Het grote mountainbike topic (deel 9) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 20.691 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
dnhelle schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:01:
[...]
Ik lees je edit nu pas. :+
Het is een eindje frame van 20" naar 18"... ;)
Ja, ik had de pagina hier even in de pause op m`n werk in elkaar geflansd en ik had dus niet de correcte gegevens. Mijn geheugen is vergelijkbaar met die van een gemiddelde vergiet.... Net zoals de Trek computer, dat is een 8i i.p.v. een 6i. Ook al aangepast :)
Ik ga vrijdag/zaterdag waarschijnlijk in regio Gulpen/Epen mountainbiken met twee vrienden, nu al zin in!
Daar ben ik vorig jaar geweest. Magnifiek om daar te rijden. Ik heb die Gulpen-route nog niet gereden maar de rest wel. Doe ff verslag van de Gulpen route als je die gaat doen. Veel plezier.....

[ Voor 25% gewijzigd door marquis op 29-04-2008 10:13 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:06

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

dnhelle schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:57:
[...]

Have fun.
Foto-toestel mee!
Waar zitten jullie precies?
Overal en nergens natuurlijk! ;) (weet de exacte locatie niet :/ maar die post ik nog wel even)
Fototoestel gaat zeker mee! Zullen een hoop mooie shots worden :D

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 16:59

Impry

Rallymedia.nl

marquis schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:10:
Daar ben ik vorig jaar geweest. Magnifiek om daar te rijden. Ik heb die Gulpen-route nog niet gereden maar de rest wel. Doe ff verslag van de Gulpen route als je die gaat doen. Veel plezier.....
Dat is al goed om te horen ;) Zal zeker verslagje posten van de ervaringen :D

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Impry schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:05:
Ik ga vrijdag/zaterdag waarschijnlijk in regio Gulpen/Epen mountainbiken met twee vrienden, nu al zin in! :D
marquis schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:10:
/me opent maps.google.nl.
/me berekent afstand Sittard - Gulpen.
/me denkt bij zichzelf: Damn, ik woon toch prachtig in het Limburgse!

Limburg zit tjokvol mtb-routes. Ik durf te stellen dat vanuit iedere stad / dorp binnen 10 minuten een mtb-route (officieel en onofficieel) te vinden is.

Hier een mooi overzicht van mtb-routes: http://home.casema.nl/mtb/routes/limburg.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan weet jij zeker wel een goede route in de buurt van sittard, want dat duitse bos begint toch aardig saai te worden en bij het oude safari park waar ik graag kom word binnenkort grind en zand afgegraven dus blijft weinig leuks meer over, en het bos zit nu vol steekvliegen/muggen/dazen etc dus dat schiet ook niet echt op. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

dnhelle schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:45:
[...]
/me opent maps.google.nl.
/me berekent afstand Sittard - Gulpen.
/me denkt bij zichzelf: Damn, ik woon toch prachtig in het Limburgse!

Limburg zit tjokvol mtb-routes. Ik durf te stellen dat vanuit iedere stad / dorp binnen 10 minuten een mtb-route (officieel en onofficieel) te vinden is.

Hier een mooi overzicht van mtb-routes: http://home.casema.nl/mtb/routes/limburg.htm
daar ben ik als twent zeker jaloers op. Ik denk alleen dat ik er nog redelijk af kom in vergelijking met bijv. noord-holland of groningen/friesland :)

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
dnhelle, goeie tip, heb hem bij de favorieten staan _/-\o_ . Weet er ook nog een, die gebruik ik altijd. Maar ik neem aan dat deze bij jullie al bekend is: http://www.mtbroutes.nl/

Van origine kom ik ook nie uit limburg (woon nu in Weert), ben geboren in de flevopolder, maar zit nu ideaal in de routes. d:)b

[ Voor 25% gewijzigd door marquis op 29-04-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
Joopieboy schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 12:18:
Dan weet jij zeker wel een goede route in de buurt van sittard, want dat duitse bos begint toch aardig saai te worden en bij het oude safari park waar ik graag kom word binnenkort grind en zand afgegraven dus blijft weinig leuks meer over, en het bos zit nu vol steekvliegen/muggen/dazen etc dus dat schiet ook niet echt op. :P
Jajajajajajaja... damn, ik weet het, ik moet je een keer meenemen.
Meestal ga ik fietsen op de zoete inval, dus dan is het kleding aan -- fiets pakken -- rijden maar.

Sta er trouwens niet van te kijken dat het Safaripark wordt afgegraven, wel jammer.
Maar goed, ik zal na het onderhoud van m'n fiets je een keer mailen / dm'en om een datum te prikken en dan rijden we een leuke route.

Marquis, ik vind mtbroutes ook wel ok, maar het voordeel van mijn link is dan weer dat het duidelijk aangeeft waar de route start. Veel fietspogingen zijn daar bij mij gestrand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 12:47:
[...]

Jajajajajajaja... damn, ik weet het, ik moet je een keer meenemen.
Meestal ga ik fietsen op de zoete inval, dus dan is het kleding aan -- fiets pakken -- rijden maar.

Sta er trouwens niet van te kijken dat het Safaripark wordt afgegraven, wel jammer.
Maar goed, ik zal na het onderhoud van m'n fiets je een keer mailen / dm'en om een datum te prikken en dan rijden we een leuke route.
Word tijd hehe. :+
Maar dat oude safari park, ik vind het wel heel erg jammer maar de gemeente hillensberg heeft geld nodig omdat oude asfalt daar weg te kunnen halen, en de enigste manier is zo door weer even die afgraving toe te laten, en ze zeggen voor 5 jaar dus over 10 jaar zullen ze wel stoppen. En dan gaat dit stuk nu lijken op de meertjes die achter de weg zeg maar zitten. Wel jammer want dit is een o zo mooi stuk om door heen te crossen... Binnenkort nog maar eens daar doorheen.

Trouwens, gister met de honden al gezien dat er markeringen op de grond staan en dat er overal gekleurde paaltjes staan, gaat echt snel... :(

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 29-04-2008 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
Joopieboy schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 13:52:

Trouwens, gister met de honden al gezien dat er markeringen op de grond staan en dat er overal gekleurde paaltjes staan, gaat echt snel... :(
Ik snap even niet waar je precies bedoelt, maar dat zal zich wel uitwijzen.
Ik DM je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 14:19:
[...]

Ik snap even niet waar je precies bedoelt, maar dat zal zich wel uitwijzen.
Ik DM je wel.
Uhm, in dat oude safari park zijn ze al begonnen met het markeren van een divers aantal plekken op de grond, er worden tekens op de grond gespoten en pijlen, en op een hoop plekken staan van die gekleurde paaltjes. Dus volgens mij duurt het niet lang meer eer dat stuk overhoop word gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 18:59
Even een korte inleiding :
Ik woon op de Veluwe en ben nu 36jr , heb vroeger veel gebiked hier in de omgeving maar dit al een fiks aantal jaren niet meer gedaan.
Afgelopen Januari gestopt met roken, wat kilootjes aangekomen en die wil ik weer kwijt, plus de algehele conditie wat opschroeven. Dus.....

Mijn oude trouwe atb'tje afgestoft en maar weer eens de bossen ingegaan, man, dat viel tegen maar het "gevoel" was er wel gelijk weer, en na een paar keer fietsen ook de conclusie, ik wil een nieuwe bike, eentje met vering voor, schijfremmen, etc. gewoon een iets moderner ding, oude is uit ongeveer 1996.
Dus na eerst wat overleg met de plaatselijke fietsdealer, wat folders doorbladeren en internetgesnuffel gekozen voor de Trek 6300.
Was alleen één probleempje toen ik 'm ging bestellen/halen, hij is pas in Juni leverbaar ;(
Maar dit probleem had als gevolg dat ik een (volgens mij) mooie deal gedaan heb, heb nu een Trek 6700 model 2006, splinternieuw, stond daar al een poosje en de fietsenhandelaar wilde hem dus kwijt.
Aangezien hij via een fietsplan wordt aangeschaft rij ik nu dus op een splinternieuwe Trek 6700 (uit '06) voor ongeveer € 495 !
Aangezien ik de rest van de week vrij ben zal ik 'm eens stevig uitproberen, inrijden, afstellen, etc. heb er wel zin in :)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:37

The_Scarabial

MTB for life!

Klinkt als een goede deal, ik weet niet wat de afmontage is. iig veel plezier ermee. En een paar pics kan natuurlijk nooit geen kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
Foto's en specs :

Afbeeldingslocatie: http://www.filefrog.net/out.php/i6284_trek1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.filefrog.net/out.php/i6285_trek2.jpg
  • Frame - Alpha SLR Aluminum (19.5 inch)
  • Front Suspension - RockShox Tora 318 Solo Air w/Motion Control, rebound, compression
  • Wheels - Shimano M525 disc hubs; Bontrager Ranger alloy rims
  • Tires - Bontrager Jones ACX, 26x2.2"
  • Shifters - SRAM X-7
  • Front Derailleur - Shimano Deore
  • Rear Derailleur - SRAM X-9
  • Crank - Bontrager Race 44/32/22
  • Cassette - SRAM PG950 11-34, 9 speed
  • Pedals - Shimano 505, clipless
  • Saddle - Bontrager Select
  • Seat Post - Bontrager Select
  • Handlebars - Bontrager Select, 25mm rise, 31.8mm
  • Stem - Bontrager Select, 7 degree, 31.8mm
  • Headset - Aheadset Slimstak w/cartridge bearings, sealed, alloy
  • Brakeset - Shimano, hydraulic disc, 6" rotors

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
De pedalen in je speclist zijn niet dezelfde als op je bike ;)
wel een leuk ding though!

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Mooie fiets voor een nette prijs hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Nice bike idd en zeker voor die prijs. Veel bike-genot in ieder geval. Het begint nu eindelijk wat beter weer te worden dus laat hem eens goed in het zand bijten!

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Pfeewww wat een fijn vorkje zeg, lijkt wel een strijkijzer die Recon

Is trouwens deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.sram.com/_media/images/rockshox/crosscountry/recon/reconrace_large.jpg

Kan iemand mij trouwens vertellen welk jaar/model dit is? Het is in ieder geval de RockShox Recon Solo-Air 351 -race- met poploc, maar ik vraag me dus af welk jaar :P

Hij is trouwens zwart, niet zo als deze dus ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Tjebakka op 30-04-2008 18:14 . Reden: verkeerde model haha ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb precies dezelfde fiets wobcat (ook 2006 en deze kleurstelling), maar dan met 520 pedalen i.p.v. 505 en met een ingekorte vorkbuis.

Benieuwd hoe 'ie gaat bevallen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2008 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
De specs heb ik van een Amerikaanse site (c/p) dus kan zijn dat kleine onderdelen anders zijn.
Ben vandaag een kort ritje gaan maken door de bossen, over de hei en wat stukjes asfalt tussendoor, 30km in totaal en de fiets bevalt ontzettend goed. Moet nog wel wat fijnafstellingen doen aan zadel en stuur maar de eerste indrukken zijn goed.
Ben overigens wel helemaal op na 30km, was blij thuis te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:49
Bij de oosterburen 4 Schwalbe Big Apple's besteld, met nog een fatsoenlijke vloer- en vorkpomp. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren, 4 euro verzenden is niet veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Das een erg mooie fiets. d:)b
Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

dnhelle schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:57:
[...]

Have fun.
Foto-toestel mee!
Waar zitten jullie precies?
We zitten in Winterberg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Weer een ervaring rijker met dauwtrappende pubers :/
Een groepje van zo'n 20 pubers van 14/15 die naar eigen zeggen al vanaf 3.30 (8)7)afgelopen nacht aan het zuipen waren op de fiets, waren aan het zwalken over de weg. In een soort hele grote S-bocht konden ze, terwijl ze met 5 man naast- en door elkaar aan het rijden waren, mij uiteraard niet zien aankomen. Ik dacht het overzicht wel te hebben en ontweek 2 meisjes door de berm in te fietsen maar zag niet dat er vervolgens iemand bijna haaks die meisjes weer in wilde halen. Gevolg; frontale botsing (zijn voorwiel tegen mijn schijf(rem)) met salto. Schrijfrem krom en achteraf bleek ook mijn velg nog eens krom en last but not least, het kereltje z'n voorvork volledig krom... Ik weet niet of mijn voorvork ook nog ontzet is maar dat moet de lbs morgen maar bekijken..

Het 'leuke' is dat je dan 20 dronken pubers tegenover je hebt die natuurlijk allemaal even stoer willen doen. Gelukkig ben ik niet de kleinste en kon de orde een beetje handhaven. Politie maar gebeld welke er verbasend snel was (> 5 min.) terwijl we toch op een redelijk afgelegen stuk stonden.

Nouja, we hadden, afgezien van wat schrammen, zelf geen lichamelijk letsel dus dat scheelt maar kut is het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
WooK, balen man.
Hoe ga je de schade verhalen?

Wobcat, leuke fiets.
Opvallend veel nieuwe fietsen in dit deeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Volgens de politie moest mijn verzekering (:?) zijn wa-verzekering benaderen en ik hem in feite dus aansprakelijk stellen. Ik krijg zijn gegevens nog toegestuurd en dan verder doorspreken hoe en wat. Aanvankelijk leek alleen de schrijf krom namelijk wat je wellicht beter even onderling af kon handelen (gaf de politie zelf aan vreemd genoeg).
Toen die schijf eraf was, zagen we pas dat de velg ook een beetje krom was dus daarna leek het me zinvoller om de fiets helemaal maar na te laten kijken en er verzekeringswerk van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

overigens verzekering? idd een :? wie is mijn 'verzekeraar' dan als ik fiets en ik heb schade aan m'n fiets? ik heb m'n fiets niet verzekerd..

Net eindelijk weer eens gefietst :)
kreeg alleen weer rugpijn :(
iemand nog suggesties, ik heb al een kortere stuurpen, hoe kan ik 'm verder verhogen ik heb al 3 van die 'spacers' of hoe noem je die krengen d'r tussen zitten (tussen m'n frame en m'n stuur zegmaar). Of had ik toch voor een verstelbare stuurpen moeten gaan en die rechter op zetten? zodat m'n stuur meer omhoog komt. Want ik krijg last doordat ik te veel kracht zet en te ver voorover (ik zit al met gestrekte armen). Zadel lager is geen optie overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

GoldenSample schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:50:
overigens verzekering? idd een :? wie is mijn 'verzekeraar' dan als ik fiets en ik heb schade aan m'n fiets? ik heb m'n fiets niet verzekerd..

iemand nog suggesties, ik heb al een kortere stuurpen, hoe kan ik 'm verder verhogen ik heb al 3 van die 'spacers' of hoe noem je die krengen d'r tussen zitten (tussen m'n frame en m'n stuur zegmaar). Of had ik toch voor een verstelbare stuurpen moeten gaan en die rechter op zetten? zodat m'n stuur meer omhoog komt. Want ik krijg last doordat ik te veel kracht zet en te ver voorover (ik zit al met gestrekte armen). Zadel lager is geen optie overigens.
Het klinkt misschien vreemd, maar train je buikspieren. Zij dragen het gewicht van je rug, en nu doet je rug dat wellicht nog teveel.

Als je dat al deed... dan zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is klote WooK, hopelijk krijg je alles nog vergoed enzo. Mja sterkte ermee. :/
En trouwens dat de politie zegt van los het maar zelf op als het niet al te erg lijkt is dat het hun gewoon ontzettend veel papier werk scheelt... Helaas zo krom als wat maar het is zo, wees wel blij dat ze nog optijd aankwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Jongens, tot zondag avond! Ik zal even wat mooie fotootjes nemen. (al bestaat de kans dat ik dat gewoon domweg vergeet te doen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
GoldenSample schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:50:

korte stuurpen met een hoek van 30 graden?

btw, is er al wat meer bekend over een evt. Drunen-meet?

[ Voor 3% gewijzigd door McGryphon op 02-05-2008 12:08 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Dat is kloten WooK. Hopen dat het snel opgelost wordt, want het mooie weer komt eraan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
heh, ging vandaag wat beter, fietscontrole is blijkbaar in verhouding erg goed ook al ga ik als een dweil door de bocht :P
een stukje waarbij je met de fiets moet pompen ging ik een stuk makkelijker doorheen dan de rest... en nee dat kwam niet door de vering, was meer zoals een wasbord op een BMX-baan hobbels dus vering heeft daar nauwelijks iets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

The_Scarabial schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:08:
Dat is kloten WooK. Hopen dat het snel opgelost wordt, want het mooie weer komt eraan :)
Klopt maar ik heb ook nog een racefiets dus ik vermaak me wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

McGryphon schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 11:54:
[...]

korte stuurpen met een hoek van 30 graden?

btw, is er al wat meer bekend over een evt. Drunen-meet?
heb al korte stuurpen, niet met 30graden hoek mja had denk toch verstelbare moeten nemen denk mja :P

Buikspieren trainen, gewoon met sit-ups oid denk (sportschool niet echt een optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
zeker niet verstelbaar nemen, plastic brol... voelt echt niet stevig aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Nu bezig world cup Madrid Dames Elite, vanmiddag de heren via dezelfde link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

^beetje eentonig beeld :P, maar zal wel komen, doordat er geen wedstrijd aan de gang is ofzo.

edit: we have movement :) en commentaar

[ Voor 18% gewijzigd door The_Scarabial op 04-05-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Zooo ik ben er weer!

Erg mooi gehad, gister veel geklommen (en afgedaald!) in een erg vreemde tocht van 70km. Route's zijn niet of nauwelijks te volgen als gevolg van een zware storm van 2 jaar geleden, waarna door houthakkers ook veel route-aanduidingen zijn weggehaald. Was niet erg technisch te noemen maar conditioneel gezien wel zwaar.

Daarnaast brak een bout in het zadel van m'n pa, waardoor hij al staand 7km moest klimmen naar Winterberg. Volgens de fietsenmaker had hij erg veel geluk; er was 1 bout die paste, en die haalde hij ergens uit een rommelbakje.

Gelukkig hadden we er toen nog maar 17km op zitten, en konden we nog fris en fruitig terug naar het punt waar we waren geëindigd. Vanwege de missende aanduidingen zijn we toen een rondje gereden, maar hij had wel een lekkere afdaling met wat bobbels er in, waardoor je met 55km/h+ werd gelanceerd: HEERLIJK :D

Later in deze vreemde tocht was dit nog een keer, maar dan met ruim 17% naar beneden: geen woorden voor :)

Als beloning hebben we onszelf op het terras geplant en bier gedronken :)

Foto's volgen nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
Bakkert schreef op zondag 04 mei 2008 @ 12:55:
Zooo ik ben er weer!

Foto's volgen nog :)
Nice!
Hoe beviel je voorvork?

Leuk om te horen, binnenkort ook weer eens een buitenland-tripje gaan bedenken... Eerst deze week de fiets voor onderhoud wegbrengen...
Voorvork en crankstel moeten even goed onder handen worden genomen.

Woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Afgelopen vrijdag/zaterdag richting Limburg afgereisd voor 'twee fantastische dagen'. Echt heel erg goed bevallen, even verslagje. (met ook wat informatie die alleen boeiend is voor mensen die de route/het gebied kennen)

Na de MTBkaart gehaald te hebben bij de VVV van Mechelen direct richting Epen gereden waar we de auto geparkeerd hebben bij de ijscoboer onderaan de Camerig.
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/293eq10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2en95oz.jpg

Toen begonnen aan de Vijlenroute, vanuit Epen meteen een aardige klim richting een of andere camping. Toen de eerste echt gave afdaling van Landsrade richting Schweiberg, mooi snel door de bossen waarbij je af en toe flink moet remmen.
Na een stukje flink snel over het asfalt even lekker gegeten en genoten van het uitzicht.
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/dln621.jpg

Toen met wat stukken asfalt richting Holset gegaan.
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/2a6a0y1.jpg
Vanuit Holset begonnen aan een erg pittige klim waar m'n maat zichzelf flink leeg had gereden :D Zaten paar erg gave stukken daar in dat bos.
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/wbv2f6.jpg
Mooi uitzicht ook
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/1zxodab.jpg

Daarna begonnen aan de laatste afdaling net voor de ijscoboer in Epen, die afdaling is zoo gaaf, echt niet normaal. Enorm ruige afdaling met grote stenen, geulen en smalle singletracks. Je fiets krijgt klappen waar je niet goed van wordt en je hebt het gevoel dat je alles kapot rijdt. :D Onderaan kramp in m'n handen van het bijremmen, maar dan is het toch leuk als je ziet dat het bijna een minuut duurt eerdat je eerstvolgende fietsmaat aankomt ;)
Onderaan stond andere MTB-er die in z'n RR twee flinke gaten had zitten, gelukkig niet bij mij gebeurd.

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/so4q43.jpg
Onderaan een flinke ijsco besteld voor maar € 2,75 :D Even lekker bijkomen. (/me is de rechtse trouwens)
Toen konden we de verleiding niet weerstaan om die laatste afdaling nog een keer te doen (met wat risico voor het materiaal)
Via de asfalt-Epenerbaan en Groenenweg een flink stuk omhoog geklommen om daarna weer vol naar beneden te gaan. Helaas deze keer een groepje langzame fietsers en wat wandelaars op het pad, dus niet hele afdaling vol kunnen gaan, maar me toch wel kostelijk vermaakt.
Al met al een erg mooie route, mooie beklimmingen en afdalingen, had al enorm veel zin in de volgende dag.

Met de auto richting de camping gegaan in Schin op Geul waar we een trekkershutje hadden, echt groot was het dan ook niet :D Maar voor € 38,- kun je ook niet al te veel verwachten ;)
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/25gas6e.jpg
Toen we 's avonds richting Valkenburg gingen de fietsen maar even binnen gezet, was wel even proppen ;)
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/106h3lu.jpg

Toen in Valkenburg gezellig op het terras gezeten, was lekker druk en nog prima weer ook!
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/14vjpxy.jpg

Na een slechte nachtrust (door dramatische matrassen) de volgende ochtend alles ingepakt, huisje verlaten en auto op parkeerterrein van de camping gezet.
Toen de Gulpenroute gaan rijden welke vlakbij de camping lag, begonnen in Stokhem en dus meteen flink gaan klimmen. Het was wat warmer, maar dat mocht de pret niet drukken, was juist wel erg lekker.
De eerste afdaling gedaan die meteen fantastisch was (Maastrichterweg richting Beerstenhoven), ook weer erg snel en stukken waarbij je mooi heen en weer over het pad moest manouvreren.

Over het asfalt verder richting Epen gegaan en daar bij het zwembad even lekker op de trapjes gereden, altijd leuk ;)
Na het zwembad wederom een erg zware klim, maar had ondertussen wel door dat het elke keer wel de moeite waard was om zo veel te klimmen. Begon namelijk echt verslaafd te raken aan het afdalen :D Ga later zeker nog eens downhillen.
De afdaling die daarop volgde door het bos en op een lange grindpad was weer erg gaaf, met dik 50km/h over grind geeft toch wel een zware kick!

Daarna na weer een paar flinke klimmen aangekomen bij de afdaling net voor het beekje, was ook erg mooie afdaling, ook allemaal weer lekker lang en ook elke keer maar weer afwachten wat er om de hoek komt.
Bij de beek toch maar buitenom gefietst (weet nog wel van Coo dat ik bijna alle smering uit m'n fiets had gereden door die waterdoorwadingen) en toen even lekker in het zonnetje gegeten en een foto gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2dufnua.jpg

Vanaf toen behoorlijk wat asfalt, tot wel 18% toe (leuk om met 65km/h bij een dorpje aan te komen waar je rechts moet ;) )
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/25up3qc.jpg
Dat dorpje was ook meteen het eindpunt van dit fantastische weekend, weer terug gegaan naar de camping, fietsen op het dak gezet en nog even lekker gedouched en weer richting Brabant gereden.

Al met al een erg geslaagd weekend en zeker voor herhaling vatbaar! Helaas niet echt veel foto's gemaakt, maar daar heb je daar gewoon geen tijd voor ;) Nog wel een klein filmpje:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Xc48kmmHx4k]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ziet er echt gaaf uit, en een aantal foto's komen mij ook erg bekent voor van wandelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
wandeln? WANDELEN? jij moet biken, gek! :P
Leuk verhaaltje Impry d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

McGryphon schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:51:
wandeln? WANDELEN? jij moet biken, gek! :P
Met dat krot van mij? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
hoe eerder die breekt, hoe eerder je een excuus hebt een nieuwe te kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

McGryphon schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:18:
[...]

hoe eerder die breekt, hoe eerder je een excuus hebt een nieuwe te kopen :+
Dat is wel weer zo, maar ouders zijn terug gekrabbelt, dus het word wat moeilijker... :+

Maar goed, morgen eens kijken of ik een stuk kan gaan fietsen, word wel eens tijd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
Leuk verhaal, Impry!
Is het vervelend als ik vertel dat ik daar vrij vaak fiets in de omgeving? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ja!
;) Ben zelf ook wel tevreden met de Duinen, maar dit was toch wel erg gaaf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Trouwens, dnhelle, ga jij nog naar de mountainbike.nl bikersdag in vaals 29 juni?
http://www.mountainbike.n...pic.php?t=44632&start=165

Ik zit er wel serieus over te denken, 25 km is erg goed te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
de een woont in de duinen, de ander biket elke week in zuid-limburg... kom ik aan hoor! berlicum en heeswijk! whoehoe! :P
:| ik wil in beter bikegebied wonen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
De Veluwe is ook geen onaardig bike-gebied...
* Wobcat woont daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Woon zelf in Weert, heb ook een mooie omgeving om me heen en lekker dichtbij het echte werk....

Ben afgelopen zondag toch op m`n plaat gegaan, over m`n fiets heen en met m`n schouder op een verharde zandpad. Mmm, morgen naar de fisio, kijken of alles nog heel is. Een collega vertelde me dat het nog al eens een lang verhaal kon worden.... nu juist het zo mooi weer wordt. :( Baal er goed van. Maar morgen weet ik in ieder geval meer. Met m`n fiets nix aan de hand.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Woei vanochtend weer het luie zweet eruit gefietst en heul veul vliegjes, mugjes etc gekopt. :P
Weer was perfect, fiets hield zich redelijk en ik heb weer een hoop mooie paadjes gevonden. Nu vooral aan de andere kant van de weg bij de meertjes gefietst, best mooi daar. Op de terug weg rond 1 uur op het fietspad door het bos langs het beekje dnhelle gespot, jij reed richting de spar. ;)
Ik was alleen te moe en kon je echt niet bijhouding... :(

Maar goed, binnenkort waarschijnlijk naar de mountainbike bikersdag dus word hard oefenen. McG, word gezellig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
hehe, ik heb de week voorafgaand ook al een wedstrijd in Groesbeek en een koppelwedstrijd, gelukkig dat we niet hard hoeven te gaan daar in Vaals :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Idd, gewoon rustig aan en als het niet te ruw terrein is red ik 25 km wel. :P

Vandaag een 5 km ofzo door echt rulle grond gereden, damned dan voel je het wel even in de kuiten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Leuk verhaal Impry, mooie bike trails daar iig, kunnen we daar geen meeting houden? ;)

Ik heb de fiets ook eindelijk weer up and running, vanmiddag eindelijk de onderdelen binnengekregen. :)
En vanavond meteen alles gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eaman/mtb/IMG_1337_resized.jpg

2 xt kettingen
XT cassette
swissstop remblokken
kcnc Alu derrailleur wieltjes
TA specialités tandbladen 44T en 32T

Vind vooral de derrailleurwieltjes gaaf, vrij onderhoudsarm zien ze eruit :)

^Joopieboy, ik weet niet hoor, maar is 25km niet wat erg weinig voor een bikersdag? Weet er verder weinig vanaf, maar lijkt me wel heel weinig om een hele dag over te doen, dan ben je met een uurtje of anderhalf rond.

edit: zie het al zijn 2 rondes van 25km ;)

[ Voor 21% gewijzigd door The_Scarabial op 06-05-2008 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

The_Scarabial schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:36:
Leuk verhaal Impry, mooie bike trails daar iig, kunnen we daar geen meeting houden? ;)

Ik heb de fiets ook eindelijk weer up and running, vanmiddag eindelijk de onderdelen binnengekregen. :)

[afbeelding]

2 xt kettingen
XT cassette
swissstop remblokken

^Joopieboy, ik weet niet hoor, maar is 25km niet wat erg weinig voor een bikersdag? Weet er verder weinig vanaf, maar lijkt me wel heel weinig om een hele dag over te doen, dan ben je met een uurtje of anderhalf rond.
Nice spul!! Volgensmij heb ik een kapotte crank en anders een lager... het tikt bij elke slag die ik maak 8)7 wordt er best wel gek van. Alsof ik op mn studentenfiets rijdt!!!!
Breng m wel lekker naar de fietsenmaker morgen :) zelf geen tijd om er aan te prutsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Kunnen we trouwens geen giro voor Joopieboy openen? :P Vind t nu wel wat zielig worden, zeker nu z'n ouders terug zijn gekrabbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

dnhelle schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:32:
[...]

Nice!
Hoe beviel je voorvork?

Leuk om te horen, binnenkort ook weer eens een buitenland-tripje gaan bedenken... Eerst deze week de fiets voor onderhoud wegbrengen...
Voorvork en crankstel moeten even goed onder handen worden genomen.

Woei!
Super!! Nooit gedacht dat een pop-loc zo vaak van pas kan komen. Was er flink mee in t voordeel op m'n pa. De vork hield zich verend ook erg goed, en het is ook fijn om de compression aan te kunnen passen tijdens de rit!

Dikke +++ die vork, en m'n fiets is nu ook een stuk meer waard >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

The_Scarabial schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:36:

[afbeelding]

2 xt kettingen
XT cassette
swissstop remblokken

Sjiek spul! :)

edit: zie het al zijn 2 rondes van 25km ;)
Idd, maar ik ga er zowiezo maar 1 doen. :P
Bakkert schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:28:
Kunnen we trouwens geen giro voor Joopieboy openen? :P Vind t nu wel wat zielig worden, zeker nu z'n ouders terug zijn gekrabbeld.
Ach je hoeft het niet zielig te vinden hoor, wel bedankt. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 07-05-2008 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Bakkert schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:28:
hij werkt AFAIK sort of fulltime maar wil eerst zo snel mogelijk zijn rijbewijs, is zijn eigen keuze hè :P
nee dan een giro voor mij, ik ben nog niet half klaar met mijn bike! :P
iemand 1500 euro voor me...? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

McGryphon schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 00:11:
[...]

hij werkt AFAIK sort of fulltime maar wil eerst zo snel mogelijk zijn rijbewijs, is zijn eigen keuze hè :P
Ik werk idd aardig wat uurtjes in de week, vooral omdat ik volgend jaar naar belgie naar school moet en een autootje wel erg makkelijk is, hobbie fiets komt dan op de 2e plek helaas... Maar hij komt er zeker wel een keer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
volgend jaar naar belgië? waarom heb je me dat nooit verteld? lul! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Why? Wat is er zo speciaal aan dan? Ik ga gewoon 2 jaartjes naar sint jans berg mijn elektro opleiding afmaken en dat vervoer met de bus is pauper, fiets is een goed uur dus dat valt ook al af. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
een uur fietsen, die kans moet je juist aangrijpen idioot! anders win je het nooit van me :+
ik zou wel willen dat ik 2 uur per dag zou kunnen fietsen, maar helaas... ik gok dat dat heel veel zou schelen in mijn prestaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan moet ik helemaal 6 uur opstaan, nee dank je. ;)

Maar goed, dat schoolgebeuren komt wel goed, 's morgens word ik gebracht door mam en dan 's middags maar terug met de bus, dat lukt nog wel voor een paar maandjes. :P

En een nieuwe fiets, als de nieuwe modellen uitkomen eind dit jaar of begin 2009 dan zou ik wel in de aanbieding de trek 6300 disc '08 willen kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Of ondertussen uitkijken naar een goeie 2de hands.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
^^with stupid

hou dan met name mountainbike.nl (of voor jou ook mountainbike.be :+) in de gaten, beter om iets te kopen van iemand waarmee anderen al positieve ervaringen hebben en die er verstand van heeft,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Als ik het doe, koop ik gelijk een goede nieuwe, geen in in een fiets voor een paar honderd euro die al is ingesleten en alles. Nee zo ijdel ben ik dan wel weer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Dat idee had ik ook, tot ik mijn Trek naar mij zag lachen voor met dat schattige prijsje :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Joopieboy schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:06:
Als ik het doe, koop ik gelijk een goede nieuwe, geen in in een fiets voor een paar honderd euro die al is ingesleten en alles. Nee zo ijdel ben ik dan wel weer. :P
Ik koop voor 600 euro liever een iets gebruikt Turner 5-spot frame dan een of ander B-merk frame waar ik eerst een keer mee moet rijden voordat er krasjes op zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ik zat pas m'n fiets weer eens goed te bekijken en vroeg me af of er niet wat mooie (niet al te dure) onderdelen zijn waarmee ik wat accenten aan kan brengen. Dacht zelf aan rode accenten, bidonhouders zit ook al wat rood in en er is volgens mij de meeste keus in die kleur. Mochten er andere ideeën zijn dan hoor ik dat ook graag ;)
Een fotootje van toen ik hem kocht:
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/v4ar81.jpg
klikbaar

En een fotootje van hoe hij afgelopen weekend nog was:
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2prxmxi.jpg
klikbaar

Nogmaals, het moet niet te duur worden, en ik weet ook nog niet zeker of ik het ga doen, maar het is gewoon even om te kijken of hij iets 'spannender' kan worden dan het zwarte van nu.

[ Voor 5% gewijzigd door Impry op 07-05-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

;( vandaag heeft na 3.5 jaar trouwe dienst mijn frame het opgegeven ;(

Ik reed 'm vanochtend (zoals gewoonlijk) op z'n achterwiel de trap af om naar m'n werk te rijden (gisteravond nog een stukje gereden en niets raars gemerkt) en ineens zie ik dat m'n achterwiel nogal wiebelt :? Bij nadere inspectie:

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/schizoduckie/SCGT3h3H2sI/AAAAAAAAK6k/lF0IwVj0StA/s800/frameverneukt.jpg

In betere tijden zag 't er nog zo uit: (met oude voorvork wel)
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/schizoduckie/Rv_rd_ZnD2I/AAAAAAAAHss/CkuUDYOLtPM/s288/IMG_5362.JPG

R.I.P :'(

Gelukkig heeft m'n broertje nog een freeride frame liggen ergens. Is alleen nog wel helemaal kaal (moet gespoten worden) en ik moet even kijken of het schroefdraad bij de trap as niet al te ver verneukt is :X

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

SchizoDuckie schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:52:
;( vandaag heeft na 3.5 jaar trouwe dienst mijn frame het opgegeven ;(
Zit er op je frame geen garantie meer?

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

DJ^ schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:02:
[...]

Zit er op je frame geen garantie meer?
Ik heb even contact opgenomen zojuist met de mensen van Lunova (De nederlandse importeur van Sprint)
Zij gaan even contact opnemen met het Sprint hoofdkantoor en dan hoor ik verder van ze :)
Ik heb goede hoop :) al kan ik nergens iets vinden over de garantietermijn online

[ Voor 8% gewijzigd door SchizoDuckie op 07-05-2008 14:12 ]

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mooie spuleltjes allemaal en zonde van je frame SchizoDuckie...

Damn net een lekker stuk gefietst, merendeel welliswaar op asfalt maar was goed te doen.
Ik ben hier achter door duitsland gereden langs de grens zo tot achter aan susteren en dan de nederlandse grens over door susteren, brug over en dan nog een stukje rond maaseik om daar uiteindelijk op een terrasje te ploffen, dat was al zo'n 20 km, en daarna weer terug, weer door susteren en weer langs de duitse grens naar huis. Dus in totaal zo'n 35-40 km gereden, heerlijk. :)
Maar ben wel aardig moe nog, pfff. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

De SIDI's zijn vandaag bezorgd.

Hoewel ik eigenlijk denk dat de schoenen net te groot zijn. Ik de winkel had ik maat 42 geprobeerd en dat was het net niet, toen maat 43 en dat leek in de instantie goed te zijn, maar ik merk nu, vooral as ik er op loop, dat er toch nog een beetje speling in zit.

zucht. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

McGryphon schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:31:
[...]

Ik koop voor 600 euro liever een iets gebruikt Turner 5-spot frame dan een of ander B-merk frame waar ik eerst een keer mee moet rijden voordat er krasjes op zitten ;)
Oh dus jij vind bijvoorbeeld de trek 6300 en 6500 geen knap frame hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

FMS schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:43:

Hoewel ik eigenlijk denk dat de schoenen net te groot zijn. Ik de winkel had ik maat 42 geprobeerd en dat was het net niet, toen maat 43 en dat leek in de instantie goed te zijn, maar ik merk nu, vooral as ik er op loop, dat er toch nog een beetje speling in zit.

Klein beetje speling kan soms wel fijn zijn, als je in de winter nog eens dikkere sokken aan doet bijvoorbeeld. En als je schoenen té strak zitten en te klein zijn is al helemaal niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
GoldenSample schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:10:
[...]

Oh dus jij vind bijvoorbeeld de trek 6300 en 6500 geen knap frame hebben :P
Ik heb toch echt liever een Turner 5-spot hoor, nofi :P

Woei, vandaag 2x gulpenroute gedaan, erg nice! ~50 km hard erop gegaan, komt die laatste erge klim nog met die teringveel beestjes, was ff een lekkere trap na :P
In een afdaling bijna op mijn gezicht gegaan, ik wilde het rechtse hogere spoor nemen maar mijn achterwiel dacht daar anders over :P gelukkig nog kunnen redden, was een erg lekkere route though! een paar erg lekkere afdalingen, afzien op de klims... die ene meteen op het begin, bij dat zwembad, was te doen op het middenblad maar dan niet in het zadel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
McGryphon schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 22:00:
[...]

Ik heb toch echt liever een Turner 5-spot hoor, nofi :P
Eensch.
Je bedoelt daarmee dat frame van Marky?
Die is inderdaad leuk, maar ik zou ook een Turner liever nieuw kopen.
Sowieso is de 5-spot een vrij breed georienteerd frame wat voor xc zwaar overdone is.

Beter een Flux ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
^^die bedoel ik ja :P
Voor XC heb je beter de Nitrous dan de Flux ;) en nog beter zelfs geen turner, op de nitrous na allemaal nogal overbuilt, beter een Yeti AS-R ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

The_Scarabial schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:39:
[...]

Klein beetje speling kan soms wel fijn zijn, als je in de winter nog eens dikkere sokken aan doet bijvoorbeeld. En als je schoenen té strak zitten en te klein zijn is al helemaal niet fijn.
Wintersokken heb ik nu ook geprobeerd, maar ik ben bang dat het probleem aan de lengte van de scheoenen ligt. Het voelt te ruim bij de tenen en hiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hee heb ik jou nu wel of niet gespot van de week?!
Joopieboy schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:20:
Op de terug weg rond 1 uur op het fietspad door het bos langs het beekje dnhelle gespot, jij reed richting de spar. ;)
Ik was alleen te moe en kon je echt niet bijhouding... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Gaan er toevallig mensen de 11stedentocht fietsen maandag? Ik wel hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Nee, maandag waarschijnlijk even naar de veluwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
McGryphon schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 22:30:
^^die bedoel ik ja :P
Voor XC heb je beter de Nitrous dan de Flux ;) en nog beter zelfs geen turner, op de nitrous na allemaal nogal overbuilt, beter een Yeti AS-R ofzo...
Ow, vertel eens waarom buiten de nitrous alles overbuilt is?
Beetje fout wat je nu zegt...
[EDIT] Vrij ongenuanceerd wat ik nu heb gepost, ik zal het wat duidelijker vertellen:
In principe verlaat de nitrous de collectie, omdat dit het voorframe is van een flux, alleen lichter afgelast. Geo etc. precies hetzelfde, en natuurlijk met de gewichtsbeperking van 80kg.
Turner kreeg teveel klachten van mensen die teveel wogen en toch een nitrous kochten (omdat het de lichtste is) en dan klaagden over een slap frame.
Tja, zo kan ik het ook wel, natuurlijk ;)
Voor de rest vind ik de keuze van bouw van frames bij Turner juist lovenswaardig:
Duidelijk voor het doelgebruik, en zeer zeker degelijk.
Joopieboy schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 22:51:
[...]

Hee heb ik jou nu wel of niet gespot van de week?!

[...]
Sorry, overheen gelezen.
6 mei? Hoe laat was dat?

[ Voor 33% gewijzigd door dnhelle op 07-05-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Rond 1 uur was dat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
dnhelle schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 23:39:
[...]

Ow, vertel eens waarom buiten de nitrous alles overbuilt is?
Beetje fout wat je nu zegt...
[EDIT] Vrij ongenuanceerd wat ik nu heb gepost, ik zal het wat duidelijker vertellen:
In principe verlaat de nitrous de collectie, omdat dit het voorframe is van een flux, alleen lichter afgelast. Geo etc. precies hetzelfde, en natuurlijk met de gewichtsbeperking van 80kg.
Turner kreeg teveel klachten van mensen die teveel wogen en toch een nitrous kochten (omdat het de lichtste is) en dan klaagden over een slap frame.
Tja, zo kan ik het ook wel, natuurlijk ;)
Voor de rest vind ik de keuze van bouw van frames bij Turner juist lovenswaardig:
Duidelijk voor het doelgebruik, en zeer zeker degelijk.
Overbuilt is voor mij dat het zwaarder is dan noodzakelijk. XC is voor mij wedstrijden en af en toe een toertocht, geen drops van een meter of meer zeg maar. En de Flux kan meer dan gemakkelijk flink droppen, dat noem ik dus overbuilt. Veilig, dat wel, maar zwaarder dan nodig. Dit doet niks af aan de kwaliteit van de frames natuurlijk, die is nog steeds bij de besten in de industrie! De afwerking is gewoon ontzettend goed... maar een Turner is vaak tegen veel meer opgewassen dan de veerweg zou vemoeden, dit is geen direct nadeel voor iedereen, maar wel als je wedstrijden XC rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dus, als ik het goed begrijp, mijn stalen frame is overkill maar is stevig en heeft genoeg reserves?

Hoop ik dan maar... :+

Trouwens even wat anders, hoe kan het dat een ketting er om niks afloopt, zet je je fiets weg, ketting eraf, rem je af en stop je met trappen, ketting eraf, hobeltje, ketting slaat over of kiepert eraf, etc. Hoe de fock? 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door Joopieboy op 08-05-2008 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Joopie, misschien is je derailleur ontzet? Ketting versleten?

Gewoon XTR onderdelen op je overkill frame monteren, komt alles goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Joopieboy schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 00:45:
Dus, als ik het goed begrijp, mijn stalen frame is overkill maar is stevig en heeft genoeg reserves?

Hoop ik dan maar... :+

Trouwens even wat anders, hoe kan het dat een ketting er om niks afloopt, zet je je fiets weg, ketting eraf, rem je af en stop je met trappen, ketting eraf, hobeltje, ketting slaat over of kiepert eraf, etc. Hoe de fock? 8)7
nee, jouw frame is lichter dan noodzakelijk, constructie en materiaalkeuze in acht nemend, vandaar dat ie binnenkort gaat breken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
McGryphon schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 00:27:
[...]

Overbuilt is voor mij dat het zwaarder is dan noodzakelijk. XC is voor mij wedstrijden en af en toe een toertocht, geen drops van een meter of meer zeg maar. En de Flux kan meer dan gemakkelijk flink droppen, dat noem ik dus overbuilt. Veilig, dat wel, maar zwaarder dan nodig. Dit doet niks af aan de kwaliteit van de frames natuurlijk, die is nog steeds bij de besten in de industrie! De afwerking is gewoon ontzettend goed... maar een Turner is vaak tegen veel meer opgewassen dan de veerweg zou vemoeden, dit is geen direct nadeel voor iedereen, maar wel als je wedstrijden XC rijdt.
Maar als deze kwaliteitsaspecten ook nog een laag gewicht met zich meebrengen, vraag ik mij af wat de term "overbuilt" inhoudt.

@Johan: 1u, zou best kunnen.
Misschien is je kettingspanning te laag? Kijk eens hoe je ketting over je tandwielen loopt.
Achter klein verzet en voor ook is vragen om lage kettingspanning en dus ook ketting-aflopers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Bakkert schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 23:07:
Gaan er toevallig mensen de 11stedentocht fietsen maandag? Ik wel hehe
Op de ATB!? :o
Ik fiets hem wel, op de racefiets uiteraard. Tenminste als ik vandaag mn kaartje via de post ontvang.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Bakkert gaat de hele tijd in de berm rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
FMS schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:43:

Hoewel ik eigenlijk denk dat de schoenen net te groot zijn. Ik de winkel had ik maat 42 geprobeerd en dat was het net niet, toen maat 43 en dat leek2WfSQ5rnig in de instantie goed te zijn, maar ik merk nu, vooral as ik er op loop, dat er toch nog een beetje speling in zit.

Mijn ervariing is dat het juist wel goed is dat ze wat ruimer zitten. Door het fietsen gaan je voeten uitzetten waardoor ze wel goed passen. Toen ik schoenen ging kopen zeiden ze dat ie het beste een maatje groter kon zijn vanwege dat verhaal. Maar ze moeten ook niet te ruim zitten ;)

Nou, ik mag even niet fietsen, door m`n val (wat ik eerder had geschreven) zijn mijn spieren onder m,n schouderkap gekneusd (volgens de fysio) ..... Dus dan maar voorlopig asfalt sturen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

DJ^ schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:50:
[...]

Op de ATB!? :o
Ik fiets hem wel, op de racefiets uiteraard. Tenminste als ik vandaag mn kaartje via de post ontvang.
Prima te doen, lockout=aan, semi-slicks er onder et voilá ik kan de 11stedentoch fietsen.

wordt de 4e keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
dnhelle schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 08:59:
[...]

Maar als deze kwaliteitsaspecten ook nog een laag gewicht met zich meebrengen, vraag ik mij af wat de term "overbuilt" inhoudt.
Deze kwaliteitsaspecten brengen geen vedergewicht met zich mee... als je een Yeti AS-R vegrelijkt met een Turner Flux dan snap je waarschijnlijk wat ik bedoel. Niks ten nadele van Turner overigens, maar als XC-racebak is de Flux gewoon geen heel goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
Dan vraag ik mij af: "Waarom halen ze de Turner Nitrous uit de collectie als jij zegt dat de Flux overbuilt is?"
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.