AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
http://forum.xda-develope...read.php?t=384966&page=16
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Nice, draait het goed? Stabiel? En snel?Boy schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 08:47:
ik heb Android op m'n touch dual draaiend, maar het scherm is niet gecalibreerd en 16-keys toetsenbord doet het niet...ik kon wel gebeld worden...
http://forum.xda-develope...read.php?t=384966&page=16
En flash je het netzoals elke andere rom voor je htc ?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
ow, ff wat meer info. nou, het doet nog erg weinig zoals ik al zei, het scherm is niet gecalibreerd, dus je kunt niet iets aantikken (of ergens anders op het scherm komt plots wat). Ik vind het erg mooi uitzien, heb alleen gezien hoe het uitziet als iemand je belt, hij gaf aan dat GPRS uit stond en zo. Ik hou wel van eye-candy (dat mis ik erg bij windows mobile).DennusB schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 08:51:
[...]
Nice, draait het goed? Stabiel? En snel?
En flash je het netzoals elke andere rom voor je htc ?
Je hoeft het niet te flashen, hij boot linux bovenop windows mobile (geloof ik dat het zo zit). In het topic in het XDA forum (zie m'n link) staat deze link: http://asapload.com/195407
als je die download, kopieert naar je telefoon (sd kaart niet uitgeprobeerd, ik zou het in het telefoongeheugen doen) dan moet je de startup.txt aanpassen, het hekje weghalen bij de initrd-android en eentje plaatsen voor de angstrom.bin regel.
start haret.exe en geduld hebben, dan start ie 'm. Je kan alleen terug naar windows door te resetten.
Het doet je telefoon geen pijn, want het draait in het 'werkgeheugen' en na een reboot is het allemaal weer weg...
Das vet! Dat ga ik ook proberen.Boy schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:15:
[...]
ow, ff wat meer info. nou, het doet nog erg weinig zoals ik al zei, het scherm is niet gecalibreerd, dus je kunt niet iets aantikken (of ergens anders op het scherm komt plots wat). Ik vind het erg mooi uitzien, heb alleen gezien hoe het uitziet als iemand je belt, hij gaf aan dat GPRS uit stond en zo. Ik hou wel van eye-candy (dat mis ik erg bij windows mobile).
Je hoeft het niet te flashen, hij boot linux bovenop windows mobile (geloof ik dat het zo zit). In het topic in het XDA forum (zie m'n link) staat deze link: http://asapload.com/195407
als je die download, kopieert naar je telefoon (sd kaart niet uitgeprobeerd, ik zou het in het telefoongeheugen doen) dan moet je de startup.txt aanpassen, het hekje weghalen bij de initrd-android en eentje plaatsen voor de angstrom.bin regel.
start haret.exe en geduld hebben, dan start ie 'm. Je kan alleen terug naar windows door te resetten.
Het doet je telefoon geen pijn, want het draait in het 'werkgeheugen' en na een reboot is het allemaal weer weg...
Weet jij toevallig ook of het te draaien is op een normale Htc Touch, dus niet de dual?
Heb nog een oude touch over
Ik heb geen idee. Het komt volgens mij best nauw welke foon je gebruikt, maar ik zou als ik jou was het gewoon proberen, voor zover ik weet beschadigd het niets...(staat ook in dat forum aangegeven)DennusB schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:19:
[...]
Das vet! Dat ga ik ook proberen.
Weet jij toevallig ook of het te draaien is op een normale Htc Touch, dus niet de dual?
Heb nog een oude touch over
Oke ga het gewoon proberen.Boy schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:21:
[...]
Ik heb geen idee. Het komt volgens mij best nauw welke foon je gebruikt, maar ik zou als ik jou was het gewoon proberen, voor zover ik weet beschadigd het niets...(staat ook in dat forum aangegeven)
Trouwens die asapload.com is zo plat als het maar kan!
Heb je een mirrorlinkje voor me?
Edit : Heb hem hier werkend gekregen! Hij bootte gewoon
Ga het nu nog een keer proberen, ziet er inderdaad wel leuk uit
Edit2 : Nog een keer geprobeerd en kon er nu een minuut of 5 mee vooruit.
Zitten allemaal uber simpele programma'tjes in, maar alles werkt gewoon super vloeiend.
Zelfs 3d animaties.
Menu's, alles, het ziet er echt super vet uit.
En mijn scherm is gewoon gecalibreerd, no problem
Maar na 5 minuten liep ie weer vast, helaas
[ Voor 39% gewijzigd door DennusB op 30-10-2008 10:33 ]
gacalibreerd? maf, hoe groot is dat scherm van jou dan? dat van mij is 2,6 inch. misschien zit het daarin? Of toch in de driver...DennusB schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:24:
[...]
Oke ga het gewoon proberen.
Trouwens die asapload.com is zo plat als het maar kan!
Heb je een mirrorlinkje voor me?
Edit : Heb hem hier werkend gekregen! Hij bootte gewoonKon er ook in, maar hij liep helaas vast na een minuut.
Ga het nu nog een keer proberen, ziet er inderdaad wel leuk uitEn werkt soepel hoor!
Edit2 : Nog een keer geprobeerd en kon er nu een minuut of 5 mee vooruit.
Zitten allemaal uber simpele programma'tjes in, maar alles werkt gewoon super vloeiend.
Zelfs 3d animaties.
Menu's, alles, het ziet er echt super vet uit.
En mijn scherm is gewoon gecalibreerd, no problem
Maar na 5 minuten liep ie weer vast, helaas
Waar heb je 'm gedownload? Heb je die startup.txt wel moeten aanpassen of iets anders gedaan?
Heb startup.txt niet aangepast.Boy schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:05:
[...]
gacalibreerd? maf, hoe groot is dat scherm van jou dan? dat van mij is 2,6 inch. misschien zit het daarin? Of toch in de driver...
Waar heb je 'm gedownload? Heb je die startup.txt wel moeten aanpassen of iets anders gedaan?
Gewoon files op telefoon gegooid, en haret.exe gestart.
Heb die "Pointer" app opgestart, dat je iets kan tekeken zegmaar.
En hij volgende perfect me vinger/stylus, gecalibreerd dus.
Hier kan je download wat ik gebruikt heb aan files:
http://www.megaupload.com/nl/?d=4P4VQPS0
Edit: Down net de laatste build van XDA, en die komt niet verder als "Haret Booting Linux"
[ Voor 6% gewijzigd door DennusB op 30-10-2008 11:26 ]
hmm, da's een andere dan ik heb gebruikt. Ik heb dus die laatste gebruikt wat op XDA staat. Jij had misschien een oudere versie? (die was idd wel goed gecalibreerd).DennusB schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:11:
[...]
Heb startup.txt niet aangepast.
Gewoon files op telefoon gegooid, en haret.exe gestart.
Heb die "Pointer" app opgestart, dat je iets kan tekeken zegmaar.
En hij volgende perfect me vinger/stylus, gecalibreerd dus.
Hier kan je download wat ik gebruikt heb aan files:
http://www.megaupload.com/nl/?d=4P4VQPS0
Edit: Down net de laatste build van XDA, en die komt niet verder als "Haret Booting Linux"
Bij die laatste versie moet je dus wel de startup.txt aanpassen. Dus # zetten voor 'initrd angstrom.bin' en het verwijderen voor 'initrd initrd-android'
[ Voor 10% gewijzigd door Boy op 30-10-2008 11:35 ]
Ja nu boot ie inderdaad wel, en ik heb bereik. Maar ik kan niks, want het scherm is niet gecalibreerd.Boy schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:34:
[...]
hmm, da's een andere dan ik heb gebruikt. Ik heb dus die laatste gebruikt wat op XDA staat. Jij had misschien een oudere versie? (die was idd wel goed gecalibreerd).
Bij die laatste versie moet je dus wel de startup.txt aanpassen. Dus # zetten voor 'initrd angstrom.bin' en het verwijderen voor 'initrd initrd-android'
Hoop wel dat dit snel goed komt !
Je kan nu nog niks, want het scherm is niet gecalibreerdEwivis schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:59:
hoe zijn de functionaliteiten, zoals mail en msn enzo oop android?
deze is idd zoals Dennus zegt nog niet bruikbaar en verder heb ik nog geen ervaring met Android...daarom erg nieuwsgierig om het te gaan gebruiken...Ewivis schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:59:
hoe zijn de functionaliteiten, zoals mail en msn enzo oop android?
Ik ga kijken of ik de maker hiervan kan meehelpen met ontwikkelen...
Ik heb dus gister een oudere build van Android gedownload.Boy schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:09:
[...]
deze is idd zoals Dennus zegt nog niet bruikbaar en verder heb ik nog geen ervaring met Android...daarom erg nieuwsgierig om het te gaan gebruiken...
Ik ga kijken of ik de maker hiervan kan meehelpen met ontwikkelen...
Die werkte erg goed, 3d animaties erg vloeiend, zag er gaaf uit
Dus het belooft veel goeds!
dat is die je mij gisteren doorgaf? Die is toch super instabiel met opstarten? Verder ook geen GSM functionaliteit en je kunt niet terug. Zodra je een programma opstart, kun je niet het programma afsluiten ... of heb ik het mis?DennusB schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:13:
[...]
Ik heb dus gister een oudere build van Android gedownload.
Die werkte erg goed, 3d animaties erg vloeiend, zag er gaaf uit
Dus het belooft veel goeds!
Het enige was dat hij gecalibreerd was!Boy schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:22:
[...]
dat is die je mij gisteren doorgaf? Die is toch super instabiel met opstarten? Verder ook geen GSM functionaliteit en je kunt niet terug. Zodra je een programma opstart, kun je niet het programma afsluiten ... of heb ik het mis?
En een prog afsluiten deed je met het groene telefoonknopje
ehm, ja? Misschien op die gewone touch, maar touch dual niet volgens mij..hmm, ik ga die van jou nog es erop pleuren, kijken of je gelijk hebtDennusB schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:50:
[...]
Het enige was dat hij gecalibreerd was!
En een prog afsluiten deed je met het groene telefoonknopje
voor zover ik weet moet hij gewoon werken als Android op andere telefoons. Je zult dus software kunnen installeren indien nodig voor MSN (of er zit vast een standaard messenger op, es googlen), mail zal er vast in...Ewivis schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:59:
nee ok, android werkt nog niet geheel.. maar de functionaliteiten, msn en mail etc zijn die nog wel aanwezig in android als hij gekalibreert is? (geen idee wat jullie hiermee bedoelen trouwens...)
niet gekalibreerd bedoelen we mee dat het scherm niet gekalibreerd is. dus als je ergens tikt, dan geeft het scherm niet de juiste x-y coordinaten door aan het systeem.
Als je je PDA / windows mobile apparaat aanzet voor de eerste keer, moet je vaak op 4 plekken tikken om het systeem te 'calibreren'...
trouwens, mijn x en y veranderen nogal eens... heb vaak zat dat ik opnieuw moet kalibreren omdat ik anders met mijn pennetje steeds op verkeerde toetsen druk... iemand verder last van? en waardoorkan het komen?
Heb ik nooit gehad, niet met mijn Touch Dual, maar ook niet met mijn gewone TouchEwivis schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:54:
ja ok, dat dacht ik dus al... maar dan is een touchscherm nog neit zo handig natuurlijk
trouwens, mijn x en y veranderen nogal eens... heb vaak zat dat ik opnieuw moet kalibreren omdat ik anders met mijn pennetje steeds op verkeerde toetsen druk... iemand verder last van? en waardoorkan het komen?
XDA-Thread
En als het dan eenmaal werkt is het hopen dat het erg populair wordt en er veel voor ontwikkeld gaat worden
Ik wil wel mee gaan helpen, maar kheb ook nog werk, vriendin, ander projectje/hobbies...da's het probleem, ik wil veel maar er is gewoon te weinig tijd...dieselb0y schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:51:
Het is een kwestie van tijd als ik de thread op xda bekijk, het zou wel helpen als er meer programmeurs meehelpen,
XDA-Thread
En als het dan eenmaal werkt is het hopen dat het erg populair wordt en er veel voor ontwikkeld gaat worden
Waarom opera mobile..? Heb die geprobeerd, daarna de mini, en Opera mini voelt zoooo veel sneller aan. gewoon minder log. Alleen jammer dat nu elke keer van die popups komen sinds WM 6.1. Ach, misschien eens kijken of er al weer een nieuwere versie van Opera mini uit is. vraag me nog steeds af hoe ik de oudere esmertec Jbed van m'n gsm af krijg.. Wel leuk dattie meegeleverd wordt met de rom upgrade, jammer dan weer dat meegeleverde versie ruim een half jaar oud is.Ewivis schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 08:53:
waarom opera mini? waarom geen opera mobile?
ik had het idee dat opera mini minder functies had dan opera mobile? wat zijn jullie ervaringen?xxxneoxxx schreef op maandag 03 november 2008 @ 18:17:
[...]
Waarom opera mobile..? Heb die geprobeerd, daarna de mini, en Opera mini voelt zoooo veel sneller aan. gewoon minder log. Alleen jammer dat nu elke keer van die popups komen sinds WM 6.1. Ach, misschien eens kijken of er al weer een nieuwere versie van Opera mini uit is. vraag me nog steeds af hoe ik de oudere esmertec Jbed van m'n gsm af krijg.. Wel leuk dattie meegeleverd wordt met de rom upgrade, jammer dan weer dat meegeleverde versie ruim een half jaar oud is.
Gewoon, omdat het kanBoy schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:17:
btw: waarom zie ik soms een windows mobile device met een start knop aan de onderkant ipv linksboven in de hoek?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=428317
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
die kende ik nog niet...maar niet precies zoals ik bedoel..check deze: nieuws: Microsoft introduceert nieuwe Windows MobileMaximusTG schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:03:
[...]
Gewoon, omdat het kan:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=428317
ziet er een stuk strakker uit..staat WM 6.1, maar zo mooi heb ik 'm niet...
Mochten meer mensen sinds de upgrade last hebben van de constante "connection nag screens" in opera mini (imho nog steeds de beste cross platform browser voor Windows mobile op dit moment, probeer het eens mocht je dat nog niet gedaan hebben, is nog gratis ook!) dan heb ik hier de oplossing na wat proberen:xxxneoxxx schreef op maandag 03 november 2008 @ 18:17:
[...]
Waarom opera mobile..? Heb die geprobeerd, daarna de mini, en Opera mini voelt zoooo veel sneller aan. gewoon minder log. Alleen jammer dat nu elke keer van die popups komen sinds WM 6.1. Ach, misschien eens kijken of er al weer een nieuwere versie van Opera mini uit is. vraag me nog steeds af hoe ik de oudere esmertec Jbed van m'n gsm af krijg.. Wel leuk dattie meegeleverd wordt met de rom upgrade, jammer dan weer dat meegeleverde versie ruim een half jaar oud is.
http://forum.xda-develope...php?p=2878488#post2878488
Overigens schijnen wel meer mensen er last van te hebben, alhoewel ik het idee heb dat de NIKI sectie op XDA ietwat uitgestorven is op het moment, gezien de replies die ik gekregen heb op mijn post op XDA..
Zo te zien de WM6.1 standard uitvoering, die's qua uiterlijk ietwat anders dan de professional uitvoering. (verschil is de touch sensitive input) Sommige klanten van ons hebben hem draaien op HTC devices zonder touch screen. geloof me, de pro uitvoering is toch ietwat gebruiksvriendelijker, je zit niet de hele tijd met je buttons te pielen om door een menu heen te komen.Boy schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:41:
[...]
die kende ik nog niet...maar niet precies zoals ik bedoel..check deze: nieuws: Microsoft introduceert nieuwe Windows Mobile
ziet er een stuk strakker uit..staat WM 6.1, maar zo mooi heb ik 'm niet...
[ Voor 25% gewijzigd door xxxneoxxx op 08-11-2008 13:47 ]
ah zo, bedankt voor de verduidelijkingxxxneoxxx schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 13:35:
Zo te zien de WM6.1 standard uitvoering, die's qua uiterlijk ietwat anders dan de professional uitvoering. (verschil is de touch sensitive input) Sommige klanten van ons hebben hem draaien op HTC devices zonder touch screen. geloof me, de pro uitvoering is toch ietwat gebruiksvriendelijker, je zit niet de hele tijd met je buttons te pielen om door een menu heen te komen.
krijgen misschien een WM 6.5 op onze TD! nieuws: 'Windows Mobile 6.1 krijgt update vóór release WM7'
hoop dat het wat leuke wijzigingen heeft...
Op XDA-developers staat nu de spl 1.22. Is het raadzaam om deze te installeren?
En belangrijker: ben ik dan al m'n gegevens weer kwijt?
Valt gelukkig mee; ik heb de gok gewaagd en heb al m'n gegevens nog
[ Voor 21% gewijzigd door TheovdS op 10-11-2008 13:11 ]
Bij elk programma wat internet-toegang wil moet je elke keer die toegang geven!
Is er een andere java app, waar je die programma's in kan instaleren zeg maar?
Verwijderd
Op één ding na en dat is dat het geluid van mijn luidspreker weg is.
Door de omgeving waar ik de htc gebruik zijn er metaaldeeltjes door het gaas van de luidspreker gekomen en hebben zich door het magnetisch veld op de luidspreker gezet waardoor deze geen goede trillingen meer kan geven.
Ik heb het kapje er al eens af gehad vanachter maar ik kan niet aan de luidspreker.
Daar ik geen goesting heb om het ding telkens op te sturen om te reinigen (en ook omdat ik die niet telkens kan missen vanwege agenda) was mijn vraag of hier iemand is die weet hoe je tot aan de luidspreker kan komen.
Dwz de htc demonteren tot je echt aan de luidspreker zit om die fatsoenlijk proper te maken.
Ik heb het al eens bekeken en het lijkt mij niet echt een gemakkelijke opdracht om die open e krijgen.
Voor deze Dual touch had ik een Nokia gsm en die had dat probleem ook maar daar kon ik goed aan.
Iemand een goede tip?
Alvast dank bij voorbaat
Bruno
Disassembly HTC Nike
Kijk daar even; misschien heb je er wat aan. Het is een heel duidelijke handleiding met veel foto's.
Suc6.
Nu geeft hij iedere 30 sec een geluidssignaal. Nu had ik dat in WM6 uitgezet dat hij maar 1x piept. Alleen ik kan niet meer vinden hoe ik dat nu gedaan heb.
There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi
Verwijderd
Ik heb de handleiding gevolgd en de demontage ging perfect.
Ik heb de luidspreker moeten "lossnijden" uit de lijst en heb vervolgens het gaas er af gedaan.
De luidspreker ging niet direct na reiniging en hermonteren maar met wat zoeken zag ik dat het membraampje een lichte tegendruk nodig heeft om geluid te geven.
Dus heb ik een heel klein fijn rolletje keukenpapier tussen membraam en frame gestoken en de luidspreker werkt weer perfect.
Ik heb het gat wel afgeschermd met fijne tape zodat er geen vuil meer door kan.
Nadeel is een beetje volumeverlies.
Zeer bedankt voor de link naar de documentatie.
De documentatie is perfect weergegeven al is het een vertaalde tekst die er bij staat maar de foto's zijn zeer duidelijk.
Oef, een hoop chaos bespaart door de HTC niet hoeven op te sturen.
Eenmaal die agenda gewend kan je die niet missen.
Groetjes
Bruno
Top dank je wel. Ik keek er dus helemaal over heen.trimakassi schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 15:47:
start --> instellingen/settings --> geluiden en meldingen/sounds (oid) --> 2e tabblad "meldingen/notifications" --> Kies reminders in het drop dowm menu en vink de repeat uit.
Hij wil graag TomTom'n en daarom toch de keuze voor een HTC Touch, en tja de 'kijk-mij-dikke-telefoon" hebben waarde telt natuurlijk ook heh
Vandaag Windows Mobile 6.1 geflashed (was de Hi versie, werkte perfect! Nu nog een unlockcode, hij moet namelijk nog 3 maanden met zijn Telfort abo. Toch maar een klacht ingediend bij Hi!, op aanraden van xxxMaverick)
Wat dingen geprobeerd, zoals Manila2D, maar die wilde helaas niet. Nu heb ik een customization pack erover heen gezet die de HTC Home omtoveren in de klok van de Diamond. Ziet er wel wat leuker uit IMHO
Ook heb ik de configs nog aangepast in het register, de stroom value's van 4 naar 3 gezet, maar volgens mij werkt het niet echt. Wat doet het eigenlijk precies? Daarnaast heb ik ook de FPS-rate aangepast, dat werkte wel lekker
Wel reist bij mij nog de vraag of je eventueel UMTS/3G uit kunt zetten? Bij de telefoon instellingen kwam ik namelijk wel de band instelling tegen, maar dan werkt het gehele Hi-netwerk niet meer. Ik wil deze namelijk uitzetten ivm de stroomconsumptie. Dit scheelde op mijn Samsung i600 (ook Windows Mobile) toch gauw zo'n 3 - 4 dagen.
Welk customization pack heb je daarvoor gebruiktalex3305 schreef op maandag 17 november 2008 @ 22:26:
Wat dingen geprobeerd, zoals Manila2D, maar die wilde helaas niet. Nu heb ik een customization pack erover heen gezet die de HTC Home omtoveren in de klok van de Diamond.
Ook heb ik de configs nog aangepast in het register, de stroom value's van 4 naar 3 gezet, maar volgens mij werkt het niet echt. Wat doet het eigenlijk precies? Daarnaast heb ik ook de FPS-rate aangepast, dat werkte wel lekkerMooi op 25 gezet, werkte het beste IMHO. 50 is toch iets te snel.
Die FPS rate, welke FPS rate gaat het dan om? Van alles (menu's enzo?) waar kun je dat vinden?
En die UMTS/3G, dat heeft inderdaad te maken met Netwerkband. Je kan kiezen tussen 600/900/1800 zo uit m'n hoofd. Ik heb hem gewoon op alleen GSM gezet, en bij mij (Orange T-mobile Prepaid werkt dat prima)

naar XDA Developers, kun je even zoeken op HHC.
FPS rate van de kubus, staat in de TS Thinkpad, tjonge jonge dat moet je toch wel kunnen vinden man!
Zelf kan ik alleen tussen '900/1800 (GSM) + 2100 (UMTS)' of '1900 (GSM)' kiezen, maar de 1900-band doet het hier niet...
EDIT: Gister een mail gestuurd naar Hi!, ze willen 68 euro oid hebben voor die unlockcode. Toch nog maar een mailtje teruggedaan, dat ik het geen stijl vond, omdat we toch een abo van 2 jaar afnamen en de telefoon eigenlijk nu drie maanden niet kunnen gebruiken
[ Voor 23% gewijzigd door alex3305 op 18-11-2008 18:08 ]
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Die open je, sluit hem aan via USB, en je PC installeert wat drivers, en dan zou je online moeten kunnen.
ik geloof dat dat ding een netwerkverbinding maakt en de telefoon dan z'n internet opengooit voor de PC. Maar ik weet niet of ie een netwerkverbinding maakt met je Apple...
Verwijderd
Maar als ik nu een sms krijg dan staat er geen naam meer bij maar alleen het nummer van de desbetreffende persoon. terwijl ze wel in me contactenlijst staan.
Dus weet ik nog vaak niet van wie de sms is als er geen naam onderstaat.
Weet iemand hoe ik dat op kan lossen?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2008 16:11 ]
Iemand bij Modaco heeft een tooltje geschreven, genaamd nodata. Hiermee zou je je hele dataverbinding dicht kunnen zetten. Handig voor bijvoorbeeld onder het roamen.. (Als je dat dus wilt voorkomen..alex3305 schreef op maandag 17 november 2008 @ 22:26:
Wel reist bij mij nog de vraag of je eventueel UMTS/3G uit kunt zetten? Bij de telefoon instellingen kwam ik namelijk wel de band instelling tegen, maar dan werkt het gehele Hi-netwerk niet meer. Ik wil deze namelijk uitzetten ivm de stroomconsumptie. Dit scheelde op mijn Samsung i600 (ook Windows Mobile) toch gauw zo'n 3 - 4 dagen.
Tsjah, tis net waar je voorkeur naar uit gaat. Ik vind 68 euro nogal duur eigenlijk. Ik heb zelf een gesimlockte telefoon gekocht. Nu kan je met een combi tooltjes van XDA je phone unlocken.. Maar dit werkte bij m'n specifieke software versie niet. En, naar wat ik begrepen heb, is deze manier van unlocken killing voor je garantie. Dus heb ik bij htccode.com een code aangevraagd. Kost je geloof ik 21 euro, en je krijgt gewoon een code gemaild. Intypen op je telefoon -> unlocked. En je garantie volgens mij niet kwijt.alex3305 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:19:
EDIT: Gister een mail gestuurd naar Hi!, ze willen 68 euro oid hebben voor die unlockcode. Toch nog maar een mailtje teruggedaan, dat ik het geen stijl vond, omdat we toch een abo van 2 jaar afnamen en de telefoon eigenlijk nu drie maanden niet kunnen gebruiken.
Bij m'n oude spv c500 kon ik ook intarwebsen als ik dat ding gebruikte via de usbkabel.. Echter, ik moest hiervoor apart modem drivers installeren op mijn OS. En, je raad het al, een dial up verbinding aanmaken onder windows naar een of ander vaag nummer (iets van *#0100% geloof ik?) om te kunnen inbellen. En dan moest inderdaad ook nog eens de gedeelde internet functie aanstaan op telefoon. Beetje omslachtig, werkte echter wel.Boy schreef op woensdag 19 november 2008 @ 08:39:
[...]
ik geloof dat dat ding een netwerkverbinding maakt en de telefoon dan z'n internet opengooit voor de PC. Maar ik weet niet of ie een netwerkverbinding maakt met je Apple...
Bekijk eens een van de contacten waar het mis mee gaat.. Is dit gewoon netnummer + telefoonnummer..? Heb nml wel vaker meegemaakt dat er ook per se een landnummer voor moet staan wil het nummer goed herkend worden.. Dus even het nummer van een van je contacten wijzigen naar: +31 (netnummer zonder voorloop 0) (telefoonnummer) en dan kijken of het weer werkt.Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 16:03:
Ik heb mijn HTC dual touch geupdate van WM 6 naar 6.1 via t-mobile... technische dienst zit nu dicht
Maar als ik nu een sms krijg dan staat er geen naam meer bij maar alleen het nummer van de desbetreffende persoon. terwijl ze wel in me contactenlijst staan.
Nja Modaco Nodata kende ik al, maar 3G/UMTS uitzetten heeft als voordeel dat de batterij langer meegaat namelijk. Bij mijn Samsung i600 scheelde het 'maar' 5 dagenxxxneoxxx schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:05:
Okay, gaan we ():
[...]
Iemand bij Modaco heeft een tooltje geschreven, genaamd nodata. Hiermee zou je je hele dataverbinding dicht kunnen zetten. Handig voor bijvoorbeeld onder het roamen.. (Als je dat dus wilt voorkomen..) Staat bij mij ook op m'n phone, maar 'k ben nog niet in het buitenland geweest, dus heb nog niet echt kunnen testen.
[...]
Tsjah, tis net waar je voorkeur naar uit gaat. Ik vind 68 euro nogal duur eigenlijk. Ik heb zelf een gesimlockte telefoon gekocht. Nu kan je met een combi tooltjes van XDA je phone unlocken.. Maar dit werkte bij m'n specifieke software versie niet. En, naar wat ik begrepen heb, is deze manier van unlocken killing voor je garantie. Dus heb ik bij htccode.com een code aangevraagd. Kost je geloof ik 21 euro, en je krijgt gewoon een code gemaild. Intypen op je telefoon -> unlocked. En je garantie volgens mij niet kwijt.
Overigens, mijn vader heeft een Telfort abo op het moment en hij is dus nu naar Hi overgestapt met nummerbehoud voor twee jaar. Dan durven ze toch die 68 euro te vragen om te unlocken, dat vind ik noujuist zo belachelijk. Hij blijft toch wel, en vooral omdat hij met nummerbehoud heeft aangevraagd.. Maargoed, ik heb al eerder in dit topic gelezen dat iemand het wel kreeg, en heb ook al met die persoon contact gehad, maargoed.. Verder kan hij natuurlijk weinig doen.
Verwijderd

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om die 16 key variant om te bouwen tot een 20 key. Ik had namelijk wel al een keer een 20 key pad gekocht, maar die heeft een andere layout dan die 16. Dus dan zou daar ook nog een nieuw gedeelte bijmoeten (het toetsenbord zelf, maar daar zitten ook de volume en aan-uit knopjes aan). Aangezien die nietecht goedkoop zijn heb ik niet zoiets van dat is de gok wel waard. dus weet iemand of je in het register kan aanpassen welke variant van keypad je hebt of zit dat in de ID oid waar je niet zomaar iets in kan aanpassen?
de '3G uitzetten' functie kun je in je comm manager zetten.alex3305 schreef op zondag 23 november 2008 @ 19:48:
[...]
Nja Modaco Nodata kende ik al, maar 3G/UMTS uitzetten heeft als voordeel dat de batterij langer meegaat namelijk. Bij mijn Samsung i600 scheelde het 'maar' 5 dagen
Met oa. advanced config 3.3 kun je je comm manager aanpassen, en natuurlijk wel meer.
Heb ook hetzelfde probleem. Heb gesearched, nog niks gevonden, alle instellingen nagelopen, wie o wie weet de oplossing..?Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 16:03:
Ik heb mijn HTC dual touch geupdate van WM 6 naar 6.1 via t-mobile... technische dienst zit nu dicht
Als ik nummer doorgave opvraag (phone settings > services > caller ID) staat hij op 'no one'. Al zet ik hem dan op 'everyone' en ik vraag de instellingen opnieuw op, staat hij weer op 'no one'.
Ik kan hier ook kiezen voor 'only contacts', deze instelling wordt wel onthouden, maar werkt niet: niemand (ook geen contacts) ziet mijn nummer.
(Na het aan/uit zetten werkt het nog steeds niet.)
Doe ik iets fout of ligt dit aan Telfort?
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Verwijderd
Ook ik heb ditzelfde probleem en t-mobile net gesproken en die zegt gewoon doodleuk: Dan moet u even naar de winkel gaan en dan wordt deze daar ter reparatie opgestuurd. Dus ze gooien een update op de site, om vervolgens zelf in de winkel alle telefoons terug te nemen en te reparen...NeoMe schreef op donderdag 11 december 2008 @ 18:40:
Iemand al iets gehoord over 6.1 van T-Mobile ?
Verwijderd
Uiteraard is je telefoon verbonden via actieve sync!
Nadat je de update van 6.0 naar windows 6.1 hebt gedaan, installeer je via deze link deze .cab file op je telefoon: http://rapidshare.de/file...TCFv35.wm.armv4i.cab.html (kies hier voor free en dan moet je na 60 seconden wachten, een code invoeren)
Die klik je aan en installeer je op je pda
Dan surf je daarna naar:
http://www.touchxperience...ation-tool/downloads.html en kies voor de eerste:
Advanced Configuration Tool 3.3 CAB install
Dit programma installeer je vervolgens ook op je pda.
Druk daarna op je pda op:
1 start
2 programma's
3 advanced config
Daar kies je voor Phone. Daarbij staat call ID match vermeld. Standaard staat deze waarschijnlijk op 12 of 10. Hier zit de fout dus in!
Zet met de pijltjes deze op 8.
Dan vraagt het apparaat zelf al om een soft reset, daar kies je voor en dan... tadaaaaa.
Na dit alles werkt het weer als een tierelier! ;-) En je gelukkig ben je je telefoon niet weer voor een paar weken ter reparatie kwijt!
Succes!
Haast niet te geloven, maar het staat op de internetsite die ik zojuist heb bezocht !Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 18:04:
[...]
Ook ik heb ditzelfde probleem en t-mobile net gesproken en die zegt gewoon doodleuk: Dan moet u even naar de winkel gaan en dan wordt deze daar ter reparatie opgestuurd. Dus ze gooien een update op de site, om vervolgens zelf in de winkel alle telefoons terug te nemen en te reparen...
http://www.t-mobile.nl/pe...da-touch-plus-update.aspx
Je kunt hier 6.1 downloaden, ik heb ook al een keer gebeld en toen zeiden ze dat het vanzelf kwam of dat ik hem inderdaad ter reparatie op moet sturen. Komt omdat ze de Rom weer willen aanpassen naar Branded en dat kost even wat tijd. Weet nog niet of ik ga updaten, aangezien er met de mijne nog niks mis is. Alleen als ik in mijn belhistorie op de rode knop druk, dan wordt alles wit. Moet afsluiten met kruisje...weet niet of het aan de rom ligt of aan mijn eigen software.
EDIT: Net geinstalleerd en alles werkt weer als een tierelier. Het probleempje wat ik hierboven beschreef is ook opgelost. Heb verder nog niks kwalijks kunnen ontdekken. Hieronder de versienummers voor degene die er iets om geven. Breekt alleen zojuist me pennetje door de midden. Het zwarte plastic is vastgeplakt aan het stokje en trek het zo uit elkaar
Rom versie: 2.06.1114.2
Rom datum: 08/28/08 dus 28 aug 2008
Radio versie: 1.65.28.25
Protocol versie: 25.98.40.07H
Windows Mobile 6.1 Pro
5.2.19965 ( Build: 19965.1.2.3 )
Valt me trouwens wel op dat je de T-Mobile verbinding niet meer kunt aanpassen, deze is gelocked. Verder is ie een stuk sneller dan voorheen, hopelijk blijft dat ook zo. Draai nu precies hetzelfde als voorheen en voelt gewoon sneller aan. Weet niet of het nieuw is maar je kunt nu uitzoomen bij internet explore, erg handig op sommige paginas.
[ Voor 34% gewijzigd door NeoMe op 12-12-2008 21:01 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Er is nog één dingetje dat me dwarszit. Ik heb de 20 key semiqwerty uitvoering van de Touch Dual. Deze werd geleverd met een Engelstalige Windows Mobile. Dat een Nederlandse XT9 hierop ontbreekt is geen nieuws.
Ik weet ook dat een Nederlandse XT9 geïnstalleerd kan worden. Ik krijg deze echter niet geheel werkend. Zoals bij al enkele mensen voor mij geeft het installeren via de cab of handmatig een half resultaat. Het onscreen Touch keyboard werkt met XT9, het hardware keyboard reageert óf als een 16 key (1=abc, terwijl daar "er" bij hoort) óf alleen als cijfers. Het lezen van dit topic en de topics op XDA waarnaar gelinkt wordt heeft me nog niks opgeleverd behalve de variaties die ik hierboven beschrijf.
Ik gok dat het ligt aan het bestand dat de Nederlandse keymap voor de 20key moet vormen. Is er iemand die het probleem opgelost heeft? (Een van de mensen die eerder in dit topic hetzelfde probleem hadden met de 20key misschien?)
Het vervuilen van de Engelse dictionary met allemaal Nederlandse woorden vind ik namelijk niet zo'n geweldig vooruitzicht
heb jij een idee (ik vind nooit een goed antwoord hierover) of het beter is om de 3G verbinding te verbreken als je 'm niet gebruikt? Ik doe om de 2 uur mail checken en hij wordt dan dus 2 uur niet gebruikt, maar 3G verbinding is er wel.NeoMe schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:03:
Kan trouwens ook wel stellen dat 6.1 goed is voor mijn batterylife. Maandagochtend opgeladen en het is nu dinsdag 17:00 en hij is nog 50%. Voorheen kon ik hem elke avond opladen, heb hem verder niet uitgehad en bel regelmatig en zit regelmatig op internet en elke 15 minuten wordt de mail opgehaald dus.
Of is het meer energie om de verbinding te verbreken en daarna weer op te bouwen?
Je hebt een programmatje volgens mij heet het bandswitch maar pin me er niet op vast en die verbreekt bijvoorbeeld na 10 minuten niks doen automatisch je verbinding. Ik had het er eerst wel opstaan, maar ik haal elke 15 minuten me mail op. De winst is dan 40 minuten per uur, opzich aardig. Je kunt het proberen, maar volgens mij maakt 3G niet zoveel uit als je niet op je browser + beeldscherm aan zit. ( batterij-eters )Boy schreef op woensdag 17 december 2008 @ 08:58:
[...]
heb jij een idee (ik vind nooit een goed antwoord hierover) of het beter is om de 3G verbinding te verbreken als je 'm niet gebruikt? Ik doe om de 2 uur mail checken en hij wordt dan dus 2 uur niet gebruikt, maar 3G verbinding is er wel.
Of is het meer energie om de verbinding te verbreken en daarna weer op te bouwen?
Mijn batterij gaat 10 a 15 % omlaag in de nacht, en haalt dus elke 15 minuten me mail op ( live mail ) en elk uur nog eens het weer. Ik maak me er dus niet zo druk over, 6.1 scheelt wel veel in stroomverbruik vind ik.
Vanmorgen opgeladen, nu nog 70% over. ( 15 min bellen, 30 min browsen, * keer kijken hoelaat het is
[ Voor 4% gewijzigd door NeoMe op 17-12-2008 18:09 ]
ja, dat programma ken ik wel en heb ik ook gebruikt, maar vroeg me af of het verschil uitmaakt. Ik kan niet meer dan max 3 dagen (en dan zet ik 'm 's nachts zelfs uit!) zonder opladen met m'n telefoon doen...NeoMe schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:08:
[...]
Je hebt een programmatje volgens mij heet het bandswitch maar pin me er niet op vast en die verbreekt bijvoorbeeld na 10 minuten niks doen automatisch je verbinding. Ik had het er eerst wel opstaan, maar ik haal elke 15 minuten me mail op. De winst is dan 40 minuten per uur, opzich aardig. Je kunt het proberen, maar volgens mij maakt 3G niet zoveel uit als je niet op je browser + beeldscherm aan zit. ( batterij-eters )
Mijn batterij gaat 10 a 15 % omlaag in de nacht, en haalt dus elke 15 minuten me mail op ( live mail ) en elk uur nog eens het weer. Ik maak me er dus niet zo druk over, 6.1 scheelt wel veel in stroomverbruik vind ik.
Vanmorgen opgeladen, nu nog 70% over. ( 15 min bellen, 30 min browsen, * keer kijken hoelaat het is)
ik ga ook eens kijken hoeveel hij verbruikt als ik 'm een nachtje laat aanstaan...en mail ophalen...
Verder krijg je smsjes en dan komt er alleen het nummer te staan, heb al 06 en +31 in contacten geprobeerd maar er komt geen naam meer te staan, al die nummers zijn irritant. Alles staat op me sim, moet het op me mobiel ?
Iemand een idee ?
Verwijderd
Ik heb ook dit irritante probleem.Heb in contacten het netnummer +31 al gecheckt met het binnengekomen bericht maar dit is gewoon hetzelfde. Heeft iemand hier toevallig al een oplossing voor?SquareHugo schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 09:47:
[...]
Heb ook hetzelfde probleem. Heb gesearched, nog niks gevonden, alle instellingen nagelopen, wie o wie weet de oplossing..?

Verwijderd
Sory voor de onvolledige post hierboven maar dit is het echte probleem.Irritant is het heb t-molbile net ook al gebelt maandag moet ik terug bellen naar het DATA team want alleen hun kunnen me helpen?????Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 16:03:
Ben benieuwd.Maar als iemand al een oplossing heeft hou ik me aanbevolen.
Verwijderd
Op http://www.allaboutphones...bij-sms-t4017.html#p25063 staat de oplossing voor je probleem....................................Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:17:
[...]
Sory voor de onvolledige post hierboven maar dit is het echte probleem.Irritant is het heb t-molbile net ook al gebelt maandag moet ik terug bellen naar het DATA team want alleen hun kunnen me helpen?????
Ben benieuwd.Maar als iemand al een oplossing heeft hou ik me aanbevolen.
Je moet het dit bestandje http://ghisler.fileburst.com/ce/tcmdpocketarm.cab op je telefoon zetten en dan installeren.
Er komt in je map programmabestanden een map Total commander te staan.
Als je deze map opent zie je het bestand cecmd, als je deze aanklikt opent een programmatje
In het programma open je de map \\plugins, vervolgens open je registry en dan de map HKCU.
Daarna de map Controlpanel en dan de map Phone.
In de map phone staat een bestandje CallIDMatch.
Als je dit bestand opent zul je zien dat er een getal is ingevuld, bij mij was dit 12, als je deze op 8 zet moet alles goed zijn.
Programma afsluiten en de telefoon nog even resetten.
.....................bij mij werkte dit.
Yup, alleen niet je foon een reset geven maar gewoon ff uitzettenVerwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 08:38:
[...]
Op http://www.allaboutphones...bij-sms-t4017.html#p25063 staat de oplossing voor je probleem....................................
Je moet het dit bestandje http://ghisler.fileburst.com/ce/tcmdpocketarm.cab op je telefoon zetten en dan installeren.
Er komt in je map programmabestanden een map Total commander te staan.
Als je deze map opent zie je het bestand cecmd, als je deze aanklikt opent een programmatje
In het programma open je de map \\plugins, vervolgens open je registry en dan de map HKCU.
Daarna de map Controlpanel en dan de map Phone.
In de map phone staat een bestandje CallIDMatch.
Als je dit bestand opent zul je zien dat er een getal is ingevuld, bij mij was dit 12, als je deze op 8 zet moet alles goed zijn.
Programma afsluiten en de telefoon nog even resetten.
.....................bij mij werkte dit.
Maar werkt idd prima, tnx!!
Dus ik teruggebracht, 4 dagen erna was hij alweer klaar. Ze hebben een onderdeel vervangen en een software update gedaan. guess what... windows mobile 6.1 vodafone branded.... ipv 6.0 wat ik er eerst op had staan. scherm werkt weer helemaal goed, waren geen kosten aan verbonden(logisch...)
Mijn accu doet alleen wel beetje raar, soms staat hij ineens op 0% en zegt hij dat ie leeg is. doe ik accu eruit, weer erin, zet telefoon weer aan, accu weer vol

Er bestaat dus een WM 6.1 versie voor de vodafone Touch DualEwivis schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 10:16:
Dus ik teruggebracht, 4 dagen erna was hij alweer klaar. Ze hebben een onderdeel vervangen en een software update gedaan. guess what... windows mobile 6.1 vodafone branded.... ipv 6.0 wat ik er eerst op had staan. scherm werkt weer helemaal goed, waren geen kosten aan verbonden(logisch...)
geen idee, maar waarschijnlijk kan je hem langsbrengen bij de telefoonzaak en regelen ze het voor je.htf99 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:42:
[...]
Er bestaat dus een WM 6.1 versie voor de vodafone Touch DualIemand enig waar deze te vinden is op het net?
Ik heb overigens mijn accu laten omruilen in de vodafonewinkel, maar accu doet nog steeds raar... dus moet WEER langs... geweldig joh zo'n HTC volgende keer een iphone voor mij...
edit: heb het reeds gevonden tijdens het spelen ermee.
[ Voor 17% gewijzigd door DDR op 06-01-2009 19:29 ]
(in het Engels:)DDR schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:28:
weet iemand hoe je de nr weergave uitzet op dit toestel? Dus dat ik anoniem bel? kheb in de handleiding gezocht maar dr staat niets overin
Phone > Settings > Services > Caller ID > No one
Deze connector
Nu was ik alleen benieuwd ofdat iemand anders weet ofdat dit soort connectoren ook gewoon ergens in Nederland te krijgen zijn ( internetwinkeltje of iets dergelijks ). Ik zit me namelijk al rond te zoeken, maar heb nog steeds niets gevonden. Zelfs niet in de handige winkels in Japan/China die geen verzendkosten rekenen
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Hebben meer mensen hier last van (gehad)? Zo ja, hebben je het "al" getweaked zodat het weer als de oude werkt? Help *snik*
Te vaag voor woorden! Nu doet die het opeens weer wel. Echt apart. Sorry voor het vervuilen van jullie topic. Door dit probleem heb ik me juist geregistreerd. En nu doet die het opeens.
Net of de duivel ermee speelt.
[ Voor 17% gewijzigd door Excentriekegast op 13-01-2009 17:49 ]
Inspireer en word geïnspireerd.
http://www.studentmobiel....6182a-mini-usb-angle-plugGydeon schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:05:
Beste mensen, ik ben een tijdje op zoek geweest naar een USB connector met een hoek erin, omdat de aansluiting van de USB kabel nu erg vervelend licht. Aangezien ik muziekdopjes erin wil doen, was het wel handig als de aansluiting naar boven wees in plaats van de zijkant, maar nu heb ik daar iets op gevonden.
Deze connector
Nu was ik alleen benieuwd ofdat iemand anders weet ofdat dit soort connectoren ook gewoon ergens in Nederland te krijgen zijn ( internetwinkeltje of iets dergelijks ). Ik zit me namelijk al rond te zoeken, maar heb nog steeds niets gevonden. Zelfs niet in de handige winkels in Japan/China die geen verzendkosten rekenen. Als iemand een adresje weet waar ik dit soort verloopstukjes kan kopen, dan zou dat mij zeer helpen
http://www.amazon.com/Mot...ger-Adapter/dp/B000FHBEFS (goedkopie)
http://www.google.nl/sear...&q=mini+usb+adapter+angle nog meer...
Ik heb bij m'n abo verlenging een Touch Dual gekozen. Heb hier al een hele tijd een liggen met een een KPN lock, wel tijdje gebruikt en goed bevallen.
Is dat omdat je nu threaded sms hebt?Excentriekegast schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:43:
Hmm, ik heb sinds gisteren ook wm 6.1 op mijn HTC Touch Dual. Ik kon voordat ik dit had geïnstalleerd had, bij mijn mail of sms met mijn vinger van links naar rechts (om een nieuwere sms/mail te lezen) en van rechts naar links met mijn vinger schuiven (om een oudere sms/mail te lezen). Nu kan dit helaas niet meer. Dit maakte voor mij de Touch Dual zo bijzonder gebruiksvriendelijk/makkelijk. Vind het jammer dat het niet meer kan.
Hebben meer mensen hier last van (gehad)? Zo ja, hebben je het "al" getweaked zodat het weer als de oude werkt? Help *snik*
[ Voor 21% gewijzigd door Beekforel op 13-01-2009 17:45 ]
EDIT:
Dit is de tweede keer dat ik een post van mezelf moet gaan editten.

Oke, de tip melanievd gaf, die werkt wel, je moet alleen nog een smsje van een bekende ontvangen, voordat je kunt zien dat alles weer "normaal" werkt. Dus, niet zo snel reageren dat het niet werkt zoals ik. (Sorry!)
[ Voor 33% gewijzigd door Excentriekegast op 18-01-2009 00:19 ]
Verwijderd
hmm, heb hem nog steeds thuis liggen, nog geen tijd gehad... loop al 2 weken met een nokia N70Ewivis schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:16:
[...]
geen idee, maar waarschijnlijk kan je hem langsbrengen bij de telefoonzaak en regelen ze het voor je.
Ik heb overigens mijn accu laten omruilen in de vodafonewinkel, maar accu doet nog steeds raar... dus moet WEER langs... geweldig joh zo'n HTC volgende keer een iphone voor mij...

normaal zette je dat uit met het uitvinken van het gebruik van een groot startmenu, maar in wm 6.1 maakt dat niks uit volgens mij, en kun je het dus niet meer uitzettenCache schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:53:
Net geupdate naar WM6.1. Hoe zet je het volgende menu ook alweer uit? Vind het wat irritant en had het met WM6.0 wel gewoon uitstaan, maar geen idee waar dat ook alweer moest. Heb alle instellingen langsgelopen, maar zie het nergens staan.
[afbeelding]
Bah, jammer. Ik dacht dus idd dat het uitzetten van een groot startmenu dit op zou moeten lossen en dat was dan ook het eerste wat ik gedaan had. Nou ja, dan zit er niets anders op dan eraan te wennen. Toch bedankt.Ewivis schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:07:
[...]
normaal zette je dat uit met het uitvinken van het gebruik van een groot startmenu, maar in wm 6.1 maakt dat niks uit volgens mij, en kun je het dus niet meer uitzetten
Bij mij heet het (engels) Large Title Bar, heb jij die ook? Staat bij Settings.Cache schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:42:
[...]
Bah, jammer. Ik dacht dus idd dat het uitzetten van een groot startmenu dit op zou moeten lossen en dat was dan ook het eerste wat ik gedaan had. Nou ja, dan zit er niets anders op dan eraan te wennen. Toch bedankt.
Dus ik heb Large Start Menu en Large Title Bar.
Nee, ik heb alleen groot startmenu.TheovdS schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 10:41:
[...]
Bij mij heet het (engels) Large Title Bar, heb jij die ook? Staat bij Settings.
Dus ik heb Large Start Menu en Large Title Bar.
Via Google kwam ik op het volgende:Cache schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:13:
[...]
Nee, ik heb alleen groot startmenu.Je hebt de engelse WM 6.1 neem ik aan? Erg vreemd dat dit in de NL versie weg is gehaald, ik zie ook geen large title bar optie oid in andere settings verborgen.
Zelf gebruik ik Total Commander om het register te bewerken.Delete the following registry key: \HKLM\Services\LargeTitleBar
Soft reset.
Verwijderd
Let wel op! als je dit blokje gebruikt kun je geen oordopjes aansluiten aan je telefoon. dat blokje is namelijk gewoon mini-usb, terwijl de aansluiting van de telefoon ext-usb is (waar audio dus door geleid kan worden). voor gewoon data kan het wel.. anders zou ik kijken voor eentje die van ext-usb naar 3.5mm jack gaat. ik zou deze kopen: http://www.martinfields.c...nd%20compatible%20devices.Gydeon schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:05:
Beste mensen, ik ben een tijdje op zoek geweest naar een USB connector met een hoek erin, omdat de aansluiting van de USB kabel nu erg vervelend licht. Aangezien ik muziekdopjes erin wil doen, was het wel handig als de aansluiting naar boven wees in plaats van de zijkant, maar nu heb ik daar iets op gevonden.
Deze connector
Nu was ik alleen benieuwd ofdat iemand anders weet ofdat dit soort connectoren ook gewoon ergens in Nederland te krijgen zijn ( internetwinkeltje of iets dergelijks ). Ik zit me namelijk al rond te zoeken, maar heb nog steeds niets gevonden. Zelfs niet in de handige winkels in Japan/China die geen verzendkosten rekenen. Als iemand een adresje weet waar ik dit soort verloopstukjes kan kopen, dan zou dat mij zeer helpen
Ik heb namelijk al 2 andere verloopjes gehad (goedkoper en duurder dan dat) en ze gingen allebei stuk

Die instelling geld alleen voor het grote start menu, de functie dat ballonnetje zit (meestal) ingebakken in de rom (maar kun je dus via het register eruitslopen volgens de post hiervoor..)Cache schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:53:
Net geupdate naar WM6.1. Hoe zet je het volgende menu ook alweer uit? Vind het wat irritant en had het met WM6.0 wel gewoon uitstaan, maar geen idee waar dat ook alweer moest. Heb alle instellingen langsgelopen, maar zie het nergens staan.
[afbeelding]
Ik denk dat ik zelf maar eens afscheid begin te nemen van de touch dual.. mijn eerste ging kapot omdat een blikje cola kapot ging in mijn rugzak

zijn er meerdere mensen die toevallig vinden dat de omap 850 ongeveer net zo snel langzaam lijkt te zijn als die qualcomm in de dual???
Kijk, dit is wel handig om te wetenVerwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 22:21:
Let wel op! als je dit blokje gebruikt kun je geen oordopjes aansluiten aan je telefoon. dat blokje is namelijk gewoon mini-usb, terwijl de aansluiting van de telefoon ext-usb is (waar audio dus door geleid kan worden). voor gewoon data kan het wel.. anders zou ik kijken voor eentje die van ext-usb naar 3.5mm jack gaat. ik zou deze kopen: http://www.martinfields.c...nd%20compatible%20devices.
Ik heb namelijk al 2 andere verloopjes gehad (goedkoper en duurder dan dat) en ze gingen allebei stuk
M'n MDA Touch Plus (maar met HTC 6.1 firmware) heeft last van een raar probleempje.
Als ik hem soms pak om <insert activiteit> te doen, dan is hij uit (ik weet dat hij uit is, schermverlichting brand niet, en groene lampje knippert ook niet), en wil hij ook niet meer aan
Haal ik de batterij eruit, stop ik hem er weer in, dan kan ik hem aandrukken en werkt hij weer.
Ik dacht de eerste keer dat m'n batterij leeg was, maar zonet deed hij het weer, en toen ik dus de batterij eruit/erin had gedaan, ging ik kijken, en was de batterij nog 95%
What's happening

Verwijderd
FritsYpeij als ik de stap 'wijzig de volgende reg entries van 4 naar 3:' volg dan krijg ik 5 reg entries?
uuuuhm, dat klinkt me bekend in de oren. Ik heb dan wel een Touch Dual, maar mijn accu deed ook heel vreemd. Als ik keek was hij bijvoorbeeld 70%. Kijk ik even later is hij 63%. Hij loopt dus heel snel leeg zou je denken. Maar als ik de telefoon uit doe, accu eruit, er weer in, telefoon weer aan, ga kijken bij batterijstatus, is hij ineens weer 85%ThinkPadd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:10:
Humzzz
M'n MDA Touch Plus (maar met HTC 6.1 firmware) heeft last van een raar probleempje.
Als ik hem soms pak om <insert activiteit> te doen, dan is hij uit (ik weet dat hij uit is, schermverlichting brand niet, en groene lampje knippert ook niet), en wil hij ook niet meer aan
Haal ik de batterij eruit, stop ik hem er weer in, dan kan ik hem aandrukken en werkt hij weer.
Ik dacht de eerste keer dat m'n batterij leeg was, maar zonet deed hij het weer, en toen ik dus de batterij eruit/erin had gedaan, ging ik kijken, en was de batterij nog 95%
What's happening![]()

zoals hier boven te lezen is, is er geen touw aan vast te knopen. Ik kan niet eens een dag doen met de accu zo. Heb hem al teruggestuurd naar vodafonewinkel(service). Had hiervoor al dat het touchshcerm niet meer werkte, is gerepareert, werkt nu weer, maar nu dit weer... geen HTC meer voor mij... Ziet er leuk uit, maar zijn niet stevig en hardware deugd niet!
Verwijderd
Ja ik vind dat de kwaliteit van die HTC's soms echt belachelijk is..Ewivis schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:00:
[...]
uuuuhm, dat klinkt me bekend in de oren. Ik heb dan wel een Touch Dual, maar mijn accu deed ook heel vreemd. Als ik keek was hij bijvoorbeeld 70%. Kijk ik even later is hij 63%. Hij loopt dus heel snel leeg zou je denken. Maar als ik de telefoon uit doe, accu eruit, er weer in, telefoon weer aan, ga kijken bij batterijstatus, is hij ineens weer 85%Loopt weer snel af etc etc. Soms is ook ineens de batterij 0% .Doe ik hem in de oplader, laat hij wel op, maar soms blijft hij aangeven dat de hoofdaccu leeg is, blijft hij op 0% staan of staat wel op 99% ofzo, maar dan issie ook binnen 10 min weer leeg...
zoals hier boven te lezen is, is er geen touw aan vast te knopen. Ik kan niet eens een dag doen met de accu zo. Heb hem al teruggestuurd naar vodafonewinkel(service). Had hiervoor al dat het touchshcerm niet meer werkte, is gerepareert, werkt nu weer, maar nu dit weer... geen HTC meer voor mij... Ziet er leuk uit, maar zijn niet stevig en hardware deugd niet!
Ik heb nu bijna 2 jaar een htc, een jaar een mda vario, die is me 3 keer kapot gegaan. Nu heb ik een touch dual, de me ook al voor de 3e keer kapot is gegaan
Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs
Ook niet na instellen van geluid of wat dan ook... Heb het probleem nu al een paar keer gelezen maar nog geen oplossing gevonden, iemand hier misschien een idee?
heb ik ook gehad, je moet vervelend gaan doen bij t-mobile. heb ik ook gedaan bij vodafone, werd gratis iets vervangen en sindsdien doet mijn touchscreen het weer goed...Mas- schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 22:35:
Ik heb mijn HTC Touch Dual al een tijdje (sinds juli, ongeveer), en tot nu toe bevalt ie erg goed. Nu heb ik de laatste tijd echter wel een probleem, het touchscreen doet het namelijk niet (goed) meer. Het begon er mee dat het touchscreen het soms niet deed als ie opengeschoven was. Later deed ie het nooit als ie opengeschoven was. Sinds vandaag lijkt hij het niet eens meer te doen als de telefoon dichtgeschoven is. Nogal vervelend! Zijn er mensen bekend met dit probleem? Ik vermoed dat er gewoon iets kapot is, maar ik kan eventueel ook een hard reset doen om een softwareprobleem uit te sluiten. Als laatste redmiddel kan ik ook vervelend gaan doen bij T-Moible. Heeft iemand advies?
Heb de telefoon weer teruggestuurd naar vodafone(voor accuprobleem, zie vorige post), zaterdag weer opgehaald. Accu vervangen en softwareupdate(wat volgens mij allang gedaan was) en wat denk je, niks opgelost, nog steeds het rare probleem. Nu moet ik zaterdag WEER hem gaan inleveren... ik ben het beetje zat aan het worden. Ze geven maar gewoon een nieuwe...
Ik heb de gewone Touch met 6.1 ROM, en bij mij kan je dat aan of uit vinken onder Settings, tabblad system, optie TouchFlo.Cache schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:13:
[...]
Nee, ik heb alleen groot startmenu.Je hebt de engelse WM 6.1 neem ik aan? Erg vreemd dat dit in de NL versie weg is gehaald, ik zie ook geen large title bar optie oid in andere settings verborgen.