Gigabyte P35/X38/X48 problemen & ervaringen - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft hier iemand een EX38-DS4 (of een bord met soortgelijke lay-out) met een thermaltake blue-orb II ?
Ik wil deze nml. aanschaffen omdat ie niet zo hoog is (denk ik), best wel mooi uitziet, goede koelprestaties neerzet en best wel goedkoop is.. Ik ben er alleen niet zeker van of het RAM niet in de weg zit en euh.. verder goed op het bord past.. Oh en issie niet te zwaar? bijna 1kilo... (869gram) Iemand tips/ervaring?
http://www.thermaltake.co...ail/cl-p0257/cl-p0257.asp
Oh en maakt die ronde onderkant veel uit?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-04 15:24
Ik heb nu een wat groter probleempje met een G33-DS2R (MATX) moederbordje. Stock loopt alles goed, reboot netjes en loopt stabiel zoals het hoort. Echter, als ik ook maar Iets verander in de bios (PWN > Voltage van de cpu_fan) Raakt de boot erg instabiel en start de pc op, fans gaan draaien en slaat na aantal seconden af, herhaalt dat 1 tot 3x totdat de CMOS gereset is en boot dan normaal. Het rare is dat hij Soms dus gewoon wel wil doorbooten naar XP met OC waardes ( Mem: 800mhz stock 1:1 met cpu ( e8400 op 3.6 ghz FSB 400 x 9) En dat loopt eenmaal in XP dus gewoon stabiel, games, 3dmark06, en memtest + superPI lopen goed. Het lijkt dus alsof het moederbord problemen heeft met het opslaan en laden van de bios settings?

Heb verschillende biosses geprobeert (F7 tot F8A + B + E) en allemaal hetzelfde probleem, eerste x wat instellen en rebooten werkt, sluit je xp af en wil je rebooten raakt hij in een kleine loop waarnaar hij reset. Alle andere hardware is al getest en werkt naar behoren ( geheugen geen fouten, Cpu O.k etc. Graag wat reacties van jullie kant! raak er zelf een beetje gefrustreerd bij..

Specs zie sig.

[ Voor 4% gewijzigd door Sqorpius op 04-06-2008 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Heb net via @bios update software men X38-DS5 geupdate, allemaal memory fail errors tijdens het draaien, veel op OK geklikt, geen mogelijkheid om te cancellen.
Daarna reboot, gelijk auto bios recovery, daarna reboot en systeem blijft nu alleen nog maar rebooten zonder dat er wat op het scherm verschijnt :(

Geen idee wat ik nu nog moet doen, en in het vervolg dus nooit meer die @bios live updater gebruiken.

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:00
Heb je @BIOS de update van de website laten halen of eerst de nieuwe BIOS versie gedownload en @BIOS de update vanaf je PC laten uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Zatara schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:55:
Heb je @BIOS de update van de website laten halen of eerst de nieuwe BIOS versie gedownload en @BIOS de update vanaf je PC laten uitvoeren?
De update van internet laten halen..

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze dat afraden maar ik krijg het niet teruggevonden en het lost jouw probleem nu niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Nee idd niet, tja in manual staat zelfs dat ze updaten bios afraden. Maarja iig voor mensen die van plan zijn dat @bios live updater te gebruiken, niet doen :)
En ik denk dat er voor mij niets anders op zit dan moederbord terug te brengen naar leverancier, en ook men geheugen van de bak maar te laten testen.

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
CMOS clear al geprobeerd?

Ik heb hetzelfde bordje en zit nu met de manual voor me maar daar staat ook niets in.

[ Voor 64% gewijzigd door Zatara op 05-06-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-04 15:24
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Zatara schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:26:
CMOS clear al geprobeerd?

Ik heb hetzelfde bordje en zit nu met de manual voor me maar daar staat ook niets in.
Ja CMOS clear al gedaan, maar volgens mij reset je daar alleen de bios settings mee, en zet je niet het bios terug of zo. Er zitten 2 bios chips op het bord, zou mooi zijn als je hardwarematig de bios terug kon zetten.

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
Normaal gesproken zou de PC moeten booten van de 2de BIOS als de eerste corrupt is.

START
DualBIOS checks both chips.
No message will be shown if both chips are working.
Power On (BOOT UP) Both BIOS chips are working

(1) Primary BIOS Failed to boot
(2) System reset & backup BIOS activated
(3) Backup BIOS realize that main BIOS is corrupted
(4) Backup BIOS invoke to recover main BIOS by copying backup to main BIOS
(5) Reset System

BOOT UP
Completed
FINISH

Bron: http://www.gigabyte.com.t...cle_04_bios_explained.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:44

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

William/Ax3 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:52:
[...]

Ik heb deze combi tensamen met corsair doominator mem in een Antec 900 case en het past. Backplate heb je geen last van aangezien cooler met pinnen vastgaat. Ik heb deze vervangen voor een eigenconstructie omdat ik die pinnen gewoon niet lekker vastkreeg en er niet vele vertrouwen in die constructie heb. Zeg maar zoeits zonder veren enzo.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=117054

Heb links en rechts een 120mm fan (dus de langste zeiden) geplaatst zodat lucht door de koeler heen naar de achterzeide (waar nog een 120mm zit) van me kast heen word geblazen. De rechter moest ik wel een eindje omhoog wippen omdat me doominator mem nogal hoog is maar het past. De kast gaat zelfs nog dicht. Zit een Xeon3550 in die 24/7 3.6 draait zou mischien zelfs hoger kunnen maar vind dit snel zat.
Welke temps haal je dan met je eigen gebouwde constructie? Is het misschien mogelijk dat je foto's er van hebt?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

CaptainM schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:35:
[...]
Welke temps haal je dan met je eigen gebouwde constructie? Is het misschien mogelijk dat je foto's er van hebt?
Zit rond de 50 max en heb niks gelapt. Foto's gaan moeilijk dan moet ik weer heel me mobo eruit halen anders zie je er niet van. Maar kijk hier maar voor een indruk:

http://www.thetechrepository.com/showthread.php?t=16

Ik heb dus wat kortere bouten gebruikt en geen veren.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:38
MBT tot een X48-DQ6 en een Scythe Infinity heb ik de volgende oplossing bedacht:

Ik heb de koeler met de smalle zijde naar boven\onder gericht ( zodat je dus van boven naar onder Scythe leest...)

Nu heb je de meeste ruimte beschikbaar voor je geheugen, maar de fan moet er nog wel op worden gemonteerd....

Welnu, de fan heb ik aan de onderkant van het koellichaam gemonteerd, dus op een "smalle" zijde. ( op die Infinity koelers kun je hem aan alle 4 zijden kwijt...) Nu blaast de fan naar boven. Dit komt weer leuk uit in een Antec P182 kast, die aan de bovenkant een outtake fan heeft zitten.

Alle geheugenslots zijn nu helemaal vrij, dus kun je ook heatsink geheugen (ocz Reaper bijv.) plaatsen...

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Hallo.

Ik zit het topic een beetje door te lezen. En kom dit tegen.
(met name omdat de crucial ballistix NIET meer officieel X38/X48 compatible zijn)
Is dat echt zo?

Ik wil namelijk de x48 DQ6 kopen vandaag ter vervanging van mijn kapotte p35 P5K bordje.

ik heb 4x1GB Crucial ballistix pc8500 altijd werkend gehad op 1200mhz. Dat gaat hem dus niet worden met de x48 begrijp ik?

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

William/Ax3 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:06:
[...]

Zit rond de 50 max en heb niks gelapt. Foto's gaan moeilijk dan moet ik weer heel me mobo eruit halen anders zie je er niet van. Maar kijk hier maar voor een indruk:

http://www.thetechrepository.com/showthread.php?t=16

Ik heb dus wat kortere bouten gebruikt en geen veren.
Bedankt voor de link. Bij de link op Xtreme Systems staan inderdaad geen foto's bij. Ik heb gister mijn koeler binnen gekregen maar ik kan nog niet gaan knutselen ermee want ik ben NOG STEEDS op mijn Intel Q9450 aan t wachten die ik een maand geleden betaald heb. Maarja de levertijdproblemen zijn bekend maar wachten is gewoon |:( .
Tweakod3x schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:07:
MBT tot een X48-DQ6 en een Scythe Infinity heb ik de volgende oplossing bedacht:

Ik heb de koeler met de smalle zijde naar boven\onder gericht ( zodat je dus van boven naar onder Scythe leest...)

Nu heb je de meeste ruimte beschikbaar voor je geheugen, maar de fan moet er nog wel op worden gemonteerd....

Welnu, de fan heb ik aan de onderkant van het koellichaam gemonteerd, dus op een "smalle" zijde. ( op die Infinity koelers kun je hem aan alle 4 zijden kwijt...) Nu blaast de fan naar boven. Dit komt weer leuk uit in een Antec P182 kast, die aan de bovenkant een outtake fan heeft zitten.

Alle geheugenslots zijn nu helemaal vrij, dus kun je ook heatsink geheugen (ocz Reaper bijv.) plaatsen...
Ik heb wel al geprobeerd hoe het zou komen te zitten met het geheugen dat ik wél al binnen heb. Ik heb OCZ PC12800 DDR3 met gewone xtc heatspreaders en als ik daarmee alle geheugen banken vul dan nog komt de fan op de koeler niet tegen het geheugen aan. Ik heb ongeveer 3 millimeter speling. Nu weet ik niet hoe dat uitpakt als ik daadwerkelijk de koeler met bouten ga monteren. Zou misschien net iets op het geheugen rusten, maar misschien ook net niet.

Als het goed is krijg ik maandag de cpu binnen en dan ga ik er mee aan de slag. Ik zal gelijk een foto verslag er van maken...

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:11:
Heeft hier iemand een EX38-DS4 (of een bord met soortgelijke lay-out) met een thermaltake blue-orb II ?
Ik wil deze nml. aanschaffen omdat ie niet zo hoog is (denk ik), best wel mooi uitziet, goede koelprestaties neerzet en best wel goedkoop is.. Ik ben er alleen niet zeker van of het RAM niet in de weg zit en euh.. verder goed op het bord past.. Oh en issie niet te zwaar? bijna 1kilo... (869gram) Iemand tips/ervaring?
Anyone? Ik kan op het internet bijna niets vinden over de gevolgen van een zware cooler.. of zijn die er niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Ik denk dat in de topic start ook P45 kan toegevoegd worden of niet? Ze beginnen mondjesmaat op te duiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:11:
Ik heb dus de X48T-DQ6 en die koeler moet qua gewicht wel gaan. Wel even zelf boutjes en moertjes gebruiken als die koeler met zo'n plastic klik-doorduw systeem vast gemaakt moet worden. Het gewicht maakt dan niet zoveel uit. Mijn Scythe weegt 980gram voggus mij. Ik weet niet welk RAM je gebruikt maar ik denk dat wanneer je bijvoorbeeld de Crosair Dominator of de OCZ Reapers gebruikt, het dan wel niet gaat lukken als je alle 4 de mem-banken in gebruik hebt. Ik zelf heb speciaal voor die reden 2x2gb OCZ (OCZ3P1600EB4GK) gekozen die over 'normale' heatspreaders beschikt zonder dat er niets een flink stuk boven uit steekt. Anders had 4x2GB ook niet gepast.

Verder raad ik je aan om op het forum van Thermaltake te kijken. Ik had genoeg info kunnen krijgen qua afmetingen van de koeler op van het forum van Scythe. Zo had ik zelf kunnen meten welk geheugen paste en welk niet.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:12

oCe

aka Dookie.

ikbengoofy schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:14:
Hallo.

Ik zit het topic een beetje door te lezen. En kom dit tegen.

[...]

Is dat echt zo?

Ik wil namelijk de x48 DQ6 kopen vandaag ter vervanging van mijn kapotte p35 P5K bordje.

ik heb 4x1GB Crucial ballistix pc8500 altijd werkend gehad op 1200mhz. Dat gaat hem dus niet worden met de x48 begrijp ik?
Ik heb zelf een X38-DS5, X48-DS5 en een X48-DQ6 gehad. De laatste heb ik nog, alle drie werken ze niet met Crucial Ballistix PC8500. Stel je het geheugen in, ongeacht bios-versie en uiteraard juiste voltages en timinigs, dan gaat Memtest wel goed maar blijft het systeem instabiel. Zie:

http://forum.giga-byte.nl/index.php/topic,514.0.html

Heb de Ballistix, welke helemaal 100% in orde zijn en op diverse andere borden geen problemen geven, vervangen door Kingston PC8500 modules en alles is opgelost. (ook 4x 1 GB, PC8500 @ 2,2 VOLT, CAS 5-5-5-15)

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CaptainM

Heb de deze configuratie Ga-X48T-DQ6 en OCZ3P1600EB4GK aan de praat gekregen?

Ik heb niets anders dan problemen, freeses, BSOD, file corruption
Zelf al met de default M.I.T. instellingen

Wil je aub je M.I.T. instellingen even posten

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:57:
@CaptainM

Memtest86+ gedraaid? Geheugen op het juiste voltage?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:57:
@CaptainM

Ik ben net klaar met bouwen. Man o man wat heb ik me geirriteerd aan de Scythe Infinity cooler. Ben vanmorgen naar de, dat zeg ik, Gamma gereden. Heb daar boutjes en moertjes enzo gehaald om de cooler vast te zetten. Heb overal foto's van gemaakt en die zal ik dit weekend posten zodat je kunt zien hoe ik dit heb opgelost.

Wat betreft het geheugen, ik ben nu Windows Vista Ultimate x64 aan het installeren en daarna voer ik een aantal tests uit om te kijken of alle andere hardware goed functioneerd. Ik begin dat ook met het instellen van het BIOS. Ik laat je morgen weten welke settings ik gebruik en hoe het dan zit mbt problemen of BSOD's. Tot nu toe geen enkele foutmelding. Ik hoop zo erg dat ik geen problemen tegen kom! O-)

Edit:
Ik krijg dus ook BSOD's en random restarts. :'( Ik heb tot nu toe alles standaard staan met BIOS F4. Ik heb Windows Vista Ultimate x64 geinstalleerd. Ik heb nu geen zin meer om dit uit te zoeken, heb een zware dag achter de rug. Morgen zal ik met een frisse kijk hiermee aan de slag gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Techno Overlord op 12-06-2008 01:06 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:38
CaptainM schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:14:
[...]

Ik ben net klaar met bouwen. Man o man wat heb ik me geirriteerd aan de Scythe Infinity cooler. Ben vanmorgen naar de, dat zeg ik, Gamma gereden. Heb daar boutjes en moertjes enzo gehaald om de cooler vast te zetten. Heb overal foto's van gemaakt en die zal ik dit weekend posten zodat je kunt zien hoe ik dit heb opgelost.

Wat betreft het geheugen, ik ben nu Windows Vista Ultimate x64 aan het installeren en daarna voer ik een aantal tests uit om te kijken of alle andere hardware goed functioneerd. Ik begin dat ook met het instellen van het BIOS. Ik laat je morgen weten welke settings ik gebruik en hoe het dan zit mbt problemen of BSOD's. Tot nu toe geen enkele foutmelding. Ik hoop zo erg dat ik geen problemen tegen kom! O-)

Edit:
Ik krijg dus ook BSOD's en random restarts. :'( Ik heb tot nu toe alles standaard staan met BIOS F4. Ik heb Windows Vista Ultimate x64 geinstalleerd. Ik heb nu geen zin meer om dit uit te zoeken, heb een zware dag achter de rug. Morgen zal ik met een frisse kijk hiermee aan de slag gaan.
Zoo, allemaal soortgelijke projecten :)

Nu weet ik niet wat voor Proc je draait, maar ik heb nu een E8400 op een X48-DQ6 met 4 GB OCZ Reaper PC-6400.

Heb Vista 64-bit geinstalleerd terwijl het geheugen nog op 1.8V draaide. Daarna heb ik de VDIMMverhoogd met 0.300 volt (Dus tot 2.1V, wat gewoon mag met Reaper geheugen zonder de garantie te verliezen...) CAS timings draaien nu bij mij op 4-4-4-15 (400MHZ)

Alles draait als een zonnetje. Mijn CPU wordt alleen idle nog wel redelijk warm (49 graden idle, en 56 stressed tijdens een goeie pot CoD4 met een Scythe Infinity koeler...) kan iemand beoordelen of dit normaal is? Ik lees overal temps van 26 graden idle :P

Edit: ik zie nu dat je een X48T hebt, dus DDR3 geheugen... Ach ik laat mijn verhaal staan, misschien dat iemand anders er nog wat aan heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Tweakod3x op 12-06-2008 08:20 ]

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
Ik heb dus ook de gigabyte x48t-DQ6 met een core to extreme 9650
en 2 x 2gb Patriot PVS34G1600LLK ,DDR3, PC12800, 4096
en 2 x R3870x2 msi oc in crossfire

ik krijg met geen mogelijkheid de fsb op 400 helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb uit alle ellende maar gelijk het geheugen geruilt bij PChut.nl. Gelukkig kon ik het nog ruilen want ik zit in de laatste dag dat het nog kon. Zit ik wel weer een tijdje zonder nieuwe pc maarja... :X

In me huidige pc zit 4x512MB HyperX en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Ik heb het geheugen OCZ OCZ3P1600EB4GK geruild tegen Kingston HyperX KHX12800D3K2/4G. Deze staat op de Qualified Vendors List van Gigabyte. Wel vreemd want er staat ook OCZ OCZ3P1600EB2GK op. Dit is echter 2x1GB. Ik denk niet dat dat veel uit maakt, toch?

overigens gebruik ik een Intel Core 2 Quad Q9450.

[ Voor 5% gewijzigd door Techno Overlord op 12-06-2008 10:53 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Voordat ik het terug stuur toch maar even nog iets proberen.

Zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee184/Kookhoer/cpu1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee184/Kookhoer/cpu2.jpg

Vreemd dat de core speed op 2400MHz. staat. Moet dit niet op 2.660MHz. staan ivm Q9450 die @ 2.66GHz. loopt. Verder is het ook vreemd dat ik in de TImings Table het voltage op 1.5V zie staan terwijl ik met standaard M.I.T. instellingen dit ook had en nu in M.I.T. het DDR3 voltage met 0.40V verhoogt heb. Wat ook vreemd is, is dat het geheugen op PC10700 draait en niet op PC12800...

Ik heb de timings van het geheugen nu ook van 7-7-7-20 naar 8-8-8-24 gezet en het lijkt erop dat het nu stabieler loopt maar 7-7-7-20 moet het OCZ DDR3 OCZ3P1600EB4GK toch standaard aan kunnen. Ben wel een n00b met dit soort dingen dus correct me als ik het een en ande door elkaar gooi....

[bEdit:[/b]
Ik krijg toch nog BSOD's met fouten in non_paged_area... :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Techno Overlord op 12-06-2008 11:42 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Vreemd dat de core speed op 2400MHz. staat. Moet dit niet op 2.660MHz. staan ivm Q9450 die @ 2.66GHz. loopt
Ik zie staan: 400MHz FSB, Multiplier 6 dan lijkt 2400 me prima kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

CaptainM schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:30:
Voordat ik het terug stuur toch maar even nog iets proberen.

Zie hieronder:
[afbeelding]

[afbeelding]

Vreemd dat de core speed op 2400MHz. staat. Moet dit niet op 2.660MHz. staan ivm Q9450 die @ 2.66GHz. loopt. Verder is het ook vreemd dat ik in de TImings Table het voltage op 1.5V zie staan terwijl ik met standaard M.I.T. instellingen dit ook had en nu in M.I.T. het DDR3 voltage met 0.40V verhoogt heb. Wat ook vreemd is, is dat het geheugen op PC10700 draait en niet op PC12800...

Ik heb de timings van het geheugen nu ook van 7-7-7-20 naar 8-8-8-24 gezet en het lijkt erop dat het nu stabieler loopt maar 7-7-7-20 moet het OCZ DDR3 OCZ3P1600EB4GK toch standaard aan kunnen. Ben wel een n00b met dit soort dingen dus correct me als ik het een en ande door elkaar gooi....

Je moet wel je halve multiplier ff activeren in het bios :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Zit eist etc eens uit? Lijkt erop dat je multi lager staat door van die speedstep dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

p35-ds3r besteld.. ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 15:24
CaptainM schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:30:

Zie hieronder:
[afbeelding]

Je voltage van je CPU staat op 1,42Volt. Ik had ook Blauwe schermen en mijn voltage stond op 1,55volt. Dit aangepast naar 1,2v en Q9450 draait nu vlot 3Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:32
Ik wil een P35-DS3L kopen samen met een C2D E8400.
Maar nou las ik hier en daar dat die pas functioneert nadat een bepaalde bios flash is uitgevoerd.

Met welke bios komt dit bordje?
En stel er staat een oudere bios op, kan ik dan wel mn pc in elkaar zetten, windows installeren en dan alsnog de bios flashen?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Qosmic schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:55:
Ik wil een P35-DS3L kopen samen met een C2D E8400.
Maar nou las ik hier en daar dat die pas functioneert nadat een bepaalde bios flash is uitgevoerd.

Met welke bios komt dit bordje?
En stel er staat een oudere bios op, kan ik dan wel mn pc in elkaar zetten, windows installeren en dan alsnog de bios flashen?
Het is maar afwachten welk bios je krijgt de ene winkel heeft namelijk een kleinere voorraad dan de andere winkel dus bij de ene winkel krijg je een nieuwer bios dan de ander.
Bios flashen kun je trouwens beter in dos doen, heb je meer kans dat het gaat werken. ;)
Maar de meeste winkels willen wel een nieuw bios erop flashen of misschien kunnen zij zien welk bios erop zit. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de X48-DQ6 met een Q9450 draaien op 3200 MHz. Multiplier staat op 8.0. In de bios kan ik de multiplier met 0.5 verhogen. Maar daar blijft het dan bij. CPU-Z blijft gewoon multiplier 8.0 aangeven en de corespeed blijft ook gewoon op 3200 MHz staan.
Doe ik iets verkeerd of werkt deze functie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:47:
Ik heb de X48-DQ6 met een Q9450 draaien op 3200 MHz. Multiplier staat op 8.0. In de bios kan ik de multiplier met 0.5 verhogen. Maar daar blijft het dan bij. CPU-Z blijft gewoon multiplier 8.0 aangeven en de corespeed blijft ook gewoon op 3200 MHz staan.
Doe ik iets verkeerd of werkt deze functie niet?
Wat laat het bios zien.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios: CPU Frequency 3.40 GHz (400x8.5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:25:
Bios: CPU Frequency 3.40 GHz (400x8.5)
Lijkt me toch vrij duidelijk CPU-z kan niet omgaan met een halve multiplier dus. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar CPU-z geeft 3200 MHz aan in plaats van 3400 MHz. Dat is toch vreemd… 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:36:
Maar CPU-z geeft 3200 MHz aan in plaats van 3400 MHz. Dat is toch vreemd… 8)7
Tis maar wat je vreemd noemt, FSB is 400MHz, CPU-z denkt multiplier is 8 en 400 keer 8 is 3200MHz ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

-The_Mask- schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:27:
[...]

Lijkt me toch vrij duidelijk CPU-z kan niet omgaan met een halve multiplier dus. ;)
FOUT!

Die halve multi is voor procs die de lock ook op een halve hebben. Het is er NIET voor bedoel om ff een halve boven de lock te doen. Je kan gewoon niet boven de multiplier komen die gelocked staat in je proc. Aka voor een 9450 is dat maximaal 8. Je kan 8+0.5 instellen wat je wilt maar dat gaat niet werken. Wil je 7.5 dan moet je dus 7 instellen plus die halve.

Kijk maar wat je post screen zegt. Je kan 8.5 in de bios instellen wat je wilt maar dat pakt die niet.

[ Voor 8% gewijzigd door William/Ax3 op 18-06-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
William/Ax3 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:40:
[...]

FOUT!

Die halve multi is voor procs die de lock ook op een halve hebben. Het is er NIET voor bedoel om ff een halve boven de lock te doen. Je kan gewoon niet boven de multiplier komen die gelocked staat in je proc. Aka voor een 9450 is dat maximaal 8. Je kan 8+0.5 instellen wat je wilt maar dat gaat niet werken. Wil je 7.5 dan moet je dus 7 instellen plus die halve.

Kijk maar wat je post screen zegt. Je kan 8.5 in de bios instellen wat je wilt maar dat pakt die niet.
Denk dat hij het eerder fout heeft zijn multiplier kan maar tot 8. Ga ik niet controleren ofzo dat die niet tot 8.5 gaat. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
Ik ben bezig met het overclocken van een Q9450 op een Gigabyte X48T-DQ6 mobo. Nu zit ik aan 3,4Ghz op 1,35Vcore. Verder heb ik niets aangepast in bios. Hebben jullie tips om nog hoger te gaan?

Cpu Eist functie => beter uitschakelen? (Waarvoor wordt dit gebruikt? is dit het systeem dat uw frequentie naar beneden schakeld bij idle?)

Zijn er instellingen in M.I.T bios die aangepast moeten worden?
Welke spanningen kunnen aangepast worden en tot waar?

specs
Intel Q9450
Gigabyte X48T-DQ6
OCZ Gold Series 4GB Kit (2x2GB) 1333MHz DDR3
Gigabyte 8800gt
OCZ Vendetta2 Koeler
Enermax 535W voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Elkristo78 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:23:
Ik ben bezig met het overclocken van een Q9450 op een Gigabyte X48T-DQ6 mobo. Nu zit ik aan 3,4Ghz op 1,35Vcore. Verder heb ik niets aangepast in bios. Hebben jullie tips om nog hoger te gaan?
PCI-e wel op 100? Volgens mij doet die mobo dat zelf al maar toch. ;)
FSB:RAM verhouding eerst op 2.0 anders zal je geheugen snel de bottleneck vormen, kan later nog wel gefinetuned worden.
Cpu Eist functie => beter uitschakelen? (Waarvoor wordt dit gebruikt? is dit het systeem dat uw frequentie naar beneden schakeld bij idle?)
Schakeld de multiplier omlaag hoef je niet uit te schakelen als je dit wel doet moet je C1E ook uitzetten anders zal het niet helpen. ;)
Zijn er instellingen in M.I.T bios die aangepast moeten worden?
Welke spanningen kunnen aangepast worden en tot waar?
Je kunt beter CPU voltage van AUTO af halen is namelijk nog al hoog voor zo'n 'kleine' overklok. ;)
Met 1,3 Volt moet je 3,6GHz meestal wel halen, als je niet te veel last hebt van Vdroop/Vdrop.

specs
Intel Q9450
Gigabyte X48T-DQ6
Gigabyte 8800gt
OCZ Vendetta2 Koeler
Enermax 535W voeding
[/quote]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Q6600 @ 3,2GHz. (8x400) floept er bij momenten wel eens uit bij default vcore voltage op mijn GA-P35C-DS3R.

Standaard is de Q6600 Vcore dus 1,200Volt als ik me niet vergis ... nu heb ik hem 2 standjes hoger gezet ... rond de 1,210 ofzo .. kan het effe niet checken.

Voorheen,.. en dat doet ie nu nog,.. switched ie bij idle/load tussen de 2400 en de 3200 Mhz.
tegelijk varieerde de Vcore mee met deze snelheden maar nu na het manueel instellen niet meer.

Hoe kan ik dat weer actief krijgen ... is het aan te raden en vooral ... hoe hoog mag ik gaan met mijn Vcore en welke temperaturen moet ik in de gaten houden om geen schade te hebben.

Mijn Q6600 heeft een G0 stepping en is samen met de gpu en NB water-cooled.
Idle temp ligt momenteel in deze config op zo'n 35gr.
de max.temp op 1 v.d. cores is ong. 42gr. idle en ligt al gauw zo'n 10 graden hoger dan de koelste core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elkristo78 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:23:

Ik draai nu 3.2 GHz op 1.25Vcore. Ik ben nog niet hoger gegaan dan 3.2. Voltage heb handmatig ingesteld. (geen auto) Eist staat nu nog uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
FSB van 440mhz lijkt nu vlot te lukken, straks eens testen op MP 8x.

Wat ik wel vreemd vind bij het opstarten van de pc :

Hij lijkt te starten maar valt terug uit na 4tal seconden, dan herstart hij na een seconde of 2 en krijg ik erna een lange beep en dan het startscherm. Hoe zou dit komen?

En ook de slaapstand wil niet werken. Hij gaat in slaapstand na 25min (ingesteld) en dan als ik wens te herstarten door op keyboard te drukken doet hij dat wel maar schakelt terug uit na 3sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Elkristo78 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:21:
FSB van 440mhz lijkt nu vlot te lukken, straks eens testen op MP 8x.

Hij lijkt te starten maar valt terug uit na 4tal seconden, dan herstart hij na een seconde of 2 en krijg ik erna een lange beep en dan het startscherm. Hoe zou dit komen?

En ook de slaapstand wil niet werken. Hij gaat in slaapstand na 25min (ingesteld) en dan als ik wens te herstarten door op keyboard te drukken doet hij dat wel maar schakelt terug uit na 3sec.
Coldboot probleem het voltage van de Nortbridge verhogen wil wel eens helpen. ;)
MCH bij jouw mobo. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
welk programma kan ik het best gebruiken om de spanning van ram's en Northbridge af te lezen?
Bij PC health in bios vind je dit niet terug

Hoeveel is de standaard spanning van deze componenten? In bios zie je telkens +0,05 / + 0,1volt , maar op welke spanning start je?

[ Voor 51% gewijzigd door Elkristo78 op 21-06-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Elkristo78 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:39:
welk programma kan ik het best gebruiken om de spanning van ram's en Northbridge af te lezen?
Bij PC health in bios vind je dit niet terug

Hoeveel is de standaard spanning van deze componenten? In bios zie je telkens +0,05 / + 0,1volt , maar op welke spanning start je?
Standaard voltage van RAM is 1,8 Volt voor DDR2.
En voor DDR3 1,5 Volt. ;)
NB weet ik niet iets van 1,5 Volt ofzo denk ik. ;)
Uitlezen van voltages kan waarschijnlijk wel met Easytune van Gigabyte zit ook op de CD van mobo.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
die "Clock Driving en Skew Control" optie in het M.I.T. menu, waarvoor wordt dit gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Elkristo78 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:40:
die "Clock Driving en Skew Control" optie in het M.I.T. menu, waarvoor wordt dit gebruikt?
Volgens Google. ;)
Clock Driving and Skew Control allow for adjusting the amplitude of the CPU and northbridge clocks.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

ga-p35-dsr3...
icm 4 gb ram..
*niet* de jmicron controller gebruiken, whatever the cost, heb constant vastlopers en hickups, al mn zooi nu aan de intel controller, en het is weer goed..
[edit:] enneh, ram voltage staat wel ergens, moet je ff kijken, stond bij mij standaard al op 1.9v

[ Voor 21% gewijzigd door AlexanderB op 22-06-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elkristo78 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:21:

Doet de mijne ook soms .... het is alleszins normaal gedrag voor dit mobo ... geen zorgen over maken ;)
De reden waarom is weer iets anders .... het kan zijn dat je wat vcore zal moeten bijgeven ... dat lijkt het voor mij wel te doen.
Misschien is je overclock net iets "te".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 00:09:
[...]

Doet de mijne ook soms .... het is alleszins normaal gedrag voor dit mobo ... geen zorgen over maken ;)
De reden waarom is weer iets anders .... het kan zijn dat je wat vcore zal moeten bijgeven ... dat lijkt het voor mij wel te doen.
Misschien is je overclock net iets "te".
Ik denk dat ik het opgelost heb :

Ga in bios naar advanced features en schakel CPU heist , Cpu C1E en TM2 uit.

De beep bij het opstarten was weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klein en misschien stom vraagje.

Ik heb een nieuw systeem besteld met een GA-EX38-DS4. In de specificaties wordt weergeven dat deze geen onboard videokaart bezit. Het systeem - videokaart krijg ik begin volgende week. Op de videokaart (4870) moet ik waarschijnlijk nog wat langer wachten.

Mijn vraag:
Kan ik nu iets met het systeem zonder videokaart doen? bijvoorbeeld internetten of kan er helemaal geen beeld worden weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 15:58

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:51:
klein en misschien stom vraagje.

Ik heb een nieuw systeem besteld met een GA-EX38-DS4. In de specificaties wordt weergeven dat deze geen onboard videokaart bezit. Het systeem - videokaart krijg ik begin volgende week. Op de videokaart (4870) moet ik waarschijnlijk nog wat langer wachten.

Mijn vraag:
Kan ik nu iets met het systeem zonder videokaart doen? bijvoorbeeld internetten of kan er helemaal geen beeld worden weergeven?
Zonder videokaart heb je geen beeld, dus nee je kunt niets doen tot je je videokaart hebt. Een videokaart zorgt ervoor dat je beeld hebt, dus geen videokaart = geen beeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 27-06-2008 17:55 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht dat het moederbord misschien nog een andere manier van beeldbrengen had.
Maar bedankt voor je antwoord!

maar het was een stomme vraag dus :+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 18:33:
ik dacht dat het moederbord misschien nog een andere manier van beeldbrengen had.
Maar bedankt voor je antwoord!

maar het was een stomme vraag dus :+
Idd een stomme vraag :+ (je zegt het zelf, dus neem het me niet kwalijk :P)

Een computer heeft een videokaart nodig om beeld te kunnen weergeven, dat is dan ofwel een on-board videokaart of een externe videokaart (zoals die Radeon die je in bestelling hebt staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand overclock ervaringen met een Gigabyte x48-DS4 icm Q6600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een GA-X38-DQ6.
Plotseling liep mijn computer vast. Heb deze opnieuw opgestart, het duurde even(leek wel of het via een omweg moest), maar daarna liep hij weer vast en toen wilde de computer niet meer opstarten.
Nu heb ik voortaal geen beeld meer. Dus kan ook niet in de bios komen. Heb andere videokaart geprobeerd maar hielp ook niets.
Als ik er geen videokaart instop of ram geeft het moederbord ook geen piepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:07:
Ik heb hier een GA-X38-DQ6.
Plotseling liep mijn computer vast. Heb deze opnieuw opgestart, het duurde even(leek wel of het via een omweg moest), maar daarna liep hij weer vast en toen wilde de computer niet meer opstarten.
Nu heb ik voortaal geen beeld meer. Dus kan ook niet in de bios komen. Heb andere videokaart geprobeerd maar hielp ook niets.
Als ik er geen videokaart instop of ram geeft het moederbord ook geen piepjes.
Helemaal niet meer opstarten of een continue reboot-loop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 14:26
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:19:
Iemand overclock ervaringen met een Gigabyte x48-DS4 icm Q6600?
Inmiddels wel met een X38-DQ6 en een Q6600. Aangezien een X38 en X48 niet of nauwelijks van elkaar verschillen zal dit niks uitmaken.

Ik heb wel behoorlijk wat problemen gehad om mijn overclock voor elkaar te krijgen. In Windows Vista moest ik de Sleep mode uitschakelen anders wou het systeem bij een minimale overclock al helemaal niet booten. Tevens goed opletten dat je het geheugen op de goede 1:1 instelling zet afhankelijk van je overclock.

Bij mij draait mijn systeem momenteel op 3.0 GHz maar heb nog heel veel ruimte over om verder te klokken. Het gebrek aan tijd houd mij momenteel tegen helaas. Mijn idle temps liggen rond de 33 graden en full load na 8 uur Prime95 zit rond 46.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Wat is het standaard voltage dat een X48T DQ6 aan het DDR3 geheugen geeft? IK zie in de BIOS alleen +0.05V, +0.1V e.d. En ik weet niet eens hoeveel volt het nu krijgt... :o

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
RappieRappie schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:38:
Wat is het standaard voltage dat een X48T DQ6 aan het DDR3 geheugen geeft? IK zie in de BIOS alleen +0.05V, +0.1V e.d. En ik weet niet eens hoeveel volt het nu krijgt... :o
Standaard voltage van DDR3 is 1,5 Volt. Bij de meeste Gigabyte mobo's wordt alleen een halve volt meer erop gezet. Maar volgens mij kun je dit gewoon zien onder het kopje PC health ofzo. ;) Tenminste wel bij mijn P35-DS4. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Laatst online: 16:43

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

RappieRappie schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:38:
1.8V aan DDR2. DDR3 zou ik je echter niet met zekerheid durven zeggen. Maar: volgens standaard specificaties van DDR2 loopt dat op 1,8V. DDR3 loopt volgens standaard specs op 1,5V. Als Gigabyte die lijn aanhoudt, zou je inderdaad verwachten dat DDR3 bus standaard op 1,5V loopt.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-08 09:18
Wildfire schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:48:
[...]

Helemaal niet meer opstarten of een continue reboot-loop?
Ik heb vandaag een Q9450 binnegekregen en op mijn X38-DS5 (bios F6) geinstalleerd. nu krijg ik een rebootloop, ik start de PC op, na 2seconden valt hij weer uit en de pret begint weer opnieuw. Hetzelfde met een andere voeding en ook met alleen voeding/mobo/CPU/Koeler. Ook getest op een niet stroomgeleidende ondergrond.

Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door KiLLaHeRTz op 04-07-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 11:57
Cmos clearen? Dat hielp altijd bij mijn 965P DS4. Had ook erg vaak last van die reboot-loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
SuB-ZeuZ schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:49:
Cmos clearen? Dat hielp altijd bij mijn 965P DS4. Had ook erg vaak last van die reboot-loop.
Werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
[
[...]

Ik heb vandaag een Q9450 binnegekregen en op mijn X38-DS5 (bios F6) geinstalleerd. nu krijg ik een rebootloop, ik start de PC op, na 2seconden valt hij weer uit en de pret begint weer opnieuw. Hetzelfde met een andere voeding en ook met alleen voeding/mobo/CPU/Koeler. Ook getest op een niet stroomgeleidende ondergrond.

Iemand een idee?
Ik heb last van hetzelfde probleem. Kan het zijn dat na een 10tal keer deze cyclus te doorlopen hij zelf z'n cmos wist? Ik heb een raid systeem ingesteld op de ICH9r controller en m'n raid partitie was weg. Ik kon deze ook niet hermaken.

Bij het overclocken lijkt hij stabiel te zijn op 425x8 3,4ghz maar de temperatuur van de core's gaat richting 65à70° bij het stressen, hoe kan ik deze naar beneden krijgen? Vcore 1,325V

specs
Intel Q9450
Gigabyte X48T-DQ6
Gigabyte 8800gt
OCZ Vendetta2 Koeler
Enermax 535W voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

warme lucht gaat wel goed de kast uit ook? koelblok nog eens opnieuw monteren? (want dat zou idd zo'n beetje de beste luchtkoeler moeten zijn die je momenteel kan krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
Elkristo78 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:32:
[...]

Ik heb last van hetzelfde probleem. Kan het zijn dat na een 10tal keer deze cyclus te doorlopen hij zelf z'n cmos wist? Ik heb een raid systeem ingesteld op de ICH9r controller en m'n raid partitie was weg. Ik kon deze ook niet hermaken.

Bij het overclocken lijkt hij stabiel te zijn op 425x8 4,4ghz maar de temperatuur van de core's gaat richting 65à70° bij het stressen, hoe kan ik deze naar beneden krijgen? Vcore 1,325V

specs
Intel Q9450
Gigabyte X48T-DQ6
Gigabyte 8800gt
OCZ Vendetta2 Koeler
Enermax 535W voeding
Ik krijg dus geen beeld, ik RMA hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentc
  • Laatst online: 25-06 13:22
Ik heb gisteren volgend systeem gekocht:

1
HD4870 (ATI Radeon HD4870) € 239,-€ 239,-
3
SpinPoint F1 (750 GB) € 75,-€ 225,-
1
Mugen SCINF-1000 (478, 754, 775, 939, 940, AM2) € 45,-€ 45,-
1
Core™ 2 Quad Q9450 (4x 2666 MHz) € 259,-€ 259,-
1
4GB 1066-666 Reap (4096 MB)
1
X48-DQ6 (Intel® X48)

Ik heb deze vandaag in elkaar gezet met nog wat onderdelen uit mijn oude systeem (dvd brander, floppydrive, kast, voeding)

Na het uitpakken van het moederbord, was, aan het ontbreken van stickers en nog wat dingen, te zien dat het moederbord al was gebruikt. Hierover heb ik gebeld met Alternate en besproken dat ik zou kijken of ik de pc (met dit moederbord) aan de praat zou kunnen krijgen, en zo niet dat ik het moederbord dan kon omruilen.

Nu krijg ik na het aanzetten van de pc de foutmelding `Backup bios checksum error´ dan vervolgens ´bios image recovering´ en vervolgens reboot het systeem uit zichzelf. In het beeldscherm wordt wel aangegeven press del for bios en dergelijke maar dit werkt niet. Na de reboot krijg ik weer de zelfde foutmelingen en blijft de pc rebooten en de zelfde meldingen geven.

Ik heb al een jumper over de clr cmos gezet en de pc vervolgens 10 minuten oid uit laten staan, maar dit heeft helaas niet geholpen.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Kan dit komen door iets wat ik zelf heb fout gedaan? Of kan dit alleen maar veroorzaakt zijn door de vorige eigenaar door verkeerd flashen of verkeerde bios instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel dit is hier een bios die kapot is geweest, en die zichzelf terug wil herstellen door vanaf de 2de bios (dual bios functie) te backuppen. Maar blijkbaar loopt dat mis volgens u. Wat valt hier aan te doen: geen werkende bios----> geen werkende computer namelijk.
Maar als ik mijn mening mag geven zou ik het nooooit accepteren dat een online winkel een opengedaan product aan een klant geeft terwijl hij een nieuw heeft gekocht. Ik zou het gewoon terugsturen en een nieuw claimen. Maar ik heb nog zulke verhalen gehoord en ik vindt dat dit echt niet meer kan.

Als je toch nog alles wilt doen om toch dit moederbord te herstellen dan kan je de bios hotflashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daroy schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:41:
[...]

Inmiddels wel met een X38-DQ6 en een Q6600. Aangezien een X38 en X48 niet of nauwelijks van elkaar verschillen zal dit niks uitmaken.

Ik heb wel behoorlijk wat problemen gehad om mijn overclock voor elkaar te krijgen. In Windows Vista moest ik de Sleep mode uitschakelen anders wou het systeem bij een minimale overclock al helemaal niet booten. Tevens goed opletten dat je het geheugen op de goede 1:1 instelling zet afhankelijk van je overclock.

Bij mij draait mijn systeem momenteel op 3.0 GHz maar heb nog heel veel ruimte over om verder te klokken. Het gebrek aan tijd houd mij momenteel tegen helaas. Mijn idle temps liggen rond de 33 graden en full load na 8 uur Prime95 zit rond 46.
v.core @ 3Ghz? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
als je uw Vcore omhoog doet om hoger te klokken, gaan je temps dan ook sneller omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Elkristo78 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 08:46:
als je uw Vcore omhoog doet om hoger te klokken, gaan je temps dan ook sneller omhoog?
Ja.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
Zou dus moeten zorgen dat Vcore (nu 1,325V voor 3,4ghz) omlaag gaat maar dan wordt hij onstabiel. Krijg ik blauwe schermen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Elkristo78 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:27:
Zou dus moeten zorgen dat Vcore (nu 1,325V voor 3,4ghz) omlaag gaat maar dan wordt hij onstabiel. Krijg ik blauwe schermen enzo.
Als ie te warm wordt wel ja. Als ie instabiel wordt bij een lager voltage en te warm wordt bij het hoge voltage, zit er niets anders op dan je clock te verlagen. Of betere koeling natuurlijk.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
vincentc schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 22:39:
Ik heb gisteren volgend systeem gekocht:

HD4870 (ATI Radeon HD4870) € 239,-€ 239,-
SpinPoint F1 (750 GB) € 75,-€ 225,-
Mugen SCINF-1000 (478, 754, 775, 939, 940, AM2) € 45,-€ 45,-
Core 2 Quad Q9450 (4x 2666 MHz) € 259,-€ 259,-
4GB 1066-666 Reap (4096 MB)
X48-DQ6 (Intel® X48)

Na het uitpakken van het moederbord, was, aan het ontbreken van stickers en nog wat dingen, te zien dat het moederbord al was gebruikt. Hierover heb ik gebeld met Alternate en besproken dat ik zou kijken of ik de pc (met dit moederbord) aan de praat zou kunnen krijgen, en zo niet dat ik het moederbord dan kon omruilen.

Nu krijg ik na het aanzetten van de pc de foutmelding `Backup bios checksum error´ dan vervolgens ´bios image recovering´ en vervolgens reboot het systeem uit zichzelf. In het beeldscherm wordt wel aangegeven press del for bios en dergelijke maar dit werkt niet. Na de reboot krijg ik weer de zelfde foutmelingen en blijft de pc rebooten en de zelfde meldingen geven.

Ik heb al een jumper over de clr cmos gezet en de pc vervolgens 10 minuten oid uit laten staan, maar dit heeft helaas niet geholpen.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Kan dit komen door iets wat ik zelf heb fout gedaan? Of kan dit alleen maar veroorzaakt zijn door de vorige eigenaar door verkeerd flashen of verkeerde bios instellingen?
Toevallig is de DQ6 variant van Gigabyte de enige variant die ook een bios recovery van CD kan doen, zie http://www.gigabyte.com.t...es_quad_bios_work_dq6.htm.

Waarschijnlijk staat in je manual wel een gedetailleerde how-to. Ik zou eens proberen of dit werkt. Mocht dit werken zou ik nog steeds even met Alternate overleggen wat voor vergoeding hier tegenover staat. Ze leveren je een gebruikt, niet werkend product dat je vervolgens zelf moet repareren, dit gaat natuurlijk niet voor dezelfde prijs als een nieuw, werkend product.
Elkristo78 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:32:
[...]

Bij het overclocken lijkt hij stabiel te zijn op 425x8 4,4ghz maar de temperatuur van de core's gaat richting 65à70° bij het stressen, hoe kan ik deze naar beneden krijgen? Vcore 1,325V
Dat is een flinke overclock, dus het is logisch dat je temperatuur wat hoog wordt. Wat zijn je temps op stock? Je Vcore is niet bepaald hoog, dus daar zou ik me niet zo snel druk over maken. Misschien je koeler eens opnieuw bevestigen met nieuwe koelpasta? Hoe is de airflow in je systeem? Je hebt wel een goede CPU koeler, maar als de warme lucht niet afgevoerd wordt schiet dat nog niet op.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:45
Wat is nu eigenlijk het precieze verschil tussen een X48/X38 en een P45 behalve de pci-express die bij de P45 2x 8 ipv 2x 16 is?

http://www.gigabyte.com.t...?ProductID=2754,2810,2840

Is de P45 een klein broertje van de X48?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Binnetie schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:24:
Wat is nu eigenlijk het precieze verschil tussen een X48/X38 en een P45 behalve de pci-express die bij de P45 2x 8 ipv 2x 16 is?

http://www.gigabyte.com.t...?ProductID=2754,2810,2840

Is de P45 een klein broertje van de X48?
De P45 is inderdaad de "goedkopere" versie van de X48. Vergelijk het met een 8600GT en een 8800GTX. Zelfde familie, andere klasse.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubris
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

hubris

X-Life Crew

Ik ben aan het zoeken naar het verschil tussen de
GA-X48-DS4 en GA-X48-DQ6
Want behalve een stevig prijsverschil kan ik hier niet echt veel over vinden...
of zoek ik niet goed genoeg?

Wat zijn de belangrijkste verschillen? (ik wil gaan draaien in 4850 CF setup met E8400/E8500)

X-Life crew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Zet ze even naast elkaar op de Gigabyte site, dan zou de je verschillen zo moeten zien.

Ik heb nu een GA-X38-DS4, draait fijn, stabiel, al vind ik m'n hardeschijf wat langzaam.
Daar moet ik nog eens naar kijken.

Mijn GA-X38-DS4 heeft Express Recovery, mooi dacht ik kan eindelijk eens makkelijk een image van m'n installatie maken. Ik heb op m'n 160 GB schijf 3 partities gemaakt.
Een C partitie van 40 GB, een Data partie van 40GB en een lege partitie om later eventueel Vista op te kunnen zetten. Dus ik heb nog een stuk over wat net iets groter is dan m'n C partitie. Toen ik van het weekend aan de slag ging Express Recovery tool, liep ie te zeuren dat er niet genoeg ruimte is. De ruimte die over is is iets groter dan de 40GB van m'n C schijf maar schijnbaar nog niet genoeg. Moet ik nog meer vrijhouden? 80 GB (C + D)? OF is de 10 ~ 20 MB dat ie groter is niet genoeg?

Hoe zijn de ervaringen eigenlijk met die Express Recovery tool?
Goed, of is het iets wat je maar beter links kan laten liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet er niets va

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel:

Ik moet er niets van weten. Ik gebruik acronis true image. Ik vindt dit gewoon gemakkelijk. En die gigabyte tool vindt ik zeer moeilijk in gebruik. Maar ik ga toch eventjes proberen er gebruik van te maken en wat mijn ervaring dan zal zijn zal ik wel eventjes posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentc
Ik heb net mijn nieuwe pc in elkaar gezet met een X48-DQ6 moederbord. Ik wil hierbij gebruik maken van de onboard geluidskaart, alleen komt er geen geluid uit de boxen en de oordopjes.

Alles lijkt goed geinstalleerd. Geen uitroeptekens bij apparaatbeheer. Alle drivers vanaf de cd geinstalleerd. Als ik de plug van de box in de pc steek start er ook een pop up van realtek HD audio manager.

Heeft er iemand enig idee waarom ik geen geluid krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een Gigabyte bordje. Was wel effe bezig met zoeken voor ik de oplossing vond. In de Realtek Audio Manager (oranje speakertje in je systray) moet je "Disable front jack detection" aanvinken. Dat vind je als je in de "Audio I/O" tab op dat tooltje klikt rechts van het woord "Analog".

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentc
he bedankt. Ik heb nu geluid. Nog niet uit elke uitgang, maar beter iets dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vDroop op een X38-DS4 is deze meer of minder dan op de P5E (gemiddeld gezien, variëerd natuurlijk)

En levert dit veel verschil bij een overklok van Q9450 van 2,66GHz naar 3,2GHz of misschien zelfs 4GHz?
(die laatste is niet zo van belang, toch vrij extreem volgens mij)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
vincentc schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:13:
he bedankt. Ik heb nu geluid. Nog niet uit elke uitgang, maar beter iets dan niets.
Ik ben nog wel benieuwd of je nou je dat ene moederbord aan de praat hebt gekregen, of een nieuwe hebt gekregen. :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:55:
vDroop op een X38-DS4 is deze meer of minder dan op de P5E (gemiddeld gezien, variëerd natuurlijk)

En levert dit veel verschil bij een overklok van Q9450 van 2,66GHz naar 3,2GHz of misschien zelfs 4GHz?
(die laatste is niet zo van belang, toch vrij extreem volgens mij)
Wel mijn ex38-ds4 heeft geen al te hoge vdroop. En als ik mijn q9450 wil overclocken naar 3.2ghz dan zet ik die op 1.24375V. Met een kleine drop. Ik ga eventjes kijken hoeveel die drop nu inhoudt. Eventjes geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij de stock snelheid en als ik de cpu voltage instel op: 1.09375 V
Dan heb ik een drop van 0.02175V bij Idle
En een drop van 0.03775V bij Stress

Bij mijn overclock van 3.2ghz dus cpu voltage op 1.24375 V
Dan heb ik een drop van 0.01175V bij Idle
En bij stress een drop van 0.02775V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentc
Depep schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 10:07:
[...]

Ik ben nog wel benieuwd of je nou je dat ene moederbord aan de praat hebt gekregen, of een nieuwe hebt gekregen. :)
Ik heb een nieuwe gekregen. En na twee keer een gebruikte meegekregen te hebben, zeer goed gecontroleerd dat dit wel een nieuwe was. En het was deze keer duidelijk een nieuwe.

Er stond trouwens ook een meisje naast me die een laptop kwam terugbrengen die ook al gebruikt bleek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vincentc schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:09:
[...]

Ik heb een nieuwe gekregen. En na twee keer een gebruikte meegekregen te hebben, zeer goed gecontroleerd dat dit wel een nieuwe was. En het was deze keer duidelijk een nieuwe.

Er stond trouwens ook een meisje naast me die een laptop kwam terugbrengen die ook al gebruikt bleek te zijn.
Goed dat je dit meldt. Heb je ook al een shopsurvey ingevuld?
Het is uiteraard belangrijk dat mensen vooraf op hun hoede kunnen zijn.
Er zijn steeds meer online winkels die dergelijke zercom-praktijken proberen aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentc
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 08:58:
[...]

Goed dat je dit meldt. Heb je ook al een shopsurvey ingevuld?
Het is uiteraard belangrijk dat mensen vooraf op hun hoede kunnen zijn.
Er zijn steeds meer online winkels die dergelijke zercom-praktijken proberen aan te gaan.
Net gedaan.

Ik raad het overigens niet af om bij Alternate spullen te kopen, alleen controleer wel goed je spullen voor zover mogelijk. Zeker moederborden, want deze zijn in tegenstelling tot de meeste producten niet verzegeld.

En om even on topic te blijven.

Mijn X48 DQ6 en overige spullen draaien als een zonnetje. Met uitzondering van 1 BSOD vanmiddag na het inpluggen van een USB stick. Maar dit heeft zich gelukkig niet meer voor gedaan.

1 ding vraag ik mij alleen af. Op het moederbord zit een rij lampjes van groen oranje naar rood. Deze geven aan hoe zeer je processor belast wordt. Ik heb deze alleen nog maar of met alle lampjes aan zien staan (bij het aanzetten van de pc een paar seconden) of helemaal uit zien staan. Dus niks er tussen in.

Zojuist nog even getest, BattleField 2 op de achtergrond gedraaid, Full HD filmpje in windows media player en tegelijk 1 in media center gedraaid. Prestaties van de cpu's in taakbeheer bekeken en die laten duidelijk activiteit zien, maar lampjes doen niets.

[ Voor 59% gewijzigd door vincentc op 09-07-2008 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

vincentc schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:17:
1 ding vraag ik mij alleen af. Op het moederbord zit een rij lampjes van groen oranje naar rood. Deze geven aan hoe zeer je processor belast wordt. Ik heb deze alleen nog maar of met alle lampjes aan zien staan (bij het aanzetten van de pc een paar seconden) of helemaal uit zien staan. Dus niks er tussen in.

Zojuist nog even getest, BattleField 2 op de achtergrond gedraaid, Full HD filmpje in windows media player en tegelijk 1 in media center gedraaid. Prestaties van de cpu's in taakbeheer bekeken en die laten duidelijk activiteit zien, maar lampjes doen niets.
Je moet natuurlijk wel de software installeren die je cpu-snelheid en -spanning aanpast. Volgens mij moet je tevens nog een bios-optie aanzetten. Zie ook de handleiding.

[ Voor 22% gewijzigd door Bart ® op 10-07-2008 07:31 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merovingian schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 07:31:
[...]

Je moet natuurlijk wel de software installeren die je cpu-snelheid en -spanning aanpast. Volgens mij moet je tevens nog een bios-optie aanzetten. Zie ook de handleiding.
Ja, je moet Gigabytes Dynamic Energy Saving Utility installeren..
Volgens mij zet het moederbord de multiplier automatisch op 6x (ipv 9x) als het systeem idle is.. Maar als je DES installeert dan gaat het verbruik nog wat meer omlaag.. Met DES aan duurt superpi wel een klein beetje langer.. Maar ik heb er geen last van ofzo als het aan is.

Trouwens, ik heb een Zalman 8700Cu LED (met een EX38-DS4) cooler en deze past net. Maar ik kan 1 van mijn geheugenbankjes niet meer gebruiken... Dus ik kan niet dual-channel draaien als ik wil upgraden..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentc
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:17:
[...]

Ja, je moet Gigabytes Dynamic Energy Saving Utility installeren..
Volgens mij zet het moederbord de multiplier automatisch op 6x (ipv 9x) als het systeem idle is.. Maar als je DES installeert dan gaat het verbruik nog wat meer omlaag.. Met DES aan duurt superpi wel een klein beetje langer.. Maar ik heb er geen last van ofzo als het aan is.

Trouwens, ik heb een Zalman 8700Cu LED (met een EX38-DS4) cooler en deze past net. Maar ik kan 1 van mijn geheugenbankjes niet meer gebruiken... Dus ik kan niet dual-channel draaien als ik wil upgraden..
De lampjes doen het idd wel als ik deze applicatie draai.

Ik heb het zelfde probleem, ik kan geheugen bankje 1 niet gebruiken door mijn scinf 1000 cpu cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentc
Heb net nieuwe boxjes gekocht Logitech S220 (simpel 2.1 speaker setje) alleen krijg ik geen geluid uit de subwoofer.

Heeft iemand een idee hoe ik deze aan de praat krijg, ik gebruik de onboard geluidskaart van mijn X48 DQ6 moederbord? Ik zie in Realtek HD audio manager ook geen mogelijkheid voor 2.1 luidsprekers. Alleen stereo, Quad, 5.1 en 7.1.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste