Nee hoor. Dat is het niet. Die conclusie is namelijk gebaseerd op de persoonlijke mening van Zardon/Veridian. Dat hebben ze zelfs uitgelegd in het bijbehorende draadje op het forum. Zie ook het stuk wat ik van ze gequote heb over het feit dat deze review
subjectief is en niet objectief. Het zijn hun eigen woorden, dus waarom er tegen in gaan?

Het is een feit dat NV iets meer kan op dit moment. Maar meer ook niet. Zeker niet iets om je druk om te maken.
Dit is botweg een missende feature ten opzichte van nVidia, ik vind het dus ook niet vreemd als reviewers hierover klagen, ook al mag dit artikel dan voor de enthousiast geschreven zijn. Ik hoop dat ATi hier wat vaart achter zal zetten, dus ik ben benieuwd naar je updates de komende tijd (en ook naar wat nVidia doet als die brightness is aangepast)

Als NV iets kan wat AMD niet kan (of omgekeerd), dan kan je dat niet leuk vinden, maar ook dat is dan puur subjectief. Een ander kan het minder erg vinden of er geen reden om over te klagen in zien. Het is anders als bv AMD
openlijk adverteert dat ze dual stream decoding kunnen en dat ze Aero niet uitschakelen, terwijl dat niet zo is. Dan heb je een terechte reden om te klagen.
AMD heeft de techsites een tijd terug laten weten dat ze in ieder geval bezig zijn met aero + playback. Het enige wat dit artikel eventueel verder nog teweeg kan brengen is dat AMD er misschien meer vaart achter gaat zetten. Maar ook dat betwijfel ik, want ze zijn hier al een tijd mee bezig. Zie ook wat Veridian zegt: "
ATI have been messing about with a fix for months and need to get their act together imo. (there is a registry entry in PowerDVD which is ready and waiting for ATI to complete their side of the work).". DH is gewoon pissig dat de drivers dit nog niet ondersteunen.
Als het artikel over 2 maanden geschreven was dan had de conclusie er weer heel anders uit gezien, maar zo gaat dat altijd in deze dynamische wereld waar driverupdates voor veel veranderingen kunnen zorgen in het IQ/HD landschap.
Na het lezen van het artikel dan kan je imo tot twee conclusies komen.
1) NV kan twee dingen die AMD nog niet kan (dual stream encoding / aero wordt niet uitgeschakeld).
2) Op IQ gebied is het puur persoonlijk: "No-one is right or wrong in this area... its purely a personal preference"
DH geeft aan de hand daarvan de voorkeur aan NV. Dat is hun goed recht, maar er zijn genoeg mensen die nr 1 minder of niet belangrijk vinden en juist voor de IQ van AMD gaan (zie ook reacties op forums van R3D, [H] of DH zelf).
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.