Dit is de "handleiding":
Om te beginnen heb je het volgende programma nodig: Poiedit
Dit programma haalt de nieuwste flits palen binnen en installeert deze op je apparaat (bijvoorbeeld SD kaart)
Je hebt WEL een uiteraard GRATIS account nodig op
http://www.flitspaal.nl alwaar je onder DOWNLOADEN POI een uitgebreide handleiding gaat vinden.
Wanneer je bijvoorbeeld SYGIC Drive gebruikt kun je de gedownloade flitspalen (t.b.v tomtom) omzetten via dit programma Ov2Upi Translator.
Dat gaat als volgt:
Je kan gewoon op flitspaal.nl de flits palen (mobiele versie) van TomTom downloaden. Nu moet je de Ov2 bestanden om gaan zetten naar .upi bestanden.
Dit doe je op de volgende manier:
- pak de rar file uit en start het programma ov2upi translator
- klik linksonder op de knop .ovi->.upi
- ga naar de map waar je tomtom flits palen staan (*.ov2) selecteer een bestand
en open deze. de omzetting is dan gelijk gedaan.
herhaal dit met de andere *.ov2 bestanden.
de upi bestanden komen in dezelfde map als waar je tomtom flits palen in staan.
vervolgens moet je de upi bestanden in de landen map zetten
als je dus de nl map gebruikt komen de bestanden dus in geheugenkaart:maps\nld te staan.
De plaatjes (bmp file’s) moeten in de map geheugenkaart:\Sygic\Icons of geheugenkaart:\res\Icons
(geheugenkaart is dus de root van de kaart)
vervolgens kan je in het poi menu van sygic de flitspalen instellen.
menu, np beheer, waarschuw in de buurt van, selecteer 1 van de flitspaal icoontjes
en stel de waarschuwing in, herhaal dit met de andere bestanden!
Dus op flitspaal.nl, heb ik de tomtom kaarten gedownload (er zijn 2 versies, maar ik heb de smartphoneversie gedownload) (.ov2)
Omzetten met dat programma lukt gewoon. Heb de hele map met icons gedownload en die allemaal in res/icons gezet.
Alleen nou is het wat lastig, omdat ik voor Sygic heel Europa erop heb staan. Dus als kaart kies ik: Full Europa. benelux zou voor mij ook wel een optie zijn, maar ik moet dat mapje .upi , in het land zetten. En dat benelux staat er bij mij niet bij (in de map: maps).
Verder heb ik als test even de nederlandse kaart erop gezet, en hem in de map: NLD gezet, maar ik krijg dus geen flitspalen te zien. Ook kan ik bij NPbeheer geen flitspalen icons toevoegen!?