IT Freelancer since 2005, and still loving it.
Apple heeft ze allemaal gekochtJazzySOB schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:32:
[...]
Ik hoor ook maar niets van Salland. Mijn order staat bij levertijd al drie dagen lang op "Wacht op update" terwijl de X3350 in de prijslijst op blauw blijft staan en gewoon binnen vijf dagen leverbaar is. Die (prijs)lijst wordt kennelijk wel regelmatig geupdate omdat er vandaag één (ander) artikel geel is geworden, dus ik had wel een mailtje verwacht met een update. Normaal zijn ze altijd heel secuur en vlot met het geven van een update maar deze keer doodse stilte..
En Zercom heeft nu definitief mijn bestelling van de X3360 geannuleerd..
Wat is er toch met die Penryns aan de hand?
JazzySOB schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:32:
[...]
Ik hoor ook maar niets van Salland. Mijn order staat bij levertijd al drie dagen lang op "Wacht op update" terwijl de X3350 in de prijslijst op blauw blijft staan en gewoon binnen vijf dagen leverbaar is. Die (prijs)lijst wordt kennelijk wel regelmatig geupdate omdat er vandaag één (ander) artikel geel is geworden, dus ik had wel een mailtje verwacht met een update. Normaal zijn ze altijd heel secuur en vlot met het geven van een update maar deze keer doodse stilte..
En Zercom heeft nu definitief mijn bestelling van de X3360 geannuleerd..
Wat is er toch met die Penryns aan de hand?
Ik had vanmiddag ook gemaild en heb aan het begin van de avond een mail ontvangen van Salland met de mededeling dat ze verwachten dat de X3350 vanaf 10 april weer op voorraad is. Dus ik hoop hem vrijdag in huis te hebbenshaowoo schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:53:
blijkbaar zijn de nu ook heel schaars leverbaar..ik heb een mailtje gestuurd naar Salland over hoe het nu zit. Volgens de site is de penryn binnen 5 dagen geleverd..krijg ik te horen dat de levertijd onbekend is...dus heb ik 'm maar geannuleerd en eentje (q9450) via ebay besteld.
Helaas alleen geen tijd om hem in te bouwen dit weekend, dus zal op zijn vroegst pas maandag laat zijn voordat de eerste resultaten komen van mij
Iemand die met dezelfde vraag zitBubbles schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:18:
Het enige punt is dat bijna iedereen die een xeon heeft draaien op een consumenten moederbord, het gaat om intel chipsets. Ik heb tot nog toe maar 1 geval kunnen vinden van een xeon op een nvidia 780i chipset, en dat was op een bordje van EVGA. Ik ben zelf ook heel erg benieuwd of het gaat werken op een Striker II Formula, aangezien ik dat moederbord overmorgen verwacht binnen te krijgen. Als ik dan nog nergens er iets over heb kunnen vinden, ga ik zelf wel een xeon bestellen en kijken of het werkt. Mocht het niet zo zijn, kan ik volgens mij die xeon makkelijk genoeg wel weer kwijt.
Hmm, dat is bemoedigend nieuws. Hopelijk krijgen ze er genoeg binnen om er ook voor mij eentje te reserverenGurneyhck schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:35:
[...]
Ik had vanmiddag ook gemaild en heb aan het begin van de avond een mail ontvangen van Salland met de mededeling dat ze verwachten dat de X3350 vanaf 10 april weer op voorraad is. Dus ik hoop hem vrijdag in huis te hebben![]()
Helaas alleen geen tijd om hem in te bouwen dit weekend, dus zal op zijn vroegst pas maandag laat zijn voordat de eerste resultaten komen van mij
Nice! * Bubbles gaat direct een processor bestellen.Viperke schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:56:
[...]
Iemand die met dezelfde vraag zit. Na lang zoeken heb ik een thread gevonden van iemand met een Striker Formula II en een x3350. KLIK dus ik heb mijn bestelling geplaatst
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Hij staat nu op 20 werkdagen bij SallandGurneyhck schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:35:
[...]
[...]
Ik had vanmiddag ook gemaild en heb aan het begin van de avond een mail ontvangen van Salland met de mededeling dat ze verwachten dat de X3350 vanaf 10 april weer op voorraad is. Dus ik hoop hem vrijdag in huis te hebben![]()
Die van mij wordt vandaag verzonden!! Whooptie doo!!
Dus dat betekent, if all goes well, dat ik hem morgen al heb. Denk dat ik morgen wel een gaatje kan vinden om hem in mijn systeem te prikken
More to follow....
Hmm
Ik heb dus een brakke ES gekocht dus ik ga gewoon naar een Q6600 .. fuck it genoeg tijd verspeeld. Vmware zal ik ook op een P5K-C kunnen draaien .
Blijkbaar hadden ze een klein partijtje gekregen dus de genen die hem op het juiste moment hadden besteld hadden mazzel.
'T zal dus wel ergens in mei worden. Een aantal shops zoals Norrod melden ook dat ze hem pas half mei verwachten.
'T is wat met die X33X0 Penryns.. Ze gaan dus hard de Q9X50 achterna qua levertijd.
En Alternate heeft hem ook niet en had hem eerst voor een idiote prijs staan...
We wachten maar weer. Je zou haast geneigd zijn een Q6600 te bestellen, maar dat doen we maar niet...
Zijn die gene die eerst riepen dat ze blijven aanhouden, alsnog, "gepwnd" door Central Point. Als je echt bleef proberen wist ik zeker dat je hem voor je prijs had gekregen.AudioPhreak schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:08:
Centralpoint heeft 5 X3360's op voorraad nu. Niet echt veel, maar een begin
Maargoed, nu wachten tot ik mijn X3360 ontvang van Azerty. Voor 271 euro!
Nou inmiddels is 'ie dus leverbaar en heb ik ze net weer een mailtje gestuurd wanneer ik hem kan verwachten.. Ben benieuwd naar hun antwoord, misschien pakt het allemaal nog goed uit after all...
Edit: die X3360 schijnt nu overal op voorraad te zijn. Empc heeft hem ook, alleen voor 423,-
[ Voor 13% gewijzigd door Tranquility op 09-04-2008 22:02 ]
Sw Q9450 staat op binnen 3 werkdagen daar. En ik ben wel over gegaan op de Q6600 na een verlies van 300 euro voor de ES Q9550 die kapot bleek te zijnJazzySOB schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:54:
En Alternate heeft hem ook niet en had hem eerst voor een idiote prijs staan...
We wachten maar weer. Je zou haast geneigd zijn een Q6600 te bestellen, maar dat doen we maar niet...
Kreeg het volgende antwoord van 4Launch:
Heb nog gevraagd of ze me iets tegemoet willen komen maar ik acht de kans daarop vrij klein..Beste [...]
De leverancier die deze processor zo goedkoop aanbood aan ons kan deze processor niet meer leveren. Wij hebben echter een andere leverancier gevonden die de processor wel kan leveren. Dit is echter tegen een fors hogere prijs. Zij hebben wel een voorraad.
Als u het graag wilt kunnen wij uw bestelling omzetten zodat wij de processor bij de nieuwe leverancier bestellen. Wij kunnen het prijsverschil echter niet kwijtschelden en u dient dan dus veel extra te betalen.
Graag verneem ik van u wat u met uw bestelling wenst te doen.
Edit: niets dus...
Bij Azerty staat ie ook op 2-3 dagen nuFiXeR.nl schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:38:
[...]
Zijn die gene die eerst riepen dat ze blijven aanhouden, alsnog, "gepwnd" door Central Point. Als je echt bleef proberen wist ik zeker dat je hem voor je prijs had gekregen.
Maargoed, nu wachten tot ik mijn X3360 ontvang van Azerty. Voor 271 euro!
[ Voor 28% gewijzigd door AudioPhreak op 10-04-2008 06:34 ]
Klopt, en ik heb net gebeld en ik ontvang hem begin volgende week!AudioPhreak schreef op donderdag 10 april 2008 @ 06:32:
[...]
Bij Azerty staat ie ook op 2-3 dagen nu
[ Voor 4% gewijzigd door FiXeR.nl op 10-04-2008 11:48 ]
Uiteraardm hij gaat 2 dagen stock draaien en daarna na 4Ghz+Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:53:
Wel even benchmarks en fotos posten he
Keep us informed
En aan wie hebben jullie dat de danken

Haha, ik gun het jullie wel hoor. Alleen jammer dat ik verkeerd heb gegokt door voor CP te kiezen.
Jullie krijgen hem voor de destijds afgebeelde prijs?
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Dat is jammer voor ze, maar als jij hebt besteld, dan is er een koopovereenkomst tot stand gekomen. Maarja, 4Launch en service, breek me de bek niet open. Ze lappen afspraken daar gewoon aan de laars Ik ben er de afgelopen maanden gruwelijk slecht geholpen met twee bestellingen en een RMA.JazzySOB schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:33:
Hmm, kan het dus op m'n buik schrijven.
[...]
Heb nog gevraagd of ze me iets tegemoet willen komen maar ik acht de kans daarop vrij klein..

Hoe dan ook, de X3360 is me wat te prijzig, ik zat te kijken naar de Q9300/X3320 of de Q9450/X3350. Zijn er al benchmarks van deze combinaties? Ik ben erg benieuwd hoeveel die 12MB vs 6MB cache scheelt voor mijn Lightroomwerk. Ik kan de Xeon's overigens erg moeilijk vinden.
Ja, voor 271 euro.Mentox schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:22:
Een vraag voor de mensen die de X3360 bij Azerty besteld hebben:
Jullie krijgen hem voor de destijds afgebeelde prijs?
Gurneyhck, bedankt. Anders zat ik nu nog steeds te wachten op een Q9450 tot ergens in mei.
Maar 265 euro. Als ik hem heb zal ik ook de resultaten hier posten. Eens kijken hoe goed dat ding wil overklokken.
Aangezien als ik het goed begrijp azerty en nog een shop ze wel leveren voor de afgesproken prijs denk ik dat je een sterke zaak hebt als je een rechtsbijstand verzekering hebt.,JazzySOB schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:33:
Hmm, kan het dus op m'n buik schrijven.
[...]
Heb nog gevraagd of ze me iets tegemoet willen komen maar ik acht de kans daarop vrij klein..
Maaruh, 4Launch heeft daar nogal lak aan en schuift alles op de leverancier: ja meneer, onze leverancier.... is traag / biedt te weinig voor uw RMA / etc. Ik ben vijf maanden met die gasten aan het bakkelijen geweest voor de reparatie en later de creditering van mijn PDA. Alles lag aan de leverancier en 4Launch kon niks. Ik heb ze in de tussentijd nog één keer het vertrouwen gegeven en ook dat hebben ze toen verprutst: ondanks vraag om controle op de levering toch de verkeerde videokaart leveren, de verkeerde fans leveren en een kapot moederbord (DOA). Dat laatste kan natuurlijk gebeuren, maar ze zijn naar mijn ervaring flink slordig bij 4Launch en de klant is koning kennen ze zeker niet.
Tussen je recht hebben en het krijgen zit een verschil. Zeker bij 4Launch, vraag is of je je daar druk om moet willen maken.
[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 10-04-2008 15:36 ]
Ik heb geen rechtsbijstandverzekering en heb ook geen zin in gesteggel met een onwillige shop. Het is gewoon erg jammer, dat als het er op aankomt ze zelf wel heel gemakkelijk orders kunnen annuleren terwijl jij als klant dat niet zo maar kan. Voorbeeld is de melding van Zercom waarbij je een geaccepteerde bestelling NIET meer kan annuleren aangezien deze bij de leverancier besteld is. Maar als de inkoopprijs de shop achteraf niet bevalt dan kunnen zij dat wel.luckyjan schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:22:
[...]
Aangezien als ik het goed begrijp azerty en nog een shop ze wel leveren voor de afgesproken prijs denk ik dat je een sterke zaak hebt als je een rechtsbijstand verzekering hebt.,
Maar jij als consument gaat zo'n strijd toch niet winnen. Wel heb ik de (eerst positieve) shopreview toch maar even aangepast en een slechte beoordeling gegeven. Zercom kan ook zo iets verwachten als zij negatief op mijn vraag wanneer ik de processor kan verwachten antwoorden. Ik kan niets annuleren als ik wat besteld heb? Dan zij ook niet!
Want als 4launch mij eerst via mail beloven dat mijn bestelling gewoon van kracht blijft en dat het eerder geopperde "end of life" excuusverhaal op een misverstand berust om daarna alsnog door hun eenzijdig de bestelling te annuleren, en dan als klap op de vuurpijl ook nog eens doodleuk zeggen dat ik bijna de helft moet bijbetalen als de processor toch gewoon leverbaar is, gaat me echt te ver.
Ik ga het niet uitvechten of zo, maar ik ben wel van plan te laten wel weten hoe ik er over denk.
[ Voor 11% gewijzigd door Tranquility op 10-04-2008 15:49 ]
Maarja, wat je al zegt, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Hoewel ik ze gerust m'n rechtsbijstand op hun dak zou sturen, ik heb een hekel aan bedrijven die hun ondernemersrisico maar op de klant afschuiven.
Je kunt er nog een mailtje/fax aan wagen dat de overeenkomst voor beiden partijen bindend is en dat je daarom eist dat ze het product volgens de afgesproken voorwaarden leveren.
[ Voor 13% gewijzigd door neographikal op 10-04-2008 15:44 ]
http://dasjegoedrecht.sbs6.nl/?page=programma
Niet geschoten is altijd mis
Daar waarschuwde ik ook voor. Ik had hem bij CP besteld maar ja als het tegen zitneographikal schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:30:
Tussen je recht hebben en het krijgen zit een verschil. Zeker bij 4Launch, vraag is of je je daar druk om moet willen maken.
Een andere leverancier is voor de meeste webshops blijkbaar dus al een legitieme reden om bestellingen eenzijdig te annuleren.Geachte [...],
Ik zie nu met een nieuw artikel nummer nee is niet in verband dat het duurder
is geworden maar dit is een andere levrancier.
Dus aan de hogere prijs kan ik niks veranderen.
Laat u me weten wat ik moet doen een credit of veranderen naar het andere
artikel.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Verkoop
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door Tranquility op 10-04-2008 17:37 ]
Zit zelf in de auto's en moest pas vier banden voor een klant leveren op tijdstip X. Mijn normale leverancier had ze opeens niet op voorraad en moest dus uitwijken naar een andere, duurdere leverancier. Aan het eind van de rit was de marge letterlijk nog maar 2 Euro maar goed, deal is deal. Kan dan ook wel tegen de klant zeggen sorry mijn inkoop was opeens duurder maar die heeft daar niets mee te maken. Heeft een afspraak met MIJ en niet met een ander.
Ik snap best dat zij die CPU niet willen leveren voor de afgesproken prijs maar dat ze dat laten afhangen van het bedrijf waar zij het van betrekken is pure nonsens. Doe dan in ieder geval een tegemoedkoming bijvoorbeeld. Op deze manier er af (proberen te) komen vind ik erg goedkoop.
Nickname does not reflect reality

Dit zou ik niet bij mijn klanten hoeven doen, die pakten me er direct op aan, en terecht.
[ Voor 19% gewijzigd door neographikal op 10-04-2008 18:25 ]
Inmiddels heb ik 2x contact gehad over de levertijd van de X3360, maar de prijs waarvoor ik 'm zal krijgen is de oude, dus die €270,- ....... althans, over een verhoging is (nog?) niet gesproken (en ook niet expliciet door mij gevraagd!
[ Voor 16% gewijzigd door Bolleke op 10-04-2008 19:55 ]
Ik had het jou ook gegundGurneyhck schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:17:
Mazzelaars
En aan wie hebben jullie dat de danken![]()
Haha, ik gun het jullie wel hoor. Alleen jammer dat ik verkeerd heb gegokt door voor CP te kiezen.
Verwijderd
quote: Mr_ATTITUDEGoede dag,
Ik was erg benieuwd hoe het met de levertijd zit van order:xxxxx
Alvast bedankt
quote: ZercomGeachte Mr ATTITUDE,
Ik zie dat uw artikel niet meer leverbaar is .
Laat u me weten wat wedoen.
Of wilt u kijken voor een alternatief,of een credit.
Hopende voldoende informatie.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Verkoop
quote: Mr_ATTITUDEGoede dag,
Ik wil dus op dit moment nog geen credit of een alternatief.
Ik zie dat het artikel inmiddels bij 2 shops gister of vandaag op voorraad is gekomen.
Dus het artikel dient eigenlijk wel leverbaar te zijn.
Daarbij is het ook onderdeel van een hele nieuwe lijn Intel CPU's.
Het kan best zijn dat het lastig leverbaar is, maar onmogelijk kennelijk niet.
Ik hoop het ook via Zercom geleverd te krijgen eigenlijk.
In ieder geval bedankt voor de snelle response.
Met vriendelijke groeten
Ik ben dus erg benieuwd wat er gebeuren gaat....quote: ZercomGeachte Mr ATTITUDE,
Oke we wachten af en hopen dan dat het geleverd gaat worden.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Verkoop
Maar als ik het niet kan annuleren dan ja ik ben dan benieuwd of zij het wel kunnen.
Of misschien krijg ik ook wel dat het bij een andere leverancier vandaan moet komen en dat het dan duurder wordt ofzo....

Hetzelfde geldt voor 4Launch.
Smerige politiek, bah.
Ik heb nog maar weer even een mailtje gestuurd:
Beste mensen van Zercom,
Volgens mij is er hier een misverstand gaande.
Als ik mij niet vergis had ik met u een overeenkomst afgesloten met het
bestellen van de X3360 processor. Op uw site werd ook expliciet aangegeven
dat ik de bestelling niet zo maar eenzijdig kon annuleren nadat ik die
eenmaal geplaatst had. Dat u uw produkten van verschillende leveranciers
betrekt is voor mij als klant verder niet relevant. Ik heb een bestelling
gedaan tegen een prijs waar het artikel weken lang op uw site heeft gestaan
en ik verwacht dat u die nakomt als het artikel gewoon leverbaar is, zoals
dat nu het geval is. Het kan niet zo zijn dat ik geen bestelling kan
annuleren en u wel voor een -naar mijn mening- niet valide reden.
Als ik een bestelling bij u geplaatst zou hebben en ik zou het artikel
elders goedkoper hebben gezien om vervolgens mijn bestelling bij u te
annuleren dan zou u dat ook niet netjes vinden toch?
Nogmaals wil ik u vriendelijk verzoeken de bestelling uit te voeren.
Met vriendelijke groet,
[...]
[ Voor 47% gewijzigd door Tranquility op 10-04-2008 22:56 ]
Dat ze hem niet hebben is dus onzin. Ik zou dus zeker niet in deze voor hun zeer voordelige manier van annuleren trappen. Ben benieuwd wat ze op je laatste mailtje gaan zeggen.
Ja, dit rondgedraai irriteert me toch wel. omdat het natuurlijk weldegelijk om de hogere prijs gaat: als die andere X3360 tegen dezelfde prijs geleverd werd, dan had je nooit iets van ze gehoord, en hadden ze je die gewoon gegeven. Overigens bestel je als klant ook niet een artikel nummer dat de winkel hanteert, maar het achterliggende produkt. En dat is gewoon leverbaar.JazzySOB schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:35:
Van Zercom dus min of meer hetzelfde antwoord:
[...]
Een andere leverancier is voor de meeste webshops blijkbaar dus al een legitieme reden om bestellingen eenzijdig te annuleren.
Er zijn hier nogal wat scherpe reacties geweest jegens de mensen die gewoon willen dat er volgens afspraak geleverd wordt, omdat ze vinden dat mensen een 'slaatje' proberen te slaan. Maar, dan vraag ik je, bekijk het ook eens van de andere kant. Stel, ik koop een X3360, plaats de order, wetende dat ik volgende week nog wat geld van de belasting terugkrijg. Maar, helaas, die vlieger gaat niet op: oeps, ik moet zelfs bijbetalen! Dus ik bel de winkel op, en zeg: "Ja, sorry hoor, maar ik de 'leverancier' van mijn geld heeft plots de betaling aan mij EOL gezet. Het zit er dus echt niet in. Maar voor 200 euro minder kan het nog wel." Wat denk je dat zo'n winkel dan zegt? Denk je echt dat ze daar boodschap aan hebben? En, belangrijker, zou je het redelijk vinden dat ze em dan maar aan mij voor 200 euro minder moeten leveren? Nee dus.
Maar waarom omgekeerd dan wel? Je plaatst iets op je website, voor een prijs die helemaal niet absurd laag is en die gezien Intel's prijzenslag van de laatste twee jaar gewoon genoegzaam aannemelijk was (in tegenstelling to die Otto LCD TV van 999 euro die abusievelijk voor 99 euro aangeboden werd). Je laat het daar dan vervolgens twee weken zo staan. En wanneer je dan wat mot hebt met je leveranciers, begin je te pruttelen tegenover je klanten dat je effe een missertje hebt gehad, en of ie dan maar genoegen neemt met minder, of fors bij wil betalen. Waarom is dat dan wel redelijk? Nee dus.
Net zoals de winkel geen oren heeft naar mijn belasting problemen, ben ik, als klant, ook niet zo geinteresseerd in hoe zij, achter de schermen, hun zaakjes regelen. Boeit gewoon niet. Winkel zou tegen mij zeggen: "We hebben op zich best wel sympathie voor Uw probleem, maar we gaan em echt niet voor 200 minder aan U leveren omdat U toevallig even niet aan Uw centjes kan komen." In feite, de winkel zou tegen me zeggen dat ik de huid niet had moeten verkopen voordat de beer geschoten is. En ze zouden gelijk hebben, ook. Maar omgekeerd geldt hetzelfde: je wilt je concurrent lekker de loef afsteken en je gaat stunten met de X3360 (Central Point: "Best verkochte artikel!"), lang voordat het produkt ook daadwerkelijk leverbaar is. Je had het als winkel ook op 'safe' kunnen spelen, en gewoon 6 maanden kunnen wachten. Maar nee, het risico moest koste wat het kost genomen worden! Want er moest geld verdiend worden. Niks mis mee, op zich; maar waarom moet dat risico dan afgewenteld worden op de klant? Lekker handig zaken doen, zo.
Er werd hier, ter verdediging van de winkels, ook geopperd dat die arme winkels niet precies wisten wat voor processor die X3360 nou was. Maar, ten eerste, dat mes snijdt aan twee kanten: het was een nieuw produkt, zowel voor de winkels als voor de kopers. Hoewel er nu ineens gedaan wordt of iedereen donders goed wist dat het feitelijk in alle opzichten om een aan de Q9550 gelijke processor gaat. Maar de historie van deze draad zelf loochenstraft die optimistische aanname. Ter illustratie:
Alleen gaandeweg deze draad werd het duidelijk dat alle features van een Q9550 er ook op zaten. En ik schroom er niet voor om toe te geven dat ik het zelf ook bij Intel op moest gaan zoeken. Is ook heel logisch: niet iedere tweaker is per se evenzeer thuis in server processoren als ie in de desktop CPU's is. Eigenlijk kwam de X3360 pas onder de aandacht van een hoop tweakers hier, juist vanwege de klaarblijkelijk gunstige prijsstelling. En nogmaals, die prijs was echt niet belachelijk laag. En ik stel dat zelfs een doorgewinterde tweaker niet goed kon weten dat prijs niet klopte. Zoals ik al zei, Intel 'slashed' de prijzen van nieuwe modellen wel vaker (om de 'oude' serie versneld uit te phaseren). Google voor de grap maar eens op "intel halveert prijzen".Tachyon schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:21:
Ik heb nog even gekeken maar het ziet er toch net even wat minder interessant uit dan ik dacht....
Als je hier kijkt, dan lijkt het wel of dat de X3360 geen SSE4 of zelfs geen SSE3 heeft. En hij ontbeert ook nog wat andere features, zoals Virtualization.
Afijn, ik kan zo eeuwig doorgaan. Zal ik niet doen, hoor.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Standaar VID is 1.11V. Gisterenavond 4 uur lang Orthos op alle 4 de cores op 3.6GHz @ 1.21V
Voor de rest nog niet veel tijd gehad, maar er zit veel in deze cpu!
Ik heb ondertussen contact met de stichting Thuiswinkel. Zij gaan dit verder oppakken met Central Point.Geachte heer, mevrouw Postmen,
Bedankt voor uw reactie. De order is geannuleerd. De reden voor de annulering hebben wij u reeds toegezonden. Om niet in herhaling te vallen moeten wij de correspondentie hierover afsluiten.
Kunt u ons vertellen op welke rekening wij het door u vooruitbetaalde bedrag kunnen retourneren?
Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
Zijn er nog meer mensen die nog niet geannuleerd hebben bij Central Point?
Je bestelt geen productnummer, maar een product. Product voldoet aan kenmerken X en Y voor prijs Z, koopovereenkomst gesloten, ze hebben maar te leveren. Dan hadden ze het ding niet als bestelbare pre-order op de website moeten, daarmee nemen ze een risico, einde verhaalJazzySOB schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:42:
Ja je kan je order "om laten zetten" naar het nieuwe artikel, en dan betaal je dus de hoofdprijs.
Zelf heb ik afgelopen vrijdag een mail gestuurd voor mijn geld terug. Ik was de situatie bij CP meer dan zat. Heb tot nu toe niks van hun vernomen. Geen mail en geen geld terug op dit moment.Postmen schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:53:
Ik zal ondertussen ook nog even een update geven: Ik heb de strijd met Central Point niet opgegeven en heb aangegeven bij hen dat ik niet akkoord ga met annulering. Gisteren een mail van ze gehad waarbij ze een stukje extra motivatie hebben losgemaakt:
[...]
Ik heb ondertussen contact met de stichting Thuiswinkel. Zij gaan dit verder oppakken met Central Point.
Zijn er nog meer mensen die nog niet geannuleerd hebben bij Central Point?
Hetzelfde zou gelden als jij als consument weigert te betalen, dan laat je na om te voldoen aan je betalingsverplichting en is het ook wanprestatie, maar dan vanuit de kopers kant. Hier gaat het om wanprestatie vanuit de verkoperskant. Je kunt dus Central Point verplichten alsnog te voldoen (door de processor dus te leveren voor het betaalde/afgesproken bedrag) omdat zij wanprestatie plegen. Maarja, zoals eveneens al vermeld is: je recht hebben is 1 en je recht krijgen is verse 2. Ik zou dus een aangetekende brief sturen naar de winkel waar jij de processor gekocht hebt en die nu af wil zien van de koopovereenkomst. En dan leg je dus uit dat wat de winkel doet, wanprestatie is. Je kunt dan: nakoming van de overeenkomst eisen tenzij je het gehad hebt met de winkel en dan eis je: ontbinding van de overeenkomst.
En zelfs al heb je geen rechtsbijstandverzekering, stap naar het Juridisch Loket. Vraag daar om: Lichte Toevoeging. Vervolgens wordt je door verwezen naar een advocaat bij jouw in de buurt. Je betaalt 13,50 euro en vervolgens vraag je aan hem om die brief voor jou te schrijven. Een aangetekende brief van een klant die op zijn strepen staat (en terecht) schuiven ze heel gemakkelijk opzij, maar als zo'n zelfde brief afkomstig is van een advocaat dan niet zo gemakkelijk. Want dan vraag je aan de advocaat om er een zin aan toe te voegen in de trant van: "Blijft een reactie vanuit uw kant uit binnen een redelijke termijn, dan zijn wij genoodzaakt juridische stappen te ondernemen" ofwel rechtzaak aanspannen. En ik ben het eens met degene die zeggen: dit is niet omdat wij er een slaatje uit willen slaan, dit gaat om het principe: je hebt een koopovereenkomst liggen. Punt. Daar wordt op dit moment niet aan voldaan, dus mag jij als "gedupeerde" consument/koper je gram halen bij de webshop/verkopende partij.
Hallo Gurneyhck. Hoe gaat het bij jou met de geheugen snelheid? Als ik de FSB op 450 heb staan gaat ook m'n geheugen naar 450, en dat is daar minder gelukkig mee.Gurneyhck schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:38:
Gisteren even kort gespeeld met de X3350.... wat een CPU!!!
Standaar VID is 1.11V. Gisterenavond 4 uur lang Orthos op alle 4 de cores op 3.6GHz @ 1.21V![]()
![]()
Voor de rest nog niet veel tijd gehad, maar er zit veel in deze cpu!
Ondertussen een onderklok gedaan op het voltage. Toen ik een nieuwe PC samenstelde wilde ik een stille. Dat lukt dus niet met 4x Orthos en de CPU op 3,6. (Draait probleemloos als ik alleen de processor test doe. 66o op 1,28V)
Nu dus het voltage op het allerlaagste gezet wat het MB ondersteund. 1,1V. Levert effectief 1,07 op. Als ik dan Orthos start zakt het nog naar 1,04. Draait echter volledig stabiel. Met 4 keer Orthos hoor ik de ventilatoren. Maar ze zijn nog lang niet op vol vermogen aan het draaien. Hoogste core temp is dan 58o
Alleen als ik Orthos 6 keer start en de CPU benchmark van Crysis, is er meer lucht nodig. Echter alles op 1,04V en koeling gaat nog niet maximaal.
Er is op het shopping forum een topic aangemaakt door Electrowolf. Hier kan iedereen klagen over de leveranciers.
Ik draaide de stock snelheid. Het verschil tussen 2,6 of 3,2 (in mijn ogen is 3,2 ideal aangezien geheugen en cpu allebij een fsb van 400 hebben) kon ik in firefox of thunderbird niet echter merken. En dat je 3,2 of 3,6 doet is leuk maar je moet er wel wat aan hebben. Stel het wel in als ik ga spelen.Alex Picard schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:34:
@kikkervis: Draai je met de ondervolt nu weer de stock snelheid van 2.66?
Ik heb echter de handschoen opgepakt en ben naar 3,2 gegaan. Bij 1,1V komt Vista niet op. bij 1,15V komt vista op maar crashed Orthos direct.
Ingesteld op 1,175V in bios, wordt volgens CPU-Z 1,152V. Onder load 1,12V. De tweede instantie van Orthos is ondertussen onderuit gegaan en ik heb nu een knipperend "scroll lock" ledje.
Echter met maar één keer Orthos, twee threads elke een apparte stukje silicium (dus core 1 en 3) blijft de max temp 56o en alle fans op bijna aller langzaamst.
Nog een klein beetje stroom er bij.........
5 min later...
Bios op 1.2V (twee stapjes hoger dus) Wordt volgens CPU-Z 1,176V idle.
Orthos draait 4x (core 1 en 3: small FFT's. Core 2 en 4: Stress CPU with Gromacs core). Volgens CPU-Z nu 1,136V. Max temp is 66o maar de systeem fans moeten nog wakker worden.
Eens kijken of dit stabiel blijft.
[ Voor 12% gewijzigd door kikkervis op 11-04-2008 14:08 ]
Misschien toch maar voor een X3350 dan maar..Ik heb mijn beslissing genomen begin van deze week.
Ik zit nu bijna 3 maanden te wachten op deze processor, van alle kanten komt informatie over de levertijd enzo.. ik heb dit goed bijgehouden, contact gehad met intel en verschillende webshops.
Ook begin deze week was dat het geval.. de afgelopen 2 weken werd hij continu uitgestelt iedere dag kwam stond hij weer een dag verder. Maandag heb ik weer contact gelegt met een woordvoerder en met 4launch en zercom. Duidelijk is geworden dat ik jullie allemaal kan vertellen dat je binnen nu en ruim ander halve maand de processor niet binnen zult krijgen of er aan zult kunnen komen. De versies van Alternate een paar dagen terug waren slechts de eerste uitgaves van de verkoop tests.
Ik heb besloten de Q6700 te kopen. Deze heeft deze week een enorme prijs daling gekregen dankzij de niet leverbare Q9... serie. Verder scheelt het slecht 1 of 2 procent qau snelheid. Conclusie... kies je voorlopig niet voor DDR3 geheugen! Q6700 prima deal!
Groeten Jeroen
Undervolt @3,2Ghz.
Stabiele situatie bereikt. In de bios op 1,1750V Load-line calibration aan (voorheen Voltage damper).
Geeft idle 1,152V en onder load (4xOrthos) + Crysis CPU benchmark (anders krijg ik de systeem fans niet op gang).

Temperatuur is max 64o
Ik denk dat ik nog één tandje lager kan, dan kom in bij load uit op 1,136. Dit heb ik een uurtje stabiel gehad, maar voor m'n eigen zekerheid net even hoger.
@Alex Picard: bedankt voor de uitdaging, want ik was terug gegaan naar stock omdat bij 3,2Ghz. met auto voltage de CPU 2,57V kreeg en dan ging ook bij idle de CPU fan al hoorbaar worden. Nu dus niet meer!
Azerty krijgt van mij iig een positieve shopreview!
?Zinu schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:44:
Is toch wel goed? Of valt hij je tegen?
Duh? Undervolt en dan 20% overclock. [sarcasme]Nee joh, valt zwaar tegen.[/sarcasme]
Nou ja zeg... 25 mei... pff...Geachte heer / mevrouw,
Momenteel staat er reeds 104 bestellingen voor dit artikel. Helaas ontvangen wij dit artikel slecht mondjes maat binnen (aantallen van 1 a 5 stuks)
De verwachte levering van uit Intel naar onze leverancier staat momenteel op 25 mei. Echter hoeveel wij zullen ontvangen is helaas niet bekend.
Wellicht hebt u een bestelnummer, zodat ik wellicht kan zien of u redelijk boven of onderaan de lijst staat.
Mijne ook, wat ben ik blij dat ik daar besteld heb Azerty topwinkelFiXeR.nl schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:01:
Mijn X3360 is vandaag verzonden, kan ik hem morgen dan verwachten? Gewoon met TPG verzonden.
@Zinu: Wanneer heb je hem besteld bij 4launch? En om welke gaat het (3350 of 3360)?
tralalala ikke ookFiXeR.nl schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:01:
Mijn X3360 is vandaag verzonden, kan ik hem morgen dan verwachten? Gewoon met TPG verzonden.
Beste
Hierbij delen wij u mede dat uw bestelling vandaag wordt verzonden met de barcode(s)
nu maar hopen dat ik niet per ongeluk een x3350 krijg
Kreeg een mailtje dat Azerty de x3360 vandaag verzonden heeft!
Echt helemaal top en een stuk beter dan dat gezeik van centralpoint!
Nu maar eens zien hoe hard dat ding valt te clocken!
[ Voor 5% gewijzigd door Mgear op 11-04-2008 18:18 ]
Geen speld tussen te krijgen. En ze blijven liegen, want ze willen helemaal niet graag leveren, anders hadden ze niet zo gauw mijn order geannuleerd. Het klopt dat de processor op dit moment niet meer leverbaar is, maar toen hij dat gisteren nog wel was hadden ze gewoon aktie moeten ondernemen, maar vanwege de prijs deden ze dat dus niet.Geachte [...],
Ik vind het ook vervelend maar het artikel is niet leverbaar.
Verder kan ik hier niets aan veranderen dus laat nu de keuze aan u.
We willen graag leveren maar als het niet leverbaar is kunnen we het u niet
leveren.
Als u op de site kijkt staat er meer als twee weken ,maar dan kan ik wel weer
voor bestellen maar dan krijgt u weer een mail dat het niet leverbaar is.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Verkoop
[...]
Ik vind het echt jammer dat ik het moet zeggen want ik vind het helemaal niet leuk om te doen, maar deze twee shops krijgen van mij dus een slechte beoordeling op de shopreview, want zo ga je niet met klanten om, period.
Als je bijvoorbeeld naar Azerty kijkt, die dus een totaal andere klantbenadering heeft, en gewoon de processors voor de beloofde prijs verstuurt zonder te zeiken over andere leveranciers dan kan ik daar enorm veel respect voor opbrengen, omdat ze er waarschijnlijk niets aan verdienen, eerder nog aan verliezen. Dus als er één webshop is die zijn klanten niet in de steek laat zijn zij het wel. Hulde voor Azerty dus!
4Launch en Zercom: DIKKE ONVOLDOENDE! en ik zal er nooit meer wat bestellen!

[ Voor 3% gewijzigd door Tranquility op 11-04-2008 18:44 ]
Is dat alles? Ik draai 50% overclock met undervolt. Iets met appeltjes en eieren (E2140 vs Q9450)kikkervis schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:09:
[...]
?
Duh? Undervolt en dan 20% overclock. [sarcasme]Nee joh, valt zwaar tegen.[/sarcasme]
Maar waar topte die van jou dan ook alweer? Ik zou overigens nog wel iéts van koeling loslaten op je processor, ondanks dat je stilte wilt. 66 graden vind ik nou niet bepaald lekker eigenlijk. Je moet het zelf weten hoor, maar erg positief zal het niet zijn voor je processor
Ik doe zelf nl recht en heb navraag gedaan bij een docent. Hij steld dat de webwinkels na de
mail bevestiging juridisch gewoonweg verplicht zijn te leveren en wel tegen de bestelde prijs (
daar die niet buitengewoon laag of onredelijk is). Wie hiervoor meer wil weten kan altijd even mailen.
Zelf heb ik het er maar bij laten zitten bij centralpoint omdat ik nu geleverd krijg via azerty.
Ik zou zeggen tweakers verenig u en begin een zaak!
Het enige wat wij tweakers kunnen doen is de betreffende shops afstraffen door een shopreview te maken. Ik weet het, niet leuk om negatieve dingen over een shop te schrijven, maar ze doen het toch echt zelf door eenzijdig in het nadeel van de klant te handelen! Ze hadden ook een voorbeeld aan Azerty kunnen nemen.
Vaak stelde ik hier systemen samen (voor fam en vrienden enz) maar nu is het prijsverschil het niet meer waard.
Eerst had ik zo van dat ik het zelfde zou hebben gedaan in hun geval maar na de verdere afhandeling is me mening over deze shops veranderd.
Ik ben bang dat, ondanks de kleine groep hier, de drie shops die het niet goed afhandelen op termijn meer verlies draaien dan wanneer ze het keurig hadden afgehandeld. Vaak zijn de "tweakers" een vraagbaak waar mensen vragen stellen en nu zullen ze niet zo gauw de drie shops noemen.
Azerty daar in tegen maakt eigelijk reclame (iets wat ook geld kost) en geeft mensen een veilig gevoel dat ze goed behandeld worden.
Dat geeft in iedergeval weer hoop!
[ Voor 5% gewijzigd door Tranquility op 11-04-2008 20:17 ]
Nu les ik hier dat bij sommige tweakers is de X3360 al verzonden.
Hebben het jullie voor 26-03 besteld?
Maar ja, zal het voorraad niet genoeg zijn. Nog even op de lijst afwachten.
Ik ben al blij dat deze wel voor dit lagere prijs wordt verkocht. Echt netjes van Azerty!
Net een survey ingevuld voor CP. Niet positiefJazzySOB schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:10:
Zojuist ben ik gebeld door Zercom (die mijn shopsurvey heeft gelezen) en die heeft e.e.a. uitgelegd, maar wat nog belangrijker is, is dat hij mijn order heeft hersteld en mij heeft verzekerd de X3360 voor de pijs te leveren waar ik hem voor besteld had. Ik moest door de slechte leverbaarheid alleen wat geduld hebben.
Nee, het gaat om de Q9450. Ik sta vrij hoog op de lijst maar ik heb er geen zin meer in... ik haal hem wel van Ebay ofzo.Alex Picard schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:38:
@Zinu: Wanneer heb je hem besteld bij 4launch? En om welke gaat het (3350 of 3360)?
Ook stel ik voor om dit topic nu verder niet te misbruiken over de shops, maar dit topic te gebruiken voor technische informatie over deze CPU's, het andere topic dat al een keer eerder is genoemd kan dan gebruikt worden voor de (juridische) afhandeling van de orders! Misschien kan de TS een link naar het andere topic in de startpost zetten?
Hoogste wat ik geprobeerd heb is 3,6. Bij alles boven de 400FSB gaat ook m'n geheugen mee. En dat is gewoon simpel kingston spul (4x2GB). Bij 450FSB liep de cpustres test probleemloos, maar er moest niet teveel met het geheugen gebeuren. Voltage was toen nog steeds onder 1,25V wat het max is volgens Intel.Jejking schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:51:
[...]
Is dat alles? Ik draai 50% overclock met undervolt. Iets met appeltjes en eieren (E2140 vs Q9450)
Maar waar topte die van jou dan ook alweer? Ik zou overigens nog wel iéts van koeling loslaten op je processor, ondanks dat je stilte wilt. 66 graden vind ik nou niet bepaald lekker eigenlijk. Je moet het zelf weten hoor, maar erg positief zal het niet zijn voor je processor
Als je er van uit gaat dat 1,5V waarschijnlijk nog kan (GEEN aansprakelijkheid!) zal je zonder al te veel problemen richting de 4Ghz moeten kunnen.
Je opmerking over koeling. Natuurlijk, er draait een artic freezer 7 pro. Volledig gelapt en de koeler ook. Blijft er redelijk wat warmte vanaf komen. Zijn natuurlijk ook twee E8200 in één doosje.
Idle met 1,1Volt op stock snelheid is de temperatuur ongeveer 40 graden.
Processor mag echter volgens realtemp 95o worden en volgens coretemp zelfs 105o. Coretemp geeft echter ook alles 10 graden hoger
snotjong!FiXeR.nl schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 09:46:
Ik heb hem binnen van Azerty! Straks instaleren, nu eerst ontbijten.
Zending opgehaald en in sorteerproces 11-04-2008 Zwolle , intern transport pakketten
Zending gesorteerd in sorteercentrum 12-04-2008 Amsterdam , intern transport pakketten
Zending zit in afleverroute 12-04-2008 Gouda , pakkettendistributie
Chauffeur is onderweg 12-04-2008 Gouda , pakkettendistributie
ik moet nog wat uurtjes wachten als ik pech heb
zodra ik hem heb gelijk ff oc'en denk:P
ik draai nu 24/7 op 4.1ghz met mijn e8500, die xeon mag toch ook wel op 4ghz komen ofzo
GRRR hele dag thuis geweest, geen tpg gezien en dan online lezen dat er niemand thuis was, ik WIL MIJN X3360 @#%#$@#@%
[ Voor 8% gewijzigd door IRCfreAk op 12-04-2008 18:21 ]
Ok mijne hebben ze niet geleverd vandaag dus moet nog wachten tot volgende week, maar kan je hem alvast op zijn staart trappen ?FiXeR.nl schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:28:
[afbeelding]
Tada, working perfect!
Validation
[afbeelding]
Daar wacht ik nog heel even mee.Zenix schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:32:
[...]
Ok mijne hebben ze niet geleverd vandaag dus moet nog wachten tot volgende week, maar kan je hem alvast op zijn staart trappen ?
Maar ik ga er van uit dat hij rond de 40 graden zit aangezien er een thermalright ultra 120 extreme op zit.
Krijg je 'm echt? Want ik heb gevraagd of ze m'n order kunnen herstellen met een linkje naar dit forum, maar er was "geen zicht op de prijs en levertijd" dus dat konden ze niet. Er is nu een mailtje de deur uit, waarin ik alsnog vriendelijk vraag of ze toch gewoon de order kunnen hervatten, maar ik betwijfel of ze dat ook echt gaan doen. Dus op de een of andere manier kan jouw order dan wel gewoon voortgezet worden, maar die van mij niet.. Lekker eerlijk tegenover de klant

Misschien moet ik ook maar is een review plaatsen dan
Uiteraard houd ik hun voorraadindicatie van de X3360 goed in de gaten en dat ze me toch gaan leveren wat ze me beloofd hebben.
(p.s. raevo, ik heb je een mailtje gestuurd.)
[ Voor 29% gewijzigd door Tranquility op 12-04-2008 14:12 ]
Dit is om de schijn hoog te houden bij Zercom. Ik heb dus ook geprobeerd om alsnog deX3360 te krijgen, maar dit krijg ik te horen van Zercom:JazzySOB schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:10:
Zojuist ben ik gebeld door Zercom (die mijn shopsurvey heeft gelezen) en die heeft e.e.a. uitgelegd, maar wat nog belangrijker is, is dat hij mijn order heeft hersteld en mij heeft verzekerd de X3360 voor de pijs te leveren waar ik hem voor besteld had. Ik moest door de slechte leverbaarheid alleen wat geduld hebben.
Geachte Jones,
Helaas kunnen we uw order niet hervatten omdat we geen zicht hebben op de prijs en de levertijd. Op het moment dat we meer weten komt het direct weer beschikbaar op onze website.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Verkoop
Mathijs
Zercom Computers Eindhoven
Lodewijkstraat 38
5652 AC Eindhoven
www.zercom.nl
NL: 0900-ZERCOM (35cpm)
BE: 0900-40144 (45cpm)
"Jones" schreef:
> Beste Zercom,
>
> Na wat nazoeken, heb ik gezien dat het annuleren van de order onrechtmatig is.
> Ik heb op tweakers.net gezien dat een order gelukkig toch hervat is
> ([Intel] Core 2 Penryn vs. Xeon (S775) Penryn Prijzen post JazzySOB).
> Graag vraag ik u dan ook om mijn order dan ook weer te activeren met
> het oorspronkelijke bedrag.
>
> Met VrGr,
>
> Jones
Er worden dus verschillende verhalen verteld

Life is to short too explore the whole world!
Mooi man, als je nagaat dat ik nu met mijn Q6600 3,6Ghz doe met 1,55v.FiXeR.nl schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 17:24:
Oke, toch even een lichte overclock gedaan. 3.4Ghz zonder problemen op 1.08vDit is een goeie!
Verwijderd
De order van mij was gewoon blijven bestaan.
Of hadden jullie niet betaald ofzo?
Want dan klopt het dat ze de order laten vervallen.
Iemand nog ideeën hoe ik hier dan nog onderuit kan komen?

JazzySOB, nog bedankt. Alleen een mail van desbetreffende persoon krijgen kan niet, ik werd nog steeds door Tim geholpen, die mij duidelijk maakte dat de order toch echt geannuleerd is..
Inmiddels elders een E3110 besteld, maar die is blijkbaar ook niet op voorraad, ondanks dat ie binnen 5 dagen geleverd zou kunnen worden. Best jammer, want na een aantal tegenvallende resultaten op het forum van xtremesystems, besloot ik toch voor een dual core te gaan. Nu zie ik hier dat die x3360's toch best wel lekker clocken en ben ik de kans op de mijne zeer waarschijnlijk kwijt
Heb je trouwens je Bios nog moeten flashen voordat hij werkte? Heb onlangs nl. het zelfde moederbord aangeschaft en wacht nog op de Q9450. Totdat ik dit topic tegenkwam, en waarschijnlijk m'n order ga omgooien naar de X3350FiXeR.nl schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 17:24:
Oke, toch even een lichte overclock gedaan. 3.4Ghz zonder problemen op 1.08vDit is een goeie!
Zeg, hoeveel volt had jij onder load? Er stond een verhaal op Anandtech dat ze 3.0GHz @ 1v deden met een QX9650. Probeer eens 1v bios, kijken wat je dan haalt? Is dit een C1-stepping? Dat zou wel knap zijn, nóg meer MHz met hetzelfde ultralage voltage. Max verbruik was toen 55w namelijk
Ik heb mijn order niet betaald en had de processor besteld onder "Afhalen locatie Eindhoven".Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 19:03:
@ JazzySOB, raevo & MAFF: Ik snap helemaal niet dat die order van jullie vervallen moest worden.![]()
De order van mij was gewoon blijven bestaan.
Of hadden jullie niet betaald ofzo?
Want dan klopt het dat ze de order laten vervallen.
Blijkbaar zijn er daar verkopers die allemaal een andere denkwijze en/of mening hebben. De persoon die mij belde is denk ik een hoger iemand (leidinggevende of misschien wel de eigenaar van de shop). Maar ik wacht het gewoon af. Mochten ze toch mijn order weer annuleren of anderzins zich niet aan de afspraak houden, dan gaat mijn shopsurvey gewoon weer 180 graden de andere kant op.MAFF schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 17:36:
[...]
Dit is om de schijn hoog te houden bij Zercom. Ik heb dus ook geprobeerd om alsnog deX3360 te krijgen, maar dit krijg ik te horen van Zercom:
Geachte Jones,
Helaas kunnen we uw order niet hervatten omdat we geen zicht hebben op de prijs en de levertijd. Op het moment dat we meer weten komt het direct weer beschikbaar op onze website.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Verkoop
[...]
Zercom Computers Eindhoven
Lodewijkstraat 38
5652 AC Eindhoven
www.zercom.nl
NL: 0900-ZERCOM (35cpm)
BE: 0900-40144 (45cpm)
"Jones" schreef:
> Beste Zercom,
>
> Na wat nazoeken, heb ik gezien dat het annuleren van de order onrechtmatig is.
> Ik heb op tweakers.net gezien dat een order gelukkig toch hervat is
> ([Intel] Core 2 Penryn vs. Xeon (S775) Penryn Prijzen post JazzySOB).
> Graag vraag ik u dan ook om mijn order dan ook weer te activeren met
> het oorspronkelijke bedrag.
>
> Met VrGr,
>
> Jones
Er worden dus verschillende verhalen verteldBlijkbaar moet ik een shopsurvey invullen voordat ik een processor krijg
Vaag, blijkt dat m'n survey op raadselachtige wijze is verdwenen, ondanks dat ik de beoordeling weer op voldoende had gezet na het gesprek met Zercom.
[ Voor 67% gewijzigd door Tranquility op 13-04-2008 02:39 ]
Ik doe 3.4Ghz op 1.08v op load. 3Ghz op 1v zal wss ook wel lukken. Ik krijg hem gek genoeg niet hoger dan 3.6Ghz. Maar ik zal wel wat fout hebben staan in de bios.Jejking schreef op zondag 13 april 2008 @ 01:16:
[...]
Zeg, hoeveel volt had jij onder load? Er stond een verhaal op Anandtech dat ze 3.0GHz @ 1v deden met een QX9650. Probeer eens 1v bios, kijken wat je dan haalt? Is dit een C1-stepping? Dat zou wel knap zijn, nóg meer MHz met hetzelfde ultralage voltage. Max verbruik was toen 55w namelijk
Verwijderd
Misschien omdat het niet netjes is om de PW te ge/misbruiken om shops onder druk te zetten?JazzySOB schreef op zondag 13 april 2008 @ 02:05:
edit:
Vaag, blijkt dat m'n survey op raadselachtige wijze is verdwenen, ondanks dat ik de beoordeling weer op voldoende had gezet na het gesprek met Zercom.
De shopsurvey is bedoelt om je ervaring te delen met andere. Hij heeft een slechte ervaring en zet dat in de shopsurvey.Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 11:51:
[...]
Misschien omdat het niet netjes is om de PW te ge/misbruiken om shops onder druk te zetten?
Uiteraard is dat niet leuk voor de desbetreffende shop maar als er alleen maar goede survey`s gegeven mogen worden heeft het ook niet veel nut.
Het kan natuurlijk zijn dat er andere dingen niet werden voldaan die wel nodig zijn voor een survey. Ik weet dit niet en doe er ook geen uitspraak over.
Dus waaruit maak jij op dat de shopsurvey wordt ge/misbruikt?
Heb je al de max fsb opgezocht? Want daar ben ik vooral erg benieuwd naar, want dat was probleem met bijvoorbeeld de Q6600. Bijvoorbeeld 475FSB daarmee kan je de 4Ghz halen.FiXeR.nl schreef op zondag 13 april 2008 @ 11:08:
[...]
Ik doe 3.4Ghz op 1.08v op load. 3Ghz op 1v zal wss ook wel lukken. Ik krijg hem gek genoeg niet hoger dan 3.6Ghz. Maar ik zal wel wat fout hebben staan in de bios.
Verwijderd
Hij heeft helemaal geen slechte ervaring, hij zit namelijk nog midden in het bestelproces. Dat blijkt immers uit het feit dat hij zijn shopsurvey wijzigt op het moment dat er weer communicatie plaats heeft gevonden.Mentox schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:02:
De shopsurvey is bedoelt om je ervaring te delen met andere. Hij heeft een slechte ervaring en zet dat in de shopsurvey.
Hij gebruikt de shopsurvey als onderhandelingsmiddel en er zal ongetwijfeld in de voorwaarden staan dat dit niet mag.
Hier overigens nog een negatieve shopsurvey van dezelfde user, bij een andere shop, over hetzelfde onderwerp (misschien heeft ie nog wel meer reviews geschreven, dat weet ik niet):
http://tweakers.net/shopr...aunch.html?Page=1#r_63491
Wilde betreffende user echt 2 X3360's hebben? Denk het niet, hij had ongetwijfeld de vrijheid genomen om 1 van de 2 orders weer te annuleren. Of 1 van de 2 met dikke winst door te verkopen.
Weet je ook of hij wel door de POST komt zonder een update? Heb ergens gelezen dat dan misschien een aantal features niet werken. Maar wil het risico eigenlijk niet nemen. Anders zou ik nog ergens een andere S775 processor weg moeten plukken om überhoupt m'n bios te kunnen updaten.
Volgens mij doe ik iets fout of mijn CPU doet gek. Want bij 440Mhz stop hij gewoon. Ongeacht welk voltage ik gebruik. Maar ik denk dat ik nog een bios setting fout heb staan want dit is wel heel weinig.Zenix schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:12:
[...]
Heb je al de max fsb opgezocht? Want daar ben ik vooral erg benieuwd naar, want dat was probleem met bijvoorbeeld de Q6600. Bijvoorbeeld 475FSB daarmee kan je de 4Ghz halen.

Dat weet ik niet.Generals schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:34:
[...]
Weet je ook of hij wel door de POST komt zonder een update? Heb ergens gelezen dat dan misschien een aantal features niet werken. Maar wil het risico eigenlijk niet nemen. Anders zou ik nog ergens een andere S775 processor weg moeten plukken om überhoupt m'n bios te kunnen updaten.
Je moet niet praten over zaken waar je helemaal niets van weet. Ik heb hier twee PC's staan waarvan de een een P35 bord heeft waar meteen een X3360 op kan. De tweede PC wil ik binnenkort gaan upgraden met een nieuw moederbord, dus ja dan wil ik er het liefst twee hebben, zeker voor die aanbieding. De kans dat ik er twee tegelijk kan kopen acht ik echter uiterst laag, maar mocht dat toch zo uitkomen dan zal ik ze 1000% zeker afnemen voor eigen gebruik.Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:25:
[...]
Hij heeft helemaal geen slechte ervaring, hij zit namelijk nog midden in het bestelproces. Dat blijkt immers uit het feit dat hij zijn shopsurvey wijzigt op het moment dat er weer communicatie plaats heeft gevonden.
Hij gebruikt de shopsurvey als onderhandelingsmiddel en er zal ongetwijfeld in de voorwaarden staan dat dit niet mag.
Hier overigens nog een negatieve shopsurvey van dezelfde user, bij een andere shop, over hetzelfde onderwerp (misschien heeft ie nog wel meer reviews geschreven, dat weet ik niet):
http://tweakers.net/shopr...aunch.html?Page=1#r_63491
Wilde betreffende user echt 2 X3360's hebben? Denk het niet, hij had ongetwijfeld de vrijheid genomen om 1 van de 2 orders weer te annuleren. Of 1 van de 2 met dikke winst door te verkopen.
Maar het valt me op dat jij ons maar oplichters en zeikers vind en dat de shop altijd gelijk heeft. Heb je zelf soms een shop dat je je zo aangesproken voelt? Dan kan ik me er iets bij voorstellen. Zo lang ze gewoon eerlijk zaken doen is er niets aan de hand! En daar schort het nou vaak aan. En om dat tegen het licht te houden zijn volgens mij de shopsurveys voor in het leven geroepen.
Als je de shopreviews niet voor negatieve zaken kan (of mag) gebruiken, wat hebben ze dan voor zin? En als dan ook nog eens de negatieve verwijderd worden (het gekke is dat juist mijn niet-negatieve review verwijderd is) dan is mijn mening dat shopreviews zinloos zijn omdat er dan alleen mooie verhalen in staan en alle balkjes op groen staan. Dan kun je net zo goed geen shopreviews lezen.. Een beetje het verhaal van de bakker die alleen lekkere koekjes bakt. Ja zo lust ik ze ook.
Ik zie dat grizzlybeer ook al heeft lopen janken op het meldingsforum om onze shopsurveys proberen weg te krijgen. Gelukkig hebben de moderators daar een andere mening en zien ze geen reden die te verwijderen. Blijft alleen de vraag over waarom mijn positief gemaakte review wel verwijderd is. Zal wel een foutje zijn en ik zal het hele verhaal er opnieuw op gaan zetten. Ik laat me niet kleineren door een of andere gebruiker die zelf waarschijnlijk een shop heeft en zich blijkbaar aangesproken voelt. Kom nou..
[ Voor 12% gewijzigd door Tranquility op 13-04-2008 14:08 ]
Dit topic is niet voor de zogenaamde 'welke moet ik nemen?' of 'waar kan ik 'm kopen?'-vragen. Tevens zijn replies met 'ik heb 'm besteld!' en 'ik heb nu deze PC gekocht!!' nogal nutteloos, dit soort replies worden dus gewoon verwijderd.