Nokia N82 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste
Acties:
  • 224.402 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) Ik krijg komende dagen ook mijn nokia n82 van vodafone en ben daarom driftig aan het zoeken naar de goedkoopste microsd kaarten van 8gb.
de prijzen blijven zakken, nu zie ik hem hier staan voor 41.95 !!
kijk hier:
http://www.yagoda.nl/sandisk-micro-sdhc-p-2812.html
kan iemand mij vertellen of de geleverde nokia's n82 nu standaard voorzien zijn van de laatste firmware??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 17:13

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 22:58:
:) Ik krijg komende dagen ook mijn nokia n82 van vodafone en ben daarom driftig aan het zoeken naar de goedkoopste microsd kaarten van 8gb.
kijk hier:
kan iemand mij vertellen of de geleverde nokia's n82 nu standaard voorzien zijn van de laatste firmware??
Ik heb vandaag een zwarte in gebruik mogen nemen :) De firmwareversie die op deze staat, is V20.0.062

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:14

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

HellStorm666 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:04:
Ik heb de telefoon binnen:D
Kan alleen direct langs een nokia service center. heb stof onder het scherm zitten en 1 dode pixel en 1 dode sub pixel :@
verder nog even kijken hoe en wat, heb garmin aan de praat. wil alleen nokmote nog, maar dit wil nog niet lukken met dat signen
Heb er nog een paar gevonden.
totaal 3 Dode Pixels en 1 luie pixel, vooral te zien bij zwart of wit.
zijn er meer mensen met dit probleem? als je bijv de camera aan zet en dan je vinger tegen de lens zodat hij helemaal zwart wordt. dan zie je ze duidelijk.

verder wil dat signen van nokmote nogsteeds niet, alle howto's zijn al achterhaald :S

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:47
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 22:58:
kijk hier:
De zwarte hebben altijd de nieuwe firmware

Heb gisteren een witte binnen gekregen :) en deze had de oude

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 18:17
Ik heb zojuist Nav4All geinstalleerd op m'n geheugenkaart maar sindsdien herkent m'n tel. de geheugenkaart niet ofzo. Als ik hem eruit en er weer in steek, dan wordt m'n telefoon baggertraag. Als ik hem opnieuw opstart met geheugenkaart erin, dan is hij ook baggertraag + dat ik geen thema en foto's zie die op m'n geheugenkaart staan. Geheugen kapot ofzo?

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Deze maand in de Consumentengids:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3200/2473424868_009d69138d.jpg

Maar dat wisten wij natuulijk al ;)

En in deze uitzending van Kassa3 wordt de N82 winnaar op het gebied van navigatie (lopend door de stad).

[ Voor 56% gewijzigd door robertwebbe op 08-05-2008 09:26 . Reden: verkeerde link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:55
Hoe hebben ze dat getest? Welke software bijvoorbeeld. Ik kan hier op kantoor niet kijken naar dat filmpje.

EDIT: O, ik zie het al, Nokia Maps

[ Voor 15% gewijzigd door pim89 op 08-05-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:17

bonetone

2B Silver Sonic

pim89 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:15:
Ik ga straks de papieren op de post doen voor een n82 met t-mobile relax 150. Ik wil hier ook een 8GB SDHC bij kopen. De goedkoopste die ik tegenkwam was 45 euro. Weet iemand nog goedkopere?
Ik zit te kijken bij T-Mobile maar ik kan daar geen N82 vinden. Kun je die gewoon bij T-Mobile bestellen of doe je dat op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
bonetone schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:40:
[...]

Ik zit te kijken bij T-Mobile maar ik kan daar geen N82 vinden. Kun je die gewoon bij T-Mobile bestellen of doe je dat op een andere manier?
Ik heb m bij studentmobiel.nl besteld. Dan is ie ten minste ook niet branded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Laatst online: 15:14

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Is er iemand die voor mij Nokmote kan signen? mijn emei nummer is: 358082014009852
alvast heel erg bedankt

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:08

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

hoe kan ik voor mijn wlan een statisch ip en gateway instellen, dat moet toch kunnen lijkt mij, maar ik kan het niet vinden? Of heb je daar een apart programma ofzo voor nodig?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
Zo, m'n geheugenkaartje is als goed naar de klote. Heb Nav4All geinstalleerd op m'n telefoon geheugen, maar hij geeft de melding "geblokeerd GPS" en bij GPS instellingen een 1 of andere java error. Hoe krijg ik het aan de praat met de interne GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
robertwebbe schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:23:
En in deze uitzending van Kassa3 wordt de N82 winnaar op het gebied van navigatie (lopend door de stad).
De N82 wordt hier niet specifiek besproken. Het ging om Nokia Maps. Dat is niet N82 afhankelijk/specifiek (neem ik aan). Ze gebruikte wel de N82. Maarja, ik vind Kassa3 nou niet echt goede uitvoerige tests doen. Zeker ook omdat de testers zelf al aangeven vals te gaan spelen |:(

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
Inderdaad, het programma is volgens mij meer om jongeren bewust te maken van het programma kassa. Ik vind het echt een stom programma.
Het is natuurlijk wel leuk dat ze de N82 ermee goed beoordelen.

(ik dacht, ik zet m'n nieuwe bericht hier maar bij:)
Woei, m'n telefoon is verzonden

[ Voor 18% gewijzigd door pim89 op 08-05-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je gemaakte filmpjes (Nokia Multimedia Player files) om kan zetten naar DivX?
Heb DivX-converter gebruikt maar bij het slepen van het filmpje naar de converter krijg ik een foutmelding (unknown error: 5034)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:34
zijn er hier nog mensen die ergens een gratis emailadres hebben gemaakt om te kunnen signen, want m'n gmail, maar ook ons xs4all @dres pakt hij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rjvisje schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:55:
zijn er hier nog mensen die ergens een gratis emailadres hebben gemaakt om te kunnen signen, want m'n gmail, maar ook ons xs4all @dres pakt hij niet...
Kijk maar eens bij http://www.moerstaal.nl/
Verder moet je het zelf doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

Hoe kom ik achter m'n imei nummer? Als ik *#06# intype dan flitst m'n telefoon even maar zie ik nergens een nummer?

/edit: Laat maar, na een reboot werkte het wel.

[ Voor 18% gewijzigd door MAZZA op 08-05-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:04:
Weet iemand hoe je gemaakte filmpjes (Nokia Multimedia Player files) om kan zetten naar DivX?
Heb DivX-converter gebruikt maar bij het slepen van het filmpje naar de converter krijg ik een foutmelding (unknown error: 5034)...
Zoek even met google naar DivX converter... zijn echt honderden applicaties die dit kunnen.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Heb zojuist Sygic geprobeerd, maar als ik het probeer op te starten, dan krijg ik de volgende melding: KERN Exec 3. Dit is met een Nokia N82 black. Weet iemand raad? Ik zou graag Sygic willen gebruiken :)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 14:52
BvK P4 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:39:
Heb zojuist Sygic geprobeerd, maar als ik het probeer op te starten, dan krijg ik de volgende melding: KERN Exec 3. Dit is met een Nokia N82 black. Weet iemand raad? Ik zou graag Sygic willen gebruiken :)
je gebruikt een te oude map (maw niet de juiste map bij die versie sygic) of je hebt de bestanden niet goed in de root van je card gezet

[ Voor 7% gewijzigd door elpino.rv op 08-05-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Is er een mogelijkheid om het T9 woordenboek aan te passen? Ik vind het nogal irritant dat hij de handmatig ingetypte woorden als eerste toont tijdens het typen. Nu staat er dus elke keer als ik "de" typ "ff" en dat vind ik niet zo handig. Indien niet mogelijk: moet ik dan een factory reset doen om het terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
elpino.rv schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 23:02:
[...]

je gebruikt een te oude map (maw niet de juiste map bij die versie sygic) of je hebt de bestanden niet goed in de root van je card gezet
Bedoel je de kaarten? Versie is 7.52.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg sinds een week 2-3 kleine streepjes (ca. 3-4 mm lang) in het display, zijn deze streepjes weg te halen of moet ik teruggaan met de telefoon naar BC, telefoon in januari aangeschaft.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
wat een gedoe zeg dat signen, nu krijg ik van SymbianSigned de volgende melding:

Your request has failed. Reason:
-Developer Certificates will be ENABLED for users who have a Publisher ID ONLY
-ONLY if you used a Publisher ID to create a .csr file with the DevCertCreate tool will you be able to use Open Signed Offline to create a Developer Certificate.
-Developer Certificates are currently DISABLED for users without a Publisher ID. Users who DO NOT have a Publisher ID CANNOT request Developer Certificates or use Open Signed Offline.
-If you have recently obtained a Publisher ID and are unable to create a Developer Certificate using Open Signed Offline please request support through the Symbian Signed forum on the Symbian Developer Network here

snap er nu helemaal geen jota meer van... (hellup hellup hellup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
rjvisje schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 07:33:
wat een gedoe zeg dat signen, nu krijg ik van SymbianSigned de volgende melding:

Your request has failed. Reason:
-Developer Certificates will be ENABLED for users who have a Publisher ID ONLY
-ONLY if you used a Publisher ID to create a .csr file with the DevCertCreate tool will you be able to use Open Signed Offline to create a Developer Certificate.
-Developer Certificates are currently DISABLED for users without a Publisher ID. Users who DO NOT have a Publisher ID CANNOT request Developer Certificates or use Open Signed Offline.
-If you have recently obtained a Publisher ID and are unable to create a Developer Certificate using Open Signed Offline please request support through the Symbian Signed forum on the Symbian Developer Network here

snap er nu helemaal geen jota meer van... (hellup hellup hellup)
Daar loop ik nu ook tegen aan. Wat een gekloot. Maar weet iemand misschien waar ik Sygic kan aanschaffen? Las net dat iemand hem gekocht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
BvK P4 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 23:05:
[...]

Bedoel je de kaarten? Versie is 7.52.
Sygic (McGuider) v 7.52 werkt met kaart versie 7.54.

en over het SIGNEN: het offline signen kan standaard niet meer (maw certificaten aanmaken en dan alles signen op je PC). Symbiansigned heeft wel een open online sign gedeelte geopend waar je sis bestanden kunt laten signen, alleen deze accepteert alleen sis bestanden die niet 'private' zijn. (maw illegale progs zoals sygic kan je niet signen hiermee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...Daar loop ik nu ook tegen aan. Wat een gekloot. Maar weet iemand misschien waar ik Sygic kan aanschaffen? Las net dat iemand hem gekocht had...
http://www.sygic.com/download/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
Ja, en dan? Dat was natuurlijk het eerste waar ik gekeken heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

Signen doe je zo:

1. .sisx bestand naar je PC downloaded
2. IMEI nummer opschrijven
3. .sisx + IMEI uploaden/invoeren op https://www.symbiansigned...ublic/openSignedOnline.do
4. Wachten op je mailtje met conformatie dat ie wordt gesigned
5. gesignde applicatie downloaden
6. installeren met Nokia PC Sync Suite (oid).

tadaa...

Mijn Sygic hoefde ik overigens niet te signen, dat was ie al (maarja, ik had dan ook de 3-weken tester versie). Applicatie was niet slecht, maar de kaarten waren ouder dan die van Nokia Maps... dat vind ik wel een groot nadeel... (zeker bij gekochte software wil ik niet achterlopen op de realiteit).

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
RagaBash... sisx kan niet gesigned worden met opensigned. Hiervoor moet je toch echt een .sis bestand hebben. Soms helpt het op de x uit de extensie te halen.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
geouwehoer, nu vind hij m'n .sis bestand weer te groot (11 mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Echt he.. Ik druk net de muisknop in om hier te gaan typen dat m'n telefoon het nu zonder geheugenkaart al 2 dagen volhoudt zonder vast te lopen................ en inderdaad ja :/

Ik ga mijn telefoon dus maar weer dumpen bij een service punt.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Tutti-frutti schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:18:
Echt he.. Ik druk net de muisknop in om hier te gaan typen dat m'n telefoon het nu zonder geheugenkaart al 2 dagen volhoudt zonder vast te lopen................ en inderdaad ja :/

Ik ga mijn telefoon dus maar weer dumpen bij een service punt.
Het ligt dus aan tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friebo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:36
Ik heb momenteel een E65, wat ik soms wel irritant vind aan dit ding, is dat het bladeren door de menu's soms traag is. De telefoon moet soms echt 3 a 4 seconden denken voordat bijvoorbeeld het hoofdmenu geopend wordt. Hoe is dit bij de N82?

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Friebo schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:41:
Ik heb momenteel een E65, wat ik soms wel irritant vind aan dit ding, is dat het bladeren door de menu's soms traag is. De telefoon moet soms echt 3 a 4 seconden denken voordat bijvoorbeeld het hoofdmenu geopend wordt. Hoe is dit bij de N82?
Bij de N82 gaat dit super snel, en zelf met 8 GB geheugenkaart in je tel. . . >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:16
Ik ben sinds afgelopen dinsdag trotse eigenaar van een Nokia N82 Black. Ik heb echt een vraagje. Al mijn oude contacten heb ik van mijn oude simkaart geexporteerd naar de nieuwe simkaart. Echter komt dit van een Sony Ericsson af en staan alle contacten nu half in mijn nieuwe telefoon. De namen zijn veranderd en er staat overal /M achter en soms staat er een nummer voor. Mijn vraag is, is er een manier om je contacten op de PC aan te passen? Want het duurt eeuwen als ik het allemaal via de telefoon moet gaan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Friebo schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:41:
Super snel is overdreven, hij heeft wel glitches. Bijvoorbeeld bij het kantelen van het beeld, is een duidelijke vertraging te merken. Maar ik ben erg te spreken over de snelheid van de N82. Menu's openen snel, het browsen in de filemanager gaat snel, muziek browsen gaat soepel genoeg. Het opbouwen van webpagina's is nog niet optimaal (qua gebruikerservaring dan), maar wel te doen.
Albert020 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 08:39:
[...]

Bij de N82 gaat dit super snel, en zelf met 8 GB geheugenkaart in je tel. . . >:)
Ik zou niet weten waarom de grootte van je SD kaart iets met de snelheid te maken zou hebben...

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 10-05-2008 12:12 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHill
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-07 11:29
maxvdh schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:42:
Ik ben sinds afgelopen dinsdag trotse eigenaar van een Nokia N82 Black. Ik heb echt een vraagje. Al mijn oude contacten heb ik van mijn oude simkaart geexporteerd naar de nieuwe simkaart. Echter komt dit van een Sony Ericsson af en staan alle contacten nu half in mijn nieuwe telefoon. De namen zijn veranderd en er staat overal /M achter en soms staat er een nummer voor. Mijn vraag is, is er een manier om je contacten op de PC aan te passen? Want het duurt eeuwen als ik het allemaal via de telefoon moet gaan doen..
Ja, in Nokia PC Suite volgens mij...

BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Room42 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:10:
[...]

[...]

Ik zou niet weten waarom de grootte van je SD kaart iets met de snelheid te maken zou hebben...
Pfffffff wat is het warm . . !

Modbreak:Ja, und :?
Zulke opmerkingen zijn voor HK, niet hier in ieder geval.

[ Voor 46% gewijzigd door Ginz op 11-05-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Voor de mensen die het interessant vinden:

CPU N82:

32bit Texas Instruments OMAP 2420
332MHz
ARM1136
ARMv6
No information
No level 2 cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit wordt mijn eerste abonnement en ik weet echt niet waar ik het anders moet plaatsen, dus mijn excuus hiervoor.

Bij Ritel hebben ze op dit moment een N82 aanbieding. Je krijgt het toestel dan gratis in combinatie met een abonnement van 22,50 (18 euro per maand). Bij andere telecomzaken moet je echter voor hetzelfde abonnement dik 60 euro er extra bovenop betalen.

Nu is mijn vraag of er niet allemaal haken en ogen aan vast zitten en of er hier ook mensen zijn die een N82 bij Ritel hebben gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
maxvdh schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:42:
SE heeft volgens mij ook iets als een PC-Suite waarmee je kan synchroniseren met Outlook. Nokia heeft dit ook. Outlook vindt ik zelf toch wel het makkelijkste om je contacten aan te passen en een off-line backup bij te houden. Ook je agenda afspraken zijn dan te bewerken en terug te synchroniseren.
Ik weet niet of dit het makkelijkste is om uit te voeren, maar heb je het eenmaal ingesteld dan zijn er weinig redenen waarom je het nog anders zal willen.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:30:
Dit wordt mijn eerste abonnement en ik weet echt niet waar ik het anders moet plaatsen, dus mijn excuus hiervoor.

Bij Ritel hebben ze op dit moment een N82 aanbieding. Je krijgt het toestel dan gratis in combinatie met een abonnement van 22,50 (18 euro per maand). Bij andere telecomzaken moet je echter voor hetzelfde abonnement dik 60 euro er extra bovenop betalen.

Nu is mijn vraag of er niet allemaal haken en ogen aan vast zitten en of er hier ook mensen zijn die een N82 bij Ritel hebben gekocht.
Je zou de vraag bvb hier kunnen stellen: TELECOM PROVIDERS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:15:
[...]

Je zou de vraag bvb hier kunnen stellen: TELECOM PROVIDERS
Dank je wel d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Even iets leuks voor de dagelijkse beweging:

De Stappen Teller,

Hij telt elke stap die je maakt, ook de afstand die je loopt in km/h berekenkt hij
en niet onbelangrijk de verbrande calorieën, das mooi om te weten toch, zeker als je wil afvallen :9

De Stappen Teller:

Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.com/NOKIA_COM_1/Microsites/BetaLabs/applications/Nokia_Step_Counter/stepcounter.jpg

DOWNLOAD

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 12-05-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 23:24
Sinds enkele dagen ook de blije bezitter van een N82 in het zwart.

Hiervoor een E-ten X500 gehad, en dan is deze Nokia opeens een verademing. Geen moeilijke menustructuren, lekker snel reageren op je commando's... top!

Alleen 1 ding: Als ik in m'n fotogallerij kijk, staan alle foto's dubbel. Iemand een idee hoe dit komt?
Ook kan ik m'n geinstalleerde Java games niet meer terugvinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Vimana op 12-05-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:38:

De Stappen Teller,

Hij telt elke stap die je maakt, ook de afstand die je loopt in km/h berekenkt hij
en niet onbelangrijk de verbrande calorieën, das mooi om te weten toch, zeker als je wil afvallen :9

De Stappen Teller:

[afbeelding]

DOWNLOAD
Handige app! Heb 'm geinstalleerd, ben benieuwd in hoeverre deze app de batterijduur beinvloedt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net via eBay een volledig zwarte cover besteld + keypad, ik wil weten hoe de kwaliteit is. Als het van goede kwaliteit is, is het mooi meegenomen. En anders even wachten op de originele cover..

Ik laat het jullie nog weten dus, volledig met foto's en al!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Laatst online: 12-09 20:54
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:24:
[...]

Handige app! Heb 'm geinstalleerd, ben benieuwd in hoeverre deze app de batterijduur beinvloedt..
Ik heb deze stappenteller getest en het is echt wonderbaarlijk hoe precies hij telt. Snap er niks van maar werkt perfect als hij gewoon in je zak zit!

Roost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Albert020 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:38:

De Stappen Teller,

De Stappen Teller:

[afbeelding]

DOWNLOAD
ik heb deze niet getest, maar sports tracker van Nokia lijkt me toch leuker en veeeel uitgebreider! Groot verschil is wel dat de stappen teller op de accelerometer werkt (dus is nauwkeurig m.b.t. de stappen) en sport tracker werkt met de GPS, dus ik nauwkeuriger in de kilometers. Maar sport tracker kan ook de afgelegde route opslaan (incl. exporteren naar google earth), km/h beter weergeven en bijvoorbeeld lap times bijhouden.

Ligt er dus een beetje aan wat je wil doen, echt stappentellen of meer een training volgen.

[ Voor 4% gewijzigd door elpino.rv op 12-05-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
Ik heb nu ook een week de N82, maar vind de batterij duur ontzettend tegen vallen ...
Is dat bij jullie ook zo of heb ik een "kapotte" batterij ;(

Ik moet `m minimaal 1 keer per dag opladen, gebruik zo af en toe wifi voor het checken van mijn email en wat te internetten, gps gebruik ik af en toe tijdens fietsen (dan staat ie soms een 1,5 uur aan)

En zo af en toe zit ik radio te luisteren via wifi, maar dan is ie helemaal zo leeg, zeg binnen 2 uur !!

Nogmaals vind dit behoorlijk tegen vallen en ben beniuewd hoe dat bij jullie is, anders ga ik morgen even terug naar primafoon !

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
elpino.rv schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:57:
[...]

ik heb deze niet getest, maar sports tracker van Nokia lijkt me toch leuker en veeeel uitgebreider! Groot verschil is wel dat de stappen teller op de accelerometer werkt (dus is nauwkeurig m.b.t. de stappen) en sport tracker werkt met de GPS, dus ik nauwkeuriger in de kilometers. Maar sport tracker kan ook de afgelegde route opslaan (incl. exporteren naar google earth), km/h beter weergeven en bijvoorbeeld lap times bijhouden.

Ligt er dus een beetje aan wat je wil doen, echt stappentellen of meer een training volgen.
De stappenteller in Nokia Sports Tracker werkt hetzelfde. De stappenteller is dus eigenlijk een onderdeel van de Nokia Sports Tracker. Een heel groot verschil is dat de Sports Tracker de GPS aanspreekt en batterijen begint te slurpen dit zal minder snel gaan aan bij de Stappen Teller. Daarnaast heeft zoals Albert al zegt de Sports Tracker veel meer functionaliteit en is het niet alleen maar bedoelt om te lopen maar ook om te fietsen, varen en weet ik veel wat...

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
Ik heb mijn N82 nu zo'n 2 weken, en hij bevalt top. Altijd Sony Ericsson (veel modellen) gehad, en een Nokia 6230 en Nokia N73. Altijd is Sony Ericsson veel beter bevallen, totdat de N82 kwam. Vooral omdat dit toestel GPS EN WiFi EN 5MP heeft. Maar hij werkt ook heel lekker, wat ik anders miste bij Nokia toestellen.

Klein vraagje heb ik nog wel, ik heb nu Assisted GPS aanstaan. Wordt daarmee GPRS gebruikt? Debitel loopt een kleine 2 weken achter waardoor ik niet kan controleren of data gebruik of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:16
F-O-C-U-Z schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:03:
[...]

SE heeft volgens mij ook iets als een PC-Suite waarmee je kan synchroniseren met Outlook. Nokia heeft dit ook. Outlook vindt ik zelf toch wel het makkelijkste om je contacten aan te passen en een off-line backup bij te houden. Ook je agenda afspraken zijn dan te bewerken en terug te synchroniseren.
Ik weet niet of dit het makkelijkste is om uit te voeren, maar heb je het eenmaal ingesteld dan zijn er weinig redenen waarom je het nog anders zal willen.
Zo heb ik het gedaan! Werkt erg gemakkelijk en het bewerken van contacten is ook goed te doen. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
BvK P4 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 23:51:
..
Klein vraagje heb ik nog wel, ik heb nu Assisted GPS aanstaan. Wordt daarmee GPRS gebruikt? Debitel loopt een kleine 2 weken achter waardoor ik niet kan controleren of data gebruik of niet.
ja, je verbruikt dan data verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier meer mensen die Mail For Exchange gebruiken op hun N82? Op zich werkt dit programma prima, maar ik loop tegen een paar kleine dingetjes aan:

- Als je een afspraak invoert op je N82 en deze synchroniseert naar je Exchange Server verschijnt deze in Outlook met 'vergadering met genodigden' icoontje, terwijl er helemaal geen genodigden zijn. Geen ramp, maar soms wel verwarrend.
- Ik heb mijn N82 ingesteld op elk uur automatisch syncen (push e-mail hoeft niet zo nodig van mij). Het valt mij op dat de melding 'nieuwe e-mail' (het @ icoontje rechtsbovenin) altijd verschijnt als hij nieuwe e-mailberichten downloadt, ook als deze al zijn gelezen op je PC. Ik zou liever hebben dat hij deze melding pas geeft als er nog ongeopende items zijn (eigenlijk net als bij Windows Mobile).
- Ik heb bij een aantal contactpersonen in Exchange ook een pasfoto staan, maar deze worden niet meegesynchroniseerd?

Met Google kon ik er weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een toevallige ontdekking gedaan gisteren.

Zoals wel meer mensen was opgevallen is het scherm van de n82 niet super fel. Echter als je het programma sygic opstart is het scherm wel fel. Alleen zodra je op akkoord drukt in het programma valt het scherm weer terug in de oude brightness. Gevolg, met een beetje zon is je schermpje soms wat moeilijk af te lezen.

Nu start ik gisteren sygic op, druk op akkoord en direkt daarna de knop waarmee je een overzicht krijgt van alle programma's die draaien.(De knop boven de 1).

Vervolgens ging ik weer terug naar mijn Sygic applicatie en tot mijn verbazing bleef het ligt nu permanent fel! Veel makkelijker om af te lezen tijdens het rijden!

Let op, het lukt ook mij niet altijd in 1x, moet het soms een keer of 5 proberen voordat het lukt, maar het lukt mij keer op keer weer.

Nb. Als het mij is gelukt en ik minimalizeer sygic om iets anders te doen, dimt het licht direct weer. Maar als ik sygic weer maximalizeer is het gewoon weer lekker fel. Het blijft werken zolang je sygic maar niet echt afsluit. Mocht je dit wel doen, dan bovenstaande procedure weer herhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elpino.rv schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 08:47:
[...]
ja, je verbruikt dan data verkeer.
Ik dacht dat A-GPS gratis was. Kan je de N82 ook op normaal GPS zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:07:
[...]

Ik dacht dat A-GPS gratis was. Kan je de N82 ook op normaal GPS zetten?
A-GPS uitzetten ;). A-GPS is trouwens wel een gratis service, maar je maakt een korte data verbinding die geld kost als je geen internet abo hebt.
GPS is gewoon gratis, en A-GPS zorgt er enkel voor dat je GPS sneller de satellieten gevonden heeft (snellere fix dus). Als je dit uitzet (instrumenten -> instellingen -> algemeen -> positiebepaling) zal het gewoon iets langer duren voordat je een fix hebt, maar dan is het 100% gratis.

[ Voor 11% gewijzigd door elpino.rv op 13-05-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
We hebben het hier, zelfs op deze pagina al, eens gehad over de helderheid van het scherm. En wat mij is opgevallen dat mijn zilveren N82 een veel helderder scherm heeft dan mijn zwarte N82. Dit terwijl beide toestellen dezelfde instellingen aanhouden... vooral bij het opstarten met het witte scherm is het duidelijk. Zal dan toch iets moeten zijn wat voor de nieuwe toestellen anders is dan voor de "net niet nieuwe" toestellen.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:30:
Zijn er hier meer mensen die Mail For Exchange gebruiken op hun N82? Op zich werkt dit programma prima, maar ik loop tegen een paar kleine dingetjes aan:

- Als je een afspraak invoert op je N82 en deze synchroniseert naar je Exchange Server verschijnt deze in Outlook met 'vergadering met genodigden' icoontje, terwijl er helemaal geen genodigden zijn. Geen ramp, maar soms wel verwarrend.
- Ik heb mijn N82 ingesteld op elk uur automatisch syncen (push e-mail hoeft niet zo nodig van mij). Het valt mij op dat de melding 'nieuwe e-mail' (het @ icoontje rechtsbovenin) altijd verschijnt als hij nieuwe e-mailberichten downloadt, ook als deze al zijn gelezen op je PC. Ik zou liever hebben dat hij deze melding pas geeft als er nog ongeopende items zijn (eigenlijk net als bij Windows Mobile).
- Ik heb bij een aantal contactpersonen in Exchange ook een pasfoto staan, maar deze worden niet meegesynchroniseerd?

Met Google kon ik er weinig over vinden.
Klopt, klopt en klopt. Het is een handige tool MfE, maar het kan zich niet meten aan de WM variant. Ik hoop dat ze het nog wel doorontwikkelen, de vorige versie was dramatisch slecht dus er is al wel een stap gemaakt. Het zal echter altijd achterblijven bij z'n grote broer, da's een licentie kwestie.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
elpino.rv schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 15:33:
[...]

A-GPS uitzetten ;). A-GPS is trouwens wel een gratis service, maar je maakt een korte data verbinding die geld kost als je geen internet abo hebt.
GPS is gewoon gratis, en A-GPS zorgt er enkel voor dat je GPS sneller de satellieten gevonden heeft (snellere fix dus). Als je dit uitzet (instrumenten -> instellingen -> algemeen -> positiebepaling) zal het gewoon iets langer duren voordat je een fix hebt, maar dan is het 100% gratis.
Bedankt voor de info! Heb het uit gezet..een fix duurt nu langer, maar ik heb geen data abo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elpino.rv schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 15:33:
[...]

is het dan nog wel mogelijk gps te gebruiken in de auto bijvoorbeeld omdat de fix langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 06:51:
[...]

is het dan nog wel mogelijk gps te gebruiken in de auto bijvoorbeeld omdat de fix langer duurt.
met A-GPS is een fix echt retesnel, echt binnen een paar seconden. Zonder dit is het een beetje afhankelijk van hoe lang je hem ervoor hebt gebruikt, het 'zicht' naar de ruimte toe, sta je stil of rij je al etc. Probeer het zou ik zeggen, maar ik gok dat het dan tussen de 15 sec a 1 min zit.
Het beste is wel om stil te blijven staan met de auto, anders krijgt hij het moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09-2022
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:04:
Ik gebruik hier altijd PocketDivxEncoder voor. Het is gratis en werkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:20
Iemand een idee hoe het geluid bij de navigatie in Nokia Maps uit te zetten? Ik heb nu het volume op minimaal, maar hij onderbreekt (via de Bluetooth car kit) nog steeds mijn muziek/radio bij elke plek waar ik (nu onhoorbare) instructies krijg.

Was zo'n handige optie in TomTom op mijn N73: 'Sound Off'. En de Tomtom met N73 gaf ook iets meer licht, in de zon in de N82 nauwelijks zichtbaar. En ik wil geen geluid ...

Na tijdje ontwennen van TomTom is Nokia Maps in mijn ogen een prima applicatie. Naastde gratis licentie voor de Benelux maar 4 euro voor een weekje navigeren in Zuid-Italië met de laatste kaarten! En een prima fix in de auto, zelfs zonder A-GPS en niet als lichtbak onder de voorruit.

[ Voor 6% gewijzigd door emmerx op 14-05-2008 12:18 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roma0803 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 20:50:
[...]

Klopt, klopt en klopt. Het is een handige tool MfE, maar het kan zich niet meten aan de WM variant. Ik hoop dat ze het nog wel doorontwikkelen, de vorige versie was dramatisch slecht dus er is al wel een stap gemaakt. Het zal echter altijd achterblijven bij z'n grote broer, da's een licentie kwestie.
Ok, thanks voor je reactie. Heb je toevallig ook ervaring met Roadsync van Dataviz? Lees daar op internet wisselende ervaringen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emmerx schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:17:
Iemand een idee hoe het geluid bij de navigatie in Nokia Maps uit te zetten? Ik heb nu het volume op minimaal, maar hij onderbreekt (via de Bluetooth car kit) nog steeds mijn muziek/radio bij elke plek waar ik (nu onhoorbare) instructies krijg.

Was zo'n handige optie in TomTom op mijn N73: 'Sound Off'. En de Tomtom met N73 gaf ook iets meer licht, in de zon in de N82 nauwelijks zichtbaar. En ik wil geen geluid ...

Na tijdje ontwennen van TomTom is Nokia Maps in mijn ogen een prima applicatie. Naastde gratis licentie voor de Benelux maar 4 euro voor een weekje navigeren in Zuid-Italië met de laatste kaarten! En een prima fix in de auto, zelfs zonder A-GPS en niet als lichtbak onder de voorruit.
Ok, je hebt dus ervaring met het navigeren met je N82 in het buitenland? Ik twijfel namelijk nog of ik de N82 als navigatie ga gebruiken of toch maar m'n oude S200 icm TomTom meeneem op vakantie.
- Ik wil namelijk geen A-GPS gebruiken, aangezien datakosten in het buitenland erg hoog zijn. Maar volgens jou werkt de GPS zonder A-GPS dus ook best goed? Hoe snel had je over het algemeen steeds een fix?
- Het valt mij op dat als ik een adres zoek in Nokia Maps, hij ook contact met met een server (dat zie ik omdat het icoontje '3G' dan tijdelijk verandert in '3,5G'; ik heb KPN Hi). Hoe gaat het zoeken naar adressen zonder dataverbinding?
- Hoe up-to-date waren de kaarten voor zuid-Italie naar jouw mening? Hoe weet je trouwens uberhaupt of je de meeste actuele kaarten geladen hebt? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgu schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:05:
[...]

Ik gebruik hier altijd PocketDivxEncoder voor. Het is gratis en werkt goed :)
Ziet er goed uit... Moet ik nog ergens op letten bij output options?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:20
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:42:
[...]
Ok, je hebt dus ervaring met het navigeren met je N82 in het buitenland? Ik twijfel namelijk nog of ik de N82 als navigatie ga gebruiken of toch maar m'n oude S200 icm TomTom meeneem op vakantie.
- Ik wil namelijk geen A-GPS gebruiken, aangezien datakosten in het buitenland erg hoog zijn. Maar volgens jou werkt de GPS zonder A-GPS dus ook best goed? Hoe snel had je over het algemeen steeds een fix?
Duurde nooit langer dan 20 seconden, al zette ik Maps wel al aan als ik naar de auto liep en dus open zicht naar de lucht heb.
Rare was wel dat het met de appl 'GPS data' vaak veel langer duurde om een fix te krijgen, maar als ik Maps startte dan ging/gaat het heel snel.
- Het valt mij op dat als ik een adres zoek in Nokia Maps, hij ook contact met met een server (dat zie ik omdat het icoontje '3G' dan tijdelijk verandert in '3,5G'; ik heb KPN Hi). Hoe gaat het zoeken naar adressen zonder dataverbinding?
Ik heb mijn telefoon op GSM only staan ivm batterijverbruik. Wel via Nokia Maps Loader alle recente kaarten in NL al op mijn SD kaartje gezet.
- Hoe up-to-date waren de kaarten voor zuid-Italie naar jouw mening? Hoe weet je trouwens uberhaupt of je de meeste actuele kaarten geladen hebt? :S
Ik heb alle data in \cities verwijderd en daarna alle geselecteerde kaarten (heel Europa) opnieuw geïnstalleerd. Lijkt me de laatst beschikbare versie.
Maar 1 keer gehad dat de weg niet werd gevonden, en die weg was een week geleden geopend ...

Iemand nog een oplossing of een idee voor het geluid?

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:35:
[...]

Ok, thanks voor je reactie. Heb je toevallig ook ervaring met Roadsync van Dataviz? Lees daar op internet wisselende ervaringen over.
Ja, maar ik weet de details niet meer. Ik heb 'm er vlot afgegooid, althans geprobeerd. Ca. een maand geleden geïnstalleerd maar allerlei kleine issues traden op en na verloop van tijd was de irritatie zo groot dat ik 'm de-installeerde. Dat ging dus niet goed. De Exchange mail account bleef in mijn lijst staan en tot overmaat van ramp kon ik 'm niet openen waardoor de nieuwe mail icoon ook niet wegging. Ik was er klaar mee. Uiteindelijk zelfs een hard reset. Daarnaast kost ie nog geld ook. Mijn ervaring ermee was dus niet best.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister mijn n82 binnen gekregen.
Als ik via mijn WLAN internet en dan de browser afsluit krijg ik de helft van de tijd de melding systeemfout. Als ik via eindeloos online op internet ga en de browser afsluit heb ik dit probleem niet.
Ik heb de laatste firmware erop staan en getest met en zonder geheugenkaart.

Hebben jullie dit al vaker gehad? Waar zou het aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een programma is waarmee je op de N82 GPS-routes kunt weergeven? Ik wil dus zelf bestanden (.gpx, .gdb) op mn telefoon zetten en die vervolgens bekijken op een kaart. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 08:34:
Ik heb gister mijn n82 binnen gekregen.
Als ik via mijn WLAN internet en dan de browser afsluit krijg ik de helft van de tijd de melding systeemfout. Als ik via eindeloos online op internet ga en de browser afsluit heb ik dit probleem niet.
Ik heb de laatste firmware erop staan en getest met en zonder geheugenkaart.

Hebben jullie dit al vaker gehad? Waar zou het aan kunnen liggen?
Hmm, nog nooit gezien. En ik zit eigenlijk alleen maar op internet via verschillende wlan netwerken (allemaal met WPA key). Welke methode gebruik je om verbinding te maken met wlan ? "Zoeken naar wlan" of gebruik je easy wlan ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik ga overmorgen mijn nokia n82 BLACK ontvangen.

Ik bel gewoon prepaid, dus heeft iemand tips voor de instelling(en)?

Zodat ik niet ineens geen BTG meer heb, IVM dat hij zomaar internet verbinding heeft gemaakt (3G, HSDPA) Of een korte verbinding via A-gps.

Verder hebben we hier thuis wel een draadloos netwerk. Dus mensen met tips? :D

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:17
Ik heb een thema gedownload en geïnstalleerd. Nu wil ik deze weer verwijderen, via toepassingen toep. beheer opties en verwijderen. Maar als ik dan op bevestigen klik gaat hij tot de helft en dan zegt hij kan het item niet verwijderen. Hoe kan ik deze toch weg krijgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:47
Johantjuuh schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:27:
Ik ga overmorgen mijn nokia n82 BLACK ontvangen.

Ik bel gewoon prepaid, dus heeft iemand tips voor de instelling(en)?

Zodat ik niet ineens geen BTG meer heb, IVM dat hij zomaar internet verbinding heeft gemaakt (3G, HSDPA) Of een korte verbinding via A-gps.

Verder hebben we hier thuis wel een draadloos netwerk. Dus mensen met tips? :D
alle gprs verbindingen verwijderen, zonder inloggegevens kan hij ook niet online gaan

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
ErikE12 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:58:
Ik heb een thema gedownload en geïnstalleerd. Nu wil ik deze weer verwijderen, via toepassingen toep. beheer opties en verwijderen. Maar als ik dan op bevestigen klik gaat hij tot de helft en dan zegt hij kan het item niet verwijderen. Hoe kan ik deze toch weg krijgen???
Heb je het thema nog ingesteld staan? Kies even een standaard thema.
Heb je al een herstart gedaan alvorens de deinstallatie te doen?

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Ik krijg zaterdag mijn n82 binnen. Heb al veel verhalen hie gelezen over de 2GB kaart. Dus ga ik ook maar meteen een sandisk 8GB (SDHC) bestellen.

Maar hoe zit dat met de data wat op de 2GB staat? Moet ik alles kopieren, en overzetten op de nieuwe? Of staat er niet veel belangrijks op?

Ik wil trouwens ook andere GPS software. Zal zelf te denken aan sygic. Tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ErikA12

Wil je thema's verwijderen en je ziet ze niet meer bij toepassings beheer staan, volg dan deze stappen.

1. Connect your device to your PC in ‘Mass storage’ mode - or insert your Mini/micro SD card into a card reader and connect it to your PC.

2. Once your PC recognizes your card a new drive will appear under ‘My Computer’. Open it, and browse to \private\10207114\import.

3. Browse through each of the folders in this directory to find the theme you would like to remove. The MBM, MIF, and SKN files in each folder should each be named after the theme - so if you want to remove a theme called “MyTheme”, look for “MyTheme.mbm” etc

Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/3651/5ru6rf7.png

*Note that you may see some MBM/MIF/SKN files named simply “themepackage.mbm” etc. In this case, simply open the SKN file in Notepad and you will see the actual theme name in the first few lines of text. Here is an example:

Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/3384/6eb8os9.png

In the example you can see that the actual name of the theme is N80 Simplified v2 (created by teddymustupo).

4. Once you’ve found the folder containing the theme files you’d like to remove, simply delete the contents of the folder (don’t delete the folder itself).

Now put your card back in your phone you’ll notice that the theme is no longer listed under themes and you’ve freed up some space on your memory card.

Note that in newer devices, theme folders/files are located in two different directories: [!:\private\10207114\import] and [!:\resource\skins] - delete the like-named folders from each directory to remove themes.

@Johantjuuh

Heb zelf ff de mapjes vd 2gb kaart overgezet op de 8gb (voor de zekerheid).
Ik ben zeer tevreden over Sygic en Navigon Mobile Navigator.
-Sygic is een nieuwkomer en kan alleen maar beter worden. Soms sneller en precieser (route) dan mijn TT Go 730.
-Met Navigon kun je niet naadloos navigeren. Wel een stukje over de grens (Duitsland en Noord Frankrijk als je de Benelux Map hebt).
-Garmin is grafisch wat minder maar zekers een goede optie.
-R66 vind ik persoonlijk 1 vd mindere nav software ivm de bovenste software.
-Nokia Maps zit er wel eens vaak naast als je bv op een parallelweg rijd.

Anders googel eens op meer en uitgebreide ervaringen vd verschillende Navigatie applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Johantjuuh schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:30:
Ik krijg zaterdag mijn n82 binnen.
Ja, dat schreef je, ja. Spannend.
Heb al veel verhalen hie gelezen over de 2GB kaart. Dus ga ik ook maar meteen een sandisk 8GB (SDHC) bestellen.

Maar hoe zit dat met de data wat op de 2GB staat? Moet ik alles kopieren, en overzetten op de nieuwe? Of staat er niet veel belangrijks op?
Ja, je kunt alles overzetten en dan later de zaken verwijderen die je niet gebruikt. De 2GB zou ik dan volledig in tact in de kast leggen als backup. Heb ik niet gedaan, dus ik kan nooit meer terug naar hoe ik hem van Nokia gekregen heb.
Ik wil trouwens ook andere GPS software. Zal zelf te denken aan sygic. Tips? :)
Oh C'mon! Lees ff lekker het topic door, wil je!? En anders kun je hier terecht: Accessoires en GPS-Navigatie. (Maar als je aan Sygic kunt komen, zou ik die zeker eens proberen.)

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 15-05-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
F-O-C-U-Z schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:29:
[...]

Heb je het thema nog ingesteld staan? Kies even een standaard thema.
Heb je al een herstart gedaan alvorens de deinstallatie te doen?
Ja heb ik allemaal al gedaan!!

Ga vanmiddag proberen wat een paar posts terug is gezegd.

Toch bedankt

p.s weet iemand een leuke site met gratis thema's( die je ook makkelijk kunt verwijderen)??

Heb ik gelijk nog een vraag:

Als ik via mijn draadloze verbinding thuis naar kpn mobile ( staat als je op werledbolletje klikt er standaard in, alle andere uit de lijst pakt hij wel) wil gaan krijg ik de melding : geen reactie van gateway. Ga ik naar een andere site via dezelfde verbinding is er niks aan de hand. iemand enig idee??

[ Voor 37% gewijzigd door ErikE12 op 16-05-2008 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
Zoals je kan zien als je die bookmark selecteert, geeft 'ie als adres "mobileportal/". Hier kan je eigen draadloze internet niets mee omdat dit geen normale URL is.

Ik kan er trouwens ook niet op als ik op KPN Internet ga. Ik vraag me dan ook af waarom deze bookmark erin staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:10:
[...]

Hmm, nog nooit gezien. En ik zit eigenlijk alleen maar op internet via verschillende wlan netwerken (allemaal met WPA key). Welke methode gebruik je om verbinding te maken met wlan ? "Zoeken naar wlan" of gebruik je easy wlan ?
Heb toegangspunt gedefinieerd, via WEP key. Ik krijg de melding als ik m'n browser afsluit na het internetten via WLAN. Heb dit al via meerdere WLAN-nen geprobeerd.
Had hiervoor een N80 en had dezelfde instellingen voor het toegangspunt en daarmee geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:50
Iemand ervaring met een goede screenprotector voor de N82 ?
zoals die van Brando op screenprotector.nl of hun huismerk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een issue met m'n N82..

Ik heb zelf de telfort data-abbo gegevens d'r in gezet, omdat m'n IMEI op de telfort site niet herkend wordt. Geen probleem, UMTS/HSDPA werkt als een tierelier. Maar... Ik kan geen MMS'en versturen/ontvangen!

Ik krijg dan de melding "geen geldig toegangspunt gedefinieërd". Als ik dan naar toegangspunten ga, staat daar gewoon m'n data-verbinding genaamd "internet". Voor browsen & alle andere online diensten werkt dit als een charm, alleen niet voor MMS! (krijg ook geen dialoog waarin gevraagd wordt welke verbinding ik wil gebruiken)

Tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
pim89 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:05:
Zoals je kan zien als je die bookmark selecteert, geeft 'ie als adres "mobileportal/". Hier kan je eigen draadloze internet niets mee omdat dit geen normale URL is.

Ik kan er trouwens ook niet op als ik op KPN Internet ga. Ik vraag me dan ook af waarom deze bookmark erin staat.
Ik kon er altijd wel op, als ik een anderverbindingspunt kies bv, kpn internet dan doet hij het wel bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:42:
Ik heb een issue met m'n N82..

Ik heb zelf de telfort data-abbo gegevens d'r in gezet, omdat m'n IMEI op de telfort site niet herkend wordt. Geen probleem, UMTS/HSDPA werkt als een tierelier. Maar... Ik kan geen MMS'en versturen/ontvangen!

Ik krijg dan de melding "geen geldig toegangspunt gedefinieërd". Als ik dan naar toegangspunten ga, staat daar gewoon m'n data-verbinding genaamd "internet". Voor browsen & alle andere online diensten werkt dit als een charm, alleen niet voor MMS! (krijg ook geen dialoog waarin gevraagd wordt welke verbinding ik wil gebruiken)

Tips??
Probeer anders eens via bel.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me op dat veel vragen opnieuw gesteld worden. Ik volg het n82 forum sinds de eerste post. Lees het eerst door voordat je vragen gaat stellen, dan blijft dit topic schoon en krijg je niet steeds dezelfde discussies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feit:
-Niet iedereen leest 40 bladzijden achter elkaar door.
-Sommige topics/hoofdstukken zijn al lang zat.
-Niet iedereen weet hoe de zoekfunctie werkt.
-Hoe vaak word er al niet dezelfde antwoord gegeven: gebruik zoekfunctie en lees topic door. Als je niet wilt helpen op de vraag reageer dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basix schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:33:
Iemand ervaring met een goede screenprotector voor de N82 ?
zoals die van Brando op screenprotector.nl of hun huismerk ?
Heb deze zelf ook en is een toppert. Zelfs een kleine inkeping voor het geluid bovenin en valt mooi over de lens heen. Een aanrader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
elpino.rv schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:59:
[...]

Sygic (McGuider) v 7.52 werkt met kaart versie 7.54.
Ik heb nu Sygic 7.52 met kaart versie 7.54, maar nog steeds krijg ik dezelfde melding. De maps heb ik verwijderd, daarna heb ik die van 7.54 erin gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er een simlock opzit zit er meestal ook software op van de provider. Als er dan een FW update voor het toestel uitkomt is het meestal alleen voor de org Nokia toestellen. De providers komen zelf meestal vrij laat of helemaal niet met een FW update. De firmware kun je evt. makkelijk veranderen in de org Nokia FW als je een beetje "technisch" bent. Koop zelf bijna altijd een orginele simlock vrij toestel met de org Nokia firmware. Geen gedoe met productcode's veranderen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzy_abc
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-11-2021
bazzy_abc schreef op woensdag 30 april 2008 @ 00:52:
Beste Tweakers,

Sinds kort heb ik een probleem met mijn n82 (black). Ik heb mijn toestel nu een paar dagen en heb wat applicaties geinstalleerd: Energy Profiler, JoikuSpot, Messenger, Upcode, NiceAlarm, Y-Alarms, Y-Tasks, Palringo (werkt slecht), mScorecard. Ik heb ook wat themes gedownload maar die heb ik er weer af gegooid (van Hotdog ofso... af te raden) en nu krijg ik elke keer als ik een nieuw .sis bestand probeer te openen de melding: Bestand beschadigd! .. en dan kan ik niet door. Ik kan dus geen nieuwe apps installeren...

En verder (ik denk niet dat het er toe doet) heb ik mijn geheugenkaartje (nokia 2GB) ook nog in FAT32 geformatteerd en getracht een back-up te maken met windows, maar ik was zo stom deze op het kaartje zelf te zetten.. dus hij was foutgelopen (kaartje vol). Dit deed ik omdat de PC Suite back-upper aangaf dat niet alle bestanden geback-upped konden worden. Maar ik geloof niet dat het hierdoor komt dat ik geen .sis bestanden meer kan openen.

alle hulp/ ervaringen zijn welkom! :/
Ik heb het ook na een hard-/factoryreset nog eens geprobeerd en met andere geheugenkaart/zonder geheugen, maar ik krijg nog steeds de melding "bestand beschadigd" nadat het gedownload is (ook nadat het gesigned is). Ik kan er niks over vinden, en ik kan nu dus mooi geen nieuwe progjes of applicaties installeren. :(

iemand een id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vogelaarke135 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:43:
Hallo allemaal,

Ik ben van plan de N82 black te kopen. Het liefst met een Hi student of Vodafone abbo. Nu is het zo dat via de Hi site zelf de N82 het goedkoopst is (50 euro bijbetalen met een Hi 25 abbo (=20 euro p/m)). Alleen het probleem is dan dat de N82 simlock zou krijgen. Is het dan zo dat normale firmware upgrades niet mogelijk zijn door die simlock? Dit zou namelijk niet echt handig zijn...
Alvast bedankt.
Weet je zeker dat hij een simlock heeft? Ik heb twee maanden geleden mijn N82 ook via Hi.nl besteld en die was gewoon simlockvrij en unbranded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, thx! Kostte wel 0,90 maar het lijkt te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
heb mn N82 ontvangen! Super mooi ding jongens!

Aantal vraagjes:
Vandaag komt als het goed is ook mijn nieuwe (8GB) geheugenkaart. Wat moet ik met alle gegevens wie nu op de geheugenkaart staan doen? Kan ik gewoon m'n LEGE nieuwe 8GB erin doen, en verder gaan? Of moet ik er nog bepaalde mappen opzetten.

En staan er nog belangrijke dingen op het 2GB kaartje? (als je hem dus nieuw koopt!).

En nog iets: Ik wil bij m'n radio, automatisch naar zenders laten zoeken + naam enz.
Kan dit ook? Is dat misschien dat visual radio (wat ik niet snap)?
Als ik dat aanklik, wilt hij een ID hebben, en gaat hij verbinden met vodafone. kan dit trouwens ook niet gewoon via WIFI dan? Want heb hier een draadloos netwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
Wisten jullie al dat TomTom met de interne GPS muis kan communiceren van de N82. Ik mag hier geen links plaatsen dus ik ga er niets meer over vertellen ;)

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Zijn er mensen die "ervaring" hebben in hun N82?

Ik heb hem vandaag mogen ontvangen, maar heb een hoop vragen.

Voeg me even toe op msn; of mail me eventjes:
*knip* Communicatie verloopt via het forum

[ Voor 16% gewijzigd door pven op 17-05-2008 16:17 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de Nokia N82 en bijbehorende zaken. Discussie over welk abonnement je er het beste bij kunt nemen hoort niet in dit topic.