Nokia N82 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste
Acties:
  • 224.403 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:14:
Over de helderheid. wanneer ik sygic opstart wordt het scherm veel lichter, wanneer ik dit navigatieprogramma afsluit is het scherm de 1e seconde nog steeds helder, waarna het scherm automatisch dimt.. het zou moeten kunnen dus. Ook trouwens wanneer ik de n82 uit en weer aan zet is het 1e scherm (wit scherm) veer lichter dan normaal...
Eigenaardig is dat hetzelfde gebeurt met een ander navigatieprogramma: Amaze

Hopelijk komt er binnenkort een nieuwe firmware of software tool uit waarmee je dit kunt regelen.

Heeft iemand overigens Amaze al geprobeerd? Dit is zoals Nav4All een gratis navigatieprogramma. Volgens hun website verbruikt een routeberekening in de stad 10-20 KB.
Je kunt hier ook maps mee downloaden maar dan stijgt het verbruik enorm.

Ik ben er over aan het denken om de N82 als navigatie gps te gebruiken maar ben nog aan het twijfelen tussen de verschillende mogelijkheden. Route66 lijkt me het beste maar dat is behoorlijk duur. Het programma kost bijna evenveel als een 'echte' gps. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Heb zojuist ook de zwarte besteld via hi (erg goede aanbieding!!) i.c.m. 1 jarig abbo kan niet wachten tot ik hem heb maar heeft deze net zoals mijn n80 een blauw lampje dat knippert als het scherm in stand-by gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 12:55
Ik zou er nog op terugkomen zodra ik mijn nieuwe Peugeot 207 zou krijgen.

Nou afg zaterdag kon ik mijn Peugeot 207 afhalen :9~ Af fabriek zit er een ingebouwde Bluetooth Carkit (Parrot).

Ik probeerde eerst al mijn contacten te selecteren en dan te versturen als visitekaart naar mijn 207. Dit ging helaas niet. Ik kreeg steeds de melding "mislukt".

Toen ff rond gekeken op internet en daar las ik dat Symbian gsm van Nokia een speciaal programma nodig hebben. Namelijk deze: http://europe.nokia.com/A4143881

Eenmaal die geinstalleerd ging het perfect! Al mijn contacten zijn nu opgeslagen in mijn 207. Me n82 wordt automatische gekoppeld zodra ik mijn auto instap en contact maakt. Ik zie al mijn contacten op alfabetische volgende voornaam + achternaam + gsmnummer. Ook kan in bladeren als er meerdere nummers zijn opgeslagen bij 1 contactpersoon. Bladeren gaat via het stuur en gaat snel.

Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/3206/29042008098xa1.jpg

Op mijn display zie ik naam van GSM, Batterij indicator, Netwerk. Geluid is ook erg goed geen echo enzo.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
@ iedereen
volgend filpje op youtube is niet bevordelijk voor je trotse bezit...
http://youtube.com/watch?v=UB6dD1fQylI&feature=related

ai ai..
zo ga ik het niet doen als ie komt

[ Voor 18% gewijzigd door gram501 op 29-04-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:14
gram501 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 19:23:
@ iedereen
volgend filpje op youtube is niet bevordelijk voor je trotse bezit...
http://youtube.com/watch?v=UB6dD1fQylI&feature=related

ai ai..
zo ga ik het niet doen als ie komt
Whahaha wat een onzin......... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjezus wat een randdeb**l...de nadruk word ook meer op dat kapmes gelegd dan de Nokia zelf. Ach ja zolang hij zichzelf maar een stoer ventje vind :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Ik hoor liever of updaten tot aankoop van Nokia Maps 2.0 al werkt 8)7

Oww ja, er is weer een nieuwe Nokia PC Suite

Nokia PC Guide
Versie 6.86.9.3 NL

[ Voor 137% gewijzigd door Albert020 op 29-04-2008 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2024
gram501 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 13:29:
Heb zojuist ook de zwarte besteld via hi (erg goede aanbieding!!) i.c.m. 1 jarig abbo kan niet wachten tot ik hem heb maar heeft deze net zoals mijn n80 een blauw lampje dat knippert als het scherm in stand-by gaat?
Ik heb nog geen blauwe lampjes mogen waarnemen. Maar knipperende lampjes vind ik persoonlijk nogal lastig. Ik weet zelf namelijk wel of mijn toestel wel of niet aanstaat.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzy_abc
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-11-2021
Beste Tweakers,

Sinds kort heb ik een probleem met mijn n82 (black). Ik heb mijn toestel nu een paar dagen en heb wat applicaties geinstalleerd: Energy Profiler, JoikuSpot, Messenger, Upcode, NiceAlarm, Y-Alarms, Y-Tasks, Palringo (werkt slecht), mScorecard. Ik heb ook wat themes gedownload maar die heb ik er weer af gegooid (van Hotdog ofso... af te raden) en nu krijg ik elke keer als ik een nieuw .sis bestand probeer te openen de melding: Bestand beschadigd! .. en dan kan ik niet door. Ik kan dus geen nieuwe apps installeren...

En verder (ik denk niet dat het er toe doet) heb ik mijn geheugenkaartje (nokia 2GB) ook nog in FAT32 geformatteerd en getracht een back-up te maken met windows, maar ik was zo stom deze op het kaartje zelf te zetten.. dus hij was foutgelopen (kaartje vol). Dit deed ik omdat de PC Suite back-upper aangaf dat niet alle bestanden geback-upped konden worden. Maar ik geloof niet dat het hierdoor komt dat ik geen .sis bestanden meer kan openen.

alle hulp/ ervaringen zijn welkom! :/

[ Voor 40% gewijzigd door bazzy_abc op 03-05-2008 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 20:54
Het is waarschijnlijk een gekke vraag, maar weet iemand hoe je kunt zien WELKE kaarten er geinstalleerd/geladen zijn op het geheugen van onze N82?
Dank Tweakers!

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 02-05-2008 16:52 . Reden: groeten/danken niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Roost schreef op woensdag 30 april 2008 @ 09:16:
Het is waarschijnlijk een gekke vraag, maar weet iemand hoe je kunt zien WELKE kaarten er geinstalleerd/geladen zijn op het geheugen van onze N82?
Dank Tweakers!
Volgens mij kun je dit zien met Nokia Map Loader.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Twister336 schreef op maandag 28 april 2008 @ 22:07:
[...]

Wat ik zeg is dat als je het gas helemaal induwt de radio begint te spelen en de ruitenwissers aan gaan omdat de bedieningsknoppen te klein zijn en te dicht bij de gaspedaal staan.

[...]

Dat is natuurlijk heel subjectief. Het verschil is heel duidelijk als je vergelijkt met een andere gsm.
Ik heb wat zitten googlen en blijkbaar heeft Nokia de helderheid softwarematig gelimiteerd. Dus het scherm kan wel helderder maar je kunt dit niet instellen. Nokia zou dit hebben gedaan om de levensduur van de batterij te verhogen. :X
Op WirelessInfo hebben ze de helderheid met een lux meter gemeten:

We found that the Nokia N82's screen was remarkably dull, measuring only 26 lux in our test. This is an extremely low score...

Vergeleken met andere toestellen:

Cell PhoneBrightness (lux)Score
Nokia N82262.55
Nokia N81 8GB755.50
BlackBerry Pearl 8130808.50
Palm Centro546.90
Razr2 V81569.10
Apple iPhone16815.40
Screen Brightness (2.55)
To see how bright a phone's screen can get we turn up the screen brightness to maximum and use a lux meter to see how bright the screen gets. We found that the Nokia N82's screen was remarkably dull, measuring only 26 lux in our test. This is an extremely low score and at first we thought there might be something wrong with our lux meter. We tested several other phones to see if we also got overly low results, but didn't find anything amiss. We also used another lux meter just to make sure everything was alright, and indeed there didn't seem to be anything wrong with our tools. The Nokia N82 just doesn't have a very bright screen. On the controls side the Nokia N82 offers four brightness settings for the screen and controls for how long the backlight stays on before it turns itself off. Lacking is a light sensor to automatically adjust the backlight for your situation.
Er staat niet bij hoe ze de lux hebben gemeten. Maar als het in een donkere kamertje is met de n82 aan. Dan wordt de brightness automatisch naar beneden gecorrigeerd door de licht sensor die er WEL op zit. Goeie researchwerk van die wireless info mensen :|

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
ReseT schreef op woensdag 30 april 2008 @ 12:01:
Er staat niet bij hoe ze de lux hebben gemeten. Maar als het in een donkere kamertje is met de n82 aan. Dan wordt de brightness automatisch naar beneden gecorrigeerd door de licht sensor die er WEL op zit. Goeie researchwerk van die wireless info mensen :|
Klopt wat je zegt maar die lichtsensor werkt heel slecht en het is onmogelijk om de scherm op volle helderheid te zetten door de instellingen te wijzigen (bij mijn exemplaar toch).
Ik heb het even getest door met een sterke lamp op de lichtsensor (linksboven) te schijnen en daarna mijn vinger op de sensor te zetten. De helderheid varieert van donker naar iets minder donker.
Ik wil mijn gsm altijd op maximale helderheid zetten en dat is blijkbaar niet mogelijk met als gevolg slechte zichtbaarheid in lichte omstandigheden en altijd een laag contrast (vergeleken met andere gsm's).
Ik heb even NiceLight geinstalleerd en daarmee kun je (helaas tijdelijk) de helderheid op maximum zetten. Het verschil is enorm.
Hoe dan ook, het is aan mij om te beslissen hoe helder ik mijn scherm wil hebben, niet aan Nokia. Stel je voor dat alle LCD fabrikanten hun schermen blokkeren op 50% helderheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

must have apps !!

internet radio (spreekt voor zich)
smartmovie (speelt avi wmv's etc)
x-plore (de beste file browser)
Taskman ( laat zien hoeveel ram je over hebt en sluit proggies in de standby)
advancded device locks (beveilig je galerij maps files etc dmv een pincode)
handywi (werkt veel beter dan de originele wlan prog)
emtube ( youtube )
fring ( voip telefoon)

lijst aanvullen mag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 18:59:
must have apps !!

internet radio (spreekt voor zich)
smartmovie (speelt avi wmv's etc)
x-plore (de beste file browser)
Taskman ( laat zien hoeveel ram je over hebt en sluit proggies in de standby)
advancded device locks (beveilig je galerij maps files etc dmv een pincode)
handywi (werkt veel beter dan de originele wlan prog)
emtube ( youtube )
fring ( voip telefoon)

lijst aanvullen mag :P
Handig proggie HandyWI :+

[ Voor 20% gewijzigd door Albert020 op 01-05-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het unlocken van een N82 mogelijk zonder een sim-kaart van die provider te hebben?
Ik bedoel met nss maar als je dan met nsu van nokia wil werken moet er toch een simkaart in het toestel zitten, of mag deze ook van een andere provider zijn? Of kan je dan met een andere software upgrader werken waarvoor er geen simkaart in het toestel moet zitten? Want ik heb een nieuwe gekocht en zou deze graag aan men vriendin geven.

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 02-05-2008 16:52 . Reden: groeten/danken niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
Je vraag is mij niet geheel duidelijk omdat je niet aangeeft wat je nu hebt en waar je naartoe wilt.
Nokia Service punt upgrade je toestel gratis aangezien je het hebt over de NSU.
Unlocken kan je doen een jaar nadat je het toestel hebt aangeschaft, maar naar mijn weten zijn er nog geen gelockte N82 toestellen te krijgen in Nederland.
Je toestel kan je op verschillende talen instellen dus ik zal niet precies weten wat je wilt.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick.kindt
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-08-2023
klein vraagje,
heb daarnet zwaar zitten googlen maar heb voorlopig nog geen antwoord gevonden.
M'm Pa heeft een N82 gekocht in Turkije (of zo) maar zou graag Nederlands op z'n gsm hebben.

Zijn er al tools gereleased waarmee je de N82 kan flashen?
Zo ja, waar kan ik ergens Nokia firmware downloaden.
Persoonlijk heb ik een sony sony ericsson, dus weet ik geen goeie adressen voor unofficial nokia tools

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 02-05-2008 16:52 . Reden: groeten/danken niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
nick.kindt schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:55:
Hoi allemaal,

klein vraagje,
heb daarnet zwaar zitten googlen maar heb voorlopig nog geen antwoord gevonden.
M'm Pa heeft een N82 gekocht in Turkije (of zo) maar zou graag Nederlands op z'n gsm hebben.

Zijn er al tools gereleased waarmee je de N82 kan flashen?
Zo ja, waar kan ik ergens Nokia firmware downloaden.
Persoonlijk heb ik een sony sony ericsson, dus weet ik geen goeie adressen voor unofficial nokia tools

alvast bedankt,
Nick
Turkije (of zo) ? lekker vaag hahahaha :9

Als je even kijkt in het forum kun je zien dat je Nokia Software Updater moet downloaden om
de nieuwe Firmware te kunnen downloaden voor je N82

[ Voor 14% gewijzigd door Albert020 op 02-05-2008 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:42
Cruzer schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 14:03:
Ik zou er nog op terugkomen zodra ik mijn nieuwe Peugeot 207 zou krijgen.

Nou afg zaterdag kon ik mijn Peugeot 207 afhalen :9~ Af fabriek zit er een ingebouwde Bluetooth Carkit (Parrot).

Ik probeerde eerst al mijn contacten te selecteren en dan te versturen als visitekaart naar mijn 207. Dit ging helaas niet. Ik kreeg steeds de melding "mislukt".

Toen ff rond gekeken op internet en daar las ik dat Symbian gsm van Nokia een speciaal programma nodig hebben. Namelijk deze: http://europe.nokia.com/A4143881

Eenmaal die geinstalleerd ging het perfect! Al mijn contacten zijn nu opgeslagen in mijn 207. Me n82 wordt automatische gekoppeld zodra ik mijn auto instap en contact maakt. Ik zie al mijn contacten op alfabetische volgende voornaam + achternaam + gsmnummer. Ook kan in bladeren als er meerdere nummers zijn opgeslagen bij 1 contactpersoon. Bladeren gaat via het stuur en gaat snel.

[afbeelding]

Op mijn display zie ik naam van GSM, Batterij indicator, Netwerk. Geluid is ook erg goed geen echo enzo.
Cruzer
Heb je toevallig ook TomTom?
Bij mijn werken de stemmen van tt nl niet over de carkit.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCTHAB88
  • Laatst online: 03-11-2008
Hey mensen,

ik heb ook zojuist de N82, maar ik zit met het probleem dat ik niet weet hoe ik in 1x al mijn Contactpersonen vanaf mijn SIM op mijn telefoon krijg.

Als je in het SIM-Telefoon boek zit, kan ik alleen per persoon "Kopie naar Contact." vinden..

weet iemand hoe ik in 1x alle nummers van mij SIM naar de N82 krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 12:55
Driek schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 10:20:
[...]

Cruzer
Heb je toevallig ook TomTom?
Bij mijn werken de stemmen van tt nl niet over de carkit.
nee ik geen tom tom

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick.kindt
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-08-2023
Albert020 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 09:19:
[...]

Turkije (of zo) ? lekker vaag hahahaha :9

Als je even kijkt in het forum kun je zien dat je Nokia Software Updater moet downloaden om
de nieuwe Firmware te kunnen downloaden voor je N82
Dank voor je reactie, maar ik dit is een officieel kanaal, dus zelfs al date ik de software up...
Ik denk niet dat er plotseling nederlands zal in verschijnen...
Brute force flashen is dus de oplossing...
Echter vind ik niet direct een prog en firmware waarmee ik de gsm kan flashen...

nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nick.kindt: Google eens op Nemesis Service Suite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
PCTHAB88 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 16:37:
Hey mensen,

ik heb ook zojuist de N82, maar ik zit met het probleem dat ik niet weet hoe ik in 1x al mijn Contactpersonen vanaf mijn SIM op mijn telefoon krijg.

Als je in het SIM-Telefoon boek zit, kan ik alleen per persoon "Kopie naar Contact." vinden..

weet iemand hoe ik in 1x alle nummers van mij SIM naar de N82 krijg?
Adresboek > Opties > Sim-contacten > Sim-telefoonboek > Opties > Markeringen aan/uit > Alle Markeren > Opties > Kopie naar Contact.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:17
Als ik sygic gebruik en ik word gebeld zie ik wel wie er gebeld maar als ik dan op het groene knoppen druk gebeurd er niks en gaat sygic gewoon verder. Kun je wel bellen en sygic te gelijk gebruiken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzy_abc
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-11-2021
bazzy_abc schreef op woensdag 30 april 2008 @ 00:52:
Beste Tweakers,

Sinds kort heb ik een probleem met mijn n82 (black). Ik heb mijn toestel nu een paar dagen en heb wat applicaties geinstalleerd: Energy Profiler, JoikuSpot, Messenger, Upcode, NiceAlarm, Y-Alarms, Y-Tasks, Palringo (werkt slecht), mScorecard. Ik heb ook wat themes gedownload maar die heb ik er weer af gegooid (van Hotdog ofso... af te raden) en nu krijg ik elke keer als ik een nieuw .sis bestand probeer te openen de melding: Bestand beschadigd! .. en dan kan ik niet door. Ik kan dus geen nieuwe apps installeren...

En verder (ik denk niet dat het er toe doet) heb ik mijn geheugenkaartje (nokia 2GB) ook nog in FAT32 geformatteerd en getracht een back-up te maken met windows, maar ik was zo stom deze op het kaartje zelf te zetten.. dus hij was foutgelopen (kaartje vol). Dit deed ik omdat de PC Suite back-upper aangaf dat niet alle bestanden geback-upped konden worden. Maar ik geloof niet dat het hierdoor komt dat ik geen .sis bestanden meer kan openen.

alle hulp/ ervaringen zijn welkom! _/-\o_
iemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
ErikE12 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 11:06:
Als ik sygic gebruik en ik word gebeld zie ik wel wie er gebeld maar als ik dan op het groene knoppen druk gebeurd er niks en gaat sygic gewoon verder. Kun je wel bellen en sygic te gelijk gebruiken???
Heb het net ook even getest, ik kan gewoon opemen als er gebeld wordt en spreken,
Alles gaat hier goed, Sygic gaat gewoon door, heb overgens Sygic v7.52 ( nieuwste versie )

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 03-05-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Even iets handigs wat ik net op Internet vond, vindt het opzicht wel handig
Een screensaver van de tijd, datum,en als je een sms hebt ontvangen.....
Bij de originele is deze wat aan de kleine kant en kun je het moeilijk zien
bij deze is hij een stuk groter, en goed te zien.
Heb um net op me N82 geinstalleerd, en werkt perfect ;)

DOWNLOAD

Afbeeldingslocatie: http://www.symbianv3.com/wp-content/uploads/2007/04/nokian95_largetime_screensaver.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 03-05-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is al een tijdje uit Albert. Alleen de gesignde versie is eind April uitgekomen.

Changes

* Version 1.01 adds 12 hour clock support, displays the date, number of unread messages and missed calls, and supports scalable UI.
* Version 1.02 adds working support for Series 60 3rd edition and an option for choosing black background color and for choosing whether parts of the screen should be powered down.
* Version 1.03 adds initial support for detecting unread email (was never released publicly)
* Version 1.04 adds better compatibility with other email solutions on S60 3rd ed, and adds an officially Symbian Signed version

April 22, 2008 - Released Large Time Screensaver 1.04, including a Symbian Signed version for S60 3rd ed

Vind persoonlijk onderstaande SS mooier.

Afbeeldingslocatie: http://img187.imageshack.us/img187/7372/screenshotmg7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:35
Kokkie hoe heet deze SC ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 17:37:
Is al een tijdje uit Albert. Alleen de gesignde versie is eind April uitgekomen.

Changes

* Version 1.01 adds 12 hour clock support, displays the date, number of unread messages and missed calls, and supports scalable UI.
* Version 1.02 adds working support for Series 60 3rd edition and an option for choosing black background color and for choosing whether parts of the screen should be powered down.
* Version 1.03 adds initial support for detecting unread email (was never released publicly)
* Version 1.04 adds better compatibility with other email solutions on S60 3rd ed, and adds an officially Symbian Signed version

April 22, 2008 - Released Large Time Screensaver 1.04,
including a Symbian Signed version for S60 3rd ed

Vind persoonlijk onderstaande SS mooier.

[afbeelding]
Dit is de April 22, 2008 - Released Large Time Screensaver 1.04, including a Symbian Signed version for S60 3rd ed

Maar goed, waar is die ScreenSaver van jou te vinden dan :?

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 03-05-2008 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op oa het N95 forum. Denk niet dat ik hier een link naar een ander forum mag plaatsen.
Deze moet je wel signen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 17:59:
Op oa het N95 forum. Denk niet dat ik hier een link naar een ander forum mag plaatsen.
Deze moet je wel signen.
Wat is de naam van deze SS ?

Hmm, N95 forum heef maar dan 10.000 posts, daar ga ik dus niet in zoeken :+

[ Voor 13% gewijzigd door Albert020 op 03-05-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Je mag best naar een ander forum linken, mits:
• het daadwerkelijk iets toevoegt; we zien natuurlijk liever dat de inhoudelijke discussie op GoT wordt gevoerd;
• de site voldoet aan de policy van GoT (en daar voldoet het betreffende forum niet aan).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een andere link gevonden van Jaspp.net

http://www.jaspp.net/2007/03/ty1scrsaver-per-3rd-edition/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep ze zijn op dit forum "braaf".
Niemand heeft het erover maar de meesten gebruiken het ;)
En ik hoef niet uit te leggen waar dit over gaat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Precies, dus graag weer ontopic. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Kokkie76, die SS is een Unsigned version

KeeeeJ nu weer : ontopic :)

[ Voor 7% gewijzigd door Albert020 op 03-05-2008 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
Heb je al eens een hard reset geprobeerd?

En Albert020 waar komt jouw info toch vandaan... het komt mij wel heel erg bekend voor...

[ Voor 20% gewijzigd door F-O-C-U-Z op 04-05-2008 01:57 ]

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
F-O-C-U-Z schreef op zondag 04 mei 2008 @ 01:56:
[...]

Heb je al eens een hard reset geprobeerd?

En Albert020 waar komt jouw info toch vandaan... het komt mij wel heel erg bekend voor...
*** Edit ***

[ Voor 46% gewijzigd door Albert020 op 04-05-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
Nadat ik de firmware update gedaan had deed me internet radio het niet meer.
Nu heb ik hem er vandaag afgegooid en wil ik hem opnieuw gaan downloaden en installeren.

Maar nu kan ik hem niet meer downloaden via downloads op de telefoon .
Is er nog via een andere weg aan te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
Albert020 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 16:04:
Even iets handigs wat ik net op Internet vond, vindt het opzicht wel handig
Een screensaver van de tijd, datum,en als je een sms hebt ontvangen.....
Bij de originele is deze wat aan de kleine kant en kun je het moeilijk zien
bij deze is hij een stuk groter, en goed te zien.
Heb um net op me N82 geinstalleerd, en werkt perfect ;)

DOWNLOAD

[afbeelding]
waar vind je hem weer als hij is geinstalleerd??
kan onder applicaties niets vinden.
waar kan ik hem instellen na installatie??

groet marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
firefighter2 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 11:36:
[...]

waar vind je hem weer als hij is geinstalleerd??
kan onder applicaties niets vinden.
waar kan ik hem instellen na installatie??

groet marc
te navigeren naar: “Menu” > “Instrumntn” > “Instell.” > “Algemeen” > “Persoonlijk” > “Thema’s” > “Spaarstand” > “Large Time”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
sigilens schreef op zondag 04 mei 2008 @ 11:00:
Nadat ik de firmware update gedaan had deed me internet radio het niet meer.
Nu heb ik hem er vandaag afgegooid en wil ik hem opnieuw gaan downloaden en installeren.

Maar nu kan ik hem niet meer downloaden via downloads op de telefoon .
Is er nog via een andere weg aan te komen?
Download Nokia Internet Radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik 'm geinstalleerd en ingesteld heb als standaard, dan komt hij niet fullscreen. Je moest nog een ander bestandje vervangen zodat je een groter scherm zou krijgen, maar het vakje wordt dan wel iets groter maar het bedekt m'n scherm niet. Bij iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Welke navigatiesoftware is het beste te gebruiken icm de N82? Ik heb gehoord dat Route 66 goed bevalt, maar ik zou graag meteen de beste keuze willen maken :) Ik heb het gevoel dat Nokia Maps stiekum GPRS gebruikt, en dat wil ik dus absoluut niet.. :(

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 12:12:
Als ik 'm geinstalleerd en ingesteld heb als standaard, dan komt hij niet fullscreen. Je moest nog een ander bestandje vervangen zodat je een groter scherm zou krijgen, maar het vakje wordt dan wel iets groter maar het bedekt m'n scherm niet. Bij iemand anders wel?
Klopt, hij is ook niet fullscreen.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
BvK P4 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 12:28:
Welke navigatiesoftware is het beste te gebruiken icm de N82? Ik heb gehoord dat Route 66 goed bevalt, maar ik zou graag meteen de beste keuze willen maken :) Ik heb het gevoel dat Nokia Maps stiekum GPRS gebruikt, en dat wil ik dus absoluut niet.. :(
Ik gebruik zelf Sygic, deze werkt zeer goed op de N82 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
Doet ie bij mij ook niet. Zal niet weten hoe je dat precies krijgt. Ik weet wel dat wanneer je een sms krijgt dat het dan wel fullscreen wordt.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Laatst online: 15:14

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Heb me telefoon 28 april besteld bij hi. heb hem net voor de 3e keer besteld. gaat als maar fout via de tel. dus nu via internet. hopen dat ik hem snel krijg. heb al wel vast een 8GB kaartje binnen.
Nu wil ik graag weten. heb een class 4 kaartje van sandisk. dit is dus minimaal 4 MB/s is het dan verstandig zo veel als mogelijk op de sd te zetten en zo min mogelijk intern of maakt dit niets uit?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 14:52
HellStorm666 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:41:
Heb me telefoon 28 april besteld bij hi. heb hem net voor de 3e keer besteld. gaat als maar fout via de tel. dus nu via internet. hopen dat ik hem snel krijg. heb al wel vast een 8GB kaartje binnen.
Nu wil ik graag weten. heb een class 4 kaartje van sandisk. dit is dus minimaal 4 MB/s is het dan verstandig zo veel als mogelijk op de sd te zetten en zo min mogelijk intern of maakt dit niets uit?
Voor snelheid weet ik het niet, waarschijnlijk is interne geheugen altijd sneller dan extern (sd). Voor de batterij zal extern geheugen meer verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
pff. ben erg ongeduldig heb op 29 april besteld en heb sinds vandaag de melding
" Zending opgehaald en in sorteerproces 05-05-2008
Amsterdam-Bornhout, intern transport pakketten"
dus dat betekend morgen in huis!! _/-\o_ 8)7

En dan overuren maken met de Nokia ff Sygic proberen!! heb de NL stemmen ook al gevonden (ja die zag ik eerst niet)
en dan nog ff een mooie Europa map in mekaar knutselen (hulp is welkom...).
Sind ik de N82 zag (lees) wist wat ie allemaal kon, wist ik al DIT wordt hem mijn opvolger voor de N80.

Daarvoor heb ik een hele tijd een 6230 gehad en dat beviel mij wel die form-factor.
Daarna nog een (kuch) SE K800 (ook met echte flits ook erg mooie foto's) maar die kon ik snel met geld toe ruilen voor mijn huidige N80 8) hihi!!
heb al leuke dingetjes gezien die ik wil gaan proberen op mij N82 en laat jullie dan ook zo snel mogelijk weten hoe en of dat gelukt is en vooral waarom wel en/of niet dat programma aanschaffen
Tot morgen...
:7

[ Voor 7% gewijzigd door gram501 op 05-05-2008 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
Zijn er ook andere stemmen voor sygic, of alleen de standaard vrouwen stem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:17
Wil je een mannenstem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een navigatieprogramma is waarmee je een gedownloade gps-route (of een gps-route gemaakt met Google Earth) met spraakgestuurde navigatie kunt rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al een paar keer gehad dat tijdens het bellen, de verbinding werd verbroken. De ene keer is het na 10 sec. en de andere keer na een minuut. Terwijl ik gewoon volle verbinding heb. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
Is het nou opeens het Navigatie topic geworden ofzo??

@oostenrijkie: Check eens wat voor programma's actief zijn, welke software versie je hebt (misschien is er een update) en welk netwerk je hebt. Google dan vervolgens met je probleem in combinatie met deze gegevens. Wellicht dat er meer mensen zijn met dat probleem.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:19:
offtopic:
Is het nou opeens het Navigatie topic geworden ofzo??

@oostenrijkie: Check eens wat voor programma's actief zijn, welke software versie je hebt (misschien is er een update) en welk netwerk je hebt. Google dan vervolgens met je probleem in combinatie met deze gegevens. Wellicht dat er meer mensen zijn met dat probleem.
Ik heb geen spannend programma's .. mn apparaatsoftware is 11.0.117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
Hij kan wel fullscreen. Wanneer je naar de screensaver gaat kan je op opties klikken. Je kan hier enkele instellingen maken. Zo kan je kiezen dat ie geheel zwart is of wit.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:52:
[...]

Ik heb geen spannend programma's .. mn apparaatsoftware is 11.0.117
Ik zei niet, post het hier eens, ik zei ga googlen met die gegevens i.c.m. je klacht ;) Let erop dat ook minder spannende programma's het probleem kunnen zijn.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Blegh. Gisteren mijn N82 van reparatie gehaald. Ze (Nokia, niet het service point) konden de klacht niet constateren en hebben dus gewoon een reset en, volgens het service point, andere software opgezet dan normaal (nou.. gewoon firmware 20.0.062 dus).

En ja hoor, gisteren, met GEEN software erop geïnstalleerd en een met de telefoon geformatteerde geheugenkaart liep hij weer vast :( Deedtie het weer even... hoor ik om 23u weer eens een welkomstgeluid.. zucht.
Maar weer opnieuw aanbieden voor reparatie.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:34
jippie, eindelijk ook mijn n82 black binnen. nadat hij eerst bijna anderhalve week op het postkantoor heeft overnacht (ivm vakantie en 5 mei ed.) kon ik hem nu eindelijk afhalen. maar meteen even het kaartje gaan formatteren en dan straks eens ff wat progjes en muziek erop gooien.
(vind hem zo irl nog mooier en zeker een stuk mooier dan dat opzichte zilver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Tutti-frutti schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 09:51:
Blegh. Gisteren mijn N82 van reparatie gehaald. Ze (Nokia, niet het service point) konden de klacht niet constateren en hebben dus gewoon een reset en, volgens het service point, andere software opgezet dan normaal (nou.. gewoon firmware 20.0.062 dus).

En ja hoor, gisteren, met GEEN software erop geïnstalleerd en een met de telefoon geformatteerde geheugenkaart liep hij weer vast :( Deedtie het weer even... hoor ik om 23u weer eens een welkomstgeluid.. zucht.
Maar weer opnieuw aanbieden voor reparatie.
Tutti-frutti, als ik jouw posts lees is het niet zozeer een probleem van het toestel, maar van de kaart. Heb je het toestel al eens een etmaal geprobeerd zonder kaart? Gaat ie dan ook spontaan rebooten? Welke kaart gebruik je? De bijgeleverde Nokia kaart is één die ernstig veel problemen genereert. Ik gebruik zelf een 8GB SDHC kaart zonder problemen. Zodra ik de Nokia kaart er in stop geeft mijn toestel ook allerlei vage klachten, spontaan opstarten is daar één van.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Ik heb weer een nieuw probleem ontdekt met mijn N82. Als ik de telefoon herstart wordt de geheugenkaart niet goed herkend. Card is corrupted zegt hij en hij vraagt om te formatteren.
Door de kaart er uit te halen en terug in te steken werkt alles weer.
De kaart (een 4GB van Integral) werkt overigens prima in mijn kaartlezer.

Ik ben toch echt niet tevreden over de N82. Buiten de eerder genoemde problemen heeft deze gsm een ingewikkelde en onlogische menustructuur voor het telefoon/sms gedeelte.
De andere functies (gps, muziek, camera, internet) werken dan wel heel goed en zitten ook logisch in mekaar.
Je zou dit dan ook eerder een multimedia apparaat met telefoonfunctie kunnen noemen en niet andersom.

Ik heb Nokia gecontacteerd over het probleem met de helderheid van het scherm en na amper een half uur (!) had ik al een antwoord. Helaas een antwoord wat nergens op slaat want ze vragen om de N82 binnen te doen voor reparatie :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

Twister336 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:53:
[...]
Ik ben toch echt niet tevreden over de N82. Buiten de eerder genoemde problemen heeft deze gsm een ingewikkelde en onlogische menustructuur voor het telefoon/sms gedeelte.
De andere functies (gps, muziek, camera, internet) werken dan wel heel goed en zitten ook logisch in mekaar.
Je zou dit dan ook eerder een multimedia apparaat met telefoonfunctie kunnen noemen en niet andersom.
[...]
Ik herken me hier niet helemaal in. Je hebt gelijk wat betreft de SMS/MMS/Email structuur... maar ik vindt dit bij meer smartphones terug (met name WM5/6 smartphones). Maar de telefoonstructuur vind ik juist een verademing na 2 jaar met een QTEK S200 (WM5) rond te hebben gelopen.
Ik denk dat een groot deel van je mening van dit toestel gevormd wordt door ervaringen met andere toestellen, en eventueel zelf je voorkeuren voor bepaalde menustructuren. Ikzelf kan bijvoorbeeld niet omgaan met de UIQ implementaties van Sony-Ericsson en Motorola, maar kan me voorstellen dat andere mensen hier meer affeniteit mee hebben.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Ben net gebeld door de Hi leverancier, morgen tussen 8:30 en 13:00 wordt ie geleverd ;) direct me 8GB sandisk kaartje er in en testen maar. laat morgen wel weten zodra ik hem heb. misch wel een revieuw maken op tweakers ;)

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
Ik ga straks de papieren op de post doen voor een n82 met t-mobile relax 150. Ik wil hier ook een 8GB SDHC bij kopen. De goedkoopste die ik tegenkwam was 45 euro. Weet iemand nog goedkopere?

Ik ga de White Titanium bestellen. Ik wil ook de navigatie ermee doen. Is Sygic de beste optie gratis, of is er ook een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

roma0803 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:46:
[...]

Tutti-frutti, als ik jouw posts lees is het niet zozeer een probleem van het toestel, maar van de kaart. Heb je het toestel al eens een etmaal geprobeerd zonder kaart? Gaat ie dan ook spontaan rebooten? Welke kaart gebruik je? De bijgeleverde Nokia kaart is één die ernstig veel problemen genereert. Ik gebruik zelf een 8GB SDHC kaart zonder problemen. Zodra ik de Nokia kaart er in stop geeft mijn toestel ook allerlei vage klachten, spontaan opstarten is daar één van.
Dat heb ik inderdaad gedaan, zonder geheugenkaart. Staat inderdaad niet in die post, wel in deze. Ik heb het nog niet geprobeerd na reparatie om zonder geheugen kaart te draaien. Zal ik vanaf nu weer eens doen :) Maargoed, de geheugen kaart is gewoon onderdeel van het product, dus ook al is het de geheugen kaart, dan moeten ze hem vervangen door een goedwerkende.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...Is Sygic de beste optie gratis, of is er ook een andere optie?
Sygic is niet gratis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
nee dat niet maar de stem van Bert Visscher zou ik wel leuk vinden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
ErikE12 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:43:
[...]

nee dat niet maar de stem van Bert Visscher zou ik wel leuk vinden!!
Ja, dat lijkt me ook wel lachen
Sygic is niet gratis...
O, dat dacht ik. Zijn er gratis opties? Of anders de beste waar je voor moet betalen. Ik heb begrepen dat tomtom de interne gps niet pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Dit lijkt me de beste keuze voor een geheugenkaart:

http://www.one2remember.nl/product_info.php?products_id=1295

Sandisk SDHC 8GB! Pas ik prijs verlaagd zie ik (bij one2remeber dus). incl verzendkosten! €44,9 :)

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

pim89 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 18:05:
[...]

Ja, dat lijkt me ook wel lachen

[...]

O, dat dacht ik. Zijn er gratis opties? Of anders de beste waar je voor moet betalen. Ik heb begrepen dat tomtom de interne gps niet pakt.
Die zijn er zeer zeker, mag hier alleen niet behandelt worden >:)

Ik heb nu ongeveer 2 weken met de n82 gespeelt van mn vader wat een top toestel.
Ik heb er garmin en sygic opgezet voor hem, werkt allebei naar behoren.

Camera vind ik nog het mooiste speeltje maar je kan er nog mee bellen ook

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
[...]
[...]

Nav4All een gratis navigatie proggie, deze werkt goed met de gps van de N82

[ Voor 15% gewijzigd door Albert020 op 06-05-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pim89 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:15:
Ik ga de White Titanium bestellen. Ik wil ook de navigatie ermee doen. Is Sygic de beste optie gratis, of is er ook een andere optie?
Sygic is "officiel" alleen voor testers beschikbaar. http://www.sygic.com/download/index.php
Maar wat er allemaal op het net te "vinden" is mogen we op dit forum niet bespreken/ondersteunen.

Nav4All vind ik persoonlijk een "bagger" navigatie applicatie :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 20:16:
[...]

Nav4All vind ik persoonlijk een "bagger" navigatie applicatie :'(
Valt wel mee hoor, heb Nav4All een poosje gebruikt en het werkt gewoon goed :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Albert020 op 06-05-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg ook "persoonlijk" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
kan iemand even een de plus + en - minpunten van sygic en garmin tegenover mekaar vergelijken??
En welke het fijnste is en waarom?
dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
F-O-C-U-Z schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:54:
[...]

Hij kan wel fullscreen. Wanneer je naar de screensaver gaat kan je op opties klikken. Je kan hier enkele instellingen maken. Zo kan je kiezen dat ie geheel zwart is of wit.
Keej dan, vindt deze combi wel mooi, "Witte letters/Zwarte achtergrond" 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gram501 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 20:25:
kan iemand even een de plus + en - minpunten van sygic en garmin tegenover mekaar vergelijken??
En welke het fijnste is en waarom?
dank u!
Volgens mij moet je dan hier wezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of google eens of struin de verschillende forums eens af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z

Je kan je op de sygic site gratis aanmelden waarna jij je in kan schrijven als tester. Je kan nu mooi de software even gratis proberen.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
F-O-C-U-Z schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:53:
[...]

Je kan je op de sygic site gratis aanmelden waarna jij je in kan schrijven als tester. Je kan nu mooi de software even gratis proberen.
Heb ik ook gedaan, kreeg alleen nooit een mailtje met de download link terug.
Daarom heb ik hem maar gewoon aangeschaft, en ben er zeer tevreden mee :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinski
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-03-2023
Even een klein vraagje, hoe ervaren mensen het gebruik van een 8 Gigabyte SDHC kaartje?
Wordt de telefoon hier langzamer van? Ik twijfel namelijk nog tussen 4gb en 8gb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Justinski schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 02:23:
Even een klein vraagje, hoe ervaren mensen het gebruik van een 8 Gigabyte SDHC kaartje?
Wordt de telefoon hier langzamer van? Ik twijfel namelijk nog tussen 4gb en 8gb :P
Nee, joh. Hij blijft gewoon snel. Ik heb trouwens die Sandisk van 45 euro en die USB reader erbij is ideaal. Hij wordt wel warm, trouwens :)
Het is wel handig af en toe (zeker als je wat vermoed) even chkdsk (of zoals ik onder Linux: fschk.vfat -f) te doen. Ik was 4GB kwijt... Na het fixen niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:34
zijn er nog meer mensen die problemen hebben met de updater?
zodra hij bij mij de nieuwste update aan het downloaden is, zegt windows zodra hij hem binnen heeft gehaald: this program has stopped working. En idd het progje doet ook niks meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ALs je bij Sygic je aanmeld krijg je toch een download link waar je alle kaarten al download? Dus je hebt geen gprs kosten meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
rjvisje schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 07:47:
zijn er nog meer mensen die problemen hebben met de updater?
zodra hij bij mij de nieuwste update aan het downloaden is, zegt windows zodra hij hem binnen heeft gehaald: this program has stopped working. En idd het progje doet ook niks meer...
Ik heb hetzelfde probleem, heel vervelend ...
Sinds maandag een N82, zegt Nokia Nserie PC suite dat er een nieuwe firmware beschikbaar is,
is ie niet te updaten. Vervelend, want nu is ie nog "schoon" straks heb ik alles er op staan, en zal ik `m updaten met het risico dat alles er weer opnieuw geinstalleerd dient te worden.

Heb het ook op een andere pc nagekeken, zelfde verhaal ! dus denk dat het aan Nokia ligt.

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:49

Koppensneller

winterrrrrr

pvdlaan schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:32:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, heel vervelend ...
Sinds maandag een N82, zegt Nokia Nserie PC suite dat er een nieuwe firmware beschikbaar is,
is ie niet te updaten. Vervelend, want nu is ie nog "schoon" straks heb ik alles er op staan, en zal ik `m updaten met het risico dat alles er weer opnieuw geinstalleerd dient te worden.

Heb het ook op een andere pc nagekeken, zelfde verhaal ! dus denk dat het aan Nokia ligt.
Vista? Er is een oplossing, en die heeft bij mij prima gewerkt:
If you're using Windows Vista and the "Windows Host Service Layer" (or similar, I don't know the exact name) crashes during Update, don't worry, just kill Software Updater in Windows Taskmanager (But don't disconnect your N82!) and try it again. Now NSU should recognize your phone and it will offer you to retry the update. Now it should work, at the beginning it shows an estimated duration of about 15 Minutes, but my N82 was updated after about 5 Minutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
KoppenSneller schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:34:
[...]

Vista? Er is een oplossing, en die heeft bij mij prima gewerkt:

[...]
Nee beide pc`s Windows XP

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Ik heb de telefoon binnen:D
Kan alleen direct langs een nokia service center. heb stof onder het scherm zitten en 1 dode pixel en 1 dode sub pixel :@
verder nog even kijken hoe en wat, heb garmin aan de praat. wil alleen nokmote nog, maar dit wil nog niet lukken met dat signen

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
Mijn N82 is onderweg, althans, bijna. Het contract is nu ontvangen door de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:43
Beste tweakers! Vandaag mijn Nokia N82 black binnengekregen en ik ben er zeer tevreden mee. Ik zit alleen met een probleem. Ik installeerde netjes de software van de CD. Alles verliep goed en ik moest even rebooten. Na dat gedaan te hebben, wilde ik kijken of ik updates kon downloaden voor de telefoon. Echter werd mij gevraagd om Nokia Software Updater even up te daten naar een nieuwe versie, anders kon ik niet verder. Nadat ik dit deed kreeg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://img397.imageshack.us/img397/7258/naamloosfv4.th.jpg

Ik heb ook software updater al verwijderd en direct vanaf de nokia site geprobeerd deze te installeren. Ook heb ik alle nokia software weer verwijderd en alleen update manager proberen te installeren vanaf de nokia site. Niets van dit werkte. Iemand een oplossing hiervoor?

EDIT: Ik download nu de engelse versie
die schijnt wel gewoon te installeren! Ik snap het nu ook niet meer. Nu hoop ik alleen niet dat als ik update dat mijn telefoon dan opeens engels is...

[ Voor 25% gewijzigd door maxvdh op 07-05-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:06:
[...]

Heb ik ook gedaan, kreeg alleen nooit een mailtje met de download link terug.
Daarom heb ik hem maar gewoon aangeschaft, en ben er zeer tevreden mee :o
Albert waar heb je het aangschaft dan ???? Marktplaats ;)

Edit: Ik zie het al http://navigation.teleatl...promotions/sygic-mcguider

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 19:51:
[...]

Albert waar heb je het aangschaft dan ???? Marktplaats ;)

Edit: Ik zie het al http://navigation.teleatl...promotions/sygic-mcguider
haha geen van beide, laat ik het zo zeggen, heb um wel via internet aangeschaft :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:50
maxvdh schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 19:45:
Beste tweakers! Vandaag mijn Nokia N82 black binnengekregen en ik ben er zeer tevreden mee. Ik zit alleen met een probleem. Ik installeerde netjes de software van de CD. Alles verliep goed en ik moest even rebooten. Na dat gedaan te hebben, wilde ik kijken of ik updates kon downloaden voor de telefoon. Echter werd mij gevraagd om Nokia Software Updater even up te daten naar een nieuwe versie, anders kon ik niet verder. Nadat ik dit deed kreeg ik deze melding:

[afbeelding]

Ik heb ook software updater al verwijderd en direct vanaf de nokia site geprobeerd deze te installeren. Ook heb ik alle nokia software weer verwijderd en alleen update manager proberen te installeren vanaf de nokia site. Niets van dit werkte. Iemand een oplossing hiervoor?

EDIT: Ik download nu de engelse versie
die schijnt wel gewoon te installeren! Ik snap het nu ook niet meer. Nu hoop ik alleen niet dat als ik update dat mijn telefoon dan opeens engels is...
Updaten via Vista werkt nog niet in de nieuwste versie van de Updater. Dat is een bekend probleem, waar ook op de Nokia Forums al flink over wordt gediscussieerd. Vooralsnog is er geen oplossing voor dit probleem, behalve dan onder XP de update uitvoeren. Engelse versie maakt volgens mij niets uit, maar keep us posted als dat lukt dan probeer ik dat ook graag :)

[ Voor 3% gewijzigd door Metalman op 07-05-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wat betreft het update-probleem:

Op een ander forum voor de N82 vond ik dit:

Bij toeval is mijn telefoon nu geupdate naar 20.0.062, hoe ging dit?

1. Je download de software
2. Je sluit je telefoon aan via de USB kabel
3. De software updater vind je telefoon, en de benodigde update
4. Update word voorbereid en de telefoon begint te installeren
5. Je krijgt de foutmeding `Nokia Service Layer Host Process` reageert niet
(Wanner dit gebeurd is de telefoon al uitgeschakeld en gaat de niet meer aan
zonder de batterij eruit te halen, haal de batterij er dus ook niet uit, en laat ook de USB kabel zitten)
6. Dit is niet af te sluiten dus je drukt `CTRL + ALT + DEL` en kiest taakbeheer
7. Bij `Toepassingen` beèindig je de `Nokia Software Updater`
8. Start Nokia Software Updater opnieuw (nog steeds zonder dat je telefoon opnieuw is opgestart
of dat de batterij eruit is geweest, of dat de kabel opnieuw is aangesloten)
9. Begin het hele proces opnieuw, loop alle stappen door todat je telfoon en
de benodigde update word gevonden
10. Wanneer je een foutmelding krijgt dat `de batterij eruit gehaald moet worden` doe je dit niet
en kiest `Retry` tot hij het doet (dit kan even volhouden)
11. De software begint te updaten zonder nog een foutmelding te geven

+++ Na stap 1 mag `de USB kabel niet worden losgekoppeld en
de batterij mag er niet worden uitgehaald. De telefoon moet van begin tot eind
constant aan de lader liggen` tot en met stap 11 +++

Het heeft bij mij perfect gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:48:
Voor wat betreft het update-probleem:

Op een ander forum voor de N82 vond ik dit:

Bij toeval is mijn telefoon nu geupdate naar 20.0.062, hoe ging dit?

1. Je download de software
2. Je sluit je telefoon aan via de USB kabel
3. De software updater vind je telefoon, en de benodigde update
4. Update word voorbereid en de telefoon begint te installeren
5. Je krijgt de foutmeding `Nokia Service Layer Host Process` reageert niet
(Wanner dit gebeurd is de telefoon al uitgeschakeld en gaat de niet meer aan
zonder de batterij eruit te halen, haal de batterij er dus ook niet uit, en laat ook de USB kabel zitten)
6. Dit is niet af te sluiten dus je drukt `CTRL + ALT + DEL` en kiest taakbeheer
7. Bij `Toepassingen` beèindig je de `Nokia Software Updater`
8. Start Nokia Software Updater opnieuw (nog steeds zonder dat je telefoon opnieuw is opgestart
of dat de batterij eruit is geweest, of dat de kabel opnieuw is aangesloten)
9. Begin het hele proces opnieuw, loop alle stappen door todat je telfoon en
de benodigde update word gevonden
10. Wanneer je een foutmelding krijgt dat `de batterij eruit gehaald moet worden` doe je dit niet
en kiest `Retry` tot hij het doet (dit kan even volhouden)
11. De software begint te updaten zonder nog een foutmelding te geven

+++ Na stap 1 mag `de USB kabel niet worden losgekoppeld en
de batterij mag er niet worden uitgehaald. De telefoon moet van begin tot eind
constant aan de lader liggen` tot en met stap 11 +++

Het heeft bij mij perfect gewerkt!
Geef mij maar gewoon XP, ging in 1x goed >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 07-05-2008 22:53 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de Nokia N82 en bijbehorende zaken. Discussie over welk abonnement je er het beste bij kunt nemen hoort niet in dit topic.