Tuurlijk heb je dataverbinding nodig! dacht je dat je heel de wereld aan maps op je mobiel hebt staan? Die download ie allemaal hoor...Anoniem: 159134 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:20:
[...]
Bij mij werkt het gewoon paar keer, daarna krijg ik een zwarte scherm
ik heb nog een probleempje met google map, de eerste keer na de installatie deed hij het prefect. Maar na paar keer.. krijg ik altijd een fout melding dat ik een dataverbinding nodig heb!!
Maar dat is toch alleen nodig als je graag wil weten waar je ongeveer bent!!
(ik hoef die functie niet)
Anoniem: 198250
Bij google maps word niet zoals bij google earth voor pc, alle maps meteen geinstalleerd, google maps moet ze allemaal apart downloaden, daar heb je dus die data connectie voor nodig.Anoniem: 159134 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:20:
[...]
Bij mij werkt het gewoon paar keer, daarna krijg ik een zwarte scherm
ik heb nog een probleempje met google map, de eerste keer na de installatie deed hij het prefect. Maar na paar keer.. krijg ik altijd een fout melding dat ik een dataverbinding nodig heb!!
Maar dat is toch alleen nodig als je graag wil weten waar je ongeveer bent!!
(ik hoef die functie niet)
Volgens mij had je de eerste keer nog activesync verbinding, waardoor je (via de pc) verbinding hebt met internet, dus googlemaps downloade de maps gewoon via je pc.
Ik heb nu (alweerDaPoztMaster schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:23:
Als ik mijn fysieke keypad gebruik, tik ik altijd nummeriek (0 t/m 9)... Het lukt me dus niet om letters te tikken (A t/m Z).
Iemand een idee?
Het werkt goed alleen moet je volgens mij iedere keer als je hem soft reset weer inschakelen maarja, hij doet het tenminste
Bij windows mobile 6.1 heb je ook geen last van die scroll issue van PIE, en S2U ed. werkt nu ook geweldig
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 198250 op 12-04-2008 14:38 ]
Bedankt voor de uitlegNixadus schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:36:
[...]
Ik ben overgestapt van de Nokia N73 (enigzins vergelijkbaar met E65). Wat je vooral moet accepteren is dat je twee werelden tegenkomt. Nokia N73 en E65 werken op basis van Symbian. Hetgeen vrijwel in niets vergelijkbaar is met de Windows Mobile van de HTC Touch Dual. Andere besturing, andere software, maar vooral andere telefoon benadering.
**verhaal**
nog geen spijt van je "inruil" gehad ?
van mijn werk heb ik dit toestel meegekregen om te 'testen'
hij bevalt me zo goed dat ik voor mezelf de htc cruise heb besteld (het numerieke gedeelte gebruik ik echt nooit)
maar ik loop tegen 1 'probleem' aan.
Ik hou er niet van om 's avonds wakker te worden door mn telefoon.
Echter wil ik wel de wekker gebruiken.
zodra ik het geluid van de tel utizet, gaat de wekker ook niet meer af met geluid.
enige oplossing die ik kon vinden is in de instellingen, de geluiden van inkomend gesprek, inkomende email en inkomend textbericht uit te zetten.
is er geen manier om mbv profielen te werken zoals nokia ze heeft?
of een optie dat hij de wekker ALTIJD met geluid afspeelt al staat de telefoon zelf op geluid uit?
hij bevalt me zo goed dat ik voor mezelf de htc cruise heb besteld (het numerieke gedeelte gebruik ik echt nooit)
zodra ik het geluid van de tel utizet, gaat de wekker ook niet meer af met geluid.
enige oplossing die ik kon vinden is in de instellingen, de geluiden van inkomend gesprek, inkomende email en inkomend textbericht uit te zetten.
of een optie dat hij de wekker ALTIJD met geluid afspeelt al staat de telefoon zelf op geluid uit?
Anoniem: 118707
Paar vragen:
1. Hoe disable ik het touch toetsenbord als selectie optie bij selecteren toetsenborden? Vindt het een behoorlijk irritant geval wat ogenschijnlijk een eigen willetje heeft en ongevraagd soms zichzelf instelt. Default toetsenbord is goed genoeg.
2. Hoe disable ik XT9? Behoorlijk irritant in gebruik en schijnt zichzelf ook aan te zetten in sommige gevallen (cq. handelingen waarvan ik niet kan herleiden het XT9 activeeert).
1. Hoe disable ik het touch toetsenbord als selectie optie bij selecteren toetsenborden? Vindt het een behoorlijk irritant geval wat ogenschijnlijk een eigen willetje heeft en ongevraagd soms zichzelf instelt. Default toetsenbord is goed genoeg.
2. Hoe disable ik XT9? Behoorlijk irritant in gebruik en schijnt zichzelf ook aan te zetten in sommige gevallen (cq. handelingen waarvan ik niet kan herleiden het XT9 activeeert).
http://forum.xda-develope...411&p=2076758#post2076758Anoniem: 118707 schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:21:
Paar vragen:
[quote]
Ik ken het probleem en ben er al tijden meer aan het stoeien. Je kan sowieso het geluid van je telefoon (rechter volumebalk) uitzetten aangezien de wekker door de linker beinvloed wordt. Je wordt dan nog wel wakker van SMS berichten dus een goede oplossing is het niet.dimocash schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:05:
van mijn werk heb ik dit toestel meegekregen om te 'testen'
Zelf heb ik laatst mn telefoonfunctie via de com manager uitgezet (dan kan niemand je bellen) maar wel het geluid vol aan. Het gevolg was dat ik 2 uur te laat wakker werd en volgens mij de wekker niet is afgegaan
Ik heb hetzelfde probleem. Gelukkig doe ik mijn wekker elke keer uit zodat wanneer ik hem weer aanzet ik de melding krijg dat mijn wekker niet afgaat aangezien het geluid uitstaat. Heb alleen al wel 2 keer gehad dat mijn wekker niet is afgegaan.
Wellicht hebben ze op XDA forum een oplossing ik ga meteen even zoeken.
Wellicht hebben ze op XDA forum een oplossing ik ga meteen even zoeken.
Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.
Je zou SPB time kunnen gebruiken. als je een van de standaard toontjes gebruikt, dan geeft-ie geluid ook al staat je telefoon op stil of trillen. Enige nadeel is dat er voor moet "betalen"
We've got that ring of confidence
Hier hebben de HTC Touch Dual's erg last van. Het volgende heeft bij mij het probleem opgelost.Anoniem: 210729 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:47:
[...]
Ja bij mij werke slide2unlock heel langzaam. Als ik dat balkje schoof zag ik hem niet eens bewegen..
Q. My device shows a blank/black screen when run S2U2 or "s2u2 Settings"?
A. It's not compatible with S2U2. It's a h/w problem. Try to turn ON or OFF the DirectDraw option:
1. stop iLock2
2. edit the registry, under \HKEY_CURRENT_USER\Software\A_C\S2U2, find the key DirectDraw
3. set it to 0 or 1 (depending on which mode it doesn't work, set an opposite value)
4. start iLock2 & S2U2
Anoniem: 210729
BedanktiBenshi schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:30:
[...]
Hier hebben de HTC Touch Dual's erg last van. Het volgende heeft bij mij het probleem opgelost.
[...]
vreemd...ik zie soms een volledig toetsenbord (1 letter per toets) en soms 2 per toets...
voorbeeld: ga naar de smsjes, druk op [20] om het touch toetsenbord te openen. Dan krijg je het 1 letter per toets toetsenbord...druk je op 'beantwoorden', verandert het naar het '2 letters per toets' toetsenbord...
enig idee hoe ik altijd 1 letter per toets kan krijgen?
Het is wel het touch toetsenbord (heeft zwarte toetsen), niet die van Windows Mobile zelf (witte, kleinere toetsen)
voorbeeld: ga naar de smsjes, druk op [20] om het touch toetsenbord te openen. Dan krijg je het 1 letter per toets toetsenbord...druk je op 'beantwoorden', verandert het naar het '2 letters per toets' toetsenbord...
Het is wel het touch toetsenbord (heeft zwarte toetsen), niet die van Windows Mobile zelf (witte, kleinere toetsen)
[ Voor 13% gewijzigd door Boy op 15-04-2008 10:49 ]
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Op xda heb ik daar wel een thread over gezien; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=382420Boy schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:48:
vreemd...ik zie soms een volledig toetsenbord (1 letter per toets) en soms 2 per toets...
Maar volgens mij staat er nog geen oplossing hoe je die kunt gebruiken
Bedoel je dat toetsenbord? Die zie ik namelijk soms ook verschijnen..
Mijn vriendin heeft nog maar net de touch dual, maar dan de HI versie (grijs ipv zwart).
Geweldig mooi dingetje, mooier dan mijn Artemis iig. Maar wat die van mij wel goed doet is het afspelen van muziek.
Die van haar echter hapert nogal, maar alleen wanneer de telefoon in standby staat. Ook wanneer de standby knop wordt ingedrukt hapert de muziek heel even.
Alleen S2U2 was geinstalleerd, verder is de telefoon volledig schoon. Het verwijderen van S2U2 lijkt te helpen wat betreft het indrukken van de standby knop, maar daar blijft het dan ook bij.
Het gekke is dat ik dit probleem nog nergens ben tegen gekomen en ook bij mijn eigen toestellen heb ik hier nooit problemen mee gehad.
Problemen met de sd-kaart zijn in principe uitgesloten, al ga ik vanavond nog een laatste test uitvoeren.
Heeft iemand hier misschien een suggestie?
Geweldig mooi dingetje, mooier dan mijn Artemis iig. Maar wat die van mij wel goed doet is het afspelen van muziek.
Die van haar echter hapert nogal, maar alleen wanneer de telefoon in standby staat. Ook wanneer de standby knop wordt ingedrukt hapert de muziek heel even.
Alleen S2U2 was geinstalleerd, verder is de telefoon volledig schoon. Het verwijderen van S2U2 lijkt te helpen wat betreft het indrukken van de standby knop, maar daar blijft het dan ook bij.
Het gekke is dat ik dit probleem nog nergens ben tegen gekomen en ook bij mijn eigen toestellen heb ik hier nooit problemen mee gehad.
Problemen met de sd-kaart zijn in principe uitgesloten, al ga ik vanavond nog een laatste test uitvoeren.
Heeft iemand hier misschien een suggestie?
Ik kan de plaatjes niet zien (ff geen zin om te registeren) maar als ik het zo lees is het inderdaad precies wat ik bedoel...Anoniem: 210729 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:26:
[...]
Op xda heb ik daar wel een thread over gezien; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=382420
Maar volgens mij staat er nog geen oplossing hoe je die kunt gebruiken
Bedoel je dat toetsenbord? Die zie ik namelijk soms ook verschijnen..
Ik was deze pagina bij het zoeken naar een oplossing ook tegengekomen, maar ze hadden daar helaas ook geen oplossing, alleen dezelfde constatering...misschien HTC es mailen?
Goedenmiddag Mensen,
welke mobile browser kun je het beste gebruiken op een touch dual
Browsersnelheid
overzicht.
gebruiksgemak
welke browser gebruiken jullie en waarom?
Browsersnelheid
overzicht.
gebruiksgemak
Ik heb zowel Mobile internet explorer als operamini erop staan. En ik ben zeer tevreden over operamini. Huidige beta versie is echt rete snel en werkt super. Door de touch functionaliteit kan je heel makkelijk door pagina's heen shuiven en makkelijk inzoomen.TWFpa2Vs schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:24:
Goedenmiddag Mensen,
Browsersnelheid
overzicht.
gebruiksgemak
Bedoel je niet opera mobile? Want daar kun je inderdaad makkelijk inzoomen en scrollen, bij opera mini is de touch ondersteuning een stuk minder.maxtz0r schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:08:
[...]
Ik heb zowel Mobile internet explorer als operamini erop staan. En ik ben zeer tevreden over operamini. Huidige beta versie is echt rete snel en werkt super. Door de touch functionaliteit kan je heel makkelijk door pagina's heen shuiven en makkelijk inzoomen.
Het nadeel van opera mobile vind ik dat de tekst nooit passend op het scherm komt. Dus bij inzoomen moet je steeds naar rechts scrollen en weer terug om de hele breedte van een stukje tekst te kunnen lezen..
nee ik bedoel gewoon operamini. Touch ondersteuning is juist perfect het is heel makkelijk om te scrollen. Ik heb dan wel de beta versie dus misschien is die iets anders?Anoniem: 210729 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:21:
[...]
Bedoel je niet opera mobile? Want daar kun je inderdaad makkelijk inzoomen en scrollen, bij opera mini is de touch ondersteuning een stuk minder.
Het nadeel van opera mobile vind ik dat de tekst nooit passend op het scherm komt. Dus bij inzoomen moet je steeds naar rechts scrollen en weer terug om de hele breedte van een stukje tekst te kunnen lezen..
Mensen,
Ik heb de Engelse-WM6.1-rom en heb de Dutch-xt9-cab geïnstalleerd. Dit werkt prima met het onscreen-keybord, maar het hardwarematige keyboard werkt niet goed:
Ik heb geen qwerty-keyboard, maar een gewoon abc, def, enz. keyboard. Mijn toetsen werken echter als een qwerty-keybord. Als ik op de 1 druk, begint xt9 met een q.
Weet iemand hiervoor de oplossing, zodat ik ook xt9 op mijn hardwarematige keyboard kan gebruiken?
Ik heb de Engelse-WM6.1-rom en heb de Dutch-xt9-cab geïnstalleerd. Dit werkt prima met het onscreen-keybord, maar het hardwarematige keyboard werkt niet goed:
Ik heb geen qwerty-keyboard, maar een gewoon abc, def, enz. keyboard. Mijn toetsen werken echter als een qwerty-keybord. Als ik op de 1 druk, begint xt9 met een q.
Weet iemand hiervoor de oplossing, zodat ik ook xt9 op mijn hardwarematige keyboard kan gebruiken?
edit:
Ik heb het volgende geconstateerd:
1) Als ik de taal op Dutch zet, is het hardwarmatige keyboard fout (qwerty), dit gelt zowel voor de XT9-mode als de ABC-mode
2) Als ik de taal op Engels zet, is het hardwarmatige keyboard goed (2=abc, 3=def, enz.), dit gelt voor zowel voor de XT9-mode als de ABC-mode
Wie heeft er een idee, om dit te fixen?
Ik heb het volgende geconstateerd:
1) Als ik de taal op Dutch zet, is het hardwarmatige keyboard fout (qwerty), dit gelt zowel voor de XT9-mode als de ABC-mode
2) Als ik de taal op Engels zet, is het hardwarmatige keyboard goed (2=abc, 3=def, enz.), dit gelt voor zowel voor de XT9-mode als de ABC-mode
Wie heeft er een idee, om dit te fixen?
[ Voor 29% gewijzigd door TheovdS op 17-04-2008 10:16 ]
edit:
Heb je het al geprobeerd met de bestanden en instellingen uit de start post hier? Ik heb namelijk ook de engelse wm 6.1 en bij mij werkt het allemaal prima op de manier zoals die in de startpost beschreven is.
Heb je het al geprobeerd met de bestanden en instellingen uit de start post hier? Ik heb namelijk ook de engelse wm 6.1 en bij mij werkt het allemaal prima op de manier zoals die in de startpost beschreven is.
Zag net je reply op XDA laat maar weten of het gelukt is of niet.
[ Voor 16% gewijzigd door wmn79 op 17-04-2008 22:58 . Reden: reply op XDA gezien ]
Ik snap het echt niet meer. Ik heb van alles geprobeerd.
Pas als ik LibaryCount op 16 zet, komt er bij input-settings, Dutch in het rijtje met Languages te staan.
Ik kan echter alleen maar cijfers typen met het hardwarematige keyboard. Zet ik hem op Engels dan werkt het wel.
Pas als ik LibaryCount op 16 zet, komt er bij input-settings, Dutch in het rijtje met Languages te staan.
Ik kan echter alleen maar cijfers typen met het hardwarematige keyboard. Zet ik hem op Engels dan werkt het wel.
Goedenmorgen Mensen,
zijn er hier ook mensen die in vista moeite hebben met synchroniseren met outlook 2007? hij neemt bij mij de afspraken niet over:S
hellup..
tevens is er hier iemand met hi eindeloos online? ik kan namelijk niet bij die portal van hi. die startpagina.? helleep.
zijn er hier ook mensen die in vista moeite hebben met synchroniseren met outlook 2007? hij neemt bij mij de afspraken niet over:S
hellup..
tevens is er hier iemand met hi eindeloos online? ik kan namelijk niet bij die portal van hi. die startpagina.? helleep.
[ Voor 27% gewijzigd door TWFpa2Vs op 18-04-2008 09:41 ]
Dat kan kloppen, maar via de registry kun je volgorde van die lijst aanpassen en nederlands op nummer 6 zetten. Dat *stond* ook in de startpost als ik het goed heb, maar die is blijkbaar aangepast? (Of ik heb het nog ergens anders gelezen)TheovdS schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:09:
Anyway, in de startpost staat:
code:
1
2
3
| [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\HTC\ezsip] "Library5"=dword:00000005 "LibraryCount"=dword:00000006 |
maar dat moet zijn:
code:
1
2
3
| [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\HTC\ezsip] "Library5"=dword:00000008 "LibraryCount"=dword:00000006 |
(Library5 moet 8 (nederlands) zijn en niet 5)
Dan zou nederlands er als 6de optie bij moeten komen. Bij mij wel in ieder geval
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Is het mogelijk dat ik die REG backup van je kan krijgen? Ik moet anders mn hele telefoon opnieuw flashen waar ik weinig zin in heb...Anoniem: 198250 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 10:23:
[...]
Dat zal waarschijnlijk aan die drivers liggen maar ik kreeg hem nieteens zover![]()
Maar ik heb nu een andere rom geflashed (touch surface) en ik heb geen last meer met het gebruiken van S2x. Maar nu heb ik wel erge last met scrollen in pie (gaat heeel langzaam), opera heb ik net ff geprobeerd en werkt wel heel goed (beta 9.33). ik denk dat ik de oude t-mobile rom maar weer terug flash.
[...]
Hier heb ik ook steeds last van, het gebeurt bij mij steeds als ik na het installeren van een paar programma's het toestel soft-reset. Hierna verdwijnt het xt9 menu en kun je alleen nog maar nummers intypen. Ik heb ook een keer een registry backup gemaakt van toen het werkte en toen erna terug gezet, waardoor xt9 weer wel werkte. Dus het moet iets in het register zijn
Heb de startpost inderdaad aangepast. Toen ik een nieuwe rom op mijn Dual zette (Niki Project) heb ik namelijk het Nederlandse XT9 gedeelte weer moeten instellen. Toen heb ik precies gekeken hoe ik het deed en dat beschreven. Bij mij zijn de waarden wel zoals die in de startpost staan. Ik kan me herinneren dat ik eerder bij die laatste twee waarden had gezet dat het kon verschillen per telefoon. Dus misschien moet je een beetje spelen met de library5 dword waarde. Gewoon verschillende waarden proberen tot het werkt.SambalBij schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:43:
[...]
Dat kan kloppen, maar via de registry kun je volgorde van die lijst aanpassen en nederlands op nummer 6 zetten. Dat *stond* ook in de startpost als ik het goed heb, maar die is blijkbaar aangepast? (Of ik heb het nog ergens anders gelezen)
Anyway, in de startpost staat:
code:
1 2 3 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\HTC\ezsip] "Library5"=dword:00000005 "LibraryCount"=dword:00000006
maar dat moet zijn:
code:
1 2 3 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\HTC\ezsip] "Library5"=dword:00000008 "LibraryCount"=dword:00000006
(Library5 moet 8 (nederlands) zijn en niet 5)
Dan zou nederlands er als 6de optie bij moeten komen. Bij mij wel in ieder geval
Het werkt mensen! Ik denk dat ik een paar bestanden en reg-key's door elkaar gehaald hebTheovdS schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:09:
Anoniem: 249464
<Netwerkverbinding Linux PC delen met WM6 toestel>hammerhead schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:08:
[...]
Dat zou gewoon moeten werken. Je moet er echter voor zorgen dat je computer de packets forward (en dat je dus ook niet een firewall hebt die die forward blokkeert). Verder zul je ook de sync-engine moeten starten (en ik vermoed dat je ook een partnership moet hebben, weet ik echter niet 100% zeker) zodat de DPTP (Desktop Passthrough Protocol) in sync-engine werkt.
Een partnership aanmaken was de oplossing en uiteraard ip forwarding aanzetten:
# echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 249464 op 20-04-2008 14:48 ]
ik heb er in de winkel van de week even mee staan "spelen" en ik vind het toch wat tegen vallen.
Ik vind hem net iets te groot, het uitgschoven toetsenbord smst niet lekker met 1 hand omdat die voor mij doen te groot is.
Ik vind hem net iets te groot, het uitgschoven toetsenbord smst niet lekker met 1 hand omdat die voor mij doen te groot is.
Anoniem: 259560
Hallo
Hopelijk kan iemand mij hier helpen...
Ik weet niet of het het goede draadje is, maar ik heb wel deze telefoon.
Ik heb een bluetooth gps voor mijn telefoon, die werkt gewoon.
Nu wil ik Nav4All gebruiken, maar dat lukt niet omdat die zegt dat ik geen GPRS heb...
Terwijl ik Vodofone Live abonnement heb & gewoon op internet kan.
Iemand een oplossing voor mij?!
Hopelijk kan iemand mij hier helpen...
Ik weet niet of het het goede draadje is, maar ik heb wel deze telefoon.
Ik heb een bluetooth gps voor mijn telefoon, die werkt gewoon.
Nu wil ik Nav4All gebruiken, maar dat lukt niet omdat die zegt dat ik geen GPRS heb...
Terwijl ik Vodofone Live abonnement heb & gewoon op internet kan.
Iemand een oplossing voor mij?!
Niemand die hier problemen heeft met syncroniseren met outlook 2007? ik krijg het niet voor elkaar in Vista ultimate dat hij de agenda syncroniseert. krijg ook geen foutmelding of dergelijke
iemand een idee?
Tevens werkt die custom rom veel beter dan de orginele of?
iemand een idee?
Tevens werkt die custom rom veel beter dan de orginele of?
Bij mij kan ik nu wel Dutch kiezen, maar het Dutch T9 woordenboek wordt niet gebruikt ... suggesties ?TheovdS schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:47:
[...]
Het werkt mensen! Ik denk dat ik een paar bestanden en reg-key's door elkaar gehaald heb
Als je bijv. tijdens het typen van een SMS de '*' ingedrukt houdt, komt er een menutje omhoog, kun je daarin 'XT9 dutch' selecteren?
Inmiddels werkt dat wel ... alleen moet ik bij iedere sms voor Dutch kiezen, de taal onthoudt ie niet ...TheovdS schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:04:
Als je bijv. tijdens het typen van een SMS de '*' ingedrukt houdt, komt er een menutje omhoog, kun je daarin 'XT9 dutch' selecteren?
als je alles volgens starttopic doet werkt NL T9 perfect
Uit de startpost:Xivius schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:06:
[...]
Inmiddels werkt dat wel ... alleen moet ik bij iedere sms voor Dutch kiezen, de taal onthoudt ie niet ...
Als je dit allemaal gedaan hebt moet je even bij de opties aangeven dat je language 'Dutch' is. (kun je vinden: Start -> Settings -> Input -> *selecteer als input method 'Touch Keyboard'* -> Options -> Language: Dutch)
Inmiddels werk het allemaal, thxs!TheovdS schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 07:46:
[...]
Uit de startpost:
Als je dit allemaal gedaan hebt moet je even bij de opties aangeven dat je language 'Dutch' is. (kun je vinden: Start -> Settings -> Input -> *selecteer als input method 'Touch Keyboard'* -> Options -> Language: Dutch)
Ik denk dat je iets verkeerd ingesteld hebt staan. Ik heb nergens problemen mee. Draai ook vista en outlook 2007. Syncen werkt bij mij als een trein via kabel. Via bluetooth nooit geprobeerd.TWFpa2Vs schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 06:42:
Goedenmorgen Mensen,
Weet je zeker dat je alles goed ingesteld hebt staan?
There eent no place like home
ik zou niet weten wat er niet goed zou moeten staan heb hem ingesteld dat de pc leidend is en dat hij verbinding moet maken via usb,
alleen komen mijn items gewoon niet in me telefoon te staan:S
alleen komen mijn items gewoon niet in me telefoon te staan:S
lama probleem is opgelost
[ Voor 84% gewijzigd door TWFpa2Vs op 22-04-2008 19:12 ]
Sinds kort synchroniseer ik mijn contactpersonen op mijn HTC met Outlook. Is het mogelijk om de contactpersonen op mijn HTC te sorteren op voornaam (i.p.v. achternaam) ?
edit:
--EDIT 1
Ik kan dit aanpassen door op m'n HTC het veld 'file as' aan te passen, maar dit veld kan ik in Outlook niet vinden. En ik heb geen zin om voor elk contact dit handmatig op mijn HTC aan te passen.
--EDIT 1
Ik kan dit aanpassen door op m'n HTC het veld 'file as' aan te passen, maar dit veld kan ik in Outlook niet vinden. En ik heb geen zin om voor elk contact dit handmatig op mijn HTC aan te passen.
edit:
--EDIT 2
Met de volgende tool kan ik voor alle accounts het 'file-as-veld' aan passen naar 'voornaam, tussen voegsel, achternaam':
http://www.pocketpcfaq.com/raj/FileAs.html
--EDIT 2
Met de volgende tool kan ik voor alle accounts het 'file-as-veld' aan passen naar 'voornaam, tussen voegsel, achternaam':
[ Voor 59% gewijzigd door TheovdS op 23-04-2008 11:06 ]
Zijn er mensen die speling ondervinden bij dit apparaat?
als ik bijvoorbeeld rechtsboven op de x druk om het programma af te sluiten, voel ik het bovenste stuk dat 'slide' lichtjes meebewegen...
Vind ik erg jammer, gebeurd ook als ik wat meer in het midden boven druk...tis toch een touchscreen, dus zal het veel merken...
Heb 'm pas 2 weken...
als ik bijvoorbeeld rechtsboven op de x druk om het programma af te sluiten, voel ik het bovenste stuk dat 'slide' lichtjes meebewegen...
Vind ik erg jammer, gebeurd ook als ik wat meer in het midden boven druk...tis toch een touchscreen, dus zal het veel merken...
Heb 'm pas 2 weken...
Dank je! Ik had hetzelfde probleem en ga je gegeven oplossing eens proberen.edit:
--EDIT 2
![]()
Nee, ik heb geen merkbare speling. De bovenkant van het toestel sluit naadloos aan op het gedeelte eronder. De onderkant heeft echter wel wat speling (deze kan ik een heel klein stukje naar beneden drukken), maar merk ik verder niets van.Boy schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:11:
Heb 'm pas 2 weken...
Ik heb ook speling als hij dichtgeschoven is.Boy schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:11:
Heb 'm pas 2 weken...
Bij mij sluit het bovenste stuk niet helemaal aan op het onderste, het staat ietsjes naar links
Stoort je dit niet enorm? Ik vraag me af of ik een muggenneuker (of is het mierenzifter?) ben...het voelt wat prullerig aan en je hoort het een beetje 'klakken' als ik op het x druk om af te sluiten bijvoorbeeld...Anoniem: 198250 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 20:32:
[...]
Ik heb ook speling als hij dichtgeschoven is.
Bij mij sluit het bovenste stuk niet helemaal aan op het onderste, het staat ietsjes naar links
zijn er hier ook mensen waarvan tijdens het bellen het boxjes schor lijkt? zodra ik hem op speaker zet is het over?
heb het toestel nog geen maand:S
heb het toestel nog geen maand:S
is het mogelijk om simcontacten niet weer te laten geven? Ik heb ze allemaal gekopieerd naar de telefoon zodat je er meer mee kan (voicedialing, foto toevoegen aan de gebruiken, meer info opslaan).
Als ik naar contacten ga, staan ze allemaal. Als ik de optie 'alleen contacten weergeven' aanzet (zoals windows mobile ook de contactpersonen noemt opgeslagen in de telefoon) bedoelt hij hier dat hij de telefoonnummers niet onder de namen laat zien...
Mijn lijst is nu dus tering lang (2 x dan nodig)
Als ik naar contacten ga, staan ze allemaal. Als ik de optie 'alleen contacten weergeven' aanzet (zoals windows mobile ook de contactpersonen noemt opgeslagen in de telefoon) bedoelt hij hier dat hij de telefoonnummers niet onder de namen laat zien...
Mijn lijst is nu dus tering lang (2 x dan nodig)
Dan gooi je de SIM-contacten toch weg?
Is toch alleen maar lastig: als iemand nu een nieuwe nummer krijgt, moet je dit op 2 plaatsen wijzigen enz.
Wat zou het voordeel zijn om de contacten ook op je SIM te laten staan?
Is toch alleen maar lastig: als iemand nu een nieuwe nummer krijgt, moet je dit op 2 plaatsen wijzigen enz.
Als m'n telefoon z'n geheugen kwijt raakt (bijvoorbeeld stel hij raakt eens helemaal leeg, of een andere reden, of ik wil m'n simkaart even in een andere telefoon doen omdat ik naar pinkpop ga en deze telefoon dan liever niet meeneem) dan heb ik al m'n telefoonnummers nog...TheovdS schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:36:
Dan gooi je de SIM-contacten toch weg?
OK, ik snap hem.Boy schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:22:
[...]
Als m'n telefoon z'n geheugen kwijt raakt (bijvoorbeeld stel hij raakt eens helemaal leeg, of een andere reden, of ik wil m'n simkaart even in een andere telefoon doen omdat ik naar pinkpop ga en deze telefoon dan liever niet meeneem) dan heb ik al m'n telefoonnummers nog...
Hier de fix:
code:
1
2
| [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Phone] "ShowSIM"=dword:00000001 ->0 to disable, 1 to enable. |
Moet je dus even aanpassen in het register. Met Total Commander kun je o.a. het register bewerken.
Hey, nice! Dan ga ik es in de registry kijken van m'n ding, kijken wat er nog meer ingesteld kan worden, of heb je dit van een website? Total commander is sowieso een fijn tooltje (heb 'm nog niet gezien op de PDA, maar ken 'm wel van de PC)TheovdS schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:28:
[...]
OK, ik snap hem.
Hier de fix:
code:
1 2 [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Phone] "ShowSIM"=dword:00000001 ->0 to disable, 1 to enable.
Moet je dus even aanpassen in het register. Met Total Commander kun je o.a. het register bewerken.
edit:
hmm, vind de reg editor alleen niet zo snel ...
hmm, vind de reg editor alleen niet zo snel ...
[ Voor 4% gewijzigd door Boy op 08-05-2008 09:31 ]
Werkt de genoemde fix ook nog als je de telefoon herstart? Ik heb een keer een fix gebruikt waarbij dat niet het geval was maar ik kan me niet herinneren of dat deze was. Naderhand heb ik nikisimfix.cab van xda-developers afgehaald (geen link helaas, even zoeken op xda-developers doet wonderen), en sindsdien blijven m'n sim-contacten ook onzichtbaar na een reboot :-)
Als ik de eerste keer in het vandaag-scherm op de knop voor gemiste-oproepen, ontvangen-oproepen, enz. druk moet ik 1 sec. wachten en zie ik heel kort het schermpje voor de gemiste-oproepen.
Als ik daarna weer op de knop druk, komt het schermpje gewoon omhoog en kan ik ermee werken. Ditzelfde gebeurt ook als ik de knop in touch-flow gebruik.
Loopt iemand anders hier ook tegen aan?
Als ik daarna weer op de knop druk, komt het schermpje gewoon omhoog en kan ik ermee werken. Ditzelfde gebeurt ook als ik de knop in touch-flow gebruik.
Loopt iemand anders hier ook tegen aan?
Anoniem: 97743
Ideaal ding die HTC, alleen als ik afspraak ingevoerd heb en deze gaat af (alarm), dan wordt na het kiezen van uitstel of negeren mijn scherm vrijwel zwart. Ik zie dan enkel een balk boven met statussen van ontvangst, batterij e.d. en mijn toetsenbordje beneden. Verder kan ik niets doen, behalve gebeld worden
Het toestel is voor de rest schoon, geen andere software erop, iemand ook bekend hiermee?
Het toestel is voor de rest schoon, geen andere software erop, iemand ook bekend hiermee?
Ik heb sinds gisteren de touch dual
Moet zeggen dat het een erg fijn apparaat is
Het is wel even flink wennen na een grote trage ipaq 6340
maar het bevalt zeker!
Het enige wat mij niet aanstaat is dat hij automatisch het belscherm opent als ik hem open slide (heb slide actions geïnstalleerd en ingesteld)
Communicatie met linux gaat nog niet helemaal zoals het hoort maar met een beetje geluk gaat dat met de nieuwe kernel wel lukken
Het enige wat mij niet aanstaat is dat hij automatisch het belscherm opent als ik hem open slide (heb slide actions geïnstalleerd en ingesteld)
Communicatie met linux gaat nog niet helemaal zoals het hoort maar met een beetje geluk gaat dat met de nieuwe kernel wel lukken
Anoniem: 201293
Ik ben het helemaal eens met je opmerking van het automatisch openen van het belscherm bij het open sliden. Heeft iemand hier een oplossing voor, want 9 van de 10 keer dat ik m'n tel openschuif doe ik dat helemaal niet om te bellen....
Ik krijg dan juist een optie menu om sms te verzenden, of mms, of nieuw kalender item, nieuwe taak, etcAnoniem: 201293 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:23:
Ik ben het helemaal eens met je opmerking van het automatisch openen van het belscherm bij het open sliden. Heeft iemand hier een oplossing voor, want 9 van de 10 keer dat ik m'n tel openschuif doe ik dat helemaal niet om te bellen....
Anoniem: 188428
http://www.htc.com/europe...x?p_id=44&act=faq&cat=268
Waarom zijn er voor de Touch Dual geen updates (WM6.1 bijvoorbeeld)?
Waarom zijn er voor de Touch Dual geen updates (WM6.1 bijvoorbeeld)?
Er zijn (nog) geen officiele updates voor de Touch Dual. Waarom dat precies is weet ik niet. Wel kun je via roms op de site van XDA developers wm6.1 roms downloaden voor de Touch Dual. Zelf heb ik Niki Project erop staan en dat werkt prima.
Anoniem: 188428
Hm, ik wacht wel op officiële updates, dat flashen durf ik niet goed aan. Als ik het verkeerd doe ben ik m'n garantie kwijt..wmn79 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:11:
Er zijn (nog) geen officiele updates voor de Touch Dual. Waarom dat precies is weet ik niet. Wel kun je via roms op de site van XDA developers wm6.1 roms downloaden voor de Touch Dual. Zelf heb ik Niki Project erop staan en dat werkt prima.
Wanneer komt WM6.1 ongeveer officiëel uit voor de Touch Dual?
Sinds een kleine week heb ik nu de MDA touch Plus (T-Mobile)
Wat ik mij nu eigenlijk afvraag is hoe je uit de touch cube de t-mobile kleuren kan verwijderen.
Vindt het geen probleem dat het een branded toestel is alleen staan die kleuren me niet zo aan aan.
Is dit ergens te wijzigen?
Wat ik mij nu eigenlijk afvraag is hoe je uit de touch cube de t-mobile kleuren kan verwijderen.
Vindt het geen probleem dat het een branded toestel is alleen staan die kleuren me niet zo aan aan.
Ik heb het zelf niet geprobeerd maar volgens mij zijn ze in dit forum daar erg fanatiek mee:Edwin78 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 12:17:
Sinds een kleine week heb ik nu de MDA touch Plus (T-Mobile)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=372946
Anoniem: 220270
Is het iemand gelukt de pcm keyboard v0.14 te installeren? Als ik dat doe doet geeft mijn toetsenbord alleen nog maar cijfers.
ik heb problemen met flash sites als staatsloterij.nl ...
speedtest kan ik niet draaien en mordax.nl werkt het java gedeelte ook niet...wat is hier mis? Gaat niet bij beide; opera mini en internet explorer...
speedtest kan ik niet draaien en mordax.nl werkt het java gedeelte ook niet...wat is hier mis? Gaat niet bij beide; opera mini en internet explorer...
hmm...nadat m'n gsm uit en aan is geweest, is deze instelling weer teruggezet...hoe ken da?TheovdS schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:28:
[...]
OK, ik snap hem.
Hier de fix:
code:
1 2 [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Phone] "ShowSIM"=dword:00000001 ->0 to disable, 1 to enable.
Zoek op "nikisimfix.cab" op het xda-developers forum. Hiermee blijft deze instelling ook na een reboot intact.Boy schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:45:
hmm...nadat m'n gsm uit en aan is geweest, is deze instelling weer teruggezet...hoe ken da?
Oké, ze zijn op XDA-Developers bezig met het porten van de touchscreen drivers (van een Dopod S600) naar de Dual. Hou dit even in de gaten: http://forum.xda-develope...hread.php?t=392752&page=2
Even voor de duidelijkheid: het gaat hier NIET om de grafische chip (OpenGL ES ondersteuning), maar om het "haperen" als je het scherm aanraakt. Dit merk je bijvoorbeeld als je scrollt en de stylus op het schermpje blijft drukken, de beeldopbouw gaat veel langzamer. Zodra je je stylus van het schermpje afhaalt, gaat de opbouw ook ineens weer soepel(er).
De update zorgt er dus voor dat ook bij het aanraken van het scherm, de shermopbouw even soepel verloopt, en wordt in de vorm van een rom gebracht. Een cabje is niet mogelijk helaas.
Even voor de duidelijkheid: het gaat hier NIET om de grafische chip (OpenGL ES ondersteuning), maar om het "haperen" als je het scherm aanraakt. Dit merk je bijvoorbeeld als je scrollt en de stylus op het schermpje blijft drukken, de beeldopbouw gaat veel langzamer. Zodra je je stylus van het schermpje afhaalt, gaat de opbouw ook ineens weer soepel(er).
De update zorgt er dus voor dat ook bij het aanraken van het scherm, de shermopbouw even soepel verloopt, en wordt in de vorm van een rom gebracht. Een cabje is niet mogelijk helaas.
Voor de users die dit toetsel nu een x aantal maanden gebuiken.
Hoe solide is het slide mechanisme en evt speling ?
Ik heb er persoonlijk niet veel problemen mee, maar ik lees hier en daar dat andere users er wel problemen mee hebben. Ik denk dat ik gewoon iets minder kritisch ben. Er zit wel speling in, maar dat is normaal voor een slidemechanisme dat op een wat op een groter apparaat zit (in vergelijking met een samsung slider bijv.).wd200 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:43:
Voor de users die dit toetsel nu een x aantal maanden gebuiken.
Ik heb net even gemeten en kom op 1,2mm max uit aan de onderkant in gesloten toestand. Met max bedoel ik natuurlijk niet brute kracht op z'n baksteens maar meer in proportie. Standaard ongeveer 0,3mm, zonder kracht dus.
Heb er zelf ook geen last van, als je er wel last van hebt dan vind je dit topic op XDA developers misschien wel interessant.
Sh*it, loop ik gisteren met m'n domme kop tegen mijn bureau aan: heel m'n scherm ver-rot
Ik zie allemaal strepen en stippen; een klein gedeelte is nog (moeilijk) leesbaar
Het touch-gedeelte werkt nog wel.
Iemand ervaring met een winkel die een nieuw schermpje kan inbouwen?
Ik zie allemaal strepen en stippen; een klein gedeelte is nog (moeilijk) leesbaar

Ik heb nooit last van die speling, bij mij is het zo minimaal, ik kan ook niet zeggen dat ik voorzichtig ben geweest met het sliden, dit doe ik toch tevaak zonder reden. Kan best aan de kwaliteit van htc liggen maar misschien heb ik geluk
(nu zul je zien dat ik dalijk ook nog erge speling ga krijgen
)
Rot voor je manTheovdS schreef op maandag 19 mei 2008 @ 12:00:
Sh*it, loop ik gisteren met m'n domme kop tegen mijn bureau aan: heel m'n scherm ver-rot![]()
![]()
Ik zie allemaal strepen en stippen; een klein gedeelte is nog (moeilijk) leesbaar![]()
Neem bij deze dus aan dat je de phone niet hebt verzekerd?
Ik zou het gewoon zelf doen, hier staat een tutorial die je uitlegt hoe het apparaat ontmanteld moet worden. Dat scheelt je een hoop geld
Ik verwacht helaas niet dat je voor onder de 100 euro klaar gaat zijn.
Edit: Owja, tip voor de mensen die dit nog niet doen. Schermpje naar je been gericht in je broekzak stoppen
[ Voor 10% gewijzigd door Grote Schurk op 19-05-2008 18:05 ]
Hey,
Op XDA hebben ze de d600 touchscreendrivers omgezet naar dual.
Voorlopig alleen nog voor Niki Project 6.1
Hier link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=393387
En dan meteen bovenaan; mirror 1. Je toestel moet wel geunlocked zijn ed.
Ik kan wel zeggen dat het een heel stuk beter is, alles werkt nu lekker vloeiend (touchscreen dan he, videodrivers zijn nog niet inbegrepen
)
Op XDA hebben ze de d600 touchscreendrivers omgezet naar dual.
Voorlopig alleen nog voor Niki Project 6.1
Hier link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=393387
En dan meteen bovenaan; mirror 1. Je toestel moet wel geunlocked zijn ed.
Ik kan wel zeggen dat het een heel stuk beter is, alles werkt nu lekker vloeiend (touchscreen dan he, videodrivers zijn nog niet inbegrepen
Dan zit die connector voor de headset wel aan de verkeerd kant bij mijFritsYpeij schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:58:
[...]
Owja, tip voor de mensen die dit nog niet doen. Schermpje naar je been gericht in je broekzak stoppen
Maar als je scherm kapotgaat, moet je tog wel heel hard tegen die tafel rennen, maar volgens mij is het scherm van de dual het meest krasbestendig en het minst breekbare omdat hij een beetje meegeeft?
Ik doe hem altijd op de kop in mijn broekzak, maar ik vind dat HTC voor die connector op die plek sowieso een designaward mag ontvangen. De enige plek die nog ongemakkelijker zou zijn is in het midden van het scherm
Het is per slot van rekening ook niet eens (op een mooie manier) geschikt voor een dock. Tot zover mijn flame..
Die driver ga ik vanavond even uitproberen. Ik hoop dat ze hem in een nieuwe originele HTC rom gaan bakken.
Die driver ga ik vanavond even uitproberen. Ik hoop dat ze hem in een nieuwe originele HTC rom gaan bakken.
Rennen was het niet, maar de punt van de tafel kwam (hard) in het schermAnoniem: 198250 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:46:
[...]
Dan zit die connector voor de headset wel aan de verkeerd kant bij mij![]()
Maar als je scherm kapotgaat, moet je tog wel heel hard tegen die tafel rennen, maar volgens mij is het scherm van de dual het meest krasbestendig en het minst breekbare omdat hij een beetje meegeeft?
TNX gozer!FritsYpeij schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:58:
[...]
Rot voor je man
Ik zou het gewoon zelf doen, hier staat een tutorial die je uitlegt hoe het apparaat ontmanteld moet worden. Dat scheelt je een hoop geld
VET! Ik vind hem af en toe echt te traag..Anoniem: 198250 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:43:
Ik kan wel zeggen dat het een heel stuk beter is, alles werkt nu lekker vloeiend (touchscreen dan he, videodrivers zijn nog niet inbegrepen)
Nee snap ikTheovdS schreef op maandag 19 mei 2008 @ 20:45:
[...]
Rennen was het niet, maar de punt van de tafel kwam (hard) in het scherm
Goh, nieteens aan gedachtFritsYpeij schreef op maandag 19 mei 2008 @ 20:28:
Ik doe hem altijd op de kop in mijn broekzak

En over die driver. Hij werkt echt toppie! Pcmkeyboard werkt nu geweldig!
Het lijkt wel of mijn dual nu 100 keer sneller is, vooral als je muziek aant luisteren bent en dan nog een sms aant versturen bent dan sloeg hij nogal wat letters over, dat heb ik nu gelukkig niet meer.
Nou nu alleen nog die komende videodrivers van de tytn 2 porten en dan heb ik niets meer te klagen
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 198250 op 19-05-2008 22:16 ]
Oh man, dat is een meevaller voor Theo! Ik zou er zelf haast één kopen als backupAnoniem: 198250 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:13:
[...]
ze hebben er dual lcd's voor 60 $, is opzich de moeite
Super bedankt gozer!Anoniem: 198250 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:13:
[...]
Nee snap ik, ik heb trouwens een leuke site gevonden, ze hebben er dual lcd's voor 60 $, is opzich de moeite
http://cnn.cn/shop/touch-dual-p-2277.html
edit:
Ze hebben daar echt leuke spulletjes voor je HTC-dual:
http://cnn.cn/shop/p5500-touch-dual-nike-c-277_455.html
Als er iets kapot is, of je hebt bijv. behoefte aan een QWERTY-toetsenbord (i.p.v. ABC) dan moet je het echt hier bestellen. Duidelijke site en: 3,20 euro verzendkosten
Ze hebben daar echt leuke spulletjes voor je HTC-dual:
http://cnn.cn/shop/p5500-touch-dual-nike-c-277_455.html
Als er iets kapot is, of je hebt bijv. behoefte aan een QWERTY-toetsenbord (i.p.v. ABC) dan moet je het echt hier bestellen. Duidelijke site en: 3,20 euro verzendkosten
[ Voor 29% gewijzigd door TheovdS op 20-05-2008 08:07 ]
Eind juni is mijn abootje ook weer afgelopen. Deze keer wil ik graag deze telefoon voor 2jaar erbij nemen
Vraagje, als je hem bij vodafone of hi oid besteld. Zit er dan altijd zon zelfgebakken kleurtjes/thema gebeuren in? Bij Hi bijvoorbeeld waar ik mijn contract verleng heet hij ook HTC Touch Dual Hi!
Oftewel, zit er dan zelfgemaakt Os software op?
Zal wel een heerlijk domme vraag zijn, maar vraag het toch aangezien ik er zelf dingen op wil zetten
Vraagje, als je hem bij vodafone of hi oid besteld. Zit er dan altijd zon zelfgebakken kleurtjes/thema gebeuren in? Bij Hi bijvoorbeeld waar ik mijn contract verleng heet hij ook HTC Touch Dual Hi!
Zal wel een heerlijk domme vraag zijn, maar vraag het toch aangezien ik er zelf dingen op wil zetten
Ja hij zal altijd wel in minder of meerdere mate branded zijn.Tomino schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:04:
Eind juni is mijn abootje ook weer afgelopen. Deze keer wil ik graag deze telefoon voor 2jaar erbij nemen![]()
ff over die dual van hi, je weet dat die zilver is he
Haha, mooi dus?Anoniem: 198250 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:48:
[...]
Ja hij zal altijd wel in minder of meerdere mate branded zijn.
ff over die dual van hi, je weet dat die zilver is he??
Ik ga denk even naar de shop toe om hem vast te houden.. Ik zit nu even te kijken tussen de HTC P4350 en de touch dual. Ik wil gewoon een telefoon waarbij een uitgebreide agenda functie in zit. Internetten/media afspelen/games spelen en GPS/wifi erin hoeft voor mij niet. zo af en toe wat dingen op internet opzoeken oké maar dat is niet van hoofdbelang. Maakt voor mij daarom de keuze van de P4350 beter dan de Tdual?
P4350:

[ Voor 6% gewijzigd door Tomino op 20-05-2008 19:32 ]
verschil in kalender en agenda is er toch niet, en bij P4350 betaal je wel voor dat toetsenbord, wat natuurlijk ook weer handig kan zijnTomino schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:31:
[...]
Haha, mooi dus?![]()
Ik ga denk even naar de shop toe om hem vast te houden.. Ik zit nu even te kijken tussen de HTC P4350 en de touch dual. Ik wil gewoon een telefoon waarbij een uitgebreide agenda functie in zit. Internetten/media afspelen/games spelen en GPS/wifi erin hoeft voor mij niet. zo af en toe wat dingen op internet opzoeken oké maar dat is niet van hoofdbelang. Maakt voor mij daarom de keuze van de P4350 beter dan de Tdual?
P4350:
[afbeelding]
Helaas, de Hi versie (ik heb hem nu 1 week) heeft wel dat rubberized feel, en verder is hij praktisch niet branded, er worden paar kleine dingetjes geinstalleerd, zoals een Hi home scherm (is precies zelfde, alleen kleuren schema is anders) en er staan paar ringtones op. Ook wordt je internet start pagina veranderd in het ding van Hi.
Ik heb echter wel een vraagje, ik wil graag weten wat voor programma's allemaal door jullie gedraaid wordt op de Dual, ik heb nu google maps, Total Commander (voor de reg hacks) geinstalleerd, verder niks.
Een paar dingen die ik mis zijn: stopwatch functie en een Timer functie. Verder nergens problemen mee, alles doet het goed, geen crashes ed. gehad.
Ik heb echter wel een vraagje, ik wil graag weten wat voor programma's allemaal door jullie gedraaid wordt op de Dual, ik heb nu google maps, Total Commander (voor de reg hacks) geinstalleerd, verder niks.
Een paar dingen die ik mis zijn: stopwatch functie en een Timer functie. Verder nergens problemen mee, alles doet het goed, geen crashes ed. gehad.
Okay! de videodrivers komen nu wel heeel dichtbij 
bericht op htcclassaction: http://www.htcclassaction.org/#update_20080521_1
touch dual op xda: http://forum.xda-develope...hread.php?t=391373&page=2
Edit: heb ook even een nieuwssuggestie ingestuurd voor de FP
Edit2: iets te vroeg gejuicht, de driver lijkt niet compatible te zijn. Het is niet uit te sluiten dat HTC zelf die driver moet leveren.
Desondanks werken de XDAers lekker verder
bericht op htcclassaction: http://www.htcclassaction.org/#update_20080521_1
touch dual op xda: http://forum.xda-develope...hread.php?t=391373&page=2
Edit: heb ook even een nieuwssuggestie ingestuurd voor de FP
Edit2: iets te vroeg gejuicht, de driver lijkt niet compatible te zijn. Het is niet uit te sluiten dat HTC zelf die driver moet leveren.
[ Voor 38% gewijzigd door Grote Schurk op 22-05-2008 20:10 ]
Anoniem: 168231
same here...ideaal tooltje dat pcm, maar zo nu en dan wil ik ook sms'en vanaf mn (hardware)keypad. Dat doet ie dus niet meer na installatie! Iemand een idee?Anoniem: 220270 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:58:
Is het iemand gelukt de pcm keyboard v0.14 te installeren? Als ik dat doe doet geeft mijn toetsenbord alleen nog maar cijfers.
Trouwens nog een kleine bug ondekt die meerdere mensen online hebben. Het terug schakkelen van het toetsenbord naar ABC, ook als je de vorige keer nog xT9 had geselecteerd. Dit is iets wat ik zelf heel irritant vind, want ik gebruik xT9 eigenlijk altijd en wil dat dit m'n default instelling is. Maar ik heb geen idee waar ik dat kan aangeven. Nu moet ik vaak eerst op het onscreen keypadje 2x tikken op die toets om door te wisselen naar de xT9.
Erg vervelend. Iemand een oplossing?
Erg vervelend. Iemand een oplossing?
Nog een raar keyboard fenomeen: wanneer ik de geintegreerde keyboard-software (touch toetsenbord of touch toetsenblok) gebruik krijg ik soms een 40-key qwerty toetsenbord (bijvoorbeeld wanneer ik in de agenda een tijdstip selecteer en begin te typen, dus met dagoverzicht geopend),

en soms een 9-key toetsenbord met 3 letters per toets (wanneer ik in de agenda een tijdstip aanklik en dus in het detailscherm met onderwerp/locatie kom). Dat 40-key toetsenbord is groot en handig...hoe zorg ik ervoor dat ik die altijd kan gebruiken?

en soms een 9-key toetsenbord met 3 letters per toets (wanneer ik in de agenda een tijdstip aanklik en dus in het detailscherm met onderwerp/locatie kom). Dat 40-key toetsenbord is groot en handig...hoe zorg ik ervoor dat ik die altijd kan gebruiken?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 168231 op 25-05-2008 17:32 ]
Dat kan volgens mij niet zomaar, tenminste, ik heb er nog geen fix voor gezien.Anoniem: 168231 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:18:
Nog een raar keyboard fenomeen: wanneer ik de geintegreerde keyboard-software (touch toetsenbord of touch toetsenblok) gebruik krijg ik soms een 40-key qwerty toetsenbord (bijvoorbeeld wanneer ik in de agenda een tijdstip selecteer en begin te typen, dus met dagoverzicht geopend),
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar volgens mijn t-mobile handleiding voor de dual krijg je dit toetsenbord alleen maar als je contacten bent aant zoeken oid, maar als je dan een sms of email bericht aan het typen bent krijg je die normale 2 of 3 letters per toets. Ik snap zelf ook niet waarom ze zo moeilijk doen, maar mij lijkt die 2 letters per toets handiger dan die volledige want die neemt wel erg veel plaats in beslag (ik hou het zelf tog maar bij pcmkeyboard
Anoniem: 263026
Hallo, ik heb deze week deze " telefoon" gehaald..
Ik ben totaal niet handig met de software aanpassen op dergelijke dingen etc.
Ik kom hier door iemand die zei dat ze hier wel konden helpen met mijn probleem
Het probleem:
Ik kan mijn achtergrondverlichting niet uitzetten...
Bij de instellingen kan ik wel veranderen dat het na 10 seconden uitspringt, maar dan blijft het gedimd in plaats van 100% uit (wat dus nogal wat batterijen vreet)
Ook ben ik er wel achter gekomen dat ik met het knopje bovenop het apparaat op standby kan zetten (het licht gaat uit, maar het is zo onhandig om dit steeds te doen)
Ik heb op internet gelezen dat ik met een editor of iets dergelijks iets aan moet/kan passen om ervoor te zorgen dat de backlight uitgaat na een bepaald aantal seconden...
Hier loop ik dus vast...
Kan iemand helpen?
groetjes,
Janus
Ow, ik heb trouwens een toestel via Hi...
Weet niet of dat uitmaakt...
Het probleem:
Bij de instellingen kan ik wel veranderen dat het na 10 seconden uitspringt, maar dan blijft het gedimd in plaats van 100% uit (wat dus nogal wat batterijen vreet)
Ook ben ik er wel achter gekomen dat ik met het knopje bovenop het apparaat op standby kan zetten (het licht gaat uit, maar het is zo onhandig om dit steeds te doen)
Ik heb op internet gelezen dat ik met een editor of iets dergelijks iets aan moet/kan passen om ervoor te zorgen dat de backlight uitgaat na een bepaald aantal seconden...
Hier loop ik dus vast...
Kan iemand helpen?
groetjes,
Janus
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 263026 op 26-05-2008 01:52 ]
Dat kan als volgt:Anoniem: 263026 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 01:50:
Hallo, ik heb deze week deze " telefoon" gehaald..
Het probleem:
Hier loop ik dus vast...
Kan iemand helpen?
groetjes,
Janus
start->instellingen->systeem->energie->geavanceerd. "bij accustroom uitschakelen na X minuten".
Uitschakelen is hetzelfde als het standby-knopje indrukken.
Okee...
Daar had ik dus niet gekeken...
Ik dacht namelijk dat hij dan helemaal af zou sluiten
Even kijken of het werkt zoals ik verwacht..
Alvast bedankt
Daar had ik dus niet gekeken...
Ik dacht namelijk dat hij dan helemaal af zou sluiten
Even kijken of het werkt zoals ik verwacht..
Alvast bedankt
Hallo, ben ik weer..
nog 1 vraagje..
Ik heb mijn contacten op mijn oude simcard en die zit nu in dit toestel.
Ik kan echter geen foto toevoegen van een persoon aan zijn simprofiel.
Eerst moet ik van simcontact een live contact maken om daar vervolgens een foto aan toe te voegen en alle andere gegevens van die persoon bij te kunnen zetten...
Kan dit makkelijker?
nog 1 vraagje..
Eerst moet ik van simcontact een live contact maken om daar vervolgens een foto aan toe te voegen en alle andere gegevens van die persoon bij te kunnen zetten...
Kan dit makkelijker?
is volgens mij idd niet mogelijk om foto's bij een sim-contact toe te voegen...ik heb ze allemaal gecopieerd naar de telefoon (geheugen genoeg heAnoniem: 263026 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:39:
Hallo, ben ik weer..
nog 1 vraagje..
Kan dit makkelijker?
Even de gebruiksaanwijzing erop naslaan hoe ik alles dan moet kopieren naa telefoon en de sim moet verbergen..
Kom ik er niet uit, dan zie je me weer terug
Zo...
Echt heel erg bedankt voor de hulp...
Nu kan ik tenminste mijn contacten een beetje managen
Heb d.m.v. een registry editor die simcontacten op hide gezet (stond hier ook ergens in een HTC topic...), kreeg het niet gevonden...
Kom ik er niet uit, dan zie je me weer terug
Zo...
Echt heel erg bedankt voor de hulp...
Nu kan ik tenminste mijn contacten een beetje managen
Heb d.m.v. een registry editor die simcontacten op hide gezet (stond hier ook ergens in een HTC topic...), kreeg het niet gevonden...
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 263026 op 26-05-2008 17:59 ]