Gigabyte P35/X38/X48 problemen & ervaringen - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 21:49

Mickroz

Mickroz#2491

wat is het grote verschil qua prestaties tussen de X48 en de X38 eigenlijk? zit er aan te denken om een GA-X38-DS5 of een GA-X48-DQ6 te kopen met een E8400 of een Q6600 erop.

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb zelf een GA-P35-DS3R en hij werkt prima, alles behalve de usb. Mijn externe harde schijf zit continu te connecten en disconnecten, mijn front aansluitingen werken de ene keer helemaal niet, de andere keer gewoon 2.0 en de andere keer weer 1.0 op lage snelheid. Verder flipt mijn toetsenbord soms en blijft hij dezelfde knop drukken en het stopt pas als ik die knop stop. Mijn mp3 speler reageert soms ook helemaal niet op bepaalde poorten terwijl ze op een ander moment wel weer werken. Allemaal heel raar. Nu kan ik niet verbinden naar mijn sony ericsson telefoon en werkt de verbinding de ene keer niet en de ander keer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Weet iemand of de koelblokken op de GA-X38T-DQ6 makkelijk te verwijderen zijn ivm waterkoeling? Ik zie dat de north- en southbridge gekoeld worden maar naast de socket zie ik nog iets zitten wat door hetzelfde passive element gekoeld wordt. Kan iemand mij vertellen wat hieronder zit? Zijn dit de mosfets? Heeft iemand dit moederbord gebruik voor waterkoeling?

[ Voor 3% gewijzigd door Techno Overlord op 29-04-2008 19:40 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:13
Heeft iemand al ervaring met 2GB modules DDR3 1066 of DDR3 1333 in een P35C moederbord. Ik kom namelijk binnenkort in het bezit van 2x 2GB DDR3 1333. Volgens de specs van Gigabyte ondersteund het bord tot 4GB DDR3, echter is in de QVL geen DDR3 module met 2GB te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgkt
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-05-2024
ik heb net mijn X48-DQ6 binnen en probeer 4 x samsung 750 GB in RAID 10 te zetten. Zowel de startschijf (WD raptor 36 GB) als de 4 samsungs worden in apparaatbeheer gezien, maar niet in de verkenner. Ik heb de juiste (?) settings in de BIOS gedaan (bij 'Integrated Peripherals' onder 'SATA RAID/AHCI MODE' 'RAID' ingesteld en bij 'Onboard STA/IDE Ctrl Mode' ook 'RAID' ingesteld). Tijdens opstarten werden de nodige drivers geinstallaeerd, maar ook de "gigabyte raid configurator" ziet de samsungs niet.
Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

heb je het wel geformatteerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

jgkt schreef op woensdag 30 april 2008 @ 00:10:
ik heb net mijn X48-DQ6 binnen en probeer 4 x samsung 750 GB in RAID 10 te zetten. Zowel de startschijf (WD raptor 36 GB) als de 4 samsungs worden in apparaatbeheer gezien, maar niet in de verkenner. Ik heb de juiste (?) settings in de BIOS gedaan (bij 'Integrated Peripherals' onder 'SATA RAID/AHCI MODE' 'RAID' ingesteld en bij 'Onboard STA/IDE Ctrl Mode' ook 'RAID' ingesteld). Tijdens opstarten werden de nodige drivers geinstallaeerd, maar ook de "gigabyte raid configurator" ziet de samsungs niet.
Wie kan me helpen?
Tis misschien wel handig als je overige info geeft zoals je OS en overige hardware configuratie... |:(

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
William/Ax3 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:09:
Ik heb sins gisteren een GigaByte GA-X48-DQ6 in mijn bezit. Hier zit een Scythe Infinity heatsink op (kreng krijg je er niet lekker op met die pins dus ga eerders denk ik maar zelf een mount system erop zetten in plaats van die rot platic pinnetjes).

En nu ben ik eigenlijk benieuwd of de setup gaat passen met een Corsair TWIN2X4096-8500C5DF Dominator geheugen setje. Dat de fan die erbij zit niet gaat passen dat mag duidelijk zijn. Maar goed ben dus iegenlijk benieuwd of er hier iemand is met een x38/x48 bordje met zowel corshair geheugen met die koelingfins erop en alsmede ook een scythe infinity heatsink erop heeft.
Ben je hier inmiddels uit? Ik zit namelijk ook hetzelfde geheugen te overwegen (met name omdat de crucial ballistix NIET meer officieel X38/X48 compatible zijn) met een OCZ vendetta cooler, en die is ook aardig groot ;)
Is de Fan noodzakelijk voor de dominators om goed te werken? Of is het puur om maximale koeling te verkrijgen?

--edit ik ben e.e.a. aan het uitzoeken geweest en kwam op toms hardware een artikel tegen waar ze een aantal x48 mobos vergelijken. Nu las ik daar dat bijna alle x48 mobo's (de x38's ook in de regel) een groot verschil hebben in geheugensnelheden als je 2 óf 4 reepjes gebruikt.
artikel hier
Is dit probleem hier bekend? Zoals ik hierboven schreef wil ik evt. een gigabyte bord met de corsair dominators uitrusten, deze worden als 1gb reepjes geleverd en dan benut ik dus alle 4 de banks.

Het kan natuurlijk zijn dat e.e.a. opgelost is met bios updates e.d., maar ik heb over dit euvel op tweakers nog niets gelezen.

Ik moet zeggen dat ik niet zeker weet óf dit wel een groot probleem is. Wellicht is het alleen meetbaar en niet merkbaar ;)

[ Voor 31% gewijzigd door marko77 op 30-04-2008 19:52 ]

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info:
Ik heb het mobo: gigabyte ex38 ds4 als er vragen hier omtrent zijn, vraag maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgkt
CaptainM schreef op woensdag 30 april 2008 @ 09:58:
[...]

Tis misschien wel handig als je overige info geeft zoals je OS en overige hardware configuratie... |:(
newbie hè.... 8)7
komtie:
GigaByte GA-X48-DQ6, Core2duo (in afwachting vd Q9450), 4GB ocz 1100, 1 x WD raptor 36 GB als startschijf, 4 X Samsung 750 GB als opslag (wil ik dus in RAID10 zetten), Sapphire HD3870 Silent 512 MB, Antec P182 met Truepower Trio 650 watt.
Ik draai met Vista Home Premium SP1 in de NL versie. Zoals gezegd heb ik hem nog maar net en dus zou de installatie 'schoon' moeten zijn.
Wil je nog meer weten? dan hoor ik het graag!

bedankt, Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht, net twee weken m'n X38-DS5 terug van RMA. Hij was opgestuurd omdat hij @ random crashes gaf, en op een gegeven moment blijkbaar helemaal geen BIOS meer had en in een reboot lus bleef hangen. Vijf weken zonder moederbord en dus zonder PC gezeten.

Nu heb ik hem dus terug, en de afgelopen twee weken alleen maar weer gezeik gehad. PC vers geïnstalleerd, kan uren lang lekker zitten gamen, en als hij dan 10 minuutjes staat de idlen na het gamen zit de PC helemaal vast, bevroren. Tevens krijg ik leuke blue screens als ik daarna reboot, meerdere malen BIOS Recovery etc etc. En ondertussen boot hij helemaal niet meer, enkel nog maar aan, uit, aan, uit.

Ik hoop echt dat ik gewoon een slecht exemplaar heb :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Gewoon een nieuwe claimen en als dat niet gaat, dan nog maar een keer opnieuw als RMA. Inderdaad erg kut als je zoiets gebeurd. Weet je overigens zeker dat er geen andere hardware is die deze fouten/crashes (gedeeltelijk) veroorzaakt?

Ik heb zojuist de bevestiging gekregen dat mijn Gigabyte GA-X48T-DQ6 de deur bij komplett uit is. Hopelijk heb ik niet de pech die jij met je bord hebt. :/

[ Voor 25% gewijzigd door Techno Overlord op 03-05-2008 01:39 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Niet online
jgkt schreef op woensdag 30 april 2008 @ 00:10:
Wie kan me helpen?
1. Sluit alle schijven aan op de ICH9R controller, niet de jmicron
2. Maak ook daadwerkelijk een volume aan !!!! Als het goed is worden de vier schijven dan niet meer afzonderlijk in windows gezien, maar wordt slechts één volume/schijf gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

jgkt schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:45:
[...]

newbie hè.... 8)7
komtie:
GigaByte GA-X48-DQ6, Core2duo (in afwachting vd Q9450), 4GB ocz 1100, 1 x WD raptor 36 GB als startschijf, 4 X Samsung 750 GB als opslag (wil ik dus in RAID10 zetten), Sapphire HD3870 Silent 512 MB, Antec P182 met Truepower Trio 650 watt.
Ik draai met Vista Home Premium SP1 in de NL versie. Zoals gezegd heb ik hem nog maar net en dus zou de installatie 'schoon' moeten zijn.
Wil je nog meer weten? dan hoor ik het graag!

bedankt, Hans
Ik weet niet hoe dat precies zit bij Gigabyte maar bij Promise moet je eerst in de bios van de raid controller een array aanmaken. Is dat bij Gigabyte anders dan?

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptainM schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 01:36:
Gewoon een nieuwe claimen en als dat niet gaat, dan nog maar een keer opnieuw als RMA. Inderdaad erg kut als je zoiets gebeurd. Weet je overigens zeker dat er geen andere hardware is die deze fouten/crashes (gedeeltelijk) veroorzaakt?
Ik heb alle afzonderlijke onderdelen getest in een andere PC, inclusief moederbord. Alles werkte prima, totdat ik het moederbord in die andere PC probeerde. Dus ik denk dat ik er vanuit kan gaan dat het echt het moederbord is.

Ik ga zometeen in ieder geval even naar de webshop om een nieuwe te claimen, ze zitten hier toch in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgkt
Nutral schreef op woensdag 30 april 2008 @ 01:53:
heb je het wel geformatteerd ?
Sorry dat het even stil heeft gelegen.
Inderdaad, dat was de crux. Ik meen in het verleden in XP ongeformatteerde wel in de verkenner te hbebben gezien, in Vista is dat blijkbaar niet zo. In ieder geval bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Dat klopt dat je ze wel in XP ziet, zodra je er dan op klikt wordt er direct gevraagd of je m als nog wilt formatteren. Ik dacht dat je deze basis stap wel ondernomen had... :X

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige week dinsdag heb ik mijn nieuwe systeem draaien maar ik heb toch een paar problemen met mijn GigaByte Moederbord.

1) Mijn CPU (Intel Xeon Quad-Core X3360 2,83Ghz, gelijk aan de Q9550) wordt door de BIOS prima herkent en ondersteunt alleen hij zet de multiplier op 8 i.p.v. op 8,5. Zo draait mijn X3360 (Q9550) nu dus eigenlijk als een X3350 (Q9450) wat natuurlijk niet de bedoeling is. De CPU support list op Giga-byte.com geeft gewoon aan dat het zou moeten werken met mijn huidige BIOS (F5). Toch kan ik de multiplier niet ingesteld krijgen op 8,5. Hoe dit op te lossen? (Speedstep a.k.a. EIST staat uit)

2) Verder heb ik evenals vele ook het welbekende rebootloop probleem als het moederbord 'ontwaakt' uit standby mode (S3)... Daar is volgens mij nog geen oplossing voor gevonden of wel?

Setup:
CPU: Intel Xeon X3360
GPU: GeForce 9800GX2
PSU: Cooler Master M850W
MOBO: GigaByte X48-DS5
Geheugen: Corsair TWIN2X 4096MB 800 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 22:57:
Sinds vorige week dinsdag heb ik mijn nieuwe systeem draaien maar ik heb toch een paar problemen met mijn GigaByte Moederbord.

1) Mijn CPU (Intel Xeon Quad-Core X3360 2,83Ghz, gelijk aan de Q9550) wordt door de BIOS prima herkent en ondersteunt alleen hij zet de multiplier op 8 i.p.v. op 8,5. Zo draait mijn X3360 (Q9550) nu dus eigenlijk als een X3350 (Q9450) wat natuurlijk niet de bedoeling is. De CPU support list op Giga-byte.com geeft gewoon aan dat het zou moeten werken met mijn huidige BIOS (F5). Toch kan ik de multiplier niet ingesteld krijgen op 8,5. Hoe dit op te lossen? (Speedstep a.k.a. EIST staat uit)

2) Verder heb ik evenals vele ook het welbekende rebootloop probleem als het moederbord 'ontwaakt' uit standby mode (S3)... Daar is volgens mij nog geen oplossing voor gevonden of wel?

Setup:
CPU: Intel Xeon X3360
GPU: GeForce 9800GX2
PSU: Cooler Master M850W
MOBO: GigaByte X48-DS5
Geheugen: Corsair TWIN2X 4096MB 800 Mhz
Als het goed is staat onder de gewone multiplier optie nog een optie waar je de 0,5 mulitplier kan activeren. Dat had ik ik in iedergeval bij mijn P35C-DS3R waar ik ook een Xeon X3360 op heb gehad.
Wel grappig we hebben exact hetzelfde systeem alleen ik heb een ander bord ;) Ik had een Xeon maar heb die weer verkocht :>

[ Voor 4% gewijzigd door Zenix op 09-05-2008 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0dka
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-07-2021
Wat zijn de ervaringen van de vdroop mod op de DS3R hier op tweakers? Ik bedoel dan met name gesoldeerd, en niet met potlood o.i.d.

Het is mij bekend dat de droop een functie heeft, het is een feature. Maar op dit bord loopt het de spuigaten uit.

Mijn Q6600 doet 3.8Ghz op 1.4v, maar daarvoor moet ik dus wel 1.52v instellen in BIOS.

[ Voor 6% gewijzigd door v0dka op 09-05-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Bedoel je deze? Volgens de reactie op XS wert het uitstekend en je kan hem blijkbaar met een potloodje doen ;)Afbeeldingslocatie: http://img119.imageshack.us/img119/1913/yeepahk1vw2.jpg
De twee puntjes van de resistor verbinden met soldeerspul/silverlijm/potlood

[ Voor 24% gewijzigd door Bitage op 09-05-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0dka
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-07-2021
Die bedoel ik inderdaad. Heb je hem uitgevoerd?

De reden dat ik het vraag is dat op XS er ook wel over geklaagd wordt.

Met potlood werkt, maar in elk geval niet zo goed als met een 'goede' verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Heb zelf geen DS3R, maar misschien is solderen een optie? Is dan natuurlijk wel permanent, maar dan heb je wel een goede verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 22:00
Is er al iemand die weet hoe de spanning van de interne USB bus af te halen is bij de ex38dq6? Mijn cardreader blijft nu aan als de pc uitstaat.

Bij mijn asus p4c800 kan dat met een jumpertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Niet online
Is dat niet alleen een statuslampje, zoals bij je netwerkkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zenix schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 02:03:
[...]

Als het goed is staat onder de gewone multiplier optie nog een optie waar je de 0,5 mulitplier kan activeren. Dat had ik ik in iedergeval bij mijn P35C-DS3R waar ik ook een Xeon X3360 op heb gehad.
Wel grappig we hebben exact hetzelfde systeem alleen ik heb een ander bord ;) Ik had een Xeon maar heb die weer verkocht :>
Bedankt voor de tip! Het heeft gewerkt, wel dom dat ik het zelf niet zag. Maar ik was er van overtuigd dat ik op de een of andere manier de multiplier zelf op 8,5 moest kunnen krijgen...

Mag ik trouwens vragen waarom je de X3360 (Q9550) hebt verkocht, de Q6600 is dan toch een stapje terug (al overclocked de Q6600 wel heerlijk)...\

De X3360 ga ik deze zomer ook maar eens lekker overclocken, ben benieuwd....

Heeft niemand een oplossing voor het stand-by probleem?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 22:00
MuisM4t schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 18:03:
Is dat niet alleen een statuslampje, zoals bij je netwerkkaart?
Geen idee, maar normaal zou de bus spanningsloos moeten zijn...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 22:31:
[...]

Bedankt voor de tip! Het heeft gewerkt, wel dom dat ik het zelf niet zag. Maar ik was er van overtuigd dat ik op de een of andere manier de multiplier zelf op 8,5 moest kunnen krijgen...

Mag ik trouwens vragen waarom je de X3360 (Q9550) hebt verkocht, de Q6600 is dan toch een stapje terug (al overclocked de Q6600 wel heerlijk)...\

De X3360 ga ik deze zomer ook maar eens lekker overclocken, ben benieuwd....

Heeft niemand een oplossing voor het stand-by probleem?
Mijn Q6600 klokte verder over dan de Xeon X3360 en ik kon hem voor goeie prijs verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De X3360 moet de 3,6 Ghz toch wel kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 08:11
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:39:
Ter info:
Hoe heb je de voltage van je geheugen gezet (wat voor geheugen heb je)
Bij mij loopt hij vast.
ik heb OCZ geheugen en een 3450 Ati videokaart

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Kan iemand mij vertellen welke cpu cooler het best te gebruiken is met de GA-X48T-DQ6? Ik wil voorkomen dat de overige 2 geheugenbanken niet gebruikt kunnen worden doordat de cpu cooler in de weg zit. De Scythe Infinity van de BBG, is dit een goede keuze of raadt iemand een andere betere oplossing aan?

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 11:46:
De X3360 moet de 3,6 Ghz toch wel kunnen halen?
Dat deed hij wel, maar mijn Q6600 ook. Dus dan is het kiezen een Q6600 verkopen voor 130 euro of een X3360 verkopen voor 300 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptainM schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:39:
Kan iemand mij vertellen welke cpu cooler het best te gebruiken is met de GA-X48T-DQ6? Ik wil voorkomen dat de overige 2 geheugenbanken niet gebruikt kunnen worden doordat de cpu cooler in de weg zit. De Scythe Infinity van de BBG, is dit een goede keuze of raadt iemand een andere betere oplossing aan?
Ik gebruik de Zalman CNPS 9700LED i.c.m. de X48-DS5 van GigaByte. Aangezien de koelconstructie op de DQ6 en DS5 identiek zijn zou de 9700 ook voor jou moeten werken.

Zelf ben ik erg tevreden over deze koeler, zowel qua koeling als qua geluidsproductie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Heb je daarvoor de backplate van de passieve koeling van het moederbord moeten verwijderen? Ik zie op de site van Zalman dat ie alleen core 2 duo processors op alle snelheden ondersteund. Hij moet dus een core 2 quad Q9450 gaan koelen. Is ie daarvoor sterk genoeg? Ook als ik aan t OC'en ga?

Heeft er iemand ook de Scythe Infinty icm dit moederbord?

[ Voor 64% gewijzigd door Techno Overlord op 17-05-2008 15:10 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nieuw computer "hangt" bij het installeren van Windows Vista Home Premium 64 bits.
Wie geeft mij het advies / de oplossing om mijn computer aan de praat te krijgen.

Configuratie:
  • CPU: Intel Core 2 Quad Q9300 Yorkfield 2.5GHz 6MB L2 Cache LGA 775
  • GPU: Sapphire ATI Radeon 3870x2 1GB GDDR4
  • PSU: Zalman ZM600-HP
  • MOBO: MSI X48 Platinum
  • Geheugen: OCZ DIMM 4 GB DDR3-1333
  • Harddisk: Samsung F1 Spinpoint 750 GB
Genomen acties zonder succes:
  • Nogmaals nakijken / controleren van alle bedrading
  • BIOS instelling gewijzigd in de zgn Fail safe mode
  • Harddisk instelling in BIOS gewijigd i.p.v. RAID 1 naar RAID 0
  • Tijdelijke vervanging van een andere videokaart
  • Geheugen omwisselen
Het "display" op het moederboard geeft overigens aan dat alle opstart sequenties goed doorlopen zijn en eindigt met het "MSI :)" symbool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
OCZ geheugen lust graag wat meer prik, dus even verhogen in het BIOS (2.1v voor DDR2, DDR3 wil graag 1.8v).
Neem ook even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door.

Kun je trouwens wel in Linux komen met een Linux Live CD? Draai ook eens Memtest86+.

[ Voor 11% gewijzigd door Bitage op 17-05-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben nieuw hier dus ik weet niet of ik hier goed zit (goede topic?)

I heb een Gigabyte GA-EX38T-DQ6 en daar heb ik een bad bios flash gehad. Nu wilt PC totaal niet meer opstarten. Geen beeld geen POST helemaal niks. Hij gaat uit en aan maar verder gebeurt er niet veel.

Ik wil nu weer naar mijn orginele bios gaan via backup bios. Maar ik weet niet hoe ik dat doe. Is er ergens op moederbord een knopje dat ik moet drukken?

Ik heb cmos leeg gemaakt maar probleem bleef het zelfde. Ben van plan om moederbord terug te sturen maar ik vraag het hier eerst even.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
What is Dual BIOS?
Motherboards that support Dual BIOS have two BIOS onboard, a main BIOS and a backup BIOS. Normally, the system works on the main BIOS.
However, if the main BIOS is corrupted or damaged, the backup BIOS will take over on the next system
boot and copy the BIOS file to the main BIOS to ensure normal system operation. For the sake of
system safety, users cannot update the backup BIOS manually.
Aanzetten en wachten dus. Het backup-BIOS kopieert dan naar het gewone BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of die post een reply naar mij is. Maar hij gaat aan en sluit zichzelf af na +- 10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik heb een X38-DQ6 in RMA en nu een P35-DS3R. Maar beide kunnen niet goed overweg met 4x1 GB Micron D9 geheugen modules. Los doen de modules 1200 MHz. Op de DQ6 hebben ze 3 dagen op 1066 MHz kunnen draaien met 5-5-5-12 toen het moederbord kapot ging en op de DS3R kom ik niet verder dan 800 MHz. 800 MHz 4-4-4-12 werkt ook maar MHz omhoog doen gaat gewoon niet.

Maar ik hoor dat meer mensen die problemen hebben. Misschien ooit maar eens 2x2 GB proberen. Dat schijnt wel gewoon goed te werken. Echter clocken die sowieso niet zo ver als de 1 GB stickjes maar 2x2 GB komt al verder dan 4x1.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:26
Vandaag een mooie EX38-DS4 ontvangen... dead on arrival natuurlijk. Het ding doet de reboot loop. Alle fans gaan draaien en de lichtjes gaan aan en na ettelijke seconden gaat het systeem uit. Dan start hij weer op om nogmaals hetzelfde te herhalen. Heb al ander geheugen geprobeerd en ook geprobeerd met de latjes in andere sloten. Ook een andere voeding wou niet.

Heb al een cmos clear geprobeerd alsook de batterij verwijderen voor enkele minuten. Na wat googlen ben ik tot de conclusie gekomen dat dit een veel voorkomend probleem is met Gigabyte borden. Hij zit nu terug in de doos en gaat maandag de deur uit voor RMA. Dat wordt zeker nog een week wachten op een vervangbordje :(

Edit: ook nog heb ik geen koelpasta meer :/

[ Voor 3% gewijzigd door Flying op 18-05-2008 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Astennu schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:55:
Ik heb een X38-DQ6 in RMA en nu een P35-DS3R. Maar beide kunnen niet goed overweg met 4x1 GB Micron D9 geheugen modules. Los doen de modules 1200 MHz. Op de DQ6 hebben ze 3 dagen op 1066 MHz kunnen draaien met 5-5-5-12 toen het moederbord kapot ging en op de DS3R kom ik niet verder dan 800 MHz. 800 MHz 4-4-4-12 werkt ook maar MHz omhoog doen gaat gewoon niet.

Maar ik hoor dat meer mensen die problemen hebben. Misschien ooit maar eens 2x2 GB proberen. Dat schijnt wel gewoon goed te werken. Echter clocken die sowieso niet zo ver als de 1 GB stickjes maar 2x2 GB komt al verder dan 4x1.
Die evaring had ik ook, tijdelijk met 3x1GB gedraaid en toen had ik geen probs en nu 2x2GB op een P35 DS3R maar volgens mij is dat geen gigabyte probleem maar eerder chipset probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zenix schreef op zondag 18 mei 2008 @ 00:39:
[...]

Die evaring had ik ook, tijdelijk met 3x1GB gedraaid en toen had ik geen probs en nu 2x2GB op een P35 DS3R maar volgens mij is dat geen gigabyte probleem maar eerder chipset probleem.
Dat dacht ik ook ja. Met 3x1 GB heb je trouwens geen dual channel meer. Dus dat schiet niet echt op.

Of ja als je 2 GB vol zit is het altijd sneller maar zo niet is 2 GB stukken sneller. Vandaar dat ik 4 GB draai maar dan ga ik weer 400 MHz in snelheid achteruit :P tis toch altijd wat :D

[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 18-05-2008 11:16 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Astennu schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:15:
[...]

Dat dacht ik ook ja. Met 3x1 GB heb je trouwens geen dual channel meer. Dus dat schiet niet echt op.

Of ja als je 2 GB vol zit is het altijd sneller maar zo niet is 2 GB stukken sneller. Vandaar dat ik 4 GB draai maar dan ga ik weer 400 MHz in snelheid achteruit :P tis toch altijd wat :D
Het raare was met 3x1GB had ik wel dualchannel, volgens CPU-Z volgens andere programma's en performance was ook niet minder ;) Maarja je hebt gelijk tis altijd wat met geheugen chipsets enzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Zenix op 18-05-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
dat is wel vaag dat je dan nog gewoon DC hebt :| Mja computers...... begin er niet aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zenix schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:53:
[...]

Het raare was met 3x1GB had ik wel dualchannel, volgens CPU-Z volgens andere programma's en performance was ook niet minder ;) Maarja je hebt gelijk tis altijd wat met geheugen chipsets enzo.
Je kunt niet met drie geheugen reepjes dual channel draaien. Misschien draaiden er twee in dual channel en de andere niet. (Weet niet of dat kan trouwens ;) .)
Programma's kunnen het verkeerd uitlezen. :)
Maar je hebt toch een Gigabyte moederbord dan staat er in je post screen als je dual channel draait. Iets van memory runs at dual channel interleaved. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Kleine betabios ervarinkje:
Met de laatste 7b is het geknetter uit mijn rechterspeaker weg en hij schijnt minder vaak naar defaults te resetten bij een bootloop.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

-The_Mask- schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:49:
[...]

Je kunt niet met drie geheugen reepjes dual channel draaien. Misschien draaiden er twee in dual channel en de andere niet. (Weet niet of dat kan trouwens ;) .)
Programma's kunnen het verkeerd uitlezen. :)
Maar je hebt toch een Gigabyte moederbord dan staat er in je post screen als je dual channel draait. Iets van memory runs at dual channel interleaved. ;)
Stond bij post Memory Runs Flexibilty mode ofzo. Maarja dan heb je 2 banken in dual channel en 1 gig extra is toch niet minder performance maar meer geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptainM schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:06:
Heb je daarvoor de backplate van de passieve koeling van het moederbord moeten verwijderen? Ik zie op de site van Zalman dat ie alleen core 2 duo processors op alle snelheden ondersteund. Hij moet dus een core 2 quad Q9450 gaan koelen. Is ie daarvoor sterk genoeg? Ook als ik aan t OC'en ga?

Heeft er iemand ook de Scythe Infinty icm dit moederbord?
Ja de backplate zal je dan moeten verwijderen maar dat moet voor de Mugen volgens mij ook (al heb ik daar totaal geen last van gehad, want de DS5 heeft geen backplate :P)...
Zelf heb ik een X3360 (Q9550), die nog wat warmer wordt dan de Q9450 en mijn temps zijn keurig.

Zelf heb ik een fancontroller (een Zalman) en in Idle draai ik die bijna helemaal dicht (je hoort hem dan niet meer). Onder heavy load (wat ik met een game nog nooit heb kunnen bereiken) laat ik de fan meestal op 40% draaien.

Wat betreft temps is het een ander verhaal. De BIOS geeft namelijk iets compleet anders aan als Coretemp doet. De BIOS zegt IDLE ongeveer 20-30 graden (toen het in mijn kamer 26 graden was, werd de CPU IDLE 30 graden). LOAD ongeveer 40-50 graden dus dat is keurig aangenomen dat de FAN maar op 40% draait.

Coretemp geeft altijd 45-50 graden aan voor alle cores, of het nu IDLE of LOAD betreft altijd geeft CT 45-50 graden aan...
Realtemp geeft 30-40 graden IDLE (FAN SPEED 15%), LOAD 40-50 (FAN SPEED 40%)
Voorlopig denk ik dat Realtemp er het dichst bij zit...

De Zalman 9700LED is absoluut goed genoeg voor alle CPU's die er nu te krijgen zijn. Wel gebruik ik Arctic Silver 5 maar dat zou niet heel veel uit moeten maken. Ik kan je trouwens wel een fancontroller aanraden (ik zelf heb 6 FANS, inc. CPU FAN), en ik moet zeggen het werkt fantastisch. Mijn controller is de Zalman ZM-MFC1 Plus Zwart. Werkt perfect...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Ik ben blijkbaar incompetent (zo laat men het toch uitschijnen). Mijn RMA verzonden EX38-DS4 is onderzocht en Alternate beweert dat ik teveel koelpasta heb gebruikt. Jammer genoeg heb ik geen foto's genomen van het moederbord alvorens deze op te sturen maar ik kan je verzekeren dat de koelpasta niet op de printplaat is terecht gekomen. Ze zullen het moederbord alsnog terugsturen en dan zal ik binnen een week of 4 misschien een nieuw exemplaar krijgen. Ik weet dat koelpasta geleid en dat het zeker NIET op het moederbord mag terecht komen en dus heb ik ook met extra veel aandacht gecontroleerd of dit het geval niet was, en ik heb niets van koelpasta gevonden op het moederbord zelf..

Misschien toch teveel gebruikt. Ga zaterdag eens naar de winkel om de processor te laten testen, misschien kan er dan nog iets geregeld worden.

[ Voor 31% gewijzigd door Flying op 22-05-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 11:55
Flying schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 17:36:
Ik ben blijkbaar incompetent (zo laat men het toch uitschijnen). Mijn RMA verzonden EX38-DS4 is onderzocht en Alternate beweert dat ik teveel koelpasta heb gebruikt. Jammer genoeg heb ik geen foto's genomen van het moederbord alvorens deze op te sturen maar ik kan je verzekeren dat de koelpasta niet op de printplaat is terecht gekomen. Ze zullen het moederbord alsnog terugsturen en dan zal ik binnen een week of 4 misschien een nieuw exemplaar krijgen. Ik weet dat koelpasta geleid en dat het zeker NIET op het moederbord mag terecht komen en dus heb ik ook met extra veel aandacht gecontroleerd of dit het geval niet was, en ik heb niets van koelpasta gevonden op het moederbord zelf..

Misschien toch teveel gebruikt. Ga zaterdag eens naar de winkel om de processor te laten testen, misschien kan er dan nog iets geregeld worden.
koelpasta geleid geen elektriciteit, of je moet iets als arctic silver gebruikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem wat enigszins lijkt op de reboot-loop, maar toch anders is. Drie weken geleden heb ik een GA-EX38-DS5 X38 aangeschaft, in combinatie met een Club 3D CGAX-38724X2 videokaart, met OCR DDR2 4 GB RAM. In feite wat de Best Buy Guide aanraadde. Alles zonder problemen in elkaar gezet, en nadien werkte het systeem zowaar, uitgezonderd problemen met de onboard geluidskaart welke bekend zijn. Echter, na een week startte het systeem niet meer op, zonder dat er eerder problemen waren. Het POST-screen verschijnt wel, echter nadien ipv de lijst met toegekende IRQ's verschijnt een knipperende underscore. De BIOS is niet meer te bereiken. Resetten van de CMOS, flashen van de BIOS (via via), wisselen van het RAM, en loskoppelen overige kabels hebben geen effect. Vreemd genoeg werkt het mobo met een andere videokaart wel, en de videokaart in een ander systeem ook. Vervolgens worden deze componenten ook niet te warm bij benchmarken.

Heeft iemand een idee waar het probleem zou kunnen zitten? Inmiddels zijn mijn opties wel zo'n beetje uitgeput...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Ik heb last van een continue tik in mijn geluid (onboard), ongeweer 3x p/sec oid. Drivers ed geprobeerd maar zonder geluk, iemand een idee? Toen ik mijn live 5.1 erin prikte kwam ik dus ook in de reboot-loop, dus ding er maar gauw weer uitgehaald...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:39:
Ter info:
Hoe is het geluid? Ik heb gehoord dat het geluid van de P35-DS3R best wel slecht is.. Maar die heeft dan ook geen 7.1 onboard.. Enneh.. ik neem aan dat je non-ECC modules gebruikt :+

Is het trouwens waar dat je pc minder warm wordt als je die power-saving functie gebruikt? Ik heb wel gelezen dat het je ongeveer 20 watt bespaart maar dat het niet werkt als je overclockt..

Ik wil deze mobo ook namelijk kopen met een E8400 en hopelijk een HD4850 (of 4870 als ie niet te duur is) Je hoefde je bios toch niet te updaten voordat het de E8400 herkende? (want dat heb ik nog nooit gedaan... en ik hoorde van iemand dat het eenkeer mis ging toen ie dat deed..)

Later wil ik misschien 2xHD4850 draaien.. in crossfire..

alvast ty,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Je hoefde je bios toch niet te updaten voordat het de E8400 herkende?
Kijk even op de site van Gigabyte, mobo vendors hebben vaak een lijtsje met BIOS versies en Supported CPU's.

Verder is het updaten van je BIOS een fluitje van een cent, mits je het in DOS doet. In Windows wil het nog eens misgaan, dus pas hiermee op. De DS3 bechikt als het goed is ook over een (virtual) dual-bios, of backup BIOS, wat inhoud dat wanneer je een verkeerde flash maakt, de gegevens van de backup BIOS weer worden teruggeschreven naar het gewone BIOS. Zo moet je je best doen om hem dood te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heeft iemand al ervaringen met een IDE harde schijf? Want bij mij wil die niet meer booten zodra ik er een aansluit. Heb daarnaast ook 2 SATA schijven. Betreft de Gigabyte DS3R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 22:07:
Hallo,

Heeft iemand al ervaringen met een IDE harde schijf? Want bij mij wil die niet meer booten zodra ik er een aansluit. Heb daarnaast ook 2 SATA schijven. Betreft de Gigabyte DS3R
Wat gebeurt er dan als je de PC start niks of blijft die hangen bij het boot scherm.
Master, slave jumpers goed staan op je HD en in staat het in je bios ook allemaal goed?
Ik heb bijna hetzelfde mobo de DS3 en een IDE HD werkt hier perfect. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 22:13:
[...]

Wat gebeurt er dan als je de PC start niks of blijft die hangen bij het boot scherm.
Master, slave jumpers goed staan op je HD en in staat het in je bios ook allemaal goed?
Ik heb bijna hetzelfde mobo de DS3 en een IDE HD werkt hier perfect. :)
Sorry dat ik zo kort door de bocht was. Wilde even snel poolshoogte nemen, aangezien ik hier al een topic erover had gemaakt :P Ik duik nog even de bios in zonder IDE HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:07

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik krijg binnenkort een EX38-DS4 binnen, aangeschaft als vervanging van mijn huidige gare Asrock geval. Mijn E6600 komt erop, evenals 6GB OCZ Gold (2x2+2x1) en mijn 8800GTX. Heb hier wel het topic een beetje doorgelezen, maar zijn er nog dingen waar ik op moet letten/die ik moet doen tijdens of vlak na de inbouw/installatie van mijn mobo?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Merovingian schreef op zondag 25 mei 2008 @ 10:14:
Ik krijg binnenkort een EX38-DS4 binnen, aangeschaft als vervanging van mijn huidige gare Asrock geval. Mijn E6600 komt erop, evenals 6GB OCZ Gold (2x2+2x1) en mijn 8800GTX. Heb hier wel het topic een beetje doorgelezen, maar zijn er nog dingen waar ik op moet letten/die ik moet doen tijdens of vlak na de inbouw/installatie van mijn mobo?
Je moet er op letten dat je alle stroomkabels aansluit, dus 24 pins en 4/8 pins.
Je moet op ESD letten (statische elektriciteit) anders sloop je het moederbord al voordat deze is aangesloten.
En als die het eenmaal doet voltages goed instellen in je bios van o.a. het geheugen. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Ben gisteren maar een andere EX38-DS4 gaan halen en wat werkt deze prachtig. Als mijn defecte omgeruild wordt voor een nieuwe dan doe ik die nieuwe in verkoop.

Draai nu een E8400 op 3.6GHz in combinatie met OCZ 2x2GB DDR2 @ 960MHz cas 5-5-5-18 en het draait stabiel. Het geheugen krijgt maar 1.8v trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga haast janken van die Gigabyte moederborden...

- Gigabyte GA-X38-DS5 gekocht. Zes dagen kunnen gebruiken (@ alles stock) voor het BIOS totaal naar de knoppen ging en de PC enkel in de reboot lus raakte. Bord RMA gegaan.

- Bord na 5 weken terug van RMA...2 weken kunnen gebruiken met vastlopers en random blue screens, daarna weer reboot lus + bios kaput....

- Omgeruild voor een GA-X48-DS5, omdat de (E)X38-DS5 niet leverbaar was. Na herinstallatie Vista alles mooi stabiel. Nog geen drie weken kunnen gebruiken, bios kaput.

Ik heb dus 8 mei de X48-DS5 gekregen als omruil voor een defecte X38-DS5. Nadat ik Vista opnieuw had geïnstalleerd draaide alles eindelijk stabiel. Wel lekker na ca. twee maanden gekloot met de X38. Nu kreeg ik gister nieuwe fans. Kast open, stroom eraf, oude fans eruit, nieuwe fans erin. Direct de mogelijkheid benut om alle kabels beter weg te werken. Dus stuk voor stuk alle kabels van de voeding naar het moederbord opnieuw aangesloten, letterlijk vijf keer gecontroleerd of alles goed zat en of er geen kortsluiting wordt gemaakt door bijvoorbeeld een schroefje ofzo. Alles zat goed.

PC aan, bios in om te controleren of alles goed staat, PC loopt vast terwijl ik in het bios zit.
PC opnieuw opstarten en dan maar niet in het bios kijken. Na vijf seconden Windows bureaublad voor m'n neus.... blauw scherm (met volgens mij de melding bad_memory_pool).
Herstart...."Main BIOS checksum error... recovering BIOS".
Herstart, zwart scherm.
Herstart, BootBlock Bios recovery "scanning BIOS image from hard drive"...
Herstart, zwart scherm.
Herstart, wéér BootBlock bios recovery.
Herstart...
Herstart...
Herstart...

De PC heeft hiervoor 24 uur Orthos blend doorstaan, 8 uur cpu stress en 8 uur geheugen stress. Tevens gaf het geheugen 1 dag eerder in memtest geen enkele fout. De onderdelen lijken allemaal apart ook goed:

Intel E8400
Corsair geheugen (uit de QVL)
HIS HD3870 IceQ3 Turbo
Samsung Spinpoint F1 750GB

Ik heb echt geen flauw idee waar het anders aan zou moeten liggen dan aan het moederbord zelf. Je hebt veel aan zo'n dualbios als ze beiden blijkbaar corrupt zijn, of als de backup niet goed kan worden gerecovered. De PC blijft niet eens lang genoeg aan om bijvoorbeeld de Windows DVD er weer in te doen. Ik weet niet meer wat ik ermee moet... RMA gaat waarschijnlijk weer 5 weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Zou het iets kunnen zijn dat je voeding te hoge spanning levert waar je bios een pobleem mee heeft ofzo?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:12

oCe

aka Dookie.

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:17:
Ik ga haast janken van die Gigabyte moederborden...

- Gigabyte GA-X38-DS5 gekocht. Zes dagen kunnen gebruiken (@ alles stock) voor het BIOS totaal naar de knoppen ging en de PC enkel in de reboot lus raakte. Bord RMA gegaan.

- Bord na 5 weken terug van RMA...2 weken kunnen gebruiken met vastlopers en random blue screens, daarna weer reboot lus + bios kaput....

- Omgeruild voor een GA-X48-DS5, omdat de (E)X38-DS5 niet leverbaar was. Na herinstallatie Vista alles mooi stabiel. Nog geen drie weken kunnen gebruiken, bios kaput.

Ik heb dus 8 mei de X48-DS5 gekregen als omruil voor een defecte X38-DS5. Nadat ik Vista opnieuw had geïnstalleerd draaide alles eindelijk stabiel. Wel lekker na ca. twee maanden gekloot met de X38. Nu kreeg ik gister nieuwe fans. Kast open, stroom eraf, oude fans eruit, nieuwe fans erin. Direct de mogelijkheid benut om alle kabels beter weg te werken. Dus stuk voor stuk alle kabels van de voeding naar het moederbord opnieuw aangesloten, letterlijk vijf keer gecontroleerd of alles goed zat en of er geen kortsluiting wordt gemaakt door bijvoorbeeld een schroefje ofzo. Alles zat goed.

PC aan, bios in om te controleren of alles goed staat, PC loopt vast terwijl ik in het bios zit.
PC opnieuw opstarten en dan maar niet in het bios kijken. Na vijf seconden Windows bureaublad voor m'n neus.... blauw scherm (met volgens mij de melding bad_memory_pool).
Herstart...."Main BIOS checksum error... recovering BIOS".
Herstart, zwart scherm.
Herstart, BootBlock Bios recovery "scanning BIOS image from hard drive"...
Herstart, zwart scherm.
Herstart, wéér BootBlock bios recovery.
Herstart...
Herstart...
Herstart...

De PC heeft hiervoor 24 uur Orthos blend doorstaan, 8 uur cpu stress en 8 uur geheugen stress. Tevens gaf het geheugen 1 dag eerder in memtest geen enkele fout. De onderdelen lijken allemaal apart ook goed:

Intel E8400
Corsair geheugen (uit de QVL)
HIS HD3870 IceQ3 Turbo
Samsung Spinpoint F1 750GB

Ik heb echt geen flauw idee waar het anders aan zou moeten liggen dan aan het moederbord zelf. Je hebt veel aan zo'n dualbios als ze beiden blijkbaar corrupt zijn, of als de backup niet goed kan worden gerecovered. De PC blijft niet eens lang genoeg aan om bijvoorbeeld de Windows DVD er weer in te doen. Ik weet niet meer wat ik ermee moet... RMA gaat waarschijnlijk weer 5 weken duren.
...welk Corsair geheugen? Toevallig 4x 1GB Dominator PC8500? Zo ja... dat is de oorzaak van je probleem.

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, Corsair TWIN2X2048-6400C4, uit de Quality Vendors List, dus dat mag geen probleem zijn. Dat de voeding het probleem is lijkt me ook sterk. Dan zou dit zich toch direct vanaf het begin moeten vertonen, en niet @ random?

Maar goed, morgen maar eens contact proberen op te nemen met Gigabyte, want 3 keer hetzelfde probleem wordt me toch wat te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:16
Sterkte :S Ik weet wat je doormaakt ;-)

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 00:14:
Dat de voeding het probleem is lijkt me ook sterk. Dan zou dit zich toch direct vanaf het begin moeten vertonen, en niet @ random?
:? Dus als iets stuk is, kan het alleen maar vanaf het begin zijn, en niet op een willekeurig moment? Dat zou mooi zijn, dan zou er nooit meer iets stuk gaan!

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merovingian schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:16:
:? Dus als iets stuk is, kan het alleen maar vanaf het begin zijn, en niet op een willekeurig moment? Dat zou mooi zijn, dan zou er nooit meer iets stuk gaan!
Nee, maar ik heb geen enkele indicatie dat de voeding kapot is. Dus als het moederbord niet met de geleverde spanning om zou kunnen gaan lijkt het mij logischer dat dat direct problemen zou geven, en niet pas na een week of drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een P35 DS3L (rev 2.0) mobo met een op 2.6Ghz geOC-de E6320 en 2* 1GB OCZ Titanium XTC PC6400. Draait prima, maar ik las hier pas iets over dat OC-failsafe (?) gebeuren dat soms spontaan lijkt te starten.

Hoewel de CPU met Orthos 24-7 rock-solid draait en de temps keurig zijn had ik de afgelopen weken ook wel eens last van die OC-failsafe (?), dus dat de BIOS ge-reset werd op de defaults. Dit LEEK random te gebeuren, alleen kwam ik er onlangs achter dat ik het probleem op commando kan laten optreden als ik mijn externe USB HD (met externe voedings-adapter) inschakel voordat ik de PC aandruk. Ook als ik de PC reboot met de externe HD aan word de BIOS ge-reset. Als ik eerst de PC gewoon opstart en pas in windows de USB HD inschakel gaat het prima en ook het opstarten vd PC met andere USB apparaten (wireless LAN, en wat andere USB apparaten gaat prima, maar de OC-failsafe(?) start alleen als ik de PC opstart/re-boot met mijn externe USB HD ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 22:07:
Hallo,

Ik heb de P35C-DS3R rev 1.0 en XP geinstalleerd op een RAID0 van 2 SATA disks. (ja elke dag is weer spannend :P) terwijl ik ook een IDE schijfje er in had hangen met mijn muziek en films etc. Geen problemen mee gehad. Zal als ik thuis ben even in de bios kijken (nu op werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik heb een P35 DQ6 moederbord met bios F7 en een G15 Logitech keyboard

Nu het probleem -

Zit alleen de G15 aangesloten, via USB, kan ik alleen de bios inkomen, daarna werkt het toetsenbord niet meer. Plug ik gelijktijdig een oude PS2 er in, dan werkt hij wel

De G15 werkt gewoon goed als je eenmaal in Windows zit.

Alle opties qua USB staan aan in de bios.. Moet zeggen dat ik er last van gekregen heb nadat ik naar de F7 bios ging. (Geen Beta)

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai Sorrowman,

Een zeer bekend probleem met een externe harde schijf.
Ik heb precies hetzelfde gehad. In de bios is er echter ook een optie op disabled te zetten waardoor
je harde schijf er wél in kan blijven zitten.
Ik zal eens kijken welke dat ook alweer was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dus de optie:
Legacy USB Storage Detect.

Zet deze a.u.b. uit, want als die aanstaat geeft dit een hoop narigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Nou, het is dan zover. Na ongeveer een half jaar trouwe dienst kapt dan ook mijn mobo (GA-X38-DQ6) er blijkbaar mee.

De specs:
-Gigabyte GA-X38-DQ6, rev 1.0, fw: F6
-Intel Core 2 Quad Q6600, stepping G0
-2x 2GB (1x 2GB) DDR2 PC2-6400 (DDR2-800), 5 (Kingston HyperX KHX6400D2/2G)
-Asus GeForce 7900 GTX
-PC Power & Cooling Silencer 750 Quad, 750W (EPS12V)

Het probleem: Absoluut geen post of überhaupt maar iets op het scherm. PC reboot zichzelf na 2 of 3 seconden automatisch. Fans/DVD drives spinnen maar ik zie verder bar weinig. Het probleem ontstond nadat ik 2 dagen weg was, terug kwam en merkte dat mijn PC op zwart stond. Gepoogd te rebooten maar dit mocht niet helpen. De pc heeft hiervoor ruim 4 maanden prima gewerkt met de biosinstellingen ten tijde van de crash.

Wat heb ik al geprobeerd:
1) Complete DFI long bios clear procedure
2) Geheugen in andere slots geprobeerd
3) Zo min mogelijk randapparatuur aangesloten
4) Gecheckt of mn CPU misschien door de allereerste bios niet wordt ondersteund (wordt her en der aangegeven als mogelijk probleem), maar mijn Q6600 met G0 stepping zou prima met het F4 bios overweg moeten kunnen. Bios waarmee de PC t laatst goed werkte was F6 of F6b
5) Voeding vervangen. Ben van een Tagan 430 watt naar een PC Power & Cooling Silencer 750 Quad gegaan. Geen merkbaar verschil

Bijkomstig probleem: De winkel waar ik mijn moederbord heb aangeschaft is failliet (pcplatform.nl), dus indien er niks anders op zit dan een RMA procedure te starten zou ik graag vernemen waar ik terecht kan.

Crosspost van: http://forum.giga-byte.nl...,528.msg3095.html#msg3095

[ Voor 7% gewijzigd door Nefiorim op 28-05-2008 17:02 ]

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:02:
Dat is dus de optie:

Weet niet of het proberen waard is, maar zou dit ook mijn probleem kunnen oplossen?
(ja, ik zal het vanavond proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
De specs: Zie link in signature.
Graag je specs toch gewoon posten, zo blijft het representatief voor later als jij je specs uit link eventueel gewijzigd hebt ;)
PC reboot zichzelf na 2 of 3 seconden automatisch.
Hoelang (hoeveel reboots) heb je hem laten doen? Een DQ6 beschikt over een dual BIOS, dus wellicht dat hij aan het restoren is. Je kan proberen de cd van het mobo in de lade te schuiven en hem te laten booten, misschien dat het helpt.

Bouw alles eens uit de kast en start op met minimale setup (mobo, cpu, mem, eventueel HDD of DVD).
Bijkomstig probleem: De winkel waar ik mijn moederbord heb aangeschaft is failliet (pcplatform.nl), dus indien er niks anders op zit dan een RMA procedure te starten zou ik graag vernemen waar ik terecht kan.
Gewoon bij Gigabyte zelf. De winkel doet zelf ook niets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Bitage schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:26:

Graag je specs toch gewoon posten, zo blijft het representatief voor later als jij je specs uit link eventueel gewijzigd hebt ;)
Goed, goed, zal mn post even aanpassen.
Hoelang (hoeveel reboots) heb je hem laten doen? Een DQ6 beschikt over een dual BIOS, dus wellicht dat hij aan het restoren is. Je kan proberen de cd van het mobo in de lade te schuiven en hem te laten booten, misschien dat het helpt.

Bouw alles eens uit de kast en start op met minimale setup (mobo, cpu, mem, eventueel HDD of DVD).
Mwa na ongeveer 20 reboots vond ik t wel voldoende. Minimale setup heb ik al geprobeerd, hele systeem ligt nu uit de kast op een antistatische nietgeleidende ondergrond.
Gewoon bij Gigabyte zelf. De winkel doet zelf ook niets anders.
Kan helaas echter zo 1 2 3 niet vinden hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Kan helaas echter zo 1 2 3 niet vinden hoe.
Hier staan Gigabyte's contactgevens voor Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Bitage schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:47:
[...]

Hier staan Gigabyte's contactgevens voor Nederland.
Die was ik nog niet tegengekomen. Mijn dank is groot!
Zal binnenkort een update posten met een vervolg van het verhaal, welke reactie ik van gigabyte tech support krijg etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
  • Laatst online: 24-04-2022
Hallo, ik ben van plan een computer te bouwen rond het Gigabyte GA x48 Ds4 mobo,
lees ik nu in de gedownload-de manual dat ik een floppy-disc moet gebruiken om verschillende zaken op te slaan!! menen ze dat nou echt?, is er geen betere manier?!
Gerrit van der Veen

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
frisianstar schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:39:
Hallo, ik ben van plan een computer te bouwen rond het Gigabyte GA x48 Ds4 mobo,
lees ik nu in de gedownload-de manual dat ik een floppy-disc moet gebruiken om verschillende zaken op te slaan!! menen ze dat nou echt?, is er geen betere manier?!
Gerrit van der Veen
Wat bedoel je met verschillende zaken opslaan.
Het meeste kun je wel op de HD zetten hoor. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Bij installatie van Windows voor dit mobo heb je hooguit drivers voor de SATA-controller nodig, maar dat kan ook via USB-stick mits je Vista wilt installeren. Wil je XP, dan zal het alsnog via floppy moeten.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
  • Laatst online: 24-04-2022
In de manual staat te lezen (pagina 77): ´make a floppy disc containing the SATA RAID/ AHCI driver´
gerrit

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

frisianstar schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:57:
In de manual staat te lezen (pagina 77): ´make a floppy disc containing the SATA RAID/ AHCI driver´
gerrit
Zoals ik al zei dus. Als je een SATA HD gaat gebruiken en ook native SATA wilt aansturen, heb je bij de installatie van Windows reeds de drivers daarvoor nodig. Windows XP kan tijdens installatie helaas alleen van floppy lezen en dan heb je dus een floppy nodig met die drivers. De installatie van Vista kan gelukkig ook van USB sticks lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Je kunt je sata schijf toch vast wel op ide-emulatie instellen in je bios? Dan detecteert Windows hem gewoon...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Sata drivers downloaden en slipstreamen met je XP cd mbv Nlite...zo heb ik het gedaan...ik heb ook geen floppy drive. Werkt perfect. Op internet is zat info hoe je deze drivers kan slipstreamen in een nieuwe XP cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Nefiorim schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:58:
Nou, het is dan zover. Na ongeveer een half jaar trouwe dienst kapt dan ook mijn mobo (GA-X38-DQ6) er blijkbaar mee.

De specs:
-Gigabyte GA-X38-DQ6, rev 1.0, fw: F6
-Intel Core 2 Quad Q6600, stepping G0
-2x 2GB (1x 2GB) DDR2 PC2-6400 (DDR2-800), 5 (Kingston HyperX KHX6400D2/2G)
-Asus GeForce 7900 GTX
-PC Power & Cooling Silencer 750 Quad, 750W (EPS12V)
Sorry dat ik je niet kan helpen met je probleem. Ik ben nog steeds aan het wachten tot mijn Intel Core 2 Quad Q9450 geleverd wordt. Echter heb ik wel een vraag. Ik heb een GA-X48-DQ6. Welke cpu koeler gebruik? Ik ben er nog altijd niet uit welke cpu cooler ik ga gebruiken omdat die RAM-sloten dichtbij de socket zitten en de Crazycool backplate misschien in de weg zit en daardoor kun je dus niet zomaar elke koeler erop zetten. Is je systeem ook overgeclocked?

Ik zat zelf te denken aan de Scythe SCINF-1000 met nog een 2de fan aan de achterkant die richting case fan blaast... Heeft iemand ervaring met deze combinatie?

[ Voor 9% gewijzigd door Techno Overlord op 29-05-2008 01:00 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:02:
Dat is dus de optie:

OK, thx voor de tip. zal het vanavond eens uitproberen. Ik neem aan dat dit geen gevolgen heeft voor het functioneren van USB apparatuur als ik eenmaal in Windows ben?

EDIT:
Dit heeft idd gewerkt. Kan nu de USB HD mooi laten zitten zonder dat ik steeds van die BIOS resets krijg :D...wederom THX voor de tip;

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2008 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
@CaptainM:

Ik gebruik zelf een Thermalright Ultra-120 Extreme. Niet de goedkoopste oplossing maar werkt buitengewoon goed (en stil!).
De crazycool backplate zat inderdaad wat in de weg, maar deze is simpel te verwijderen. Gigabyte heeft er zelfs een handleiding voor geschreven meen ik ergens op hun website. in hun handleiding (voor mijn moederbord pagina 16, sectie 1-3-3). Je hoeft geen permanente ingrepen te doen, t geheel zit met wat pinnetjes en/of schroefjes aan elkaar.
Wat betreft ruimte aan de bovenkant die was er genoeg. Het enige waar ik met mijn kast nog een probleem mee had was een extra fan die aan 1 van die zijplaten vastzat die in de weg zat (de thermalright 120 is grooooot).

Let wel: Dit gaat op voor de GA-X38-DQ6, maar ik neem aan dat het X48 bord waar jij het over hebt qua layout niet heel veel anders is. Die chipset is maar een minor upgrade van de x38, geloof niet dat er een heel redesign aan vooraf gegaan is.

(En mijn systeem was overgeclocked van 266 fsb naar 333, effectief dus een overclock van 2.4 ghz naar 3 ghz, temperatuur kwam nooit boven de 50 graden uit. Meen zelfs de 50 nooit te hebben gezien, maar ik moet zeggen dat ik mn case aan 1 kant open heb staan en me nooit zo met de temperaturen bezig heb gehouden :P.)

[ Voor 19% gewijzigd door Nefiorim op 29-05-2008 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Merovingian schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:19:
Je kunt je sata schijf toch vast wel op ide-emulatie instellen in je bios? Dan detecteert Windows hem gewoon...
Nogal jammer om een SATA-schijf via IDE-emulatie aan te sturen. Dat wil je toch gewoon native SATA doen zodat je ook van NCQ enzo kunt profiteren?
Nefiorim schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:01:

[..]

Het enige waar ik met mijn kast nog een probleem mee had was een extra fan die aan 1 van die zijplaten vastzat die in de weg zat (de thermalright 120 is grooooot).
Yep, dat probleem had ik hier ook (Stacker 830). Uit het zijpaneel moest ik een ventilator verwijderen anders paste het niet :P

[ Voor 35% gewijzigd door Wildfire op 29-05-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Daar heb ik geen last van (denk ik) met de Antec Performance One P182. Ik maak me meer zorgen om de Crazycool backplate en de RAM-sloten. Lees dit topic op het forum van Scythe Europe maar eens door. Het gaat wel op de GA-X38-DQ6 ipv de GA-X48T-DQ6 die ik heb, maar die lijken volgens mij erg veel op elkaar. Kan me wel herinneren dat ik ergens had gelezen dat de RAM-sloten van mijn mobo iets lager zijn geplaatst dan die van de GA-X38-DQ6.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

CaptainM schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 00:59:
[...]
GA-X48-DQ6.
Ik zat zelf te denken aan de Scythe SCINF-1000 met nog een 2de fan aan de achterkant die richting case fan blaast... Heeft iemand ervaring met deze combinatie?
Ik heb deze combi tensamen met corsair doominator mem in een Antec 900 case en het past. Backplate heb je geen last van aangezien cooler met pinnen vastgaat. Ik heb deze vervangen voor een eigenconstructie omdat ik die pinnen gewoon niet lekker vastkreeg en er niet vele vertrouwen in die constructie heb. Zeg maar zoeits zonder veren enzo.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=117054

Heb links en rechts een 120mm fan (dus de langste zeiden) geplaatst zodat lucht door de koeler heen naar de achterzeide (waar nog een 120mm zit) van me kast heen word geblazen. De rechter moest ik wel een eindje omhoog wippen omdat me doominator mem nogal hoog is maar het past. De kast gaat zelfs nog dicht. Zit een Xeon3550 in die 24/7 3.6 draait zou mischien zelfs hoger kunnen maar vind dit snel zat.

[ Voor 4% gewijzigd door William/Ax3 op 29-05-2008 15:59 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Wildfire schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:01:
Nogal jammer om een SATA-schijf via IDE-emulatie aan te sturen. Dat wil je toch gewoon native SATA doen zodat je ook van NCQ enzo kunt profiteren?
Staat dat uit dan als je ide-emulatie kiest?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

ik heb een vreemd probleem met m'n gloednieuwe GA-X48-DQ6 Rev1.1,
wanneer ik probeer op te starten vanaf 't netwerk (zowel NIC1 als NIC2) ziet ik in de bootlist alleen Legacy LAN staan en niets van Realtek Boot Agent of zoiets dergelijks. Waarom zie ik alleen maar Legacy LAN?
Als ik dat laatste kies dan start het systeem op vanaf CD of gewoon HDD. Niets geen PXE ofzo.
(In het BIOS (versie F6) hebt ik uiteraard de Boot ROM op enabled gezet, van beide nic's zelfs)
...In Windows werken beide poortjes overigens wel prima (lijn is actief, IP via DHCP etc.)

Heeft iemand misschien nog ideeën wat ik nog meer kan doen? :?

[ Voor 8% gewijzigd door PaulX op 30-05-2008 22:36 . Reden: verduidelijking... ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een raar probleempje met mijn moederbord/CPU. Ik heb de Q9550, maar het moederbord gebruikt maar 6x multiplier:S ookal staat het in de bios gewoon op 8.5, weet iemand hier een oplossing voor? ik heb Bios F11e(moederbord P35C-DS3R).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:00:
Ik heb een raar probleempje met mijn moederbord/CPU. Ik heb de Q9550, maar het moederbord gebruikt maar 6x multiplier:S ookal staat het in de bios gewoon op 8.5, weet iemand hier een oplossing voor? ik heb Bios F11e(moederbord P35C-DS3R).
En hoe weet je dat er maar een multiplier van 6 wordt gebruikt als er in het bios 8,5 staat.
CPU-z? EIST? C1E?
Zelf gezocht? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 02-06-2008 22:30 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:24
Merovingian schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:19:
[...]
Staat dat uit dan als je ide-emulatie kiest?
Ja

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:28:
[...]

En hoe weet je dat er maar een multiplier van 6 wordt gebruikt als er in het bios 8,5 staat.
CPU-z? EIST? C1E?
Zelf gezocht? ;)
Ja staat in CPU-Z, Real Temps, Everest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:58:
[...]

Ja staat in CPU-Z, Real Temps, Everest...
Maar is het alleen idle of ook onder load?
En al op EIST gezocht. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lama, was vergeten de C1E uit te zetten. Bedankt voor de hulp...

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 19:38 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste