Heeft iemand eigenlijk al contact gehad met Azerty over hoe en wat het nu gaat?
Net stond er weer 274 euro, was wel degelijk verlaagd
nu weer verhoogd dus
173 euro verschil. Hmm, Azerty speelt rare spelletjes.R-O-Y schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:56:
Net stond er weer 274 euro, was wel degelijk verlaagdnu weer verhoogd dus
Iig ben ik door dit topic ook eens hard gaan nadenken over een X3360 voor mijn komende servertje. is eigenlijk best een goeie keus.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Besloten om vandaag mijn geduld even te bewaren, maar wellicht dat ik mij morgen minder goed kan bedwingen en eens bel.FiXeR.nl schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:14:
Heeft iemand eigenlijk al contact gehad met Azerty over hoe en wat het nu gaat?
Uit nieuwsgierigheid naar artikel 5.2 van de AV van CP heb ik hen wel gebeld vandaag. Dat artikel betekent, volgens de medewerker die ik aan de lijn had, dat CP bij veel hoger uitvallende kostprijs de verkoopprijs ook kan verhogen indien reeds een koopovereenkomst is afgesloten. Hierbij wel de kanttekening dat altijd eerst contact met de klant opgenomen wordt of deze akkoord gaat.
In hoeverre eea wettelijk stand houdt doe ik geen uitspraak over
Dat is nog maar de vraag, inderdaad. Als de koopovereenkomst al daadwerkelijk is afgesloten, dan zullen ze er moeilijk onderuit kunnen. Ze kunnen wel orders annuleren, of alleen uitvoeren wanneer je akkoord gaat met de hogere prijs. Maar als er echt een koopovereenskomst tot stand gekomen is (een geaccepteerde order, dus; en met 'geaccepteerd' bedoel ik niet alleen ontvangen), dan zal Azerty toch een probleem hebben.AudioPhreak schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:32:
[...]
Besloten om vandaag mijn geduld even te bewaren, maar wellicht dat ik mij morgen minder goed kan bedwingen en eens bel.
Uit nieuwsgierigheid naar artikel 5.2 van de AV van CP heb ik hen wel gebeld vandaag. Dat artikel betekent, volgens de medewerker die ik aan de lijn had, dat CP bij veel hoger uitvallende kostprijs de verkoopprijs ook kan verhogen indien reeds een koopovereenkomst is afgesloten. Hierbij wel de kanttekening dat altijd eerst contact met de klant opgenomen wordt of deze akkoord gaat.
In hoeverre eea wettelijk stand houdt doe ik geen uitspraak over
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Ik weet nagenoeg zeker dat de koopovereenkomst gesloten is op het moment dat jij als koper akkoord gaat.
Een uitstekende post.lredev schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:18:
[...]
Volgens mij moeten algemene voorwaarden altijd overeenkomstig de wet zijn. In ieder geval gaat de wet altijd boven de algemene voorwaarden van een (web)winkel. 5.2 lijkt me schijnveiligheid voor CP en houd volgens mij geen stand...
De wet is dan ook nog eens relatief simpel. Op het moment dat jij beslist op een aanbieding in te gaan, is er al sprake van een koopovereenkomst. Deze verplicht jou het gevraagde bedrag te betalen (moment van aanbieden) en de verkoper het product volgens omschrijving te leveren. Mocht de verkopende partij niet instaat zijn binnen overeengekomen termijn dit product te leveren, dan is hij verplicht een vervanging te leveren van soortgelijke of betere specificaties. Hierin is wel een mate van redelijkheid opgenomen. Dus indien die 14 dagen 18 worden is dat redelijk te noemen. Uitstel dat lijkt op afstel, of wat de koper in bewijsbaar nadeel brengt ten opzichte van de koopovereenkomst en de daaruit af te leiden redelijke verwachtingen, zijn niet toegestaan en geven dus al ruimte voor levering van soortgelijk/beter alternatief.
Daarbij komt nog dat je bij kopen op afstand altijd recht hebt de koop te ontbinden, zelf na levering (8 werkdagen geloof ik.) Maar goed ontbinden is natuurlijk niet het doel, goedkoop geleverd krijgen is de kern hier
Belangrijk is alle reclamaties schriftelijk en aangetekend te doen... Er staan hier dan ook weer redelijke termijn voor.. Die zijn in mijn grijze brij inmiddels helaas verdampt
"In geval van verhoging van één of meer der kostprijsfactoren is Central Point gerechtigd om de prijs dienovereenkomstig te verhogen, ongeacht of de wijziging voor Central Point al dan niet voorzienbaar was ten tijde vna het sluiten van de overeenkomst. Een dergelijke prijsverhoging geeft de afnemer niet het recht de overeenkomst te ontbinden," is dus je reinste kolder.
Dat zou wat moois wezen: dan koop je iets voor E100, en zeggen ze: "Oops, nee, het gaat 1000 euro kosten; en sorry, maar U kunt daar niet onder uit." LOL. Leuk geprobeerd, Central Point, maar die vlieger gaat niet op. Central Point zou dan zelf de overeenkomst kunnen ontbinden, wegens overmacht of zo (als het produkt niet meer te leveren is, of alleen tegen veel hogere prijs); en de cosument kan Central Point in zo'n (aantoonbaar) geval dus niet aan de overeenkomst houden; maar, omgekeerd, dat Central Point de consument kan houden aan de overeenkomst, en dus zou kunnen dwingen een veel hogere prijs te accepteren, is echt kolder.
Bovendien, zoals je al zegt, je kunt bij kopen op afstand, ZONDER OPGAAF VAN REDENEN, altijd al binnen 8 dagen de koop ontbinden. Dus Central Point kletst echt een beetje uit hun nek, hier.
Maar dat akkoord gaat volgens mij pas in bij de orderbevestiging (wat niet noozakerlijkwijze een automatische email van de webserver is). Maar goed, ik ben er te lang uit.lredev schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:51:
Ik weet nagenoeg zeker dat de koopovereenkomst gesloten is op het moment dat jij als koper akkoord gaat.
Bij OBCS staat er nu ook eentje tussen die onder de 300 euro zit, de twee andere leveranciers leveren echter wel weer voor de 'normale' prijs... Vage bedoening...
Edit: Damn, ik heb deze proc natuurlijk eigenlijk helemaal niet nodig maar mijn vingers jeuken enorm als ik zo over de bestelknoppen heenmuis op de sites van CP, OBCS en informatique
Edit: Damn, ik heb deze proc natuurlijk eigenlijk helemaal niet nodig maar mijn vingers jeuken enorm als ik zo over de bestelknoppen heenmuis op de sites van CP, OBCS en informatique
[ Voor 23% gewijzigd door anonimoes op 27-03-2008 20:52 ]
Gemberthee: water met een smaakje.
Ik weet niet zeker of er voor webshops andere regels gelden, maar ik meen me te herinneren van de lessen consumentenrecht die ik ooit had, dat in een supermarkt bijvoorbeeld de koopovereenkomst al is gesloten op het moment dat jij beslist die pot pindakaas te nemen tegen de prijs dat 'ie aangeboden wordt... Maar geheel zeker weten doe ik het niet..albatross schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:06:
[...]
Maar dat akkoord gaat volgens mij pas in bij de orderbevestiging (wat niet noozakerlijkwijze een automatische email van de webserver is). Maar goed, ik ben er te lang uit.
Verwijderd
Ik moet de eerste nog zien die deze proc (de 3360) uiteindelijk onder de 300 euro gaat krijgen...
Ik denk dat (web)shops echt geen mensen voor +/- 150 euro (per proc) gaan sponsoren omdat dat ze misschien geen slechte naam oplevert. Natuurlijk, als ze weten dat ze die ene persoon die veel stampij gaat trappen daarmee rustig kunnen houden, dan zullen ze het wel doen. Maar dat weten ze i.h.a. niet (welke persoon dat is). Waarschijnlijk lezen hier ook meer mensen mee dan er reageren en die hebben wellicht ook besteld...
Ik denk dat (web)shops echt geen mensen voor +/- 150 euro (per proc) gaan sponsoren omdat dat ze misschien geen slechte naam oplevert. Natuurlijk, als ze weten dat ze die ene persoon die veel stampij gaat trappen daarmee rustig kunnen houden, dan zullen ze het wel doen. Maar dat weten ze i.h.a. niet (welke persoon dat is). Waarschijnlijk lezen hier ook meer mensen mee dan er reageren en die hebben wellicht ook besteld...
Denk dat CentralPoint of een erg goede maand heeft, of een nare rekening krijgt, of ons allemaal maar moet mailen dat de prijs iets veranderd is.
En verder zal ik er niet echt over inzitten over welke verplichtingen ik zal hebben. In het uiterst geval beroep ik me op het recht om het product binnen 7 werkdagen terug te sturen en het gehele bedrag wat ik aan hun heb betaald (dus incl. verzendkosten naar mij toe, maar excl de kosten die ik maak om het terug te sturen) terug te krijgen.
Dan is het jammer dat het niet door gaat, maar verder loop ik niet echt een risico.
Dus nu maar rustig wachten op mijn proc ;-)
En verder zal ik er niet echt over inzitten over welke verplichtingen ik zal hebben. In het uiterst geval beroep ik me op het recht om het product binnen 7 werkdagen terug te sturen en het gehele bedrag wat ik aan hun heb betaald (dus incl. verzendkosten naar mij toe, maar excl de kosten die ik maak om het terug te sturen) terug te krijgen.
Dan is het jammer dat het niet door gaat, maar verder loop ik niet echt een risico.
Dus nu maar rustig wachten op mijn proc ;-)
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Net weer ff status gecheckt bij CP. Prijs is nog hetzelfde alleen de verwachte leveringsdatum is een dag opgeschoven naar volgende week vrijdag (4 april).
Ja wel vaag iedere dag schuiven ze het 1 dag op.Gurneyhck schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:38:
Net weer ff status gecheckt bij CP. Prijs is nog hetzelfde alleen de verwachte leveringsdatum is een dag opgeschoven naar volgende week vrijdag (4 april).
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
Maar wat verschuift er dan? De levertijd voor een nieuwe bestelling of de levertijd in het algemeen. Zou ook kunnen zijn dat wanneer je NU besteld, dat de levertijd dan 4 april is. Voor bestellingen van eergisteren zou het dan nog steeds 2 april kunnen zijn. Ik denk dat ik er zo maar 's een mailtje aan ga wagen richting Central Point.
Ik heb al bij de ASUS Striker 2 gezien dat ze het ding destijds 2 maanden lang een dag opschoven...William/Ax3 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:41:
[...]
Ja wel vaag iedere dag schuiven ze het 1 dag op.

Toen ik hem 2 weken had (van een andere zaak) kreeg ik van CP een SMS dat ze hem op voorraad hadden...

[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 28-03-2008 12:09 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
De levertijd bij Azerty is onbekend, waarschijnlijk proberen ze de meeste van de order af te laten zien om net te doen alsof hij niet zal binnenkomen?
Ik denk dat ze het gewoon niet weten. Of liever gezegd, dat hun toeleveranciers het niet precies weten: ze lijken maar wat te roepen qua verwachte prijs en leveringstijd.FiXeR.nl schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:10:
De levertijd bij Azerty is onbekend, waarschijnlijk proberen ze de meeste van de order af te laten zien om net te doen alsof hij niet zal binnenkomen?
Inderdaad, heb zelf nog niks gehoord van Azerty dus ga er nog gewoon van uit dat ik hem voor die prijs kan krijgen. Laten we het hopen.albatross schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:14:
[...]
Ik denk dat ze het gewoon niet weten. Of liever gezegd, dat hun toeleveranciers het niet precies weten: ze lijken maar wat te roepen qua verwachte prijs en leveringstijd.
Al gemaild? Ben wel benieuwd namelijkPostmen schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:53:
Maar wat verschuift er dan? De levertijd voor een nieuwe bestelling of de levertijd in het algemeen. Zou ook kunnen zijn dat wanneer je NU besteld, dat de levertijd dan 4 april is. Voor bestellingen van eergisteren zou het dan nog steeds 2 april kunnen zijn. Ik denk dat ik er zo maar 's een mailtje aan ga wagen richting Central Point.
Via contactformulier op hun website (waar ook ordernummer moest worden ingevuld):
Goedemiddag,
Afgelopen woensdag heb ik deze bestelling via jullie website geplaatst. Op dat moment stond de verwachte leverdatum op 2 april. Momenteel staat de verwachte leverdatum voor dit artikel op 4 april.
Mijn vraag is nu: Wat is de betekenis van deze verwachte leverdatum. Is de huidige leverdatum van 4 april voor bestellingen die nu gedaan worden, of geld dit voor alle bestellingen van dit artikel.
Graag hoor ik van u
Na plaatsing de volgende tekst:
Klantenservice & Contact
Uw vraag/opmerking is verstuurd!
U ontvangt binnen twee werkdagen van ons een reactie.
Goedemiddag,
Afgelopen woensdag heb ik deze bestelling via jullie website geplaatst. Op dat moment stond de verwachte leverdatum op 2 april. Momenteel staat de verwachte leverdatum voor dit artikel op 4 april.
Mijn vraag is nu: Wat is de betekenis van deze verwachte leverdatum. Is de huidige leverdatum van 4 april voor bestellingen die nu gedaan worden, of geld dit voor alle bestellingen van dit artikel.
Graag hoor ik van u
Klantenservice & Contact
[ Voor 3% gewijzigd door Postmen op 28-03-2008 13:47 ]
Ik zou rekenen op een levertijd van een maandPostmen schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:46:
Via contactformulier op hun website (waar ook ordernummer moest worden ingevuld):
Goedemiddag,
Graag hoor ik van u
Klantenservice & Contact
En de mensen die al een order hebben geplaatst? Moeten die bijbetalen?FiXeR.nl schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:43:
Oke, volgens Azerty is de inkoopprijs verhoogt en daardoor de prijs verhoogt.
Daar heb ik nog geen reactie op gehad.Gurneyhck schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:04:
[...]
En de mensen die al een order hebben geplaatst? Moeten die bijbetalen?
edit:
Beste ,
Als u voor deze prijs heeft besteld ontvangt u dit product ook hiervoor.
Wij hopen u hier voldoende mee geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Azerty
Verkoop
[ Voor 32% gewijzigd door FiXeR.nl op 28-03-2008 17:36 ]
Verwijderd
Bij Zercom staat de Xeon X3360 vermeld onder 2 verschillende artikelnummers:
105782: € 446,40 en 111677: € 269,50. Scheelt nogal, nietwaar?
Wow! Vet! Dat zijn de eerste mazzelpikken alvast! Gefeliciteerd. Nu hopen dat ze ook een beetje snel leveren.FiXeR.nl schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:34:
[...]
Daar heb ik nog geen reactie op gehad.
edit:
[...]
![]()
Verwijderd
Dat scheelt inderdaad nogal, nu ik heb het risico genomen en die van €269,50 besteld. Hij is wel niet leverbaar, gaat nog 2 weken duren, maar we zullen zien :-)Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:39:
Bij Zercom staat de Xeon X3360 vermeld onder 2 verschillende artikelnummers:
Als ze dat echt zonder slag of stoot doen en de levertijd is acceptabel zou ik dat heel netjes vinden van ze en ga ik daar zeker vaker bestellen.FiXeR.nl schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:34:
[...]
edit:
[...]
![]()
Echter betaal jij dan de prijs die er nu staat.AudioPhreak schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 19:56:
[...]
Als ze dat echt zonder slag of stoot doen en de levertijd is acceptabel zou ik dat heel netjes vinden van ze en ga ik daar zeker vaker bestellen.
Verwijderd
Hoezo "dan"? Hij heeft hem nu toch al besteld (voor de lage prijs)? Hij gaat er toch niet meerdere kopen?
Hmm ik zou er best 2 willen...Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:21:
[...]
Hoezo "dan"? Hij heeft hem nu toch al besteld (voor de lage prijs)? Hij gaat er toch niet meerdere kopen?
Een goede afhandeling van de winkel in deze zou er iig toe leiden dat ik daar vaker ga kopen. Ik koop wel meer pc-artikelen dan processoren, dus ze kunnen toch weer verdienen dan. Het hoeft voor de winkel netto niet per definitie voordelig te zijn om hier moeilijk over te gaan doen als je beslag op resources en additionele verkopen meerekent.
Ik neem daarbij wel even aan dat er geen honderden verkocht zijn voor die lagere prijs
Mijn fout, Ik dacht dat AudioPhreak het volgende zei:Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:21:
[...]
Als ze dat echt zonder slag of stoot doen en de levertijd is acceptabel zou ik dat heel netjes vinden van ze en ga ik daar zeker ook een bestellen.

Ff bij 4launch gekeken, daar staat de x3360 voor €271,50 (socket 775). De x3360 (socket 771) staat daar voor €446,50. Erg vaag dit zo.
Hallo
Bij Zercom hebben ze er ook twee, met twee verschiilende prijzen. De duurdere versie is voor socket 940, dus ik begrijp wel dat die duurder is; zal wel een gewilde processor worden
[ Voor 11% gewijzigd door AudioPhreak op 29-03-2008 19:52 ]
Verwijderd
Ik heb bij Zercom die van 269,50euro besteld, wat dus bestemd is voor de 775 socket, en als ik het goed begrijp zou dat dus op een p35 moederbord moeten passen met socket 775.
Ben eens benieuwd :-)
Ben eens benieuwd :-)
Ik heb nog geen bericht gehad. Na vrijdagmiddag mijn reactie te hebben geplaatst, werd er aangegeven dat men probeert binnen 2 werkdagen te reageren. Ik hoop dus maandag meer te horen! De reactie van Central Point zal ik dan hier posten!FiXeR.nl schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:29:
Mensen nog iets gehoort van Central Point of Azerty?
Overigens, wat voor koeler kan ik het beste bestellen voor deze proc. Ik kan namelijk niet vinden of deze boxed is....?
Verwijderd
Volgens mij verkoopt Intel al jarenlang geen niet-boxed processoren meer....Postmen schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 23:57:
Overigens, wat voor koeler kan ik het beste bestellen voor deze proc. Ik kan namelijk niet vinden of deze boxed is....?
Ik zou er gewoon een dikke thermalright 120 extreme opzetten en hem flink overclocken. Daarvoor koop je deze cpu tochPostmen schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 23:57:
[...]
Ik heb nog geen bericht gehad. Na vrijdagmiddag mijn reactie te hebben geplaatst, werd er aangegeven dat men probeert binnen 2 werkdagen te reageren. Ik hoop dus maandag meer te horen! De reactie van Central Point zal ik dan hier posten!
Voor mensen die Zercom overwegen zou ik jullie even willen wijzen op de vele slechte shopreviews (vooral 2e pagina) die ze hebben gekregen de afgelopen tijd, en dit topic in het Pricewatch forum. Zelf kwam ik een tijdje geleden een hele goeie aanbieding voor een videokaart tegen bij Zercom, maar vanwege alle slechte ervaringen van medeTweakers heb ik daar toch maar vanaf gezien. Een paar dagen later kwam ik een bijna even goede aanbieding tegen bij een andere winkel, gelukkig 
edit: het gaat vooral om slechte bereikbaarheid en dat ze erg moeilijk doen bij het eventueel terugsturen van al dan niet kapotte producten
edit: het gaat vooral om slechte bereikbaarheid en dat ze erg moeilijk doen bij het eventueel terugsturen van al dan niet kapotte producten
[ Voor 10% gewijzigd door GreatDictator op 30-03-2008 17:14 ]
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Hetzelfde geld een beetje (volgens de shopsurvey dan) voor Central Point. Die 2 dagen die ze aangeven kunnen dan wel eens 2 weken gaan worden. Ben erg benieuwd of ik morgen een reactie krijg. Heb inmiddels een complete PC besteld bij Azerty (behalve dan CPU en VGA). Die komt als het goed is deze week binnen. Ik heb niet veel zin om dan nog weken te moeten wachten op een CPU. Dat is niet goed voor mijn humeur en waarschijnlijk ook niet voor mijn vrouw
Ik wil deze proc. inderdaad wel iets gaan overklokken. Dit heb ik echter nog niet eerder gedaan. De Thermalright 120 is dan een beetje overkill ben ik bang. Heb ondertussen al wat gezocht en kwam uit op de Coolermaster Hyper TX (Intel). Bedankt in ieder geval
Ik wil deze proc. inderdaad wel iets gaan overklokken. Dit heb ik echter nog niet eerder gedaan. De Thermalright 120 is dan een beetje overkill ben ik bang. Heb ondertussen al wat gezocht en kwam uit op de Coolermaster Hyper TX (Intel). Bedankt in ieder geval
[ Voor 5% gewijzigd door Postmen op 30-03-2008 20:37 ]
Met grote interesse dit topic doorgelezen en die X3360 lijkt me zeer interessant omdat hij:
A: eerder leverbaar is dan de Q9450 en Q9550
B: je met de Xeon variant een Q9550 krijgt voor de prijs van een Q9450
'K wil hem nu ook wel graag bestellen maar nu rijst mij alleen de vraag of hij echt zal gaan werken op mijn Gigabyte P35-DS3R plankje.
Op de Gigabyte CPU-supportlist voor dit mobo staat de Xeon® E3110 als enige Xeon vermeld die door dit bord ondersteunt wordt. Nu zal de X3360 wel fysiek gelijk zijn als een Q9550, maar wellicht zit er toch iets in waardoor m'n mobo hem niet goed identificeert o.i.d.
Ook op google kan ik nog geen duidelijk antwoord vinden of iemand al zo'n Xeon op zijn P35-plankje heeft draaien..
Maar nevertheless voor het geld een zeer interessante PCU.
A: eerder leverbaar is dan de Q9450 en Q9550
B: je met de Xeon variant een Q9550 krijgt voor de prijs van een Q9450
'K wil hem nu ook wel graag bestellen maar nu rijst mij alleen de vraag of hij echt zal gaan werken op mijn Gigabyte P35-DS3R plankje.
Op de Gigabyte CPU-supportlist voor dit mobo staat de Xeon® E3110 als enige Xeon vermeld die door dit bord ondersteunt wordt. Nu zal de X3360 wel fysiek gelijk zijn als een Q9550, maar wellicht zit er toch iets in waardoor m'n mobo hem niet goed identificeert o.i.d.
Ook op google kan ik nog geen duidelijk antwoord vinden of iemand al zo'n Xeon op zijn P35-plankje heeft draaien..
Maar nevertheless voor het geld een zeer interessante PCU.
Eerder leverbaar is op dit moment nog de grote vraag. Volgens mij heeft niemand nog een bericht gehad met daarop een daadwerkelijke leverdatum. Waarschijnlijk is het wel zo dat er al ongelooflijk veel Q9450's in preorder staan. Dat zou voor een nieuwe bestelling nog wel eens vertragend kunnen werken.
Tot nu toe heb ik ook nog geen moederbord gezien waarbij men aangeeft dat deze CPU gesupport wordt. Ik zat met dezelfde vraag over mijn moederbord (Asus Maximus Formula) en volgens de geleerden hierboven gaat het op dat bord wel werken!
Tot nu toe heb ik ook nog geen moederbord gezien waarbij men aangeeft dat deze CPU gesupport wordt. Ik zat met dezelfde vraag over mijn moederbord (Asus Maximus Formula) en volgens de geleerden hierboven gaat het op dat bord wel werken!
Ik heb hem toch maar besteld bij Zercom nu de prijs (269,50) nog zo aantrekkelijk is tegenover de Q9550 en gok ik er maar op dat hij gewoon werkt 
W'll see
Edit:
Hier is een X3320 werkend op een P35 bord bij Tom's Hardware en loopt op 3,6 GHz
En hier iemand met een X3350 werkend op een Asus P5K-E (P35 chipset) bord.
Gaat helemaal goedkomen
W'll see
Edit:
Hier is een X3320 werkend op een P35 bord bij Tom's Hardware en loopt op 3,6 GHz
En hier iemand met een X3350 werkend op een Asus P5K-E (P35 chipset) bord.
Gaat helemaal goedkomen
[ Voor 136% gewijzigd door Tranquility op 31-03-2008 10:45 ]
Jazeker, ben blij dat ik hem daar besteld hebVerwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 22:43:
Wel netjes van Azerty dat ze dit zo oplossen
Toch?
klinkt goed, en als ze moeilijk doen print ik een screenshot van dit forum en ga ik langs:PFiXeR.nl schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:34:
[...]
edit:
[...]
![]()
begon heel ff te twijfelen met het s771 s775 verhaal maar voor zover ik weet zijn de 3000 serie xeons altijd single cpu dus altijd socket 775 en de 5000 serie is dual socket dus s771.
zijn dual cpu broertje zou de X5440 zijn volgens mij.
Ja zeker. De Nederlandse editie is een aftreksel van het Duitse blad, dat toch zeker tot de top behoort!albatross schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:14:
[...]
En de C'T is ook echt een een gerenomeerd expert blad (kuch, kuch).
Hier voor 268,20
http://www.complus.nl/red...end=&d_catg=&d_word=25837
http://www.complus.nl/red...end=&d_catg=&d_word=25837
Bij Azerty hebben ze hem er gewoon uitgegooid. Zeker teveel bestellingen 
Bij Central Point is de X3360 ook niet meer te vinden. Wel frappant...
Bij Central Point is de X3360 ook niet meer te vinden. Wel frappant...
[ Voor 32% gewijzigd door Tranquility op 31-03-2008 12:40 ]
Bij Azerty staat ie er nog gewoon hoor: http://www.azerty.nl/prod...quad-core-xeon-x3360.html Alleen niet meer voor een lage prijs.
[ Voor 13% gewijzigd door Postmen op 31-03-2008 12:34 ]
Alleen via een directe (oude) link of als je op naam zoekt zie je hem ook nog (hoge prijs idd.). maar als je opnieuw in de lijst kijkt staat 'ie er niet meer tussen. Alleen de oude X3210 en X3220 staan er nog tussen.. Vreemd.Postmen schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:34:
Bij Azerty staat ie er nog gewoon hoor: http://www.azerty.nl/prod...quad-core-xeon-x3360.html Alleen niet meer voor een lage prijs.
Maar goed ze hebben mijn bestelling bij Zercom geaccepteerd dus we zullen zien
[ Voor 7% gewijzigd door Tranquility op 31-03-2008 12:47 ]
Bij CP is de leverdatum omhooggeschroefd naar volgende week maandag.
Ben bang dat ik hem pas tegen eind MEI krijg als dit zo doorgaat.
Central Point heeft ook maar eventjes de prijs met 100 euro opgeschroefd. Jammer.Chadi schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:51:
Bij CP is de leverdatum omhooggeschroefd naar volgende week maandag.
Juh en de verwachte leverdatum is nu ineens dinsdag 22 april 2008 Heb vanmorgen ook een mail met een leverdatum vraag gestuurd.albatross schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:12:
[...]
Central Point heeft ook maar eventjes de prijs met 100 euro opgeschroefd. Jammer.
[ Voor 10% gewijzigd door William/Ax3 op 31-03-2008 13:16 ]
Postmen, heb jij ook nog niets gehoord van Central Point?
Nee, maar de twee werkdagen zijn ook nog niet voorbij. Als ik morgenmiddag niets gehoord heb, ga ik ze wel bellen!
Volgens mij komen alle webshops er van terug.
Onderstaand bericht kreeg ik van 4Launch waar ik hem ook in bestelling had staan:
Edit: ook bij Zercom is 'ie uit de lijst verwijderd en staat alleen de X3350 er nog in (voor dezelfde prijs)
Maar in mijn orderstatus staat wel dat ik mijn bestelling niet meer kan annuleren en dat hij bij de leverancier besteld is. Nou graag, laten we dat vooral zo houden!
Onderstaand bericht kreeg ik van 4Launch waar ik hem ook in bestelling had staan:
Prompt staat hij niet meer in de lijst, maar wel de X3350 voor dezelfde prijs. Maarja, die is even duur als de Q9450... Dan is nu mijn hoop op Zercom gevestigd. Hopelijk krijg ik van hun niet ook een dergelijke mail..Geachte heer/mevrouw,
U heeft bij ons een bestelling staan voor een Intel Xeon 3360 2.83GHz FSB1333 12MB Box. Ik krijg zojuist van mijn leverancier door dat dit product End Of Life is. Dit betekent dat het niet meer geproduceerd wordt door en niet meer op voorraad is bij de fabrikant. Ik kan u dit product dus niet meer leveren. Wilt u switchen naar een ander product? Excuses voor het ongemak.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd
Met vriendelijke groet,
Afdeling Verkoop
4Launch BV
Edit: ook bij Zercom is 'ie uit de lijst verwijderd en staat alleen de X3350 er nog in (voor dezelfde prijs)
Maar in mijn orderstatus staat wel dat ik mijn bestelling niet meer kan annuleren en dat hij bij de leverancier besteld is. Nou graag, laten we dat vooral zo houden!
[ Voor 13% gewijzigd door Tranquility op 31-03-2008 17:15 ]
Hmm had Salland dit dan gewoon als eerste door dan ofzo.JazzySOB schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:24:
EOL verhaal
Beetje raar dat het bij anderen dan pas 5 dagen later begint door te dringen.....William/Ax3 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:20:
Salland zijn ook leuk die zeggen dat het EOL is. Ze hebben hem ook niet meer op de site...Dus ook bij centralpoint besteld. Maar blijft idd vaag dat zoveel zaken hem voor die prijs hadden neergezet.
Ok centralpoint geeft aan dat er een prijsverschil was en dat prijsprotectie niet van toepassing is.
[ Voor 8% gewijzigd door William/Ax3 op 31-03-2008 16:49 ]
Ze dienen een verglijkbaar of beter product aan te bieden, dus een Q9550 of sneller.JazzySOB schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:24:
Volgens mij komen alle webshops er van terug.
[...]
Prompt staat hij er niet meer in de lijst, maar wel de X3350 voor dezelfde prijs. Maarja, die is even duur als de Q9450... Dan is nu mijn hoop op Zercom gevestigd. Hopelijk krijg ik van hun niet ook een dergelijke mail..
Hier de reactie van Central Point.
Geachte heer, mevrouw Post,
Helaas is er een prijsverschil opgetreden bij product Intel Quad-Core XEON X3360(BX80569X3360). Er is geen prijsprotectie van toepassing. Onze excuses voor het ongemak.
Kunt u ons laten weten of u akkoord gaat met de nieuwe prijs? Indien u akkoord gaat, dan zullen wij u een nieuwe orderbevestiging toesturen, zodat u het verschil kunt bijbetalen.
Oude prijs: € 237.71
Nieuwe prijs: € 371.63
Indien u niet akkoord gaat en u de betaling al heeft gedaan, op welke bankrekening wenst u de betaling dan retour te ontvangen?
De status van uw order kunt u 24 uur per dag volgen via de orderstatus op http://www.centralpoint.nl.
Indien u vragen heeft, dan kunt u altijd reageren op deze e-mail.
Ik stel voor dat we (iedereen die een bestelling heeft gedaan bij Central Point) gezamenlijk een reactie terug geven?
Helaas is er een prijsverschil opgetreden bij product Intel Quad-Core XEON X3360(BX80569X3360). Er is geen prijsprotectie van toepassing. Onze excuses voor het ongemak.
Kunt u ons laten weten of u akkoord gaat met de nieuwe prijs? Indien u akkoord gaat, dan zullen wij u een nieuwe orderbevestiging toesturen, zodat u het verschil kunt bijbetalen.
Indien u niet akkoord gaat en u de betaling al heeft gedaan, op welke bankrekening wenst u de betaling dan retour te ontvangen?
De status van uw order kunt u 24 uur per dag volgen via de orderstatus op http://www.centralpoint.nl.
Ik stel voor dat we (iedereen die een bestelling heeft gedaan bij Central Point) gezamenlijk een reactie terug geven?
Hoe kan een pre-order nou EOL zijn?
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Ondertussen is mijn order eenzijdig door Central Point geannuleerd. Meer mensen deze mail gehad waarvan de order is geannuleerd? Ook nog iemand met een rechtsbijstandsverzekering?
Gelukkig heb ik hem bij Azerty staan, die hebben mij iig al beloofd dat ze hem voor 270 euro verkochten aan mij. Je zou het wets artikel dat hier ergens in het topic staat kunnen gebruiken en lees de voorwaarden eens.
Ik hoop dat Zercom ook zo netjes zal zijn..FiXeR.nl schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:09:
Gelukkig heb ik hem bij Azerty staan, die hebben mij iig al beloofd dat ze hem voor 270 euro verkochten aan mij. Je zou het wets artikel dat hier ergens in het topic staat kunnen gebruiken en lees de voorwaarden eens.
Ik heb ook nog niets van Azerty gehoord, behalve dat mijn betaling binnen is. Ik ga er ook vanuit n.a.v. voorgaande berichten over Azerty dat ik hem ook gewoon voor die prijs krijg.
Hoe winkels hem EOL kunnen verklaren is ook dubieus...
Edit: ben wel benieuwd naar de levertijd, dat moet ook geen maand worden.
[ Voor 13% gewijzigd door SayWhatAgain! op 31-03-2008 17:16 ]
Yup .. geen verzekering nog. Ga ik vandaag afsluiten.Postmen schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:09:
Ondertussen is mijn order eenzijdig door Central Point geannuleerd. Meer mensen deze mail gehad waarvan de order is geannuleerd? Ook nog iemand met een rechtsbijstandsverzekering?
Azerty zal hem wel moeten leveren aangezien ze mij het al beloofd hebben en het ook zo in hun voorwaarden staat.SayWhatAgain! schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:14:
Ik heb ook nog niets van Azerty gehoord, behalve dat mijn betaling binnen is. Ik ga er ook vanuit n.a.v. voorgaande berichten over Azerty dat ik hem ook gewoon voor die prijs krijg.
Azerty = Lucky
CP = even moeilijk doen, misschien dat je hem krijgt.
4Launch = Leugenaar
En Complus, heeft iemand de processor daar al besteld?
rechtsbijstands verzekeringen nemen pas na 3 maanden iets in behandeling.Chadi schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:15:
[...]
Yup .. geen verzekering nog. Ga ik vandaag afsluiten.
lopende zaken niet.
Hmmz
Central point is best wel smerig. De prijs is omhoog gegaan en ze hebben me order geannuleerd
. Ik denk dat er een verband zit tussen die 2.
In de algemene voorwaarde staat er dit: " Central Point behoud zich het recht om bestellingen zonder opgave van redenen te weigeren". Kan ik er dan nog wat aan doen ? Ik heb al wel een mailtje gestuurd om uitleg te vragen.
Helaas sturen ze je geen mailtje omdat je order geannuleerd is. Is toch een kleine moeite ? Ik kwam er toevallig achter omdat ik de status van m'n bestelling wou checken.
Central point is best wel smerig. De prijs is omhoog gegaan en ze hebben me order geannuleerd
In de algemene voorwaarde staat er dit: " Central Point behoud zich het recht om bestellingen zonder opgave van redenen te weigeren". Kan ik er dan nog wat aan doen ? Ik heb al wel een mailtje gestuurd om uitleg te vragen.
Helaas sturen ze je geen mailtje omdat je order geannuleerd is. Is toch een kleine moeite ? Ik kwam er toevallig achter omdat ik de status van m'n bestelling wou checken.
Verwijderd
Postmen en jean willem, hadden jullie de processor al betaald? Volgens mij moeten ze het product leveren of een vergelijkbaar product (op basis van specificaties), wanneer je een schriftelijke orderbevestiging hebt ontvangen. Ik weet alleen niet in hoeverre er een verschil is als het product wel dan niet betaald is...
Zo te zien lezen ze dit forum ook ;-)jean willem schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:07:
Hmmz
Central point is best wel smerig. De prijs is omhoog gegaan en ze hebben me order geannuleerd. Ik denk dat er een verband zit tussen die 2.
Nog maar is ff kijken wat we doen, maar voor die prijs hoef ik hem iig niet.Central Point schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:08:
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Ik heb wel een mail gehad, zie enkele posts hierboven. Volgens mij hebben ze geen poot om op te staan want:
- Prijs heeft (bijna) 2 weken op hun website gestaan
- Artikel heeft als aanbieding voor deze prijs op de website gestaan
- Ik heb een orderbevestiging = koopovereenkomst
Ik ga me ff verdiepen in het consumentenrecht, als er toevallig een juridisch expert is die dit leest.....
- Prijs heeft (bijna) 2 weken op hun website gestaan
- Artikel heeft als aanbieding voor deze prijs op de website gestaan
- Ik heb een orderbevestiging = koopovereenkomst
Ik ga me ff verdiepen in het consumentenrecht, als er toevallig een juridisch expert is die dit leest.....
Ook net de mail ontvangen van CP. Misschien kunnen we dit via kassa spelen. Krijgen ze gelijk wat reclame.
Algemene voorwaarden er bij + wat EU richtlijnen op dit gebied.. CP steld wel een paar merkwaardige dingen die waarschijnlijk niet zullen houden als ze deze na willen gaan leven.. Maar of het ze verplicht het voor de prijs te leveren weet ik nog niet ;-)
@ hierboven, er IS een koopovereenkomst in een roerend goed en valt onder consumentenkoop om precies te zijn (art. 7.5 BW).
@ hierboven, er IS een koopovereenkomst in een roerend goed en valt onder consumentenkoop om precies te zijn (art. 7.5 BW).
[ Voor 20% gewijzigd door Electrowolf op 31-03-2008 18:47 ]
Ik heb ondertussen ook dezelfde mail gehad van CP.Postmen schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:50:
Hier de reactie van Central Point.
Weet niet of iemand hier al direct op geantwoord heeft? En wat dan weer het antwoord van CP is..
Ben iedergeval niet van plan bij te gaan betalen.
Ik kom net thuis en zag het mailtje van CP ook in mijn inbox 
Meteen ff 't forum bijgelezen vanaf vanmiddag en gelukkig ben ik niet de enige. Laat nou de reden zijn dat ik vanmiddag vroeger van school weg ben gegaan, een afspraak bij de rabobank. Dit om een paar nieuwe spaarrekeningen te openen en... een rechtsbijstandsverzekering
Erg toevallig dus, maar helaas kan ik er geen gebruik van maken dit i.v.m. het plaatsen van de order voor de datum dat de rechtsbijstand ingaat.
Maar ik ga mij iig ook ff verdiepen in hoeverre we iets kunnen eisen. Stay tuned...
Meteen ff 't forum bijgelezen vanaf vanmiddag en gelukkig ben ik niet de enige. Laat nou de reden zijn dat ik vanmiddag vroeger van school weg ben gegaan, een afspraak bij de rabobank. Dit om een paar nieuwe spaarrekeningen te openen en... een rechtsbijstandsverzekering
Erg toevallig dus, maar helaas kan ik er geen gebruik van maken dit i.v.m. het plaatsen van de order voor de datum dat de rechtsbijstand ingaat.
Maar ik ga mij iig ook ff verdiepen in hoeverre we iets kunnen eisen. Stay tuned...
Grappige is dat de AV van CP steld dat ze van ons kan eisen de nieuwe prijst te betalen:
Zie punt 5.2 van de Algemene Voordaarden (mag niet knippen plakken, stomme pdf). Maar laatste regel luid: "Een dergelijke prijsverhoging geeft de afnemer niet het recht de overeenkomst te ontbinden."
Maar daar kunnen we kort over zijn, aangezien het duidelijk onredelijk bezwarend is, en dus vernietigbaar.
Nog maar is ff ergens boek 6 en 7 van BW vinden..
Zie punt 5.2 van de Algemene Voordaarden (mag niet knippen plakken, stomme pdf). Maar laatste regel luid: "Een dergelijke prijsverhoging geeft de afnemer niet het recht de overeenkomst te ontbinden."
Maar daar kunnen we kort over zijn, aangezien het duidelijk onredelijk bezwarend is, en dus vernietigbaar.
Nog maar is ff ergens boek 6 en 7 van BW vinden..
[ Voor 5% gewijzigd door Electrowolf op 31-03-2008 19:09 ]
wetboeken zijn hier te vinden: http://www.wetboek-online.nl/wet/index.html 
Interessant topic om even door te nemen:
http://kassa.vara.nl/port...estion&qid=299484&cat=620
Gaat over een gozer die een laptop had besteld en ineens circa 350 euro bij moest betalen.
Zouden het ook op misleiding kunnen gooien: http://ec.europa.eu/youre...ng-advertising/index.html
Interessant topic om even door te nemen:
http://kassa.vara.nl/port...estion&qid=299484&cat=620
Gaat over een gozer die een laptop had besteld en ineens circa 350 euro bij moest betalen.
Zouden het ook op misleiding kunnen gooien: http://ec.europa.eu/youre...ng-advertising/index.html
[ Voor 77% gewijzigd door Gurneyhck op 31-03-2008 19:31 ]
Ik heb nog steeds geen mailtje gekregen van CP
.
@cobus47: ik heb al wel betaald en een bevestiging gekregen van betaling gekregen(via mail).
Hier heb ik een stukje van de order geschiedenis:
31-03-2008 11:28 Geannuleerd (90)
31-03-2008 11:26 Geannuleerd (90)
31-03-2008 11:25 Goedgekeurd (10)
Eerst goedkeuren en één minuut later annuleren
.

@cobus47: ik heb al wel betaald en een bevestiging gekregen van betaling gekregen(via mail).
Hier heb ik een stukje van de order geschiedenis:
31-03-2008 11:28 Geannuleerd (90)
31-03-2008 11:26 Geannuleerd (90)
31-03-2008 11:25 Goedgekeurd (10)
Eerst goedkeuren en één minuut later annuleren
Oké ik heb ff een mail in elkaar geflanst, als iemand nog commentaar/advies/wijzigingen wil aanbrengen, laat u horen!
Geachte heer/mevouw,
Ik vind dit een erg vreemde gang van zaken, dat er zomaar eventjes 150 euro bij moet worden betaald. Ten eerste heeft dit product meer dan een week als aanbieding op jullie frontpagina gestaan. Dit zou dan een erg valse manier zijn om zo klanten te trekken en is tevens in strijd met de bepaling "bescherming gemeenschapsrecht" van de Europese commissie.
Dit kunt u hier terugvinden
Om u te beschermen tegen misleidende reclame en de oneerlijke gevolgen daarvan heeft de Europese Unie gemeenschappelijke regels opgesteld die voor de hele Unie gelden.
http://ec.europa.eu/youre...ng-advertising/index.html
Daarnaast hebben wij een koopovereenkomst afgesloten voor het bedrag van €237.71 excl. btw. Hier kunt u niet zomaar onderuit en zeker niet met een prijswijziging in het nadeel van de consument. Na contact met de rechtsbijstand is er mij ook verteld dat ik volkomen in mijn recht sta om het product voor de reeds betaalde prijs te ontvangen. Ondermeer ook omdat het niet om een zodanig lage prijs gaat dat er absoluut sprake is van een fout, want de processor is ook voor om en nabij dezelfde prijs te vinden bij andere online shops. Het is vervelend voor u dat er een prijsverschil is opgetreden, maar daar kunt u de consument niet mee belasten.
Ik hoop dan ook op een correcte afhandeling van deze zaak en dat mijn order gewoon weer in behandeling wordt genomen. Aangezien deze al éénzijdig (van jullie kant) geannuleerd was, iets wat ik niet echt proffesioneel vind.
Ik hoop op een positieve reactie uwer zijde,
Met vriendelijke groet,
Gurneyhck
Geachte heer/mevouw,
Ik vind dit een erg vreemde gang van zaken, dat er zomaar eventjes 150 euro bij moet worden betaald. Ten eerste heeft dit product meer dan een week als aanbieding op jullie frontpagina gestaan. Dit zou dan een erg valse manier zijn om zo klanten te trekken en is tevens in strijd met de bepaling "bescherming gemeenschapsrecht" van de Europese commissie.
Dit kunt u hier terugvinden
Om u te beschermen tegen misleidende reclame en de oneerlijke gevolgen daarvan heeft de Europese Unie gemeenschappelijke regels opgesteld die voor de hele Unie gelden.
http://ec.europa.eu/youre...ng-advertising/index.html
Daarnaast hebben wij een koopovereenkomst afgesloten voor het bedrag van €237.71 excl. btw. Hier kunt u niet zomaar onderuit en zeker niet met een prijswijziging in het nadeel van de consument. Na contact met de rechtsbijstand is er mij ook verteld dat ik volkomen in mijn recht sta om het product voor de reeds betaalde prijs te ontvangen. Ondermeer ook omdat het niet om een zodanig lage prijs gaat dat er absoluut sprake is van een fout, want de processor is ook voor om en nabij dezelfde prijs te vinden bij andere online shops. Het is vervelend voor u dat er een prijsverschil is opgetreden, maar daar kunt u de consument niet mee belasten.
Ik hoop dan ook op een correcte afhandeling van deze zaak en dat mijn order gewoon weer in behandeling wordt genomen. Aangezien deze al éénzijdig (van jullie kant) geannuleerd was, iets wat ik niet echt proffesioneel vind.
Ik hoop op een positieve reactie uwer zijde,
Met vriendelijke groet,
Gurneyhck
Ziet er prima uit denk dat ik die ook gewoon ga copy pasten erheen haha.
Ik stuur ze wel zo'n mail met als afzender Mullah Omar of zo
Verwijderd
Ik zou ook graag gebruik maken van bovenstaande mail...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 19:54 ]
Wacht daar aub ff mee, eerst ff kijken wat "de rest" er van zegt.William/Ax3 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:49:
Ziet er prima uit denk dat ik die ook gewoon ga copy pasten erheen haha.
De reactie van 4Launch spant wel de kroon. Tenzij 4Launch iets weet dat de rest van de wereld niet weet, namelijk dat een nog te leveren CPU al voortijdig EOL is, LOL, ziet dit er een beetje uit als gevalletje 'bedrog of arglist'. Ik zou ze daar nog eens indringend op aanspreken. Alsook hen vragen deze annulering + reden nog eens schriftelijk te bevestigen. Ik heb zo'n vermoeden dat ze dat niet aan zullen durven.JazzySOB schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:24:
Geachte heer/mevrouw,
U heeft bij ons een bestelling staan voor een Intel Xeon 3360 2.83GHz FSB1333 12MB Box. Ik krijg zojuist van mijn leverancier door dat dit product End Of Life is. Dit betekent dat het niet meer geproduceerd wordt door en niet meer op voorraad is bij de fabrikant. Ik kan u dit product dus niet meer leveren. Wilt u switchen naar een ander product? Excuses voor het ongemak.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd
Met vriendelijke groet,
Afdeling Verkoop
4Launch BV
Professioneel verkeerd spellen komt ook niet erg professioneel over...
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Vandaar dat ik het woord "geflanst" gebruikteTachyon schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:24:
[...]
Professioneel verkeerd spellen komt ook niet erg professioneel over...
Maar thx voor je opmerking!
Verwijderd
@ Gurneyhck: Je zou er eventueel nog bij kunnen vermelden dat als ze het betreffende artikel niet kunnen leveren ze je ook de Q9550 voor het eerder overeengekomen bedrag, aangezien dat qua specs wel overeenkomt.
@ de rest: Ik had ook dat mailtje gehad van CP.
Ik had ook nog een order voor dat ding lopen bij Zercom ik ben benieuwd of die het gaan leveren zonder slag of stoot zeker aangezien er bij die order staat dat het geaccepteerd is.
Maar ik wil mij ook zeker aanmelden als we eventueel een collectieve melding gaan doen richting CP.
Want natuurlijk wil ik ook die CPU voor die prijs hebben.
Ik had ook nog een order voor dat ding lopen bij Zercom ik ben benieuwd of die het gaan leveren zonder slag of stoot zeker aangezien er bij die order staat dat het geaccepteerd is.
Maar ik wil mij ook zeker aanmelden als we eventueel een collectieve melding gaan doen richting CP.
Ik heb een tijdje geleden zoiets gehad met een tft scherm, de rechtsbijstand zag er geen brood in. (de leverancier zei dat ze het product achteraf toch niet konden leveren, dus niet dat de prijs verkeerd was)
Ook staat er meestal in de voorwaarden dat dit soort dingen kunnen gebeuren. In dit geval zal de groothandel die al die shops van processors voorzien wel de fout hebben gemaakt aangezien er een heleboel een lage prijs hadden.
Ook staat er meestal in de voorwaarden dat dit soort dingen kunnen gebeuren. In dit geval zal de groothandel die al die shops van processors voorzien wel de fout hebben gemaakt aangezien er een heleboel een lage prijs hadden.
Ik geloof dat er bij zercom altijd in het mailtje staat dat je het niet meer kan annuleren als ze de bestelling hebben doorgegeven bij hun leverancierVerwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:04:
@ Gurneyhck: Je zou er eventueel nog bij kunnen vermelden dat als ze het betreffende artikel niet kunnen leveren ze je ook de Q9550 voor het eerder overeengekomen bedrag, aangezien dat qua specs wel overeenkomt.![]()
Ik had uiteraard een reaktie teruggemaild:albatross schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:59:
[...]
De reactie van 4Launch spant wel de kroon. Tenzij 4Launch iets weet dat de rest van de wereld niet weet, namelijk dat een nog te leveren CPU al voortijdig EOL is, LOL, ziet dit er een beetje uit als gevalletje 'bedrog of arglist'. Ik zou ze daar nog eens indringend op aanspreken. Alsook hen vragen deze annulering + reden nog eens schriftelijk te bevestigen. Ik heb zo'n vermoeden dat ze dat niet aan zullen durven.
Beste mensen van 4Launch,
Hoe kan deze processor "end of life" zijn?
Het is juist een nieuwe processor die binnen een aantal dagen/weken uitkomt en/of al uit is.
Het is dus 100% zeker dat Intel deze gewoon produceert en kan leveren.
Vergissinkje?
Mvg,
[...]
Vervolgens kreeg ik als antwoord:
Ja ja, de leverancier die er helaas niet meer kan "aankomen" wat een onzin. Ze kunnen blijkbaar wel aan een de X3350 "aankomen" die nog wel in de lijst staat. Erg ongeloofwaardig en onprofessioneel allemaal.Geachte heer [...],
Er is hier sprake van een kleine miscommunicatie.
Dit betreft inderdaad een nieuwe product wat nog op de markt dient te komen.
Echter de leverancier die dit product aan ons zou uitleveren kan hier helaas niet meer aankomen en is om deze reden dan ook bij hun als EOL (end of life) verklaard.
Wij kunnen dit product helaas op dit moment dan ook niet aan u uitleveren.
Wat wenst u met de bestelling te doen?
Met vriendelijke groet,
Afdeling Verkoop
4Launch
Bij Zercom is de status van mijn bestellling gelukkig nog niet veranderd en blijft deze als "besteld bij de leverancier" staan. Hopelijk hebben die een andere leverancier dan die van 4Launch..

Let op:
Dit topic is niet voor de zogenaamde 'welke moet ik nemen?' of 'waar kan ik 'm kopen?'-vragen. Tevens zijn replies met 'ik heb 'm besteld!' en 'ik heb nu deze PC gekocht!!' nogal nutteloos, dit soort replies worden dus gewoon verwijderd.
Dit topic is niet voor de zogenaamde 'welke moet ik nemen?' of 'waar kan ik 'm kopen?'-vragen. Tevens zijn replies met 'ik heb 'm besteld!' en 'ik heb nu deze PC gekocht!!' nogal nutteloos, dit soort replies worden dus gewoon verwijderd.