Ik heb funplug geinstalleerd volgens deze tutorial en dus ook de ssh verbinding etc. ingesteld en daadwerkelijk gebruikt, gisteren werkte deze dus naar behoren, maar vandaag kon ik ineens geen verbinding meer maken.RunaR schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:08:
[...]
Met een standaard fun_plug installatie werkt ssh nog niet, wel telnet. Misschien heb je die gisteren gebruikt.
Als je volledige toegang tot je ffp directory wilt hebben van uit windows: telnet naar je apparaat en ga naar /ffp. Klop daar in: chmod 777 -R . (inclusief de punt)
Om .sh files makkelijk te bewerken gebruik ik notepad++, die heeft kleur codering en dat leest wel makkelijk.
Als je fun_plug er af wilt hebben is de /ffp directory verwijderen voldoende, een format is niet nodig. Maar als je eigen scripts wilt draaien op de CH3SNAS zit je vast aan een funplug, Fonz Fun Plug is de makkelijkste.
Omdat ik geen toegang had tot de ffp directory vanuit windows en geen ssh of telnet sessie kon starten kon ik deze dus ook niet verwijderen en was een format nodig hiervoor.
Ik zal het nog één keer proberen en dan meteen ook de volledige toegang instellen.
Edit:
Helaas! Wederom "Network error: Connection Refused" en de ffp map is nog steeds "alleen lezen" kan ik nu "alleen lezen" van uitzetten.
De eerste SSH sessie (voor het opnieuw opstarten van de CH3SNAS) werkt dus, maar na herstart kan ik geen verbinding meer maken.
Ik zal de tutorial nog eens geheel doorlopen, maar dan vanuit de map "/mnt/HD_a2 #" (als in de screenshot in de tutorial) in plaats van vanuit de root "#" (als de tutorial doet vermoeden als je de screenshots niet bekijkt) en nu op het laatst voor de zekerheid telnet nog niet verwijderen voor de herstart en dan, indien ssh niet werk, kijken of telnet nog wel werkt.
Edit 2:
nu werkt ssh wel, ga nu telnet weer verwijderen en kijken wat er dan gebeurt.
Edit 3:
ook na het verwijderen van telnet en een herstart lijkt ssh te blijven werken ditmaal.
Zou het er dan toch aan gelegen hebben dat ik niet vanuit vanuit de map "/mnt/HD_a2 #" (als in de screenshot in de tutorial) maar van vanuit de root "#" (als de tutorial doet vermoeden als je de screenshots niet bekijkt) gewerkt heb de eerste 2 keer?
nu verder over de backups (vraag het maar even voor de zekerheid voor ik weer gefrustreerd raak
Als ik deze tutorial goed begrepen heb moet ik nu in ffp/start een bestand "editcron.sh" aanmaken en in de map ffp/bin een bestand snapshots.sh
Ik wil het script van sandergar in "[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-3..." gaan gebruiken en moet dit dan ook in snapshot.sh plaatsen (SRCPATH en DSTPATH aanpassen naar eigen wens
En dan zou dit de inhoud van editcron.sh moeten worden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| #!/bin/sh CRONTXT=/mnt/HD_a2/crontab.txt # start with existing conrontab /bin/crontab -l > $CRONTXT # add the snapshot command /bin/echo "00 2 * * 0 /mnt/HD_a2/ffp/bin/snapshot.sh" >> $CRONTXT # install the new crontab /bin/crontab $CRONTXT # clean up /bin/rm $CRONTXT |
Waarna ik editcron.sh vanuit een telnet of ssh sessie executable moet maken:
code:
1
| chmod a+x /mnt/HD_a2/ffp/start/editcron.sh |
[ Voor 43% gewijzigd door floriske.nl op 27-10-2008 09:54 ]