Nokia N82 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste
Acties:
  • 224.395 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klumpke
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 13:40
wd200 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:02:
Zijn er mensen die dit toestel hebben en hiervoor een N73 / E65 etc gehad hebben.

Hoe bevalt de N82 is die merkbaar sneller ?
Ik heb een jaar de Nokia N73 gehad en ben nu overgestapt naar de Nokia N82.
Het is echt een wereld van verschil. De Nokia N82 is echt stukken sneller. Verder vind ik het ook fijn dat er nu eene geïntegreerde GPS in zit. Want eerder moest ik altijd werken met een externe GPS muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Beste Mensen,

Ben in het bezit van een n82. Even de hack getest van het symnianfreak forum. Werkt allemaal. Alleen na een soft reset+ Hard reset + firmware flash. Kan ik nog steed gewoon unsigned apllicaties installeren. Is dat normaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoppenSneller schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:23:
Gewoon intoetsen in je standby scherm :)
Juist! Ik had het sterretje ervoor niet gezien, vandaar dat er niks gebeurde. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Kan iemand even het volgende checken:

Als ik mijn n82 opstart als hij uitstaat. Voer ik picode in. Krijg je dat nokia schermpje. Daarna springt hij gewoon naar het "today"screen, maar na 2 telen verdwijnen alle pictogrammen etc (dus je ziet alleen de achtergrond) dat duurt 1-5 sec en dan springt hij weer op 'today' screen , en kun je de telefoon gebruiken.

Al met al dus gewoon een kleine hapering met het opstarten, (net als je wel eens met xp hebt). Maar bij mijn maat zijn n95 is het niet. Heb ondertussen de telefoon al een keer gesoftreset, harde reset, en firmware flash gedaan. De hapering blijft.

Heeft iemand er meer last van? Is het , het omruilen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Twanjo schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:57:

Als ik mijn n82 opstart als hij uitstaat. Voer ik picode in. Krijg je dat nokia schermpje. Daarna springt hij gewoon naar het "today"screen, maar na 2 telen verdwijnen alle pictogrammen etc (dus je ziet alleen de achtergrond) dat duurt 1-5 sec en dan springt hij weer op 'today' screen , en kun je de telefoon gebruiken.

Al met al dus gewoon een kleine hapering met het opstarten, (net als je wel eens met xp hebt). Maar bij mijn maat zijn n95 is het niet. Heb ondertussen de telefoon al een keer gesoftreset, harde reset, en firmware flash gedaan. De hapering blijft.

Hoort zo en al was het niet zo: hoezo omruilen? Ga je je pc ook omruilen als je iconen op je desktop tijdens het starten 3 seconden lang verdwijnen? Ik denk/hoop dat ze je in de winkel op z'n minst vreemd aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:34
<knip>

8)7 Ik zou de reactie van de winkelbediende wel eens willen zien :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
dafmay schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:46:
[...]

8)7 Ik zou de reactie van de winkelbediende wel eens willen zien :*)
Ha ha lache man !

Nou ben ik dus de clown. Als (voorbeeld) mijn xp niet soepel draait/opstart ga ik kijken waar het aan ligt , en probeer dat te verhelpen. Daar zijn we toch tweakers voor? Al wil ik me niet tot deze hoge categorie benoemen , ik ben maar een simpele boer.

De meeste liggen hier te klagen over krakende toetsen , en vlekken op de body, en maken hier zelfs opname van Tutti-frutti in "Nokia N82". Vraag ik iets softwarematig (1e keer dan ik telefoon met symbian platform gebruik) dan ben ik natuurlijk de clown :+..........natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ja, goed, maar hoe vaak start jij je telefoon dan op? Ik maar één keer per week, wat maakt die 3 seconden dan nog uit (op een boot van 30 seconden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
insan1ty schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:53:
Ja, goed, maar hoe vaak start jij je telefoon dan op? Ik maar één keer per week, wat maakt die 3 seconden dan nog uit (op een boot van 30 seconden)?
Maakt ok niks uit. Maar wilde gewoon even weten of het gebruikelijk was. Bovestaande post is ook niet echt op jou gericht maar op vriend dafmay, want die mag mij niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 14:52

volgens mij heeft bijna iedereen hier 'last' van. Ik heb het idee dat hij dan wat applicaties (van Nokia zelf en zelf geinstalleerde apps) op de achtergrond inlaadt/checkt en misschien de SD kaart controleerd. Ik stoor me er niet aan iig. Het is in mijn ogen dus niet haperen, maar inladen en controleren van apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik ga binnenkort ook de N82 aanschaffen en weet dat ik het toestel veel in mijn broekzak zal hebben. Daarnaast zal het toestel met enige regelmaat in de auto in een houden gezet moeten worden.

Nu lees ik veel dat er snel krasjes en vlekken op het toestel komen. Welke bescherming gebruiken mensen hier?

Mijn voorkeur ging eerst uit naar zo'n crystal case, maar die zijn weer onhandig als je het toestel in een precies passende houden wilt stoppen in de auto. Nu net zag ik een leren flip over tas (hieronder). Die is misschien handiger omdat je daar je toestel snel in en uit kunt doen. Dus erin en dan in de broekzak en eruit als ik de auto in ga.

Afbeeldingslocatie: http://www.blueunplugged.com/xsdbimgs/3BNK82F41_DETAIL1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Twanjo schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:56:
[...]

Maakt ok niks uit. Maar wilde gewoon even weten of het gebruikelijk was. Bovestaande post is ook niet echt op jou gericht maar op vriend dafmay, want die mag mij niet zo.
:? Waar haal jij die wijsheid vandaan? Ik maakte maar een geintje, moet toch kunnen niet waar? Het was niet lullig bedoeld, maar ik zie dat het wel zo is overgekomen. Sorry daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
hars73 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:02:
Ik ga binnenkort ook de N82 aanschaffen en weet dat ik het toestel veel in mijn broekzak zal hebben. Daarnaast zal het toestel met enige regelmaat in de auto in een houden gezet moeten worden.

Nu lees ik veel dat er snel krasjes en vlekken op het toestel komen. Welke bescherming gebruiken mensen hier?

Mijn voorkeur ging eerst uit naar zo'n crystal case, maar die zijn weer onhandig als je het toestel in een precies passende houden wilt stoppen in de auto. Nu net zag ik een leren flip over tas (hieronder). Die is misschien handiger omdat je daar je toestel snel in en uit kunt doen. Dus erin en dan in de broekzak en eruit als ik de auto in ga.

[afbeelding]
Ik heb het toestel bijna de gehele dag in mijn broekzak. Het enigste wat ikzelf ondervonden heb is dat het display wel erg krasgevoelig is. Ik heb hiervoor een display protector van brando aangeschaft en dit bevalt prima. Op de rest van de cover valt het beschadigen mee, heb er nog geen krasjes op kunnen ontdekken :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meilu
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 15:35
hars73 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:02:

[afbeelding]
Ik gebruik zon hippe sok, normaal gesproken hou ik nooit zo van die dingen maar sinds dat ik de N82 in bezit heb toch maar iets dergelijks aangeschaft.telefoon is te duur en zal lang mee moeten gaan vandaar. Als je gewoon niet houd van beschermcases of wat dan ook kan je er ook een screenprotector opplakken (www.screenprotector.nl). altijd fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meilu

heb ik ook, niks aan het handje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijf hij echt goed plakken,kijg je geen 'ezelsoren' als hij vaak in en uit de broekzak gaat.

Danny

Ik gebruik zon hippe sok, normaal gesproken hou ik nooit zo van die dingen maar sinds dat ik de N82 in bezit heb toch maar iets dergelijks aangeschaft.telefoon is te duur en zal lang mee moeten gaan vandaar. Als je gewoon niet houd van beschermcases of wat dan ook kan je er ook een screenprotector opplakken (www.screenprotector.nl). altijd fijn.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01:37

Ik heb er ook last van, ik heb me er geen moment zorgen om gemaakt. Dit is waarschijnlijk gewoon dat er iets opgestart wordt. Ik zou er verder gewoon niet aan denken.

Ik moet ook zeggen, ik weet niet hoe vaak jij je telefoon uit en aan zet, maar ik nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat vroeg ik mij ook al af, heb zelf een 8gb kaartje goedkoop kunnen kopen.
Heb toen alles gewoon erop gezet maar veel is denk ik verloren ruimte.

Danny
Twanjo schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:03:
Wie o wie

Weet er wat je allemaal wel en niet op de bijgeleverde micro-sd kaart van je telefoon moet laten staan? Wilde hem eigenlijk formateren omdat ik veel heb liggen klote en uitproberen en er staat al een hoop zooi op. Had hem out off the box even moeten back-uppen maar dat ben ik vergeten.

dus:

- Staan er belangrijke dingen/mappen op die je beter niet kan wissen?
- Is er nergens een (backup) bestandje in omloop , zodat je dat terug kan zetten en je sd-kaart exact weer zo is als fabriek-af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:51
Ik heb nu ongeveer een maand of 3 de n82 en nu vind ik de bouwkwaliteit wel heel erg slecht. Ook als ik het vergelijk met een andere n82. Verder is het glaasje voor de flitser gebroken (waar ik zelf niets aan kon doen) en als ik een filmpje ga maken verschijnt er een rode gloed in beeld van het rode mlampje. Hij loopt ook nog wel eens vast, en de toetsen kraken als een gek. Zou ik hem in kunnen ruilen bij zo'n nokia punt voor een andere?

Verder ben ik wel weer erg tevreden over de camera (op het donker filen na dan) en over de mogelijkheden.

Als mensen dit bericht bekend voorkomt kan dat kloppen ik heb het 3 pagina's eerder ook al gepost maar daar kwam geen reactie op omdat er net een andere discussie was (niet zo'n goede timint), Ik zou dus graag jullie mening willen weten of dit zou kunnen aangezien dit mijn eerste telefoon is waarmee ik een probleem heb. Mijn andere telefoon was een nokia 5140 }:O en die is niet kapot te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
dafmay schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:06:
[...]

:? Waar haal jij die wijsheid vandaan? Ik maakte maar een geintje, moet toch kunnen niet waar? Het was niet lullig bedoeld, maar ik zie dat het wel zo is overgekomen. Sorry daarvoor.
Dacht dit op te maken uit je vorige post's. Excuses aanvaard en ben blij dat het niet zo is. Kunnen we tenminste gewoon over de n82 lullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

Dit topic gaat over de N82 ...

[ Voor 87% gewijzigd door pven op 05-06-2008 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:30
*weg*

^ zie hierboven

[ Voor 93% gewijzigd door pven op 05-06-2008 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Twanjo schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:13:
[...]

Dacht dit op te maken uit je vorige post's. Excuses aanvaard en ben blij dat het niet zo is. Kunnen we tenminste gewoon over de n82 lullen :)
:) Zo is dat. In mijn geval N82/N95 aangezien beide toestellen softwarematig identiek zijn. Ik heb nu alleen nog de N95 maar denk erover om de N82 erbij te nemen. Maar eigenlijk wacht ik met smart op de komst van de N96....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

*weg*

Dit topic gaat over de N82 ; niet over abonnementen waar je hem bij kan nemen.

[ Voor 84% gewijzigd door pven op 05-06-2008 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2024
walletje-w schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:55:
Ik heb nu ongeveer een maand of 3 de n82 en nu vind ik de bouwkwaliteit wel heel erg slecht. Ook als ik het vergelijk met een andere n82. Verder is het glaasje voor de flitser gebroken (waar ik zelf niets aan kon doen) en als ik een filmpje ga maken verschijnt er een rode gloed in beeld van het rode mlampje. Hij loopt ook nog wel eens vast, en de toetsen kraken als een gek. Zou ik hem in kunnen ruilen bij zo'n nokia punt voor een andere?

Verder ben ik wel weer erg tevreden over de camera (op het donker filen na dan) en over de mogelijkheden.

Als mensen dit bericht bekend voorkomt kan dat kloppen ik heb het 3 pagina's eerder ook al gepost maar daar kwam geen reactie op omdat er net een andere discussie was (niet zo'n goede timint), Ik zou dus graag jullie mening willen weten of dit zou kunnen aangezien dit mijn eerste telefoon is waarmee ik een probleem heb. Mijn andere telefoon was een nokia 5140 }:O en die is niet kapot te krijgen.
Langsgaan kost niets en je krijgt dan vanzelf te horen of er kosten aan verbonden zitten. Klinkt alsof je een maandag morgen model hebt. Heb je zelf al de firmware geupdate en eventueel een herinstallatie gedaan van je toestel? Plasticje voor je flitser zal je denk ik niet gratis kunnen laten maken.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
hebben we hier een die-hard mail / smser(ontvanger)

Hoe reageerd het toestel met 500+ smsjes in de inbox op het geheugenkaart opgeslagen
evt met e-mailtjes erbij.

Mijn e65 wordt traag bij 400+ smsjes. het gaat gewoon goed maar hij wordt trager bij 2000+ heb ik ze allemaal maar verplaatst naar een aparte map omdat het gewoon echt te lang duurde op een smsje te openen.

Als ik hem gebruik als e-mail client, dus alleen headers ophalen van ALLE inkomende mail wat gauw een paar honderd is wordt die helemaal traag.

Ik ben benieuwd of dit bij de n82 opgelost is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen vind de kwaliteid ook bagger van de buizing. Denk dat je naar 3 maanden te laat ben om te ruilen. Heb nu zo;n cristal case maar dat is ook niet alles.

Danny
walletje-w schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:55:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Vanaf hier graag weer ontopic over de N82 en niet over de abonnementen waar je hem bij kan nemen (zie ook de topicwaarschuwing).

[ Voor 85% gewijzigd door pven op 05-06-2008 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
walletje-w schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:45:
[...]

Ik heb dit programma geinstalleerd en hier staat nu automatisch de tijd bij dus misschien is dit iets http://www.nokia.com/A4568203 . Je kunt natuurlijk ook kijken bij je lifeblog dat vind je bij menu -->galerij.

Verder zou ik het ook niet weten dus veel plezier ermee.
Bij mij wil het programma niet starten. Heb zowel de versie voor fp1 als voor de normale s60 3rd ed geprobeerd. Er lijkt niets te gebeuren. Iemand hetzelde probleem?

Moest dat online pack van dezelfde page blijkbaar ook installeren. Nu werkt het prima. Nu alleen nog de maker van BetamaxSMS verleiden iets te maken dat verzonden berichten worden opgeslagen en ook leesbaar zijn in coversations.

[ Voor 16% gewijzigd door Orcie op 05-06-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 16:20
Orcie schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:19:
[...]

Bij mij wil het programma niet starten. Heb zowel de versie voor fp1 als voor de normale s60 3rd ed geprobeerd. Er lijkt niets te gebeuren. Iemand hetzelde probleem?

Moest dat online pack van dezelfde page blijkbaar ook installeren. Nu werkt het prima. Nu alleen nog de maker van BetamaxSMS verleiden iets te maken dat verzonden berichten worden opgeslagen en ook leesbaar zijn in coversations.
Je verzonden berichten komen ook gewoon in Conversations te staan. Als je bij Conversations bij een contactpersoon kijkt, komen daar álle berichten, dus ook verzonden.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Net even mijn planet e-mail acount ingesteld op de n82, werkt als een zonnetje! Zit echter nog met 2 vraagje.

Als ik verbinding heb gemaakt met mijn mailbox, en de nieuwe mail heb opgehaald. Stuur ik een nieuwe mail naar mijn adress. Als ik dan weer op e-mail ophalen druk , krijg ik niks binnen. Als ik echter de verbinding verbreek en daarna weer verbind en ophaal komt de mail weer wel binnen. Kortom ik moet iedere keer de verbinding verbreken en opnieuw verbinden wil ik de nieuwe mails ophalen. Kan dat niet anders?

Ten 2e

Kun je niet instellen dat hij automatisch verbind wanneer je in de buurt van je (thuis) netwerk bent? Als ik wlan-scan aanzet zegt hij wel iede keer dat hij mijn netwerk gevonden heeft maar hij verbind niet automatisch. Als ik ga e-mailen of naar de browser ga moet ik iedere keer weer mijn toegangspunt selecteren. Volgens mij was dat bij mijn maat zijn n95 niet zo. Dus kan je dat ergens instellen? Heb het punt wel gedefineerd enzo en alles wekrt voor de rest perfect....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chunyu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-08 22:55
Ik denk dat wel meer mensen dit ondervinden.
Bij Youtube ondervind ik regelmatig gestotter bij het afspelen. Ff op pauze drukken en 1 minuut wachten helpt niet. Het wordt volgens mij niet gecache-ded. Dus niet ergens tijdelijk opgeslagen.

Ik hoor dan dat Opera hierin beter is...Ookal is de verbinding wat traag en onstabiel (zoals in een trein, vna de ene mast na de andere en geregeld onder tunnels)

Doet hij dit echt? Want helaas is opera niet gratis... (kan hij ook attachments van email opslaan op een plek die ik wil, ookal herkend hij die file niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 15:42
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:48:
Moet zeggen vind de kwaliteid ook bagger van de buizing. Denk dat je naar 3 maanden te laat ben om te ruilen. Heb nu zo;n cristal case maar dat is ook niet alles.

Danny

[...]
Dit zou ik ook wel heel graag weten. Iemand die daarop kan antwoorden? Mijn huidige 5500 is zelfs gecrasht bij 4500 sms'jes, ik heb mijn gsm moeten resetten. Ik wil niet hetzelfde meemaken met mijn n82 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat de mobiele versie van gmail geen mogelijkheid biedt om labels toe te kennen aan berichten, wilde ik het via IMAP gaan doen. Als je via IMAP een bericht verplaatst naar een folder dan vertaalt gmail dat naar het toekennen van een label (en het verwijderen van het inbox label).
Maar wat schetst mijn verbazing? Er lijkt geen enkele manier te zijn om een emailbericht te verplaatsen naar een map in de mail interface van de telefoon. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastism
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:52
Ik heb m'n abbo van Hi verlengt, kreeg ik vandaag mijn zwarte Nokia N82 thuis gestuurd.
Dus ik stop de batterij in de telefoon (geen simkaart nog), leg hem aan de oplader, 3 uur later kom ik thuis van werk en zie dat de accu is opgeladen. Trek de telefoon uit de oplader en wil de telefoon aanzetten... geen reactie.. Na een aantal pogingen (batterij eruit halen, simkaart erin stoppen/eruit halen) nog steeds geen reactie. Ben ondertussen al wel bij de Primafoon geweest, om te controleren of het misschien de batterij is. Dit is het probleem dus ook niet:S

Iemand hier bekend met dit probleem? Of is de telefoon retour sturen naar Hi de enigste optie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3d weergave met Garmin Mobile op N82

Ik heb een probleempje met garmin mobile op mijn 82. Het lukt met niet om de 3 dimensioneel weergave te krijgen. Ik kan het wel aanvinken maar vervolgens verandert de weergave niet.

Mijn eerste vraag is dus of er iemand is die Garmin heeft draaien op N82. En die dit wel werkend heeft gekregen?

Volgende vraag is natuurlijk: hoe krijg ik dat aan de praat op mijn toetstel

Voorbeeldplaatje van 3d weergave
http://www.gps-garmin.nl/sc-01-lg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:54
Wow!

Ik adviseer allen met de N82 heel snel de nieuwe mobiele site en mobiele applicatie van de NOS te bekijken (m.nos.nl). Schitterende site met veel nieuws. Ook kun je een geweldige nieuws applicatie voor je N82 downloaden voor het journaal, een aantal live kanalen (waaronder Politiek24) en andere streaming video clips. Volgens de NOS wordt snel Uitzendinggemist toegevoegd en ook LIVE Sport!

Downloaden dus die applicatie. Is echt heel mooi gedaan. Kijk ook even naar Teletekst in deze applicatie!

Roost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Bastism schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:45:
Ik heb m'n abbo van Hi verlengt, kreeg ik vandaag mijn zwarte Nokia N82 thuis gestuurd.
Dus ik stop de batterij in de telefoon (geen simkaart nog), leg hem aan de oplader, 3 uur later kom ik thuis van werk en zie dat de accu is opgeladen. Trek de telefoon uit de oplader en wil de telefoon aanzetten... geen reactie.. Na een aantal pogingen (batterij eruit halen, simkaart erin stoppen/eruit halen) nog steeds geen reactie. Ben ondertussen al wel bij de Primafoon geweest, om te controleren of het misschien de batterij is. Dit is het probleem dus ook niet:S

Iemand hier bekend met dit probleem? Of is de telefoon retour sturen naar Hi de enigste optie :'(
Da's goed klote! Ik zie zo snel geen oplossing. Je zou een hard reset kunnen proberen :

Call key (Green key) + * key + 3 key + power button

(deze combinatie uitvoeren bij uitgeschakeld toestel)

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 05-06-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Roost schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 19:05:
Wow!

Ik adviseer allen met de N82 heel snel de nieuwe mobiele site en mobiele applicatie van de NOS te bekijken (m.nos.nl). Schitterende site met veel nieuws. Ook kun je een geweldige nieuws applicatie voor je N82 downloaden voor het journaal, een aantal live kanalen (waaronder Politiek24) en andere streaming video clips. Volgens de NOS wordt snel Uitzendinggemist toegevoegd en ook LIVE Sport!

Downloaden dus die applicatie. Is echt heel mooi gedaan. Kijk ook even naar Teletekst in deze applicatie!

Roost
Thanks man _/-\o_ mooie tip. Nog meer plezier met de N82.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Bastism schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:45:

Gewoon terug gaan waar je hem gehaald hebt. Lijkt me dat je meteen recht hebt op een nieuwe. Zoweizo mag je hem de eerste 30 dagen altijd ruilen , mits hij niet genruikt is. Dus gewoon alles netjes terug stoppen in de zakjes. Maar beter leg je het gewoon ff uit . Lijkt me dat ze niet moeilijk doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 01:33
roma0803 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:47:
[...]

Thanks man _/-\o_ mooie tip. Nog meer plezier met de N82.
Jahh, is zeker een mooi proggie van de NOS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastism
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:52
Twanjo schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:10:
[...]

Gewoon terug gaan waar je hem gehaald hebt. Lijkt me dat je meteen recht hebt op een nieuwe. Zoweizo mag je hem de eerste 30 dagen altijd ruilen , mits hij niet genruikt is. Dus gewoon alles netjes terug stoppen in de zakjes. Maar beter leg je het gewoon ff uit . Lijkt me dat ze niet moeilijk doen...
Ja heb hem online besteld, nadeel is dan dat je hem in geen enkele winkel kan inruilen. Zelfs niet in een Hi-winkel. Dit alles omdat je hem online besteld hebt :O
Ik heb alles al in 1 doos gestopt en breng dat pakketje morgen naar het postkantoor, dan maar hopen dat ik over uiterlijk 2 weken een wel werkend toestel thuis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Welke player ondersteund ondertitels en zo ja welk formaat ondertitels.

*.sub *.srt enz enz

HELP Please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Bastism schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:26:
[...]

Ja heb hem online besteld, nadeel is dan dat je hem in geen enkele winkel kan inruilen. Zelfs niet in een Hi-winkel. Dit alles omdat je hem online besteld hebt :O
Ik heb alles al in 1 doos gestopt en breng dat pakketje morgen naar het postkantoor, dan maar hopen dat ik over uiterlijk 2 weken een wel werkend toestel thuis heb.
Heb je de hard reset optie nou al geprobeerd? Het kan namelijk geen kwaad om het te proberen, toch? Wie weet werkt het en heb je meteen een goed werkende telefoon...zoniet kun je alsnog terugsturen. Ps Een hard reset is niets anders dan een totale reset van het Symbian OS. Het kan zijn dat jouw telefoon niet opstart om de een of andere reden en door een hard reset uit te voeren heb je namelijk en kans om dat op te lossen.

Dus: Call key (Green key) + * key + 3 key + power button

(deze combinatie uitvoeren bij uitgeschakeld toestel)

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 05-06-2008 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
zoals dafmay zegt proberen kan geen kwaad,

*#7370# of *#res0# “Hard reset” van je toestel. De veiligheidscode is 12345 totdat je deze zelf verandert. Opgelet: bij een hard reset ga je terug naar de fabrieksinstellingen. Maak dus zeker een back-up van je gegevens.

[Green]+[def3]+[*+] Hiermee formatteer je je toestel. Gebruik deze code wanneer de gewone formatteercodes niet werken of wanneer je toestel niet wil rebooten.

Waar heb je hem trouwens gekocht? Zou wel eerst ff mailen of bellen wat er loos is. Dan kun je even overleggen. Je moet hem niet zomaar terugsturen. Maar nogmaals beetje goede webshop doet niet zo moeilijk. Zeker niet bij een doa , die zitten er gewoon altijd een paar tussen

edit

Weet iemand of je in kunt stellen , als je bij een contactpersoon meerdere nummers hebt staan (vast, mobiel, etc ) dat hij b.v. altijd het mobiel nummer pakt als je op de naam en dan groen knop drukt? Nu vraagt hij steeds wat ik wil ......

[ Voor 22% gewijzigd door Twanjo op 05-06-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Twanjo schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:41:

Weet iemand of je in kunt stellen , als je bij een contactpersoon meerdere nummers hebt staan (vast, mobiel, etc ) dat hij b.v. altijd het mobiel nummer pakt als je op de naam en dan groen knop drukt? Nu vraagt hij steeds wat ik wil ......
Sure. Bij Contact > Open contact > Defaults > Phone number > ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Thnx. Heb jij je telefoon trouwens in het engels staan? Misschien dat ik dat ook maar ff ga doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 10:10
Roost schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 19:05:
Wow!

Roost
Erg leuk progje.
Echter het streamen werkt niet echt goed vaak fout (-33). Zowel via wifi als via "kpn internet"
Weet iemand of ik wellicht de pporten van mijn realplayer moet aanpassen ?
Ze staan nu op min.6970, max.32000.
Proxy heb ik uitstaan.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Zojuist een screenprotector geplaatst van www.screenprotector.nl . Hun eigen huismerk , want brando voor een n82 hadden ze niet. Mijn camera voor op het toestel is nu wel wat onduidelijk terwijl ik in meerdere reviews las dat hij goed beeld bleef geven. Maar moet zeggen dat ik hem nog niet getest had van te voren dus is die misschien altijd een beetje wazig? Lijkt me dat hij een stuk minder scherp is dan die op de achterkant? Anyway gebruik de voorste toch niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik mijn uitgaande e-mail instellen met beveiligde aanmelding cram - MD5? Ik kom er niet uit.

EDIT: laat maar zitten, ik heb de oplossing al.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:19:
Hoe kan ik mijn uitgaande e-mail instellen met beveiligde aanmelding cram - MD5? Ik kom er niet uit.

als je de oplossing dan ook even post, dan hebben we er allemaal wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Twanjo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:37:
Thnx. Heb jij je telefoon trouwens in het engels staan? Misschien dat ik dat ook maar ff ga doen.....
Yep ik ben dat gewend, heb alles altijd in het engels staan ook op m'n laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:19:

Cram??

Ik heb alles gewoon standaard? Moet ik me zorgen maken? Is een beveliging nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Twanjo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:43:
Zojuist een screenprotector geplaatst van www.screenprotector.nl . Hun eigen huismerk , want brando voor een n82 hadden ze niet. Mijn camera voor op het toestel is nu wel wat onduidelijk terwijl ik in meerdere reviews las dat hij goed beeld bleef geven. Maar moet zeggen dat ik hem nog niet getest had van te voren dus is die misschien altijd een beetje wazig? Lijkt me dat hij een stuk minder scherp is dan die op de achterkant? Anyway gebruik de voorste toch niet vaak.
De camera aan de voorkant is ook stukken minder en eigenlijk alleen bedoeld voor videocalling. :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hendrikjan schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:39:
[...]

als je de oplossing dan ook even post, dan hebben we er allemaal wat aan :)
Ik moest voor de uitgaande mail een andere, door mijn provider verstrekte gebruikersnaam en wachtwoord invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
bassjuh schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:28:
[...]

De camera aan de voorkant is ook stukken minder en eigenlijk alleen bedoeld voor videocalling. :)
Dit is alleen wel erg slecht klik tegnover dit
Maar denk dat het door de screenprotector komt. Had ik de camera maar ff getest voordat ik dat ding erop plakte 8)7 . Maar zoals gezegd , zullen we hem denk niet vaak gebruiken..

[ Voor 7% gewijzigd door Twanjo op 06-06-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sattertje schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:04:
[...]

Erg leuk progje.
Echter het streamen werkt niet echt goed vaak fout (-33). Zowel via wifi als via "kpn internet"
Weet iemand of ik wellicht de pporten van mijn realplayer moet aanpassen ?
Ze staan nu op min.6970, max.32000.
Proxy heb ik uitstaan.

Thanks
Inderdaad, net even gedownload en geinstalleerd, werkt perfect! Ook de videostreams geven bij mij geen probleem, ik gebruik dan het 'KPN Internet' accesspunt. Ik heb Hi en gebruik de toegangspunten die bij het eerste gebruik door het toestel zelf worden ingesteld, dus niet de settings die je via KPN naar je toestel kunt laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

Die vraag past beter in Telecomproviders.

[ Voor 91% gewijzigd door pven op 06-06-2008 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twanjo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:08:
[...]

Dit is alleen wel erg slecht klik tegnover dit
Maar denk dat het door de screenprotector komt. Had ik de camera maar ff getest voordat ik dat ding erop plakte 8)7 . Maar zoals gezegd , zullen we hem denk niet vaak gebruiken..
Dit is denk ik inderdaad de screenprotector die een waas geeft, hij geeft normaal niet een geweldig beeld, maar het is meer korrelig en ruizig dan wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Misschien iets heel erg stoms. Maar achter alle mobile nummer van mijn contacten staat zo'n pacman icoontje, een soort gezichtje. Kun je dat weghalen? Heb alles af lopen zoeken met manual erbij maar krijg het niet voo elkaar. Waar een mens zich al niet aan kan storen...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Twanjo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:44:
Misschien iets heel erg stoms. Maar achter alle mobile nummer van mijn contacten staat zo'n pacman icoontje, een soort gezichtje. Kun je dat weghalen? Heb alles af lopen zoeken met manual erbij maar krijg het niet voo elkaar. Waar een mens zich al niet aan kan storen...... ;)
Dat is het icoontje voor het default tel nr. Weet je wel, die jezelf nog hebt ingesteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Nee volgens mij niet dafmay, want het staat bij alle nummers. Daar heb ik niks aan ingesteld. Trouwens als ik gewoon een nieuw contact aanmaak met maar 1 nummer staat het er ook. Maargoed kan je denk gewoon niet weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Twanjo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:30:
Nee volgens mij niet dafmay, want het staat bij alle nummers. Daar heb ik niks aan ingesteld. Trouwens als ik gewoon een nieuw contact aanmaak met maar 1 nummer staat het er ook. Maargoed kan je denk gewoon niet weghalen.
Komt waarschijnlijk omdat de telefoon een van de nrs per contact als standaard insteld, totdat jij zelf ervoor kiest een ander nr als standaard te gebruiken. Dat vermoed ik, weet het niet zeker. Als jij het per
se weg wilt hebben (ook al vraag ik mij af waarom jij dat per se wilt), dan zou ik dus proberen per contact de standaard (door telefoon ingesteld) te verwijderen. Dus niet het contact of een tel nr, maar de standaard-waarde...als je mij kunt volgen. Ik weet wederom niet of dit kan, maar ik denk met je mee.

Edit : ik zag dat je ook in het N95 topic vragen had gesteld. Ik kan je de tip geven om je vragen daar te blijven plaatsen (ipv in het N82 topic) aangezien het daar veel drukker wordt bezocht en er een aantal mensen bij zijn die enorm veel weten.

[ Voor 13% gewijzigd door dafmay op 06-06-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
met je mee.

Edit : ik zag dat je ook in het N95 topic vragen had gesteld. Ik kan je de tip geven om je vragen daar te blijven plaatsen (ipv in het N82 topic) aangezien het daar veel drukker wordt bezocht en er een aantal mensen bij zijn die enorm veel weten.
Idd maar werd meteen op de vingers getikt voor crossposten. Probeerde onze moderator pven nog uit te leggen dat als je post in het n95 topic en het Symbian je meer kans hebt op een antwoord. Maargoed dit mocht niet baten. Ergens snap ik het ook wel maar het is gewoon jammer want in alle 3 de topics staat een hoop nuttige info en de telefoon's zijn bijna identiek. En inderdaad heeft de een daar verstand van en de ander weet zus , alleen zitten ze verspreid over 3 topic's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
*weg*

Dit topic gaat over de N82, niet over data-abonnementen; die discussie past beter in Telecomproviders.

[ Voor 90% gewijzigd door pven op 06-06-2008 18:50 ]

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Verplaatst ;)

[ Voor 113% gewijzigd door Twanjo op 06-06-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Twanjo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:23:
[...]

Idd maar werd meteen op de vingers getikt voor crossposten. Probeerde onze moderator pven nog uit te leggen dat als je post in het n95 topic en het Symbian je meer kans hebt op een antwoord. Maargoed dit mocht niet baten. Ergens snap ik het ook wel maar het is gewoon jammer want in alle 3 de topics staat een hoop nuttige info en de telefoon's zijn bijna identiek. En inderdaad heeft de een daar verstand van en de ander weet zus , alleen zitten ze verspreid over 3 topic's.
Ik zie dat je stug in dit topic blijft posten. Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik denk dat je meer kans hebt in het N95 topic. Het is niet zonder reden dat er 9 delen van het N95 topic zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 06-06-2008 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:31
Twanjo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:30:
Voor zover ik weet is dit het telefoonnummer dat hij gaat bellen als je via spraak een telefoonnummer gaat bellen. Per contact zul je dus 1 zon logo hebben.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Driek schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 21:14:
[...]

Voor zover ik weet is dit het telefoonnummer dat hij gaat bellen als je via spraak een telefoonnummer gaat bellen. Per contact zul je dus 1 zon logo hebben.
Zou kunnen, het komt er dus op neer (zoals ik al eerder heb gemeld) dat de N95 een van de ingevoerde tel nrs per contact kiest als standaard tel nr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
dafmay schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 21:15:
[...]

Zou kunnen, het komt er dus op neer (zoals ik al eerder heb gemeld) dat de N95 een van de ingevoerde tel nrs per contact kiest als standaard tel nr.
dat klopt en dit kun je daarna zelf handmatig wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Driek schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 21:44:
[...]

dat klopt en dit kun je daarna zelf handmatig wijzigen
Juist, ook zoals ik eerder vandaag al had gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
dafmay schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 21:49:
[...]

Juist, ook zoals ik eerder vandaag al had gemeld.
dan zijn we het eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
:) So it seems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga morgen naar de winkel om mijn abonnement te verlengen en een N82 te halen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke versie (Black, White, Titanium) de meeste tweakers hier hebben. Misschien handig om hierover een poll te maken?

De winkel waar ik hem ga halen heeft hem helaas alleen in het Zilver. Hoe is de Zilvere tegenover de Zwarte? Wat zijn jullie meningen hierover?

Verder zou ik ook willen weten of er softwarematig/hardwarematig enige verschillen zijn tussen de zilvere en de zwarte. De zwarte is immers later uitkomen

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Laatst online: 20:30
Ik heb even een probleempje.. ik heb net putty voor Symbian gedownload en nou kan ik er niet mee connecten :s

Ik weet zeker dat ik alle settings goed heb ingevuld, en zodra ik ga connecten krijg ik de text "connecting to server" voor een minuutje of 5 in beeld. Daarna 'crasht' putty en zit ik weer in mijn applicatie-menu.

Heeft iemand enig idee waarom dit bij mij niet werkt?

Ik heb putty nou werkend, maar dit werkt alleen als ik via WLAN verbind. Ik heb een internet abonnement (van HI), waarom werkt die niet? Moet ik nog ergens iets instellen ofzo?

[ Voor 19% gewijzigd door aaajeetee op 07-06-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:51
er zit in de software geen verschil tussen de zwarte zilvere of witte.

Ik heb trouwens de zilveren. ;)
vraag wel of je hem kan testen in de winkel dat je hem gelijk kan controleren op krakende toetsen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Iemand zijn eigen wel eens zorgen gemaakr om de hoge sar straling die de n82 heeft? Type RM-313
1.35 W/kg , Type RM-314 1.07 W/kg. Aanzienlijk hoger dan de n95 0.58 W/kg.

Sar
De "Specific Absorption Rate" (SAR-waarde) geeft de stralingsbelasting aan, die door het weefsel in uw hoofd wordt opgenomen gedurende het mobiel telefoneren. Dat weefsel wordt daardoor enigszins opgewarmd. De SAR-waarde wordt uitgedrukt in Watt per Kilogram, ook wel geschreven als W/kg. Hoe kleiner de SAR-waarde is, hoe minder de mobiel straalt. Typische SAR-waarden van mobieltjes liggen tussen 0.3 W/kg en 1.6 W/kg.

ps.

Natuurlijk zijn er mensen die er geen zak omgeven en zeggen dat het allemaal lulkoek is en dat alles tegenwoordig slecht is. Ik ben van mening dat er wel degelijk verband is tussen toenemende ziekte "kanker", lichamelijke klachten (oorsuizen, vermoedheid, duizeligheid etc). Ik probeer daarom zoveel mogelijk rekening te houden met dit soort dingen ( gebruik geen magnetron, geen wlan meer thuis) Dit is gewoon mijn mening en daar kan je niks aan veranderen want zo heeft iedereen zijn mening, en die respecteer ik. Dus laten we niet gaan discusieren of die starling nu onzin is of niet. Er zijn ook veel mensen die er gevoelig zijn voor soorten straling en mensen die nergens last van hebben.

*knip*

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 07-06-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Een tip : in het N95 topic (deel 9) heb ik een link geplaatst naar een handleiding waarmee je zelf direkt apps kunt signen op je telefoon, geen certificaat meer nodig, en 20 jaar geldig!

Het werkt perfect. Ik gebruik het al een paar weken. Het zal bij sommige gebruikers al wel bekend zijn, maar voor diegenen die er nog niet vanaf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meilu
Twanjo schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:27:
Iemand zijn eigen wel eens zorgen gemaakr om de hoge sar straling die de n82 heeft? Type RM-313
1.35 W/kg , Type RM-314 1.07 W/kg. Aanzienlijk hoger dan de n95 0.58 W/kg.

Sar
De "Specific Absorption Rate" (SAR-waarde) geeft de stralingsbelasting aan, die door het weefsel in uw hoofd wordt opgenomen gedurende het mobiel telefoneren. Dat weefsel wordt daardoor enigszins opgewarmd. De SAR-waarde wordt uitgedrukt in Watt per Kilogram, ook wel geschreven als W/kg. Hoe kleiner de SAR-waarde is, hoe minder de mobiel straalt. Typische SAR-waarden van mobieltjes liggen tussen 0.3 W/kg en 1.6 W/kg.

ps.

Natuurlijk zijn er mensen die er geen zak omgeven en zeggen dat het allemaal lulkoek is en dat alles tegenwoordig slecht is. Ik ben van mening dat er wel degelijk verband is tussen toenemende ziekte "kanker", lichamelijke klachten (oorsuizen, vermoedheid, duizeligheid etc). Ik probeer daarom zoveel mogelijk rekening te houden met dit soort dingen ( gebruik geen magnetron, geen wlan meer thuis) Dit is gewoon mijn mening en daar kan je niks aan veranderen want zo heeft iedereen zijn mening, en die respecteer ik. Dus laten we niet gaan discusieren of die starling nu onzin is of niet. Er zijn ook veel mensen die er gevoelig zijn voor soorten straling en mensen die nergens last van hebben.

edit:

wie wil zijn n95 ruilen tegen een n82 :P
Ik bel zowiezo bijna altijd wel met de headphone, veel makkelijker en telefoon kan in broek blijven. als de straling zon probleem is voor je kan je altijd dat nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
2 weken geleden heb ik de N82 gehaald! :)

weer even wat anders dan de W810, ook al was dat wel echt een fijn ding! :D

maaarrrrrrrr na 5 dagen ong, begonnen de toetsen te kraken, ik heb nu al 4x een SIMfout gehad... De batterij gaat niet eens 2 dagen mee(overdag max 2 uur intensief gebruik)... Wat ook tegenvalt is dat je met de headset alleen maar belfuncties hebt, is er een mogelijkheid om ook mediaspelerfuncties hier aan toe te voegen?

Zijn er meer mensen die ook een SIMfout krijgen?( de rest heeft iedereen volgens mij ook al last van?)
Zou dit allemaal binnen de garantie vallen, als ik hem op zou sturen?

softwarevraagje: elke keer wanneer ik de telefoon opnieuw opstart komt hij aan met een instalatie, die kan hij natuurlijk niet afmaken... kan ik ergens zien wat op dat moment wil instaleren?

hoop vragen, hopelijk ook een hoop antwoorden }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twanjo schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:27:
Dit is gewoon mijn mening en daar kan je niks aan veranderen want zo heeft iedereen zijn mening, en die respecteer ik. Dus laten we niet gaan discusieren of die starling nu onzin is of niet.
Dus je geeft je mening en wil daar vervolgens niet over discussiëren? Merkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:41:
[...]

Dus je geeft je mening en wil daar vervolgens niet over discussiëren? Merkwaardig.
Daar wil ik best met je over discussiëren maar denk dat de meeste daar in het n82 topic niet op zitten te wachten, zeker de moderator niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Twanjo schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 21:24:
[...]

Daar wil ik best met je over discussiëren maar denk dat de meeste daar in het n82 topic niet op zitten te wachten, zeker de moderator niet ;)
In ieder geval niet in dit topic. Als je daarover in discussie wilt gaan, open er dan een nieuw topic over (zoek wel eerst even of er misschien al een dergelijk topic bestaat). :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:20
Vandaag aan het klussen met de N82 in mijn broekzak, scherm netjes naar mij gericht in mijn zak. Word ik gebeld en vergeet mijn telefoon goed terug te stoppen. Scherm dus aan de buitenkant ...
Lekker uurtje klussen, word ik weer gebeld en kijk ik op mijn scherm: allemaal gekleurde strepen.
Mijn LCD scherm dus gebroken/lek.

Iemand al eens door een Nokia Service Point laten maken en wat kostte dat? Is volgens mij nog niet los verkrijgbaar als OEM, of heeft iemand ergens al ene scherm gezien (niet de neppers van ebay)?

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:06
Volgens mij is er wel wat te vinden opEbay. 25 euro incl verzenden. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sinds een tijdje heb ik een N82, Black Edition, met volgens Nokia de laatste firmware.

Ik heb sinds het begin eigenlijk al dat het ding bij het opstarten (na uitzetten of uitval door een lege batterij) iedere keer vraagt om de datum en tijd opnieuw in te stellen.

Dit is echt mateloos irritant en ik kan hier niets over vinden in dit topic, het vorige topic of uberhaubt op het web :(

Heeft iemand anders dit probleem ook (gehad) en mogelijk een oplossing ?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

joris1989 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:11:
Zijn er meer mensen die ook een SIMfout krijgen?
Bekend probleem. Meestal helpt het om de SIM even goed te poetsen met je t-shirt ofzo. Daarna voorkomen dat je weer met je vingers aan de metalen oppervlaktes komt.
Simpel maar doeltreffend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:17
joris1989 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:11:
2 weken geleden heb ik de N82 gehaald! :)

weer even wat anders dan de W810, ook al was dat wel echt een fijn ding! :D

maaarrrrrrrr na 5 dagen ong, begonnen de toetsen te kraken, ik heb nu al 4x een SIMfout gehad... De batterij gaat niet eens 2 dagen mee(overdag max 2 uur intensief gebruik)... Wat ook tegenvalt is dat je met de headset alleen maar belfuncties hebt, is er een mogelijkheid om ook mediaspelerfuncties hier aan toe te voegen?

Zijn er meer mensen die ook een SIMfout krijgen?( de rest heeft iedereen volgens mij ook al last van?)
Zou dit allemaal binnen de garantie vallen, als ik hem op zou sturen?

softwarevraagje: elke keer wanneer ik de telefoon opnieuw opstart komt hij aan met een instalatie, die kan hij natuurlijk niet afmaken... kan ik ergens zien wat op dat moment wil instaleren?

hoop vragen, hopelijk ook een hoop antwoorden }:O
Ga eens naar menu, instrumenten, toepassings beheer. Nu zie je een lijst met progamma's die wel of niet geinstalleerd zijn

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:44:

[Conclusie: Erg tevreden over de mogelijkheden, degelijkheid van de behuizing laat te wensen over]
ik heb die van mij nu een weekje of 2 en moet zeggen de behuizing is erg degelijk. geen speling te zien.

voor de rest erg fijn toestel kwa features :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badcorne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-10-2023
hallo,
Ik heb mijn sms instelling zo dat alle smsen op de geheugenkaart worden opgeslagen. Na een crash zijn echter alle smsjes verdwenen. Ik zou deze graag terug hebben. Ik zit te denken aan recovery software over de kaart te gooien maar dan moet ik eerst weten waar de sms worden opgeslagen. Ik kan dat nu niet zien.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aritmeester
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:09
ik maak gebruik van de n82 in combinatie met een sony mex-bt2500. deze combinatie werkt voor mij perfect.

ik heb echter nog 1 probleempje. ik heb mijn telefoon gepaired met de radio. standaard word het headset en het audio profiel gepaird.
ik wil echter alleen maar gebruik maken van het headset profiel zodat ik navigatiestemmen over de telefoon hoor terwijl ik naar een cd kan luisteren.

is er iemand die weet hoe ik ervoor kan zorgen dat de pairing alleen headset pakt en geen audio/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Dure jongens, met 59,95

Ik heb een display gevonden op
http://www.mobielbereikba...N82+LCD+Display+Origineel

Gisterenavond besteld en betaald vanmorgen al door hen op de post gedaan!
en dat voor 34,95 incl verzendkosten .... Zo kan je nog eens een display breken :+

Is overigens wel Nokia OEM, niet de 65k kleuren dieik al van Ebay zag.

Overigens kost een nieuw frontje bij hen 12,95. Daarvoor ga je toch niet zitten klooien met screenprotectors die de beeldkwaliteit verminderen :?

[ Voor 5% gewijzigd door emmerx op 09-06-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
redfoxert schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:54:
Ik heb sinds het begin eigenlijk al dat het ding bij het opstarten (na uitzetten of uitval door een lege batterij) iedere keer vraagt om de datum en tijd opnieuw in te stellen.

Heeft iemand anders dit probleem ook (gehad) en mogelijk een oplossing ?
Heeft niks met firmware te maken, maar met de backup'batterij'.

Ik had hetzelfde met mijn N73, na 2x NSP mocht ik hem opsturen en dan zou ik een nieuwe krijgen. Zou alleen wel 3 weken gaan duren ...
Ik heb er vanaf gezien en een N82 gekocht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
Megapaul schreef op zondag 08 juni 2008 @ 18:20:
[...]

Ga eens naar menu, instrumenten, toepassings beheer. Nu zie je een lijst met progamma's die wel of niet geinstalleerd zijn
a wel, ik heb mijn telefoon gereset, ik kon niks bij toepassings beheer vinden. Het is nu iig verholpen. Alleen balen dat ik vergeten ben mijn adresboek te back-uppen, op mijn SIM staat het in sony-ericssonstyle...

ik zal het truukje met de simkaart eens proberen, hoop niet dat hij dat te vaak blijft doen.
De rechterklikknop, "C" en multimediamenu vertonen allemaal kraakverschijnselen. Ik denk dat het door de multimediaknop komt.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impact99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 08:41
emmerx schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:06:
[...]

Dure jongens, met 59,95

en dat voor 34,95 incl verzendkosten .... Zo kan je nog eens een display breken :+

Overigens kost een nieuw frontje bij hen 12,95. Daarvoor ga je toch niet zitten klooien met screenprotectors die de beeldkwaliteit verminderen :?
Voor 55 eurie doen ze het voor je bij een service point en je bent je garantie niet kwijt vind ik toch die 20 eurie extra wel waard en je hoeft zelf niet te gaan zitten klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
impact99 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:35:
[...]
Voor 55 eurie doen ze het voor je bij een service point en je bent je garantie niet kwijt vind ik toch die 20 eurie extra wel waard en je hoeft zelf niet te gaan zitten klooien.
Zou ik zeker doen (prima prijs en prettig gevoel om garantie te behouden, als ik de telefoon niet heel snel weer nodig had en mijn dichtsbijzijnde NSP pas eind van de week tijd had...

Overigens denk ik niet dat mijn garantie zal vervallen; als ik netjes assembleer is er geen spoor. Ik heb in ieder geval geen stickers gescheurd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

emmerx schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:06:
[...]

Dure jongens, met 59,95

Hahaha.. yeah right. Screenprotectors van matglas zeker 8)7

Mooie link in ieder geval. Altijd handig als je dipslee kapot is. Idd niet teveel geld.

Ik blijf echter adviseren een screenprotector te gebruiken. Je blijft anders bezig en 12,95 is altijd nog 12 euro meer dan een protectortje. Ik gebruik nog altijd mijn eerste protector die meekwam met mijn toestel uit Singapore. Ik heb het idee dat de protector nog minder krasgevoelig is dan de display zelf.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
roma0803 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:42:
[...]

Hahaha.. yeah right. Screenprotectors van matglas zeker 8)7

Mooie link in ieder geval. Altijd handig als je dipslee kapot is. Idd niet teveel geld.

Ik blijf echter adviseren een screenprotector te gebruiken. Je blijft anders bezig en 12,95 is altijd nog 12 euro meer dan een protectortje. Ik gebruik nog altijd mijn eerste protector die meekwam met mijn toestel uit Singapore. Ik heb het idee dat de protector nog minder krasgevoelig is dan de display zelf.
Ik heb mijn toestel nu 1 jaar zonder screenprotector en nog geen enkel krasje of wat dan ook. Het is gewoon een kwestie van netjes met je (dure) spullen omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenaciousR
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-01 10:56
emmerx schreef op maandag 09 juni 2008 @ 18:30:
[...]

Zou ik zeker doen (prima prijs en prettig gevoel om garantie te behouden, als ik de telefoon niet heel snel weer nodig had en mijn dichtsbijzijnde NSP pas eind van de week tijd had...

Overigens denk ik niet dat mijn garantie zal vervallen; als ik netjes assembleer is er geen spoor. Ik heb in ieder geval geen stickers gescheurd ...
Tis alleen wel heel lullig als het displaay dan net als bij mij al ruim 2 maanden in back-order staat. Vandaag weer gebeld.... nog steeds hetzelfde verhaal. Wel een beetje jammer omdat ik binnenkort 7 weken naar frankrijk ga. Ik vind dit echt bizar slechte service van Nokia!
Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de Nokia N82 en bijbehorende zaken. Discussie over welk abonnement je er het beste bij kunt nemen hoort niet in dit topic.