Het ATi HD38XX Ervaringen Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 43.390 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm....

Ik heb de HD3850 MSI Oc editie. Op die paar MHz na stelt het dus niet zoveel voor. Maar zoals gewoonlijk heb ik het vermoeden dat de rek er meestal wel uitzit bij 50MHz increase in GPU & Memory.

Ik had even m'n stockkoelertje gebruikt voor het volgende doel:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F6Up7kQIyGrY64e0IPFjd2Dk/full.jpg
Fits perfectly.

De rest staat hier.

Nu is m'n vraag (de kaart werkt overigens prima, doet elk spel wel goed) tot hoeverre zijn de meeste hier gekomen zonder enige mods? Ik vrees dat ik een voltmod toe moet passen wil ik serieus hoge clocks gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:44
Gisteren mijn nieuwe videokaart (Asus Ati 3850) binnen gekregen, geinstalleerd in het nieuwe systeem wat ik ook had besteld, XP install gedaan en in Windows leek hij het prima te doen. Crysis opgestart en toen begon het, groene, blauwe en rode blokken verdeeld door het menu en de interface liep met nogal heftige 'video lag'. Single Player game gestart en het aantal fps was prima, er mistten alleen nogal veel textures. Door personen en rotsen kon ik compleet heenkijken, wolken en water was wel goed. Rest was allemaal corrupt. Ik hoopte dat het een Crysis-only probleem was dus 3dmark06 geinstalleerd met de Hotfix voor nieuwe hardware zodat ie niet blijft hangen op de hardware detectie.

Graphic Test 1: Zonder problemen, 1 klein grafisch foutje gezien
Graphic Test 2: Zonder problemen
CPU Test 1: Zonder problemen
CPU Test 2: Zonder problemen
Graphic Test 3: Zonder problemen
En toen kwam die...
Graphic Test 4, aka Deep Freeze: Alleen.maar.artifacts. Het hele beeld was 1 groot wit / grijs mosaik van driehoeken, rechthoeken en vierkanten. Test wel laten doorlopen met als uiteindelijke resultaat een whopping 5800 3dmarks.

Specs:
- CPU: Intel Core 2 Duo E4500
- VGA: Asus Ati Radeon HD 3850 256mb
- Mobo: Asus P5N-E SLI
- HD: WDC 500 GB SATA II
- Behuizing: Chieftec DG-01B-D-U
- Voeding: 350w die standaard bij de Chieftec case zat

Wat heb ik geprobeerd:
- Standaard meegeleverde drivers van de GPU, met en zonder Hotfix
- Catalyst 8.3 drivers, met en zonder Hotfix
- Guru3d Catalyst 8.3 drivers, met en zonder Hotfix
- Lager klokken, zowel core als mem
- Controleren of de SLI connector wel op 'Single' staat op het mobo (Een Ati op een Nforce mobo met SLI enabled gaat een beetje conflicten ben ik bang)
- Gecontroleerd of alle connectors zijn aangesloten, CPU fan, GPU fan, GPU power

Wat ga ik nog proberen:
- Omega drivers
- Ati Catalyst 8.2 drivers
- Andere PCI-e videokaart om de rest van het systeem (hopelijk) uit te sluiten

Heeft iemand nog andere dingen die ik over het hoofd heb gezien die ik kan proberen? Ik begin bang te worden dat dit een RMA gevalletje is.

Ps. Na 8 jaar lang Nvidia kaarten te hebben gebruikt stap ik 1 keer over naar een Ati, and look what happens... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Deinstalleer is alle drivers van ati, draai driver sweeper (in safe mode).
Installeer daarna is 8.2, of 8.3 hotfix en kijk wat er dan gebeurd :)

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
UTwizard schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:29:
Gisteren mijn nieuwe videokaart (Asus Ati 3850) binnen gekregen, geinstalleerd in het nieuwe systeem wat ik ook had besteld, XP install gedaan en in Windows leek hij het prima te doen. Crysis opgestart en toen begon het, groene, blauwe en rode blokken verdeeld door het menu en de interface liep met nogal heftige 'video lag'. Single Player game gestart en het aantal fps was prima, er mistten alleen nogal veel textures. Door personen en rotsen kon ik compleet heenkijken, wolken en water was wel goed. Rest was allemaal corrupt. Ik hoopte dat het een Crysis-only probleem was dus 3dmark06 geinstalleerd met de Hotfix voor nieuwe hardware zodat ie niet blijft hangen op de hardware detectie.

Graphic Test 1: Zonder problemen, 1 klein grafisch foutje gezien
Graphic Test 2: Zonder problemen
CPU Test 1: Zonder problemen
CPU Test 2: Zonder problemen
Graphic Test 3: Zonder problemen
En toen kwam die...
Graphic Test 4, aka Deep Freeze: Alleen.maar.artifacts. Het hele beeld was 1 groot wit / grijs mosaik van driehoeken, rechthoeken en vierkanten. Test wel laten doorlopen met als uiteindelijke resultaat een whopping 5800 3dmarks.

Specs:
- CPU: Intel Core 2 Duo E4500
- VGA: Asus Ati Radeon HD 3850 256mb
- Mobo: Asus P5N-E SLI
- HD: WDC 500 GB SATA II
- Behuizing: Chieftec DG-01B-D-U
- Voeding: 350w die standaard bij de Chieftec case zat

Wat heb ik geprobeerd:
- Standaard meegeleverde drivers van de GPU, met en zonder Hotfix
- Catalyst 8.3 drivers, met en zonder Hotfix
- Guru3d Catalyst 8.3 drivers, met en zonder Hotfix
- Lager klokken, zowel core als mem
- Controleren of de SLI connector wel op 'Single' staat op het mobo (Een Ati op een Nforce mobo met SLI enabled gaat een beetje conflicten ben ik bang)
- Gecontroleerd of alle connectors zijn aangesloten, CPU fan, GPU fan, GPU power

Wat ga ik nog proberen:
- Omega drivers
- Ati Catalyst 8.2 drivers
- Andere PCI-e videokaart om de rest van het systeem (hopelijk) uit te sluiten

Heeft iemand nog andere dingen die ik over het hoofd heb gezien die ik kan proberen? Ik begin bang te worden dat dit een RMA gevalletje is.

Ps. Na 8 jaar lang Nvidia kaarten te hebben gebruikt stap ik 1 keer over naar een Ati, and look what happens... :P
Ik vraag me af of je voeding het allemaal wel prettig vindt... Het vermogen is nogal aan de lage kant.

Wat geeft ATI CCC aan bij je pci-e express bussnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Voeding is wel kantjeboord ja. Misschien even een zwaardere lenen van iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Surineeslander schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:58:
[...]

Ik vraag me af of je voeding het allemaal wel prettig vindt... Het vermogen is nogal aan de lage kant.
Zou toch niet kunnen verklaren waarom de eerste paar 3dmark06 tests zonder problemen draaien dan? Lijkt me niet dat Deep Freeze een veel zwaardere belasting op je systeem geeft, ook grafisch vind ik namelijk de andere Graphic tests veel 'indrukwekkender'.
Wat geeft ATI CCC aan bij je pci-e express bussnelheid?
In de CCC heb ik nog niet gekeken eerlijk gezegd, CPU-Z geeft 16x aan.

Edit:
Via de Powersupply calculator (http://extreme.outervision.com/PSUEngine) kom ik op een wattage uit van 250 met 100% load. Dan mag de voeding toch niet zo'n probleem lijkt me? Ik kan proberen m'n eigen Coolermaster 450w aan te sluiten en kijken wat ie daarmee doet.

[ Voor 17% gewijzigd door UTwizard op 10-04-2008 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Topicstarter
Raven schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:01:
En hoe wil je dat dan doen met een X2 kaart? Windows XP ondersteund zo-een dacht ik niet tenzij drivers gesplistreamed worden toch? Omdat 't crossfire is...
Grapjas, het werkt gewoon. Crossfire kan pas worden geactiveerd als de drivers zijn geinstalleerd. :)

edit: @UTwizard: Voltages gechecked? Wat is de GPU temperatuur onder idle en load?

[ Voor 66% gewijzigd door Xadeon op 10-04-2008 12:41 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-04 15:24
Volgens mij is Firefly Forest de zwaarste test en zou de voeding het daarbij moeten begeven als deze het niet trok. Ik heb zelf een vraagje betreffend mijn nieuwe moederbord in mijn lanbox: Gigabyte G33-DS2R, Deze heeft 1 x pci-e 16 x en 1 4x. Zou er een grote bottleneck zitten aan dat 4x slot? en is het wel waard om er 2 x 3870/50 in te stoppen? Zover ik kan vinden op het internet komt pci-e 4x overeen met agp 8x? Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Topicstarter
Het zal wel degelijk impact hebben. Het kan tot wel 25% performance schelen. >>> Crossfire Meets PCI Express 2.0

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf ook een 3870 in een x4 slot zitten... bij mij loopt het gewoon goed. Maar het effectieve verschil met een x16 slot zou ik niet weten... 3dmark score met een e6750 op 3,65 ghz en kaarten stock is ongeveer 15k...
/reactie hierboven... zooo, best een verschil dus ;o

Dan nog even een probleempje waar ik mee kamp... als ik mijn kaarten wil overclocken via overdrive, dan clockt de 2e kaart automatisch terug bij windows reboot... de 1ste blijft wel staan op de waardes die ik gekozen heb.
Ik clock het liefst over met overdrive, omdat de 2d speeds dan blijven werken en hij niet 24/7 op 3d draait zoals met bijvoorbeeld rivatuner.
Bekend probleem? Waar kan dit aan liggen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Xadeon schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:35:
[...]

edit: @UTwizard: Voltages gechecked? Wat is de GPU temperatuur onder idle en load?
Voltages heb ik in de bios bekeken en daar zag ik eigenlijk weinig schokkende dingen, geen schommelingen of dergelijke. GPU temp idle is zo'n 48-49 graden en onder load gaat zit ie rond de 66-67.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 12:16
Klein vraagje over een mogelijke bug in de 8.3 driver: ik heb last dat mijn CRT beeldscherm (Iiyama 454 pro) blijft hangen op 60 Hz refresh rate. Ik heb ook de beelschermdrivers geïnstalleerd, en waar mogelijk ingesteld dat het scherm op 85 Hz moet draaien. Maar dat vertikt hij...

Ik had eerst een Nvidia 6600 GT, die deed alles prima, zelfs tot 100 Hz op 1600 x 1200. Heb nu een HIS 3870 turbo kaart, met de 8.3 drivers dus.

Iemand ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:54:
ik heb zelf ook een 3870 in een x4 slot zitten... bij mij loopt het gewoon goed. Maar het effectieve verschil met een x16 slot zou ik niet weten... 3dmark score met een e6750 op 3,65 ghz en kaarten stock is ongeveer 15k...
/reactie hierboven... zooo, best een verschil dus ;o

Dan nog even een probleempje waar ik mee kamp... als ik mijn kaarten wil overclocken via overdrive, dan clockt de 2e kaart automatisch terug bij windows reboot... de 1ste blijft wel staan op de waardes die ik gekozen heb.
Ik clock het liefst over met overdrive, omdat de 2d speeds dan blijven werken en hij niet 24/7 op 3d draait zoals met bijvoorbeeld rivatuner.
Bekend probleem? Waar kan dit aan liggen?
Ik heb even met Extreme Power Supply Calculator je vermogen onder load bekeken, en daar kwam 407watt uit. Dat is eigenlijk al een de erg hoge kant voor een 450watter. Zou je misschien even je voltages willen posten?
UTwizard schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:57:
[...]

Voltages heb ik in de bios bekeken en daar zag ik eigenlijk weinig schokkende dingen, geen schommelingen of dergelijke. GPU temp idle is zo'n 48-49 graden en onder load gaat zit ie rond de 66-67.
Ben je wel met clean-windows-install begonnen? Probeer anders even een clean-driver-install (jaja termen :D) >>> deinstalleren drivers>>(xp veilige modus) met driversweeper + drivercleaner pro driverinstallatie resten verwijderen>> drivers installeren(xp normale modus).
-krekel- schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:59:
Klein vraagje over een mogelijke bug in de 8.3 driver: ik heb last dat mijn CRT beeldscherm (Iiyama 454 pro) blijft hangen op 60 Hz refresh rate. Ik heb ook de beelschermdrivers geïnstalleerd, en waar mogelijk ingesteld dat het scherm op 85 Hz moet draaien. Maar dat vertikt hij...

Ik had eerst een Nvidia 6600 GT, die deed alles prima, zelfs tot 100 Hz op 1600 x 1200. Heb nu een HIS 3870 turbo kaart, met de 8.3 drivers dus.

Iemand ideetje?
Ik heb de zelfde probleem gehad (overigens niet alleen met mn huidige ATi-kaart, maar ook met mn oude Geforce 7900GT), maar goed dat even ter zijde. Wat je kunt proberen; open catalyst en kies daar even voor de refreshrate van 60hz, vervolgens krijg je als het goed is een venster voor je ter bevestiging of je de huidige beeld instelling wilt behouden. Klik dan op nee, en als het goed is schiet de refreshrate (terug) naar 85hz. 2e methode wat je kunt proberen is even ATi Tray Tools downloaden/installeren. Let wel dat je het overklokken tijdens de installatie even uitzet. Aangezien het weleens voor conflicten kan zorgen met catalyst. Na de installatie even in ATi Tray Tools (refresh lock) de refreshrates voor je gebruikelijke resoluties vastleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Xadeon schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:31:

Ben je wel met clean-windows-install begonnen? Probeer anders even een clean-driver-install (jaja termen :D) >>> deinstalleren drivers>>(xp veilige modus) met driversweeper + drivercleaner pro driverinstallatie resten verwijderen>> drivers installeren(xp normale modus).
Nieuwe PC dus ja, clean-windows ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Topicstarter
Ah stom van me, niet goed gelezen. :X

edit: Even een gekke vraag. Heb je misschien AA of FSAA aan staan in Catalyst? Zo ja zet dat is even uit. Zo nee, dan denk ik dat je even een RMA 'tje moet invullen. Want dusver heb je zowel hardware als software conflicten uit kunnen sluiten.

[ Voor 76% gewijzigd door Xadeon op 10-04-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Xadeon schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:35:
[...]

Grapjas, het werkt gewoon. Crossfire kan pas worden geactiveerd als de drivers zijn geinstalleerd. :)

Ok :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb even met Extreme Power Supply Calculator je vermogen onder load bekeken, en daar kwam 407watt uit. Dat is eigenlijk al een de erg hoge kant voor een 450watter. Zou je misschien even je voltages willen posten?
Welke voltages wil je weten? Ben geen uber tweaker dus weet niet precies wat je graag wilt weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:12:
Hmmm....

Ik heb de HD3850 MSI Oc editie. Op die paar MHz na stelt het dus niet zoveel voor. Maar zoals gewoonlijk heb ik het vermoeden dat de rek er meestal wel uitzit bij 50MHz increase in GPU & Memory.
....
Ik heb een sapphire ultimate (passief gekoeld, niet factory overclocked)
Draait nu op 800 Mhz core /1000 Mhz geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:05:
mmm true, maar dacht dat cf wel werkte in crysis inmiddels... ik merkte iig wel duidelijk verschil toen ik er nog een kaart bijzette...
Hoe doen jullie die benches met farcry? zal het ook eens proberen...
In de directory van crysis staan 2 batchfile, een voor cpu en een voor gpu.
Gewoon dubbelklik, en na min. 2 runs met alt f4 afsluiten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Er is een bios-fanfix voor x2 kaarten
http://www.visiontek.com/...e64d1034fbade3499021e943a
This BIOS will fix the fan issue and including Power play problem
Nummer komt overeen dus, ik zal hem eens een x proberen.

Edit:
Geflashed in xp en zo te zien werkt ie nu goed.(club3d hd3870x2)
Wat me nu opvalt is dat ik geen 2dclocks van 300mhz meer heb,maar gewoon 825mhz.
Temp in windows loopt niet op ,ook al staat ie op 825mhz.Was eerst wel in geval als je met Rivatuner overclocked(geen 2dclocks) .idle rond 55grd.

Fan werkt ook. min is 25%.In crysis wordt ie niet warmer dan 70grd.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben in het bezit van een hd3870x2
en ik heb het gevoel dat men crossfire niet goed werkt, als je het crossfire mag noemen, ( 2 chips op 1 kaart ).
in cod4 haal ik gemiddeld 55 fps alles max
gears of war gemiddeld 45 fps alles max

win xp pro
intel q6600 b3 @ stock
4 gb ram

is er iets mis met mijn setup ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 00:09:
[...]

Ik heb een sapphire ultimate (passief gekoeld, niet factory overclocked)
Draait nu op 800 Mhz core /1000 Mhz geheugen
Van 830MHz naar 1000 is erg veel :) Wat voor een geheugen heb jij ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Om nog even terug te komen op het probleem wat ik hierboven al gepost had; Zoals sommige GoT'ers al vermoedden was het inderdaad de PSU die de problemen veroorzaakte. Ik had even een tijdelijke voeding geleend van iemand voor 1 dag en daarmee waren alle problemen opgelost (voor zover ik kon zien). De voeding is inmiddels weer teruggebracht en om het volledig te testen moet ik nog een nieuwe voeding kopen. De tijdelijke oplossing zoals ik hem nu heb is in plaats van 1 PC met 2x7600 SLI en 1 PC met de 3850, allebei 1 7600 kaart. Systeem doet het met deze kaart prima (systeem van m'n vriendin trouwens) dus het moet maar even zo.

Betekent alleen wel dat ik een 3850 op de kast heb liggen die niet wordt gebruikt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 07:05:
[...]

Haha, gewoon goed spul.... :)
Nu even serieus, geen idee, die passieve (nu niet meer zo passief) koeler zit ervoor... Kijk maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.duned.nl/web/ati1k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.duned.nl/web/ati2k.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

Sinds vandaag heb ik een MSI 3870. Leuke kaart, dacht ik. Echter, tot nu toe alleen maar problemen mee gehad:

• Drivers werken voor geen meter (in Vista Ult.). Zowel de HDMI- als de DVI-aansluiting geven wazig beeld, het is echt compleet onscherp;

• De fan draait continu op 100%, hij maakt echt een vreselijk lawaai! :( Normaal ben ik niet zo moeilijk wat betreft geluidsoverlast van mijn pc, maar deze fan slaat echt alles. Ik dacht in het begin dat het wel op te lossen zou zijn met de drivers, maar dat was helaas niet zo.

Hoe kan ik deze twee problemen oplossen? Hebben meer mensen dit?

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zelf geen msi, maar asus.
Gebruik ook dvi kabel...geen problemen mee... hdmi maak ik nog geen gebruik van, omdat ik nog even een nieuwe tv aan moet schaffen :p
Voor de rest ook vista en drivers werken goed...

Over de fan... vreemd... mijn kaarten draaiden stock juist op 20%... en gingen niet hoger. Na biosflash (fanfix van sapphire) past de fanspeed zich aan de temperatuur (niet boven 60graden).
Misschien ook eens een biosflash proberen, anders even kijken of je je fan handmatig kunt regelen met rivatuner oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Laatst online: 02-12-2022
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 07:05:
[...]

Ik heb 2x MSI HD3870 512MB OC kaarten. Ik kon met "Auto-Tune" van 800/1126 naar 875/1345.
Toen klapte wel het stuurprogramma eruit en werd direct weer hersteld. Na een herstart had ik nog steeds die waardes in Rivatuner, CCC, GPU-Z.
Uiteindelijk maar teruggezet naar standaardwaardes voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

@ McWolf82:

Die MSI HD3870 512MB OC heb ik dus ook. Hoe werken de drivers bij jou? Weet je misschien hoe ik de fan temperatuur gestuurd krijg? Bij mij draait ie continu 100%. ;(

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het leuk vinden dat je ook even naar mijn reactie keek... daar draag ik namelijk al mogelijke oplossingen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
CdD schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:33:
@ McWolf82:

Die MSI HD3870 512MB OC heb ik dus ook. Hoe werken de drivers bij jou? Weet je misschien hoe ik de fan temperatuur gestuurd krijg? Bij mij draait ie continu 100%. ;(
bios-fashen,wel alleen voor versie v120!
http://www.msicomputer.co...viewer.asp?esoformid=2746

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 00:11:
[...]

In de directory van crysis staan 2 batchfile, een voor cpu en een voor gpu.
Gewoon dubbelklik, en na min. 2 runs met alt f4 afsluiten....
Dus je hebt ook een ultimate met passieve koeling, zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/fam.hollanders/IMG_1586.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/fam.hollanders/IMG_1585.JPG

Bij mij wordt ie gelukkig niet warmer dan 45 graden, waardoor ik dus wil gaan overklokken. En als die van jou al op 800/1000 loopt. Zou ik de mijne dan ook zo klakkeloos kunnen zetten zonder uitvoerig te testen? Of is dat weer per situatie verschillend? Mobo wat je ziet is trouwens tijdelijk.. mijn oude vertrouwde M2N32-SLI Del. was op voor een RMA, waarna ik een gloedjenieuwe heb gekregen.

Zojuist maar eens even een bench gedaan in 3d mark '06 en kwam uit op 6617 punten.

Sys specs:
AMD 64 X2 6000+ @ default speed, temp 22 idle, 35 stressed
4 * 1 GB PC6400 Corsair CAS4
Sapphire HD3870 Ultimate @ default speed, temp 33 idle, 45 stressed
2 * 250 GB WD SATAII 16 MB
2 * 500 GB WD SATAII 16 MB
M2N32-Sli Deluxe

Software
Windows Vista Home Premium 64 Bit SP1 OEM ENG
Ati Catylyst 8.3
3d Mark '06

[ Voor 20% gewijzigd door loewie1984 op 15-04-2008 17:34 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie-643- schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:44:
[...]

Dus je hebt ook een ultimate met passieve koeling, zoals deze:
...
Zojuist maar eens even een bench gedaan in 3d mark '06 en kwam uit op 6617 punten.

Sys specs:
AMD 64 X2 6000+ @ default speed, temp 22 idle, 35 stressed
4 * 1 GB PC6400 Corsair CAS4
Sapphire HD3870 Ultimate @ default speed, temp 33 idle, 45 stressed
2 * 250 GB WD SATAII 16 MB
2 * 500 GB WD SATAII 16 MB
M2N32-Sli Deluxe

Software
Windows Vista Home Premium 64 Bit SP1 OEM ENG
Ati Catylyst 8.3
3d Mark '06
Nou de kaart op mijn foto's is geen 3870, maar een 3850 ultimate. Kijk maar naar de 3 ipv. de 4 heatpipes. Met dus ook DDR3 ipv DDR4. volgens mij heb je ook gepost in mijn "vreemd probleem met 3870 probleem..." topic, dus zoals je weet heb ik ook een 3870 ultimate, maar die zit nu on-overgeclocked in mijn mediacenter.
De 3850 is dus van 668mhz core naar 800mhz gegaan, en het geheugen van 828mhz naar 1000mhz.

3dmark 1280x1024 standard settings is: 13600. Niet sjlecht toch?
temps: 40 idle,en 55 graden stressed.

Dus om je vraag te beantwoorden: als mijn 3850 al op 800 draait, moet jouw 3870 dat zeker halen.
Ik heb eerste gekeken wat een goed werkende overclock was met rivatuner, en daarna met rbe en atiwinflash (van techpowerup) de instellingen vast erin geflashed. Opmerking: 3850 had bij mij een 3d corevoltage van 1.2xx volt. Aangezien ik in de 3870 heb gespiekt, en zag dat die op 3d 1.3 volt had, heb ik de 3d spanning van de 3850 met rbe aangepast naar 1.3 volt. Very simple. Waarom? Op de 1.2v had ik na lang spelen af en toe vastlopers, en op 1,3 nog nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:13:
Ik zou het leuk vinden dat je ook even naar mijn reactie keek... daar draag ik namelijk al mogelijke oplossingen aan.
Sorry ;) Ik had je post wel degelijk gelezen hoor.
Bios flashen is geen optie, want dan vervalt de garantie van mijn twee dagen oude videokaart. Lijkt me niet echt de bedoeling. Hoe dan ook, m.i. is het echt een prutkaart als zonder bios-flash de fan niet fatsoenlijk werkt. :(

Ik ga 'm trouwens ruilen voor een 8800GT.

[ Voor 4% gewijzigd door CdD op 15-04-2008 21:02 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
Mijn kaarten zijn al standaard uitgevoerd met de "52%" bios. Tenminste toen ik voor het eerst RivaTuner had gedownload, stonden de fans standaard op 52%. Maar ook dat vind ik nog te hard. Ik snap ook dat een videokaart goed moet koelen, maar ik regel nu zoveel mogelijk handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Overclock 3870X2 at startup

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=184541

Dit lijkt me wel handig.Hoef je niet elke keer als je xp/vista opstart, je overklok weer goed gaan zetten.

Edit:
Heb het geprobeerd en het werkt,maar een nadeel is wel dat je je 2d clocks kwijt bent.
Je temp. loopt op ,ook al zit je in windows.

[ Voor 26% gewijzigd door Bullus op 16-04-2008 01:30 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McWolf82 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 00:04:
Mijn kaarten zijn al standaard uitgevoerd met de "52%" bios. Tenminste toen ik voor het eerst RivaTuner had gedownload, stonden de fans standaard op 52%. Maar ook dat vind ik nog te hard. Ik snap ook dat een videokaart goed moet koelen, maar ik regel nu zoveel mogelijk handmatig.
Je kunt toch je eigen bios editten met RBE , en de regeling aanpassen? Je kunt volgens mij kiezen tussen een geleidelijke snelheidsverhoging, of een tabel. (je hebt neem ik aan 3870's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Hallo ik zit met een vervelend probleem ,ik heb sinds vandaag 2 HD3850 kaarten in huis en heb ze geinstaleerd. Nu heb ik het probleem dat ik maar 7700 3d06 score heb met CF ingeschakeld.
Veel te weinig dus.Ik heb rivatuner opgestart en ben gaan kijken naar de core clocks.
Nu blijkt dat 1 gpu in 2d modus blijft met 3dmark.Met rivatuner lukt het niet om de gpu te clocken naar defauld snelheden,zodra ik op toepassen klik schiet hij weer terug naar 300mhz.
Wat is hier aan de hand?
Verdere computer specs:
AMD phenom 9500@2.5Ghz
Gigabyte MA790X-DS4
4Gb Corsair PC6400 geheugen.
2x sapphire HD3850 512mb
Ik gebruik de Catalyst 8.3 driver
Snap er niks meer van.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kabeltje ertussen? en evt welke voeding heb je? Ziet hij crossfire in het CCC? zo ja, crossfire enabled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:08

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Goedemorgen mensen,

Ik ben van plan om 2 of 4 3870's aan te schaffen, maar ik ben er nog steeds niet uit welk merk/type..
Ik volg dit topic nu een tijdje, en heb allerlei forums doorgespit, en nog steeds is er geen unaniem besluit over welke kaart nou het "beste" is, als dit wel zo is dan heb ik een enorm bord voor mn kop |:( want ik kan het niet vinden..

So, de hamvraag: (als dat in dit topic mag, anders zal ik er vast wel een modbreak voor krijgen)
Welke 3870 vind/lijkt jij/jou het beste en waarom..

Ik zou kiezen voor elke random kaart met gddr4 en een beetje compacte koeler, de clockspeeds zijn nagenoeg hetzelfde met hooguit 10% verschil

Sapphire ultimate?

/edit:

Het gaat me trouwens ook om de schaalbaarheid/overklokbaarheid van de kaarten.. de sapphire x1950 die ik nu heb die is precies 7 mhz over te klokken voor de GPU recover roet in het eten gooit.

[ Voor 13% gewijzigd door StackMySwitchUp op 16-04-2008 23:52 ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen... iig één met reference cooler... die blazen de lucht via achter weg uit je kast... is toch fijner met 2/4 kaarten. Naja... succes iig met het maken van een beslissing.
Enige wat je mss moet doen is een andere bios erop zetten... maar met twee kaarten kan je het altijd terug flashen mocht het misgaan, ook niet echt een probleem dus :)

Ben zelf zeer tevreden over asus en zijn ook best te betalen atm.

/edit
en bedoel je met 4 kaarten gewoon 2 x een 3870x2 of echt 4 losse 3870's?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:09:
Ik zou zeggen... iig één met reference cooler... die blazen de lucht via achter weg uit je kast... is toch fijner met 2/4 kaarten.
/edit
en bedoel je met 4 kaarten gewoon 2 x een 3870x2 of echt 4 losse 3870's?
4 losse :D

Inderdaad klinkt dat lucht blazen via de achterkant wel handig.. oh, nog een vraag: heeft iemand ervaring met deze kaart en een NZXT Lexa kast? deze heeft een side fan die best naar binnen steekt, en ik kan bijvoorbeeld met mijn X1950pro met accellero x2 koeler er niet inhangen als ik die fan er niet af sloop.

[ Voor 18% gewijzigd door StackMySwitchUp op 16-04-2008 23:25 ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nine hundred... ook sidefan die naar binnen hangt (komt wel ten goede voor de koeling overigens)... toch is er nog wel zo'n 2 à 3 cm speling tussen de kaarten... Ik ben voor de rest niet bekend met de kast van nxzt...

Wat voor mobo gebruik je voor die 4 kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:25:

Wat voor mobo gebruik je voor die 4 kaarten?
heb een MSI K9A2 Platinum besteld daarvoor, leek me de beste bang for the buck, mede door de hoeveelheid SATA poorten en de 10 (!!) usb poorten.

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-J schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:50:
Hallo ik zit met een vervelend probleem ,ik heb sinds vandaag 2 HD3850 kaarten in huis en heb ze geinstaleerd. Nu heb ik het probleem dat ik maar 7700 3d06 score heb met CF ingeschakeld.
Persoonlijk begin ik altijd met het installeren van 1 kaart en test die dan eerst met de bijgeleverde drivers.
Daarna met 1 kaart ga ik kijken wat de nieuwste ATI drivers doen in vergelijking.
Dan zet ik pas de kaarten in Crossfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Met 1 kaart haal ik 9973 punten in 3dm06 ,dat lijkt me best goed voor een single kaart.
Alle 2 de bruggen zijn aangesloten en in ccc de kaarten cf gezet.
Ik heb ook catalyst 8.3 eraf gehaald en catalyst 7.12 geinstaleerd,nu heb ik een score van rond de 12k.
Ik heb gelijk in rivatuner gekeken of beide kaarten werkte tijdens de 3dm06 test en dat werkte .
Met catalyst 8.3 was dit niet het geval.
Nu heb ik toevallig ook win xp x64 erop staan als dual boot en hoe raar het ook is daar werkte de catalyst 8.3 wel met de 2 kaarten en in xp 32bit niet :S
Dus dit lijk me meer een driver issue dan hardware ,de voeding is niet een van de sterkste met maar 500 watt vermogen.
Maar het lijk me sterk dat een zwaardere voeding meer punten zal geven.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Topicstarter
StackMySwitchUp schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:23:
[...]

4 losse :D

Inderdaad klinkt dat lucht blazen via de achterkant wel handig.. oh, nog een vraag: heeft iemand ervaring met deze kaart en een NZXT Lexa kast? deze heeft een side fan die best naar binnen steekt, en ik kan bijvoorbeeld met mijn X1950pro met accellero x2 koeler er niet inhangen als ik die fan er niet af sloop.
Dit zijn wel hele basic vragen. Lees de topicregels even, wil je? >>> Het ATi HD38XX Ervaringen Topic - Deel 6 (onderaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu 2 x HD3870 Sapphire in Cf en haal 3dmark 06 een score van 15386 puntjes , ga binnenkort 2 passieve koelers monteren voor mijn kaarten en ga ze hopelijk dan eindelijk tweaken.

heeft iemand tips waar ik op moet letten om te beginnen , doe dit voor het eerst

Draai met een Asus P5e en een Intel 6750 .[3.3 Geklokt] en 4Gb geheugen Ocz 800mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Xadeon schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:09:
[...]

Dit zijn wel hele basic vragen. Lees de topicregels even, wil je? >>> Het ATi HD38XX Ervaringen Topic - Deel 6 (onderaan)
Dat was eerder een bijvraag, de hoofdvraag stond erboven.. Ik ben op de hoogte van de topicregels. :)

Besides, ik vroeg of iemand er ervaring mee had, niet iedereen propt 4 kaarten in een kast die niet bepaald is gemaakt om 4 videokaarten te behuizen.

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een nieuwe HD3870 van Sapphire. Deze gaf een wazig beeld op mijn samsung 913n. Het zag er allemaal wat vaag uit door rare schaduwen aan de letters. Cleartype aan uit zetten hielp ook niet. Wat bleek? Je moet composite sync aanzetten in het catalist control center. Onder monitor properties en Adjustments.

Het zorgt er voor dat je beeldsynchronisatie gecombineerd de horizontale en verticale lijnen aanstuurt.

Hierna zag het er weer even scherp uit als bij mijn oude graka met d-sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben me aan het orienteren voor een nieuw systeem, en ik sta voor de beslissing: ATI of nVidia. Hier zal ik het maar niet over hebben; ik heb een andere vraag.

Ik heb de OP doorgenomen en de benchmarks daarin tonen aan dat de HD3870 bij alle (op Crysis na dan..) benchmarks sneller is dan de 8800GTS, terwijl de benchmarks van diverse hardware websites op internet het omgekeerde laten zien. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
Ik heb sinds vanavond de nieuwe Catalyst 8.4 drivers geinstalleerd en nu heb ik het probleem dat er een zwarte rand om het beeld zat. Alle kanten hebben een zwarte rand van ca. 2 cm.
Ik heb 8.4 verwijderd en 8.3 er weer opgezet en dan heb ik geen problemen.
Het moet dus wel aan die drivers liggen.

Resolutie aanpassen, drivers installeren met 1 kaart aangesloten, daarna met twee kaarten, maar helpt niet.

Mochten er nou meerdere mensen zijn die dit probleem hebben met Catalyst 8.4, laat het even weten.
Ik blijf nog wel een tijdje bij 8.3

Specificaties staan in m'n signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ik schrok trouwens behoorlijk van de review op tweakers van de HD3870 X2, totdat ik eens goed naar de testsetup ging kijken, en de resultaten. Een Intel Core 2 Duo E6600, 2,4GHz CPU. Je ziet ook dat bijvoorbeeld Half-Life testresultaten op 100Hz cappen op een aantal resoluties, dus dat betekent gewoon dat de CPU de bottleneck is. Vind het nogal treurig dat die review zo slecht uitgevoerd is.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muijs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 10:41
McWolf82 schreef op zondag 20 april 2008 @ 00:59:
Ik heb sinds vanavond de nieuwe Catalyst 8.4 drivers geinstalleerd en nu heb ik het probleem dat er een zwarte rand om het beeld zat. Alle kanten hebben een zwarte rand van ca. 2 cm.
Ik heb 8.4 verwijderd en 8.3 er weer opgezet en dan heb ik geen problemen.
Het moet dus wel aan die drivers liggen.

Resolutie aanpassen, drivers installeren met 1 kaart aangesloten, daarna met twee kaarten, maar helpt niet.

Mochten er nou meerdere mensen zijn die dit probleem hebben met Catalyst 8.4, laat het even weten.
Ik blijf nog wel een tijdje bij 8.3

Specificaties staan in m'n signature.
Ik had precies hetzelfde met 8.4. Wat bleek, de monitor wordt als DTV herkend, en er wordt x% underscan toegepast. Bij CCC naar scaling options gegaan, en daar scaling op 0% gezet.

Het vreemde is dat bij de vorige drivers daar juist problemen mee zouden zijn, dat een monitor met HDMI aansluiting als DTV werd herkend. Dat zou bij 8.4 gefixed moeten zijn volgens de release notes, maar bij mij (en jou blijkbaar) introduceert deze driver die bug juist :').

Ik heb overigens ook een scherm van HP (w2408h) met HDMI aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even redelijk offtopic hoor... maar ziet dat er veel beter uit zo'n hd scherm voor je pc?
Ik heb zelf een nieuwe tv besteld, samsung m 86b - 40"... Zitten ook hdmi uitgangen op, dus wilde ik hdmi kabel van 3870 tussen tv hangen. Vroeg me wel af of dat goed te doen is en of het het geld van de kabel (+/ 50 euro) wel waard is? Onder andere voor hd films natuurlijk.
Kortom, iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Ik vraag me af in hoeverre mijn cpu (E6750)/moederbord (GA-P35-DS3R) de bottleneck is voor een nieuwe kaart (momenteel een X800xl)? Dit aangezien ik stukken lees dat de kaart dan niet volledig gebruikt kan worden (qua prestaties) en dat wil ik dus absoluut niet..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theft_eXP
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-04-2023
@ Sjowhan Een enkele kaart moet geen probleem zijn. Crossfire gaat je CPU niet bijhouden

Ik heb trouwens een raar probleem met mijn videokaart. Ik heb een hele tijd mijn HD3870 OC edition via ATItool overgeklokt gehad op 891Mhz.
De kaart draaide 24/7 zonder problemen voor ruim een maand. maar omdat de temp in idle mij vrij hoog was en ik ook graag wou dat de kaart zich in 2D terugschakelde heb ik de bios uitgelezen en daar de Hi 3D mode op 877 Mhz gezet. Bewust niet op 891. beter een stapje langzamer dan fouten zullen we maar zeggen.
Maar nu liep steeds in mijn favo spel de driver vast (atimk2diag), dit had ik eerder ook al als ik mijn kaart boven de 900Mhz overklokte. Nu dacht ik dat het zou kunnen komen doordat ik de Low 3D nog op 777Mhz had staan. die heb ik dus gelijk gezet met de Hi 3D op 877. maar dat helpt ook niet.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn? het probleem doet zich voor onder zowel windows XP, windows 2003 i86 alswel vista ultimate x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Theft_eXP schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:58:
@ Sjowhan Een enkele kaart moet geen probleem zijn. Crossfire gaat je CPU niet bijhouden
Hmm, dat betekend dus dat mocht ik een HDxxxx-X2-versie aanschaffen dat de CPU de bottleneck dus wordt? (terwijl dat ook niet echt een 'oude' CPU is :{ )

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjowhan schreef op donderdag 24 april 2008 @ 08:04:
[...]

Hmm, dat betekend dus dat mocht ik een HDxxxx-X2-versie aanschaffen dat de CPU de bottleneck dus wordt? (terwijl dat ook niet echt een 'oude' CPU is :{ )
Tenzij je hem heel ver overclocked (4,5ghz oid)... ik heb zelf ook crossfire, en zelfde cpu op 3,7 ghz... maar bij mij wordt de boel al best gebottlenecked.
Mss ooit nog eens een quad, maar buiten 3dmark presteert alles best goed.

Even iets anders: >:)
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:48:
Even redelijk offtopic hoor... maar ziet dat er veel beter uit zo'n hd scherm voor je pc?
Ik heb zelf een nieuwe tv besteld, samsung m 86b - 40"... Zitten ook hdmi uitgangen op, dus wilde ik hdmi kabel van 3870 tussen tv hangen. Vroeg me wel af of dat goed te doen is en of het het geld van de kabel (+/ 50 euro) wel waard is? Onder andere voor hd films natuurlijk.
Kortom, iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J4cks0n
  • Laatst online: 28-02 09:53
CrossfireX probleempje =S

Q9550 @2.83
GA-X48-DQ6
2x1 gig crucials ballistix 8500 1066 5
Sapphire hd3870x2
Gigabyte hd3870 512 gddr4
2xwd raptor 16mb 36.7gb raid0
vista ultimate x64 nl (geen sp 1)

Here's the deal. CrossfireX werkt niet. Beide kaarten worden goed geinstalleerd en gedetecteerd. In CCC staat CF aan MAAR hij ziet in CCC alleen de hd3870x2 en niet de andere hd3870. Vista heb ik hergeinstalleerd met beide kaarten derin en goed aangesloten incl. CF bridge.

3DMark06 score: 16.736. Dat is duidelijk van alleen de HD3870x2. GPU-Z geeft ook aan dat de CF disabled is. Catalyst 8.4 geinstalleerd incl CCC dus.

Wat doe ik verkeerd hier? Ik denk zelf dat het iets softwarematig is, iets met de drivers. Het verkeerd installeren van de drivers. Bepaald volgende te hanteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
GPUZ in Vista 64b geeft altijd CF disabled aan. Zie je de 3 kaarten in dat drop down dingetje van GPUZ?

Draai eens 3D2003, is veel meer afhankelijk van rauwe GPU power. Met een processor op slechts 2.83ghz zal het verschil in 2006 tussen 2 of 3 cores zeer lastig waarneembaar zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J4cks0n
Ja dat van die GPU-z zag ik indd al ergens staan. Okee mja dat maakt ook niet uit. Ja ik zie alle 3 de GPU's daar staan.

Ik moet wel hoger halen dan 16***. Dat lijkt me logisch. Ghz zegt ook geen reet meer tegenwoordig. Het gaat om de score die hij neerzet bij de CPU test. Een 3.16ghz cpu haalt 3000 en ik haal met mn "2.83ghz" 4700.

Maar ik zal '03 wel eens draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door J4cks0n op 24-04-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Met 3 GPU cores zegt CPU mhz alles ;) Een quadje is aardig voor de CPU score in 3D06 maar SM2.0 en 3.0 tests worden zwaar tegengehouden door de processor op 2.83ghz. Das te weinig om alles uit 2 GPU cores te halen, laat staan 3....

Ter illustratie met slechts 2 GPU cores (zie SM2.0 en 3.0):

Quad 3600mhz 3870CF stock:
http://img.photobucket.co...hz4GB2-33870CFstocksm.jpg
Gebruik eens thumbnails joh. De Check Images button zegt niet voor niets dat deze plaatjes te groot zijn. Ik heb er even URLs van gemaakt.

E8500 4500mhz 3870CF stock:
http://img.photobucket.co...04500mhz3870CFdefault.jpg
dito

En CFX met slechts 4100 CPU puntjes....
http://img.photobucket.co...hz3x3870stock21464sma.jpg
dito

Als je je score vergelijkt met een bepaalde overclockte HD3870 check dan ook even de resolutie waarop 3D06 daarmee gedraaid is..... ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Ultraman op 24-04-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Om hier nog even op terug te komen, welke voltages bedoel je dan? Want ik kwam er niet uit... (dan zoek ik ze even op)
Ik vraag dit nog even, omdat ik begin te twijfelen om toch een andere voeding te nemen, maar als het geen verschil maakt, dan doe ik het natuurlijk niet.

Heb het idee dat deze voeding soms net te kort komt, 3dmark gaat allemaal gewoon goed.
Games met fouten/dingen die niet horen:
Lost planet blijft 30 fps, kortom, geen verbetering t.o.v. 1 kaart. (volgens benchmarks moet dit wel degelijk verbeteren)
Bij css heb ik gewoon uber fps, maar zodra ik geflashed wordt 'schokt' het beeld een beetje.
Bij gears of war heb ik ook 'schokjes' om de 5 seconde, verder lijkt de fps ook in orde.

Zijn dit mogelijk voeding gerelateerde problemen? Of zit dit ergens anders? (cpu?)
Draai vista ultimate 64, rest van specs staan in signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Laatst online: 18:26

Harrie

NederVlaming

* Harrie zit met een groot twijfelgeval...
Ik heb een amd64 4000+ S939 @ 2.9GHz (Single core!!!), 2GB PC3200 en een radeon 9500 (old skool)... Nu is die laatste een serieuze bottleneck voor mijn systeem. Nu zou je denken een X1950Pro is een leuke add-on voor dat systeem toch? Echter de HD3850 kost maar een klein beetje extra, wat natuurlijk heel intressant is, DX10 (hoewel Vista weer niet goed werkt met de nforce3 chipset..), HD content decoding, lager energie verbruik, en nog iets meer performance dan de X1950...

Maar met een HD3850 gaan vooral nieuwe games weer gebottlenecked worden door de CPU. Met name world in conflict: deze laat op een dergelijke cpu maar een klein verschil zien tussen een 1950 en een 3850 (toevallig gister de demo gespeeld en is toch wel erg vet...) In dat opzicht is het nog langer uitstellen van een upgrade naar een ander platform niet zo slim....

Dilemma's. dilemma's... Misschien denk ik gewoon te veel na...

edit: Ik zie dat ik in het hele verhaaltje nergens heb staan dat het dus om een AGP kaart gaat, maar de echte tweaker had dat wel gezien omdat er nu een Ati 9500 in zit..

[ Voor 7% gewijzigd door Harrie op 24-04-2008 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:40

Pinjataaa

Hit me!

Harrie schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:39:
* Harrie zit met een groot twijfelgeval...
Verhaaltje
Koop een 3850, die kaart is zijn geld dubbel en dwars waard :) Niet over na denken.

[ Voor 66% gewijzigd door Pinjataaa op 24-04-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J4cks0n
Viss schreef op donderdag 24 april 2008 @ 12:18:
Met 3 GPU cores zegt CPU mhz alles ;) Een quadje is aardig voor de CPU score in 3D06 maar SM2.0 en 3.0 tests worden zwaar tegengehouden door de processor op 2.83ghz. Das te weinig om alles uit 2 GPU cores te halen, laat staan 3....

Ter illustratie met slechts 2 GPU cores (zie SM2.0 en 3.0):

Quad 3600mhz 3870CF stock:
http://img.photobucket.co...hz4GB2-33870CFstocksm.jpg
[mbr]Gebruik eens thumbnails joh. De Check Images button zegt niet voor niets dat deze plaatjes te groot zijn. Ik heb er even URLs van gemaakt.[/mbr]

E8500 4500mhz 3870CF stock:
http://img.photobucket.co...04500mhz3870CFdefault.jpg
[mbr]dito[/mbr]

En CFX met slechts 4100 CPU puntjes....
http://img.photobucket.co...hz3x3870stock21464sma.jpg
[mbr]dito[/mbr]

Als je je score vergelijkt met een bepaalde overclockte HD3870 check dan ook even de resolutie waarop 3D06 daarmee gedraaid is..... ;)
Ik moet toch zeggen dat je gelijkt hebt. Ik dacht met zo een CPU score van 4700 wat de Q9550 geeft in 3DMark06. Moeten die GFX scores ook onwijs hoog worden. Maar dat is dus niet het geval. Ik had Vista weer opnieuw geinstalleerd. Met enkelt de HD3870X2 erin. Deze geinstalleerd en is gebenchmarkt. Deze behaalde 15.8** 3DMarks. Toen met CF opstelling maar 1000 punten meer :( Ik had hier toch veel meer van verwacht, vooral in combinatie met zo een CPU. Maar 1 ding is nu wel uitgesloten. Mn Crossfire werkt in ieder geval.

Dit gaat wel lekker dmv overklokken van de CPU? Moeten dan de scores wel de pan uit schieten? Of komt nu het verhaal naar voren dat dualcore beter werkt voor FPS/Games dan de quadcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theft_eXP
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-04-2023
Het is gewoon weer een Ghz verhaal. en niet cores. Cores halen je CPU score wel omhoog. maar Ghz haald je GFX score harder omhoog. een quad op 5+Ghz is dan natuurlijk het beste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J4cks0n
Het is indd een ghz verhaal. De Q9550 loopt nu op 3.40ghz @1.21v en mn 3DMark06 score is nu ipv 16500, 19500. 3000 punten winst over 600mhz.

http://www.techzine.nl/f/g/31262phpintCzF.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Sinds gisteren in het bezit van een Sapphire HD3870X2 en allemaal heel leuk, echter heb ik nog geen goede manier gevonden om de temperatuur uit te lezen en de fans in te stellen. Wie o wie weet hier een mooie tool voor? verder zie ik verschillende readouts omtrent de core snelheid, waarom zie je her en der 300Mhz???

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Francis schreef op zondag 27 april 2008 @ 19:06:
Sinds gisteren in het bezit van een Sapphire HD3870X2 en allemaal heel leuk, echter heb ik nog geen goede manier gevonden om de temperatuur uit te lezen en de fans in te stellen. Wie o wie weet hier een mooie tool voor? verder zie ik verschillende readouts omtrent de core snelheid, waarom zie je her en der 300Mhz???
Idle clockspeed :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Dus hij klokt alleen full power als het nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Francis schreef op zondag 27 april 2008 @ 19:54:
Dus hij klokt alleen full power als het nodig is?
Ja. Dit is gedaan om stroom te besparen en minder warmte te veroorzaken.

[ Voor 17% gewijzigd door MensionXL op 27-04-2008 19:57 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Duidelijk. Nu alleen nog een manier om de temperatuur uit te lezen .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Ik zie zoveel overgeclockte kaarten rondgaan, maar bedriegelijk is het wel.

Test duur: 2maanden.
Reden test: Overclock PC en/of PCI-E Videokaart Faalt!

Ik heb in huis gehad:

GA-P35-DQ6
*GA-X38-DQ6 (* nog in huis)

2x Sapphire HD3870 GDDR4 512 (Getest met 4 verscillende BIOSjes o.a. FaxFix en OC versies)
2x Nieuwe installatie van XP Pro (2 licenties in huis)

Beide borden getest op CF en single slot (x16).

Conclusie:

3DMark06: Artifact boven 800Mhz (777stock) Core (MEM wel overgeclockt problemen!).
COD2: Prima na uren gamen.
COD4: Beeld sloeg vast na 1,5 gamen
Crysis: CF of niet, overgeclockt artifacts waarneembaar bij opstart spel, BSOD na 45min. gamen)

Het kan aan mij liggen met 2 verschillende moederborden en 2 exemplaren HD3870, maar frapant is het wel.

.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
/EDIT

Verkeerde topic geplaatst.

[ Voor 82% gewijzigd door XRayXI op 28-04-2008 00:34 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

J4cks0n schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:58:
Ja dat van die GPU-z zag ik indd al ergens staan. Okee mja dat maakt ook niet uit. Ja ik zie alle 3 de GPU's daar staan.

Ik moet wel hoger halen dan 16***. Dat lijkt me logisch. Ghz zegt ook geen reet meer tegenwoordig. Het gaat om de score die hij neerzet bij de CPU test. Een 3.16ghz cpu haalt 3000 en ik haal met mn "2.83ghz" 4700.

Maar ik zal '03 wel eens draaien.
Crossfire van een 3870 + 3870X2 is volgens mij alleen maar mogelijk met crossfirex. Jouw moederbord ondersteunt dat niet dus ik vind het niet raar dat het niet werkt.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J4cks0n
R420R schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:11:
[...]

Crossfire van een 3870 + 3870X2 is volgens mij alleen maar mogelijk met crossfirex. Jouw moederbord ondersteunt dat niet dus ik vind het niet raar dat het niet werkt.
Dude, get your facts right ;) Mijn moederbord ondersteund wel degelijk CrossfireX. Het is een X48 chipset van intel. CrossfireX word ook ondersteund door P35/X38 en de X48.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Topicstarter
J4cks0n schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:46:
CrossfireX probleempje =S

Q9550 @2.83
GA-X48-DQ6
2x1 gig crucials ballistix 8500 1066 5
Sapphire hd3870x2
Gigabyte hd3870 512 gddr4
2xwd raptor 16mb 36.7gb raid0
vista ultimate x64 nl (geen sp 1)

Here's the deal. CrossfireX werkt niet. Beide kaarten worden goed geinstalleerd en gedetecteerd. In CCC staat CF aan MAAR hij ziet in CCC alleen de hd3870x2 en niet de andere hd3870. Vista heb ik hergeinstalleerd met beide kaarten derin en goed aangesloten incl. CF bridge.

3DMark06 score: 16.736. Dat is duidelijk van alleen de HD3870x2. GPU-Z geeft ook aan dat de CF disabled is. Catalyst 8.4 geinstalleerd incl CCC dus.

Wat doe ik verkeerd hier? Ik denk zelf dat het iets softwarematig is, iets met de drivers. Het verkeerd installeren van de drivers. Bepaald volgende te hanteren?
Probeer het dan even zo >> deinstalleer drivers>>(xp veilige modus) met driversweeper + drivercleaner pro driverinstallatie resten verwijderen>> computer uitschakelen>> Installeer de HD3870 in slot 1>> drivers installeren(xp normale modus). >> computer weer uitschakelen>> Installeer HD3870X2 in slot 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J4cks0n
Xadeon schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:00:
[...]

Probeer het dan even zo >> deinstalleer drivers>>(xp veilige modus) met driversweeper + drivercleaner pro driverinstallatie resten verwijderen>> computer uitschakelen>> Installeer de HD3870 in slot 1>> drivers installeren(xp normale modus). >> computer weer uitschakelen>> Installeer HD3870X2 in slot 2.
Ja ik heb dit net gedaan. Dit haalde helaas niets uit. Precies dezelfde prestaties als voorheen. maar in ieder geval bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Even nog over dat CPU verhaal, dit is wel erg kortzichtig.. dus een QX op 5 ghz heeft ook daadwerkelijk (veel) meer Xfire effect dan een phenom?

Dan kom ik mooi bedrogen uit met mn phenom 9850 op 2700x4 :/ iemand een idee hoe je die dingen boven 2700 krijgt, want bij 2800 krijg ik al BSOD door clock timeouts ..

Zijn er nog speculaties/voorspellingen of dit anders gaat lopen met nieuwe drivers?

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Zijn er trouwens mensen bekend met het verschijnsel dat de HD3870X2 heel zachtjes "ruist/hist/blaast/doorhalen van niet van toepassing is" als hij gewoon in windows modus is? ZOdra hij 3d gaat doen, zoals een game of 3dMark houdt dit op. Het is niet de koeler en volgens mij komt het van de graka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Francis schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 16:26:
Zijn er trouwens mensen bekend met het verschijnsel dat de HD3870X2 heel zachtjes "ruist/hist/blaast/doorhalen van niet van toepassing is" als hij gewoon in windows modus is? ZOdra hij 3d gaat doen, zoals een game of 3dMark houdt dit op. Het is niet de koeler en volgens mij komt het van de graka.
Van wat ik weet kan onder bepaalde omstandigheden het geheugen geluid maken, dit is dan meestal een heel hoog piepgeluid, en komt meestal alleen voor bij weinig bewerkingen.

Dit gebeurt met veel desktop pc's op mijn werk, in deze is het het werkgeheugen maar same diff.

Dit is meestal niet schadelijk overigens.

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Francis schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 16:26:
Komt bekend voor, dit doet mijn HD3870 X2 sinds kort ook bij het koud opstarten. Na een half minuutje is het weg en blijft het weg. Ik dacht eerst dat er een draadje ofzo tegen de fan aan zat wat schuurde, maar dat was niet zo.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Bij mij is het eigenlijk altijd aanwezig, kaart werkt wel zover ik het kan zien perfect en het verdwijnt zodra die 3d gaat doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

no problemo hier met mijn 3870X2... irritant is alleen dat in het spel de fan om de 2 seconden veranderd van snelheid naarmate het moeilijker word in een spel of juist minder moeilijk... hoogst irritant.

Ik zag her en der dat je dit met RivaTuner kan oplossen ed. maar is er niet een andere minder tijd-rovende optie (rivatuner moet ik een bestand gaan aanpassen voor de rotatie snelheden)

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:45
Weet niet of dit het goede topic is maar hoop t wel :)

wat is sneller?
HD3870x2
of
2x HD3870 in crossfire?
en verslaan ze twee 8800GTS 512mb in SLI ?

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

crepsly schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:35:
Weet niet of dit het goede topic is maar hoop t wel :)

wat is sneller?
HD3870x2
of
2x HD3870 in crossfire?
De HD3870X2 is sneller, dan twee losse kaarten in CrossFire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:45
hoeveel maakt het uit?
want ben van plan om nu een hd3870 te kopen en over 1jaar nog een. Maar als hd3870x2 veel beter is kan ik michien beter nu al meteen hd3870x2 kopen.

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Ik heb een vraag, ik heb sinds kort mijn Asus EAH3850 256 MB ook aan de praat in m'n systeem. Ik heb hem via Clone ook met een 10m HDMI op m'n 32" LCD TV aangesloten. Wanneer ik nu bewegende films op mijn PC afspeel (en ze dan kijk op de TV) heb ik op de TV soms last van objecten die 'wiebelen'. Denk bijvoorbeeld aan het masker van V in V for Vendetta (hier viel het me het eerst op omdat het contrast wit - achtergrond in die film zo duidelijk is), deze lijkt soms te vervormen alsof er met een bolle lens naar wordt gekeken of er 'verschuift' een stuk.

Dit gebeurt altijd maar heel even en mijn eigen gedachte gaat uit naar een soort van Vsync achtige optie maar ik kan in de CCC zo niks vinden. Dingen welke ik heb geprobeerd:
- DVD's (zowel gebrand als officieel): Vervormt
- .wmv: Vervormt
- .flv: Vervormt
- .mkv: Vervormt
- .mpg: Vervormt
- Desktop Extending ipv Clone, zelfde probleem.

Met games is het me nog niet opgevallen maar dat is ook nogal moeilijk bekijken in verband met de kijkhoek.

Mijn vraag is nu, kent iemand dit probleem of heeft iemand een idee waarom dit gebeurt? Zie ik ergens heel simpel een vinkje over het hoofd in de CCC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

crepsly schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:47:
hoeveel maakt het uit?
want ben van plan om nu een hd3870 te kopen en over 1jaar nog een. Maar als hd3870x2 veel beter is kan ik michien beter nu al meteen hd3870x2 kopen.
Heb nog even gezocht naar reviews, maar kan ze niet meer zo 1-2-3 terug vinden. Daarbij komt ook nog eens, dat de X2 kaart, de nodige driverupdates heeft mee gekregen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Topicstarter
crepsly schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:47:
hoeveel maakt het uit?
Het is niet veel sneller. Het verschil loopt op tot max. 10% in het voordeel van de X2. Zie hier de reviews , let wel deze reviews zijn al wel redelijk gedateerd. >>>> review 1 review 2
Ik zou wel voor de X2 gaan, als je nog van de flinke performance wilt genieten, die je eventueel later kan vergroten ivm nieuwe games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand van jullie ook last van het flitsen van beelden met de 3870x2.
Achja flitsen ik zal het zo proberen uit te leggen als ik bv. een movie stuk in een game heb.
Lijkt het net alsof juist in het midden van het scherm zo een flits ontstaan op een lijn horizontaal.
precies dat 1 van de 2 gpus het zo even moeilijk heeft en de ander niet kan volgen.
Ikzelf heb een msi 3870x2 OC en heb er verder niets aan gedaan.
Cpu is een E8500 op 4GHz
en 4Gb ram draaiend op vista 64bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 18:22:
Achja flitsen ik zal het zo proberen uit te leggen als ik bv. een movie stuk in een game heb.
Lijkt het net alsof juist in het midden van het scherm zo een flits ontstaan op een lijn horizontaal.
precies dat 1 van de 2 gpus het zo even moeilijk heeft en de ander niet kan volgen.
Cpu is een E8500 op 4GHz
Is het niet gewoon tearing van de LCD-monitor? Heeft te maken met een te hoge fps tov de verversingsrate van je monitor, zeker als je het tijdens ingame prerendered filmpjes merkt, daar schiet je fps namelijk opeens flink omhoog. V-sync aanzetten lost dit op.

[ Voor 9% gewijzigd door H004 op 06-05-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan we is proberen dank je !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 18:22:
Cpu is een E8500 op 4GHz
Ik heb dit vooral met counterstrike source als ik geflashed ben en ik merkte het pas ook met gears of war, zodra je gaat sprinten. Zal vsync eens proberen inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:18
Idd, ik heb dat ook met crossfire HD3870.. had ik eerst niet met de 8800GTS 320. Wel vreemd opzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het blijkt te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-09 13:01
Is er een tooltje waarmee ik de bios van mijn HD3870 kan uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 15:25

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Ik heb ook maar na lang twijfelen een ATI besteld de Asus 3850 , de Company of Heroes Editie. Schijnen toch mooie kaartjes te zijn.

Ben benieuwd hoe hij zal draaien in mijn E6600 :)