i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Dat denk ik ook. Minstens 5 shops hadden de verkeerde prijs, soms in combinatie met verwarrende specs. Dat is echt geen toeval. Het is kwalijk dat die fout zo lang onopgemerkt bleef, maar nog veel kwalijker dat ze er nu allemaal onderuit proberen te komen met vage smoesjes. Wees dan eerlijk en geef gewoon toe dat er fouten zijn gemaakt, maar ga niet lopen roepen dat de CPU EOL is oid...luckyjan schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:12:
In dit geval zal de groothandel die al die shops van processors voorzien wel de fout hebben gemaakt aangezien er een heleboel een lage prijs hadden.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Als zij misbruik maken van hun positie kun jij dat ook.
Edit: Ik weet wel zeker dat ze hier meekijken, en ze weten ook donders goed wat hun recht is en dat ze die moeten leveren. Anders stuur je gewoon ze een linkje dat ze eens kunnen zien dat ze niet zomaar moeten gaan liegen over van alles en nog wat.
Azerty = Goed, regelt alles prima. Dat is tenminste service!
4Launch = Leugenaars

Central Point = Kennen hun recht nog niet zo goed, dus lees dit topic eens!
Zercom = (Vul maar in, maar Zercom kennende verzinnen ze vast wel iets goeds
[ Voor 66% gewijzigd door FiXeR.nl op 31-03-2008 21:28 ]
Beste Jan,
Indien de levertijdindicator bij een product blauw is dan gaat het om een
pre-order product. Het is een nieuw product waarvan nog geen eerdere levering
geweest is. Onze leverancier wacht op de eerste levering vanuit de betreffende
fabrikant. Wij verwachten de eerste levering in de komende weken.
Als u nog vragen heeft verneem ik deze graag van u.
Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Gijs xxxx
4Launch
Afdeling Sales
edit:
Ben benieuwd of die van Azerty echt geleverd gaan worden voor die prijs.
[ Voor 6% gewijzigd door luckyjan op 31-03-2008 21:29 ]
Vanwege een prijsstijging?????? WTF! dan bereken je die prijsstijging in je niewe bestellingen. Ik ben behoorlijk pist hierover. Ik weet nu niet wat de beste vervolg stap is. Zeker is wel dat ik dit NIET accepteer!
Heb ik reeds gedaan: KLIK!albatross schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:21:
Tip: misschien zou iemand eens een shop-review moeten schrijven.
Inderdaad. Maar "misbruik" zou ik het, van de kant van de koper, stellig niet wllen noemen. De Q9550 is, in alle opzichten, volledig gelijkwaardig aan de X3360. Als, in een parallel universum, de X3360 dus ineens EOL is, dun kunnen ze je netjes de Q9550 aanbieden.FiXeR.nl schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:24:
Ik zou zeggen, vraag om een verglijkbaar of beter product. (Q9550 of QX9650)
Als zij misbruik maken van hun positie kun jij dat ook.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Verwijderd
Ik ben benieuwd wat er gebeuren gaat.
Als wel iedereen een shopreview invult die een bestelling had gedaan dan zullen ze de eerst komende 3 maanden last hebben van al onze reviews.
Zeker als er een zooitje op een rij staan de eerst komende dagen dan wil je daar toch niets mee te maken hebben als (potentiele) klant lijkt mij zo.
Dat is zeker wel de 'schade' die wij kunnen toebrengen als gedupeerde klanten.
Hieronder een volgens mij goed onderbouwde reactie richting Central Point waarin ik hen allereerst de kans geef om zonder al te veel problemen deze hele zaak op te lossen. Ik heb bewust niet gedreigd of kenbaar gemaakt dat er eventueel via derden geprobeerd wordt om aan ons recht te komen. Graag jullie reactie hierop! Let wel, ik heb deze nog niet verstuurd. Ik denk dat het goed is om allemaal met eenzelfde of zelfs dezelfde reactie kunnen komen!
Geachte heer/mevouw,
Allereerst bedankt voor uw reactie betreffende de bestelling die ik eerder bij uw organisatie geplaatst heb. Ik heb over deze reactie een aantal vragen/opmerkingen.
Ik vind het erg vreemd dat:
- Een geplaatste bestelling door uw organisatie eenzijdig wordt geannuleerd (zie Orderhistorie onder ‘Mijn Account’).
- Een product meer dan 2 weken voor een bepaalde prijs op uw website vermeld staat en dat deze prijs achteraf niet blijkt te kloppen.
- Hetzelfde product op de frontpage van uw website gepromoot wordt als zijnde een aanbieding.
- Ik na de order te hebben geplaatst een orderbevestiging krijg waarin het product en de overeengekomen prijs worden genoemd.
- Ik naar aanleiding van een storing op uw website met betrekking tot iDeal de volgende dag een mail gestuurd krijg met het verzoek alsnog te betalen middels iDeal. Kon in deze mail niet worden aangegeven dat de prijs niet juist was?
- Ik het overeengekomen bedrag na de bestelling direct middels telebankieren heb overgemaakt en hiervan de volgende dag een bevestiging heb ontvangen. Wederom hierbij de vraag, waarom kon toen niet worden aangegeven dat de prijs niet juist was?
Naar aanleiding van bovenstaande punten ga ik er daarom ook van uit dat het annuleren van de order door uw organisatie ongedaan gemaakt wordt en dat alsnog wordt overgegaan tot uitleveren van de order tegen de overeengekomen prijs.
Graag ontvang ik uw reactie.
Met vriendelijke groet,
[ Voor 3% gewijzigd door Postmen op 31-03-2008 21:45 ]
Inderdaad, shop-reviews zijn er voor afgehandelde zaken (of wanneer er, na een redelijke termijn, geen verdere afhandeling meer valt te verwachten). Het is dus goed om ze even de kans te geven om te reageren en te kijken of ze bereid zijn iets voor je te doen. Mocht dan blijken dat er, van hun kant, duidelijk niks meer te verwachten valt, dan zou ik zeker niet schromen om mijn relaas te doen in een shop-review.Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:43:
Ik wacht nog heel even met een shop review invullen.![]()
Ik ben benieuwd wat er gebeuren gaat.
Als wel iedereen een shopreview invult die een bestelling had gedaan dan zullen ze de eerst komende 3 maanden last hebben van al onze reviews.![]()
Zeker als er een zooitje op een rij staan de eerst komende dagen dan wil je daar toch niets mee te maken hebben als (potentiele) klant lijkt mij zo.
Dat is zeker wel de 'schade' die wij kunnen toebrengen als gedupeerde klanten.
EDIT: Overigens, om nou niet direct zout op alle slakken te gooien, maar ik wil dit toch niet aanmerken als moedwillige 'schade' die wij hen aan zouden doen (wat laakbaar is); eerder wil ik het omdraaien: dat ons 'geschaad' vertrouwen gewoon, op een natuurlijk weg, zijn weerslag zal vinden in shop-reviews.
[ Voor 13% gewijzigd door albatross op 31-03-2008 21:55 ]
Verwijderd
Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje flauw dat er nu allemaal negatieve shopreviews ingevuld gaan worden. De betreffende webshops nemen prijzen van groothandels over en daar is wat misgegaan. Ik heb (naast bovenstaande post) in de 3e post van dit topic al aangegeven dat de prijs waarschijnlijk fout was. Was redelijk duidelijk lijkt me (met inachtneming van de inkoopprijs van meer dan 500 dollar).Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:27:
Ik moet de eerste nog zien die deze proc (de 3360) uiteindelijk onder de 300 euro gaat krijgen...
Ik denk dat (web)shops echt geen mensen voor +/- 150 euro (per proc) gaan sponsoren omdat dat ze misschien geen slechte naam oplevert. Natuurlijk, als ze weten dat ze die ene persoon die veel stampij gaat trappen daarmee rustig kunnen houden, dan zullen ze het wel doen. Maar dat weten ze i.h.a. niet (welke persoon dat is). Waarschijnlijk lezen hier ook meer mensen mee dan er reageren en die hebben wellicht ook besteld...
Ik heb ook bij 4Launch de X3360 besteld (samen met een ander product).FiXeR.nl schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:24:
4Launch = Leugenaars, daar bestel ik dus niks meer!
De status van mijn bestelling is van 'ontvangen' via 'in behandeling [= Uw bestelling is gecontroleerd en in behandeling]' naar 'betaald [=De betaling voor uw bestelling is ontvangen en verwerkt]' gegaan.
Dus geen bericht ontvangen over annulereren, EOL, of wat dan ook....
[edit ivm typo's]
[ Voor 6% gewijzigd door Bolleke op 31-03-2008 21:58 ]
Die verantwoordelijkheid ligt volledig bij hen. Als zij kiezen voor een geautomatiseerde bestelling en koppeling is dat volledig hun verantwoordelijkheid. En zeker als ze daar op hun voorpagina mee lopen te stunten!Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:51:
Ik quote mezelf even:
[...]
Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje flauw dat er nu allemaal negatieve shopreviews ingevuld gaan worden. De betreffende webshops nemen prijzen van groothandels over en daar is wat misgegaan. Ik heb (naast bovenstaande post) in de 3e post van dit topic al aangegeven dat de prijs waarschijnlijk fout was. Was redelijk duidelijk lijkt me (met inachtneming van de inkoopprijs van meer dan 500 dollar).
Dat "allemaal" valt nog wel mee hoor, ik ben zover ik kan zien de enige met een review. Die heb ik bovendien gewijzigd in "voldoende" omdat ik ze eerst de gelegenheid wil geven om tot een voor beide bevredigende oplossing te komen.. Ik wil ze niet meteen in een kwaad daglicht zetten. Dus nog even niks negatiefs en eerst maar eens kijken of er een redelijke oplossing mogelijk is.Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:51:
Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje flauw dat er nu allemaal negatieve shopreviews ingevuld gaan worden. De betreffende webshops nemen prijzen van groothandels over en daar is wat misgegaan. Ik heb (naast bovenstaande post) in de 3e post van dit topic al aangegeven dat de prijs waarschijnlijk fout was. Was redelijk duidelijk lijkt me (met inachtneming van de inkoopprijs van meer dan 500 dollar).
Zie wat dat beteft ook even mijn EDIT hierboven.Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:51:
Ik quote mezelf even:
[...]
In het geval van 4launch, zaten ze de klant gewoon glashard voor te liegen met hun EOL verhaal. Dat heeft niets meer met een prijsstelling te maken.
Overigens, met een inkoopprijs van $500, is het dan zo onredelijk, wanneer Central Point loopt te stunten met een prijs van E300, dat de klant denkt dat die prijs echt is? Absoluut niet! 500 x 0.7 (dollar -> euro) = 350. Dan is een stunt van E300 dus helemaal geen absurd laag bedrag waarvan iedereen zou moeten kunnen weten dat het niet klopt (zoals dat verhaal van de big-screen TV voor 99 euro, wat eigenlijk 999 euro was).
Bovendien, gezien de historie van Intel, is zulke marketing geheel conform hoe ze het laatste twee jaar te werk zijn gegaan: 'vergelijkbare' CPUs die, in prijs, kunstmatig hooggehouden werden ten opziche van de nieuwe lijn, die dan plots voor bijna de helft te krijgen was. Het is totaal onbillijk om van potentiele kopers te verwachten dat ze zulk een precies inzicht hebben in de dag-tot-dag prijsstellingen van Intel. Zelfs van tweakers kan zo'n precies inzicht niet redelijkwijs verwacht worden. Temeer daar deze tweaker dus -- exact wat volgens de wet van hem verwacht mag worden -- op eigen onderzoek uitgegaan is en op andere sites vergelijkbare prijzen vond -- en dat twee weken lang!
Dat is misschien nog wel beter ja, eerst een 'rustige mail' sturen. Ik vind het opzich ook wel een prima idee om gewoon allemaal dezelfde mail (deze van postmen dus) richting CP te zenden. Who is in?Postmen schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:44:
Heren en misschien dames?
Hieronder een volgens mij goed onderbouwde reactie richting Central Point waarin ik hen allereerst de kans geef om zonder al te veel problemen deze hele zaak op te lossen. Ik heb bewust niet gedreigd of kenbaar gemaakt dat er eventueel via derden geprobeerd wordt om aan ons recht te komen. Graag jullie reactie hierop! Let wel, ik heb deze nog niet verstuurd. Ik denk dat het goed is om allemaal met eenzelfde of zelfs dezelfde reactie kunnen komen!
Geachte heer/mevouw,
Allereerst bedankt voor uw reactie betreffende de bestelling die ik eerder bij uw organisatie geplaatst heb. Ik heb over deze reactie een aantal vragen/opmerkingen.
- Een geplaatste bestelling door uw organisatie eenzijdig wordt geannuleerd (zie Orderhistorie onder ‘Mijn Account’).
- Een product meer dan 2 weken voor een bepaalde prijs op uw website vermeld staat en dat deze prijs achteraf niet blijkt te kloppen.
- Hetzelfde product op de frontpage van uw website gepromoot wordt als zijnde een aanbieding.
- Ik na de order te hebben geplaatst een orderbevestiging krijg waarin het product en de overeengekomen prijs worden genoemd.
- Ik naar aanleiding van een storing op uw website met betrekking tot iDeal de volgende dag een mail gestuurd krijg met het verzoek alsnog te betalen middels iDeal. Kon in deze mail niet worden aangegeven dat de prijs niet juist was?
- Ik het overeengekomen bedrag na de bestelling direct middels telebankieren heb overgemaakt en hiervan de volgende dag een bevestiging heb ontvangen. Wederom hierbij de vraag, waarom kon toen niet worden aangegeven dat de prijs niet juist was?
Naar aanleiding van bovenstaande punten ga ik er daarom ook van uit dat het annuleren van de order door uw organisatie ongedaan gemaakt wordt en dat alsnog wordt overgegaan tot uitleveren van de order tegen de overeengekomen prijs.
Met vriendelijke groet,
Ik ben ook voor een, in eerste aanleg, rustige afhandeling. Gewoon goed, naar redelijkheid en billijkheid, ze de kans geven de zaak op te lossen. Ook 4launch heeft klaarblijkelijk het EOL verhaal laten varen, dus het schot is er zeker nog niet uit.Gurneyhck schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:34:
[...]
Dat is misschien nog wel beter ja, eerst een 'rustige mail' sturen. Ik vind het opzich ook wel een prima idee om gewoon allemaal dezelfde mail (deze van postmen dus) richting CP te zenden. Who is in?
Verwijderd
Het zal toch zeker wel een goed signaal geven als een hoop mensen precies dezelfde tekst sturen, wel met eigen naam, adres gegevens & ordernummer natuurlijk.
Ik heb gevraagd de Q9550 i.p.v. de X3360 te leveren voor dezelfde prijs en anders eventueel de langzamere X3350, maar dan wel voor een lager bedrag dan die in hun lijst staat omdat die net zo hoog was als de X3360.
Ben benieuwd naar hun antwoord.
Prima brief.Gurneyhck schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:34:
[...]
Dit is iets wat heel veel gebeurt met winkels die stunten met merkproducten. Volgens mij heeft Intel gewoon de levering stopgezet om te voorkomen dat de processoren onder de 'advies' prijs geleverd gaan worden.Tachyon schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:21:
[...]
Dat denk ik ook. Minstens 5 shops hadden de verkeerde prijs, soms in combinatie met verwarrende specs. Dat is echt geen toeval. Het is kwalijk dat die fout zo lang onopgemerkt bleef, maar nog veel kwalijker dat ze er nu allemaal onderuit proberen te komen met vage smoesjes. Wees dan eerlijk en geef gewoon toe dat er fouten zijn gemaakt, maar ga niet lopen roepen dat de CPU EOL is oid...
Ik wil wel meedoen al heb ik ze al wel in een eerste reactie laten weten niet akkoord te gaan met de annulering van de overeenkomst.Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:41:
Lijkt mij een prima mail(idee).![]()
Het zal toch zeker wel een goed signaal geven als een hoop mensen precies dezelfde tekst sturen, wel met eigen naam, adres gegevens & ordernummer natuurlijk.
Ik ben van mening dat als de leverancier een prijs met de shop over een komt dat dan de leverancier moet leveren voor die prijs.
Ik begrijp dat er een hoop legitieme redenen zijn, maar zonder overleg een order annuleren mag toch niet zomaar? Dan zou mooi zijn, want dan kunnen ze dat nu ook doen! (hebben ze dus ook gedaan!) Probleem is volgens mij dat ze er onderuit proberen te komen terwijl ze daar het recht niet toe hebben.albatross schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:48:
[...]
Prima brief.Alleen zou ik het bovenste stukje weglaten: winkels hebben, om allerlei legitieme redenen, het recht een order te annuleren. Zo open je, ongewenst, alleen maar een deur tot een oeverloze discussie of ze nou wel of niet, in het algemeen, een order mogen annuleren (een discussie die je dan ook nog eens verliest). M.a.w.: geef ze geen houvast om de zaak af te leiden.
Overigens vind ik het absoluut belangrijk om eerst aan te geven dat we het er niet mee eens zijn. Laat ze maar met een oplossing komen die ik (wij) kunnen en willen accepteren. Die kans wil ik ze absoluut geven. Ik heb absoluut begrip voor de ontstane situatie daar, maar het is een fout van hun kant en daar wil ik niet voor opdraaien! Pas als zij geen bevredigende oplossing bieden wil ik het hogerop spelen!
(edit) Misschien ook handig om aan te geven in de brief dat we onderling contact hebben en een belangenvereniging hebben opgezet?
[ Voor 5% gewijzigd door Postmen op 31-03-2008 23:19 ]
Maarja je hebt altijd mensen die niet snappen hoe het er bij de meeste webshops aan toe gaatJazzySOB schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:17:
[...]
Ik had uiteraard een reaktie teruggemaild:
Beste mensen van 4Launch,
Hoe kan deze processor "end of life" zijn?
Het is juist een nieuwe processor die binnen een aantal dagen/weken uitkomt en/of al uit is.
Het is dus 100% zeker dat Intel deze gewoon produceert en kan leveren.
Vergissinkje?
Mvg,
[...]
Vervolgens kreeg ik als antwoord:
[...]
Ja ja, de leverancier die er helaas niet meer kan "aankomen" wat een onzin. Ze kunnen blijkbaar wel aan een de X3350 "aankomen" die nog wel in de lijst staat. Erg ongeloofwaardig en onprofessioneel allemaal.
Bij Zercom is de status van mijn bestellling gelukkig nog niet veranderd en blijft deze als "besteld bij de leverancier" staan. Hopelijk hebben die een andere leverancier dan die van 4Launch..

Canon EOS 5D3, EOS 7D2, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, EF 24-70mm f/2.8L II USM, EF 70-200mm f/2.8L IS II USM, EF 100mm f/2.8L IS USM Macro, EF 40mm f/2.8 STM, Tokina 10-17mm Fisheye, Sigma 50mm f/1.4, Manfrotto 504HD+546K, Canon Speedlite 580EXII, 420EX
Laten we daar nog even mee wachten. Als iedereen nu ongeveer jouw voorbeeldbrief mailt naar CP, dan w8en we eerst even hun reactie af. Vervolgens (als we geen bevredigend voorstel krijgen) kunnen we met zijn allen een dreigendere/dringendere brief sturen en vermelden dat we een samenwerkingsverband hebben opgezet.Postmen schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:17:
[...]
Ik begrijp dat er een hoop legitieme redenen zijn, maar zonder overleg een order annuleren mag toch niet zomaar? Dan zou mooi zijn, want dan kunnen ze dat nu ook doen! (hebben ze dus ook gedaan!) Probleem is volgens mij dat ze er onderuit proberen te komen terwijl ze daar het recht niet toe hebben.
Overigens vind ik het absoluut belangrijk om eerst aan te geven dat we het er niet mee eens zijn. Laat ze maar met een oplossing komen die ik (wij) kunnen en willen accepteren. Die kans wil ik ze absoluut geven. Ik heb absoluut begrip voor de ontstane situatie daar, maar het is een fout van hun kant en daar wil ik niet voor opdraaien! Pas als zij geen bevredigende oplossing bieden wil ik het hogerop spelen!
(edit) Misschien ook handig om aan te geven in de brief dat we onderling contact hebben en een belangenvereniging hebben opgezet?![]()
Als het goed is valt het sowieso wel op dat we allemaal dezelfde mail sturen
edit1:
Volgende mail gestuurd:
Geachte heer/mevouw,
Naar aanleiding van bovenstaande punten ga ik er daarom ook van uit dat het annuleren van de order door uw organisatie ongedaan gemaakt wordt en dat alsnog wordt overgegaan tot uitleveren van de order tegen de overeengekomen prijs. Tenslotte hebben we gewoon een rechtsgeldige koopovereenkomst.
Met vriendelijke groet,
Laatste stukje dus iets aangepast omdat ik geen storing had met betalen. En ik heb er bij vermeld dat er een rechtsgeldige koopovereenkomst is gesloten.
Als de rest van ons 'CP-verbond'
Ik ga nu slapen, truste

[ Voor 33% gewijzigd door Gurneyhck op 31-03-2008 23:33 ]
Verwijderd
Exact. En daarom zijn een aantal reacties hier ook wat flauw (zie hieronder).Sdu7cb schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:25:
Dit heeft uiteindelijk weinig met de webshop (in dit geval 4Launch) te maken, maar meer met de leverancier (en uiteindelijk de fabrikant).
De enige manier om hier wat aan te doen is een zaak beginnen tegen de betreffende shop (zou ik zelf niet doen, maar dat is persoonlijk).
Heel kinderachtige post. Jij weet eigenlijk zelf niet wat je moet doen en gaat hier maar wat lopen vissen of je steun en hulp kan krijgen. Je wil de shop een kans geven maar hebt je conclusies al getrokken (m.a.w. je geeft ze helemaal geen kans). "Ik wil er niet voor opdraaien" klinkt alsof je beroofd bent, terwijl je misschien nu geen 100 euro korting krijgt op een proc die je met 2 muisklikken besteld hebt.Postmen schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:17:
Ik begrijp dat er een hoop legitieme redenen zijn, maar zonder overleg een order annuleren mag toch niet zomaar? Dan zou mooi zijn, want dan kunnen ze dat nu ook doen! (hebben ze dus ook gedaan!) Probleem is volgens mij dat ze er onderuit proberen te komen terwijl ze daar het recht niet toe hebben.
(edit) Misschien ook handig om aan te geven in de brief dat we onderling contact hebben en een belangenvereniging hebben opgezet?![]()
Er is een heel groot verschil tussen "(temporarily) out of order" en "End of Life". EOL is een classificatie die alleen de fabrikant kan en mag maken, om aan te geven dat het product niet, en nooit, meer geproduceerd zal worden. Op eigen houtje de X3360 "EOL verklaren", denk maar niet dat Intel dat goedkeurt.Sdu7cb schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:25:
[...]
De status van een product word in de meeste gevallen automatisch doorgestuurd vanuit de leverancier. Dit kan uiteraard handmatig worden aangepast. Dit lijkt me een duidelijk geval van een product dat zeer populair is, zo populair dat de leverancier verwacht dat er niet genoeg kan leveren binnen afzienbare tijd. Om te voorkomen dat er eeuwige pre-orders blijven, hebben ze het product EOL verklaard. Tegen de tijd dat er weer een voorraad is zullen ze het vast wel weer overnieuw aanbieden. Hetzelfde is me eens overkomen met de pre-orders van de 7900gt xxx. Kan gewoon gebeuren, ze kunnen twee dingen doen.. je gewoon heel lang laten wachten totdat het product er eindelijk is.. of het EOL verklaren en minder mensen laten wachten. Dit heeft uiteindelijk weinig met de webshop (in dit geval 4Launch) te maken, maar meer met de leverancier (en uiteindelijk de fabrikant)
Bovendien kun je, een paar posts hierboven, al zien dat 4launch zijn EOL verhaal al ingetrokken heeft.
Waar je vandaan haalt dat ik maar loop te vissen of ik steun kan krijgen? Geen idee, ik kwam dit topic tegen omdat ik al maanden wacht op de Q9450 en voor de zoveelste keer een search deed op Q9450! Ik zag dat dit een leuk alternatief is en heb zodoende deze proc. besteld. Omdat we allemaal met hetzelfde te maken hebben, is het ons goed recht om ook samen te bespreken hoe we hier met de webshop uit kunnen komen. Ik heb die hulp uit dit forum absoluut niet nodig, ik red me wel hoor. Maar het is wel makkelijk!
Wat ik bedoel met kans geven is: Voordat (laat ik dan maar voor mezelf spreken) ik ga lopen dreigen met allerlei partijen als DAS, Kassa, shopsurveys enz. wil ik ze eerst de kans geven om het netjes op te lossen. Dat lijkt me ook niet meer dan normaal en redelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Postmen op 31-03-2008 23:56 ]
Goh, een klant die niet precies weet hoe ie zijn recht moet halen, wat 'kinderachtig' zeg... NOT!!Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:38:
[...]
Heel kinderachtige post. Jij weet eigenlijk zelf niet wat je moet doen en gaat hier maar wat lopen vissen of je steun en hulp kan krijgen.
Bull. Hij schept ruimte voor een bedrijf om met een oplossing te komen, anders dan gewoon de klant ervoor op laten draaien.Je wil de shop een kans geven maar hebt je conclusies al getrokken (m.a.w. je geeft ze helemaal geen kans).
Dus koopovereenkomsten zijn alleen maar geldig als ze door zweet en tranen tot stand gekomen zijn? Je moet maar geen rechten gaan studeren."Ik wil er niet voor opdraaien" klinkt alsof je beroofd bent, terwijl je misschien nu geen 100 euro korting krijgt op een proc die je met 2 muisklikken besteld hebt.
Vanaf het moment dat deze thread gestart is, was het volkomen duidelijk dat de prijs van de X3360 bij sommige shops (waarschijnlijk door een foute prijs in een systeem van een groothandel) veel te laag was, dat is ook de reden dat alle klagers hem besteld hebben!
Sommigen hebben mazzel dat Azerty coulant is, en de rest krijgt gewoon wat iedereen van te voren al aan zag komen: geen X3360 voor de prijs van een X3350.
Ik zou zeggen: maak een mooie brief, verspil er een postzegel aan en laat je humeur er niet al te erg door bederven.
edit> Elke 'tweaker' die de shop-survey gaat lopen vervuilen i.v.m. deze zaak moet zich m.i. DIEP schamen en ik hoop dat er door de crew hard wordt opgetreden tegen dat soort vandalisme.
[ Voor 13% gewijzigd door Rrob op 01-04-2008 00:02 ]
Haha, dat denk je misschien, bel maar eens een leverancier van pc hardware op..en vraag of ze weleens zelf een product EOL hebben gezet... Dit gebeurd echt dagelijks, producten worden door mensen ingevoerd, mensen maken fouten: een dubbel product bijvoorbeeld. 1 van de dubbele mag dan niet meer besteld worden en zal dus weg moeten. Zomaar dit product verwijderen is geen optie, aangezien de gekoppelde bestellingen ook aangetast worden. EOL zetten is hiervoor de uitkomst. Het product blijft behouden, niets word verder aangepast. Ik zeg het nogmaals, eerst weten waar je het over hebt, dan pas met conclusies komen.albatross schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:44:
[...]
Er is een heel groot verschil tussen "(temporarily) out of order" en "End of Life". EOL is een classificatie die alleen de fabrikant kan en mag maken, om aan te geven dat het product niet, en nooit, meer geproduceerd zal worden. Op eigen houtje de X3360 "EOL verklaren", denk maar niet dat Intel dat goedkeurt.Bovendien is een "End Of Life" verklaring niet hetzelfde als de directe onleverbaarheid van een product. Echte "End Of Life" verklaringen, zeker bij een groot bedrijf als Intel, gaan gepaard met ettelijke aankondigings-rondes, een ruim vantevoren bepaalde datums, etc. Die vlieger gaat dus niet op.
Bovendien kun je, een paar posts hierboven, al zien dat 4launch zijn EOL verhaal al ingetrokken heeft.

Canon EOS 5D3, EOS 7D2, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, EF 24-70mm f/2.8L II USM, EF 70-200mm f/2.8L IS II USM, EF 100mm f/2.8L IS USM Macro, EF 40mm f/2.8 STM, Tokina 10-17mm Fisheye, Sigma 50mm f/1.4, Manfrotto 504HD+546K, Canon Speedlite 580EXII, 420EX
Ja, bij een wazig oud routertje of zo. Maar bel jij Intel dan maar eens op, en vraag of ze er okay mee zijn dat 4launch eigenhandig eventjes 1 van hun splinternieuwe, vlaggeschip Xeons op EOL zet. En ik denk dat je het antwoord daarop wel weet.Sdu7cb schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 00:00:
[...]
Haha, dat denk je misschien, bel maar eens een leverancier van pc hardware op..en vraag of ze weleens zelf een product EOL hebben gezet...
Ik merk overigens een trend op, in de laatste serie posts, waarin men zich in allerlei bochten dringt om maar een excuus te vinden voor dat EOL verhaal. Over kinderachtig gesproken. Niet alleen was dat EOL verhaal compleet bull, maar ze hebben het zelf ook al weer ingetrokken (iets wat ook hardnekkig genegeerd schijnt te worden).
Bovendien, grizzlybeer c.s. doen het voorkomen alsof mensen hier bewust een slaatje probeerden te slaan, terwijl zij niets anders deden dan ingaan op een interessante aanbieding, die overigens ook nog eens op verscheidene plaatsen op het web in min of meer dezelfde vorm voorkwam, en waarmee zeker gedurende twee weken geadverteerd werd.
Het leuke is, het ligt enkel aan 1 leverancier, zoals ik al zei: fouten zijn menselijk. Ik heb weleens zaken gedaan met die leverancier en heb een login aldaar, dus kan het zo bekijken. En zoals ik ook al eerder zei: levertijd indicaties (en dus het wel / niet online zijn van producten) komen direct van de leverancier (evenals prijzen (uiteraard na doorberekening)) Als er dus een fout word gemaakt bij de leverancier, zal deze dus vanzelfsprekend ook in de shops doordringen...albatross schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 00:15:
[...]
Ja, bij een wazig oud routertje of zo. Maar bel jij Intel dan maar eens op, en vraag of ze er okay mee zijn dat 4launch eigenhandig eventjes 1 van hun splinternieuwe, vlaggeschip Xeons op EOL zet. En ik denk dat je het antwoord daarop wel weet.
Ik merk overigens een trend op, in de laatste serie posts, waarin men zich in allerlei bochten dringt om maar een excuus te vinden voor dat EOL verhaal. Over kinderachtig gesproken. Niet alleen was dat EOL verhaal compleet bull, maar ze hebben het zelf ook al weer ingetrokken (iets wat ook hardnekkig genegeerd schijnt te worden).
Bovendien, grizzlybeer c.s. doen het voorkomen alsof mensen hier bewust een slaatje probeerden te slaan, terwijl zij niets anders deden dan ingaan op een interessante aanbieding, die overigens ook nog eens op verscheidene plaatsen op het web in min of meer dezelfde vorm voorkwam, en waarmee zeker gedurende twee weken geadverteerd werd.
Het EOL zetten gebeurd btw ehct niet alleen bij lullige dingen, ik heb deze week al enkele nieuwe Phenoms (oa x3) op EOL voorbij zien komen, die hebben waarschijnlijkk maar 1 dag op leverbaar gestaan...
Ik ben het ook wel eens om eerst een wat 'winkel vriendelijkere' mail te sturen.Gurneyhck schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:34:
[...]
Dat is misschien nog wel beter ja, eerst een 'rustige mail' sturen. Ik vind het opzich ook wel een prima idee om gewoon allemaal dezelfde mail (deze van postmen dus) richting CP te zenden. Who is in?
Ben benieuwd hoe ze gaan reageren. We moeten er ook niet al te lang mee wachten denk ik zo.
Als ik kijk bij mijn order geschiedenis staat er dit:
31-03-2008 18:04 Geannuleerd (90)
27-03-2008 10:16 Auto
27-03-2008 10:15 The order is successfully uploaded to ICEorder
27-03-2008 10:08 Wordt verwerkt
27-03-2008 09:47 Wacht op goedkeuring (80)
27-03-2008 09:46 Ogone: Successfully paid
27-03-2008 09:15 New sales order from 80.61.***.***
[ Voor 26% gewijzigd door Sir_G-nius op 01-04-2008 07:44 ]
Ik heb mijn mail al verstuurd richting CP, zie mijn vorige post.Sir_G-nius schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 07:39:
[...]
Ik ben het ook wel eens om eerst een wat 'winkel vriendelijkere' mail te sturen.![]()
Ben benieuwd hoe ze gaan reageren. We moeten er ook niet al te lang mee wachten denk ik zo.
Als ik kijk bij mijn order geschiedenis staat er dit:
31-03-2008 18:04 Geannuleerd (90)
27-03-2008 10:16 Auto
27-03-2008 10:15 The order is successfully uploaded to ICEorder
27-03-2008 10:08 Wordt verwerkt
27-03-2008 09:47 Wacht op goedkeuring (80)
27-03-2008 09:46 Ogone: Successfully paid
27-03-2008 09:15 New sales order from 80.61.***.***
Ik had zelf bij Salland besteld, waar het ding vorige week al op EOL ging. Toen maar een x3350 besteld. Hopen dat deze wel geleverd gaat worden. (is maar 7% trager, dus nog snel genoeg).
Voor we kritische tweakers onder ons, de vraag wie de tussenleverancier is, is zuiver voor het bevredigden van mijn nieuwsgierigheid.
Verwijderd
Ik ben erg benieuwd....
Heb er nu ook net één de deur uit gedaan, hopen dat ze beetje snel reageren en met een passende oplossing komen.Gurneyhck schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:34:
[...]
Ik heb mijn mail al verstuurd richting CP, zie mijn vorige post.
Desnoods wil ik 50 euro bij betalen, maar zeker geen 150 euro..
[ Voor 16% gewijzigd door Xe0eX op 01-04-2008 14:12 ]
Central Point is natuurlijk wat minder groot en kan die schade moeilijk betalen denk ik, ik ben benieuwd waar die mee zullen komen.
Heeft iemand al iets vernomen van Zercom?
Verwijderd
Uhhh wacht hier een quote op de site van CP:FiXeR.nl schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:33:Central Point is natuurlijk wat minder groot en kan die schade moeilijk betalen denk ik, ik ben benieuwd waar die mee zullen komen.
Heeft iemand al iets vernomen van Zercom?
Ik heb dus het idee dat CP die 'schade' ook makkelijk kan hebben.Cijfers
De omzet is van ruim € 1 miljoen in 2002 gestegen naar een omzet van ruim € 29 miljoen in 2007. De verwachte omzet voor 2008 is € 35 miljoen. Het bedrijf maakt vanaf zijn eerste boekjaar winst. In 2007 zijn door Central Point 75.000 orders verwerkt. Het bedrijf heeft meer dan 100.000 klanten met een eigen account. De helft van de klanten is afkomstig uit het Midden- en kleinbedrijf. Er is een gespecialiseerd team voor overheids- en enterprise klanten. De website van Central Point staat met 50.000 unieke bezoekers per dag in de top 6 van best bezochte ICT Hard- en software websites.
Het enige dat ik van Zercom heb vernomen is dat mijn bestelling is geaccepteerd en de CPU in bestelling staat.
Dat had ik niet verwacht van CP, zal wel een multinational zijn ofzo.Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:30:
[...]
Uhhh wacht hier een quote op de site van CP:
[...]
Ik heb dus het idee dat CP die 'schade' ook makkelijk kan hebben.![]()
Het enige dat ik van Zercom heb vernomen is dat mijn bestelling is geaccepteerd en de CPU in bestelling staat.
gelukkig heb ik gisteren er nog 1 bij complus bestelt voor 223 ex BTW.
ben benieuwd hoe die gaan reageren.
ik zal julie ervan op de hoogte houden
FYI:FiXeR.nl schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:33:
Ik ben ook best benieuwd hoe 4Launch zich hieruit gaat lullen.
Zojuist dit gehoord van 4Launch:
Wat anderen ook zal aangaven is het EOL gebeuren dus blijkbaar gewoon een 'administratieve' zaak. En aangezien er niets over een mogelijk foute prijs wordt gezegd, ga ik er van uit dat de X3360 geleverd zal worden voor de prijs zoals die op de website was vermeld (en sommigen al betaald hebben).Beste klant,
U heeft bij ons een bestelling staan voor een X3350 processor. Doordat onze leverancier de productinformatie te vroeg aan ons heeft doorgegeven is het product automatisch online komen te staan. Op verzoek van Intel heeft onze leverancier deze weer offline moeten halen waardoor wij een End of life indicatie voor dit product hebben gekregen.
Dagelijks controleren wij deze orders en mailen deze klanten hierover om teleurstelling te voorkomen. Helaas heeft u dus ten onrechte deze email gekregen omdat dit product dus gewoon nog leverbaar is.
Het enige probleem is nog dat een exacte levertijd is op dit moment nog niet aan te geven. U moet hierbij toch wel denken aan twee tot drie weken aangezien onze leverancier dit product maar mondjesmaat geleverd krijgt.
Nogmaals onze excuses over de End of Life email echter zodra er meer over de levertijd bekend is zullen wij dit direct aan u melden.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Verkoop
4Launch BV
Note: in de mail gaat over de X3350, terwijl ik wel degelijk de X3360 in bestelling heb staan...
Volgens mij loop je nu wel erg hard van stapel en is er nog helemaal niks bevuild. Voor het verder nette bericht (met een niet negatieve beoordeling) die ik in de review heb gezet hoef ik me zeker niet te schamen. Verkeerde info (EOL) geven wat helemaal niet kan is meer om je voor te schamen lijkt mij. En dan een lulverhaal over dat wij als klant hadden moeten weten hoe webshops te werk gaan is natuurlijk je reinste kolder. Alsof wij als klant moeten weten dat dergelijke werkwijzen normaal zijn..Rrob schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:58:
edit> Elke 'tweaker' die de shop-survey gaat lopen vervuilen i.v.m. deze zaak moet zich m.i. DIEP schamen en ik hoop dat er door de crew hard wordt opgetreden tegen dat soort vandalisme.

Maar goed, ik heb (net zoals Bolleke blijkt nu) een nette mail gehad van 4Launch waarbij alles op een misverstand bleek te berusten:
Kan niets anders zeggen dan een keurige mail met een prima uitleg waar ik als klant teminste wat mee kan, afgezien van dat ene foutje dan waarbij de vermelde processor in de brief een X3350 is terwijl dat dus een X3360 moet zijn, dus waarschijnlijk een copy and paste mail zoals die van Bolleke.. Maar in m'n order staat gewoon de juiste CPU vermeld dus dat lijkt me een tikvautjeBeste klant,
U heeft bij ons een bestelling staan voor een X3350 processor. Doordat onze leverancier de productinformatie te vroeg aan ons heeft doorgegeven is het product automatisch online komen te staan. Op verzoek van Intel heeft onze leverancier deze weer offline moeten halen waardoor wij een End of life indicatie voor dit product hebben gekregen.
Dagelijks controleren wij deze orders en mailen deze klanten hierover om teleurstelling te voorkomen. Helaas heeft u dus ten onrechte deze email gekregen omdat dit product dus gewoon nog leverbaar is.
Het enige probleem is nog dat een exacte levertijd is op dit moment nog niet aan te geven. U moet hierbij toch wel denken aan twee tot drie weken aangezien onze leverancier dit product maar mondjesmaat geleverd krijgt.
Nogmaals onze excuses over de End of Life email echter zodra er meer over de levertijd bekend is zullen wij dit direct aan u melden.
Met vriendelijke groet,
[...]
Afdeling Verkoop
4Launch BV
[ Voor 11% gewijzigd door Tranquility op 01-04-2008 21:20 ]
Verwijderd
Daar wordt dus met geen woord over gerept.
Ze hebben het eigenlijk alleen maar over de levertijd en dergelijke.
Ik moet, terugkijkend, zeggen dat ik wel wat erg hard van stapel liep om hun EOL verhaal zo te kraken; kennelijk gebeurt dat, administratief, dus nog al eens. Daarmee zat ik er echt naast. Maar ik was in goed gezelschap, want 4launch schreef zelf eerst:
U heeft bij ons een bestelling staan voor een Intel Xeon 3360 2.83GHz FSB1333 12MB Box. Ik krijg zojuist van mijn leverancier door dat dit product End Of Life is. Dit betekent dat het niet meer geproduceerd wordt door en niet meer op voorraad is bij de fabrikant. Ik kan u dit product dus niet meer leveren.
Het lijkt erop dat de verkoper die deze zaak in eerste instantie behandelde zelf ook door de EOL status wat in de war was geraakt, en eveneens niet doorhad dat het hier niet een 'echte' EOL betrof. Want te stellen dat de X3360 niet meer geproduceerd zou worden, dat was natuurlijk echt je reinste kolder.
Maar goed, Intel heeft dus kennelijk opdracht gegeven die dingen EOL te zetten, en daar zullen we het voorlopig dan maar mee moeten doen.
Wat ik nog wel een beetje mis in het 4launch verhaal, is hoe het nou zat/zit met de prijzen. Wordt ie nou toch geleverd, zij het een beetje later, voor de geadverteerde prijs? Of was/is er naast het bevooradinsprobleem ook nog iets misgegaan met de prijzen? Want, "Vanaf het moment dat deze thread gestart is, was het volkomen duidelijk dat de prijs van de X3360 bij sommige shops (waarschijnlijk door een foute prijs in een systeem van een groothandel) veel te laag was," is iets wat voor mij nog alles behalve een alleszinds afgemaakte zaak is. Veeleer hoor ik uit het 4launch antwoord dat Intel (om welke reden dan ook) besloten heeft de X3360 nog eventjes achter de hand te houden. Ik mis echter het stuk waarin staat dat er, op grote schaal, collectief aan de winkels een verkeerde prijs is doorgegeven.
More at eleven.
N.B. In ieder geval is mijn vertrouwen in 4launch weer redelijk hersteld.
Verwijderd
Slim van 4Launch. Ze zullen wel gaan zeggen dat de prijs goed was maar het typenummer verkeerd.
Die review van jou is ook (nog) wel correct, maar er waren een paar anderen hier die al gingen dreigen dat ze een negatieve review gaan schrijven indien geen levering. Dat is wel een hele flauwe manier van je gelijk halen en hopelijk zal dit niet getolereerd worden door de crew.JazzySOB schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:55:
Volgens mij loop je nu wel erg hard van stapel en is er nog helemaal niks bevuild. Voor het verder nette bericht (met een niet negatieve beoordeling) die ik in de review heb gezet hoef ik me zeker niet te schamen.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 23:58 ]
Dat zou ik dan nou weer niet zo netjes van ze vinden. Ik vond hun eerlijkheid in de laatste email wel zo prettig. Hoop dat ze die trend even voortzetten. Zelf hebben ze toch al gezegd dat Intel em EOL heeft laten verklaren? Denk dat het een beetje 'lame' zou zijn als ze nu ineens aankomen met: "Oh, we dachten dat U een X3350 besteld had." That ship has sailed, zogezegd. Denk ook echt niet dat ze dat gaan doen.Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:52:
Jullie krijgen van 4Launch dus gewoon een X3350. Iedereen blij: jullie omdat het nog steeds een mooie proc is voor een scherpe prijs en 4Launch omdat ze geen verlies maken
Slim van 4Launch. Ze zullen wel gaan zeggen dat de prijs goed was maar het typenummer verkeerd.
Als 'wraak', of 'vandalisme', of 'je gelijk halen' het motief zou wezen, dan zou dat zeker laakbaar wezen. Maar als een zaak gewoon erg slecht omgaat met de klant, dan staat niets een dienovereenkomstige review in de weg, zo is het ook weer, natuurlijk. Anders zouden ze immuniteit genieten voor elk gedrag! Oneerlijkheid zou ik bv. een goede reden vinden. Als ze dus nu idd naar honderd mensen hetzelfde berichtje zouden sturen dat ze per abuis dachten dat er een X3350 besteld was.Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:52:
Die review van jou is ook (nog) wel correct, maar er waren een paar anderen hier die al gingen dreigen dat ze een negatieve review gaan schrijven indien geen levering. Dat is wel een hele flauwe manier van je gelijk halen en hopelijk zal dit niet getolereerd worden door de crew.
[ Voor 1% gewijzigd door JustAnotherDev op 02-04-2008 03:55 . Reden: typo ]
Eerst even in het algemeen:
"Koop is de overeenkomst waarbij de een zich verbindt een zaak te geven en de ander om daarvoor een prijs in geld te betalen." (Art. 7:1 BW).
Alsmede:
"Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan." (Art. 6:217 BW).
So far, so good. Maar laten we bijv. eens kijken naar Artikel 5.2 van de AV van Central Point:
"In geval van verhoging van één of meer der kostprijsfactoren is Central Point gerechtigd om de prijs dienovereenkomstig te verhogen, ongeacht of de wijziging voor Central Point al dan niet voorzienbaar was ten tijde vna het sluiten van de overeenkomst. Een dergelijke prijsverhoging geeft de afnemer niet het recht de overeenkomst te ontbinden."
Vooral dat laatste is erg krom. Ten eerste zegt de wet over Algemene Voorwaarden, dat, hoewel ze toepasselijk zijn, ook als de koper ze niet gelezen heeft (!), een beding in Algemene Voorwaarden desalniettemin vernietigbaar is,
"Indien het, gelet op de aard en de overige inhoud van de overeenkomst, de wijze waarop de voorwaarden zijn tot stand gekomen, de wederzijds kenbare belangen van partijen en de overige omstandigheden van het geval, onredelijk bezwarend is voor de wederpartij." (Art. 6:233 BW).
"onredelijk bezwarend" biedt nog wel wat ruimte (ergens in de buurt van, zeg, 20 euro op een processor van 300 euro; maar een extra 150 euro voor een originele prijs van 300 euro, daar komt "onredelijk bezwarend" toch al gauw om de hoek kijken). Ruimte of niet, Art. 7:35 BW steekt daar in dit geval (consumentenkoop) ook een stokje voor. In Afdeling 6. "Bijzondere gevallen van ontbinding," wordt namelijk gesteld:
"Indien de verkoper bij een consumentenkoop krachtens een bij die overeenkomst gemaakt beding de koopprijs na het sluiten van de koop verhoogt, is de koper bevoegd de koop door een schriftelijke verklaring te ontbinden, tenzij bedongen is dat de aflevering langer dan drie maanden na de koop zal plaatsvinden." (Art. 7:35 BW). E-mail geldt, voor dit type koop, overigens ook als "een schriftelijke verklaring" (al kan het nooit kwaad het nog eens op papier te doen).
Consumentenkoop biedt extra bescherming. Ook hier. Zo bepaalt Artikel 7:6,
"Bij een consumentenkoop kan van de afdelingen 1-7 van deze titel niet ten nadele van de koper worden afgeweken en kunnen de rechten en vorderingen die de wet aan de koper ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de verkoper toekent, niet worden beperkt of uitgesloten." (Art. 7:6).
Maar goed, kennelijk wordt ook bij Central Point de soep niet zo heet gegeten als ie wordt opgediend, want ze zeggen zelf al de koper alleen maar aan hun bepaling te houden als ie daar ook mee akkoord gaat. En das maar goed ook.
Nu het wat moeilijkere stukje: moeten de bedrijven leveren voor de lagere prijs? Hiervoor kijken we eerst naar het begrip wilsverklaring. Ten aanzien van de wilsverklaring bepaalt Artikel 3:33,
"Een rechtshandeling vereist een op een rechtsgevolg gerichte wil die zich door een verklaring heeft geopenbaard." (Art. 3:33 BW).
Zowel het 'aannbod' als de 'aanvaarding' (Art. 6:217 BW) kunnen als wilsverklaring gezien worden. Een bedrijf zou, in dit geval, kunnen betogen dat er sprake is van het ontbreken van een met haar verklaring overeenstemmende werkelijke wil (we noemen dat "oneigenlijke dwaling"); en dat dus met het ontbreken van een wilsverklaring daarmee geen rechtshandeling (3:33 BW) gepleegd is, en dus geen geldig aanbod in de zin van Art. 6:217 BW gedaan is. Still with me?
Echter, Artikel 3:35 biedt bescherming voor de koper, wanneer er sprake is van "gerechtvaardigd vertrouwen",
"Tegen hem die eens anders verklaring of gedraging, overeenkomstig de zin die hij daaraan onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijze mocht toekennen, heeft opgevat als een door die ander tot hem gerichte verklaring van een bepaalde strekking, kan geen beroep worden gedaan op het ontbreken van een met deze verklaring overeenstemmende wil." (Art 3:35 BW).
Een hele mond vol, lol, maar het komt in dit geval gewoon neer op de vraag of de geadverteerde prijs van de X3360 redelijkerwijs kon worden opgevat als een ook werkelijk beoogde prijs. In het inmiddels befaamde geval van Otto, waar men voor 99 euro een TV van 999 probeerden af te trochelen, was de zaak voor de rechter vrij duidelijk. Volgens de rechter kon een gemiddeld geïnformeerde potentiële internetkoper weten dat die LCD-televisie niet tegen zo’n lage prijs wordt aangeboden. Maar het verschil tussen 500 euro en 300 euro, bij de X3360, is toch een stuk minder apert. Zeker gezien Intel's marketing strategie van de laatste twee jaar, waar ze voordurend plotsklaps prijzen halveren om het hete produkt vant de dag te pushen.
Artikel 7:17 BW kent aan de koper een (lichte) onderzoeksplicht toe. Hij wordt dus, in dit geval, geacht zelf wat vergelijkend onderzoek gedaan te hebben naar prijzen. De grap wil dus, dat, in deze zaak, de bewuste tweakers dat ook echt gedaan hebben, waarbij er dus (door die even aan te nemen grote fout bij een toeleverancier) bij verschillende winkels vergelijkbaar lage prijzen getoond werden; en dat gedurende een betrekkelijk lange periode.
Met andere woorden, de zaak is dus helemaal niet zo 'cut and dry' als sommigen het wel voorstellen.
Ik zal proberen vandaag als ik beter wakker ben het verhaal nogmaals te lezen. Nu dringt het allemaal niet echt door!
Ik was inderdaad blijven steken bij http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/35.html
Indien de verkoper bij een consumentenkoop krachtens een bij die overeenkomst gemaakt beding de koopprijs na het sluiten van de koop verhoogt, is de koper bevoegd de koop door een schriftelijke verklaring te ontbinden, tenzij bedongen is dat de aflevering langer dan drie maanden na de koop zal plaatsvinden.
Maar ik zag dat niet als een positief iets, omdat het juist niet hetgeen is wat althans ik wil.
Maar dat stuk over Art. 3:33 BW en Art. 6:217 BW is zeker aardig. Iedergeval super dat je dit zo gepost hebt. Denk dat veel hier iets aan hebben
Topstuk, geeft een goed inzicht in onze rechten in dit geval. Bedankt voor de heldere uiteenzetting!
Geachte heer Gurneyhck,
Bedankt voor uw reactie. Het spijt ons dat er een prijswijziging is opgetreden. Helaas is de prijs die op onze website heeft gestaan geen geldig aanbod.
Wat betreft de bevestiging van de ontvangst van uw bestelling. Wij hebben bevestigd dat uw bestelling ons heeft bereikt (artikel 3:37 lid 3 BW). Juist omdat bij een bestelling die via elektronische weg wordt gedaan geen direct menselijk contact plaatsvindt, is - na de implementatie van de Europese richtlijn betreffende elektronische handtekeningen - wettelijk vereist dat wij u zo spoedig mogelijk via elektronische weg de ontvangst van de bestelling bevestigen (artikel 6:227 c lid 2 BW).
Kunt u ons vertellen op welke rekening wij het door u vooruitbetaalde bedrag kunnen retourneren?
Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
Ik heb zojuist exact dezelfde mail (op mijn naan na) ontvangen van CP. Ik vind deze reactie nog al vreemd. Ze geven dus aan dat we na ontvangst van de order bevestiging meteen een bevestiging hadden moeten retouren. Doe je dit niet dan is de bestelling niet rechtsgeldig. Ik heb hier dus nog nooit van gehoord en vraag mij af of waar is. Hadden ze dat dan ook niet moeten vragen toen ik de bevestiging van hun kreeg? Dit was hun bevestigingsmail:
In dit mailt vind ik dus geen verzoek ter bevestiging!!! Dus kunnen ze hier ook niet om vragen achteraf lijkt mij?Op 29-03-08 heeft Central Point <verkoop@centralpoint.nl> het volgende geschreven:
Bedankt voor uw bestelling via vooruitbetaling.
U kunt nu de betaling verrichten. Gebruik de volgende gegevens:
Rabobank te Amstelveen: 39.23.93.808
Postbank : 96.000.60
Naam : Central Point Europe B.V.
Referentie : 3283813 - 239129
Voor internationale betalingen kunt u via http://www.ibanbic.nl het IBAN/BIC nummer van onze rekeningen nagaan.
Wilt u alsnog betalen via iDEAL? Gebruik dan de volgende link:
Via https://www.centralpoint....r=239129&customer=3283813
U ontvangt van ons een e-mail zodra de betaling ontvangen is.
FACTUURADRES:
xxx
Nederland
AFLEVERADRES:
xxx
Nederland
BETREFT:
Orderdatum: 2008-03-29
Klantnummer: xxx
Ordernummer: xxx
Aantal Omschrijving Prijs/st Bedrag
------------------------------------------------------------------------
1 Quad-Core XEON X3360(BX80569X3360) EUR 236.30 EUR 236.30
Verzendkosten : EUR 12.50
Totaal excl. B T W.: EUR 248.80
B.T.W. 19% : EUR 47.28
Totaal : EUR 296.08
U kunt uw bestelling altijd betalen via internet bankieren. Uw bestelling wordt verwerkt op het moment dat de betaling bij ons binnen is gekomen. Dat is meestal al de volgende dag. Om uw betaling zo snel mogelijk te kunnen verwerken heeft u de keuze uit betaling per bank of giro. U ontvangt van ons altijd een e-mail zodra de betaling ontvangen is.
Rabobank te Amstelveen: 39.23.93.808
Postbank : 96.000.60
Naam : Central Point Europe B.V.
Referentie : 3283813 - 239129
Heeft u vragen? Kijk bij de klantenservice:
http://www.centralpoint.nl/klantenservice/ of neem telefonisch contact op via 020 - 347 2323.
Met vriendelijke groet,
Central Point Europe B.V. | klantenservice@centralpoint.nl | 020 - 347 2323 tel | 020 - 347 2324 fax | bezoek: www.centralpoint.nl
Central Point is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 34163037. Het BTW nummer is NL810084818B01. Op alle leveringen zijn de Algemene Leveringsvoorwaarden en E-commerce overeenkomst van toepassing. Deze kunt u downloaden via:
http://www.centralpoint.nl/pdf/Algemene_Voorwaarden.pdf
http://www.centralpoint.nl/pdf/E-commerce_overeenkomst.pdf
* U kunt de orderbevestiging openen met Adobe® Reader®. Indien u hier niet over beschikt, dan kun u deze gratis downloaden via de volgende link:
http://www.adobe.nl/products/acrobat/readstep2.html
Het gaat mij trouwens niet meer ook niet zo zeer meer om die 100euro maar het is meer een principe zaak geworden.
Het is meer:Gallant schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:29:
[...]
Het gaat mij trouwens niet meer ook niet zo zeer meer om die 100euro maar het is meer een principe zaak geworden.
Oud: 296.08
Nieuw 442.24
146.16
En zoveel heb ik niet meer over voor die paar mhz t.o.v de 3350. Daarnaast heb ik geen vertrouwen meer in hun voorraad indicatie systeem want die word weer steeds opgehoogd.
[ Voor 24% gewijzigd door William/Ax3 op 02-04-2008 12:56 ]
Maar wat hun nou bedoelen ook geen idee. Beetje rare zinsconstructie van CP.
[ Voor 37% gewijzigd door JustAnotherDev op 02-04-2008 13:17 ]
Al met al kunnen we hier wel lekker gaan klagen maar feit blijft dat iedereen hier er gewoon op uit was een slaatje te slaan (incl ikzelf) aangezien we allemaal wel hadden kunnen weten dat deze cpu net zo duur zou zijn als de Q9550.
We kunnen allemaal verongelijkt gaan doen en vertrouwen in shops verliezen maar ik vind dit toch echt te ver gaan hoor.
Zeg dan gewoon als shop: Klopt, we hebben een fout gemaakt. Er dom omheen lullen vind ik niet echt getuigen van veel respect voor je klanten.
Ik heb bij Azerty de X3360 besteld en als ze mij netjes uitleggen dat de prijs niet klopte dan stap ik zonder bezwaar over naar de X3350 of Q9450. Tuurlijk is het jammer.Chooman schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:54:
Het is maar hoe je het bekijkt. Beide partijen, wij en de shop, denken aan hun eigen gewin. Zij zullen er alles aan doen om het product niet te hoeven leveren voor die prijs omdat ze er dan verlies op zouden lijden, en wij willen het product voor de prijs die we betaald hebben. Zij hebben een fout gemaakt, of althans hun leverancier, maar dat veranderd niet dat ze de x3360 verkocht hebben voor een bepaalde prijs en daar nu onderuit proberen te komen. Idd misschien is het wel mierenne*kerij maar moet je dan altijd maar akkoord gaan en als consument over je heen laten lopen. En ik ga niet over principes praten omdat mensen altijd alleen principes hebben wanneer het ze uitkomt, echter heb ik nu wel het idee dat we toch in ons recht staan met het gegeven wat eerder gezegd is in dit topic. Mocht dat toch niet het geval zijn leg ik me daar natuurlijk ook bij neer.
Persoonlijk vindt ik niet dat je het kunt maken om de winkel hiervoor op te laten draaien. Tuurlijk kun je zeggen dat het je recht is maar mijn prenciepes liggen toch wat anders.
Het zou netjes zijn als ze iets ter conpensatie zouden aanbieden maar ook dat vindt ik niet echt nodig (wel leuk).
[ Voor 43% gewijzigd door Mentox op 02-04-2008 14:01 ]
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Ik werk zelf hier met servicelevels. Die SLA's maak je met de klanten en met je leveranciers. Als je slim bent dan maak je de afspraken met je leveranciers net iets strakker als met je klanten zodat je altijd op tijd (binnen de afspraken) kan leveren.
Dit geld mijn inziens ook voor de shops. Als je een verplichting aan gaat met je klanten dan ben je DOM als je die niet na kunt komen omdat je andere afspraken met je leveranciers hebt

(typo)
Verwijderd
Het is toch net zo als bij een (echte) winkel bijv. Mycom, BCC, Mediamarkt, Dynabyte, enz. je ziet iets in de winkel staan het juiste typenummer staat erbij het is een redelijke prijs dus niet iets van €30,- voor een 42" LCD scherm dat ze het dan ook gewoon moeten leveren als er bijv. €600,- bij staat ook al kost het hun inkoop €750,- dat is dan pech het is geen onrealistische prijs.
In dit geval is het net zo die CPU heeft nota bene bijna 2 weken op de site gestaan en ook nog als aanbieding (in het geval van CP), daarbij stond het juiste typenummer erbij en ook voor een prijs die best zou kunnen helemaal bij een aanbieding.
Je ziet als je in de pricewatch kijkt bijv. nu toch ook dat je een QX9650 goedkoper kunt krijgen dan een QX6700.
Als je dan zegt ja maar die QX9650 is 45nm en daardoor goedkoper te produceren nou okee dan nemen we de QX6800\QX6850 die zijn ook beide goedkoper dan een QX6700 dus het kan echt wel hoor dat een hoger model goedkoper c.q. praktisch dezelfde prijs heeft dan een lager model.
Maar goed ook het laatste van CP vind ik niet aansluiten aan de mail die wij ingezonden hebben.
Ook dat stoort mij best wel.
Edit: Daarbij stond die X3360 bij meerdere shops voor die prijs dus ook niet eens alleen maar bij CP.
Het heeft zo gestaan bij Salland, CP, 4Launch, Azerty en Zercom.
Ik kan er nog 1 vergeten zijn maar ook is het beeld dus wel dat het een redelijke prijs is voor dat artikel.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 14:18 ]
jullie bestellen een processor op een website omdat de prijs idioot laag is omdat iemand obviously een spel of typfout heeft gemaakt, vervolgens krijg je je cpu niet voor dat geld (doh, geen enkele winkel zou dat doen zoveel verlies op een processor). En vervolgens gaan jullie huilen (want dat is wat je doet) dat het geen stijl is dat die winkel weigert je de processor te leveren.
kijk dat jeh em niet voor de nieuwe prijs wil snap ik. maar het is toch niet meer dan logisch dat de winkel weigert de processor te verkopen voor de oude prijs. Zij zijn er ook niks mee gebaat om dat ding voor de verkeerde prijs op internet te zetten.
Verwijderd
Het heeft niets met huilen te maken..... (tenminste niet in mijn geval)Heephstan schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:25:
jongens doe niet zo moeilijk over die prijzen.
jullie bestellen een processor op een website omdat de prijs idioot laag is omdat iemand obviously een spel of typfout heeft gemaakt, vervolgens krijg je je cpu niet voor dat geld (doh, geen enkele winkel zou dat doen zoveel verlies op een processor). En vervolgens gaan jullie huilen (want dat is wat je doet) dat het geen stijl is dat die winkel weigert je de processor te leveren.
kijk dat jeh em niet voor de nieuwe prijs wil snap ik. maar het is toch niet meer dan logisch dat de winkel weigert de processor te verkopen voor de oude prijs. Zij zijn er ook niks mee gebaat om dat ding voor de verkeerde prijs op internet te zetten.
Ook jij gaat kennelijk gewoon aan mijn (en de rest hun) verhaal voorbij.
Het is niet maar 1 winkel waar het voor die prijs stond, ook met mijn voorbeelden doe je vervolgens niets.
Het is dus ook niet zo dat het maar 10min die prijs is geweest.
Praktisch 2 weken, daarbij heeft het in het geval van CP vervolgens gewoon als frontpage aanbieding gestaan.
Het was zeker een hele mooie prijs dat ben ik zeker met je eens.

Ok, probleem opgelost. Heephstan betaald ons allemaal de rest van die CPU. Want hij doet toch niet moeilijk over prijzenHeephstan schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:25:
jongens doe niet zo moeilijk over die prijzen.
Tsja, niet iedere tweaker heeft 440 euro voor een CPU. En als je dan bij meerdere webshops de lage prijs tegenkomt ga je er toch wel een beetje van uit dat hij ook voor die prijs word verkocht. De Q9450 word ook verkocht bij alternate voor 400 euro, en de Q9300 is net zo duur als de meeste Q9450. Dus het is gewoon mogelijk!
(3e reactie van grizzlybeer in deze thread:
Die X3360 is i.d.d. wel extreem goedkoop. Echter maar bij 2 zaken, er zit daarna een enorme sprong naar > 400 euro.
Ik denk eerlijkgezegd dat het een fout is (die < 300 euro prijs).
Zie ook:
http://www.hardware.info/...we_processoren_van_Intel/
richtprijs $530.)
Dus idd nu zeggen van ze moeten het leveren want anders krijgen ze een slechte review is erg flauw.
Het was een gok en als je hem geleverd had gekregen had je geluk gehad maar nu blijkt dat het een fout is heb je pech gehad (en ik moet nog zien dat iemand hem krijgt voor deze prijs).
Verwijderd
Kijk iedereen vind het mooi als iets geleverd wordt voor een koopje. Maar het zit toch uit principe niet goed dat een ander dan maar lekker een paar honderd lichter wordt? Het gaat erom hoe de taart verdeelt wordt, en ik vind het mooi als het af en toe oneerlijk is in mijn voordeel. Maar ga niet koste wat het kost mijn oneerlijke punt opeisen.
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 15:24 ]
Verwijderd
Je hebt als consument gewoon het recht dat als iets geprijsd is voor een redelijk bedrag dus niet onevenredig laag dat je het gewoon voor die prijs dient te krijgen, als het zo is aangegeven.
Ik zou mij afvragen wat de mensen die zo roepen als ze in de supermarkt bij de kassa staan met een artikel wat ze bij verschillende supermarkten voor rond dezelfde prijs staat en dan bij de kassa wordt er opeens gezegd van ja sorry maar de prijs wat de kassa nu aanslaat en wat ook bij het schap staat klopt niet want de inkoopsprijs is verandert.
Dat kan toch niet?
dit zijn bedrijven met een miljoenenomzet per jaar en als ze dus een product 2 weken op hun site neerzetten met een lage prijs en bij cp zelfs als aanbieding, dan vind ik dat ze dan ook als ze een fout hebben gemaakt hun verlies moeten nemen.
niet met allerlei onzin komen van EOL, wat gelukkig weer ingetrokken is (anders was het nog erger) of een foutje in de prijs.
als Salland, CP, 4Launch, Azerty, Zercom en Complus hem allemaal voor die prijs 2 weken op hun site hebben gehad lijkt het mij niet gewoon een foutje. Na de 10e bestelling van de x3360 voor 290 euro moeten ze toch wel door gaan krijgen dat er iets fout zit lijkt mij. Dat kan toch niet 2 weken duren.
Volgens mij heb ik mijn punt vrij duidelijk gemaakt en kunnen ze dit niet gewoon afdoen als foutje en nu hebben jullie maar pech.
Ik geef me dus zeker niet zomaar gewonnen en als ze bij complus moeilijk gaan doen (heb nog niks gehoord dus neem aan dat ze hem gewoon leveren voor 232 ex btw
[ Voor 13% gewijzigd door DarkShadow16 op 02-04-2008 15:34 ]
Verwijderd
Nee, Central Point zegt alleen dat ze, conform wat voortvloeit uit Art. 3:37 BW, laten weten dat jouw bestelling hen bereikt heeft:Gallant schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:29:
[...]
Ik heb zojuist exact dezelfde mail (op mijn naan na) ontvangen van CP. Ik vind deze reactie nog al vreemd. Ze geven dus aan dat we na ontvangst van de order bevestiging meteen een bevestiging hadden moeten retouren. Doe je dit niet dan is de bestelling niet rechtsgeldig.
"Een tot een bepaalde persoon gerichte verklaring moet, om haar werking te hebben, die persoon hebben bereikt." (Art. 3:37, lid 3 BW).
Overigens is het Central Point zelf die met de volgende bepaling in hun algemene voorwaarden extra juridische waarde toekent aan de orderbevestiging:
"4.1 Een overeenkomst komt tot stand nadat Central Point een opdracht schriftelijk heeft bevestigd, of nadat Central Point met de uitvoering van de opdracht is begonnen. De opdrachtbevestiging wordt geacht de overeenkomst juist en volledig weer te geven, tenzij de afnemer daartegen binnen drie dagen bezwaar maakt."
Een dergelijke bepaling, waar door tussenkomst van een mens de order 'gecertificeerd' wordt, zeg maar, is er dus precies om aperte prijs-fouten en dergelijke af te vangen. Volgens hun eigen algemene voorwaarden is de opdrachtbevestiging dus meer dan alleen maar een notificatie uit hoofde van Art. 3:37 BW, en stellen ze zelf dat mensen uit de opdrachtbevestiging mogen afleiden dat hetgeen daarin staat de overeenkomst juist en volledig weergeeft. Mensen die een heuse orderbevestiging hebben gekregen staan dus weer wat sterker.
Overigens lijkt het er idd op dat Central Point zich beroept op de afwezigheid van de vereiste "op een rechtsgevolg gerichte wil" uit Art. 3:33 BW, en dat er dientengevolge dus geen geldig aanbod gedaan is. Dat is zeker verdedigbaar. Maar, met name door wat ze zelf stellen in Artikel 4.1 van hun algemene voorwaarden, gooien ze ook een beetje roet in hun eigen eten. Simpel gezegd, je kunt als verkoper niet oneindig, zonder consequentie, briefjes versturen ala "Ja hoor, we menen het echt" + een bepaling opnemen in je algemene voorwaarden die zegt: "Op het moment dat wij U schrijven, 'Ja hoor, we menen het echt', dan mag U er vanuit gaan dat dit de overeenkomst juist en volledig weergeeft," en dan de deur uiteindelijk toch met een onverdroten "Oeps, nee, toch niet!" verhaal dichtgooien. Op een goed moment mag de koper er namelijk in redelijkheid vanuit gaan dat je eerste aabod geldig was.
Overigens verzet ik me nog steeds, met verve, tegen de gedachte "dat iedereen hier er gewoon op uit was een slaatje te slaan." Een leuk voorbeeldje is bijv. het nieuws dat gisteren op tweakers.net verscheen,
nieuws: Xs4all verhoogt adsl-snelheden
Er was toen een fors aantal mensen dat reageerde in de trant van "Het zal wel een 1 April grap wezen." Maar daarmee is dus niet gezegd dat iedereen die zo'n mooi aanbod wel gelooft er dus op uit is een slaatje te slaan. Sommige mensen denken nu eenmaal "Het zal wel niet zo wezen," en anderen denken weer "Hey, kicken, leuk aanbod." In het geval van xs4all was de snelheidsverhoging overigens geen fabel. Maar stel dat het nou idd niet klopte, moeten we iedereen die het wel geloofde dan maar meteen onethische lieden noemen? Dacht het niet. Een prijsdaling, like shit, happens.
Geachte heer,
Ik vind het wel erg jammer dat jullie zo met jullie klanten omgaan. Absoluut niet klantvriendelijk. Als de klant aangeeft dat hij logischerwijs niet zo maar even €150 gaat bijbetalen, dan kan ik als klant ook wel verwachten dat jullie mij tegemoet komen. Tenslotte ligt er gewoon een koopovereenkomst hoe je het ook went of keert. Ik wil best een beetje water bij de wijn doen, maar dan mogen jullie dat ook wel doen. Desnoods een ander vergelijkbaar product aanbieden.
Ik hoop dat u bij deze nog water bij de wijn wilt doen, zo niet dan zie ik mij genoodzaakt dit voorval openbaar te maken (kassa, tweakers.net etc.). Dat zou erg jammer zijn aangezien dit jullie weer bedrijfsnaamschade oplevert.
Het is en blijft een raar verhaal dat een aanbieding die notabene 2 weken op de voorpagina van jullie site als aanbieding heeft gestaan een foute prijs heeft. Dan hadden jullie daar toch allang achter kunnen komen?
Ik hoop op een positieve reactie van uw zijde.
Met vriendelijke groet,
Vervolgens dit antwoord teruggehad:
Geachte heer,
Bedankt voor uw reactie. Het spijt ons nogmaals dat er een prijswijziging is opgetreden. Voor al het overige verwijzen wij u naar onze algemene voorwaarden. Op verzoek kunnen wij u deze toesturen.
Kunt u ons vertellen op welke rekening wij het door u vooruitbetaalde bedrag kunnen retourneren?
Met vriendelijke groet,
Pfff.. wat een zeikerds... ze reageren echt nergens inhoudelijk op. Alleen doofstom zeggen dat het ze spijt en of ze het rek. nr. mogen hebben om geld terug te storten.
Overigens, mensen al iets gehoord van 4Launch, Zercom, etc?
[ Voor 15% gewijzigd door FiXeR.nl op 02-04-2008 16:10 ]
Verwijderd

Het is natuurlijk wel makkelijk om als webshop gewoon te melden dat je bij de algemene voorwaarden moet kijken.
@ FiXeR.nl: Zoals ik hier een paar posts boven al had gemeld:
Wat mij wel opvalt bij Zercom is dat ze die X3360 wel van de site gehaald hebben maar dat ding staat volgens de order status nog wel in bestelling.
Voor de rest heb ik nog niets vernomen.
Ik mag ook aannemen dat wanneer iets al zoveel dagen in bestelling staat dat je er ook wel vanuit mag gaan dat je het geleverd krijgt toch?
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 16:12 ]
Heb ik gedaan.Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:09:
Het is natuurlijk wel makkelijk om als webshop gewoon te melden dat je bij de algemene voorwaarden moet kijken.
Verwijderd
Ik heb die mail ook ontvangen, waarin geproken wordt over een bevestiging van de ontvangst van de bestelling. Ik heb echter, nadat één en ander misging bij de iDEAL-betaling, wel degelijk een mailtje ontvangen waarin de order zelf werd bevestigd en aanvaard.
Verwijderd
Gurneyhck schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:03:
Ik ben in conclaaf gegaan met CP en ik heb dit aan het begin van de middag gemaild:
Geachte heer,
Ik vind het wel erg jammer dat jullie zo met jullie klanten omgaan. Absoluut niet klantvriendelijk. Als de klant aangeeft dat hij logischerwijs niet zo maar even €150 gaat bijbetalen, dan kan ik als klant ook wel verwachten dat jullie mij tegemoet komen. Tenslotte ligt er gewoon een koopovereenkomst hoe je het ook went of keert. Ik wil best een beetje water bij de wijn doen, maar dan mogen jullie dat ook wel doen. Desnoods een ander vergelijkbaar product aanbieden.
Ik hoop dat u bij deze nog water bij de wijn wilt doen, zo niet dan zie ik mij genoodzaakt dit voorval openbaar te maken (kassa, tweakers.net etc.). Dat zou erg jammer zijn aangezien dit jullie weer bedrijfsnaamschade oplevert.
Het is en blijft een raar verhaal dat een aanbieding die notabene 2 weken op de voorpagina van jullie site als aanbieding heeft gestaan een foute prijs heeft. Dan hadden jullie daar toch allang achter kunnen komen?
Ik hoop op een positieve reactie van uw zijde.
Met vriendelijke groet,
Vervolgens dit antwoord teruggehad:
Geachte heer,
Bedankt voor uw reactie. Het spijt ons nogmaals dat er een prijswijziging is opgetreden. Voor al het overige verwijzen wij u naar onze algemene voorwaarden. Op verzoek kunnen wij u deze toesturen.
Met vriendelijke groet,
Pfff.. wat een zeikerds... ze reageren echt nergens inhoudelijk op. Alleen doofstom zeggen dat het ze spijt en of ze het rek. nr. mogen hebben om geld terug te storten.

Vind het logisch dat ze je niet leveren. Jij levert waarschijnlijk toch geen 150 euro aan winst (ja winst, geen omzet. En winst marge is klein voor een prijs vechter in een harde IT wereld) meer op dus het maakt ze ook niet uit als je ergens anders gaat shoppen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 18:20 ]
Verwijderd
Wat is precies je reactie nu?
Je kunt het niet in woorden uitdrukken ofzo?
Edit: Je hebt de post aangepast inmiddels...
@ chadi: Ja soms lijkt het daar wel op ja.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 18:22 ]
Verwijderd
Je bericht is van 18:21, mijn edit met volledige tekst is van 18:20, dus geen flauwe opmerking aub.Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:21:
[...]
Wat is precies je reactie nu?![]()
Je kunt het niet in woorden uitdrukken ofzo?![]()
Edit: Je hebt de post aangepast inmiddels...![]()
@ chadi: Ja soms lijkt het daar wel op ja.
En ik ben inderdaad speechless. Dat mensen zo graag voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 18:24 ]
Ik denk dat de aanhouder zal winnen. Ik blijf het met spanning volgen en succes.

Verwijderd
Ja maar mijn scherm stond dus al open voordat jij dat geedit had en ik kon dat dus niet zien.Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:23:
[...]
Je bericht is van 18:21, mijn edit met volledige tekst is van 18:20, dus geen flauwe opmerking aub.
En ik ben inderdaad speechless. Dat mensen zo graag voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten...
Je ziet alleen maar de tijd dat ik mijn post had geplaatst, niet wanneer ik begon.
Daarom had ik mijn edit erbij gezet.
Het was ook niet flauw bedoelt maar gewoon als interesse hoor geen flame of iets.
@ de rest: Misschien moeten we eens een topic openen op het shopping gedeelte van dit forum, daar schijnen wel mensen te zitten die wel verstand hebben van dit soort zaken en kunnen misschien nog iets meer uitleggen over de rechten en plichten van ons en de shops.
Is dat misschien een idee?
Ik krijg de mijne, maar dat was al bekend!UlyssesNL schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:37:
Ik volg dit topic al vanaf het begin. Niet echt vanwege de processor want ik heb toch geen geld maar meer vanwege het feit dat ik dit al een beetje voorzien had. Gurneyhck geef die mensen dus absoluut geen rekening nummer want dat betekent dat je toestemt (had je zelf vast ook wel bedacht). Ik heb niet veel verstand van rechten dus ik zal ook niet proberen wijs te doen. Feit is wel dat die winkels er natuurlijk niet op gebrand zijn om die processors uit te leveren. Als Gurneyhck nou zijn processor zou krijgen meldt hij dat op dit topic en dan wil iedereen het. (En sommige winkels lezen dit natuurlijk)
Ik denk dat de aanhouder zal winnen. Ik blijf het met spanning volgen en succes.

Azerty toch? Dan zit ik ook goed, alleen is de vraag wanneer...FiXeR.nl schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:46:
[...]
Ik krijg de mijne, maar dat was al bekend!

Verwijderd
Dat mag ook nog wel even herhaalt worden.
Ik heb daar dus geen X3360 besteld overigens.
Dit topic is niet voor de zogenaamde 'welke moet ik nemen?' of 'waar kan ik 'm kopen?'-vragen. Tevens zijn replies met 'ik heb 'm besteld!' en 'ik heb nu deze PC gekocht!!' nogal nutteloos, dit soort replies worden dus gewoon verwijderd.