Nokia N82 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste
Acties:
  • 224.399 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:49

Koppensneller

winterrrrrr

Albert020 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:53:
[...]

Dit werkt bij mij niet hoor :?
Bij mij wel, je moet die knop onder de linker softkey hebben, dus met die 2 bolletjes met lijntjes ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
KoppenSneller schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:55:
[...]

Bij mij wel, je moet die knop onder de linker softkey hebben, dus met die 2 bolletjes met lijntjes ertussen.
Nope, werkt niet, krijg dan alleen even snel het menu te zien, veder gebeurt er niks. . . :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 20:54
Maar dood pixeltje, als ik met de back-up functie in Nokia PC Suite de back-up herstel, dan heb ik toch ook gewoon weer de mogelijk vervuilende/vertragende bstanden teruggezet, of vergis ik me nu?

Dank!

Roost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Metalman schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 21:30:
[...]

Klopt. Bovendien is de N82 bij Hi simlock vrij (mijne althans wel), dus ik bel gewoon nog met mijn oude Vodafone SIM kaart. Over 3 maanden gaat het Hi abonnement in, dan switch ik gewoon even van SIM en kan ik met hetzelfde nummer weer verder bellen :) Tot die tijd kan ik gelukkig wel al gebruik maken van de nieuwe phone.
Weet iemand of de N82 bij Hi nog steeds simlockvrij is? De huidige aanbieding van Hi staat mij namelijk wel heel erg aan.. 29,95 voor het toestel bij een 2jarig Hi20 abonnement. Het zal toch niet een gelockte zijn he voor dat bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Albert020 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:26:
[...]

Nope, werkt niet, krijg dan alleen even snel het menu te zien, veder gebeurt er niks. . . :?
Jawel, dat werkt wel. Als je die 2x drukt (dus de knop direct boven de 1), ga je eerst naar het menu en als je nog een keer drukt, ben je in standby. Dat wilde ik inderdaad. Alleen is rood sneller gedrukt dan 2x menu :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik heb een vraagje over de batterijduur...

Ik heb sinds een weekje nu ook de zwarte N82, maar de batterijduur valt een beetje tegen!

Ik krijg hem afentoe voor internetten, af en toe eens de GPS (maar dit is samen totaal echt niet meer dan 1 uur!). Ook luister ik nog een (half uurtje?) muziek p/dag allemaal!

Hiermee gaat mijn batterij maar 1 !!! dag mee! Ik heb heb gisteravond opgeladen en nu is hij alweer leeg!? :S Tips?

En hoe is dit bij jullie???

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Room42 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:25:
[...]

Jawel, dat werkt wel. Als je die 2x drukt (dus de knop direct boven de 1), ga je eerst naar het menu en als je nog een keer drukt, ben je in standby. Dat wilde ik inderdaad. Alleen is rood sneller gedrukt dan 2x menu :)
Als ik 2x druk ben ik weer op het begin scherm . . ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Johantjuuh schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:26:

Ik heb sinds een weekje nu ook de zwarte N82, maar de batterijduur valt een beetje tegen!

Ik krijg hem afentoe voor internetten, af en toe eens de GPS (maar dit is samen totaal echt niet meer dan 1 uur!). Ook luister ik nog een (half uurtje?) muziek p/dag allemaal!

Hiermee gaat mijn batterij maar 1 !!! dag mee! Ik heb heb gisteravond opgeladen en nu is hij alweer leeg!? :S Tips?

De menu knop 3 sec ingedrukt houden, kijk dan wat er allemaal actief staat, zet alles uit
maar laat alleen Stand-by actief staan, mijn batterij gaat 3 dagen mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een zwarte N82 aangeschaft bij de Primafoon!

Volgens de Primafoonmeneer moet hij eerst een nachtje aan de lader... kan ik nog niet spelen.

We zijn allemaal blij voor je, maar inhoudelijk voegen dit soort berichten niets toe.

[ Voor 25% gewijzigd door pven op 23-05-2008 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:56:
Zojuist een zwarte N82 aangeschaft bij de Primafoon!

Volgens de Primafoonmeneer moet hij eerst een nachtje aan de lader... kan ik nog niet spelen.
In combinatie met een KPN abo? Of een losse simlockvrije?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi-abonnement verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

ow dus je kunt bij primafoon ook een Hi abonnement aanschaffen? Daarvoor hoef je dus niet speciaal naar de Hi winkels? (sorry.. beetje offtopic eigenlijk)

Precies: lees de waarschuwing nog eens door ...

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 23-05-2008 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Albert020 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:51:
[...]

De menu knop 3 sec ingedrukt houden, kijk dan wat er allemaal actief staat, zet alles uit
maar laat alleen Stand-by actief staan, mijn batterij gaat 3 dagen mee ;)
Helaas ken ik die truuc al. Ik sluit altijd alles af!
Hoeveel gebruik jij de telefoon dan? (en wat allemaal, in die 3 dagen!)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Johantjuuh schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:11:
[...]

Helaas ken ik die truuc al. Ik sluit altijd alles af!
Hoeveel gebruik jij de telefoon dan? (en wat allemaal, in die 3 dagen!)?
Ik bel er gewoon zeer veel mee voor me werk, en af en toe gebruik ik GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Albert020 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:47:
[...]

Als ik 2x druk ben ik weer op het begin scherm . . ....
Dat heet "standby". Dat is ook dat proces wat je niet af kan sluiten in de taaklijst.
Heb jij trouwens 'snachts de telefoon uit staan (i.v.m. je accuduur)? Mijne gaat met 24/7 aan staan echt niet langer dan 2 dagen mee.

[ Voor 33% gewijzigd door Room42 op 23-05-2008 15:21 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:35
Leg je telefoon de eerste tijd veel aan de lader. Het lijkt er op dat de batterij nog moet "leren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
ik heb hem s nachts ook gewoon aan staan inderdaad. Wel altijd alle programma's uitstaan!

Ik heb trouwens wel een andere screensaver (lighteffect)!, zou dit uitmaken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Johantjuuh schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:24:
[...]

Ik heb trouwens wel een andere screensaver (lighteffect)!, zou dit uitmaken??
Laat de Nokia Energy Profiler een tijdje lopen terwijl Lighteffect actief is en kijk wat het energiegebruik is. Wat die van mij gebruikt zal ik zo even posten. Hij moet wel even lopen (5 minuten ofzo?) voor een goed gemiddelde.

Daarna nog een keer kijken met de default Nokia screensaver.

Edit: In spaarmodus gebruikt mijne 0.11 Watt (zowel met cClock v1.19 als met de default datum+tekst)

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 23-05-2008 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

2 dagen is veel te kort, of zit je er veel mee te spelen? Want dan kan het wel.

Maar als je je telefoon normaal gebruikt, dan moet hij toch wel een dag of 6 mee gaan minimaal.

Kijk als je steeds foto's maakt of je scherm steeds aan staat dat is geen stand-by tijd, maar spreektijd en die ligt veel lager (lees: hoger verbruik), schijnbaar gebruik je je telefoon veel en dan gaat de batterij ook heel veel sneller leeg.

Standby-tijd tot 210 uur (WCDMA), tot 225 uur (GSM)
Spreektijd tot 190 min (WCDMA), tot 260 min (GSM)

Zet ook alles uit, zoals BT en zo, scheelt ook weer iets.

Edit/

Uurtje telefoon gebruiken, is gelijk 65 uur stanby tijd of zo. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door mad_max234 op 23-05-2008 15:32 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 14:52
mad_max234 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:29:
2 dagen is veel te kort, of zit je er veel mee te spelen? Want dan kan het wel.

Maar als je je telefoon normaal gebruikt, dan moet hij toch wel een dag of 6 mee gaan minimaal.
ik denk dat je geen '6' maar '3' wilde intikken?? want als jij 6 dagen stand-by kunt blijven met je N82 dan kun je mee doen met 'ik wed dat ik het kan' hahaha.
nee, 3 dagen is denk ik gemiddeld als je hem matig gebruikt.

uurtje GPS'en kost erg veel. ik schat zelf dat een uurtje GPS'en zo'n halve dag stand-by kost (vanwege GPS gebruik, continue SD kaart access, navigatie berekeningen en natuurlijk ook backlight continue aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Room42 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:18:
[...]

Heb jij trouwens 'snachts de telefoon uit staan (i.v.m. je accuduur)? Mijne gaat met 24/7 aan staan echt niet langer dan 2 dagen mee.
Telefoon staat 24/7 aan, 3 dagen en dan is de batterij nog niet helemaal leeg.
Gebruik Large Time als screensaver. . ., denk dat jou accu niet echt sterk is . .

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 23-05-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben aan het twijfelen voor deze gsm..

Ben nu in het bezit van een htc 3450 (htc touch) en heb nu al een paar jaar smartphone's van htc, maar toch blijf ik me ergeren aan hoe vaak ze vastlopen en vaak toch langzaam zijn.

Na nu ook een x een touchscreen geprobeerd te hebben ben ik er ook achter dat dit ook niet bepaald alles is, vooral ook omdat ik nogal een sms-fan ben, en dit dus niet zo snel gaat, en al helemaal niet in de auto.

Is dit een fatsoenlijke vervanger voor een htc touch volgens jullie? of ga ik veel missen?
En de toetsen, gaan die snel irriteren, want ze lijken mij vrij klein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:20:
[...]

Weet iemand of de N82 bij Hi nog steeds simlockvrij is? De huidige aanbieding van Hi staat mij namelijk wel heel erg aan.. 29,95 voor het toestel bij een 2jarig Hi20 abonnement. Het zal toch niet een gelockte zijn he voor dat bedrag?
volgens mij is die aanbieding inclusief Hi eindeloos online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En bestaat er trouwens de mogelijkheid bij nokia om bepaalde mappen te beveiligen, zoals berichten mappen, zoals ze dit bij samsung kennen??

en is de titanium versie ook geheel van plastic?? zoals de zwarte en de witte?

Is al lang terug dat ik een nokia heb gehad namelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Bij dat programma wat je verbruik meet (energy... nog wat!).

Meet hij bij bij na de eerste paar seconde 0,25W. maar als ik heb dan 5minuten aan laat staan (en het beeld gaat dan dus uit), is hij gezakt naar een gemiddeld van 0,10W!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
Ik heb zelf de N82 als vervanger van de HTC Touch en heb nog geen moment spijt gehad! In vergelijking met de langzame Touch lijkt de N82 wel een super computer, verder zijn de goede camera en ingebouwde GPS ontvanger echt een uitkomst! Als het touchscreen geen pré voor je is zou ik niet weten wat je zou moeten missen. De toetsen vallen voor mij reuze mee, ondanks mijn grote handen gaat het perfect, maar dit is persoonsgebonden. Ik zou als ik jou was even in de winkel met het toestel gaan 'spelen' .
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 17:08:

Ben nu in het bezit van een htc 3450 (htc touch) en heb nu al een paar jaar smartphone's van htc, maar toch blijf ik me ergeren aan hoe vaak ze vastlopen en vaak toch langzaam zijn.

Na nu ook een x een touchscreen geprobeerd te hebben ben ik er ook achter dat dit ook niet bepaald alles is, vooral ook omdat ik nogal een sms-fan ben, en dit dus niet zo snel gaat, en al helemaal niet in de auto.

Is dit een fatsoenlijke vervanger voor een htc touch volgens jullie? of ga ik veel missen?

[ Voor 12% gewijzigd door Vin87 op 23-05-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

elpino.rv schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:00:
[...]

ik denk dat je geen '6' maar '3' wilde intikken?? want als jij 6 dagen stand-by kunt blijven met je N82 dan kun je mee doen met 'ik wed dat ik het kan' hahaha.
nee, 3 dagen is denk ik gemiddeld als je hem matig gebruikt.

uurtje GPS'en kost erg veel. ik schat zelf dat een uurtje GPS'en zo'n halve dag stand-by kost (vanwege GPS gebruik, continue SD kaart access, navigatie berekeningen en natuurlijk ook backlight continue aan).
Stand-by is iets anders dan je telefoon gebruiken, en ik bedoel wel degelijk 6 dagen. ;)

Matig gebruik is geen stand-by, jij snapt denk ik niet wat stand-by inhoud. Wat jij noemt is gedeeltelijk stand-by en soms gesprekken voeren, gemengd dus en dan ligt de accu duur ergens tussen 190min en 260 uur. ;)

190min 100% belast
260uur 100% idle en stand-by stand.

Zal in de praktijk iets anders uitpakken want dit zijn theoretisch cijfers van de fabrikant, kan dus langer of korter zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 23-05-2008 18:11 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Laatst online: 17-04 09:36
Die 260 uur zijn echt ideale omstandigheden. Dat zou de telefoon theoretisch moeten halen als je hem constant op dezelfde plek laat liggen (zodat hij niet gaat zoeken naar zendmasten) en hem voor de rest niet gebruikt. Dat haal je dus nooit. 6 dagen is dan ook een beetje hoog gegrepen, ik geloof best dat je het kan halen, als je nooit belt/smst etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
Johantjuuh schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:26:

Ik heb hetzelfde probleem,
bij mij moet ie ook elke dag in de oplader, erg vervelend ...
(heb al een keer gehad dat ie op 1 dag, 2 keer de oplader nodig had :'( )

Ik gebruik wel regelmatig wlan om mijn gmail te checken en internet,
maar voor de rest bijna geen gps, wel zo af en toe een telefoongesprek, sms`je en muziekje.

Had verwacht toch minimaal 2 dagen met het toestel te kunnen doen ...
zit er al over te denken terug te gaan naar primafoon of een mail naar Nokia te sturen :|

voor de rest een fijn toestel !!

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 17:19:
[...]

volgens mij is die aanbieding inclusief Hi eindeloos online
Hmm er komt dus nog 9,95 per maand bij.. zo'n vermoeden kreeg ik ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 17:08:

Tja, is heel persoonlijk. Ik ben ook een langdurig HTC gebruiker geweest. Mooie apparaten met Windows Mobile. Heb nu sinds de eerste release een Nokia N82. Ik ben wel om.... Grafisch vind ik de WM UI mooier, maar de stabiliteit van dit Symbian toestel doet ieder WM toestel verbleken vind ik. De enorme lading (kleine) irritaties die gepaard gingen met WM ervaar ik totaal niet met dit toestel. Hij doet wat ie moet doen en dat doet ie erg goed. Als je eenmaal je tooltjes en software gevonden hebt en je toestel naar jouw smaak hebt ingericht is het een prima werkpaard.

Het enige minpuntje wat ik dan vind is dat het niet echt een sexy toestel is. Daarnaast zijn de Nokia's ook nog steeds een stuk dikker dan de WM tegenhangers. Alles binnen acceptabele grenzen. Maar de stabiliteit is iets waar ik echt wel aan kan wennen 8)

O ja, de toetsen zijn even wennen. Maar ook dat gaat prima uiteindelijk.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
mad_max234 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 18:08:
[...]

Stand-by is iets anders dan je telefoon gebruiken, en ik bedoel wel degelijk 6 dagen. ;)

Matig gebruik is geen stand-by, jij snapt denk ik niet wat stand-by inhoud. Wat jij noemt is gedeeltelijk stand-by en soms gesprekken voeren, gemengd dus en dan ligt de accu duur ergens tussen 190min en 260 uur. ;)

190min 100% belast
260uur 100% idle en stand-by stand.

Zal in de praktijk iets anders uitpakken want dit zijn theoretisch cijfers van de fabrikant, kan dus langer of korter zijn.
ik wil niet te ver in discussie gaan, maar ik deed een quote op je zin
"Maar als je je telefoon normaal gebruikt, dan moet hij toch wel een dag of 6 mee gaan minimaal."

Dan vind ik dat je mensen een verkeerde indruk/verwachting geeft van de N82. Want dit is gewoon niet realistisch als je hem 'normaal gebruikt'. Ik weet niet of jij een N82 hebt, maar meer dan 3 a 4 dagen (24uur/dag) dat ding aan hebben zonder op te laden is een echte kunst. Ik ben dan zelf echt geen groot verbruiker qua batterij. Vaak lukt het, maar 6+ dagen lukt volgens mij niemand behalve Nokia die hem 10 meter van een GSM mast legt en er daarna niet meer aan komt. Een 'normaal' iemand die dat ook lukt mag zich hier melden op GoT.

Ik denk zelf dat het realistisch is dat hij 3,5 dag mee gaat als je hem normaal (weinig) gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door elpino.rv op 23-05-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Room42 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:27:
[...]

Laat de Nokia Energy Profiler een tijdje lopen terwijl Lighteffect actief is en kijk wat het energiegebruik is. Wat die van mij gebruikt zal ik zo even posten. Hij moet wel even lopen (5 minuten ofzo?) voor een goed gemiddelde.

Daarna nog een keer kijken met de default Nokia screensaver.

Edit: In spaarmodus gebruikt mijne 0.11 Watt (zowel met cClock v1.19 als met de default datum+tekst)
Ok. 0,11. En dan staat hij gewoon +-5 minuten te draaien? (en dus +- 4,5 min met een donker scherm + screenscraver..) ?

Ik heb: 0,08 na 5 minuten.

Nog andere mensen die het heben geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Johantjuuh schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:08:
[...]

Ok. 0,11. En dan staat hij gewoon +-5 minuten te draaien? (en dus +- 4,5 min met een donker scherm + screenscraver..) ?

Ben nu niet thuis, maar ga morgen even Nokia Energy Profiler installeren op me phone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk zelf dat het realistisch is dat hij 3,5 dag mee gaat als je hem normaal (weinig) gebruikt.
Zoveel functies op een telefoon. Ik vind het een normaal gebruikt wanneer je een hoop van deze functies gebruikt op een dag, maar een niet te lange tijd. Beetje bellen, smsjes erbij, kwartiertje wlannen, fotootje hier en daar en naar het werk en weer terug met Sygic of TomTom noem ik normaal gebruik met een toestel die deze capaciteiten heeft. Bij dit gebruik kan ik 2 dagen doen met de accu en dat vind ik weinig... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:08:
[...]

Telefoon staat 24/7 aan, 3 dagen en dan is de batterij nog niet helemaal leeg.
Gebruik Large Time als screensaver. . ., denk dat jou accu niet echt sterk is . .
Dat is bij mij dan ook het geval, want meer dan twee dagen is mij nog nooit gelukt. Ik kan ook niet echt zeggen dat ik hem continu gebruik. Hier en daar een smsje en een belletje maar dan heb je het wel gehad. Schril contrast met de 6310i die ik hiervoor een paar weken gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Laatst online: 15-03 18:43
hars73 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:33:
[...]

Hmm er komt dus nog 9,95 per maand bij.. zo'n vermoeden kreeg ik ook al.
Ik heb m zelf bij Hi.nl vandaan, via de telefoon besteld. Ze zeiden dat ie simlock had (maar je kon wel gewoon normale firmware updaten en geen branding), maar loop nu gewoon doodleuk te bellen en smsen met een T-mobile simkaartje in mn N82 :). Dus ik denk dat er geen simlock op zit (ook meerdere verhalen gehoord van mensen die tegenwoordig geen simlock krijgen via Hi).
Ik heb m nu twee dagen: echt heerlijk :). Ben overigens student, en dan kun je onder die 10 euro/maand voor inet uitkomen:
http://shop.www.hi.nl/his...ia-N82-2GB/TNON82Zbl.html

25 euro abbo voor 20 euro/maand en 50 euro bijbetalen is wat ik gedaan heb voor de zwarte.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Nu heb ik zelf nog twee vragen:
- hoe de 2gb kaartje te formatteren? Want er schijnen problemen te zijn met een niet-geformatteerd kaartje. Gewoon in een reader stoppen en FAT formatteren? Ik heb er nog niks belangrijks opgezet...
- en welke pc suite software gebruiken? Nokia Nseries PCsuite (wat er bij geleverd is, erg flashy, maar ook erg buggy heb ik het idee) of normale nokia pcsuite?

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Die kaartjes van Nokia geven nogal wat problemen. Mijn advies is een paar Euro te investeren in een SDHC kaart. Heb je vele giegjes meer voor een redelijk prijs.

De NSeries PC Suite is een verzameling van losse programma's waarmee ik niet zo'n hele goede ervaring heb. k mis de toegevoegde waarde van dit pakket ook t.o.v. de normale PC Suite. Deze laatste draait bij mij volledig probleemloos op 2 laptops waarmee ik ook synchroniseer. Prima pakket.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Laatst online: 12-09 20:54
Als je de N82 back-upped met Nokia PC Suite en je doet daarna een hard reset, en als je daarna de back-up tergzet, komen dan ook de eventueel vervuilende/vertragende bestanden weer terug of is je toestel daarna sneller?

Roost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
heb sinds gisteren ook een nokia n82 , nu staat er op de doos dat je 3 maanden gratis gesproken navigatie er bij hebt .
ik heb hier al gezocht en gelezen dat er ook ander mensen zijn die hier problemen met hebben
ik heb alles al geprobeerd maar ik krijg er geen gesproken navigatie .
mischien zie ik wat over hoofd , graag info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Johantjuuh schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:08:
[...]

Heb ongeveer het zelfde als jij, heb de standaard screensaver aan en ook 5 Min = 0,07W

[ Voor 21% gewijzigd door Albert020 op 24-05-2008 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BvK P4 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:39:
Heb zojuist Sygic geprobeerd, maar als ik het probeer op te starten, dan krijg ik de volgende melding: KERN Exec 3. Dit is met een Nokia N82 black. Weet iemand raad? Ik zou graag Sygic willen gebruiken :)
Heb je dit probleem al opgelost? Ik heb hetzelfde en ik kan zo gauw geen antwoord/oplossing vinden.

EDIT: volgens mij heb ik het al, sorry!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2008 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 18:56
pa3fap schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 08:39:
heb sinds gisteren ook een nokia n82 , nu staat er op de doos dat je 3 maanden gratis gesproken navigatie er bij hebt .
ik heb hier al gezocht en gelezen dat er ook ander mensen zijn die hier problemen met hebben
ik heb alles al geprobeerd maar ik krijg er geen gesproken navigatie .
mischien zie ik wat over hoofd , graag info
Heb je de kaarten wel geactiveerd? Als je de eerste keer een route inpland komt die activatie vraag vanzelf. Daarna kun je gesproken navigatie instellen. De eerste drie maanden gratis. Heb mijn N82 een week in bezit en daarmee geen problemen ondervonden. Je kunt overigens gelijk updaten naar Nokia Maps bete 2.0, maar dat terzijde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:01:
[...]

Heb je dit probleem al opgelost? Ik heb hetzelfde en ik kan zo gauw geen antwoord/oplossing vinden.

EDIT: volgens mij heb ik het al, sorry!
Vertel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een hele map met submappen naar de geheugenkaart gekopieerd, maar de submappen moeten in de root. Toch? (Hij staat nog te kopieeren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:28:
Ik had een hele map met submappen naar de geheugenkaart gekopieerd, maar de submappen moeten in de root. Toch? (Hij staat nog te kopieeren.)
Ja, maar wel in de root van je geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Ja die foutmelding is bekend. Dan heb je alle sygic bestandjes in 1 map gezet. (in je root).
Maar je moet alle mapjes LOS in de root zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Johantjuuh schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:43:
[...]

Ja die foutmelding is bekend. Dan heb je alle sygic bestandjes in 1 map gezet. (in je root).
Maar je moet alle mapjes LOS in de root zetten!
Ahh okeej, thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is trouwens de kwaliteit van de behuizing, want ik leef nogal een "ruig" leven met wat stof en lompe dieren om t maar zo te noemen ;)

De titanium versie is ook gewoon van plastic? alleen wat opgepoetst dat die glanst?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2008 11:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
roma0803 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 08:02:
Die kaartjes van Nokia geven nogal wat problemen. Mijn advies is een paar Euro te investeren in een SDHC kaart. Heb je vele giegjes meer voor een redelijk prijs.

De NSeries PC Suite is een verzameling van losse programma's waarmee ik niet zo'n hele goede ervaring heb. k mis de toegevoegde waarde van dit pakket ook t.o.v. de normale PC Suite. Deze laatste draait bij mij volledig probleemloos op 2 laptops waarmee ik ook synchroniseer. Prima pakket.
Ok bedankt voor de tips. Ik denk dat ik er dan maar meteen een 8GB kaartje in ga doen: http://www.one2remember.nl/product_info.php?products_id=1295
Leek me wel een goede prijs en ook nog eens een gratis reader meegeleverd :)
Als je programma's op het geheugen kaartje zet, lopen ze dan langzamer dan als ze op het geheugenkaartje worden gezet? Of maakt dat niet uit?
En een nieuw geformatteerd kaartje krijgt automatisch de goede mapindelingen mee van N82, als je het kaartje weer terug stopt in de telefoon?

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wil nog niet erg lukken met Sygic. De telefoon loopt regelmatig vast, meestal nog voordat ik een route heb kunnen ingeven. Hij wordt ook erg traag, ook als Sygic niet actief is. Als ik de applicatie verwijder, is de traagheid over.

Ik las dat er dikwijls problemen zijn met de Nokia-geheugenkaartjes, Kan dit de oorzaak zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
k heb een probleem met de multimedia toets! De toets boven de "C" knop.

Als ik hierop druk, lijkt het even dat hij er naartoe gaat (multimedia menu), maar na 2 seconde zit ik gewoon meer in mn standby scherm en gebeurt er verder niks!?

Hoe kan dit?

EDIT: Hij doet het weer!!

[ Voor 5% gewijzigd door Johantjuuh op 24-05-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je programma's op het geheugen kaartje zet, lopen ze dan langzamer dan als ze op het geheugenkaartje worden gezet? Of maakt dat niet uit?
Ik denk dat het niet uitmaakt ;)

Hierop inhakend: ik heb Sygic - volgens de instructie - op de geheugenkaart geinstalleerd. Is dit soms niet de bedoeling?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

vogelaarke135 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 12:34:
[...]
Ok bedankt voor de tips. Ik denk dat ik er dan maar meteen een 8GB kaartje in ga doen: http://www.one2remember.nl/product_info.php?products_id=1295
Leek me wel een goede prijs en ook nog eens een gratis reader meegeleverd :)
En een nieuw geformatteerd kaartje krijgt automatisch de goede mapindelingen mee van N82, als je het kaartje weer terug stopt in de telefoon?
Die reader is noodzakelijk, anders kun je 'm niet in je PC gebruiken. De standaard MicroSD adapters werken niet met deze HC kaartjes.
Ik heb aardig wat progjes geïnstalleerd. Behalve de SlovoED woordenboeken en kaarten van de navigatie heb ik alles gewoon in de telefoon zelf geïnstalleerd. Ruimte genoeg en die Symbian progjes nemen niet zoveel ruimte in beslag. Heb nog ca. 100 MB over. Op deze manier kan ik incidenteel van SD kaart wisselen zonder dat dan meteen al mijn programma's uit het menu zijn verdwenen. Qua snelheid maakt het denk ik niet zoveel uit of je op je foon of op de SDHC kaart installeert.
Je telefoon plaatst inderdaad nieuwe mappen op je kaart als dat nodig is. Dus je kunt het nieuw ontvangen kaartje er gewoon indrukken. Niet formatteren voor die tijd en geen mappen plaatsen (tenzij je al een berg muziek in de map "Music" wilt plaatsen, plek zat :Y )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
Doctor Yes schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:11:
[...]

Heb je de kaarten wel geactiveerd? Als je de eerste keer een route inpland komt die activatie vraag vanzelf. Daarna kun je gesproken navigatie instellen. De eerste drie maanden gratis. Heb mijn N82 een week in bezit en daarmee geen problemen ondervonden. Je kunt overigens gelijk updaten naar Nokia Maps bete 2.0, maar dat terzijde ;)
ja ik kan een route invoeren , ik heb een ja moeten geven met de vraag voor 90 dagen , wat in het engels was . maar er komt geen stem .
ik heb ook nederlands geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
pa3fap schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 14:02:
[...]

ja ik kan een route invoeren , ik heb een ja moeten geven met de vraag voor 90 dagen , wat in het engels was . maar er komt geen stem .
ik heb ook nederlands geselecteerd.
kom tot de volgende ontdekking , als ik duits selecteer dan heb ik wel gesproken woord
ik heb deze telefoon wel via een nederlands bedrijf gekocht .
de beschrijving was ook alleen maar in het duits erbij.
vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2024
pa3fap schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 14:24:
[...]

kom tot de volgende ontdekking , als ik duits selecteer dan heb ik wel gesproken woord
ik heb deze telefoon wel via een nederlands bedrijf gekocht .
de beschrijving was ook alleen maar in het duits erbij.
vreemd
Ben wel benieuwd waar je het hebt gekocht dan... zeker een handige tip voor mensen die overwegen om ook daar hun N82 aan te schaffen.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:02:
Het wil nog niet erg lukken met Sygic. De telefoon loopt regelmatig vast, meestal nog voordat ik een route heb kunnen ingeven. Hij wordt ook erg traag, ook als Sygic niet actief is. Als ik de applicatie verwijder, is de traagheid over.

Ik las dat er dikwijls problemen zijn met de Nokia-geheugenkaartjes, Kan dit de oorzaak zijn?
Zeker weten doe ik het natuurlijk niet maar denk idd dat het aan je Nokia Geheugenkaartje ligt
Had zelf ook een 2GB Geheugen van Nokia deze ging ineens stuk naar dat ik een firmware update had gedaan, het zijn over het algemeen erg brakke kaartjes die van Nokia

Zou dus zeggen, koop een 4GB of 8GB en je bent van alle problemen af >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels een andere versie geinstalleerd en die lijkt het beter te doen, dus ik kijk het nog even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 16:41:
Ik heb inmiddels een andere versie geinstalleerd en die lijkt het beter te doen, dus ik kijk het nog even aan.
Andere versie van Sygic bedoel je ?

Heb hier Sygic Drive geinstalleerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat bedoel ik!

Iets anders: ik zal wel weer niet goed kijken, maar ik kan nergens vinden hoe ik met PC Suite de contactpersonen in het telefoonboek kan bewerken. Wie duwt mij in de goede richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

F-O-C-U-Z schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:39:
[...]Ben wel benieuwd waar je het hebt gekocht dan... zeker een handige tip voor mensen die overwegen om ook daar hun N82 aan te schaffen.
Ik heb van Studentmobiel een N82 Black gekocht met alleen een Duitse handleiding erbij. Ik heb alleen nog niet de gesproken navigatie uberhaupt geprobeerd te gebruiken, dus of het bij mij ook zo is, kan ik niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
roma0803 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:33:
[...]

Die reader is noodzakelijk, anders kun je 'm niet in je PC gebruiken. De standaard MicroSD adapters werken niet met deze HC kaartjes.
Ik heb aardig wat progjes geïnstalleerd. Behalve de SlovoED woordenboeken en kaarten van de navigatie heb ik alles gewoon in de telefoon zelf geïnstalleerd. Ruimte genoeg en die Symbian progjes nemen niet zoveel ruimte in beslag. Heb nog ca. 100 MB over. Op deze manier kan ik incidenteel van SD kaart wisselen zonder dat dan meteen al mijn programma's uit het menu zijn verdwenen. Qua snelheid maakt het denk ik niet zoveel uit of je op je foon of op de SDHC kaart installeert.
Je telefoon plaatst inderdaad nieuwe mappen op je kaart als dat nodig is. Dus je kunt het nieuw ontvangen kaartje er gewoon indrukken. Niet formatteren voor die tijd en geen mappen plaatsen (tenzij je al een berg muziek in de map "Music" wilt plaatsen, plek zat :Y )
Mm 100 mb over? Ik heb niet zoveel extra geinstalleerd maar ik heb nog maar 90 over. Maar op een gegeven moment heb ik wat met opera mini 4.1 (op de phone geinstalleerd) gedownload, dit wilde niet installeren (foutmelding), maar ik kan het gedownloade bestand niet terug vinden. En dat bestand was iets van 20 mb. Weten jullie waar dat eventueel kan staan? Want in de de instellingen van opera mini staat geen default download map opgegeven.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
vogelaarke135 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:58:
[...]

Opera mini 4.1 (op de phone geinstalleerd) gedownload, dit wilde niet installeren (foutmelding), maar ik kan het gedownloade bestand niet terug vinden. En dat bestand was iets van 20 mb. Weten jullie waar dat eventueel kan staan? Want in de de instellingen van opera mini staat geen default download map opgegeven.
Heb Opera mini 4.1 gewoon op me kaartgeheugen geinstaleerd. . .
Heb overgens al dat soord programma's op het kaartgeheugen.

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 24-05-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
F-O-C-U-Z schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:39:
[...]

Ben wel benieuwd waar je het hebt gekocht dan... zeker een handige tip voor mensen die overwegen om ook daar hun N82 aan te schaffen.
ik heb deze mobiel van studentenmobiel.
zag dat er nog iemand gereageerd heeft die deze telefoon ook bij studentenmobiel heeft gekregen .
ben benieuwd of het bij hem wel gelukt ?, of dat hij ook alleen maar duits gesproken kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
schaduw schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:10:
[...]

Ik heb van Studentmobiel een N82 Black gekocht met alleen een Duitse handleiding erbij. Ik heb alleen nog niet de gesproken navigatie uberhaupt geprobeerd te gebruiken, dus of het bij mij ook zo is, kan ik niet zeggen.
ben benieuwd of het bij jou wel lukt, heb namelijk ook mijn telefoon van studentenmobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
ff een vraagje over het opladen.

Mijn n82 gaat dus maar 1 dag mee! Soms zelfs korter!
Ook vandaag weer 1 dag, nou heb ik hem op de oplader gelegd en na 1,5!!! uur zegt hij dat ie alweer vol is! Dit heb ik 2x bekeken, en echt beide keren was hij binnen 1,5 uur vol. Is dit niet erg snel? Klopt dit wel?

Hoe is dit bij jullie???

[ Voor 18% gewijzigd door Johantjuuh op 25-05-2008 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Johantjuuh schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 23:57:

Ook vandaag weer 1 dag, nou heb ik hem op de oplader gelegd en na 1,5!!! uur zegt hij dat ie alweer vol is! Dit heb ik 2x bekeken, en echt beide keren was hij binnen 1,5 uur vol. Is dit niet erg snel? Klopt dit wel?

Hoe is dit bij jullie???
Dit is normaal, maar je accu gaat wel erg snel leeg, dit is niet mormaal
Misschien even terug naar de winkel en een andere accu vragen ?
Ik denk dat deze niet goed is . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Hoe is dit bij jullie???
Het ligt hem er aan; wat heb je allemaal aan staan? Als je op de achtergrond allerlei applicaties draait die ook nog een gebruik maken van wifi, GPS, SIP, internet, bluetooth, etc. dan kan het snel gedaan zijn met je energie. Als ik mijn SIP internettelefonie via wifi alleen maar op standby heb staan, is het binnen 4-6 uur gedaan met de sap, zonder dat ik het toestel alleen maar gebruik.

Als je alles uit zet en alleen maar belt of smst, en dat ook alleen nog maar op GSM (dus niet op UMTS) dan kun je met gemak een weekje halen. Maar als je doel is om een lange standby tijd te halen, dan kun je beter een Nokia 1100 nemen ofzo. Al die nieuwe gadgets kosten nu eenmaal energie en als je daar een beetje bewust mee om gaat, vind ik het nog wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
robertwebbe schreef op zondag 25 mei 2008 @ 12:13:
[...]

Het ligt hem er aan; wat heb je allemaal aan staan? Als je op de achtergrond allerlei applicaties draait die ook nog een gebruik maken van wifi, GPS, SIP, internet, bluetooth, etc. dan kan het snel gedaan zijn met je energie. Als ik mijn SIP internettelefonie via wifi alleen maar op standby heb staan, is het binnen 4-6 uur gedaan met de sap, zonder dat ik het toestel alleen maar gebruik.

Als je alles uit zet en alleen maar belt of smst, en dat ook alleen nog maar op GSM (dus niet op UMTS) dan kun je met gemak een weekje halen. Maar als je doel is om een lange standby tijd te halen, dan kun je beter een Nokia 1100 nemen ofzo. Al die nieuwe gadgets kosten nu eenmaal energie en als je daar een beetje bewust mee om gaat, vind ik het nog wel te doen.
Ja, dat begrijp ik natuurlijk!
Maar ik juist altijd alles uitstaan, enkel de "standby" staat altijd actief.
En verder maak ik soms gebruik van GPS, wifi, mobiel internet en muziek, en smsen. (bellen niet echt!).

Overgens heb ik wel altijd de dual mode aan staan, dus gsm + umts. Kost die UMTS veel extra energie? anders valt te overwegen om die eens uit te zetten.
Dat UMTS is toch alleen voor mobiel internet? Of ook nog voor bereik of wifi??

En verder is die 1,5 uur opladen wel normaal..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een ander vraagje, hoe kan ik er voor zorgen dat ik gegevens als de beltijd in beeld krijg wanneer ik iemand aan het bellen ben? Of is dit niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

instellingen--> telefoon--->oproep ---> gespreksduur tonen ja en samenvatting na oproep ja

btw heb tomtom draaien op me n82 (interne gps :D)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Weet iemand hoe je ringtones of smstones std van de nokia n82, kan verzenden naar een andere telefoon? (mbv bluetooth). Ik kan ze alleen vinden bij instellingen, maar daar kan je ze niet versturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 15:01:
instellingen--> telefoon--->oproep ---> gespreksduur tonen ja en samenvatting na oproep ja
super! zo blijf ik maar ontdekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Johantjuuh schreef op zondag 25 mei 2008 @ 15:17:
Weet iemand hoe je ringtones of smstones std van de nokia n82, kan verzenden naar een andere telefoon? (mbv bluetooth). Ik kan ze alleen vinden bij instellingen, maar daar kan je ze niet versturen..
Dit kan niet doordat Nokia deze items beveiligt heeft zodat verspreiding niet mogelijk is.

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Hoe is dit bij jullie???
Heb mijn gister binnen gekregen, even 2 aan de lader gehad en al flink mee zitten spelen (wifi gps etc) maar nog steeds volle lading volgens me tel :) Telefoon was gister morgen rond 11e aan de lader gegaan.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ze evt wel uit de N82 kopieren en op je PC zetten. FF je telefoon is gegevensoverdracht zetten en de verborgen bestanden weergeven. Daarna ff naar de map zoeken waar de tones in staan.
Of ff op het net zoeken naar de org ringtones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

appie39 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 16:18:
Ik probeer tv te kijken via kanalenkiezer.nl, maar krijg telkens de melding " niet ondersteund".
Welk programma moet ik downloaden om toch deze zenders te kunnen bekijken?
Of heeft iemand een vergelijkbare site die wel werkt met de N82?
Had iemand hier al een antwoord voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meilu
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 15:35
Vraagje over de headset die bij die N82 zat, als ik radio wil luisteren kan ik dus gewoon van station wisselen door de knopjes op de headset zelf, geen probleem.

Alleen als ik wat mp3'tjes wil luisteren werkt datzelfde knopje op de headset niet voor nummers verwisselen en moet ik dus de telefoon zelf gebruiken. is er een truukje of iets dat ik over het hoofd heb gezien met betreft het verwisselen van nummers via de headset knoppen? (die 2 zilveren knoppen heb ik het dan over, de kleine zwarte aan de zijkant zijn voor het volume aan te passen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Aansluitend bij vorige vraag:

Is er een goed alternatief voor de originele muziekspeler?

Ik ben namelijk op zoek naar een soort van mobiele winamp.

Mijn enige echte vereiste is:
Sorteren op originele bestandsnaam (path&Filename).

Ik heb namelijk wat verzamel-cd's en wat mixjes op mijn N82 staan, maar ik wil niet dat die zomaar in alfabetische volgorde in een superlange lijst komen te staan, ik wil ze kunnen sorteren zodat nummers van eenzelfde cd bij mekaar blijven.
Ook sorteren op andere dingen zoals Lengte, BPM enzo zijn natuurlijk mooi meegneomen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag maar eens Nokia Maps 2.0 uitgeprobeerd in een retourtje Arnhem - Rotterdam. Met A-GPS uitgeschakeld, om zo eens te zien of het bruikbaar is voor op vakantie. Mijn bevindingen:

+ Ik had steeds redelijk snel een GPS fix te pakken, zonder A-GPS dus. Verder ook geen problemen qua nauwkeurigheid.
+ De interface en schermaanwijzingen zijn uitstekend, wat dit betreft een volwaardig alternatief voor TomTom en consorten. Zo kun je snel wisselen van weergave (bijv. tussen platte en 3D weergave) en heb je tijdens het navigeren een handig ' Opties' menu met duidelijke iconen voor veelvoorkomende handelingen (bijv. ' alternatieve route' ).

- Het zoeken naar adressen zonder internetverbinding (' offline modus' ) vind ik aan de lange kant duren. De ' fuzzy search' (vergelijkbaar met Route66) heeft in mijn geval toch zo'n 20 - 30 seconden nodig om met resultaten te komen. In de online modus gaat dit sneller.
- Wanneer er een stemaanwijzing is lijkt de navigatie iets te haperen. De stemaanwijzing zelf hapert soms ook iets. Overigens is dit nog niet storend gebleken. Kan wellicht te maken hebben met het feit dat de stem en de kaart vanaf de geheugenkaart geladen worden, en ik gebruik nog de 2 GB Nokia kaart die bij het toestel zat ( 8 GB is onderweg 8) ).
- Mijn grootste bezwaar: in mijn geval lijkt er een ' bug' te zijn wanneer de route berekend wordt. Zo heb ik al een paar keer gehad dat hij blijft staan op het ' Route wordt berekend' scherm. Als ik dan het programma afsluit (wat moeizaam gaat, duurt even), Nokia Maps opnieuw opstart en dan een route bereken gaat het wel goed. Zijn er meer mensen die dit hebben?

Ik moet wel zeggen dat ik nog de kaarten er op had staan van de vorige versie; deze heb ik er nu afgegooid en er opnieuw opgezet met MapLoader. Wellicht dat dit ook iets met de geheugenkaart te maken zou kunnen hebben, maar ik heb hier verder eigenlijk nog geen problemen mee gehad.

Ik hoop dat ik het routeberekeningsprobleem kan oplossen, anders wordt het toch TomTom voor de vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Deels herkenbaar voor mij. Waar ik bij Nokia Maps moeite mee heb is dat deze mij consequent door het stadscentrum stuurt om aan de andere kant van de stad een adres te bereiken (Groningen). In de spits is dat dus NOT DONE. We hebben hier een prachtige ringweg waar TomTom mij overheen stuurt en die mij aanmerkelijk sneller op mijn bestemming brengt. Welke routekeuze ik ook kies in Nokia Maps (snel of optimized of kort), ik blijf door de binnenstad gestuurd worden. Onbegrijpelijk.

Stemaanwijzing hapert bij mij soms ook (8GB SDHC kaart). Is denk ik toch iets anders dan de gebruikte SD kaart.

En verder vind ik de stem van de dame ver-schri-ke-lijk saai.

Dat bij jou het scherm op de routeberekening blijft staan is ook nadat je de nieuwe kaarten hebt geladen? Dat is namelijk wel een noodzaak om Nokia Maps te laten draaien. De oude kaarten geven erg veel problemen, dus het kan daaraan hebben gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roma0803 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:57:
Deels herkenbaar voor mij. Waar ik bij Nokia Maps moeite mee heb is dat deze mij consequent door het stadscentrum stuurt om aan de andere kant van de stad een adres te bereiken (Groningen). In de spits is dat dus NOT DONE. We hebben hier een prachtige ringweg waar TomTom mij overheen stuurt en die mij aanmerkelijk sneller op mijn bestemming brengt. Welke routekeuze ik ook kies in Nokia Maps (snel of optimized of kort), ik blijf door de binnenstad gestuurd worden. Onbegrijpelijk.

Stemaanwijzing hapert bij mij soms ook (8GB SDHC kaart). Is denk ik toch iets anders dan de gebruikte SD kaart.

En verder vind ik de stem van de dame ver-schri-ke-lijk saai.

Dat bij jou het scherm op de routeberekening blijft staan is ook nadat je de nieuwe kaarten hebt geladen? Dat is namelijk wel een noodzaak om Nokia Maps te laten draaien. De oude kaarten geven erg veel problemen, dus het kan daaraan hebben gelegen.
Ik heb zojuist de nieuwe kaarten geladen en het een paar keer getest door een route vanaf mijn huis te laten berekenen, en de laatste keer had ik weer hetzelfde probleem. Als ik daarna Nokia Maps afsluit en weer opnieuw opstart gaat het wel goed. Vreemd, en als ik jou hoor dan gaat die nieuwe 8GB kaart niet veel uitmaken.
Overigens kon ik met de 'oude' kaarten wel prima navigeren vandaag. Ik heb deze kaarten overigens geladen met Maploader vlak nadat ik m'n N82 binnen had; zo'n 2 maanden geleden nu. Dus wellicht waren het al nieuwe kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2024
pa3fap schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 20:57:
[...]

ik heb deze mobiel van studentenmobiel.
zag dat er nog iemand gereageerd heeft die deze telefoon ook bij studentenmobiel heeft gekregen .
ben benieuwd of het bij hem wel gelukt ?, of dat hij ook alleen maar duits gesproken kan krijgen
Zal een slechte zaak zijn wanneer zij Duitse versies uitleveren. Zeker omdat het ook veel onduidelijkheid schept. Kan je Studentenmobiel niet om een Nederlandse versie vragen. Uiteindelijk zijn leveranciers verplicht om er op zijn minst Nederlandse veiligheidswaarschuwingen bij te doen. En handleiding zal ook wel makkelijk zijn. (link naar een online handleiding is niet voldoende)

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor, mijn memory card is nu ook corrupt.
Geprobeerd te formatten via de phone (loopt vast) en via mijn pc, maar dan krijg ik een melding kan formatteren niet voltooien.. en nu? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:00
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:20:
Ja hoor, mijn memory card is nu ook corrupt.
Geprobeerd te formatten via de phone (loopt vast) en via mijn pc, maar dan krijg ik een melding kan formatteren niet voltooien.. en nu? :/
garantie claimen, of grotere kopen lijkt me

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driek schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:23:
[...]

garantie claimen, of grotere kopen lijkt me
Misschien dat ik dan toch maar een ander kaartje haal, hoor van meerdere mensen dat het standaard meegeleverde kaartje bagger is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik raad toch ook wel aan aan alle mensen die problemen hebben met programma's om eerst hun geheugenkaartje eens te formatteren of een nieuw er in te stoppen en daarna pas hun problemen hier te posten.

Het is jammer dat Nokia al meerdere maanden slechte kaartjes meeleverd, maar vrees dat we dat zullen moeten aanvaarden.

PS: welke muziekspeler-programma's gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tunboy schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:12:
Aansluitend bij vorige vraag:

Is er een goed alternatief voor de originele muziekspeler?

Ik ben namelijk op zoek naar een soort van mobiele winamp.

Mijn enige echte vereiste is:
Sorteren op originele bestandsnaam (path&Filename).

Ik heb namelijk wat verzamel-cd's en wat mixjes op mijn N82 staan, maar ik wil niet dat die zomaar in alfabetische volgorde in een superlange lijst komen te staan, ik wil ze kunnen sorteren zodat nummers van eenzelfde cd bij mekaar blijven.
Ook sorteren op andere dingen zoals Lengte, BPM enzo zijn natuurlijk mooi meegneomen.

Iemand een idee?
Ik ben zelf een grote fan van de open source speler oggplay http://symbianoggplay.sf.net. Vooral het feit dat-ie muziek per directory kan spelen vind ik echt een hele grote plus over de interne speler van nokia zelf. Bovendien speelt-ie ongeveer alle bestaande bestandsformaten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Laatst online: 11:02

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik zit met een vraag.
bij alle oude nokia's en alle SE's kan je de opstarttoon uitzetten. ik kan dit bij de N82 niet vinden.. iemand die me kan helpen? ps. mijn accu gaat ook maar 2 dgn max mee. en dit is 's nachts gewoon uitstaan, en verder nooit wat op de achter grond draaien. msn/internet er misch 2 uurtjes me en verder beetje bellen ed.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:35
Hebben er al mensen krassen op het schermpje? Ik heb een paar lichte krasjes en vraag me af wat ik er het beste aan kan doen. Kan ik het scherm het beste ergens mee behandelen voordat ik er een screen protector op plak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Laatst online: 11:02

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

feelthepower schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:35:
Hebben er al mensen krassen op het schermpje? Ik heb een paar lichte krasjes en vraag me af wat ik er het beste aan kan doen. Kan ik het scherm het beste ergens mee behandelen voordat ik er een screen protector op plak?
ja, met een ontvetter lijkt me niet onverstandig ;) er zijn ook van die setjes te koop waar mee je plexiglas en schermpjes ed me kan fixen, die vullen de krasjes iets op. moet je maar ff op google voor kras repareren scherm oid.

maar een screenprotector is volgens mij geen overbodige luxe voor zo'n telefoon als dit.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:50
Op een gegeven moment ging de meegeleverde protector los zitten. Nadat ik 'm eraf gehaald heb kreeg ik zeer snel hele lichte krasjes (na 2/3 dagen). Heb toen meteen de screenprotector van screenprotector.nl besteld (8 euro variant) en die is perfect. Krasvrij, helder, geen helderheid verlies oid.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:29:
[...]
Had iemand hier al een antwoord voor gevonden?
Wanneer kanalenkiezer.nl geopend is op je N82 staat onderaan de site dat Symbian OS niet wordt ondersteund oid (Kan het nu niet controleren maar zoiets las ik eerder). Ik heb nog geen alternatief gevonden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
nadroJ schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:49:
Op een gegeven moment ging de meegeleverde protector los zitten. Nadat ik 'm eraf gehaald heb kreeg ik zeer snel hele lichte krasjes (na 2/3 dagen). Heb toen meteen de screenprotector van screenprotector.nl besteld (8 euro variant) en die is perfect. Krasvrij, helder, geen helderheid verlies oid.
Dat meen je niet, bewaar je hem in je gereedschapskist ofzo? Ik verwijder de plasticjes altijd direct, maar ik heb nog geen enkel krasje. Ik heb hem altijd in mijn broekzak, maar daar zit dan niets meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik gebruik TomTom op m'n N82.
Echter na een minuut valt de verlichting van het scherm uit. Dit komt door de Time-out verlichting en Time-out spaarstand.
Dus ik moet elke keer de telefoon aantikken om toch beeld te blijven houden.

Is er een manier om ervoor te zorgen dat de verlichting wel aan blijft staan?

Ik gebruik in m'n auto wel een apart profiel voor de carkit op Bluetooth, maar hier kan ik niets instellen.
Bij de toebehoren kan je bij Muziekhouder wel kiezen om de Verlichting ipv automatisch op aan te zetten.
Kan ik die Muziekhouder op één of andere manier activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
je kan bij tomtom instellen dat de verlichting moet blijven branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
rreevvss schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:30:
Ik gebruik TomTom op m'n N82.
Echter na een minuut valt de verlichting van het scherm uit. Dit komt door de Time-out verlichting en Time-out spaarstand.
Dus ik moet elke keer de telefoon aantikken om toch beeld te blijven houden.

Is er een manier om ervoor te zorgen dat de verlichting wel aan blijft staan?

Ik gebruik in m'n auto wel een apart profiel voor de carkit op Bluetooth, maar hier kan ik niets instellen.
Bij de toebehoren kan je bij Muziekhouder wel kiezen om de Verlichting ipv automatisch op aan te zetten.
Kan ik die Muziekhouder op één of andere manier activeren?
heb je tomtom zelf wel goed staan? voorkeuren -> achtergrond -> nooit dimmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:50
Room42 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:26:
[...]

Dat meen je niet, bewaar je hem in je gereedschapskist ofzo? Ik verwijder de plasticjes altijd direct, maar ik heb nog geen enkel krasje. Ik heb hem altijd in mijn broekzak, maar daar zit dan niets meer bij.
Nee gewoon in mn broekzak. Ik ga er juist voorzichtig mee om, maar ik heb dan ook een echte bloedhekel aan krasjes. Het scherm van mn oude K750i is trouwens véél krasbestendiger. Die krasjes op het N82 scherm heb ik nog geen eens op mn drie jaar oude K750i.

Sowieso schrijf je zo!

Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de Nokia N82 en bijbehorende zaken. Discussie over welk abonnement je er het beste bij kunt nemen hoort niet in dit topic.