Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Bij mij het zelfde geval geld terug en een x3350 besteldGurneyhck schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:07:
Central point niet zover ik weet. Ik heb iig al mijn geld terug van CP en een X3350 besteld bij salland.
Voor mij dus geen CP meer.
Is dat ding nou leverbaar of niet?
Vaag gedoe allemaal met die Penryns...
ze hebben er nooit moeilijk over gedaan en hij staat nu als backorder, in bestelling bij leverancier als status. En dat voor maar 265 euro.
Ze hebben niet eens een mail of niks erover gestuurd en leveren hem gewoon.
Erg goede service moet ik zeggen.
Een wijziging in de bestelling was ook makkelijk doorgevoerd dus ben erg over Complus te spreken.
Weet je ook wanneer toevallig? Azerty levert hem ook, maar de verwachting is begin mei... geduld is een schone zaak.DarkShadow16 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:34:
Complus levert hem voor de lage prijs.
ze hebben er nooit moeilijk over gedaan en hij staat nu als backorder, in bestelling bij leverancier als status. En dat voor maar 265 euro.
Een wijziging in de bestelling was ook makkelijk doorgevoerd dus ben erg over Complus te spreken.
Nog even wachten maar.
Gelukkig heb ik hem pas in de meivakantie nodig
Reken er maar niet op, zeker als je geen enkel bericht hebt gehad. Bij mij had 4Launch ook beloofd hem te leveren maar vanavond zag ik dat de X3360 op voorraad was en vroeg wanneer ik hem kon verwachten. Toen kreeg ik dit antwoord:DarkShadow16 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:34:
Complus levert hem voor de lage prijs.
Als het puntje bij paaltje komt trekken ze zich allemaal terug..Beste [...]
De leverancier die deze processor zo goedkoop aanbood aan ons kan deze processor niet meer leveren. Wij hebben echter een andere leverancier gevonden die de processor wel kan leveren. Dit is echter tegen een fors hogere prijs. Zij hebben wel een voorraad.
Als u het graag wilt kunnen wij uw bestelling omzetten zodat wij de processor bij de nieuwe leverancier bestellen. Wij kunnen het prijsverschil echter niet kwijtschelden en u dient dan dus veel extra te betalen.
Graag verneem ik van u wat u met uw bestelling wenst te doen.
zo makkelijk komen ze niet van me af.
in totaal staat er voor ruim 800 euro aan bestelling daar en die cpu wil ik hebben.
morgen maar eens een belletje plegen wanneer ze de spullen verwachten.
Ik werd netjes gehoplen en hij ging even kijken. Hij zou waarschijnlijk maandag binnen komen en heeft een notitie gemaakt in zijn agenda en hij zou mij maandag een mailtje sturen hoe het ervoor stond want het was een verwachte leverdatum en hij wist nog niet helemaal zeker of het dan ook echt zou komen. Over de prijs heeft hij helemaal niks gezegd en ik ga hem dus gewoon voor 270 euro krijgen. Tot nu toe ben ik erg te spreken over de service van complus en als alles goed gaat zal ik een mooie shopreview schrijven voor ze.
SG->SF. En wat is een X3360? Handig om dat nog even in de titel/TS op te nemen
[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 10-04-2008 10:35 ]
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Zo zie je maar, als de prijs te hoog voor ze uitvalt, kunnen ze zo maar eenzijdig een bestelling annuleren. En moet je ze horen piepen als jij als klant een bestelling annuleert omdat de prijs flink is gezakt.
Alleen Azerty lijkt nog zijn afspraak na te komen..
Die levert hem mij ook voor 265 euro
De boosdoeners zijn dus: Central Point, Zercom en 4Launch.
Ik zal ondertussen ook nog even een update geven: Ik heb de strijd met Central Point niet opgegeven en heb aangegeven bij hen dat ik niet akkoord ga met annulering. Gisteren een mail van ze gehad waarbij ze een stukje extra motivatie hebben losgemaakt:
Ik heb ondertussen contact met de stichting Thuiswinkel. Zij gaan dit verder oppakken met Central Point.Geachte heer, mevrouw Postmen,
Bedankt voor uw reactie. De order is geannuleerd. De reden voor de annulering hebben wij u reeds toegezonden. Om niet in herhaling te vallen moeten wij de correspondentie hierover afsluiten.
Kunt u ons vertellen op welke rekening wij het door u vooruitbetaalde bedrag kunnen retourneren?
Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
Zijn er nog meer mensen die nog niet geannuleerd hebben bij Central Point?
Ben benieuwd naar wat Thuiswinkel stelt..
Edit: je bedoelt motivatie bij jou?
[ Voor 8% gewijzigd door Electrowolf op 11-04-2008 16:55 ]
Verwijderd
Die CPU staat in bestelling en dat is het.
Voor de rest staat mijn mail conversatie in het andere topic.
@ de rest: Ik heb CP voorlopig even gelaten voor wat het is....
Azerty is in ieder geval (meer dan) prima met de situatie om gegaan.
Ik zou bijna ook een shopreview voor ze schrijven maar ja ik heb er niets besteld dus dat is lastig.
@ mensen met verstand van deze zaken: Misschien kunnen jullie voor de mensen die nog in de clinch zitten met CP eens een mooi stukje schrijven om de mensen te ondersteunen met de juiste bewoordingen en artikelen van het consumentenrecht of iets dergelijks.
Edit: levertijd staat bij Azerty nu weer op 14 dagen... hoop dat ik bij de eersten zit.
Edit 2: laat maar FiXeR, lees net je reply in het andere topic.
[ Voor 22% gewijzigd door SayWhatAgain! op 11-04-2008 23:15 ]
Verwijderd
Het is heel simpel, de leveranciers kopen in bij Intel (of een tussenhandelaar van Intel), een bepaalde hoeveelheid voor een bepaalde prijs met een bepaalde levertijd. De leveranciers melden dit vervolgens door aan de webshops waarna de webshops het product op de website zetten met de genoemde prijs (+ eigen marge) en genoemde levertijd (+ eigen marge, normaal 1 dag).
Op het moment dat jij dan als klant hebt besteld en de levertijd van een bepaalde leverancier bleek niet correct (ofwel door de leverancier ofwel door Intel/tussenhandelaar) heeft de webshop geen andere keuze als dit aan jou te melden.
Je hebt dan de mogelijkheid om gewoon rustig af te wachten op het product, of de webshop biedt als service aan je bestelling om te zetten naar een andere leverancier (die wellicht een lading extra duur heeft weggekocht om zo te profiteren van de schaarste). Dit is dus een service die ze aanbieden en dit mag je gewoon weigeren.
Om nu gelijk de shops 'boosdoeners' te noemen terwijl ze een extra dienst voor je verlenen (waarbij jij dus voorrang krijgt op mensen die later dan jij bestelde voor de hogere prijs) is een beetje de omgekeerde wereld.
Daarnaast kan de webshop er helemaal niets aan doen natuurlijk, ze gaan echt niet voor de gein producten goedkoop erop zetten om zo klanten te mogen teleurstellen als de levertijd niet blijkt te kloppen of het product reeds heel snel is uitverkocht bij de leverancier (wat je krijgt bij schaarste).
Het is gewoon debiel hoe heel die webshop markt nu in elkaar zit met de zieke marges en verkoop onder inkoopprijs en de klanten helpen er gewoon aan mee door de enige partij die er niets aan kan doen openbaar aan de schandpaal te nagelen.

Verwijderd
Het heeft bijv. bij CP 2 weken op de site gestaan voor die prijs daarbij heeft het zelfs enige tijd als frontpageaanbieding op de site gestaan.
Ook bij Zercom heeft het een kleine 2 weken voor die prijs gestaan.
Er hebben een aantal mensen gewoon besteld.
Dus ja de 'zielige' webshops hebben dit toch wel een beetje aan zichzelf te danken hoor.
Daarbij hebben ze toch ook zelf gekozen een webshop te gaan beginnen het is toch niet zo dat wij als klanten ze gedwongen hebben om een webshop te beginnen.
In het geval van CP die hebben over 2007 een omzet geboekt van €29.000.000,- over 2008 verwachten ze €35.000.000,- aan omzet te genereren.
Ik bedoel die zijn echt niet zo zielig als jij beweert hoor.
Ook met Zercom heb ik niet echt medelijden.
Die doet zeker weten wel minder omzet hoor.
Ik vind dat iedere shop die de CPU op site hebben gezet met die prijs (voorlopig) een voorbeeld kunnen/moeten nemen aan Azerty die gewoon zonder morrelen die CPU's levert voor die prijs, Fixer.nl is daar een voorbeeld van die heeft de CPU thuis.
CP hoef ik nooit meer. Ik had een bestelling van een virusscanner en de Xeon. Ze hebben de Xeon geannuleerd en daarna die virusscanner verzonden waarbij ik de verzendskosten moest betalen terwijl ik daar niet om gevraagd heb. Ga je bellen en krijg je een verhaal te horen dat de Xeon EOL is.....
De virusscaner is RMA gegaan en nu maar wachten op het geld

Ja, ik ben ook erg blij dat ik tot nu toe die mannen niet ben tegen gekomen die me met een vuurwapen in de rug dwingen om als webshopondernemer te gaan werken.. Ronduit schokkend de verhalen die daarvan hoort... Schandalig!!Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:16:
Natuurlijk is het nogal makkelijk de webshop hiervan de schuld te geven.
----------------------------8<---------------------------------------------------------------
Het is gewoon debiel hoe heel die webshop markt nu in elkaar zit met de zieke marges en verkoop onder inkoopprijs en de klanten helpen er gewoon aan mee door de enige partij die er niets aan kan doen openbaar aan de schandpaal te nagelen.
O' wacht.. die mannen bestaan niet!
Ergo webshop bedrijven kiezen bewust voor deze manier van zaken doen en ja dat brengt risico's met zich mee. De prijs was niet dusdanig laag dat het totaal ongeloofwaardig was en er zijn ook CPU's uitgeleverd tegen deze prijs.
Een webshop wil zijn eigen risico zo laag mogelijk houden en probeert zijn ondernemersrisico af te wentelen op de consument aan de ene kant en de leverancier aan de andere kant. Voorbeelden daarvan als Zercom zijn legio. Zelf niet kunnen annuleren omdat het product al bij de leverancier besteld (en daar pas gaan bestellen als er iets bij hun besteld is) Alsof je daar als klant ook maar iets mee te maken hebt.
Kortom ze sluiten het risico uit van voorraden in die prijs dalen. Handig, maar dat wil nog niets zeggen dat je het risico van tussentijdse prijs stijgen maar even kunt afwentelen op de klant. Zeker niet als je de lage prijs gebruikt om klanten te trekken
.
Dan heb je als winkel maar zorg te dragen voor een heel goede voorraad administratie die je doorkrijgt van je leverancier of je moet met die leverancier niet in zee gaan. Of je neemt het risico dat je een er aan aantal lager als de inkoopprijs moet verkopen, want je goedmaakt door de winst op de andere die je wel verkoopt?
Is dat risico te hoog? Geen ondernemer worden of dat product niet voor de prijs verkopen. Als ondernemen risicoloos was, deed iedereen het wel.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ondertussen is het voor mij bijna meer een principe kwestie geworden dan dat het gaat om het product. Ik ga binnenkort dus eens informeren welke juridische stappen men kan ondernemen en je niet meteen klauwen vol geld kosten.
Nu vraag ik me alleen af of: er nog meer mensen het nog steeds niet eens zijn met CP en er wel een koopovereenkomst mee hebben, en of er in het verleden al zaken zijn geweest van consumenten tegen (web)winkels over dit soort perikelen. (Moet toegeven dat ik hier nog niet zelf op heb gezegd, maar hier op zoeken lijkt me überhaupt niet makkelijk)
Hierbij zeggen ze:
Grappig dat dit dan wel voor klanten geld, maar voor henzelf niet. In een eerdere mail naar mij werd mij verteld dat er geen sprake is van een koopovereenkomst!De Klant erkent dat elk aankooporder, geplaatst via het Programma of via andere elektronische middelen, waarbij de Klant Identificatie wordt vermeld of gebruikt, een geldig en bindend aankooporder is en, ter uitsluiting van alle twijfel, het equivalent is van een ondertekend aankoopsorder.
[edit] @ Electrowolf, ik ben het ook niet eens met CP en heb de overeenkomst ook niet laten ontbinden en het geld terug laten storten. Momenteel heb ik de kwestie aangekaart bij de stichting Thuiswinkel. Ik verwacht deze week bericht van ze terug. Wanneer ook zij met Central Point er niet uitkomen, schakel ik juridische hulp in.
[ Voor 20% gewijzigd door Postmen op 17-04-2008 11:54 ]
Ga zelf ook maar eens verder zoeken naar andere belangeverenigingen...