die eisen kan voldoen zal ik waarschijnlijk mijn hele pc gaan vervangen (zit nu nog een P4 3ghz in) en daar nog steeds alles op blijven doen uiteraard met minimaal een terrabyte aan schijfruimte.
ga download snelheid gaat omlaag, uitpakken vergt cpu power waardoor minder rekenkracht is voor download/upload en dus inkakt.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Laatst online: 14-09 17:55
Ik heb sinds vorige week zondag ook de CH3SNAS. Werkt geweldig! Na wat leeswerk ben ik dus ook via de funplug add-ons aan het installeren. Echter heb is er 1 punt waar ik niet uit kom; Hoe configureer ik dropbear?

[ Voor 30% gewijzigd door Mattie84 op 10-12-2008 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
UniMatrix schreef op zondag 07 december 2008 @ 18:56:
@Sjeuf

1. Haal met NZBget de max van mijn internetverbinding (8Mbit) of newsaccount (heeft piek/dal).
2. Werkt idd met de fun_plug, dus geen chroot en zo.

Is volgens mij de makkelijkste manier.
Werkt die ook met de 0.4 versie van funplug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Ik krijg komende zaterdag als het goed is de CH3SNAS binnen met 2x WD10EACS. Nu wil ik natuurlijk meteen alles goed inrichten en de Fun-Plug installeren. De laatste versie 0.5 wordt aangeduid als beta, maar zijn hier goede ervaringen of juist veel problemen mee? Wil toch graag meteen alles up-to-date.

EDIT:
En nog een (wellicht veel te simpele) vraag: de D-Link 323 is dus exact hetzelfde als de Conceptronic CH3SNAS? Enkel een andere behuizing?

[ Voor 19% gewijzigd door Puck op 09-12-2008 17:52 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Mattie84 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:49:
[...]

Werkt die ook met de 0.4 versie van funplug?
Heb 0.5 gebruikt en dus geen ervaring met 0.4 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 05:10
Ik heb een DLINK DNS 323 en probeer nu al enige tijd om een bepaalde map op een HTTP/ FTP server automatisch te laten kopieren naar een map op de DLINK schijf.

Als ik de gebruikersnaam, wachtwoord en ftp adres invoer in bijvoorbeeld Firefox dan werkt dit vrijwel direct (soms 5 sec laadtijd). Iemand een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Iemand een idee wat het kan zijn?
Wat wat kan zijn? Je verteld niet wat je op de NAS probeerd en wat er dan mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
Cave_Boy:
Spindown van de harddisken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus

DoD Cerberus

blabla!

Vandaag de NAS en 2x 1.5TB seagate schijven binnen gekregen. Zoals verwacht loopt het formatteren vast op 94%
Heb meteen een mail gestuurd naar support desk en ga morgen maar s een telefoontje plegen die kant op.

Hoop toch wel dat dit snel wordt opgelost, aangezien mn NAS op dit moment niet echt bruikbaar is

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05:45
Twinkil schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:23:
[...]

Controleer in de normale admin beheer pagina of je een mail verstuurd met de melding of er genoeg diskspace is. Deze laat namelijk je schijven opspinnen.

Ik had een hetzelfde probleem. Wat ik in ieder geval ook heb gedaan is alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen en vervolgens alles weer opnieuw ingesteld. Zodoende kwam ik achter eerdergenoemde instelling (en ik weet zeker dat ik die voor de reset had ingesteld). Nu heb ik deze niet geconfigureerd en mijn disk spint niet meer op.
Had ik niet vermeld maar het resetten naar fabrieksinstellingen had ik al geprobeerd. Heaas zonder resultaat. Misschien dat een gedeeld RAID 1 en een JBOD niet geweldig samen gaan of dat de Seagate's 7200.10 niet compitabel zijn of dat gewoon de NAS niet naar behoren werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 05:10
Oeps effe meer info.

Spindown van de HDDś is het zeker niet. Heb het getest terwijl ze in down modus waren maar ook in up modus.

Als ik de Online / Offline handleiding bekijk met de legenda van de status dan heb ik zodra ik de download laat starten eerst Link file en na pakweg 1 minuut een Download fail. Terwijl de link etc. wel goed is.

Heb orginele Firmware van Dlink DNS 323 versie 1.04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus

DoD Cerberus

blabla!

Ik heb antwoord gehad van Conceptronic over de problemen met de 1.5TB schijven:
We realise that this is a problem for our customers and we are working on this issue, unfortunatly this is not finalized yet.
Our planning is to have an update somewhere beginning of next year (2009).
Das wel langer dan wat er eerst werd gemeld in dit topic :| helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 17:54

Nitai

Live the life you love.

Ik heb sindskort iets raars. Ik heb 2 schijven in de NAS zitten, een 500GB en een 1TB schijf.

Nu heet mijn eerste 500GB schijf Volume_1 en de 1TB schijf heet logischerwijs Volume_2 (JBOD opstelling).

Als ik vanuit Sabnzbd (op de Mac) download naar Volume_1 dan maakt hij er zelf een alias van Volume_1-1. Als ik daar ga kijken dan heb ik nog 98GB vrij van de 465GB. Kijk ik op Volume_1 dan zie ik dat er 63GB vrij is van de 457GB?

Ik snap er werkelijk niets van.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.