Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik heb zojuist een PC gekregen, een HP Pavilion T470 om precies te zijn, deze HP is in het bezit van een Intel Pentium 4 2.6Ghz, 2gig PC3200 & 350Watt voeding.
Het enige wat ontbreekt is een HDD.

Maar voor de oplettende tweakers staat er inderdaad dat ik hem heb gekregen, want er is namelijk ook een probleem met deze computer, het volgende:

Ik had toevallig een HDD liggen met Windows XP en sloot deze aan, ik startte de PC op en het leek allemaal prima te gaan, ik kreeg het scherm waar ik een keuze moet maken of ik Windows normaal wil starten of in veilige modus.
Ik koos voor normaal starten en plotseling reboot de complete PC weer en kom ik weer bij het scherm uit waar ik moet kiezen hoe ik Windows wilt starten, dit keer koos ik voor veilige modus, hij leek even te gaan laden, tekst onderaan dat hij bestanden aan het laden is verscheen, maar ook hier besloot de PC plotseling te rebooten.
En zo gaat dat maar door...

Een andere HDD met zelfs een andere OS erin zetten helpt niet (Met een HDD waarop Windows Server 2003 staat doet hij het ook niet).
Ook heb ik de volgende dingen geprobeerd:

- Voeding vervangen
- Geheugen vervangen
- 'Overbodige' hardware verwijderd
- BIOS Reset

Iemand enig idee waaraan dit kan liggen? Persoonlijk ben ik bang voor het moederbord of CPU, maar ik kom prima in de BIOS en weet niet of een computer uberhaupt opstart zonder CPU... iemand?..

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Logisch;)
je kan noooooit een HDD met voorgeinstalleerde windows zomaar in een andere pc doen.
Dat geeft driver problemen.
Doe een HDD erin, en dan de windows cd en installeer die even ;)

let op mijn woorden, hij doet het weer perfect :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DennusB schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 20:13:
Logisch;)
je kan noooooit een HDD met voorgeinstalleerde windows zomaar in een andere pc doen.
Dat geeft driver problemen.

Doe een HDD erin, en dan de windows cd en installeer die even ;)

let op mijn woorden, hij doet het weer perfect :)
Ik wil dit best proberen, maar neem me niet kwalijk dat ik er een hard hoofd in hebt of dit gaat werken.
Ik heb regelmatig een HDD met voorgeinstalleerde OS in een andere computer geplaatst, en dit is eigenlijk altijd goed gegaan.
Enige wat je dan krijg bij het opstarten is 1337 schermen dat er een driver geïnstalleerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 20:21:
[...]

Ik wil dit best proberen, maar neem me niet kwalijk dat ik er een hard hoofd in hebt of dit gaat werken.
Ik heb regelmatig een HDD met voorgeinstalleerde OS in een andere computer geplaatst, en dit is eigenlijk altijd goed gegaan.
Enige wat je dan krijg bij het opstarten is 1337 schermen dat er een driver geïnstalleerd moet worden.
Dan weet ik niet wat voor pc en windows dit was.
Maar het is niet mogelijk!
Ik herhaal niet, omdat windows dan probeert te starten met de drivers van de vorige pc.
En ja dat loopt in de soep, wat resulteert in een reboot.
Ik werk trouwens in de ICT, dus weet er wel iets van :) Ik durf erom te wedden dat hij na een verse frisse installatie doet wat hij moet doen :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 20:21:
Ik wil dit best proberen, maar neem me niet kwalijk dat ik er een hard hoofd in hebt of dit gaat werken. Ik heb regelmatig een HDD met voorgeinstalleerde OS in een andere computer geplaatst, en dit is eigenlijk altijd goed gegaan. Enige wat je dan krijg bij het opstarten is 1337 schermen dat er een driver geïnstalleerd moet worden.
Soms werkt het wel, meestal niet; Windows98 vond het niet zo erg, maar de NT-windows kernel versies (2000, XP, Vista) accepteren het normaal niet.

Handigste is om een BartPE disc te maken of een Knoppix CD te gebruiken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 20:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Je krijgt dus een computer zonder HDD? :S

Maaargoed, doe gewoon ff een fresh install. Kost je misschien een uurtje van je tijd....Die tijd die je nu erin hebt gestoken om het probleem op te lossen, wat toch eigenlijk niet tot een 100% tevreden totaal lijd, had je allang een neiuwe install kunnen doen met alle updates + drivers. Ik zie het probleem niet...

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

CaptainM schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 02:30:
Je krijgt dus een computer zonder HDD? :S
Zo gek is dat niet. Afgeschreven pc van bijv. een bank == gevoelige data == schijf eruit slopen.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 17:41
DennusB schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 20:22:
[...]

Ik herhaal niet, omdat windows dan probeert te starten met de drivers van de vorige pc.
Ik werk trouwens in de ICT, dus weet er wel iets van :) Ik durf erom te wedden dat hij na een verse frisse installatie doet wat hij moet doen :)
Oftopic
Nu is het wel windows xp, maar..
Dan weet je dus ook dat Vista een hardware onafhankelijke laag heeft, en dus boot op elk (x86 / x64) systeem?

NT versies willen meestal nog wel booten zodra de chipset gelijk is
Wikipedia: Management features new to Windows Vista

[ Voor 6% gewijzigd door Animal op 02-10-2008 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

DennusB schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 20:22:
Je overdrijft. Er zijn ook veel gevallen waarbij het gewoon prima werkt. Windows zal gewoon de nieuwe hardware detecteren en om drivers vragen. Alleen als de hardwarearchitectuur drastisch is gewijzigd (bijv van Intel P2 naar AMD Opteron), dan zal een verse installatie inderdaad noodzakelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Installeer eens een verse Windows op het ding of test het gewoon met een livelinux distro. Ik heb het idee dat het namelijk helemaal niet aan de hardware ligt (en je probleem daarmee beter in WOS zou passen dan PMG). Dus laat even weten wat hij daarmee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 21:21

Sebazzz

3dp

BalusC schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 03:40:
[...]
Je overdrijft. Er zijn ook veel gevallen waarbij het gewoon prima werkt. Windows zal gewoon de nieuwe hardware detecteren en om drivers vragen. Alleen als de hardwarearchitectuur drastisch is gewijzigd (bijv van Intel P2 naar AMD Opteron), dan zal een verse installatie inderdaad noodzakelijk zijn.
Als je al van SATA controller wijzigt heb je al een probleem, of als je van IDE -> SATA gaat.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kathaar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 16:26
En een live-cd? bijvoorbeeld Ubuntu of I have the password?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Tja als ik de harde schijf van mijn C2D systeem met 8800 gt drivers in mijn Pentium 3 stop, dan werkt het ook niet. Verwissel ik mijn Asus P5B met een Gigabyte(type vergeten, ook C2D, maar M-atx budgetbordje), dan werkt het wel. Als jij een herinstallatie doet, ben ik zeker dat het meteen gaat werken(tenzij defecte hardware, maar daar lijkt het op dit moment niet op.)

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, het werkt nu...na een verse installatie van Windows

Ik probeerde het eerst met een Linux Live CD, dit werkte gewoon prima, daarna even een HDD erbij kunnen toveren waar ik Windows XP op zou installeren, dit is inderdaad gelukt en hij loopt als een zonnetje.

Weer wat geleerd...
Thanks!
Pagina: 1