Nokia N82 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste
Acties:
  • 224.241 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:32

TMV

Where did that damn icon go?!?

Orcie schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:44:

@ TMV: heb je een cleaninstall gedaan of gewoon update?
Ik heb gewoon m'n telefoon aangesloten, software updater opgestart (die moest zichzelf eerst updaten :P ) en toen deze de nieuwe software laten downloaden en in m'n telefoon laten schieten.. Ik heb geen harde reset gedaan van m'n N82 oid, gewoon zoals ik hem gebruikte met alles d'r op (behalve de geheugenkaart dan ;) ). En zoals ik hierboven ergens las dat iemand na de update z'n gmail inbox kwijt was, daar heb ik ook geen last van, alles is gewoon intact :)

edit: Het gaat hier om een windows XP SP2 systeem :)

[ Voor 4% gewijzigd door TMV op 08-04-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258274

Soms snap ik het doel van sommige posts niet. Wat interesseert het mensen dat je geupdate hebt?
Wat interesseert t mensen dat je gaat hockeyen......

Iemand al gelukt om met Vista succesvol te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:12

Ik heb nog niet upgedate (eerst hockey) vavavond eens even kijken. Ben wel benieuwd naar het probleem met de defecte memcard. Is dit met de nokia kaartjes of ook met 8gb sandiskkaartjes?
Het is met die 2GB geheugenkaart van Nokia gebeurt, heb nu een Sandisk 8GB bestelt
Ik weet niet of het toeval is dat hij stuk gegaan is maar vaaaaaaag vindt ik het wel
dat hij precies na de firmware update stuk gaat . . . 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Laatst online: 10:32

TMV

Where did that damn icon go?!?

Albert020 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:05:
[...]

Het is met die 2GB geheugenkaart van Nokia gebeurt, heb nu een Sandisk 8GB bestelt
Ik weet niet of het toeval is dat hij stuk gegaan is maar vaaaaaaag vindt ik het wel
dat hij precies na de firmware update stuk gaat . . . 8)7
Ik heb wel zo m'n bedenkingen over de kwaliteit van die nokia kaartjes :/ ik had er wat problemen mee, zoals leesproblemen e.d. Toen maar vervangen met een kingston 4gb kaartje en nooit weer problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-05 22:54
Sick Nick schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:11:
Hier net geupdate, ging best soepel. Binnen 3 a 4 minuten was ie klaar. Ook alle gegevens en programma's zijn nog zoals voor de update dus dat is ook mooi meegenomen. Flash in de browser werkt prima, via hsdpa kan ik gewoon youtube filmpjes kijken zonder haperingen en dergelijke.

Wat me wel opviel is dat het ingedrukt houden van de 0 toets niet meer de browser opstart? Hekje zet de telefoon nog wel op stil maar de browser via 0 werkt dus niet meer. Jammer of gewoon een foutje in de firmware? Heb geen homepage ingesteld, misschien dat het daarom niet werkt maar dat moet ik nog even uitproberen.

Verder, tja alles werkt net als ervoor met als toevoeging dus flash :p
Had ik ook na de update even backup maken en een hard reset *#7370# daarna was het probleem opgelost

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
Ok de update is gelukt .
Ik kreeg wel een melding tijdens de update dat ik mijn batterij uit me telefoon moest halen en dat ik daarna weer door kon gaan met de update.Na dit gedaan te hebben ging die gewoon weer verder en stond de nieuwe firmware erop.

Wat ik wel raar vind is dat wanneer ik een Youtube filmpje open deze gewoon in realplayer opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:39
Ha, nog wat gevonden zojuist. Bij de gps gegevens, bij satellietstatus, waren voor de update de balkjes zwart, nu wit (zie plaatje). Eerst bijna onleesbaar, nu heel goed :)

Afbeeldingslocatie: http://lh5.google.com/renearts/R_u3qMqdhuI/AAAAAAAAAC8/XU8XU28RXq0/s288/2008-04-08-73006.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Soms snap ik het doel van sommige posts niet. Wat interesseert het mensen dat je geupdate hebt?

Mensen willen weten of je update geslaagd is met welke productcode en welk OS en of hij stabiel en leuke nieuwe features heeft.

Ik heb nog niet upgedate (eerst hockey) vavavond eens even kijken. Ben wel benieuwd naar het probleem met de defecte memcard. Is dit met de nokia kaartjes of ook met 8gb sandiskkaartjes?

@ TMV: heb je een cleaninstall gedaan of gewoon update?
Wat jou "bijdrage" is aan dit forum zullen we dan ook maar niet verder bespreken.

Ik had ook problemen met Vista, liep vast tijdens de update.

Zojuist de update gedraait in een virtuele XP machine, daar geen enkel probleem, wellicht is dit een (snelle) work around voor de vista gebruikers hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2024
Het update ging allemaal vlekkeloos. Ik heb het via Windows XP gedaan en heb geen problemen ondervonden.

Toch heb ik het gevoel dat er door de update iets is verandert. Het lijkt er in ieder geval op dat de accelerometer een stuk gevoeliger is. Ik kan mijn toestel nu op een punt zetten zodat hij eindeloos blijft wisselen tussen portrait en landscape. Zijn er nog andere die dit probleem ondervinden?

Kan zijn dat het hiervoor ook al was, maar het valt mij nu iig op.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
NokNok12 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:50:
[...]

Had ik ook na de update even backup maken en een hard reset *#7370# daarna was het probleem opgelost
Heb ook voor de zekerheid maar even een hard reset *#7370# gedaan.
Maar me Geheugenkaart blijft stuk, toch toeval denk ik dan dat hij vanmiddag is stuk gegaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb zojuist de update voltooid met de engelstalige updater op een vista machine ZONDER sp1. op een machine met service pack 1 krijg ik voordat hij begint een melding dat een of ander nokia layer ding niet meer werkt (duidelijke omschrijving ik weet het :P)

De nederlandse installer start bij mij al helemaal niet op die geeft gelijk een foutmelding. Maar goed, gelukt dus :) Telefoon lijkt stukken sneller! in ieder geval merk ik een goed verschil bij de instellingen menu's

so far so good.. ;)

Edit;
F-O-C-U-Z schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:33:
Het update ging allemaal vlekkeloos. Ik heb het via Windows XP gedaan en heb geen problemen ondervonden.

Toch heb ik het gevoel dat er door de update iets is verandert. Het lijkt er in ieder geval op dat de accelerometer een stuk gevoeliger is. Ik kan mijn toestel nu op een punt zetten zodat hij eindeloos blijft wisselen tussen portrait en landscape. Zijn er nog andere die dit probleem ondervinden?

Kan zijn dat het hiervoor ook al was, maar het valt mij nu iig op.
Zou maar zo kunnen in de changelog staat dan ook het volgende:
Automatic screen rotation angle improvement
Helaas is die irritante bug met dat knippen en plakken + hekjes toets nog steeds niet opgelost :'(

[ Voor 45% gewijzigd door BastiaanN op 08-04-2008 22:03 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
Automatic screen rotation angle improvement
:) ja maar ik lees improvement, dat lijkt bij mij ander niet te kloppen ;)
Het is echt zwaar irritant.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-12-2024
nlboy schreef op donderdag 03 april 2008 @ 01:28:
[...]
Hetzelfde wat jij hebt, maar dan zonder tijd/datum achter de eerste paar woorden van het smsje. :/
Dan is het wel een flinke achteruitgang als ze dat opeens hebben weggelaten.
Zie je bij de nieuwe fw wel de datum/tijd bij de smsjes staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
Nee helaas dat zit er niet bij... mogelijk een volgende firmware ;)

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two-one
  • Laatst online: 29-05 17:04
bassjuh schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:59:

Helaas is die irritante bug met dat knippen en plakken + hekjes toets nog steeds niet opgelost :'(
dat was bij mij weg na een hard reset *#7370#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:11
Om dan even een bijdrage te leveren. Net cleaninstall gedaan van de nieuwe firmware. Bij het updaten van de NSU kreeg ik bij de Nederlandse installer een error (wilde rapport naar M$ dat bedrijf heet Microsoft of MS :) versturen). Dit probeerde ik op een recente winxp pro configuratie. Een paar posts werd aangeraden de engelse te gebruiken. Dit werkte wel! Bij het opstarten zorgde dit wel voor een schrikreactie heb namelijk ooit de productcode gewijzigd en kreeg Engelse taal op de display. Dit kon ik gelukkig in de instellingen wijzingen naar Nederlands. Mijn toestel draagt dus productcode EURO-2.

Even snel kunnen testen of de ASR echt gevoeliger is. Dit is het geval! Dacht overigens dat Nokia maps 2.0 in deze update zat. Dit was echter niet het geval.

Tevreden updater tot nu toe.

toevoeging:
Ngage demo is verplaatst naar het basis menu en heet nu gewoon spelletjes het start hetzelfde echter. Bij toepassingen staat er nu online delen. (in het menu toepassingen is er nog meer verandert kan even niet precies benoemen want er zijn iig minder icoontjes. Nu ik wat langer kijk lijken er meer icoontjes te zijn verplaatst niet zozeer belangrijk, maar wel opvallend. GPS nog niet kunnen testen komt snel!

[ Voor 25% gewijzigd door een moderator op 09-04-2008 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Laatst online: 06-06 21:37
Net software geupdated, ging prima (Win XP SP 3). Hij behield zelfs al mijn programma's en instellingen na de update.
Thedr schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:55:
Ha, nog wat gevonden zojuist. Bij de gps gegevens, bij satellietstatus, waren voor de update de balkjes zwart, nu wit (zie plaatje). Eerst bijna onleesbaar, nu heel goed :)

[afbeelding]
Dat is inderdaad in positieve zin veranderd. Ik neem aan hoelanger het balkje hoe sterker het signaal? Wat ik iets minder vond is dat er nu een grijze achtergrond is als je een nummer intypt, met witte cijfers, waar er voorheen een witte achtergrond met zwarte cijfers, was. Maar goed dat is een kleinigheidje.

[ Voor 81% gewijzigd door Magnolia op 09-04-2008 00:26 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134670

op welke manier kan je nu dan youtube filmpjes bekijken.
Als ik naar youtube.com ga in mijn browser wil hij ze nog steeds opstarten na de update met real player en zegt "Verbinding maken mislukt"
Probeer het wel via 3G, maar no go. Hoe kan je ze dan bekijken ?

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 09-04-2008 01:51 . Reden: Aanhef en/of danken is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-06 12:49
Ik zou zo graag die flashplayer in de browser eens aan het werk zien. Maar elke keer als ik naar youtube ga, dan kom ik automatisch in de mobiele site van youtube (m.youtube.com) en die kon ik al prima bekijken met de vorige firmware. Hoe kan ik nu die flashplayer in de browser eens proberen?

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 09-04-2008 01:51 . Reden: Aanhef en/of danken is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248910

heb de oplossing voor windows vista gebruikers gevonden ik kwam dit tegen op http://www.then82blog.com/ :

If you're using Windows Vista and the "Windows Host Service Layer" (or similar, I don't know the exact name) crashes during Update, don't worry, just kill Software Updater in Windows Taskmanager (But don't disconnect your N82!) and try it again. Now NSU should recognize your phone and it will offer you to retry the update. Now it should work, at the beginning it shows an estimated duration of about 15 Minutes, but my N82 was updated after about 5 Minutes.

heb zet zelf geprobeerd en het werkt!!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 248910 op 09-04-2008 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258305

Heel erg bedankt pafi, ik heb een n95 8gb, en heb me kapot gezocht naar de oplossing, heb het nu eindelijk voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Even voor het begin van deze mooie woensdag.... Wat een toptoestel he die N82. Ik geniet echt van alle mogelijkheden!

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 09-04-2008 11:27 . Reden: groeten/danken niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvbart
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-03-2024
Lucky you Roost,

Ik ga het geweldige toestel zaterdag ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealRico
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-01-2010
Anoniem: 248910 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 03:04:
heb de oplossing voor windows vista gebruikers gevonden ik kwam dit tegen op http://www.then82blog.com/ :

If you're using Windows Vista and the "Windows Host Service Layer" (or similar, I don't know the exact name) crashes during Update, don't worry, just kill Software Updater in Windows Taskmanager (But don't disconnect your N82!) and try it again. Now NSU should recognize your phone and it will offer you to retry the update. Now it should work, at the beginning it shows an estimated duration of about 15 Minutes, but my N82 was updated after about 5 Minutes.

HELD!

Het werkt (ik gebruik Vista Ultimate en keer dus ook telkens die boutmelding)!
Precies doen wat er geschreven staat, dan zul je zien dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 06:41

nlboy

Alles kitz?

F-O-C-U-Z schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:25:
Nee helaas dat zit er niet bij... mogelijk een volgende firmware ;)
Dat is jammer, dan wacht ik toch nog even met updaten. Want ik ben redelijk tevreden met de huidige versie en ik heb al wat apps op mijn N82 staan. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-06 22:20
TNT253 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:20:
[...]

Zie je bij de nieuwe fw wel de datum/tijd bij de smsjes staan?
Ik gebruik de 'oude' 11.xxx firmware en daar is gewoon de datum/tijd van de smsjes te zien, ga bij een sms naar opties>berichtgegevens en scroll wat naar beneden, daar staat netjes de tijd en datum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254377

Listers,
het lukt mij niet om die Nokia Software updater aan het starten te krijgen. Wanneer ik de N82 verbindt met mijn PC (Windows XP) krijg ik het bericht dat ik een nieuwere versie van updater moet downloaden. Dat gaat prima tot het punt dat het geinstalleerd moet worden. Ik krijg dan de boodschap:
" in NokiaSoftwareUpdatesetup_1.4.36NP.exe is een fout opgetreden". Stuur bericht naar Microsoft etc

De versie die ik geinstalleerd heb van Nokia PC Suite is: 6.85.14.1

Wanneer ik probeer van de Nederlandse Nokia site een Nederlands of ook Engelstalige versie te downloaden krijg ik de boodschap dat deze versie ouder is dan wat ik geinstalleerd heb.

Iemand wellicht een advies om de nieuwe firmware te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealRico
De datum en de tijd van de SMSjes kan je toch bij de berichtgegevens bekijken? Of hoe heb ik dat nou??

I.i.g. mijn probleem geld nog steeds. Kan nog steeds niet YouTube filmpjes (of andere van het VideoCenter) bekijken na de firmware update. Zelfs niet na een HardReset...

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109040

Bron

Tips before you upgrade:

- Even with the User Data Preservation feature of the N82 that keeps all your applications, settings, calendar entries, email accounts, etc. - Still backup your phone before updating. Use the backup tool in pc suite and backup all your important stuff. You never know when something can go wrong.

- Make sure you have a secure and fast internet connection. Make sure your connections are plugged in good.

- Set your phone on a flat surface like a desk or table. Don't put the data cable where a dog or person will hit the cable and disturb the update process. You can brick your phone like this then your in a mess of trouble.

- When your update says that its finished the phone might look off like its dead. Leave it alone for 5-15 minutes sometimes it takes awhile to boot up. Eventually it should boot up on its own after the update.

- Make sure your battery is fully charged before the update.

- I personally try not have anything running in the background on the computer and disable the screensaver just to ensure nothing goes wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
iemand enig idee wanneer de n82 black leverbaar is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
Anoniem: 254377 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:35:
Listers,
het lukt mij niet om die Nokia Software updater aan het starten te krijgen. Wanneer ik de N82 verbindt met mijn PC (Windows XP) krijg ik het bericht dat ik een nieuwere versie van updater moet downloaden. Dat gaat prima tot het punt dat het geinstalleerd moet worden. Ik krijg dan de boodschap:
" in NokiaSoftwareUpdatesetup_1.4.36NP.exe is een fout opgetreden". Stuur bericht naar Microsoft etc

De versie die ik geinstalleerd heb van Nokia PC Suite is: 6.85.14.1

Wanneer ik probeer van de Nederlandse Nokia site een Nederlands of ook Engelstalige versie te downloaden krijg ik de boodschap dat deze versie ouder is dan wat ik geinstalleerd heb.

Iemand wellicht een advies om de nieuwe firmware te installeren?
Ik had precies hetzelfde. Op allerlei manieren geprobeerd die NSU te updaten. Gaat je niet lukken die setup is corrupt. Gewoon even de engelse updater downloaden! Enig verschil is dat ie start met engels menu, maar je kan gewoon Nederlands selecteren in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two-one
  • Laatst online: 29-05 17:04
Roost schreef op woensdag 09 april 2008 @ 01:09:
Ik zou zo graag die flashplayer in de browser eens aan het werk zien. Maar elke keer als ik naar youtube ga, dan kom ik automatisch in de mobiele site van youtube (m.youtube.com) en die kon ik al prima bekijken met de vorige firmware. Hoe kan ik nu die flashplayer in de browser eens proberen?
www.dumpert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 07:27

roma0803

Lost

nlboy schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:26:
[...]
Dat is jammer, dan wacht ik toch nog even met updaten. Want ik ben redelijk tevreden met de huidige versie en ik heb al wat apps op mijn N82 staan. O-)
En...? Die blijven gewoon staan hoor, gebeurt niks mee. Mooi toestel hè, die N82 8)

Misschien verbeeld ik het me, maar ik heb het idee dat muziek beter klinkt met de media player. Of het het volume is dat iets harder lijjkt te kunnen, of dat het iets voller klinkt allemaal. Ik weet het niet, ik heb niets aan de instellingen veranderd maar ervaar de muziek beter.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
nlboy schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:26:
[...]
Ik heb niet eens een restore van de backup hoeven doen!!! Alle files, apps, settings en zelfs de Bluetooth devices zaten er nog gewoon helemaal in!

Roost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
Naar mijn mening is het volume van de muziekspeler ook flink opgekrikt. Luisterde eerder nog op vol volume nu is dat veel te hard.

GPS-fix is in mijn ogen verslechterd. Paar weken geleden had ik ineens super snelle fix. Zonder het doen van een update. Nu is deze weer verslechterd. Kan dit komen omdat de gegevens voor A-GPS mee zijn gereset bij mijn factoryreset? Misschien is er iemand die dat A-GPS iets kan verduidelijken? Wanneer maakt hij een verbinding? Heb nog nooit een vraag van de n82 gehad of hij mijn 3G of GPRS mocht gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214865

Hm, ik probeer te updaten maar na een paar tellen valt mijn telefoon uit en blijft er in beeld van de pc staan: geschatte resterende tijd: 15 minuten...

help?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
Anoniem: 214865 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:36:
Hm, ik probeer te updaten maar na een paar tellen valt mijn telefoon uit en blijft er in beeld van de pc staan: geschatte resterende tijd: 15 minuten...

help?!
'

gewoon rustig blijven! Komt vanzelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Relax, komt echt goed met die 15 minuten. Ga even lekker wat voor jezelf doen... :-) Niet nagel bijten...

R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Laatst online: 06-06 21:37
Zonder A-GPS duurt een fix voor de 1e keer vinden bij mij meer dan 2 minuten. Als hij eenmaal een fix gevonden heeft en je sluit het programma en zoekt voor een 2e keer een fix gaat dat veel sneller.

De reden hiervoor is dat hij eerst minimaal 4 satellieten moet vinden op je positie te bepalen. Als hij die eenmaal gevonden heeft kan hij de positie gaan berekenen. Als dit eenmaal eenkeer gebeurd is hoeft hij alleen de positie te berekenen, wat veel minder tijd kost. Met A-GPS word die eerste stap versneld doordat een server al die informatie voor jou heeft, en je hem enkel hoeft te downloaden via een data verbinding.

Uit de handleiding (p. 59):

Uw apparaat is vooraf geconfigureerd voor gebruik van de A-GPS-dienst van Nokia als geen A-GPS-instellingen van een specifieke serviceprovider beschikbaar zijn. De ondersteuningsgegevens worden alleen van de server van de Nokia A-GPS-dienst opgehaald wanneer dat nodig is. U moet een internettoegangspunt voor packet-gegevens in het apparaat hebben gedefinieerd om ondersteuningsgegevens te kunnen ophalen van de Nokia A-GPS-dienst. Als u een toegangspunt voor A-GPS wilt definiëren, drukt u op en selecteert u:

Instrumenten > Instell. > Algemeen > Positiebepaling > Positiebepalingsserver >Toegangspunt.

Voor deze dienst kan geen WLAN-toegangspunt worden gebruikt. Wanneer GPS de
eerste keer in uw apparaat wordt gebruikt, wordt naar het internettoegangspunt voor packet-gegevens gevraagd.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Jongens en Meisjes, slowchat doen we hier niet aan dus als je niks over de N82 hebt te melden meld dan ook gewoon niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
Magnolia schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:52:
Zonder A-GPS duurt een fix voor de 1e keer vinden bij mij meer dan 2 minuten. Als hij eenmaal een fix gevonden heeft en je sluit het programma en zoekt voor een 2e keer een fix gaat dat veel sneller.

De reden hiervoor is dat hij eerst minimaal 4 satellieten moet vinden op je positie te bepalen. Als hij die eenmaal gevonden heeft kan hij de positie gaan berekenen. Als dit eenmaal eenkeer gebeurd is hoeft hij alleen de positie te berekenen, wat veel minder tijd kost. Met A-GPS word die eerste stap versneld doordat een server al die informatie voor jou heeft, en je hem enkel hoeft te downloaden via een data verbinding.

Uit de handleiding (p. 59):

Uw apparaat is vooraf geconfigureerd voor gebruik van de A-GPS-dienst van Nokia als geen A-GPS-instellingen van een specifieke serviceprovider beschikbaar zijn. De ondersteuningsgegevens worden alleen van de server van de Nokia A-GPS-dienst opgehaald wanneer dat nodig is. U moet een internettoegangspunt voor packet-gegevens in het apparaat hebben gedefinieerd om ondersteuningsgegevens te kunnen ophalen van de Nokia A-GPS-dienst. Als u een toegangspunt voor A-GPS wilt definiëren, drukt u op en selecteert u:

Instrumenten > Instell. > Algemeen > Positiebepaling > Positiebepalingsserver >Toegangspunt.

Voor deze dienst kan geen WLAN-toegangspunt worden gebruikt. Wanneer GPS de
eerste keer in uw apparaat wordt gebruikt, wordt naar het internettoegangspunt voor packet-gegevens gevraagd.
Kijk eindelijk een fatsoenlijke fix. Goede uitleg al had ik zelf ook wel een handleiding kunnen raadplegen. Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
toineneman schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:21:
[...]

dat was bij mij weg na een hard reset *#7370#
Bij mij was het ook weg, maar nadat ik mijn geheugen kaartje erin stak deed die weer hetzelfde als eerst. hoe kan ik erachter komen welke programma dat veroorzaakt ;'(

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roost schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:51:
Relax, komt echt goed met die 15 minuten. Ga even lekker wat voor jezelf doen... :-) Niet nagel bijten...

R.
En hoe lang zou het dan moeten duren? Hij zit er nu al een uur op zonder iets te zien... en nog steeds 15 minuten resterend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Nieuwe Nokia PC Suite is te downloaden via de Nokia site. Mooi, hij synchroniseert nu eindelijk ook bookmarks! Verder kun je je foon agenda in PC Suite lezen en is er grafisch e.e.a. veranderd.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258351

Anoniem: 214865 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:36:

help?!
Bij mij hetzelfde..
Ben inmiddels een uur aan het wachten. Hoe lang duren die nokia-kwartiertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75597

Anoniem: 258351 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:44:
[...]

Bij mij hetzelfde..
Ben inmiddels een uur aan het wachten. Hoe lang duren die nokia-kwartiertjes?
Niet om je te frustreren, maar bij mij was het in nog geen 10 minuten gepiept, en alles lijkt het goed te doen, inclusief geheugenkaart.
Volgens mij is de camera-interface trouwens ook gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134670 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 00:22:
op welke manier kan je nu dan youtube filmpjes bekijken.
Als ik naar youtube.com ga in mijn browser wil hij ze nog steeds opstarten na de update met real player en zegt "Verbinding maken mislukt"
Probeer het wel via 3G, maar no go. Hoe kan je ze dan bekijken ?
Als je op de mobiele YouTube- pagina naar beneden scrollt zie je een linkje ' Go to the desktop version', als je die aanklikt wordt de normale youtube pagina geladen. Als je dan naar een pagina waarop een filmpje staat, zie je daar in eerste instantie niet de player, maar een soort icoontje staan. Als je deze aanklikt vraagt je foon of het filmpje op de pagina, of in de viewer moet worden afgespeeld.
Ik heb het bij een filmpje getest, en dat ging nogal schokkerig (wel over WiFi).
Ik heb deze optie voor de update nog nooit geprobeerd, wellicht dat dit in de vorige SW versie ook al kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Firmware update lukt niet. Windows vista geeft nu foutmelding: Nokia Service Layer Host Process werkt niet meer..... Iemand een idee hoe ik dit probleem kan takkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimD
  • Laatst online: 06-06 07:43
Ik heb overigens een bug ontdekt in de nieuwe firmware.

Wanneer je een sms typt, en je draait het scherm als het woord nog niet af is (dus hij is nog underlined) dan wist hij het woord. Best wel vervelend soms!

Overigens nog geen andere problemen ontdekt.

Het menu structuur lijkt idd sneller te werken zoals hierboven ook is beschreven.

AMD Ryzen 5800x | Macbook Pro 14 m1 | iPhone 14 Pro Max | Apple Watch gen 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
SimD schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:05:

Wanneer je een sms typt, en je draait het scherm als het woord nog niet af is (dus hij is nog underlined) dan wist hij het woord. Best wel vervelend soms!
Dit zat volgens mij ook al in de vorige versie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248910 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 03:04:

Eindelijk gelukt.... Maar als je NSU voor de 2e keer opstart gewoon op "next" blijven duwen, negeer "vreemde" berichten of opdrachten zoals accu eruithalen etc. eindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

roma0803 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:11:
Nieuwe Nokia PC Suite is te downloaden via de Nokia site. Mooi, hij synchroniseert nu eindelijk ook bookmarks! Verder kun je je foon agenda in PC Suite lezen en is er grafisch e.e.a. veranderd.
Welke versie is dat precies?
Ik zit ook te kijken maar kan nergens een nieuwere versie vinden dan die ik al weken erop heb staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Anoniem: 258351 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:05:
Firmware update lukt niet. Windows vista geeft nu foutmelding: Nokia Service Layer Host Process werkt niet meer..... Iemand een idee hoe ik dit probleem kan takkelen?
Kom, even een paar posts teruglezen om het antwoord te vinden.
Anoniem: 84021 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:24:
[...]

Welke versie is dat precies?
Ik zit ook te kijken maar kan nergens een nieuwere versie vinden dan die ik al weken erop heb staan..
Blijkt op de NL site nog niet te staan, wel op de Europese site. Ook in de NL versie.

[ Voor 36% gewijzigd door roma0803 op 09-04-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z

Het menu structuur lijkt idd sneller te werken zoals hierboven ook is beschreven.
Klopt ik heb hier ook last van... Dit is mij alleen met de nieuwe software opgevallen...
Maar goed met een dergelijk foutje is nog wel te leven dacht ik zo.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimD
  • Laatst online: 06-06 07:43
F-O-C-U-Z schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:32:
[...]

Klopt ik heb hier ook last van... Dit is mij alleen met de nieuwe software opgevallen...
Maar goed met een dergelijk foutje is nog wel te leven dacht ik zo.
Ja het is ook geen ramp of zo, een snel wis functie is ook lekker ;) Maar het viel mij ook ineens op!

Hierboven werd gezegd dat dit ook al in de vorige versies zat, maar dat is mij nooit opgevallen.

Tot nu toe vind ik de update een beetje flauw, ik had er persoonlijk meer van verwacht. Het is niet zo pittig als van te voren werd vernomen of werd vermeld in de media. Zoals Nokia Maps 2 en Geotagging.

AMD Ryzen 5800x | Macbook Pro 14 m1 | iPhone 14 Pro Max | Apple Watch gen 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een probleem met het (her)activeren van de navigatie van Nokia Maps. Iemand een suggestie? Situatie is als volgt:

Ik heb mijn N82 gekregen bij een nieuw Hi abonnement. Omdat mijn Orange abonnement nog een week doorliep, heb ik de telefoon (en Nokia Maps) eerst met mijn Orange simkaart gebruikt. Toen ik de simkaart gewisseld had, bleek dat ik de gratis-3- maanden-navigatie van Nokia Maps opnieuw moest activeren. Maar wat ik ook doe, het lukt niet. De telefoon geeft steeds aan " Nieuwe simkaart gevonden. Licentie overhevelen?" (o.i.d.), maar wel accesspoint ik ook kies, hij geeft steeds hierna de melding "Verbinding mislukt, probeer het later nog een keer". Ik wil toch graag die 3 maanden gebruiken. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
SimD schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:05:
[...]

Ja het is ook geen ramp of zo, een snel wis functie is ook lekker ;) Maar het viel mij ook ineens op!

Hierboven werd gezegd dat dit ook al in de vorige versies zat, maar dat is mij nooit opgevallen.

Tot nu toe vind ik de update een beetje flauw, ik had er persoonlijk meer van verwacht. Het is niet zo pittig als van te voren werd vernomen of werd vermeld in de media. Zoals Nokia Maps 2 en Geotagging.
Ik had meer gehoopt maar eigenlijk niet verwacht. Geotagging en Nokia Maps was al mogelijk zonder de update. Enige is dat ze er nu in zitten. Flash Lite 3 is leuk en is de enige "extra" die we hebben mogen ontvangen. Bugs oplossen valt in mijn ogen niet onder extra's.

Maar goed. het wil natuurlijk niet zeggen dat dit de laatste update is die Nokia heeft uitgebracht. Mogelijk dat een volgende meer te bieden heeft. Aan de andere kant wist ik niet dat bovengenoemde features er aan zaten te komen. Het toestel vond ik toen al goed genoeg om aan te schaffen. Al met al ben ik heel blij dat Nokia updates uitbrengt en dat er verbeteringen worden toegepast...

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258351 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:23:
[...]

Eindelijk gelukt.... Maar als je NSU voor de 2e keer opstart gewoon op "next" blijven duwen, negeer "vreemde" berichten of opdrachten zoals accu eruithalen etc. eindelijk :)
Mij lukt het nog niet... krijg ook de foutmelding... dan sluit ik hem dus geforceerd af en dan moet ik nog een keer opstarten? Dan zoekt hij mijn telefoon (maar die staat dan al uit vanwege de 1e keer...) en gebeurt er helemaal niets :'(

wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealRico
Anoniem: 214865 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:49:
[...]

Mij lukt het nog niet... krijg ook de foutmelding... dan sluit ik hem dus geforceerd af en dan moet ik nog een keer opstarten? Dan zoekt hij mijn telefoon (maar die staat dan al uit vanwege de 1e keer...) en gebeurt er helemaal niets :'(

wat doe ik fout?
Wel batterij etc. eruit halen. Precies doen wat er van je gevraagd word...
--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst op woensdag 09 april 2008 03:04
Acties:

--------------------------------------------------------------------------------
Door: Pafi1990
Bekijk myReact van Pafi1990Bekijk de gallery van Pafi1990Berichten: 19
Reg. datum: 14 januari 2008

Eventjes teruglezen jonges...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248910

weet niet of het een bug is of niet maar heb sins 2 dagen een 8 GB kaartje van scandisk alleen nu wouw ik mijn muziek er op zetten maar een aantal nummer ziet mijn telefoon niet maar ze staan wel op me geheugenkaart en als ik dan vernieuwen doe blijft hij zoeken naar muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Anoniem: 248910 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:04:
weet niet of het een bug is of niet maar heb sins 2 dagen een 8 GB kaartje van scandisk alleen nu wouw ik mijn muziek er op zetten maar een aantal nummer ziet mijn telefoon niet maar ze staan wel op me geheugenkaart en als ik dan vernieuwen doe blijft hij zoeken naar muziek
Na 3x lezen begreep ik wat je bedoelt: heb je je kaartje wel netjes ge-eject in Windows nadat je je muziek erop hebt gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-03 09:10
firefighter2 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:57:
iemand enig idee wanneer de n82 black leverbaar is???
Ben ook wel erg benieuwd..

Hier lees is zowel Q3 als April.. terwijl op newmobile dit staat: "binnen enkele weken verscheept worden".. Dus wat is het nou!

Wil graag een N82, maar dan wel een zwarte.. Kan tot augustus wachten met het maken van een keus dus..

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

SmithNL schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:08:
[...]

Hier lees is zowel Q3 als April.. terwijl op newmobile dit staat: "binnen enkele weken verscheept worden".. Dus wat is het nou!

Wil graag een N82, maar dan wel een zwarte.. Kan tot augustus wachten met het maken van een keus dus..
Dan heb je dus nog alle tijd om rustig af te wachten.....
F-O-C-U-Z schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:39:
Ik had meer gehoopt maar eigenlijk niet verwacht. Geotagging en Nokia Maps was al mogelijk zonder de update. Enige is dat ze er nu in zitten. Flash Lite 3 is leuk en is de enige "extra" die we hebben mogen ontvangen. Bugs oplossen valt in mijn ogen niet onder extra's.

Maar goed. het wil natuurlijk niet zeggen dat dit de laatste update is die Nokia heeft uitgebracht. Mogelijk dat een volgende meer te bieden heeft. Aan de andere kant wist ik niet dat bovengenoemde features er aan zaten te komen. Het toestel vond ik toen al goed genoeg om aan te schaffen. Al met al ben ik heel blij dat Nokia updates uitbrengt en dat er verbeteringen worden toegepast...
Ik meende te hebben gelezen ergens dat nieuwe features idd nog een firmware moeten wachten, maar dat Nokia eerst prioriteit gaf aan maximale stabiliteit en optimalisatie van de aanwezige features. Omdat Geotagging en Flash in grote getale aangevraagd werd, en het past bij de huidige standaard, hebben ze deze features wel als nieuwe toegevoegd.

Hoewel het moeilijk te beoordelen is na 2 dagen heb ik wel het gevoel dat stabiliteit is toegenomen van het toestel. Een optimalisatie die ik meen te ervaren zit in muziek beluisteren.

[ Voor 59% gewijzigd door roma0803 op 10-04-2008 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40

robertwebbe

Robert Webbe

Anoniem: 75597 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:23:
Ik heb een probleem met het (her)activeren van de navigatie van Nokia Maps. Iemand een suggestie? Situatie is als volgt:

Ik heb mijn N82 gekregen bij een nieuw Hi abonnement. Omdat mijn Orange abonnement nog een week doorliep, heb ik de telefoon (en Nokia Maps) eerst met mijn Orange simkaart gebruikt. Toen ik de simkaart gewisseld had, bleek dat ik de gratis-3- maanden-navigatie van Nokia Maps opnieuw moest activeren. Maar wat ik ook doe, het lukt niet. De telefoon geeft steeds aan " Nieuwe simkaart gevonden. Licentie overhevelen?" (o.i.d.), maar wel accesspoint ik ook kies, hij geeft steeds hierna de melding "Verbinding mislukt, probeer het later nog een keer". Ik wil toch graag die 3 maanden gebruiken. Iemand een idee?
Ik vermoed dat het komt door je internetverbinding; of je hebt een verkeerd toegangspunt (Orange internet?) of je hebt de proxy nog aan staan (en daar kan Maps niet mee overweg).
Bij Hi moet je het toegangspunt portalmmm.nl gebruiken, zonder proxy. Om dit te controleren doe je het volgende:

Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > Toegangspunten
Eén van de profielen moet een internetprofiel zijn.
Daar moet minimaal de volgende informatie in staan:
Naam toegangspunt: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: {leeg laten}
Vraag om wachtwoord: nee
Wachtwoord: {leeg laten}
Verificatie: Normaal
Ga ook naar Opties > Geavanceerde instellingen
Proxyserveradres: Geen
Proxypoortnummer: 0
F-O-C-U-Z schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:39:
[...]
Ik had meer gehoopt maar eigenlijk niet verwacht. Geotagging en Nokia Maps was al mogelijk zonder de update. Enige is dat ze er nu in zitten.
[...]
Ik heb de mijne nog niet geupdate omdat ik hem heb uitgeleend; maar heb toch al een vraag over de geotagging. Wordt hiervoor ook gewoon Location Tagger gebruikt (welke we zelf ook al konden downloaden van betalabs)?
Is dit dezelfde betaversie als je nu kunt downloaden of is dit een final version? Dit is te zien bij About, degene van betalabs is 1.0 Beta 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

robertwebbe schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:32:
[...]

Ik heb de mijne nog niet geupdate omdat ik hem heb uitgeleend; maar heb toch al een vraag over de geotagging. Wordt hiervoor ook gewoon Location Tagger gebruikt (welke we zelf ook al konden downloaden van betalabs)?
Is dit dezelfde betaversie als je nu kunt downloaden of is dit een final version? Dit is te zien bij About, degene van betalabs is 1.0 Beta 2.
Nee, deze functie zit nu helemaal geïntegreerd in de camera applicatie. Ik heb de beta Location Tagger eerst gedeinstalleerd voordat ik de update heb gedraaid. Dit om te voorkomen dat er conflicten ontstaan of functies dubbel draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door roma0803 op 10-04-2008 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robertwebbe schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:32:
[...]

Ik vermoed dat het komt door je internetverbinding; of je hebt een verkeerd toegangspunt (Orange internet?) of je hebt de proxy nog aan staan (en daar kan Maps niet mee overweg).
Bij Hi moet je het toegangspunt portalmmm.nl gebruiken, zonder proxy. Om dit te controleren doe je het volgende:

Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > Toegangspunten
Eén van de profielen moet een internetprofiel zijn.
Daar moet minimaal de volgende informatie in staan:
Naam toegangspunt: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: {leeg laten}
Vraag om wachtwoord: nee
Wachtwoord: {leeg laten}
Verificatie: Normaal
Ga ook naar Opties > Geavanceerde instellingen
Proxyserveradres: Geen
Proxypoortnummer: 0
Thanks. Ik heb je instructies opgevolgd, maar helaas geen succes. Het schermpje 'bezig' blijft wel langer in beeld staan overigens, maar uiteindelijk resulteert het in de melding 'Verbinding mislukt'.
Overigens heb ik het ook via een WiFi verbinding geprobeerd, met dezelfde melding. Deze zit volgens mij toch niet achter een proxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 22:32
Ik heb mijn firmware er d.m.v. vmware workstation opgezet en windows xp sp2. Ik probeerde de gegeven oplossingen voor vista, maar tevergeefs (misschien omdat ik 64 bit heb). In ieder geval werkt het gewoon d.m.v. vmware dus wellicht iets voor mensen die hier de beschikking over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basjuuh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-04 09:54
Heb een probleempje. Elke keer als ik mijn muziekspeler open, loopt m'n tel vast... iemand die hier al meer ervaring mee heeft of een oplossing.. Heb haast dus vergeef het me als het nog niet in het topic gemeld is, heb nog niet gezocht.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbasterd
  • Laatst online: 06-06 14:01
Anoniem: 75597 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:23:

bij de Nokia maps 2.0 zit een FAQ document waarin al deze vragen worden beantwoord;

5. What happens if I change my SIM card?
In case you change your SIM card, you can regain your navigation license....

http://nds1.nokia.com/NOK...s_2/Maps_2.0_beta_FAQ.pdf

This message was deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Basjuuh schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:14:
Heb een probleempje. Elke keer als ik mijn muziekspeler open, loopt m'n tel vast... iemand die hier al meer ervaring mee heeft of een oplossing.. Heb haast dus vergeef het me als het nog niet in het topic gemeld is, heb nog niet gezocht.

Bedankt
Waarschijnlijk ook iets met de geheugen kaart. Hij kan hem denk ik niet goed benaderen, waardoor je telefoon vast loopt. Oplossing is om de geheugen kaart te formatteren (na data backuppen) en vervolgens de data weer terug te zetten. Mocht het probleem blijven probeer dan om alleen 1 muzieksong op je geheugenkaartje te zetten. Wellicht een probleem met een bepaald bestand op de memkaart.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182149

Onder XP (desktop) en ook onder Vista (laptop) krijg ik geen N82 firmware update via de Nokia Software Updater. Alles geprobeerd en volgens de FAQ van Nokia.

Nu is mijn vraag: mijn N82 heeft een Vodafone abonnement. Zou het kunnen dat de update niet lukt omdat de provider dat heeft geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Tutti-frutti schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:26:
[...]

Waarschijnlijk ook iets met de geheugen kaart. Hij kan hem denk ik niet goed benaderen, waardoor je telefoon vast loopt. Oplossing is om de geheugen kaart te formatteren (na data backuppen) en vervolgens de data weer terug te zetten. Mocht het probleem blijven probeer dan om alleen 1 muzieksong op je geheugenkaartje te zetten. Wellicht een probleem met een bepaald bestand op de memkaart.
Ja mijn 2GB geheugenkaart van NOKIA heeft het ook begeven naar de Firmware update
Heb nu een 8GB besteld van SanDisk, deze krijg ik als het goed is vanmiddag.
Ik laat mijn bevinden wel even weten....... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Anoniem: 182149 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:33:
Onder XP (desktop) en ook onder Vista (laptop) krijg ik geen N82 firmware update via de Nokia Software Updater. Alles geprobeerd en volgens de FAQ van Nokia.

Nu is mijn vraag: mijn N82 heeft een Vodafone abonnement. Zou het kunnen dat de update niet lukt omdat de provider dat heeft geblokkeerd?
Als jij een branded (dus vodafone logo'tjes/menu) hebt, dan kan je inderdaad niet updaten met de fabrikant firmware. De firmware op je N82 is namelijk customized door vodafone, en pas als daar een update voor beschikbaar is kan je hem updaten. Tenzij je tegen de regels in wil en garantie wil verliezen door er een normale firmware op te zetten. Maar daar is dit forum niet voor bedoeld :)
Albert020 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:33:
[...]

Ja mijn 2GB geheugenkaart van NOKIA heeft het ook begeven naar de Firmware update
Heb nu een 8GB besteld van SanDisk, deze krijg ik als het goed is vanmiddag.
Ik laat mijn bevinden wel even weten....... :*)
Heb je hem niet met een cardreader van een pc/laptop kunnen formatteren ? Beetje vreemd als hij echt kapot is door een firmware update.

[ Voor 22% gewijzigd door Tutti-frutti op 10-04-2008 13:40 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brutalbasterd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:23:
[...]

bij de Nokia maps 2.0 zit een FAQ document waarin al deze vragen worden beantwoord;

5. What happens if I change my SIM card?
In case you change your SIM card, you can regain your navigation license....

http://nds1.nokia.com/NOK...s_2/Maps_2.0_beta_FAQ.pdf
Ik gebruik nog de huidige versie van Nokia Maps, en daar werkt het net even anders. Maar weet je wat nou zo vreemd is? Ik heb het weer eens een keer geprobeerd op de manier die ik al 100x heb geprobeerd, en nu werkt het wel! Vreemd, maar bedankt iig! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Tutti-frutti schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:39:
[...]

[...]

Heb je hem niet met een cardreader van een pc/laptop kunnen formatteren ? Beetje vreemd als hij echt kapot is door een firmware update.
Nope heb ik uieraard ook geprobeerd, maar dan krijg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/903/screenshotml9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik ben sinds gisteren ook eigenaar van dit mooie apparaat. Nu heb ik er al een film opgezet maar met de standaard software kan ik niet vooruit- en terugspoelen. Welk programma zouden jullie mij hier voor aanraden?
P.S. betalen is geen optie

[ Voor 6% gewijzigd door Goesiman op 10-04-2008 14:33 ]

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 16:10

Sick Nick

Drop the top!

divx mobile speler en je films in divx comprimeren. Werkt prima, kan wel spoelen en geeft betere kwaliteit dan mp4 filmpjes vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Oke, dan ga ik dat proberen. Waarmee comprimeer je precies?

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Laatst online: 26-03-2023
SmithNL schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:08:
[...]

Ik wil ook de zwarte! :) Er is nu goed, maar ook slecht nieuws!!

Goed: Hij is namelijk deze maand al in de winkels te verkrijgen!!
Slecht: Prijs excl BTW=545 euro!! Dat is meer dan 650 incl BTW!! 8)7 Terwijl de titanium nou voor 380 tekoop is!

PS: Bron, mobilecowboys;
http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/7146

[ Voor 5% gewijzigd door Johantjuuh op 10-04-2008 17:17 ]

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Johantjuuh schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:16:
[...]

Ik wil ook de zwarte! :) Er is nu goed, maar ook slecht nieuws!!

Goed: Hij is namelijk deze maand al in de winkels te verkrijgen!!
Slecht: Prijs excl BTW=545 euro!! Dat is meer dan 650 incl BTW!! 8)7 Terwijl de titanium nou voor 380 tekoop is!

PS: Bron, mobilecowboys;
http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/7146
Als alleen de kleur het verschil is zou ik gewoon voor de Titanium gaan voor € 380-.
Of je moet een Black Freak zijn Whahahahaa ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 10-04-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Ja.. daar dacht ik een half uur geleden ook zo over..

MAAR, GOED NIEUWS!

Hij staat nu bij 2 nederlandse winkels op de site, (zover ik momenteel weet)

En daar is hij super goedkoop! Bij beide zelfs €50/60 goedkoper dan de witte en titanium!!!

ZELFS 392, bij algebeld.nl.

En 409 bij centralpoint.nl.

Overige verwachten ze hem bij centralpoint, volgende week vrijdag (de 18e)!

Goed nieuws dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Laatst online: 00:39
Nogwat over een stukje hierboven... dit zal zeker niet de laatste update zijn.
Moet zeggen dat ik nog steeds erg tevreden ben over deze versie, de hele tel. is een stuk responsiever, en vooral ook de musicplayer.
Ik las overigens op een ander forum (Symbianfreaks, ook veel interessante (legale!) soft(free)ware daar), dat er een update in zit om toekomstige hardware te ondersteunen. Nu doet zich daar de roddel de ronde dat 't zou kunnen zijn dat de N82 over het Navi-wheel gaat beschikken (bedoel daarmee dat de hardware wel aanwezig is, maar dat 't in de software nog uit staat). Dat zat er namelijk bij de eerste proto's wel op. Zou ook de wat losse 5punts toets verklaren... Ik ben benieuwd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258479

Hallo Mensen,

Ik probeer Sportstracker te installeren maar hij zegt dat het bestand beschadigd is, ik heb echt de goede versie gedownload(de installatie begint dan ook tot aan de taal instelling). Dit gebeurt ook bij de stappen teller en bij de Garmin navi.
Heeft dit iemand ook al gehad. Wie kan mij helpen

Groeten Ralph :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
Goesiman schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:19:
Oke, dan ga ik dat proberen. Waarmee comprimeer je precies?
DivX heeft ook een tooltje om films te comprimeren. Voor deze tool moet je wel betalen.
Daarnaast alle divx die je al op je computer hebt staan kan je ook gebruiken. Je dient dan alleen .avi te veranderen in .divx en te kopieeren naar je telefoon. Kost wel wat ruimte maar ook niet gecomprimeerde filmpjes speelt de N82 af, zelfs op de televisie.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

deze bug zat ook al in de vorige firmware, beter bekend als de SMS bug. gebeurt zodra je het hekje hebt ingedrukt. je kunt het oplossen door een keer de taskmanager te activeren (menuknop vasthouden) en vervolgens op annuleren te klikken, dan gaat het wel weer goed. maar inderdaad ERG irritant!

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 20:28
Shit, heb mijn N82 geprobeerd te updaten, gaat er blijkbaar iets verkeerd!
Krijg mijn telefoon in geen mogelijkheid meer aan, het enige wat ie nog doet is aangeven aan mijn computer dat ie er aan hangt via usb. Iemand enig idee wat ik moet doen? Ik werk trouwens ook met Vista.

EDIT - Al opgelost! Ik zou bijna in paniek raken, maar gewoon rustig blijven en logisch nadenken, dan komt alles goed! ;) Jammer dat dat Update-programma zo instabiel is!

[ Voor 24% gewijzigd door Edzeau op 10-04-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258484

Johantjuuh schreef op donderdag 10 april 2008 @ 19:37:
Ja.. daar dacht ik een half uur geleden ook zo over..

MAAR, GOED NIEUWS!

Hij staat nu bij 2 nederlandse winkels op de site, (zover ik momenteel weet)

En daar is hij super goedkoop! Bij beide zelfs €50/60 goedkoper dan de witte en titanium!!!

ZELFS 392, bij algebeld.nl.

En 409 bij centralpoint.nl.

Overige verwachten ze hem bij centralpoint, volgende week vrijdag (de 18e)!

Goed nieuws dus :)
maar waneer komt hij nou precies uit dan in de winkel ? want ik zet echt te wachten op die zwarte! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sciver3
  • Laatst online: 25-02-2019
Heb vanavond voor de 2e keer ook een raar probleem met m'n N82.

Mijn MicroSD is nu dus wederom vanzelf (!!) leeg gegaan; ik heb er niets mee gedaan! In de cardreader zijn alleen de pb en private dirs over (of inmiddels weer nieuw aangemaakt door het toestel). Zat gewoon wat dingetjes te downloaden en te installeren. Tis de standaard 2GB Nokia.

Vorige keer gebeurde het met oude FW (en dacht ik dat het te maken had met het onderbreken van de start van Maps), maar nu met de nieuwste FW.

Heeft iemand anders dit ook meegemaakt en zo ja, weet je waar het aan ligt? En vooral, hoe kom je er vanaf? 8) Superirritant om steeds opnieuw alle muziek en apps te moeten kopieren... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109040

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/4867/img0995rl0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/4007/img0996od2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/8916/img1006ir6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/6523/img1008yo8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/3776/img1021tu5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/5859/img1024bm1.jpg

Meer lekkers: http://www.then82blog.com/

[ Voor 5% gewijzigd door een moderator op 11-04-2008 09:35 . Reden: Voortaan op check images drukken voordat je foto's post!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Super man!

Hij is inderdaad al verkrijgbaar, op de wereld :)

Op ebay, staan er nu ook al enkelen aangeboden..

Hopelijk in deze weken, hier ook in NL tekoop :)

Zijn er al ervaringen over de kleur? Valt hij mee, of tegen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251786

FuZZy04 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:24:
Shit, heb mijn N82 geprobeerd te updaten, gaat er blijkbaar iets verkeerd!
Krijg mijn telefoon in geen mogelijkheid meer aan, het enige wat ie nog doet is aangeven aan mijn computer dat ie er aan hangt via usb. Iemand enig idee wat ik moet doen? Ik werk trouwens ook met Vista.

EDIT - Al opgelost! Ik zou bijna in paniek raken, maar gewoon rustig blijven en logisch nadenken, dan komt alles goed! ;) Jammer dat dat Update-programma zo instabiel is!
hoe is het je gelukt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

offtopic:
Ik word een beetje gek van al die mensen die standaard vragen stellen over de black edition van de N82! Het is gewoon een kopie van de N82 met een zwart frontje. Ff googlen naar review van N82 of black edition en dan weet je genoeg. :X

Hoe kan ik via mijn laptop internetten via bluetooth (N82 --(via bluetooth)--> laptop -> internet)?

[ Voor 4% gewijzigd door nlboy op 11-04-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-03 12:56
Ik wil vandaag de nieuwe firmware erop zetten ik heb een 8GB kaartje van sandisk erin moet ik die eruit halen voordat ik de firmware doe of maakt dat niet uit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealRico
nlboy schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:27:
offtopic:
Ik word een beetje gek van al die mensen die standaard vragen stellen over de black edition van de N82! Het is gewoon een kopie van de N82 met een zwart frontje. Ff googlen naar review van N82 of black edition en dan weet je genoeg. :X

Hoe kan ik via mijn laptop internetten via bluetooth (N82 --(via bluetooth)--> laptop -> internet)?
GnuBox toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

ErikE12 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:39:
Ik wil vandaag de nieuwe firmware erop zetten ik heb een 8GB kaartje van sandisk erin moet ik die eruit halen voordat ik de firmware doe of maakt dat niet uit??
Search zegt: Maakt niet zoveel uit, maar misschien wel verstandiger om het eruit te halen. Zodat je zeker er van weet dat er niks per ongeluk wordt gewist.
Nog niet van gehoord, dus ga 't even uitzoeken. Bedankt! :)

[ Voor 19% gewijzigd door nlboy op 11-04-2008 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
http://www.howardforums.com/showthread.php?t=1313709
bassjuh schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:59:

[...]

\
Opgelost. is garmin xt
Using an File Explorer (like X-plore)
1. Go to E:\ system\Recogs \ CARDRUNNER.MDL
2. Rename or delete this file : CARDRUNNER.DDL
3. Open Best TaskMan and Kill process TSRautostart.exe
4. Enjoy!!!

also do a search for TSRAUTOSTART.EXE IN GARMIN FOLDER AND RENAME ANY ENTRIES YOU FIND.

[ Voor 89% gewijzigd door ReseT op 12-04-2008 11:20 ]

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

ErikE12 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:39:
Ik heb mijn 8GB kaart er gewoon in laten zitten. Update via Vista gaf problemen, maar daarvoor zijn oplossingen te vinden in dit forum. Uiteindelijk heb ik de update via een XP laptop gedaan. Geen problemen, ook niet met de kaart.

Mocht je de beta Location Tagger van Nokia hebben geïnstalleerd, dan adviseer ik je deze te de-installeren omdat deze functie in de nieuwe firmware in de fotosoftware is verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 20:28
Veel mee rotzooien. Heb Laptop afgesloten, updater opnieuw gestart en op een gegeven moment ging de updater weer rustig verder met waar 'ie gebleven was. Gelukkig maar! :)

Heb jij het zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258484

oke jongens
nu lees ik steeds meer over de nokia n82 zwart
en ik wil hem steeds liever hebben!! maar ik weet gewoon nog steeds niet waneer hij uit komt in nederland!! weet 1 van jullie het al? dat zou ik dat graag willen weten O-)
nou ik hoor het wel ;)
Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de Nokia N82 en bijbehorende zaken. Discussie over welk abonnement je er het beste bij kunt nemen hoort niet in dit topic.