Dat 1080p materiaal er beter uitziet dan 720p materiaal wordt ook nog wel eens gezegd door mensen die het vergelijken op een HD-Ready tv volgens mij.ymmv schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:50:
Ik vind Full HD bepaald niet overrated. Ik ben van een 32" HD Ready TV overgegaan naar een 42" Full HD. Mijn kijkafstand is maar 2-2.5m en ik vind dat 1080p-materiaal er zichtbaar beter uitziet dan 720p.
Ben trouwens geen tegenstander van Full-HD ofzo hoor. Alleen is het prijsverschil momenteel vaak nog te groot om het te rechtvaardigen, zeker bij gebrek aan veel 1080p materiaal. Daarnaast moet je niet te veel kijken naar alleen de resolutie. Hoe scherp iets lijkt wordt ook voor een groot deel bepaald door de zwartwaarden, contrastwaarden en de reactietijd (beeld verliest veel resolutie als het beweegt). Deze waarden zijn echter moeilijk te vergelijken in gewoon de specs, omdat onduidelijk is hoe fabrikanten meten en of er geen trucjes worden toegepast. Beste methode blijft dus gewoon kijken (zal het ook altijd blijven, omdat dat is wat je immers wilt doen). En als je gaat kijken dan kan het bijvoorbeeld best voorkomen dat beelden er op een HD-Ready plasma beter (en ook scherper) uitzien dan op een Full-HD LCD. Of vergelijk de "slechtste" Full HD plasma eens met bv de HD-Ready Kuro plasma's van Pioneer en dan zal de Pioneer het bij bewegende beelden winnen qua scherpte, ondanks de lagere resolutie.
Mocht geld nauwelijks een rol spelen en je wilt een Pana Plasma kopen, dan zou ik iig gaan voor Full-HD en zo groot mogelijk.