Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188428

Anoniem: 270615 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 21:51:
[...]

Kijk maar eens op http://www.htc.com/europe...List.aspx?p_id=44&cat=all.
Deze is echter voor een originele HTC en niet voor eentje met de T-mobile rom, en is volgens mij alleen te installeren als je wat hacks uitvoert vantevoren. Ik wacht liever even op de nieuwe rom van T-mobile, als die ooit komt.
Waarom staat die update niet hier dan:
http://www.htc.com/nl/Sup...List.aspx?p_id=44&cat=all

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 23:20

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Zo, ik heb het voor elkaar hoor... een TOUCH dual, waarvan het TOUCHscreen niet meer reageerd :? Vanmiddag bij de PDAshop geweest en die adviseerde mij om zelf een reparatie aan te melden bij HTC, dat schijnt makkelijker en sneller te zijn dan via hen. Well, fine, dat moet geen probleem vormen. Alleen kan ik op de Website van HTC hier niets over vinden. Morgen maar bellen dan... *zucht*

Overigens denk ik dat het ergens slecht contact is door die slider. Er zit ook wel erg veel speling in het schuifmeganisme. Ik moet het scherm open sliden en een beetje wrikken, dan wil het scherm wel gaan werken, maar erg practisch is het niet. Ik hoop dat de Touch Pro een beter schuif meganiek heeft. Dat word over een half jaar waarschijnlijk de opvolger van mijn dual (mits er geen betere kandidaat komt natuurlijk ;) ).

We've got that ring of confidence

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:03
Heb je al een hard reset e.d. geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Hard reset, andere screen protector, andere ROM. Niets hielp. En besides, als ik het halve toestel moet ontwrichten dan lijkt het me duidelijk geen SW aangelegenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:02

Boy

www.byoscoop.nl

Yukkie schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:10:
Hard reset, andere screen protector, andere ROM. Niets hielp. En besides, als ik het halve toestel moet ontwrichten dan lijkt het me duidelijk geen SW aangelegenheid.
idd, klinkt naar mijn mening gewoon als een HW-prob als bij het wrichten het opeens wel werkt...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Gister gebeld naar HTC, ook daar vroegen ze of ik al een hard reset had gedaan nadat ik mijn klacht had uitgelegd (Dôh!!!) maar ze bood ook meteen reparatie aan (althans, ze vroeg of ik hem misschien ter reparatie wilde aanbieden). toen kwam de vraag of ik em zelf wilde opsturen of dat zij hem moest laten halen. Heb wijselijk voor het laatste gekozen :) Maandag staat UPS voor de deur dus ik ben benieuwd.

Enige probleem(pje) is wel dat ik geen engelse orginele ROM meer kon vinden. Dus op mijn UK versie staat nu een nederlandse orginele ROM. Maar goed, we zien wel of ze daar moeilijk over doen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Yukkie schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:56:
Gister gebeld naar HTC, ook daar vroegen ze of ik al een hard reset had gedaan nadat ik mijn klacht had uitgelegd (Dôh!!!) maar ze bood ook meteen reparatie aan (althans, ze vroeg of ik hem misschien ter reparatie wilde aanbieden). toen kwam de vraag of ik em zelf wilde opsturen of dat zij hem moest laten halen. Heb wijselijk voor het laatste gekozen :) Maandag staat UPS voor de deur dus ik ben benieuwd.

Enige probleem(pje) is wel dat ik geen engelse orginele ROM meer kon vinden. Dus op mijn UK versie staat nu een nederlandse orginele ROM. Maar goed, we zien wel of ze daar moeilijk over doen of niet.
ik zou denken van niet...flashen ze toch ff hun eigen erin...tis toch duidelijk een HW probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-04 19:11

Eentje

houd van de vijver

Apart,

Ik heb het probleem juist steeds meer als mijn telefoon open geslide is.
Onderste buttons reageren niet als hij open is maar wel als die dicht is..

Irritant :(

Heb toestel nu 5/6 maand oid..

voor mij dus ook tijd om HTC te bellen dus..

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236235

weet iemand hoe het kan dat als ik via de verkenner video's overzet naar mijn harde schrijf op de pc dat het geluid het niet doet... Om video's af te spelen gebruik ik VLC en die zou toch mp4 filesmet geluid af moeten kunnen spelen.
Heeft iemand een idee, hoe dit kan, en hoe ik me filmpjes die gemaakt zijnmet de telefoon anders op me pc moet krijgen met geluid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-06 20:37
@Tonie24: Ik heb exact hetzelfde. Ik upload tegenwoordig mijn filmpjes naar youtube (private) en daar doen ze het wel. Ik heb nu de instellingen veranderd van mp4 naar h.263, maar nog niet getest of ze nu wel geluid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Eentje schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 15:02:
Apart,

Ik heb het probleem juist steeds meer als mijn telefoon open geslide is.
Onderste buttons reageren niet als hij open is maar wel als die dicht is..

Irritant :(

Heb toestel nu 5/6 maand oid..

voor mij dus ook tijd om HTC te bellen dus..
Daar begon het bij mij ook mee... ook na een maand of 6. Lijkt dus een structureel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177537

Ik ben nieuw hier, heb net de touch dual.

Mooi apparaat, ook interessante software gevonden op deze site.
Maar nu mijn probleem, ik krijg de software niet geinstalleerd?
Ik heb de software (mobialarm, googlemaps, slideactions) uitgepakt in een willekeurige map op de phone uitgepakt. Maar het installeren lukt niet? :(

Doe ik iets verkeerd, heeft iemand tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Er zijn verschillende soorten software voor pocket pc's en voor smartphone's.
Verder moet je dus een .cab of een .exe hebben. De .exe moet je via je pc/laptop installeren via usb, en de .cab moet je bijvoorbeeld in je geheugen of op de geheugenkaart zetten. Dit moet gewoon werken, misschien is het bestand gezipped dan eerst even uitpakken.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de software uitgepakt. Daarna probeer ik inderdaad de .cab file te installeren, maar er gebeurd niets.

Hoe kan ik zien welke windows mobile versie ik heb?
Kan het hier aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Nee, het zou moeten werken om WM5 en WM6. Normaal gesproken zou de telefoon het bestandje moeten openen en vragen om installatiegegevens. Vreemd dat het bij jou niet gebeurt, misschien even een soft-reset of opnieuw aan/uit en opnieuw proberen. Het kan ook aan het bestand liggen, maar die kans is kleiner.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die soft reset werkt inderdaad, super!
het programma met het .cab bestand is gelukt.
nu kom ik bij slideactions een xml bestand tegen.
als ik deze dubbelklik kom ik in een " file://\my docum......"

weet je toevallig ook hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

slideactions installeren is gewoon de .cab file aan klikken. in file explorer op je telefoon. Op een WM device is een cab file niet alleen een archive bestandje, maar ook een installer achtig iets. het xml bestand bevat vaak registry entires en installatie paden. Dus gewoon kopieren naar je telefoon een aanklikken maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de programma's allemaal draaien, had iets met Vista te maken......

Is het ook mogelijk om een nummer te bellen met stemcommando's?
Zoiets als voice dailing, maar dan de losse cijfers opnoemen?

Dit is samenwerking met een blue parrot carkit.

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Volgens mij is er geen enkele telefoon die dat kan. Lijkt me ook vrijlastig om dat te realiseren volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-04 19:11

Eentje

houd van de vijver

Yukkie schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:25:
Volgens mij is er geen enkele telefoon die dat kan. Lijkt me ook vrijlastig om dat te realiseren volgens mij.
Ik weet wel dat er software is wat alles opleest wat er op je scherm gebeurd en wat voor acties de telefoon onderneemt. Dit is meer bedoeld voor mensen met een visuele handicap.

Wellicht dat er ook een dergelijke functie bijzit die het mogelijk maakt voice dailing te gebruiken door het inspreken van individuele nummers.

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:57
Ik ga het toch vragen aangezien ik het nergens kan vinden maar:
• Shaps Advanced Config 2.1.0.0 is een handige tweak tool waarbij allerlei tweaks al in het programma zijn opgenomen waardoor ze eenvoudig uit te voeren zijn. Voor meer informatie klik op de link.
Ik krijg de melding dat ik een nieuwere versie van Microsoft .NET Compact Framework moet installeren en op de website van de applicatie staat een link ernaar toe maar dit is iets van 30mb klopt het dat ik dit echt moet installeren op de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik zit net even de nederlandse handleiding door te lezen van de touch dual en zie op de eerste pagina dit staan:
MACHT
Indrukken om het beeldscherm tijdelijk uit te schakelen. Gedurende 5 seconden ingedrukt houden om de stroom uit te schakelen. Voor meer informatie, zie "Opstarten" in dit hoofdstuk.Oogje voor keycord/riem
ik neem aan dat ze met "Macht" Power bedoelen :+

Overigens heb ik em vandaag werkend terug gekregen van de reparatie. Met als mooie verrassing dat HTC vind dat ik tot maart 2010(!!) garantie heb op het toestel. Er zat namelijk een printje bij van het reparatie bedrijf wat zij van de rma website afgeplukt hebben van htc. Die gaat dus mooi in de bewaar map :)

[ Voor 28% gewijzigd door Yukkie op 06-09-2008 15:23 ]

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 16:30
Ik heb dus van de week ook een KPN branded NIKI100/Touch Dual gehaald..! :) En het is leuk om ermee te rotzooien. :P

Andere roms erop zetten vind ik een beetje link, aangezien mijn apparaatje net nieuw is zou het zonde zijn als ik op zo'n manier de garantie om zeep help. Daarom juich ik zulke initiatieven toe: gewoon de dopod s600 driver die los te installeren is.. (zie post van Scoba)
Heb het overigens zelf nog niet aangedurfd, maar zal er van de week wel toe komen.. :)

Misschien is het al eerder genoemd, maar weet iemand een handige site (afgezien van Ebay) waar de headset audio conversie kabeltjes (mini usb to 3.5 inch jack) goedkoop te scoren zijn? Zelfs dealextreme verkoopt ze niet..! xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Misschien is het al eerder genoemd, maar weet iemand een handige site (afgezien van Ebay) waar de headset audio conversie kabeltjes (mini usb to 3.5 inch jack) goedkoop te scoren zijn? Zelfs dealextreme verkoopt ze niet..! xd
Volgens mij is dit wat je zoekt
http://www.amazon.com/3-5...er-T-Mobile/dp/B000UHY6XU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Ik heb de Touch-Project-rom en elke keer als ik naar de call-history wil, laat hij die kort zien en daarna verdwijnt hij weer. Ga ik voor de tweede keer naar de call-history, dan werkt het direct.
Na ongeveer een uur, moet ik weer 2 x naar de call-history om mijn gemiste oproepen te bekijken.

Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Da's eigenlijk perfect.. Nou ja, bijna perfect.. Ik denk dat ik voor mijn audio toch maar voor een draadloze bluetooth a2dp headset ga, van dealextreme.. Zo'n ever-e dingetje lijkt mij wel wat. Iemand ervaringen mee..?

• HenkEisDS
Ik gebruik zelf een bluetoothheadset van Phillips. Was eigenlijk veel te duur en heb spijt van mijn aankoop achteraf. Het is namelijk enorm irritant om hem elke keer aan te sluiten, kost me 30 seconden oid. Ik had wel een programmaatje om dit in 1 keer te doen, maar daar kan je dan weer niet mee handsfree mee bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb sinds gister ook de Touch Dual.
Bevalt me erg lekker.
Ik zoek alleen 1 optie,
Net als bij bijvoorbeeld een Samsung D600.
Dat wanneer je je toetsenbord uitschuift, je aanroep opneemt, en als je hem dichtdoet, de oproep 'wegdrukt' zegmaar.
Kan dit?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Volgens mij moet je dat wel ergens kunnen instellen, ik weet alleen niet waar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 21 september 2008 @ 19:10:
Volgens mij moet je dat wel ergens kunnen instellen, ik weet alleen niet waar :P
Heb alle menu's al gehad, zie het nergens :P

Ha gevonden:P, Telefoon instellingen -> Geavanceerd :D

[ Voor 10% gewijzigd door DennusB op 21-09-2008 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DennusB schreef op zondag 21 september 2008 @ 18:23:
Ik heb sinds gister ook de Touch Dual.
Bevalt me erg lekker.
Ik zoek alleen 1 optie,
Net als bij bijvoorbeeld een Samsung D600.
Dat wanneer je je toetsenbord uitschuift, je aanroep opneemt, en als je hem dichtdoet, de oproep 'wegdrukt' zegmaar.
Kan dit?
Met dit programmaatje kan je het instellen.
http://puna.net.nz/wm6/

Werkt goed.
Ik was op zoek naar een programma om voice dailing te doen met nummers. (dus 010-1111222 bijvoorbeeld).
Nu heb ik Cyberon Voice Commander gevonden. Dit programma wordt ook veel door HTC gebruikt.
In de engelse versie werkt het, maar ik zoek een NL versie.
Op de site van Cyberon wordt wel gesproken over een multi language pack waar ook NL in zit, heeft iemand deze versie?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 177537 schreef op zondag 21 september 2008 @ 20:08:
[...]

Met dit programmaatje kan je het instellen.
http://puna.net.nz/wm6/

Werkt goed.
Werkt zeker goed:) Wat ik zocht.
Bedankt

• dieselb0y
Hiervoor hebben we V&A

[ Voor 80% gewijzigd door DaannO op 25-09-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-10-2024
Hoi,

Verleden week was ik in VS, en was aan het twijfelen om een ipod nano mee te brengen.
Heb dan toch geen meegebracht, omdat ik wil kijken voor iets gelijkends als een ipod voor op mijn HTC.

Iemand die mij op weg helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Slide2Play heb ik op m'n Touch Plus.

Afbeeldingslocatie: http://img399.imageshack.us/img399/4006/s2p0061b030aiq5.jpg

Interface is bijna gelijk aan de iPod Touch (vergeleken met een vriend die een iPod Touch heeft).

Programma is gratis :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzzzzzzzzz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-05-2020
Ik ben half van plan om over een paar weken (als ik mijn abonement kan verlengen) dit toestel aan te schaffen.

Ik ben alleen bang dat ik een ingebouwde GPS ga missen (dat heeft mijn huidige p3300 wel). ik vroeg me dan ook af of er al geruchten zijn over een opvolger van de touch dual.. (net als de touch g3 maar dan dus met het toetsenbord van de dual..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het mogelijk om muziek naar een bluetooth carkit (ls3200 Parrot) te sturen?
Ik weet dat de touch a2dp heeft, en de parrot niet.
Maar is er dan geen manier om toch een verbinding op te bouwen?

Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb een bugje op m'n P5500

Ik heb de originele HTC NL rom erop.

Als ik een Word document open, dan gaat dat de 1e keer goed.

Sluit ik Word af (met het kruisje, waardoor hij echt helemaal weg is, en niet op de achtergrond blijft draaien).

Dan kan ik hem de volgende keer niet openen :S

Ik krijg wel "Word Mobile" bovenin te zien, maar ik zie nogsteeds de verkenner (vanuit daar open ik het Word documentje).

Pas als ik m'n telefoon opnieuw opstart, dan kan ik Word weer openen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkie80
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Even ter info, er is sinds vandaag een ROM-update te vinden op de HTC site! Ik heb hem nog niet kunnen downloaden omdat ie het op de één of andere manier niet doet, maar ben benieuwd of het nog een verbetering is! Ga het van 't weekend proberen als 't lukt...

zie http://www.htc.com/nl/sup...list.aspx?p_id=44&cat=all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Gaaf!

Als ik even tijd heb ga ik die proberen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

he? Kunnen we overgaan naar windows mobile 6.1 als je 6.0 hebt? Cool! moet eerst ff spulletjes backuppen...

ik had echt verwacht dat je hiervoor moest gaan betalen, dat het een nieuwe windows mobile versie zou zijn...

Edit: hmm, krijg een 404 error page not found...gaat iets mis bij hun op de site...

[ Voor 50% gewijzigd door Boy op 10-10-2008 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Bij mij werkt hij niet.
Hij zegt dat m'n serienummer ongeldig is
Mijn serienummer

HT802GCxxxx

Het is geen unbranded HTC, maar eigenlijk een T-mobile MDA Touch Plus. Ik heb er nu de officiele 6.0 rom op van HTC, maar die heb ik met MTTY geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

ThinkPadd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:27:
Bij mij werkt hij niet.
Hij zegt dat m'n serienummer ongeldig is
Mijn serienummer

HT802GCxxxx

Het is geen unbranded HTC, maar eigenlijk een T-mobile MDA Touch Plus. Ik heb er nu de officiele 6.0 rom op van HTC, maar die heb ik met MTTY geinstalleerd.
Mijn code is ook een HTXXXGCXXXXX (5 cijfers op het eind)...kom daar wel doorheen, maar ik heb 'm wel los gekocht..misschien maakt dat toch een verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 21:21

trimakassi

haapsie is eepsie!

Boy & Thinkpad; Je kan wel (met bijv. HardSPL) andere willekurige roms flashen (mits ook cid-lock vrij), maar je kan je serienr niet veranderen. Daarom gaat het dus niet lukken om met een Tmo toestel een htc rom te downloaden vanaf de htc site.

Heb zelf wel een originele htc maar krijg ook op Europe/US/Asia telkens een 404... :|

* trimakassi vatten...is geen bikkeltopic... :O

[ Voor 11% gewijzigd door trimakassi op 11-10-2008 04:35 ]

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 10:43
Ha, lang niet in deze draad geweest. Op XDA-developers in het niki forum is een rom geplaatst met de 3d drivers. Daarnaast ook een 2d geoptimaliseerde rom. succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

FritsYpeij schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:19:
Ha, lang niet in deze draad geweest. Op XDA-developers in het niki forum is een rom geplaatst met de 3d drivers. Daarnaast ook een 2d geoptimaliseerde rom. succes :)
3d drivers? Leg even wat meer uit aub...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 10:43
Boy schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 15:12:
[...]

3d drivers? Leg even wat meer uit aub...
Speelt al vanaf het begin:) HTC heeft de dual en andere MSM7200 based devices (chipset) verkocht zonder touchscreen driver (apparaat "hikt" als men op het scherm klikt of sleept), 2d drivers (alles op het beeldscherm wordt nu in software-mode gerenderd, vergelijkbaar met veilige modus op je windows-pc) en 3d drivers (hier is het niet eens mogelijk om 3d op de processor te berekenen).

De 3d drivers zorgen voor D3D en openGL ondersteuning. Zo kan nu de touchflow 3d home interface van de diamond (en pro etc.) geport worden naar onze dual, de kaiser (tytnII) en de polaris (touch cruise). Daarnaast natuurlijk meerdere applicaties die op de videochip (die door ati is gemaakt) berekend kunnen worden.
Ervaring: de drivers zijn nog niet optimaal, dit zal de komende tijd wel verbeterd worden.

Lees htcclassaction.org even door zodat je weet wat er mogelijk zou kunnen zijn en een idee te krijgen van hoe grootschaals het eigenlijk is (relatief gezien he ;) ).

Daarnaast is men op xda-developers.com ook bezigh om de Wifi op de dual aan de praat te krijgen. Deze is gewoon geïntegreerd, maar zal ook geactiveerd moeten worden (ligt iets moeilijker dan initieel gedacht werd).

Tip: probeer de 3d rom alleen als je tijd hebt en bereid bent om dat spul vervolgens weer over te flashen naar een stabiele rom. De 2d rom is echt geoptimaliseerd voor de WM interface, het gebruik van je dual gaat een stuk soepeler. indien je dit wil proberen, lees eerst het niki (touch dual) forum door op xda-developers, anders riskeer je een gebrickte dual ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
FritsYpeij schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:59:
[...]

Speelt al vanaf het begin:) HTC heeft de dual en andere MSM7200 based devices (chipset) verkocht zonder touchscreen driver (apparaat "hikt" als men op het scherm klikt of sleept), 2d drivers (alles op het beeldscherm wordt nu in software-mode gerenderd, vergelijkbaar met veilige modus op je windows-pc) en 3d drivers (hier is het niet eens mogelijk om 3d op de processor te berekenen).

De 3d drivers zorgen voor D3D en openGL ondersteuning. Zo kan nu de touchflow 3d home interface van de diamond (en pro etc.) geport worden naar onze dual, de kaiser (tytnII) en de polaris (touch cruise). Daarnaast natuurlijk meerdere applicaties die op de videochip (die door ati is gemaakt) berekend kunnen worden.
Ervaring: de drivers zijn nog niet optimaal, dit zal de komende tijd wel verbeterd worden.

Lees htcclassaction.org even door zodat je weet wat er mogelijk zou kunnen zijn en een idee te krijgen van hoe grootschaals het eigenlijk is (relatief gezien he ;) ).

Daarnaast is men op xda-developers.com ook bezigh om de Wifi op de dual aan de praat te krijgen. Deze is gewoon geïntegreerd, maar zal ook geactiveerd moeten worden (ligt iets moeilijker dan initieel gedacht werd).

Tip: probeer de 3d rom alleen als je tijd hebt en bereid bent om dat spul vervolgens weer over te flashen naar een stabiele rom. De 2d rom is echt geoptimaliseerd voor de WM interface, het gebruik van je dual gaat een stuk soepeler. indien je dit wil proberen, lees eerst het niki (touch dual) forum door op xda-developers, anders riskeer je een gebrickte dual ;)
Lees ik nou goed?
Dat er in de nederlandse Touch Dual wel gewoon WiFi zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ja, is al een tijdje bekend maar zit niet standaard in de rom opgenomen...erg kwalijk als je het mij vraagt maargoed. Ik wacht met smart op die update dat ook wifi gaat werken :)

Lees net dat er een update is voor 6.1 zie link.
meuk: HTC Touch Dual Windows Mobile 6.1

[ Voor 26% gewijzigd door NeoMe op 13-10-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Een ROM update die WiFi enabled :o

Are you f*cking serious :o

Dat zou extreem vet zijn _O_

Ben nu aan het updaten op mijn T-Mobile "Touch Plus"

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 13-10-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Nee, deze ROM update zorgt er niet voor dat wifi werkt. De thread op xda-developers om wifi te enablen is trouwens ook al erg oud, en veel schot zit er niet in de zaak..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-06 17:34
ThinkPadd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:48:

Ben nu aan het updaten op mijn T-Mobile "Touch Plus"
Welke ROM heb je dan uiteindelijk genomen? Heb ook een MDA Touch Plus, en kan dus niet de HTC rom downloaden omdat hij mijn s/n ook niet accepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Op xda-developers staat ondertussen een link naar de diverse talen van de nieuwe officiele HTC rom met WM 6.1. Die zal hij wel gebruikt hebben denk ik. ;)

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
Misschien een beetje een NooB vraag, maar zitten er in de HTC WM6.1 rom ook al betere touch drivers? Is er al een NLD WM6.1 Rom met de verbeterde touch drivers in omloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

FritsYpeij schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:59:
[...]

...

Nee er zit geen wifi op onze niki's (= touch dual = touch plus etc). Ze hebben het daar over Neon's. Dat zijn als ik me niet vergis andere versies van onze niki's voor Amerika en die hebben blijkbaar wel een wifichip. Is inderdaad een draadje wat al wat langer loopt.

En inderdaad lees eerst goed alle SP's en stickies door voor je ergens aan gaat beginnen. Ik heb intussen meerdere roms geprobeerd, maar het merendeel heeft gewoon te veel kuren en ik heb geen zin (meer) om mn toestel te gebruiken als testapparaat, ik wil gewoon dat het werkt \antiweakeropmerking
nils_vdg schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 18:11:
Misschien een beetje een NooB vraag, maar zitten er in de HTC WM6.1 rom ook al betere touch drivers? Is er al een NLD WM6.1 Rom met de verbeterde touch drivers in omloop?
Bovenstaande van FritsYpeij ging over het porten van diamond stuff uit de rom naar andere wm toestellen. In de nieuwe officiele wm6.1 rom van htc zal je niet de spiffy TF3D van de diamond terugzien. ThinkPad heeft het over een cooked rom van xda. Als je daarmee aan de slag wil gaan wil je aanraden om je eerst goed in te lezen. Je toestel moet niet alleen cidlock (en evt. simlock) vrij zijn, maar je moet er ook voor zorgen dat je een fatsoenlijke SPL installeert.

Hier nog een vergelijking tussen wm5, 6 en 6.1:
http://www.microsoft.com/...meet/version-compare.mspx

[ Voor 34% gewijzigd door trimakassi op 13-10-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Hmm, nee er zit volgens mij wel dedelijk ondersteuning voor Wifi en GPS in de Qualcomm chip in de touch dual, alleen is GPS niet mogelijk vanwege een missende antenne. Omdat Wifi en bluetooth van dezelfde band gebruik maken, is wifi in principe wel mogelijk. Er is alleen nog geen ondersteunende software voor gemaakt.
Over de nieuwe officiele rom van HTC; Ik heb oorspronkelijk een Touch Plus van t-mobile. Omdat die branded meuk me niks was, na een tijdje geflasht naar een aantal custom roms. Dat beviel toch niet echt super, meestal zijn ze niet helemaal perfect. Deze nieuwe rom voelt lekker snel aan, en reageert een stuk beter (iig beter dan de rom die ik er eerst op had staan..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Dat is waar, de qualcomm ondersteund het wel. In de radio zit de juiste software om het te enabelen. Maar het is niet zo dat als je even een andere roms flashed dat je ineens wifi op je dual hebt. Volgens mij werd die indruk gewekt.
edit: hmm ik praat 20 cm hoger wel een beetje poep :P Het gaat wel om dezelfde MSM7200 processoren. Alleen hebben de neon's dus een andere radio. I stand corrected B)

[ Voor 26% gewijzigd door trimakassi op 13-10-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
trimakassi schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 18:16:
[...]

Bovenstaande van FritsYpeij ging over het porten van diamond stuff uit de rom naar andere wm toestellen. In de nieuwe officiele wm6.1 rom van htc zal je niet de spiffy TF3D van de diamond terugzien. ThinkPad heeft het over een cooked rom van xda. Als je daarmee aan de slag wil gaan wil je aanraden om je eerst goed in te lezen. Je toestel moet niet alleen cidlock (en evt. simlock) vrij zijn, maar je moet er ook voor zorgen dat je een fatsoenlijke SPL installeert.

Hier nog een vergelijking tussen wm5, 6 en 6.1:
http://www.microsoft.com/...meet/version-compare.mspx
Mn MDA is nu helemaal unlocked en heb de hardspl-1.5mfg er op zitten. Alleen nog steeds niet de nederlandse HTC wm6.1 rom gevonden. Heb op XDA developers gezocht, maar ik zie daar zo 1 2 3 geen nederlandse staan. Heeft er iemand misschien een link naar de juiste rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkie80
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Volgens mij is de 404-error nu opgelost bij het downloaden van de HTC-site, hierbij de directe link:

http://dl.htc.com/downloa....65.28.25_signed_Ship.exe

Heb hem gedownload, nog geen tijd gehad om te installeren... ben benieuwd!

[ Voor 0% gewijzigd door Makkie80 op 13-10-2008 22:58 . Reden: was al bekend zie ik... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
nils_vdg schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:34:
[...]

Mn MDA is nu helemaal unlocked en heb de hardspl-1.5mfg er op zitten. Alleen nog steeds niet de nederlandse HTC wm6.1 rom gevonden. Heb op XDA developers gezocht, maar ik zie daar zo 1 2 3 geen nederlandse staan. Heeft er iemand misschien een link naar de juiste rom?
Deze dus:

Mijn telefoon was al unlocked toen ik hem kocht (markplaats) maar er stond nog wel een T-mobile ROM op. Die heb ik eraf gegooid, en toen Nederlandse ROM erop gezet van HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

even een vraagje tussen door. Is het nu mogelijk om een Branded toestel (vodafone) te flashen met een originele HTC rom? Ik lees hier en daar wel mensen die het met een custom ROM hebben gedaan maar ik kan niet vinden of het met een originele Rom ook werkt.

De rom bij HTC downloaden via die manager lukt niet omdat mijn s/n niet geldig is voor die Rom. Ik neem aan dat ik de link hierboven van ThinkPad/Makkie80 daarvoor kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232825

Voor de mensen die een custom rom draaien in combinatie met HardSPL 1.15 of 1.16, de nieuwe WM6.1 bevat een nieuwe SPL namelijk v1.22 die beter presteert met de nieuwe ROM. Deze wordt echter alleen geïnstalleerd indien je de originele 1.16 SPL draait, of wanneer je een USPL gebruikt en daarna gaat upgraden.

Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=436006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
ThinkPadd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:03:
[...]

Deze dus:

Mijn telefoon was al unlocked toen ik hem kocht (markplaats) maar er stond nog wel een T-mobile ROM op. Die heb ik eraf gegooid, en toen Nederlandse ROM erop gezet van HTC.
Thnx, het is ondertussen al gelukt..

Eerst spl 1.15 erop gegooid. Die was nodig om het toestel volldig te unlocken. Daarna deze WM6.1 erop gezet. Toen bleek spl 1.15 er nog op te staan terwijl 1.22 beter werkt met WM6.1. Ik moest toen eerst een uspl 1.16 er op zetten, zodat deze met de WM6.1 rom overschreven kon worden naar spl 1.22.

Nu draaid alles perfect. Nu alleen nog wachten op een WM6.1 rom waarbij de manilla 3D perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Tsjah, ik heb dus een KPN branded Touch Dual.. Kan met mijn s/n dus ook de winmobile 6.1 update niet downloaden, en ben een beetje huiverig om hem zo te gaan flashen.. :')

Aan de WM6.1 gebruikers van de Dual, biedt het echt meerwaarde..? Ik bedoel, nieuwer is niet per sé beter.. In mijn ervaring is het bij Microsoft porductne vaak zo dat nieuwer = trager.. :(
Is bijvoorbeeld de standaard programmatuur aanwezig welke HTC ook in de standaard 6.0 rom doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Tja, je zal het toch zelf moeten weten, maar ik vind het een grote verbetering. Heb em zelf geinstalleerd op een t-mobile branded versie, en dat was erg simpel. Maak alleen wel een backup van je bestanden en contacten etc. Je zal ook alles opnieuw moeten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ok, thanks.. :) Moet er eerst nog wat met het toestel zelf gebeuren, of is de s/n check vanaf de HTC site de enige beveiliging tegen het upgraden van branded versies..? :p Zie nml de operators nog niet snel zelf een update uit brengen van hun branded versies eigenlijk.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-06 10:44
Ik heb zelf ook een KPN branded Touch Dual en ik heb de rom via deze link gedownload.

http://dl.htc.com/downloadfiles/RomCode/...

De s/n check is de enige beveiliging die ze hebben. Je kunt je touch dual gewoon flashen naar WM 6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
De reden dat je je s/n moet invoeren is omdat je slechts recht op updates en support van HTC als je direct van hen een toestel gekocht hebt. Vergelijk het met een Windows retail pakket of een Windows systembuilders (OEM) versie. Als je als consument Windows los koopt het je recht op support van Microsoft. Koop je echter een pc met Windows OEM, moet je bij je verkoper aankloppen voor support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Nu online

-ET-

Phone Home

ik heb geprobeerd bovenstaande download van HTC te flashen op mijn Vodafone Branded Touch Dual maar ik kreeg, vlak voor het moment dat hij inderdaad wilde gaan flashen, de melding dat de vendor ID code niet correct was en dus niet geflashed kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Vraagje:
Op XDA-developers staat nu de spl 1.22. Is het raadzaam om deze te installeren?

En belangrijker: ben ik dan al m'n gegevens weer kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Nu maar afwachten tot T-Mobile weer een update uitbrengt. Wel stom opzich want op de site kun je niet in je profiel beheer de Dual ( Plus ) kiezen. En tussen softwareupdates staat ie ook nog niet, hopen dat ie daar snel tussenkomt anders eens even een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ik heb net m'n Touch geupdate naar WM 6.1, maar m'n mail ophalen lukt niet meer! Verzenden en ontvangen zegt 'verbinden', 3G verbinding geeft geen H weer van data verzenden, wordt allemaal enorm traag, ik breek het dan af, duurt ook een seconden of 30 en dat was het... :(

internet explorer kan gewoon op internet...

heb bij het account GPRS internet gekozen ipv internet, hielp ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
HSDPA wel aan staan onder instellingen..? Hierna heeft de TD wel een reset nodig.. Zou moeten helpen. Heb je overigens wel de goede provider gekozen na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

xxxneoxxx schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:27:
HSDPA wel aan staan onder instellingen..? Hierna heeft de TD wel een reset nodig.. Zou moeten helpen. Heb je overigens wel de goede provider gekozen na de update?
beetje laat...maar het werkte opeens paar uurtjes later wel...misschien wat kuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lola
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-02-2023
12432 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 23:25:
Ik heb zelf ook een KPN branded Touch Dual en ik heb de rom via deze link gedownload.

http://dl.htc.com/downloadfiles/RomCode/...

De s/n check is de enige beveiliging die ze hebben. Je kunt je touch dual gewoon flashen naar WM 6.1
Behoud je dan wel je garantie? Ik heb een T-Mobile branded versie en nog anderhalf jaar garantie, zou dat niet graag verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzzzzzzzzz
Ik heb sinds enkele dagen nu ook een T-mobile branded TD (hiervoor een P3300). Op zich bevalt hij goed (een hardware keyboard is toch wel prettig) maar er zijn nog één ding waar ik een oplossing voor zoek:

Op het numerieke toetsenbord zit geen OK button. Ik zou liever de Web-n-Walk button (rechts onderaan) vervangen door de OK button. Ik ben dus op zoek naar een tool waarmee je de acties van de buttons op het uitschuiftoetsenbord kunt aanpassen. Het zou helemaal top zijn als ik in het todayscreen snelkoppelingen achter de numerieke toetsen kan hangen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
zzzzzzzzzzzz schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:56:
Ik heb sinds enkele dagen nu ook een T-mobile branded TD (hiervoor een P3300). Op zich bevalt hij goed (een hardware keyboard is toch wel prettig) maar er zijn nog één ding waar ik een oplossing voor zoek:

Op het numerieke toetsenbord zit geen OK button. Ik zou liever de Web-n-Walk button (rechts onderaan) vervangen door de OK button. Ik ben dus op zoek naar een tool waarmee je de acties van de buttons op het uitschuiftoetsenbord kunt aanpassen. Het zou helemaal top zijn als ik in het todayscreen snelkoppelingen achter de numerieke toetsen kan hangen..)
Zoiets lijkt mij ook erg handig een ok knop op het toetsenbord! Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-06 10:44
lola schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 09:48:
[...]

Behoud je dan wel je garantie? Ik heb een T-Mobile branded versie en nog anderhalf jaar garantie, zou dat niet graag verliezen.
Je verliest je garantie dan niet. Het is gewoon een originele HTC Rom. Mij Touch Dual is sinds vorige week donderdag terug voor garantie omdat het scherm niet meer goed reageerde op de stylus. Toen ik belde met HTC vertelde de medewerker dat je dan de garantie niet verliest omdat het gewoon een originele HTC Rom is en als je een branded telefoon kon je gewoon de rom updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
Over het re-mappen van de Hardware knoppen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=306794
Alleen de toetsen op het toetsenbord kan je niet re-mappen.

Maar we zijn goed op weg naar een oplossing :)

http://ae.inc.ru/aebplus.php

Werkt bij mij relaxt. Helaas nog niet die e-mail knop enz. aan kunnen passen.

Maar ik kan nu eigelijk alles simpel doen zonder me touch dual open te sliden of het touch screen te gebruiken 8)

[ Voor 35% gewijzigd door dieselb0y op 21-10-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzzzzzzzzz
dieselb0y schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:53:
Over het re-mappen van de Hardware knoppen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=306794
Alleen de toetsen op het toetsenbord kan je niet re-mappen.

Maar we zijn goed op weg naar een oplossing :)

http://ae.inc.ru/aebplus.php

Werkt bij mij relaxt. Helaas nog niet die e-mail knop enz. aan kunnen passen.

Maar ik kan nu eigelijk alles simpel doen zonder me touch dual open te sliden of het touch screen te gebruiken 8)
Ik was beide tooltjes al tegengekomen in mijn zoektocht.. het zijn handige tools die al in de buurt komen van wat ik wil.. alleen herkent aebplus de buttons van het toetsenbord helaast niet.. Iemand die hier een oplossing voor heeft?

[ Voor 10% gewijzigd door zzzzzzzzzzzz op 21-10-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-06 22:47
-ET- schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 07:48:
ik heb geprobeerd bovenstaande download van HTC te flashen op mijn Vodafone Branded Touch Dual maar ik kreeg, vlak voor het moment dat hij inderdaad wilde gaan flashen, de melding dat de vendor ID code niet correct was en dus niet geflashed kon worden.
is het je nog steeds niet gelukt om te flashen? want ik heb ook een vodafone branded TD... hebben jullie enig idee hoe we dit kunnen verhelpen en dat we naar wm 6.1 kunnen?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Nee helaas. Niet gelukt. Ik heb wel een vraag naar Vodafone uitstaan of zij deze rom update gaan leveren. Overigens nog niets over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Helaas leert de ervaring dat het bij Vodafone en vooral T-Mobile erg lang duurt voordat ze hun branded rom versie online gooien. Als je met een officiele htc 6.1 rom aan de slag wil gaan op een branded -dus locked- toestel lees dan even deze thread op xda over sim/cid unlocken van je toestel en evt. ook de spl thread. Dat laatste kan handig zijn als je besluit om vaker roms te flashen. Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ik denk niet dat linken naar XDA gewaardeerd wordt hier op GOT.

my 2 cents :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Ik zal vanavond de boel eens doorlezen. Wil het wel goed doen dan. Ik zit niet te wachten op een gebricked toestel. Dan zou ik weer terug naar mijn N73 moeten en ik ben blij dat ik daar nu vanaf ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Okay, ik heb nu dus Windows Mobile 6.1 op mijn mooie zilveren Touch Dual.. :P Een dingtje echter, ik zie dat de Esmertec Jbed versie in de rom update van HTC stamt uit jan. 2008.. :') Beetje jammer. Wat ook een beetje jammer is, is dat Opera Mini 4.1 ( _/-\o_ ) opeens weer van die untrusted venstertjes geeft.. Nu heb ik al wat workarounds geprobeerd, maar deze lijken het niet (meer) goed te doen op WM6.1.. Iemand tips of het al aan de praat onder Wm6.1? Thanks..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
waarom opera mini? waarom geen opera mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ewivis schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 08:53:
waarom opera mini? waarom geen opera mobile?
Mobile is geen freeware, behalve de beta dan natuurlijk...

mijn scherm reageert trouwens niet meer sinds 6.1 op de aanduiding dat ik wil dat het licht aan blijft tot 5 minuten wanneer hij niet aan de stroom hangt...iemand nog dit probleem? Ik stel het in bij instellingen->verlichting

[ Voor 34% gewijzigd door Boy op 27-10-2008 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb een T-Mobile MDA Touch Plus, met de HTC 6.1 ROM.

Ik ben teruggekomen van een week vakantie, en ik krijg ineens geen telefoonverbinding meer :S

Ik voer m'n pincode in, en daarna staat er bovenin zo'n dingetje, met een uitroepteken ernaast. Als ik erop klik dan staat er "Geen service"

Ik heb Orange, wat nu overgegaan is in T-mobile. Zou het daar aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ThinkPadd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 09:28:
Ik heb een T-Mobile MDA Touch Plus, met de HTC 6.1 ROM.

Ik ben teruggekomen van een week vakantie, en ik krijg ineens geen telefoonverbinding meer :S

Ik voer m'n pincode in, en daarna staat er bovenin zo'n dingetje, met een uitroepteken ernaast. Als ik erop klik dan staat er "Geen service"

Ik heb Orange, wat nu overgegaan is in T-mobile. Zou het daar aan kunnen liggen?
Heb je hem op automatische netwerk-zoeken staan?
Zoek anders zelf eens naar netwerken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
mijn zusje heeft sinds 1,5 week ook al bij orange: beperkte verbinding ofzo... dus kan ook niks nu..

maar dat is pre-paid.. dus dacht dat haar sim kaart kapot was... is het iets van orange ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ewivis schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 11:08:
mijn zusje heeft sinds 1,5 week ook al bij orange: beperkte verbinding ofzo... dus kan ook niks nu..

maar dat is pre-paid.. dus dacht dat haar sim kaart kapot was... is het iets van orange ofzo?
Ik was gister in amersfoort met m'n zusje, die heeft ook t-mobile, ik dus ook.
Hadden allebei 0% bereik, terwijl me pa met KPN vol bereik had.

Volgens mij zijn er weer problemen bij t-mobile !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Orange prepaid inderdaad.

Ik zal m'n pa (met T-mobile abbo) vanavond eens vragen, of hij er last van heeft met z'n P3300 (WM6)

Wel bagger, want ik kan niet bellen, en ook niet gebeld worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

^^ das wel sjit ja... Wat bij mij ook wel eens gebeurt is dat na een soft-reset er helemaal niet om mn pincode gevraagd wordt en ik gelijk mn today scherm krijg. Krijg dan ook een uitroepteken naast het antenne symbool. Als je daar op tikt (en dan instelligen) krijg je alsnog het scherm om je pin in te voeren.

Iets anders vaags is dat ik van de overgang van 6.0 naar 6.1 preices 1 probleem ben blijven houden. Ik heb een 06nummer van iemand die bij het smsen telkens als ik de optie beantwoorden kies een foutmelding geeft: "Message could not be sent" Als ik dan een nieuwe sms maak en dan exact datzelfde nummer invoer vanuit het telboek gaat het wel goed. Het lijkt me dat dat aan die ene contact ligt aangezien ik met niemand anders zn nummer hetzelfde probleem heb. Anderen ervaring mee?

[ Voor 42% gewijzigd door trimakassi op 27-10-2008 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
nou mijn zusje der telefoon is weer werkende... ik heb handmatig naar netwerken laten zoeken en t-mobile gekozen en daar was ineens weer verbinding... lekker kansloos dus.. maar hij doet het weer....

Ik heb als ik mijn touch dual aanzet, wat sowieso veel te lang duurt imho, dat ik meldingen krijg van: kan geen verbinding maken etc etc... heel de tijd van die balonnetjes... JA duh tuurlijk kan je geen verbinding maken, ik heb mijn pincode nog niet ingevuld... zucht... maar vet irritant is dat, ben je je pincode aan het invullen PLOP ineens een balonnetje voor je toets... weet je niet of je het nummer hebt ingedrukt en kan je weer van voor af aan beginnen... wm6(6.1 ook volgens mij, zie wm6.1 meer als een soort van service pack van windows...) :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Handmatig netwerk kiezen did the trick.

Ik heb nu weer verbinding _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
ThinkPadd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:29:
Handmatig netwerk kiezen did the trick.

Ik heb nu weer verbinding _O_
goed bezig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik heb momenteel een Belgisch dataabonnement op mijn dual. Is het mogelijk met infrarood/bluetooth/ internet te verkrijgen op mijn laptop tijdens een reis tussen twe klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawauz
  • Laatst online: 06-02 12:56

dawauz

XboX live : DaWauZ

Ewivis schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:12:
nou mijn zusje der telefoon is weer werkende... ik heb handmatig naar netwerken laten zoeken en t-mobile gekozen en daar was ineens weer verbinding... lekker kansloos dus.. maar hij doet het weer....

Ik heb als ik mijn touch dual aanzet, wat sowieso veel te lang duurt imho, dat ik meldingen krijg van: kan geen verbinding maken etc etc... heel de tijd van die balonnetjes... JA duh tuurlijk kan je geen verbinding maken, ik heb mijn pincode nog niet ingevuld... zucht... maar vet irritant is dat, ben je je pincode aan het invullen PLOP ineens een balonnetje voor je toets... weet je niet of je het nummer hebt ingedrukt en kan je weer van voor af aan beginnen... wm6(6.1 ook volgens mij, zie wm6.1 meer als een soort van service pack van windows...) :r
Dat heb ik ook bij 1 contactpersoon, reply op sms kan niet verzonden worden, maar een nieuw bericht wel. Ik heb overiges de HTC P4350, maar die is zo goed als verrot vastgelopen, kan em ook niet meer flashen, en de touch dual heeft wel een mooie prijs die de baas wss wel accepteert :>

XboX live : DaWauZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
Ewivis schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:12:

Ja dat is pas vage shit, dit probleem heb ik ook gehad maar ik heb hem uiteindelijk maar een soft-reset gegeven waarna het opgelost was :?
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste