Gigabyte P35/X38/X48 problemen & ervaringen - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Ultraman schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 00:13:
Ik heb genoeg problemen gezien met OCZ geheugen op Gigabyte borden om die combinatie af te raden.
Als je een ander merk kunt proberen zou ik dat zeker doen.
Kan ik beamen... pas na de overstap naar G.Skill geheugen werkte alles opeens vlekkeloos :)

(op een GA-X38-DQ6 mobo)

[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 16-10-2008 00:35 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Edwin]
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 09:47
Ik heb voor het eerst zelf een pc gebouwd met een Gigabyte GA-EP45-DS3 moederbord (F9 bios). Als ik echter de temperatuurwaardes uitlees van de E8400 processor met CoreTemp of Speedfan dan zie ik het volgende:
Core #0= schommelt tussen de 25 en 30 graden onder load
Core #1= blijft staan op 40 graden en veranderd nooit
Kan het zijn dat er en temperatuurmeter van het moederbord defect is of ligt het aan de processor dat de waarde niet veranderd? In het bios krijg ik alleen de eerste waarde te zien (rond de 25 graden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:53

_Apache_

For life.

bokzelluf schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 08:32:
Ik heb voor het eerst zelf een pc gebouwd met een Gigabyte GA-EP45-DS3 moederbord (F9 bios). Als ik echter de temperatuurwaardes uitlees van de E8400 processor met CoreTemp of Speedfan dan zie ik het volgende:
Core #0= schommelt tussen de 25 en 30 graden onder load
Core #1= blijft staan op 40 graden en veranderd nooit
Kan het zijn dat er en temperatuurmeter van het moederbord defect is of ligt het aan de processor dat de waarde niet veranderd? In het bios krijg ik alleen de eerste waarde te zien (rond de 25 graden).
Dat is gewoon een defecte sensor, mijn X3350 blijft op 2 cores ook op 45 graden staan, de andere flucturen tussen (idle) 30C en load (43C)..

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Edwin]
Dus het kan geen kwaad of moet ik een nieuw moederbord/processor aan de leverancier vragen?

[ Voor 5% gewijzigd door [Edwin] op 16-10-2008 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik ga wel proberen mijn mobo te slijten... de 450fsb haal ik normaal niet eens, ongeacht wat... dus dat 1800MHz geheugen loopt toch al trager dan bedoelt. Thansk voor de input, als zoveel mensen hetzelfde probleem kennen (OCZ + Gigabyte) dan is dat een goeie hint :)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:09

The Third Man

The Third Jellyfish

bokzelluf schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 08:45:
Dus het kan geen kwaad of moet ik een nieuw moederbord/processor aan de leverancier vragen?
Als het systeem verder ok werkt zou ik me er geen zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
bokzelluf schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 08:45:
Is de CPU niet het mobo. :)
Maar denk niet echt dat je een nieuwe krijgt, waarom zou je het ook willen als die het goed doet mooi zo laten. Anders zit je een tijdje zonder en dat is ook maar niks. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Edwin]
Bedankt voor de info, het systeem werkt goed en als het verder geen problemen geeft dan laat ik het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Iemand ervaring met RMA van een Gigabyte mobo? Het gaat om mijn GA-X48T-DQ6, die heb ik vorige week donderdag op RMA gestuurd naar komplett.nl. Maandag kreeg ik netjes een email waarin stond dat ze het mobo ontvangen hadden maar nog niet hadden getest. Gaat zo'n mobo direct naar Gigabyte of doen ze zoiets in eigen beheer? Of is dat per webshop verschillend?
Tijgert schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:38:
Ik heb een probleem, heeft iemand hier ervaring mee?

Hardware:
X38T-DQ6 met bios F7f
Q6600 @ 3.6GHz, rotsstabiel (400MHz bus)
2x2GB OCZ DDR3 1800MHz (Platinum Edition) -> gebruik ik op 1600MHz, NIET op 1800MHz.
2x1GB OCZ DDR3 1600MHz (Enhanced Bandwidth Platinum Edition)
Ik wil de 2x2GB in dual chanel gebruiken en daarmee de 2x1GB vervangen.

Probleem:
Met de 2x2GB heb ik erg veel stabiliteitsproblemen (freezes, Bluescreens), met 2x1GB (mijn oude setje) werkt alles normaal.
Wanner Windows weer eens vastloopt en ik druk de reset knop in dan piept het moederbord een keer of 8, schakelt uit, schakelt weer aan en start gewoon weer op. Wat is de oorzaak van dit piepen??
Door dit piepen van de hardware is het volgens mij niet mogelijk dat het een software probleem is.

Geprobeerd:
Ik heb de 2x2GB getest op standaard handmatig gezette latencies (8-8-8-24 1T) met 1.95v (zoals voorgeschreven) op 1600MHz, terwijl dit de settings voor 1800MHz zou zijn, maar ook op auto geprobeerd (en dan geeft hij ze nog hoger aan). Zowel op auto als handmatig heb ik deze stabiliteitsproblemen.

Ik heb het in zowel de roze als de groene sloten geprobeerd, geen succes.

In memtest is er in anderhalf uur testen geen fout geweest op zelfs 7-7-7-23 waardoor ik niet denk dat latencies het probleem is.

Ik weet niet of geheugen wel stabiel kan lopen op 1800MHz maar vervolgens niet op 1600Mhz :?

Zijn er mensen hier die 4GB op een X38T-DQ6 hebben draaien? En zo ja, welk soort en met welke bios?

Enige tips zijn welkom...
Ik heb dan wel een X48T-DQ6 maar check dit topic op het Gigabyte forum maar eens. Gigabyte en OCZ is gewoon een kutcombinatie als je het mij vraagt terwijl OCZ op hun QVL staat. Ik draai nu DDR3 van Kingston en loopt(=liep, maar check dit topic) als een trein...

[ Voor 74% gewijzigd door Techno Overlord op 17-10-2008 00:41 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Een kutcombi is overdreven hoor, ik draai zelf 2x1GB OCZ Flex XLC PC-9600 zonder problemen. Ik kan me alleen wel voorstellen dat als je het RAM ook wilt overklokken je misschien wel met Crucial en Geil wat verder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Lekkere Kwal schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:13:
Een kutcombi is overdreven hoor, ik draai zelf 2x1GB OCZ Flex XLC PC-9600 zonder problemen.
n=1
Voor beide kanten van het verhaal geldt dat de conclusies meestal op een enkele waarneming zijn gebaseerd. Maar over het algemeen kan ik zeggen dat ik nu zoveel problemen met gigabyte bordjes en OCZ geheugen heb gezien, dat ik die combinatie niet meer aandurf. Die problemen gan wel een stukje verder dan OC beperkingen. Daar speelt mijn eigen ervaring natuurlijk ook sterk in mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik bedoelde meer te zeggen dat hij sprak in het algemeen in plaats van in zijn geval... Mijn waarneming ontkracht dat in het algemeen Gigabyte + OCZ een kutcombi is. Wel wordt er meer dan gemiddeld melding gemaakt van problemen, dus het kan wel meespelen bij het kiezen van de geheugenfabrikant natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

OK misschien wat overdreven maar als je topics op het Gigabyte forum leest dan krijg je wel het idee dat OCZ en Gigabyte veel vaker niet dan wel samengaan. Misschien dat het alleen met DDR3 te maken heeft en dat DDR2 van OCZ gewoon loopt als een tiet...

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Helaasch, juist daar (DDR2) zie ik veel problemen. Ik begrijp het alleen niet heel goed, anagezien er toch volgens JEDEC specs gefabriceerd moet worden... maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 10:41
Iemand meer problemen om een versie pci-e 2 kaart te kunnen draaien op een ga-p35-s3 Rev.1 ? De meeste p35 modellen bevatten wel versie 1.1 maar ik begin te twijvelen of deze dat wel heeft. Pc start goed op( als ik er een pci kaart bij in stop), herkent de videokaart ook via everest etc, maar als ik me monitor er op aan sluit gaat het beeld op zwart voeding etc is goed aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Is de kaart niet gewoon kaduuk? PCI-E 2.x is backwards compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 10:41
ik breng hem idd wel terug...hele nieuwe mobo aanschaffen voor een 3d kaart maakt het wel heel duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-08 14:41
Ongeveer 3 maandjes gelee een nieuw systeempje aangeschaft;
  • Gigabyte X48-DQ6
  • Intel E8400 C2D
  • 2x2 GB OCZ Reaper 1066Mhz (DDR 2)
  • XFX GTX260 XXX
  • Samsung F1 Spinpoint 750 GB
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen. nooit geen gezeur gehad met het geheugen, dus ook in mijn geval: geen Gigabyte-OCZ "kutcombi" taferelen.

Waar ik wel gezeur mee had was de C1E functie van het mobo. Deze hield de multiplier gewoon op 6x i.p.v. 9x, zelfs als de pc de extra boost nodig had. Ook de temperaturen van de CPU en NB werden veel te hoog (op stock); 50-55 graden idle voor de CPU en ongeveer 80-90 graden voor de NB.

Ik heb toen een tijdje gegoogled, en het verhaal van de C1E gevonden. Deze heb ik te samen met de EIST uitgezet en had één probleem minder. Waar ik nu nog steeds mee zat waren de temperaturen.

Ik heb toen het volgende mailtje naar Gigabyte gestuurd:
Greetings,
About a month or two(2) ago I bought the X48-DQ6 along with an Intel E8400 processor. At first there weren't any problems, untill I found that the performance wasn't that great compared to my old computer (1.8 Ghz Dual Core). So When I started to browse the BIOS and found out that the C1E option was holding the CPU back by locking the multiplier of the FSB to 6x instead of 9x. However, it did not set it to 9x when extra performance was required. Once I disabled this option the CPU ran at the regular 3.0Ghz it was meant to run on, but the temperatures of the CPU were running up to 55 degrees idle and up to the point the pc would automatically shut down when running a stress test with OCCT and Orthos! (When placing my hand on the Heatsink of the CPU, the temperatures felt about normal, about 35 to 40 degrees Celcius, however the heatsinks/pipes on the motherboard itself were nearly glowing from the heat, and putting but a finger on it nearly burnt it.) These temperatures were measured with Speedfan (which gave even an higher temperature!) ,RealTemp and in the BIOS itself, at the PC-Health Status menu.
I went back to the supplier with the board and they concluded that the board might be malfunctioning, but for a real and final conclusion, they needed to test it further. That's when I took matters into my own hand and firstly bought extra cooling for the CPU and case (2*120mm fans and a 120mm Blue Orb CPU fan from Thermaltake). These made the temperatures drop to about 45 degrees idle and 56 degrees max when being stressed. When this was all set, I decided to test the motherboard myself a bit, by tiny overclocks. I raised the FSB from 333 to 340, which seemed to did nothing special, appart from the minor CPU speed increase. However, when then raising it to 350 the pc already refused to boot, so I raised the FSB voltage with 0.1v, although all overclockers probably agree that the E8400 should be clocked to run at FSB 400 and multiplier 9x (3.6Ghz) WITHOUT any voltage increases! So that is where I started to get more curious and clocked it a bit further to 360 again. The PC refused to boot yet again, resulting in a need to increase the FSB voltage with 0.2v and the North Bridge voltage with 0.05volts which suprised me big time. After this I did not dare to go any further and reset everything back to the basic values.
So, with this information given; is it possible to draw a conclusion about the status of the board, or do I really need to return it to the supplier and have it checked by them on stock, to get the answer that the board is working perfectly fine, but just running a bit hot? Or is it wise to ask for a new board, because this one clearly is deffect?
Het antwoord van Gigabyte heeft zoon 5 weken mogen duren, en was het volgende:
Hello,

Thank you for contacting GIGABYTE.
The CPU Enhanced Halt (C1E) is a feacture of CPU.
Intel® CPU Enhanced Halt (C1E) function is a CPU power-saving function in
system halt state.
When enabled, the CPU core frequency and voltage will be reduced during system halt state to decrease power consumption.
for more details about this function please go to Intel website.
As to the issue you mentioned please update the Bios ver > f8a attached, and try again and also please try with other CPU.
The issue maybe related to the CPU and note the MB.

Best Regards,
Bij dit antwoord was de laatste BIOS (F8, een beta) toegevoegd.
Enfin, de BIOS is met succes geflashed - geen enkel verschil.

Ik heb toen het bordje maar terug gebracht naar Alternate waar ze hem zouden testen binnen twee(2) dagen. Toen deze twee dagen voorbij waren, waren ze nog niet eens begonnen! Ik ben toen heel gemeen op mijn rechten als consument gaan staan, en doodleuk verteld dat de verkoopmedewerker en ik een bindende overeenkomst hebben (namelijk - hij heeft mij verzekerd dat het bord binnen 2 dagen gereed zou zijn). Ze konden hier moeilijk onderuit komen en hebben me toen een nieuw bord meegegeven. (Ik had de oude helemaal compleet ingeleverd - dus als deze niet kapot is (wat hij wel is ... :( ) zouden ze er alsnog iets mee kunnen doen.)

Nieuw bordje in de kast gehangen - andere hardware er aan - voilá. Geen problemen meer. CPU temps idle zijn nu ongeveer 28 graden, en de NB zoon 40.

Ben toen blij begonnen met het overclocken van de CPU. Lekker ruig de multiplier op 9 + 0.5 gezet. Pc weigert te booten. Blijkt die verrotte 0.5 extra multiplier niet te werken met mijn CPU. Fijn, dan maar gewoon 9x. FSB verhoogd van 333 naar 360. BSOD tijdens boot. Wel &@$^@domme.
Ik begon sterk te twijfelen of er toen ook niet iets mis was met de CPU, en besloot te kijken of de FSB überhaupt wel boven de 360 wou komen. --> Multiplier op 8x, FSB op 375 (standaard 3Ghz wordt behouden) en het kreng boot gewoon.

Nu draait hij gewoon op 4Ghz (8*500) zonder problemen. vCore moest alleen van 1.22500 volt naar 1.282750 volt verhoogd worden. Niets geen extra voltage op de NB of FSB zelf. Alleen 0.35 extra gegeven aan het geheugen (DIMM slots overvolten iets van 0.04 extra).

Dus, ik weet niet waarom de CPU de multiplier van 9 niet zo leuk vind, maar het is uiteindelijk toch gelukt.

Een leuk welkom heb ik gehad voor mn eerste OC 8)7 |:(

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat 9 + 0,5 niet lukt is niet vreemd. De multiplier van je E8400 kan namelijk gewoon niet hoger dan 9 zijn. Draait je proc wel op stock 9x333 normaal? Zelf lukte het me ook niet om 9x360 stabiel te krijgen. Prime95 bleef na een paar seconden fouten melden. 9x400 was dan weer geen enkel probleem. Wel merk ik dat het constant zorgen voor een fsb:RAM ratio van 1:1 voor meer stabiliteit zorgt.

Dat een E8400 altijd op stock voltage 3,6GHz moet halen ben ik overigens ook niet met je eens. De ene batch is echt beter dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-08 14:41
Edmin schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 13:59:

Dat een E8400 altijd op stock voltage 3,6GHz moet halen ben ik overigens ook niet met je eens. De ene batch is echt beter dan de andere.
Jep, daar had ik ook al over gelezen een week of 2 nadat ik die mail had geschreven.

De processor zelf had geen moeite met 9*333. Hij kreeg pas problemen met FSB's van 360 of hoger.
Ik heb ook geprobeerd om 9*400 te booten, maar ook dat werd geen succes. (ram timings losser, 1:1 laten draaien, want de auto stand laat het op 5:8 draaien.. >.<)
Maar het goede nieuws is dat het draait nu ^^
8*500 is ook leuker voor het 1:1 draaien. Het geheugen draait nu dan op 1000 Mhz i.p.v. 888 (bij 9*444. wat dan ook +/- 4.0 Ghz is).

[ Voor 16% gewijzigd door Nixy op 19-10-2008 15:57 ]

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Ik heb mijn GA-X48T-DQ6 incl. E8500 en 2x2GB OCZ3P1600EB4GK stabiel draaien op 400x9.5 oftewel 3.8GHz

Mem timings zijn 7-7-7-28 die heb ik gestolen van de OCZ3X16004GK incl. XMP, die heeft als intel profiel voor 1600MHz 7-7-7-28.

Geheugen draait op 1,9V en proc vanwege Vdroop op 1,3620 (resulteerd tot een volt van 1,34XX)

PCI Express op 100MHz

Orthos +48 uur stabiel.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2019
Ik ben bezig met het samenstellen van een computer. Welke ik wil gebruiken voor maken van muziek. Ik heb besloten dat ik een Intel Core 2 Quad Q6700 processor neem. Ik ben gaan kijken naar moederborden maar er zijn er zoveel. Ik dacht ik neem gigabyte en ik denk specifiek aan de GA-P35-DS3R.

Mijn vragen:
-Ik ben een leek. Is het wel verstandig om zelf een computer in elkaar te zetten?
-Ik zie veel problemen over de gigabyte in dit topic. Is het wel verstandig een Gigabyte te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou geen Q6700 nemen, mits je die misschien voor een hele mooi prijs kan krijgen. Kijk eens naar een Q9450/Q9300. De P35-DS3R is inmiddels verouderd en ik zou dus ook de opvolger nemen, de P45-DS3R. Nieuwere chipset, betere i/o prestaties. Tenzij je het 2e hands koopt en er dan een goeie prijs voor geeft.

1) Als jij een handleiding kan volgen dan kan je ook een PC in elkaar zetten. Het enige is mocht er iets mis gaan, dan word het al wat moeilijker.
2) is nog al logisch dat mensen met hun problemen naar dit topic komen. Ik denk niet dat alle mensen met een goed werken bord hier komen om te vertellen dat hij het goed doet, dat zou nog al zinloos zijn. Gigabyte is imho een van de beste merken die je kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

sunthere schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:42:
Ik ben bezig met het samenstellen van een computer. Welke ik wil gebruiken voor maken van muziek. Ik heb besloten dat ik een Intel Core 2 Quad Q6700 processor neem. Ik ben gaan kijken naar moederborden maar er zijn er zoveel. Ik dacht ik neem gigabyte en ik denk specifiek aan de GA-P35-DS3R.

Mijn vragen:
-Ik ben een leek. Is het wel verstandig om zelf een computer in elkaar te zetten?
-Ik zie veel problemen over de gigabyte in dit topic. Is het wel verstandig een Gigabyte te kopen?
Als leek ben je eigenlijk geen Tweaker en dus hoor je hier niet thuis O-) Maar ja als je wel een beetje handig bent met elektronica en goed een handleiding kan volgen is het wel te doen. Er zijn trouwens een hoop youtube achtige filmpjes te vinden als hulp erbij.

Wat Gigabyte betreft moet je niet vergeten dat problemen tellen op een forum niet echt een objectief beeld geeft want er komen hier geen mensen melden 'mijn gigabyte mobo werkt perfect!'... Het is sowieso een A-merk net als Asus en MSI dus je kan er geen buil aan vallen. (ik heb hem trouwens ook ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Vraagje voor de mensen die het weten:

X38 indersteund geen SLi dacht ik zo overal te lezen... geen probleem denk ik zo want ik wil een GT285 kaart erin stoppen en mijn oude 8800GTS als Physics only kaart gebruiken.

Kan dat? Is dat geen vorm van SLi?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Lekkere Kwal schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:21:
[...]
Als leek ben je eigenlijk geen Tweaker en dus hoor je hier niet thuis O-) Maar ja als je wel een beetje handig bent met elektronica en goed een handleiding kan volgen is het wel te doen. Er zijn trouwens een hoop youtube achtige filmpjes te vinden als hulp erbij.

Wat Gigabyte betreft moet je niet vergeten dat problemen tellen op een forum niet echt een objectief beeld geeft want er komen hier geen mensen melden 'mijn gigabyte mobo werkt perfect!'... Het is sowieso een A-merk net als Asus en MSI dus je kan er geen buil aan vallen. (ik heb hem trouwens ook ;) )
idd die DS3R heb ik ook, en draai ik al meer dan 1.5 jaar met een E6600 op 3.2G (8x400 met 800 mhz geheugen) Nooit problemen mee gehad. Ik ben benieuwd of ik het ook op 3.6 kan hebben draaien, maar meer dan 1 gieg overklok vind ik toch wat te riskant. (wel waterkoeling erop) Ik weet het niet meer volgens mij had ik het al een geprobeerd en moest de volt te ver omhoog zodat het toch te warm werd op langere duur.

Is trouwens een overstap naar een E8400 een goed idee? en draait dat goed met 800 mhz geheugen? misschien zou ik daar ook 3.8G oc mee kunnen halen minimaal 3.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J4cks0n
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-02 09:53
Ik heb sinds kort een probleem met mijn PC.

Specs:
QX9650
GA-X48-DQ6
4x1gb Crucial Ballistix PC8500 1066mhz
2x HD3870x2 CrossfireX
5x WD raptor 36gb 16mb cache 10.000rpm @ RAID0
NEC DVD rewriter
WD Caviar 500gb
WD Caviar Green 1tb
Creative audigy 2 ZS
Cooler Master Real Power 1000watt

Kortom alle 8 de SATA poorten zijn in gebruik.
Dit probleem deed zich sinds van de week voor.
Eigenlijk sinds dat ik net 2 nieuwe raptors binnen kreeg.
Ik draaide al op een RAID0 config met 3 raptors. Dit deed het prima.
Toen prikte ik de andere 2 erbij en hij starte ineens niet meer op.
Bios gereset hielp niet.
Toen uit het niks deed hij het. Ik Vista geinstalleerd. Dit leek allemaal prima te gaan.
Nu als ik mn PC opstart. Valt hij na paar seconden gelijk uit zonder beeld te geven.
De LEDs op mn moederbord blijven branden en de pc valt weer uit.
Soms duurt het een minuut en hij doet het maar soms ook 5 min.

Nu ik deze post typ doet hij het gewoon.
Ik heb net al geprobeerd om de nieuwste bios te installeren.
De F8c beta bios. Het updaten ging prima maar het probleem doet zich nog steeds voor.

Hij doet ook als ik net mn pc aan zet, dat hij zegt: auto recovering bios.........
Als ie hiermee klaar is valt hij weer uit.
Gister deed hij dit 4-5x achter elkaar.

Ik heb een vermoeden dat mn bios conflict opleverd.
Of dat er misschien te veel apparaten op aangesloten zitten.
Omdat die 5 raptors precies het dezelfde types hebben.

Heeft iemand een id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik heb een P35C-DS3R en wil daarop graag een E8400 processor draaien.
Nu staat de benodigde BIOS versie F12E al maanden op 'beta' , weet iemand wanneer de final uitkomt ? En is die Beta stabiel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
BoXie schreef op maandag 13 april 2009 @ 12:10:
Ik heb een P35C-DS3R en wil daarop graag een E8400 processor draaien.
Nu staat de benodigde BIOS versie F12E al maanden op 'beta' , weet iemand wanneer de final uitkomt ? En is die Beta stabiel ?
Waarschijnlijk komt er geen final meer moederbord is al oud. ;)
Maar bèta werkt gewoon hoor ze brengen echt geen bios uit welke niet goed werkt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:12

oCe

aka Dookie.

J4cks0n schreef op maandag 13 april 2009 @ 10:37:
Ik heb sinds kort een probleem met mijn PC.

Specs:
QX9650
GA-X48-DQ6
4x1gb Crucial Ballistix PC8500 1066mhz
2x HD3870x2 CrossfireX
5x WD raptor 36gb 16mb cache 10.000rpm @ RAID0
NEC DVD rewriter
WD Caviar 500gb
WD Caviar Green 1tb
Creative audigy 2 ZS
Cooler Master Real Power 1000watt

Kortom alle 8 de SATA poorten zijn in gebruik.
Dit probleem deed zich sinds van de week voor.
Eigenlijk sinds dat ik net 2 nieuwe raptors binnen kreeg.
Ik draaide al op een RAID0 config met 3 raptors. Dit deed het prima.
Toen prikte ik de andere 2 erbij en hij starte ineens niet meer op.
Bios gereset hielp niet.
Toen uit het niks deed hij het. Ik Vista geinstalleerd. Dit leek allemaal prima te gaan.
Nu als ik mn PC opstart. Valt hij na paar seconden gelijk uit zonder beeld te geven.
De LEDs op mn moederbord blijven branden en de pc valt weer uit.
Soms duurt het een minuut en hij doet het maar soms ook 5 min.

Nu ik deze post typ doet hij het gewoon.
Ik heb net al geprobeerd om de nieuwste bios te installeren.
De F8c beta bios. Het updaten ging prima maar het probleem doet zich nog steeds voor.

Hij doet ook als ik net mn pc aan zet, dat hij zegt: auto recovering bios.........
Als ie hiermee klaar is valt hij weer uit.
Gister deed hij dit 4-5x achter elkaar.

Ik heb een vermoeden dat mn bios conflict opleverd.
Of dat er misschien te veel apparaten op aangesloten zitten.
Omdat die 5 raptors precies het dezelfde types hebben.

Heeft iemand een id?
Probeer eens met ander geheugen, ik kreeg mijn X48-DQ6 met geen mogelijkheid stabiel met Ballistix modules. (PC8500, wel de nieuwere single-sided modules). Vervangen voor Kingston geheugen: problemen weg. (instabiel, random crashes en bsod's en ook b.v. auto recovering bios) Doe anders een Memtest, die auto recovering bios zie je voornamelijk bij een te hoge overclock of defect (of niet compatible) geheugen.

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J4cks0n
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-02 09:53
oCe schreef op maandag 13 april 2009 @ 12:34:
[...]

Probeer eens met ander geheugen, ik kreeg mijn X48-DQ6 met geen mogelijkheid stabiel met Ballistix modules. (PC8500, wel de nieuwere single-sided modules). Vervangen voor Kingston geheugen: problemen weg. (instabiel, random crashes en bsod's en ook b.v. auto recovering bios) Doe anders een Memtest, die auto recovering bios zie je voornamelijk bij een te hoge overclock of defect (of niet compatible) geheugen.
Hmm ok. Er zit opzich wel wat in.

Maar..
1. Ik draai al ik denk dik een jaar met dit geheugen. Ook indd de nieuwe single sided modules en nog nooit problemen gehad.
2. Er is ook flink mee over geclockt maar das alleen voor de suicide runs geweest en 24/7 draait ie stock/default.

Maar ik zal eens kijken of ik ander geheugen kan test. Of even eerst met 2 bankies erin testen.

Ik zal ook even een memtest draaien.

Edit:

Memtest zojuist gedraait. Hij zat op 0.3% van de test en hij had al 5 errors. Ik denk dat ik het probleem gevonden heb.

Bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door J4cks0n op 13-04-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Bumb! ik weet het sorry

maar ik zit al een jaar met het probleem dat mijn bios zen instellingen vergeet. aangezien dat best irritant is wou ik vragen of meer mensen hier last van hadden. dit is al een bekent probleem maar nooit opgelost door gigabyte.

Bron:
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3190&p=17

ik heb de laatste firmware geinstalleerd en het probleem blijft het zelfde.

verder wou ik weten wat jullie hier van vinden of over denken. zou ik mischien RMA kunnen sturen. of moet ik met Gigabyte zelf gaan praten ?

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:25

JME

zeg maar Jamie

Bios met zen instellingen? Wordt ie daar relaxed van? :+

Zou zeggen: kijk in je garantievoorwaarden. Zit je nog binnen de garantieperiode, claim dan garantie. Als het een onoplosbaar probleem is, krijg je wellicht een nieuwe bord. Heb je geen garantie meer, vraag jezelf dan af of je de tijd en moeite er in wilt steken om iets op te laten lossen wat kennelijk bekend is bij Gigabyte maar waar Gigabyte geen oplossing voor heeft. Lijkt me een aardige mission impossible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Een X48T DQ6 zit sowies in de garantieperiode, gezien die 6 jaar is op die bordjes.
Ik zou zegge, als de nieuwste bios update nog niet opgelost is, post het probleem even hier: http://forum.giga-byte.nl/index.php/board,3.0.html, mocht daar niets uitkomen, dan kun je altijd RMA aanvragen bij je leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Terw_dan

ik heb het probleem al bij de support van gigabyte neer gelegt. op dat forum kijken kan zeker geen kwaad. bedankt. ook wacht ik mijn reactie van Azerty af kijken wat hun mij nog kunnen bieden.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds afgelopen weekend een GA X38T-DQ6 in mijn systeem zitten.
En loop tegen wat probleempjes aan.

mijn specs:

GA X38T-DQ6
E8600
OCZ3X16004GK Intel XMP Ready
kingston sdd now vseries 64GB
2 x seagate 500GB
sapphire x4870x2
coolermaster realpower 520w
watercooling liang d5

Als ik in de bios xmp aanzet gaat mijn multiplyer auto op 8 staan en fsb op 400
De voltages staan dan op auto en staat mijn vcore op 1,55 volt :? .
Dan loopt proc op 3,2 GHz en is mijn systeem erg instabiel en blauwe schermen in overvloed.
Als ik dan de voltage's in de bios handmatig instel heeft dit weinig effect.
Het systeem loopt alleen stabiel als ik xmp uitzet en voltage op auto zet.

Met xmp uit en voltage op auto staat vcore op 1,2 volt.

Kan het zijn dat mijn voeding dit niet echt lekker trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Yup, 520W is te weinig icm je huidige hardware.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
Francis schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:37:
bullshit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

mogenlijk wel hoor, is redelijk op het randje..
anyway, 1.5x vcore is VEEEEEEEEEL te hoog voor die cpu..
en 400x8 is echt geen optimale instelling, en zou daarbij op iets van 1.3v makkelijk moetne kunnen draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Francis schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:37:
520 Watt zegt niet zoveel, maar de kans is idd vrij goed aanwezig dat _die_ voeding het niet aan kan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:32
-The_Mask- schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:40:
[...]

520 Watt zegt niet zoveel, maar de kans is idd vrij goed aanwezig dat _die_ voeding het niet aan kan.
Dat betwijfel ik ten zeerste. Mijn systeem is herbergt 2 4850's, 4 7200RMP drives, 4 120mm LED fans en 1 200mm fan, een 'echt' X-Fi kaartje, een dvd-writer, een X38 + E8400 @ 3.6 en heeft constant 8 USB apparaten ingeplugd. Het is ook de moeite om even te zeggen dat een 4870 x2 30watt meer verbruikt in load t.o.v. 4850 Crossfire. Dit alles draait al anderhalf jaar stabiel op een 550watt Seasonic (die overigens al 3 jaar oud is).

Overigens zijn die Cooler Master Realpower's zeer goed, ik heb er eentje die ik al 5 jaar heb van 450watt en sterker nog, dit systeem drie weken draaiende wist te houden.

[ Voor 11% gewijzigd door Flying op 28-10-2009 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

die x2 knalt dr gewoon 200w doorheen, die coolermaster kan 408w leveren op 12v, (ik heb em ook) en als ie niet meer zo geweldig is als ie was kan het zijn dan een systeem dat 300+w trekt die voeding onderuithaalt..

echter, ik denk eerder dat t gewoon aan je bios settings ligt, als jij 1.55v nodig hebt om 400x8 te draaien met n e8500 is dr echt iets niet goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Flying schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 00:42:
[...]

Dat betwijfel ik ten zeerste. Dit alles draait al anderhalf jaar stabiel op een 550watt Seasonic
En zoals ik dus precies zei 520 Watt zegt niet zoveel, maar _die_ voeding zou de PC idd wel eens niet kunnen trekken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 1,55 volt vcore was als alles in de bios op auto stond.
Gisterenavond alle usb apparaten eruit getrokken. 2 sata schijven voeding eraf en vcore in de bios handmatig op 1,1 volt gezet. Geheugen xmp uitgezet en op 1066MHz ingestelt.
Heel de nacht orthos laten draaien en heeft 9 uur stabiel gedraait. :)

Vanacht nog eens met die instellingen met de rest wel aangesloten draaien om te kijken wat ie dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-11-2023
snelle vraag (ondanks dit topic alweer even niet is gebruikt, kan mijn vraag niet terug vinden)

n.a.v. issues gemeld in topic 2*2 12v CPU connecter issues

heb ik tijdelijk even een ander mobo gekocht om de RMA tijd te overbruggen.

tijdelijk heb ik een Gigabyte GA-EP35-DS3R op de kop getikt,.

CPU is een intel quad core 6600
en 2x1gb kingston

Hbe netjes alles weer opgebouwd.
maar op de gele SATA connectoren wil het systeem niks kennen. (diverse combi's in de bios geprobeerd qua settings)

uiteindelijk uit ballorigheid eens mijn OS schijf in de paarse (GSATA) connector geprikt, en boem, toen had ik direct prik. Windows 7 startte direct weer netjes, en kon zo maar verder werken (wat me sowieso al verbaasde met een ander mobo, maar goed)

Ik kan op internet dus nergens vinden waarom de gele sata poorten niet werken, of in ieder geval niet te detecteren zijn.

Ik gebruik geen RAID etc. dus alles staat eigenlijk netjes op

SATA RAID/AHCI mode staat op Disabled
SATA Port0-3 Native mode heb ik beide mogelijkheden geprobeerd, geen verschil
Onboard SATA/IDE Device: enabled
Onboard SATA/IDE Ctrl mode: IDE (omdat ik geen raid of AHCI gebruik)

Heb volgens Gigabyte site de laatste versie Bios

Running out of options om eerlijk te zijn,

misschien sla ik een instelling over, of heb ik een combi settings niet goed staan.

hopelijk heb ik jullie voorzien van voldoende info om wat tips op me af te vuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik had gister iets soortgelijks, maar dan met een X38 mobo. Gister had ik m'n Intel 160GB SSD binnen. Dus m'n HD eruit, SSD erin. Aangesloten op een gele connector, volgens de bios de eerste SATA aansluiting.
Omdat AHCI beter zou moeten zijn, die aangezet. Window7 DVD erin, die startte wel op, maar het installeren wou maar niet beginnen. Er kwam geen set up, etc.

Toen terug naar

SATA RAID/AHCI mode Disabled
SATA Port0-3 Native mode

Toen begon de Windows7 set up wel als verwacht, al moest ik soms lang wachten tussen verschillende stappen.
Toen ik je bericht las moest ik gelijk aan mijn windows7 install ervaring denken, alsof Windows7 de eerste keer ergens op blijft hangen.

Ik meen me iets te herinneren over floppy drives, al klinkt dat wel wat vergezocht misshien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Mijn eerste reactie zou zijn dat als hij niet op de ene poort werkt maar wel op de andere... zet hem dan op de andere. Maar dat soort antwoorden irriteert mij ook altijd :)

Is het niet zo dat die poorten die WEL werken van de chipset zelf zijn en die andere poorten erbij geplakt zijn door Gigabyte en dus soms beperkte functie hebben? (wat nog steeds fout is, maar soms is het gewoon zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepr
Heb alle 'gele' poorten al geprobeerd, echter geen verbetering. (HDD's hebben wel prik, want ze spinnen gewoon, en als ik de HDD's aan de purple connector prik herkend hij ze direct (zonder vertragingen met booten o.i.d.)

Ik moet ergens een stomme fout maken, dat kan bijna niet anders.
kan me niet voorstellen dat all 6 de (gele) sata connectoren defect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Zijn de gele de chipset poorten of de Gigabytechip poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepr
Chipset, de paarse zijn GigaByte, de geel/oranje poorten zijn de ICH9R poorten, geen een werkt er van. is toch raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 14:46
Joepr schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 23:40:
Chipset, de paarse zijn GigaByte, de geel/oranje poorten zijn de ICH9R poorten, geen een werkt er van. is toch raar
reset de bios en flash hem opnieuw met een nieuwe of dezelfde bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 10:27
Pff start net me pc op en na 5min valt ie ineens spontaan uit. Daarna deed ie wel een poging tot booten maar scherm bleef op zwart. Dus alle onderdelen maar eens uitgeprobeerd op een ander systeem. Moederboard blijkt stuk te zijn. Gaat om een Gigabyte P45 DS4. Weet iemand hier hoe dat met garantie claimen zit bij gigabyte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 13:07
Geen van de bovenstaande chipsets maar een P45.

Ik heb de GA-EP45-DQ6. Lange tijd terug overgenomen van Terw_Dan. Nooit echt goed getest, zomer vakantie. Einde studie jaar etc etc. druk druk druk. Nu maar eens tijd er voor gemaakt en mijn pc leven in geblazen.

Dacht ik..

Windows Memory Diagnostics geeft aan dat er een hardware fout is en ik moet zeggen dat het niet soepeler loopt als de vorige terwijl hij dat wel zou moeten doen.

Momenteel brand het lampje van s0. Weet niet of dat iets uitmaakt.. Je hebt s0 t/m s4. Mss dat s0 okidoki is? Ik ga het even uitzoeken... Misschien andere met problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst 2 SSDs gekocht, 60GB OCZ vertex 2

Deze heb ik aangesloten op de ICH9R van mijn X38DQ6 bordje.
Het bios (F9K van 2-9-2010) detecteert ze alleen in IDE mode. AHCI en RAID werken niet.

Mijn opzet is om deze twee schijven in RAID0 te gebruiken.
Ik heb geprobeerd om ze aan de SATA2 controller te hangen, welke geloof ik een Jmicron JMB363 is, dit werkte wel. zelfs in RAID0. Alleen de performance is om te huilen. 170MB/sec tegenover 230MB/sec voor een enkele schijf aan de ICH9r.
Wat googlen leverde mij op dat die Jmicron controller maar met 1 pci-e 1.0 lane aan de southbridge hangt.
Dat gaat het dus níet worden :(

De versie van de RAID option ROM is 7.5.0.1017 die ergens uit 2007 stamt en er is van bekend dat deze problemen heeft met de sandforce controller van die SSDs.

Ik ben nu bezig met een custom BIOS te maken met een nieuwere versie van die RAID option ROM. Het probleem is echter dat er een module in zit die MEMINIT.BIN heet. Deze mag niet verplaatst worden in de ROM maar staat achter de RAID module, waarvan de nieuwe versie iets groter is.

Ik ga nog het een en ander proberen. en als het lukt zal ik heb bios hier ergens neer zetten en tevens proberen de AHCI module te updaten.

edit: Ik ben er maar gewoon mee opgehouden en heb beide SSD's los in gebruik. Het schijnt dat TRIM ook niet werkt als een SSD lid is van een RAID array, wel in RAID mode als losse schijf.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2010 22:09 ]

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Paar dagen terug mijn DDR2 Corsair geheugen vervangen voor de Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
Deze hoort op 1.5 volt te draaien maar wat ik ook probeer in de bios settings van mijn moederbord GA-EP35C-DS3R de voltage blijft meer dan 1.73 volt.

In de bios staan de volgende instellingen:
Cas: 9-9-9-24 <= (Handmatig moeten doen want anders zet de bios de Cas op 7-7-7-20)
DDR2/DDR3 voltage => Auto ( 1.73 volt) of Normal (1.63 volt)

In de handleiding van mijn moederbord staat dat het geheugen moet zijn van 1.5 volt.
Maar kijk ik nou in de bios healt status of in Lavalys everest dan staat de voltage op 1.73

Nu is mijn vraag word de DDR3 geheugen soms appart van voltage voorzien of heb ik een instelling over het hoofd gezien waardoor de voltage zo hoog blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Goed, mega kick dan maar....

Ik heb dus een ex38-ds4 en sinds een tijdje wil mijn pc soms alleen maar booten als ik de bios batterij eruit haal en er weer erin zet. Bios resetten dmv jumper helpt ook niet. Ik dacht eerst aan defecte geheugen, vervanging heeft helaas geen oplossing geboden Wel een goed excuus om 4Gb erbij te prikken :P. Als pc eenmaal draait dan draait die goed en is die stabiel. Geen overclock oid erop dus ik heb eigenlijk geen idee wat er aan de hand zou kunnen zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Francis schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:30:
Goed, mega kick dan maar....

Ik heb dus een ex38-ds4 en sinds een tijdje wil mijn pc soms alleen maar booten als ik de bios batterij eruit haal en er weer erin zet. Bios resetten dmv jumper helpt ook niet. Ik dacht eerst aan defecte geheugen, vervanging heeft helaas geen oplossing geboden Wel een goed excuus om 4Gb erbij te prikken :P. Als pc eenmaal draait dan draait die goed en is die stabiel. Geen overclock oid erop dus ik heb eigenlijk geen idee wat er aan de hand zou kunnen zijn.....
Boot hij wel zonder de batterij? Anders de batterij er lekker uit laten :D Zou het ook niet zo kunnen zijn dat de batterij niet meer goed is?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Erbij vergeten te zetten dat ik uiteraard batterij vervangen heb :)
En nee, zonder doet die niet booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:27
Al een BIOS update geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Afaik heb ik de nieuwste bios erop zitten, mgoed, dat maar even proberen. Het rare is dat die dan dagen gewoon normaal opstart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 08:10
Hallo allemaal,

Mijn Gigabyte P35C-DS3R lijkt niet meer van CD/DVD-Drive te willen booten. Ik heb een dvd met Windows7 64-bit liggen om mijn XP32 te vervangen. De DVD is legaal en fysiek gekocht, dus kan ook niet aan een brandfout van mijn kant liggen.

In bios heb ik Primary Boot op CDROM gezet (Secondary en Tertiary op Disabled na eerste gefaalde poging, maar dat maakte geen verschil). Ik word nog wel geprompt met "Als u van cd/dvd wilt opstarten, druk dan een toets", maar welke toets ik dan ook druk, hij gaat gewoon verder om XP te booten van HDD!

Iemand die dit probleem herkent en/of weet hoe het op te lossen is? Is het misschien een bekende kwaal van dit type moederbord (want ik ga er toch vanuit dat hier de fout ligt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Gebruik je een USB keyboard? If so, een PS/2 variant kan uitkomst bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Of USBlegacy support staat uit in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 08:10
Nieuwe ontwikkelingen...
De eerste boots die ik uitvoerde waren Restarts vanuit het WindowsXP ShutDown Menu. Toen ik een 'harde' reset probeerde (PC eerst helemaal uit en dan pas opnieuw opstarten) gebeurde er helemaal niets. De monitor gaf een 'no signal detected' error en ging op standby en mn pc bleef draaien zonder beeld te generen. Keyboard en CD/DVD speler gaven ook geen reactie.

Toen las ik de posts hier (op een andere pc) en ik gebruikte idd een USB tobo. Gelukkig heb ik ook nog een PS2 tobo liggen en die 2 verwisseld. Prompt startte de pc wel op en kreeg ik ook reactie toen ik input gaf op de vraag of ik van CD/DVD wou booten en kwam zodoende in het Windows setup menu. Daar kon ik 1 optie kiezen, namelijk Windows Setup. Daarvoor gekozen en na een korte laadtijd raakt mn hele scherm vern**kt alsof er artifacts in mn scherm geslopen zijn. Hierna de pc een harde reset gegeven en nu bleef het scherm weer volledig zwart!!

De videokaart (vanwege het artifact-achtige scherm) is een 7800GT die nog nooit problemen heeft opgeleverd. Ik heb zojuist een GTX560Ti binnen gekregen (1 van de redenen van de XP->7 upgrade) en zal proberen of het helpt om de kaarten te wisselen, Anders weet ik het ook niet meer.

Update: Een reset later was er niks aan de hand en ging de install door zonder problemen! Bedankt voor de tip van het keyboard iig!

[ Voor 5% gewijzigd door Snorro op 31-10-2011 14:39 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste