[Intel] Core 2 Penryn vs. Xeon (S775) Penryn Prijzen

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
FiXeR.nl schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:38:
[...]

Volgens mij doe ik iets fout of mijn CPU doet gek. Want bij 440Mhz stop hij gewoon. Ongeacht welk voltage ik gebruik. Maar ik denk dat ik nog een bios setting fout heb staan want dit is wel heel weinig. :/

[...]

Dat weet ik niet. ;)
Probeer je FSB eens op 445, 450 of op 455 te zetten. Het kan zijn dat 440 niet lekker werkt maar 450 weer wel.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JazzySOB schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:29:
Maar het valt me op dat jij ons maar oplichters en zeikers vind en dat de shop altijd gelijk heeft. Heb je zelf soms een shop dat je je zo aangesproken voelt? Dan kan ik me er iets bij voorstellen. Zo lang ze gewoon eerlijk zaken doen is er niets aan de hand! En daar schort het nou vaak aan. En om dat tegen het licht te houden zijn volgens mij de shopsurveys voor in het leven geroepen.
Nee, ik heb zelf geen webshop. Ik zeg ook nergens iets positiefs over de shops. En ik heb er ook niet echt veel affectie mee, ik haal meestal gewoon af i.p.v. via het internet te bestellen.

Ik vind het alleen opvallend hoe snel mensen overal maar aanspraak op maken. Een aantal mensen hier voelt zich meteen beroofd en bedonderd door een foutje in de doorgifte van een prijs door een paar shops. Dit hele topic staat vol met niet ter zake doende argumenten over waarom mensen de X3360 voor een lage prijs zouden moeten krijgen. Er staan overigens ook zeker wel ter zake doende argumenten in dit topic, maar dat lijkt me normaal en niet echt vermeldenswaardig.

Het valt me nog mee dat niet iemand 1000x de X3360's besteld heeft en vervolgens zegt dat ie voor 150.000 euro "opgelicht" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:19:
Ik vind het alleen opvallend hoe snel mensen overal maar aanspraak op maken.
Ik weet niet wat jij onder een koopovereenkomst verstaat, maar dat is iets heel anders dan wat de rest van de wereld schijnbaar doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:08
Grizzlybeer is blijkbaar erg goed in het maken van vergelijkingen die buitenproportioneel zijn en in geen verhouding staan met de werkelijke situatie betreffende de X3360. Ik ga daarom ook niet verder in op zijn niet relevante gebazel.

[ Voor 3% gewijzigd door Tranquility op 13-04-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:15
Grizzlybeer heeft gewoon een goed punt, er waren hier al, voordat men ging bestellen, posts over hoe abnormaal de prijs was, dus men wist wel degelijk dat de prijs niet billijk was. En nu alsnog je gelijk proberen te halen doormiddel van slechte reviews ...ja nee Grizzlybeer is hier de eikel ...duidelijk. lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Het ligt eraan hoe je perceptie is van "abnormale prijs".
Ik vond die prijs laag ja, maar niet abnormaal. Prijzen van CPU's kunnen nu eenmaal erg variëren en als deze lage prijs vervolgens weken lang op prijslijsten van verschillende shops staat dan is het niet vreemd dat mensen daar op in gaan.

En ik kan ook niet zo gauw zien wie hier grizzlybeer een eikel heeft genoemd..

Ik vraag me af waarom ik hier nog op reageer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Het is maar net van welke kant je het bekijkt, ikzelf ben het zowel met JazzySOB als grizzlybeer eens. Ze hebben ieder hun punten.

Maargoed zullen we weer ontopic gaan?

Zag op [H] dat iemand zijn X3360 op 2.8 op 0.9v had staan, toch knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Kojoottii schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:00:
Grizzlybeer heeft gewoon een goed punt, er waren hier al, voordat men ging bestellen, posts over hoe abnormaal de prijs was, dus men wist wel degelijk dat de prijs niet billijk was. En nu alsnog je gelijk proberen te halen doormiddel van slechte reviews ...ja nee Grizzlybeer is hier de eikel ...duidelijk. lol
Mijn Xeon X3210 was 190 euro toen de gemiddelde prijs van een Q6600 nog op 250 euro lag. Dat leek mij ook erg goedkoop. Alleen dat bleek allemaal te kloppen. Dan moet je mij uitleggen waar de logica zit? Intel bepaald gewoon de prijzen en misschien willen ze de Xeon wel goedkoper verkopen. Destijds waren er ook winkels die de X3210 voor 250+ verkochten.

Je kan er dus niet zoveel over zeggen, verwijten maken is al helemaal dom. Niemand heeft hier schuld aan. De wet lijkt mij ook duidelijk genoeg om hier duidelijkheid over te scheppen ;) Daar zijn wetten tenslotte voor.

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Mentox schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:21:
Het is maar net van welke kant je het bekijkt, ikzelf ben het zowel met JazzySOB als grizzlybeer eens. Ze hebben ieder hun punten.

Mee eens!
De potentie van de Xeon lijkt me echt geweldig, zeker die ongelooflijk lage voltages waar de processor goed mee overweg kan. Dit belooft veel voor mij als stilteliefhebber. Ik heb een hele stille kast (Antec Solo) en zie deze koele rakker graag in mijn PC verschijnen (om hem dan op 3 GHz te laten lopen, wat makkelijk moet kunnen zo te lezen) en als het meezit ook nog in m'n andere systeem, maar die heeft dan eerst nog een revisiebeurt nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
JazzySOB schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:42:
[...]

Mee eens!
De potentie van de Xeon lijkt me echt geweldig, zeker die ongelooflijk lage voltages waar de processor goed mee overweg kan. Dit belooft veel voor mij als stilteliefhebber. Ik heb een hele stille kast (Antec Solo) en zie deze koele rakker graag in mijn PC verschijnen (om hem dan op 3 GHz te laten lopen, wat makkelijk moet kunnen zo te lezen) en als het meezit ook nog in m'n andere systeem, maar die heeft dan eerst nog een revisiebeurt nodig ;)
Ik hoop dat het mij ook lukt om de X3360 minimaal op de 3Ghz te laten lopen zonder een voltage verhoging. Als het lukt om het op de 3.4Ghz te krijgen of zelf 3.6Ghz ben ik helemaal blij.

Het enige probleem is dat ik lastige combinatie heb gekozen namelijk een ASUS Maximus Formula met 8GB geheugen. Vooral het laaste zal het overclocken moeilijk maken.

De levertijd is bij mij nog onbekend maar dat is geen probleem aangezien ik pas over 37 dagen voet op Nederlandse bodem zet.

In de tussentijd blijf ik dit topic aandachtig volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Mentox schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:21:

Link is wel handig natuurlijk. Ik bedoel: ben niet lui, maar het is netjes om het erbij te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Jejking schreef op zondag 13 april 2008 @ 18:43:
[...]

Link is wel handig natuurlijk. Ik bedoel: ben niet lui, maar het is netjes om het erbij te zetten :)
Kan het helaas niet meer vinden, had het in de ochtend gelezen en heb geen idee meer waar het staat, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Mentox schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:57:
[...]

Ik hoop dat het mij ook lukt om de X3360 minimaal op de 3Ghz te laten lopen zonder een voltage verhoging. Als het lukt om het op de 3.4Ghz te krijgen of zelf 3.6Ghz ben ik helemaal blij.

Het enige probleem is dat ik lastige combinatie heb gekozen namelijk een ASUS Maximus Formula met 8GB geheugen. Vooral het laaste zal het overclocken moeilijk maken.

De levertijd is bij mij nog onbekend maar dat is geen probleem aangezien ik pas over 37 dagen voet op Nederlandse bodem zet.

In de tussentijd blijf ik dit topic aandachtig volgen.
Hier doet de X3360 3.4Ghz (400Mhz FSB) op 1.08v ;) Dat is dus ondervolt met 33% overclock. :) Dat doet denk ik iedere Xeon wel. 2.8Ghz op 1v lijkt me dan ook geen uitdaging. :+

[ Voor 3% gewijzigd door FiXeR.nl op 14-04-2008 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudioPhreak
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-07-2023
Ik heb helaas nog niets gehoord van Azerty verder, dus ik zal wel pech hebben en op de 2e batch moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manupc
  • Laatst online: 07-09 19:36
AudioPhreak schreef op maandag 14 april 2008 @ 09:34:
Ik heb helaas nog niets gehoord van Azerty verder, dus ik zal wel pech hebben en op de 2e batch moeten wachten.
Ik had mailtje van Azerty gekregen, mijn x3360 zal met de volgende batch verstuurd worden. Maar geen duidelijk levertijd. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
woei mijne is ook binnen
draai nu 3.4ghz op 1.15v, 1.10v met volgens cpu-z
niks mis mee, vanavond eens proberen wat verder te komen
pc bootte al op 3.8ghz bij 1.35v (stond nog op oc van mijn e8500)

ik heb alleen 1 core die 5 graden warmer is dan de ander, op zich nog niet zo erg 35, 30 , 30, 30 maar wel raar. max al tot de 46 graden gekomen bij zo'n zwakke oc, mijn e8500 kwam niet boven de 40, cooler (freezer pro) zit er goed op net gechecked en er zit verder artic silver op, ook goed aangebracht.

op zich niks mis mee voor dit geld uiteraard:)

[ Voor 49% gewijzigd door IRCfreAk op 14-04-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Wat een heerlijke waardes allemaal! ;)
Het lijkt erop dat dit een toppertje is en volgens mij een héél populaire CPU gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
IRCfreAk schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:15:
woei mijne is ook binnen
draai nu 3.4ghz op 1.15v, 1.10v met volgens cpu-z
niks mis mee, vanavond eens proberen wat verder te komen
pc bootte al op 3.8ghz bij 1.35v (stond nog op oc van mijn e8500)

ik heb alleen 1 core die 5 graden warmer is dan de ander, op zich nog niet zo erg 35, 30 , 30, 30 maar wel raar. max al tot de 46 graden gekomen bij zo'n zwakke oc, mijn e8500 kwam niet boven de 40, cooler (freezer pro) zit er goed op net gechecked en er zit verder artic silver op, ook goed aangebracht.

op zich niks mis mee voor dit geld uiteraard:)
IRCfreAk hou je wel rekening dat dit twee E8500`s zijn? Dus dat de temp 6 graden hoger ligt valt harstike mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Volgens mij heb ik een gruwelijk kut FSB wall, of een verkeerde bios setting. Want hij komt gewoon niet boven 445Mhz FSB uit. :(

Asus Rampage Formula btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
FiXeR.nl schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:17:
Volgens mij heb ik een gruwelijk kut FSB wall, of een verkeerde bios setting. Want hij komt gewoon niet boven 445Mhz FSB uit. :(

3782.5Mhz is toch zeer netjes voor een Quad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10

Ik heb er nog niet heel veel tijd ingestoken om te OC'en. Maar ik kom zo gauw ook niet boven de 450FSB. Quadjes zijn ook lastig te OC'en sowieso. Maar zodra ik verder kom laat ik het weten :) Overigens is mijnes een X3350 he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:42

Zenix

BOE!

Mentox schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:29:
[...]

3782.5Mhz is toch zeer netjes voor een Quad?
Vind het voor een 45mm penryn niet zo netjes. Gewoon dikke pech.

Man wat een pech :(. Ik weet in iedergeval dat mijn q6600 475fsb doet op dit bord dus als mijn X3360 niet dat wilt doen, dan zie ik ook geen reden om hem dan te houden :| 4Ghz 8,5x475 is mijn doel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk

bij welk voltage heb je dit, vcore? (zowel bios als cpu-z met vdrop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Maakt niet uit welk voltage, en het is op iedere multiplier. ;) Voltage NB maakt ook niet uit, en het maakt ook niet uit windows clocken of de bios.

Ik weet misschien waar het aan ligt, ik heb 4 banken vol met RAM, en Asus bordjes houden niet zo van RAM. Dus ik zal zo 2 banken eens proberen.

Anders verkoop ik deze, en dan spaar ik door voor een QX9650.

[ Voor 13% gewijzigd door FiXeR.nl op 14-04-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
FiXeR.nl schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:19:
Maakt niet uit welk voltage, en het is op iedere multiplier. ;) Voltage NB maakt ook niet uit, en het maakt ook niet uit windows clocken of de bios.

Ik weet misschien waar het aan ligt, ik heb 4 banken vol met RAM, en Asus bordjes houden niet zo van RAM. Dus ik zal zo 2 banken eens proberen.

Anders verkoop ik deze, en dan spaar ik door voor een QX9650.
Heb je al met de tRD / performance level gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Kojoottii schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:58:
[...]

Heb je al met de tRD / performance level gespeeld?
Kun je me even globaal uitleggen wat het is?

Ik herriner me net dat mijn E6850 ook niet ver clockte met 4GB erin, met 2 wel. Dus ik ga zo even aan de slag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Het klopt inderdaad dat de meeste borden stabieler lopen op twee modules i.p.v. vier.
Je kan dan ook beter twee modules van 2 GB hebben dan vier modules van 1 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
FiXeR.nl schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:04:
[...]

Ik herriner me net dat mijn E6850 ook niet ver clockte met 4GB erin, met 2 wel. Dus ik ga zo even aan de slag. :)
Ja ik weet niet hoe asus het precies noemt, maar het is voor de x38 /x48 een erg belangrijke setting, hoe verder je overclocked des te hoger je die waarschijnlijk moet zetten om verder te komen. Naar mijn weten heb je voor 450 fsb en meer waarschijnlijk wel 7 of misschien wel 8 nodig om het stabiel te krijgen.
Bij gigabyte gebruiken ze iig tRD en anderen noemen het weer performance level...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-09 10:25
FiXeR.nl schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:04:
[...]

Ik vond laatst een groot artikel van AnandTech over de tRD e.d. En in dat artikel gebruiken ze een Rampage Formula. Ik zou zeggen lees dat eens door :)

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3208

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
GameFreak schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:30:
[...]

Ik vond laatst een groot artikel van AnandTech over de tRD e.d. En in dat artikel gebruiken ze een Rampage Formula. Ik zou zeggen lees dat eens door :)

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3208
Ah yes , dat artikel is idd goed, daar staat het tot in de puntjes uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Heb mijn X3360 van Azerty ook binnen :) Batch is L803A762. Helaas geen tijd nog om hem in te bouwen. Maar dit weekend gaat het gebeuren en hij komt ook gelijk onder water te liggen.

[ Voor 32% gewijzigd door Zenix op 15-04-2008 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ik heb ook L803A762, alleen die clockt (nog) niet goed over (445Mhz FSB wall). Ik ga zo dat artikel van Anandtech erbij houden en het nogmaals proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

FiXeR.nl schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 14:46:
Ik heb ook L803A762, alleen die clockt (nog) niet goed over (445Mhz FSB wall). Ik ga zo dat artikel van Anandtech erbij houden en het nogmaals proberen. :)
Ik heb zelf P35 bord dusja die kan hogere fsb dan 445 aan dat heb ik getest met mijn andere quad dus als ik die wall ook heb weet ik waar het aan ligt. :) X48 hoort nog hogere fsb te kunnen maarja het is een wall of je hebt pech met je bord.

[ Voor 9% gewijzigd door Zenix op 15-04-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Mijn X38 kan wel een hoge FSB aan, ik heb hier al CPU's gehad met 500+FSB. Maar de Xeon wil niet harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

FiXeR.nl schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:13:
Mijn X38 kan wel een hoge FSB aan, ik heb hier al CPU's gehad met 500+FSB. Maar de Xeon wil niet harder.
:( Balen, hopelijk heb ik wat meer gelukt met deze batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
FiXeR.nl schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:13:
Je zou toch gaan testen met 2 reepjes geheugen? Wij wachten... :P

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
ik kwam met mijn e8500 op een fsb van 460 uit
met deze x3360 kom ik niet boven de 420 @ 1.35v
batch L803A762

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:12:
[...]

Je zou toch gaan testen met 2 reepjes geheugen? Wij wachten... :P
Het leuke is dat hij nu helemaal niet meer wil. :( 400Mhz FSB is nu helemaal niet meer te doen.

Ik heb me ingelezen over tRD, maar ik begrijp er echt totaal niks van. Ik heb maar weer de oude P5E bios erin geflashed die ik wel snap. Maar daar gaat hij evenmin hard op. (met 2 modules)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Dat is inderdaad erg jammer.. Ik lees nu ook op ander fora veelal negatieve resultaten voor zowel de X3350, X3360 en de Q9450. Een paar mensen dachten dat Intel wellicht deze chips expres een limiet hebben toegekend zodat meer mensen een QXxxxx kopen, kan een kern van waarheid in zitten toch? Misschien moet ik dan toch maar voor een E8400 gaan :/.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Dat heb ik ook gelezen op XS, maar dat lijkt me niet. En als het zo is gaan er een hoop modders hard op zoek naar een pinmod o.d.

Ik heb een topic op XS geopend over slechte FSB's bij de nieuwe stepping. Misschien dat daar een gouden tip uit komt ;)

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=184565

[ Voor 43% gewijzigd door FiXeR.nl op 15-04-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 21:31
Ik denk dat het wat prutswerk blijft maar ik heb mijn xeon 3600
stabiel draaien op 3.65 ghz, hoger kan maar dan moet ik het voltage hard verhogen.
Nu draait hij op 1.26v stable met 430 fsbx8,5. Ik vind het zelf dusver een hele
redelijke overclock. Misschien handig om eens settings en moedboarden met elkaar te vergelijken.
Ik geloof zeker dat deze chip meer moeite heeft met een hoge fsb maar soms moet je een
keuze maken tussen een goede overclock met een wat lagere fsb dan zo gefocused zijn op een hoge fsb. Ik denk dat tot deze chips wat langer op de markt zijn het niet zo handig is fors boven de standaard vcore te gaan ivm degredation. Vooralsnog is 3.65ghz mij snel genoeg en tegen de tijd dat ik meer snelheid wil is er vast al een oplossing gevonden. Bedenk overigens wel dat 3.65ghz met deze processor al dicht in de buurt komt van de 4ghz 6600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Mgear schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:14:
Ik denk dat het wat prutswerk blijft maar ik heb mijn xeon 3600
stabiel draaien op 3.65 ghz, hoger kan maar dan moet ik het voltage hard verhogen.
Nu draait hij op 1.26v stable met 430 fsbx8,5. Ik vind het zelf dusver een hele
redelijke overclock. Misschien handig om eens settings en moedboarden met elkaar te vergelijken.
Ik geloof zeker dat deze chip meer moeite heeft met een hoge fsb maar soms moet je een
keuze maken tussen een goede overclock met een wat lagere fsb dan zo gefocused zijn op een hoge fsb. Ik denk dat tot deze chips wat langer op de markt zijn het niet zo handig is fors boven de standaard vcore te gaan ivm degredation. Vooralsnog is 3.65ghz mij snel genoeg en tegen de tijd dat ik meer snelheid wil is er vast al een oplossing gevonden. Bedenk overigens wel dat 3.65ghz met deze processor al dicht in de buurt komt van de 4ghz 6600.
Hmm... het lijkt wel of de X3360 minder ver clockt dan de X3350. Ik haal 3.6GHz op 1.20V, dan moet dat voor jou toch ook wel te doen zijn?
Overigens kom ik ook niet tot nauwelijks boven de 450MHz FSB uit. Echt alsof er een kant en klare wall ligt. Want voor 450FSB zijn mijn voltages verre van absurd, ga ik vervolgens voltages flink verhogen (stapsgewijs) dan kom ik er nog nauwelijks boven, hooguit 5MHz ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Zenix schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:23:
[...]

:( Balen, hopelijk heb ik wat meer gelukt met deze batch.
Je mag nog blij wezen met 445FSB. Ik heb hier een Q9450 die maar 425 tot 430 FSB wil.

Booten op/ tot 3,8GHz en 475FSB wil wel, maar alles boven de 425FSB levert freezes op in Orthos. Hoeveel voltage ik door elk component jaag maakt niet uit, hij wil gewoon niet hoger dan 425/430 FSB...

Dus deze CPU's zijn minder goede overklokkers dan de 65nm serie, en dat komt alleen maar door die smerige lage multipliers... Deze CPU's vinden hele hoge FSB's niet leuk, dat is mij wel duidelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 16-04-2008 09:42 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Hmm... het lijkt wel of de X3360 minder ver clockt dan de X3350. Ik haal 3.6GHz op 1.20V, dan moet dat voor jou toch ook wel te doen zijn?
Overigens kom ik ook niet tot nauwelijks boven de 450MHz FSB uit. Echt alsof er een kant en klare wall ligt. Want voor 450FSB zijn mijn voltages verre van absurd, ga ik vervolgens voltages flink verhogen (stapsgewijs) dan kom ik er nog nauwelijks boven, hooguit 5MHz ofzo.

Wat zijn jouw overige instellingen eigenlijk??? voltages etc? En wat voor een moederboard heb je?
Ik ben heel benieuwd misschien dat ik wat verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Het blijkt aan de strap te liggen die je gebruikt. In principe zou iedere Penryn 451 FSB met een 266 strap moeten doen.

Vanmiddag even proberen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Ben je al wat verder gekomen met jouw xeon 3360 fixxer?
Ik ben toch bang dat we 3.8ghz met veel pijn en moeite gaan halen..
Nou ja voordeel is wij hebben hem voor de prijs van de 9450 maar
anders hadden we een flinke kat in de zak gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Nee, nog niet gelukt
3725Mhz max. Misschien vanmiddag nog heel even proberen. Maar ik wacht even de andere af, wie weet staat er gewoon een setting fout. (Grote kans dat het gewoon een bios probleem is!)

Maare, zullen we een Xeon/Penryn oc topic maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

FiXeR.nl schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:44:
Nee, nog niet gelukt
3725Mhz max. Misschien vanmiddag nog heel even proberen. Maar ik wacht even de andere af, wie weet staat er gewoon een setting fout. (Grote kans dat het gewoon een bios probleem is!)

Maare, zullen we een Xeon/Penryn oc topic maken?
Laten we hopen dat bios probleem is, maarja zoiezo hebben ze wel voordelen deze Xeon's ze zijn lekker zuinig. Bijvoorbeeld.

Lijkt me goed idee, zijn volgens mij ook al meer mensen met deze. En er is ook een apart E8xxx 45mm topic dus lijkt me ook wel goed idee omdat voor deze te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Zenix op 16-04-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
fixxer ik ben ook helemaal voor:)
Misschien dat we samen op goede ideeen komen!
Ik ben er sowieso voor dat iedereen zijn of haar
moederboard +instellingen post
om dingen te kunnen vergelijken en uit te zoeken.
Dat gebeurd nu amper.

[ Voor 49% gewijzigd door Mgear op 16-04-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Ik maak wel ff een OC topic aan. FF geduld :)

[OC] Intel Core 2 Quad Penryn (45nm)

[ Voor 40% gewijzigd door Gurneyhck op 16-04-2008 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik zit een beetje met een probleem... op de website van Gigabyte over de CPU Support van de EX38-DS5 staat dat de X3350 met stepping C0 ondersteund wordt. Als ik nu rond kijk wordt overal de C1 stepping aangeboden. Aan de andere kant lees ik hier en daar dat er helemaal geen C0 stepping is, en dat dit dus waarschijnlijk een fout is van Gigabyte.

Wat denken jullie, zal ik het er maar op wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Werkt gewoon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Waar haal je dat uit op? Ik moet het namelijk echt zeker weten, want hij komt uit Amerika...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Zinu schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:28:
Waar haal je dat uit op? Ik moet het namelijk echt zeker weten, want hij komt uit Amerika...
Omdat ie gelijk is aan de Q9450 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zenix schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:46:
[...]

Omdat ie gelijk is aan de Q9450 ;)
Klopt, zelfde processor alleen andere stepping. Intern is er iets veranderd, maar passen doet het gewoon. Hóógstens een biosflash required, dat is alles. Veel plezier met Amerika ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Oké dan doen we dat gewoon.

Maar dan is dat dus een foutje op de website van Gigabyte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Zinu schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:13:
Oké dan doen we dat gewoon.

Maar dan is dat dus een foutje op de website van Gigabyte?
Nee geen foutje, die lijst is wat ze hebben getest. De C1 hebben ze nog niet getest maar zal wel gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe Intel procs kunnen blijkbaar wel kapot:

http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=428

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Woooooooohoooooooooo
Mijn x3360 komt er ook aan.
Voor 265 euro heb ik hem nu en uiteindelijk maar 2 weken erop hoeven wachten.
Nooit gezeur gehad van Complus dus dat gaat een mooie shopreview voor ze opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Geluksvogel! :)
Van Zercom hoor ik niets meer, maar die Penryns zijn gewoon echt nergens leverbaar meer. Alle shops geven 20 dagen of langer...

edit:
Grrr, ondanks dat Zercom mij heeft toegezegd de X3360 voor de bestelde prijs van 269,50 te leveren, hebben ze mijn order toch weer geannuleerd. Uiteraard weer een mailtje gestuurd om opheldering te vragen. Het kan ook zijn dat het een geautomatiseerd systeem is die een order automatisch er uit gooit als een artikel niet op voorraad is.

[ Voor 54% gewijzigd door Tranquility op 18-04-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JazzySOB schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:31:
edit:
Grrr, ondanks dat Zercom mij heeft toegezegd de X3360 voor de bestelde prijs van 269,50 te leveren, hebben ze mijn order toch weer geannuleerd. Uiteraard weer een mailtje gestuurd om opheldering te vragen. Het kan ook zijn dat het een geautomatiseerd systeem is die een order automatisch er uit gooit als een artikel niet op voorraad is.
Ik had ook een mailtje gehad van Zercom maar dan op 15-04 met annulering, ik liet niets horen.
Kreeg ik op 16-04 weer een status mailtje dat mijn bestelling een levertijdsindicatie had van 'meer dan 2 weken'.

Vandaag werd ik gebeld door iemand van Zercom en die vroeg of ik mijn bestelling wou annuleren aangezien het tot ½mei zou duren voordat die CPU leverbaar zou zijn volgens hun leverancier.
Toen zei ik, ja ik wil best het artikel annuleren maar het alternatief is een Q9550 alleen die kost wel wat meer. :+
Dus als jullie dat als alternatief voor mij kunnen regelen vind ik het prima alleen ik ben niet van plan dat verschil bij te gaan leggen.
De order mag van mij nog wel open blijven staan voor de X3360 hoor.
Bedankt voor uw telefoontje in ieder geval. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Nou helaas.
De status van de order is toch weer vernaderd. Ik gelijk gebeld en dit was een check of alles binnen was. Hij komt de 1e week van mei dus toch nog even wachten. Heb hem nu toch nog niet nodig dus maakt me niet zo heel veel uit. Wel jammer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:20

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

...hier stond een slecht plan...

[ Voor 83% gewijzigd door SayWhatAgain! op 18-04-2008 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Mag ik weten wat het slechte plan was? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Ik zag dat de Q9450 op 22-04 beschikbaar is bij Azerty en om de een of andere reden had ik een prijsverschil van ~170E in m'n hoofd. Dus ik dacht: wisselen naar Q9450 en dan een mooie hd of zo er bij. Maar ja, ik heb de X3360 niet voor 440E besteld natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom je aan die 22-04 info? Want dat zou heel mooi nieuws zijn uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Van Azerty zelf: "Dinsdag 22 april voldoende op voorraad. Als enige in Nederland"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm gaaf!

En wat is dan het verschil tussen deze OEM versie: http://www.azerty.nl/prod...72/75559/core-2-quad.html

En de Boxed versie: http://www.azerty.nl/prod...72/56574/core-2-quad.html

Want ik wacht met mijn nieuwe systeem enkel nog op de Boxed processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Maar wel nog ff snel de prijs verhogen naar 297 Euro. M.a.w. lekker profiteren van de schaarste.
Nou, ik wacht zowiezo wel tot mei wanneer ze normaal leverbaar zijn.

En dan is het ook nog eens een Tray versie, dus niet boxed en dus zonder koeler. Meestal zijn de Tray versies (=OEM) goedkoper, maarja de schaarste he.. ;)

Trouwens, kreeg van 4Launch opeens een bericht of ik wil wachten op mijn bestelling van de X3360.
Nouja zeg! Ik dacht dat ze hem niet meer wilde leveren voor die prijs. De lage prijs (271,50) staat gewoon weer in de order. Ben benieuwd! Dit kan ze alsnog een positieve shopsurvey opleveren als ik hem echt krijg, i.t.t. Zercom die zijn belofte niet waarmaakt door m'n order opnieuw te annuleren ondanks toezeggingen en eerdere heractivatie. Had hierover eergisteren een mail gestuurd maar nog geen antwoord op gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door Tranquility op 19-04-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
er is ook een 3230 xeon heb ik gelezen.
deze heeft een 10 mp.
dingen zijn moeilijk verkrijgbaar en duur.
is er iemand hier die daar ervaringmee heeft?

edit/dit is natuurlijk een 65nm cpu,en we hebben het hier over de 45nm cpu's 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door erikdeperik op 20-04-2008 12:49 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
De mensen die perse de X3360 van Zecom willen hebben die em toevallig voor veel minder dan 440 euro besteld ? Want er waren volgens mij shops die em er eerst voor 270 op hadden staan. Grote fout dus :D

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik zit er over na te denken om een E7200 te halen, omdat die maar zo'n 100 euro is. Denk dat de prijs nog wel wat gaat zakken naar 75/80 euro, omdat die vrij nieuw is. Daarom vindt ik maar weinig resultaten die laten zien hoever die wil overklokken.
Had er een gevonden die zo'n 3,8 GHz deed op 1,4V ofzo niet zo heel bijzonder. Weten jullie nog een paar goede resultaten die zijn behaald met deze CPU.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekhoorn12
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Azerty heeft trouwens de datum dat ze binnenkomen nu aangepast naar 23 april ipv 22 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Volgens mij kan Azerty er zelfs helemaal niet meer aankomen... is weer gezellig 14+ dagen levertijd geworden. Nou Azerty, dank je wel. Goed geregeld daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekhoorn12
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Kan zijn dat dat de nieuwe levertijd is nadat ze degene die ze vandaag hebben binnen gehad hebben uitgegeven. We moeten dus gewoon even afwachten of er iemand bevestiging heeft gehad dat er 1 voor hem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-03 11:25
Ik had er een besteld maar nog niks vernomen.. vrees dus het ergste grr..

ik heb de boxed versie al vanaf dec. vorig jaar in pre order staan, maar hierop ook nog geen indicatie.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Chef_v_leeuwen schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:58:

ik heb de boxed versie al vanaf dec. vorig jaar in pre order staan, maar hierop ook nog geen indicatie.
Exactly the same here...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik denk dat ik het zaakje gewoon annuleer zo veel sneller is hij toch niet. Voor je Q6600 krijg je toch niets meer terug. En die op 3.2 Ghz is ook snel zat. Die nieuwe verbruik alleen iets minder en gaat misschien 3.6.

En in games merkte ik eigenlijk al niets tussen een 5600+ en die Q6600 op 3.2 Ghz dus het is eigenlijk alleen maar voor de pimp :)

[ Voor 23% gewijzigd door Astennu op 24-04-2008 09:04 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Laatst online: 09-09 20:55
Chef_v_leeuwen schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:58:

Vanochtend het volgende mailtje gehad van Azerty.

Geachte Klant,

Onlangs heeft u bij ons een Q9450 OEM versie besteld.

Wij hebben vanmorgen van onze toeleverancier het bericht ontvangen dat de
fabrikant onverwachte leverproblemen heeft.
Gevolg is dat de OEM versie niet deze week bij ons binnen komt maar op zijn
vroegst in de week van 12 mei 2008.

Wij betreuren dit ten zeerste, waarvoor dan ook onze excuses.

U heeft de mogelijkheid om te wachten op dit product, een alternatief uit te
zoeken of het product te annuleren.
Graag horen wij via mail van welke optie u gebruik wilt maken, indien u wilt
wachten hoeft u niets te doen.

Wij vertrouwen er op u voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Verkoop team Azerty Hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Intel is screwing up. En expres denk ik. Ze willen nog van die oude 65nm af komen. En tegelijk dikke winst maken door de 45nm schaars te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik heb inderdaad hetzelfde mailtje ontvangen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:58:
Intel is screwing up. En expres denk ik. Ze willen nog van die oude 65nm af komen. En tegelijk dikke winst maken door de 45nm schaars te houden.
Grote kans van wel, want mijn X3360 is ruim een maand eerder verpakt dan dat ik hem kreeg. Oftwel ze hebben gewoon reserves liggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manupc
  • Laatst online: 07-09 19:36
Wooohoooo!

Vandaag mailtje van Azerty. Ze hebben de X3360 alweer op voorraad.
Die van mij is vandaag met een prijs van 271 euro verstuurd! Zeer neetjes van Azerty! _/-\o_
Ik kan niet wachten tot morgen om mijn nieuw pc te testen :9

EDIT: Nu zie ik dat mijn andere bestelling van de E3110 ook morgen binnen komt. Aangezien dat deze niet meer kan ik annuleren zal ik een cpu verkopen.

[ Voor 25% gewijzigd door Manupc op 24-04-2008 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudioPhreak
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-07-2023
Mijn X3360 van Azerty is ook onderweg!

Azerty _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door AudioPhreak op 24-04-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Het lijkt erop dat ze eindelijk goed leverbaar worden.

*O* Azerty *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neptunus
  • Laatst online: 23-06 16:04
Mentox schreef op donderdag 24 april 2008 @ 18:48:
Het lijkt erop dat ze eindelijk goed leverbaar worden.

*O* Azerty *O*
Azerty lullos zijn het. Eerst zeggen dat de Q9450 dinsdag op voorraad is en dan een mail sturen dat het nog wel een paar weekjes kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Neptunus schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:12:
[...]

Azerty lullos zijn het. Eerst zeggen dat de Q9450 dinsdag op voorraad is en dan een mail sturen dat het nog wel een paar weekjes kan duren.
Daar kunnen zij ook echt wat aan doen. Ik vind het supernetjes dat ze die X3360 zonder ook maar een krimp voor die lage prijs leveren. Dat is wel wat credit waard. Bestel daar eigenlijk altijd al mijn hardware tenzij ze het niet hebben. Hiermee laten ze imho zien dat ze best een toffe zaak zijn :) Ook al heb ik zelf geen X3360 besteld ;)

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Neptunus schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:12:
[...]

Misschien stond je wat lager in de rij en hadden ze een grotere aantal binnen verwacht. Stel dat je nummer 243 bent en ze verwachten dinsdag 250 te krijgen dan is de verwachte leverdatum dinsdag.

Mogelijk hebben ze er maar 200 binnen gekregen en moeten ze mensen dus teleur stellen.

Zijn het daarom "lullos"? Nee naar mijn mening niet het was een verwachte leverdatum. Net zoals de weersvoorspelling het is een schatting en geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Laatst online: 09-09 20:55
Hun fout is echter wel dat ze het groots aangekondigd hebben op hun website. Dat schept verwachtingen.

[ Voor 11% gewijzigd door falconxp op 24-04-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neptunus
  • Laatst online: 23-06 16:04
falconxp schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:09:
Hun fout is echter wel dat ze het groots aangekondigd hebben op hun website. Dat schept verwachtingen.
Klopt daar ben ik het mee eens.

Ik heb ze nu gemailt en een voorstel gedaan dat ze misschien de X3360 kunnen leveren. Er zit 136 euro prijs verschil in de Q9540 en de X3360. Ik heb ze voorgesteld het prijs verschil te delen door twee. Als ze het daarvoor willen leveren heb ik geen slecht woord meer voor ze, en maken ze me blij. Ander weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ze hebben er geen binnen gekregen. Ze hebben gewoon hoge verwachtingen geschept en die gewoon niet waar gemaakt, en daarom zijn het volgens hem lullo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman01
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-03-2023
marketing truuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Was het wachten zat en heb afgelopen zaterdag een X3360 opgehaald bij Azerty in Raalte. Die had ik vrijdag besteld omdat ik zag dat ze op voorraad waren. Blijkbaar had ik de laatste want na mijn bestelling stond 'ie weer op 14 dagen.. Van de valse beloftes van Zercom en 4Launch hoef ik toch niets meer te verwachten..

Welnu, Solo kast open, Koperen ploert (Scythe Ninja) en de oude P4 Prescott er uit en de X3360 er in. Na veel kunst- en vliegwerk de Ninja er weer op gekregen (na de voeding te hebben uitgebouwd) en dan het grote moment: de power knop.

PC ging netjes aan en de X3360 werd zonder problemen herkend door mijn Gigabyte P35-DS3R.
Gelijk het bios ingedoken om hem op 3.4 GHz te zetten. Hoger zal waarschijnlijk wel kunnen, maar ik wil onder geen beding het voltage verhogen en is stabiliteit voor mij het belangrijkste.

Zonder problemen startte de PC op en het voltage komt zelfs stressed met orthos niet boven de 1.184 volt uit, dus nog minder dan het standaard voltage van 1.250! Ook de temperatuur blijft met 40°C stressed zeer aangenaam en met 25°C idle gewoon koud.

En wat een verschil met de P4 Prescott. De PC reageert veel vlotter en merk je aan alles dat 'ie sneller reageert. Nu ben ik geen gamer, dus daar kan ik nog weinig over zeggen maar ik ben straks benieuwd hoe snel het encoderen met Cinema Craft Encoder gaat.

Al met al ben ik zeer tevreden ondanks de wat hogere prijs dan de bedoeling was... Maar goed, voorlopig ben ik weer klaar en heb een snel en bovenal zeer stil systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ik zit er ook aan te denken om mijn geld maar gewoon terug te laten boeken door Zercom. |:(

Eigenlijk heb ik ook geen zin meer om te wachten op dat ding.
Maar ja dan wacht ik wel op iets heel nieuws ofzo.....
Ik bedoel het is nou ook weer niet zo dat ik het 'ECHT' nodig heb.

Maar ik had het leuk gevonden om die CPU in mijn systeem te hebben.
Daarbij ik heb nu ook al een Quadcore erin zitten. :+

Dus ik kan het nog wel even uitzingen. O-)

Maar jammer vind ik het zeker.
Nog steeds vind ik het handelen van Azerty zeer! zeer! zeer! positief, zeker gezien de andere verhalen die zich inmiddels de ronde doen, waar iedereen van dit topic wel mee bekend is.

Zo zie je dus dat bijv. JazzySOB dan wel daar (bij Azerty) gewoon die CPU koopt en de hogere prijs betaald.
Het werkt wel dus. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Tja, die anderen hebben gewoon geluk gehad dat ze de processor voor die lage prijs hebben gekregen, en natuurlijk alle lof voor Azerty voor hun no-nonsense gedrag door de CPU gewoon te leveren. En ja, ik heb dus gewoon dikke pech destijds niet bij Azerty voor de lage prijs te hebben besteld maar bij shops die zich helaas niet aan afspraken wensen te houden, maar wel eenzijdige voorwaarden hanteren (geplaatste bestelling door klant niet meer te annuleren).

Ik ga zeer zeker een nieuwe (definitieve) shopsurvey plaatsen, ook omdat Zercom helemaal niet meer reageert op mails met de vraag naar de reden van annulering terwijl ze na mijn shopsurvey mij telefonisch hebben verzekerd de CPU gewoon voor dat bedrag te leveren, vervolgens mijn order heraktiveren om hem een week later weer opnieuw te annuleren. Ik heb het gewoon met ze gehad en ze hoeven me dan ook niet meer te bellen.

Maar goed ik laat dit nu verder achter mij en geniet van de Xeon Inside ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijs van de X3360 en Q9550 zijn nu nagenoeg gelijk (zie pricewatch). Ik heb meer dan de helft van dit topic gelezen, maar ik zie nu de prijs geen punt meer is geen voordeel meer voor de X3360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:02:
De prijs van de X3360 en Q9550 zijn nu nagenoeg gelijk (zie pricewatch). Ik heb meer dan de helft van dit topic gelezen, maar ik zie nu de prijs geen punt meer is geen voordeel meer voor de X3360.
Denk wel dat de levertijd een pluspunt is. De Q9550 wordt veel vaker besteld dan X3360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zenix schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:14:
[...]
Denk wel dat de levertijd een pluspunt is. De Q9550 wordt veel vaker besteld dan X3360.
Dat laatste is ongetwijfeld waar, maar of dat iets over de levertijd zegt vraag ik me af. De productie van de Q9550 zal denk ik groter zijn, en de X3360 zal verhoudingsgewijs meer uitgeleverd worden naar OEM's dan aan winkels voor losse verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:19:
[...]

Dat laatste is ongetwijfeld waar, maar of dat iets over de levertijd zegt vraag ik me af. De productie van de Q9550 zal denk ik groter zijn, en de X3360 zal verhoudingsgewijs meer uitgeleverd worden naar OEM's dan aan winkels voor losse verkoop.
Het is toch al zo gebleken want de meeste die Q9550 die besteld hadden zitten nog te wachten terwijl er al aantal mensen hier wel de X3360 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
En toch heb ik liever een X3360 dan een Q9550 vanwege de betere selectie. De Xeons lopen op iets lagere voltages en zijn gewoon wat hoogwaardiger, omdat ze bedoeld zijn voor 24/7 stabiel servergebruik.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de zogenaamde 'welke moet ik nemen?' of 'waar kan ik 'm kopen?'-vragen. Tevens zijn replies met 'ik heb 'm besteld!' en 'ik heb nu deze PC gekocht!!' nogal nutteloos, dit soort replies worden dus gewoon verwijderd.