Nokia N82 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste
Acties:
  • 224.393 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:20
TenaciousR schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:15:
[...]
Tis alleen wel heel lullig als het displaay dan net als bij mij al ruim 2 maanden in back-order staat.
Oplossing lijkt me erg eenvoudig als het zo belangrijk voor je is:
Nu bestellen bij mijn 'leverancier' (ze hadden nog meer voorraad en tonen op hun site alleen wat bij hen of bij hun levernacier op voorraad is.) en dan meenemen naar je NSP. Zij ook weer blij.

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2024
aritmeester schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:49:
ik maak gebruik van de n82 in combinatie met een sony mex-bt2500. deze combinatie werkt voor mij perfect.

ik heb echter nog 1 probleempje. ik heb mijn telefoon gepaired met de radio. standaard word het headset en het audio profiel gepaird.
ik wil echter alleen maar gebruik maken van het headset profiel zodat ik navigatiestemmen over de telefoon hoor terwijl ik naar een cd kan luisteren.

is er iemand die weet hoe ik ervoor kan zorgen dat de pairing alleen headset pakt en geen audio/
Dit kan je volgens mij vergeten. Of je moet het voor elkaar zien te krijgen om op je headset het een of ander te disablen, en dan nog...

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de zilvere uitvoering gehaald i.c.m met een 1-jarig Hi student 40 abonnement (met de studenten korting: 32 euries per maand i.p.v 40, 325 minuten, toestel gratis). Voor de studenten die van plan zijn dit toestel ook te gaan halen binnenkort, een gouden tip dus.

Wat ik zo grappig (lees: leuk en fijn) vind is dat ik het komende jaar dus 12 x 32 = 384 ga betalen voor een 1-jarig abonnement i.c.m. met een toestel dat alleen al 409 euro kost, en dan gaan we nog uit van de prijs bij de Smartphoneshop

De afzetters bij de T for Telecom en de Belcompany durfden mij nog 190 euro voor het toestel te vragen i.c.m 2-jarig (!) T-Mobile Flex 30 abonnement, waar ik in eerste instantie voor wilde gaan. (Bij de Smartphoneshop 40 euro voor het toestel, maar wel nog steeds vast aan 2 jaar lang 30 euro per maand)

Maar dat terzijde,

Ik ben tot nu toe erg blij met het toestel. Heb bij het aanzetten van de telefoon meteen eerst zitten klooien met o.a. de navigatie. Ik heb gemerkt dat wanneer je het het beeldscherm roteert (toestel horizontaal leggen) terwijl je aan het navigeren bent, Nokia Maps vanzelf afsluit, en ik weer terug kom op de stand-by scherm. Hebben jullie dit ook?

Overigens ben ik er nog steeds niet uit of het aanzetten van A-GPS van invloed kan zijn op je maandelijkse kosten bij een abonnement. Het is tenslotte een netwerkdienst, gaat mijn provider (Hi) mij in rekening brengen voor het gebruiken van A-GPS?

Ik ga ervanuit dat het gebruik van WLAN en GPS gewoon gratis is in Nederland, is dit in het buitenland ook het geval?

Dit zijn momenteel de enige 3 dingen waar ik mee zit. Een duidelijk antwoord op alle vragen zou perfect zijn :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens is de batterij binnen 28 uur van helemaal opgeladen naar helemaal leeg gegaan, zonder dat ik er iets heel extreems mee heb gedaan (af en toe dus de GPS aangezet om te checken hoe het navigeren in elkaar zit en zo nu en dan het nieuws gelezen op internet met WLAN, niemand gebeld)

De N82 is geweldig, maar ik had wel gehoopt dat de batterij het minstens 2 dagen zou kunnen houden met hetgeen wat ik heb uitgevoerd met het apparaat. Denken jullie dat de batterij enigzins zal "versoepelen" als ik hem wat vaker oplaad?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Geef de batterij wat tijd, een splinternieuwe batterij gaat nog niet lang mee, dit beterd met de tijd, zorg dat je ze vol houdt maar laat ze eens om de zo veel tijd eens (bijna) helemaal leeg lopen, je zal dan merken dat je na verloop van tijd ook makkelijk 2 dagen doet.

WLAN is gratis overal ter wereld ALS je een verbinding krijgt. Bij sommige hotspots is dit niet zo en kom je automatisch op een "gratis" website uit waar de tarieven te vinden zijn. GPS is uiteraard ook overal ter wereld gratis.

Het is niet normaal dat Nokia Mpas zichzelf afsluit, maar dat kan waarschijnlijk opgelost worden door de nieuwste firmware op je N82 te zetten en vervolgens Nokia Maps 2.0 (niet de beta maar de volledige release).

Dat abonnement van je klinkt wel aanlokkelijk, spijtig dat we hier in belgie niet zo iets hebben wegens het verbod op de koppelverkoop:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tunboy schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 01:55:
Geef de batterij wat tijd, een splinternieuwe batterij gaat nog niet lang mee, dit beterd met de tijd, zorg dat je ze vol houdt maar laat ze eens om de zo veel tijd eens (bijna) helemaal leeg lopen, je zal dan merken dat je na verloop van tijd ook makkelijk 2 dagen doet.

WLAN is gratis overal ter wereld ALS je een verbinding krijgt. Bij sommige hotspots is dit niet zo en kom je automatisch op een "gratis" website uit waar de tarieven te vinden zijn. GPS is uiteraard ook overal ter wereld gratis.

Het is niet normaal dat Nokia Mpas zichzelf afsluit, maar dat kan waarschijnlijk opgelost worden door de nieuwste firmware op je N82 te zetten en vervolgens Nokia Maps 2.0 (niet de beta maar de volledige release).

Dat abonnement van je klinkt wel aanlokkelijk, spijtig dat we hier in belgie niet zo iets hebben wegens het verbod op de koppelverkoop:-(
En hoe zit het dan met A-GPS? Ook gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:20
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:59:
[...]
En hoe zit het dan met A-GPS? Ook gratis?
A-GPS kost je ongeveer 20 cent per keer; wordt gebruikt bij het eerste keer positioneren van de 'normale' GPS wanneer je hem aanzet. Kan ook voorkomen als je een zgn GPS witte vlek zit, bv in de bergen. Zijn er niet zoveel meer in Europa ....

Ik heb net mijn LCD display binnen gekregen en in mijn N82 gezet: eitje en voor 34,- is de telefoon weer perfect. Geen stress dus meer mocht ooit je scherm kapot gaan. Ik zou er bijna een op voorraad nemen 8)7

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag werkt mijn 2 gb sd kaart ook niet meer, dus ik dacht ga wel even naar een NSP in venray. Werd mij verteld dat hij het inderdaad niet meer werkte. Alleen had ik de telefoon niet bij hun gekocht dus konden ze me niet verder helpen. Want ik moest met de telefoon maar wegbrengen waar ik hem gekocht had en dit heb ik via internet gedaan.

Ik dacht dus dat als je een nokia telefoon hebt je gewoon naar een NSP kunt gaan ivm garantie of is dit gewoon een slecht bedrijf dat me niet wil verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
emmerx schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:38:
[...]

A-GPS kost je ongeveer 20 cent per keer; wordt gebruikt bij het eerste keer positioneren van de 'normale' GPS wanneer je hem aanzet. Kan ook voorkomen als je een zgn GPS witte vlek zit, bv in de bergen. Zijn er niet zoveel meer in Europa ....

Ik heb net mijn LCD display binnen gekregen en in mijn N82 gezet: eitje en voor 34,- is de telefoon weer perfect. Geen stress dus meer mocht ooit je scherm kapot gaan. Ik zou er bijna een op voorraad nemen 8)7
Lijkt me een beetje afhankelijk van welk abonnement je hebt. Sommige providers rekenen per kb, sommigen rekenen per 15 minuten (wat ik vreemd vind voor packet switched data).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:43:
Sinds vandaag werkt mijn 2 gb sd kaart ook niet meer, dus ik dacht ga wel even naar een NSP in venray. Werd mij verteld dat hij het inderdaad niet meer werkte. Alleen had ik de telefoon niet bij hun gekocht dus konden ze me niet verder helpen. Want ik moest met de telefoon maar wegbrengen waar ik hem gekocht had en dit heb ik via internet gedaan.

Ik dacht dus dat als je een nokia telefoon hebt je gewoon naar een NSP kunt gaan ivm garantie of is dit gewoon een slecht bedrijf dat me niet wil verder helpen.
Is dit wel een echte NSP dan of een bedrijf wat ook Nokia toestellen kan repareren. Geloof dat je op de site van Nokia kan zien waar je de dichtst bijzijnde NSP is.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F-O-C-U-Z schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:42:
[...]

Is dit wel een echte NSP dan of een bedrijf wat ook Nokia toestellen kan repareren. Geloof dat je op de site van Nokia kan zien waar je de dichtst bijzijnde NSP is.
Volgens de nokia site wel. Want als je limburg in tikt dan staat hij er tussen. Deze zouden toch mijn klacht moeten kunnen behandelen of niet

Net contact gehad met nokia en daar vertelde ze me dat op het geheugen kaartje 90 dagen garantie zit. :( :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Vandaag telrekening van afgelopen maand binnen gekregen. Naar aanleiding van de hoogte van dit bedrag wil ik toch liever mijn belgedrag bijhouden. Bestaan er al programma's die hierin voorzien. Ik denk aan dingen als:
  • Een melding als je over de belbundel heen bent.
  • De opbouw van een database die je bijvoorbeeld kan uitdraaien naar excel
  • Mogelijkheid tot het maken van een samenvatting van belgedrag van een bepaalde periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:34
Orcie schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:45:
Vandaag telrekening van afgelopen maand binnen gekregen. Naar aanleiding van de hoogte van dit bedrag wil ik toch liever mijn belgedrag bijhouden. Bestaan er al programma's die hierin voorzien. Ik denk aan dingen als:
  • Een melding als je over de belbundel heen bent.
  • De opbouw van een database die je bijvoorbeeld kan uitdraaien naar excel
  • Mogelijkheid tot het maken van een samenvatting van belgedrag van een bepaalde periode.
Ik gebruik daar het Log voor. Op de dag dat belbundel ingaat, zet ik alle tellers op 0, en setting voor Log Duration staat altijd op 30 dagen. Ik doe toch wel om de week of zo de totalen in het Log opvragen (en dan tellers weer op 0), en dan in excel-sheet bijhouden. Je weet maar nooit of je telefoon opeens kuren krijgt waardoor je de totalen tussentijds kwijt raakt. Maar op deze menier houd ik dus mijn maandelijkse beltegoed bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
dafmay schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:50:
[...]

Ik gebruik daar het Log voor. Op de dag dat belbundel ingaat, zet ik alle tellers op 0, en setting voor Log Duration staat altijd op 30 dagen. Ik doe toch wel om de week of zo de totalen in het Log opvragen (en dan tellers weer op 0), en dan in excel-sheet bijhouden. Je weet maar nooit of je telefoon opeens kuren krijgt waardoor je de totalen tussentijds kwijt raakt. Maar op deze menier houd ik dus mijn maandelijkse beltegoed bij.
Ja, dat is een manier. Alleen een beetje primitief. Ook niet geheel functioneel. Een provider meet namelijk per gesprek minuten naar boven afgerond. Dit vraagt ook behoorlijk wat input van de gebruiker. Wat als ik vergeet de teller op 0 te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Orcie schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:12:
[...]

Ja, dat is een manier. Alleen een beetje primitief. Ook niet geheel functioneel. Een provider meet namelijk per gesprek minuten naar boven afgerond. Dit vraagt ook behoorlijk wat input van de gebruiker. Wat als ik vergeet de teller op 0 te zetten?
Het vergt zeker zelf-initiatief en inderdaad, ik moet handmatig ieder gesprek even nalopen om te zien hoe lang er precies gebeld is bij gesprekken korter dan 1 minuut. En die totalen ook weer handmatig bij het overall-totaal optellen. Het is zeker niet de handigste methode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 00:34:
Ik heb gisteren de zilvere uitvoering gehaald i.c.m met een 1-jarig Hi student 40 abonnement (met de studenten korting: 32 euries per maand i.p.v 40, 325 minuten, toestel gratis). Voor de studenten die van plan zijn dit toestel ook te gaan halen binnenkort, een gouden tip dus.

Wat ik zo grappig (lees: leuk en fijn) vind is dat ik het komende jaar dus 12 x 32 = 384 ga betalen voor een 1-jarig abonnement i.c.m. met een toestel dat alleen al 409 euro kost, en dan gaan we nog uit van de prijs bij de Smartphoneshop
Ik heb de zwarte besteld met 1 jaar Hi 30 @ 25,05 euro per maand, geen studentenkorting, scheelde niets (6 euro korting ipv 5.05, maar geen 3 maand online voor 2,95/p maand). Ik moet 9,95 bijbetalen.

ik ben benieuwd of het toestel echt zo fijn is als overal wordt gezegd, collega van mij heeft hem en is er wel tevreden over, ook over de snelheid. Dit is een zwak punt van mijn huidige telefoon, de n80.

[ Voor 34% gewijzigd door NoepZor op 13-06-2008 08:55 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:02:
[...]

Volgens de nokia site wel. Want als je limburg in tikt dan staat hij er tussen. Deze zouden toch mijn klacht moeten kunnen behandelen of niet

Net contact gehad met nokia en daar vertelde ze me dat op het geheugen kaartje 90 dagen garantie zit. :( :(
Standaard kaart is toch niet zo super. Denk dat je er slim aan doet om gewoon een nieuwe te kopen en zonder problemen je Nokia N82 te gaan gebruiken.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:17
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 00:34:
De afzetters bij de T for Telecom en de Belcompany durfden mij nog 190 euro voor het toestel te vragen i.c.m 2-jarig (!) T-Mobile Flex 30 abonnement, waar ik in eerste instantie voor wilde gaan. (Bij de Smartphoneshop 40 euro voor het toestel, maar wel nog steeds vast aan 2 jaar lang 30 euro per maand)
Tja het verschil tussen internet en een winkel, gelocked of simockvrij, service bij een winkel, of ingeval van een defect zelf opsturen via de post, kost ook weer geld.

Daar zit eenmaal een prijsverschil tussen, afzetters zijn het (als het goed is) niet 8)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01:37
Ze kunnen gewoon extra geld verdienen aan naïeve klanten. Klanten die naar een winkel gaan voor een telefoon, die daar halen en blij zijn. Maar als ze beter rondsnuffelen zien ze dat het goedkoper kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...Ze kunnen gewoon extra geld verdienen aan naïeve klanten....
Vergeet de service niet, dat kost ook geld. En de onkosten voor huisvesting enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
  • Laatst online: 08-09 13:56
Ik heb sinds kort ook de N82. Meteen een 4GB kaartje bij besteld, maar de bestanden op de kaart verdwijnen ineens. Ik denk dat het dus aan het kaartje ligt, of zou het volgens jullie ook aan de telefoon zelf kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:14:
[...]

Vergeet de service niet, dat kost ook geld. En de onkosten voor huisvesting enz...
Dat klopt, maar er zit ook een (soms erg flink) prijsverschil tussen verschillende winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Pumanike schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:44:
Ik heb sinds kort ook de N82. Meteen een 4GB kaartje bij besteld, maar de bestanden op de kaart verdwijnen ineens. Ik denk dat het dus aan het kaartje ligt, of zou het volgens jullie ook aan de telefoon zelf kunnen liggen?
Ga er maar vanuit dat het gewoon aan het kaartje ligt. De kwaliteit van het bijgeleverde kwaliteit is behoorlijk slecht. Bij mij heeft dit kaartje het ook al begeven, maar heb nu een 8GB Sandisk en die bevalt prima :*)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
  • Laatst online: 08-09 13:56
bassjuh schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:14:
[...]

Ga er maar vanuit dat het gewoon aan het kaartje ligt. De kwaliteit van het bijgeleverde kwaliteit is behoorlijk slecht. Bij mij heeft dit kaartje het ook al begeven, maar heb nu een 8GB Sandisk en die bevalt prima :*)
Ik heb geheugen-online gisteren al gemaild. Nu eventjes wachten op antwoord :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

N82 eigenaars ik wil jullie graag vragen hoe de kwaliteit van de wifi is.

Ik heb nu een E65 en ben nogal teleurgesteld over de kwaliteit van de wifi en de camera van de E65.
Ik weet uit dit topic dat de camera van de N82 prima is, en als nou ook de wifi beter werkt dan die van de E65 dan heb ik een goede reden om over te stappen.
Ik wil graag en GSM met goede camera, wifi en liefst GPS, en de N82 ziet er uit als een goede keus.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oner001
  • Laatst online: 11-09 14:51
Hallo allemaal,

ik heb sinds gisteren een Zwarte N82.
Even een vraagje aan jullie kenners.
Mijn nokia, zecht dat wij in een tijdzone zitten van +2 CMT.. Dat kan ik me niet voorstellen.
De productcode van mijn toestel is 0560980.. En ik heb firmware versie 20.0.062 Waar komt deze code vandaan?? Ik was namelijk van de veronderstelling dat ik een nederlandse model had gekocht.
kan iemand mij ook een produktcode van een NL model geven?
Volgens het etiketje onder de baterij heb ik een N82-1 wat is het verschil met de N82?

[ Voor 9% gewijzigd door Oner001 op 14-06-2008 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Eergisteren is mijn N82 redelijk nat geworden tijdens het navigeren. Op een gegeven moment ging de telefoon raar doen (niet ondanks het feit dat de batterij bijna op was - ging de hele tijd uit enz.)

Na hem wat te hebben laten drogen had ik nog twee problemen: de 3-knop bleef bij het minste of geringste hangen, en de c-knop deed het niet. Door herhaaldelijk flink op de 3-knop te rammen doet deze het nu naar behoren, alleen de c nog steeds niet. Enig idee hoe ik deze weer aan het werk zou kunnen krijgen? Misschien is het einde verhaal door waterschade. Zou ik er mee naar een Nokia service point kunnen gaan zonder dat ik hoef te lappen? De telefoon is namelijk maar een maand oud.

edit:
Nieuwe ontwikkeling: de c-knop bleef zojuist zowaar hangen (terwijl ik de knop niet ingedrukt had). Ik weet niet of dit goed of slecht nieuws is, in ieder geval reageert ie nog ergens op. Toen ik 'm indrukte hield ie op...

[ Voor 14% gewijzigd door Phrantic op 14-06-2008 21:12 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Oner001 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:17:
Hallo allemaal,

ik heb sinds gisteren een Zwarte N82.
Even een vraagje aan jullie kenners.
Mijn nokia, zecht dat wij in een tijdzone zitten van +2 CMT.. Dat kan ik me niet voorstellen.
Standaardtijd Nederland : +1 GMT , Zomertijd Nederland : +2 GMT :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oner001
  • Laatst online: 11-09 14:51
Oh bedankt man, dat wist ik dus niet:S
Maar waarom heb ik zo'n rare product code?? (0560980) ik kom het nergens tegen. Volgens mij is het wel gewoon het EURO2 pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

Ik heb problemen met mijn standaard geleverde SD kaart. Sinds gisteren liep mijn telefoon helemaal vast wanneer ik die aanzetten. Toen had ik mijn SD-kaart eruit gehaald, zodat ik de telefoon voor reparatie kan opsturen. Wat blijkt nu doet de Nokia het helemaal perfect en loopt niet meer vast zonder SD-kaart. 8)7 Ik heb toen mijn Nokia even een update gegeven om te kijken of na de update de Nokia weer stabiel is.Toen had ik weer de SD-kaart in de Nokia gedaan en meteen liep de Nokia weer vast. Dus ik ben nu van plan om mijn SD-kaart te formateren, alleen kan dat helaas niet gebeuren via mijn Nokia. Ik heb de micro SD-kaart in de adapter (normaal SD) gestopt en wil 'm dan via Windows formarteren. Alleen heb ik nu het probleem als ik dat wil doen via Deze Computer en dan formarteren dan hij de foutmelding 'The disk iswrite protected', terwijl de switch van de normale SD gewoon op schrijven staat. Wat kan het probleem waarschijnlijk zijn met formarteren of het probleem met vastlopers? Alvast bedankt!

edit: Ik heb het waarschijnlijk al gevonden, volgens mij is de SD-kaart kapot want ik kan namelijk ook niks kopieeren.

[ Voor 5% gewijzigd door nlboy op 15-06-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vmu schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 19:59:
N82 eigenaars ik wil jullie graag vragen hoe de kwaliteit van de wifi is.

Ik heb nu een E65 en ben nogal teleurgesteld over de kwaliteit van de wifi en de camera van de E65.
Ik weet uit dit topic dat de camera van de N82 prima is, en als nou ook de wifi beter werkt dan die van de E65 dan heb ik een goede reden om over te stappen.
Ik wil graag en GSM met goede camera, wifi en liefst GPS, en de N82 ziet er uit als een goede keus.
Ik kan de kwaliteit van het Wifi- signaal niet vergelijken met een E65, maar wel met m'n twee vorige Qtek toestellen (8300 en S200). Daarmee vergeleken is het signaal echt stukken sterker. Bij de Qteks moest je haast bovenop de router zitten voor ontvangst, terwijl ik met de N82 op alle plekken binnenshuis ontvangst heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Weet iemand (of) en hoe je automatische toetsenblokering aan kan zetten..?

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het een bekend probleem is, maar hebben meer mensen gemerkt dat de functies 'stereoverbreding' en 'luidheid' omgekeerd werken als de taal op Nederlands staat? Ik kreeg al het vermoeden omdat het geluid veel breder klonk als ik stereoverbreding uitzette, na het omzetten van de taal naar Engels bleek ie op 'on' te staan. Zelfde geldt voor Luidheid. Daar heeft dus een vertaler zitten slapen.
Sorry als dit al 100 keer besproken is (ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben die dit merkt) maar ik heb de zoekfunctie gebruikt en niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu

Vmu

Rotatate

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:54:
[...]

Ik kan de kwaliteit van het Wifi- signaal niet vergelijken met een E65, maar wel met m'n twee vorige Qtek toestellen (8300 en S200). Daarmee vergeleken is het signaal echt stukken sterker. Bij de Qteks moest je haast bovenop de router zitten voor ontvangst, terwijl ik met de N82 op alle plekken binnenshuis ontvangst heb.
Tnx.
Ik heb vandaag een N82 gehaald en je hebt gelijk. WLAN is prima!
Heerlijk toestel zeg, hij is lekker vlot met alles. GPS is super en de camera maakt inderdaad mooie foto's. Ik ben erg tevreden met mijn aankoop 8)

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu

Vmu

Rotatate

Johantjuuh schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:59:
Weet iemand (of) en hoe je automatische toetsenblokering aan kan zetten..?
Kijk eens bij Instrumenten>Instellingen>Algemeen>Beveiliging>Telefoon en SIM-kaart

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

nlboy schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:06:
Ik heb problemen met mijn standaard geleverde SD kaart. Sinds gisteren liep mijn telefoon helemaal vast wanneer ik die aanzetten. Toen had ik mijn SD-kaart eruit gehaald, zodat ik de telefoon voor reparatie kan opsturen. Wat blijkt nu doet de Nokia het helemaal perfect en loopt niet meer vast zonder SD-kaart. 8)7 Ik heb toen mijn Nokia even een update gegeven om te kijken of na de update de Nokia weer stabiel is.Toen had ik weer de SD-kaart in de Nokia gedaan en meteen liep de Nokia weer vast. Dus ik ben nu van plan om mijn SD-kaart te formateren, alleen kan dat helaas niet gebeuren via mijn Nokia. Ik heb de micro SD-kaart in de adapter (normaal SD) gestopt en wil 'm dan via Windows formarteren. Alleen heb ik nu het probleem als ik dat wil doen via Deze Computer en dan formarteren dan hij de foutmelding 'The disk iswrite protected', terwijl de switch van de normale SD gewoon op schrijven staat. Wat kan het probleem waarschijnlijk zijn met formarteren of het probleem met vastlopers? Alvast bedankt!

edit: Ik heb het waarschijnlijk al gevonden, volgens mij is de SD-kaart kapot want ik kan namelijk ook niks kopieeren.
Probeer eens eens een andere SD adapter als je die hebt. Die schuifjes willen nogal eens zwak van constructie zijn en het door jou beschreven probleem veroorzaken.

Ander onderwerp: ik heb een echte Skype client op mijn N82 draaien. Dus geen fring of dergelijke maar een echte applicatie van Skype zelf. Het is nog een beta en officieel nog niet voor de N82 maar als je voor N95 kiest, werkt het prima! Er zit een auto update functie in dus de updates zouden vanzelf binnen moeten komen. Hij was er al eerder maar niet publiekelijk beschikbaar. Allen klanten met een N95 op het Engelse 3 netwerk konden dat gebruiken. Waarschijnlijk loopt de exclusiviteitsovereenkomst binnenkort af en kunnen ook andere gebruikers gaan Skypen, direct vanaf hun mobiel. Wederom een prachtige toepassing voor je internetbundel!
Hij is via je mobiel te downloaden via de volgende link: http://skype.com/m

[ Voor 20% gewijzigd door robertwebbe op 15-06-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:33
Iemand enig iedee of Micro SD 32GB werkt met de N82 ?:*)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Albert020 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:18:
Iemand enig iedee of Micro SD 32GB werkt met de N82 ?:*)?
In theorie zou dat mogelijk moeten zijn. Maar ze zijn toch nog niet beschikbaar?
Mocht je weten waar, post dan even de URL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
robertwebbe schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:50:
[...]

In theorie zou dat mogelijk moeten zijn. Maar ze zijn toch nog niet beschikbaar?
Mocht je weten waar, post dan even de URL.
Nee nog niet gevonden, wel 16GB ( SanDisk 16GB Micro SD (SDHC) Card - Class 4 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Phrantic schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:36:
Eergisteren is mijn N82 redelijk nat geworden tijdens het navigeren.

[...]
door waterschade. Zou ik er mee naar een Nokia service point kunnen gaan zonder dat ik hoef te lappen? De telefoon is namelijk maar een maand oud.
Als je zelf weet dat ie nat is geworden kan je garantie wel vergeten.
Dit is ook nadrukkelijk uitgesloten door Nokia in de garantie voorwaarden ;)

Bij Nokia kunnen ze dit ook meteen zien doordat er in de telefoon een 'sensor' is ingebouwd die verkleurd als de telefoon nat is geweest :+

Ik heb het zelf een aantal jaren geleden meegemaakt met een 6310i.
Kost je gewoon zelf geld of je moet een verzekering hebben afgesloten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Ik heb deze foon nu 2 weken in bezit, prima dingen en makkelijk met navigeren.

Alleen als ik mijn 2gb kaartje in de foon steek begint alles traag te worden en nu doet hij zelfs niks meer met die kaart erin.
HAd dit vorige week ook al maar toen deed hij het spontaan weer.

Had al gelezen dat je de SD kaart alleen moet gebruiken voor opslag van foto's en mp3, dus de install van een ander thema al op de geheugen van telefoon gedaan.

Moet morgen maar eens even langs bussines center van KPN om na te laten kijken, iemand ook al hier problemen mee gehad??

Voor de rest een prima telefoontje! :)

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Flame17 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:31:
Ik heb deze foon nu 2 weken in bezit, prima dingen en makkelijk met navigeren.

Alleen als ik mijn 2gb kaartje in de foon steek begint alles traag te worden en nu doet hij zelfs niks meer met die kaart erin.
HAd dit vorige week ook al maar toen deed hij het spontaan weer.

Had al gelezen dat je de SD kaart alleen moet gebruiken voor opslag van foto's en mp3, dus de install van een ander thema al op de geheugen van telefoon gedaan.

Moet morgen maar eens even langs bussines center van KPN om na te laten kijken, iemand ook al hier problemen mee gehad??

Voor de rest een prima telefoontje! :)
Het ligt zeker niet aan je tel, die geheugenkaartjes va nokia zijn zeer brak
Had zelf ook problemen met het kaartje, heb er nu een Sandisk 8GB in en het werkt perfect
niks geen vertragingen, gewoon lekker snel, zou dus zeggen, ander kaartje kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Misschien zou er op dit forum een pop-up moeten komen voor nieuwe gebruikers: "De standaard nokia N82 Micro SD kaartjes zijn slecht en veroorzaken bijna ALTIJD problemen, gelieve deze eerst zelf te formatteren of vervangen alvorens vragen te stellen".

Eigenlijk heb ik ook wel een vraag hierover: is er al iemand op dit forum die het originele kaartje ZONDER te formatteren gebruikt en hiermee nog geen problemen heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik hem zonder formatteren, en ik heb af en toe wel vastlopers (zodanig dat ik de accu eruit moet halen omdat ie zelfs niet meer uit gaat), maar ik weet niet of dat met de geheugenkaart te maken heeft natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 00:18
Hola,

Heb de N82 sinds kort ook in mijn bezit en heb hem via Nokia Spanje besteld (woon in Spanje) voor een prima prijs en sim lock vrij. Nu komt er een microSDHC kaartje aan van 8 gig met lezer van Sandisk.
Heb erg veel last van vastlopers etc. Een paar fotos opslaan op het de microSD van Nokia en dan krijg ik al meldingen dat ie vol is en het toestel wordt erg langzaam. Hoop dat deze problemen opgelost zijn met het nieuwe kaartje, maar na het lezen van dit topic blijkbaar wel. Verder prima toestel en wifi werkt perfect even als gps.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tunboy schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:11:
Eigenlijk heb ik ook wel een vraag hierover: is er al iemand op dit forum die het originele kaartje ZONDER te formatteren gebruikt en hiermee nog geen problemen heeft gehad?
Ik gebruik mijn N82 al een paar maanden zonder problemen en met het originele kaartje. Alle geinstalleerde software staat er op en de foto's komen ook steeds daarop terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tunboy schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:11:

Ik heb nooit problemen gehad met het standaardkaartje in de twee maanden dat ik deze gebruikt heb. Ik heb onlangs een 8 GB kaart aangeschaft en daar heb ik ook nooit problemen mee.

Ik dacht even problemen met de kaart te hebben, omdat de music player soms vastliep als je veel MP3tjes in een keer had toegevoegd. Maar die problemen heb ik ook met de nieuwe kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
robertwebbe schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:16:Ander onderwerp: ik heb een echte Skype client op mijn N82 draaien. Dus geen fring of dergelijke maar een echte applicatie van Skype zelf. Het is nog een beta en officieel nog niet voor de N82 maar als je voor N95 kiest, werkt het prima! Er zit een auto update functie in dus de updates zouden vanzelf binnen moeten komen. Hij was er al eerder maar niet publiekelijk beschikbaar. Allen klanten met een N95 op het Engelse 3 netwerk konden dat gebruiken. Waarschijnlijk loopt de exclusiviteitsovereenkomst binnenkort af en kunnen ook andere gebruikers gaan Skypen, direct vanaf hun mobiel. Wederom een prachtige toepassing voor je internetbundel!
Hij is via je mobiel te downloaden via de volgende link: http://skype.com/m
Bedankt voor de tip. Alleen kan ik niet bellen met deze Skype client. Hij biedt alleen de optie chat. Heel raar. Er stond ook bij de installate dat je Skype tegoed nodig hebt om inkomende gesprekken te ontvangen. 8)7 Dat klinkt nogal raar. Nou heb geen Skype tegoed dus wellicht kan ik daarom ook niet bellen? Maar ik probeerde naar een andere Skype gebruiker te bellen en met een PC client is dat gratis (logisch).
Zijn er mensen die met deze client kunnen bellen zonder tegoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:27
gewoon Fring client gebruiken...kan je ook nog bellen via Fring (mocht Skype niet werken) en er zit nog een msn client in ook...ook andere IM clients worden ondersteunt trouwens...www.fring.com voor meer info....

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Ik heb ene probleem met verbinden van mn telefoon met de PC!

Als ik hem verbind via de kabel zegt hij: Kan de telefoon niet verbinden, omdat de geheugenkaart al in gebruik is.

Hoe kan dit?

Als ik de menu toets ingedrukt houd, is er niets actief! Enkel: Standby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
basix schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:28:
gewoon Fring client gebruiken...kan je ook nog bellen via Fring (mocht Skype niet werken) en er zit nog een msn client in ook...ook andere IM clients worden ondersteunt trouwens...www.fring.com voor meer info....

Greetz
Fring gebruikte ik al, maar in combinatie met T-mobile PIT werkt dat niet echt lekker. Het lijkt erop dat PIT niet snel genoeg is. Maar ik hoopte dus dat ene eigen client van Skype een betere codec zou gebruiken zodat PIT wel snel genoeg is. Maar het lijkt er dus op dat het gebruik van Skype mobile geld kost :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 14:52
Ik had zo'n 2 weken geleden ineens dat mijn automatische bookmarks allemaal kwijt waren. Gebruik dit regelmatig, dus dat was ff minder. Okee, kan gebeuren, maar nou had ik het een paar dagen geleden weer en gisteren voor de 3e keer. Mijn vraag is dus, heeft iemand dit ook al meegemaakt? Ik heb zelf nog niets iets kunnen ontdekken dat het altijd is nadat ik bv. een specifieke site heb bezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Bijna had ik al een HTC Diamond, maar nu zag ik deze en met een gratis navigatieprogje en betere camera (en geen windows >:) ) en nog eens 100 euro goedkoper is dit een leuk alternatief. Ik lees alleen veel problemen met het signen van programma's. Is dat echt een drama? Zijn er veel programma's te vinden?

Is daarnaast het afspelen van muziek en films goed en is het makkelijke te organiseren (tags etc)?

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
Scharnout schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:56:
Bijna had ik al een HTC Diamond, maar nu zag ik deze en met een gratis navigatieprogje en betere camera (en geen windows >:) ) en nog eens 100 euro goedkoper is dit een leuk alternatief. Ik lees alleen veel problemen met het signen van programma's. Is dat echt een drama? Zijn er veel programma's te vinden?

Is daarnaast het afspelen van muziek en films goed en is het makkelijke te organiseren (tags etc)?
Deze camera is inderdaad goed. Het blijft weliswaar een telefoon-camera. Maar wel een hele goede.

Over de programma's: heel veel. Zoekt en gij zult vinden.

Ik vind zelf de luidsprekertjes van de telefoon niet super, maar je kan ook niet veel verwachten van zulke kleine speakertjes. De bediening vind ik wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

robertwebbe schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:16:
[...]

Probeer eens eens een andere SD adapter als je die hebt. Die schuifjes willen nogal eens zwak van constructie zijn en het door jou beschreven probleem veroorzaken.
Helaas had ik niet nog eena andere adapter. Heb nu een nieuwe ontvangen en tel loopt niet meer vast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand een programmatje die waarschuwt als het schuifje voor je lens nog open staat? mijn vorige telefoon had geen schuifje dus ik vergeet deze steeds weer dicht te doen..zonde van de lens op den duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:23:
Heeft er iemand een programmatje die waarschuwt als het schuifje voor je lens nog open staat? mijn vorige telefoon had geen schuifje dus ik vergeet deze steeds weer dicht te doen..zonde van de lens op den duur..
Ik vergat het ook soms, maar je moet proberen jezelf aan te leren om de camera 'applicatie' te starten door het schuifje open te doen, foto's nemen en daarna de app weer te stoppen door het schuifje dicht te doen. Sindsdien vergeet ik het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
elpino.rv schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:32:
Ik had zo'n 2 weken geleden ineens dat mijn automatische bookmarks allemaal kwijt waren. Gebruik dit regelmatig, dus dat was ff minder. Okee, kan gebeuren, maar nou had ik het een paar dagen geleden weer en gisteren voor de 3e keer. Mijn vraag is dus, heeft iemand dit ook al meegemaakt? Ik heb zelf nog niets iets kunnen ontdekken dat het altijd is nadat ik bv. een specifieke site heb bezocht.
Ik heb dit op mijn N95 ook een paar keer mee gemaakt. Concreet heb ik er niets over kunnen vinden, maar ik vermoed dat het aanpassen van bepaalde instellingen in de browser dit als bij-effect heeft.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalRoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Johantjuuh schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:37:
Ik heb ene probleem met verbinden van mn telefoon met de PC!

Als ik hem verbind via de kabel zegt hij: Kan de telefoon niet verbinden, omdat de geheugenkaart al in gebruik is.

Hoe kan dit?

Als ik de menu toets ingedrukt houd, is er niets actief! Enkel: Standby!
Ga even naar de instellingen van je berichten. Daar staat je sms opslag waarschijnlijk op geheugenkaart...
Kies nu voor opslag op telefoongeheugen, dan ben je van de melding af.

Enige probleem wat ik telkens krijg bij het wisselen van de opslaglocatie is dat die stomme telefoon mijn eigen t9 woorden weggooit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegas
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-11-2022
Heb vandaag de N82 (black) gekocht en nou vroeg ik mij af wat nu de goede manier is om je batterij "slim" te maken want overal lees ik wel eens iets anders. Maar ik het meest tegenkomen dat je de batterij de eerste 14 dagen probeert vol te houden en om de 3 dagen eens leeg laat lopen. Is dit de goede manier of zou ik hier mee mijn batterij gewoon dom maken?

[ Voor 36% gewijzigd door Pegas op 18-06-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
zonder echt op te vallen is mijn opstarttijd lang geworden... duurt echt 30+ seconden eer ik men PIN mag ingeven... nooit opgevallen tot ik de N82 van men collega ff vast had en dat was na een 5-10 seconden al.
Enig idee waar ik hiervoor moet gaan prutsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pegas schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:54:
Heb vandaag de N82 (black) gekocht en nou vroeg ik mij af wat nu de goede manier is om je batterij "slim" te maken want overal lees ik wel eens iets anders. Maar ik het meest tegenkomen dat je de batterij de eerste 14 dagen probeert vol te houden en om de 3 dagen eens leeg laat lopen. Is dit de goede manier of zou ik hier mee mijn batterij gewoon dom maken?
Niet compleet leeg te laten lopen is de beste manier. Deze accu houdt daar niet van.Gewoon zoveel mogelijk (en vooral de eerste weken/maanden) tot z'n maximum (en daarna nog gewoon doorgaan) opladen is de beste manier.

Er was een tijdje geleden, in het N95-topic geloof ik, een link naar de resultaten van het opladen van dit soort accu's. Deze accu's waren op meedere manieren opgeladen de eerste tijd en het beste resultaat was de manier waarop ik het net tikte hierboven.

Ik heb dat ook zo gedaan en het resultaat na een dik jaar is dat de accu (N95, zelfde soort accu als in de N82) met behoorlijk veel gebruik per dag (Internetten, foto's maken, filmpjes kijken, sms-en en bellen uiteraard) het fluitend 2 volle dagen volhoudt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Ik heb er een andere geheugenkaart bij gekocht, van 8GB, merk is Sandisk. Leessnelheid is zo'n 16MB/s en schrijven gaat met 9MB/s. Kosten: 29.95 bij the Phone House ;) dus als je niet online wilt bestellen of verzendkosten wil betalen, grijp je kans. De gegevens van de oude kaart af lezen ging met 6-7MB/s, dus beduidend trager dan de Sandisk kaart.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:23:
[...]
Niet compleet leeg te laten lopen is de beste manier. Deze accu houdt daar niet van.Gewoon zoveel mogelijk (en vooral de eerste weken/maanden) tot z'n maximum (en daarna nog gewoon doorgaan) opladen is de beste manier.
Die van mij gaat iets langer dan 3 dagen mee, bel vaak, en mailen doe ik ook veel
af en toe internetten, laat de accu altijd 1x per maand helemaal leeg gaan, volgens mij
is dat wel goed voor de accu, 1x p/m helamaal leeg laten gaan........

[ Voor 31% gewijzigd door Albert020 op 18-06-2008 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegas
  • Laatst online: 19-11-2022
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:23:
[...]
Albert020 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:36:
[...]
Die van mij gaat iets langer dan 3 dagen mee, bel vaak, en mailen doe ik ook veel
af en toe internetten, laat de accu altijd 1x per maand helemaal leeg gaan, volgens mij
is dat wel goed voor de accu, 1x p/m helamaal leeg laten gaan........
Dus laten leeglopen tot dat ie een 2 à 3 keer heeft gezegd dat de batterij leeg is en dan 1x per maand helemaal laten leeglopen is dus het beste? Ok, bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Pegas schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:57:
[...]

[...]

Dus laten leeglopen tot dat ie een 2 à 3 keer heeft gezegd dat de batterij leeg is en dan 1x per maand helemaal laten leeglopen is dus het beste? Ok, bedankt :).
Accu trainen door de 1e paar keer helemaal op te laden en weer leeg laten lopen is prima. Maar daarna beter deze accu niet meer helemaal leeg laten lopen, houdt ie niet van. Zoals ALepH al aangaf zo veel en vaak mogelijk tussendoor opladen is veel beter. Ik doe dit nu ook al 1 jaar lang en mijn accu kan makkelijk 3 volle dagen mee, zonder op te hoeven laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Dat je die enkele keren per jaar volledig laat leeglopen zal wel niet zo erg zijn vermoed ik (en wie weet wel goed), maar voor alledag zorgen dat je nooit de batterijwaarschuwing te zien krijgt is zeker het beste! Je kan ze best opladen wanneer het je goed uitkomt dus, en niet per se wachten tot ze onder de helft is, voordeel hieraan is dan ook dat als je met de wagen verloren rijdt en navigatie nodig hebt je niet net op dat moment met een lege batterij zit (omdat je van plan was ze 's avonds pas op te laden).

Bij mij ligt het laad-kabeltje altijd op mijn bureau, dus kan ik em er elke dag (of om de twee dagen) effe aanhangen zonder veel moeite... is een gewoonte he.

Ik doe trouwens met de mijne met een paar sms'jes per dag en wat fotootjes trekken (en wat Snakes of Giana Sisters spelen) gemakkelijk 3 dagen als ik wil. Als je echter begint te navigeren en surfen is het wel direkt om zeep ;-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pim89 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:31:
[...]

Deze camera is inderdaad goed. Het blijft weliswaar een telefoon-camera. Maar wel een hele goede.
Voor diegenen die nog twijfelen over de kwaliteit van de camera: op Flickr zijn twee N82 groups waar je echt een goed beeld kunt krijgen van de kwaliteit van de camera.
http://www.flickr.com/groups/nokian82usergroup/
http://www.flickr.com/groups/n82macro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
Iedereen doet altijd zo moeilijk over het opladen van accu's. Wanneer je zoveel geld voor een toestel kan neerleggen dan moet het toch ook niet zo moeilijk zijn na verloop van tijd even wat centjes te investeren in een nieuwe accu. Tis niet zo dat die dingen gelijk honderden euro's kosten zoals een laptop accu. Ik laad lekker op wanneer ik daar zin in heb en koop wanneer het moment daar is wel een keer een nieuwe accu.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit mobiel nu neem zit er dan gelijk de nieuwste nokia maps op of kan je een nieuwere versie ergens downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:21
Op mijn nieuwe zwarte N82 zit nog Nokia Maps 1.2. Kaarten ed kun je downloaden met Nokia Maploader. Of versie 2 daar ook mee te downloaden is, durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:05
Nokia Maps 2.0 downloaden van de site, dan de kaarten erop zetten met Nokia Maps Loader, tenzij de kaarten al erop staan.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu

Vmu

Rotatate

Bij mij loopt Sports tracker steeds vast na een tijdje gebruiken.
Meestal na een minuut of 10-20. Het programma werkt nog wel maar de gps gegevens veranderen niet meer. De positie staat stil, de snelheid blijft hangen, alsof hij permanent op pauze staat (en dat staat ie echt niet)
Ik heb een ander kaartje erin gedaan (sandisk) en sports tracker opnieuw geinstalleerd. Zelfde effect het duurt alleen langer voordat hij vast loopt.
Heeft iemand anders dat ook?

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:50
Als ik mijn mail ophaal (eigen, pop3) dan blijft de status balk hangen.
Haal ik mijn mail 4x achter elkaar op komt er 1 mailtje binnen (en er staan 10talle nieuwe te wachten)

Zijn mijn instellingen niet goed of blokkeren ze bij Hi pop3?

Ik weet van de primafoon dat pushmail niet mogelijk is maar is hier wel iets anders op te bedenken?
(of alleen de om de 30 minuten ophalen)

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Vmu schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:03:
Bij mij loopt Sports tracker steeds vast na een tijdje gebruiken.
Meestal na een minuut of 10-20. Het programma werkt nog wel maar de gps gegevens veranderen niet meer. De positie staat stil, de snelheid blijft hangen, alsof hij permanent op pauze staat (en dat staat ie echt niet)
Ik heb een ander kaartje erin gedaan (sandisk) en sports tracker opnieuw geinstalleerd. Zelfde effect het duurt alleen langer voordat hij vast loopt.
Heeft iemand anders dat ook?
ik had pas geleden voor de 1e keer dat hij vastliep, zo erg zelfs dat de phone een reboot deed.
Had toen voor de 1e keer 'live sharing' aangezet. Vermoed dat hij ergens geen goed bereik had en de gegevens niet meer kon uploaden en daarna crashte. Zet jij dit misschien ook aan? Verder nog nooit problemen gehad (update zelf wel elke keer naar de laatste versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:50
Ik heb de mogelijkheid om zeer snel aan een N82 te komen, ongeveer 2 maandjes oud. De huidige eigenaar heeft het toestel bij KPN besteld, zijn deze toestellen trouwens wel SIM lock vrij en verder niet voorzien van branding?

[ Voor 4% gewijzigd door AvWijk op 19-06-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Sinds dinsdag ook in het bezig van een N82 :)
Zo op het eerste gezicht een fijn toestel (kom vanaf een SE K800i), alleen wel een paar minpuntjes. Zo heb ik een op z'n minst 1 defecte (hot) pixel. Daarnaast vind raar/jammer dat de tijd van een sms zo moeilijk te bekijken is en dat eerst de achternaam wordt weergegeven en dan pas de voornaam. Het hele topic heb ik al doorgebladerd maar ben hier geen oplossing voor tegen gekomen helaas, maar het is niet anders.

Maar afgezien van deze minpuntjes ben ik blij met dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
edit: was bedoeld om in een ander topic te plaatsen :X

[ Voor 91% gewijzigd door bartbh op 19-06-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
Misschien moet je de volgende keer beter zoeken.

Om de weergave van de contacten te wijzigen ga je naar Contacten, dan kies je Opties, en dan is dat de enige keuze die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
bartbh schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:32:
Al sinds dinsdag:

[afbeelding] & [afbeelding]

En beide bevallen goed :D

2e foto is gemaakt met de camera van de N82
Ik zie dat jij een mooie batterij status hebt in je home screen..

Die wil ik ook .. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-08 09:27
pim89 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:33:
Misschien moet je de volgende keer beter zoeken.

Om de weergave van de contacten te wijzigen ga je naar Contacten, dan kies je Opties, en dan is dat de enige keuze die je hebt.
Helaas werkt dat dan ook alleen voor je contactenlijst en NIET voor de berichten in je inbox ed.

@bartbh:
Je kunt als alternatief het programma 'Conversation' installeren. Deze geeft je een extra tab bij je contactenlijst. Onder deze tab worden je laatste conversaties per contact bijgehouden en MET tijden erbij. Ff googlen dan moet je het wel kunnen vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door MaPzel op 19-06-2008 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
Eerder in dit topic werd er gesproken over Psiloc Elog via http://shop.psiloc.com/en/ heb ik geprobeerd de trial te installeren. Echter zonder succes hij zegt dat de installatie niet compitabel is. Na verder onderzoek heb ik ook gezien dat ze aangeven in shop dat het niet compitabel is met de n82 of n95.

Mijn vraag is dus nog steeds is er een programma die voor mij bijhoudt hoe het staat met de belbundel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu

Vmu

Rotatate

elpino.rv schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:53:
[...]

ik had pas geleden voor de 1e keer dat hij vastliep, zo erg zelfs dat de phone een reboot deed.
Had toen voor de 1e keer 'live sharing' aangezet. Vermoed dat hij ergens geen goed bereik had en de gegevens niet meer kon uploaden en daarna crashte. Zet jij dit misschien ook aan? Verder nog nooit problemen gehad (update zelf wel elke keer naar de laatste versie).
Nee ik ga niet online...

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Johantjuuh schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:37:
[...]

Ik zie dat jij een mooie batterij status hebt in je home screen..

Die wil ik ook .. :P
cClock ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
MaPzel schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:43:
[...]

Helaas werkt dat dan ook alleen voor je contactenlijst en NIET voor de berichten in je inbox ed.

@bartbh:
Je kunt als alternatief het programma 'Conversation' installeren. Deze geeft je een extra tab bij je contactenlijst. Onder deze tab worden je laatste conversaties per contact bijgehouden en MET tijden erbij. Ff googlen dan moet je het wel kunnen vinden.
Die heb ik al geinstalleerd, maar vind het (tot nu toe) nog niet geweldig werken. Had liever gewoon de normale manier, maar misschien met ff wennen dat het wel beter gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:50
Wie heeft een zwarte N82 van KPN, kan je me ook vertellen of die standaard SIM lock vrij geleverd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F-O-C-U-Z schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:56:
Iedereen doet altijd zo moeilijk over het opladen van accu's. Wanneer je zoveel geld voor een toestel kan neerleggen dan moet het toch ook niet zo moeilijk zijn na verloop van tijd even wat centjes te investeren in een nieuwe accu. Tis niet zo dat die dingen gelijk honderden euro's kosten zoals een laptop accu. Ik laad lekker op wanneer ik daar zin in heb en koop wanneer het moment daar is wel een keer een nieuwe accu.
Excuse me? Ehm, richboy, ik heb welgeteld 6 tientjes neergeteld voor het toestel destijds icm een Vodafone abo. Zoveel geld is dat nou ook weer niet en was een, destijds net geintroduceerde N95, dus hoezo "zoveel geld" :?

En hoezo 59 euro extra neertellen voor een accu omdat je 'm "slecht" behandelt. Zo moeilijk is het niet, toestel gewoon elke avond aan de lader, c'est tout!

Maar goed, gelukkig doen de meesten wel "moeilijk" over het opladen van accu's. Ik vind bijna 60 euro voor een accu, ondanks dat ik goed verdien, nog steeds een hoop geld om zomaar ineens neer te tellen terwijl het helemaal niet hoeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:31
ik denk die ga ik ook even installeren.

Maar om hem te activeren moet ik hem in het thema menu selecteren.
Alleen wat blijkt, mijn hele thema icoon is nergens meer te vinden. Ook niet na een herstart.
Reset doe ik liever niet.

Iemand hier ook last van?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 1 week de N82. Lees al weken dit topic, erg veel info.
Ik heb een vraag over Garmin XT. Deze wordt geleverd op een 2GB minidisk.
Is deze simpel over te zetten naar een 8GB, en dan ook werkend te krijgen?
Ik heb dit geprobeerd maar zeker iets fouts gedaan of zo.
Steek ik het originele kaartje in de N82 dan doet ie het wel, maar ja, ik wil mn MP3 enzo ook aan boord hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Even zoeken op "Garmin XT N95 8GB". De N95 8GB heeft namelijk geen slot voor sd-kaartjes, dus die hebben het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, heb ik ook een probleem mee. Bedankt voor de tip. Ik heb even gekeken maar de meeste vragen gaan over het wel of niet krijgen van een fix. heb niets gevonden over een oplossing om de standaard 2GB kaart van Garmin te omzeilen. erruuuug jammer. Ik ga nog wel even op andere topics zoeken. Het voordeel is te groot om te laten liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Ruffian schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:52:
Als ik mijn mail ophaal (eigen, pop3) dan blijft de status balk hangen.
Haal ik mijn mail 4x achter elkaar op komt er 1 mailtje binnen (en er staan 10talle nieuwe te wachten)

Zijn mijn instellingen niet goed of blokkeren ze bij Hi pop3?

Ik weet van de primafoon dat pushmail niet mogelijk is maar is hier wel iets anders op te bedenken?
(of alleen de om de 30 minuten ophalen)
ligt aan de POP3 server, heb ik helaas ook bij mijn eigen mail, misschien ook vm-pop3d als pop3 server? Ligt dus niet aan je instellingen oid. Het lijkt erop dat Nokia een volgend request doet voor het volgende mailtje wat de pop3 server weer niet helemaal snapt. Miscommunicatie dus tussen Nokia en de POP3 server. Kun je eens kijken wat jij hebt draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds begin deze week [na 4 jaar SE] ben ik ook de trotse bezitter van een N82. :)

Wat ik echter nog niet aan kan passen maar wel graag wil is het volgende:
Als ik de actieve stand-by heb ingeschakeld zie ik onder de snelkoppelingen nog enkele regeltjes staan [handleiding pagina 92]
Die regeltjes had ik graag niet meer gezien / zijn voor mij niet interessant.
Is er een mogelijkheid om deze regels te verwijderen / aan te passen.

Alvast dank.

Tot nu toe valt het toestel, buiten de kleine toetsen, niet tegen. _/-\o_
Geen krakende toetsen o.i.d ;)
Heb al wel vast Nav4All geïnstalleerd en ga dat a.s maandag uitproberen.
Ook heb ik de beschermfolie over het scherm laten zitten. Zolang die nog niet kapot is komen er ook geen krassen op het scherm O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Ik heb zelf een zwarte N82 met nieuwste firmware. Mijn vrouw heeft een witte, met oude firmware. Eén van de verschillen is dat ik bij email zelf het toegangspunt kan kiezen (als optie), terwijl die van mijn vrouw standaard met een vast toegangspunt werkt, en je alleen via de instellingen het toegangspunt kunt wijzigen (wat nogal omslachtig is). Is dat een bugje die met de nieuwe firmware is opgelost? Indien ja, dan ga ik toch overwegen om die van mijn vrouw ook te updaten.

Overigens nog een opmerkelijk verschil: die van mij (zwarte) kraakt als je hem aan de zijkanten ter hoogte van de toesten vast houdt, terwijl de witte van mijn vrouw kraakvrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
elpino.rv schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:21:
[...]

ligt aan de POP3 server, heb ik helaas ook bij mijn eigen mail, misschien ook vm-pop3d als pop3 server? Ligt dus niet aan je instellingen oid. Het lijkt erop dat Nokia een volgend request doet voor het volgende mailtje wat de pop3 server weer niet helemaal snapt. Miscommunicatie dus tussen Nokia en de POP3 server. Kun je eens kijken wat jij hebt draaien?
Ik heb geen idee, maar heb net mijn e-mail ingesteld met imap en nu komt alles binnen.
Zie wel dat er 453 mailtjes nog op de server staan en denk dat de telefoon daar niet zo blij mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb sinds een uur geleden mijn N82 via Hi ontvangen met een Eindeloos Online abo erbij. Hij ligt nu aan de lader en over een paar weekjes komt er een 8GB kaartje bij. Tot die tijd gebruik ik wel de 2GB van Nokia.

Wat zijn de zaken die ik zou moeten backuppen voordat ik vanmiddag met mijn telefoon ga "klooien"? Neem aan een 1:1 kopie van de 2GB SD kaart maken en eventueel van het telefoongeheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Laatst online: 09-09 20:33
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:38:

Wat ik echter nog niet aan kan passen maar wel graag wil is het volgende:
Als ik de actieve stand-by heb ingeschakeld zie ik onder de snelkoppelingen nog enkele regeltjes staan [handleiding pagina 92]
Die regeltjes had ik graag niet meer gezien / zijn voor mij niet interessant.
Is er een mogelijkheid om deze regels te verwijderen / aan te passen.

Alvast dank.
instrumenten->instell.->alg->persoonlijk->standby-modus->act standby.
Dit verbergt wel al je snelkoppelingen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
hars73 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:06:
Ik heb sinds een uur geleden mijn N82 via Hi ontvangen met een Eindeloos Online abo erbij. Hij ligt nu aan de lader en over een paar weekjes komt er een 8GB kaartje bij. Tot die tijd gebruik ik wel de 2GB van Nokia.

Wat zijn de zaken die ik zou moeten backuppen voordat ik vanmiddag met mijn telefoon ga "klooien"? Neem aan een 1:1 kopie van de 2GB SD kaart maken en eventueel van het telefoongeheugen?
IK WIL JE METEEN WAARSCHUWEN!!!

Je moet wel uitkijken met Eindeloos Online. Ik dacht dat ook te hebben, en heb nu een rekening liggen van 461 euro. Dit wordt nu hoogstwaarschijnlijk opgelost na een belletje.
Bij een vriend van me was het meer zoals bij jou, hij heeft ook een nieuw abonnement, en de eerste rekening had ook nog geen eindeloos online. Misschien moet je even met Hi bellen, 1200, om het te bevestigen.

Ontopic: In de Nokia PC Suite zit een back-up functie. Ik denk dat als je die gebruikt, dat je dan de dingen die je moet backuppen backupt.
Bij mij kan dat helaas niet daar ik een Mac heb. Ik hoop dat daar ook snel een PC Suite voor komt.

Synchroniseren kan wel, daar is ondersteuning voor, en internetten via m'n telefoon kan ook. Dit mag alleen niet van Hi, dus kan ik er ook nog geen gebruik van maken totdat ik bij T-Mobile zit, hetgeen in augustus gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
pim89 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:59:
[...]

Synchroniseren kan wel, daar is ondersteuning voor, en internetten via m'n telefoon kan ook. Dit mag alleen niet van Hi, dus kan ik er ook nog geen gebruik van maken totdat ik bij T-Mobile zit, hetgeen in augustus gaat gebeuren.
Je bedoeld om je gsm als modem te gebruiken?
Valt trouwens MMS ook onder het eindeloos online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

instrumenten->instell.->alg->persoonlijk->standby-modus->act standby.
Dit verbergt wel al je snelkoppelingen... :)
Die snelkoppelingen mogen blijven staan, die zijn wel handig.
Die regels die er onder staan, die vindt ik irritant :(
Als iemand een oplossing heeft om die te laten verdwijnen dan houd ik me aanbevolen _/-\o_

Wat ook nog uitermate niet fijn is, is dat er bij de contacten overal een /w, /m of /h
achterstaat. Die moet je volgens mij allemaal met de hand verwijderen 8)7
Tenzij iemand een oplossing voor dit probleem heeft.

Gegroet :*)

P.S. ik heb de titanium uitvoering.
Volgens mij net zo goed als de zwarte, de 'witte' of de blauwe ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 12:28 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de Nokia N82 en bijbehorende zaken. Discussie over welk abonnement je er het beste bij kunt nemen hoort niet in dit topic.