Panasonic Plasma 8 Serie PreRelease Vragen en Ervaringen top

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:
  • 161.921 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 14:12
hallo allen,

Heb nu de nodige uren besteed aan het lezen van dit forum, wat een informatie _/-\o_

Ben er inmiddels wel uit dat ik ga kijken voor ..PX80 maar ben er nog niet uit of het voor de 37 of de 42 inch moet worden.

Nu is de zitafstand van de bank recht voor de t.v. ca 3,40 meter en de afstand van de andere bank schuin naast de tv ca 2,75 meter.

Is dat laatste niet te dicht bij voor de 42 inch?

Wellicht kunnen jullie mij helpen de knoop door te hakken/

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
rambocus schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:42:
schuin naast de tv ca 2,75 meter.

Tja, dat is een persoonlijke kwestie. Recht op de TV is hier 2m80 (schuin 1m50) en de enige die ik in eerste instantie heb horen klagen was mijn zus (gek hé, PS2 op 55cm naar 107cm 8)7) Nu is ze al bijgedraaid en vindt ze het geweldig. Iedereen die bij mij was om te kijken vond het geen hinderlijke afstand en vonden het eigenlijk ideaal.

MotoGP kijken was echt fenomenaal. Net alsof je achterop zat :Y Films kijken is ook aangenaam en niet vermoeiend. Gewoon TV is wel even wennen. Voetbal weergeven was gisteren tijdens de wedstrijd geen enkel probleem.. totdat mijn zus op de PS2 wou :( Het beeld is echt net zoals op een CRT :)

Vanop 3m40 gaat het echt wel goed zitten met 42" :)

[ Voor 36% gewijzigd door Chevy454 op 02-04-2008 19:28 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipo10
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 16:11
hallo allen,

Heb nu de nodige uren besteed aan het lezen van dit forum, wat een informatie _/-\o_

Ben er inmiddels wel uit dat ik ga kijken voor ..PX80 maar ben er nog niet uit of het voor de 37 of de 42 inch moet worden.

Nu is de zitafstand van de bank recht voor de t.v. ca 3,40 meter en de afstand van de andere bank schuin naast de tv ca 2,75 meter.

Ik zit in in het precies hetzelfde schuitje :? . Zit op 3.2 meter. Ben er niet zeker of ik de PV serie of de PX ga nemen en ook niet 37 of 42 inch. Ik heb ze bij correct in Rotterdam gezien en ik vond de 37 scherper en voller ( zowel bij de PX als de PV) dan het 42 inch broertje. Ik vond de PX eigenlijk maar marginaal beter dan de PV. Begrijp de hype dan ook niet zo. Hier heb je dus niets aan :'( wwet ik wel. Wanneer je veel gewone tv kijkt is wellicht de 37 te overwegen omdat die wat scherper is.

Vipo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Heb digitale tv via de casema met Samsung DCB-B270R , die zal voor 3.40 afstand idd wel voldoen maar voor die 2,75 oogt hij dan nog scherp of zal ik dan de Samsung DCB H360R moeten aanschaffen?

Of is het uberhaupt beter om de laatste aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

rambocus schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:30:
Heb digitale tv via de casema met Samsung DCB-B270R , die zal voor 3.40 afstand idd wel voldoen maar voor die 2,75 oogt hij dan nog scherp of zal ik dan de Samsung DCB H360R moeten aanschaffen?

Of is het uberhaupt beter om de laatste aan te schaffen?
Ja, zie hier....

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
Vandaag voor het eerst m'n 46PZ85 aangesloten en in gebruik genomen en ik ben toch wel zeer onder de indruk van de beeldkwaliteit. Heb er tot nu toe enkel digitale televisie op gekeken en zelfs op de standaard Cinema setting, zonder verdere aanpassingen, is de beeldkwaliteit zeer goed en een grote vooruitgang ten opzichte van m'n vorige LCD tv (Sharp 46XL2E). Wel zijn er enkele punten die me zijn opgevallen.

1. bij het bekijken van champions league voetbal zag ik dat als de keeper de bal hard en hoog uitschoot (en de bal dus lang en hoog in de lucht was), het beeld een beetje ging haperen. Hebben jullie dit ook? Is dit het zogenaamde "fosfor trail" effect? En wordt dit in de loop der tijd minder?

2. tussen het framework (bezel) van het toestel en het zichtbare paneel zit altijd een dunne zwarte marge/ruimte, bij het ene toestel iets meer dan bij de andere. Echter heeft mijn toestel aan de linkerkant een duidelijk grotere zwart-ruimte dan aan de rechterkant. Hierdoor lijkt het dus, als je er op let, dat het zichtbare paneel een tikje naar rechts is verschoven. Hebben jullie dit ook?

Het zijn wellicht kleine punten, maar ik weet wel dat ik me er op den duur aan kan irriteren, als perfectionist zijnde. Voor de rest ga ik de komende nacht de break-in DVD erin doen en m'n eerste uren voor de inspeel periode volmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:09

-Stef-

Slainthe!

kingnbajam schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:37:
Voor de rest ga ik de komende nacht de break-in DVD erin doen en m'n eerste uren voor de inspeel periode volmaken.
Is dat de zelfgebrande file van eaprogramming.com?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
-Stef- schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:42:
[...]

Is dat de zelfgebrande file van eaprogramming.com?
Klopt, dat is de break-in dvd die ik ga gebruiken. Heb 'm er net al even in gedaan om te checken hoe het eruit ziet en het zijn verschillende kleuren en overgangen (beeldvullend) en de dvd duurt volgens mij zo'n 16 uur. Ik ga de komende week elke nacht deze dvd laten draaien (+/- 8 uur) en dan 's avonds nog normaal tv kijken (4 uur per avond denk ik). Dat is alvast 12 uur per dag. In een week tijd kom je dan al bijna aan die 100 uur. Ik denk dat ik vanaf 200 uur een ISF calibratie ga laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. bij het bekijken van champions league voetbal zag ik dat als de keeper de bal hard en hoog uitschoot (en de bal dus lang en hoog in de lucht was), het beeld een beetje ging haperen. Hebben jullie dit ook? Is dit het zogenaamde "fosfor trail" effect? En wordt dit in de loop der tijd minder?
Heb je IFC ( Intelligent Frame Control ) aan staan? Zo ja, moet je dat bij voetbalwedstrijden uitzetten. Ik merk het zelf ook, dat wanneer ik ik IFC aan heb staan, en zoals jij beschrijft de bal met een hoge snelheid wordt uitgetrapt, het beeld haperde. Wannee rik het uit heb staan, is dat niet het geval.

Overigens heb ik iets erg negatiefs op mijn panel ontdekt vanavond. Ik heb last van lichte vertical banding :(
Het is alleen te zien bij voetbalwedstrijden, als de camera snelle bewegingen maakt om de bal te volgen. Dan zie ik links en rechts in het beeld 2 hele dunne lijnen licht van kleur van boven naar beneden lopen. Dit vindt ik echt zo zwaar klote.Dat was ook de reden dat ik m'n Full HD Toshiba weg had gedaan, om een PV70 te nemen. Die had dat gelukkig niet. Het lijkt wel of ik er alleen last van heb met Full HD schermen |:(

Ik ben bang dat hier niets aan te doen is? Want als het eenmaal in het scherm zit, is dat denk ik niet meer weg te krijgen?

Het erge is, ik weet nu al dat ik mij er verschrikkelijk aan ga lopen ergeren. Vooral omdat ik best veel voetbal kijk. Anderen zien het mischien niet eens ( zoals die Toshiba monteur toen ), of zoals hij zij, dat is inherent aan de techniek.

Echt heel erg jammer, want voor alle andere toepassingen zoals gewone tv, films, gamen is het een geweldige tv. Héél misschien dat als ik binnekort ga overstappen op een HD DVR mediabox van UPC, het dan minder wordt, maar ik ben bang van niet. Of zou een professionele ISF callibratie misschien uitkomts bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:55:
[...]

Heb je IFC ( Intelligent Frame Control ) aan staan? Zo ja, moet je dat bij voetbalwedstrijden uitzetten. Ik merk het zelf ook, dat wanneer ik ik IFC aan heb staan, en zoals jij beschrijft de bal met een hoge snelheid wordt uitgetrapt, het beeld haperde. Wannee rik het uit heb staan, is dat niet het geval.

Overigens heb ik iets erg negatiefs op mijn panel ontdekt vanavond. Ik heb last van lichte vertical banding :(
Het is alleen te zien bij voetbalwedstrijden, als de camera snelle bewegingen maakt om de bal te volgen. Dan zie ik links en rechts in het beeld 2 hele dunne lijnen licht van kleur van boven naar beneden lopen. Dit vindt ik echt zo zwaar klote.Dat was ook de reden dat ik m'n Full HD Toshiba weg had gedaan, om een PV70 te nemen. Die had dat gelukkig niet. Het lijkt wel of ik er alleen last van heb met Full HD schermen |:(

Ik ben bang dat hier niets aan te doen is? Want als het eenmaal in het scherm zit, is dat denk ik niet meer weg te krijgen?

Het erge is, ik weet nu al dat ik mij er verschrikkelijk aan ga lopen ergeren. Vooral omdat ik best veel voetbal kijk. Anderen zien het mischien niet eens ( zoals die Toshiba monteur toen ), of zoals hij zij, dat is inherent aan de techniek.

Echt heel erg jammer, want voor alle andere toepassingen zoals gewone tv, films, gamen is het een geweldige tv. Héél misschien dat als ik binnekort ga overstappen op een HD DVR mediabox van UPC, het dan minder wordt, maar ik ben bang van niet. Of zou een professionele ISF callibratie misschien uitkomts bieden?
Ik zou denk ik toch een Panasonic monteur langs laten komen. Ik heb zelf ook slechte ervaringen gehad met full HD LCD schermen en heb bij alle schermen verticale en/of horizontale banding gehad. Als je het eenmaal hebt gezien, zul je je er in de meeste gevallen aan blijven ergeren. Ik in ieder geval wel en voor mij was de maat toen vol en heb ik besloten voor plasma te gaan, omdat daar toch minder banding problemen mee zijn.

Ik heb al een voetbalwedstrijd gezien en heb geen banding opgemerkt. Ook een voetbalgame gespeeld (PES 2008) en ook hier geen banding. Op m'n vorige LCD schermen was dat wel anders, dus ik ben daar in ieder geval al heel opgelucht over. Sterke en succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx, maar ja probeer zo'n monteur het ook maar eens te laten zien. Want je moet wel weten waar je moet kijken om het te zien. Ik ga zometeen ook even Fifa 08 spelen, kijken of het dan ook zichtbaar is.

God wat baal ik hier van, zo'n goed scherm en dan tóch last van banding |:( . Nooit gedacht dat me dat met een Plasma ook zou overkomen.

PS: mag ik vragen hoe jij je instellingen hebt staan? Cinema/ Normal, warm of normal. Hoeveel contrast en helderheid en dergelijke? Dat kan soms ook nog wel iets schelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:19:
Thx, maar ja probeer zo'n monteur het ook maar eens te laten zien. Want je moet wel weten waar je moet kijken om het te zien. Ik ga zometeen ook even Fifa 08 spelen, kijken of het dan ook zichtbaar is.

God wat baal ik hier van, zo'n goed scherm en dan tóch last van banding |:( . Nooit gedacht dat me dat met een Plasma ook zou overkomen.

PS: mag ik vragen hoe jij je instellingen hebt staan? Cinema/ Normal, warm of normal. Hoeveel contrast en helderheid en dergelijke? Dat kan soms ook nog wel iets schelen.
Ik heb mijn instellingen op Cinema staan en verder heb ik alles op de standaard "Cinema" instellingen staan. Ik weet niet of instellingen banding minder goed zichtbaar kan maken (of geheel wegnemen), ik denk het eigenlijk niet. Misschien kan het liggen aan je tv signaal. Hoe liep Fifa 08? Ik probeer met voetbalgames altijd horizontaal en vertical te rennen en kies dan een 2 player match, zodat de tegenstander je niet teveel stoort en je rustig kunt rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingnbajam schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:52:
[...]

Klopt, dat is de break-in dvd die ik ga gebruiken. Heb 'm er net al even in gedaan om te checken hoe het eruit ziet en het zijn verschillende kleuren en overgangen (beeldvullend) en de dvd duurt volgens mij zo'n 16 uur. Ik ga de komende week elke nacht deze dvd laten draaien (+/- 8 uur) en dan 's avonds nog normaal tv kijken (4 uur per avond denk ik). Dat is alvast 12 uur per dag. In een week tijd kom je dan al bijna aan die 100 uur. Ik denk dat ik vanaf 200 uur een ISF calibratie ga laten doen.
Ik heb gisteren geprobeerd om deze te gebruiken. Branden op DVD wilde Nero niet, en de gebrande CD (die wel lukte) draait weer niet op de DVD-speler. Hij springt van track tot track zonder iets te tonen, alsof hij niet kan lezen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Wat is dat precies voor effect? Die twee dunne lijnen, is dat alsof er een rijtje pixels fel licht geeft ofzo? Of meer een zweem? Beweegt het of staan ze permanent in beeld?

Ik heb gisteren voor het eerst een ANALOGE voetbalwedstrijd gezien bij mijn pa en was positief verrast door de kijkbaarheid. Totaal geen ghosting. Wel had ik af en toe het gevoel dat je 'blokjes' zag op het gras als dat snel bewoog. Maar goed, kijken of ik mijn pa kan overhalen om digitaal te nemen, al is het kut dat je bij UPC perse HUN box/pvr moet nemen en per maand moet betalen (leasen?).
Weet iemand trouwens of je bij UPC een nieuwere/betere pvr krijgt als deze beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gisteren de 42PZ85 E aangekregen
er dus degelijk een verschil tussen de 85 en de 85 E

maar de tv heeft plat gelegen en er is een gat in de doos van een scherp voorwerp dat tot aan de tv schaden heeft aangericht

dus gaan we hem omruilen en kan ik met zeer veel spijt niet vertellen hoe goed hij is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:04:
ik heb gisteren de 42PZ85 E aangekregen
er dus degelijk een verschil tussen de 85 en de 85 E

maar de tv heeft plat gelegen en er is een gat in de doos van een scherp voorwerp dat tot aan de tv schaden heeft aangericht

dus gaan we hem omruilen en kan ik met zeer veel spijt niet vertellen hoe goed hij is :(
Wat is het verschil dan?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:36
hallo allen,

Ik zit op precies dezelfde afstanden! ;)

en ik heb een 42" (PV70), en ja de eerste paar dagen/week, denkje, mmm wel redelijk groot.
Maar moet zeggen naar een week was ik er aan gewend, en wil echt niet meer kleiner.

Zou zeggen, kan prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 08:51:
[...]

Ik heb gisteren geprobeerd om deze te gebruiken. Branden op DVD wilde Nero niet, en de gebrande CD (die wel lukte) draait weer niet op de DVD-speler. Hij springt van track tot track zonder iets te tonen, alsof hij niet kan lezen :|
Dat is vreemd. Ik heb ook Nero gebruikt en het branden op DVD lukte gewoon. Ik heb die .rar file gedownload en uitgepakt (er komt dan een VIDEO TS folder). Vervolgens in Nero gekozen voor het maken van een nieuwe data dvd --> geklikt op terug --> gekozen voor videos/pictures --> DVD-videofiles... VIDEO TS map selecteren, alle bestanden selecteren en branden maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allen,

Ik zit vanuit die afstand naar een 2mtr breed projectiescherm te kijken, dus kan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand een Panasonic TH-37PX80?

- Hoe is de kwaliteit van een PS3/Xbox360?
- Hoe is de kwaliteit van DVD & Anime als je deze TV aansluit op je computer en zo afspeelt? Is de resolutie van de TV dan wel 1024*720 als je hem aansluit op je PC?

Graag had ik jullie meningen over deze plasma. Ik denk dat ik trouwens het beste een plasma pak voor de kleurenweergave, zwartwaardes en de 100hz-tech.

Is de TH-42PX80 de moeite voor die extra euro's meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01-2023
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:26:

Is de TH-42PX80 de moeite voor die extra euro's meer?
Als je het je kunt veroorloven zou ik voor 42" gaan ipv 37". Ikzelf ben nog in dubio of het de 42"of 46" moet gaan worden, maar ik vind het die extra euro's wel waard. Het liefst ga ik voor 50" maar dat laat het budget helaas niet toe. De PZ-serie in dit geval dan...

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op een afstand van 2 - 2.5 meter. Eerder 2.5 meter. En het is een kleine meerprijs van €50.

@ Chevy: kun je even je bevindingen posten? Welke PX80 heb je ook weer? Hoe is hij, aangesloten op de PC? Geen uitgerokken pixels ofzo? En op de console (X360/PS3)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:06:
Ik zit op een afstand van 2 - 2.5 meter. Eerder 2.5 meter. En het is een kleine meerprijs van €50.
Spijt kost heel wat meer als 50 euro ;)
@ Chevy: kun je even je bevindingen posten? Welke PX80 heb je ook weer?
42PX80 heb ik en ik zit op 2m80. Vind het ding echt ideaal. Het is absoluut geen pixels tellen vanaf die afstand. Ja van op 50cm bij een analoge SD uitzending natuurlijk wel :+ Maar ik moet zeggen dat ik een 50" zeker ook nog wel zie zitten op die afstand. Voor films lijkt het me ideaal maar voor gewoon TV vind ik het erover, de 42" is dan juist aangenaam voor TV te kijken.
Hoe is hij, aangesloten op de PC? Geen uitgerokken pixels ofzo? En op de console (X360/PS3)? :)
Tijdens gewoon films en TV kijken.. rechthoekige pixels? Ik heb het tegen niemand gezegd en niemand zei dat het beeld wat in de breedte was uitgerokken. Merk er dus zelf weinig van. Misschien in combinatie met een PC dat het wel tegen kan vallen maar daar heb ik _nog_ geen ervaring mee.

Ik heb de volgende apparaten
• DVD Pioneer DV-600-> via HDMI met upscaling naar 1080p -> :9~
• Digitaal SD TV Samsung DCB-9401R -> Scart op AV1 -> goed. Voor beter moet je een upscalende decoder hebben. Ik wacht zelf nog op de DM400 en ga over op DVB-S ipv DVB-C
• PS2 -> Scart op AV2. Component zou beter zijn naar het schijnt. Geen ervaring mee. Beeld is tja.. als een console? Maar de tussenfilmpjes bij Final Fantasy X is echt :9~

PC heb ik nog niet aangesloten wegens gebrek aan tijd (moet de pc eerst eens een verse install geven). Ik zou hem dan met DVI -> HDMI aansluiten en op een 16:9 reso aansturen. the_mechanic heeft wel ervaringen hiermee, zoek maar in dit topic.

[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 03-04-2008 12:40 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingnbajam schreef op donderdag 03 april 2008 @ 07:08:
[...]

Ik heb mijn instellingen op Cinema staan en verder heb ik alles op de standaard "Cinema" instellingen staan. Ik weet niet of instellingen banding minder goed zichtbaar kan maken (of geheel wegnemen), ik denk het eigenlijk niet. Misschien kan het liggen aan je tv signaal. Hoe liep Fifa 08? Ik probeer met voetbalgames altijd horizontaal en vertical te rennen en kies dan een 2 player match, zodat de tegenstander je niet teveel stoort en je rustig kunt rennen.
Thx, ik heb 'm ook op de Cinema stand staan. Nee, bij Fifa 08 zie ik het niet en bij andere games zie ik het ook niet. Maar als ik game heb ik het contrast en de helderheid wat hoger staan, dan valt het misschien wat minder op. Bij gewone tv en films zie ik ook helemaal niks, dat was bij die Toshiba LCD wél het geval, daar zag ik het zelfs bij gamen. Het is enkel bij een voetbalwedstrijd. Niet als de camera stil staat, maar als ie heel snel beweegt, en het is ook nog eens per westrijd :9 .

Want bij AS Roma- Manchester United van dinsdagavond via Sport1 was het haast niet zichtbaar, maar dat vondt ik zowiezo al een héél sterk signaal, daar leek het af en toe wel HD kwaliteit.

Ik ga het nog wel even aankijken, misschien ben ik wel een echte miereneuker ;) . Het is zowiezo lang niet zo erg als bij die LCD die ik had. Daar waren de strepen ook een stuk breder, wel 2 tot 3cm. Met mijn signaal is niks mis, er is zelfs een paar maanden geleden een UPC monteur langsgeweest om een signaalmeting te doen.

Ik kijk het nog aan. Het wordt denk ik zowiezo een lastig verhaal om een monteur er van te overtuigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 15:32

Cliffie

Trompetslet

Zelf heb ik de 37PX80 gekocht en die is echt groot zat voor de woonkamer.

Wat ik me nog afvraag, wat voor settings qua kleur/beeld kan ik het beste hanteren in het begin?

Ik heb nu het profiel "normaal" volgens mij, met de balkjes allemaal tot de helft. Dit lijkt me op dit moment het beste. De andere settings zijn een stuk lichter en lijkt me in het begin niet heel erg handig.

Zijn er mensen die andere settings hebben die misschien tot een beter resultaat leiden, en is er het gevaar van inbranden nog?

Van het weekend maar eens ophangen aan de muur met een beugel.

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:41:
[...]

Thx, ik heb 'm ook op de Cinema stand staan. Nee, bij Fifa 08 zie ik het niet en bij andere games zie ik het ook niet. Maar als ik game heb ik het contrast en de helderheid wat hoger staan, dan valt het misschien wat minder op. Bij gewone tv en films zie ik ook helemaal niks, dat was bij die Toshiba LCD wél het geval, daar zag ik het zelfs bij gamen. Het is enkel bij een voetbalwedstrijd. Niet als de camera stil staat, maar als ie heel snel beweegt, en het is ook nog eens per westrijd :9 .

Want bij AS Roma- Manchester United van dinsdagavond via Sport1 was het haast niet zichtbaar, maar dat vondt ik zowiezo al een héél sterk signaal, daar leek het af en toe wel HD kwaliteit.

Ik ga het nog wel even aankijken, misschien ben ik wel een echte miereneuker ;) . Het is zowiezo lang niet zo erg als bij die LCD die ik had. Daar waren de strepen ook een stuk breder, wel 2 tot 3cm. Met mijn signaal is niks mis, er is zelfs een paar maanden geleden een UPC monteur langsgeweest om een signaalmeting te doen.

Ik kijk het nog aan. Het wordt denk ik zowiezo een lastig verhaal om een monteur er van te overtuigen...
Als perfectionist kan ik me ook zeker irriteren aan kleine dingen die niet goed zijn. Als ik jouw verhaal hoor, denk ik toch dat je je niet teveel zorgen moet maken. Wat je nog zou kunnen doen, is een pc of laptop aansluiten op je toestel en vervolgens in bv. paint vlakken met verschillende kleuren maken en deze met je muis bewegen over het scherm. Grijstinten en groen/blauw werkt altijd wel goed om dan te zien hoe je scherm presteert en of er banding is. Als je uiteindelijk niks kunt aantonen, zelfs als je moeite doet, dan denk ik dat je gewoon moet genieten van je scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:00:
[...]

Wat is dat precies voor effect? Die twee dunne lijnen, is dat alsof er een rijtje pixels fel licht geeft ofzo? Of meer een zweem? Beweegt het of staan ze permanent in beeld?

Ik heb gisteren voor het eerst een ANALOGE voetbalwedstrijd gezien bij mijn pa en was positief verrast door de kijkbaarheid. Totaal geen ghosting. Wel had ik af en toe het gevoel dat je 'blokjes' zag op het gras als dat snel bewoog. Maar goed, kijken of ik mijn pa kan overhalen om digitaal te nemen, al is het kut dat je bij UPC perse HUN box/pvr moet nemen en per maand moet betalen (leasen?).
Weet iemand trouwens of je bij UPC een nieuwere/betere pvr krijgt als deze beschikbaar komt?
Het is meer een zweem ja, je ziet ze ok niet bij een stilstaand beeld. Volgens mij enkel op een achtergrond egaal van kleur, bij een snel bewegend beeld. Hoewel ik er bij film en gewone tv weer niks van merk :O .

UPC brengt geregeld niewe firmware updates voor hun boxen uit, dus een niewe zal je niet zo snel krijgen nee. Wél komt er zéér binnenkort een niewe HDTV-PVR box uit, die ga ik nemen :) .

@kingnbajam: ik ga inderdaad binnenkort nog wel eens een laptop aansluiten, om het een en ander eens goed te testen. En zoals je zegt, laat ik tot die tijd maar gewoon genieten, want voor al het overige is het écht een geweldig scherm.

Ga jij vanavond nog even kijken hoe het zit met dat schokken bij een wedstrijd als de keeper de bal hard en hoog uitschiet? Met IFC aan merk ik dat ook, als het uitstaat is het er niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:31
Ik ben van plan een 42 of 46 inch PZ85 te kopen maar heb nog een vraag over het afspelen van dvd's.

Ik heb nu een pioneer DVD speler die me goed bevalt, maar daar zit alleen een SCART aansluiting op en dus geen HDMI. Is het verstandig een dvd speler te kopen met een HDMI aansluiting en die kan upscalen naar 1080p of kan het upscalen het beste aan de tv zelf overgelaten worden?

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
[FrEEzEr] schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:58:
Ik ben van plan een 42 of 46 inch PZ85 te kopen maar heb nog een vraag over het afspelen van dvd's.

Ik heb nu een pioneer DVD speler die me goed bevalt, maar daar zit alleen een SCART aansluiting op en dus geen HDMI. Is het verstandig een dvd speler te kopen met een HDMI aansluiting en die kan upscalen naar 1080p of kan het upscalen het beste aan de tv zelf overgelaten worden?
Volgens mij is het altijd verstandiger om een DVD speler te gebruiken die zelf aan upscaling doet. Volgens mij kun je nu voor heel weinig geld een HD-DVD speler kopen, die je dan prima voor DVD upscaling kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:49:
[...]

Ga jij vanavond nog even kijken hoe het zit met dat schokken bij een wedstrijd als de keeper de bal hard en hoog uitschiet? Met IFC aan merk ik dat ook, als het uitstaat is het er niet.
Dat moet ik inderdaad nog even controleren! Ik heb IFC nu wel uitgezet, maar toen was de wedstrijd van gisteravond al afgelopen. Vanavond ben ik helaas niet thuis, maar ik ga het zeker snel even uitproberen. Wel alvast bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 19:59:
Internetten (tekst dus) is niet goed ook niet bij 1024x768.
Via de PC ingang is dit wel scherp. Dus internetten gaat niet echt via de HDMI, maar moet via de PC ingang.
Dit dus op een 42PX80. Heeft iemand al een HTPC draaien op de HDMI port van een 42PZ80 of 85 met dus de resolutie van de HTPC op 1080p? Ik ben benieuwd hoe de tekstweergave is op een HD panel via de HDMI aansluiting.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Ferry34 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:22:
[...]

Ik denk dat je n instelling niet goed heb gezet en dat je last hebt van overscan.
Toen ik mn hdready plasma via hdmi aansloot, waren mn letters ook niet scherp en heb ik de kabel terugbracht naar de winkel.
Later toch weer geprobeerd en toen ik via mn videokaart de overscan had gecompenseerd, was t perfect.
Jij moet in je full hd plasma echter n optie hebben in t beedmenu waarmee je de overscan uitzet. Probeer dat maar 's.
Je moet wel de 1920x1080 resolutie gebruiken.
Daar is dit verhaal nog op gekomen...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
stimpyrulez schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:37:
[...]

Ik zit op precies dezelfde afstanden! ;)

en ik heb een 42" (PV70), en ja de eerste paar dagen/week, denkje, mmm wel redelijk groot.
Maar moet zeggen naar een week was ik er aan gewend, en wil echt niet meer kleiner.

Zou zeggen, kan prima!
wacht even tot na het weekend en da ik eens zoeken waar ik hem ga bestellen, in ieer geval bedankt alvast voor het over de steep trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-12-2020
Hallo plasmaliefhebbers. Vanwege de schaarsheid ben ik vandaag eens in het zuiden (Stassen) wezen kijken voor een Panasonic PZ85. Ik ging kijken voor een 46 inch (komt hier waarschijnlijk volgende week binnen. Wel was er net een TH-42PZ85 binnen gekomen die ter plekke werd uitgepakt. Zag er goed uit, maar doordat ik aangaf toch een groter scherm te willen uiteindelijk ook een mooie aanbieding gekregen voor een Pioneer 5080XA. En die is het dus geworden. Btw, kijkafstand is 3,50 meter. Wat groter went snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
SixCore schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:55:
Hallo plasmaliefhebbers. Vanwege de schaarsheid ben ik vandaag eens in het zuiden (Stassen) wezen kijken voor een Panasonic PZ85. Ik ging kijken voor een 46 inch (komt hier waarschijnlijk volgende week binnen. Wel was er net een TH-42PZ85 binnen gekomen die ter plekke werd uitgepakt. Zag er goed uit, maar doordat ik aangaf toch een groter scherm te willen uiteindelijk ook een mooie aanbieding gekregen voor een Pioneer 5080XA. En die is het dus geworden. Btw, kijkafstand is 3,50 meter. Wat groter went snel.
Heb je ook indicaties van de prijzen?
Op Stassen.nl staan namelijk nog geen prijzen voor de nieuwere types.

Stassen is voor mij dichtbij, dus is het wel een interessante optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
Speed24 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 18:03:
[...]
Heb je ook indicaties van de prijzen?
Op Stassen.nl staan namelijk nog geen prijzen voor de nieuwere types.

Stassen is voor mij dichtbij, dus is het wel een interessante optie.
Komt redelijk in de buurt van de prijzen van Smits. Bij Smits komen de verzend/bezorgkosten er nog bij, bij Stassen zit dit in de prijs. Ik zou zeggen, bel Stassen, of nog beter, ga eens langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
[FrEEzEr] schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:58:

Tja HDMI is eigenlijk wel een must bij dit soort schermen. Maar als je een dvd speler wilt die een beetje deftig upscaled, dan moet je toch wel in de buidel tasten. Denk dat je met een simpele Philips of Sony dvd speler weinig verschil ziet. Maar dan kun je beter het geld opzij leggen en een Blu-ray speler kopen. Je hebt al een ps3 voor een kleine €400. De ps3 kan erg goed upscalen en je kunt Blu-ray kijken. Ik neem aan dat je dat wilt, waarom koop je anders een Full HD.

Mijn advies: blijf bij je Pioneer en steek je geld in een Blu-ray speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

SixCore schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:55:
Hebben ze die TH-42PZ85 nu als demo hangen, weet jij dat toevallig? Anders ga ik morgen ook even kijken :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bramberk15 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 18:37:
[...]

Tja HDMI is eigenlijk wel een must bij dit soort schermen. Maar als je een dvd speler wilt die een beetje deftig upscaled, dan moet je toch wel in de buidel tasten. Denk dat je met een simpele Philips of Sony dvd speler weinig verschil ziet. Maar dan kun je beter het geld opzij leggen en een Blu-ray speler kopen. Je hebt al een ps3 voor een kleine €400. De ps3 kan erg goed upscalen en je kunt Blu-ray kijken. Ik neem aan dat je dat wilt, waarom koop je anders een Full HD.

Mijn advies: blijf bij je Pioneer en steek je geld in een Blu-ray speler
Mijn advies: koop goedkoop een HD-DVD speler, zijn erg goede upscalers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomborro
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-08 21:38

Zomborro

USCSS Nostromo crew member

Meer en meer worden de nieuwe plasma's nu geleverd, en zijn de verhalen grotendeels positief.

Het enige wat ik dan mis zijn foto's van de plasma's zelf! Ik wil toch een beetje inschatten hoe in mijn geval een 46PZ85 thuis zou staan...

Dus wie durft? :)

It's life, Jim, but not as we know it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
psy schreef op donderdag 03 april 2008 @ 18:52:
[...]

Hebben ze die TH-42PZ85 nu als demo hangen, weet jij dat toevallig? Anders ga ik morgen ook even kijken :)
Ze hadden deze (nog) niet als demo hangen, maar net even uitgepakt om te kijken hoe die er uit zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
toetsenrammer schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:51:
Meer en meer worden de nieuwe plasma's nu geleverd, en zijn de verhalen grotendeels positief.

Het enige wat ik dan mis zijn foto's van de plasma's zelf! Ik wil toch een beetje inschatten hoe in mijn geval een 46PZ85 thuis zou staan...

Dus wie durft? :)
Ik heb van karton een mal gemaakt met de maten van het scherm. Geeft ook een aardige indicatie, in ieder geval voor wat betreft de ruimte dit zo'n scherm inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-11-2024

[...]

hey ik heb dus sinds gister ook de z85 voor me staan.
Bij het uittrappen van de keeper lijkt het of de keeper een zwart-witte pokemon bal uitschiet zodra de bal voor het publiek vliegt (dus donkere achtergrond).. Ook bij tennis zie ik dat de bal een beetje flikkert..
Ik heb nog niet getest of dit blijft als ik dat intelligent frame ding uit heb...

Ik heb overigens geen last van banding, ik zou dan zeker teruggaan met het schemr overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is moet het echt weg zijn als je IFC uit hebt staan.

Na het Uefa Cup avondje van vanavond ben ik gelukkig iets positiever wat betreft de banding perikelen. Ik heb de tv nu op de Eco stand staan, met wat kleine aanpassingen ( overgenomen uit een topic op AVforums ), en het is nu zo goed als niet meer zichtbaar. Ik kan er mee leven, vooral ook omdat bij het bij de overige toepassingen waar ik de TV voor gebruik, zoals gamen en films ( duhh ), het totaal niet zichtbaar is. Ik denk dat je dan van echte banding niet kan spreken. Toch zal ik binnenkort een laptop aansluiten om een en ander uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RubenDJ schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:09:
[...]

Dit dus op een 42PX80. Heeft iemand al een HTPC draaien op de HDMI port van een 42PZ80 of 85 met dus de resolutie van de HTPC op 1080p? Ik ben benieuwd hoe de tekstweergave is op een HD panel via de HDMI aansluiting.
Bijna... HTPC (acer L5100 - MEGA MACHINE _/-\o_ ) net toegekomen en installed maar dan met een dell22inch.

42-PX85E is onder de baan...

Vanaf ik kan laat ik je iets weten, ok? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik een goede reactie gehad van mijn vrouwke...

Zij zet heel regelmatig en vrij lang onze telenet digicorder op pauze. (kleintje melk geven, kleintje in bed steken) -> dit duurt al snel 30 min = dus stil staan beeld.

Je hoort me al: wat met inbranden?? :'(
Misschien is dit wel opletten geblazen in het begin maar na 200uur brandtijd ook nog altijd?

Thx voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tv voor dat half uurtje even op standby zetten? :Y)

Damn zeg net ff een film vanaf m'n DVR opgenomen van Film 1 zitten bekijken, Apocalypto.
Serieus ik heb écht met een kwijlende mond zitten kijken, deze tv roeleert, nog nooit zo'n mooi resultaat gezien voor een SD film. Ik zou zweren dat ik af en toe naar een HD film zat te kijken. Ik kon de putjes en haartjes in de gezichten gewoon tellen. Dit klinkt misschien overdreven, maar voor een film in SD kan het denk ik niet beter. Ook kwam bij deze film dat Intelligent Frame Creation erg goed tot zijn recht, want er werdt nogal wat afgerend in die film :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit momenteel al aan 60 uur op mijn 37PX80.
Pas onlangs gelezen over inspelen op cinematic.
Heeft dit nu nog nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook trouwens genoemd mag worden is het zappen tussen de kanalen.
Wat ik vaak ontzettend irritant vind van sommige tv's (Sony, Samsung) is dat je niet makkelijk naar de juiste AV-aansluiting kunt zappen. Vaak moet je heel het lijstje door wat per aansluiting ook nog eens enkele seconden duurt. Maar bij de Panasonics kun je een lijstje opvragen, erheen gaan met de cursor en dan de juiste AV selecteren. En nog mooier, je kunt per AV aangeven dat je ze wilt overslaan (als je ze toch nooit of zelden gebruikt)!!

Ook mooi, als je wilt zappen van de ene zender naar de andere dan kun je heel snel van 11 naar 18 gaan bijv en dan op OK klikken ipv dat de TV elke zender even laat zien (wat ook 2 seconden per zender kost). Uiteraard kun je ook het nummertje invoeren, maar als je niet meer precies weet op welk voorkeuzenummer die ene vage zender staat dan is het wel handig ;)

Het enige wat ik mis is de "P>P" toets die ik op mijn Philips en Sony tv's heb, waarbij je continu tussen de laatste 2 gekozen zenders kunt switchen.

De afstandsbediening zelf tenslotte heeft mooie grote knoppen met een duidelijke 'klik' als je erop drukt. Ideaal voor 65+'ers zoals mijn ouders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingnbajam schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:37:
[...]

Dat is vreemd. Ik heb ook Nero gebruikt en het branden op DVD lukte gewoon. Ik heb die .rar file gedownload en uitgepakt (er komt dan een VIDEO TS folder). Vervolgens in Nero gekozen voor het maken van een nieuwe data dvd --> geklikt op terug --> gekozen voor videos/pictures --> DVD-videofiles... VIDEO TS map selecteren, alle bestanden selecteren en branden maar.
Hmmm, ik had de ISO gedownload. Ik zal het ook op deze manier proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ISO's gewoon branden met IMG-burn. Werkt prima, en die houdt goed in de gaten of ie de goede "modus" kiest (mode 1/2048, ISO + UDF 1.02). En IMG-burn is nog gratis (als in Open Source) ook.

Ik gebruik nooit meer nero, ondanks dat ik inmiddels talloze versies heb liggen die ik bij m'n optische drives heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Laatst online: 15-09 18:26
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:02:
[...]

Mijn advies: koop goedkoop een HD-DVD speler, zijn erg goede upscalers :)
Dan moet je nog wel ergens een HD-DVD-speler ergens vinden, want ze worden niet meer gemaakt en de meeste voorraden zijn al geramsjt. Afgzien daarvan, met het upscalen van DVDs naar HD-resoluties, haal je toch echt niet het beste uit je tv, want daarvoor heb je echt HD-materiaal nodig. Dan kom je toch automatisch terecht op een Blu-Ray-speler annex console oftewel de PS3. Ideale combinatie voor een FullHD-scherm.

Vandaag krijg ik mijn 42PZ85 binnen, ik ben benieuwd hoe Ratatouille en I Am Lagend er in 1080p op mijn nieuwe speeltje eruit gaan zien. Ik heb al bijna 30 Blu-Ray-films hier liggen, goede reden om ze opnieuw te gaan kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymmv schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:54:
[...]

Dan moet je nog wel ergens een HD-DVD-speler ergens vinden, want ze worden niet meer gemaakt en de meeste voorraden zijn al geramsjt. Afgzien daarvan, met het upscalen van DVDs naar HD-resoluties, haal je toch echt niet het beste uit je tv, want daarvoor heb je echt HD-materiaal nodig. Dan kom je toch automatisch terecht op een Blu-Ray-speler annex console oftewel de PS3. Ideale combinatie voor een FullHD-scherm.

Vandaag krijg ik mijn 42PZ85 binnen, ik ben benieuwd hoe Ratatouille en I Am Lagend er in 1080p op mijn nieuwe speeltje eruit gaan zien. Ik heb al bijna 30 Blu-Ray-films hier liggen, goede reden om ze opnieuw te gaan kijken :P
Daar hebben we weer zo'n PS3 fanboy ... even voor de referentie: Niet iedereen heeft behoefte aan een console, en niet iedereen is gecharmeerd van het uiterlijk van een PS3 en wil gewoon een HiFi-model speler, en niet iedereen is gecharmeerd van Sony ... Zo zijn er meerdere redenen dat een PS3 niet gekozen zal worden.

Dat jij het een ideaal apparaat vindt, wil niet zeggen dat een ander dat ook vindt. Dus svp, laat dergelijke discussies buiten dit topic.

Maar de conclusie dat je pas echt gaat genieten van je HD-scherm, als je er ook daadwerkelijk HD-materiaal "instopt", daar kan ik het ronduit mee eens zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Laatst online: 15-09 18:26
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:59:
[...]

Daar hebben we weer zo'n PS3 fanboy ... even voor de referentie: Niet iedereen heeft behoefte aan een console, en niet iedereen is gecharmeerd van het uiterlijk van een PS3 en wil gewoon een HiFi-model speler, en niet iedereen is gecharmeerd van Sony ... Zo zijn er meerdere redenen dat een PS3 niet gekozen zal worden.

Dat jij het een ideaal apparaat vindt, wil niet zeggen dat een ander dat ook vindt. Dus svp, laat dergelijke discussies buiten dit topic.

Maar de conclusie dat je pas echt gaat genieten van je HD-scherm, als je er ook daadwerkelijk HD-materiaal "instopt", daar kan ik het ronduit mee eens zijn
Jij beticht me van fanboy-gedrag terwijl jij degene bent die hysterisch reageert en me mijn mening ontzegt? :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymmv schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:06:
[...]

Jij beticht me van fanboy-gedrag terwijl jij degene bent die hysterisch reageert en me mijn mening ontzegt? :Z
:P

Lezen is ook een vak ... ik ontzeg niemand zijn mening, was het op een deel van jouw post ook gewoon met je eens. En ook reageer ik niet hysterisch ...

... eea is eerder andersom :z

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

TOSHIBA EP35 HD DVD SPELER
Afbeeldingslocatie: http://www.speurders.nl/www/spotter/20080404_300.jpg
€ 125,-

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 15:32

Cliffie

Trompetslet

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 07:08:
Ik zit momenteel al aan 60 uur op mijn 37PX80.
Pas onlangs gelezen over inspelen op cinematic.
Heeft dit nu nog nut?
Wat bedoel je daar mee? Ik heb ook al zoiets gevraagd, maar weinig reacties hier :/

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

[...]

Ik hoop ook vandaag een telefoontje te krijgen dat hij binnen is, kan niet wachten... Ik wil ook veel films opnieuw kijken. Zelfs dvd's moeten mooier zijn, dus dat wordt wat.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nb0287
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02-2023
Eergisteren besteld en gisteren binnen gekregen. Mijn TH-46PZ85E.
Op dit moment draait de break-in DVD.
Hier wat plaatjes.

Afbeeldingslocatie: http://i245.photobucket.com/albums/gg70/be6761/DSC02762.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i245.photobucket.com/albums/gg70/be6761/DSC02763.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i245.photobucket.com/albums/gg70/be6761/DSC02764.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:26:
- Hoe is de kwaliteit van DVD & Anime als je deze TV aansluit op je computer en zo afspeelt? Is de resolutie van de TV dan wel 1024*720 als je hem aansluit op je PC?
Heeft er iemand zijn PC al aangesloten op de TH-37PX80 of de TH-42PX80 of gelijkaardige modellen? Kunnen jullie je bevindingen geven aub (resolutie, beeldvervorming bij dvd's anime, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
@nb0287: erg sjieke tv, maar een vraag: is de geboogde lijst aan de onderzijde v/h scherm nu deel v/d voet? Of v/h scherm? Dit ivm het ophangen v/h scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nb0287
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02-2023
bramberk15 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:56:
@nb0287: erg sjieke tv, maar een vraag: is de geboogde lijst aan de onderzijde v/h scherm nu deel v/d voet? Of v/h scherm? Dit ivm het ophangen v/h scherm
Dit is deel van de TV zelf. In deze lijst zitten de speakers verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zo ik heb de tv ook binnen, prachtig beeld (42PZ85)
new boxenset eronder ( z-5500 ) en net ff wat full hd materiaal afgespeeld
echt zo sherp he, damn ik ben overhit door alle installatie gebeuren vandaag

[ Voor 26% gewijzigd door Pensmaster-B op 04-04-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 12:15
kan het kloppen dat het beeld een soort van 'olieachtig' :? effect geeft als je vooral witte delen afspeelt.
als ik de break-in dvd afspeel en hij staat op het witte beeld dan zie je een rare waas over het scherm, ik dacht eerst dat dit kwam doordat de glasplaat vies was maar dat is het niet.
wat ik nu dus zie is dat per witte pixel de randjes een iets andere kleur weergeven (rood en groen), moeilijk uit te leggen maar mischien dat meer mensen dit zien.
hoort dit dus bij een plasma tv of is dit iets wat totaal niet thuishoort op een plasma scherm

betreft trouwens een 42PY70 maar mischien kan ik deze vraag hier ook wel stellen, gezien het feit dat het 7XX serie topic niet echt storm loopt.

[ Voor 12% gewijzigd door detonated op 04-04-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 01:49
@detonated: dat is nogal off-topic in deze thread, maar dit lijkt me niet normaal wat je beschrijft...
Ik heb zelf een 37pv60 en heb nooit een dergelijk effect bewust waargenomen.
Wellicht is 't iets waar je garantie voor moet claimen...

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
SixCore schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:02:
[...]

Ik heb van karton een mal gemaakt met de maten van het scherm. Geeft ook een aardige indicatie, in ieder geval voor wat betreft de ruimte dit zo'n scherm inneemt.
Nou bedankt voor de tip, dat ik daar zelf niet opgekomen ben 8)7 . We hebben de 37PX80 gekocht, nou die is groot genoeg.

Heb hem nu alleen analoog aangesloten, het beeld is prima voor analoog.

Een nadeeltje het zappen gaat wel traag vind ik. Het voordeel daarvan is dat als ik straks
een digitale decoder aansluit het trage zappen niet meer opvalt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
net ff digitaal kastje van @home aangesloten, damn wat een verschil
nu wel weer een afstandbediending erbij :P anders nog maar eens kijken naar logitech harmonix thingie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Logitech Harmony 555 is inderdaad een sterke aanrader voor ongeveer 60 euro incl verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmony One 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Ik heb mijn pana 42pz85 binnen en ben zeer tevreden. SD ziet er allemaal goed uit. Moet nog iets langer kijken om iets zinnigs te zeggen, maar even een dom vraagje:
Ik heb een media center met dvi uitgang, die ik eerst altijd via mijn svhs+audio->scart deed. Nu gebruik ik dus een vga kabel (en morgen een dvi kabel), maar nu heb ik dus geen geluid. Daar had ik even geen rekening mee gehouden. Ik heb verder geen cinema set en om nu mijn hele versterker te verplaatsen.
Kan ik mijn tulp stekkers ergens in de tv steken en dan geluid hebben bij mijn vga signaal? Mijn component+audio in gebruik ik al voor de xbox....

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

ViNcE schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:16:
Ik heb mijn pana 42pz85 binnen en ben zeer tevreden. SD ziet er allemaal goed uit. Moet nog iets langer kijken om iets zinnigs te zeggen, maar even een dom vraagje:
Ik heb een media center met dvi uitgang, die ik eerst altijd via mijn svhs+audio->scart deed. Nu gebruik ik dus een vga kabel (en morgen een dvi kabel), maar nu heb ik dus geen geluid. Daar had ik even geen rekening mee gehouden. Ik heb verder geen cinema set en om nu mijn hele versterker te verplaatsen.
Kan ik mijn tulp stekkers ergens in de tv steken en dan geluid hebben bij mijn vga signaal? Mijn component+audio in gebruik ik al voor de xbox....
Beste oplossing is denk ik een VGA met HDMI aan te schaffen, wat ik uit dit topic heb begrepen is er met name van ATI een goede(en voordelige) kaart beschikbaar die dit voor je oplost.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:59:
[...]

Maar de conclusie dat je pas echt gaat genieten van je HD-scherm, als je er ook daadwerkelijk HD-materiaal "instopt", daar kan ik het ronduit mee eens zijn :)
sorry hoor G_M_C maar jij kraakt hem af zonder ENIG goed argument te geven, egt achterlijk. Feit: de ps3 heeft veel high-end functies (blu-ray, muziek/film-streaming, internet, HDMI, goede dvd-upscaler en miss wel het belangrijkste: regelmatige updates). Je hebt overigens wel gelijk dat sony een "controlerende" reputatie heeft, maar dat is toch duidelijk aan het veranderen, lees de nieuwsberichten maar eens over sony-BMG op tweakers.net. Als je dan toch kritiek heb kom dan wel met iets zinvols aanzetten aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Het is toch logisch dat mensen de ps3 aanraden. Het is op het moment een van de goedkoopste blu-ray spelers (weet de exacte prijzen zo niet) en dan ook nog de enige 2.0 speler. Heeft vrij weinig te maken met 'fanboy' gedrag, maar gewoon gezond verstand. Sinds de 40gb versie is de ps3 tevens erg stil, dus op het moment is het gewoon de beste blu-ray speler.

On-topic: Waarom past Panasonic geen afneembare speakers toe bij de 85-serie, want het ziet er zo niet uit als de plasma niet op de voet steunt, maar aan de muur hangt. Erg jammer, want voor de rest lijkt het me echt een top-tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 11:09

-Stef-

Slainthe!

Ik heb vandaag mijn 42PX80 binnengekregen maar kan ik ook aflezen hoe veel contrast ik heb ingesteld? Ik zie alleen een horizontaal balkje en kan natuurlijk wel iets links van het midden gaan zitten om ongeveer op 40-45% te zitten maar ik dacht dat de exacte stand ook werd weergegeven.

Verder staat hij nu op Cinema en heb ik ik helderheid (heel) erg laag staan, waardoor het beeld erg donker is. Is dit echt noodzakelijk de komende 200 uur?

Verder heb ik vandaag ook mijn Humax DTV kastje binnengekregen dus ik dacht gelijk naar digitale TV te kunnen kijken maar kennelijk moet je eerst het kaarte activeren door een aanmeldkaart terug te sturen. Na 2 weken of zo zou ik dan eindelijk DTV moeten hebben helaas. Ik krijg een E16 melding dat "dit programma geen deel uitmaakt van uw abonnement". Vreemd want dat geldt ook voor TV1, TV2 en TV3.

[ Voor 8% gewijzigd door -Stef- op 04-04-2008 21:58 ]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was dat niet die website die een speciaal gesponserd PS3 forum opende voor Sony? Geen neutrale visie denk ik dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Stef- schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:47:
Ik heb vandaag mijn 42PX80 binnengekregen maar kan ik ook aflezen hoe veel contrast ik heb ingesteld? Ik zie alleen een horizontaal balkje en kan natuurlijk wel iets links van het midden gaan zitten om ongeveer op 40-45% te zitten maar ik dacht dat de exacte stand ook werd weergegeven.

Verder staat hij nu op Cinema en heb ik ik helderheid (heel) erg laag staan, waardoor het beeld erg donker is. Is dit echt noodzakelijk de komende 200 uur?

Verder heb ik vandaag ook mijn Humax DTV kastje binnengekregen dus ik dacht gelijk naar digitale TV te kunnen kijken maar kennelijk moet je eerst het kaarte activeren door een aanmeldkaart terug te sturen. Na 2 weken of zo zou ik dan eindelijk DTV moeten hebben helaas. Ik krijg een E16 melding dat "dit programma geen deel uitmaakt van uw abonnement". Vreemd want dat geldt ook voor TV1, TV2 en TV3.
Denk gewoon even gebruikaanwijzing goed lezen van casema en humax moet in 1 x werken zonder kaartje terug te hoeven sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
-Stef- schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:47:

mwah, ik heb contrast onder de helft staan nu ( dag binnen )
zie niks van retentie of andere meuk
bevalt me allemaal zeer goed tot nu toe
ps3 ratchet en clank gespeeld en apocolypto 1080p gekeken
top schermpie, enige wat ik doe is beetje de kanalen met een logo vermijden en contrast niet te hoog zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Laatst online: 10-05 20:08
Ik heb de 42p85 ook sinds vandaag binnen.

Qualiteit van beeld is echt zeer goed te noemen.
Alle kleuren vlakken 100% egaal, geen waas, convergentie fouten etc.(zag dit wel op fotos van US modellen) Kleur balans ook erg goed (kon iets beter maar niet storend zoals sommige andere tv's/monitoren)
Snap het hele calibratie gedoe van sommige mensen dan ook niet.

Zwart is idd zwart genoeg, hele scherm heeft zeer lichte donkere grijs/zwarttint die je niet kan beinvloeden met contrast/brightness. Echter is dit donker genoeg om ook gewoon in ut donker films te kijken.

Burn in gedoe snap ik ook niet, ben gewoon films aant kijken met 70% contrast en rest standaard, letterboxed, 4:3 etc. Zelfs windows schermen erop. En er is echt geen image retention te zien.
Zolang ik dat ook niet zie, ben ik ook niet van plan om zon burn te doen. Ik laat de contrast maar op 70% staan wat verder ook al genoeg is. 100% is echt fel.
Wit is idd wit, bij niet geheel vullend scherm. Bij volledig wit scherm (eg winblows) zie je dat de voeding het niet helemaal trekt en hij iets donkerder wordt. Dit is echter niet storend bij tv/films daar er zelden geheel witte schermen zijn.

Enigste nadeel is echter de fosfor trails. Deze zijn ZEER goed te zien. Er staan wat filmpjes op het net van dit fenomeen, en die zijn niet overdreven (dacht zelf van wel :( ) Erg storend, vooral in spellen/donkere scenes. Je ziet het eigenlijk altijd. Ook bij stilstaande beelden als je met je ogen beweegd (vb: rag je hoofd heen en weer en kijk naar wit gedeelte van scherm )
Het lijkt wel erop dat je hersenen zich na verloop van tijd aanpassen. Echter blijf je het zien :(
Waarschijnlijk viel dit makkelijk op telossen in de firmware/hardware, door de "snellere" kleuren te vertragen, of op zn minst een optie ervoor te geven. Maargoed je hebt toch altijd één hekelpunt bij zowat elke aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unique schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 23:46:
Snap het hele calibratie gedoe van sommige mensen dan ook niet.
Komt omdat je het verschil nooit gezien hebt.
Kinderachtig :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

onsgeluk schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:31:
[...]

Beste oplossing is denk ik een VGA met HDMI aan te schaffen, wat ik uit dit topic heb begrepen is er met name van ATI een goede(en voordelige) kaart beschikbaar die dit voor je oplost.
Hmm, dat maar eens proberen dan. Ik geloof dat zo'n 2600XT wel zou moeten werken.

Voor de rest zeer tevreden. Smits heeft netjes bezord, aansluiten was een eitje.
Ben vooral verbaasd over de kijkhoek. Ik kan echt vanaf elke hoek nog perfect tv kijken.
Internetten via vga gaat ook prima. Kan alleen nog niet zo'n hoge resolutie. Dat zal beter gaan met de nieuwe kaart.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unique schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 23:46:

Enigste nadeel is echter de fosfor trails. Deze zijn ZEER goed te zien. Er staan wat filmpjes op het net van dit fenomeen, en die zijn niet overdreven (dacht zelf van wel :( ) Erg storend, vooral in spellen/donkere scenes. Je ziet het eigenlijk altijd. Ook bij stilstaande beelden als je met je ogen beweegd (vb: rag je hoofd heen en weer en kijk naar wit gedeelte van scherm )
Het lijkt wel erop dat je hersenen zich na verloop van tijd aanpassen. Echter blijf je het zien :(
Waarschijnlijk viel dit makkelijk op telossen in de firmware/hardware, door de "snellere" kleuren te vertragen, of op zn minst een optie ervoor te geven. Maargoed je hebt toch altijd één hekelpunt bij zowat elke aankoop.
Ik had hier meteen in het begin ook heel veel last van, maar het wordt minder. Komt door mn hersenen of omdat hij misschien al tientallen uren de break in draait ;)

In het begin vond ik het storend, nu merk ik het al bijna niet meer en ben ik super tevreden met mn tv! Gister nog even TROY:Directors Cut gezien op HD, met de Zoom1 functie, geweldig! Normaal ben ik iemand die altijd 16:9 kijkt, maar dit was voor de verandering ook geweldig! Volgens mij blijft de verhouding ook hetzelfde? Alleen mis je de zwarte balken,iets beeld en kan je de subtitles maar beter uitzetten( werkt toch afleidend :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels hebben we de 46PZ85 hier demoklaar staan. Moet zeggen dat die op het eerste gezicht een rustiger beeld geeft dan de Pioneer Kuro (geen LX) alleen is het qua zwartwaardes nog niet op hetzelfde niveau (als eerste oogopslag dan) maar hij is natuurlijk vers uit de doos dus ik denk dat die nog wel een stuk verbeterd de komende dagen.

Iemand een advies voor een grafisch kunstwerk voor de PS3? COD4 of een mooi racespel.En tips voor pareltjes van blu rays wordt ook erg gewaardeerd .. hebben er nu Planet Earth opdraaien en dat is ook al erg mooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:58:
Inmiddels hebben we de 46PZ85 hier demoklaar staan. Moet zeggen dat die op het eerste gezicht een rustiger beeld geeft dan de Pioneer Kuro (geen LX) alleen is het qua zwartwaardes nog niet op hetzelfde niveau (als eerste oogopslag dan) maar hij is natuurlijk vers uit de doos dus ik denk dat die nog wel een stuk verbeterd de komende dagen.

Iemand een advies voor een grafisch kunstwerk voor de PS3? COD4 of een mooi racespel.En tips voor pareltjes van blu rays wordt ook erg gewaardeerd .. hebben er nu Planet Earth opdraaien en dat is ook al erg mooi..
GT5:Prologue als game
Apocolypto als film, zeer mooie oerwoud kleuren en snelle bewegingen

[ Voor 5% gewijzigd door Pensmaster-B op 05-04-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:52:
[...]

Ik had hier meteen in het begin ook heel veel last van, maar het wordt minder. Komt door mn hersenen of omdat hij misschien al tientallen uren de break in draait ;)
kheb dit zelf nog niet gezien bij ratchet and clank, zal wel meer bij donkere games voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:58:

Vincent, doen jullie zo'n demo model nou ook inspelen op een bepaalde manier? Schuiven jullie aan de beeldsettings of laat je die à la fabriek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

ViNcE schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 09:07:
[...]

Ben vooral verbaasd over de kijkhoek. Ik kan echt vanaf elke hoek nog perfect tv kijken.
Internetten via vga gaat ook prima. Kan alleen nog niet zo'n hoge resolutie. Dat zal beter gaan met de nieuwe kaart.
Kijkhoek is dan ook altijd perfect op een plasma net als een CRT tv. Kijkhoekproblemen doen zich alleen voor bij veel LCD tv's.

Gisteren nog even bij Stassen langsgeweest. Ze hadden nog geen PZ85 hangen, waarschijnlijk vanaf komende woensdag. Ze zouden hem bij de Pioneers hangen en waarschuwden me al, als je ze samen ziet, kies je geheid voor de Pioneer... Volgens mij willen ze daar graag vanaf ofzo ;)
Viel me wel op dat plasma tv's daar veel beter tot zijn recht komen als in de 'normale' tv zaken waar veel licht is. Daar zijn LCD's nogal in het voordeel. Nu zag ik daar in zo'n 'huiskamer'setting met weinig omgevingslicht even naar zo'n Pioneer te kijken en dat is toch een stuk mooier als in de gemiddelde Mediamarkt.

Ben benieuwd hoe het bij Smits uitziet, daar ga ik ook nog eens kijken deze week :)

[ Voor 59% gewijzigd door psy op 05-04-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
Ow ja, de inteligent frame creation functie is waardeloos, daar hoef je deze tv dus niet voor te kopen.
En wat ik eerst dacht dat de voeding bij volledig witte schermen het niet trekt is ook niet waar.
Hij schijnt softwarematig de brightness aan te passen, erg jammer.
Misschien gedaan om een lager maximaal verbruik te waarborgen?!
Hopelijk kan dit uitgezet worden in service menu ofzo.. iemand een idee wat voor opties er allemaal te vinden zijn?

Vandaag zag ik de fosfor lag weer super erg. Irritantste is dat je dit altijd ziet, ook bij stilstaand beeld :(
Als je hier dus gevoellig voor bent zou ik deze tv niet aanschaffen en even verder zoeken..
Maar zonder dit euvel en de wit limitatie is het echt een geweldig scherm..

Nog 1 ding wat me opviel, bijna alle settings houdt ie vast per input. Echter de aspect ratio niet. Hopenlijk veranderen ze dit in een nieuwe firmware..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Unique schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 13:12:
Hopelijk kan dit uitgezet worden in service menu ofzo.. iemand een idee wat voor opties er allemaal te vinden zijn?
Dat kan in het gewoon menu bij de PX80, lijkt me dus ook wel zo te zijn bij de PZ85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:00
iemand een link naar filmpjes met die fosfor trails?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
1 ding waar ik me nog het meest over verbaas is ...
wat trekt die zwarte omlijsting een stof aan, echt niet normaal
als ik het stofvrij wil hebben, blijf ik de hele dag met dat speciale doekje aan het poetsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
Mm nog 1 update over die inteligent frame creation.

In het begin liep dat voor geen meter bij mij, (snel, langzaam,snel,etc).

Lijkt erop dat het met de source frame rate te maken heeft.

Bij 1080p 60hz werkt ie zeer slecht, en bij 1080p 24 hz redelijk goed.

Analoog lijkt ie soms te werken en soms niet... beetje vaag...

Geluid van de tv is zoals verwacht slecht. (niet meer dan logisch gezien het formaat speaker/klankkast)
Maargoed denk dat 80% van de mensen toch via av receiver kijkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unique schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 17:37:

Geluid van de tv is zoals verwacht slecht. (niet meer dan logisch gezien het formaat speaker/klankkast)
Maargoed denk dat 80% van de mensen toch via av receiver kijkt ;)
Ik vindt het geluid juist best redelijk, beter geluid als op een PV70 in ieder geval, maar dat is logisch gezien de specs.

Nog heel even terugkomend op de banding " problemen" die ik had. Wel, ik heb nog is wat zitten experimenteren en tijdens voetbalwedstrijden zet ik de beeldverbeterende functies als kleurbeheer en P-NR helemaal uit, en nu is het praktisch niet meer zichtbaar, in ieder geval niet storend. Kan ook tussen m'n oren zitten natuurlijk :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pensmaster-B schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 17:21:
1 ding waar ik me nog het meest over verbaas is ...
wat trekt die zwarte omlijsting een stof aan, echt niet normaal
als ik het stofvrij wil hebben, blijf ik de hele dag met dat speciale doekje aan het poetsen :+
Lol, heb je die voet wel eens gevoeld als de tv aanstaat. Die is zo statisch als de pest ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Net ff gespeeld met de 42PX80 en een pc aangesloten op VGA. Aangezien mijn pa de TV wou gebruiken had ik maar een kleine 20 minuten om te spelen.

PC was voorzien met mediaportal en heb verscheidene resoluties gebruikt icm met een analoge VGA.
1360x768 is absoluut niet bruikbaar voor internet, beetje last van overscan.
1024x768 biedt een 100% beeldvullend scherm alleen is het internet door die rare ratio nogal vreemd.
1280x720 werkt niet
1920x1080 werkt niet

Voor HTPC doeleinde met VGA dan zou ik 1024x768 gebruiken.

Weergave van films: het was een kale windows zonder ffdshow codecs of Cyberlink DVD geinstalleerd dus het viel wat tegen omdat er 2 keer gescaled (576i -> 1024x768p (4:3) -> 1024x768p (16:9) )moest worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 05-04-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 18:29:
[...]

Lol, heb je die voet wel eens gevoeld als de tv aanstaat. Die is zo statisch als de pest ;) .
idd

ben echt super positief over deze plasma, vanmiddag ook spiderman 3 in full hd gezien
heerlijk geen balken meer en gewoon vol knallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Chevy454 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:00:
Net ff gespeeld met de 42PX80 en een pc aangesloten op VGA. Aangezien mijn pa de TV wou gebruiken had ik maar een kleine 20 minuten om te spelen.

PC was voorzien met mediaportal en heb verscheidene resoluties gebruikt icm met een analoge VGA.
1360x768 is absoluut niet bruikbaar voor internet, beetje last van overscan.
1024x768 biedt een 100% beeldvullend scherm alleen is het internet door die rare ratio nogal vreemd.
1280x720 werkt niet
1920x1080 werkt niet

Voor HTPC doeleinde met VGA dan zou ik 1024x768 gebruiken.

Weergave van films: het was een kale windows zonder ffdshow codecs of Cyberlink DVD geinstalleerd dus het viel wat tegen omdat er 2 keer gescaled (576i -> 1024x768p (4:3) -> 1024x768p (16:9) )moest worden.
In het oude topic stond daar het volgende over:
  • VGA kabel icm native resolutie 1024x768 (of 720) levert in theorie scherpste beeld op, en is schermvullend. Nadeel is dat je middels software het beeld moet uitrekken naar 16:9. Verschilt ook per file wat de juiste verhouding is.
  • VGA 16:9 resolutie laten aansturen, 1368x768 bijv.(1366 is niet mogelijk) Produceert iets minder scherp beeld, maar geen gedoe met juist verhouding. Naar mijn mening de beste optie.
  • DVI - HDMI kabel gebruiken, instellen op 1280x720, en overscan uitzetten in tv menu (+ driver timing aanpassen om beeld gecentreerd te krijgen). Ook hierbij moet gescaled worden. Wel geen 'gedoe' met software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipo10
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 16:11
Heb van de week de nieuwe 42 PX 80 kunnen vergelijken met de "oude" 42 PY 70 op een gewoon SD signaal. De PX is HD ready , de PY is FHD. Ik constateerde dat de PY een veel scherper en voller beeld gaf dan de PX. Dat vind ik vreemd want op een SD signaal zou dat toch niet mogen uitmaken :/ . Heeft iemand dezelfde ervaring? Of heeft iemand hier een keigoede verklaring voor ??

Vipe10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 21:27
Heb nu ook een tijdje de 42PZ85 staan. Het klopt inderdaad dat bij een volledig zwart beeld, het scherm niet helemaal zwart is. Gek genoeg valt dit niet op als er bijvoorbeeld een zwart vlak in een film zit. Hierbij lijkt het zwart ook echt zwart. Weet niet hoe dit te verklaren. Misschien omdat het relatief erg donker lijkt ten opzichte van het omringende beeld.
Verder heb ik helemaal geen last van fosfortrails. Ook niet bij het gamen. Ben tot nu toe erg tevreden, al had ik toch ook wel graag een 46 inch gewild ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
psy schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:12:
In het oude topic stond daar het volgende over:
Weet ik :) Maar was gewoon om te testen. Ik vind 1024x768 het beste met VGA. Gedoe met software heb ik niet met mediaportal. Met een DVI - HDMI kabel heb ik nog niet geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Heeft er al iemand een x264 gecodeerd 1080P videobestand via HDMI op zijn nieuwe Pana proberen af te spelen?
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit hiervan. WIl namelijk graag mijn HTPC aanlsuiten op een FHD plasma scherm.
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.