[Intel] Core 2 Penryn vs. Xeon (S775) Penryn Prijzen

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:31:
Ik moet zeggen dat Azerty het inderdaad zeer goed heeft aangepakt!
Dat mag ook nog wel even herhaalt worden. _/-\o_

Ik heb daar dus geen X3360 besteld overigens. :P
Dat is inderdaad heel erg netjes van ze :) Daar bestel ik normaal altijd al mijn hardware. Vind dat je daar over het algemeen erg goed geholpen wordt. Ook met aftersales. Ze hebben soms ook korte mailtjes maar als je doorvraagt krijg je wel antwoord. Bij CP lijkt dat niet echt het geval te zijn :X

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Ik volg het topic ook al vanaf het begin, heb zelf ook geen geld voor deze proc en heb hem dus niet besteld maar vind de discussie hier uitermate interessant om te lezen!

Naar mijn idee moeten de shops gewoon leveren. Dat de prijs foutief is door een fout bij de groothandel die automatisch doorgevoerd wordt in de webshops daar hebben consumenten geen boodschap aan. Dit is een risico dat je als shop mi neemt als je het op deze manier oplost en geen autorisatie van prijswijzigingen hebt. Je moet dan naar mijn idee als shop ook het risico aanvaarden dat er soms iets misgaat en voor de consequenties opdraaien. Tenzij een dergelijke fout binnen een dag gecorrigeerd wordt ofzo natuurlijk maar een foutieve prijs die twee weken staat en bij CP zelfs op de FP kan je toch redelijkerwijs niet meer aanvechten als shop zou ik zeggen. De reactie van (ik dacht albatross) waarin hij de van toepassing zijnde wetsartikelen erbij haalt ondersteund deze gedacht overigens.

Dat shops er onderuit proberen te komen: tja, ze kunnen het proberen natuurlijk maar ik denk niet dat de mensen hier die deze proc besteld hebben nou 'aasgieren' zijn ofzo.

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkervis
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 16:20
Hoi Hoi,

Net een mail van Salland, mijn X3350 komt morgen!!! Te minste de leverdatum staat op morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik neem dat alle webshops hem deze week dan ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:20

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

FiXeR.nl schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:26:
Ik neem dat alle webshops hem deze week dan ontvangen?
Zou wel lekker zijn als de x3360 er dan ook is, kan ik hem volgende week al inzetten voor de stampede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Nou, het lijkt me wel dat intel de X3350 en X3360 tegelijk versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Mij ook, maar Azerty heeft als levertermijn "onbekend" en ik weet niet hoe snel dat veranderd naar groen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens bij Azerty al sinds 10-12-2007 een Q9450 in bestelling staan. :+
Schiet ook nog steeds niet echt op dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ok, ben nu met CP in de clinch om het goed waarvoor ik betaald heb, waarvan zij de order aanvaard hebben, uitgeleverd te krijgen. Ben benieuwd of het gaat lukken. Mijn bankrekening nummer krijgen ze voorlopig nog niet...
Chronologische lijst met gebeurtenissen:
26/03 order ingevoerd, order doorgevoerd, betaling mislukt
26/03 order bevestigd met een mail (eerste mogelijkheid om foute prijs te herkennen)
27/03 mail ontvangen met mededeling dat de betaling niet goed was gegaan, met een link om betaling alsnog te doen, heb ik direkt gedaan, mijn kant van het verhaal is geregeld. (tweede mogelijkheid om te zien dat de prijs niet juist zou zijn)
27/03 mail ontvangen met aanvaarding van de order (derde mogelijkheid om te zien dat de prijs niet juist zou zijn)
27/03 mail ontvangen met betalings bevestiging (vierde mogelijkheid om te zien dat de prijs niet juist zou zijn)
31/03 mail ontvangen met mededeling dat de prijs niet juist was, en of ik even extra wilde betalen of mijn rekening nummer wilde geven voor terugstorting
31/03 order van CentralPoint's kant eenzijdig ge-annuleerd (niets over gemeld naar mij toe!)
31/03 mail beantwoord dat de aanbieding en koop gewoon rechtsgeldig is en ik verwacht dat de order gewoon uitgeleverd wordt
01/04 mail ontvangen dat het ze spijt dat de prijs omhoog is gegaan met nogmaals verzoek om rekeningnummer
01/04 mail gestuurd dat het mij niet spijt en ik na aanvaarding van de order gewoon de uitlevering volgens de koopovereenkomst verwacht
02/04 mail ontvangen dat het ze spijt dat de prijs omhoog is gegaan met nogmaals het verzoek om rekeningnummer en verwijzing naar algemene voorwaarden van CentralPoint
02/04 mail gestuurd met de mededeling dat de wet op dit punt duidelijk is, en dat de algemene voorwaarden de wet niet vervangt...

Het feit dat het product al geruime tijd voor mijn bestelling op de site stond voor die prijs maakt de zaak volgens mij alleen maar sterker naar deze kant toe. Zij kunnen nu niet zeggen dat het aanbod niet een geldig aanbod was... Daar hadden ze veel eerder mee moeten komen, zeg maar een dag of twee na plaatsing op de site. Als consument mag je er vanuit gaan dat de prijs op de site een geldig aanbod is als deze al een week aanwezig is, anders kunnen ze de hele site wel opdoeken.

[ Voor 11% gewijzigd door Gé Brander op 02-04-2008 22:52 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c70070540 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:47:
Het feit dat het product al geruime tijd voor mijn bestelling op de site stond voor die prijs maakt de zaak volgens mij alleen maar sterker naar deze kant toe.
Dat zegt jouw gevoel, maar het is natuurlijk een non-argument.

Wat maakt het nu uit of het produkt er 1 dag voor die prijs stond of 10 dagen. Voor de rechter is dat geen verschil hoor...

En hoe ga je het bewijzen? Heb je elk uur screenshots gemaakt? Of ga je je klagende collega's hier opvoeren als getuige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:55:
[...]

Dat zegt jouw gevoel, maar het is natuurlijk een non-argument.

Wat maakt het nu uit of het produkt er 1 dag voor die prijs stond of 10 dagen. Voor de rechter is dat geen verschil hoor...

En hoe ga je het bewijzen? Heb je elk uur screenshots gemaakt? Of ga je je klagende collega's hier opvoeren als getuige?
Even buiten het bewijzen om, waarom is het een non argument? Als ik bij enkele winkels een product zie staan voor prijs x en in enkele andere winkels voor prijs y. Als deze prijs x minimaal een week op de site staat, wie ben ik dan om daar aan te twijfelen? Natuurlijk als het 99 euro is in plaats van 999 euro zoals bij de Wehkamp, maar dit is wel wat anders. De prijs in dollars is tussen de 500 en 600 dollar, als je dat omrekent naar euro's zit je dicht bij de prijs die zij eerst berekenden. Waarom mag ik er dan niet van uitgaan dat het klopt? Waarom is het dan een non-argument?

Ok, ik moet nog zien hoe het afloopt, als het lukt mooi, als het niet lukt, dan is het jammer en heb ik mis geschoten.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c70070540 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:01:
Even buiten het bewijzen om, waarom is het een non argument? Als ik bij enkele winkels een product zie staan voor prijs x en in enkele andere winkels voor prijs y. Als deze prijs x minimaal een week op de site staat, wie ben ik dan om daar aan te twijfelen?
Maar wat zegt een week dan? Is een week lang? Is de geldigheid van een te lage prijs lineair afhankelijk van de tijd dat deze geadverteerd is? Jij doet allerlei aannames, ik zie de logica niet. De enige logica die ik zie in jouw verhaal is dat het jou goed uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Natuurlijk komt het mij goed uit, net zoals het CP uitkomt om eenzijdig hier onder uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

Albatross heeft gelukkig al veel werk verricht tbv CP, daarvoor dank!

Maar verder ever to the point:

Volgens de AV van CP zelf is er na een order bevestiging een overeenkomst. Het staat dus vast als een huis dat er een overeenkomst is.
(Ook zonder de AV was het redelijk duidelijk en was er anders zeker een wilsverklaring.)

Maar moeten ze hem ook echt leveren voor de overeengekomen is in de overeenkomst, dat is de vraag.
Zoals eerder werdt gesteld moet het bedrag redelijk realistische zijn. Hier wordt naar mijn inzicht ook aan gedaan. Hij was iets duurder dan zijn iets langzamere broertje, de prijs was lang het zelfde en vele winkels hebben onafhankelijk prijzen genoteerd die vergelijkbaar waren. Voor de klant dus geen reden om te kunnen twijfelen of de prijs wel klopte.

Waarschijnlijk is een volgende vraag het antwoord: mag CP de overeenkomst eenzijdig ontbinden?

Maar weet ik even niet zo 123 het antwoord op.. dus nog maar even verder op onderzoek uit.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

En toch vind ik niet dat we dankzij onze massa webshops kunnen dwingen hun winst inleveren omdat ze anders de wrok van de boze tweaker op hun dak halen. Probeer het eens van de andere kant te bekijken ....

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Heephstan schreef op donderdag 03 april 2008 @ 01:40:
En toch vind ik niet dat we dankzij onze massa webshops kunnen dwingen hun winst inleveren omdat ze anders de wrok van de boze tweaker op hun dak halen. Probeer het eens van de andere kant te bekijken ....
Natuurlijk. Daar heb je gelijk in. Echter ik wil wel kijken hoe dit opgelsot gaat worden. Ik gooi niet direkt de handdoek in de ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Heephstan schreef op donderdag 03 april 2008 @ 01:40:
De webshops zijn gewoon nonchalant geweest.
Wij hadden kunnen inzien dat die prijs te laag was maar dat hadden hun ook kunnen doen.
Het feit dat die prijs er een week op heeft gestaan zegt in dat opzicht genoeg.
Feit is dat hun een fout hebben gemaakt. Wie een fout maakt moet hem oplossen. De order eenzijdig annuleren is niet de fout oplossen maar wegrennen voor je fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
Denk dat niet iedere webshop wist of weet dat de X3360 = Q9550 is. Voor de meeste is het een nieuw product waar ze verder niet veel van weten lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
Het hoort hier eigenlijk niet, maar om nou een nieuw topic te openen voor deze vraag vond ik ook een beetje overdreven.

Met veel mazzel en zoekwerk heb ik inmiddels een Intel Q9450 weten te bemachtigen. Echter gaat het hierbij om de ES versie die waarschijnlijk van een review site afkomstig is.

Nou wou ik graag weten aangezien dit vaak 'speciale' versies van de processor zijn wat ik als voordeel heb bij deze processor.

Naar het schijnt heeft deze processor een geunlockte multipler? maar houdt dat dus in dat deze (waarschijnlijk) overklockt als een beest? sneller is dan de 'normale' q9450.

Wat me verder ook opviel is dat op de cpu zelf het type nummer nog niet staat, maar een code.

Verder vond ik het zelf wel leuk te lezen op de eerste regel van de processor; 'Intel confidential'

Graag zou ik dus wat meer informatie over dit soort processoren hebben.

Als ik toch een appart topic moet openen hoor ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ik heb zelf een E6850 Engineering Sample en er is _niks_ anders aan een Engineer Sample, dan een normale CPU. Ze zijn meestal ook niet unlocked naar boven. Als dat wel zo is, heb je geluk. En heeft ie iets meer waarde. Maar meestal zijn ze gewoon hetzelfde als de normale CPU. :>

;)

[ Voor 19% gewijzigd door FiXeR.nl op 03-04-2008 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
c70070540 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:01:
[...]

Even buiten het bewijzen om, waarom is het een non argument? Als ik bij enkele winkels een product zie staan voor prijs x en in enkele andere winkels voor prijs y. Als deze prijs x minimaal een week op de site staat, wie ben ik dan om daar aan te twijfelen? Natuurlijk als het 99 euro is in plaats van 999 euro zoals bij de Wehkamp, maar dit is wel wat anders. De prijs in dollars is tussen de 500 en 600 dollar, als je dat omrekent naar euro's zit je dicht bij de prijs die zij eerst berekenden. Waarom mag ik er dan niet van uitgaan dat het klopt? Waarom is het dan een non-argument?

Ok, ik moet nog zien hoe het afloopt, als het lukt mooi, als het niet lukt, dan is het jammer en heb ik mis geschoten.
zucht ik kan echt niet tegen dit verongelijkte gedoe.
we weten allemaal dat webshops zo veel mogelijk automatiseren
zo ook de voorraad en zelfs prijzen van leveranciers, orders worden ook automatisch verwerkt.
de prijs is misschien op meerdere sites verkeerd maar je kunt ECHT WEL WETEN dat dat ding veel duurder is omdat de desktop variant ook veel duurder is.
het is leuk als je het krijgt maar jezus blaas het aub niet zo op zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
IRCfreAk schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:03:
[...]

zucht ik kan echt niet tegen dit verongelijkte gedoe.
we weten allemaal dat webshops zo veel mogelijk automatiseren
zo ook de voorraad en zelfs prijzen van leveranciers, orders worden ook automatisch verwerkt.
de prijs is misschien op meerdere sites verkeerd maar je kunt ECHT WEL WETEN dat dat ding veel duurder is omdat de desktop variant ook veel duurder is.
het is leuk als je het krijgt maar jezus blaas het aub niet zo op zeg.
Dat zal best en daar heb je ook gelijk in. Maar.... CP zet het ding gewoon als aanbieding op hun frontpage. Als je dat doet, dan weet je toch waar je mee bezig bent lijkt me. Ik neem aan dat ze niet willekeurig een product uitkiezen om als aanbieding te promoten op hun frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkervis
De discussie over het wel of niet moeten leveren van een mogelijk verkeerd geprijsd product gaat langzamerhand dit topic overheersen. Helaas.

Om alles samen te vatten: Een prijs van +/- 280 euro is niet onredelijk. Ja het was waarschijnlijk dat de prijs niet klopte. Maar voor de systemen van de Aldi staan mensen ook in de rij omdat niemand snapt hoe ze het er voor leveren.
Er zijn legio redenen te bedenken waarom de prijs wel had geklopt, klanten lokker voor bedrijven, oude stepping, een leverancier had er per ongelijk vijf teveel, enz, enz.

Waar sta je dan als koper? Hier is veel over geschreven maar niks echt beantwoord. Gezien de redelijke prijs staat iedereen waarschijnlijk in zijn of haar recht, en zal de wet boven de leveringsvoorwaarde gaan.

Voor de mensen die het echt willen, maak per winkel een nieuw topic aan, verenig je en spreek de desbetreffende web winkel aan. Tegen de tijd dat je je gelijk gehaald hebt is deze processor of de Q9550 waarschijnlijk zover in prijs gedaald dat deze overal voor +/- 280 leverbaar is (vooral als de dollar nog wat verder zakt!) Dit is een technisch forum, deze discusie hoort in Stuffis Generalis thuis.

Mooi. Kunnen we dan nu verder met het originele topic? Hoe verhoudt de X33x0 zich tegenover de Q9x50. Kan je X beter overclocken; werken ze in alle moederborden, enz, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Kikkervis: Dat is waarom ik een paar posts geleden al aan gaf of we niet een topic in het Shopping Forum moeten openen aangezien daar de rechten en plichten van ons en de shops besproken worden. ;)

De omschrijving van het topic luidt:
quote: Shoppingforum
De plek voor discussies rond de diverse aspecten van het online aanschaffen van producten en diensten. Denk hierbij aan ervaringen, problemen, wet kopen-op-afstand en consumentenrecht, unieke aanbiedingen, etc. etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 20:08
Oke, heeft iemand de X3350/60 inmiddels al in huis en werkend op een P35 mamaplank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Laatst online: 07:21

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

kikkervis schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:11:
[een mooi verhaal]

Mooi. Kunnen we dan nu verder met het originele topic? Hoe verhoudt de X33x0 zich tegenover de Q9x50. Kan je X beter overclocken; werken ze in alle moederborden, enz, enz.
Amen. En om daar gelijk op in te gaan. Iemand enig idee hoe de compatibiliteit van de X3350 is op een Asus Striker II Formula? Ik heb namelijk dat moederbord in de bestelling staan en was initieel van plan er een Q9450 op te prikken. De X3350 is echter voor dezelfde prijs leverbaar, en vooral dat laatste: leverbaar (als ik de pricewatch en een aantal winkels mag geloven).

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg net bericht van Zercom dat ze voorlopig de CPU nog niet verwachten en hebben de status verandert naar 'Niet Leverbaar'.
Maar ik kan het dus wel krijgen voor die prijs. O-)

Dus ik heb echt het idee dat de X3360 voorlopig nog niet zal arriveren. 8)7

Jammer maar helaas.

Daarbij denk ik ook dat zelfs al krijgen we gelijk bij CP dat ze het alsnog erg lang kunnen rekken zodat het geen nut meer heeft voor ons om die CPU voor die prijs te krijgen.
Hou ook rekening met die belachelijk kleine levering vanuit Intel naar de distributeurs.

Zelfs al krijgen we gelijk wil dat niet zeggen dat iedereen van plan is om tijden te gaan wachten lijkt me. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:55:
Zelfs al krijgen we gelijk wil dat niet zeggen dat iedereen van plan is om tijden te gaan wachten lijkt me. }:O
Precies en daarom heb ik er vanaf gezien en een x3350 bij salland besteld ten samen met de rest van me nieuwe pc. Me x3350 is daar al binnen gekomen (vandaag lol). Het is nu nog voornamelijk wachten op me x48 mobo.

Dus of te wel mocht je nu nog moeten bestellen bestel dan gewoon een x3350 deze zijn kenbaar wel leverbaar.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg net bericht van Zercom dat ze voorlopig de CPU nog niet verwachten en hebben de status verandert naar 'Niet Leverbaar'.

Dat zou ook een grap zijn. Als ze gewoon een half jaar wachten is het inmiddels misschien wel weer een goede prijs (voor hen). Dan maken ze er wellicht nog winst op ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Dan anuleer ik mijn order en vraag ik rente over mijn geld. Zij hebben er namelijk ook een half jaar rente over kunnen ontvangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ William/Ax3: Jij hebt het prima voor elkaar.... :+
Goed gedaan hoor.

Ja misschien heb je ook wel gelijk.

@ grizzlybeer: Ja het zou zomaar kunnen hoor, ik zou er niet eens raar van staan te kijken. :P

@ FiXeR.nl: Daar zul je ook niet echt rijk van worden denk ik. :D

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
William/Ax3 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:02:
[...]

Precies en daarom heb ik er vanaf gezien en een x3350 bij salland besteld ten samen met de rest van me nieuwe pc. Me x3350 is daar al binnen gekomen (vandaag lol). Het is nu nog voornamelijk wachten op me x48 mobo.

Dus of te wel mocht je nu nog moeten bestellen bestel dan gewoon een x3350 deze zijn kenbaar wel leverbaar.
Ik heb vanmiddag hetzelfde gedaan als jij. Gecancelled bij CP en X3350 besteld bij Salland. Dus we kunnen binnenkort hier gaan discussieren waar het topic oorspronkelijk bedoelt voor was :) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Laatst online: 17-08-2021
FiXeR.nl schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:18:
Dan anuleer ik mijn order en vraag ik rente over mijn geld. Zij hebben er namelijk ook een half jaar rente over kunnen ontvangen :P
en dan brengen ze gewoon administratiekosten in rekening
wishfull thinking:)

zijn de q9450 modellen nu ook al leverbaar of enkel de x3350?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility

Jammer maar helaas.
Vreemd, ik heb geen bericht gehad en staat bij mij de status gewoon nog op "In Bestelling"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JazzySOB schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:53:
Vreemd, ik heb geen bericht gehad en staat bij mij de status gewoon nog op "In Bestelling"..
Dat staat in het mailtje, op de site staat er ook gewoon nog steeds "In Bestelling", dat is gewoon de hoofd status zeg maar.

Maar de levertijd is naar "Niet Leverbaar" gegaan volgens het mailtje.

Ik denk dat ik het toch maar laat zitten, ik heb geen zin om zelfs op die manier ook maar mijn gelijk te gaan krijgen eigenlijk.
Zo dwing ik iets af waar ik nog steeds vind dat ik wel recht op heb en dan nog krijg ik het niet (mede dankzij de [sarcasme] enorme beschikbaarheid [/sarcasme] die Intel heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Vandaag mailcontact gehad met salland over mijn bestelde x3350. Krijg ik een mail terug dat de levertijd onbekend is. Waarom zetten ze dan "1 tot 5 werkdagen" 8)7
Wees dan gewoon eerlijk en zet het ook op je website neer. Dus mocht je opzoek zijn naar een x3350, salland kan hem ook niet snel leveren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Gurneyhck schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:25:
Vandaag mailcontact gehad met salland over mijn bestelde x3350. Krijg ik een mail terug dat de levertijd onbekend is. Waarom zetten ze dan "1 tot 5 werkdagen" 8)7
Wees dan gewoon eerlijk en zet het ook op je website neer. Dus mocht je opzoek zijn naar een x3350, salland kan hem ook niet snel leveren :(
Heb je pech. Mijne staat al op gereserveerd. Denk dat de 1e batch gewoon al op is en de leverancier niet direct nieuwe kan leveren.
Bubbles schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:32:
Iemand trouwens enig idee welke stepping die xeons gebruiken? C0 of C1?
De X3350 van deze @3.9 stable en op 4.0 validated heeft gekregen is een C1

Trouwens de gigabyte GA-X48-DQ6 ondersteund de xeons (staat welliswaar stepping C0) nu volgens de cpu list

[ Voor 33% gewijzigd door William/Ax3 op 04-04-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Bubbles schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:32:
Volgens mij zijn alle nieuwe quad-cores C1 stepping. De enige C0 stepping processoren zijn QX9650, QX9750 &QX9770.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Dat zou heel fijn zijn. Alleen wel erg typerend, dat kennelijk de Xeon varianten van die processors wel makkelijk leverbaar zijn en de Q9x50 niet, terwijl het enige verschil volgens mij het naampje is.

Edit:
Iemand trouwens al ervaring met zo'n Xeon op een NVidia 780i chipset?

[ Voor 16% gewijzigd door Bubbles op 04-04-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:44
Ik heb een email gestuurd naar 4launch om te vragen of het sneller is om mijn bestelling van de Q9450 in een X3350 te veranderen aangezien daar ook staat dat ie binnen 10 dagen te leveren is, maar mischien is ie wel weer uitverkocht en kan ik net zo goed op de Q9450 wachten. En ik ben ook wel benieuwd of zo'n X3350 op mijn Striker II formula gaat werken (780i)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkervis
Mijn X3350 is binnen van Salland en gaat als de brandweer!
De Asus P5E snapte de proc probleemloos! Bios 1006.
Ik ben eigenlijk geen overclocker maar toch maar de FSB op 400mhz gezet. Niks aan de voltages aangepast alles op auto en het draait.
Geprobeert met Orthos voldoende belasting te genereren maar de versie die ik heb start maar 2 threads. Dus nog een andere CPU load erbij en Winrar aan het werk gezet. CPU load is terwijl ik dit tik de volle 100%!
Wat minder goed gaat is de temperatuur. Volgens CoreTemp 0.97 is de hoogte core temp 71graden wordt dus toch waarschijnlijk lappen. Ik moest eerst zeker weten dat de proc werkte.
Qfan op performance gezet en dat resulteert tijdens deze test in een flink doorblazen koeler. Normaal gesproken is het systeem fluisterstil. Jammer.

Core temp denkt dat het een X3250 is. Speedfan (4.34 beta44) herkent de proc echter wel goed. Speedfan geeft ook een iets lagere temp aan Max 65graden.

Ook net een gigabit switch erbij gekocht. Krijg je als je elke dag op Salland zit. M'n server levert niet meer als 50MB per seconde, maar ik heb nu een proc over dus dat gaat nog omhoog.

Iemand die een link heeft voor een meer recente versie van Orthos?

Alle info programma's spreken elkaar wel tegen! Volgens CPU-Z gebruik ik 1,232 volt volgens CoreTemp is de VID 1.0875.

Tot zover dit verslag!
Mensen ben ik blij. Biertje en een bakje noten er bij. Alles gaat goed. Zometeen Crysis uit proberen!

Nog net even de benchmark van Vista gedraait. Komt niet eens tot 100%. Waarde: 5.9. Moooi

[ Voor 3% gewijzigd door kikkervis op 04-04-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Twee keer Orthos opstarten en dan via taakbeheer de threads aan de cores toewijzen. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 04-04-2008 22:48 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
kikkervis schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 22:45:
De Asus P5E snapte de proc probleemloos! Bios 1006.
Ik ben eigenlijk geen overclocker maar toch maar de FSB op 400mhz gezet. Niks aan de voltages aangepast alles op auto en het draait.
Geprobeert met Orthos voldoende belasting te genereren maar de versie die ik heb start maar 2 threads. Dus nog een andere CPU load erbij en Winrar aan het werk gezet. CPU load is terwijl ik dit tik de volle 100%!
Wat minder goed gaat is de temperatuur. Volgens CoreTemp 0.97 is de hoogte core temp 71graden wordt dus toch waarschijnlijk lappen. Ik moest eerst zeker weten dat de proc werkte.
Qfan op performance gezet en dat resulteert tijdens deze test in een flink doorblazen koeler. Normaal gesproken is het systeem fluisterstil. Jammer.

Core temp denkt dat het een X3250 is. Speedfan (4.34 beta44) herkent de proc echter wel goed. Speedfan geeft ook een iets lagere temp aan Max 65graden.

Ook net een gigabit switch erbij gekocht. Krijg je als je elke dag op Salland zit. M'n server levert niet meer als 50MB per seconde, maar ik heb nu een proc over dus dat gaat nog omhoog.

Iemand die een link heeft voor een meer recente versie van Orthos?

Alle info programma's spreken elkaar wel tegen! Volgens CPU-Z gebruik ik 1,232 volt volgens CoreTemp is de VID 1.0875.

Tot zover dit verslag!
Mensen ben ik blij. Biertje en een bakje noten er bij. Alles gaat goed. Zometeen Crysis uit proberen!
Dat is goed om te horen dit :) En je bent de eerste tweaker met een Quad-core Penryn 8)

Maare volgens mij kun je orthos 2x opstarten om alle 4 je core's te belasten. En anders zou je prime er nog 2x naast kunnen draaien. Voor je temps zou je ook RealTemp kunnen proberen, die werkt hier iig probleemloos en op Xtremesystems zijn ze er ook tevreden over.
linkje voor realtemp: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?p=2809778

Maare die FSB die moet natuurlijk wel minstens 50MHz hoger he, je moet toch wel mikken ergens tussen de 450 en de 480. Succes en hou ons op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkervis
@-The_Mask-
Dank! De CPU fan doet nu 2800 toeren. En de CPU 100%.
M'n systeem is eigenlijk ingesteld op fluisterstand, dus de overige system fans (2x92mm papst 1x120mm Noctua) Het duurde een behoorlijke tijd voordat alle fan op vol vermogen gingen.
Geen fouten en response van Vista blijft uitstekend. De 8Gb (3gb werkelijk in gebruik) intern help natuurlijk ook!

Voor mijn gevoel is de grootste winst dat nu proc en geheugen allebei dezelfde snelheid hebben (400Ghz)

[ Voor 8% gewijzigd door kikkervis op 04-04-2008 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkervis
@Gurneyhck,
Ook dank! Deze versie van Realtemp doet het wel met vista x64. Volgens realtemp is de max temp 65graden. Nog steeds hoog maar acceptabel.
Opvallend is dat volgens realtemp Tj. max 95 graden is en volgens CoreTemp zou dat 105 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

_/-\o_ nice m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

VID is niet hetzelfde als Vcore... ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkervis
Ok eerste test op 450Mhz.
Vista komt gewoon op, is zit te tikken hé, maar het geheugen draait nu ook op 450Mhz. Is echter gewoon kingston value ram.
Eén keer Orthos ging nog goed. Maar alle vier de cores met de standaard test cpu en ram gaf één Orthos fouten. Even een reboot en ram op 400 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
@kikkervis, weet je welke stepping je hebt? C0, C1 enzo

[ Voor 3% gewijzigd door Mentox op 05-04-2008 00:06 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkervis
Jammer, geheugen op 400 met de processor op 450 gaat niet op de P5K.
Bij 450 voor de CPU is de laagste geheugen klok die ik in kan stellen 900. En dat kan m'n value ram echt niet aan.

Maar dat 450 met één keer Orthos gewoon draaide is al geweldig. Zonder enige voltage instelling, alleen de frequentie aangepast! Draait nu weer op 400Mhz en probleemloos.

Binnenkort eens kijken hoe snel Nero hier een AVC 264 mee kan maken (was de reden dat ik een snellere proc wilde hebben.
Afbeeldingslocatie: http://www.zweg.com/dump/photo/Untitled.jpg
@Mentox: zie plaatje

En ik draai nog steeds 100% Orthos met +/- 14000 GFLOP per core.

[ Voor 6% gewijzigd door kikkervis op 05-04-2008 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 11:25
@kikkervis: wat voor cpu-cooler heb je erop zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkervis
Koeler is een Arctic Freezer 7 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
kikkervis schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 00:14:
Bij 450 voor de CPU is de laagste geheugen klok die ik in kan stellen 900. En dat kan m'n value ram echt niet aan.
Het meeste RAM kan echt wel een stukje overklokken eventueel met wat meer volt, 2 volt moet echt geen probleem vormen voor het geheugen en als het dan nog niet lukt dan kan je de timings verstappen naar bijvoorbeeld 6-6-6-18. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Hmm net van Zercom ook een mail gehad dat de X3360 "niet leverbaar" meer is. Grmpf.. :(
Dus naast 4Launch en CP kunnen we ook Zercom doorstrepen..
Tja dan ook maar een X3350 bij Salland bestellen?

Alleen kreeg Gurneyhck een mailtje dat de levertijd onbekend is terwijl de voorraadindicatie (blauw) nog steeds 1 tot 5 dagen aangeeft.

Wie heeft er nu gelijk?

p.s. ik draai nu met een volkoperen Ninja Scythe (Annyversary Edition) met een 800 rpm fan en die houdt zelfs mijn (tijdelijke) heethoofd P4 3GHz Prescott volkomen koel dus zal dat bij de X3350 ook wel goed zitten.

edit:
Zojuist bij Salland de X3350 maar besteld, ik zie het wel..

[ Voor 28% gewijzigd door Tranquility op 05-04-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 16-07 19:12
Ik ga even die 3550 ook maar bestellen bij Salland. Ga niet ngo een maand wachten op dei Q9450 . Wacht er nu al 3 maanden op bijna. Hij gaat ook op de P5E komen en als geheugen koop ik wel http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IDIEM7

Ik weet niet of dit wel samen gaat werken. Iemand al ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Chadi schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 13:09:
Ik ga even die 3550 ook maar bestellen bij Salland. Ga niet ngo een maand wachten op dei Q9450 . Wacht er nu al 3 maanden op bijna. Hij gaat ook op de P5E komen en als geheugen koop ik wel http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IDIEM7

Ik weet niet of dit wel samen gaat werken. Iemand al ervaring hiermee?
Ik heb al maanden 4GB GEiL draaien op mijn Gigabyte P35-DS3R en doet het perfect en stabiel en kost geen drol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ kikkervis: Mooi man dat je het binnen hebt en dat het ook meteen werkt. ;)

Leuk Voltage gebruik je voor die OC. 8)

Mocht je nog een betere cooler erop zetten dan zal je temp nog wel een paar graadjes naar beneden gaan hoor.

@ de rest: Ik ben benieuwd wanneer jullie CPU's dan binnen komen bij Salland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 14:06:
@ kikkervis: Mooi man dat je het binnen hebt en dat het ook meteen werkt. ;)

Leuk Voltage gebruik je voor die OC. 8)

Mocht je nog een betere cooler erop zetten dan zal je temp nog wel een paar graadjes naar beneden gaan hoor.

@ de rest: Ik ben benieuwd wanneer jullie CPU's dan binnen komen bij Salland.
Welke cooler had jij in gedachte? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-09 10:25
Gisterenavond even mailtje gestuurd naar 4Launch over of ze ook daadwerkelijk X3350's binnenkregen en ze zeiden dat ze er binnen tien dagen een aantal binnenkregen hoeveel wisten ze alleen niet. Werd mij nog wel verteld dat deze Xeon hoewel deze identiek is aan de Q9450 alleen maar werkt in server moederborden :P

Net maar mijn bestelling bij 4Launch laten wijzigen van een Q9450 in een X3350. Wachten duurt me nu wel lang genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Picard
Ik was van plan om een pricewatch: Scythe Infinity SCINF-1000 erop te zetten, bus snelheid naar 400mhz i.c.m. DDR2-800 (gunstige divider dacht ik) en dus de processor op effectief 3.2Ghz met de 8x fixed multiplier. Hoop dat het koel genoeg blijft zo, wil wel graag een fluisterstil systeem maar dan wel met de beste prestaties :)

(heb nu een P4 HT 3.0 Ghz socket 478, wel toe aan een nieuwe dacht ik zo...;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chadi schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 14:09:Welke cooler had jij in gedachte? :)
Ik zou één van deze uitkiezen:
Cooler Master GeminII (moeten nog wel 2 fans bij)
Nexus Technology HOC-9000
Noctua NH-U12P
Scythe Mugen (Infinity)
Thermalright Ultra-120 Extreme Aluminium (moet nog een fan bij)
Thermaltake Big Typhoon 120 VX
Tuniq Tower 120 LFB

Dan heb je toch wel de beste van de luchtcoolers te pakken kijk alleen wel of de coolers in je case passen. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
GameFreak schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 14:23:
Gisterenavond even mailtje gestuurd naar 4Launch over of ze ook daadwerkelijk X3350's binnenkregen en ze zeiden dat ze er binnen tien dagen een aantal binnenkregen hoeveel wisten ze alleen niet. Werd mij nog wel verteld dat deze Xeon hoewel deze identiek is aan de Q9450 alleen maar werkt in server moederborden :P

Net maar mijn bestelling bij 4Launch laten wijzigen van een Q9450 in een X3350. Wachten duurt me nu wel lang genoeg :)
Vreemd :/

@mr_attitude Thx :) Maar ja nog geen antwoord gehad van Salland wanneer die X3550 binnen komt . Geheugen al besteld bij alternate. Dus nu nog de rest bij salland.

[ Voor 12% gewijzigd door Chadi op 05-04-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:42

Zenix

BOE!

Ik hoop dat de X3360 van azerty ook niet te lang duurd ( ik had hem besteld voor 270 en daar krijg ik hem ook voor ) :9 Maarja levertijd is onbekend. Ach ik red het wel met mijn Q6600 ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Zenix op 05-04-2008 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

kikkervis schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 00:14:

Maar dat 450 met één keer Orthos gewoon draaide is al geweldig. Zonder enige voltage instelling, alleen de frequentie aangepast! Draait nu weer op 400Mhz en probleemloos.

Binnenkort eens kijken hoe snel Nero hier een AVC 264 mee kan maken (was de reden dat ik een snellere proc wilde hebben.
[afbeelding]
@Mentox: zie plaatje

En ik draai nog steeds 100% Orthos met +/- 14000 GFLOP per core.
Even een vraagje, als je toch niet heel erg wilt overklokken waarom wil je dan per se een nieuwere quadcore. Mijn 65nm quad doet al 3600mhz. Zo'n nieuwe 45nm quad zou ik alleen halen om nog harder te klokken. 4Ghz bijvoorbeeld. Als je dat niet van plan bent of maar lichtjes wilt overklokken lijkt een goedkopere Q6600 mij een betere optie?

Je hebt 'm nu natuurlijk al :P maar ik vroeg me af wat de gedachte achter je keuze is.

[ Voor 3% gewijzigd door R-O-Y op 05-04-2008 15:36 ]

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Zenix: Ja ik krijg die X3360 ook voor zo'n mooie prijs bij Zercom maar ook die weet niet wanneer die komt dus ja of je er ook iets aan hebt om het voor die prijs te krijgen is weer een ander verhaal natuurlijk. ;)

Maar ik hoop voor je dat ie er snel is.
Misschien doe je er ook verstandig aan om gewoon de X3350 te gaan bestellen als je wat minder lang wilt wachten. :)

@ R-O-Y: Het kan ook gewoon de heb zijn en/of dat ie wat zuiniger in gebruik is bijv.
Zelf wil ik er ook wel eens een stukje mee OCen hoor. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkervis
Goed,

Het advies van -The_Mask- maar opgevolgd. Geheugen op 2v. Timing naar 6 6 6 18. Kwam niet eens tot het ctrl-alt-del scherm. Timing weer op auto. Werkt nu wel. Geheugen dus ook op 450. Knap voor budget geheugen.
De meeste Orthos testen gaan redelijk snel de mist in op 450. De stressCPU test draait echter nu al 45 min 100%, op 3,6GHZ. Max temp volgens "real temp" is 68 graden volgens "speedfan" 72 en volgens Asus AI 65 graden.
De processor is nog niet gelapt dus daar kan zo 5 graden af.

Ook even gespeeld met de Asus AI suite. Wat een bagger. Kan ik in Windows de BIOS instellen en daarna een reboot doen. Stel ik het zelf wel direct in de bios in.

Behalve het voltage van het geheugen helemaal niks aangepast! (Wel de FSB op 450 natuurlijk!)
Afbeeldingslocatie: http://www.zweg.com/dump/photo/Op3600.jpg

Conclusie.
De X3350 overclocked al een nieuwe. Combineer het met snel geheugen en of gebruik een MB wat de FSB en de geheugen snelheid beter kan scheiden.
Ik ga weer terug naar 400Mhz. Meer dan snel genoeg, en als ik dan 100% draai, draait de CPU ventilator niet op maximale (herrie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 15:39:
@ Zenix: Ja ik krijg die X3360 ook voor zo'n mooie prijs bij Zercom maar ook die weet niet wanneer die komt dus ja of je er ook iets aan hebt om het voor die prijs te krijgen is weer een ander verhaal natuurlijk. ;)
Heeft Zercom dat echt zwart op wit gezegd? Ondanks dat er bij de status nog steed staat vermeld dat de bestelling geaccepteerd is heb ik geen bericht gehad dat ik hem daardwerkelijk krijg. Alleen een bericht dat 'ie niet leverbaar is, wat eigenlijk neerkomt op hetzelfde..
Maar ik hoop voor je dat ie er snel is.
Misschien doe je er ook verstandig aan om gewoon de X3350 te gaan bestellen als je wat minder lang wilt wachten. :)

@ R-O-Y: Het kan ook gewoon de heb zijn en/of dat ie wat zuiniger in gebruik is bijv.
Zelf wil ik er ook wel eens een stukje mee OCen hoor. :+
Vergeet ook niet dat de nieuwe QC een flink stuk meer cache aan boord heeft en de processor gewoon een nieuwe generatie is, dus niet alleen zuiniger en daardoor koeler, maar ook slimmer ontworpen waardoor er in combinatie met de vergrote cache toch weer wat snelheidswinst te behalen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Extreme smell schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:48:
Ik heb een email gestuurd naar 4launch om te vragen of het sneller is om mijn bestelling van de Q9450 in een X3350 te veranderen aangezien daar ook staat dat ie binnen 10 dagen te leveren is, maar mischien is ie wel weer uitverkocht en kan ik net zo goed op de Q9450 wachten. En ik ben ook wel benieuwd of zo'n X3350 op mijn Striker II formula gaat werken (780i)
Ik heb inmiddels in ieder geval dit kunnen vinden. Een X3350 op een 780i chipset (welliswaar van EVGA), maar het lijkt me dus dat de 780i chipset zelf er geen problemen mee heeft. Klinkt hoopvol. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JazzySOB schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 16:25:
Heeft Zercom dat echt zwart op wit gezegd? Ondanks dat er bij de status nog steed staat vermeld dat de bestelling geaccepteerd is heb ik geen bericht gehad dat ik hem daardwerkelijk krijg. Alleen een bericht dat 'ie niet leverbaar is, wat eigenlijk neerkomt op hetzelfde..
Nou ja, ik heb wel al 2 mailtjes gestuurd (na dat ik de order al had lopen) met betrekking tot de leverbaarheid van die CPU enzo.

Maar ik weet nog niet of ik ze daar wel aan ga houden want ik heb geen zin om nog 2 maanden te wachten ofzo. ;)
JazzySOB schreef:
Vergeet ook niet dat de nieuwe QC een flink stuk meer cache aan boord heeft en de processor gewoon een nieuwe generatie is, dus niet alleen zuiniger en daardoor koeler, maar ook slimmer ontworpen waardoor er in combinatie met de vergrote cache toch weer wat snelheidswinst te behalen valt.
Dat klopt wel dat ze een stuk meer aan cache hebben, alleen niet bij elke applicatie komt dat tot z'n recht helaas.
Daarbij hebben ze ook een iets uitgebreidere instructie set die ook nog wel eens voor wat winst kan zorgen bij wat applicaties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PesaH
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11-2020

PesaH

Holy Cow!

Chadi schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 14:43:
[...]

Vreemd :/

@mr_attitude Thx :) Maar ja nog geen antwoord gehad van Salland wanneer die X3550 binnen komt . Geheugen al besteld bij alternate. Dus nu nog de rest bij salland.
Hmmm, dit bevreemd mij. Aangezien de X3350 een verwachte levertijd heeft van 1 tot 5 werkdagen volgens de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PesaH schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 18:56:
Hmmm, dit bevreemd mij. Aangezien de X3350 een verwachte levertijd heeft van 1 tot 5 werkdagen volgens de site...
Mij bevreemd dat niet zo zeer, aangezien dat o.a. gebaseerd wordt op eerdere leveringen, nu is het zo zoals je al eerder in het topic hebt kunnen lezen er in ieder geval 1 levering is geweest en ook binnen 1 - 5 dagen. ;)

Dus het kan best zo zijn dat het nu wat langer duurt hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Laatst online: 03-09 15:36
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 14:27:
[...]

Ik zou één van deze uitkiezen:
Cooler Master GeminII (moeten nog wel 2 fans bij)
Nexus Technology HOC-9000
Noctua NH-U12P
Scythe Mugen (Infinity)
Thermalright Ultra-120 Extreme Aluminium (moet nog een fan bij)
Thermaltake Big Typhoon 120 VX
Tuniq Tower 120 LFB

Dan heb je toch wel de beste van de luchtcoolers te pakken kijk alleen wel of de coolers in je case passen. }:O
Deze wordt altijd vergeten in het lijstje met beste koelers (ik heb de red scopion editie in bestelling staan bij salland).
Xigmatech HDT-S1283
http://www.frostytech.com...cfm?articleid=2233&page=5
http://shop.freezinghardw...Pagina=00003&i=4773&c=157
http://www.xigmatek.com/product/air-hdts1283.php
http://www.salland.eu/?re...productinfo.php?pid=46044
http://www.bouweenpc.nl/review/98

[ Voor 3% gewijzigd door luckyjan op 06-04-2008 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PesaH
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11-2020

PesaH

Holy Cow!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:12:
[...]

Mij bevreemd dat niet zo zeer, aangezien dat o.a. gebaseerd wordt op eerdere leveringen, nu is het zo zoals je al eerder in het topic hebt kunnen lezen er in ieder geval 1 levering is geweest en ook binnen 1 - 5 dagen. ;)

Dus het kan best zo zijn dat het nu wat langer duurt hoor. :)
We zullen zien. Ik moet toch waarschijnlijk het langst wachten op mijn S1... :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Ik zit nu te twijfelen ES Q9550 of de X3350 nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Chadi schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:07:
Als die Q9550 net zo duur is, zou ik voor die gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Laatst online: 11-09 13:19
weet iemand toevallig of de Xeon 3350 op een Asus Striker II Formula ( 780i) werkt? Kan het nergens vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Alle S775 Xeons werken op mobo's die de 'gewone' dual/quad-core intel's ondersteunen. Dus kort geantwoord ja het werkt. Ik ben iig nog niemand tegen gekomen waarbij zijn xeon niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Het enige punt is dat bijna iedereen die een xeon heeft draaien op een consumenten moederbord, het gaat om intel chipsets. Ik heb tot nog toe maar 1 geval kunnen vinden van een xeon op een nvidia 780i chipset, en dat was op een bordje van EVGA. Ik ben zelf ook heel erg benieuwd of het gaat werken op een Striker II Formula, aangezien ik dat moederbord overmorgen verwacht binnen te krijgen. Als ik dan nog nergens er iets over heb kunnen vinden, ga ik zelf wel een xeon bestellen en kijken of het werkt. Mocht het niet zo zijn, kan ik volgens mij die xeon makkelijk genoeg wel weer kwijt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gurneyhck schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:54:
Als die Q9550 net zo duur is, zou ik voor die gaan...
Kan je dit motiveren?

Ik zou juist voor de Xeon gaan. Mogelijk heeft deze:

- betere koeler
- beter getest
- betere support

Ik zeg duidelijk mogelijk, in het verleden was dit (wel eens) zo volgens mij, maar Xeon heeft sowieso geen nadeel (en klinkt nog stoerder ook). En stikkertje is gaver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:03:
[...]

Kan je dit motiveren?

Ik zou juist voor de Xeon gaan. Mogelijk heeft deze:

- betere koeler
- beter getest
- betere support

Ik zeg duidelijk mogelijk, in het verleden was dit (wel eens) zo volgens mij, maar Xeon heeft sowieso geen nadeel (en klinkt nog stoerder ook). En stikkertje is gaver.
Support als garantie... lijkt mij geen reden. Want op een gewone Q9550 heb je drie jaar garantie, meer dan zat voor een tweaker. Over 3 jaar zijn die dingen sowieso nog maar 30 euro waard.
Beter getest, klopt...
Betere koeler: geen idee. Maar ik nam maar gemakshalve aan dat men toch een 3rd party koeler gebruikt, die bij een goede keuze stukken beter zijn dan de boxed koeler.

Maar hoofreden dat ik dan voor de Q9550 zou gaan is dat deze standaard hoger geclockt is èn een halve multiplier meer heeft. Dus makkelijker en/of hoger over te clocken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Bubbles schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:18:
Het enige punt is dat bijna iedereen die een xeon heeft draaien op een consumenten moederbord, het gaat om intel chipsets. Ik heb tot nog toe maar 1 geval kunnen vinden van een xeon op een nvidia 780i chipset, en dat was op een bordje van EVGA. Ik ben zelf ook heel erg benieuwd of het gaat werken op een Striker II Formula, aangezien ik dat moederbord overmorgen verwacht binnen te krijgen. Als ik dan nog nergens er iets over heb kunnen vinden, ga ik zelf wel een xeon bestellen en kijken of het werkt. Mocht het niet zo zijn, kan ik volgens mij die xeon makkelijk genoeg wel weer kwijt. :)
Of gewoon terugsturen binnen 8 dagen :)
Wet koop op afstand.

Maar ik kan je verzekeren dat die xeon echt wel gaat werken hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Chadi schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:07:
Is die ES Q9550 toevallig een C0-stepping? Een nieuwe X3350 is volgens mij een C1-stepping.

Overigens heeft de Xeon 24 maanden garantie en een C2Q 36 maanden garantie.
En een ES heeft ws geen garantie :| maar wel een hogere multiplier 8)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bitshape schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:52:
Is die ES Q9550 toevallig een C0-stepping? Een nieuwe X3350 is volgens mij een C1-stepping.

Overigens heeft de Xeon 24 maanden garantie en een C2Q 36 maanden garantie.
En een ES heeft ws geen garantie :| maar wel een hogere multiplier 8)
Precies op een ES zit geen garantie. ;)
Dus daar hoef je het ook niet voor te doen.

Een hogere (eventueel unlocked) multiplier is ook niet altijd meer het geval hoor, maar die ES wordt wel hand picked.
Wat dus meestal wel garant staat voor aardig OCen. 8)

De nieuwe batch X3350 is idd C1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Picard
Wat zou het verschil zijn tussen de C0 en de C1? Ik kan me herinneren dat een latere revisie van de q6600 bijvoorbeeld een stuk minder warm werd...

edit:
@William: Thanks! C1 is dus een kleine bugfix release

[ Voor 19% gewijzigd door Alex Picard op 07-04-2008 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

klik
en

klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkervis
Als je documenten van de X3000 serie en de 9000 serie vergelijkt zijn er dus toch een paar verschillen. De fout die met de C1 stepping voor de 9000 is opgelost komt in de Xeon versie niet voor. Mogelijk dat deze toch net iets secuurder worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Gurneyhck schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:30:
[...]

Of gewoon terugsturen binnen 8 dagen :)
Wet koop op afstand.

Maar ik kan je verzekeren dat die xeon echt wel gaat werken hoor :)
Je spreekt uit eigen ervaring? Of heb je een bron?

Ik verwacht wel dat het gaat werken. De chipset kan het in ieder geval aan, dat is een ding waar ik wel zeker van ben (iemand heeft het werkend op het EVGA bordje met de 780i chipset). Het kan hooguit stuk lopen op de bios die de Xeon niet correct zou herkennen, en in het ergste geval me de vinger geeft en dienst weigert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

Om nog even tussendoor te komen:

Hoe is het ondertussen gesteld met de webshops die moeilijk deden/doen? Zijn ze uiteindelijk wel bereid geweest om de X3360 voor het bestelde bedrag te leveren of niet?

Voordat iedereen hier gaat antwoorden: ik heb een topic aangemaakt in het shopping forum, dus gelieven daar alle reply's posten zodat dit topic ontopic blijft.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Zijn er al meer mensen die een X3350 of X3360 hebben ontvangen? Mijne is nog steeds niet geleverd door salland :(
Ben iig erg benieuwd naar meer ervaringen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0M3G4
  • Laatst online: 31-07 11:20
Ik heb via Azerty vernomen dat de levering van de X3360 en de Q9550 nog tot zeker eind april zal duren, en zelfs dit konden ze niet met zekerheid garanderen.. denk dat hetzelfde geldt voor Salland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Een vriend van me is ook op zoek gegaan naar een Quad en kwam via marktplaats hierop. Ik weet niet of het een echte ES Q9550 is . Die van mij heb ik nog niet opgehaald uit Amersfoort om te testen.

Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/5321/q9590qb1.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
0M3G4 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:11:
Ik heb via Azerty vernomen dat de levering van de X3360 en de Q9550 nog tot zeker eind april zal duren, en zelfs dit konden ze niet met zekerheid garanderen.. denk dat hetzelfde geldt voor Salland.
Hebben ze ook nog een rede gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:33
0M3G4 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:11:
hier de xeon e3110 die ik vandaag heb ontvangen

jejeh in "xeon 3110 \[ wat heeft ie in zijn mars ]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0M3G4
  • Laatst online: 31-07 11:20
FiXeR.nl schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:58:
[...]

Hebben ze ook nog een rede gegeven?
nope, helaas.. ik heb maar een Q6600 besteld voor in de tussentijd want ik zie het nog wel mei worden voordat die dingen leverbaar zijn, gelukkig kon ik een dealtje sluiten met iemand die hem wil overnemen als hij eindelijk binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:44
Ik ben gister ook tot de conclusie gekomen dat ik beter een Q6600 nemen. Ik had al 2 maanden een Q9450 in bestelling, maar de rest van mijn pc heb ik binnen. Het zou zo nog heel lang kunnen duren voor ze eens binnen komen. Ik zie over een half jaar ofzo wel of ie dan goed levervaar is en dan ruil ik hem misschien om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Ik heb Azerty gisteren even gemaild over de X3360, het antwoord:

Beste SayWhatAgain!,

De verwachting voor de processor is dat dit begin mei wordt, echter durven wij dit niet met zekerheid te zeggen.
Wij vertrouwen er op u voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Janben Welleweerd
Verkoop

Nou ja, ik heb geen haast. Kan ik na ruim een jaar eens kijken hoe goed m'n E6600 wil overklokken.
Ik wil nog wel een maandje wachten voor zo'n mooie prijs (274E).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Maarja, eerst 12 dagen aangeven, vervolgens dat bevestigen en dan een dikke maand uistellen...
Ik hoop niet dat het een Duke Nukem Forever CPU wordt. :X

[ Voor 23% gewijzigd door FiXeR.nl op 08-04-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draxzz
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-08 13:59
Ik heb al verschillende fora gelezen over de Q9450 vs de X3350, erg interessant allemaal. Ik vroeg me af of iemand al meer heeft gelezen over eventuele stabiliteitsproblemen van Xeon processors? Op deze website wordt dat namelijk gesuggereerd. Ik vraag me af of dit werkelijk van toepassing is. Onderstaand het stukje tekst waar ik het over heb.
The minor current requirement should not be an issue in my opion, but the missing SLEEP states pins in X3350 could result in some stability issues as well, since those pins are reserved in X3350 and reserved pins in general requires a static reference voltage or simply unconnected. But on a board build for workstations specifically, those pins may change states as the processor goes into and comes out of sleep state.
Misschien dat iemand hier meer over kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Gurneyhck schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:07:
Zijn er al meer mensen die een X3350 of X3360 hebben ontvangen? Mijne is nog steeds niet geleverd door salland :(
Ben iig erg benieuwd naar meer ervaringen! :)
Ik hoor ook maar niets van Salland. Mijn order staat bij levertijd al drie dagen lang op "Wacht op update" terwijl de X3350 in de prijslijst op blauw blijft staan en gewoon binnen vijf dagen leverbaar is. Die (prijs)lijst wordt kennelijk wel regelmatig geupdate omdat er vandaag één (ander) artikel geel is geworden, dus ik had wel een mailtje verwacht met een update. Normaal zijn ze altijd heel secuur en vlot met het geven van een update maar deze keer doodse stilte..

En Zercom heeft nu definitief mijn bestelling van de X3360 geannuleerd..

Wat is er toch met die Penryns aan de hand?

[ Voor 7% gewijzigd door Tranquility op 08-04-2008 18:34 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de zogenaamde 'welke moet ik nemen?' of 'waar kan ik 'm kopen?'-vragen. Tevens zijn replies met 'ik heb 'm besteld!' en 'ik heb nu deze PC gekocht!!' nogal nutteloos, dit soort replies worden dus gewoon verwijderd.