Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Verwijderd
Nee, ik heb zelf geen webshop. Ik zeg ook nergens iets positiefs over de shops. En ik heb er ook niet echt veel affectie mee, ik haal meestal gewoon af i.p.v. via het internet te bestellen.JazzySOB schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:29:
Maar het valt me op dat jij ons maar oplichters en zeikers vind en dat de shop altijd gelijk heeft. Heb je zelf soms een shop dat je je zo aangesproken voelt? Dan kan ik me er iets bij voorstellen. Zo lang ze gewoon eerlijk zaken doen is er niets aan de hand! En daar schort het nou vaak aan. En om dat tegen het licht te houden zijn volgens mij de shopsurveys voor in het leven geroepen.
Ik vind het alleen opvallend hoe snel mensen overal maar aanspraak op maken. Een aantal mensen hier voelt zich meteen beroofd en bedonderd door een foutje in de doorgifte van een prijs door een paar shops. Dit hele topic staat vol met niet ter zake doende argumenten over waarom mensen de X3360 voor een lage prijs zouden moeten krijgen. Er staan overigens ook zeker wel ter zake doende argumenten in dit topic, maar dat lijkt me normaal en niet echt vermeldenswaardig.
Het valt me nog mee dat niet iemand 1000x de X3360's besteld heeft en vervolgens zegt dat ie voor 150.000 euro "opgelicht" is.
Ik weet niet wat jij onder een koopovereenkomst verstaat, maar dat is iets heel anders dan wat de rest van de wereld schijnbaar doet....Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:19:
Ik vind het alleen opvallend hoe snel mensen overal maar aanspraak op maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Tranquility op 13-04-2008 14:53 ]
Ik vond die prijs laag ja, maar niet abnormaal. Prijzen van CPU's kunnen nu eenmaal erg variëren en als deze lage prijs vervolgens weken lang op prijslijsten van verschillende shops staat dan is het niet vreemd dat mensen daar op in gaan.
En ik kan ook niet zo gauw zien wie hier grizzlybeer een eikel heeft genoemd..
Ik vraag me af waarom ik hier nog op reageer...
Maargoed zullen we weer ontopic gaan?
Zag op [H] dat iemand zijn X3360 op 2.8 op 0.9v had staan, toch knap.
Mijn Xeon X3210 was 190 euro toen de gemiddelde prijs van een Q6600 nog op 250 euro lag. Dat leek mij ook erg goedkoop. Alleen dat bleek allemaal te kloppen. Dan moet je mij uitleggen waar de logica zit? Intel bepaald gewoon de prijzen en misschien willen ze de Xeon wel goedkoper verkopen. Destijds waren er ook winkels die de X3210 voor 250+ verkochten.Kojoottii schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:00:
Grizzlybeer heeft gewoon een goed punt, er waren hier al, voordat men ging bestellen, posts over hoe abnormaal de prijs was, dus men wist wel degelijk dat de prijs niet billijk was. En nu alsnog je gelijk proberen te halen doormiddel van slechte reviews ...ja nee Grizzlybeer is hier de eikel ...duidelijk. lol
Je kan er dus niet zoveel over zeggen, verwijten maken is al helemaal dom. Niemand heeft hier schuld aan. De wet lijkt mij ook duidelijk genoeg om hier duidelijkheid over te scheppen
Mee eens!Mentox schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:21:
Het is maar net van welke kant je het bekijkt, ikzelf ben het zowel met JazzySOB als grizzlybeer eens. Ze hebben ieder hun punten.
De potentie van de Xeon lijkt me echt geweldig, zeker die ongelooflijk lage voltages waar de processor goed mee overweg kan. Dit belooft veel voor mij als stilteliefhebber. Ik heb een hele stille kast (Antec Solo) en zie deze koele rakker graag in mijn PC verschijnen (om hem dan op 3 GHz te laten lopen, wat makkelijk moet kunnen zo te lezen) en als het meezit ook nog in m'n andere systeem, maar die heeft dan eerst nog een revisiebeurt nodig
Ik hoop dat het mij ook lukt om de X3360 minimaal op de 3Ghz te laten lopen zonder een voltage verhoging. Als het lukt om het op de 3.4Ghz te krijgen of zelf 3.6Ghz ben ik helemaal blij.JazzySOB schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:42:
[...]
Mee eens!
De potentie van de Xeon lijkt me echt geweldig, zeker die ongelooflijk lage voltages waar de processor goed mee overweg kan. Dit belooft veel voor mij als stilteliefhebber. Ik heb een hele stille kast (Antec Solo) en zie deze koele rakker graag in mijn PC verschijnen (om hem dan op 3 GHz te laten lopen, wat makkelijk moet kunnen zo te lezen) en als het meezit ook nog in m'n andere systeem, maar die heeft dan eerst nog een revisiebeurt nodig
Het enige probleem is dat ik lastige combinatie heb gekozen namelijk een ASUS Maximus Formula met 8GB geheugen. Vooral het laaste zal het overclocken moeilijk maken.
De levertijd is bij mij nog onbekend maar dat is geen probleem aangezien ik pas over 37 dagen voet op Nederlandse bodem zet.
In de tussentijd blijf ik dit topic aandachtig volgen.
Link is wel handig natuurlijk. Ik bedoel: ben niet lui, maar het is netjes om het erbij te zettenMentox schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:21:
Het is maar net van welke kant je het bekijkt, ikzelf ben het zowel met JazzySOB als grizzlybeer eens. Ze hebben ieder hun punten.
Kan het helaas niet meer vinden, had het in de ochtend gelezen en heb geen idee meer waar het staat, sorry.Jejking schreef op zondag 13 april 2008 @ 18:43:
[...]
Link is wel handig natuurlijk. Ik bedoel: ben niet lui, maar het is netjes om het erbij te zetten
Hier doet de X3360 3.4Ghz (400Mhz FSB) op 1.08vMentox schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:57:
[...]
Ik hoop dat het mij ook lukt om de X3360 minimaal op de 3Ghz te laten lopen zonder een voltage verhoging. Als het lukt om het op de 3.4Ghz te krijgen of zelf 3.6Ghz ben ik helemaal blij.
Het enige probleem is dat ik lastige combinatie heb gekozen namelijk een ASUS Maximus Formula met 8GB geheugen. Vooral het laaste zal het overclocken moeilijk maken.
De levertijd is bij mij nog onbekend maar dat is geen probleem aangezien ik pas over 37 dagen voet op Nederlandse bodem zet.
In de tussentijd blijf ik dit topic aandachtig volgen.
[ Voor 3% gewijzigd door FiXeR.nl op 14-04-2008 08:53 ]
Ik had mailtje van Azerty gekregen, mijn x3360 zal met de volgende batch verstuurd worden. Maar geen duidelijk levertijd.AudioPhreak schreef op maandag 14 april 2008 @ 09:34:
Ik heb helaas nog niets gehoord van Azerty verder, dus ik zal wel pech hebben en op de 2e batch moeten wachten.

draai nu 3.4ghz op 1.15v, 1.10v met volgens cpu-z
niks mis mee, vanavond eens proberen wat verder te komen
pc bootte al op 3.8ghz bij 1.35v (stond nog op oc van mijn e8500)
ik heb alleen 1 core die 5 graden warmer is dan de ander, op zich nog niet zo erg 35, 30 , 30, 30 maar wel raar. max al tot de 46 graden gekomen bij zo'n zwakke oc, mijn e8500 kwam niet boven de 40, cooler (freezer pro) zit er goed op net gechecked en er zit verder artic silver op, ook goed aangebracht.
op zich niks mis mee voor dit geld uiteraard:)
[ Voor 49% gewijzigd door IRCfreAk op 14-04-2008 16:19 ]
Het lijkt erop dat dit een toppertje is en volgens mij een héél populaire CPU gaat worden!
IRCfreAk hou je wel rekening dat dit twee E8500`s zijn? Dus dat de temp 6 graden hoger ligt valt harstike mee.IRCfreAk schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:15:
woei mijne is ook binnen
draai nu 3.4ghz op 1.15v, 1.10v met volgens cpu-z
niks mis mee, vanavond eens proberen wat verder te komen
pc bootte al op 3.8ghz bij 1.35v (stond nog op oc van mijn e8500)
ik heb alleen 1 core die 5 graden warmer is dan de ander, op zich nog niet zo erg 35, 30 , 30, 30 maar wel raar. max al tot de 46 graden gekomen bij zo'n zwakke oc, mijn e8500 kwam niet boven de 40, cooler (freezer pro) zit er goed op net gechecked en er zit verder artic silver op, ook goed aangebracht.
op zich niks mis mee voor dit geld uiteraard:)
Asus Rampage Formula btw.
3782.5Mhz is toch zeer netjes voor een Quad?FiXeR.nl schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:17:
Volgens mij heb ik een gruwelijk kut FSB wall, of een verkeerde bios setting. Want hij komt gewoon niet boven 445Mhz FSB uit.![]()
Ik heb er nog niet heel veel tijd ingestoken om te OC'en. Maar ik kom zo gauw ook niet boven de 450FSB. Quadjes zijn ook lastig te OC'en sowieso. Maar zodra ik verder kom laat ik het wetenFiXeR.nl schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:17:
Volgens mij heb ik een gruwelijk kut FSB wall, of een verkeerde bios setting. Want hij komt gewoon niet boven 445Mhz FSB uit.![]()
Vind het voor een 45mm penryn niet zo netjes. Gewoon dikke pech.
Man wat een pechFiXeR.nl schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:17:
bij welk voltage heb je dit, vcore? (zowel bios als cpu-z met vdrop)FiXeR.nl schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:17:
Ik weet misschien waar het aan ligt, ik heb 4 banken vol met RAM, en Asus bordjes houden niet zo van RAM. Dus ik zal zo 2 banken eens proberen.
Anders verkoop ik deze, en dan spaar ik door voor een QX9650.
[ Voor 13% gewijzigd door FiXeR.nl op 14-04-2008 20:22 ]
Heb je al met de tRD / performance level gespeeld?FiXeR.nl schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:19:
Maakt niet uit welk voltage, en het is op iedere multiplier.Voltage NB maakt ook niet uit, en het maakt ook niet uit windows clocken of de bios.
Ik weet misschien waar het aan ligt, ik heb 4 banken vol met RAM, en Asus bordjes houden niet zo van RAM. Dus ik zal zo 2 banken eens proberen.
Anders verkoop ik deze, en dan spaar ik door voor een QX9650.
Kun je me even globaal uitleggen wat het is?Kojoottii schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:58:
[...]
Heb je al met de tRD / performance level gespeeld?
Ik herriner me net dat mijn E6850 ook niet ver clockte met 4GB erin, met 2 wel. Dus ik ga zo even aan de slag.
Je kan dan ook beter twee modules van 2 GB hebben dan vier modules van 1 GB.
Ja ik weet niet hoe asus het precies noemt, maar het is voor de x38 /x48 een erg belangrijke setting, hoe verder je overclocked des te hoger je die waarschijnlijk moet zetten om verder te komen. Naar mijn weten heb je voor 450 fsb en meer waarschijnlijk wel 7 of misschien wel 8 nodig om het stabiel te krijgen.FiXeR.nl schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:04:
[...]
Kun je me even globaal uitleggen wat het is?
Ik herriner me net dat mijn E6850 ook niet ver clockte met 4GB erin, met 2 wel. Dus ik ga zo even aan de slag.
Bij gigabyte gebruiken ze iig tRD en anderen noemen het weer performance level...
Ik vond laatst een groot artikel van AnandTech over de tRD e.d. En in dat artikel gebruiken ze een Rampage Formula. Ik zou zeggen lees dat eens doorFiXeR.nl schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:04:
[...]
Kun je me even globaal uitleggen wat het is?
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3208
Ah yes , dat artikel is idd goed, daar staat het tot in de puntjes uitgelegd.GameFreak schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:30:
[...]
Ik vond laatst een groot artikel van AnandTech over de tRD e.d. En in dat artikel gebruiken ze een Rampage Formula. Ik zou zeggen lees dat eens door
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3208
[ Voor 32% gewijzigd door Zenix op 15-04-2008 13:21 ]
Ik heb zelf P35 bord dusja die kan hogere fsb dan 445 aan dat heb ik getest met mijn andere quad dus als ik die wall ook heb weet ik waar het aan ligt.FiXeR.nl schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 14:46:
Ik heb ook L803A762, alleen die clockt (nog) niet goed over (445Mhz FSB wall). Ik ga zo dat artikel van Anandtech erbij houden en het nogmaals proberen.
[ Voor 9% gewijzigd door Zenix op 15-04-2008 14:49 ]
FiXeR.nl schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:13:
Mijn X38 kan wel een hoge FSB aan, ik heb hier al CPU's gehad met 500+FSB. Maar de Xeon wil niet harder.
Je zou toch gaan testen met 2 reepjes geheugen? Wij wachten...FiXeR.nl schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:13:
Mijn X38 kan wel een hoge FSB aan, ik heb hier al CPU's gehad met 500+FSB. Maar de Xeon wil niet harder.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
met deze x3360 kom ik niet boven de 420 @ 1.35v
batch L803A762
Het leuke is dat hij nu helemaal niet meer wil.Jedi_Pimp schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:12:
[...]
Je zou toch gaan testen met 2 reepjes geheugen? Wij wachten...
Ik heb me ingelezen over tRD, maar ik begrijp er echt totaal niks van. Ik heb maar weer de oude P5E bios erin geflashed die ik wel snap. Maar daar gaat hij evenmin hard op. (met 2 modules)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ik heb een topic op XS geopend over slechte FSB's bij de nieuwe stepping. Misschien dat daar een gouden tip uit komt
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=184565
[ Voor 43% gewijzigd door FiXeR.nl op 15-04-2008 19:38 ]
stabiel draaien op 3.65 ghz, hoger kan maar dan moet ik het voltage hard verhogen.
Nu draait hij op 1.26v stable met 430 fsbx8,5. Ik vind het zelf dusver een hele
redelijke overclock. Misschien handig om eens settings en moedboarden met elkaar te vergelijken.
Ik geloof zeker dat deze chip meer moeite heeft met een hoge fsb maar soms moet je een
keuze maken tussen een goede overclock met een wat lagere fsb dan zo gefocused zijn op een hoge fsb. Ik denk dat tot deze chips wat langer op de markt zijn het niet zo handig is fors boven de standaard vcore te gaan ivm degredation. Vooralsnog is 3.65ghz mij snel genoeg en tegen de tijd dat ik meer snelheid wil is er vast al een oplossing gevonden. Bedenk overigens wel dat 3.65ghz met deze processor al dicht in de buurt komt van de 4ghz 6600.
Hmm... het lijkt wel of de X3360 minder ver clockt dan de X3350. Ik haal 3.6GHz op 1.20V, dan moet dat voor jou toch ook wel te doen zijn?Mgear schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:14:
Ik denk dat het wat prutswerk blijft maar ik heb mijn xeon 3600
stabiel draaien op 3.65 ghz, hoger kan maar dan moet ik het voltage hard verhogen.
Nu draait hij op 1.26v stable met 430 fsbx8,5. Ik vind het zelf dusver een hele
redelijke overclock. Misschien handig om eens settings en moedboarden met elkaar te vergelijken.
Ik geloof zeker dat deze chip meer moeite heeft met een hoge fsb maar soms moet je een
keuze maken tussen een goede overclock met een wat lagere fsb dan zo gefocused zijn op een hoge fsb. Ik denk dat tot deze chips wat langer op de markt zijn het niet zo handig is fors boven de standaard vcore te gaan ivm degredation. Vooralsnog is 3.65ghz mij snel genoeg en tegen de tijd dat ik meer snelheid wil is er vast al een oplossing gevonden. Bedenk overigens wel dat 3.65ghz met deze processor al dicht in de buurt komt van de 4ghz 6600.
Overigens kom ik ook niet tot nauwelijks boven de 450MHz FSB uit. Echt alsof er een kant en klare wall ligt. Want voor 450FSB zijn mijn voltages verre van absurd, ga ik vervolgens voltages flink verhogen (stapsgewijs) dan kom ik er nog nauwelijks boven, hooguit 5MHz ofzo.
Je mag nog blij wezen met 445FSB. Ik heb hier een Q9450 die maar 425 tot 430 FSB wil.Zenix schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:23:
[...]
Balen, hopelijk heb ik wat meer gelukt met deze batch.
Booten op/ tot 3,8GHz en 475FSB wil wel, maar alles boven de 425FSB levert freezes op in Orthos. Hoeveel voltage ik door elk component jaag maakt niet uit, hij wil gewoon niet hoger dan 425/430 FSB...
Dus deze CPU's zijn minder goede overklokkers dan de 65nm serie, en dat komt alleen maar door die smerige lage multipliers... Deze CPU's vinden hele hoge FSB's niet leuk, dat is mij wel duidelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 16-04-2008 09:42 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Overigens kom ik ook niet tot nauwelijks boven de 450MHz FSB uit. Echt alsof er een kant en klare wall ligt. Want voor 450FSB zijn mijn voltages verre van absurd, ga ik vervolgens voltages flink verhogen (stapsgewijs) dan kom ik er nog nauwelijks boven, hooguit 5MHz ofzo.
Wat zijn jouw overige instellingen eigenlijk??? voltages etc? En wat voor een moederboard heb je?
Ik ben heel benieuwd misschien dat ik wat verkeerd doe?
Vanmiddag even proberen dan maar.
Ik ben toch bang dat we 3.8ghz met veel pijn en moeite gaan halen..
Nou ja voordeel is wij hebben hem voor de prijs van de 9450 maar
anders hadden we een flinke kat in de zak gekocht...
3725Mhz max. Misschien vanmiddag nog heel even proberen. Maar ik wacht even de andere af, wie weet staat er gewoon een setting fout. (Grote kans dat het gewoon een bios probleem is!)
Maare, zullen we een Xeon/Penryn oc topic maken?
Laten we hopen dat bios probleem is, maarja zoiezo hebben ze wel voordelen deze Xeon's ze zijn lekker zuinig. Bijvoorbeeld.FiXeR.nl schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:44:
Nee, nog niet gelukt
3725Mhz max. Misschien vanmiddag nog heel even proberen. Maar ik wacht even de andere af, wie weet staat er gewoon een setting fout. (Grote kans dat het gewoon een bios probleem is!)
Maare, zullen we een Xeon/Penryn oc topic maken?
Lijkt me goed idee, zijn volgens mij ook al meer mensen met deze. En er is ook een apart E8xxx 45mm topic dus lijkt me ook wel goed idee omdat voor deze te doen.
[ Voor 10% gewijzigd door Zenix op 16-04-2008 11:49 ]
Misschien dat we samen op goede ideeen komen!
Ik ben er sowieso voor dat iedereen zijn of haar
moederboard +instellingen post
om dingen te kunnen vergelijken en uit te zoeken.
Dat gebeurd nu amper.
[ Voor 49% gewijzigd door Mgear op 16-04-2008 12:00 ]
[OC] Intel Core 2 Quad Penryn (45nm)
[ Voor 40% gewijzigd door Gurneyhck op 16-04-2008 12:19 ]
Wat denken jullie, zal ik het er maar op wagen?
Omdat ie gelijk is aan de Q9450Zinu schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:28:
Waar haal je dat uit op? Ik moet het namelijk echt zeker weten, want hij komt uit Amerika...
Klopt, zelfde processor alleen andere stepping. Intern is er iets veranderd, maar passen doet het gewoon. Hóógstens een biosflash required, dat is alles. Veel plezier met Amerika
Maar dan is dat dus een foutje op de website van Gigabyte?
Nee geen foutje, die lijst is wat ze hebben getest. De C1 hebben ze nog niet getest maar zal wel gewoon werken.Zinu schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:13:
Oké dan doen we dat gewoon.
Maar dan is dat dus een foutje op de website van Gigabyte?
Verwijderd
http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=428
Mijn x3360 komt er ook aan.
Voor 265 euro heb ik hem nu en uiteindelijk maar 2 weken erop hoeven wachten.
Nooit gezeur gehad van Complus dus dat gaat een mooie shopreview voor ze opleveren.
Van Zercom hoor ik niets meer, maar die Penryns zijn gewoon echt nergens leverbaar meer. Alle shops geven 20 dagen of langer...
Grrr, ondanks dat Zercom mij heeft toegezegd de X3360 voor de bestelde prijs van 269,50 te leveren, hebben ze mijn order toch weer geannuleerd. Uiteraard weer een mailtje gestuurd om opheldering te vragen. Het kan ook zijn dat het een geautomatiseerd systeem is die een order automatisch er uit gooit als een artikel niet op voorraad is.
[ Voor 54% gewijzigd door Tranquility op 18-04-2008 11:48 ]
Verwijderd
Ik had ook een mailtje gehad van Zercom maar dan op 15-04 met annulering, ik liet niets horen.JazzySOB schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:31:
edit:
Grrr, ondanks dat Zercom mij heeft toegezegd de X3360 voor de bestelde prijs van 269,50 te leveren, hebben ze mijn order toch weer geannuleerd. Uiteraard weer een mailtje gestuurd om opheldering te vragen. Het kan ook zijn dat het een geautomatiseerd systeem is die een order automatisch er uit gooit als een artikel niet op voorraad is.
Kreeg ik op 16-04 weer een status mailtje dat mijn bestelling een levertijdsindicatie had van 'meer dan 2 weken'.
Vandaag werd ik gebeld door iemand van Zercom en die vroeg of ik mijn bestelling wou annuleren aangezien het tot ½mei zou duren voordat die CPU leverbaar zou zijn volgens hun leverancier.
Toen zei ik, ja ik wil best het artikel annuleren maar het alternatief is een Q9550 alleen die kost wel wat meer.
Dus als jullie dat als alternatief voor mij kunnen regelen vind ik het prima alleen ik ben niet van plan dat verschil bij te gaan leggen.
De order mag van mij nog wel open blijven staan voor de X3360 hoor.
Bedankt voor uw telefoontje in ieder geval.
De status van de order is toch weer vernaderd. Ik gelijk gebeld en dit was een check of alles binnen was. Hij komt de 1e week van mei dus toch nog even wachten. Heb hem nu toch nog niet nodig dus maakt me niet zo heel veel uit. Wel jammer natuurlijk.
[ Voor 83% gewijzigd door SayWhatAgain! op 18-04-2008 22:01 ]
Mag ik weten wat het slechte plan was?SayWhatAgain! schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 21:26:
...hier stond een slecht plan...

Verwijderd
En wat is dan het verschil tussen deze OEM versie: http://www.azerty.nl/prod...72/75559/core-2-quad.html
En de Boxed versie: http://www.azerty.nl/prod...72/56574/core-2-quad.html
Want ik wacht met mijn nieuwe systeem enkel nog op de Boxed processor.
Nou, ik wacht zowiezo wel tot mei wanneer ze normaal leverbaar zijn.
En dan is het ook nog eens een Tray versie, dus niet boxed en dus zonder koeler. Meestal zijn de Tray versies (=OEM) goedkoper, maarja de schaarste he..
Trouwens, kreeg van 4Launch opeens een bericht of ik wil wachten op mijn bestelling van de X3360.
Nouja zeg! Ik dacht dat ze hem niet meer wilde leveren voor die prijs. De lage prijs (271,50) staat gewoon weer in de order. Ben benieuwd! Dit kan ze alsnog een positieve shopsurvey opleveren als ik hem echt krijg, i.t.t. Zercom die zijn belofte niet waarmaakt door m'n order opnieuw te annuleren ondanks toezeggingen en eerdere heractivatie. Had hierover eergisteren een mail gestuurd maar nog geen antwoord op gehad.
[ Voor 10% gewijzigd door Tranquility op 19-04-2008 17:45 ]
deze heeft een 10 mp.
dingen zijn moeilijk verkrijgbaar en duur.
is er iemand hier die daar ervaringmee heeft?
edit/dit is natuurlijk een 65nm cpu,en we hebben het hier over de 45nm cpu's

[ Voor 21% gewijzigd door erikdeperik op 20-04-2008 12:49 ]
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Had er een gevonden die zo'n 3,8 GHz deed op 1,4V ofzo niet zo heel bijzonder. Weten jullie nog een paar goede resultaten die zijn behaald met deze CPU.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
ik heb de boxed versie al vanaf dec. vorig jaar in pre order staan, maar hierop ook nog geen indicatie.
* PSN=Chef_NL** *
Exactly the same here...Chef_v_leeuwen schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:58:
Ik had er een besteld maar nog niks vernomen.. vrees dus het ergste grr..
ik heb de boxed versie al vanaf dec. vorig jaar in pre order staan, maar hierop ook nog geen indicatie.
En in games merkte ik eigenlijk al niets tussen een 5600+ en die Q6600 op 3.2 Ghz dus het is eigenlijk alleen maar voor de pimp
[ Voor 23% gewijzigd door Astennu op 24-04-2008 09:04 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Vanochtend het volgende mailtje gehad van Azerty.Chef_v_leeuwen schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:58:
Ik had er een besteld maar nog niks vernomen.. vrees dus het ergste grr..
Geachte Klant,
Onlangs heeft u bij ons een Q9450 OEM versie besteld.
Wij hebben vanmorgen van onze toeleverancier het bericht ontvangen dat de
fabrikant onverwachte leverproblemen heeft.
Gevolg is dat de OEM versie niet deze week bij ons binnen komt maar op zijn
vroegst in de week van 12 mei 2008.
Wij betreuren dit ten zeerste, waarvoor dan ook onze excuses.
U heeft de mogelijkheid om te wachten op dit product, een alternatief uit te
zoeken of het product te annuleren.
Graag horen wij via mail van welke optie u gebruik wilt maken, indien u wilt
wachten hoeft u niets te doen.
Wij vertrouwen er op u voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Verkoop team Azerty Hardware
Grote kans van wel, want mijn X3360 is ruim een maand eerder verpakt dan dat ik hem kreeg. Oftwel ze hebben gewoon reserves liggen.Astennu schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:58:
Intel is screwing up. En expres denk ik. Ze willen nog van die oude 65nm af komen. En tegelijk dikke winst maken door de 45nm schaars te houden.
Vandaag mailtje van Azerty. Ze hebben de X3360 alweer op voorraad.
Die van mij is vandaag met een prijs van 271 euro verstuurd! Zeer neetjes van Azerty!
Ik kan niet wachten tot morgen om mijn nieuw pc te testen
EDIT: Nu zie ik dat mijn andere bestelling van de E3110 ook morgen binnen komt. Aangezien dat deze niet meer kan ik annuleren zal ik een cpu verkopen.
[ Voor 25% gewijzigd door Manupc op 24-04-2008 17:15 ]
Azerty
[ Voor 18% gewijzigd door AudioPhreak op 24-04-2008 18:18 ]

Azerty lullos zijn het. Eerst zeggen dat de Q9450 dinsdag op voorraad is en dan een mail sturen dat het nog wel een paar weekjes kan duren.Mentox schreef op donderdag 24 april 2008 @ 18:48:
Het lijkt erop dat ze eindelijk goed leverbaar worden.
Azerty
Daar kunnen zij ook echt wat aan doen. Ik vind het supernetjes dat ze die X3360 zonder ook maar een krimp voor die lage prijs leveren. Dat is wel wat credit waard. Bestel daar eigenlijk altijd al mijn hardware tenzij ze het niet hebben. Hiermee laten ze imho zien dat ze best een toffe zaak zijnNeptunus schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:12:
[...]
Azerty lullos zijn het. Eerst zeggen dat de Q9450 dinsdag op voorraad is en dan een mail sturen dat het nog wel een paar weekjes kan duren.
Misschien stond je wat lager in de rij en hadden ze een grotere aantal binnen verwacht. Stel dat je nummer 243 bent en ze verwachten dinsdag 250 te krijgen dan is de verwachte leverdatum dinsdag.Neptunus schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:12:
[...]
Azerty lullos zijn het. Eerst zeggen dat de Q9450 dinsdag op voorraad is en dan een mail sturen dat het nog wel een paar weekjes kan duren.
Mogelijk hebben ze er maar 200 binnen gekregen en moeten ze mensen dus teleur stellen.
Zijn het daarom "lullos"? Nee naar mijn mening niet het was een verwachte leverdatum. Net zoals de weersvoorspelling het is een schatting en geen garantie.
[ Voor 11% gewijzigd door falconxp op 24-04-2008 21:19 ]
Klopt daar ben ik het mee eens.falconxp schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:09:
Hun fout is echter wel dat ze het groots aangekondigd hebben op hun website. Dat schept verwachtingen.
Ik heb ze nu gemailt en een voorstel gedaan dat ze misschien de X3360 kunnen leveren. Er zit 136 euro prijs verschil in de Q9540 en de X3360. Ik heb ze voorgesteld het prijs verschil te delen door twee. Als ze het daarvoor willen leveren heb ik geen slecht woord meer voor ze, en maken ze me blij. Ander weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet vinden.
Welnu, Solo kast open, Koperen ploert (Scythe Ninja) en de oude P4 Prescott er uit en de X3360 er in. Na veel kunst- en vliegwerk de Ninja er weer op gekregen (na de voeding te hebben uitgebouwd) en dan het grote moment: de power knop.
PC ging netjes aan en de X3360 werd zonder problemen herkend door mijn Gigabyte P35-DS3R.
Gelijk het bios ingedoken om hem op 3.4 GHz te zetten. Hoger zal waarschijnlijk wel kunnen, maar ik wil onder geen beding het voltage verhogen en is stabiliteit voor mij het belangrijkste.
Zonder problemen startte de PC op en het voltage komt zelfs stressed met orthos niet boven de 1.184 volt uit, dus nog minder dan het standaard voltage van 1.250! Ook de temperatuur blijft met 40°C stressed zeer aangenaam en met 25°C idle gewoon koud.
En wat een verschil met de P4 Prescott. De PC reageert veel vlotter en merk je aan alles dat 'ie sneller reageert. Nu ben ik geen gamer, dus daar kan ik nog weinig over zeggen maar ik ben straks benieuwd hoe snel het encoderen met Cinema Craft Encoder gaat.
Al met al ben ik zeer tevreden ondanks de wat hogere prijs dan de bedoeling was... Maar goed, voorlopig ben ik weer klaar en heb een snel en bovenal zeer stil systeem
Verwijderd

Eigenlijk heb ik ook geen zin meer om te wachten op dat ding.
Maar ja dan wacht ik wel op iets heel nieuws ofzo.....
Ik bedoel het is nou ook weer niet zo dat ik het 'ECHT' nodig heb.
Maar ik had het leuk gevonden om die CPU in mijn systeem te hebben.
Daarbij ik heb nu ook al een Quadcore erin zitten.
Dus ik kan het nog wel even uitzingen.

Maar jammer vind ik het zeker.
Nog steeds vind ik het handelen van Azerty zeer! zeer! zeer! positief, zeker gezien de andere verhalen die zich inmiddels de ronde doen, waar iedereen van dit topic wel mee bekend is.
Zo zie je dus dat bijv. JazzySOB dan wel daar (bij Azerty) gewoon die CPU koopt en de hogere prijs betaald.
Het werkt wel dus.
Ik ga zeer zeker een nieuwe (definitieve) shopsurvey plaatsen, ook omdat Zercom helemaal niet meer reageert op mails met de vraag naar de reden van annulering terwijl ze na mijn shopsurvey mij telefonisch hebben verzekerd de CPU gewoon voor dat bedrag te leveren, vervolgens mijn order heraktiveren om hem een week later weer opnieuw te annuleren. Ik heb het gewoon met ze gehad en ze hoeven me dan ook niet meer te bellen.
Maar goed ik laat dit nu verder achter mij en geniet van de Xeon Inside
Verwijderd
Denk wel dat de levertijd een pluspunt is. De Q9550 wordt veel vaker besteld dan X3360.Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:02:
De prijs van de X3360 en Q9550 zijn nu nagenoeg gelijk (zie pricewatch). Ik heb meer dan de helft van dit topic gelezen, maar ik zie nu de prijs geen punt meer is geen voordeel meer voor de X3360.
Verwijderd
Dat laatste is ongetwijfeld waar, maar of dat iets over de levertijd zegt vraag ik me af. De productie van de Q9550 zal denk ik groter zijn, en de X3360 zal verhoudingsgewijs meer uitgeleverd worden naar OEM's dan aan winkels voor losse verkoop.Zenix schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:14:
[...]
Denk wel dat de levertijd een pluspunt is. De Q9550 wordt veel vaker besteld dan X3360.
Het is toch al zo gebleken want de meeste die Q9550 die besteld hadden zitten nog te wachten terwijl er al aantal mensen hier wel de X3360 hebben.Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:19:
[...]
Dat laatste is ongetwijfeld waar, maar of dat iets over de levertijd zegt vraag ik me af. De productie van de Q9550 zal denk ik groter zijn, en de X3360 zal verhoudingsgewijs meer uitgeleverd worden naar OEM's dan aan winkels voor losse verkoop.
Dit topic is niet voor de zogenaamde 'welke moet ik nemen?' of 'waar kan ik 'm kopen?'-vragen. Tevens zijn replies met 'ik heb 'm besteld!' en 'ik heb nu deze PC gekocht!!' nogal nutteloos, dit soort replies worden dus gewoon verwijderd.