Nokia N82 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste
Acties:
  • 224.390 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:24
Ruffian schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:09:
[...]

Je bedoeld om je gsm als modem te gebruiken?
Valt trouwens MMS ook onder het eindeloos online?
Inderdaad, dat bedoel ik.

Of MMS ook onder eindeloos online valt weet ik niet. Dat zou je moeten zoeken in een ander forum denk ik. Dat heeft namelijk niets met de N82 te maken. Maar met het abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:56

robertwebbe

Robert Webbe

pim89 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:24:
[...]
Of MMS ook onder eindeloos online valt weet ik niet. Dat zou je moeten zoeken in een ander forum denk ik. Dat heeft namelijk niets met de N82 te maken. Maar met het abonnement.
MMS valt niet onder een flatfee data abonnement, het is een hele andere dienst. Bij alle Nederlandse providers betaal je nu per MMS en zijn er geen flatfee bundels voor.
Het datagebruik om de MMS te versturen, zit in de prijs van de MMS, daar hoef je dus niet apart voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Sinds vandaag heb ik ook een N82 Black. Hiervoor had ik een G810, maar die heb ik na vier dagen terug gebracht vanwege bar slechte GPS. Dit bevalt echt stukken beter :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Nou ik ben inmiddels wat aan het proberen.. pffff.. valt tegen zeg als je van een Nokia 6021 komt. Wat een instellingen! :X

Ik heb inmiddels een WLAN punt aangemaakt, maar hoe kan ik deze nou gebruiken om te internetten? En dan het liefst een voorkeur in volgorde. Eerst mijn WLAN en als die niet aanwezig is, mijn Eindeloos Online van Hi. Zou dit kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruffian schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:09:
[...]

Je bedoeld om je gsm als modem te gebruiken?
Valt trouwens MMS ook onder het eindeloos online?
Je N82 als modem gebruiken mag strikt niet volgens de Eindeloos Online policy. Met de N-Series PC suite gaat het overigens wel makkelijk, je kunt dan redelijk snel internetten op je laptop in de trein ;) . Ik denk dat als je dat heel lang of uitgebreid zou doen, Hi wel contact met je opneemt.

MMS valt niet onder Eindeloos Online, je betaalt per bericht (gaat van je bundel af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:02:
Nou ik ben inmiddels wat aan het proberen.. pffff.. valt tegen zeg als je van een Nokia 6021 komt. Wat een instellingen! :X

Ik heb inmiddels een WLAN punt aangemaakt, maar hoe kan ik deze nou gebruiken om te internetten? En dan het liefst een voorkeur in volgorde. Eerst mijn WLAN en als die niet aanwezig is, mijn Eindeloos Online van Hi. Zou dit kunnen?
Ik moest ook nogal wennen aan de manier waarop de N82 verbinding maakt met het internet, aangezien ik van diverse Windows Mobile toestellen afkom.
Wanneer je je browser opstart vraagt hij altijd welk accespunt gebruikt moet worden. Als je een WLAN punt hebt aangemaakt en je bevindt je binnen het bereik van dat WLAN punt, staat deze ook in het lijstje; bevind je je buiten bereik, dan zie je als het goed is alleen je GPRS/3G accesspunten (bv. 'Mobiel Internet' , KPN MMS').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:50
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:28:
[...]

Je N82 als modem gebruiken mag strikt niet volgens de Eindeloos Online policy. Met de N-Series PC suite gaat het overigens wel makkelijk, je kunt dan redelijk snel internetten op je laptop in de trein ;) . Ik denk dat als je dat heel lang of uitgebreid zou doen, Hi wel contact met je opneemt.

MMS valt niet onder Eindeloos Online, je betaalt per bericht (gaat van je bundel af)
Bij de primafoon vertelde ze mij dat je na 3 maanden "erg actief" internetten een brief krijgt of je wilt stoppen met het overbelasten.
Af en toe internetten via je gsm is dus wel te doen 8)

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:31:
[...]

Ik moest ook nogal wennen aan de manier waarop de N82 verbinding maakt met het internet, aangezien ik van diverse Windows Mobile toestellen afkom.
Wanneer je je browser opstart vraagt hij altijd welk accespunt gebruikt moet worden. Als je een WLAN punt hebt aangemaakt en je bevindt je binnen het bereik van dat WLAN punt, staat deze ook in het lijstje; bevind je je buiten bereik, dan zie je als het goed is alleen je GPRS/3G accesspunten (bv. 'Mobiel Internet' , KPN MMS').
Ja, ik ben inmiddels een stukje verder en ik heb 5 van die andere accesspunten staan (naast mijn WLAN), ongeveer dezelfde zoals jij ze noemt. Maakt het dan nog uit welke van die accesspunten ik kies?

En zijn er browsers die handiger/beter zijn dan de standaard van Nokia (bijv. Opera)? Of gewoon lekker bij deze blijven?

En dan nog een laatste vraagje.. zijn er speciale webpagina's opgemaakt voor deze resolutie? Als ik bijvoorbeeld www.nu.nl opzoek, krijg ik dan automatisch een speciale PDA/Smartfone pagina of moet ik hiervoor bijvoorbeeld pda.nu.nl oid intoetsen.
[EDIT] Ben er inmiddels achter dat het domein .mobi bestaat :P

[ Voor 20% gewijzigd door hars73 op 21-06-2008 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:52
zijn/is er ook radio applicaties te vinden voor deze versie van symbian, aangezien ik rds toch wel makkelijk vond en dit vandaag toch miste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pim89 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:59:
[...]

IK WIL JE METEEN WAARSCHUWEN!!!

Je moet wel uitkijken met Eindeloos Online. Ik dacht dat ook te hebben, en heb nu een rekening liggen van 461 euro. Dit wordt nu hoogstwaarschijnlijk opgelost na een belletje.
Bij een vriend van me was het meer zoals bij jou, hij heeft ook een nieuw abonnement, en de eerste rekening had ook nog geen eindeloos online. Misschien moet je even met Hi bellen, 1200, om het te bevestigen.

Ontopic: In de Nokia PC Suite zit een back-up functie. Ik denk dat als je die gebruikt, dat je dan de dingen die je moet backuppen backupt.
Bij mij kan dat helaas niet daar ik een Mac heb. Ik hoop dat daar ook snel een PC Suite voor komt.

Synchroniseren kan wel, daar is ondersteuning voor, en internetten via m'n telefoon kan ook. Dit mag alleen niet van Hi, dus kan ik er ook nog geen gebruik van maken totdat ik bij T-Mobile zit, hetgeen in augustus gaat gebeuren.
Bij mij hetzelfde. Ik kreeg een rekening van 928,81.Er was ook vanalles misgegaan bij Hi.Uiteindelijk wel opgelost.
Alleen kreeg mijn vrouw laatst ook een rekening van Hi van 58,44.
Terwijl haar abbonnement pas in september ingaat.
Er gaat nogal wat mis bij Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien iets heel doms, maar ik probeer de nieuwe firmware (20.0.062) op de N82 te zetten, omdat ik denk dat er dan wat problemen verholpen zijn (zoals Flash Light player etc.). Ik heb de laatste Nokia PC Suite en de laatste Software Updater beide gebruikt maar iedere keer komt de boodschap terug dat er geen nieuwe software beschikbaar is voor mijn telefoon. Geen echte foutmelding, maar toch. Ik snap dat niet omdat iedereen net zo makkelijk naar de nieuwe firmware gaat.....Ja, ik heb Window XP en nog de firmware van 10-12-07 (11.01.117). Ik dit topic doorgelezen maar geen oplossing gezien waarom er geen firmware voor mijn N82 beschikbaar is. Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 13:53
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:18:
Misschien iets heel doms, maar ik probeer de nieuwe firmware (20.0.062) op de N82 te zetten, omdat ik denk dat er dan wat problemen verholpen zijn (zoals Flash Light player etc.). Ik heb de laatste Nokia PC Suite en de laatste Software Updater beide gebruikt maar iedere keer komt de boodschap terug dat er geen nieuwe software beschikbaar is voor mijn telefoon. Geen echte foutmelding, maar toch. Ik snap dat niet omdat iedereen net zo makkelijk naar de nieuwe firmware gaat.....Ja, ik heb Window XP en nog de firmware van 10-12-07 (11.01.117). Ik dit topic doorgelezen maar geen oplossing gezien waarom er geen firmware voor mijn N82 beschikbaar is. Iemand een idee??
Heb je de cd gebruikt die bij je telefoon zat?
Ik had eerst ook problemen met de nieuwe firmware erop zetten.
Ik had toen ook de laatste pc suite gebruikt,die ik gedownload had.
Ik ben toen ook een hele tijd bezig geweest,en uiteindelijk maar besloten dat ik de meegeleverde cd ging gebruiken.Toen lukte het in 1 keer.
Ik weet niet of dit ook in jouw geval werkt,maar je kan het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor de tip. We gaan het proberen!

En we hebben het uitgeprobeerd. Installatie van de CD liep perfect, maar er werd direct gezocht naar een Update met de melding dat er niet verder gegaan kon worden voor deze update compleet geinstalleerd was. Aldus gedaan. Dit leidde uiteindelijk tot hetzelfde resultaat (natuurlijk) dat de nieuwe Nokia Software Updater geinstalleerd werd. En dus bleek er opnieuw geen firmware-update voor de N82 beschikbaar...en nu?

Voor de volledigheid: de complete melding luidt:
No software updates available for your phone. Network connection lost. Check your network connection or whether a firewall is preventing the application from working properly

Netwerk is volgens mij prima. Ik heb de firewall uitgezet......

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:18:
[...]

Die snelkoppelingen mogen blijven staan, die zijn wel handig.
Die regels die er onder staan, die vindt ik irritant :(
Als iemand een oplossing heeft om die te laten verdwijnen dan houd ik me aanbevolen _/-\o_
Google eens op Clean Active Standby Screen (Hacked Phones)
Of check op mijn onderschrift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
Ik wil mijn telefoon een reset geven naar de fabrieks instellingen.Alleen is nu mijn vraag gaan dan ook alle contactpersonen eruit die niet op mijn simkaart staan,dus op het geheugen van de telefoon zelf.

Hoe kan ik nou mijn contactpersonen vanaf mijn telefoongeheugen in een keer op mijn simkaart zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:20:
[...]
Google eens op Clean Active Standby Screen (Hacked Phones)
_/-\o_ Kokkie76 _/-\o_

1000x dank voor de oplossing. Ga er dit weekend mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Tip voor mensen die Hi Eindeloos gebruiken: SMS "Saldo" naar 1244. Als het goed is, krijg je binnen een mum van tijd 2 smsjes. 1 sms met info over je belbundel en 1 sms over info van je internetbundel. Krijg je het tweede smsje niet, dan staat Eindeloos online niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meteen nog maar een vraag er achteraan....

Welke browser kan ik als beste gebruiken / is het gebruikersvriendelijkst voor de N82??

Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Laatst online: 09-09 20:33
Le0032 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:27:
Tip voor mensen die Hi Eindeloos gebruiken: SMS "Saldo" naar 1244. Als het goed is, krijg je binnen een mum van tijd 2 smsjes. 1 sms met info over je belbundel en 1 sms over info van je internetbundel. Krijg je het tweede smsje niet, dan staat Eindeloos online niet aan.
uhm ik weet het niet precies, maar ik heb soms online(gewone inet abbo) en dan krijg je ook een 2e SMS... Je moet het a. gebruikt hebben en b. in het SMSje kan je wel je inetabbo aflezen.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:18:
[...]
Wat ook nog uitermate niet fijn is, is dat er bij de contacten overal een /w, /m of /h
achterstaat. Die moet je volgens mij allemaal met de hand verwijderen 8)7
Tenzij iemand een oplossing voor dit probleem heeft.
Ja dat is een nadeel, van SE overstappen naar Nokia... Ik heb mobile Master Agent gebruikt om mijn adresboek te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Mobil Master gedownload, de contacten aangepast en weer terug gestuurd naar de telefoon.
En die is nu helemaal van slag....... :-(

Iemand een oplossing, zodat ik zo min mogelijk data verlies. *#7780# ???????
Wordt dan ook de contactdata van de sim verwijderd?????

Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
joris1989 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:35:
[...]

uhm ik weet het niet precies, maar ik heb soms online(gewone inet abbo) en dan krijg je ook een 2e SMS... Je moet het a. gebruikt hebben en b. in het SMSje kan je wel je inetabbo aflezen.

[...]
No offense maar ik zeg ook niet dat mensen die geen Eindeloos online hebben geen sms krijgen. Je moet het helemaal niet gebruikt te hebben, dat geldt alleen voor mensen met Soms Online. Mensen met Eindeloos en Regelmatig online krijgen, mits dit aangezet is door KPN, altijd het tweede smsje. Maar nu weer ontopic, over de N82!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem lijkt te zijn opgelost.
Er was nog een 'aplication manager' geïnstalleerd.

Prettige avond verder en dat Nederland maar een ronde verder mag komen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:28:
Meteen nog maar een vraag er achteraan....

Welke browser kan ik als beste gebruiken / is het gebruikersvriendelijkst voor de N82??

Alvast dank
Ik heb naast de standaard browser ook Opera Mini geinstalleerd, maar ik merk dat ik eigenlijk de standaard browser het meest gebruik, omdat die gewoon prima werkt. Daarnaast heb ik met de laatse versie van Opera Mini wat verbindingsproblemen (meer mensen hier die dat hebben?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2024
ikzelf gebruik de browser niet vaak en kan dan ook niet zeggen dat ik last heb van verbindingsproblemen. Maar wat bedoel je precies? Is het zo dat je verbinding steeds wegvalt? Browse je dan via een wifi punt of via je data abo?

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er op dat de problemen NIET zijn opgelost.
Iedere keer als ik van muziek of foto / video gebruik wil maken loopt de telefoon vast.

Als volgende maar de firmware opnieuw uploaden, hopelijk helpt dat.
Heb eerder het idee dat je Symbian opnieuw zou moeten installeren .......

Pffff, wat een avond.
Telefoon over de zeik, heel de natie in diepe rouw......

That's life, ShitHappens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 23:43:
Het lijkt er op dat de problemen NIET zijn opgelost.
Iedere keer als ik van muziek of foto / video gebruik wil maken loopt de telefoon vast.

Als volgende maar de firmware opnieuw uploaden, hopelijk helpt dat.
Heb eerder het idee dat je Symbian opnieuw zou moeten installeren .......

Pffff, wat een avond.
Telefoon over de zeik, heel de natie in diepe rouw......

That's life, ShitHappens!
2gb kaart erin, die is de boosdoener denk ik dan, ik heb nu een andere erin (Memorex dacht ik ) en nergens meer last van.

[offtopic]Natie in rouw, waarom?

De Russen waren simpel weg beter, vd Sar maakte het verschil..........jammer dat wel maar rouw?

Vooraf waren we gedoemd te stranden in de voorronde[offtopic]

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ik dan voorlopig verder kunnen zonder kaartje of zou formateren ook helpen??? [gelukkig al bij ontvangst van t toestel een back-up gemaakt :) ]
Nav is voorlopig toch niet nodig en muziek luister ik dan wel via de radio.
Alleen foto's opslaan wordt dan een probleem....

off-topic:
Ze hadden natuurlijk ook beter kunnen voetballen. :O
/off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik heb een probleem met mijn N82!!!

Als ik een sms wil versturen, ga je naar bericht --> nieuw bericht --> SMS. Dan kan je bij opties een ontvanger toevoegen. Ik kan gewoon mensen zoeken, ik kan met de rechterboven toets terug, maar normaal gesproken kon je met de linkerboventoets altijd op OK klikken en de ontvanger toevoegen!

Nou is bij mij dus het woordje OK weg en kan ik nu gene ontvangen meer toevoegen!!!

Kent iemand dir probleeem? Ik heb er niks over gevonden op het forum?
Wat moet ik doen? Aan/uit zetten heb ik al gedaan maar helpt niet!? :? :(

[ Voor 71% gewijzigd door Johantjuuh op 22-06-2008 10:10 ]

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil graag met dit mobiel alleen via het wifi op het internet gaan en niet via umts, omdat ik geen data-abonnement heb. Kan ik dan iets uitschakelen zodat dit gebeurd, anders krijg ik onodig kosten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Iemand al JoikuSpot Light uitgeprobeerd?
JoikuSpot Light
Hiermee kan je makkelijk je ipod/psp/laptop via je n82 connectie laten maken met het internet.
(Pas wel ff op of je het mag van je provider)

Je hebt trouwens 2 versies de light (waarbij alleen http/https protocollen toegestaan zijn) en de premium versie (alle protocollen).

[ Voor 19% gewijzigd door Ruffian op 22-06-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 10:03:
ik wil graag met dit mobiel alleen via het wifi op het internet gaan en niet via umts, omdat ik geen data-abonnement heb. Kan ik dan iets uitschakelen zodat dit gebeurd, anders krijg ik onodig kosten. ;)
Hoe voorkom ik data-kosten wanneer je geen data-abonnement hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:56

robertwebbe

Robert Webbe

Ruffian schreef op zondag 22 juni 2008 @ 11:19:
Iemand al JoikuSpot Light uitgeprobeerd?
JoikuSpot Light
Hiermee kan je makkelijk je ipod/psp/laptop via je n82 connectie laten maken met het internet.
(Pas wel ff op of je het mag van je provider)

Je hebt trouwens 2 versies de light (waarbij alleen http/https protocollen toegestaan zijn) en de premium versie (alle protocollen).
Volgens mij is de premium versie nog niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Is er een mogelijkheid om alleen de plaatjes weer te geven die met de camera gemaakt zijn of via bluetooth verzonden zijn? oftewel alleen de bestanden uit 1 map laten zien? Nu staan er allemaal icoontjes in van bijv tomtom/sygic...

btw, het systeem om programma's te verplaatsen is fijn uitgewerkt, ze hadden beter kunnen wisselen dan nu telkens programma's te verschuiven..

[ Voor 24% gewijzigd door Eypo op 22-06-2008 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:34
joris1989 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:28:
Is er een mogelijkheid om alleen de plaatjes weer te geven die met de camera gemaakt zijn of via bluetooth verzonden zijn? oftewel alleen de bestanden uit 1 map laten zien? Nu staan er allemaal icoontjes in van bijv tomtom/sygic...
Even geheugenkaart op pc aansluiten en deze icoontjes hidden maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
dafmay schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:29:
[...]

Even geheugenkaart op pc aansluiten en deze icoontjes hidden maken.
Dat noemen we nou nog eens snel antwoord! O+ bedankt!, zal het proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
joris1989 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:30:
[...]

Dat noemen we nou nog eens snel antwoord! O+ bedankt!, zal het proberen! :)
:) No problem..succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
hmm hij laat nu idd de icoontjes niet zien, maar ipv de plaatjes zo'n "notfoundplaatje"(zeilboot met streep erdoor).. Ik had liever gezien dat hij de files gewoon helemaal niet laat zien. Iemand anders misschien nog een idee? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik krijg binnenkort mijn 8GB kaartje.. Welke dingen moet ik nu verplicht op dit nieuwe kaartje overnemen van de oude? In principe toch niks? (Behalve dat op dat moment Nokia Maps het waarschijnlijk niet meer doet?)

En als ik via USB mijn N82 aansluit, dan verschijnt alleen de inhoud van de geheugenkaart in de verkenner en niet de inhoud van de telefoon zelf? Klopt dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
joris1989 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:45:
[...]

hmm hij laat nu idd de icoontjes niet zien, maar ipv de plaatjes zo'n "notfoundplaatje"(zeilboot met streep erdoor).. Ik had liever gezien dat hij de files gewoon helemaal niet laat zien. Iemand anders misschien nog een idee? :9
Kijk een hier :

http://www.allaboutsymbia...6&highlight=hide+pictures

Misschien moet je de folder _PAlbTN nog verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
dafmay schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:39:
[...]

Kijk een hier :

http://www.allaboutsymbia...6&highlight=hide+pictures

Misschien moet je de folder _PAlbTN nog verwijderen...
Ik moest idd dat mapje verwijderen én de bestanden los selecteren, niet de map. Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet ik doen als ik een prog niet kan installeren als er een certificaatfout wordt aangegeven??

Alvast dank

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegas
  • Laatst online: 19-11-2022
Ik heb hem nu al een halve week en ik moet zeggen dat de batterijduur me zeer goed meevalt. Heb hem als sinds gisteren 11 uur van de stroom gehaald en met wat bellen, sms'en, een paar foto's, wat gamen (emulators) en wat wlan (dit het meest) heb ik op dit moment nog zo'n 2 balkjes van m'n batterij over (heb hem nog maar 2x laten opladen dus dit is de laatste maal dat ik hem laat leeglopen, deze maand toch). En dan te bedenken dat de batterij nog beter gaat worden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Pegas schreef op zondag 22 juni 2008 @ 15:59:
Ik heb hem nu al een halve week en ik moet zeggen dat de batterijduur me zeer goed meevalt. Heb hem als sinds gisteren 11 uur van de stroom gehaald en met wat bellen, sms'en, een paar foto's, wat gamen (emulators) en wat wlan (dit het meest) heb ik op dit moment nog zo'n 2 balkjes van m'n batterij over (heb hem nog maar 2x laten opladen dus dit is de laatste maal dat ik hem laat leeglopen, deze maand toch). En dan te bedenken dat de batterij nog beter gaat worden :) .
Mijn ervaring is dat wanneer de batterij indicator naar 4 en daarna 3 balkjes gaat, de accu daarna relatief gezien erg snel leeg is. Vaak duurt het een dag of 2 bij mij voordat ie van het 5e balkje af is. Ik doe dan ook zo ongeveer 3 dagen met een volle accu, soms langer als ik weinig wifi gebruik.

Ik ben persoonlijk onder de indruk van de accu. Ik heb de telefoon nu 1 jaar en nog steeds functioneert de accu erg goed. Om het over de telefoon (ik heb een N95-1) maar niet te hebben, de beste telefoon die ik tot nu toe heb gehad (+25 toestellen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Hoe werkt dat Joikuspot precies?

Ik heb het geopend op mijn N82, op mijn laptop zoek ik dan naar netwerken en vind ik inderdaad Joikuspot! Hij verbind dan ook!

Maar meer kan ik dan niet doen? Op mijn laptop staat achter de verbinding, (LOKAAL). Ik kan dus niet internetten..

Wat moet ik nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Johantjuuh schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:55:
Hoe werkt dat Joikuspot precies?

Ik heb het geopend op mijn N82, op mijn laptop zoek ik dan naar netwerken en vind ik inderdaad Joikuspot! Hij verbind dan ook!

Maar meer kan ik dan niet doen? Op mijn laptop staat achter de verbinding, (LOKAAL). Ik kan dus niet internetten..

Wat moet ik nog doen?
Je moet even wachten, het kan even duren voordat je echt verbinding hebt.
Let wel op dat niet alles werkt dus echt alleen websites geen mail/msn/etc.

Wat ik erg mis aan de N82 (ook ik kom van een SE af) is de laatst gesmsde personen bij het versturen van een sms (je krijgt bij de naar een lijstje van laatste 10 smsers)
En dat je woorden uit je woordenboek kan verwijderen.
Ik noem mijn vriendin vaak kanjer en nokia maakt er kanker van.
Vaak door het snel smsen van mij vergeet ik wel eens op het sterretje te drukken.

(en ze zit niet te wachten op de tekst, "Hoe gaat het met mijn kanker?")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealRico
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-01-2010
Sinds een paar dagen werkt mijn tril-functie niet meer...
Iemand enig idee om dit slim op te lossen? (Toestel openen / terugsturen?)

En als ik de kleine rechthoekige toets (rechts naast de navigatietoets) indruk, dan wil 'ie de snelle-gallerij openen, maar sluit 'ie 'm meteen weer af...
Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:21
Van het weekend wat zitten spelen en proberen. Daarbij loop ik tegen de volgende probleempjes aan:

- Ik heb een paar Nokia Audio Themes geinstalleerd in de hoop op wat meer leuke geluidjes en beltoen. Maar ik kan nergens er iets over terug vinden in mijn telefoon.
- als ik een foto per email wil versturen, pakt hij standaard de emailbox die als eerste is ingevoerd. Ik zou daar eigenlijk willen kiezen per welk adres de email wordt verstuurd.
- ik heb een aantal mp3's op mijn geheugenkaart gezet. Die worden prima gevonden door de Nokia muziekspeler. later heb ik er nog een paar toegevoegd, maar die worden niet gevonden. Via bestandsbeheer zie ik ze wel en kan ik ze ook afspelen.

Iemand een idee voor bovenstaande probleempjes? Ik zag gisteren ook dat ik WMA 11 zou kunnen installeren, maar dat zou wel het laatste redmiddel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Hier gister overdag ook Sygic navigatie geinstalleerd en die werkt echt perfect. Echter in de loop van de dag regelmatig het probleem dat de telefoon hangt en zich traag en raar gedraagt. Vervolgens gisteravond de SD card geformateerd, alleen de Sygic mappen er weer op gezet en alles draait weer als een zonnetje.

- Mijn vraag is nu, wat mis ik, aangezien ik niet alles wat op de orginele SD card stond weer heb teruggezet.
- Wat staat er standaard op de SD card?
- Zijn er zaken die ik nu beter kan de-installeren aangezien ze van de SD card af zijn?
- Andere mensen die de SD card hebben vervangen door een grotere, wat hebben jullie gekopieerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pegagus schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:12:
Van het weekend wat zitten spelen en proberen. Daarbij loop ik tegen de volgende probleempjes aan:

- ik heb een aantal mp3's op mijn geheugenkaart gezet. Die worden prima gevonden door de Nokia muziekspeler. later heb ik er nog een paar toegevoegd, maar die worden niet gevonden. Via bestandsbeheer zie ik ze wel en kan ik ze ook afspelen.

Iemand een idee voor bovenstaande probleempjes? Ik zag gisteren ook dat ik WMA 11 zou kunnen installeren, maar dat zou wel het laatste redmiddel zijn.
Je moet de muzieklijst vernieuwen door de muziekspeler te openen en dan te klikken op 'opties' --> 'vernieuwen'. Let op, het kan even duren voordat alle nieuwe muziekbestanden zijn toegevoegd, bij mij loopt de muziekspeler soms zelfs vast als je dit doet.

Als je je muziek via WMP 11 uploadt (met de telefoon in 'mediaspeler' modus aan de PC gekoppeld) wordt de muzieklijst automatisch bijgewerkt; je hoeft de lijst dan niet te vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:22:
Hier gister overdag ook Sygic navigatie geinstalleerd en die werkt echt perfect. Echter in de loop van de dag regelmatig het probleem dat de telefoon hangt en zich traag en raar gedraagt. Vervolgens gisteravond de SD card geformateerd, alleen de Sygic mappen er weer op gezet en alles draait weer als een zonnetje.

- Mijn vraag is nu, wat mis ik, aangezien ik niet alles wat op de orginele SD card stond weer heb teruggezet.
- Wat staat er standaard op de SD card?
- Zijn er zaken die ik nu beter kan de-installeren aangezien ze van de SD card af zijn?
- Andere mensen die de SD card hebben vervangen door een grotere, wat hebben jullie gekopieerd?
Ik heb de nieuwe kaart er in gedaan en toen meteen via de telefoon geformatteerd. Dat werkte prima, los van de kaarten van Nokia Maps heb ik niets overgenomen van de oude kaart. Maar ik installeer dan ook alle programma's op het telefoongeheugen i.p.v. de geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:03:
[...]
Ik heb de nieuwe kaart er in gedaan en toen meteen via de telefoon geformatteerd. Dat werkte prima, los van de kaarten van Nokia Maps heb ik niets overgenomen van de oude kaart. Maar ik installeer dan ook alle programma's op het telefoongeheugen i.p.v. de geheugenkaart.
Hmm ik heb de kaart via Windows op FAT geformateerd.. misschien mis ik nu wel systeembestanden voor de N82?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
RealRico schreef op maandag 23 juni 2008 @ 01:52:
Sinds een paar dagen werkt mijn tril-functie niet meer...
Iemand enig idee om dit slim op te lossen? (Toestel openen / terugsturen?)

En als ik de kleine rechthoekige toets (rechts naast de navigatietoets) indruk, dan wil 'ie de snelle-gallerij openen, maar sluit 'ie 'm meteen weer af...
Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt!
Ik zou een hard reset uitvoeren : *#7370#
Dat lost jouw problemen zeer waarschijnlijk op....
Let er wel op dat je alle gegevens op telefoon kwijt bent, dus ok geinstalleerde apps, contacten, bewaarde smsjes, enz. Contacten kun je mooi kopieren naar geheugenkaart, dan heb je daar een backup van.

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 23-06-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
nog iemand die last heeft van Garmin XT dat crasht als je teveel het scherm kantelt? Na een keer of 3 loopt Garmin & de telefoon +- vast ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:21:
[...]

Hmm ik heb de kaart via Windows op FAT geformateerd.. misschien mis ik nu wel systeembestanden voor de N82?
Volgens mij mis je dan niks belangrijks. Wat het formatteren via de telefoon ook doet is dat er meteen wat mapjes op de telefoon worden aangemaakt (o.a. documents, system, etc). Ook dit is in principe overbodig; mocht zo'n mapje nodig zijn voor een bepaalde applicatie, dan wordt deze door de applicatie aangemaakt als deze nog niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:00:
[...]

Je moet de muzieklijst vernieuwen door de muziekspeler te openen en dan te klikken op 'opties' --> 'vernieuwen'. Let op, het kan even duren voordat alle nieuwe muziekbestanden zijn toegevoegd, bij mij loopt de muziekspeler soms zelfs vast als je dit doet.

Als je je muziek via WMP 11 uploadt (met de telefoon in 'mediaspeler' modus aan de PC gekoppeld) wordt de muzieklijst automatisch bijgewerkt; je hoeft de lijst dan niet te vernieuwen.
Het toestel heeft ze inmiddels gevonden, omdat ik de SD-kaart eruit getrokken had. Maar de volgende keer weet ik hoe het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
dafz0r schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:49:
nog iemand die last heeft van Garmin XT dat crasht als je teveel het scherm kantelt? Na een keer of 3 loopt Garmin & de telefoon +- vast ;(
Heb ik ook gehad. Het wil niet echt samen met elkaar. Ik heb nu Route66 mobile8 en die heeft daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Waarom kun je iegenlijk alleen radio luisteren in combinatie met een headset? MP3's worden wel afgespeeld over de speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

pegagus schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:40:
Waarom kun je iegenlijk alleen radio luisteren in combinatie met een headset? MP3's worden wel afgespeeld over de speaker.
De kabel van de headset wordt gebruikt als antenne :P, vandaar. Je kunt nog wel gewoon via de speakers luisteren hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
chrisr5gt schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:25:
[...]

Heb ik ook gehad. Het wil niet echt samen met elkaar. Ik heb nu Route66 mobile8 en die heeft daar geen last van.
ik vin route66 niet zo lekker navigeren, garmin was redelijk perfect imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Bij mij werkt het programma RotateMe niet...

Ik heb het geinstalleerd, (gesigned eerst). Het staat nu gewoon tussen toepassingen, maar als ik hem open gebeurd er niks!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De autorotatie van symbian moet uit staan, omdat deze kennelijk de RotateMe overrulet. En de N95AcceleratometerPlugin.dll moet je installeren anders werkt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een N82 binnen, en ik gebruik nu de hele tijd mijn eigen Wifi verbinding thuis, maar op 1 of andere manier gaat er toch telkens een klein beetje geld af van me prepaid rekening. In de ochtend had ik 9,60 en nu zonder te bellen/smsen heb ik 9,15. Ik vermoed dus dat hij automatisch GPRS gebruikt oid. Waar kan je instellen dat hij alleen dat mag gebruiken als ik het bevestigd oid? Ik wou eerst alle gegevens van T-Mobile wegpleuren, maar straks heb ik dat nodig als ik geen Wifi kan gebruiken..

Edit: Ik gebruik trouwens haast geen nieuwe apps, alleen dat NOS mobile en voor de rest gewoon de browser en Podcasting.

Edit: De linkerkant van me toestenbord kraakt een beetje btw, is dit normaal?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:54
Heb je Nokia Maps gebruikt? Dan zal er waarschijnlijk verbinding via GPRS gemaakt om een GPS fix te krijgen. Dat heet A-GPS. Uitzetten is het beste in jouw geval.

[ Voor 6% gewijzigd door nadroJ op 23-06-2008 17:40 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basjuuh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-07 16:40
Dat nokia maps he... ik heb het er op 1 of andere manier afgemikt.
Welke bestanden moet ik nu downloaden om het er weer op te krijgen, snap er geen hol van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
PC Suite + Nokia Maps Loader + De setup van Nokia Maps voor je telefoon allemaal via maps.nokia.com.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nadroJ schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:39:
Heb je Nokia Maps gebruikt? Dan zal er waarschijnlijk verbinding via GPRS gemaakt om een GPS fix te krijgen. Dat heet A-GPS. Uitzetten is het beste in jouw geval.
Bedankt, heb het getest en inderdaad, 50 cent per verbinding :S Maar het rare is, ik had al Netwerk uitstaan, of mis ik een andere setting?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En we hebben het uitgeprobeerd. Installatie van de CD liep perfect, maar er werd direct gezocht naar een Update met de melding dat er niet verder gegaan kon worden voor deze update compleet geinstalleerd was. Aldus gedaan. Dit leidde uiteindelijk tot hetzelfde resultaat (natuurlijk) dat de nieuwe Nokia Software Updater geinstalleerd werd. En dus bleek er opnieuw geen firmware-update voor de N82 beschikbaar...en nu?

Niemand een idee waarom er geen update van de firmware is terwijl die er m.i. wel moet zijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:17:
[...]

Bedankt, heb het getest en inderdaad, 50 cent per verbinding :S Maar het rare is, ik had al Netwerk uitstaan, of mis ik een andere setting?
Ja, zoals al werd gezegt maakt je GPS nog gebruik van A-GPS. Dit is assisted GPS en hierdoor maakt hij heel eventjes verbinding met het internet (wat dus blijkbaar 50 cent kost?).

Dit kan je uitzetten bij instellingen--> ... --> .. --> Methoden positiebepaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:13:
De autorotatie van symbian moet uit staan, omdat deze kennelijk de RotateMe overrulet. En de N95AcceleratometerPlugin.dll moet je installeren anders werkt het ook niet.
Op mijn telefoon staat ie uitgeschakeld..

Maar waar moet ik die plugin installeren? en hoe kom ik eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johantjuuh schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:57:
[...]

Ja, zoals al werd gezegt maakt je GPS nog gebruik van A-GPS. Dit is assisted GPS en hierdoor maakt hij heel eventjes verbinding met het internet (wat dus blijkbaar 50 cent kost?).

Dit kan je uitzetten bij instellingen--> ... --> .. --> Methoden positiebepaling.
Kost "Op basis van netwrk" geld? Volgens mij ging er net 2 cent eraf, maar kweenie zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar dagen terug deze telefoon besteld, bevalt prima maar heb toch een paar vragen...

- Ik heb gekozen voor nummerbehoud, had prepaid (ahmobiel/telfort -> ga nu naar Hi abbo. Ik heb nu een tijdelijk nummer gekregen totdat mijn oude nummer overgezet is. Weet iemand of dit automatisch gaat en hoe lang dat duurt?
- Wanneer ik GarminMobile XT opstart zoekt hij naar een GPS systeem, hij zegt echter 'Geen GPS-systemen gevonden, opnieuw proberen?' waar kan dit aan liggen?

alvast bedankt,
Joren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:17
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:56:
Paar dagen terug deze telefoon besteld, bevalt prima maar heb toch een paar vragen...

- Ik heb gekozen voor nummerbehoud, had prepaid (ahmobiel/telfort -> ga nu naar Hi abbo. Ik heb nu een tijdelijk nummer gekregen totdat mijn oude nummer overgezet is. Weet iemand of dit automatisch gaat en hoe lang dat duurt?
- Wanneer ik GarminMobile XT opstart zoekt hij naar een GPS systeem, hij zegt echter 'Geen GPS-systemen gevonden, opnieuw proberen?' waar kan dit aan liggen?

alvast bedankt,
Joren
Nummerbehoud gaat 10 dagen overheen, als het goed is staat er op je contract een verzoekdatum voor portering, ik zou als ik jou was niet bellen met het tijdelijke nummer want dan bel je voor kosten buiten de bundel (bellen 0.24 sms 0.12)
op de dag van portering kan je met je oude simkaart niet meer bellen, en binnen paar uur is het nummer dan overgezet.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 22:47
Heb vandaag deze mobiel ook gekocht. Ik zocht een vervanger voor mijn oude K800i welke toch wel zijn beste tijd gehad heeft.

Het is allemaal een beetje uitzoeken hoe deze telefoon werkt, ik vind de manual erg rommelig.

Heb nu hopelijk 3g uitgezet, aangezien ik geen zin in plotseling mapupdates heb.doe nu het meeste via wifi, en ben aan het uitzoeken hoe ik 'gewoon' via wifi kan internetten.

Het is trouwens de zwarte die ik heb gekozen. :)

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:13:
Dankje, heb die accelero meter nu erop gezet (het .sis bestandje).

Maar in het mapje zitten ook nog allemaal andere bestanden, wat moet ik daar mee doen?

Want bijvoorbeeld Shakelock werkt nog niet?? (iemand tips)?
Ik heb gewoon alles geinstallerd (eerst gesigned), hij staat bij toepassingen maar het opent niet!?

Of bijvoorbeeld dat waterpas programmatje, opent ook niet!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb ineens een probleempje. Wil de software updaten, (moest ik ook meteen doen van verkoper), maar als ik de telefoon aan de usb doe, en pcsuite aanklik, maakt ie gewoon geen connectie.
Gegevensoverdracht werkt wel goed

En ja, PC Suite is wel geïnstalleerd.

Heb nu net het updateprogrammaatje gedownload van de nokia-site. Maar nu ik mijn telefoon gewoon niet werkende krijg, weet ik het even niet meer.

Iemand anders dit eerder gehad.

PC zegt ook niet: Connectie met N82..

Andere USB-poort helpt ook niet.

Moet ik nu teruggaan naar de shop?

Op Google zie ik zo niet zo snel antwoord of ze gaan over bluetooth.

ALs ik een andere usb poort probeer staat er dat een probleem is opgetreden bij de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Is het mogelijk om bv. youtube en hyves toe te voegen aan de "post naar web"-opties in de gallerie? Ik kon hier via google nog niet echt iets nuttigs over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
GAIAjohan: wellicht helpt dit als je Vista hebt:

To those who can't upgrade their phones firmware using VISTA OS, try this:

On your desktop right Click NSU icon, then properties, click Compatibility tab, in Compatibility Mode. Check "Run this program in Compatibility for: then select Windows XP Service Pack 2... that's it, run your updater again..

Good Luck Guys!

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
nadroJ schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:34:
GAIAjohan: wellicht helpt dit als je Vista hebt:

To those who can't upgrade their phones firmware using VISTA OS, try this:

On your desktop right Click NSU icon, then properties, click Compatibility tab, in Compatibility Mode. Check "Run this program in Compatibility for: then select Windows XP Service Pack 2... that's it, run your updater again..

Good Luck Guys!
Bedankt nadroJ, ik heb echter geen Vista.

heb zojuist alles opnieuw geïnstalleerd op de pc, nu vanaf de CD. Nu doet hij het weer goed. Dus mogelijk een foutje geslopen in de update van Nokia? :)

En dan zie ik later wel of ik zin om de software in de phone te gaan updaten :).

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 23-06-2008 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De telefoon werkt, na een 'harde reset', opnieuw de firmware installeren en het formateren van de Micro SD kaart, weer als een zonnetje.
Maar nu kan ik sommige applicaties [o.a. 'Handige kalender'] niet meer installeren. :(
Ik krijg dan het bericht dat er een certificaatfout is.
Na aanpassing van de datum [naar 18 juni] lukte de installatie wel maar werden bepaalde getallen die nodig waren niet meer geaccepteerd. O-)

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn???

alvast dank d:)b

Fubbe (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Wat zijn de ervaringen met Sygic en de tijd dat er een fix van satelieten wordt gevonden? Bij mij duurt het ongeveer 30-50 seconden.

Nu heb ik in Sygic ingesteld dat de interne GPS gebruikt moet worden. Assisted GPS kan ook worden gekozen, maar niet tegelijkertijd met de interne GPS. Zou dit niet moeten kunnen misschien zodat een fix sneller kan verlopen? Bij de GPS instellingen van de N82 zijn ze wel beide aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
hars73 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:35:
Wat zijn de ervaringen met Sygic en de tijd dat er een fix van satelieten wordt gevonden? Bij mij duurt het ongeveer 30-50 seconden.

Nu heb ik in Sygic ingesteld dat de interne GPS gebruikt moet worden. Assisted GPS kan ook worden gekozen, maar niet tegelijkertijd met de interne GPS. Zou dit niet moeten kunnen misschien zodat een fix sneller kan verlopen? Bij de GPS instellingen van de N82 zijn ze wel beide aangevinkt.
Ik had gewoon assisted GPS aangevinkt in Sygic, en dan ging het gewoon snel! (ook incl interne GPS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu hopelijk 3g uitgezet

Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:16:
Heb nu hopelijk 3g uitgezet

Hoe doe je dat?
Instrumntn ->Instellingen -> Telefoon -> Netwerk -> Netwerkmodus = GSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Johantjuuh schreef op maandag 23 juni 2008 @ 23:16:
[...]
Ik had gewoon assisted GPS aangevinkt in Sygic, en dan ging het gewoon snel! (ook incl interne GPS).
Okee, heb hem nu ook alleen aangevinkt op Assisted GPS, zal hem vanmiddag als ik weer naar huis ga eens proberen of het nu sneller gaat. (EDIT: Ja dus, krijg nu een fix binnen een seconde of 10)

Iets anders, ik ga vandaag of morgen voor in m'n auto een Kenwood Bluetooth adapter bestellen zodat mijn autoradio een carkit wordt. Daarbij een gewone simpele losse lader via de sigarettenaansteker.

Nu wil straks dat de telefoon in de auto niet op de screensaver springt en misschien ook wel dat het scherm verlicht blijft (misschien wel met een lager contrast).

- Zou de bluetooth carkit werken via 'Instellingen toebehoren' / 'Draadloze carkit'?
- Zou ik dan via een profiel moeten regelen dat de screensaver uit blijft en het scherm verlicht blijft?

[ Voor 3% gewijzigd door hars73 op 26-06-2008 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
hars73 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:46:
[...]

De kabel van de headset wordt gebruikt als antenne :P, vandaar. Je kunt nog wel gewoon via de speakers luisteren hoor.
Juist. Dank je. Via het opties-menu dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johantjuuh schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:52:
[...]

Dankje, heb die accelero meter nu erop gezet (het .sis bestandje).

Maar in het mapje zitten ook nog allemaal andere bestanden, wat moet ik daar mee doen?

Want bijvoorbeeld Shakelock werkt nog niet?? (iemand tips)?
Ik heb gewoon alles geinstallerd (eerst gesigned), hij staat bij toepassingen maar het opent niet!?

Of bijvoorbeeld dat waterpas programmatje, opent ook niet!?
Alleen die N95Accelerometerplugindll en RotateMe bij elkaar werkt bij mij. Bij het openen van RotateMe krijg je een zooitje instellingen over sensitivity etc. De rest van die files zaten er bij mij niet bij overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 18:18:
[...]

Alleen die N95Accelerometerplugindll en RotateMe bij elkaar werkt bij mij. Bij het openen van RotateMe krijg je een zooitje instellingen over sensitivity etc. De rest van die files zaten er bij mij niet bij overigens.
Ja inderdaad. RotateMe werkt nu ook bij mij!

Maar ik krijg ShakeLock niet aan de praat! Iemand tips??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel
GAIAjohan schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:29:
[...]

Instrumntn ->Instellingen -> Telefoon -> Netwerk -> Netwerkmodus = GSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:31
Maar ik krijg ShakeLock niet aan de praat! Iemand tips??!
volgens mij moet je ook python60 en 2 hulp progs installeren

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
ik heb nu ook de applicaties: nokmote, shakeme en shakesms, maar geen van allen wil openen... waar ligt dat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Komen de volgende meldingen jullie bekend voor bij het checken van je hotmail:

- U verlaat een beveiligde webpagina. Doorgaan? JA/NEE
- Beveiligde verbinding wordt geopend. Inhoud blijft onzichtbaar voor anderen. JA/NEE

Dit gaat oneindig door terwijl hotmail niet wordt geladen. Continu druk ik op JA, maar er gebeurd niets. Ook niet als ik op NEE druk. Weet iemand raad?

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, eindelijk mijn Garmin XT werkend gekregen, Pffff.
Ik had XT aangeschaft en deze is geleverd op een 2Gb, terwijl ik een 8Gb in mn 82 heb zitten die ik wil blijven gebruiken ivm MP3 etc.
Veel lezen, googelen (is dat al een werkwoord?), harde resets, formatteren en vooral niet opgeven.
Er staat nu wel een afwas van 3 dagen die ik weg moet werken, maar ja.
Volgende week ga ik met vakantie en dan kijken hoe het echt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driek schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:54:
[...]

volgens mij moet je ook python60 en 2 hulp progs installeren
Inderdaad, maar deze staan er duidelijk bij vermeld. Let wel op met je batterij, dat progje vreet hem bij helemaal leeg en ik heb het dan ook weer uitgeschakeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:33:
.......
Na aanpassing van de datum [naar 18 juni] lukte de installatie wel maar werden bepaalde getallen die nodig waren niet meer geaccepteerd. O-)
Fubbe (8>
De datum staat al weer enige tijd goed en gisteren weer een poging gewaagd.
Tot mijn stomme verbazing werd de 'handige kalender' zonder problemen en zonder 'rare' vragen geïnstalleerd. :?

Rare dingen die computers 8)7

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 25-06-2008 15:16 . Reden: groeten niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
degene die TomTom er op hebben staan, wordt hij bij jou ook gek wanneer je het beeld kanteld? Bij mij laat hij dan niks meer zien.(de achtergrond van het standby-scherm ja)

Is hier iets tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealRico
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-01-2010
dafmay schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:08:
[...]

Ik zou een hard reset uitvoeren : *#7370#
Dat lost jouw problemen zeer waarschijnlijk op....
Let er wel op dat je alle gegevens op telefoon kwijt bent, dus ok geinstalleerde apps, contacten, bewaarde smsjes, enz. Contacten kun je mooi kopieren naar geheugenkaart, dan heb je daar een backup van.
Dankjewel!

de gallerij is terug, maar de trilfunctie is nog steeds defect...

Maarja, er zit 'n jaar garantie op. Heb 'm gekocht rond april dus dat komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
joris1989 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:21:
degene die TomTom er op hebben staan, wordt hij bij jou ook gek wanneer je het beeld kanteld? Bij mij laat hij dan niks meer zien.(de achtergrond van het standby-scherm ja)

Is hier iets tegen te doen?
Yep kan ie inderdaad niet tegen. En er is helaas niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:01:
[...]

Yep kan ie inderdaad niet tegen. En er is helaas niets aan te doen.
Gewoon het roteren uitschakelen in het menu, dan zijn je problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
wat zijn de voor delen van autorotateME t.o.v. gewone want als ik foto's kijk wil ik hem gewoon kunnen kantelen en bij tomtom bijv. weer niet.
Iemand? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:31
gram501 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:53:
wat zijn de voor delen van autorotateME t.o.v. gewone want als ik foto's kijk wil ik hem gewoon kunnen kantelen en bij tomtom bijv. weer niet.
Iemand? 8)7
2 voordelen
- je kunt hem aan en uitzetten (tt uit, anders aan)
- je kunt de sensiviteit instellen

Tijd van werken, tijd van rusten

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de Nokia N82 en bijbehorende zaken. Discussie over welk abonnement je er het beste bij kunt nemen hoort niet in dit topic.