Ok, ben nu met CP in de clinch om het goed waarvoor ik betaald heb, waarvan zij de order
aanvaard hebben, uitgeleverd te krijgen. Ben benieuwd of het gaat lukken. Mijn bankrekening nummer krijgen ze voorlopig nog niet...
Chronologische lijst met gebeurtenissen:
26/03 order ingevoerd, order doorgevoerd, betaling mislukt
26/03 order bevestigd met een mail (
eerste mogelijkheid om foute prijs te herkennen)
27/03 mail ontvangen met mededeling dat de betaling niet goed was gegaan, met een link om betaling alsnog te doen, heb ik direkt gedaan, mijn kant van het verhaal is geregeld. (
tweede mogelijkheid om te zien dat de prijs niet juist zou zijn)
27/03 mail ontvangen met
aanvaarding van de order (
derde mogelijkheid om te zien dat de prijs niet juist zou zijn)
27/03 mail ontvangen met betalings bevestiging (
vierde mogelijkheid om te zien dat de prijs niet juist zou zijn)
31/03 mail ontvangen met mededeling dat de prijs niet juist was, en of ik even extra wilde betalen of mijn rekening nummer wilde geven voor terugstorting
31/03 order van CentralPoint's kant eenzijdig ge-annuleerd (niets over gemeld naar mij toe!)
31/03 mail beantwoord dat de aanbieding en koop gewoon rechtsgeldig is en ik verwacht dat de order gewoon uitgeleverd wordt
01/04 mail ontvangen dat het ze spijt dat de prijs omhoog is gegaan met nogmaals verzoek om rekeningnummer
01/04 mail gestuurd dat het mij niet spijt en ik na aanvaarding van de order gewoon de uitlevering volgens de koopovereenkomst verwacht
02/04 mail ontvangen dat het ze spijt dat de prijs omhoog is gegaan met nogmaals het verzoek om rekeningnummer en verwijzing naar algemene voorwaarden van CentralPoint
02/04 mail gestuurd met de mededeling dat de wet op dit punt duidelijk is, en dat de algemene voorwaarden de wet niet vervangt...
Het feit dat het product al geruime tijd voor mijn bestelling op de site stond voor die prijs maakt de zaak volgens mij alleen maar sterker naar deze kant toe. Zij kunnen nu niet zeggen dat het aanbod niet een geldig aanbod was... Daar hadden ze veel eerder mee moeten komen, zeg maar een dag of twee na plaatsing op de site. Als consument mag je er vanuit gaan dat de prijs op de site een geldig aanbod is als deze al een week aanwezig is, anders kunnen ze de hele site wel opdoeken.
[
Voor 11% gewijzigd door
Gé Brander op 02-04-2008 22:52
]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!