Het ATi HD38XX Ervaringen Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 43.344 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Bullus schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:16:
Rivatuner kan ook geen beide cores clocken ,je ziet de 2e wel (297mhz) maar je kunt hem niet aanpassen.(probeer het maar ff)
Voor beiden cores zou ik amdgpuclocktool gebruiken, deze kan nl wel beide cores overclocken.
Je moet wel een aangepaste toollib.dll downloaden.
Maar hou er rekening mee dat je je 2d clocks kwijt bent! Dus de kaart zit altijd in full load ,dus wordt ie heet.

Google :
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
Ja die tool had ik idd gebruikt, net ff Crysis ermee gespeeld.
Denk dat ik hem nu maar weer uitzet.
Maar wel handig iig met Riva om de fan wat harder te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 19:24
even een vraag hier. Ik heb uit reviews niet zo een twee drie een antwoord kunnen vinden. Ik heb op dit moment een athlon 64 3000+ (oud beestje) maar de 7800gs (jaja agp) kaart begint rot te raken. Nu zat ik te tubben tussen een hd3850 agp in deze bak te zetten, maar vraag me af of dat wel nut heeft gezien het feit dat mijn cpu zo langzaam is.

uiteindelijk zal ik wel een nieuwe pc kopen, maar als ik dat kan uitstellen, dan doe ik dat graag. De pc zal anders ingezet worden als een office bak, en daar kan ik met een 15 euro agp kaart wel het een en ander mee bereiken.

dus wat is wijsheid?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:01
justice strike schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:53:
even een vraag hier. Ik heb uit reviews niet zo een twee drie een antwoord kunnen vinden. Ik heb op dit moment een athlon 64 3000+ (oud beestje) maar de 7800gs (jaja agp) kaart begint rot te raken. Nu zat ik te tubben tussen een hd3850 agp in deze bak te zetten, maar vraag me af of dat wel nut heeft gezien het feit dat mijn cpu zo langzaam is.

uiteindelijk zal ik wel een nieuwe pc kopen, maar als ik dat kan uitstellen, dan doe ik dat graag. De pc zal anders ingezet worden als een office bak, en daar kan ik met een 15 euro agp kaart wel het een en ander mee bereiken.

dus wat is wijsheid?
Ik persoonlijk, zou even lekker wachten tot na de zomer. Maar dat komt ook omdat ik niet zoveel game in de zomer. Dan na de zomer gewoon een upgrade naar low-end c2duo(lekker oc-en) doen icm p35 mobo met een 3850/4850.

Dan blijf je wel warm van de winter:)

Maar om nu een 3850 AGP te kopen vind ik zonde van je geld. De nieuwere games zul je toch niet kunnen spelen door je cpu.

[ Voor 6% gewijzigd door Bert2000 op 11-06-2008 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-06 21:48
justice strike schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:53:

dus wat is wijsheid?
Ik zat ook met deze vraag. Had hier een C2D E4300 @ 2,7GHz met een X1950Pro AGP (asrock 865PE). Ik zat te twijfelen tussen een nieuwe 3850AGP of gewoon moederbord, videokaart en geheugen vernieuwen. Uiteindelijk heb ik het laatste gedaan, en heb er veel plezier van gehad. AGP is nu toch echt wel dood aan het gaan. Op Tomshardware.com hebben ze de AGP versie ook nog getest, en hij bleek niet veel sneller meer te zijn dan een X1950Pro op AGP.

Dus ik zeg doe deze inverstering. Koop een mooi moederbord voor een zacht prijsje, een C2D die je lekker kunt overclocken, en DDR2 moet ook niet al teveel meer kosten. Dan kun je straks weer een goede videokaart kopen, en ben je niet meer gebonden aan AGP. Ik heb een 3850OC gekocht van Club 3D om de tijd naar een 4870 te overbruggen. De kaart heeft me €85 gekost(alternate), en levert toch nog goede prestaties. ;)

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Mijn 3870 crashed voortdurend in CoD4 multiplayer. Het crashed om de x minuten en herstart dankzij VPU recover van Ati, maar goed dat is enorm irritant, zeker bij multiplayer, natuurlijk.
Ik heb een Peak kaart welke nieuwe coolpasta heeft gekregen en dus koel blijft. Komt in veel games (zoals DoD: Souce) niet voor.
Zat te denken aan de voeding omdat mijn vorige kaart juist kuren had in 2D (internetbrowsers), maar ik heb deze toegewijde videokaart-voeding, http://www.thermaltake.co...PurePower/w0099/w0099.asp , dus met 21A op de 12 voltlijn moet dat wel goed zijn.

Iemand een idee?

Edit: Geen crash vandaag (koeler dan de afgelopen dagen en kast open gezet. Had ik al eerder geprobeerd na problemen, maar toen was de kaart al te heet en kon niet afkoelen gezien het zomerweer.
Het is dus puur een hitteprobleem. Ga een casefan verplaatsen.

[ Voor 17% gewijzigd door FrankNLD op 12-06-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 23:23
Draai eens je COD4 in veilige modus. Bij mij lag het aan de water details (als ik mij niet vergist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:49
Misschien dat iemand mij uit mijn verwarring kan halen..
Ik heb een nieuwe Asus 3850 256MB binnengekregen in een CoH doos.
Het vreemde is dat er een Glaciator koeler op zit, terwijl het geen OC of 512MB versie betreft.

Hij ziet er dus zo uit in plaats van zo.
Nou vind ik dat niet erg, aangezien deze koeler een stuk beter presteert en ook stiller is, maar ik vind het een beetje vreemd. Volgens de Asus site bestaat dit model nietecht.

Hier staan alle kaarten die een dergelijke koeler hebben. Als ik echter op de 3850 256MB klik, kom ik op de pagina met de standaard koeler.. 8)7

Op de kaart zelf geeft het label 256mb aan, Rivatuner geeft 256mb aan, Catalyst en Everest geven echter 512mb aan.

Contact met ASUS verloopt nogal stroef. Een mail met bovenstaand verhaal resulteerde in een reply zonder antwoorden en de vraag of ik de kaart in Duitsland heb gekocht. Een reply op die mail is niet mogelijk (undelivered verhaal).

Nou is dit allemaal niet een probleem, maar ik ben gewoon benieuwd wat voor kaart ik precies heb.
Aangezien Google mij niet kon helpen...misschien weet iemand het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Heb je zicht op de codenummers van het geheugen? Dan met behulp van de geheugen fabrikant kan je het uitrekenen/zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
Volgens de code van Hynix (HY5RS573225B; FP11 744A) is het gewoon 256mb.

Maar dan snap ik nog niet waarom die koeler er op zit.

[ Voor 52% gewijzigd door hpt870 op 15-06-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 09:39
Ik ben net even door de pricewatch aan het browsen om misschien een leuk kaartje te kopen en tot mijn grote verbazing zie ik daar een 3850 met 1GB voor 90 euro! Dat is volgens mij tamelijk goedkoop. De catch is dat het GDDR2 geheugen is dat op 800mhz draait, ipv de 1400mhz van het GDDR3 model (welke 125 euro is). Ik kan nergens benchmarks van dit ding vinden, dus heeft iemand hier misschien ervaring met dit kaartje?

Linkje pricewatch:
pricewatch: Jetway X38PR-EN-1GJ

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
Als je op gpureview.com kijkt en de 3850 opzoekt en daar de memclock omlaaghaald bij advanced options, dan zie je ook wat er met de bandbreedte gebeurt. Die daalt stevig tov 668mhz. Ik weet niet of dit een relevante conclusie is, maar ik zou denken dat het voordeel van 1gb op hoge resoluties dan toch wegvalt als de core het niet aankan.

Dan ben je denk ik beter af met een 512mb ddr3.

[ Voor 7% gewijzigd door hpt870 op 12-06-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Klopt het dat je in Vista eigenlijk overal ziet staan dat je 512 MB videogeheugen hebt, ook al zit er een HD3870X2 in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Brent schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:18:
Ik ben net even door de pricewatch aan het browsen om misschien een leuk kaartje te kopen en tot mijn grote verbazing zie ik daar een 3850 met 1GB voor 90 euro! Dat is volgens mij tamelijk goedkoop. De catch is dat het GDDR2 geheugen is dat op 800mhz draait, ipv de 1400mhz van het GDDR3 model (welke 125 euro is). Ik kan nergens benchmarks van dit ding vinden, dus heeft iemand hier misschien ervaring met dit kaartje?

Linkje pricewatch:
Nadeel van die Jetways is dat er meestal bezuinigd wordt op dingen als Temp-sensor, niet regelbare fan, etc.
Kun je mijns inziens beter een XF 9600gt kopen voor 99,- sneller en life-time warranty voor zover ik weet.

[ Voor 6% gewijzigd door KillerAce_NL op 12-06-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Frank76NL schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:08:
Mijn 3870 crashed voortdurend in CoD4 multiplayer. Het crashed om de x minuten en herstart dankzij VPU recover van Ati, maar goed dat is enorm irritant, zeker bij multiplayer, natuurlijk.
Ik heb een Peak kaart welke nieuwe coolpasta heeft gekregen en dus koel blijft. Komt in veel games (zoals DoD: Souce) niet voor.
Zat te denken aan de voeding omdat mijn vorige kaart juist kuren had in 2D (internetbrowsers), maar ik heb deze toegewijde videokaart-voeding, http://www.thermaltake.co...PurePower/w0099/w0099.asp , dus met 21A op de 12 voltlijn moet dat wel goed zijn.

Iemand een idee?

Edit: Geen crash vandaag (koeler dan de afgelopen dagen en kast open gezet. Had ik al eerder geprobeerd na problemen, maar toen was de kaart al te heet en kon niet afkoelen gezien het zomerweer.
Het is dus puur een hitteprobleem. Ga een casefan verplaatsen.
Ik heb hetzelfde met mijn Peak; Accelero S1 opgezet (koeler was afgebroken :/), zelfs 50mhz terug geclockt wat het meeste heeft geholpen. Maar nu heb ik nog steeds driver recovers als ik het spel AA laat gebruiken zoals bij GRID. Ik baal er ontzettend van en zegt wat over de kwaliteit van Peak kaarten... Maar ik ga binnenkort een RMA doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-06 15:57
Ik heb hier een RX3870 van MSI, deze is qua cooler idem als een Asus 3870 die ik heb (Ati reference). Echter maakt de MSI een ongelooflijke herrie, volgens mij gewoon de fan op 100%. Ik vind dat niet normaal, de temps zijn natuurlijk wel erg laag.

Heeft iemand hiervoor een reeds aangepaste bios?

[ Voor 11% gewijzigd door Carel op 13-06-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Syntagma schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:32:
Klopt het dat je in Vista eigenlijk overal ziet staan dat je 512 MB videogeheugen hebt, ook al zit er een HD3870X2 in?
Ja dat klopt. Jouw kaart is eigelijk twee kaarten in crossfire, google maar eens wat en dan zie je dat je met crossfire het geugen niet kan optellen. Fisiek zit er wel 1gb aan geheugen op, maar elke core gebruikt er 512mb (de helft dus) van. Het is misschien een beejte vaag uitgelegd maar als je even googled hoe crossfire werkt snap je het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Carel schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:54:
Ik heb hier een RX3870 van MSI, deze is qua cooler idem als een Asus 3870 die ik heb (Ati reference). Echter maakt de MSI een ongelooflijke herrie, volgens mij gewoon de fan op 100%. Ik vind dat niet normaal, de temps zijn natuurlijk wel erg laag.

Heeft iemand hiervoor een reeds aangepaste bios?
[Fix] ATi HD38xx how-to STFU je fan :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
Brent schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:18:

Linkje pricewatch:
1GB voor een 3850 is nogal overdreven. In de situaties waar 1GB echt verschil gaat maken, extreem hoge resoluties met extreem hoge IQ, trekt de 3850 het toch al niet meer. Ik zou lekker de 512MB variant nemen voor 75 euro.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:42

Zeror

Ik Henk 'm!

Mensen,

Ik zit met een klein probleempje waar ik niet uit kom.

Ik heb 2x de Asus EAH3870 TOP/G/HTDI kaart in mijn systeem zitten.

Nu heb ik dus de de laatste drivers + Ati Catalyst geinstalleerd, maar catalyst wil mijn kaarten niet crossfire zetten. Crossfire staat enabled in Catalyst, maar ik zie maar 1 kaart in de pulldown-menu van catalystm ipv van 2 zoals ik bij een maatje van me gezien (heeft zelfde pc specificaties als ik).

Ik heb al geprobeerd om de drivers opnieuw te installeren, maar dat werkte helaas niet.
Ook een eenvoudige reboot mocht helaas niet baten. Verder heb ik nog verschillende dingen aan/uit lopen vinken in catalyst, maar dat hielp ook nog niks.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Je doet me er een enorm groot plezier mee iig. Thanks. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Rakkerzero schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:31:
Mensen,

Nu heb ik dus de de laatste drivers + Ati Catalyst geinstalleerd, maar catalyst wil mijn kaarten niet crossfire zetten. Crossfire staat enabled in Catalyst, maar ik zie maar 1 kaart in de pulldown-menu van catalystm ipv van 2 zoals ik bij een maatje van me gezien (heeft zelfde pc specificaties als ik).

Ik heb al geprobeerd om de drivers opnieuw te installeren, maar dat werkte helaas niet.
Ook een eenvoudige reboot mocht helaas niet baten. Verder heb ik nog verschillende dingen aan/uit lopen vinken in catalyst, maar dat hielp ook nog niks.

Zie je ook maar 1 kaart bij de tabblad overdrive? En heb je geen prestatie verbeteringen tegen over 1 kaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
jdm8 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:01:
[...]

Ja dat klopt. Jouw kaart is eigelijk twee kaarten in crossfire, google maar eens wat en dan zie je dat je met crossfire het geugen niet kan optellen. Fisiek zit er wel 1gb aan geheugen op, maar elke core gebruikt er 512mb (de helft dus) van. Het is misschien een beejte vaag uitgelegd maar als je even googled hoe crossfire werkt snap je het wel ;)
Ok thanks, dan is het goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147889

Rakkerzero schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:31:
Mensen,

Ik kan me vergissen hoor, maar kijk eens bij ati overdrive tabje
Klik op dat sleuteltje, en in dat pull-down menu heb je wel 2 kaarten staan.

Zo is het bij mij iig, bij de rest van de tabjes staat er maar 1 (ati radeon hd 3800 series [Syncmaster] )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

THE_FIREFOX schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 08:47:
[...]

Zie je ook maar 1 kaart bij de tabblad overdrive? En heb je geen prestatie verbeteringen tegen over 1 kaart ?
Ja daar staat in de onderste pulldown wel 2 kaarten. Maar bij mn maat staat in de andere pulldown. (die daarboven dus) ook een tweede erbij en dat met dezelfde pc-specs als ik.
Ik ga eens ff 3dmark installen en kijken of vermindering in 3d-power merk.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Ik heb zelf recent een Sapphire 3870 gekocht.
Maar ik scoor vrij belabberd in 3dMark06 (maar iets van een 7815 3Dmarks).
Ben ik nu teveel aan het verwachten of ga ik mijn CPU wat moeten OCen?
Ik heb nog een stock e6300.
Ik verwacht van wel, 2.8GHz zal wel genoeg zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Simon Verhoeven op 14-06-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220263

Ik haal 8000 met een HD3850 en E6300 stock, dus die van jou zou bij een gelijkwaardig systeem ongeveer 8200-8500 moeten zijn (Ik heb verder een T166 320GB, P35C-DS3R, 2GB 4-4-4-12 op 800Mhz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168987

Hoeveel fps halen jullie met een hd3870x2 in test drive unlimited
met alles maxed kwa instellingen en op resolutie 1280*1024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

@Gamesua, net eventjes mijn eerste OC gedaan dus waarschijnlijk zit er meer in.
e6300 eventjes naar 2.8GHz geschopt en nu haal ik 9870 punten.

Moet hem nog een nachtje laten stressen om te zien of de OC helemaal stabiel is en of ik misschien Vcore of Vram kan laten zakken. Staan nu respectievelijk op 1.3125V & 2V.
Op mijn e6300 steekt een 9700LED & ram is gewoon wat transcend zonder koeler op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:15
Ik heb een Gigabyte GA-MA78GM-S2H met een Athlon X2 4850e en een HD3450 als videokaart.

Nu speel ik toch vaker dan verwacht een game op dit systeem en merk dat mn videokaart niet echt top is.
Omdat de prijs nu wel aantrekkelijk is wil ik graag een Sapphire Radeon HD3870 erin doen ipv die HD3450.

Trekt mn cpu en mobo dit wel of wordt dit dan snel de bottleneck?

Anders koop ik een andere cpu en mobo en vorm ik de rest om tot HTPC

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Als je wat reviews had gelezen, was je snel klaar geweest met je keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
heb dit hele topic vanaf pagina 1 doorgelezen en ben nergens een review tegengekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:26
Qosmic schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:21:
heb dit hele topic vanaf pagina 1 doorgelezen en ben nergens een review tegengekomen :P
Er staat ook niet dat ze hier staan, je kunt zelf wat zoeken op het www

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
Ik ben nu al enkele weken in het bezit van de Club3D 3850 OC, en ik ben er echt heel tevereden over. De kaart heeft me maar €85 gekost, en hij doet het echt een stuk beter dan ik had verwacht.

Ik heb hem natuurlijk ook overgeclocked, en heb een paar benchmarks gedaan op de verschillende clocks. Het hoogst wat ik tot nu toe heb geprobeert en wat volledig stabiel was is 810/1017. Dus ten opzichte van de standaart clocks van de 3850 OC is dat zo'n 13% voor de core en het geheugen. In vergelijking met een standaart 3850 is dat zelfs zo'n 21%. De kaart wordt stressed niet warmer dan 55C op 810/1017.

Hier wat tests op de verschillende clock's. 3850 Stock is mijn 3850 op normale 3850 clocks. 3850OC zijn de standaart waardes van mijn Club3D versie. 770/950 was het hoogste dat ik kon instellen in CCC. 810/1017 is het hoogste wat ik tot nu toe heb geprobeert.

Getest met een C2D E4300 @ 3Ghz, 2GB OCZ XTC Titanium @ 800mhz 4,4,4,15 DC, MSI P35 NEO2 FR

Assassin's Creed heb ik getest op 1440x900 4x AA in DX10 met alle settings op de hoogste stand.
Afbeeldingslocatie: http://images.filecloud.com/727616/Assassin's%20Creed.jpg

Zoals je ziet is Assassins Creed volledig soepel te spelen met een kaartje van €85. Dat is toch wel bang voor je buck, al zeg ik het zelf. _/-\o_

Gears of War heb ik getest op 1440x900 DX10 AA, met alle settings op de hoogste stand.
Afbeeldingslocatie: http://images.filecloud.com/727617/Gears%20of%20War.jpg

Op de standaart clocks had het spel af en toe last van wat schokken, naarmate ik de kaart hoger ging clocken werd het schokken steeds minder. Maar ik denk dat dit ook komt doordat Gears waarschijnlijk meer dan 2GB nodig heeft. Overclocken heeft in deze game wel degelijk veel nut.

Race Driver GRID op 1440x900 8x AA en de hoogste settings aan.
Afbeeldingslocatie: http://images.filecloud.com/727618/Race%20Driver%20GRID.jpg

GRID loopt ook geweldig op dit kaartje en heeft eigenlijk helemaal geen overclock nodig, maar toch, hoe meer hoe beter. >:)

Test Drive Unlimited op 1440x900 4x AA HDR en High.
Afbeeldingslocatie: http://images.filecloud.com/727619/Test%20Drive%20Unlimited.jpg

Ik vind Test Drive Unlimited een hele mooie game, maar ik kon hem op mijn oude X1950Pro AGP niet vloeiend spelen met HDR aan. De 3850 heeft er duidelijk geen moeite mee, en tovert met gemak hele mooie beelden op je scherm.

Al met al vind ik de Club3D 3850OC een hele mooie kaart, en ik heb er tot nu toe nog geen negatieve dingen mee ondervonden. Het lijkt me de geschikte kaart om de tijd naar de 4800 serie van ATI mee te overbruggen.

PS. weet iemand toevallig waar de jumper achter op de kaart voor is?

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

pal/ntsc voor de tv-out ?
B.t.w. is het een herriebak die club3d ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:59:
Valt wel wat mee. ;)
En als je hem op 7 Volt aansluit hoor je hem niet meer.
En wordt die nog lang niet te warm max 60 graden bij mij. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-06 20:02
KillerAce_NL schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:59:
pal/ntsc voor de tv-out ?
Valt inderdaad wel mee, m'n casefans komen er bovenuit.

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
Hij maakt idd niet zoveel lawaai, m'n casefans komen er toch boven uit. En in 2d staat de cooler bij mij vrijwel stil. Misschien dat ik voor het geld er nog een tweede 3850OC in Crossfire bij zet. Iemand ervaring met Crossfire op een PCI-E slot van 16x en 4x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Ghanso schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:23:
[...]

Ik heb hetzelfde met mijn Peak; Accelero S1 opgezet (koeler was afgebroken :/), zelfs 50mhz terug geclockt wat het meeste heeft geholpen. Maar nu heb ik nog steeds driver recovers als ik het spel AA laat gebruiken zoals bij GRID. Ik baal er ontzettend van en zegt wat over de kwaliteit van Peak kaarten... Maar ik ga binnenkort een RMA doen.
Ik hoor graag of je een goed werkend exemplaar terug krijgt op je RMA. En bedankt voor de terug-clock-tip, 50 Hz lager gezet en ik krijg geen VPU-recover meer. Ik kan eindelijk ARMA spelen.

Weet niet of ik mijn kaart RMA. Het werkt nu en ik denk dat dit mijn laatste videokaart voor de PC wordt. Had met mijn vorige kaart (Nvidia) ook al gezeik. Tijd voor een console dus. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07-2024
Vandaag mijn ATI PEAK 3870 binnen gekregen.
Nadat ik de kaart had ingebouwd, kreeg ik helaas geen beeld na het opstarten. :(
Alleen een piep te horen.
Ik heb een Epox 9NPA (Nforce 4) moederbord.
Dit moederbord heeft nog een PCI-e 1.0 slot maar dat mag toch geen probleem zijn?
Of is dit niet compatible met deze videokaart die PCI-e 2.0 heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Albo schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:22:
Vandaag mijn ATI PEAK 3870 binnen gekregen.
Nadat ik de kaart had ingebouwd, kreeg ik helaas geen beeld na het opstarten. :(
Alleen een piep te horen.
Dit moederbord heeft nog een PCI-e 1.0 slot maar dat mag toch geen probleem zijn?
Extra stroomstekker aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Overzicht PCIe 1.0 en 1.1 Moederborden :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albo
  • Laatst online: 23-07-2024
Heb het even doorgenomen, deze videokaart werkt dus inderdaad niet met mijn moederbord samen. :'(
Binnenkort mijn systeem maar eens upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Zorg maar meteen dat je goede koelpasta in huis hebt. Grote kans dat je PEAK te heet wordt. Goed de schroefjes weer aandraaien, maar niet KEIhard. Ze kunnen namelijk afbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Albo schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:54:
[...]

Heb het even doorgenomen, deze videokaart werkt dus inderdaad niet met mijn moederbord samen. :'(
Binnenkort mijn systeem maar eens upgraden.
Staar je niet blind, de TS van dat topic klopt niet meer.
Veel videokaart fabrikanten hebben ervoor gezorg dat het vaak wél werkt.
If not gebruik je toch je koop op afstand rechten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barisko
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 21:24
hubhib schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:25:
PS. weet iemand toevallig waar de jumper achter op de kaart voor is?
Ik vraag mij precies hetzelfde af. Ik heb ergens op een forum (kon het niet meer terugvinden) gelezen dat deze jumper bedoeld is om PAL of NTSC te kiezen, maar ik heb dit verder nergens anders kunnen vinden. Ik heb Club3d gemaild met een aantal vragen, dit is er één van. Ik zal het laten weten indien ik antwoord krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
Vandaag heb ik geprobeerd Catalyst 8.6 te installeren over de oude 8.5 heen. Resultaat: foutmeldingen na het rebooten. De enige oplossing was om een systeemherstel uit te voeren, aangezien het opnieuw installeren van 8.5 of een andere hetzelfde probleem gaf..
Het gaat om een Asus HD3850.
Na wat zoeken kwam ik op deze pagina van AMD. Het probleem is bekend, maar nog niet opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door hpt870 op 23-06-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
klopt het dat je met de 3870 ook geluid kan versturen via DVI-HDMI?

Dit omdat ik mn pc wil aansluiten op mn tv via een hdmi kabel.

Dacht zelf dat je via hdmi namelijk alleen beeld kon versturen en geen geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Weet iemand al hoe je ervoor zorgt dat de fan van een Sapphire HD3870X2 automatisch de snelheid regelt? Nu moet je hem nog handmatig sneller zetten om te voorkomen dat ie te warm wordt tijdens gamen, gaat helaas niet vanzelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathLaws
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11-2024
Trouwens bij www.dollarshops.eu is er nu 2 x HD3870X2 1024MB DDR3 te koop voor €369.. Is dat niet een goeie deal :/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qosmic schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:23:
klopt het dat je met de 3870 ook geluid kan versturen via DVI-HDMI?

Dit omdat ik mn pc wil aansluiten op mn tv via een hdmi kabel.

Dacht zelf dat je via hdmi namelijk alleen beeld kon versturen en geen geluid
ik heb zo'n dvi -> hdmi ding aan mn achterkant van één van de kaarten vastgemaakt, en hdmi kabel naar tv....

Zowel geluid als beeld werken zo: _/-\o_

/edit
ik moet echter, zodra ik tv wil kijken via de pc... bij geluidsinstellingen -> afspeelapparateren, apparaat voor digitale uitvoer (HDMI) wel steeds als 'standaard' instellen... ik kan zegmaar niet tegelijkertijd pc sound uit mn 2.1 logitech setje en geluid via hdmi... het is één van de twee.
Hopelijk heb je hier iets aan... het is iig echt te moeite waard als je hd wilt bekijken zonder een dure aparte blueray/hd speler aan te schaffen.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 147889 op 25-06-2008 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
DeathLaws schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:34:
Trouwens bij www.dollarshops.eu is er nu 2 x HD3870X2 1024MB DDR3 te koop voor €369.. Is dat niet een goeie deal :/ ?
Damn, ik heb volgens mij 315 betaald voor 1 exemplaar daarvan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 15:18
Syntagma schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:50:
[...]

Damn, ik heb volgens mij 315 betaald voor 1 exemplaar daarvan!
Ik neem aan dat het daar ook om één exemplaar gaat, en dat dat wat ongelukkig is neergezet.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Syntagma schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:25:
Weet iemand al hoe je ervoor zorgt dat de fan van een Sapphire HD3870X2 automatisch de snelheid regelt? Nu moet je hem nog handmatig sneller zetten om te voorkomen dat ie te warm wordt tijdens gamen, gaat helaas niet vanzelf..
ff support aanvragen bij sapphire ,wellicht krijg je dan een aangepaste bios.Zie ook forum van sapphire)
Mijn club3d heb ik ook geflashed met een "supported" biosfan fix, nu geen problemen meer met de fan.
XBOXCenturion schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:42:
[...]

Ik neem aan dat het daar ook om één exemplaar gaat, en dat dat wat ongelukkig is neergezet.
Nope 2 voor...
Afbeeldingslocatie: http://www.dollarshops.eu/mec/images/homepage/x3870x2.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Bullus op 25-06-2008 19:54 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Ik vroeg me nog af: ik laat regelmatig de pc een nachtje aanstaan. Is het dan niet zonde dat mijn HD3870X2 draait op de default snelheden? Zou het schelen om beide cores terug te klokken naar 300 mhz (qua stroomverbruik en warmteproductie)..? Of heeft dat geen zin omdat de kaart toch niet veel verbruikt als de pc 's nachts alleen in Windows zit en wat aan het downloaden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Syntagma schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:26:
Ik vroeg me nog af: ik laat regelmatig de pc een nachtje aanstaan. Is het dan niet zonde dat mijn HD3870X2 draait op de default snelheden? Zou het schelen om beide cores terug te klokken naar 300 mhz (qua stroomverbruik en warmteproductie)..? Of heeft dat geen zin omdat de kaart toch niet veel verbruikt als de pc 's nachts alleen in Windows zit en wat aan het downloaden is?
Een energiemeter is in dit geval erg handig..Voltcraftje, Conrad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 20:25

GG85

.......

Iemand enig idee hoe ik de LOD settings aan kan passen? Toen ik nog een Nvidia kart had deed ik dat alijd met Rivatuner maar die support het niet met Catalyst drivers.
Zelfs als ik in Catalyst Control Center de MipMaps op High Quality ziet het er lang niet hetzelfde uit als een Nvidia kaart met negatieve LOD settings in Rivatuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-03 20:00
Single 3870 met Atitool & Ati Tray tool:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/atitoolLOD.jpg

X2 Ati Tray Tools.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/atitray3DLOD.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 20:25

GG85

.......

Dank je, ga het gelijk proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-03 09:21

big_clarence

wat kan het schele

KillerAce_NL schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:22:
[...]

Staar je niet blind, de TS van dat topic klopt niet meer.
Veel videokaart fabrikanten hebben ervoor gezorg dat het vaak wél werkt.
If not gebruik je toch je koop op afstand rechten ?
Tja, en dan wordt het lastig voor mij. Ik heb ook een Nforce4 mobo, dus Pci-express 1.0a. Volgens vele bronnen niet compatibel met de HD 38xx of HD48xx serie.
Iemand een idee waar meer info te vinden is over kaarten die hier wél mee zouden werken? Heb gegoogled, en fabrikanten leveren zelden duidelijke info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 23:47

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ben erg tevree met mijn X3870 Sapphire, net Devil May Cry 4 DX10 benchmark gedraait (1920x1080 MSAA 4x) en rank B... standaard 1280x720 test geeft me gemiddeld 120fps, 1920x1080 ~55, zou toch zeggen dat dit genoeg moet zijn om het te kunnen spelen.

UT3, R6V2, WoW, GoW etc draaien gewoon heerlijk op 1920x1200, ik zie nog geen reden om een 4850 of 4870 te halen, ik wacht lekker tot deze NOG goedkoper worden :)
Heb al wel 4 x 2gb 667 FBdimm besteld (alleen hopen dat dit gaat werken).

Enige wat ik verschrikkelijk mis is de mogelijkheid om game+video te doen wat om de 1 of andere reden elke keer resulteert in een 'freeze' en ik moet dan m'n systeem resetten. Ik denk dat dit komt door VLC zelf en niet met de drivers omdat ik laatst ook een crash kreeg bij het 'skippen' in een film, zelfs geminimaliseerd crashed de boel. Met WMP is het probleem weer niet merkbaar.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

big_clarence schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:27:
[...]

Tja, en dan wordt het lastig voor mij. Ik heb ook een Nforce4 mobo, dus Pci-express 1.0a. Volgens vele bronnen niet compatibel met de HD 38xx of HD48xx serie.
Iemand een idee waar meer info te vinden is over kaarten die hier wél mee zouden werken? Heb gegoogled, en fabrikanten leveren zelden duidelijke info.
Uit een review van X-bit labs:
We found no compatibility issues between the new card and mainboards. The ATI Radeon HD 4850 successfully started up on our PCI Express 1.0a mainboards as well as on a modern Intel X38 based mainboard with support of PCI Express 2.0.
Review
http://www.xbitlabs.com/a...ati-radeon-hd4850_14.html

[ Voor 6% gewijzigd door KillerAce_NL op 28-06-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87842

Voordat er mensen over vallen. Ik heb wel degelijk gebruik gemaakt van de search, maar dit leverde niet de gewenste resultaten.

Ik ben op zoek naar een vervangende koeler van mijn ASUS EAH 3870 512MB. Deze die er nu op zit maakt namelijk een godsherrie. De pc gaat 's avonds gewoon uit maar ik heb liever dat z'n mond 'n beetje houd. Stil moet 'ie zijn! ;)

Heeft er iemand ervaring met vervangende koelers voor deze (of 'n soortgelijke) grafische kaart? En is die dan stil? Of heb je die aangeschaft om de kaart verder op z'n staart te trappen (oc'en)?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 87842 op 04-07-2008 00:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien is deze nieuwe koeler iets?
nieuws: Arctic Cooling introduceert Accelero Twin Turbo

Hier zie je ook veel 3870's met een S1 erop zitten... deze dus:
http://www.dslreports.com...-rev2-on-Sapphire-HD-3870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06 16:21

Pinjataaa

Hit me!

Ik heb ook een Accelero S1 op mijn Jetway 3870 en met een 120mm op 5volt wordt hij niet warmer dan 50 graden met een warme omgeving (zolder :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-06 12:23
big_clarence schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:27:
[...]

Hoe vaak gaan mensen dit nog zeggen?
Het maakt gaan zak uit of je PCI-e 1.0a, 1.1, 2.0 hebt voor alle kaarten die er nu uit zijn.
Er zijn een paar onbekende via chipsets die moeilijk doen, maar alle nvidia, amd en intel chipsets werken gewoon met alle videokaarten.
Hopelijk gaat iedereen dit nou eens onthouden en blijven we niet steeds dezelfde vraag houden.
Misschien iets voor in de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pinjataaa schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 01:10:
[...]

Ik heb ook een Accelero S1 op mijn Jetway 3870 en met een 120mm op 5volt wordt hij niet warmer dan 50 graden met een warme omgeving (zolder :()
Dat zijn best nette temps, voor een relatief goedkope koeler.... Hoeveel slots neemt hij in beslag? 3 ben ik bang... dat is voor mij net te veel ;[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87842

Ben ik ook wel nieuwsgierig naar (ook i.v.m. een eventuele crossfire opstelling voor later). Ik ben benieuwd naar die Twin Turbo. Die ziet er ook wel gaaf uit. Ben benieuwd naar die prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-03 10:45

Francis

Kawa Versys 1000

Zijn er eigenlijk al vervangende koelers voor de X2?
Ding maakt eigenlijk best wel veel herrie.....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Francis schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:08:
Zijn er eigenlijk al vervangende koelers voor de X2?
Ding maakt eigenlijk best wel veel herrie.....
Is bij mij (normale 3870's) ook het geval. Echt een pokkeherrie... maar aan de andere kant is het wel noodzakelijk bij mij dat de warmte meteen uit de kast wordt gevoerd. En dat is bij veel aftermarket koelsoluties niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Welke versie van de normale bedoel je. De Build By ATI versie? Deze is met de juiste bios mooi still.

De standaard bios (stil) zorgt ervoor dat hij rond de 55 graden zit. De fan fix bios zorg ervoor dat de fan vanaf 40 graden sneller gaat draaien. En er is een BBA bios van VisionTech waarmee je BBA kaart mee kan uitrusten. de gaat vanaf 50 graden sneller draaien. Deze zit eigenlijk tussen de standaard en de fan fix bios.

Let op! Het uitpakken van de VisionTech Bios installer is best wel gevaarlijk. Met een 3rd party tool (7zip/winrar) uitgepakte bios installer kan voor een corrupte bios flash zorgen. Met de VisionTech BBA bios hoor je garantie te behouden aangezien deze alleen op BBA kaarten wilt flashen

[ Voor 8% gewijzigd door THE_FIREFOX op 05-07-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

naja, vind een goede temperatuur sowieso belangrijk dus heb op allebei de kaarten de fanfix bios zitten... aangezien de kaarten toch al snel richting de 40 graden gaan met dit weer... wordt het lawaai ook al snel erger.

Daarom wilde ik een andere koeler, maar ik heb nog geen goede koelers gevonden die de lucht naar buiten blazen, zoals de ati reference koeler die ik nu heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Ik zou de bios van VisionTek een keer proberen of je bios aanpassen (RBE) zodat het later begint met de fan te versnellen.

http://www.visiontek.com/...aa4369b11178868da12d5cc99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:24
Heb zelf een tijdje terug een HD 3850 van Saphire gekozen met 512MB DDR3 of GDDR 3 (geen idee..) en het is de AGP versie.

Dit heb ik gedaan in ene Xeon werkstation met 4GB RAM.

Ubuntu erop en heerlijk draaien op 2 schermen.

Enige nadeel die ik wel heb is:

Ik had voorheen een KVM tussen een van de schermen. Hierdoor had ik eerst dus van de pc naar de KVM een kabel en dan van KVM naar me beeldscherm. Om de een of andere mannier vin de kaart dat niet leuk aangezien er dan geen singaal uit komt. Er mag geen apparaat tussen zitten.

Deze pc was altijd eigenlijk erg stil. en was eigenlijk bang dat deze Saphire hem een stuk luider zou maken. Nou dat is totaal niet het geval. Hij is nogsteeds lekker stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Frank76NL schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:24:
[...]

Ik hoor graag of je een goed werkend exemplaar terug krijgt op je RMA. En bedankt voor de terug-clock-tip, 50 Hz lager gezet en ik krijg geen VPU-recover meer. Ik kan eindelijk ARMA spelen.

Weet niet of ik mijn kaart RMA. Het werkt nu en ik denk dat dit mijn laatste videokaart voor de PC wordt. Had met mijn vorige kaart (Nvidia) ook al gezeik. Tijd voor een console dus. :(
Ik heb een nieuwe ontvangen (maandag pas opgestuurd, woensdag al weer binnen, snelle service) en so far is deze wel stabiel op standaard clock, geen recovers meer dus! Dus dat is goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-03 09:21

big_clarence

wat kan het schele

DarkShadow16 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 02:12:
[...]

Hoe vaak gaan mensen dit nog zeggen?
Het maakt gaan zak uit of je PCI-e 1.0a, 1.1, 2.0 hebt voor alle kaarten die er nu uit zijn.
Er zijn een paar onbekende via chipsets die moeilijk doen, maar alle nvidia, amd en intel chipsets werken gewoon met alle videokaarten.
Hopelijk gaat iedereen dit nou eens onthouden en blijven we niet steeds dezelfde vraag houden.
Misschien iets voor in de TS?
Inderdaad iets voor de TS. Mensen blijven dit zeggen omdat de onduidelijkheid blijft bestaan. Volgens info vanuit de TS (en af en toe de thread) zou mijn Nforce4 set ook niet in orde zijn, dus niet vreemd dat mensen als ik blijven zoeken zolang er niet naar betrouwbare bronnen wordt gerefereerd.
Hoe moet ik iets onthouden als het niet genoteerd staat ? En hoe moet ik iets onthouden als de betrouwbare bronnen aangeven dat het nog altijd onduidelijk is? En uit welke bron put jij, de mij onbekende bron die ik blijkbaar had moeten onthouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:00

boesOne

meuh

big_clarence schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:01:
[...]

Inderdaad iets voor de TS. Mensen blijven dit zeggen omdat de onduidelijkheid blijft bestaan. Volgens info vanuit de TS (en af en toe de thread) zou mijn Nforce4 set ook niet in orde zijn, dus niet vreemd dat mensen als ik blijven zoeken zolang er niet naar betrouwbare bronnen wordt gerefereerd.
Hoe moet ik iets onthouden als het niet genoteerd staat ? En hoe moet ik iets onthouden als de betrouwbare bronnen aangeven dat het nog altijd onduidelijk is? En uit welke bron put jij, de mij onbekende bron die ik blijkbaar had moeten onthouden...
Ik heb een 4850 op een PCIE1.0a NF4 draaien (DFI bordje).. works like a charm..
Dus bij deze ben ik de betrouwbare bron :D

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86561

Heb mijn oude club3d 3850 rma gedaan en binnen een week een nieuwe ontvangen.

Helaas was fanspeed nog niet gefixed, en toen zag ik gister bij toeval een bios staan op een forum, meteen geflashed en fan werkt nu eindelijk zonder speciale tooltjes _/-\o_

http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=58485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Laatst online: 02-06 08:42
Weet iemand toevallig wat de meest recente BIOS-versie voor de HD3xxx kaarten is en welke fixes erin zitten? Ik mis deze info in de startpost :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 15:09
Verkeerd, sorry

[ Voor 89% gewijzigd door ApexAlpha op 14-07-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoe verhoud de 3870X2 zich eigenlijk ten opzichte van de nieuwe 48xx reeks? Kan hier niet zoveel informatie over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

gnauw schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:17:
Hoe verhoud de 3870X2 zich eigenlijk ten opzichte van de nieuwe 48xx reeks? Kan hier niet zoveel informatie over vinden.
Wat een simpele vraag weer :z

Lees jij uberhaubt nieuws enzo? nieuws: AMD Radeon HD 4870 X2 komt goed uit voorzichtige eerste tests

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200262

Kan het eigenlijk kwaad als je je fan hoger laat draaien met een programma als ATT , want ik heb hem nu op 50% staan idle en als ik game word die warmer dus heb ik hem ingesteld dat die dan op 100% draait . Kan dat kwaad voor mijn videokaart os is het juist beter zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Laatst online: 02-06 18:06
Anoniem: 200262 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 05:23:
Kan het eigenlijk kwaad als je je fan hoger laat draaien met een programma als ATT , want ik heb hem nu op 50% staan idle en als ik game word die warmer dus heb ik hem ingesteld dat die dan op 100% draait . Kan dat kwaad voor mijn videokaart os is het juist beter zo?
Als de temps binnen de perken blijven maakt het geen bal uit :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Laatst online: 28-05 16:51

Iska

In case of fire, use stairs!

Je kan beter 2 4850's in CF hebben dan 1 3870X2

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Meestal tussen de HD4850 en HD4870 in. In benchmarks waar crossfire heel erg goed schaalt wil de X2 soms nog wel eens de snelste zijn. Nadeel is echter het hogere stroomverbruik en de zwaaardere eisen voor de voeding bij een HD3870 X2 en dat twee van zulke kaarten minder goed schaalt dan twee single-gpu kaarten. Ook is de HD4800 serie sterker met AA enabled.

Dat Crossfire en SLI in zijn algemeenheid erg goed werken vandaag de dag blijkt wel uit deze test op Computerbase: http://www.computerbase.d...0_cf_geforce_gtx_260_sli/

In veel gevallen wordt er meer dan 90% winst gehaald uit de tweede videokaart (HD4870 en GTX 260)..

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Laatst online: 14:53
Zijn er hier mensen met een HD3870 Crossfire setup die ook last hebben van crashende drivers als de temp van 1 van de 2 kaarten boven de 80 graden uit komt? Het betreft hier de Sapphire HD3870's met de blauwe single slot koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06 16:21

Pinjataaa

Hit me!

Anoniem: 147889 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:22:
[...]

Dat zijn best nette temps, voor een relatief goedkope koeler.... Hoeveel slots neemt hij in beslag? 3 ben ik bang... dat is voor mij net te veel ;[
Met 120mm koeler is het idd 3 slots, zonder koeler is het 2 slots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 13:47

_Apache_

For life.

Ok, inmiddels heb ik al wat afgelezen maar kan nog geen uitsluitsel vinden over de volgende vraag.

Situatie :
Intel Core E2200 @ 2,5Ghz
ATI 3650 256MB passief gekoeld
op aansluiting 1 van de videokaart een 22" TFT scherm, op de 2e komt een HD ready tv te hangen, aangesloten via HDMI
Aangezien de 3000 series van Ati een geluidschip aanboord heeft zal deze beeld + geluid naar HDMI sturen, echter heb ik een vraag over het volgende.

Vraag :
Als ik dus een muziek luister, word dit dan standaard over de onboard audio heen gegooit en zou ik moeten wisselen naar de audio chip van de GPU, of moet ik dit apparaat standaard instellen of word het geluid over beide gestuurd?

Dus als ik de drivers installeerd, heb ik dan direct ( en dus heel gemakkelijk ) geluid op hdmi, of moet ik telkens van audio apparaat wisselen?

De reden hiervoor is namelijk dat ik dit voor mij broer moet uitzoeken, het is zijn pc, dus is nu mijn vraag of hij als hij wat op zijn tv wil luisteren telkens moet wisselen van audio apparaat van zijn onboard geluid naar hdmi of word het op beide tegelijk uitgezonden?

-

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Laatst online: 09:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Vraag:

Wat is het snelheidsverschil tussen een 3850 kaart met 512MB GDDR3 geheugen en eentje met DDR2 geheugen ?

Ik zie namelijk goede aanbiedingen van 3850 kaarten met DDR2 voor minder dan 70 euro.

Ik heb gezochten op GoT en via Google maar ik kan niets vinden,.. iedereen zegt dat GDDR3 sneller is, maar niet hoeveel. Die GDDR3 kaarten zijn namelijk bijna dubbel zo duur.

Een 512MB DDR2 kaart van Asus kost 56 euro,.. een 1 GB versie is 70 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door all_by_myself op 04-08-2008 11:59 ]

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 13:47

_Apache_

For life.

Volgens mij was dat verschil wel aanzienlijk te merken, het geheugen word immers minder snel gevuld/vernieuwd en geleegd.

Salland heeft een "51281 Sapphire Radeon HD 3850 Single Slot 512 MB, PCI-e 16x" met GDDR3 voor 77,-Eur, klinkt aantrekkelijk dan voor jou?

70 euro is trouwens ook de vloerprijs van GDDR3 3850's, zie pricewatch http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

[ Voor 46% gewijzigd door _Apache_ op 04-08-2008 11:22 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156730

Goedeavond iedereen,

Wat ben ik allang niet meer hier geweest xD.
Noujah nu even terzake, ik ben mijn HD3850 aan het overclocken.
En icm met mijn 6000+ (baggere cpu xD maar hij werkt) draait het best lekker in spellen.
Maar nu natuurlijk mijn probleem, ik was dat overdrive van ATi een beetje aan het uitproberen; dus daarna kwam ik erachter hoe het werkte, de kaart clockte lekker en ik zit nu op core770mhz/mem1050mhz.
Echter denk ik dat die HD3850 veel beter kan, maar ATi Overdrive gaat gewoon niet verder dan 770mhz of doe ik wat verkeerd?
Overclocken met ATitool had niet veel nut want toen hield het al op met 740mhz.
Mijn score in 3dmark is gewoon netjes rond de 10000 puntjes, en zonder artifacts.
Games draaien ook perfect.
Weet iemand nou hoe ik hem verder kan overclocken?

Bij voorbaat dank, Richo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Ati Tray Tools? RivaTuner?AMD GPU clock tool?

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 25-08-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 22:50

Pathogen

Shoop Da Whoop

TopicVolgPost

Maandag een Asus 3870 (GDDR4) kaartje gehaald ter vervanging voor mijn toch iets verkeerd ingeschatte HD3450. Wát een verschil!
Ben van een (volledig ATi Overdriven) 3450 met 1880 3D(06)marks naar een stock 3870, goed voor 10221 marks gegaan. Kan vast beter, maar voorlopig ben ik blij :)

UT3 soepel, GRID soepel, Assassins' Creed soepel, CoD4 soepel (allen op 1680x1050 en high settings)

Ervaringen tot nu toe:
- De Asus koeler (niet het roodplastic geval, maar die met de ronde goudkleurige heatsink) is netjes stil in 2D modus (niet herkenbaar boven de rest van het PC geluid) en draait snel (en toch wel luidruchtig op een gegeven moment) op als de 3D er aan te pas komt. Geen probleem van mijn kant, omdat het geluid van de games dan meestal ook wel hard staat.
- Voorzichtige poging met ATi Overdrive leidde tot weinig performancewinst. AutoTune ging zelfs door totdat er artifacts in beeld kwamen. Ik zie nog wel mogelijkheden om het iets omhoog te krijgen tov stock, maar op het moment ben ik tevreden met de prestaties.
- Qua grootte van de PCB is het wel een enorme kaart tov een Low Profile 3450, maar hij past in mijn case gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Sinds ik een nieuw scherm heb (22"), heb ik af en toe als ik onder windows aan het werk ben (dus gewoon wat browsen), dat mijn beeld even op zwart schiet, en daarna krijg ik de melding dat mijn beeldschermstuurprogramma hersteld is. (Ati GPU recover dus)

Ik draai nu mijn 22" op 1680x1050 met daarnaast een 17" op 1280x1024. Voorheen had ik 2x 17" staan, en had ik dit probleem nooit.

Ik heb de catalyst drivers 8.7, maar met 8.6 had ik deze problemen ook.
Is dit een probleem met de videokaart, of moet ik dit ergens anders zoeken?
edit:
gaat om een HD3870 trouwens

[ Voor 3% gewijzigd door GeleFles op 27-08-2008 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 22:50

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik draai een 22" op 1680x1050 met de 8.8 drivers, tot nu toe niks van zulke problemen gehad.
Je kan de temperatuur eens in de gaten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Topicstarter
Lijkt op een driver conflict. Doe anders even een clean-driver-install; deinstalleer drivers >> (xp veilige modus) met driversweeper + drivercleaner pro driverinstallatie resten verwijderen >> drivers installeren(xp normale modus).

edit: Hier verder >> Het ATi HD38XX Ervaringen Topic - Deel 7 :)

[ Voor 16% gewijzigd door Xadeon op 27-08-2008 18:18 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhosYaDaddy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-02 21:26
Is een bekend probleem met Vista, vooral x64 en 4 GB+ machines.

Ik heb een gelijksoortige config, (dual screen, 22", 21" en 3870-OC).

Vista x64 is een kleine ramp, en de mensen bij ATI (en NVIDIA trouwens ook) weten ervan, maar het probleem is dat men het niet kan "oproepen" op commando - en er dus geen driverfixes voor komen voorlopig.

In XP 64 heb ik nog een raarder verhaal - daar werkt hij dagen achtereen goed, maar soms (vooral als ik veel met filmvensters piel, of te lang game) krijg ik een corrupted beeld, alsof m'n geheugen te heet wordt.

Heb jij hier ook last van? Anders moet mn kaart namelijk terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:54
Zijn er manieren om de 3870 nog energiezuiniger te maken zonder prestatie verlies tijdens games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261853

Okay beste mensen!

Ik heb hier een vreemde, maar toch een wonderbaarlijke mededeling...
...Ooit heb ik een Club3D ATI HD3850 Pro AGP gemonteerd in m'n pc. Deze werkt in combinatie met een Core2Duo E6600 @ 2,71GHz en 2GB Geil DDR400 (2-3-3-6). Ik heb veel games gespeeld met een Samsung SyncMaster 930BF op maximale resolutie van 1280x1024 @ 75hz. Mij is opgevallen dat bij nieuwere games zoals UT3 de kaart niet optimaal heeft gedraaid. Een goede vriend van mij speeld alles op high en op de resolutie 1680x1050 @ 60hz met een 8800GT 512MB GDDR3. Uiteraard heeft mijn kaart ook 512MB GDDR3, maar presteerde niet zoals het zou moeten... zelfs op 1280x1024 waren de prestaties minder in verhouding met de 8800GT op 1680x1050.

Maar sinds gisteren heb ik een nieuwe beeldscherm gekoppeld aan mijn pc (ASUS VK222H - 22" 16:10). Ik heb uiteraard gelijk de hoogste resolutie van 1680x1050 @ 60hz aangenomen. Ik dacht erbij van: "leuk en aardig al die pixels, maar wordt er niet beter op voor mijn games". Maar gek genoeg waren de prestaties een stuk beter ten opzichte van de vorrige resolutie van 1280x1024 @75hz. Ik snap hier dus echt helemaal niks van, wel leuk natuurlijk, maar niet echt logisch... of toch? Zowel de FPS als de "background" texture-streaming is beter gaan werken. Weinig tot bijna geen schokjes meer in het beeld.

Kan het zijn dat de videokaart pas bij een hogere resolutie tot z'n recht komt. Kan het zijn dat al die tijd de bandbreedte werdt gelocked door die lagere resolutie? Iemand handig in een duidelijke en begrijpelijke verklaring? :D

In ieder geval ben ik ook benieuwd of er meer mensen zijn met deze geweldige verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

-knip-

[ Voor 99% gewijzigd door Zeror op 09-10-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.