Je hebt toch zowizo je cinemascope balken? Spidey is een 2.40:1 film als het goed is. Zoom je dan een stukje in?Pensmaster-B schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:04:
[...]
idd
ben echt super positief over deze plasma, vanmiddag ook spiderman 3 in full hd gezien
heerlijk geen balken meer en gewoon vol knallen
Ziet er fantastisch uit. Heb mijn nieuwe Panasonic 42PZ85 via HDMI op mijn versterker aangesloten en daaraan hangt ook mijn PC. Ik stuur nu 1080p er naar toe, ziet er subliem uit. Heb stukken van King Kong opnieuw zitten kijken om te testen en ben zeer tevreden. Je moet natuurlijk wel de overscan uitzetten voor de 1:1 pixel mapping.bosaap22 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 21:58:
Heeft er al iemand een x264 gecodeerd 1080P videobestand via HDMI op zijn nieuwe Pana proberen af te spelen?
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit hiervan. WIl namelijk graag mijn HTPC aanlsuiten op een FHD plasma scherm.
[ Voor 5% gewijzigd door ymmv op 05-04-2008 23:16 ]
Anoniem: 58717
Hallo ik heb intresse in de 46PZ85 maar heb toch wat vragen.
Ik zie dat sommige online site's dit type aanbieden maar dan als TH 46PZ85E
is de E versie hetzelfde als zonder E ?
en zijn de 46PZ85 bezitters zeer tevreden met deze plasma?
Nu was ik eerst van plan om een lcd te kopen maar na veel lezen op forums en winkels bezoeken ben ik toch afgstapt van de lcd, moet zeggen dat lcd sherp en fel van kleur is maar dat de plasma zachter, natuurlijker en warmer is om naar te kijken.
De 46PZ85 hier in nederland is wel prijzig dit vergeleken in Duitsland waar hij al staat voor 1699 incl btw, hopelijk slaat dat ook door tot hier in Nederland, dit vanwege de garantie die hier beter is geregeld.
http://www.idealo.de/prei...th-46pz85e-panasonic.html
Nu was ik eerst van plan om een lcd te kopen maar na veel lezen op forums en winkels bezoeken ben ik toch afgstapt van de lcd, moet zeggen dat lcd sherp en fel van kleur is maar dat de plasma zachter, natuurlijker en warmer is om naar te kijken.
De 46PZ85 hier in nederland is wel prijzig dit vergeleken in Duitsland waar hij al staat voor 1699 incl btw, hopelijk slaat dat ook door tot hier in Nederland, dit vanwege de garantie die hier beter is geregeld.
http://www.designwork.net/50PZ85U/supercop7373 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 13:51:
iemand een link naar filmpjes met die fosfor trails?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Zo dat is best wel ernstig
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
hoe lang heb je het nieuwe toestel nu al misschien dat het te maken heeft met even inspelenvipo10 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:17:
Heb van de week de nieuwe 42 PX 80 kunnen vergelijken met de "oude" 42 PY 70 op een gewoon SD signaal. De PX is HD ready , de PY is FHD. Ik constateerde dat de PY een veel scherper en voller beeld gaf dan de PX. Dat vind ik vreemd want op een SD signaal zou dat toch niet mogen uitmaken. Heeft iemand dezelfde ervaring? Of heeft iemand hier een keigoede verklaring voor ??
Vipe10
maar iemand anders dit opgemerkt. want als dat inderdaad zo is is het natuurlijk wel even kijken of je misschien niet beter voor de vorige serie kan gaan als die alsnog beter beeld geeft
\ligt het nou aan mij? zie helemaal niets
EDIT: lamaar zie het al weer.... maar je moet er wel erg op letten
[ Voor 15% gewijzigd door dangerpaki op 06-04-2008 10:19 ]
Ouch, dat doet pijn, zeker op 50". Misschien toch maar mijn LCD houden ^^ Wat voor wapen heeft hij daar trouwens?
ja ingezoomd iddEvil Hobbit schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 23:01:
[...]
Je hebt toch zowizo je cinemascope balken? Spidey is een 2.40:1 film als het goed is. Zoom je dan een stukje in?
dit omdat af te raden is eerste 100 a 300 uur films te kijken met zwarte balken erbij
ah bedankt voor de tip, ik dacht al hoe krijg ik me windows balken weer terugymmv schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 23:15:
[...]
Ziet er fantastisch uit. Heb mijn nieuwe Panasonic 42PZ85 via HDMI op mijn versterker aangesloten en daaraan hangt ook mijn PC. Ik stuur nu 1080p er naar toe, ziet er subliem uit. Heb stukken van King Kong opnieuw zitten kijken om te testen en ben zeer tevreden. Je moet natuurlijk wel de overscan uitzetten voor de 1:1 pixel mapping.
Anoniem: 64836
Jullie zijn wel snel overtuigd zeg, wie zegt dat dit aan de TV ligt.
Lijkt me eerder een brakke videokaart of driver.
Dat wat je ziet op je TV is volledig afhankelijk van wat je erin stopt. Dus laat je niet naaien.
In de winkels kunnen ze hier ook wat van, daar verkopen ze namelijk het liefst de TV waar de grootste marge op zit (en dat is zeker geen plasma TV).
Heeft er al iemand ervaring met het spelen van Unreal Tournament 3 op de Panasonic TH42PZ85 (of ouder model TH42PY70). Ben hier wel erg nieuwsgierig naar. ijlt het beeld na of valt dit mee?
Vindt het ook zo wat om mijn pc mee te nemen naar een MM ofzo
Vindt het ook zo wat om mijn pc mee te nemen naar een MM ofzo
in het service menu kun je dit dacht ik zien, hoe je daar in komt gaat met codes of bepaalde handelingen, staan wel op google / ergens op inetAnoniem: 94923 schreef op zondag 06 april 2008 @ 12:22:
Kun je op die Pana's zien hoeveel uur ze al verbruikt heeft?
Aan de zijkant van de TV 'volume minderen' ingedrukt houden en op de afstandsbediening drie keer op 0 drukken.Pensmaster-B schreef op zondag 06 april 2008 @ 12:28:
[...]
in het service menu kun je dit dacht ik zien, hoe je daar in komt gaat met codes of bepaalde handelingen, staan wel op google / ergens op inet
Zo, ik heb m'n Panasonic TH-37PX80 nu alweer een week dus kan m'n mening nu wel ongeveer vormen. Kort maar krachtig; perfect!
Ik heb hem vorige week opgehaald bij Smits. Op de ochtend dat ik hem ging halen was ik nog aan het twijfelen of ik de 37 of 42 inch zou gaan halen. Ben uiteindelijk toch voor de 37 inch gegaan en heb daar absoluut geen spijt van, maar dan zat op +/- 2,5 meter. Ben van mening dat de grootte van het scherm helemaal afhankelijk is van iemands smaak en dat een rekenregel eigenlijk niet op z'n plaats is.
Ik denk dat ik me bij een 42 inch op dezelfde afstand echt zou gaan ergeren aan SD materiaal.
Dat wat betreft de grootte...
Dan het beeld; dat is zeer goed te noemen. Heb het contrast nu ongeveer op de helft staan en alle softwarehulpjes behalve 100hz uit staan. DVD beeld via component ziet er mooi strak uit, maar 720p en 1080p materiaal via de Xbox360 ziet er werkelijk verbluffend uit.
VGA heb ik maar heel even geprobeerd (denk niet dat ik het veel ga gebruiken) maar 1024*768 zag er prima uit, tekst was in ieder geval goed te lezen.
Over het analoge kabelsignaal ben ik minder tevreden, dat ziet er behoorlijk slecht uit. Ik had niks anders verwacht trouwens... Gister ben ik dus maar weer naar de winkel gegaan en heb me maar een digitale decoder aangeschaft, nog steeds een zeer groot verschil met hd materiaal uiteraard maar het is zeker acceptabel.
Eindoordeel is in ieder geval zeer positief, zeker gezien de lage prijs een aanrader!
Ik heb hem vorige week opgehaald bij Smits. Op de ochtend dat ik hem ging halen was ik nog aan het twijfelen of ik de 37 of 42 inch zou gaan halen. Ben uiteindelijk toch voor de 37 inch gegaan en heb daar absoluut geen spijt van, maar dan zat op +/- 2,5 meter. Ben van mening dat de grootte van het scherm helemaal afhankelijk is van iemands smaak en dat een rekenregel eigenlijk niet op z'n plaats is.
Ik denk dat ik me bij een 42 inch op dezelfde afstand echt zou gaan ergeren aan SD materiaal.
Dan het beeld; dat is zeer goed te noemen. Heb het contrast nu ongeveer op de helft staan en alle softwarehulpjes behalve 100hz uit staan. DVD beeld via component ziet er mooi strak uit, maar 720p en 1080p materiaal via de Xbox360 ziet er werkelijk verbluffend uit.
VGA heb ik maar heel even geprobeerd (denk niet dat ik het veel ga gebruiken) maar 1024*768 zag er prima uit, tekst was in ieder geval goed te lezen.
Over het analoge kabelsignaal ben ik minder tevreden, dat ziet er behoorlijk slecht uit. Ik had niks anders verwacht trouwens... Gister ben ik dus maar weer naar de winkel gegaan en heb me maar een digitale decoder aangeschaft, nog steeds een zeer groot verschil met hd materiaal uiteraard maar het is zeker acceptabel.
Eindoordeel is in ieder geval zeer positief, zeker gezien de lage prijs een aanrader!
http://www.preisroboter.de/search.php?search=th-46pz85eAnoniem: 58717 schreef op zondag 06 april 2008 @ 00:13:
Hallo ik heb intresse in de 46PZ85 maar heb toch wat vragen.
€1522!
#FFTB #CRO validator Kingstaker
Ja is ook zo. En als we toch bezig zijn, ter vergelijking; volgende filmpjes laten het 'smearing' effect zien dat elke nieuwe Sony XBR LCD tv schijnt te hebben:Anoniem: 64836 schreef op zondag 06 april 2008 @ 12:12:
[...]
Jullie zijn wel snel overtuigd zeg, wie zegt dat dit aan de TV ligt.
Lijkt me eerder een brakke videokaart of driver.
Dat wat je ziet op je TV is volledig afhankelijk van wat je erin stopt. Dus laat je niet naaien.
In de winkels kunnen ze hier ook wat van, daar verkopen ze namelijk het liefst de TV waar de grootste marge op zit (en dat is zeker geen plasma TV).
http://tinypic.com/player.php?v=8eswks6&s=1
http://download152.mediaf...D4%2C+Act+I%2C+Warpig.wmv
Dat lijkt me nog veel irritanter eerlijk gezegd.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ik heb nog niet gekocht. Ik constateerde de verschillen bij Correct in Rotterdam. En inderdaad ben ik nu hevig aan de twijfeldangerpaki schreef op zondag 06 april 2008 @ 10:13:
[...]
hoe lang heb je het nieuwe toestel nu al misschien dat het te maken heeft met even inspelen
maar iemand anders dit opgemerkt. want als dat inderdaad zo is is het natuurlijk wel even kijken of je misschien niet beter voor de vorige serie kan gaan als die alsnog beter beeld geeft
Welke beeldinstellingen gebruik jij nu dan, Cinema of Normal?HIDMAN-X schreef op zondag 06 april 2008 @ 12:47:
Zo, ik heb m'n Panasonic TH-37PX80 nu alweer een week dus kan m'n mening nu wel ongeveer vormen. Kort maar krachtig; perfect!![]()
Ik heb ook nog wel eens problemen met de beeldvulling van bijvoorbeeld de Discovery kanalen, dan valt de ondertiteling net weg...
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Ik heb de 42PX80 nu 3 dagen en sta helemaal achter mijn keuze. Hoewel ik in eerste instantie dacht dat deze te groot was wen je erg snel aan het formaat. Tijdens het kijken vergeet je het snel eigenlijk.
Helaas nog geen digitaal signaal van Casema mogen ervaren aangezien mijn KeyCard die ik keurig vlak voor het weekend met mijn decoder ontving kennelijk uit een slechte batch komt waardoor deze niet direct actief is zoals deze dat wel zou moeten zijn. Murphy's wet coördineerde dit met de omstandigheid dat er zaterdag bij Casema een storing was waardoor ze geen contact met (decoders van) cliënten konden hebben. Maandag op zijn vroegst sturen ze een signaaltje door waardoor mijn kaart geactiveerd wordt is het plan.
Analoog is het overigens best te doen maar niet optimaal natuurlijk. Bovendien verdient zo'n TV een digitaal signaal. Ik zal komende week een component kabel aanschaffen aangezien ik tussen de decoder en TV nu nog RGB via Scart heb. Ook tussen mijn Pioneer dvdspeler en de TV zit een RGB via Scart kabel. Ik heb begrepen dat component toch wat beter is. Verder moet ik nog even een optisch kabeltje voor tussen de Humax en mijn receiver kopen.
Daarnaast zal ik mijn coax rol (ong 7 meter) inkorten naar de 1 meter die ik nodig heb. Alle beetjes helpen denk ik dan maar.
Voorlopig staat het contrast en helderheid nog op <50% met Cinema modus aan. Nog zo'n 180 uur te gaan.
Helaas nog geen digitaal signaal van Casema mogen ervaren aangezien mijn KeyCard die ik keurig vlak voor het weekend met mijn decoder ontving kennelijk uit een slechte batch komt waardoor deze niet direct actief is zoals deze dat wel zou moeten zijn. Murphy's wet coördineerde dit met de omstandigheid dat er zaterdag bij Casema een storing was waardoor ze geen contact met (decoders van) cliënten konden hebben. Maandag op zijn vroegst sturen ze een signaaltje door waardoor mijn kaart geactiveerd wordt is het plan.
Analoog is het overigens best te doen maar niet optimaal natuurlijk. Bovendien verdient zo'n TV een digitaal signaal. Ik zal komende week een component kabel aanschaffen aangezien ik tussen de decoder en TV nu nog RGB via Scart heb. Ook tussen mijn Pioneer dvdspeler en de TV zit een RGB via Scart kabel. Ik heb begrepen dat component toch wat beter is. Verder moet ik nog even een optisch kabeltje voor tussen de Humax en mijn receiver kopen.
Daarnaast zal ik mijn coax rol (ong 7 meter) inkorten naar de 1 meter die ik nodig heb. Alle beetjes helpen denk ik dan maar.
Voorlopig staat het contrast en helderheid nog op <50% met Cinema modus aan. Nog zo'n 180 uur te gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door -Stef- op 06-04-2008 17:32 ]
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Discovery zend in 9 van de 10 gevallen uit in 14:9 heb ik gemerkt. Met zoom 1 bereik je dan het meest beeldvullende resultaat. Je hebt dan wel links en rechts balken, en als je nog aan het inspelen bent dan kun je die wat minder schadelijk maken in het menu.Cliffie schreef op zondag 06 april 2008 @ 17:13:
[...]
Welke beeldinstellingen gebruik jij nu dan, Cinema of Normal?
Ik heb ook nog wel eens problemen met de beeldvulling van bijvoorbeeld de Discovery kanalen, dan valt de ondertiteling net weg...
Koop een taart en ga het vieren!
Ik gebruik nu normal.Cliffie schreef op zondag 06 april 2008 @ 17:13:
[...]
Welke beeldinstellingen gebruik jij nu dan, Cinema of Normal?
Normal komt bij mij natuurlijker over moet ik zeggen. De Cinema-stand vind ik nu nog behoorlijk donker met de settings op 50%. Of het is wennen en zijn we hier gewoon gewend aan een verzadigd beeld met helderheid.
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Anoniem: 25649
Bestaan er niet van die vloeistoffen om stuff minder statisch te maken?Pensmaster-B schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 17:21:
1 ding waar ik me nog het meest over verbaas is ...
wat trekt die zwarte omlijsting een stof aan, echt niet normaal
als ik het stofvrij wil hebben, blijf ik de hele dag met dat speciale doekje aan het poetsen
Wat is nou precies overscan wat ik hier de hele tijd lees?ymmv schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 23:15:
[...]
Ziet er fantastisch uit. Heb mijn nieuwe Panasonic 42PZ85 via HDMI op mijn versterker aangesloten en daaraan hangt ook mijn PC. Ik stuur nu 1080p er naar toe, ziet er subliem uit. Heb stukken van King Kong opnieuw zitten kijken om te testen en ben zeer tevreden. Je moet natuurlijk wel de overscan uitzetten voor de 1:1 pixel mapping.
En heb je je PC nou via je versterker aangesloten ofzo? Of begrijp ik dat verkeerd?
Tenslotte nog een vraag in het algemeen, hoe is de kwaliteit van het beeld als je die aansluit met een VGA-kabel ipv DVI/HDMI? Krijg je dan trillend beeld oid, want VGA is toch gewoon analoog?
Anoniem: 210534
Dat is de prijs ext mehrwertsteuer (dacht ik ... ) iig als je op de link klikt van de shop is die ruim 250.- meerAnoniem: 58717 schreef op zondag 06 april 2008 @ 18:41:
[...]
Kijk dat ziet er wel aanlokkelijk uit, maar waarom zover over de grens .. LoLL
Anoniem: 255903
Wat is een break-in eigenlijk?
Kan er iemand nog de zaken op een rijtje zetten die ik moet doen als ik mijn 42PX80 heb?
- Contrast op +- 40-50% voor ongeveer 200 uur (aantal uur zie je in het service menu - knopje "geluid minderen" induwen op de TV en 3x op 0 duwen van de afstandsbediening)
- Alle software gedoe behalve 100hz uitzetten
- Cinema of "warm" kleuren? etc etc
Kan er iemand nog de zaken op een rijtje zetten die ik moet doen als ik mijn 42PX80 heb?
- Contrast op +- 40-50% voor ongeveer 200 uur (aantal uur zie je in het service menu - knopje "geluid minderen" induwen op de TV en 3x op 0 duwen van de afstandsbediening)
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 255903 op 07-04-2008 10:32 ]
heb zelf alleen contrast lager gezet verder niksAnoniem: 255903 schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:23:
Wat is een break-in eigenlijk?![]()
maar als ik films afspeel en er zijn zwarte balken bij dan zoom ik wel ff in of laat hem gewoon alles beetje optrekken zodat ik geen zwarte balken heb in me break in periode
en als laatste even uren bekeken in service menu of ik geen "showmodel" heb gekregen
Net op het forum van www.whathifi.com gelezen dat ze in de tweede helft van deze week een review op het web gaan plaatsen. Van de 42PZ...
[ Voor 5% gewijzigd door Marc P op 07-04-2008 15:19 ]
Na hier veel gelezen te hebben over de 42PZ85 en de mogelijkheden van deze mooie plasma heb ik vandaag RAF in Amsterdam gebeld. Ik wilde mijn xbox360 aansluiten en kijken of ik de phosphor trails zie. Ik heb het niet kunnen bemerken. In het half uur wat ik daar gespeeld heb dacht ik het misschien twee keer te zien maar het had ook wat anders kunnen zijn.
Gamen is misschien wel het belangrijkste wat ik er op ga doen. En als pietje precies moet dat wel goed zijn. Mijn conclusie voorlopig is dat ik het niet zie.
Ik ben zeer tevreden over het beeld van blu ray, maar goed dat verwacht je dan ook.
Zag geen judder, wat ik bij een vriend op zijn Philips LCD bij planet earth wel zie en zeer hinderlijk vind.
Verder moet ik me gaan verdiepen in het aansluiten van de computer , dat zal de belangrijkste bron zijn van HD materiaal. Zal daarom hier vaker terug komen voor de zeer interessante tips en tricks.
Ga waarschijnlijk wel tot aanschaf over. Ben er alleen nog niet wat voor maat ik wil en waar ik hem ga bestellen. Bij RAF was de 42 toch 1799.
Eigenlijk is dit bericht dan ook om iedereen te bedanken voor de input, heb er veel van geleerd.
Gamen is misschien wel het belangrijkste wat ik er op ga doen. En als pietje precies moet dat wel goed zijn. Mijn conclusie voorlopig is dat ik het niet zie.
Ik ben zeer tevreden over het beeld van blu ray, maar goed dat verwacht je dan ook.
Zag geen judder, wat ik bij een vriend op zijn Philips LCD bij planet earth wel zie en zeer hinderlijk vind.
Verder moet ik me gaan verdiepen in het aansluiten van de computer , dat zal de belangrijkste bron zijn van HD materiaal. Zal daarom hier vaker terug komen voor de zeer interessante tips en tricks.
Ga waarschijnlijk wel tot aanschaf over. Ben er alleen nog niet wat voor maat ik wil en waar ik hem ga bestellen. Bij RAF was de 42 toch 1799.
Eigenlijk is dit bericht dan ook om iedereen te bedanken voor de input, heb er veel van geleerd.
Heeft iemand al foto's ergens gevonden van de 42pz80 ? heb hem al een maand geleden besteld maar kan nog nergens een goede foto vinden.
Gisteren bij Smits Arnhem wezen kijken naar de 46PZ85 gezien mijn interesse in zijn kleine broertje (42") Moet zeggen dat hij niet tegen viel. Ze hadden een blu-ray van planet Earth op staan, dat kijkt altijd wel lekker weg. Al was de HDready van pioneer die er naast stond net zo mooi.
Opvallend genoeg wist de verkoper met wie ik even stond te babbelen niets van het fenomeen fosfor trials/phosfor lag. Had hij in die jaren nog niets van gehoord en hij werkte er wat jaren zei hij.. ??? ???..leest zeker geen forums denk ik maar.
De hoogglans voet vind ik niet echt mooi(eerder lelijk), pakt denk ik flink wat stof aan en aangezien ik de plasma niet aan de muur hang... Wat dat betreft zien de ovale voeten van een philips er veel beter uit.
Al met al wacht ik nog wel met het kopen van een 42PZ85 aangezien ik wat meer reviews wil lezen van diegene die hem al hebben of magazines die hem testen.
Ik vraag me ook wat de beeld kwaliteit is bij mij thuis met een simpele digitale (niet HD) satelliet ontvanger. Iemand een idee wat dat voor beeld geeft?? Ik heb nu nog een 4:3 sony CRT met 100 herz staan.
Opvallend genoeg wist de verkoper met wie ik even stond te babbelen niets van het fenomeen fosfor trials/phosfor lag. Had hij in die jaren nog niets van gehoord en hij werkte er wat jaren zei hij.. ??? ???..leest zeker geen forums denk ik maar.
De hoogglans voet vind ik niet echt mooi(eerder lelijk), pakt denk ik flink wat stof aan en aangezien ik de plasma niet aan de muur hang... Wat dat betreft zien de ovale voeten van een philips er veel beter uit.
Al met al wacht ik nog wel met het kopen van een 42PZ85 aangezien ik wat meer reviews wil lezen van diegene die hem al hebben of magazines die hem testen.
Ik vraag me ook wat de beeld kwaliteit is bij mij thuis met een simpele digitale (niet HD) satelliet ontvanger. Iemand een idee wat dat voor beeld geeft?? Ik heb nu nog een 4:3 sony CRT met 100 herz staan.
Ik heb de PZ85 en misschien kijk ik er helemaal overheen, maar waar kun je instellen of 100Hz aan of uit staat?HIDMAN-X schreef op zondag 06 april 2008 @ 12:47:
[...]
Heb het contrast nu ongeveer op de helft staan en alle softwarehulpjes behalve 100hz uit staan.
Bij de PX80 staat het onder MENU -> Instellingen -> Beeld formaat.BanRay schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:15:
[...]
Ik heb de PZ85 en misschien kijk ik er helemaal overheen, maar waar kun je instellen of 100Hz aan of uit staat?
Anoniem: 256328
Ik dacht even de perfecte tv te gaan zien. Het klinkt ook hier op dit forum toch niet allemaal overtuigend: Opmerkingen over fosforsporen (lijkt wel oorlog). Die vier blowers achterin, het relatief hoge energiegebruik, het in mijn ogen sombere beeld, de niet echt fraaie voet.
Ik vind trowens alle merken erg op elkaar lijken, de beeldverschillen worden veelmeer bepaald door het tv signaal dan het toestel zelf.
Toch maar eens verder kijken.
De nieuwe serie van Philips lijkt ook heel goed te worden, het design is in ieder geval beter.
En zo stel ik de koop steeds uit.
Ik vind trowens alle merken erg op elkaar lijken, de beeldverschillen worden veelmeer bepaald door het tv signaal dan het toestel zelf.
De nieuwe serie van Philips lijkt ook heel goed te worden, het design is in ieder geval beter.
Ben je zelf al gaan kijken in een winkel?Anoniem: 256328 schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:19:
Ik dacht even de perfecte tv te gaan zien. Het klinkt ook hier op dit forum toch niet allemaal overtuigend: Opmerkingen over fosforsporen (lijkt wel oorlog). Die vier blowers achterin, het relatief hoge energiegebruik, het in mijn ogen sombere beeld, de niet echt fraaie voet.
Vanmiddag zelf even geweest, xbox360 aangesloten en getest, geen phosphor trails gezien (kan zijn dat ik dat uberhaupt niet zie). Volgens mij was hij ook best stil, niets gehoord in ieder geval (of ik moet nu toch echt blind en doof worden
Anoniem: 256328
Schimanski schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:32....
Ik heb hem in het echt gezien. Beeld is best goed, maar bij de andere tv's dus ook. Dat van die fosforsporen heb ik van dit forum. Die blowers hoor je in de winkel natuurlijk niet, maar misschien wel als het doodstil is en het geluid bijna uitstaat (s'avonds). Ik moet zeggen dat ik een computer heb die een rotherrie maakt, dat hoorde ik in de winkel ook niet, ik wil geen apparaten met een ventilator meer. Er zijn zat tv's die die dit blijkbaar niet nodig hebben, De 46pz85 dus wel.
Ik heb hem in het echt gezien. Beeld is best goed, maar bij de andere tv's dus ook. Dat van die fosforsporen heb ik van dit forum. Die blowers hoor je in de winkel natuurlijk niet, maar misschien wel als het doodstil is en het geluid bijna uitstaat (s'avonds). Ik moet zeggen dat ik een computer heb die een rotherrie maakt, dat hoorde ik in de winkel ook niet, ik wil geen apparaten met een ventilator meer. Er zijn zat tv's die die dit blijkbaar niet nodig hebben, De 46pz85 dus wel.
> Opmerkingen over fosforsporen (lijkt wel oorlog).Anoniem: 256328 schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:19:
Opmerkingen over fosforsporen (lijkt wel oorlog). Die vier blowers achterin, het relatief hoge energiegebruik, het in mijn ogen sombere beeld, de niet echt fraaie voet.
* zie zelf niks, game er nu non stop op
> Die vier blowers achterin
* produceren weinig lawaai, en ik hoor ze niet als ik aan het gamen ben of film kijken ivm surround systeem
> het in mijn ogen sombere beeld
* tja .. zal wel, maar de kleuren spatten van het beeld bij apocolypto
> de niet echt fraaie voet
* smaken verschillen, ik vind hem heel mooi staan bij het design van de plasma
maar genoeg deze tv verdedigd, hiermee stop ik met er mee en ga verder gamen
Anoniem: 145506
You're right man, dit is gewoon een TOP TV.Pensmaster-B schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:47:
[...]
> Opmerkingen over fosforsporen (lijkt wel oorlog).
* zie zelf niks, game er nu non stop op
* produceren weinig lawaai, en ik hoor ze niet als ik aan het gamen ben of film kijken ivm surround systeem
> het in mijn ogen sombere beeld
* tja .. zal wel, maar de kleuren spatten van het beeld bij apocolypto
> de niet echt fraaie voet
* smaken verschillen, ik vind hem heel mooi staan bij het design van de plasma
maar genoeg deze tv verdedigd, hiermee stop ik met er mee en ga verder gamen
Komt deze week ook toe in mijn huiskamer
Dat van die fosfortrails, dat is inherent aan de techniek. Maar lang niet iedereen ZIET het ook zelf. Want dat zie je of je ziet het niet. Dus dat moet zeker niet overdreven worden. Ik ben blijdat er ook tevreden mensen posten
Hey, een vraagje ik heb hier en daar gelezen dat dit toestel geen 1080p ondersteund via component en niet via VGA. Hoe sluit ik een HDMI-loze xbox 360 dan aan om full hd materiaal te bekijken?
PSN: KeaveXL
Zal je moeten kijken naar component naar dvi/hdmi kabels denk ik.
-ed
http://us.st11.yimg.com/u...I/a2zcables_1991_52245634 ex.
-ed
[ Voor 37% gewijzigd door GekkeR op 08-04-2008 08:16 ]
[ pctje te zien hier ] - Miauw
- Overscan: dat wil zeggen dat er een stuk van je computerbeeld "buiten beeld" is denk ik.Anoniem: 25649 schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:38:
[...]Wat is nou precies overscan wat ik hier de hele tijd lees?
En heb je je PC nou via je versterker aangesloten ofzo? Of begrijp ik dat verkeerd?
Tenslotte nog een vraag in het algemeen, hoe is de kwaliteit van het beeld als je die aansluit met een VGA-kabel ipv DVI/HDMI? Krijg je dan trillend beeld oid, want VGA is toch gewoon analoog?
- Het is nu zo dat de kwaliteit pakken beter is als je een DVI/HDMI kabel gebruikt. Mijd VGA kabels
Anoniem: 100386
Is daar iets meer over bekend; Staan ze bv. altijd aan, en is er bekend/te schatten hoeveel dB aan geluid het oplevert ?Pensmaster-B schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:47:
[...]
[...]
Zou een optie zijn, beetje omslachtig dat wel. Misschien dat er hier als mensen zijn met dit toestel en een xbox 360 die hier antwoord op kunnen geven ?GekkeR schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 07:55:
-ed
PSN: KeaveXL
Anoniem: 100386
Volgens mij bestaan er geen component naar DVI/HDMI-kabels. Dat zou namelijk niet logisch zijn, component is analoog en HDMI (DVI) is digitaal. Een kabel heeft geen ADC aan boord.GekkeR schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 07:55:
-ed
Als je persé een component naar HDMI nodig hebt, dan zit je vanst aan ee beeldprocessor/receiver moeten aanschaffen. Vele receivers hebben tegenwoordig HDMI-output, en accepteren alle analoge input (die ze dan omzetten naar HDMI), waarbij sommige receivers ook nog meerwaarde bieden door het gebruik van geavanceerde video-processoren.
http://www.xbox-scene.com...ep/EEAlEkyEuVDwTswwxY.phpKeaveXL schreef op maandag 07 april 2008 @ 23:14:
Hey, een vraagje ik heb hier en daar gelezen dat dit toestel geen 1080p ondersteund via component en niet via VGA. Hoe sluit ik een HDMI-loze xbox 360 dan aan om full hd materiaal te bekijken?
Je enige optie daar de pz85/pz800 zowel via component als vga geen 1080p ondersteunt.
iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
Voor zover ik weet de eerste webreview van een blad nu online op http://whathifi.com/telev...ew-tx-37lzd85-lcd-tv.aspx
In tegenstelling tot wat ik gisteren beweerde niet de 42 inch maar de 37 inch.
In tegenstelling tot wat ik gisteren beweerde niet de 42 inch maar de 37 inch.
*kuch* en een lcd scherm... *kuch*
\o/
Plus als dit een "review" is weet ik genoeg. Niet dat WhatHifi dan ook maar énige credit wat dat betreft van mij kan krijgen, maar goed, back to plasma talk it is!
Nickname does not reflect reality
Viel mij ook nog al tegen ja. Helemaal omdat ze op het forum gemeld hebben dat het om de 42pz zou gaan. Heb afgelopen weekend eindelijk de 42pz85 bij de MM rotterdam centrum zien spelen. Maar daar heb je echt niets aan. Hoop dat de opstelling bij Foka beter is, dat is de volgende optie hier in de buurt.oXygeN schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:26:
*kuch* en een lcd scherm... *kuch*
Het staat je natuurlijk vrij om ons naar een betere review te verwijzen van een bron die volgens jou wel credit kan krijgen. Heel erg graag zelfs.Brad Pitt schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:36:
Plus als dit een "review" is weet ik genoeg. Niet dat WhatHifi dan ook maar énige credit wat dat betreft van mij kan krijgen, maar goed, back to plasma talk it is!
Anoniem: 83338
Heb sinds 3 weken een 42px80, nu viel me gisteren op dat in midden van de tv een stukje "stof" is los gelaten.
Het betreffende stukje stof zit tussen de glasplaat en het scherm zelf in. Het is ook meer een soort van gaas ofzo dat lang de gehele rand aan de binnen kant van de tv loopt.
Het steekt nu net iets voor me beeld langs.
Nu vraag ik me af of iemand anders dit probleem ook heeft en of dit onder de garantie valt. Ik weet niet precies of het ook al zo was tijdens de aankoop, maar ik verwacht het niet.
Ik vind het op het moment niet zo heel erg omdat het over ong 0.5 centimeter gaat ik ben echter bang dat het nog verder los gaat laten.
Het betreffende stukje stof zit tussen de glasplaat en het scherm zelf in. Het is ook meer een soort van gaas ofzo dat lang de gehele rand aan de binnen kant van de tv loopt.
Nu vraag ik me af of iemand anders dit probleem ook heeft en of dit onder de garantie valt. Ik weet niet precies of het ook al zo was tijdens de aankoop, maar ik verwacht het niet.
Ik vind het op het moment niet zo heel erg omdat het over ong 0.5 centimeter gaat ik ben echter bang dat het nog verder los gaat laten.
Van een willekeurig irrelevant artikel of eentje die daadwerkelijk ook maar iéts te maken heeft met waar het in dit forum over gaat? In het geval van het laatste gaat dit lastig worden. Maar dat wil nog niet zeggen dat het aankondigen van een brakke LCD "review" hierdoor gerechtvaardigd is.Marc P schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:45:
[...]
Het staat je natuurlijk vrij om ons naar een betere review te verwijzen van een bron die volgens jou wel credit kan krijgen. Heel erg graag zelfs.
Ik ga vanmiddag uit me werk even lang Foka om te kijken en laat wel weten hoe het daar is. (mocht je ook niet vandaag gaanMarc P schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:44:
[...]
Hoop dat de opstelling bij Foka beter is, dat is de volgende optie hier in de buurt.
Ik heb de link geplaatst omdat ik gisteren gemeld heb dat op het forum van whathifi stond dat er een review van de 42pz85 zou komen. Maar goed, ik zit nog steeds vol verwachting op een goede link van je te wachten.Brad Pitt schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:00:
[...]
Van een willekeurig irrelevant artikel of eentje die daadwerkelijk ook maar iéts te maken heeft met waar het in dit forum over gaat? In het geval van het laatste gaat dit lastig worden. Maar dat wil nog niet zeggen dat het aankondigen van een brakke LCD "review" hierdoor gerechtvaardigd is.
Top, ik hoor het graag.Mr_Dark schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:08:
[...]
Ik ga vanmiddag uit me werk even lang Foka om te kijken en laat wel weten hoe het daar is. (mocht je ook niet vandaag gaan)
Oh en "dus" plaats je een link van een 37 inch LCD "review". Ontgaat mij nog steeds de relevantie. Zeg dan gewoon er IS nog geen review en post die link ook niet. Zeker niet als je dan ook de verwachting wekt dat het dan in ieder geval wél om de 37 inch plasma zou gaan.Marc P schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:09:
[...]
Ik heb de link geplaatst omdat ik gisteren gemeld heb dat op het forum van whathifi stond dat er een review van de 42pz85 zou komen. Maar goed, ik zit nog steeds vol verwachting op een goede link van je te wachten.
Je wil "een" goede link hebben, hierzo. Ook niet relevant, maar dat schijnt niet te hoeven volgens jou.
Mijn god, laat het los, laat het los. Is slecht voor je hart om je zo druk te maken.Brad Pitt schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:15:
[...]
Oh en "dus" plaats je een link van een 37 inch LCD "review". Ontgaat mij nog steeds de relevantie. Zeg dan gewoon er IS nog geen review en post die link ook niet. Zeker niet als je dan ook de verwachting wekt dat het dan in ieder geval wél om de 37 inch plasma zou gaan.
Je wil "een" goede link hebben, hierzo. Ook niet relevant, maar dat schijnt niet te hoeven volgens jou.
Da's altijd de makkelijkste manier hè om er af te komen. Maar goed, hopelijk weer terug naar PLASMA nieuws.
Kan iemand mij trouwens vertellen hoeveel (en welk merk) muurbeugels kosten? Voor de 42PZ85...
Oké ben dus vanmiddag even langs Foka geweest om te kijken naar de 42PZ85. Ze hadden ook de 42PX80 en de 37PX80.
Helaas heb ik geen FullHD kunnen bewonderen. Ze hadden wel een Blu-ray aanstaan maar die was verdeeld over alle tv's via component aansluiting. De disk die ze aan hadden staan was zo'n mooie-plekjes-van-hawaii dvd dus er waren geen snelle scene's, maar dit liet wel zien hoe scherp het beeld was aangezien ik het touw kon zien waarmee de mast van de zeilboot vast gehouden wordt (de zeilboot was trouwens een centimeter of 4/5 groot).
Vergeleken met de andere schermen die ze hadden staan, vond ik persoonlijk de kleuren van de 42PZ85 het mooist. De meneer die mij "holp", vertelde dat ze niets hadden ingesteld qua kleuren e.d.
Ik ben iig (of was ik dat eigenlijk al
Kan 'm elders goedkoper krijgen...

Oh hehe, dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken. Ergens wel een beetje hypocriet, ik bedoel, ik zou het zelf ook doen, maar bij een duurdere zaak om uitleg vragen en dan bij een goedkopere (internet)winkel het toestel halen. Ik kan me goed voorstellen dat verkopers steeds minder uitleg willen geven aan klanten, ze moeten al zakken naar concurerende internetprijzen waardoor de marges voor verkoopgesprekken krimpen. De klant blijft echter bij een winkel de 'kijk' service verwachten maar wil er niet voor betalen. Vind het een interessante verschuiving van de markt iig. Tot zover mijn offtopic gebabbel
Op avforums.com staat een heel aardige user review, met een lange thread erachteraan met veel info (en een hoop ruis, maar goed). Lees die eens door.Marc P schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:45:
[...]
Het staat je natuurlijk vrij om ons naar een betere review te verwijzen van een bron die volgens jou wel credit kan krijgen. Heel erg graag zelfs.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
heb vandaag de pioneer pdp-sx4280 en de pansonic th42pv85 zien spelen bij raf in amsterdam en zit nu heel erg te twijvelen voor welke ik moet gaan.heb al een maande de th42pv80 in bestelling staan maar weet het nu niet meer
of de panny of de pioneer
advies ?
advies ?
Ik heb maar 5 min van die verkoper z'n tijd gepakt en in die 5 minuten heeft hij ook nog 2 telefoontjes aangenomen.. dus tjaEvil Hobbit schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:39:
[...]
Oh hehe, dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken. Ergens wel een beetje hypocriet, ik bedoel, ik zou het zelf ook doen, maar bij een duurdere zaak om uitleg vragen en dan bij een goedkopere (internet)winkel het toestel halen. Ik kan me goed voorstellen dat verkopers steeds minder uitleg willen geven aan klanten, ze moeten al zakken naar concurerende internetprijzen waardoor de marges voor verkoopgesprekken krimpen. De klant blijft echter bij een winkel de 'kijk' service verwachten maar wil er niet voor betalen. Vind het een interessante verschuiving van de markt iig. Tot zover mijn offtopic gebabbel
Maar kan iemand mij iets vertellen over welke beugels er geschikt zijn voor de Pana?
Anoniem: 258282
Graag wat advies voor de aankoop van een nieuwe Tv, keuze is alvast plasma,Panasonic of Pioneer.
Afstand tot scherm is 2,5 tot 3mtr. Dit jaar zal er ook een playstation aangesloten worden.
Wat te doen, 42-46-50" en hd ready of full hd??
Thanks
Afstand tot scherm is 2,5 tot 3mtr. Dit jaar zal er ook een playstation aangesloten worden.
Thanks
Ik zou mezelf eerst eens gaan verdiepen in de materie. Wij kunnen jou moeilijk vertellen wat je moet gaan kopen.Anoniem: 258282 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:14:
Graag wat advies voor de aankoop van een nieuwe Tv, keuze is alvast plasma,Panasonic of Pioneer.
Thanks
En koop een xbox360 man!
Of niet
Tja, wat doe je het meeste? Tv kijken, film kijken, gamen? Kijk je via digitale tv of analoge tv? Wat is je budget? Wat relevante vragen waarmee je misschien zelf ook je keuze kunt onderbouwen.
PSN: Shiver23
oh ja?? prijs die daar staat is niet vast he. heb gister zelf de 37 px meegenomen voor dezelfde prijs als smits in arnhem.(en scheelde me 130km rijden
Anoniem: 232234
Nog ff snel een vraagje voordat dit topic dicht gaat!
Als ik de 37PX80 met de resolutie 1024×720 aan mijn htpc via dvi->hdmi wil aansluiten, hoe lost het scherm dit dan op? Ik weet dat plasmapixels rechthoekig zijn, vanwege de 16:9 res, maar hoe gaat het beeld dan vervormd worden?
Moet ik bij de gpuinstellingen gewoon 720p/1080i aanvinken? Of kan ik dit met powerstrip manually doen, dus dat ik dan mijn res. naar 1024×720 aanpas?
*dit heeft meer met de gpu te maken* Kan ik via een hd3850 agp op elke dvi een scherm aansluiten (24" 1900×1200+ 37px80 1024×720) en verwachten dat ik tegelijkertijd een spelletje kan spelen en 1080/720p filmpje kan kijken bijvoorbeeld.
Als ik de 37PX80 met de resolutie 1024×720 aan mijn htpc via dvi->hdmi wil aansluiten, hoe lost het scherm dit dan op? Ik weet dat plasmapixels rechthoekig zijn, vanwege de 16:9 res, maar hoe gaat het beeld dan vervormd worden?
Moet ik bij de gpuinstellingen gewoon 720p/1080i aanvinken? Of kan ik dit met powerstrip manually doen, dus dat ik dan mijn res. naar 1024×720 aanpas?
*dit heeft meer met de gpu te maken* Kan ik via een hd3850 agp op elke dvi een scherm aansluiten (24" 1900×1200+ 37px80 1024×720) en verwachten dat ik tegelijkertijd een spelletje kan spelen en 1080/720p filmpje kan kijken bijvoorbeeld.
Heb je niet toevallig gevraagd wanneer het topmodel bij hun in de showroom komt te staan? De 800 dus?
Nee heb ik niet gevraagd, omdat die toch boven m'n buget gaat.Anoniem: 25649 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:34:
[...]
Heb je niet toevallig gevraagd wanneer het topmodel bij hun in de showroom komt te staan? De 800 dus?
@ StilmoonbathingAnoniem: 232234 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 01:25:
Nog ff snel een vraagje voordat dit topic dicht gaat!
Ik verwijs je graag door naar een forum waar ik exact dezelfde vraag had: http://forum.xboxworld.nl...p?p=2768562&postcount=472
http://forum.xboxworld.nl...p?p=2768597&postcount=477
Dus een goeie HDMI naar DVI kabel gebruiken is de boodschap! Op je andere vraag ivm fullwindow applicaties op elk scherm kan ik niet antwoorden.
Als het mijn TV was geweest had ik al in de winkel gestaan, lijkt me duidelijk een geval van garantie.Anoniem: 83338 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:50:
Heb sinds 3 weken een 42px80, nu viel me gisteren op dat in midden van de tv een stukje "stof" is los gelaten.
Hoi Brimme, kloppen de typenummers wel van de Panny en de Pioneer? Ik neem aan dat je bedoelt:Brimme schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:41:
heb vandaag de pioneer pdp-sx4280 en de pansonic th42pv85 zien spelen bij raf in amsterdam en zit nu heel erg te twijvelen voor welke ik moet gaan.heb al een maande de th42pv80 in bestelling staan maar weet het nu niet meerof de panny of de pioneer
advies ?
Ik heb een Panasonic TH-42PZ80 (met iets mindere specs dan de TH-42PZ85) in bestelling staan en heb de Panasonic TH-42PZ85 zien spelen naast een Pioneer PDP-4280XA.
Als je de nodige forums hebt gelezen, dan weet je dat afstand, kijkgedrag (TV-film-spel-etc.) en wel/niet full-HD belangrijke aspecten zijn voor het maken van een keuze. Daarnaast blijft het, hoe je het wendt of keert, ook altijd een persoonlijke keuze. Ga rustig kijken/vergelijken en ga ook eens op een rijtje zetten wat je met de TV wilt gaan doen. Zo heb ik nadat ik dit gedaan had (twijfelde ook tussen een Panny TH-46PZ85 en een Pioneer) uiteindelijk gekozen voor een Pioneer PDP-5080XA.
Sterkte me jouw keuze.
Heb ontdekt dat er naast de TH-42PZ85E ook een TH42PY85P bestaat.
Weet iemand de verschillen
PY lijkt goedkopere versie ?
[ Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 09-04-2008 12:25 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
sorry, bedoel inderdaad th42pz80.
zit nu toch te denken om maar voor de panasonic te gaan omdat de pioneer 1,5jaar geleden ontwikkeld is. en de panasonic nog moet uitkomen.en toch full hd is
zit nu toch te denken om maar voor de panasonic te gaan omdat de pioneer 1,5jaar geleden ontwikkeld is. en de panasonic nog moet uitkomen.en toch full hd is
Volgens mij is de PY een buitenlands model, de PZ is het Nederlandse.Help!!!! schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:25:
Heb ontdekt dat er naast de TH-42PZ85E ook een TH42PY85P bestaat.
Hallo Brimme, ze zeggen wel eens "de tijd vliegt" en dat is bij jou zeker het geval. De eerste TV's van de 8e generatie van Pioneer zijn in juni 2007 uitgekomen, zie onderstaande link. Het is nu april 2008, dus de 8G van Pioneer is er 10 maand. De Panasonic komt dus 10 maanden later uit c.q. is dus ook 10 maanden later ontwikkeld. Als full HD een belangrijk issue voor je is, moet je de Panny nemen, Pioneer is (helaas) aanzienlijk duurder. Bovendien zit je dan bij de grotere maten.Brimme schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:26:
http://www.pioneer.nl/nl/...ts/projectkuroLineup.html
Waarschijnlijk niet want ik heb handleidingen voor zowel de PY als de PZ in het Nederlands.....Mr_Dark schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:31:
[...]
Volgens mij is de PY een buitenlands model, de PZ is het Nederlandse.
(zag op het eerste gezicht niet direkt verschillen, alleen viel op dat PY had wat minder logo's op de voorkant)
PC Specs
9e generatie Pioneer komt in juli, de 50" full hd zou een adviesprijs van 4000 euro gaan krijgen. De nederlandse kanalen rekenen echter op eerste uitlevering in september. Het laatste panel van Pioneer.Brimme schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:26:
[ Voor 51% gewijzigd door |sWORDs| op 09-04-2008 13:40 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Ik denk niet dat vanwege het feit dat de Pioneer anderhalf jaar oud is het ook daadwerkelijk een inferieure tv is hoor... Eerder integendeel. De processing van dat merk staat nu niet echt helemaal onderaan de ladder zeg maar.Brimme schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:26:
Volgens mij is dat een type van vorig jaar.Mr_Dark schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:31:
[...]
Volgens mij is de PY een buitenlands model, de PZ is het Nederlandse.
Dat heeft meer te maken met de cijfers dan met de letters...Schimanski schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:55:
[...]
Volgens mij is dat een type van vorig jaar.
x7x is van vorig jaar, x8x van dit jaar...
Een verschil is dat de 42PY-serie geen DVB aan boord heeft. Volgens mij was een ander verschil de geluidsweergave. Op dit moment wordt de 42PY-serie niet in Nederland verkocht.Help!!!! schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:04:
[...]
Waarschijnlijk niet want ik heb handleidingen voor zowel de PY als de PZ in het Nederlands.....![]()
(zag op het eerste gezicht niet direkt verschillen, alleen viel op dat PY had wat minder logo's op de voorkant)
[ Voor 6% gewijzigd door ymmv op 09-04-2008 14:57 ]
Ga dit weekend wel weer even goed vergelijken tussen de pioneer en de panasonic, neig toch stiekem naar de panasonic omdat ik hem 400 euro goedkoper kan krijgen dan de pioneer.
Mijn advies: neem er goed de tijd voor en houd ook evt. de service van de leverancier in de smiezen. Veel succes.Brimme schreef op woensdag 09 april 2008 @ 18:12:
Ga dit weekend wel weer even goed vergelijken tussen de pioneer en de panasonic, neig toch stiekem naar de panasonic omdat ik hem 400 euro goedkoper kan krijgen dan de pioneer.
Anoniem: 79250
Luitjes,
Ik volg dit topic al een tijdje, maar zou graag wat advies van jullie krijgen... Kortgezegd, wat zou een reden zijn om een Z85 te prefereren boven de Z80?
Gebruikssituatie:
Kijkafstand: +/- 3 meter
Bron: (a) DVD, later BR (b) PC (c) Digitenne (journaal en Discovery)
Reden voor plasma: Echte kleuren (heb nu een Samsung LCD (28") en vind de kleurechtheid ronduit slecht)
Volgens de spec's ontbreekt er bij de Z80 het volgende:
- IFC
- P24 Real Cinema
- BBE ViVA HD3D Sound
- Dolby Surround
- Digital Audio Out
Zelf ben ik niet zo'n voorstander van allerlei "digitale beeldverbeterende shit" (IFC en Real Cinema); naar mijn idee maakt dat er het geheel over het algemeen niet beter op, maar dit kan ik niet echt bewijzen.
Verder maak ik geen gebruik van het audiodeel, want alle audio gaat via de surroundsetup.
Persoonlijk vind ik de styling van de Z80 nét iets mooier dan de Z85, en houd ik ongeveer € 150,- in de zak als ik een Z80 kies i.p.v. een Z85.
Als jullie een (beargumenteerde) reden kunnen geven die vóór aanschaf van een Z85 pleit, dan hoor ik dit graag van jullie!
Alvast mijn hartelijke dank!
Groeten,
Peter
Ik volg dit topic al een tijdje, maar zou graag wat advies van jullie krijgen... Kortgezegd, wat zou een reden zijn om een Z85 te prefereren boven de Z80?
Gebruikssituatie:
Kijkafstand: +/- 3 meter
Bron: (a) DVD, later BR (b) PC (c) Digitenne (journaal en Discovery)
Reden voor plasma: Echte kleuren (heb nu een Samsung LCD (28") en vind de kleurechtheid ronduit slecht)
Volgens de spec's ontbreekt er bij de Z80 het volgende:
- IFC
- P24 Real Cinema
- BBE ViVA HD3D Sound
- Dolby Surround
- Digital Audio Out
Zelf ben ik niet zo'n voorstander van allerlei "digitale beeldverbeterende shit" (IFC en Real Cinema); naar mijn idee maakt dat er het geheel over het algemeen niet beter op, maar dit kan ik niet echt bewijzen.
Verder maak ik geen gebruik van het audiodeel, want alle audio gaat via de surroundsetup.
Persoonlijk vind ik de styling van de Z80 nét iets mooier dan de Z85, en houd ik ongeveer € 150,- in de zak als ik een Z80 kies i.p.v. een Z85.
Als jullie een (beargumenteerde) reden kunnen geven die vóór aanschaf van een Z85 pleit, dan hoor ik dit graag van jullie!
Alvast mijn hartelijke dank!
Groeten,
Peter
Koop aub de Z80! Je noemt zelf al alle redenen.
Zo is Real Cinema een trucje om 24fps beelden wat vloeiender te maken. Maar hierdoor krijgt het beeld volgens sommige mensen meer een 'video' look tov de meer traditionele 'film' look
Zo is Real Cinema een trucje om 24fps beelden wat vloeiender te maken. Maar hierdoor krijgt het beeld volgens sommige mensen meer een 'video' look tov de meer traditionele 'film' look
[ Voor 66% gewijzigd door bramberk15 op 09-04-2008 22:25 ]
ik ga om precies dezelfde reden waarschijnlijk voor de z80. vind het design ook veel mooier en volgens de vertegenwoordiger van panasonic is het precies hetzelfde scherm, alleen geluid s anders en 24p
Even een kort vraagje tussendoor: Wie heeft er 720p op z'n 42pz85 gespeeld en hoe ziet dat eruit? Het is niet native, maar zie je vreemde dingetjes? Veel PS3 games zijn nog 720, da's de reden.
Qua formaat zul je toch echt zelf naar de winkel moeten gaan. Er zijn altijd wel leuke grafiekjes op internet te vinden over hoe ver jevan een tv af zou moeten zitten, maarals je die garfiekjes moet geloven, dan zou je in een bios ongeveer een kilometer ver weg moeten zitten. Je koopt een grote tv omdat je je het ook groot wilt ervaren. Dus ook bij een afstand van 2.5 meter kun je wel naar een 50" kijken, mits je het fijn vindt.Anoniem: 258282 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:14:
Thanks
Verder is Full-HD overrated, maar mocht je voor 50" gaan dan zouhet best wel zichtbaar kunnen zijn op die kijkafstand. De vraag is alleen of het verschil groot genoeg is om het verschil in prijs te rechtvaardigen. Verder is het natuulijk de vraag of je genoeg bronnen hebt die full-HD uitspugen.
Ik vind Full HD bepaald niet overrated. Ik ben van een 32" HD Ready TV overgegaan naar een 42" Full HD. Mijn kijkafstand is maar 2-2.5m en ik vind dat 1080p-materiaal er zichtbaar beter uitziet dan 720p. Het verschil is wat mij betreft net zo groot als daarvoor tussen SD en 720p. Op de 42PZ85 ziet 720p er nogal gewoontjes uit, terwijl echt 1080p-materiaal subliem scherp is. In zekere zin is dat jammer. Games in 720p zien er minder scherp en strak uit als op mijn oude TV maar het beeld is wel een stuk royaler. Mijn voorkeur gaat hierdoor nu uit naar 1080p-games want dat is op alle vlakken visueel genieten maar die zijn niet bepaald ruim gezaaid.Oscar Mopperkont schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:21:
[...]
Verder is Full-HD overrated, maar mocht je voor 50" gaan dan zouhet best wel zichtbaar kunnen zijn op die kijkafstand. De vraag is alleen of het verschil groot genoeg is om het verschil in prijs te rechtvaardigen. Verder is het natuulijk de vraag of je genoeg bronnen hebt die full-HD uitspugen.
Thanks ymmv. Hoort er natuurlijk bij, die scaling waardoor het toch net minder scherp is. Maar goed, binnenkort komt hoop ik WipeOutHD uit, en die's mooi 1080p. 
Ik ga trouwens lekker dichtbij zitten. Mooi grote (bijna) bioscoopervaring tijdens films en gamen.
Ik ga trouwens lekker dichtbij zitten. Mooi grote (bijna) bioscoopervaring tijdens films en gamen.
[ Voor 24% gewijzigd door Hillie op 10-04-2008 02:00 ]
Anoniem: 165002
Heb gister de 46 en 42 pz85 eens goed bekeken.
Beeld was erg mooi (hing bij de raf a'dam wel aan een gedeelde HD video muur) niet veel op aan te merken. Behalve dat in mijn ogen de huidige pioneer HD-ready toestellen qua kleur en echtheid/zawrtwaardes en contrast het nog steeds winnen.
Wat mij erg tegenviel, en zelfs stoorde, is de afwerking.
De zwarte rand om de tv heen lijkt er veel op het goedkope plastic van Samsung, je ziet drukpunten van de schroefbevestiging er gewoon doorheen. Hierdoor ontstaat een niet geheel vlak glimmend geheel.
Daarnaast had ik ook zin om de zilveren "lip" er af te halen.., maar das een kwestie van smaak natuurlijk.
Ik hoop nu dat de 800 serie een betere afwerking heeft.., want die 85 wordt het hem niet voor mij.
Anders ga ik toch voor een huidig model van Pioneer
Beeld was erg mooi (hing bij de raf a'dam wel aan een gedeelde HD video muur) niet veel op aan te merken. Behalve dat in mijn ogen de huidige pioneer HD-ready toestellen qua kleur en echtheid/zawrtwaardes en contrast het nog steeds winnen.
Wat mij erg tegenviel, en zelfs stoorde, is de afwerking.
De zwarte rand om de tv heen lijkt er veel op het goedkope plastic van Samsung, je ziet drukpunten van de schroefbevestiging er gewoon doorheen. Hierdoor ontstaat een niet geheel vlak glimmend geheel.
Daarnaast had ik ook zin om de zilveren "lip" er af te halen.., maar das een kwestie van smaak natuurlijk.
Ik hoop nu dat de 800 serie een betere afwerking heeft.., want die 85 wordt het hem niet voor mij.
Anders ga ik toch voor een huidig model van Pioneer
Dit topic is gesloten.