Anoniem: 75597 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:23:
Ik heb een probleem met het (her)activeren van de navigatie van Nokia Maps. Iemand een suggestie? Situatie is als volgt:
Ik heb mijn N82 gekregen bij een nieuw Hi abonnement. Omdat mijn Orange abonnement nog een week doorliep, heb ik de telefoon (en Nokia Maps) eerst met mijn Orange simkaart gebruikt. Toen ik de simkaart gewisseld had, bleek dat ik de gratis-3- maanden-navigatie van Nokia Maps opnieuw moest activeren. Maar wat ik ook doe, het lukt niet. De telefoon geeft steeds aan " Nieuwe simkaart gevonden. Licentie overhevelen?" (o.i.d.), maar wel accesspoint ik ook kies, hij geeft steeds hierna de melding "Verbinding mislukt, probeer het later nog een keer". Ik wil toch graag die 3 maanden gebruiken. Iemand een idee?
Ik vermoed dat het komt door je internetverbinding; of je hebt een verkeerd toegangspunt (Orange internet?) of je hebt de proxy nog aan staan (en daar kan Maps niet mee overweg).
Bij Hi moet je het toegangspunt
portalmmm.nl gebruiken, zonder proxy. Om dit te controleren doe je het volgende:
Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > Toegangspunten
Eén van de profielen moet een internetprofiel zijn.
Daar moet minimaal de volgende informatie in staan:
Naam toegangspunt: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: {leeg laten}
Vraag om wachtwoord: nee
Wachtwoord: {leeg laten}
Verificatie: Normaal
Ga ook naar Opties > Geavanceerde instellingen
Proxyserveradres: Geen
Proxypoortnummer: 0
Ik heb de mijne nog niet geupdate omdat ik hem heb uitgeleend; maar heb toch al een vraag over de geotagging. Wordt hiervoor ook gewoon Location Tagger gebruikt (welke we zelf ook al konden downloaden van betalabs)?
Is dit dezelfde betaversie als je nu kunt downloaden of is dit een final version? Dit is te zien bij About, degene van betalabs is 1.0 Beta 2.