Gisteren mijn nieuwe videokaart (Asus Ati 3850) binnen gekregen, geinstalleerd in het nieuwe systeem wat ik ook had besteld, XP install gedaan en in Windows leek hij het prima te doen. Crysis opgestart en toen begon het, groene, blauwe en rode blokken verdeeld door het menu en de interface liep met nogal heftige 'video lag'. Single Player game gestart en het aantal fps was prima, er mistten alleen nogal veel textures. Door personen en rotsen kon ik compleet heenkijken, wolken en water was wel goed. Rest was allemaal corrupt. Ik hoopte dat het een Crysis-only probleem was dus 3dmark06 geinstalleerd met de Hotfix voor nieuwe hardware zodat ie niet blijft hangen op de hardware detectie.
Graphic Test 1: Zonder problemen, 1 klein grafisch foutje gezien
Graphic Test 2: Zonder problemen
CPU Test 1: Zonder problemen
CPU Test 2: Zonder problemen
Graphic Test 3: Zonder problemen
En toen kwam die...
Graphic Test 4, aka Deep Freeze: Alleen.maar.artifacts. Het hele beeld was 1 groot wit / grijs mosaik van driehoeken, rechthoeken en vierkanten. Test wel laten doorlopen met als uiteindelijke resultaat een whopping 5800 3dmarks.
Specs:
- CPU: Intel Core 2 Duo E4500
- VGA: Asus Ati Radeon HD 3850 256mb
- Mobo: Asus P5N-E SLI
- HD: WDC 500 GB SATA II
- Behuizing: Chieftec DG-01B-D-U
- Voeding: 350w die standaard bij de Chieftec case zat
Wat heb ik geprobeerd:
- Standaard meegeleverde drivers van de GPU, met en zonder Hotfix
- Catalyst 8.3 drivers, met en zonder Hotfix
- Guru3d Catalyst 8.3 drivers, met en zonder Hotfix
- Lager klokken, zowel core als mem
- Controleren of de SLI connector wel op 'Single' staat op het mobo (Een Ati op een Nforce mobo met SLI enabled gaat een beetje conflicten ben ik bang)
- Gecontroleerd of alle connectors zijn aangesloten, CPU fan, GPU fan, GPU power
Wat ga ik nog proberen:
- Omega drivers
- Ati Catalyst 8.2 drivers
- Andere PCI-e videokaart om de rest van het systeem (hopelijk) uit te sluiten
Heeft iemand nog andere dingen die ik over het hoofd heb gezien die ik kan proberen? Ik begin bang te worden dat dit een RMA gevalletje is.
Ps. Na 8 jaar lang Nvidia kaarten te hebben gebruikt stap ik 1 keer over naar een Ati, and look what happens...