Dank voor de tip mbt de achtergrond verlichting.
Gelijk aangepast!
Gelijk aangepast!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
BT hoeft niet aan, alleen tijdens opstarten! Als tomtom gewoon draait met GPSd dan kun je BT weer uitzetten.Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:44:
Ik heb nu ruim een week de N82 Black, welke ik bij Gsmweb had besteld. Prima, geen problemen met levering oid.
GPS
..
TomTom v6 werkt prima met interne GPS (voor meer info: Google is your friend). Bluetooth moet hierbij wel aan dus extra energieverbruik. Bug: met het kantelen van het scherm loopt het vast, dus niet kantelen of autom. kantelen uitzetten.
..
Verwijderd
Terug naar standby en BT uit. Werkt idd.elpino.rv schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:44:
[...]
BT hoeft niet aan, alleen tijdens opstarten! Als tomtom gewoon draait met GPSd dan kun je BT weer uitzetten.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 18:32 ]
Het toestel krast bij mij ook vrij snel (titanium versie) dankzij de screenprotector blijft het scherm krasvrij maar de body eromheen (vooral de hoog glans delen) krassen heel licht en dat terwijl ook ik heel erg zuinig ben met mn toestel.. Misschien een slechte batch?nadroJ schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:22:
[...]
Nee gewoon in mn broekzak. Ik ga er juist voorzichtig mee om, maar ik heb dan ook een echte bloedhekel aan krasjes. Het scherm van mn oude K750i is trouwens véél krasbestendiger. Die krasjes op het N82 scherm heb ik nog geen eens op mn drie jaar oude K750i.
Ik open ze altijd in paint en sla ze dan opnieuw op als Jpeg, dat scheelt al een hoop, anders kan je ze ook nog verkleinen (kwa formaat) dan worden ze nog kleiner, succes!Doctor Yes schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:18:
Weet iemand hoe je nadat je een een foto hebt gemaakt en je wil de foto vervolgens emailen, de foto kan "verkleinen' Ik heb namelijk geen zin om foto's van zo'n 2 Mb te versturen. Ik weet dat je vooraf de camera kan instellen op minder pixels maar die optie is niet praktisch.
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Ik bedoelde eigenlijk emailen als je onderweg bent vanaf je N82. Had ik iets specifieker moeten omschrijvenVin87 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:19:
[...]
Ik open ze altijd in paint en sla ze dan opnieuw op als Jpeg, dat scheelt al een hoop, anders kan je ze ook nog verkleinen (kwa formaat) dan worden ze nog kleiner, succes!
Er zijn 2 opties zo snel:Doctor Yes schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:35:
[...]
Ik bedoelde eigenlijk emailen als je onderweg bent vanaf je N82. Had ik iets specifieker moeten omschrijven
Verwijderd
nadroJ schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:49:
Op een gegeven moment ging de meegeleverde protector los zitten. Nadat ik 'm eraf gehaald heb kreeg ik zeer snel hele lichte krasjes (na 2/3 dagen). Heb toen meteen de screenprotector van screenprotector.nl besteld (8 euro variant) en die is perfect. Krasvrij, helder, geen helderheid verlies oid.
Bij mij zijn de foto's nooit groter als 1MB hoor.elpino.rv schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:48:
[...]
Er zijn 2 opties zo snel:
- de afbeelding bewerken (staat gewoon bij de linker menu toets onder opties) en dan bv. scherpheid, snijden of formaat wijzigen kiezen en die te gaan verzenden.
- de afbeelding gaan zenden als mms (maakt hij automatisch iets van 50kb van de foto) en dan bij de opties de item 'Objecten' kiezen. Die openen en weer verzenden per Email.
kijk zelf maar wat je het snelste vind.
Andere opties zijn misschien een betere file convertor voor Symbian of een beter Email programma (profimail ofzo)?
Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me
Ga ik eens ff mee klooien. Bedankt.elpino.rv schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:48:
[...]
Er zijn 2 opties zo snel:
- de afbeelding bewerken (staat gewoon bij de linker menu toets onder opties) en dan bv. scherpheid, snijden of formaat wijzigen kiezen en die te gaan verzenden.
- de afbeelding gaan zenden als mms (maakt hij automatisch iets van 50kb van de foto) en dan bij de opties de item 'Objecten' kiezen. Die openen en weer verzenden per Email.
kijk zelf maar wat je het snelste vind.
Andere opties zijn misschien een betere file convertor voor Symbian of een beter Email programma (profimail ofzo)?
Polijst middel werkt ook goed. Alleen haal je daar wel een laagje mee weg. Het ziet er in ieder geval uit dat het daarna sneller krast... maar goed dan kan je er altijd nog een screenprotector over heen doen. Polijst middel kan je krijgen bij de Halfords... is eigenlijk bedoelt voor displays van auto radios.HellStorm666 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:12:
[...]
ja, met een ontvetter lijkt me niet onverstandiger zijn ook van die setjes te koop waar mee je plexiglas en schermpjes ed me kan fixen, die vullen de krasjes iets op. moet je maar ff op google voor kras repareren scherm oid.
maar een screenprotector is volgens mij geen overbodige luxe voor zo'n telefoon als dit.
Verwijderd
deze post heeft geen toegevoegde waarde, maar even speciaal voor dafmay:dafmay schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:55:
[heel verhaal]
In mijn ervaring niet juist. Ik heb een fix binnen 1 minuut en zonder a-gps. Ik gebruik op het moment TT en Sygic als navigatie en heb vroeger ook Route66 (versies 7 en 8 ) en Nokia gebruikt."Hou er wel rekening mee dat zónder A-GPS ingeschakeld te hebben het vrij lang kan duren voordat je GPS-FIX hebt. De gebruikte GPS module is niet van het type SIRF III. Zonder A-GPS ingeschakelt duurt het tussen de 3 en 10 minuten ... met ingeschakelde A-GPS tussen de 10 en 30 seconden (afhankelijk van je lokatie)."
Is nogal afhankelijk van de gebruikte navigatie software. Vaak kun je instellen of en hoe je connectie wilt maken. Als je absoluut zekerheid wilt dat er nooit anders dan via wifi verbinding wordt gemaakt, dan kun je het volgende doen.Maar even naar mijn vraag. Ik wil absoluut geen extra kosten bovenop mijn huidige abonnement. Daarom zal ik geen gebruik gaan maken van a-gps en internet ik alleen via wifi. Is het dan voldoende om mijn telefoon op alleen gsm functie te zetten , zonder umts etc? Of moet ik toch alle toegangspunten verwijderen? en zijn er nog meer settings die je out of the box eigenlijk meteen ff moet wijzigen?
Verwijderd
Die informatie komt niet overeen met mijn ervaring, GPS-FIX heb ik tussen de 5 [sec] - 2 [min] (A-GPS uitgeschakeld). Moet daarbij wel zeggen dat het nog niet midden in de stad getest is tussen de hoge gebouwen in. Wel zit hierbij binnen in huis inbegrepen op een meter van het raam vandaan.Twanjo schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:57:
Beste Tweakers,
Hou er wel rekening mee dat zónder A-GPS ingeschakeld te hebben het vrij lang kan duren voordat je GPS-FIX hebt. ... Zonder A-GPS ingeschakelt duurt het tussen de 3 en 10 minuten ... met ingeschakelde A-GPS tussen de 10 en 30 seconden (afhankelijk van je lokatie).
Misschien iets om te vermelden in de openings post?
Ja (voor umts gedeelte) en A-gps bij instellingen navigatieMaar even naar mijn vraag. Ik wil absoluut geen extra kosten bovenop mijn huidige abonnement. Daarom zal ik geen gebruik gaan maken van a-gps en internet ik alleen via wifi. Is het dan voldoende om mijn telefoon op alleen gsm functie te zetten, zonder umts etc?
neeOf moet ik toch alle toegangspunten verwijderen?
Loop alle functies langs op je telefoon, zo leer je het toestel kennen en kom je alles vanzelf tegen.en zijn er nog meer settings die je out of the box eigenlijk meteen ff moet wijzigen?.
Idd eerst zelf uitzoeken voordat je met vragen komt. Het meeste is zelf te vinden als je er even de tijd voor neemt.P.s. Ik weet dat het een beetje een domme vraag is omdat het afhangt van hoe vaak en hoe lang je er gebruik van maakt en bij welke provider je zit. Maar wat kost dat data/verbruik nou per maand als je wel internet via umts en a-gps. Kan iemand een ruwe schatting geven voor gemiddeld gebruik. Ik heb overigens een vodafone sim only abbo van 25 euro in de maand. Zal vanavond eens uitgaan pluizen hoe het met datdata verkeer zit.
Hier wordt ik af en toe wel een beetje moe van we zitten hier toch op een forum?Idd eerst zelf uitzoeken voordat je met vragen komt. Het meeste is zelf te vinden als je er even de tijd voor neemt.
Succes en je gaat geen spijt krijgen van je keuze voor dit toestel
Ik kan mij herinneren dat er in het N95 topic veel over geschreven is. Doe eens een search in de diverse delen 1 tm 8. Ik heb even snel gezocht in het laatste deel (9) maar kan zo snel niets voor je vinden.Twanjo schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:51:
[...]
...
Loopt het gebruik van a-gps in een aantal euros, of tientallen euros bv.
...
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:37:
[...]
deze post heeft geen toegevoegde waarde, maar even speciaal voor dafmay:
![]()
![]()
![]()
Toptips! Thanks.
Nee. Ps Lees je niet of zo. In een van mijn vorige reacties heb ik je dat al verteld. Het zou fijn zijn als je niet alleen loopt te klagen over anderen die jou aanspreken op het feit dat je de searchfunctie kunt gebruiken, maar dat je ook dankbaarheid kunt tonen voor de geboden hulpTwanjo schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:19:
Is het ook zo dat je het a-gps gebeuren alleen kunt gebruiken bij nokia maps en b.v niet bij tomtom ?
[ Voor 39% gewijzigd door dafmay op 27-05-2008 15:27 ]
Als je dit stuk bedoelt, hier kan ik wel uit concluderen dat je tt zonder a-gps kunt gebruiken. Niet dat je tt met a-gps kunt gebruiken.dafmay schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:17:
[...]
In mijn ervaring niet juist. Ik heb een fix binnen 1 minuut en zonder a-gps. Ik gebruik op het moment TT en Sygic als navigatie en heb vroeger ook Route66 (versies 7 en 8 ) en Nokia gebruikt.
e
Ik hoor je alleen maar klagen ipv zelfs maar een klein beetje dankbaarheid te tonen voor alle tips en info die je tot nu toe van mij en Martijn hebt gekregen...maar graag gedaan hoor kerelTwanjo schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:36:
[...]
Als je dit stuk bedoelt, hier kan ik wel uit concluderen dat je tt zonder a-gps kunt gebruiken. Niet dat je tt met a-gps kunt gebruiken.
Maar je hoort mij niet klagen. Maar altijd dat vingertje van: Gebruik de search , zoekt en gij zult vinden daar wordt ik een beetje moe van. En ikprobeer alleen zoveel mogelijk info te verzamelen. Maar goed ik zal hier pas weer verschijnen als mijn telefoon van de week geleverd is.
Laat ik hier nog iets over vertellen: bij de N95 hebben ze een slechte lokatie (in de tel.) gekozen voor de GPS-module waardoor de N95 niet zo'n goed zicht heeft. Je moet het toetsenbord zelfs openschuiven voor goed ontvangst. Bij de N82 hebben ze het goed gedaan en dat zal dus verklaren waarom je hier andere ervaringen leest. Met A-GPS is het vaak < 3 seconden, zonder A-GPS binnen 1 a 2 minuten (natuurlijk afhankelijk van wanneer je hem het laatste hebt gebruikt, of je goed zicht hebt in de ruimte etc etc)Twanjo schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:57:
Beste Tweakers,
Hou er wel rekening mee dat zónder A-GPS ingeschakeld te hebben het vrij lang kan duren voordat je GPS-FIX hebt. De gebruikte GPS module is niet van het type SIRF III. Zonder A-GPS ingeschakelt duurt het tussen de 3 en 10 minuten ... met ingeschakelde A-GPS tussen de 10 en 30 seconden (afhankelijk van je lokatie).
edit inderdaad zit de gps nu wel op een goede plek. Een van de redenen waarom ik voor de n82 heb gekozen.Twanjo schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:36:
[...]
Als je dit stuk bedoelt, hier kan ik wel uit concluderen dat je tt zonder a-gps kunt gebruiken. Niet dat je tt met a-gps kunt gebruiken.
[ Voor 24% gewijzigd door Twanjo op 27-05-2008 16:15 ]
Mijn ervaringen zijn gebaseerd op de N95. Zonder a-gps meestal binnen 30 seconden een fix, maximaal binnen 1 minuut. Met de slider open inderdaad. Als ik een unlimited gprs abo zou hebben, dan zou ik a-gps zeker proberen en waarschijnlijk altijd blijven gebruiken omdat het me toch niets extra kost. Maar zelfs zonder werkt gps navigatie op mijn toestel voortreffelijk.elpino.rv schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:59:
[...]
Laat ik hier nog iets over vertellen: bij de N95 hebben ze een slechte lokatie (in de tel.) gekozen voor de GPS-module waardoor de N95 niet zo'n goed zicht heeft. Je moet het toetsenbord zelfs openschuiven voor goed ontvangst. Bij de N82 hebben ze het goed gedaan en dat zal dus verklaren waarom je hier andere ervaringen leest. Met A-GPS is het vaak < 3 seconden, zonder A-GPS binnen 1 a 2 minuten (natuurlijk afhankelijk van wanneer je hem het laatste hebt gebruikt, of je goed zicht hebt in de ruimte etc etc)
[ Voor 15% gewijzigd door gram501 op 27-05-2008 22:27 . Reden: video toegevoegd ]
Verwijderd
De applicatie kan je niet deinstalleren dat klopt... alleen de kaarten kan je verwijderen... scheelt redelijk wat ruimte op je kaart..Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:23:
Ik heb het een tijdje geprobeerd met A-GPS uitgeschakeld en Nokia Maps 2 in offline modus. Gaat eigenlijk best prima, je hebt vaak toch nog wel snel een fix alleen duurt het zoeken van adressen offline wat langer.
Zijn er nog meer mensen die navigeren met Nokia Maps 2.0? Ik heb nog steeds het probleem van mijn vorige post; in sommige gevallen loopt Nokia Maps 'vast' als hij een route aan het berekenen is; hij blijft dan staan op het 'route wordt berekend' scherm. Op de achtergrond zie je nog wel het pijltje bewegen als je rijdt, dus hij loopt niet helemaal vast. Meestal helpt het om Nokia Maps af te sluiten en opnieuw op te starten, maar ik kwam er vandaag achter dat het ook gebeurt tijdens het rijden, als hij een route moet herberekenen. Zo wordt het voor mij te onbetrouwbaar, en da's jammer want op zich werkt het best goed. Mijn hoop is nu dat wanneer ik mijn nieuwe SD kaart krijg, de kaarten en de stemmen nog eens opnieuw te installeren. Nokia Maps deinstalleren gaat volgens mij niet.
Verwijderd
Al eens geprobeerd om de auto als vervoersmiddel te nemen? Hij neemt namelijk standaard te voet.roma0803 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:57:
Deels herkenbaar voor mij. Waar ik bij Nokia Maps moeite mee heb is dat deze mij consequent door het stadscentrum stuurt om aan de andere kant van de stad een adres te bereiken (Groningen). In de spits is dat dus NOT DONE. We hebben hier een prachtige ringweg waar TomTom mij overheen stuurt en die mij aanmerkelijk sneller op mijn bestemming brengt. Welke routekeuze ik ook kies in Nokia Maps (snel of optimized of kort), ik blijf door de binnenstad gestuurd worden. Onbegrijpelijk.
Hoe kun je het beste de kaarten van je kaartje afhalen? Via een cardreader?F-O-C-U-Z schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:05:
[...]
De applicatie kan je niet deinstalleren dat klopt... alleen de kaarten kan je verwijderen... scheelt redelijk wat ruimte op je kaart..
Verwijderd
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
dat kan standaard niet.HellStorm666 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:13:
Kan iemand mij vertellen hoe ik de opstarttoon uit kan zetten, vind deze namelijk eritant.
Ik weet niet of dit ook oor de N82 geldt, maar bij mijn N95 is de oplossing door "warning tones" uit te zet ten (in Profielen).HellStorm666 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:13:
Kan iemand mij vertellen hoe ik de opstarttoon uit kan zetten, vind deze namelijk eritant.
Met de Maploader software van Nokia. En ja, via een cardreader is de snelste connectie.Roost schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:46:
[...]
Hoe kun je het beste de kaarten van je kaartje afhalen? Via een cardreader?
Roost
[ Voor 84% gewijzigd door Tunboy op 28-05-2008 16:12 ]
Verwijderd
Weet je zeker dat er niet ergens toch een .sis bestand staat waar je de installatie handmatig mee kunt starten?Tunboy schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:32:
Ik zit met een probleem:
Ik heb Garmin XT geinstalleerd op mijn N82, maar heb het er meteen weer afgegooid omdat ik een nieuwere versie had. Vervolgens wilde ik de nieuwste versie er op zetten, maar dat is niet gewoon met een .SIS bestand ofzo maar die maakt zo een mapje aan op je geheugenkaart en als je dan je kaartje terug in je N82 stopt zou hij normaalgezien Garmin volledig automatisch moeten installeren op je toestel zelf. Het spijtige is dat die dat niet automatisch begint te doen.... Waarschijnlijk omdat hij denkt dat Garmin al geisntalleerd is (door die vorige versie die er op stond). Is er een manier om toch te forceren dat Garmin nu wel geinstalleerd zal worden. Of kan ik ergens aan mijn telefoon duidelijk maken dat er wel degelijk geen Garmin meer opstaat op dit moment? (soort van registry ofzo?
Top! Dank voor je advies. Ga ik meteen doen!dafmay schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:25:
[...]
Met de Maploader software van Nokia. En ja, via een cardreader is de snelste connectie.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 20:44 ]
TenaciousR schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:14:
Ik heb ongeveer 2 maanden geleden tijdens mijn vakantie op onverklaarbare reden een barst in mijn scherm van mijn toen 2 weken oud N82 opgelopenm. Na een aantal dagen met een half scherm gelopen te hebben hield het er helemaal mee op. Bij terugkomst in nederland heb ik zo snel mogelijk mijn N82 naar het nokia servicepoint hier in het dorp gebracht. Zoals ik al verwacht had zeiden ze dat het mijn eigen schuld was (ik kon er echt nix aan doen, maar zie dat maar eens aan te tonen met een barst in het scherm) en dat ze het scherm zouden bestellen, de volgende week binnen zou krijgen, en dan zou ik binnen een week weer gebruik kunnen maken van mijn n82. Dit zou dan ongeveer 50 euro moeten kosten. Ik heb hem ingeleverd op 11 april en tot op heden nog steeds niks terug gekregen. Na 2 weken heb ik gebeld, bleek het scherm in backorder te staan.Nu heb ik vorige week donderdag weer gebeld. Toen werd gezegd dat de onderdelen vrijdag binnen zouden komen en dan zouden ze maandag bellen en kon ik hem komen halen. Ondertussen nog niks gehoord en ik wil nu eigenlijk gaan voor een andere oplossing, want ik heb erg weinig vertrouwen meer in het nokia service centre Nemesys. Heeft iemand misschien tips hoe ik misschien snel weer gebruik kan maken van mijn N82??
naar de winkel toegaan en stennis schoppen.
of: zoals ik heb gedaan, n82 inleveren en boos worden. daarna andere telefoon uitzoeken en fijn naar huis gaan.
ik heb ook een gebroken scherm gehad terwijl ik niets verkeerds deed en super zuinig was op mijn telefoon.
Ik heb ook een kapot scherm gehad, omdat ik tegen een tafel aan liep terwijl hij in me broekzak zat.TenaciousR schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:14:
Ik heb ongeveer 2 maanden ...... heel verhaal
Keep it calm...en lek mig de zuk
Dit toestel draait niet op Symbian maar op een eigen besturingsysteem. Het is, behalve hoe hij eruit ziet, op geen enkele manier een toestel zoals de N82. Vergis je daar dus niet in.kromme schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:24:
Ik hoorde gisteren dat er een versie bestaat waar je 2 simkaarten in kan doen. Aangezien ik zeer tevreden ben over dit toestel en mijn 1 maand oude n82 2 glazen bier heeft gedronken leek me die met dubbele simkaart wel praktisch. Maar ik heb het idee dat het een nepperd is, hij lijkt er namelijk in de verste verte niet op en de doos is op het filmpje wel erg chinees.
check link
N82
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Bij contractsverlening is de toestelkorting afhankelijk van je belgedrag van de afgelopen jaar. KPN kent verschillende belprofielen met ieder een andere korting. Ik adviseer je ook eens lang een onafhankelijke winkel te gaan (BelCompany, TFT, TPH, etc).en de prijzen eens te vergelijken. Die kunnen in de praktijk nog wel eens verschillen met die van Hi zelf (web en winkel).ajt schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:23:
Even een vraagje (hoort hier eigenlijk niet thuis).
Ik wil ook de N82 bestellen (contract verlengen) op HI.nl. Als ik in de HI shop kijk, zie ik de N82 met HI20 (2jaar) staan, dan moet ik 30 euri bijbetalen.
Wanneer ik echter inlog en kies voor "contractverlenging" moet ik voor dezelfde telefoon met hetzelfde abonnement 170 euri bijbetalen voor de telefoon.
Iemand die ditzelfde ook heeft (meegemaakt) en / of weet waar dit door komt?
Ik weet dat ik beter met HI contact op kan nemen, maar e-mail support is erg traag en telefonisch is het te laat voor
Ja, maar vaak kunnen winkels van providers zelf ook redelijk prijzen bieden. De andere winkels (t-for-telecom, belcompany, moeten namelijk leven van commisies) ik ben zelf bijna 2 steden rondgelopen en heb talloze sites bezocht. En kwam bij Hi, toch het beste uit, met respect voor belbundel en maandelijkse prijzen en eenmalige prijzen. (ben ook student)ajt schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:23:
Even een vraagje (hoort hier eigenlijk niet thuis).
Ik wil ook de N82 bestellen (contract verlengen) op HI.nl. Als ik in de HI shop kijk, zie ik de N82 met HI20 (2jaar) staan, dan moet ik 30 euri bijbetalen.
Wanneer ik echter inlog en kies voor "contractverlenging" moet ik voor dezelfde telefoon met hetzelfde abonnement 170 euri bijbetalen voor de telefoon.
[ Voor 28% gewijzigd door chunyu op 30-05-2008 01:20 ]
Verwijderd
Dude, lees ff dit topic door of zo..., deze vragen zijn al 100x voorbijgekomenchunyu schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:22:
[...]
Maar nu heb ik me nieuwe N82 ^^
Wat kan er allemaal op? Ik merk dat ik na 30 dagen voor msn moet betalen en na 3 maanden navigatie niet meer gesproken krijg. Dat is erg vervelend... zijn er nog meer gevaren ookal heb ik mijn eindeloos online?
A-gps is dat gps met een beetje hulp van internet? (gprs/umts)
TomTom met gesproken navigatie kan er toch gratis op? ebuddy werkt niet zo lekker...probeer ff die van start post..
Volgens mij niet standaard, maar ik typte 'Nokia VPN' op Google en kijk eens wat ik o.a. vond: http://gallery.mobile9.com/f/45576/.p.s ff scrollen voor leuke appss...maar tips ook welkom!
pps. op de uni moet ik met een VPN Client inloggen op de WLAN...ik heb op me laptop wel zo'n app, heeft de symbian os ook zo'n vpn client?
Verwijderd
Als je de telefoon toch helemaal opnieuw wilt instellen, waarom probeer je die code dan gewoon niet?Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:41:
Omdat ik het gedoe met Nokia Maps zat was en ik al de nodige software had geinstalleerd / gedeinstalleerd leek het mij een goed idee om mijn N82 te hardresetten. Op Windows Mobile toestellen is het immers ook goed om dit eens in de zoveel tijd te doen. Ik heb dus een hardreset gedaan via Instrumenten --> Instellingen --> Algemeen --> Fabrieksinstellingen. Nadat hij klaar was viel me eigenlijk op dat er niet zo veel veranderd was: al mijn agenda-, e-mail en smsgegevens stonden er nog gewoon in, evenals alle geinstalleerde programma's. Eigenlijk waren alleen het thema en alle geluiden hersteld naar fabriekswaarden, meer kon ik niet ontdekken.
Ik heb daarna opnieuw de telefoon opnieuw 'geflashed' met NSU, maar ook daar behield ik al mijn gegevens (op zich logisch; user data preservation...).
Ik vraag me dus af: is er een manier om je telefoon echt te herstellen naar fabriekswaarden, waarbij alle 'user data' en programma;s dus ook gewist worden? Sommigen spreken hier over de code *#7370#; is dat wat anders dan de manier die ik hierboven beschrijf?
Tijd van werken, tijd van rusten
Verwijderd
Maar volgens mij is het ook zao dat als je daarna met PC Suite de backup van je phone weer terugzet, dat je dan ook alle eventuele vervuiling meteen weer terugplaatst. Waarschijnlijk kun je het beste alle programma's stuk voor stuk dan weer installeren....Driek schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:03:
[...]
Als je de telefoon toch helemaal opnieuw wilt instellen, waarom probeer je die code dan gewoon niet?
(Antwoord op de vraag: Ja, met die code is het echt naar situatie nieuw uit de doos)
Dat is mijn ervaring, gewoon na hard reset alle software opnieuw installeren. In mijn geval een koud kunstje, omdat ik het al meerdere keren heb gedaanRoost schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:50:
[...]
Maar volgens mij is het ook zao dat als je daarna met PC Suite de backup van je phone weer terugzet, dat je dan ook alle eventuele vervuiling meteen weer terugplaatst. Waarschijnlijk kun je het beste alle programma's stuk voor stuk dan weer installeren....
Roost
zelfde ervaring, na harde reset is het het beste alles weer opnieuw installeren/instellendafmay schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:21:
[...]
Dat is mijn ervaring, gewoon na hard reset alle software opnieuw installeren. In mijn geval een koud kunstje, omdat ik het al meerdere keren heb gedaanIk heb horror-verhalen gehoord en gelezen van mensen die een backup proberen terug te zetten en dat echt helemaal niet wil lukken. Ik zou het zelf nooit doen, je vervuilt je schone telefoon altijd op z'n minst een beetje.
Tijd van werken, tijd van rusten
De korting bestaat inmiddels uit 2 componenten, de standaard verlengingskorting en eventueel een extra korting voor goede klanten. Hoe hoger je rekeningen van het afgelopen jaar (en dat je die op tijd hebt betaald), des te hoger de extra korting is. Deze korting moet per klant worden opgevraagd.chunyu schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:22:
[...]
Ja, maar vaak kunnen winkels van providers zelf ook redelijk prijzen bieden. De andere winkels (t-for-telecom, belcompany, moeten namelijk leven van commisies) ik ben zelf bijna 2 steden rondgelopen en heb talloze sites bezocht. En kwam bij Hi, toch het beste uit, met respect voor belbundel en maandelijkse prijzen en eenmalige prijzen. (ben ook student)
Toen ik mijn abo bij Hi afsluit, vroegen ze of ik al een abo had bij Hi, ik zei wat doet er toe, maak dat de prijs anders? Hij zei, dan kon je korting krijgen. Ik zo van jammer enzo.
Hm misschien een fout? correct me if i am wrong...
Verwijderd
[ Voor 91% gewijzigd door pven op 31-05-2008 16:42 ]
Wat dacht je van eerst het topic (op z'n minst toch de laatste berichten) eens door te lezen, voordat je een vraag dumpt...F-O-C-U-Z schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:00:
Volgens mij is het al een paar keer eerder besproken of het mogelijk is de tijden bij de sms berichten te vermelden. Ook toen is er geen oplossing uitgekomen. Niemand die het tot nu toe nog is gelukt dus het lijkt niet mogelijk te zijn ga ik van uit.
Gebruik voor internetten Opera Mini op me N82, werkt zeer lekker naar mijn iedeefrankdewildt schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:39:
gaat het internetten op de N82 makkelijk? Zit te twijfelen tussen de LG Viewty of de Nokia N82.
Mwah, heb het zelf ook gebruikt voor het display. Lichte krasjes gaan er wel af maar je moet er wel even wat voor doen! ik heb er daarna dus ook maar gelijk een screenprotector opgeplakt...Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:21:
Met Displex de krassen uit mijn N82 halen..
Wel doen of beter van niet??
http://www.polijstservice.nl/Displex.htm
Ik internet via Wlan met de symbian browser. werkt heerlijkfrankdewildt schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:39:
gaat het internetten op de N82 makkelijk? Zit te twijfelen tussen de LG Viewty of de Nokia N82.
[ Voor 43% gewijzigd door BastiaanN op 01-06-2008 11:56 ]
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Nou, de Viewty, gezien bij mijn broertje, heeft voor internet het voordeel van een touchscreen. Dat werkt toch net wel wat fijner dan het joystickie op onze N82.frankdewildt schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:39:
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
*#2820# geeft het Bluetooth MAC adresVerwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:53:
Wie kan mij vertellen hoe ik het mac-adres van mijn telefoon kan vinden? Alvast bedankt.
Als je geen vodafone internet blox hebt zou dat kunnen kloppen.BvK P4 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:16:
Nog steeds ben ik heel tevreden met mn N82, alleen ik krijg wel hoge facturen terug van mijn sim-only abo. Schijnbaar heb ik ongeveer 30x "gebeld" naar "Buiten Vodafone Live"..elke keer exact 15 minuten wat me per keer 0,63 gekost heeft. Ik gok zelf dat het aan "A-GPS" ligt aangezien ik dat een tijdje terug heb uitgezet. Op 15 mei is het gestopt. Zou het door het gebruik van Assisted GPS komen?
HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1
Dat heb ik inderdaad niet..gaat via debitel. Toch wel grof dat er zoveel ervoor wordt gevraagd dan..NokNok12 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:34:
[...]
Als je geen vodafone internet blox hebt zou dat kunnen kloppen.
Codec Core Player, alleen op zo'n klein scherm heb je niet veel aan ondertitels; je kunt ze amper lezen.gram501 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:33:
weet iemand een divx player die ook ondertitels laat zien het lieft 1 waarbij je niet hoeft te comprimeren/ converten.
???
[ Voor 14% gewijzigd door OkeOkeOke op 02-06-2008 19:20 ]
Ik heb dit programma geinstalleerd en hier staat nu automatisch de tijd bij dus misschien is dit iets http://www.nokia.com/A4568203 . Je kunt natuurlijk ook kijken bij je lifeblog dat vind je bij menu -->galerij.F-O-C-U-Z schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:00:
Volgens mij is het al een paar keer eerder besproken of het mogelijk is de tijden bij de sms berichten te vermelden. Ook toen is er geen oplossing uitgekomen. Niemand die het tot nu toe nog is gelukt dus het lijkt niet mogelijk te zijn ga ik van uit.
google maps (mobile) is lachen als je onbeperkt kunt inetten (zet dan ook elke keer GPS aan bij google maps), en natuurlijk progjes zoals internet radio, joikuspot, worldmate (voor weer).Johantjuuh schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:05:
Ik heb sinds kort een vodafone zorgeloos internet blox bundel!
Kan dus onbeperkt internetten!
Hebben jullie nog tips, voor dingen die ik nu (zeker) moet (zou kunnen) doen!??
Ik heb bijvoorbeeld al A-GPS aan, MSN erop enz!?
[ Voor 4% gewijzigd door elpino.rv op 02-06-2008 21:52 ]
ik heb nu nokia maps beta 2.0 , en ook nederlands gesprokenDoctor Yes schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:11:
[...]
Heb je de kaarten wel geactiveerd? Als je de eerste keer een route inpland komt die activatie vraag vanzelf. Daarna kun je gesproken navigatie instellen. De eerste drie maanden gratis. Heb mijn N82 een week in bezit en daarmee geen problemen ondervonden. Je kunt overigens gelijk updaten naar Nokia Maps bete 2.0, maar dat terzijde
Verwijderd
Sorry, maar dit snap ik niet. Wat moet ik nu precies doen met die #62209526#?dafmay schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:05:
[...]
*#2820# geeft het Bluetooth MAC adres
*#62209526# geeft het WLAN MAC adres
Verwijderd
Volgens mij is dat inderdaad het versienummer. Waarom zou je trouwens de betaversie van Nokia Maps 2 willen installeren, de officiele versie is nu uit. Kijk maar eens op http://europe.nokia.com/A4984199. Let er wel op dat je je kaarten opnieuw moet downloaden op je memory card.chunyu schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 00:55:
Waar kan je in je telefoon zien welke versie je van nokia maps hebt? ik zie bij opties > producti info
ergens v1.2wk48 b01 staan...maar of ik nokia maps 2.0 beta heb...
(voor het geval dat ik geen nokia maps2 beta heb, hoe installeeer ik dat?)
Verwijderd
Dat heb ik soms ook inderdaad, plus dat ik gezeik heb met het berekenen van de route (zie vorige posts). Met de vakantie in het vooruitzicht heb ik daarom toch maar Route 66 Mobile 8 aangeschaft. Ik heb ook nog wel een TomTom liggen, maar ik wilde ook een actuele kaart. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben over Route 66 (alleen de installatie was wat lastig), stukken beter en sneller dan Nokia Maps. En als je naar de prijs kijkt: voor Route66 Western Europe heb ik 99 euro betaald, terwijl je voor dat geld bij Nokia Maps maar een licentie voor 1 jaar krijgt op West Europa, daarna moet je weer bijbetalen. Goed, je zou kunnen zeggen dat na een jaar de kaart van Route 66 ook verouderd is, maar ik heb dan in ieder geval nog de keuze om er mee door te rijden.hendrikjan schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:33:
Even een vraagje, hebben jullie ook het idee dat navigeren met nokia maps niet altijd de meest efficiente manier van rijden met zich brengt.. m.a.w. dat je soms via een omweg op je bestemming komt..
Correct, of in het spitsuur door het centrum. Ik gebruik Nokia Maps niet meer, ik begrijp niets van de routekeuze van het programma.hendrikjan schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:33:
Even een vraagje, hebben jullie ook het idee dat navigeren met nokia maps niet altijd de meest efficiente manier van rijden met zich brengt.. m.a.w. dat je soms via een omweg op je bestemming komt..
Een vriend was hier net met een n73. Even vergeleken. Het is een wereld van verschil de n82 is veel sneller...wd200 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:02:
Zijn er mensen die dit toestel hebben en hiervoor een N73 / E65 etc gehad hebben.
Hoe bevalt de N82 is die merkbaar sneller ?
is toch raar .. op inet kan ik erg weinig vinden over de kwaliteit van de routing engine ..ook weinig tot echt negatieve reacties/ reviews... terwijl ik toch sterk de indruk krijg dat die echt prut is ..roma0803 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:03:
[...]
Correct, of in het spitsuur door het centrum. Ik gebruik Nokia Maps niet meer, ik begrijp niets van de routekeuze van het programma.
[ Voor 14% gewijzigd door hendrikjan op 03-06-2008 23:13 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq