Nokia N82 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:
  • 224.233 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Nee, voor zover ik weet niet. Ik open het bestand op de pc, zoals ik altijd doe met .sisx enzo. Ga naar m'n telefoon, druk een paar keer op doorgaan, dan komt er geen balk en verschijnt er na 10 seconden of wat een melding met rood uitroepteken. "Bestand beschadigd".

Als ik het eerst op mijn geheugenkaart zet en dan uitvoer via de bestandsmanager is het precies hetzelfde. Tijd terugzetten werkte ook niet. Dan kreeg ik inderdaad een certificaatmelding. Die krijg ik nu helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262895

bartbh schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:04:
Is het mogelijk om bv. youtube en hyves toe te voegen aan de "post naar web"-opties in de gallerie? Ik kon hier via google nog niet echt iets nuttigs over vinden.
Nee, dat kan helaas niet. Wel kun je Shozu installeren. Die ondersteunt een hele waslijst aan sites, waaronder picasaweb, youtube, en zelfs hyves.
Alleen werkt het posten iets minder lekker. Met share online kun je gewoon na het maken van de foto op 'post to.. ' etc klikken. In Shozu kun je wel instellen dat ie na het maken van een foto automatisch een popupje geeft, zodat je hem meteen kunt posten, maar dat vind ik persoonlijk vrij irritant, omdat ik slechts incidenteel een foto direct wil posten. Maar je kunt ook gewoon via de menu's van shozu je foto's en/of filmpjes posten, dus het is sowieso handig om erbij te hebben.
http://www.shozu.com/portal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Kun je op de N82 ook gewone DivX of Xvid .AVI bestanden afspelen? Of moeten deze een bepaalde extensie hebben. Ik heb op mijn geheugenkaart een AVI bestand gezet, dit via bestandsbeheer proberen te openen, maar het is een onbekend bestand zegt ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 18:39
hars73 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:30:
Kun je op de N82 ook gewone DivX of Xvid .AVI bestanden afspelen?
Dergelijke bestanden mits met extensie .mp4 werken bij mij prima.

Zelf probeer ik lokale Flash movies af te spelen (zou volgens Nokia moeten kunnen met de nieuwe speler die Flash light v3 ondersteunt). FLV's via de browser en YouTube gaan prima, maar lokale bestanden kunnen niet gespeeld worden als je die vanuit bestandsbeheer wil starten.

Met de applicatie Flash Player lukt het me niet om bij lokale bestanden te komen. Iemand die dit heeft geprobeerd of kan?

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75597

hars73 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:30:
Kun je op de N82 ook gewone DivX of Xvid .AVI bestanden afspelen? Of moeten deze een bepaalde extensie hebben. Ik heb op mijn geheugenkaart een AVI bestand gezet, dit via bestandsbeheer proberen te openen, maar het is een onbekend bestand zegt ie.
Zonder 3rd party software kun je alleen 3GP en MP4 filmpjes afspelen. Films converteren doe ik met het gratis prpgramma Ps2 converter, daar kun je ook een Nokia plug-in voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-05 13:53
Anoniem: 75597 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:57:
[...]

Zonder 3rd party software kun je alleen 3GP en MP4 filmpjes afspelen. Films converteren doe ik met het gratis prpgramma Ps2 converter, daar kun je ook een Nokia plug-in voor krijgen.
Zie :

http://www.n95users.com/f...eo9-video-conversion.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 10:12
Na z`n 2 maanden gebruik te maken van de N82, ben ik er best tevreden over.
Het batterij gebruik mag wel iets beter, elke dag moet ie in de oplader, maar verder een fijn toestel. :9

Waar ik alleen nog naar opzoek ben is een programma met een sleep timer functie.
Ik vind het lekker om met muziek te gaan slapen, maar zou wil dan dat mijn telefoon na +/- 1 uur uitschakeld. Op mijn vorige toestel, HTC Touch, had ik hiervoor een programma GSplayer. Weet iemand z`n programma te vinden ...

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-04 23:02

Vmu

Rotatate

Vinden jullie ook dat dat plastic scherm zo snel krast? Hadden ze best wel van wat harder materiaal mogen maken wat mij betreft.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126998

Vmu schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:10:
Vinden jullie ook dat dat plastic scherm zo snel krast? Hadden ze best wel van wat harder materiaal mogen maken wat mij betreft.
Had ik ook last van, heb op ebay een compleet nieuwe cover set gekocht voor 13 euro en het ziet er weer nieuw uit. Was trouwens wel effe knutselen voor ik het klaar had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-04 23:02

Vmu

Rotatate

Ik had al gehoord dat ze ook in Beverwijk liggen. Vandaar dat ik niet de moeite neme om van die screen protectors er op te plakken.
Had er alleen niet op gerekend dat er al na 1 week krasjes op zitten.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 09:27
Anoniem: 126998 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:43:
[...]

Had ik ook last van, heb op ebay een compleet nieuwe cover set gekocht voor 13 euro en het ziet er weer nieuw uit. Was trouwens wel effe knutselen voor ik het klaar had.
waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236408

Kan deze N82 eigenlijk ook wel met metro's overweg. Bv als je naar Parijs gaat en daar de metro neemt. Of werkt de gps niet onder de grond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:22

bonetone

2B Silver Sonic

Anoniem: 236408 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:28:
Kan deze N82 eigenlijk ook wel met metro's overweg. Bv als je naar Parijs gaat en daar de metro neemt. Of werkt de gps niet onder de grond?
GPS werkt met een signaal van satellieten..... dus onder de grond..... :P
Vul zelf maar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Kleine kans. GPS heeft een directe, of anders niet al te dikke muur ertussen, kijk naar de hemel nodig om te werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
GPS werkt niet onder de grond, daar heb je immers geen contact met de satellieten. :Y)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:33
Vandaag even een vervanger opgehaald bij BelCompany. Vond de navigeerknop van de eerste niet lekker aanvoelen. Met de nieuwe is het een stuk beter..

Alleen hebben ze vergeten het sdkaartje uit de nieuwe te halen. Dus nu heb ik 2x 2GB SD micro :P :D

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40

robertwebbe

Robert Webbe

GAIAjohan schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 18:05:
Vandaag even een vervanger opgehaald bij BelCompany. Vond de navigeerknop van de eerste niet lekker aanvoelen. Met de nieuwe is het een stuk beter..

Alleen hebben ze vergeten het sdkaartje uit de nieuwe te halen. Dus nu heb ik 2x 2GB SD micro :P :D
Als je nu een eerlijke tweaker bent Johan, breng je hem morgen toch alsnog even langs.
Eerlijkheid duurt het langst... Zij hebben jou toch goed geholpen?

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 27-06-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-05 13:52

Sick Nick

Drop the top!

2 x crapkaartje van nokia, nee daar moet je blij mee zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:55
Wellicht een domme vraag:

Rechts en links onderin heb je die snelstart opties, o.a. Berichten (links) en Maps of kaarten (rechts). Sowieos vraag, de ene keert heet het kaarten, de andere keer maps :)

Nou wil ik van die shortcut af, want ik wil dit helemaal niet gebruiken en volgens mij wil mn telefoon dan via GPRS het eea uitspoken. Dat wil ik absoluut niet, want ik heb geen internet abbo etc.

Mijn vraag is waar ik dit wijzig, volgens mij is dit eigenlijk een vraag die niet specifiek onder de N82 valt, maargoed ik heb er zo 1 :) Ik zou namelijk dan graag mijn McGuide (andere navigatietool) daarme willen opstarten. Mijn handleiding is helaas Duits, dit terwijl ik hem gewoon in NL heb gekocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258500

Onder een snelkoppeling op het scherm :
Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Standby-modus > Toep. actief standby > Open een snelkoppeling > Blader naar app/instelling van je keuze.

Of onder de snelkoppelingen links en rechts onder het scherm :
Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Standby-modus > Snelkopp. > Links of rechts kiezen > Blader naar de app/instelling van je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:55
Anoniem: 258500 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 21:18:
Onder een snelkoppeling op het scherm :
Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Standby-modus > Toep. actief standby > Open een snelkoppeling > Blader naar app/instelling van je keuze.

Of onder de snelkoppelingen links en rechts onder het scherm :
Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Standby-modus > Snelkopp. > Links of rechts kiezen > Blader naar de app/instelling van je keuze.
Thx, ik zat heel dichtbij alleen standby modus vodn ik blijkbaar niet logisch genoeg om daar de opties achter te zoeken.
Trouwens, ik ben tot op heden erg tevreden met mijn Nokia N82. Met name de navigatie applicatie McGuide vind ik erg handig om te hebben. De toetsen zijn nog wel even wennen, ik heb vrij grote harde handen waarbij ik nu nog steeds de neiging heb met mijn nagels de knopjes in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
robertwebbe schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:54:
[...]

Als je nu een eerlijke tweaker bent Johan, breng je hem morgen toch alsnog even langs.
Eerlijkheid duurt het langst... Zij hebben jou toch goed geholpen?
Ik ga maandag weer heen :). Morgen ben ik vrij en heb ik gewoon zin om te niksen. Maargoed, die 2GB SD Micro zijn toch maar 9euro bij de Saturn :).

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 28-06-2008 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hebben meer mensen last van het fenomeen dat het toestel naar enige tijd zonder hard-reset steeds iets trager wordt? Mijn N82 wordt steeds langzamer terwijl ik de laatste tijd niets meer geinstalleerd heb, mijn logboek en smsjes al verwijderd heb etc..

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 19:51
BastiaanN schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 12:38:
Hebben meer mensen last van het fenomeen dat het toestel naar enige tijd zonder hard-reset steeds iets trager wordt? Mijn N82 wordt steeds langzamer terwijl ik de laatste tijd niets meer geinstalleerd heb, mijn logboek en smsjes al verwijderd heb etc..
Komt omdat je dan niet alles netjes afsluit.
Dit kan je zien door het rondje recht boven bij de functies in je menu.

Iemand een beter mail programma gevonden vind de standaard mail beperkingen hebben.
Extra mailboxen lopen vast (kan opeens niet meer mailen)
Fatsoenlijke opbouw van de vorige reacties doorsturen. (haalt er de enters uit)
En het ophalen mag wel wat "sneller"

Waar ik me ook enorm aan stoor is als je een foto in je bijlage hebt je dan enorm lang moet wachten voordat de mail weg is (ja ok de grote aanpassen) maar je kan ondertussen niks.
En om nu met mijn gsm in mijn hand rond te lopen tot die weg is vind ik ook niet echt handig.

[ Voor 35% gewijzigd door Ruffian op 28-06-2008 13:28 ]

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Ruffian schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 13:25:
[...]
Komt omdat je dan niet alles netjes afsluit.
Dit kan je zien door het rondje recht boven bij de functies in je menu.
Eh, jawel. ik sluit altijd alles af. ook alle background-programmaatjes die niet in de taskmanager staan gedeactiveerd maar helpt ook niet, een reboot van de telefoon ook al niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251146

Carel schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 21:38:
Met name de navigatie applicatie McGuide vind ik erg handig om te hebben.
Bedoel je daar Sygic mee, of heb jij een ander navigatieprogramma wat ik niet ken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258500

Sygic McGuider is de volledige naam van dit navigatieprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
-

[ Voor 100% gewijzigd door GAIAjohan op 01-07-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87506

BastiaanN schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:12:
[...]

Eh, jawel. ik sluit altijd alles af. ook alle background-programmaatjes die niet in de taskmanager staan gedeactiveerd maar helpt ook niet, een reboot van de telefoon ook al niet :'(
Hier hetzelfde probleem.. Soms herlaad het hoofdscherm zich ook als je bijv. je menu in wilt etc.. Of dat je je menu in gaat en naar beneden gaat, als je bijv. naar toepassingen wilt, en je klikt dan.. dat hij dan toch gallerij opent (hij springt dus weer terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireburn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:32
Ik krijg woensdag een N82, met Hi-abbonement, en heb er al veel zin in :)

Ik vroeg me alleen af of het mogelijk is om bijvoorbeeld met een programmaatje mogelijk is om coördinaten in te voeren, en dat vervolgens de telefoon een pijl zet welke kant je daarvoor op moet lopen. Net zoals op Garmin-GPSen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Anoniem: 258500 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 11:23:
Sygic McGuider is de volledige naam van dit navigatieprogramma.
Kost maar 79 euro incl. kaarten van Europa bij teleatlas :*) en het is het eerste nederlandse navigatie systeem met rijbaan begeleiding :) bij mij is TomTom de deur uit ;)

http://navigation.teleatl...promotions/sygic-mcguider

om onduidelijkheid te voorkomen, dit is de opvolger van Sygic Mobile.
Anoniem: 87506 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:35:
[...]

Hier hetzelfde probleem.. Soms herlaad het hoofdscherm zich ook als je bijv. je menu in wilt etc.. Of dat je je menu in gaat en naar beneden gaat, als je bijv. naar toepassingen wilt, en je klikt dan.. dat hij dan toch gallerij opent (hij springt dus weer terug).
Ik heb hem een hele nacht uit laten staan zonder batterij enzo... schijnt geholpen te hebben :) hij voelt iig weer een stuk vlugger aan, hopen dat het zo blijft.

[ Voor 30% gewijzigd door BastiaanN op 29-06-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Hier een foto van de toetsenist van de band Moke, afgelopen vrijdagavond tijdens de TT nacht. Gemaakt met mijn nieuwe N82. Toch niet gek vind ik voor een telefoon, ik ben in ieder geval dik tevreden met de camerafunctie! :9

Klik hier voor de grote 5MP versie.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/06/29/1214741628-190.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulltje
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
hars73 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 14:21:
Hier een foto van de toetsenist van de band Moke, afgelopen vrijdagavond tijdens de TT nacht. Gemaakt met mijn nieuwe N82. Toch niet gek vind ik voor een telefoon, ik ben in ieder geval dik tevreden met de camerafunctie! :9
Ziet er goed uit! Ben benieuwd, krijg morgen m'n N82 binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
BastiaanN schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:56:
[...]
Kost maar 79 euro incl. kaarten van Europa bij teleatlas :*) en het is het eerste nederlandse navigatie systeem met rijbaan begeleiding :) bij mij is TomTom de deur uit ;)
[...]
Ik gebruik zelf al een half jaar Sygic/McGuider. Na zo'n beetje alle navigatie apps te hebben getest (TT, Mobile7 en 8, Garmin XT), komt deze er veruit het beste uit naar mijn mening. Inderdaad de rijbaanbegeleiding is de mooiste feature. Tip : met een beetje googlen kom je een heel eind en kun je alle pakketten gratis "uitproberen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gooi er dalijk gewoon weer een hard-reset tegenaan.
Heb net een carholder gekocht voor de n82 voor 13 euro op ebay, zag er op het filmpje zeer solide uit. Kan ik eindelijk normaal navigeren i.p.v. m'n telefoon op geimproviseerde plekjes leggen op het dashboard.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het trouwens mogelijk om bij een Nokia Service Point mijn Nokia n82 'om te laten bouwen' naar een zwarte n82? Ik wil namelijk graag de zwarte cover hebben zonder de garantie enzo te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik heb inmiddels mijn Kenwood bluetooth carkit aangesloten, heb een Brodit houder gekocht en een autolader erbij. Alles zit ingebouwd en werkt goed. Heb onderstaande stappen ondernomen om de boel naar wens aan de praat te krijgen.

- Ik heb Best Profiles geinstalleerd.
- Nieuw profiel aangemaakt met de naam Carkit.
- In Best Profiles het profiel Carkit ingesteld zodat scherm altijd verlicht is en bluetooth automatisch aangaat.
- In Best Profiles zo ingesteld dat als er een lader aangesloten wordt het profiel Carkit wordt gestart.
- Daardoor springt bluetooth automatisch aan, is het scherm verlicht en werkt de carkit.

Het enige probleem wat ik dus nu nog heb, is dat als de toetsenblokkering aanstaat als ik de telefoon aan de autolader hang, de toetsenblokkering en screensaver er niet automatisch vanaf gaan. Daardoor gaat om de paar seconden de screensaver in beeld en wisselt dat weer een paar seconden met het gewone scherm. Als ik dan vervolgens de toetsenblokkering er zelf vanaf haal, opent het normale scherm en blijft deze ook gewoon actief zonder dat de screensaver er op springt.

Ik zou niet weten hoe ik dit zou moeten oplossen. Heb al van alles proberen te bedenken maar kom niet op een goed idee.

Heeft iemand misschien een duwtje in de goede richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
dafmay schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:27:
[...]

Ik gebruik zelf al een half jaar Sygic/McGuider. Na zo'n beetje alle navigatie apps te hebben getest (TT, Mobile7 en 8, Garmin XT), komt deze er veruit het beste uit naar mijn mening. Inderdaad de rijbaanbegeleiding is de mooiste feature. Tip : met een beetje googlen kom je een heel eind en kun je alle pakketten gratis "uitproberen".
Weet ik, ik heb eerst een tijd een piet-piraat versie gehad, maar gewoon support en kaart updates voor dit prachtige stukje software is ook wat waard, maak er vaak gebruik van dus heb er wel 78 euro voor over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
hars73 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:20:
...
Heeft iemand misschien een duwtje in de goede richting?
Helaas. Ik heb zelf ook veel van BestProfiles gebruik gemaakt en helaas geen oplossing gevonden voor dit "euvel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
BastiaanN schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:28:
[...]

Weet ik, ik heb eerst een tijd een piet-piraat versie gehad, maar gewoon support en kaart updates voor dit prachtige stukje software is ook wat waard, maak er vaak gebruik van dus heb er wel 78 euro voor over ;)
Helemaal met je eens, de kosten zij het eigenlijk niet echt. Wat ik trouwens ook een voordeel vind t.o.v. TT is het recente kaartmateriaal. Ik heb nu de Q2 2008 versie. Bij TT moest ik het doen met jan 2007 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
Anoniem: 87506 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:18:
Is het trouwens mogelijk om bij een Nokia Service Point mijn Nokia n82 'om te laten bouwen' naar een zwarte n82? Ik wil namelijk graag de zwarte cover hebben zonder de garantie enzo te verliezen.
ik heb dat destijds laten doen bij teunis in rijssen met mijn n73.
kostte toen (half jaar geleden) 50 euro.
compleet met behoud van garantie.
daarvoor halve dag telefoon daar gelaten en weer opgehaald met nieuwe originele zwarte cover erop.
met behoud van garantie aangezien ze een nokia service point zijn. super service

groeten marc

[ Voor 4% gewijzigd door firefighter2 op 29-06-2008 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
dafmay schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:45:
[...]

Helemaal met je eens, de kosten zij het eigenlijk niet echt. Wat ik trouwens ook een voordeel vind t.o.v. TT is het recente kaartmateriaal. Ik heb nu de Q2 2008 versie. Bij TT moest ik het doen met jan 2007 :(
Mijn moeder heeft een TomTom Go 300 die het zelfde euvel had. eens gebeld met TomTom en die zeiden doodleuk dat ze een nieuw kaartje moest kopen die mapshare ondersteund. dat heeft ze maar gedaan en nu heeft het kaartje opeens versienummer 7.xxx én de pas gebouwde snelweg hier staat er in... geldklopperij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
BastiaanN schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:53:
[...]

Mijn moeder heeft een TomTom Go 300 die het zelfde euvel had. eens gebeld met TomTom en die zeiden doodleuk dat ze een nieuw kaartje moest kopen die mapshare ondersteund. dat heeft ze maar gedaan en nu heeft het kaartje opeens versienummer 7.xxx én de pas gebouwde snelweg hier staat er in... geldklopperij..
Jammer genoeg werkt de versie van TT, welke de interne GPS van de N95/N82 ondersteund, alleen met de 6.75 versie kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
dafmay schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:00:
[...]
Jammer genoeg werkt de versie van TT, welke de interne GPS van de N95/N82 ondersteund, alleen met de 6.75 versie kaarten.
Dat niet persé, de kaarten van mijn pda werken er ook niet op. Dus volgends mij heeft TomTom voor Symbian aparte kaarten.

TomTom kaart 6.75 PDA: 394MB
TomTom kaart 6.75 N82: 103MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2024
Anoniem: 87506 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:07:
Ik gooi er dalijk gewoon weer een hard-reset tegenaan.
Heb net een carholder gekocht voor de n82 voor 13 euro op ebay, zag er op het filmpje zeer solide uit. Kan ik eindelijk normaal navigeren i.p.v. m'n telefoon op geimproviseerde plekjes leggen op het dashboard.. :P
Heb je een linkje? ben wel benieuwd!

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
BastiaanN schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:13:
[...]

Dat niet persé, de kaarten van mijn pda werken er ook niet op. Dus volgends mij heeft TomTom voor Symbian aparte kaarten.

TomTom kaart 6.75 PDA: 394MB
TomTom kaart 6.75 N82: 103MB
Ah duidelijk. Ik was zowieso hoofdzakelijk van TT afgestapt vanwege de sublieme rijbaan begeleiding van McGuider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
BastiaanN schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:53:
[...]

offtopic:
Dus pas bij een nieuwe kaartversie komt de nieuw A35 erop te staan? (tenminste, gezien je uit V'hoop komt) Dat is wel een beetje schraal. Dan moeten we misschien toch maar een keer weer een nieuwe kaart kopen, voor een slordige 90-100 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
bartbh schreef op maandag 30 juni 2008 @ 00:04:
[...]

offtopic:
Dus pas bij een nieuwe kaartversie komt de nieuw A35 erop te staan? (tenminste, gezien je uit V'hoop komt) Dat is wel een beetje schraal. Dan moeten we misschien toch maar een keer weer een nieuwe kaart kopen, voor een slordige 90-100 euro ofzo.
Offtopic: Daar komt het op neer ja. Ik heb nog niet precies door hoe het werkt, maar die nieuwe 7.x kaarten hebben mapshare. Via mapshare worden dan "veranderde stukjes" kaart opnieuw in de tomtom gezet zonder dat de hele kaart opnieuw hoeft worden binnengehengeld. Ik zou wel even controleren of je device mapshare compatible is.

p.s. de kaarten zijn vandaag 30% afgeprijs. 59,95 dacht ik.

quote van stomstom:

"Wegen veranderen, dus kaarten veranderen mee
Gemiddeld 15% van de wegen verandert elk jaar. Na verloop van tijd raken kaarten dus verouderd. TomTom biedt nu gloednieuwe kaarten waarop de meest recente veranderingen in het wegennetwerk zijn verwerkt en zorgt er zodoende voor dat je je TomTom-navigatiesysteem optimaal kunt gebruiken."

[ Voor 18% gewijzigd door BastiaanN op 30-06-2008 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-05 20:36
Hoe zit het met de verkeersinfo van Sygic? TMC, via Internet, gratis, betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Kan ik actuele verkeersinformatie krijgen?
In de zomer van 2008 kunt u via een software-update beschikken over TMC. Neem contact op met het Tele Atlas Service Centre of met navigation.teleatlas.com voor het laatste nieuws.
Kortom, op dit moment nog niet. In de zomer alleen via een TMC Ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

hars73 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:20:
Ik heb inmiddels mijn Kenwood bluetooth carkit aangesloten, heb een Brodit houder gekocht en een autolader erbij.

Het enige probleem wat ik dus nu nog heb, is dat als de toetsenblokkering aanstaat als ik de telefoon aan de autolader hang, de toetsenblokkering en screensaver er niet automatisch vanaf gaan.
Niemand die ook een bluetooth carkit en headset gebruikt en weet hoe bij het pairen automatisch de toetsenblokkering eraf kan? Ik heb wel gezien dat op mijn N82 het icoontje van de hoofdtelefoon staat en geen autootje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
hars73 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:26:
[...]

Niemand die ook een bluetooth carkit en headset gebruikt en weet hoe bij het pairen automatisch de toetsenblokkering eraf kan? Ik heb wel gezien dat op mijn N82 het icoontje van de hoofdtelefoon staat en geen autootje ofzo.
er is volgends mij een programma dat je keypad kan unlocken op een bepaald profiel... zal eens zoeken of ik het weer kan vinden. (net zoiets als best profiles, echter een aanvulling)

Edit; ik zou onderstaand programma eens proberen :)
http://www.smartphoneware...0-3rd-edition-product.php

[ Voor 15% gewijzigd door BastiaanN op 30-06-2008 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

BastiaanN schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:31:
[...]
er is volgends mij een programma dat je keypad kan unlocken op een bepaald profiel... zal eens zoeken of ik het weer kan vinden. (net zoiets als best profiles, echter een aanvulling)
Hey dat was een goed idee.. ik heb snel even gezocht.. "Best KeyLocker" heet het.. kan op profiel, applicaties en oplader wel/niet automatisch locken..

http://www.symbiangear.co...html?id=145533&noreload=1

Moet ik die maar eens aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Probeer eerst eens de trail :) zonde als je hem koopt en het schijnt niet te werken!

Ik weet namelijk niet of hij ook automatisch unlocked op het moment dat het profiel carkit actief wordt terwijl de tb. blok er al op staat :)

[ Voor 46% gewijzigd door BastiaanN op 30-06-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

BastiaanN schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:34:
Probeer eerst eens de trail :) zonde als je hem koopt en het schijnt niet te werken!

Ik weet namelijk niet of hij ook automatisch unlocked op het moment dat het profiel carkit actief wordt terwijl de tb. blok er al op staat :)
Hmm kon je wel eens gelijk in hebben. Alleen maar rules om te locken en niet om te unlocken via profielwissel. Maar zie wel deze rule staan en die zou het zeker wel moeten doen:

- Rule to lock or don't lock if charger connected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik word hier nu echt een beetje gek van:

Als ik mijn n82 wil verbinden met mijn PC, via de USB kabel zegt hij heeel vaak:

Dat het verbinden mislukt is, omdat mijn geheugenkaart momenteel in gebruik is!

Hoe kan dit? Terwijl hij het misschien 1 minuut geleden nog wel deed (en niks geen programma's gestart sindsdien).

Ook zijn alle programma's dan gewoon gesloten en het camere klepje dicht!

??

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-05 22:54
Johantjuuh schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:49:

Als ik mijn n82 wil verbinden met mijn PC, via de USB kabel zegt hij heeel vaak:

Hoe kan dit? Terwijl hij het misschien 1 minuut geleden nog wel deed (en niks geen programma's gestart sindsdien).

??
Gebruik je de standaard geheugenkaart

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
nee, sandisk 8GB (SDHC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay

Laat je toevallig je sms-jes op de geheugenkaart opslaan. Zie SMS settings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
dafmay schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:46:
[...]

Laat je toevallig je sms-jes op de geheugenkaart opslaan. Zie SMS settings...
nee ik telefoon geheugen zie ik...

Het is ook niet altijd, maar wel regelmatig... En als ik het dan een minuutje later weer eens probeer (zonder iets gedaan te hebben) lukt het ineens (SOMS) wel!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
ik heb ook wat problemen met het installeren van flitspalen in Sygic.

( http://www.n82.nl/howtos/flitspalen-installeren-op-sygic/ )

Iemand die me wilt/kan helpen?
Voeg me anders even toe (msn?) (mail adres staat in mn profiel)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Johantjuuh schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:38:
ik heb ook wat problemen met het installeren van flitspalen in Sygic.

( http://www.n82.nl/howtos/flitspalen-installeren-op-sygic/ )

Iemand die me wilt/kan helpen?
Voeg me anders even toe (msn?) (mail adres staat in mn profiel)..
Waar gaat het mis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Dit is de "handleiding":

Om te beginnen heb je het volgende programma nodig: Poiedit

Dit programma haalt de nieuwste flits palen binnen en installeert deze op je apparaat (bijvoorbeeld SD kaart)

Je hebt WEL een uiteraard GRATIS account nodig op http://www.flitspaal.nl alwaar je onder DOWNLOADEN POI een uitgebreide handleiding gaat vinden.

Wanneer je bijvoorbeeld SYGIC Drive gebruikt kun je de gedownloade flitspalen (t.b.v tomtom) omzetten via dit programma Ov2Upi Translator.

Dat gaat als volgt:
Je kan gewoon op flitspaal.nl de flits palen (mobiele versie) van TomTom downloaden. Nu moet je de Ov2 bestanden om gaan zetten naar .upi bestanden.

Dit doe je op de volgende manier:
- pak de rar file uit en start het programma ov2upi translator
- klik linksonder op de knop .ovi->.upi
- ga naar de map waar je tomtom flits palen staan (*.ov2) selecteer een bestand
en open deze. de omzetting is dan gelijk gedaan.

herhaal dit met de andere *.ov2 bestanden.

de upi bestanden komen in dezelfde map als waar je tomtom flits palen in staan.

vervolgens moet je de upi bestanden in de landen map zetten
als je dus de nl map gebruikt komen de bestanden dus in geheugenkaart:maps\nld te staan.

De plaatjes (bmp file’s) moeten in de map geheugenkaart:\Sygic\Icons of geheugenkaart:\res\Icons
(geheugenkaart is dus de root van de kaart)

vervolgens kan je in het poi menu van sygic de flitspalen instellen.
menu, np beheer, waarschuw in de buurt van, selecteer 1 van de flitspaal icoontjes
en stel de waarschuwing in, herhaal dit met de andere bestanden! _/-\o_

Dus op flitspaal.nl, heb ik de tomtom kaarten gedownload (er zijn 2 versies, maar ik heb de smartphoneversie gedownload) (.ov2)
Omzetten met dat programma lukt gewoon. Heb de hele map met icons gedownload en die allemaal in res/icons gezet.

Alleen nou is het wat lastig, omdat ik voor Sygic heel Europa erop heb staan. Dus als kaart kies ik: Full Europa. benelux zou voor mij ook wel een optie zijn, maar ik moet dat mapje .upi , in het land zetten. En dat benelux staat er bij mij niet bij (in de map: maps).

Verder heb ik als test even de nederlandse kaart erop gezet, en hem in de map: NLD gezet, maar ik krijg dus geen flitspalen te zien. Ook kan ik bij NPbeheer geen flitspalen icons toevoegen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Johantjuuh schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:01:
[...]

Dus op flitspaal.nl, heb ik de tomtom kaarten gedownload (er zijn 2 versies, maar ik heb de smartphoneversie gedownload) (.ov2)
Omzetten met dat programma lukt gewoon. Heb de hele map met icons gedownload en die allemaal in res/icons gezet.

Alleen nou is het wat lastig, omdat ik voor Sygic heel Europa erop heb staan. Dus als kaart kies ik: Full Europa. benelux zou voor mij ook wel een optie zijn, maar ik moet dat mapje .upi , in het land zetten. En dat benelux staat er bij mij niet bij (in de map: maps).

Verder heb ik als test even de nederlandse kaart erop gezet, en hem in de map: NLD gezet, maar ik krijg dus geen flitspalen te zien. Ook kan ik bij NPbeheer geen flitspalen icons toevoegen!?[/b]
Goedemiddag zeg! Je hoeft echt niet de hele handleiding te plaatsen :*) Ik weet namelijk precies hoe het werkt.

Je moet de upi bestanden direct in de specifieke landen map zetten, dus niet in een folder en dan onder de map dir.

En gebruik Ov2Upi Translator 2.3 voor het omzetten. Een latere versie werkt niet goed. Dit heb ik ook een keer ondervonden. Zelf gebruik ik nog steeds de 2.3 versie en werkt prima.

Hopelijk gaat het zo lukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Ok. zo nog even proberen.

Maar wat moet ik bijvoorbeeld het .benelux_flitspaal_all.upi plaatsen?
Aangezien dit voor 3 landen is...

Of moet het gewoon in de map maps??

Dus: root/maps/ (ALLE LANDEN MAPJES) + .mlm bestandjes +(.upi)?

Ik gebruik trouwens converter versie 2.1 .. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Johantjuuh schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:49:
Ok. zo nog even proberen.

Maar wat moet ik bijvoorbeeld het .benelux_flitspaal_all.upi plaatsen?
Aangezien dit voor 3 landen is...

Of moet het gewoon in de map maps??

Dus: root/maps/ (ALLE LANDEN MAPJES) + .mlm bestandjes +(.upi)?

Ik gebruik trouwens converter versie 2.1 .. O+
Upi bestanden moeten direkt onder de landen map, zoals ik eerder ook al schreef. Dus bijv root/maps/nld/flitspaal.upi

Ik zou zeggen probeer het eerst met 1 land, bijv nederland. Dan kun je zien of Sygic de flitspaal bestanden herkend en je ze kunt gebruiken in NP beheer. Zo ja, probeer dan de flitspaal bestanden in andere landen mappen, indien toepasbaar uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
dafmay schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:57:
[...]

Upi bestanden moeten direkt onder de landen map, zoals ik eerder ook al schreef. Dus bijv root/maps/nld/flitspaal.upi

Ik zou zeggen probeer het eerst met 1 land, bijv nederland. Dan kun je zien of Sygic de flitspaal bestanden herkend en je ze kunt gebruiken in NP beheer. Zo ja, probeer dan de flitspaal bestanden in andere landen mappen, indien toepasbaar uiteraard.
Jaa, zo heb ik het bestandje er nu in staan.
In sygic ingestelde kaart: Nederland.

Hoe kan ik nu testen of de flitspalen erin staan?
Want bij NP beheer vind ik niks van flitspalen verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Johantjuuh schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:01:
[...]

Jaa, zo heb ik het bestandje er nu in staan.
In sygic ingestelde kaart: Nederland.

Hoe kan ik nu testen of de flitspalen erin staan?
Want bij NP beheer vind ik niks van flitspalen verder?
Zolang je bij NP beheer de flitspalen niet ziet staan, dan is er iets niet goed met de plaatsing van de bestanden. Dus alles nog even rustig nalopen en op de juiste plaats zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Het is gelukt.

Ik deed alles wel gewoon goed, alleen ik had de verkeerde "pack" gedownload.

Had de smartphone.. gedaan maar moest dus blijkbaar de andere zijn.

Nu heb ik alsnog een vraag...

Want nou probeerde ik die plaatjes (bmp) files er nog bij te zetten, maar nu krijg ik steeds (in sygic): Unexpected error! Bijna overal?

Heb nu de plaatjes weer verwijderd, maar nog steeds errors...

[ Voor 73% gewijzigd door Johantjuuh op 30-06-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Johantjuuh schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:07:
Jaa dat dacht ik dus ook.

Maar ik heb echt gewoon het mapje in de map NLD gezet.

Kan je me anders toevoegen via msn o.d?
Ik begrijp jou niet hoor, je blijft het hebben over dat je "het mapje" in de NLD map hebt gezet. De upi bestanden moeten DIRECT in de NLD map komen, dus NIET in een "mapje". Lees mijn vorige berichten nog eens rustig door...

En ik doe niet aan msn oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
dafmay schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:26:
[...]

Ik begrijp jou niet hoor, je blijft het hebben over dat je "het mapje" in de NLD map hebt gezet. De upi bestanden moeten DIRECT in de NLD map komen, dus NIET in een "mapje". Lees mijn vorige berichten nog eens rustig door...

En ik doe niet aan msn oid...
oeps.. sorry. Ik zie dat ik het verkeerd schrijf.
Ik bedoel inderdaad het .upi (BESTANDJE (A) ).

Maar ik heb het bericht al een tijdje geleden geedit, want het is gelukt.
Ik krijg nu dus wel nog die unexpected errors. (eerst niet, maar wel na die .bpm files)! ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Nou ik heb er ook weer een aardige uitdaging bij. Bij het gebruik van mijn bluetooth Kenwood carkit gaat het geluid van het gesprek over de speakers. Prima natuurlijk, werkt goed.

Nu had ik gister mijn Sygic navigatie aanstaan en toen hoorde ik geen gesproken aanwijzingen. Dus ik de source van de autoradio even op ExtMedia gezet (waar normaal de telefoongesprekken op doorkomen) en ja hoor daar hoorde ik de navigatiemevrouw over de speakers. Alleen mistte elke keer het eerste gedeelte van de zin, zal wel komen omdat bluetooth even een fractie van een seconde nodig heeft voor doorgeven van een nieuw geluid.

Heb ik vervolgens de muziekplayer op de N82 gestart en ja hoor.. de muziek ook via de speakers, zelfs de navigatie aanwijzingen kwamen er netjes overheen! Op zich is dit natuurlijk allemaal wel leuk, maar gewoon radio luisteren en tegelijk gesproken navigatie lukt dus zo niet. Bluetooth uitschakelen kan natuurlijk wel, maar dan heb ik weer geen actieve carkit.

Fijne uitdaging he? :X Weet niet of iemand nog ideeen heeft, maar vermoed niet dat hiervoor een oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 18:54

Koppensneller

winterrrrrr

Een leeg mp3'tje laten loopen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Hmm ja dat zou helpen om de navigatiemevrouw hele zinnen te laten spreken, maar niet om ook gewoon radio te kunnen luisteren met navigatie aanwijzingen gewoon via de telefoon (ipv via de speaker) en toch gewoon de bluetooth carkit actief kunnen gebruiken.

Oplossing die ik zou kunnen bedenken is, bluetooth uitzetten bij gebruik van navigatie en als ik dan gebeld wordt, als de sodemieter weer pairen met de carkit en dan maar hopen dat ik tijd heb om op te nemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 15:47

??
ik heb er geen ervaring mee, maar heb je staat je gebruikte thema/ringtone/background image oid op je sd-kaart? kan me voorstellen dat hij dan soms meldt dat hij in gebruik is.
Ik doe voor de zekerheid al dit soort dingen altijd op mijn telefoon geheugen, is ook iets beter voor de batterij duur (elke keer SD access kost iets meer batterij dan intern geheugen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Johantjuuh schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:26:
[...]

oeps.. sorry. Ik zie dat ik het verkeerd schrijf.
Ik bedoel inderdaad het .upi (BESTANDJE (A) ).

Maar ik heb het bericht al een tijdje geleden geedit, want het is gelukt.
Ik krijg nu dus wel nog die unexpected errors. (eerst niet, maar wel na die .bpm files)! ?
Dan zijn de .bmp files waarschijnlijk in het verkeerde afmetingen. Kijk hier eens :

http://www.sygic.com/partners/image-formats.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
hars73 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 08:34:
Nou ik heb er ook weer een aardige uitdaging bij. Bij het gebruik van mijn bluetooth Kenwood carkit gaat het geluid van het gesprek over de speakers. Prima natuurlijk, werkt goed.

Nu had ik gister mijn Sygic navigatie aanstaan en toen hoorde ik geen gesproken aanwijzingen. Dus ik de source van de autoradio even op ExtMedia gezet (waar normaal de telefoongesprekken op doorkomen) en ja hoor daar hoorde ik de navigatiemevrouw over de speakers. Alleen mistte elke keer het eerste gedeelte van de zin, zal wel komen omdat bluetooth even een fractie van een seconde nodig heeft voor doorgeven van een nieuw geluid.

Heb ik vervolgens de muziekplayer op de N82 gestart en ja hoor.. de muziek ook via de speakers, zelfs de navigatie aanwijzingen kwamen er netjes overheen! Op zich is dit natuurlijk allemaal wel leuk, maar gewoon radio luisteren en tegelijk gesproken navigatie lukt dus zo niet. Bluetooth uitschakelen kan natuurlijk wel, maar dan heb ik weer geen actieve carkit.

Fijne uitdaging he? :X Weet niet of iemand nog ideeen heeft, maar vermoed niet dat hiervoor een oplossing is.
Ik heb zelf een bluetooth headset wat je aan je oor kunt hangen. daarmee heb ik ook dit probleem. Zover ik weet is de enigste oplossing je headset uitschakelen en als de telefoon gaat zo snel mogelijk dat ding aan zien te krijgen :P

p.s. is het nog geluk met dat lock/unlock verhaal? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

BastiaanN schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:48:
[...]

Ik heb zelf een bluetooth headset wat je aan je oor kunt hangen. daarmee heb ik ook dit probleem. Zover ik weet is de enigste oplossing je headset uitschakelen en als de telefoon gaat zo snel mogelijk dat ding aan zien te krijgen :P

p.s. is het nog geluk met dat lock/unlock verhaal? :)
Moet dat lock/unlock verhaal nog proberen. Had gisteravond geen tijd. Ben sinds 4.5 week weer vader geworden, dus dan is het wel weer even gedaan met de vrije tijd ;)
Maar ik vermeld het hier wel als het gelukt is, komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Het is wel gelukt. Alleen met die .bmp files nog niet helemaal...

Welke icons moet ik er nou eigenlijk inzetten?

PS: Nu wil ik 1 stapje verder, ik wil nu de benelux_flitspaal_all.upi erin zetten.
Maar waar moet ik dit bestandje plaatsen?? In de map nld + lux + bel ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Johantjuuh schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:27:
Het is wel gelukt. Alleen met die .bmp files nog niet helemaal...

Welke icons moet ik er nou eigenlijk inzetten?

PS: Nu wil ik 1 stapje verder, ik wil nu de benelux_flitspaal_all.upi erin zetten.
Maar waar moet ik dit bestandje plaatsen?? In de map nld + lux + bel ??
Het is natuurlijk wel heel makkelijk om eerst te vragen en daarna te proberen. Maar ik geef je de suggestie om het eens uit te proberen... ;)

Offtopic: hars73, proficiat ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BastiaanN op 01-07-2008 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-05 20:36
Het bluetooth/sygic probleem, komt dat alleen bij Sycic voor, of ook bij Route66 etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
pegagus schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:58:
Het bluetooth/sygic probleem, komt dat alleen bij Sycic voor, of ook bij Route66 etc?
Je moet het zien als een speakerset met een koptelefoon aansluiting. zodra je een koptelefoon er op aansluit (dus bijv. een bluetooth headset) wordt standaard al het geluid van de telefoon doorgestuurd naar de headset ipv de interne luidsprekers. Tenzij er een optie zit in Route66 om het geluid via de interne luidspreker af te spelen zal dit hoogstwaarschijnlijk ook bij Route66 het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
[b][message=30343879,noline]BastiaanN schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:48[/message

Het is natuurlijk wel heel makkelijk om eerst te vragen en daarna te proberen. Maar ik geef je de suggestie om het eens uit te proberen... ;)

Offtopic: hars73, proficiat ;)
Jaa dat snap ik. Ben ik ook steeds mee bezig hoor (A)!

Ik heb nu dus de benelux_flitspaal_all.upi erin gezet!
Eerst in de mapjes nld + lux + bel gezet (dit werkte). Maar nu enkel in het mapje bel gezet en nu werht het dus ook gewoon! Flitspalen staan er dus in.

Nu heb ik alleen nog een probleem met de icoontjes! (en misschien ook nog met Poiedit, voor automatische updaten?)

Dit staat er in de leesmij.txt (van de icons):

Het systeem van TomTom werkt als volgt:

TomTom gebruikt de bestanden eindigt op .OV2 als de POI ( flitspaal ) bestanden. Aan de hand van de naam zoekt TomTom er een icoon bij. Bijvoorbeeld A.ov2 als flitspaal bestand dan hoeft u alleen A.bmp te copieren.

U hoeft dus alleen de BMP bestanden te copieren naar uw TomTom voor de bestanden die u gebruikt.

Bijvoorbeeld :

U heeft alleen het bestand benelux_flitspaal_all.ov2 op uw TomTom staan. Dan hoeft u alleen het bestand benelux_flitspaal_all.bmp te copieren.

Martin
Namens het flitspaal.nl team

Nou heb ik dus het benelux_flitspaal_all.upi op mijn root staan. En zet ik dus ENKEL
benelux_flitspaal_all.bmp (1 file van 1,5 KB !?) in de map res --> icons.

Maar ik zie nog steeds een vraagtekentje bij de flitspalen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sjezus, waarom lees je niet eerst eens rustig voordat je weer begint te blaten. Ik heb je deze info vandaag nog doorgegeven :

De standaard icoontjes vanaf de Flitspaal site doen het niet in Sygic. Je moet ze eerst converteren naar het formaat zoals aangegeven in bovenstaande handleiding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:45
hars73 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 08:34:

Ik heb hetzelfde probleem, alleen dan icm een Parrot CK3100.
Bij Sygic lijkt het idd net of de mevrouw van de navigatie de zinnen voor de helft uitspreekt.
Maar bij TomTom heb ik dit dan weer niet :/

Verder vind ik de N82 na 3 weken gebruik een zeer fijn telefoontje.
Geen last van krakende toetsen oid, zeer snel tov me oude N73 en het ding maakt ook nog eens mooie fotos voor wat er uit een telefoontje uit kan rollen :)

[ Voor 7% gewijzigd door OutSIdeR op 01-07-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Bij Sygic is het een systeembron kwestie. Sygic eet meer systeembronnen dan TomTom en incl bluetooth headset wordt dat nét teveel.

Gevolg, of je krijgt pauzes/de info te laat/of je mist de helft

Edit; een feature van sygic is de snelle kaart update als je rijdt. Hierdoor vreet het systeem ook meer resources, je kunt via een ini file in de map sygic de fps omlaag halen met als resultaat dat de kaart langzamer update maar wss de voice via bluetooth wel beter gaat :)

[ Voor 41% gewijzigd door BastiaanN op 01-07-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
dafmay schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:39:
Sjezus, waarom lees je niet eerst eens rustig voordat je weer begint te blaten. Ik heb je deze info vandaag nog doorgegeven :

De standaard icoontjes vanaf de Flitspaal site doen het niet in Sygic. Je moet ze eerst converteren naar het formaat zoals aangegeven in bovenstaande handleiding!
Ja dat heb ik gelezen.

Maar dat snap ik echt niet.
Daar hebben ze het ook over:
How to convert PNG files to 32-bit BMP in Adobe Photoshop

En ik heb helemaal geen photoshop en het is al een .bmp bestand!

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Johantjuuh schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:59:
[...]

Ja dat heb ik gelezen.

Ja shit dan heb je een probleem :? Anyway...stuur mij een email en dan stuur ik je vanavond de icoontjes wel even toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Johantjuuh schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:59:
[...]

Ja dat heb ik gelezen.

Hmm... bij mij zegt hij "Unexpected Error" zodra ik de upi bestanden in mijn nld map geplaatst heb en naar "NP Beheer" ga in sygic, daarna sluit hij af. :'(

Edit3; Ligt aan de bmptjes die er standaard bij zitten... dan maar even fotosoepen :)
Edit4; De batch van sygic werkt niet. hij geeft direct aan "Opdracht Instellen niet beschikbaar" en daarna nog wat andere opties, ik ga ze nu gewoon handmatig op 32bit drukken :)
Edit 5; gefixt met irfanview

[ Voor 58% gewijzigd door BastiaanN op 01-07-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
dafmay schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:12:
[...]

Ja shit dan heb je een probleem :? Anyway...stuur mij een email en dan stuur ik je vanavond de icoontjes wel even toe.
Ok. Dan stuur ik je gewoon 1 bestandje (of misschien 2), met de naam:
benelux_flitspaal_all(mobile).upi

van 1,5 KB.

btw: ik kan je mail adres hier nergenst vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Lees dit even rustig door. Ik heb het getest en het werkt prima. En niet schreeuwen dat je het programma niet hebt het is namelijk freeware.

24Bit BMP naar 8Bit BMP met Ifanview.
  1. Kopieer de BMP bestanden naar een lege map. Bijvoorbeeld c:\bmp_old.
  2. Start irfanview (download van http://www.irfanview.com)
  3. Ga naar File -> Batch Conversion/Rename
  4. Laat alles staan zoals het staat maar vink "Use Advanced options" aan en klik daarna op advanced.
  5. in het nieuwe venster activeer "CHANGE COLOR DEPTH" en kies daarna voor 256 Colors (8BPP)
  6. Klik op OK.
  7. Zoek nu rechts in het bestandsvenster je map op waar je de BMP in hebt gezet en klik daarna op "Add All"
  8. Bij output directory kies je de nieuwe map waar je de geconverteerde bestanden heen wilt zetten. bijv. c:\bmp_new.
  9. klik op start batch
  10. als er onderaan staat xx files - errors 0, warnings 0 klik je op exit.
  11. Voila, je hebt nu geconverteerde BMP Files. kopieer deze bestanden naar je MEMCARD\Res\Icons map en je hebt icoontjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Johantjuuh schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:22:
[...]

Ok. Dan stuur ik je gewoon 1 bestandje (of misschien 2), met de naam:
benelux_flitspaal_all(mobile).upi

van 1,5 KB.

btw: ik kan je mail adres hier nergenst vinden...
Volg even de handleiding van Bastiaan (waarvoor dank). Dat is makkelijker voor mij en voor jou ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
bedankt Bastiaan.

Ik heb de file geconvert naar 8BMP. toen in de map RES/ICONS gezet, maar nog steeds krijg ik een ? te zien, bij een flitspaal. Ook staat er geen icoontje voor mij het zien van nuttige plaatsen.

Ik heb trouwens ook maar 1 file. Enkel de benelux_flitspaal_all(mobile).bmp..

zou dit dan wel goed zijn? Ondanks dat het wel gewoon zo in de leesmij.txt staat! ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Dat zijn ook de mobiele controles (dus: radar auto's ipv flitspalen) moeilijk om daar een snelheid aan te hangen, vandaar dat er wss gewoon een blank icoontje bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Ok. Dankje!

Volgens mij heb ik het nu dan wel redelijk werkend!
Nu moet ik dan enkel nog dat POIedit goed zien te krijgen. Dat hij dus automatisch updated van de nieuwe flitspalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Johantjuuh schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:40:
Ok. Dankje!

Volgens mij heb ik het nu dan wel redelijk werkend!
Nu moet ik dan enkel nog dat POIedit goed zien te krijgen. Dat hij dus automatisch updated van de nieuwe flitspalen!
Euhm... :?
Gewoon een update doen, en weer opnieuw die converter overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

^

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de Nokia N82 en bijbehorende zaken. Discussie over welk abonnement je er het beste bij kunt nemen hoort niet in dit topic.