Panasonic Plasma 8 Serie PreRelease Vragen en Ervaringen top

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:
  • 161.742 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

ymmv schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:50:
Ik vind Full HD bepaald niet overrated. Ik ben van een 32" HD Ready TV overgegaan naar een 42" Full HD. Mijn kijkafstand is maar 2-2.5m en ik vind dat 1080p-materiaal er zichtbaar beter uitziet dan 720p.
Dat 1080p materiaal er beter uitziet dan 720p materiaal wordt ook nog wel eens gezegd door mensen die het vergelijken op een HD-Ready tv volgens mij.

Ben trouwens geen tegenstander van Full-HD ofzo hoor. Alleen is het prijsverschil momenteel vaak nog te groot om het te rechtvaardigen, zeker bij gebrek aan veel 1080p materiaal. Daarnaast moet je niet te veel kijken naar alleen de resolutie. Hoe scherp iets lijkt wordt ook voor een groot deel bepaald door de zwartwaarden, contrastwaarden en de reactietijd (beeld verliest veel resolutie als het beweegt). Deze waarden zijn echter moeilijk te vergelijken in gewoon de specs, omdat onduidelijk is hoe fabrikanten meten en of er geen trucjes worden toegepast. Beste methode blijft dus gewoon kijken (zal het ook altijd blijven, omdat dat is wat je immers wilt doen). En als je gaat kijken dan kan het bijvoorbeeld best voorkomen dat beelden er op een HD-Ready plasma beter (en ook scherper) uitzien dan op een Full-HD LCD. Of vergelijk de "slechtste" Full HD plasma eens met bv de HD-Ready Kuro plasma's van Pioneer en dan zal de Pioneer het bij bewegende beelden winnen qua scherpte, ondanks de lagere resolutie.

Mocht geld nauwelijks een rol spelen en je wilt een Pana Plasma kopen, dan zou ik iig gaan voor Full-HD en zo groot mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83338

SixCore schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:57:
[...]

Als het mijn TV was geweest had ik al in de winkel gestaan, lijkt me duidelijk een geval van garantie.
Ja ik vind het ook behoorlijk irritant, was alleen blij dat ik hem uiteindelijk aan de muur heb gekregen.
Maar van het weekend of volgende week maar eens kijken.

Net even wat rond gebeld ter informatie voor andere.

De garantie in ieder geval bij Digitalstreet waar ik de tv gekocht hebt loopt via Panasonic zelf.
Deze sturen een monteur langs om het probleem te verhelpen aan huis.
Prima service zou ik dus zeggen van Panasonic

Maar goed dit was even offtopic maar misschien wel interessant.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 83338 op 10-04-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 16:40

MrDry

Desperados!

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:01:
[...]

Dat 1080p materiaal er beter uitziet dan 720p materiaal wordt ook nog wel eens gezegd door mensen die het vergelijken op een HD-Ready tv volgens mij.

Ben trouwens geen tegenstander van Full-HD ofzo hoor. Alleen is het prijsverschil momenteel vaak nog te groot om het te rechtvaardigen, zeker bij gebrek aan veel 1080p materiaal.
Dat is nu ook het probleem. Maar je koopt een TV toch voor een jaar of 7-8. Als het zo hard blijft gaan kost HD schijfjes / writers (of het nou BR of HD DVD is) geen drol meer en heb je (ik in iedergeval wel) spijt dat je met een HD ready TV zit 'opgescheept' terwijl het grootste deel van de content dan wel HD is....

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 18:53

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:01:
[...]

Ben trouwens geen tegenstander van Full-HD ofzo hoor. Alleen is het prijsverschil momenteel vaak nog te groot om het te rechtvaardigen, zeker bij gebrek aan veel 1080p materiaal. Daarnaast moet je niet te veel kijken naar alleen de resolutie. Hoe scherp iets lijkt wordt ook voor een groot deel bepaald door de zwartwaarden, contrastwaarden en de reactietijd (beeld verliest veel resolutie als het beweegt). Deze waarden zijn echter moeilijk te vergelijken in gewoon de specs, omdat onduidelijk is hoe fabrikanten meten en of er geen trucjes worden toegepast. Beste methode blijft dus gewoon kijken (zal het ook altijd blijven, omdat dat is wat je immers wilt doen). En als je gaat kijken dan kan het bijvoorbeeld best voorkomen dat beelden er op een HD-Ready plasma beter (en ook scherper) uitzien dan op een Full-HD LCD. Of vergelijk de "slechtste" Full HD plasma eens met bv de HD-Ready Kuro plasma's van Pioneer en dan zal de Pioneer het bij bewegende beelden winnen qua scherpte, ondanks de lagere resolutie.

Mocht geld nauwelijks een rol spelen en je wilt een Pana Plasma kopen, dan zou ik iig gaan voor Full-HD en zo groot mogelijk.
Desondanks dat ik een FullHD heb, ben ik het wel met je eens. Echter voor het aansluiten op een pc is een 16/9 resolutie wel ideaal (bij een 50"geen probleem) en is er meer dan voldoende 1080p film content beschikbaar.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-03 01:07
Wanneer zullen deze nieuwe schermen nu eens in ketens als de Mediamarkt, de Block of BCC te zien zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020
kakels schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:17:
Wanneer zullen deze nieuwe schermen nu eens in ketens als de Mediamarkt, de Block of BCC te zien zijn?
Zodra Panasonic ze beter gaat leveren he O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110235

MrDry schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:45:
[...]

Dat is nu ook het probleem. Maar je koopt een TV toch voor een jaar of 7-8. Als het zo hard blijft gaan kost HD schijfjes / writers (of het nou BR of HD DVD is) geen drol meer en heb je (ik in iedergeval wel) spijt dat je met een HD ready TV zit 'opgescheept' terwijl het grootste deel van de content dan wel HD is....
Binnen een jaar of 3 dan is OLED ofzo de nieuwe trend en dan heb je spijt dat je vroeger meer betaald hebt voor een full HD die je dan toch weer wil inruilen voor wat anders. Koop gewoon een HD-ready !

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 110235 op 10-04-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
Evil Hobbit schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:19:
[...]

Zodra Panasonic ze beter gaat leveren he O-)
Maar hoe lang kan dat nog ongeveer duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-05 14:06

oXygeN

oftewel oxje...

Ik heb al een PX80 zien staan bij de MM hoor... magoed de ene MM is de andere MM niet...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 13:54

bosaap22

Doing things I'm good at.

oXygeN schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:41:
Ik heb al een PX80 zien staan bij de MM hoor... magoed de ene MM is de andere MM niet...
MM Eindhoven heeft 'm staan. Afgelopen zondag stond ie er in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MM hasselt ook, met het lelijkste beeld van de hele zaak. overal Indi aangesloten, op die tv gewoon kabel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Anoniem: 110235 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:23:
[...]

Binnen een jaar of 3 dan is OLED ofzo de nieuwe trend en dan heb je spijt dat je vroeger meer betaald hebt voor een full HD die je dan toch weer wil inruilen voor wat anders. Koop gewoon een HD-ready !
Ten dele waar. Als je een 42" TV hebt koop ik over 3 jaar geen nieuwe. 42" in de woonkamer, prima, maar in de slaapkamer lijkt mij een beetje overkill...

Dus wat je nu nieuw koopt moet een jaar of 7 meegaan en dan kan je over 7 jaar mooi de 2e of 3e generatie OLED tv's kopen. Zijn daar de kinderziekten ook weer uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daarom dat ik voor de 37 inch ga :)
ach het is uiteindelijk wat je zelf verwacht. Als je nu al sterk twijfelt tussen HD ready en Full HD, ga dan gewoon voor Full HD want anders ga je je op de duur ergeren dat je geen full HD hebt. Wil je gewoon een leuke tv met super beeld, en verder niks, kies dan de HD-ready !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Gisteren in Antwerpen bij de locale Saturn staan kijken naar de PX80, verder alleen oude modellen, niets van de nieuwe 8 series.
Was een aparte ervaring, de volledige TV afdeling is donker, er staan geen TL buizen of zo aan.
Heb nu meer inzicht gekregen in het verschijnsel zwart details. De plasma's van Pioneer en Panasonic gaven niet perse altijd het diepste zwart. Maar gaven wel duidelijk inzicht in zwarte scene's van films. De aanwezige LCD modellen gingen daar toch goed de fout in, zwart is of grijs of zo pik zwart dat je geen details meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Hoe zijn eigenlijk de ervaringen met Intelligent Frame Creation?

Het is volgens mij het enige relavante (?) verschil tussen de pz80 en pz85... (ja...en het geluid natuurlijk ook maar het geluid van mn TV staat al jaren niet meer aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

MrDry schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:29:
Hoe zijn eigenlijk de ervaringen met Intelligent Frame Creation?

Het is volgens mij het enige relavante (?) verschil tussen de pz80 en pz85... (ja...en het geluid natuurlijk ook maar het geluid van mn TV staat al jaren niet meer aan)
Ja dat vroeg ik eerder in dit topic ook al, en daar kwam geen antwoord op. Ik probeer ook inderdaad te zien of dit wel voldoende meerwaarde bied om de PZ85 te verkiezen boven de PZ80.

Overigens is er wel nog een ander verschil; De PZ85 bied meer contrast dacht is toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Marc P schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:09:
Gisteren in Antwerpen bij de locale Saturn staan kijken naar de PX80, verder alleen oude modellen, niets van de nieuwe 8 series.
Was een aparte ervaring, de volledige TV afdeling is donker, er staan geen TL buizen of zo aan.
Heb nu meer inzicht gekregen in het verschijnsel zwart details. De plasma's van Pioneer en Panasonic gaven niet perse altijd het diepste zwart. Maar gaven wel duidelijk inzicht in zwarte scene's van films. De aanwezige LCD modellen gingen daar toch goed de fout in, zwart is of grijs of zo pik zwart dat je geen details meer ziet.
Grijs is nog niet zo heel erg... De Loewe van m'n schoonouders is gewoon blauw ipv zwart :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Anoniem: 100386 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:43:
[...]

Ja dat vroeg ik eerder in dit topic ook al, en daar kwam geen antwoord op. Ik probeer ook inderdaad te zien of dit wel voldoende meerwaarde bied om de PZ85 te verkiezen boven de PZ80.

Overigens is er wel nog een ander verschil; De PZ85 bied meer contrast dacht is toch ?
Contrast is hetzelfde tussen de pz80 en de pz85, beide 30:000 : 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Anoniem: 100386 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:43:
[...]

Volgens de site van pana nl zit er geen verschil in contrast.

De 85Z heeft 'meer' tov cd 80Z: Intelligent Frame Creation en 24p Real Cinema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrDry schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:50:
[...]
OK, maar dan is de vraag natuurlijk wat die 2 marketingtermen betekenen, en of dat enige meerwaarde bied ? En of dat opweegt tegen het hebben van (bijvoorbeeld) een aparte, losse, video-processor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 14:45
Anoniem: 110235 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:23:
[...]

Ik hoor nu al tijden dat OLED de nieuwe trend gaat worden binnen zeer korte tijd, maar voorlopig schiet het allemaal niet zo op.. Voordat zo'n nieuwe techaniek helemaal mainstream is zijn we ook zo weer een jaar of 5 verder.. En dan moet de techniek zich eerst maar eens bewijzen dat het echt zo goed als iedereen wil geloven.

[ Voor 8% gewijzigd door M@cer op 10-04-2008 13:11 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 14:23
M@cer schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:11:
[...]

Ik hoor nu al tijden dat OLED de nieuwe trend gaat worden binnen zeer korte tijd, maar voorlopig schiet het allemaal niet zo op.. Voordat zo'n nieuwe techniek helemaal mainstream is zijn we ook zo weer een jaar of 5 verder.. En dan moet de techniek zich eerst maar eens bewijzen dat het echt zo goed als iedereen wil geloven.
Idd. Het is hetzelfde soort verhaaltjes wat je ook altijd hoort in discussies over Blu-Ray: begin er niet aan, want de holografische disks komen eraan!

Ook daar geldt dat er nog geen HVDs op de markt zijn, dat de introductie op zich laat wachten, dat de capaciteit dan niet veel hoger zal zijn dan van wat er nu al mogelijk is, dat het zich moet bewijzen, dat het initieel helemaal niet goedkoop zal zijn, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:04:
[...]

OK, maar dan is de vraag natuurlijk wat die 2 marketingtermen betekenen, en of dat enige meerwaarde bied ? En of dat opweegt tegen het hebben van (bijvoorbeeld) een aparte, losse, video-processor ?
Naja, als niemand dan met een antwoord kan komen, dan zoek ik zelf er iets bij;

Zie hier: http://panasonic.net/pavc/viera/features/europe.html

Het is een soort van frame-rate veranderaar, die af en toe frames erbij maakt/"berekend". En 24 Real-cinema, betekent eingelijk iets wat helemaal niet als "real" kan worden gezien (frames verviervoudigen, dus helemaal geen 24-frames, maar 96 frames ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:11
Anoniem: 100386 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:43:
[...]
Naja, als niemand dan met een antwoord kan komen, dan zoek ik zelf er iets bij;
LOL. Is allemaal al besproken hoor.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Hij verzint dus gewoon een 'tussenbeeldje'.

Maar ziet het er echt beter uit? In het ene geval geeft hij 50 fps weer en met Intelligent Frame Creation 60 fps is wel veel meer maar zie je dan ook.

Ben geen gamer maar vanaf hoeveel fps loopt een game helemaal soepel? Oftewel maakt het nog uit of je 30 of 50 fps haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:04

psy

MrDry schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:49:
Hij verzint dus gewoon een 'tussenbeeldje'.

Maar ziet het er echt beter uit? In het ene geval geeft hij 50 fps weer en met Intelligent Frame Creation 60 fps is wel veel meer maar zie je dan ook.

Ben geen gamer maar vanaf hoeveel fps loopt een game helemaal soepel? Oftewel maakt het nog uit of je 30 of 50 fps haalt?
Da's heel persoonlijk. Bij films (normaal 24 fps) krijg je dan een meer 'live' effect maar dat typische meer schokachtige 24fps beeld is weg en je krijgt een meer videoachtig signaal. De meningen daarover verschillen per persoon. Er zijn ook LCD's die dit hebben en daarop ziet het opvallend anders uit.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

psy schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:58:
[...]

Da's heel persoonlijk. Bij films (normaal 24 fps) krijg je dan een meer 'live' effect maar dat typische meer schokachtige 24fps beeld is weg en je krijgt een meer videoachtig signaal. De meningen daarover verschillen per persoon. Er zijn ook LCD's die dit hebben en daarop ziet het opvallend anders uit.
Naja, bij 24 fps is het geen "Intelligent frame creation" volgens mij, maar een 4:4 pull-down. Dat wil zeggen dat ie elk origineel frame "3x herhaalt" oftwel 4 maal de originele tijd in beeld laat staan. In feite heb je dan nog steeds 24 fps, alleen heel langzame f .. p .. s :P

Overigens ben ik er al uit. Die extra functies heb ik niet nodig. De meeste BR spelers doen al "native" 1080p24, en anders heb ik nog een Onkyo TX-SR875 met een ingebouwde beeldprocessor die alles goed kan bewerken.

De TV moet bij mij een zo goed mogelijke monitor zijn, met xvYCC en HDMI. De rest loopt via de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
De 46PZ85 stond daarnet nu eindelijk ook in Amsterdam bij de Media-markt. Keurig beeldje moet ik zeggen en ik vond dat zilveren balkje eronder juist ook wel mooi staan eigenlijk.

Ga hem binnenkort maar bestellen denk ik zo. Zal ie nog spoedig goedkoper worden nu hij beter leverbaar is denken jullie?

Ik heb alleen een Wii spelcomputer op dit moment. Hoe ziet dat eruit op dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Net ook een stel nieuwe pana's mogen aanschouwen bij de mediamarkt...

Moet zeggen, vond het beeld van de hd-ready's mooier dan van de full-hd's...

En voor die 100 euro prijsverschil tussen een 37 en een 42 inch model, is die keuze ook duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
kakels schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:45:
Ga hem binnenkort maar bestellen denk ik zo. Zal ie nog spoedig goedkoper worden nu hij beter leverbaar is denken jullie?

Ik heb alleen een Wii spelcomputer op dit moment. Hoe ziet dat eruit op dit scherm?
Uiteraard zal 'ie spoedig goedkoper worden. Als meerdere zaken hem voorradig hebben zal er heus wel eentje zijn die een leuke aanbieding fabriceert. In de tussentijd heb je hem echter wél kunnen gebruiken hè, is ook wat waard vind ik altijd.

Een Wii is op een normale CRT al niet om aan te zien vind ik persoonlijk. Zijn natuurlijk minder-dan-PAL-resolutie graphics. Dat zal er op een 46 inch televisie heus niet opeens supermooi uit gaan zien. Wel scherp waarschijnlijk, maar wel pixelig. Oh well, een Wii is dan ook geen XB360/PS3 concurrent hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 14:23
Brad Pitt schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:09:
[...]

Uiteraard zal 'ie spoedig goedkoper worden. Als meerdere zaken hem voorradig hebben zal er heus wel eentje zijn die een leuke aanbieding fabriceert. In de tussentijd heb je hem echter wél kunnen gebruiken hè, is ook wat waard vind ik altijd.

Een Wii is op een normale CRT al niet om aan te zien vind ik persoonlijk. Zijn natuurlijk minder-dan-PAL-resolutie graphics. Dat zal er op een 46 inch televisie heus niet opeens supermooi uit gaan zien. Wel scherp waarschijnlijk, maar wel pixelig. Oh well, een Wii is dan ook geen XB360/PS3 concurrent hè.
Wii ziet er slecht uit eerlijk gezegd. Hij staat bij mij ingesteld op 480p, dit laat ik door mijn Denon-versterker upscalen naar 720p maar het beeld blijft ontzettend wazig, zeker op een 42" scherm. Ik heb ook 1080i geprobeerd (mijn versterker kan helaas niet naar 1080p upscalen) maar da's van hetzelfde laken een pak.Een Wii moet je ook niet willen spelen op een mooi groot HD plasma-scherm, het is een console voor de CRT-generatie. Voor HD-gaming moet je een PS3 of Xbox 360 hebben. Ik heb een paar PS3-games in 1080p, da's een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
Hmm, begin bijna te denken dat ik het beter bij mijn JVC breedbeeld kan gaan houden.

Het klinkt niet zo best als het er zelfs al op achteruit gaat om op de Wii te spelen met een mooie nieuwe plasma. M'n Onkyo 603 receiver doet volgens mij ook niet aan upscalen.

Ook heb ik nog een Panasonic dvd-recorder DMR EH 55 met alleen een component-aansluiting erop. Als ik een digitaal abonnement bij Multikabel neem zal er een simpele gratis HD-decoder bij zitten.
Echter schijn je dan nog niet tegelijkertijd met de dvd-recorder te kunnen opnemen en op een ander net iets anders bekijken. Of dit moet analoog en dan is het ook weer lelijk.

Heb ik dit juist en raden jullie me nog wat aan of is een mooi nieuw scherm nog niet aan mij besteed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-05 14:06

oXygeN

oftewel oxje...

niet zo zeuren, plasma is 2x zo groot dus logisch dat het beeld opgeblazen wordt, en ZO erg is het nou ook weer niet hoor, bij een wii gaat et toch al niet om de graphics

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-06 03:02

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Niet zo zeuren? Als iemand niet tevreden is met de beeldkwaliteit van een plasma of LCD die hij nu heeft, dan zou ik inderdaad zeggen houd je CRT maar.
Een plasma of LCD heeft m.i. alleen nut als je HD-content gaat afspelen. En anders kun je een SD-plasma kopen. SD-materiaal ziet er daar tot 32" ook goed op uit.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Vind ik ook ja. "Normale" tv ziet er op een goede CRT sowieso beter uit dan op een LCD of Plasma dus als je een beetje met de Wii gaat spelen en DVDtjes kijken is een grote LCD of Plasma écht geen zegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
Voor de wii kan je beter even zo'n component kabel halen van Nintendo, dan wordt het idd nog steeds uitgerekt en zijn je letters nog steeds vrij blokkerig, maar dan komen wel je kleuren veeeeeel beter uit. En dan ziet het er heel goed uit hoor. Zeker grafische meesterwerkjes als Mario Galaxy, Metroid, Zelda en nu bijv Mario Kart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

MrDry schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:50:
[...]

Volgens de site van pana nl zit er geen verschil in contrast.

Moet zeggen dat bepaalde functies bij Panasonic erg onduidelijk zijn:
Je hebt dus (bij de xxPZ85):
  1. 100 Hz Double Scan
  2. Intelligent Frame Creation (IFC)
  3. 24p Weergave
  4. 24p Real Cinema
- IFC en 24P Real Cinema is hetzelfde? -> Onduidelijk.
- IFC en 100Hz Double Scan kunnen niet tegelijkertijd actief zijn. -> Feit
- IFC is aan/uitschakelbaar in menu -> Feit
- 24p Weergave -> Onduidelijk wat de TV doet met een 1080p/24 bron.

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 10-04-2008 18:49 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:41

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

IFC en 24P real cinema zijn niet hetzelfde. 24p real cinema is hun marketingterm, betekent gewoon dat ze een betere methode hebben om 24p bronnen weer te geven. Bij de 42px80 is er soms judder waarneembaar (ik heb het ook gezien en helaas, dat wordt het dan niet, want ik stoor me eraan), bij deze schijnt dat dus goed verholpen te zijn.

Bij een 24p bron heb je dus in principe de 24p weergave en de keuze voor IFC.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
De judder bij de PX80 komt puur van de opname zelf hoor, dat zal je ook bij de PZ85 hebben, ondanks dat hij het misschien iets vloeiender laat lijken door er frames aan toe te voegen. Dit zijn mijn bevindingen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

--MeAngry-- schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:13:
Niet zo zeuren? Als iemand niet tevreden is met de beeldkwaliteit van een plasma of LCD die hij nu heeft, dan zou ik inderdaad zeggen houd je CRT maar.
Een plasma of LCD heeft m.i. alleen nut als je HD-content gaat afspelen. En anders kun je een SD-plasma kopen. SD-materiaal ziet er daar tot 32" ook goed op uit.
Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat ook een 37 inch SD plasma een perfect SD beeld kan geven (DVD/Digitale TV, geen analoge TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235102

Een perfect beeld is zowel enorm subjectief als ook onmogelijk. Het zal best een "prima" beeld geven, in jouw belevingswereld, da's goed mogelijk ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:41

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Evil Hobbit schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:42:
De judder bij de PX80 komt puur van de opname zelf hoor, dat zal je ook bij de PZ85 hebben, ondanks dat hij het misschien iets vloeiender laat lijken door er frames aan toe te voegen. Dit zijn mijn bevindingen iig.
Diezelfde judder die je op een crt niet ziet bedoel je? ;) Probleem is dat de conversie in de px80 niet het meest ideale algoritme heeft, wat in de pz85 beter uitkomt. Geeft niks, zolang je het niet ziet of je er niet aan stoort maakt het niet uit. De px80 blijft gewoon een leuke TV met een goede prijs/kwaliteit-verhouding.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Ik ben toch een beetje huiverig om een (HDready) Plasma (42") aan te schaffen i.c.m. een HTPC. Wil graag films die op mijn pc staan via HDMI afspelen op een plasma scherm.
Maar hoor hier en daar mensen die beweren dat je beter je PC op een LCD kunt aansluiten dan op een plasma.
Daarnaast lijkt de resolutie van een HDready plasma me vrij laag voor 1080P materiaal.
Voor gewoon digitale TV is een HDready Plasma een prima keus lees ik overal. Maar Is de keus voor een LCD- of Full HD plasma scherm bij veelvuldig kijken naar 1080P materiaal via een HTPC niet een betere keus?
(Uiteraard is het beter, maar praktisch gezien ook noemenswaardig een verbetering?)
Zijn er mensen met een PX80 (42") die veelvuldig Hd materiaal via hun PC kijken?

[ Voor 5% gewijzigd door bosaap22 op 11-04-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Als je een FullHD 42inch plasma kan betalen, wat is dan het probleem? Het beeld zal heus niet minder zijn dan op een HD-Ready televisie. En je PC beeld zal er altijd scherper uit zien op een FullHD natuurlijk. Als het budget geen belemmering is zou ik gewoon de FullHD aanschaffen, hoef je je nooit af te vragen "zou het beeld niet scherper zijn geweest als..." etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Brad Pitt schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:40:
Als je een FullHD 42inch plasma kan betalen, wat is dan het probleem? Het beeld zal heus niet minder zijn dan op een HD-Ready televisie. En je PC beeld zal er altijd scherper uit zien op een FullHD natuurlijk. Als het budget geen belemmering is zou ik gewoon de FullHD aanschaffen, hoef je je nooit af te vragen "zou het beeld niet scherper zijn geweest als..." etc.
Punt is ook niet of het beeld nu beter zou zijn of niet. Dat lijkt me duidelijk. Qua budget vind ik het wel een flink verschil. Was van plan 1200 euro max uit te geven.
Ervaringen van anderen zouden wellicht voor mij wat meer duidelijkheid (en geruststelling) geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-06 12:39
Wat zou het verschil in beeld zijn tussen de PZ80 en PZ85....daar kom ik zeker alleen achter als ik ze naast elkaar zou zien?
Die geluids verbeteringen die de 85 heeft tov de 80 interesseren me niet, maar vraag me af of het beeld ook niet iets beter is en of je dit dus echt merkt of dat het verwaarloosbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-06 14:57
Ik kijk dan weliswaar op een 42PV70, vorige generatie hd ready, maar daar ziet HD via een laptop er echt geweldig uit. Maar goed, ik kan het niet vergelijken met een Full HD natuurlijk. Het is gewoon net wat je er aan wilt uitgeven. Toen ik de PV70 kocht waren er nog geen Full HD plasma's, maar als ik nu de keuze zou moeten maken zou ik de PX80 kopen (dus weer HD ready). Dit omdat op mijn kijkafstand het verschil niet noemenswaardig zal zijn, en ik liever met het geld wat overblijft een betere receiver koop (aangezien ik al een ps3 heb, anders zou ik v/h resterende bedrag een blu-ray speler gekocht hebben).
Ik vind dat het verschil tussen een PX80 en PZ80/85 verwaarloosbaar is op een 42" vanaf 3,5 meter kijkafstand. Ik denk dat je pas echt een verschil zult zien bij een 55" of 60". Mss dat je het bij een 42" ook wel ziet maar dat zal miniem zijn. Dat zie je alleen als je twee plasma's langs elkaar hebt staan. Maar dat heb ik niet, ik heb er maar een staan en daar geniet ik volop v/d HD-beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
bosaap22 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:17:
[...]
Ervaringen van anderen zouden wellicht voor mij wat meer duidelijkheid (en geruststelling) geven.
Het énige dat telt si wat JIJ vindt. Mensen met een HD-Ready televisie zullen je vaak vertellen dat dat voldoende is aangezien je toch geen verschil zal zien (zal best waar zijn) en mensen met een FullHD zeggen dat verschil wel degelijk te kunnen zien (zal ook best waar zijn). Mensen met een LCD zeggen vaak dat dat een beter beeld geeft, mensen met een plasma vinden LCD vaak helemaal niks. Wat een ander vindt is, IMHO, vaak geheel irrelevant. De een vindt een 37 inch groot zát, de ander een 50 inch net aan. Op een site als Kieskeurig is bijna elk apparaat "perfect". Useless. Probeer het zelf ergens te zien en je weet meer.

Komt er meestal op neer dat je in een user-review *wilt* lezen wat je already weet, om de aanschaf te vergemakkelijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
bramberk15 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:52:

Ik vind dat het verschil tussen een PX80 en PZ80/85 verwaarloosbaar is op een 42" vanaf 3,5 meter kijkafstand. Ik denk dat je pas echt een verschil zult zien bij een 55" of 60". Mss dat je het bij een 42" ook wel ziet maar dat zal miniem zijn. Dat zie je alleen als je twee plasma's langs elkaar hebt staan. Maar dat heb ik niet, ik heb er maar een staan en daar geniet ik volop v/d HD-beelden.
Echt waar?

ik heb een Xbox 360, dat signaal zou er toch op een PZ80 veel beter uit moeten zien dan op een PX80?
Die PX80 met 1024x768 moet upscalen naar 720P (minimaal) en de PZ80 hoeft dit niet, dat verschil zou toch duidelijk te zien moeten zijn?

En HD content die ik download en stream van pc naar tv zou toch op een PX80 ook minder moeten zijn dan op een PZ80?

Als dat niet zo is dan kan ik net zo goed een PX80 kopen idd, maar kan het me niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 17-05 20:22

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

De vraag is, ga je vanaf je kijkafstand het verschil zien?

Niet 100% relevant, maar op (mijn) kijkafstand zag ik geen verschil tussen een 40" Sony HD Ready en een Full HD. Ik ben gestopt met naar specs kijken.. in plaats daarvan ben ik naar het beeld gaan kijken, Vandaar dat er nu een 37PX80 staat hier, en geen Sony LCD ;)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
En daarom heb je hier dus relatief weinig aan hè 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Aan die specifieke waarneming wel, maar de boodschap die in de eerste regel staat lijkt me duidelijk ;)
ik heb een Xbox 360, dat signaal zou er toch op een PZ80 veel beter uit moeten zien dan op een PX80?
Die PX80 met 1024x768 moet upscalen naar 720P (minimaal) en de PZ80 hoeft dit niet, dat verschil zou toch duidelijk te zien moeten zijn?
Ik neem aan dat je downscalen bedoelt? Met je neus op het scherm ga je dat wel zien. Zoals Brad Pitt al zegt, alleen jij kunt beoordelen of je iets mooier vindt of niet. Ik heb mijn keuze gemaakt door op kijkafstand schermen te vergelijken ipv. af te gaan op userreviews.

[ Voor 72% gewijzigd door Devster op 11-04-2008 13:01 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-06 14:19
Gelieve mij niet te bashen voor volgende vraag [kruipt op de knieën en bid]

Mijn 42PV70 is kapot en dient vervangen te worden. Nu heb ik gevraagd om mits betaling van een opleg een update door te voeren naar de 42PZ85. Kunnen jullie mij een idee geven van hoeveel deze opleg maximum zou mogen bedragen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

700 euro?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zal niet veel minder zijn dan een nieuwe, lijkt me...

Afhankelijk van wat er kapot is zouden die reparatiekosten weleens erg hoog kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
MikeyMan schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:53:
Zal niet veel minder zijn dan een nieuwe, lijkt me...

Afhankelijk van wat er kapot is zouden die reparatiekosten weleens erg hoog kunnen zijn...
Gekende fout op het beeldscherm, het toestel wordt normaal gezien vervangen door een 42PV80 (binnen garantie, dus ik betaal niks), wil ik upgraden moet ik wel een opleg betalen. Zou 700€ niet wat hoog zijn gezien het feit dat ik in principe een nieuwe PV80 krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ekfad schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:55:
[...]

Gekende fout op het beeldscherm, het toestel wordt normaal gezien vervangen door een 42PV80 (binnen garantie, dus ik betaal niks), wil ik upgraden moet ik wel een opleg betalen. Zou 700€ niet wat hoog zijn gezien het feit dat ik in principe een nieuwe PV80 krijg?
in dat geval kun je toch het verschil tussen pz85 en pv80 wel uitrekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25649

Ik heb gisteren mijn laptop voor het eerst aangesloten op een PZ80 (1024/768).
Ik kreeg het beeld maar niet full-screen.
Ten eerste wist ik niet welke resolutie ik op de monitor moest kiezen. Ik dacht eerst 1024/768, maar dat zag er niet uit in elke aspect-ratio-stand van de tv. Later heb ik nog een instelling gevonden in de beedschermsettings 'Force 720p' en toen was het beeld met 1024/768 resolutie BIJNA beeldvullend. Maar ik had nog steeds een smal zwart randje boven en onder het scherm.
Heb wel 30 combi's geprobeerd.

Iemand een idee welke combinatie van instellingen op de laptop + scherm moet kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Nasty Nate schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:29:
[...]

Echt waar?

Ik kan hier kort over zijn :) . Ik had een PV70 en nu een PZ85, ik zit er ongeveer 2.5 meter vanaf, een verschil is er wel, maar niet veel. Het zijn hele kleine details waar je dan op moet gaan letten. Als klein voorbeelde wil ik Assasins Creed noemen. Je weet misschien de witte cape die die gast draagt? Op de PZ85, dus Full HD, heeft die cape wat meer details. Je ziet de vouwen er in beter. Dus zo moet je denken eigenlijk, in kleine details. Dus dat het er véél beter op een PZ85 uit ziet, nee dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Shiver23 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:08:
[...]

in dat geval kun je toch het verschil tussen pz85 en pv80 wel uitrekenen?
Dat kan ik idd (en heb ik al gedaan, gemid een 450 euro), maar ik vroeg mij af of dit realistisch is aangezien dit gebaseerd is op winkelprijzen en deze toestellen komen met hun volledige garantie. Ik denk niet dat panasonic mijn toestel kosteloos zal vervangen en de garantie zal verlengen.
Zou dit het geval zijn dan is de PV80 in principe "minder" waard. Of redeneer ik volledig verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ekfad schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:16:
[...]

Dat kan ik idd (en heb ik al gedaan, gemid een 450 euro), maar ik vroeg mij af of dit realistisch is aangezien dit gebaseerd is op winkelprijzen en deze toestellen komen met hun volledige garantie. Ik denk niet dat panasonic mijn toestel kosteloos zal vervangen en de garantie zal verlengen.
Zou dit het geval zijn dan is de PV80 in principe "minder" waard. Of redeneer ik volledig verkeerd?
Maar dat waardeverschil zit ook op de PZ85. Dus dat lijkt mij netto weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Shiver23 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:18:
[...]

Maar dat waardeverschil zit ook op de PZ85. Dus dat lijkt mij netto weinig verschil.
Hmm, zo had ik het nog niet bekeken. Ik zat met het idee dat bij betaling van de opleg voor de doorvoering van de upgrade ik sowieso zou starten met een nieuwe garantieperiode (dus 2j aangezien ik als het ware een nieuw toestel koop )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
Ik denk dat je vooral moet gaan kijken wat je gaat doen met je toestel. Gamen en blu ray of gewoon sd kijken en hd via de kabel en of sateliet.

Ik zit zelf ook nog heel erg te twijvelen of ik voor een panasonic 42pz80 (full hd) moet gaan of een pioneer 4280xd (hd-ready).

Ik was gister bij raf en zag daar de panasonic px80 en pz85 naast elkaar. en ik vond de px80 mooier, dit komt omdat de uitzending die ze lieten zien via component was en 720p/1080i dus.

je moet je dus echt afvragen wat ga je kijken.als je hd via de kabel gaat kijken kan je beter een hdready scherm nemen.

ik weet het zelf ook nog niet wat ik moet nemen, ik neig naar de pioneer maar hier moet ik 350euro meer voor betalen dan de panasonic.

advies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256748

Ik ben van een toshiba 42Z3030d (full hd) naar een panasonic 42pv70 (hd-ready) gegaan. Ik ga het nu niet hebben over het contrast en kijkhoek, .... tussen deze 2 toestellen maar enkel over de resolutie. Ik heb een ps3 en als ik een bluray afspeel dan zie ik bijna geen verschil in scherpte. Ik zit op een 3m van de tv en vandaar kan je geen enkele pixel waarnemen.
Als je dus naar de prijs gaat kijken, neem dan gewoon de PX80. Ook met gamen heb ik perfect beeld op de hd-ready.

Als je natuurlijk voor >50 inch gaat of op een metertje van je scherm gaat zitten dan zie je uiteraard wat meer detail. Maar bij een 42 inch vind ik die meerprijs de moeite niet.

Ik ga eerlijk zijn, ik ga zelf gaan voor de 42PZ800 als deze eenmaal uit is. dit doe ik niet omdat ie full-hd is maar enkel omdat ik het "one sheet of glass" design prachtig vind. Als er een hd-ready panny kwam met dit design dan nam ik weer de hd-ready.

Kan je beter het extra geld steken in betere audio-hifi spulletjes. Daar zit namelijk veel meer verschil in dan tussen de resolutie van een tv. Die resolutie is trouwens maar een heel klein stukje van het geheel dat een tv een goede tv maakt.
Maarja, het zijn ng altijd jullie centjes...

In ieder geval, bij panasonic zit je zowizo goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Anoniem: 107573 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:15:
[...]

Ik kan hier kort over zijn :) . Ik had een PV70 en nu een PZ85, ik zit er ongeveer 2.5 meter vanaf, een verschil is er wel, maar niet veel. Het zijn hele kleine details waar je dan op moet gaan letten. Als klein voorbeelde wil ik Assasins Creed noemen. Je weet misschien de witte cape die die gast draagt? Op de PZ85, dus Full HD, heeft die cape wat meer details. Je ziet de vouwen er in beter. Dus zo moet je denken eigenlijk, in kleine details. Dus dat het er véél beter op een PZ85 uit ziet, nee dat niet.
Hmm ok, das duidelijk bedankt. :)

edit:
De rest ook natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-06 14:57
Ja het is idd gewoon heel simpel. Hoeveel waarde hecht je aan een iets beter beeld, en hoeveel ben je bereid daar extra voor neer te leggen. Zoals gezegd zal een FullHD mss een iets scherper beeld hebben, maar rechtvaardigd dat een meerprijs van €400 (bij een 42")? Veel mensen kiezen bewust een Panasonic plasma omdat deze een iets minder beeld heeft tov de Pioneers, maar het verschil in kwaliteit rechtvaardigt voor de meeste mensen niet het verschil in aanschafprijs. Hetzelfde is dus van toepassing bij de hdready vs full hd pana's. Heb je het geld ervoor over, geen probleem->Full HD.

Ben je wat prijsbewuster, dan is een hdready een goede optie. Het voordeel v/d huidige en vorige generatie hdready plasma's (PV70 & PX80) is dat ze een 1080p signaal accepteren. Hierdoor moet het toestel enkel downscalen en dat geeft een mooier beeld dan een 1080p bron eerst downscalen naar 720p en da vervolgens het toestel weer laten upscalen naar 768p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256748 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:57:
Ik ben van een toshiba 42Z3030d (full hd) naar een panasonic 42pv70 (hd-ready) gegaan. Ik ga het nu niet hebben over het contrast en kijkhoek, .... tussen deze 2 toestellen maar enkel over de resolutie. Ik heb een ps3 en als ik een bluray afspeel dan zie ik bijna geen verschil in scherpte. Ik zit op een 3m van de tv en vandaar kan je geen enkele pixel waarnemen.
Als je dus naar de prijs gaat kijken, neem dan gewoon de PX80. Ook met gamen heb ik perfect beeld op de hd-ready.

Als je natuurlijk voor >50 inch gaat of op een metertje van je scherm gaat zitten dan zie je uiteraard wat meer detail. Maar bij een 42 inch vind ik die meerprijs de moeite niet.

Ik ga eerlijk zijn, ik ga zelf gaan voor de 42PZ800 als deze eenmaal uit is. dit doe ik niet omdat ie full-hd is maar enkel omdat ik het "one sheet of glass" design prachtig vind. Als er een hd-ready panny kwam met dit design dan nam ik weer de hd-ready.

Kan je beter het extra geld steken in betere audio-hifi spulletjes. Daar zit namelijk veel meer verschil in dan tussen de resolutie van een tv. Die resolutie is trouwens maar een heel klein stukje van het geheel dat een tv een goede tv maakt.
Maarja, het zijn ng altijd jullie centjes...

Mooi gezegd, en helemaal waar. Ik zit er sterk over te denken om m'n PZ85 in te ruilen voor een PX80, simpelweg omdat ik het beeld ( digitaal via UPC ) mooier vondt op m'n PV70 en ik neem aan dus ook op een PX80. Een mooi SD plaatje ( want ja ik kijk nu eenmaal veel gewone tv ), is mij meer waard dan het kleine verschil in gamen tussen Full HD en HD Ready. Misschien verklaren jullie me voor gek, so be it. Ik kijk het waarschijnlijk nog wel even aan, want ik neem binnenkort een abbo op de HD DVR. Kijken wat dat voor beeld oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106379

Vandaag de Wii gekocht en component op m,n 42PX80 aangesloten

beeld is zeeer goed en wauw wat een mooie kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252456

Hillie schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:46:
[...]

Diezelfde judder die je op een crt niet ziet bedoel je? ;)
Alle respect, maar dat is dikke zever.
'Judder' is het resultaat van de incompatibiliteit van de 100Hz frequentie van de tv (100 frames per seconde) en de 24 frames per seconde die bij filmopnames gehanteerd wordt. Hierdoor geeft de tv elk frame 4x weer, maar omdat de som van 4x24 96 is in plaats van 100 moet 4x per seconde een frame 5 keer herhaald worden, wat soms in een schokkerige weergave resulteert.

Alle degelijke crt-tv's hebben exact dezelfde 100Hz frequentie en hebben dus EXACT hetzelfde probleem. alleen valt het minder op omdat het schermpje veel kleiner is. Hoe meer je een beeld opblaast hoe duideljker alle onzuiverheden worden.

Aangezien dvd's meestal op PAL formaat zijn opgenomen, liggen de beelden erop vast met een frameratio van 25 fps, wat dus wil zeggen dat de onvolmaaktheid die gepaard gaat met het overzetten van 24 fps materiaal al vastligt op de dvd. Zelfs al kan je tv/plasma dus 96 Hz beelden weergeven, de 'judder' zal nog altijd aanwezig zijn aangezien ze al op de dvd staat... kijk maar s goed op je lcd-computerscherm, naar bijvoorbeeld de gruwelijke dvd transfer van x-men 3. judder alom.

de 24p real cinema playback of hoe die functie ook heet kan enkel toegepast worden op hd-materiaal, dat met 24 frames op de disc staat. blu-ray of hd-dvd dus. en dan nog niet eens allemaal, volgens de handleiding van mn speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 17:47

jasjenl

Liab A Tymo

Anoniem: 252456 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:40:
[...]Aangezien dvd's meestal op PAL formaat zijn opgenomen, liggen de beelden erop vast met een frameratio van 25 fps, wat dus wil zeggen dat de onvolmaaktheid die gepaard gaat met het overzetten van 24 fps materiaal al vastligt op de dvd. Zelfs al kan je tv/plasma dus 96 Hz beelden weergeven, de 'judder' zal nog altijd aanwezig zijn aangezien ze al op de dvd staat
Dat klopt niet wat je hier zegt: op PAL dvd's staat het materiaal inderdaad met 25 fps ipv 24 fps. Maar dat wordt bereikt doordat de film 4% is versneld. Er wordt dus niet om de zoveel beeldjes een frame dubbel weergegeven, maar alle frames worden een fractie 'te kort' weergegeven. Zie ook hier bijvoorbeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door jasjenl op 11-04-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Anoniem: 107573 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:15:
[...]

Mooi! Jij hebt dus een 360, hopelijk zonder hdmi... Want ik zit nog steeds met de vraag hoe sluit je dat ding aan om 1080p beeld te krijgen. Want naar mijn weten ondersteund de pana geen 1080p over component & vga... Misschien kan jij mij vertellen hoe je het hebt aangesloten?

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb er een met HDMI aansluiting, het spijt me ;) .

Maar ik meen dat dat hier al eerder ter sprake was gekomen, het is inmiddels bevestigd dat de Pana geen 1080P over Component en VGA doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 09:39
Hallo,

Vraagje ik weet niet of hij hierbij dit topic hoort maar het volgende:

Vandaag mijn 37PX80 aangesloten op de HD ontvanger samsung DCB-H360RA. met HDMI kabel Haarscherp beeld :)

Als ik mijn tv aan uit doe dan start hij analoog op alsof de samsung niet bestaat ( samsung staat reeds aan), dan moet ik via de AV knop op de afstandbediening HDMI1 selecteren en heb ik digitaal ontvangst. Is het niet mogelijk de tv zo in te stellen dat hij opstart op dit HDMI1kanaal. Ik kan het niet vinden.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bosaap22 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:35:
Ik ben toch een beetje huiverig om een (HDready) Plasma (42") aan te schaffen i.c.m. een HTPC. Wil graag films die op mijn pc staan via HDMI afspelen op een plasma scherm.
Maar hoor hier en daar mensen die beweren dat je beter je PC op een LCD kunt aansluiten dan op een plasma.
Daarnaast lijkt de resolutie van een HDready plasma me vrij laag voor 1080P materiaal.
Voor gewoon digitale TV is een HDready Plasma een prima keus lees ik overal. Maar Is de keus voor een LCD- of Full HD plasma scherm bij veelvuldig kijken naar 1080P materiaal via een HTPC niet een betere keus?
(Uiteraard is het beter, maar praktisch gezien ook noemenswaardig een verbetering?)
Zijn er mensen met een PX80 (42") die veelvuldig Hd materiaal via hun PC kijken?
Ik heb een Mac Mini (PC) aangesloten via VGA op een 37 inch SD plasma. HD content ziet er zelfs op een SD plasma waanzinnig mooi uit. Ik zit op 2,5 meter en kan geen enkele losse pixel zien, pas als ik op een een halve meter ga staan zie ik de losse pixels. Resolutie is slechts een onderdeel van de beeldkwaliteit en staat niet in de top 3 van aspecten die de beeldkwaliteit bepalen. Een 1080p scherm heeft pas nut bij 50+ inch op een afstand minder dan twee meter en dan moet je alleen nog maar naar HD content willen kijken op zo een afstand, SD ziet er niet zo best uit op zo een scherm van zo een afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252456

jasjenl schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:48:
[...]
Dat klopt niet wat je hier zegt: op PAL dvd's staat het materiaal inderdaad met 25 fps ipv 24 fps. Maar dat wordt bereikt doordat de film 4% is versneld. Er wordt dus niet om de zoveel beeldjes een frame dubbel weergegeven, maar alle frames worden een fractie 'te kort' weergegeven. Zie ook hier bijvoorbeeld.
hmm, dat kan wel zijn, maar als pal-dvd's het probleem inderdaad opvangen door 4% te versnellen (wat ik niet in twijfel trek), waar komt de judder dan vandaan? de frames passen dan mooi in de 100 Hz en er stelt zich geen probleem...

los daarvan: het blijft een feit dat het probleem zich identiek stelt voor crt's als voor plasma.

en tot slot: ik vind heel de discussie over judder nogal overdreven, zelf heb ik er nauwelijks tot geen last van op mn PX80. ik vind het alleen jammer dat het als argument tegen plasma gebruikt wordt, alsof de crt een ideale technologie was... of, god beware ons, zelfs lcd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258620

Weten jullie ook of de metaalkleurige rand onder de PZ800 te verwijderen is?
Wil hem graag aan de muur hangen en vind die rand echt gruwelijk lelijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:01

d0s

sssst

Anoniem: 256748 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:57:

Wat is dat 'one sheet of glass' ? dat het beeld op gelijke 'hoogte' zit met de omlijsting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

d0s schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:44:
[...]

Wat is dat 'one sheet of glass' ? dat het beeld op gelijke 'hoogte' zit met de omlijsting?
Geen omlijsting, alleen een glasplaat .. althans da's wat mij nog bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Plaatje van het one sheet of glass design:

Afbeeldingslocatie: http://www.engadgethd.com/media/2008/01/ces-image-plasma-th-46pz800_sm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

rambocus schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 22:08:
Als ik mijn tv aan uit doe dan start hij analoog op alsof de samsung niet bestaat ( samsung staat reeds aan), dan moet ik via de AV knop op de afstandbediening HDMI1 selecteren en heb ik digitaal ontvangst. Is het niet mogelijk de tv zo in te stellen dat hij opstart op dit HDMI1kanaal. Ik kan het niet vinden.
Volgens mij kun je dat instellen in het "hotel' menu:

-/V (op de TV) inhouden, daarna 3x AV indrukken op de AB dan kom je in het hotel menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232234

dat one-sheet-of-glass-design zal denk ik elke lelijke woonkamer gelijk het middelpunt van de buurt maken denk ik :P dat ziet er zeer gelikt uit.

Weet iemand wat het verschil is en of dit echt merkbaar is tussen de PX8 en de PX80?

PX8 - 849,-
PX80 - 899,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hotel menu is echter best wel riskant als je de verkeerde opties kiest so beware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:23:
Hotel menu is echter best wel riskant als je de verkeerde opties kiest so beware...
Ben daar niet bekend mee, wat voor optie is dat?
Ik lees nu dat de 42PX80 deze optie ook heeft (hotel modus)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 232234 op 12-04-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Je kan bijvoorbeeld de afstandsbediening en de toetsen op de tv zelf "uitzetten". Dat is voor normaal tv-gebruik niet bijzonder handig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat lees ik nu bij de Panasonic Plasma 7, 70 en 700 serie thread, hmmmm..en word deze optie dan weggelaten bij de PX80? Als dat het enige verschil is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Laatst online: 22-05 22:01
Kan iemand mij vertellen welke VESA standaard gebruikt wordt om de 42PX80 aan de muur te bevestigen? VESA 200 soms?
En hoeveel afstand tot de muur is er echt benodigd? In de handleiding staat 7cm, maar sommige muurbeugels zijn dichter tot de muur. Maakt dit veel uit?

[ Voor 39% gewijzigd door Striker2k2 op 12-04-2008 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177223

Aangezien ik nu een piepklein beeldbuis-tvtje heb, wil ik overstappen naar een grotere; plasma 37 inch van Pana (voor mijn 2 meter (stoel) en 4 meter (bank) kijkafstand groot genoeg). Voor mij is op dit moment 200 euro best veel geld; het prijsverschil tussen de 37PV7 en de 37PX80 (online ca 700 vs 900 euro incl bezorgkosten). Nu heb ik ze in de winkel bekeken en ik zie qua beeld gewoon geen verschil. Oke, de 37PX80 heeft op papier hoger contrast maar dat zie ik er niet aan af.

Een tweede punt van verschil zijn de extra aansluitingen (en 24p wat ik toch nooit zal gebruiken) op de 37px80. Maar hierover heb ik een vraag: als ik mijn hardware (PS3, DVD/CD-speler, computer) allemaal aansluit op een receiver met HDMI ingangen, en van de receiver gewoon 1 HDMI kabel leg naar de ene HDMI poort op de 37PV7, dan werkt alles toch ook? M.a.w. die 2 extra HDMI ingangen op de 37PX80 zijn dan toch niet nodig? Of mis ik iets?

Tweede vraag: in de specificaties staat dat 37PV7 met een 720p ingangssignaal overweg kan, maar niet met (of: er staat niets over) 1080p. Kan de 37PV7 downscalen naar 720p of niet? M.a.w. wat gebeurt er als ik een PS3 erop aansluit en die op 1080p zet?

Ja, nu denk je: zet die PS3 dan gewoon op 720p! Oké, maar dan heb ik de volgende vraag:

Derde vraag: bijna gelijk aan 2e vraag, maar nu ivm de PC. Ik heb een paar 'kopieën' van 1080p (bluray) films liggen. Wat gebeurt er dan als ik dat stuur naar de 37PV7? Zwart beeld? Het zou wel erg rot zijn als ik nu 200 euro bespaar voor de TV, en daarna nooit meer een 1080p film kan afspelen daarop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe waren ze in de winkel aangesloten? Zo`n klein arm signaalte dat gedeeld word met 20 andere tv`s?

1080p scaled ie gewoon terug naar 720p, dus dat is geen probleem via pc/ps3. Ik lees wel dat de PX80 dit beter doet, en dat het verschil met 1080p klein is ondanks het downscalen.

Dat van die reciever weet ik niet, denk dat dat kan, en dat je dan moet kiezen welke HDMI ingang je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:01

d0s

sssst

Anoniem: 177223 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 15:00:
Aangezien ik nu een piepklein beeldbuis-tvtje heb, wil ik overstappen naar een grotere; plasma 37 inch van Pana (voor mijn 2 meter (stoel) en 4 meter (bank) kijkafstand groot genoeg). Voor mij is op dit moment 200 euro best veel geld; het prijsverschil tussen de 37PV7 en de 37PX80 (online ca 700 vs 900 euro incl bezorgkosten). Nu heb ik ze in de winkel bekeken en ik zie qua beeld gewoon geen verschil. Oke, de 37PX80 heeft op papier hoger contrast maar dat zie ik er niet aan af.

Een tweede punt van verschil zijn de extra aansluitingen (en 24p wat ik toch nooit zal gebruiken) op de 37px80. Maar hierover heb ik een vraag: als ik mijn hardware (PS3, DVD/CD-speler, computer) allemaal aansluit op een receiver met HDMI ingangen, en van de receiver gewoon 1 HDMI kabel leg naar de ene HDMI poort op de 37PV7, dan werkt alles toch ook? M.a.w. die 2 extra HDMI ingangen op de 37PX80 zijn dan toch niet nodig? Of mis ik iets?

Tweede vraag: in de specificaties staat dat 37PV7 met een 720p ingangssignaal overweg kan, maar niet met (of: er staat niets over) 1080p. Kan de 37PV7 downscalen naar 720p of niet? M.a.w. wat gebeurt er als ik een PS3 erop aansluit en die op 1080p zet?

Ja, nu denk je: zet die PS3 dan gewoon op 720p! Oké, maar dan heb ik de volgende vraag:

Derde vraag: bijna gelijk aan 2e vraag, maar nu ivm de PC. Ik heb een paar 'kopieën' van 1080p (bluray) films liggen. Wat gebeurt er dan als ik dat stuur naar de 37PV7? Zwart beeld? Het zou wel erg rot zijn als ik nu 200 euro bespaar voor de TV, en daarna nooit meer een 1080p film kan afspelen daarop...
Ik heb een 42pv70..

1. volgens mij zit er toch wel behoorlijk wat verschil in kwaliteit tussen die 2, maar als je het zelf niet ziet dan is het vrij duidelijk natuurlijk :)

2. de 42pv70 kan gewoon downscalen, als ik 1080p uitstuur via mn decoder dan word dat gewoon netjes weergegeven in 720p.. maar stuur normaliter gewoon 720p uit.. neem aan dat de pv7 dit ook gewoon kan

3. ik heb een mediacenter via dvi-hdmi aan mn plasma hangen (op hd-ready resolutie natuurlijk) en 1080p content kan gewoon weergegeven worden.. (weetniet hoe dit precies werkt, of het nou door de tv gedownscaled word of al door de computer zelf)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 232234 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:38:
Ja dat lees ik nu bij de Panasonic Plasma 7, 70 en 700 serie thread, hmmmm..en word deze optie dan weggelaten bij de PX80? Als dat het enige verschil is...
PX80 heeft ook hotelmode. Gebruikte ik om de TV bij het aanschakelen direct naar AV1 te sturen. Binnenkort hopenlijk naar HDMI1 :P

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177223

d0s schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 15:23:
1. volgens mij zit er toch wel behoorlijk wat verschil in kwaliteit tussen die 2, maar als je het zelf niet ziet dan is het vrij duidelijk natuurlijk :)
Precies. Echter, zoals stilmoonbathing al schreef:
Anoniem: 232234 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 15:20:
Hoe waren ze in de winkel aangesloten? Zo`n klein arm signaalte dat gedeeld word met 20 andere tv`s?
Het was natuurlijk aangesloten met component ingang gedeeld door X andere tv's. Daardoor kan je het natuurlijk niet echt goed beoordelen. Goed punt.
d0s schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 15:23:
2. de 42pv70 kan gewoon downscalen, als ik 1080p uitstuur via mn decoder dan word dat gewoon netjes weergegeven in 720p.. maar stuur normaliter gewoon 720p uit.. neem aan dat de pv7 dit ook gewoon kan
Thanks, maar ja, dat is dus de pv70. Daarover staat op de site van Panasonic dat ie "1080p HD beeldverwerking" (V-Real2 technologie) heeft. Dat terwijl dit niet vermeld staat bij de pv7 op de site. M.a.w. ik ben bang dat de pv7 dit niet kan. En het prijsverschil tussen de px80 en de pv70 is nihil, dus dan wordt het de px80.

1. Dus ik ben terug bij het oorspronkelijke punt: kan die pv7 1080p signaal ontvangen/verwerken of niet?

2. En misschien is het beter om op deze manier te vragen: merken jullie thuis, dus met goed afgestelde TV en goeie kabels, dat de PX80 echt duidelijk beter beeld geeft dan de PV7 of PV70??

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177223 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 16:52:

1. Dus ik ben terug bij het oorspronkelijke punt: kan die pv7 1080p signaal ontvangen/verwerken of niet?

Thanks!
Natuurlijk kan die dat, zou wat zijn dat ie geen Blu-Ray zou kunnen afspelen.
De PV7 is een fantastisch plasmascherm, 549 was die vorige maand bij de Saturn Tilburg en 599 bij diverse Mediamarkten. Nu 644 in de MM Amsterdam (zilver).

Voor die prijs koop je geen enkel beter plat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100435

Anoniem: 33125 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:32:
Heb gisteren mijn TH42PZ85 gekregen. Wat een juweeltje (kwijl, kwijl)!! Beeld analoog is soms om te huilen, maar BluRay via PS3 en HD games zijn waanzinnig.
Het enige vreemde is, dat de televisie als ik 'm aanzet, opstart met het servicemenu. Dits is wel te verwijderen met de Exit toets op de afstandbediening, maar dan komt er een 3 regelige melding met CHK en een aantal cijfercodes voor terug. Dit krijg ik niet weg. Is overigens alleen aanwezig bij analoge kabel en niet bij HDMI via PS3.
Iemand suggesties?
Hallo Paul,
Ik heb een stomme vraag.
Ik heb net ook een 42PZ85 gekocht maar nu mis ik twee aluminium steunen (plus schroefjes) die aan de voet gemonteerd moeten worden, waarover je dan het beeldscherm kan schuiven.
Waar zaten ze bij jou in de doos?
Ik krijg ze niet gevonden.
Ik hoop dat jij het nog weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 08-06 19:13
Anoniem: 100435 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 18:48:
[...]

Hallo Paul,
Ik heb een stomme vraag.
Ik heb net ook een 42PZ85 gekocht maar nu mis ik twee aluminium steunen (plus schroefjes) die aan de voet gemonteerd moeten worden, waarover je dan het beeldscherm kan schuiven.
Waar zaten ze bij jou in de doos?
Ik krijg ze niet gevonden.
Ik hoop dat jij het nog weet.
Bij de 42px80 zaten die steuntjes in een van de beschermende hoeken van piepschuim..., hoop dat je die nog niet weggegooid hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tCC
  • Laatst online: 22-05 13:43

tCC

ik weet niet of deze al in de thread te vinden was, maar vast handig voor een nieuw topic:

Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/2317/panasonic2008lineupsvb7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
klopt volgens mij niks van dat tabelletje want de th42pz80 heeft ook contrast 30.000:1 :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tCC
  • Laatst online: 22-05 13:43

tCC

Brimme schreef op zondag 13 april 2008 @ 10:43:
klopt volgens mij niks van dat tabelletje want de th42pz80 heeft ook contrast 30.000:1 :s
volgens deze TS ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258726

Hallo,

Net een nieuwe TH-37PX80E gekocht.
Ik wou er ook een humax iPVR 9200C kabelontvanger bij, maar deze waren uitverkocht.
Verkoper zei wacht even een paar weken op de nieuwe Humax met HDMI aansluiting.
Is er op dit forum al iets over bekend.
Of kan ik gewoon beter online kijken of er nog wel humax digitale ontvangers met HardDisk te verkrijgen zijn, en dan met scart aansluiten ipv HDMI.
:? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 258726 schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:42:
Of kan ik gewoon beter online kijken of er nog wel humax digitale ontvangers met HD te verkrijgen zijn, en dan met scart aansluiten ipv HDMI.
:? :?
HD signaal over scart gaat niet, daar heb je echt HDMI voor nodig.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
Hier staat de nieuwe folder van panasonic online

http://www.panasonic.nl/_...ainment_voorjaar_2008.pdf
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.