Nokia N82 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste
Acties:
  • 224.401 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Johantjuuh schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:31:
Zijn er mensen die "ervaring" hebben in hun N82?

Ik heb hem vandaag mogen ontvangen, maar heb een hoop vragen.

Voeg me even toe op msn; of mail me eventjes:
{knip}
Wellicht dat een hoop vragen al beantwoord worden als je de zoekfunctie gebruikt, bovenaan de pagina. Veel mensen hebben immers dezelfde vragen en vele zijn al uitgebreid beantwoord in dit forum. Als je daarnaast nog iets zoekt, stel gewoon de vraag in het forum, daar is immers toch een forum voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Ja die functie ken ik, en gebruik ik ook.

Maar heb ook een paar vragen mbt sygic, die hier niet gesteld mogen worden.

Verder heb ik dus een vraag over die geheugenkaart. Ik heb nu een nieuwe 8GB geheugenkaart erin gedaan, maar wat moet ik NU allemaal doen? Om alles netjes op orde te krijgen?

Als ik bijvoorbeeld EXTRA programma's erop wil zetten, waar kan ik die dan zetten?? Enz?

En had ook nog een vraagje over die visual radio, hoe ik automatisch alle radio stations kan instellen? (met wifi!?)

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word ook beschreven in het N95(8gb) topic. Nokia N95 (8GB) - Deel 9 (tijdelijk)
En google leverd vele hits op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 14:52
BvK P4 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:37:
[...]

Ik heb nu Sygic 7.52 met kaart versie 7.54, maar nog steeds krijg ik dezelfde melding. De maps heb ik verwijderd, daarna heb ik die van 7.54 erin gezet.
dan zul je de bestanden toch niet goed in de root hebben gezet v.d. kaart. Of je hebt niet alle bestanden. Ik raad je aan om beta-tester te worden, je krijgt dan gewoon een goed werkende versie die je kan testen voor 14 dagen, zit je iig niet te klooien zoals nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Voorlopig staan we de discussie over de TomTom hack niet toe, tot dat we intern hebben besloten om het wel of niet toe te staan. Als je nu een post van je zelf mist dan was hij offtopic over dat onderwerp :)

Tevens het dringende verzoek om te stoppen met het oproepen om te DM-en of mailen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Commentaar leveren doe je maar in een DM ipv een topic te vervuilen. In het N95 topic heb ik je reactie toegestaan, maar dit is alleen maar mods bashen wat je doet :/

[ Voor 90% gewijzigd door DaannO op 17-05-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees veel over programma's die een n82 kan uitvoeren, zijn er misschien site waar je deze kan downloaden en werken die van een n95 ook of niet. Zet hij deze programme op het telefoon geheugen?. Stukje terug las ik van iemand of van het orginele kaartje alles nodig is of kan je deze formateren of staan hier belangrijke dingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:00
Ja, ik weet wel sites, maar ik mag ze niet noemen. Je kan wel denken aan iets met Symbian en freeware. als je daarop googelt vind je wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
pim89 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:28:
Ja, ik weet wel sites, maar ik mag ze niet noemen. Je kan wel denken aan iets met Symbian en freeware. als je daarop googelt vind je wel wat.
Dan vindt je echt wel veel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga eens kijken, dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
als ik mn nokia wil verbinden met de PC, via de usb kabel.

Geef ik aan: Gegevensoverdracht. Maar na enkele seconden zegt hij dan:
Kan geen overdrachten maken (zoiets), omdat de geheugenkaart in gebruik is!?

Maar hoe kan dat? Hoe kan ik zien of er iets in gebruik is? En wat kan ik eraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
"USB-gegevensoverdrachtsmodus geactiveerd.Geheugenkaart is tijdens overdracht niet toegankelijk op telefoon."
Dit is de standaard tekst die op de telefoon word weergegeven als je de gegevensoverdracht modus aanzet.Wat betekend dat je je geheugenkaart niet kan gebruiken via de telefoon alleen via de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
sigilens schreef op zondag 18 mei 2008 @ 09:16:
"USB-gegevensoverdrachtsmodus geactiveerd.Geheugenkaart is tijdens overdracht niet toegankelijk op telefoon."
Dit is de standaard tekst die op de telefoon word weergegeven als je de gegevensoverdracht modus aanzet.Wat betekend dat je je geheugenkaart niet kan gebruiken via de telefoon alleen via de pc.
Ja klopt. Die krijg ik meestal ook ja!
Maar wat ik bedoel is iets anders, hij kan hem niet verbinden met mijn PC, omdat er nog iets op de geheugenkaart actief is!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Johantjuuh schreef op zondag 18 mei 2008 @ 09:36:
[...]

Maar wat ik bedoel is iets anders, hij kan hem niet verbinden met mijn PC, omdat er nog iets op de geheugenkaart actief is!?
Had deze error ook altijd, maar sinds installeren van de laatste firmware nergens meer last van. Weet niet of het aan de firmware ligt of dat er een toevallige koppeling is weggevallen door de hard reset. Nieuwe install of firmware update even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Orcie schreef op zondag 18 mei 2008 @ 10:23:
[...]

Had deze error ook altijd, maar sinds installeren van de laatste firmware nergens meer last van. Weet niet of het aan de firmware ligt of dat er een toevallige koppeling is weggevallen door de hard reset. Nieuwe install of firmware update even proberen.
Wat bedoel je met koppeling weggevallen? Want toen ik het toestel kreeg heb ik wel een reset gedaan inderdaad!

Verder heb ik wel gewoon de nieuwste firmware (20.?) (want heb de zwarte n82!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
dan moet je de menu-toets een tijdje ingedrukt houden, en dan zie je alle actieve programma's. als er niets actief is staat alleen stand-by erbij. anders ook andere programma's. deze moet je dan even helemaal afsluiten, en dan doet ie het. Dat heeft bij mij ook geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
pim89 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 10:55:
dan moet je de menu-toets een tijdje ingedrukt houden, en dan zie je alle actieve programma's. als er niets actief is staat alleen stand-by erbij. anders ook andere programma's. deze moet je dan even helemaal afsluiten, en dan doet ie het. Dat heeft bij mij ook geholpen.
Ahh weer wat geleerd, bij mij staat: WEB en STANDBY actief >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:17
Als ik ik messenger afsluit blijft de verbinding wel bestaan. Als ik dan naar connectiviteit ga en ik verbreek de verbinding gaat hij 2 sec later automatisch weer verbinding maken met het internet( via wlan) iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
pim89 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 10:55:
Ok bedankt! Nu heb ik er alleen standby staan!

Zijn er nog meer van dit soort tructjes? (misschien hele oude bekende van nokia?) Aangezien ik altijd een SE toestel heb gehad.

Weet iemand trouwens hoe ik automatisch alle radiozenders kan instellen? Zonder alles handmatig te zoeken en te benoemen. Ik probeerde wel iets, maar toen ging hij via vodafonelive. (terwijl ik geen inet bundel heb), maar een een draaloos netwerk hierzo! ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2024
ErikE12 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:16:
Als ik ik messenger afsluit blijft de verbinding wel bestaan. Als ik dan naar connectiviteit ga en ik verbreek de verbinding gaat hij 2 sec later automatisch weer verbinding maken met het internet( via wlan) iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen??
Messenger? Welke messenger bedoel je want er zijn er echt een heleboel...
Johantjuuh schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:40:
[...]

Ok bedankt! Nu heb ik er alleen standby staan!

Zijn er nog meer van dit soort tructjes? (misschien hele oude bekende van nokia?) Aangezien ik altijd een SE toestel heb gehad.

Weet iemand trouwens hoe ik automatisch alle radiozenders kan instellen? Zonder alles handmatig te zoeken en te benoemen. Ik probeerde wel iets, maar toen ging hij via vodafonelive. (terwijl ik geen inet bundel heb), maar een een draaloos netwerk hierzo! ?
Er zijn er wel een aantal ja... Ik mag hier bepaalde links niet plaatsen. Mogelijk dat ik wel mag zeggen dat je op google.nl moet zoeken naar N82 en dan de pagina die bovenaan staat.

[ Voor 46% gewijzigd door F-O-C-U-Z op 18-05-2008 12:17 ]

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-05 11:03
Misschien een rare vraag, maar hoe is het met de bediening van de knopjes gesteld heb namelijk dikke vingers vroeg me af of dat geen problemen geeft met de bediening van deze telefoon.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
  • Laatst online: 08-09 20:17
[quote]F-O-C-U-Z schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:13:
[...]

Messenger? Welke messenger bedoel je want er zijn er echt een heleboel...

Die je via je mobiel( in map downloads) kan downloaden van nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:17
Johantjuuh schreef op zondag 18 mei 2008 @ 09:36:
[...]

Ik heb dat kunnen oplossen door eerst Bluetooth op de telefoon uit te schakelen en dan pas de usb-kabel aan te sluiten. (Ik gebruik nog steeds de oude frmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Yasintha schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:34:
Misschien een rare vraag, maar hoe is het met de bediening van de knopjes gesteld heb namelijk dikke vingers vroeg me af of dat geen problemen geeft met de bediening van deze telefoon.
Alvast bedankt.
Zelfs met dunne vingers geeft de bediening problemen dus ik zou de N82 zeker eerst in de winkel uittesten voor je hem koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:07
Alvast bedankt.
de dunne knopjes moeten je idd wel bevallen, (mij bevielen ze wel, nadat ik in een mm even getest had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
robertwebbe schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:17:
[...]

Ik denk dat je me niet begrijpt. N-Gage is een platform, deze is op 4 april geopend. Vanaf die datum konden gebruikers met een N81 de N-Gage applicatie upgraden, andere toestellen werden nog niet ondersteund. Sinds afgelopen worden ook de N95 en N82 ondersteund.

Als je nu een Orange N-Gage icoon in je menu hebt, dan heb je een offline versie waar je een paar test spelletjes kunt spelen maar verder niets kunt downloanden. Installeer je nu de nieuwe N-Gage applicatie (dan het het N-Gage icoon blauw), dan kun je meer spelletjes downloaden. Ook zitten er nog meer dingen in zoals high-scores uit de hele N-Gage community.

Als je dit interessant vindt, kijk dan even op http://www.n-gage.com/. Bovenin staat "Get N-Gage", daar kun je de nieuwe N-Gage applicatie vinden.

[...]

Dit klopt, op het moment dat de laatste softwareversie gereleased werd, was het platform ook nog niet beschikbaar. Je zult hem dus nog zelf moeten downloaden en installeren. Waarschijnlijk zal hij pas in de volgende versie automatisch meekomen.
Hoe werkt dat N-gage nouw?? Eerst had ik een oranje icoontje + aantal demo's.
Toen heb ik die applicatie gedownload, en nu is het icoontje uit mn hoofdmenu weg, maar staat er iets bij toepassingen!

Maar nu heb ik helemaal geen games meer? ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Kent iemand dit probleem: ik heb geen geluid in los geinstalleerde (java-)games, in n-gage games werkt het geluid wel. Uiteraard staat het geluid in de games zelf wel ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twister336 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:43:
[...]

Zelfs met dunne vingers geeft de bediening problemen dus ik zou de N82 zeker eerst in de winkel uittesten voor je hem koopt.
Ik vind de bediening vrij vlekkeloos. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik had gedacht dat die toetsen niet zo prettig zouden werken, maar niets is minder maar. Zelfs met mijn redelijk grote handen is het allemaal goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Modbreak:We staan toe dat er gediscussieerd wordt over de TomTom-hack. Hierbij wel de opmerking dat we GEEN links naar de TomTom-software willen zien.

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 20-05-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-05 11:03
Alvast bedankt.
Iedereen bedankt voor jullie antwoord ik zal hem eerst maar gaan testen in de winkel voor ik hem aanschaf.
Nog een vraagje zijn er drie kleuren of twee? Ik weet dat er in iedergeval een zwarte is, maar ik zie steeds ook iets van white en tetanium nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Yasintha schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:05:
[...]

Iedereen bedankt voor jullie antwoord ik zal hem eerst maar gaan testen in de winkel voor ik hem aanschaf.
Nog een vraagje zijn er drie kleuren of twee? Ik weet dat er in iedergeval een zwarte is, maar ik zie steeds ook iets van white en tetanium nog wat.
Er is inderdaad een titanium versie + zwarte versie.

Ook is er een witte versie, maar hiervan is enkel de achterkant wit(ter), en de voorkant gewoon hetzelde als de titanium!

Heeft iemand al een idee hoe je de helderheid van het scherm kunt verhogen? Dan is inderdaad redelijk (erg) laag. Als je dan sygic opent is dit een stuk feller!!

Ook vergeleken met een K850i (SE), is het beeld van de n82 zeer zwak (best vervelend in de zon!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige week heb ik een zwarte N82 in mijn bezit. Nu is het mijn opgevallen dat er aan de linkerkant van het toestel speling zit rond de behuizing en het scherm. Ook aan de bovenkant van de telefoon is er sprake van speling. Aan de linkerkant is de speling dusdanig dat de USB-poort tussen de behuizing door zichtbaar is. Ik heb het toestel bij 2call gekocht en hen deze week gebeld met mijn klacht. Daarna heb ik een mailtje gestuurd incl. foto om te laten zien wat ik bedoelde aangezien ze zeiden het probleem niet te kennen. Nu heb ik antwoord gekregen van de repairafdeling en zij zeggen dat alle N82's hier last van hebben en dat het dus geen zin heeft om het toestel om te ruilen. Ik ken verder niemand met een N82 dus ik kan dit niet natrekken maar het lijkt me stug dat alle telefoons hier last van hebben, volgens mij is het gewoon een fabricagefout.

Onderstaande foto laat zien wat ik bedoel, bij mij is het trouwens iets minder erg.
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/6959/n82coqueyu4.jpg

Kan deze speling kwaad en heb ik recht op een nieuw toestel of is het alleen een schoonheidsfoutje? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik heb die speling ook, al is het net iets minder erg dan op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik heb die speling ook zitten.
verder heb ik ook stof(vingerafdruk) rechts onder in het scherm en inmiddels al 4 dode picels.. ik ga aankomende week ook naar een nokia center, vind dat je voor dat geld toch wel wat mag verwachten!

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
schaduw schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:44:
Ik heb die speling ook, al is het net iets minder erg dan op de foto.
hier hetzelfde geval.

en om dan maar eens op de tomtom in te gaan, hier werkt hij iig al op m'n zwarte n82.
moet alleen wel het meekantelen van het scherm uitschakelen, want zodra hij dat wil doen slaat tomtom vast. voor de mensen die het ook willen proberen: op ftd/nieuwsgroepen staat een post waarmee je het piekfijn voor mekaar moet kunnen krijgen.
ook staat daar trouwens iets om je programma's te kunnen signen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij zit er ook speling rondom en de rechterkant kraakt zo erg dat ik er jeugdsentiment van krijg...
*verlangt weer naar het stapelbed van vroeger...*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCTHAB88
  • Laatst online: 03-11-2008
Ik heb nu al een tijdje de N82 Black van KPN (Sim lock vrij), en ben er dus achter dat in het internet abbo geen youtube zit. Volgens de medewerkster van KPN zou dit teveel dataverkeer veroorzaken, en dus geblocked. Ik weet niet hoe het zit bij bijvoorbeeld Vodafone, maar ik dacht laat het even weten. Vond het zelf nogal erg jammer dat ik niet buiten even snel dat ene videootje kan laten zien. Hoop dat dit nog gaat veranderen.

Ook vind ik het jammer aan de N82 dat als je een bericht krijgt, en alleen staat " 1 nieuw bericht". Op mijn vorige telefoon (U600) stond er ; aantal berichten/datum en tijd/ en belangrijkste VAN WIE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCTHAB88 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 01:53:
Ik heb nu al een tijdje de N82 Black van KPN (Sim lock vrij), en ben er dus achter dat in het internet abbo geen youtube zit. Volgens de medewerkster van KPN zou dit teveel dataverkeer veroorzaken, en dus geblocked. Ik weet niet hoe het zit bij bijvoorbeeld Vodafone, maar ik dacht laat het even weten. Vond het zelf nogal erg jammer dat ik niet buiten even snel dat ene videootje kan laten zien. Hoop dat dit nog gaat veranderen.

Ook vind ik het jammer aan de N82 dat als je een bericht krijgt, en alleen staat " 1 nieuw bericht". Op mijn vorige telefoon (U600) stond er ; aantal berichten/datum en tijd/ en belangrijkste VAN WIE.
Weet je dat zeker? Ik kan gewoon filmpjes kijken via de mobiele YouTube site, RealPlayer gebruikt daarbij gewoon het 'KPN Internet' access point en niet het 'KPN Streaming' access point. Als ik m'n Hi saldo opvraag via SMS geeft hij aan dat ik geen dataverkeer heb gebruikt (heb Eindeloos Online), volgens mij is er op m'n vorige rekening niet nog eens apart dataverkeer afgerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCTHAB88
ik had "al" die accesspoints geprobeerd en bij de ene is het gelijk "Netwerkfout" o.i.d, en de ander blijft hij lang staat op "Verbinden" en zegt hij vervolgens "TimeOut". Dus ik ging bellen met KPN (afdeling data verbindingen ofzo) en daar zeiden ze dat Youtube niet in het mobiele internet pakket zit bij KPN (Eindeloos Online)

Maar jij hebt het dus over een Hi aansluiting.. ik heb echt een KPN aansluiting, die van de reclame in bushokjes en op de site.

Zou wel gaar zijn als daar een verschil in zit

[ Voor 27% gewijzigd door PCTHAB88 op 19-05-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:20
Ik heb de tomtom patch aan de praat met de interne GPS, werkt zowel met de legale als de bijgeleverde illegale tomtom software.

Rare is dat de GPSd -de Bluetooth GPS emulator- niet werkt als je Assisted GPS communicatie niet toestaat (bij de 2e vraag bij het opstarten):
Error
java.lang.SecurityException:Permission = javax.microedition.io.Connector.serversocket

Lijkt dus dat voorlopig A-GPS nodig is. Al gaat jet ook goed als ik in Offline modus werk en hij dus geen dataconnectie kan maken....

Iemand die dit probleem al opgelost heeft?

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 20:42
de 2de vraag moet je wel met ja beantwoorden maarje kan A-gps in je toestel uitzetten en dan werkt het nog steeds.

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

schaduw schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:10:
Kent iemand dit probleem: ik heb geen geluid in los geinstalleerde (java-)games, in n-gage games werkt het geluid wel. Uiteraard staat het geluid in de games zelf wel ingeschakeld.
Heeft iemand hier al een oplossing voor, ik kan echt nergens in het toestel een instelling hiervoor vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Ik had dat probleem ook. Ik heb het opgelost door 'warning tones' aan te zetten bij de settings.
Vraag me niet wat de logica hier achter is want ik weet het ook niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

PCTHAB88 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:23:
ik had "al" die accesspoints geprobeerd en bij de ene is het gelijk "Netwerkfout" o.i.d, en de ander blijft hij lang staat op "Verbinden" en zegt hij vervolgens "TimeOut". Dus ik ging bellen met KPN (afdeling data verbindingen ofzo) en daar zeiden ze dat Youtube niet in het mobiele internet pakket zit bij KPN (Eindeloos Online)

Maar jij hebt het dus over een Hi aansluiting.. ik heb echt een KPN aansluiting, die van de reclame in bushokjes en op de site.

Zou wel gaar zijn als daar een verschil in zit
offtopic:
Hi sluit niet expliciet YouTube uit, maar sluit alle video en audio streaming uit in hun FUP.
Dit betekent dat je in principe voor alle dataverkeer naar audio/video streaming diensten een rekening kan krijgen.

Daarnaast geven ze aan dat je in principe onbeperkt internet hebt, maar dat als je 10x het gemiddelde verbruik gebruikt in 1 maand, dan krijg je een waarschuwing (1x) en vervolgens een rekening of wordt je afgesloten.
vogelaarke135 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:18:
[...]

Ik heb zelf de Hi helpdesk/bestellijn even gebeld over de simlock: er zit wel degelijk simlock op de toestellen van Hi.nl, maar het is wel mogelijk om de telefoon te updaten met nieuwe firmware (hij had zelf de N95 die een maand geleden een firmware upgrade kreeg). Bovendien zijn de telefoons niet-branded.
Mijn N82 komt via Hi en is volledig Sim-Lock vrij. Ligt misschien aan de deal die je sluit. Ik heb het via de Primafoon afgesloten als een verlenging van mijn KPN abbo.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Laatst online: 15-03 18:43
Dan nog een vraag over de N82 zelf: hoe snel is een fix buiten (binnen kan lang duren heb ik al gelezen, als in een paar minuten) ongeveer als je géén A-GPS gebruikt? (neem namelijk geen Eindeloos Online erbij).

[ Voor 53% gewijzigd door een moderator op 19-05-2008 16:46 ]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCTHAB88
ik weet niet precies wat het inhoud maar als ik het begrijp is A-GPS, dus met ondersteuning van internet?

Ieder geval, ik heb nog mijn oude vodafone abbo in mijn N82 zitten, waar ik geen internet mee heb en dan is de fix van GPS locatie enkele seconden. Ik was laatst op het strand van Hoek van Holland en daar duurde het geloof ik maar 2 seconden ofzo. Tussen gebouwen in de stad kan het iets langer duren, maar nog vind ik het supersnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLyTE
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-01 20:08

FLyTE

Hoe of wat?

Dankzij de accelero-meter van de N95 en N82 is het mogelijk om hem als LightSabre te gebruiken. Echt een grappig gadget-appje. Wanneer je dan met je N82 zwaait hoor je die StarWars-achtige zwaard-geluiden.

Niet nuttig, wel geinig!

Google op "graham's weblog" en kom bij de maker van dit progje uit. Kwam er gisteren toevallig achter. Oorspronkelijk is het voor de N95 bedoelt, maar heb het ook op de N82 getest en het werkte.

Erg grappig... FYI!

Pentium Dualcore E2160 - 2 x 1024mb PC2-5300 - MSI G31M - XFX 8800GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:35
NokNok12 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 12:50:
de 2de vraag moet je wel met ja beantwoorden maarje kan A-gps in je toestel uitzetten en dan werkt het nog steeds.
Ik verwacht dat deze vraag iets te maken heeft met bluetooth. Als je in je bluetooth menutje bij gepairde apparaten kijkt staat er namelijk een nieuw bluetooth device bij. Ik denk dat de hack je interne GPS gegevens afvangt, een bluetooth device emuleert, en zo via het bluetooth protocol weer aanbiedt. Daarom moet je in tomtom een externe ontvanger selecteren, dan kom je bij het nieuw gepairde apparaat uit.

Heeft iemand de hack ook op een originele tomtom versie uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Twister336 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:15:
Ik had dat probleem ook. Ik heb het opgelost door 'warning tones' aan te zetten bij de settings.
Vraag me niet wat de logica hier achter is want ik weet het ook niet :?
Nou, het werkt inderdaad! Helaas staan nu alle Java geluiden op maximaal volume, au, mijn oren! Enig idee waar dit te veranderen is? In de Java games zelf is er alleen een optie voor geluid aan of uit. En het veranderen van het belvolume of gespreksvolume haalt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Enkele berichten over waar de N82 voor welke prijs te krijgen is, zijn verwijderd. Zie de topic-waarschuwing voor het waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Ik heb een probleempje / vraagje over sygic.

Het werkt helemaal perfect, en is zeer netjes. Maar als ik bij instelling --> soort voertuig --> voetganger of fietser aanvink, blijft hij gewoon routes via grote wegen aangeven.
Ook is de aankomst tijd zeer snel (gerekend met snelheid v/d auto).

Kan ik hier wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:09
Ik heb een probleem met emTube.
Bij het afspelen van een gedownloade video krijg ik de error: Onbekend/niet ondersteund bestandsformaat

Bij het direct afspelen van een video krijg ik: emTube was redirected to html page instead of FLV movie! Check your proxy settings.

Snap niet hoe ik dit moet oplossen.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Laatst online: 15:07

BPP

foutje

[ Voor 98% gewijzigd door BPP op 19-05-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emmerx schreef op maandag 19 mei 2008 @ 12:30:
Ik heb de tomtom patch aan de praat met de interne GPS, werkt zowel met de legale als de bijgeleverde illegale tomtom software.

Rare is dat de GPSd -de Bluetooth GPS emulator- niet werkt als je Assisted GPS communicatie niet toestaat (bij de 2e vraag bij het opstarten):
Error
java.lang.SecurityException:Permission = javax.microedition.io.Connector.serversocket

Lijkt dus dat voorlopig A-GPS nodig is. Al gaat jet ook goed als ik in Offline modus werk en hij dus geen dataconnectie kan maken....

Iemand die dit probleem al opgelost heeft?
Ik krijg hem niet aan de praat... Hij blijft hangen op verbinding met GPS wordt gemaakt...
Maar verbinding krijg ik niet. Ik heb de stappen precies gevolgd, dus de andere simulatie bt device aangemaakt en GPSd latern runnen op de achtergrond.
Kan iemand me verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 13:22:
[...]

Ik krijg hem niet aan de praat... Hij blijft hangen op verbinding met GPS wordt gemaakt...
Maar verbinding krijg ik niet. Ik heb de stappen precies gevolgd, dus de andere simulatie bt device aangemaakt en GPSd latern runnen op de achtergrond.
Kan iemand me verder helpen?
Had ik ook, je moet gpsd/tomtom verwijderen in Nokia (toepassingen -> toepassings beheer), dan met een kaartlezer ook de tomtom dir verwijderen in de root van je SD, daarna gpsd en TomTom opnieuw installeren en toepassen zoals omschreven in de origenel uitleg. Nadeel is dat je je standaard instellingen van TomTom kwijt bent, maar daarna werkte het bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik stap binnenkort over naar een ander provider en wil weer een telefoon waar Tomtom op kan draaien en zat dus te denken aan dit apparaatje oa ivm interne gps(Mocht it niet werken heb nog een adapt liggen)

Echter vraag ik me af hoe het met de laadsnelheden zit van deze telefoon.
Mijn vriendin heeft namelijk de N73 die op dezelfde Symbian draait en deze is echt retetraag.
Komt er een sms binnen en als ze op lezen klikt, dan duurt het soms wel een kleine 20-30 secs en dat vind ik het veel te traag.(nieuwste firmware en gaat elke nacht uit)

Als dit in de N82 verbeterd is, dan is het voor mij een serieuze optie, maar anders ga ik toch écht even verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 12:38
Enige manier om daar achter te komen is door in de winkel zelf te proberen. Ik ben overgestapt van windows mobile naar de n82 en merk niks van traagheid. Kan niet vergelijken want heb geen n73 of andere symbian telefoon gehad.
Floris-K schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:17:
Ik stap binnenkort over naar een ander provider en wil weer een telefoon waar Tomtom op kan draaien en zat dus te denken aan dit apparaatje oa ivm interne gps(Mocht it niet werken heb nog een adapt liggen)

Mijn vriendin heeft namelijk de N73 die op dezelfde Symbian draait en deze is echt retetraag.
Komt er een sms binnen en als ze op lezen klikt, dan duurt het soms wel een kleine 20-30 secs en dat vind ik het veel te traag.(nieuwste firmware en gaat elke nacht uit)

Als dit in de N82 verbeterd is, dan is het voor mij een serieuze optie, maar anders ga ik toch écht even verder kijken.

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Floris-K schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:17:

Hij is sneller. Ken iemand met de N73 en de N82 is gewoon lekker snel. Natuurlijk zitten er soms wat vertragingen met opbouwen van een menu ofzo, maar is niet echt storend. Zeker geen 10tallen secondes wachten ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Misschien is de N82 sneller dan een N73 (heb nooit een N73 gebruikt), maar echt snel zou ik hem absoluut niet noemen. Elk beeld laat wel eventjes op zich wachten waarbij je soms ook nog een flikkerend beeld (menu-items of beelden die worden opgebouwd) krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb jij wel een andere telefoon dan mij, want die van mij is gewoon heerlijk snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
Na veel installeren en deïnstalleren wordt je toestel wel trager. Een keer een hard-reset uitvoeren kan dan helemaal geen kwaad. Ik heb echt gemerkt dat mijn toestel hierdoor sneller werd. Ik doe dit nu eens in de zoveel tijd.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Laatst online: 15-03 18:43
F-O-C-U-Z schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:32:
Na veel installeren en deïnstalleren wordt je toestel wel trager. Een keer een hard-reset uitvoeren kan dan helemaal geen kwaad. Ik heb echt gemerkt dat mijn toestel hierdoor sneller werd. Ik doe dit nu eens in de zoveel tijd.
Gisteren na 17.00 uur mijn N82 Black besteld bij HI.nl, kreeg net een mailtje dat ie niet meer op voorraad is, terwijl op de site nog steeds staat dat ie binnen 24 uur geleverd kan worden...Is ook niks van gezegd toen ik m telefonisch besteld had :s Dan nog maar even wachten.
Maar over die hard-reset: ben je dan al je instellingen, smsjes, agenda-afspraken, telefoonnummers, fotos, software etc. etc. kwijt?? Of alleen een deel van de genoemde dingen?

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de zwarte cover binnengekregen, kwaliteit is in mijn ogen gewoon goed te noemen. Bijna gelijk met de originele cover. Heb 'm ook gemonteerd, en zit prima. Alleen m'n camera doet het nog niet en m'n 3.5mm port werkt nog niet optimaal. Die moet ik dus even nog een keer goed aansluiten (morgen), en dan zou alles gewoon moeten werken.

Ik kwam er wel achter dat het originele toetsenbord nog een extra verbinding heeft. Hiermee bedoel ik onder de D-pad zitten 4 sensoren, dit kan er dus op duiden dat er wel zo'n scrollwheel inzit.. :) Ik heb die daarom ook maar niet vervangen, met het oog op toekomstige firmware updates.

Heb helaas geen foto's van de demontage/montage, want heb naast de n82 geen digicam.. :) Als de camera weer werkt, zal ik een foto maken in de spiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
vogelaarke135 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:49:
[...]

Gisteren na 17.00 uur mijn N82 Black besteld bij HI.nl, kreeg net een mailtje dat ie niet meer op voorraad is, terwijl op de site nog steeds staat dat ie binnen 24 uur geleverd kan worden...Is ook niks van gezegd toen ik m telefonisch besteld had :s Dan nog maar even wachten.
Maar over die hard-reset: ben je dan al je instellingen, smsjes, agenda-afspraken, telefoonnummers, fotos, software etc. etc. kwijt?? Of alleen een deel van de genoemde dingen?
Bij een hard reset ben je dat inderdaad kwijt. Dat is namelijk ook het doel van de hard reset, stel je hebt een of ander corrupt smsje in je telefoon waardoor je het smsje zelf niet kan wissen, kan voor rare situaties zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Laatst online: 09-09 15:05
Hoi,

Het volgende is het probleem, laatst had ik wat filmpjes gemaakt, stuk of 6,
dag erop, stond er nog maar 1 filmpje op :(,
Week later ik weer filmpjes maken,, blijkt dat het toestel 9 van de 10 x een filmpje niet op slaat :S

Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:56:
Heb de zwarte cover binnengekregen, kwaliteit is in mijn ogen gewoon goed te noemen. Bijna gelijk met de originele cover. Heb 'm ook gemonteerd, en zit prima. Alleen m'n camera doet het nog niet en m'n 3.5mm port werkt nog niet optimaal. Die moet ik dus even nog een keer goed aansluiten (morgen), en dan zou alles gewoon moeten werken.

Ik kwam er wel achter dat het originele toetsenbord nog een extra verbinding heeft. Hiermee bedoel ik onder de D-pad zitten 4 sensoren, dit kan er dus op duiden dat er wel zo'n scrollwheel inzit.. :) Ik heb die daarom ook maar niet vervangen, met het oog op toekomstige firmware updates.

Heb helaas geen foto's van de demontage/montage, want heb naast de n82 geen digicam.. :) Als de camera weer werkt, zal ik een foto maken in de spiegel.
Heb je misschien een ebay/marktplaats linkje. Ik wil graag zien wat je namelijk hebt gekocht :)

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 21:12
Ik heb sinds kort ook Sygic navigatie op mijn N82 gezet. Het werkt perfekt en vloeiend TOTDAT ik flitspalen toevoeg.

Gelijk na het toevoegen van de flitspalen (gewoon toegevoegd door de juiste bestanden in de juiste mappen te kopieren/plakken op mijn geheugenkaart) merk ik dat Sygic veel langzamer opstart en schokt met inzoomen en dergelijke. Ik heb dan nog helemaal niets toegevoegd in NP beheer en dus eigenlijk alleen maar de flitspalen erop gezet zonder aan te geven dat ik ze ook wil zien op de kaart met/zonder geluidje.

Iemand met ditzelfde probleem of met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Laatst online: 12-09 20:54
Wat is de beste manier om snel een goede hard reset te doen om daarna de progjes weer goed te kunnen installeren? Kan de herinstallatie bijvoorbeeld met de back-up functie?

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 21-05-2008 15:53 . Reden: Groeten hoeft niet op t.net :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de camera maar niet aan de praat, en de audiojack wordt niet goed op z'n plaats gehouden. Ik raad het daarom af om een cover te kopen. Heb nu gewoon weer het origineel erop zetten, is toch ook wat steviger! Vind het wel jammer, want die zwarte kleur bevalt me wel.

Een link waar ik 'm gekocht had: Hier klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roost schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:43:
Wat is de beste manier om snel een goede hard reset te doen om daarna de progjes weer goed te kunnen installeren? Kan de herinstallatie bijvoorbeeld met de back-up functie?
1) *#7370#
2) Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:29:
Dan heb jij wel een andere telefoon dan mij, want die van mij is gewoon heerlijk snel!
Pfff, eens in de zoveel tijd, dan heb jij zeker niet al te veel geinstalleerd, anders is het
elke keer een hoop werk als je alles weer opnieuw moet installeren. . . ... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Ik heb sygic ook! Mooi programma.

Alleen als ik hem bij instelling op voetgangen of fiets zet, blijft hij gewoon navigeren voor auto's.
Dus via autowegen, en als ETA ook met snelheden van auto's gerekend! ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:34:
[...]

Pfff, eens in de zoveel tijd, dan heb jij zeker niet al te veel geinstalleerd, anders is het
elke keer een hoop werk als je alles weer opnieuw moet installeren. . . ... :*)
Ik heb maar eens een aantal programma's die ik toch weinig gebruikte gedeinstalleerd (o.a. MSN Live, Gizmo) en de telefoon lijkt weer wat sneller te zijn geworden. Hopelijk gaat de batterij ook wat langer mee, want die houdt het bij mij bij normaal gebruik krap 2 dagen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 08:54:
[...]

Ik heb maar eens een aantal programma's die ik toch weinig gebruikte gedeinstalleerd (o.a. MSN Live, Gizmo) en de telefoon lijkt weer wat sneller te zijn geworden. Hopelijk gaat de batterij ook wat langer mee, want die houdt het bij mij bij normaal gebruik krap 2 dagen uit.
Heb er heel wat software opstaan, maar de batterij gaat hier ruim 3 dagen mee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Johantjuuh schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:50:

Alleen als ik hem bij instelling op voetgangen of fiets zet, blijft hij gewoon navigeren voor auto's.
Ga het zo ook even testen, ik laat het je weten :)

*** Edit ***

Sh** ben me tel vergeten mee te nemen naar me werk Grrrrrrrr :(

[ Voor 9% gewijzigd door Albert020 op 22-05-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vakantie staat weer voor de deur, en ik vraag me nog steeds af welk navigatiesysteem er mee gaat (Qtek S200 met TomTom of de N82 icm Nokia maps). Ik zou het liefst de Nokia gebruiken (hoeft er geen extra apparaat mee) maar ik zit een beetje met het A-GPS en de datakosten in het buitenland. Zijn er ervaringen mee hier? Worden er eigenlijk wel daadwerkelijk gegevens gedownload als je A-GPS gebruikt? Het valt me namelijk op dat het datatellertje op het hoofdscherm bijna altijd '0 bytes' aangeeft (bij het zoeken naar sommige adressen lijkt hij wel iets te downloaden.). Iemand ervaring hiermee? Als er kosten werden gemaakt, hoeveel was dat dan ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Laatst online: 17-04 09:36
Dataverbruik in het buitenland zou ik proberen te vermijden. Op http://www.vakantiebellen.com/ kan je de kosten daarvoor bekijken. Als voorbeeldje KPN Flexibel in Frankrijk, €11,90 per Mb

De GPS van de N82 werkt toch ook wel zonder A-GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
basdv schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:01:

De GPS van de N82 werkt toch ook wel zonder A-GPS?
Zeker weten, heel goed zelfs :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:30:
[...]

Zeker weten, heel goed zelfs :*)
Misschien moet ik gewoon maar eens testen met A-GPS uitgeschakeld, ik heb daar nog wel even voor. Maar de vraag blijft: wordt er uberhaupt wel data gedownload als je A-GPS gebruikt? theoretisch wel zou je zeggen als hij positiegegevsn downloadt, maar de datateller op het beginscherm van Nokia maps begint niet te tellen zogauw hij een dataverbinding opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:18:
[...]

Misschien moet ik gewoon maar eens testen met A-GPS uitgeschakeld, ik heb daar nog wel even voor. Maar de vraag blijft: wordt er uberhaupt wel data gedownload als je A-GPS gebruikt? theoretisch wel zou je zeggen als hij positiegegevsn downloadt, maar de datateller op het beginscherm van Nokia maps begint niet te tellen zogauw hij een dataverbinding opzet.
Klopt, maar ga maar eens testen, wel buiten of dicht bij het raam,
zonder A-GPS duurt een fix wel wat langer, maar buiten gaat dit vrij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Nokia Maps 2.0 is uit de beta en te downloaden op http://www.maps.nokia.com
Espoo - Finland, Nokia today announced that its highly anticipated update for Nokia Maps has left beta stage and is now ready for consumers to download.

Downloaded over 240,000 times since announced in February, Nokia Maps 2.0 has improved its optional Car Navigation, enhanced its pedestrian navigation, added multimedia city guides, now offers satellite images, and is sporting a redesigned user interface. Nokia's mapping and navigation solutions give people navigation features, local content and world maps directly on their mobile device, in a way that only connected devices can.

A partial list of the updated features in Nokia Maps 2.0 includes:

DRIVE:
- Improved optional Car Navigation equals PND-level car navigation experience with faster routing.
- Easy-to-use, updated User Interface features including a new navigation carousel with pre-defined navigation views - i.e. navigation, arrow, bird-eye.
- Top-of-the-line navigation features: signposts, multi-stop route planner

WALK:
- Optional pedestrian navigation efficiently walks you from A to B with visual guidance. It helps you to locate yourself by giving information about the surrounding buildings, streets and parks and, if the device supports it, notifies the direction you are walking.
- Nokia Maps 2.0 includes public transportation information (station entrances) data in 17 cities with localized icons for stops.
- Advanced multi-sensor positioning using A-GPS, and pedestrian orientation using the compass feature (Nokia 6210 Navigator needed for built-in compass usage)

DISCOVER:
- Satellite images with hybrid rendering overlays for selected cities worldwide provide real aerial views on your mobile.
- Signature "one-box search" allows you to search through places, addresses, restaurants, nightlife, outdoor, accommodation.
- New premium multi-media city guides including features photos, video, audio streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Johantjuuh schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:50:

Hier het zelfde probleem . . :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schaduw schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 17:20:
Nokia Maps 2.0 is uit de beta en te downloaden op http://www.maps.nokia.com

[...]
thanks voor de notificatie, op deze update zat ik te wachten. Ben hem nu aan het installeren, daar doet hij best lang over. Nu maar hopen dat mijn 3-month trial licentie nog steeds werkt na de update.

Vandaag nog maar eens getoerd met Nokia Maps als navigatie (de oude versie dus ;) ), en ik moet zeggen dat ik er steeds meer aan wen. Ik heb het ook maar eens geprobeerd met A-GPS gedisabled, en dat gaat ook best aardig, zij het dat het krijgen van een fix een stuk langer duurt.

Als Maps 2.0 bevalt wordt dit m'n navigatie voor de vakantie :)

// Edit: geinstalleerd, en het werkt allemaal, ook de navigatie doet het nog, en mijn favorieten en geschiedenis staan er ook nog in. Ik was niet bekend met de beta, maar qua interface lijkt dit al weer een hele sprong vooruit! De menu's lijken veel handiger voor bediening in de auto. Ben benieuwd hoe deze het op de weg gaat doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Laatst online: 10-09 08:22
Ik heb ALWEER een probleem met mijn telefoon! :(

Eerder had ik al het probleem dat ik niet kon smsen, heb ik een hard reset gedaan en nu kan ik weer smsen. Mijn probleem nu is dat ik mijn gebelde en ontvangen gesprekken niet meer kan lezen, dus dat die hele lijst leeg blijft (die lijst die je krijgt als je in het standby-scherm op de groene knop drukt). Erg irritant als ik een oproep gemist heb, of als ik iemand niet kan bereiken en later nog een keer wil proberen...

Iemand enig idee wat hier voor oplossing is? Of alweer een hard reset? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
FuZZy04 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:09:
Ik heb ALWEER een probleem met mijn telefoon! :(

Eerder had ik al het probleem dat ik niet kon smsen, heb ik een hard reset gedaan en nu kan ik weer smsen. Mijn probleem nu is dat ik mijn gebelde en ontvangen gesprekken niet meer kan lezen, dus dat die hele lijst leeg blijft (die lijst die je krijgt als je in het standby-scherm op de groene knop drukt). Erg irritant als ik een oproep gemist heb, of als ik iemand niet kan bereiken en later nog een keer wil proberen...

Heb je de firmware al een keer opnieuw erop gezet? Is nog iets ingrijpender dan een hard reset...

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
FuZZy04 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:09:
[...]

Heb je niet bij "Instrumenten -> Logboek -> Opties -> Instellingen -> Duur vermelding log" perongeluk "Geen logboek" gekozen?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
F-O-C-U-Z schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:22:
[...]

Heb je de firmware al een keer opnieuw erop gezet? Is nog iets ingrijpender dan een hard reset...
Oke kan ik idd proberen. Heb 'm toen die tijd met Vista er op gezet, liep vast, miss is daar iets mis mee gegaan? En hoe doe ik dit nu opnieuw? Gewoon nog een keer er over heen draaien?
Room42 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:36:
[...]

Heb je niet bij "Instrumenten -> Logboek -> Opties -> Instellingen -> Duur vermelding log" perongeluk "Geen logboek" gekozen?
Nee, staat 30 dagen! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Worden de rest van de gegevens wel gelogd in het logboek? (dus de duur, en pakket gegevens)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Ja, het gaat echt alleen om de "Recente oproepen", erg raar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je met wifi op het internet gaat via de n82 is dan ook de streaming media zoals youtube gratis??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is echt tof !!!!

http://www.allaboutphones...50&st=0&sk=t&sd=a&start=0

tomtom werkt met de interne gps!!!!!!

goet jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 06:53:
Dit is echt tof !!!!

http://www.allaboutphones...50&st=0&sk=t&sd=a&start=0

tomtom werkt met de interne gps!!!!!!

goet jeffrey
onder welke steen heb jij gezeten? , dat was hier iig al lang en breed bekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:49

Koppensneller

winterrrrrr

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 06:40:
Als je met wifi op het internet gaat via de n82 is dan ook de streaming media zoals youtube gratis??
Natuurlijk. Zolang jij je WLAN netwerk als accesspoint kiest is alle dataverkeer gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een raar probleem
Als ik voor een smsje een contact wil selecteren staat de naam bij sommige mensen twee keer achter elkaar. bijvoorbeeld: jan jan
Als ik mijn contactpersonen bekijk geeft hij de naam wel goed weer, dus maar een keer 'jan'

Edit:
als ik de contactpersoon via pc suite bewerk en alleen de voornaam invoer geeft hij hem 2 keer weer op de n82.
Als ik via pc suite een spatie ingeef bij de achternaam word de naam wel goed weergegeven op de n82.. 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2008 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind sygic beter,tomtom zegt bij mij pas wanneer ik naar links moet als ik bijvoorbeeld echt net bij een kruispunt ben. Sygic geeft het ruim van tevoren aan. Of ben ik de enige met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:15:
Ik vind sygic beter,tomtom zegt bij mij pas wanneer ik naar links moet als ik bijvoorbeeld echt net bij een kruispunt ben. Sygic geeft het ruim van tevoren aan. Of ben ik de enige met dit probleem?
Nee, hoor, ik ben het helemaal met je eens! Sinds ik Sygic ken, interesseert TomTom me niet meer. De ontwikkelaars bij Sygic hebben duidelijk heel goed naar TomTom gekeken en de geluiden van de gebruikers heel goed in hun achterhoofd opgeslagen bij het ontwikkelen.

Over de N82 (of misschien toch Symbian in het algemeen); ik vind het jammer dat applicaties afsluiten als je op rood drukt om terug naar het standby scherm te gaan. Vooral de (gestopte) music player, filemanager en podcasting hebben er een handje van. Ik snap dat dat gedaan is om de accu te sparen, maar ik houd die applicaties liever open.
Is er een snelle manier om naar standby te gaan zonder de huidige applicatie te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik heb iets geks met mijn zwarte N82. De telefoon is op zich best snel, maar sinds kort blijft mijn galary hangen als ik op de knop naast de camera druk. Hij opend de foto gallery maar vervolgens doet hij niks meer. Ook afsluiten werkt niet. De telefoon zelf wordt ook ontzettend traag.

Ik zet de telefoon dan uit en weer aan, maar als ik dan naar de Gallery ga krijg ik het zelfde probleem. Als ik de telefoon dan een tijdje niet gebruik, en vervolgens naar de Gallery ga, doet hij het weer.

Is dit een probleem van de software of misschien van het geheugen kaartje? (ik maak gebruik van het meegeleverde geheugenkaartje [2gb]).

Ik heb firmware 20.0.062

Alvast bedant voor mogelijke tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
Room42 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:34:

Is er een snelle manier om naar standby te gaan zonder de huidige applicatie te sluiten?
2 keer snel achter elkaar op de menu knop klikken.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
Dat hoeft niet eens snel achter elkaar, want als je op de menu-knop drukt gaat ie al naar menu, en als je er dan nog eens op drukt gaat ie naar standby.

Een andere optie is trouwens de menuknop een tijdje ingedrukt houden, en daar staan al je actieve programma's, waaronder standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Driek schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:37:
[...]

2 keer snel achter elkaar op de menu knop klikken.
Dit werkt bij mij niet hoor :?
Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de Nokia N82 en bijbehorende zaken. Discussie over welk abonnement je er het beste bij kunt nemen hoort niet in dit topic.