Het ATi HD38XX Ervaringen Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 43.392 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:40

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:50:
[...]

Waarom niet even doorsparen dan voor de HD3870? Je mag dan wel trots zijn op je E6600 maar veel heb je er nu niet aan, aangezien de HD3850 sneller de bottleneck gaat zijn dan je CPU. De HD3870 is maar iets duurder maar levert wel stukken betere prestaties. Het is echt stom om een HD3850 in een E6600 te prikken. Als je nou een tragere CPU had was het wel een alternatief geweest. Ik zou je order maar snel cancellen en een HD3870 bestellen (dan maar een maandje doorsparen, maar je hebt er wel veel langer en beter plezier van).
ja ok ik snap het.. ik heb deze kaart gekocht omdat ik snel een kaart nodig had. Deze kaart kan ik nog kwijt aan een vriend van me als upgrade voor een 7600.

Dan maar een 3870 bestellen, dat is dan toch een investering waar ik wat langer plezier van heb :)

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:40

Pinjataaa

Hit me!

Ik kan goedkoop een Asus P5W-DH overkopen van een kennis, deze heeft crossfire support met maar met 2 maal 8x PCI-e.
Als ik nu crossfire wil draaien met mijn HD3870, zullen de prestaties dan lager zijn dan met 2 maal 16x PCI-e? Dus dat ik er de maximale prestaties niet uit haal..

Heeft iemand hier al ervaring mee? Anders zou het jammer geld zijn namelijk..

Ik heb blijkbaar toch te snel door dit topic heen gelezen, het staat er namelijk wel in, heel vaak zelfs. :X

[ Voor 27% gewijzigd door Pinjataaa op 12-05-2008 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:20
Eerder in dit topic wordt er gesproken over het feit dat je, om problemen te voorkomen, het hele OS opnieuw moet installeren als je een nieuwe 3D kaart erin zet. Nu mijn situatie: ik upgrade van een HD 3850 256 MB naar een HD 3870 512 MB. Moet ik hiervoor ook werkelijk het hele OS (Windows Vista 64bit) opnieuw installeren of volstaat het hier om de ATI installeren ff te draaien?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
soganta schreef op maandag 12 mei 2008 @ 09:58:
Eerder in dit topic wordt er gesproken over het feit dat je, om problemen te voorkomen, het hele OS opnieuw moet installeren als je een nieuwe 3D kaart erin zet. Nu mijn situatie: ik upgrade van een HD 3850 256 MB naar een HD 3870 512 MB. Moet ik hiervoor ook werkelijk het hele OS (Windows Vista 64bit) opnieuw installeren of volstaat het hier om de ATI installeren ff te draaien?

Bvd.
Je hoeft je OS alleen opnieuw te installeren als je slechte 3D performens hebt of BSOD's of andere rare dingen. En meestal heb je dat alleen als je van bijvoorbeeld Nvidia naar ATI gaat of anders om. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-09 13:01
NEOeo schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 23:48:
Is er een tooltje waarmee ik de bios van mijn HD3870 kan uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
gpu-z; bios saven
ati bioseditor; uitlezen/aanpassen bios

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:44
-The_Mask- schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:04:
[...]

Je hoeft je OS alleen opnieuw te installeren als je slechte 3D performens hebt of BSOD's of andere rare dingen. En meestal heb je dat alleen als je van bijvoorbeeld Nvidia naar ATI gaat of anders om. ;)
Ik ben van 2 x 7600GS SLI naar een HD 3850 gegaan zonder OS reinstall. Driver verwijderen, drivertje installeren, ding loopt hartstikke stabiel. Dus zelfs dan is het nog niet altijd nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zo, nu ook eens een 3870 gehaald :)
Een Sapphire Radeon HD 3870 512 MB

Omdat er een 6200 (nVidia dus) in zat, heb ik nadat de driver verwijdert was, in XP x64 Safe Mode mbv driver cleaner en sweeper de resten verwijdert. Daarna pc uit en de videokaart vervangen.
Tijdens het opstarten in Grub werd er ineens niet meer op de enter gereageerd voor doorstarten, doorstarten deed ie even later zelf wel. Toen windows bijna gestart was een BSOD+reset (had de bekende instelling nog niet verandert...), maar na die reset startte windows gewoon op, Grub reageerde nu wel weer op de ENTER.

Opvallend: Pixelmapping werkt nu bij de BIOS al :) , beeld daarvan werd eerst altijd uitgerekt over de 24" widescreen.

Hmm, na de 1e start met driver geinstalleerd kreeg ik een "onbekende hardware gevonden"-melding, dit bleek ATI Function Driver HD-audio te zijn maar daar kon ie geen drivers voor vinden. Nadat ik de meegeleverde cd erin deed wel. Waarom zat dit niet bij de drivers van de ATI site?

Deze files heb ik gedownload en geinstalleerd:
8-4_xp64_dd_ccc_enu_61003.exe
8-4_xp32-64_wdm_61006.exe

O jah, dit viel mij ook nog op: Alle opties bij ATI Overdrive zijn grijs... Kan dat kloppen?
Als 't een 3870X2 was, zou ik denken dat ik geen 8-pins voedingsstekker aangesloten zou hebben, maar dit is geen X2 maar een gewone 3870...

Nu eens 3DMark proberen :)

Edit: 3DMark03 crasht gelijk, ook met hotfix. Al krijg ik mét hotfix wel even het opstartscherm te zien...
05 en 06 ga ik nu proberen.

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT/Thor-3DMark05-Q6600.2.4GHz-HD3870.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT/Thor-3DMark06-Q6600.2.4GHz-HD3870.JPG
^ lijkt me wel ok met een Q6600 (stock) en één 3870, of niet? :?

Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT/CCC-ATI-Overdrive.JPG
Waarom staat daar onderaan bij "Current Clock Settings" 300MHz bij "GPU Clock"? Dat moet toch hoger zijn....
Die 56 graden is na het runnen van 3DMark 05 en 06, de stock-koeler doet dus goed :)

[ Voor 21% gewijzigd door Raven op 14-05-2008 17:44 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Raven schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:30:
Waarom staat daar onderaan bij "Current Clock Settings" 300MHz bij "GPU Clock"? Dat moet toch hoger zijn....
Dit is wel héél erg makkelijk zelf op te zoeken hoor. klik

Je 3DMarks scores lijken me wel oké, maar je gaat een flink stuk hoger scoren als je je Q6600 overclockt, wel de moeite dus.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah keej :)

Q6600 wordt nog geOC'ed trouwens ;) .

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 14-05-2008 14:33 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Die ATI audio driver staat er wel.. Het is de HDMI driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-09 13:01
Ik heb een HD3870 van sapphire.
Via overdrive overklokken wil niet omdat hij niet door de ingebouwde tests heen komt zodat ik de nieuwe kloksnelheden niet kan accepteren.

Dus ik dacht ik ga ATITool 0.27 gebruiken..
Als ik de sliders verplaats en dan op set clock druk gaat de slider weer terug naar default.

Is hier een oplossing voor?

owjah...
Ik heb windows vista x64

[ Voor 5% gewijzigd door NEOeo op 14-05-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-08 09:18
Je moet gewoon op die sleutel drukken in de ATi Overdrive menu, dan activeer je de overclock functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb een probleempje met ati overdrive ,het océn van mijn 2 ati radeons 3850 gaat prima.
Maar nu wil ik verder océn dan 720 core maar dat lukt niet omdat de slider simpelweg niet verder kan.
Is er een manier om dit alsnog te omzeilen cq een hack voor de sliders nog wat verder in te kunnen stellen ?
Helaas doet Rivatuner maar 1 kaart océn dus dat is geen optie.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

loewie-643- schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:44:
[...]

Dus je hebt ook een ultimate met passieve koeling, zoals deze:
[afbeelding]

[afbeelding]
Semi-offtopic, maar:

Heb je die CNPS9700 met opzet op zijn kant (met de fan naar beneden) gehangen, zodagt ie over de heatpipes van je kaart heen blaast? Of hangt ie een kwartslag gedraaid omdat je een AMD processor hebt? Bij mijn Intel bord staat de koeler namelijk rechtop, met de fan richting het I/O shield en de exhaust fans aan blazend.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Laatst online: 12-09 18:26

Harrie

NederVlaming

Speedy-J schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:24:
Ik heb een probleempje met ati overdrive ,het océn van mijn 2 ati radeons 3850 gaat prima.
Maar nu wil ik verder océn dan 720 core maar dat lukt niet omdat de slider simpelweg niet verder kan.
Is er een manier om dit alsnog te omzeilen cq een hack voor de sliders nog wat verder in te kunnen stellen ?
Helaas doet Rivatuner maar 1 kaart océn dus dat is geen optie.
Ik meen dat dit wel werkt met de nieuwste (beta) versie van Ati tray tool....
Voor meer info: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=255769

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens...

Ik gebruik al een paar maandjes mijn Club3D ATI HD3850 Pro AGP8x in combinatie met 2GB geheugen en een Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.71GHz. De kaart draait momenteel op 820/2100MHz. Ik moet zeggen, 'k heb 3DMark06 even gedraaid op Windows XP Pro (32bit) met SP3 en het werkt als de "tierelier"! Nooit verwacht, maar na enige tweaks en tunes ben ik uitgekomen op 12658 punten. Het is te mooi om waar te zijn voor een AGP-systeem. Ik blij en gelukkig weer even mee voor hopelijk een klein jaartje. Ik heb nog geen Windows Vista geprobeerd met deze kaart, maar ik weet nu al, ook ondanks SP1 met DX10.1, dat de performance hoe dan ook lager liggen en dat kan ik helaas niet hebben. Bovendien heb ik zeker geen twijfels bij het gebruiken van DX9, 10 of 10.1, aangezien ik persoonlijk niet een groot verschil merk m.b.t. effecten en kwaliteit. Het speelt op DX9 uiteraard soepeler en je hebt gelijk geen last van de DX9 emulatie in Vista, wat dus ook voor vertraging en dus mindere performance zorgt (als je DX9 based games speelt).

Bij deze dus tot nu toe mijn geweldige ervaring met de HD3850 Pro.

DavyJones ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:47

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:51:
Ik gebruik al een paar maandjes mijn Club3D ATI HD3850 Pro AGP8x in combinatie met 2GB geheugen en een Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.71GHz. De kaart draait momenteel op 820/2100MHz. Ik moet zeggen, 'k heb 3DMark06 even gedraaid op Windows XP Pro (32bit) met SP3 en het werkt als de "tierelier"! Nooit verwacht, maar na enige tweaks en tunes ben ik uitgekomen op 12658 punten. Het is te mooi om waar te zijn voor een AGP-systeem. Ik blij en gelukkig weer even mee voor hopelijk een klein jaartje. Ik heb nog geen Windows Vista geprobeerd met deze kaart, maar ik weet nu al, ook ondanks SP1 met DX10.1, dat de performance hoe dan ook lager liggen en dat kan ik helaas niet hebben. Bovendien heb ik zeker geen twijfels bij het gebruiken van DX9, 10 of 10.1, aangezien ik persoonlijk niet een groot verschil merk m.b.t. effecten en kwaliteit. Het speelt op DX9 uiteraard soepeler en je hebt gelijk geen last van de DX9 emulatie in Vista, wat dus ook voor vertraging en dus mindere performance zorgt (als je DX9 based games speelt).

Absoluut een mooi resultaat en welkom op GoT!

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Pinjataaa schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:42:
[...]

Koop een 3850, die kaart is zijn geld dubbel en dwars waard :) Niet over na denken.
En dat heb ik gedaan! Wat een wereld van verschil tov mijn Radeon 9500! Alleen merk ik nu pas hoe erg mijn AMD 4000+ de GPU bottleneckt. De gpu load komt in veel games niet over de 70-80%. Dus nu ben ik toch maar eens aan het rondkijken voor een X2 op socket 939... Hoewel ik me voorgenomen had dat dit de laatste upgrade ging zijn...

ter vergelijking met de post hierboven: AMD 4000+ 2GB RAM, radeon 3850, +/- 7000 3dmarks.
overclocken van de videokaart heeft bijna 0 effect, door de cpu bottleneck. CPU is overigens al overclockt tot 2.9GHz. Deze score komt aardig overeen met vergelijkbare systemen in de ORB...

[ Voor 20% gewijzigd door Harrie op 14-05-2008 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

KiLLaHeRTz schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:45:
Je moet gewoon op die sleutel drukken in de ATi Overdrive menu, dan activeer je de overclock functie
Ah keej! :)
Pinjataaa schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:55:
Die ATI audio driver staat er wel.. Het is de HDMI driver.
Zie 'm niet hoor :? Maar heb 'm uiteindelijk toch van de cd laten halen...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Raven schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 23:17:
[...]

Ah keej! :)

[...]

Zie 'm niet hoor :? Maar heb 'm uiteindelijk toch van de cd laten halen...
Overzicht:
http://game.amd.com/us-en...st.aspx?p=xp/hdmiaudio-xp

Directe links:
https://a248.e.akamai.net...site/kb888111xpsp2-en.exe
https://a248.e.akamai.net..._xp32_hdmiaudio_61006.exe

[ Voor 10% gewijzigd door Pinjataaa op 14-05-2008 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader [14 mei 2008 @ 22:02]:

"Absoluut een mooi resultaat en welkom op GoT!"
Bedankt voor je warme verwelkoming! Altijd al willen deelnemen aan de GoT-wereld! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:45:
[...]

Bedankt voor je warme verwelkoming! Altijd al willen deelnemen aan de GoT-wereld! :*)
Nibiru als in de CS speler?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R420R [15 mei 2008 @ 13:38]:

"Nibiru als in de CS speler?"
...als in CS speler? Huhh :?... Vertel 's R420R... Bespioneer je me of zo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 12-09 18:31
Onderstaande las ik in een ander topic.
CJ schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:10:
Rage3D artikel: Hotfix Schmotfix

Voor degenen met een HD3870(X2) kaart (al dan niet in CF) die het nog steeds niet gedaan hebben... download de Vantage Hotfix drivers!!

De naam doet er op lijken alsof het een driver is die puur en alleen bedoeld is om de scores in Vantage te boosten en wat bugs in Vantage op te lossen, maar niets is minder waar. De Vantage hotfix fixed ook CF scaling (zowel X2 als X4) in veel DX10 games.

Gears of War
Afbeeldingslocatie: http://www.rage3d.com/articles/vantage-hotfix/pics/Gears_of_War/3870X2.png

Lost Planet
Afbeeldingslocatie: http://www.rage3d.com/articles/vantage-hotfix/pics/Lost_Planet/3870X2_CF_Cave.png

World in Conflict
Afbeeldingslocatie: http://www.rage3d.com/articles/vantage-hotfix/pics/World_in_Conflict/3870X2_CF.png

Bron: http://www.rage3d.com/articles/vantage-hotfix/index.php?p=1

De Vantage Hotfix drivers zijn dus een voorproefje op wat komen gaat in Catalyst 8.5... ;)
Zijn er al mensen die dit hebben getest? Zo ja wat zijn je bevindingen? Ik hik er nog steeds tegenaan om een HD3870X2 te kopen nl.

[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 15-05-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vantage HotFix drivers... uHhmmmm... :/

Phoe Phoe... :| ... Dat is nog eens een geweldig groot verschil zeg! Geld dit alleen voor de HD3870 serie (in dit geval de HD3870X2), of de hele HD38xx serie? En als het voor de gehele HD38xx serie is, geld dit dan ook voor de AGP-interface kaarten?... :9

Wie Ohwww-Wie kan heel toevallig wat meer vertellen over dit onderwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-07 13:27
Zojuist mijn Asus 3870 ontvangen, de singel slot versie, op het eerste gezicht een goeie kaart.
Tijdens het inbouwen en het installeren helemaal geen problemen gehad.
Daarna ben ik Company of Heroes gaan spelen, na een minuut fo 15 kreeg ik even voor 1 seconde een zwart scherm, en 2 minuten daarna klapte ik uit het spel.

Eerst heb ik de drivers opnieuw geinstalleerd (to be sure) en eens Furmark gedraait om te zien of hij ook extreem heet werd, na een minuut of 20 zat hij nog altijd op 74 graden.

Na deze handelingen uitgevoerd te hebben ben ik weer CoH gaan spelen en bleef het probleem zich voordoen.

Iemand nog tips...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Ik heb ergens gelezen dat deze hotfixes ook in de catalyst versie 8.5 komen. En die zal toch wel zeer binnenkort gereleased worden? Ik hoop stiekum ook op een performance gain voor de agp kaarten, want ik meen ergens gezien te hebben dat die drivers nog niet helemaal super waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:30:
Zo, nu ook eens een 3870 gehaald :)
Een Sapphire Radeon HD 3870 512 MB

Nu eens 3DMark proberen :)

Edit: 3DMark03 crasht gelijk, ook met hotfix. Al krijg ik mét hotfix wel even het opstartscherm te zien...
05 en 06 ga ik nu proberen.

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT/Thor-3DMark05-Q6600.2.4GHz-HD3870.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT/Thor-3DMark06-Q6600.2.4GHz-HD3870.JPG
^ lijkt me wel ok met een Q6600 (stock) en één 3870, of niet? :?
3DMark03 start nu wél op... blijkbaar was een reboot na die fix noodzakelijk.

Anyway, vanmorgen de cpu overgeclocked naar 3GHz, dit leverde de volgende scores op:
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT/Thor-3DMark05-Q6600.3GHz-HD3870.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT/Thor-3DMark06-Q6600.3GHz-HD3870.JPG

Vcore=standaard, 1.2v aldus CPU-Z
MP=9
FSB=334
CPU temps: 55/55/48/48, na 4u Prime95.
Depep schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:19:
[...]

Dit is wel héél erg makkelijk zelf op te zoeken hoor. klik

Je 3DMarks scores lijken me wel oké, maar je gaat een flink stuk hoger scoren als je je Q6600 overclockt, wel de moeite dus.
Flink hoger? Hoe flink?
Zie nieuwe scores

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Nu ook mijn MSI 3870 OC geïnstalleerd en lopend een paar dagen en wel.

COD4 loopt lekker vlot 50-100fps (een enorm verschil met mijn oude 7600GS ;)), geen artifacts, en het beeld is over het algemeen ook prima strak.

Nu merk ik wel dat ik met zowel de Catalyst Control Center als ATITool (0.27beta3) niet kan overklokken. Op het moment dat ik de Core frequentie verander loopt de boel vast. Is dat een alleen een probleem van MSI, of komt het omdat ik voorlopig nog op XP32 draai?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Stoney3K schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:59:
Nu ook mijn MSI 3870 OC geïnstalleerd en lopend een paar dagen en wel.

COD4 loopt lekker vlot 50-100fps (een enorm verschil met mijn oude 7600GS ;)), geen artifacts, en het beeld is over het algemeen ook prima strak.

Nu merk ik wel dat ik met zowel de Catalyst Control Center als ATITool (0.27beta3) niet kan overklokken. Op het moment dat ik de Core frequentie verander loopt de boel vast. Is dat een alleen een probleem van MSI, of komt het omdat ik voorlopig nog op XP32 draai?
Met core frequentie veranderen, bedoel je daarmee dat ie dat bij 1mhz al doet of wanneer je veel verder gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K [15 mei 2008 @ 22:59]:
"Nu merk ik wel dat ik met zowel de Catalyst Control Center als ATITool (0.27beta3) niet kan overklokken. Op het moment dat ik de Core frequentie verander loopt de boel vast."
Dat klopt! Dit komt doordat de benadering, op het gebeid van overclocken, nog niet goed verloopt bij CCC, ATITool en ATITrayTool in combinatie met een HD38xx serie... Momenteel gebruik ik, zonder problemen, RivaTuner voor het overclocken van mijn HD3850 Pro. Dit werkt zelfs zonder de 'stapjes van 1MHz' methode.

Probeer het zelf maar, je zult zien dat jij je doel dan hebt bereikt... tenminste, grote kans van wel :P .

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

ATi Tray Tool nieuwste beta builds hebben wel HD3xxx support! Je kan hem hier downloaden.
Meer info vind je in de ATT beta with HD 3xxx (and may be 2xxx) support draad op guru3d Ik zelf kan mijn kaart perfect overclocken met deze versie van ATT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:53
Harrie schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:05:
ATi Tray Tool nieuwste beta builds hebben wel HD3xxx support! Je kan hem hier downloaden.
Meer info vind je in de ATT beta with HD 3xxx (and may be 2xxx) support draad op guru3d Ik zelf kan mijn kaart perfect overclocken met deze versie van ATT.
Ik vind als HD3870 crossfire gebruiker juist van niet. De tweede kaart reageert niet op de overclock (fan control werkt trouwens ook niet) en bij de eerste kaart werkt dan powerplay niet meer. De powerplay is juist fijn omdat je kaart koeler blijft in desktop mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

THE_FIREFOX schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 13:22:
[...]

Ik vind als HD3870 crossfire gebruiker juist van niet. De tweede kaart reageert niet op de overclock (fan control werkt trouwens ook niet) en bij de eerste kaart werkt dan powerplay niet meer. De powerplay is juist fijn omdat je kaart koeler blijft in desktop mode.
Ah oke, dat van de slechte crossfire support wist ik niet. Is er geen optie om de tweede kaart te selecteren? Want als je crossfire met een 3870+3850 hebt wil je toch ook niet dat ze beide op dezelfde snelheid draaien? Dat van de powerplay is inderdaad jammer, als je eenmaal de kloksnelheden met ATT gezet hebt gaan ze niet meer terug naar de 2D kloks. (Pas bij een reboot).

zoals je in de thread bij guru3d kan lezen is de auteur iig erg actief bezig met de ontwikkelingen, dus best die in de gaten houden voor overclocking van multi-gpu dingen... Dat van de niet werkende powerplay kan aan de drivers liggen lees ik daar, maar ik heb gewoon catalyst 8.4....

[ Voor 15% gewijzigd door Harrie op 16-05-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Harrie schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:55:
[...]
Is er geen optie om de tweede kaart te selecteren? Want als je crossfire met een 3870+3850 hebt wil je toch ook niet dat ze beide op dezelfde snelheid draaien?
Nee, zo optie is er op het ogenblik niet. Er is wel de mogelijkheid om beide core's op de zelfde snelheid te laten werken maar dat werkt niet goed. Ik heb al met de ATT auteur gesproken over het probleem en dat is weer een maand of 2 geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dna_fatrabbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 16:14
Hey guys zal een HD3870 volledig tot zijn recht in het volgende systeem;

Processor: AMD 3800x2 @ 2.0ghz
Moederbord: Epox NiVida4 chipset
Geheugen: 2gb Twinmos ddr2 (timings niet interresant denk ik)
Voeding: 450watt (Enermax of de opvolger ervan ben de naam even kwijt.)

Huidige videokaart: NV 7900GT maar heeft brak geheugen.
Vanalles geprobeerd maar ik blijf artifacts krijgen tijdens bios en in windows nog niet super erg maar beter verkomen dan verhelpen.

Nu ben ik aan het denken om toch weer terug te gaan naar ATi omdat ik simpel weg met mij gesoftmodde 9500 ->9700pro werkelijk nooit problemen heb gehad.
En gevoelsmatig is er bij nvidia altijd wel iets niet goed.

overigens speel ik op de computer alleen nog maar World of Warcraft en wat oudere shooters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Nou je CPU is zeker een bottleneck hier. Maar het zal je wel een stuk vooruit helpen t.o.v. je oude kaart. Gezien de nieuwprijs (heb ze al voor 109 euro gezien) is het ook niet iets om je een buil aan te vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Damn wat presteerd de HD3870 goed icm de Accelero S1!!! Ik haal gewoon een Idle temp van 29 graden, met stock cooler zat hij telkens tegen de 50!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:20
Pinjataaa schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:29:
Damn wat presteerd de HD3870 goed icm de Accelero S1!!! Ik haal gewoon een Idle temp van 29 graden, met stock cooler zat hij telkens tegen de 50!
Toevallig gister een Accelero S1 op m'n Sapphire Radeon HD 3870 gezet maar ik idle rond 38 graden, en full load 61 graden?
Heb jij toevallig die turbo module?

[ Voor 4% gewijzigd door soganta op 17-05-2008 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

soganta schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 09:11:
[...]

Toevallig gister een Accelero S1 op m'n Sapphire Radeon HD 3870 gezet maar ik idle rond 38 graden, en full load 61 graden?
Heb jij toevallig die turbo module?
Ik heb een 120mm koeler op 5v met tie-wraps op de koeler gemaakt, maar die draait amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

dna_fatrabbit schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:55:
Hey guys zal een HD3870 volledig tot zijn recht in het volgende systeem;

Processor: AMD 3800x2 @ 2.0ghz
Moederbord: Epox NiVida4 chipset
Geheugen: 2gb Twinmos ddr2 (timings niet interresant denk ik)
Voeding: 450watt (Enermax of de opvolger ervan ben de naam even kwijt.)

Huidige videokaart: NV 7900GT maar heeft brak geheugen.
Vanalles geprobeerd maar ik blijf artifacts krijgen tijdens bios en in windows nog niet super erg maar beter verkomen dan verhelpen.

Nu ben ik aan het denken om toch weer terug te gaan naar ATi omdat ik simpel weg met mij gesoftmodde 9500 ->9700pro werkelijk nooit problemen heb gehad.
En gevoelsmatig is er bij nvidia altijd wel iets niet goed.

overigens speel ik op de computer alleen nog maar World of Warcraft en wat oudere shooters ;)
Wat denk je zelf? WoW = oud. Dat spel heeft al een vette CPU-bottleneck met een 7900GT. Met een HD3870 gaat dat er dus niet beter op worden, zou het niet? ;)
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:51:
Jongens...
Dat ziet er inderdaad goed uit ja, het bewijst maar eens dat AGP niet dood is... nog niet tenminste :)

En what the heck is de gedachte achter al die stukjes vette tekst? Nou wil ik het weten ook :>

Ik ben benieuwd wat voor verbeteringen ATi Catalyst 8.5 gaat brengen, met name de Crossfire-tech kan nog wel een schop onder z'n achterwerk gebruiken. Al zeg ik natuurlijk ook geen nee tegen extra singlecard-performance O-) . Voorlopig lijkt het weer iets om naar uit te kijken, gezien de slides die CJ postte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"En what the heck is de gedachte achter al die stukjes vette tekst? Nou wil ik het weten ook :> "

Ik houd ook van jou hoor Jejking! :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Veeger
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-01 13:05
Saphier 3870 X2 geinstalleerd samen met driver/ccc-pack 8-4_xp32_dd_ccc_wdm_enu_60999.exe

Krijg nu in eventviewer onder ACEEvenlog bij het opstarten de volgende melding:

1. Event Type: Information
Event Source: ACEEventLogSource
Event Category: None
Event ID: 0
Date: 17-5-2008
Time: 13:02:32
User: N/A
Computer: XXXXXX
Description:
0000000001: 2008-05-17 13:02:32:015 Exception <atixcode.dll>: Retrieving the COM class factory for component with CLSID {981145A7-E08E-48F3-A1C4-52C28BCAAAF9} failed due to the following error: 80040154.
Exception Called by: ATI.ACE.CLI.Aspect.TransCode.Graphics.Shared.TC_Component::CheckTrancodeComObject processID:02152 threadID:(CCCThreadNew:Wizard) domainName:(ccc.exe ) assemblyName:(CLI.Aspect.TransCode.Graphics.Shared, Version=2.0.2939.23764, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)

De file ATIXCODE.DLL is niet op mijn systeem aanwezig.

What to do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Topicstarter
Betreft dit met een verse windows installatie? Anders even een clean-driver-install; deinstalleer drivers>>(xp veilige modus) met driversweeper + drivercleaner pro driverinstallatie resten verwijderen>> drivers installeren(xp normale modus).

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Veeger
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-01 13:05
Xadeon schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:51:
Betreft dit met een verse windows installatie? Anders even een clean-driver-install; deinstalleer drivers>>(xp veilige modus) met driversweeper + drivercleaner pro driverinstallatie resten verwijderen>> drivers installeren(xp normale modus).
nee, waren nvidea drivers, na de-installatie met Driver Cleaner.Net in veilige modus geschoond en vervolgens geinstalleerd.
Ga nu jouw combi eens proberen.

Die ATIXCODE.DLL hoort er wel te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
In welk programma kan ik AA e.d. instellen per game. Ik zie het niet staan in CCC.
Ik ken Powerstrip, maar dat vind ik te log aangezien het nog maar voor een paar oudere games (BF1942) geldt dat je het niet in het spel zelf kunt instellen.
Welk (klein) programma kan dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:35:
[...]

...als in CS speler? Huhh :?... Vertel 's R420R... Bespioneer je me of zo? :P
Ooit eens bij de |-RDS-| clan gezeten? Zat ook een Nibiru in. En ik spioneer niet kan me die naam alleen herinneren. Ik kwam er alleen pas bij toen jij al weg was :P.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
Ik had zeker wel meer van jouw setup verwacht. Ik haal zelf 10.129 met een E2160 @ 3Ghz en HD3850 @ 770/1040. Dat is een budget processortje met 1MB cache en een tragere videokaart.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

De 3870 laat ik trouwens @ stock lopen, alleen de CPU wordt geOC'ed. Al vind ik 3GHz op moment wel even goed, snel zat. :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:18:
"En what the heck is de gedachte achter al die stukjes vette tekst? Nou wil ik het weten ook :> "

Ik houd ook van jou hoor Jejking! :')
Moeder Aarde aan DavyJones, doe eens rustig. Ik vraag enkel waarom je zo typt? Tis geen aanslag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Topicstarter
Vincent Veeger schreef op zondag 18 mei 2008 @ 08:46:
[...]

nee, waren nvidea drivers, na de-installatie met Driver Cleaner.Net in veilige modus geschoond en vervolgens geinstalleerd.
Ga nu jouw combi eens proberen.

Die ATIXCODE.DLL hoort er wel te zijn?
Ik neem aan van wel, al heb ik genoeg het bestand niet op mn systeem staan. Probeer anders even het bestand te downloaden. >>>> atixcode.dll
Ray Adams

No problem. I will update .rar file,but you can register thouse files by yourself. If you know how to work with command prompt
1. Run cmd.exe
2. change folder to the folder with .dll files
3. type and run
regsvr32.exe atidvcr.dll
regsvr32.exe atimcenc.dll
regsvr32.exe atixcode.dll
Bron

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Iemand hier trouwens die zijn fan automagisch werkend heeft met een HD3870X2?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ooit wel eens verder gekeken dan dit topic?

[Fix] ATi HD38xx how-to STFU je fan

Waarom denk je dat dit topic in het leven is geroepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 12:04
Heey,

Ik ben van plan mijn Ati 1650 PRO :z te vervangen door een Ati HD 3870.

Ik heb als,
CPU een AMD 4200+ 2,2Ghz
RAM : 3Gig DDR2
MB: Asrock Alive2DUAL(Met Agp & PCI-e)

Maar is dit wel de moeite waard? of word mijn cpu dan weer een probleem?
En is dit een goede optie voor spellen als COD4, of kan ik dan net zo goed een mindere pakken, of moet ik juist een betere?

Ook iemand hier die ervaring heeft met deze plank i.c.m COD4?

MvG,
Apex
Modbreak:Dit is een topic waar mensen MET een HD38xx kaart ervaringen uitwisselen, niet een basic "Welke kaart moet ik kopen?" topic. Dergelijke vragen horen sowieso niet op GoT thuis, lees ook: **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 19-05-2008 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ApexAlpha schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:41:
Heey,

Ik ben van plan mijn Ati 1650 PRO :z te vervangen door een Ati HD 3870.

Ik heb als,
CPU een AMD 4200+ 2,2Ghz
RAM : 3Gig DDR2
MB: Asrock Alive2DUAL(Met Agp & PCI-e)

Maar is dit wel de moeite waard? of word mijn cpu dan weer een probleem?
En is dit een goede optie voor spellen als COD4, of kan ik dan net zo goed een mindere pakken, of moet ik juist een betere?

Ook iemand hier die ervaring heeft met deze plank i.c.m COD4?

MvG,
Apex
Op wat voor resolutie ben je van plan te gamen? :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Nou ik speel nu op het laagst, op 640/480 dus alles wat daarboven zit is voor mij meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ApexAlpha schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:03:
Nou ik speel nu op het laagst, op 640/480 dus alles wat daarboven zit is voor mij meegenomen!
Ja maar waar wil je op spelen een vooruit gang is het toch wel. ;)
Wat kan je beeldscherm voor resolutie max aan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Mn beeldscherm kan maximaal 1440x900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Jejking schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:23:
Ooit wel eens verder gekeken dan dit topic?

[Fix] ATi HD38xx how-to STFU je fan

Waarom denk je dat dit topic in het leven is geroepen...
Yup, gekeken en geen oplossing gevonden.....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R420R schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:05:
[...]

Ooit eens bij de |-RDS-| clan gezeten? Zat ook een Nibiru in. En ik spioneer niet kan me die naam alleen herinneren. Ik kwam er alleen pas bij toen jij al weg was :P.
Ik ben geen X-member van de |-RDS-| clan... al ben ik beter dan die lui x10 :9 ... Nibiru is puur de naam van de (nog) onbekende 'Planet-X'. Deze zal ons zonnestelsel halverwege 2012 passeren en langs ons gaan eind 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlan
  • Laatst online: 01-09 02:18
Weet iemand of een voeding van 360W ( van Asus) die max. 18A kan leveren op 12V lijn genoeg zal zijn voor HD3850 ?
Hier is de rest van het systeem:

C2D E6600
4 GB DDR2
WD 500GB
DVDRW

offtop:
Ik heb nergens het adres kunnen vinden van connect 3D op hun officiële site die in het begin van dit topic geplaatst is. Dat heb ik nodig voor RMA van mijn andere HD3850 van connect3d die ik via ebay had gekocht. Ik heb geen factuur/aankoop bewijs voor die 3Dkaart hoop dat ze daarover niet moeilijk gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:47:
[...]

Moeder Aarde aan DavyJones, doe eens rustig. Ik vraag enkel waarom je zo typt? Tis geen aanslag :?
Sorry dat ik zo overkom Jejking. Het is niet bedoeld om de boel op te stangen. Ik tieptuh met vet gedrukte stukjes tekst voor de lol... stond wel grappig en netjes bovendien :P ... Ik ben het eerlijk gezegd zat eigenlijk. Voortaan ga ik mee met de rest! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

-The_Mask- schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:57:
[...]

Op wat voor resolutie ben je van plan te gamen? :)
Zal zowiezo een groot verschil opleveren, die 1650 is nou niet echt snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlan schreef op maandag 19 mei 2008 @ 12:32:
Weet iemand of een voeding van 360W ( van Asus) die max. 18A kan leveren op 12V lijn genoeg zal zijn voor HD3850 ?
Hier is de rest van het systeem:

C2D E6600
4 GB DDR2
WD 500GB
DVDRW

offtop:
Ik heb nergens het adres kunnen vinden van connect 3D op hun officiële site die in het begin van dit topic geplaatst is. Dat heb ik nodig voor RMA van mijn andere HD3850 van connect3d die ik via ebay had gekocht. Ik heb geen factuur/aankoop bewijs voor die 3Dkaart hoop dat ze daarover niet moeilijk gaan doen.
Het zou opzich wel kunnen werken, maar houd er alsjeblieft rekening mee dat je PC kan crashen en spontaan herstarten zodra je kaart zwaar belast wordt... dus als je een game speelt met hoge FPS (100+). Zoiezo is de stabiliteit van je PC niet gegarandeerd. Persoonlijk adviseer ik je een minimale voeding van 450Watt met minimaal 2 12V-lijnen van 18A. Voor wat jij aan andere hardware in je systeem hebt zitten, moet het goedkomen. Zit trouwens te denken aan een Antec, BeQuiet of Enermax... deze voedingen zijn uit zich zelf al heel efficient met de 'Power'. In dat geval moet een 450Watt met 2 12V-lijnen van 18A helemaal geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerder een PSU nemen met een hogere wattage, want die PSU gaat het wellicht wel doen maar loopt ermee op z'n teentjes. Je voeding zal sneller slijten omdat het onder het gamen door constant aan het werk is, en daar zit de slijtage op langere duur dus ook in.

Een 2dehands degelijke PSU is vaak voor de helft van het geld beschikbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Topicstarter
Om ook niet te vergeten te melden, dat een versleten of snel slijtende PSU op den duur ook je hardware het graf mee in kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlan
  • Laatst online: 01-09 02:18
Bedankt voor de info :) , ik ben van plan nu een voeding van het merk coolmaster 460W te kopen... zal wel genoeg zijn.
PS: Kent iemand een adres van connect3D, dat is eigenlijk voor RMA van mijn andere HD3850 (liefst in Belgie ) ? Ik weet ook niet of ze die kaart zonder factuur zullen aannemen ... Iemand enige suggestie ?

Alvast Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best mensen. Ik heb onlangs een club3d hd3850 met 256 mb pci-express gekocht. Deze heb ik op een samsung lcd tv le40m86 aangesloten via hdmi.
Het beeld is prachtig. Maar als ik via de pc video afspeel (divx, x264 ect) dan krijg ik soms horizontale trillingen. Het is een full hd tv, en de refresh rate is op 60 hz. Ik heb de nieuwste drivers. Zie ik iets over het hoofd?

Met zowel media player classic als windows media player heb ik dit.
Hebben anderen deze ervaringen ook? Heeft iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken naar een oplossing? Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Topicstarter
Heb je al gecontroleerd of je hetzelfde effect krijgt als je je kaart aan een reguliere monitor aansluit? Zo ja, dan lijkt het me eer een codec probleem. Probeer anders het ook even met VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Laatst online: 08-09 20:22
Adlan schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:55:
Bedankt voor de info :) , ik ben van plan nu een voeding van het merk coolmaster 460W te kopen... zal wel genoeg zijn.
PS: Kent iemand een adres van connect3D, dat is eigenlijk voor RMA van mijn andere HD3850 (liefst in Belgie ) ? Ik weet ook niet of ze die kaart zonder factuur zullen aannemen ... Iemand enige suggestie ?

Alvast Bedankt !
Laat je niet gek maken.

Ik draai dezelfde setup, maar dan met een coolermaster 380 watt, en ipv 6600 een 4400, alles werkt perfect! Kan zelfs met gemak de bende nog gaan overclocken ook. Nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Topicstarter
offtopic:
En dat biedt zekerheid voor een ander?!? Dat is toch onzin?! Het slijten van een voeding moet je niet onderschatten. Verder moet je ook je eigen situatie niet gelijk trekken met dat van een ander, zelfs als hij/zij dezelfde setup heeft. Jij weet namelijk A. niet hoeveel stroomsterktes zijn PSU op de voltage-lijnen mee geeft en B. jij weet niet hoe oud zijn PSU al inmiddels is.
Om er zeker van te zijn dat je PSU het (nog) trekt, moet je de voltages even controleren. Verder is het ook gewoon handig met een kijk op de toekomst, een zwaardere voeding te nemen. Mocht je een keer van plan zijn extra hardware erbij te prikken, of zelfs een zwaardere systeem willen aanschaffen. Let wel dat een voeding vaak langer dan 3 jaar mee moet, met eventuele upgrades meegerekend. Het zal je aardig in de portemonnee schelen, als je niet bij elke upgrade weer een nieuwe PSU moet aasnchaffen.
Ik heb 5 jaar geleden een Thermaltake Purepower 560watt aangeschaft voor ongeveer 150 euro, intussen tal van upgrades gedaan met dezelfde voeding. En ja, ik heb 'm nog steeds. Ja, de voltages zijn nog steeds in orde. Al denk ik ook dat het wel langzamerhand aan vervanging toe is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xadeon schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:50:
Heb je al gecontroleerd of je hetzelfde effect krijgt als je je kaart aan een reguliere monitor aansluit? Zo ja, dan lijkt het me eer een codec probleem. Probeer anders het ook even met VLC.
Op een gewone 15" TFT heb ik dit niet nee. Maar die is gewone vga aansluiting en XGA resolutie. TV is hdmi en full hd resolutie. Op de tv heb ik geen last hoervan als ik tv kijk of dvd's kijk via de dvd player. Alleen als ik videos kijk via de pc zie ik dit. Ik zal als ik thuis ben, met vlc player proberen, maar denk niet dat dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:37
Ik heb even een vraagje over de Sapphire HD 3870X2. Ik heb deze in mijn nieuwe pc zitten en als ik ga kijken bij de configuratie van de videokaart in Ati Catalystn Control Center dan zie ik staan dat deze kaart maar 512MB DDR3 geheugen heeft, hoe komt dit? want deze heeft toch 1024MB geheugen of komt het omdat de ATI CCC het niet goed weergeeft? In me Apparaatbeheer van Windows geeft tie namelijk wel gewoon 2x ATI 3870X2 aan

Is er misschien een programmaatje waarmee ik kan zien wat nu echt de daadwerkelijke specificaties zijn of configuratie van mijn videokaart

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
Een HD3870X2 is 2 keer een HD3870 in crossfire. Dat wil zeggen dat je 2 keer 512MB geheugen hebt. Totaal 1024MB, maar effectief 512MB. Had toch wel verwacht dat je zoiets zou weten voordat je een kaart koopt...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat je dat niet weet maakt niet uit, kan ieder overkomen die er niet dag in dag uit mee bezig is.
Wat ik alleen wel jammer vind is dat deze vraag al tig keer voorbij is gekomen. Doorzoek voortaan ook even het topic :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ... mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Ben ana het spelen met mijn settings. Maar zodra ik video kijjk heb ik last van trillingen, horizontaal. soms boven, soms in het midden, soms beneden van het scherm.

De driver is het niet, heb al andere geprobeerd. Ik hebe en ATI Club3d HD3850 pci-e. Draait op full hd, 60 hz. Ik gebruik een hdmi 1.3 kabel om het aan te sluiten op de pc.
Het probleem heb ik met divx, x264, en originele dvd's. Dus ligt niet aan een codec. Heb ook al verschillende players gebruikt.

Nu lees ik het volgende op avforum:
Originally Posted by elatechi View Post
HI,

10 days ago, Gordon professionally calibrated my 40M87.

HDM1: HTPC: DVI-- HDMI Graphic card: Nvidia 8600GTS running at 50Hz
XBOX 360 on component
Xbox: over scart1

I must admit that I am very happy with the end result, if anything, I haven't touched my remote since

and I would really recommend it to everybody.

I'm planning on buying a PS3 would that required me to recalibrate the output for the PS3, I guess yes since the feed is different and each HDMI needs calibration for different signals.

will check with Gordon
Deze kerel heeft zijn tv profesioneel laten kalibreren en gebruikt voor zijn PC 50 hz. Waarom?
Dus nu wil ik kijken of ik met 50 hz en verschillende settings een beter resultaat heb. Maar waarom geen 60 hz? Hoger is toch beter? Ik merg dat velen hier posten mbt xbox settings en ps3. Maar wat zijn de optimale settings voor een pc met een HD video kaart via hdmi kabel?
Ik las oook dat hdmi 2 het beste poort is om een PC aan te sluiten? :?

Mischien is het handig om in het begin pagina van de topic ook even een ruimte in te bouwen voor info omtrent PC aanlsuitingen/settings, betekenis van de hz en waarom ect. 8)

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Hey guys,

Ik heb bij iemand via "remote" een ATi Sapphire 3870 512Mb moeten installeren, maar ik dacht laat ik eens kijken welk BIOS daar nu op zit.

Tot mijn "verbazing" zat daar een xx.077.xx versie op. (ik heb nu de 071. voorheen 069)
Heeft iemand deze al bezit en zoja, ik ben erg dankbaar deze ergens geplaatst word.

Trouwens,
Je kunt dan wel een Q6600 gaan overclocken t/m 3000Mhz maar maakt voor spellen zoals Crysis niets uit. Nou of je moet blij zijn om 1 á 2 FPSjes meer te hebben.
Je hebt meer aan goed lopende geheugens/mem.

;)

[ Voor 4% gewijzigd door XRayXI op 24-05-2008 23:02 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Sapphire 3870 heeft ook een 077 BIOS, dat is de versie met blauw pcb en een single slot cooler.
Loopt bij mij nu 885/1201 icm een Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2

Klikkie doen!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2008 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 23:24:
Mijn Sapphire 3870 heeft ook een 077 BIOS, dat is de versie met blauw pcb en een single slot cooler.

Klikkie doen!
Hey _/-\o_ geweldig en snel ook.

Ik vraag me alleen af of ik deze kan gebruiken met mijn dubbel slots rode versie :)
Voor die van jouw heb ik de 081 versie gevonden.
Kijk maar even als je wilt (cq vertrouwd).
Maar anders kan je Sapphire vragen om de nieuwe:

http://www.hwupgrade.it/f...=22553798&postcount=17083

:)
Ps. bewust niet een link mét de bios geplaatst maar wel handig om te zoeken VER010.078 .

[ Voor 5% gewijzigd door XRayXI op 24-05-2008 23:52 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:24:
Best mensen. Ik heb onlangs een club3d hd3850 met 256 mb pci-express gekocht. Deze heb ik op een samsung lcd tv le40m86 aangesloten via hdmi.
Het beeld is prachtig. Maar als ik via de pc video afspeel (divx, x264 ect) dan krijg ik soms horizontale trillingen. Het is een full hd tv, en de refresh rate is op 60 hz. Ik heb de nieuwste drivers. Zie ik iets over het hoofd?

Met zowel media player classic als windows media player heb ik dit.
Hebben anderen deze ervaringen ook? Heeft iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken naar een oplossing? Thanks.
Atamgp! Spijtig voor je incident.

Mocht je de Catalyst Control Center ook geïnstalleerd hebben, dan kun ergens de optie gebruiken om de DVI-output signaal te verzwakken. Als het goed is reduceerd deze dan de bandbreedte van de uitgaande signalen en zou je algemene problemen kunnen verhelpen. Ik kan je uiteraard niet 100% verzekeren dat jouw probleempje daar binnen valt, maar het is de moeite waard om toch eventjes uit te proberen.

Succes en hopelijk heb jij geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ik snap het niet, ik heb Vista 64-bit en een Radeon HD 3870 X2.
Netjes de 64-bit drivers gedownload (Catalyst 8.5), maar ik krijg ze niet geinstalleerd.
Steeds komt er 'failed' te staan.

Hoe kan dit?

[edit]
Versie 8.4 lukt ook niet.
Er zit wel een cd'tje bij de kaart, maar ook die kan ik niet installeren.

[ Voor 37% gewijzigd door Syntagma op 27-05-2008 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audioholic
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-09-2022
Hey, vraag over voeding met betrekking tot de 3870X2. Heb me suf gesearched en gegoogled, maar kan het nergens vinden. Daarom:

Moet een 3870X2 zowel een 6pin als een 8pin in geval van overklokken, of 2 maal een 6pin voor normaler gebruik hebben, of is telkens maar 1 voedingskabel nodig?

Ik zit met een Coolermaster real power m700 PSU met maar 2 slots voor pci-e kabels. Is mijn vrees terecht dat ik hiermee dus na het installeren van een 3870X2 (al dan niet op overklok) geen andere kaarten kan aansluiten?
Er zijn wel 2x 6pin, en 2x 8pin connectoren meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

audioholic schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:11:
Hey, vraag over voeding met betrekking tot de 3870X2. Heb me suf gesearched en gegoogled, maar kan het nergens vinden. Daarom:

Moet een 3870X2 zowel een 6pin als een 8pin in geval van overklokken, of 2 maal een 6pin voor normaler gebruik hebben, of is telkens maar 1 voedingskabel nodig?

Ik zit met een Coolermaster real power m700 PSU met maar 2 slots voor pci-e kabels. Is mijn vrees terecht dat ik hiermee dus na het installeren van een 3870X2 (al dan niet op overklok) geen andere kaarten kan aansluiten?
Er zijn wel 2x 6pin, en 2x 8pin connectoren meegeleverd.
\
JA! Er zijn twee pci stekkers voor nodig, 1*6 pins en 1*8 pins. Anders werkt ATI overdrive niet en moet je met andere tools overclocken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audioholic
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-09-2022
Bedankt, maar.. als ik niet over wil klokken moet er alsnog een tweede 6pin in het 8pin slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
audioholic schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:32:
Bedankt, maar.. als ik niet over wil klokken moet er alsnog een tweede 6pin in het 8pin slot?
Je moet ze sowieso alle twee aansluiten, met 1 werkt het volgens mij wel, maar haal je alleen hele slechte prestaties. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb de Asus HD3850 256MB gekocht voor 62 euro en zonet geïnstalleerd in mijn HTPC. Hij is zeer stil en komt niet boven mijn fans uit die op 5V draaien. In 2D mode draait de GPU op 300MHz en dat helpt op de temperatuur laag te houden. Voor iets minder had ik een 8500GT, HD3450 of een HD3650, maar nu krijg ik als bonus dat ik eventueel nog een spelletje kan spelen. Asus levert er zelfs het spel Company of Heroes: Opposing Fronts bij :) . Catalyst 8.5 installeert gek genoeg niet de HDMI geluid drivers, maar die kan je makkelijk vinden.

Nu heb ik 2 kabels: DVI->HDMI en een HDMI->HDMI kabel. Beiden geven dezelfde beeldkwaliteit, maar met de HDMI->HDMI kabel met bijgeleverd DVI->HDMI verloopstukje loopt het geluid niet synchroon via mijn SPDIF uitgang. Gebruik ik de DVI->HDMI kabel die een aantal pinnetjes mist dan krijg ik een melding van HDMI geluid is niet mogelijk en loopt het geluid wel goed. Nu maakt het mij niet uit welke kabel ik gebruik, maar ik heb geen optie gevonden in CCC om geluid via HDMI uit te zetten. Ik gebruik namelijk de SPDIF uitgang van mij moederbord en die is zo ingesteld dat die alles wat ik er naar toe stuur netjes in het juiste formaat doorstuurt naar mijn receiver.

Tweede punt is dat de beeldkwaliteit op mijn plasma op mijn desktop niet zo heel goed is. In films is het prima, maar met de onboard VGA op 1024*768 en scaling door mijn plasma TV levert het een scherp beeld op met goed leesbare letters. Via HDMI (welke kabel dan ook) dan schakelt de TV over naar 1280*720@60Hz resolutie. Native is mijn TV 1024*768, maar het vreemde is dat de Mac Mini die met de DVI->HDMI kabel was aangesloten wel een scherp beeld gaf. Minimaal net zo scherp als via VGA en dan scaling zo niet scherper. Ik heb al 50Hz geprobeerd, maar dat helpt niet. Iemand misschien een suggestie? Powerstrip met eigen timings ga ik misschien nog proberen, want ik weet dat het wel scherp kan.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey wat zal ik gaan doen? Ik heb een HD3870X2 maar wil er nog iets bij gooien, nog een HD3870X2 of een single HD3870?
Het gaat me vooral voor CoD4 en over een paar maandjes CoD5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eerste nogal problemen met mijn sapphire HD3850. De kaart was zo onstabiel als wat. Ik had vastlopers, VPU recovery meldingen en spontane reboots en ik kan niet ondekken waar het aan lag. Pas toen ik een bios update uitvoerde van het moederbord waren alle problemen verholpen en ik ben nu zeer tevreden. Crysis met DX 10 unlock draaid wonderbaarlijk genoeg heel lekker op die kaart op een E8400 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:41:
Heey wat zal ik gaan doen? Ik heb een HD3870X2 maar wil er nog iets bij gooien, nog een HD3870X2 of een single HD3870?
Het gaat me vooral voor CoD4 en over een paar maandjes CoD5.
De vierde kaart voegt in ieder geval op het moment nog erg weinig toe, dus dat is zonde van je geld. Het is niet te zeggen wat de toekomst nog gaat brengen voor CrossfireX, maar zoals het er nu voor staat zou ik lekker voor een enkele 3870 gaan.
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:50:
Ik had eerste nogal problemen met mijn sapphire HD3850. De kaart was zo onstabiel als wat. Ik had vastlopers, VPU recovery meldingen en spontane reboots en ik kan niet ondekken waar het aan lag. Pas toen ik een bios update uitvoerde van het moederbord waren alle problemen verholpen en ik ben nu zeer tevreden. Crysis met DX 10 unlock draaid wonderbaarlijk genoeg heel lekker op die kaart op een E8400 :)
Heb je de 256MB of de 512MB variant van de kaart? En in welke resolutie draai je en hoeveel fps krijg je ongeveer gemiddeld? Ik heb ook zo'n kaartje, de 256MB versie dan, omdat ik toch op 1280x1024 game. Ik heb alleen nog steeds Crysis niet geprobeerd.

[ Voor 41% gewijzigd door Depep op 29-05-2008 14:59 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai het op een 256 MB ja.

Wonderbaarlijk genoeg loopt crysis echt lekker. uhhmmm...

Water = Ultra High*
Shader = Ultra High*
Texture detail= Ultra High*

* Normaal alleen te activeren onder Vista en DX 10. Maar in de config files kun je hem alsnog op ultra high zetten

De heb ik naar eigen voorkeur aangepast naar medium en high

Ik weet het fps niet. Maar het loopt heel lekker. Ik gok het op

minfps: 20
maxfps: 60
Average: 40

Op 1024x768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:45:
hmm ... mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Ben ana het spelen met mijn settings. Maar zodra ik video kijjk heb ik last van trillingen, horizontaal. soms boven, soms in het midden, soms beneden van het scherm.

De driver is het niet, heb al andere geprobeerd. Ik hebe en ATI Club3d HD3850 pci-e. Draait op full hd, 60 hz. Ik gebruik een hdmi 1.3 kabel om het aan te sluiten op de pc.
Het probleem heb ik met divx, x264, en originele dvd's. Dus ligt niet aan een codec. Heb ook al verschillende players gebruikt.

Nu lees ik het volgende op avforum:

[...]

Deze kerel heeft zijn tv profesioneel laten kalibreren en gebruikt voor zijn PC 50 hz. Waarom?
Dus nu wil ik kijken of ik met 50 hz en verschillende settings een beter resultaat heb. Maar waarom geen 60 hz? Hoger is toch beter? Ik merg dat velen hier posten mbt xbox settings en ps3. Maar wat zijn de optimale settings voor een pc met een HD video kaart via hdmi kabel?
Ik las oook dat hdmi 2 het beste poort is om een PC aan te sluiten? :?

Mischien is het handig om in het begin pagina van de topic ook even een ruimte in te bouwen voor info omtrent PC aanlsuitingen/settings, betekenis van de hz en waarom ect. 8)

bedankt!
in amerika is AC 50HZ, en in europa 60HZ (kan ook precies anders omzijn, maar 50HZ usa+refreshrate lijkt mij logica), dus jah 60hz in europa is dan meer dan logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch2007 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:48:
[...]

in amerika is AC 50HZ, en in europa 60HZ (kan ook precies anders omzijn, maar 50HZ usa+refreshrate lijkt mij logica), dus jah 60hz in europa is dan meer dan logisch :)
Je verwart het. Het is andersom. In EU is het 50Hz (Pal) en in USA en overige landen 60Hz (NTSC). Een hogere refreshrate geeft op een klassieke CRT-tv gewoonweg een rustiger beeld, maar verder ook niet. Dus de term 'beter' op een klein kleurverschil na is ten boze.

Overigens wil ik Vantage gaan draaien hier (speciaal voor DX10 ja). Blijft die hele applicatie steken op Initializing Gui... Zucht. :/ hotfix gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Ik heb wat geleerd :)

Zie onderstaande en wees gewaarschuwd als je BIOS laadt voor je kaart:

Dear Sir :
Good Day.

Actually , the new 2 BIOS only tune the fan table to let the fan spin faster than original BIOS when the GPU temperature is going up.
These 2 BIOS just listed as below –
1. PN113-B33904.sb : For P/N:102-B33904-01-AT , SKU#21122-00
2. Bios_01E62.sb : For P/N:188-01E62-011SA , SKU#21122-00

You can download the flash tool here – *foetsie*
This flash tool can work under Windows platform only.

Please backup your original BIOS and keep them as well before you update the new one.
Thanks.
======================================================================

Je kunt nu afvragen welk vragen ik gesteld heb maar antwoord hier:

Dear Sir :

Good Day.
Thanks for the reply and compliments , we really appreciate this.

The BIOS version 067 for one of your HD3870 (P/N:102-B33904-01-AT) was changed from the 067 official version and tune up the speed of fan.
This is the only version that we have in hand for the fan table updated for our customers to use.
069 version launched with using the same fan table setting as original 067 version.

The 077 version must to give to another different P/N number of HD3870 series which had different production , modification.
So that there is why I need your P/N at first to sent you different BIOS.

Now I suggest you please to keep the original one and keep it as well.

Actually , the official answer for HD3870 series are that there are no problem when the cards up to 90-100 degree C when in 3D mode and 70-85 when in 2D mode.
But many customers do not want to see such a high temperature and thought this is not normal.

So that is why we created a new BIOS to change the fan table to fit what customers wanted.

Thanks.

SAPPHIRE Technology

Zo.

Mijn conclusie:

1. Je OC een kaart niet zomaar even met een ander BIOS of je loopt het gevaar dat je kaart eerder overlijdt.
2. Vraag je Sub-Fabrikant of ze voor jou een nieuwe BIOSje hebben liggen.
3. Ik kan nu zelfs wat gaan overclocken, maar standaard is mijn CF prima!

Gegroet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Hi,

Ik heb v/d week een PC voor iemand gebouwd met een Sapphire HD3870 GDDR4. ( het model met de blauwe PCB en single slot heatsink ).

Nu draait de fanspeed constant op 81%. Dit maakt dus echt herrie.

Ik heb Sapphire gemaild of er misschien een andere bios op kan, en kreeg ik het volgende antwoord:
Dear Sir/Madam

Thank you for your mail. Sir, sorry for our late reply. Sir, the fan bios yours is normal behavior for your card. The purpose for design this kind of fan table is cooling your memory and GPU temp. This card memory is easy to get a high temp therefore they have to start like 80% fan speed when GPU temp reach to 40c. If you reduce the fan speed, it may causes overheating all the time. Please becare of that. Thank you.

Regards
Buiten het gebroken engels lijkt me dit een beetje overdreven/vreemd. Mijn eigen X1950pro z'n fan draait 41% als ie idle is en wordt op dit moment 42 graden. Als ik ga gamen en de GPU wordt warm, gaat de fanspeed omhoog ( uiteraard ).

De fanspeed van die HD3870 lijkt wel fixed, als ik een game opstart hoor ik hem niet harder draaien. Laat ik GPU-Z op de achtergrond draaien, dan blijft er bij fanspeed 81% staan.

Wel, nu lijkt het erop dat sapphire geen nieuwe BIOS wilt geven. Op tech powerup staan er custom biossen, maar ik weet niet welke ik moet hebben.

Kan iemand me helpen?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Je kunt met ATIwinFlash een backup maken van je bios. Die bios kan je dan bewerken met RBE (Radeon Bios Editor). Let op! bewerk niet de backup van je videokaart maar een kopie ervan, zodat je altijd nog een backup heb van de orginele bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

En is die RBE included met ATIwinflash?

Want dan ga ik dat proberen dit weekend.

Thx voor je snelle reactie. :*

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
RBE en ATIwinFlash zijn twee verschillende dingen. ATIwinFlash is de officiële flash tool van ati. RBE is door een groep gemaakt die hun kaart sneller/koeler willen hebben. Dus niet officieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 24-08 19:25
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 23:24:

Klikkie doen!
Heb dus ook dezelfde sapphire met single slot cooler.. Bios versie 073.. Zou het nu lukken schaamteloos jouw bios versie hier overheen te mikken, of zou dit problemen geven..? (allicht andere revisie PCB o.i.d?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Bij 3D Mark is de cpu erg snel de bottleneck. Crysis zou ik niet te veel waarde aan hechten met een quad core aangezien het vaak genoeg zelfs sneller draait op een single core. Met BF2 onder winxp moet het goed draaien (heb zelf ook 2x hd3870 in crossfire). Heb je al een mobo bios reset/update/downgrade geprobeerd?
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.