![]() | ||||||||
![]() | ||||||||
Inleiding De HTC Touch Dual, ook wel HTC P5500, HTC Niki of Nike genoemd, is het tweede toestel in de HTC Touch serie welke begon met de HTC Touch. De HTC Touch Dual biedt als extra's ten opzichte van de Touch een uitschuifbaar toetsenbord, HSDPA ondersteuning en een upgrade van de hardware. Zo is de processorsnelheid verhoogt van 200mhz naar 400mhz en zijn daarnaast het interne rom en ram geheugen verdubbeld ten opzichte van de Touch van respectievelijk 128MB en 64MB naar 256MB en 128MB. Inmiddels bestaat er ook een tweede generatie toestel van de Touch die evenveel geheugen heeft als de Dual en is ook de derde telefoon/PDA in de Touch serie beschikbaar: de HTC Touch Cruise Op de frontpage heeft een review gestaan van de Touch Dual deze vind je hier. Deel 1 van dit topic HTC P5500 (Touch Dual) had een wat verouderd starttopic daarom deze nieuwe startpost. | ||||||||
![]() | ||||||||
Foto's door tweakers: • Foto's door salvador4 Foto's uit het persbericht Hieronder een aantal foto's uit het persbericht, voor een hoge resolutie klik hier: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Filmpjes: Filmpje van Expansys op YouTube Toestemming nodig voor bekijken van YouTubeOp deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media. Bekijk op YouTubeHTC Touch Dual Demonstration by eXpansys Een andere review op YouTube Toestemming nodig voor bekijken van YouTubeOp deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media. Bekijk op YouTubeHTC Touch Dual | ||||||||
![]() | ||||||||
Afmetingen: • Lengte: 107 mm • Breedte: 55 mm • Dikte: 15,8 mm Gewicht: • Gewicht: 120 gram met standaardbatterij OS: • Platform: Microsoft Windows Mobile 6.0 Systeem Specificaties: • Processor Type: Qualcomm 7200 Chip • Processor Snelheid: 400 MHz • Geheugen (ROM/RAM): 256 MB/128 MB • Micro-SD Slot (ondersteund micro SDHC) Beeldscherm: • Type beeldscherm: TFT LCD, Touch sensitive • Resolutie: 240 x 320 pixels (QVGA) • Aantal kleuren: 64k • Formaat: 7,1 cm diagonaal (2.6") • TouchFLO UI Camera: • Type sensor: CMOS • Resolutie: 2.0 MegaPixels Connectiviteit: • Netwerk: • GSM/GPRS/EDGE: Tri-band GSM (900/1800/1900 MHz • HSDPA (2100 MHz): Tot 384kbps upload en 3.6Mbps download • UMTS (2100 MHz): Tot 384kbps upload en download • Bluetooth: v2.0 A2DP Stereo Batterij: • Batterij: 1120mAh Li-Polymeer, verwisselbaar & oplaadbaar • Gesprekstijd: ~ 5 uur, standby-tijd: 250 uur | ||||||||
![]() | ||||||||
• Officiele site van HTC • Officiele HTC Touch website • Fotolibrary HTC • Pressrelease Touch Dual • Productpagina HTC Dual • Presentatie te vinden met de specs van de MSM7200 (3 MB) • Handleiding (Nederlands) • pricewatch: HTC Touch Dual Reviews Door websites: • Review op All About Phones • Review op Pocketinfo.nl • Review op Portablegear • Review op Coolsmartphone • Review op Smape Door gebruikers: • Mini-review door Soesje • Mini-review door FatalZero • Mini-review door prutser001 Android op je Touch Dual: Inmiddels is het ook mogelijk om Android op je Touch Dual te draaien. Nog niet alles werkt volledig maar het is wel grappig om eens te bekijken. Je draait het besturingsysteem vanaf je SD kaart dus je huidige rom wordt behouden en na een soft reset start je deze weer gewoon op. Via de volgende links vind je alle informatie en bestanden om Android op je Touch Dual te draaien: • Thread op xda-developers met de bestanden om Android te draaien • Wat meer informatie over Android op HTC en de verschillende opstart commando's | ||||||||
![]() | ||||||||
Hieronder een lijst met nuttige software die je kunt installeren op je Touch Dual, over het algemeen is het freeware, wanneer het geen freeware is zal ik het erbij zetten. • Advanced Configuration Tool is een handige tweak tool die inmiddels meer dan 200 tweaks bevat. De tweaks kunnen in het programmadoor middel van een grafische interface uitgevoerd worden waardoor er niet direct in het registry ge-edit hoeft te worden. Voor meer informatie klik op de link. • Total commander is een file manager die een stuk meer kan dan Explorer, je kunt er naast het standaard werk ook het registry mee bewerken, bestanden in- en uitpakken, ftp servers openen, etc. Kijk in het forum op de site voor de beta versie. Dit is de meest recente versie. • MyMobiler v1.2 is een handig tooltje om je Touch Dual via de PC te bedienen. Je kunt er o.a. screenshots mee maken en tekst kopieren tussen desktop en PDA, • ClearTemp 0.9.9 is een handig schoonmaakprogramma van temporary (internet) files, cookies, cache enz. • TodayAgenda v1.1.0 (3249) met deze plugin kan je de weergave van je agenda in het homescreen veranderen en overzichtelijker weer laten geven. De plugin heeft een eigen scrollbar en de hoogte kan worden ingesteld. Wat mij betreft een hele verbetering ten opzichte van de standaard agendaweergave. • Flitsnav 1.5 build 2194 een programma om gewaarschuwd te worden via GPS en GPRS voor de flitsers die bij Flitsservice.nl gemeld staan. Dit gebeurt d.m.v. een POI bestand dat automatisch met een ingestelde interval wordt geupdate via GPRS. Op het forum van flitsservice kun je de laatste beta versie downloaden. Zelf gebruik ik de huidige stabiele versie: 1.5 build 2194 • NoData is een stukje software waarmee je met één druk op de knop ervoor kan zorgen dat je dataverbinding wordt uitgeschakeld. Ideaal dus wanneer je op vakantie bent en je achteraf geen hoge rekening wil hebben als gevolg van data-roaming. Om te downloaden heb je wel een gratis account nodig bij MoDaCo. • vSnap 0.2.2 een tooltje om screenshots te maken van je Touch Dual • Google Maps 2.0.0.12 hetzelfde als google maps op de computer maar nu via je PDA. Wanneer je je locatie laat bepalen wordt er een blauwe stip met een cirkel omheen weergeven voor het gebied waarin je je bevindt. Dit wordt bepaald op basis van de GSM-mast waarbij je bent aangemeld. Wanneer je via een bluetooth GPS muis verbinding hebt kan je locatie veel nauwkeuriger worden bepaald. Ook kun je adressen van contactpersonen weer laten geven op de kaart en de route er naar toe laten bepalen. • Slide Actions biedt de mogelijkheid om op te hangen door de telefoon dicht te sliden, daarnaast kunnen ook andere acties worden toegewezen aan het dicht of open sliden van de Touch Dual. Kan daarnaast ook samenwerken met Slide2Unlock2 • Slide2Unlock2 een programma dat de toetsenblokkering van de iPhone heeft nagemaakt. Door met je vinger over de balk te glijden, gaat de telefoon op ‘vrij’. • Pim Backup een programma om je sms en andere gegevens van je oude wm device over te zetten naar de nieuwe. Ook de gegevens die via activesync gesynchroniseerd worden kunnen met dit programma overgezet worden naar je nieuwe device. • FBTV is een TV Gids speciaal ontworpen voor Windows Mobile PDA's. FBTV werkt met databases die centraal per dag aangemaakt worden en dus dagelijks van deze site gedownload moeten worden. Per programma kan uitgebreide informatie opgevraagd worden en desgewenst een alarm gezet worden. • Thumbcal is momenteel de enige software op mijn PDA waarvoor ik bereid ben om te betalen. Het bied een schil over de de standaard kalenderfunctie van windows mobile waardoor deze heel handig met de hand te bedienen is, vandaar ook de naam. • Stay Unlock een tooltje die ervoor zorgt dat de exchange security policy ongedaan wordt gemaakt. Wanneer je exchange push mail gebruikt kan de server een automatische lock verplichten. Waarbij je om de zoveel tijd moet unlocken met een wachtwoord. Wanneer je het wachtwoord ingesteld hebt kan je de instellingen niet meer wijzigen via settings =>lock. Nogal irritant dus. Met deze tool heb je het allemaal zelf weer in de hand. | ||||||||
![]() | ||||||||
In dit gedeelte zullen diverse handige tips en trucks uitgelegd worden. Deze komen grotendeels overeen met de tips en trucs uit topic van de HTC Touch topic. Daarnaast is het nuttig om een te kijken in het topic van de HTC Touch Cruise. Tevens is een kijkje in het HTC TyTN 2 (Kaiser, V1615, MDA Vario III) deel 6 ook de moeite waard. Tweaks die ook in de Advanced Configuration Tool (zie software) zitten heb ik inmiddels verwijderd. • Hoe verwijder ik dingen uit mijn Launcher? Gewoon op het kruisje drukken en dan op het programma icon klikken. Je kunt ook bij de settings van de taskmanager instellen dat de programma's meteen afsluiten bij een klik op het kruisje in het programma zelf. Dit staat onder het tablad button (knop). • Nederlandse XT9 op een Engelse Windows mobile Inmiddels heb ik een cabje gefabriceerd die het onderstaande doet, deze vind je hier. Hieronder de handmatige manier om Dutch XT9 te installeren op de Dual
code:
Deze laatste 2 waarden heb ik niet gewijzigd en zijn bij sommige mensen anders en hoef je alleen aan te passen als het niet werkt. Als je dit allemaal gedaan hebt moet je even bij de opties aangeven dat je language 'Dutch' is. (kun je vinden: Start -> Settings -> Input -> *selecteer als input method 'Touch Keyboard'* -> Options -> Language: Dutch) • FritsYpeij kwam met de volgende tweak om het batterijleven van de Dual te verbeteren met zo'n 50% (misschien nog wel meer) wijzig de volgende reg entries van 4 naar 3: code:
Dit heeft verder geen invloed op de performance van je dual, da's dus mooi meegenomen • Tips om de snelheid van de Dual op te voeren Hier vind je een hele lijst met tweaks voor de Cruise die je ook gewoon op de Dual kunt uitvoeren. Ze zorgen ervoor dat je Dual wat sneller wordt. • Snellere TouchFlo?
• Sneller scrollen in Internet Explorer Bij grote pagina's wil het scrollen nog wel eens langzaam gaan. De oplossing daarvoor vind je hier. Zelf heb ik het CAB bestand geinstalleerd en het lijkt goed te werken. Dit geldt niet voor WM6.1, daarin zijn de scroll problemen namelijk al opgelost en zorgt het installeren van de CAB ervoor dat de zoom functie in de nieuwe IE niet meer werkt. • Aan laten staan van scherm tijdens bellen Met de volgende registry 'tweaks' kan je het instellen: (bron: KaiserTweak XML van BoomSmurf) Snel slapen code:
Schakel dit in ("1") of uit ("0") om het apparaat snel in slaapmodus te krijgen wanneer een telefoongesprek binnenkomt. Wanneer dit uitgeschakeld staat zijn je energie en licht instellingen nog steeds van toepassing! Slaapmodus code:
Sta toe ("1") of verbied ("0") dat het apparaat in een slaapmodus gaat tijdens een telefoongesprek. Bij de optie verbieden zal automatisch "snel slapen" ook niet ingeschakeld worden • Toch filmpjes kijken op je Touch Dual? Kijk eens hier: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs | ||||||||
![]() | ||||||||
Deze TS zal nog worden aangepast en verbeterd in de loop der tijd. Dus mocht je nog handige links of tips hebben stuur me een DM. Hou je bij het posten aub aan de volgende richtlijnen: Internet & Telefonie - policy en FAQ Credits: Allereerst J0YR1D3R, ik heb zijn opmaak/indeling voor het HTC Touch Cruise ST gebruikt als basis om deze starttopic vorm te geven. Daarnaast heb ik ook informatie uit het starttopic van de Cruise overgenomen. Daarnaast heb ik ook informatie uit de topics over de Touch en de Tytn 2 gebruikt. |
[ Voor 255% gewijzigd door wmn79 op 12-08-2009 15:27 . Reden: Informatie over android toegevoegd ]