Toon posts:

Panasonic Plasma 8 Serie PreRelease Vragen en Ervaringen top

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste
Acties:
  • 159.724 views

• tCC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 09:58
thnx!

50pz800 denk ik dan maar, of de pdp-5090 moet snel komen ;)

Anoniem: 232234

Chevy454 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 16:23:
[...]

PX80 heeft ook hotelmode. Gebruikte ik om de TV bij het aanschakelen direct naar AV1 te sturen. Binnenkort hopenlijk naar HDMI1 :P
Maar....wat is dan voor de rest het verschil tussen de PX8 en de PX80? :? Behalve dan dat de prijs van de PX8 lager ligt.

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-03 20:19
tCC schreef op zondag 13 april 2008 @ 10:11:
ik weet niet of deze al in de thread te vinden was, maar vast handig voor een nieuw topic:

[afbeelding]
Klopt niets van, volgens de panasonic site heeft de 42pz85 wel 24p en 5120 gradatiestappen.

#FFTB #CRO validator Kingstaker

• SixCore
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-12-2020
tCC schreef op zondag 13 april 2008 @ 10:11:
ik weet niet of deze al in de thread te vinden was, maar vast handig voor een nieuw topic:

[afbeelding]
Dit zijn de specs van de Amerikaanse Panny's (herkenbaar aan de "U"), en die zijn hier en daar beduidend anders dan de Europese (dan een "E" achteraan). Zelfs het uiterlijk kan verschillen, zo is b.v. de "fameuze zilveren rand" van de PZ85 in de states zwart met een dun zilveren randje.

[Voor 4% gewijzigd door SixCore op 13-04-2008 23:46]

• Devster
  • Laatst online: 23-02 20:38

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Anoniem: 232234 schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:43:
[...]

Maar....wat is dan voor de rest het verschil tussen de PX8 en de PX80? :? Behalve dan dat de prijs van de PX8 lager ligt.
De PX80 heeft tegenover de PX8:

• Contrast 1:15.000 (PX8:1:10.000)
• 4096 gradatiestappen (PX8: 3072)
• 3x HDMI (PX8 2x HDMI)
• PC-Aansluiting (VGA)
• SDHC slot voor fotoweergave

In ieder geval dus een qua specs beter panel en een aantal IMHO minder nuttige features ;) De PX 80 is er alleen in 37" en 42". De PX8 is er ook in 50".

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Anoniem: 258620

Wiet iemand of je die (lelijke) zilverkleurige "sierrand" onderaan de tv er af kunt monteren?
Volgens mij heeft elke 8 serie TV zo'n rand eronder zitten maar vind het zo lelijk, echt zonde....

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-03 12:03
kwam deze ad tegen op marktplaats. De grens van 1400 euri komt dus in de buurt voor de 42pz85. Staat alleen niet bij of het ook daadwerkelijk een NL model betreft.

http://audio-video.marktp...9VwQ%3D%3D&fta_ind=2&fs=1

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-03 11:55

Ermo

the syntax is painful...

Ik zie de Panasonic TH-46PZ85E nog niet in de pricewatch staan...kan dat?
Bij directsale.nl staat ie voor 1899. Dat is toch nog altijd 300 euro voordeliger dan het goedkoopste wat ik afgelopen weekend als prijs heb doorgekregen...

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-03 13:32
supercop7373 schreef op maandag 14 april 2008 @ 09:53:
kwam deze ad tegen op marktplaats. De grens van 1400 euri komt dus in de buurt voor de 42pz85. Staat alleen niet bij of het ook daadwerkelijk een NL model betreft.

http://audio-video.marktp...9VwQ%3D%3D&fta_ind=2&fs=1
Zo dicht bij de duitse grens zou ik kunnen aannemen dat het uit duitsland komt. Maakt dat dan ook wat uit voor de garantie!?

Devster schreef op maandag 14 april 2008 @ 00:45:
[...]

De PX80 heeft tegenover de PX8:

• Contrast 1:15.000 (PX8:1:10.000)
• 4096 gradatiestappen (PX8: 3072)
• 3x HDMI (PX8 2x HDMI)
• PC-Aansluiting (VGA)
• SDHC slot voor fotoweergave

In ieder geval dus een qua specs beter panel en een aantal IMHO minder nuttige features ;) De PX 80 is er alleen in 37" en 42". De PX8 is er ook in 50".
de drie onderste kunnen me aan mijn reet roesten. Hoe erg ga je het verschil merken tussen de bovenste twee? "Gradatiestappen" heef dat met de grijswaarden te maken?

• supercop7373
Schimanski schreef op maandag 14 april 2008 @ 10:32:
[...]

Zo dicht bij de duitse grens zou ik kunnen aannemen dat het uit duitsland komt. Maakt dat dan ook wat uit voor de garantie!?
schijnbaar heb je met een NL model 2 jr garantie aan huis vanuit panasonic en bij een buitenlands model moet de plasma terug naar de toko waar die gekocht is..

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-03 12:53
Yessss eindelijk heeft "de" testsite de PZ85 van een review voorzien. IFC is dus naadje, rest van de test is erg netjes ;)

Nickname does not reflect reality

• supercop7373
Brad Pitt schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:14:
Yessss eindelijk heeft "de" testsite de PZ85 van een review voorzien. IFC is dus naadje, rest van de test is erg netjes ;)
effe snel gelezen, maar zoals hij al zegt dan kun je net zo goed wachten op de iets goedkopere PZ80

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:27
Brad Pitt schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:14:
Als vanouds is het weer een puike review met heel veel informatie.

Op dit moment ben ik in dubio over de keuze tussen de panasonic 42pz85 en de pioneer 4280x serie. Als je goed zoekt op aanbiedingen ontlopen ze elkaar kwa prijs niet zo heel erg veel. Als je beide reviews opzoekt en naast elkaar leest lijkt ondanks de iets mindere specs de pioneer toch echt beter te presteren. Wat me zoal opviel in de review is dat bijvoorbeeld de pioneer geen image retention problemen heeft en de panasonic last heeft van milde image retention. Ook is er een lichte kleur onbalans bij de panasonic zo schijnt er een lichte groen/blauw onbalans moeten zijn.

Zijn hier eigenaren die al een 42pz85 hebben die zich herkennen in de conclusies van de reviewer?

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

Anoniem: 107573

Wat de review zegt over IFC herken ik in ieder geval heel duidelijk, bij voetbalwedstrijden zet ik het iig altijd uit. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik het aan of uitlaat bij films :) Wel jammer en ook wel raar dat het niet goed werkt, want er werd juist gezegd dat het met name bij snelle sportwedstrijden uitstekend zou zijn. Het tegenovergestelde is dus waar. Ook heb ik "last" van milde image retention, maar niet hinderlijk. Dat had ik bij een PV70 trouwens ook, maar dat werdt steeds minder na verloop van tijd. Dat is imo gewoon inherent aan plasma technologie. Gelukkig geen last van fosfor trail, of ik zie het iig niet.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 14-04-2008 12:49]

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:35
Weer een goede review v/e Panasonic plasma...ze zijn daar in Japan gewoon niet in staat om een slechte plasma te maken lijkt het wel. Wel jammer dat de focus v/d review vnl gericht was op het IFC en dat de conclusie daarvan is dat het eigenlijk meer kwaad dan goed doet.

• Brad Pitt
bramberk15 schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:47:
ze zijn daar in Japan gewoon niet in staat om een slechte plasma te maken lijkt het wel
Met de eeuwige brakke deinterlacing dan wel... Vind ik zó storend. Lekker dan als je een 1080i decoder hebt...

• bramberk15
Brad Pitt schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:04:
[...]

Met de eeuwige brakke deinterlacing dan wel... Vind ik zó storend. Lekker dan als je een 1080i decoder hebt...
Ja dat is helaas waar, over het algemeen geen probleem behalve ..........juist ja. Daarom ben ik ook benieuwd naar de HDtv uitzendingen hier in de EU. De norm wordt 1080i, maar dan heb ik toch liever een 720p signaal. Dus dat wordt iig een kastje aanschaffen wat het 1080i signaal kan omzetten naar 720p. Verder vind ik het enige nadeel v/d Panasonics het design. Het is niet lelijk, en het is stukken verbeterd sinds de grijze toestellen van 2 generaties geleden maar het is nog steeds net niet. Wie bedenkt er nu zo''n stripje onderaan de PZ85, ziet er werkelijk niet uit als je het scherm aan de muur hangt. Op een voet wordt het nog enigszins gecamoufleerd. Wat dat betreft vind ik mijn eigen PV70 nog steeds een v/d betere plasma's van Pana als je kijkt naar het design.

[Voor 62% gewijzigd door bramberk15 op 14-04-2008 14:29]

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-02 14:29

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Zo, afgelopen weekend eindelijk de Pana TH-42PZ85 besteld *O* helaas niet meer op voorraad dus het wordt waarschijnlijk pas volgende week dat die geleverd word.

Over die zilveren balk onder er scherm. Ik heb het scherm bekeken bij Foka en daar hing die aan de muur, maar vond het niet storend of zo...

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-03 12:13
Anoniem: 232234 schreef op maandag 14 april 2008 @ 10:59:
[...]
"Gradatiestappen" heef dat met de grijswaarden te maken?
Ik was hier dus ook benieuwd naar, heb even vlug gezocht en in het Panasonic 7 Serie topic kwam ik de volgende uitspraken tegen:
4096 gradaties betekent dat het panel met 12bits kleuren werkt. Dus voor zowel rood, groen als blauw worden 12 bits gebruikt. In totaal dus 36bits per pixel, of dus 2^36 = 68.7M kleuren.
Meer kleuren is vooral goed om zo weinig mogelijk posterization te krijgen. (Zet anders je PC maar eens op 8bit of 16bit kleuren ipv 32bit).
Elke pixel van een plasma bestaat uit 3 kleuren (cellen) nameleijk rood groen blauw (RGB).
Elke kleur heeft 4096 stappen van donker naar licht. (uit tot maximale lichtuitstraling)
Dus men kan 4096 x 4096 x 4096 combinaties maken = 68,7 miljard kleuren!
Als van elke pixel alle 3 de kleuren (cellen) dezelfde lichthoeveelheid uitstralen spreekt men van grijs.
Dit noemt men dus het aantal gradatiestappen.
Dan probeer ik nu het laatste stukje te leggen:
Als zowel Rood als Groen als Blauw UIT zijn spreekt je van zwart.
Als ZOWEL R als G als B voor 10% licht geven spreek je van donker grijs
Als ZOWEL R als G als B voor 50% licht geven spreek je van grijs
en inderdaad.... Allemaal op volle kracht geeft dit wit.
Een mooi voorbeeld zie je op:
http://www.free-bird.nl/tut/color_tool.htm
Dit voorbeeld heeft dus 256 gradatiestappen.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:29

d0s

sssst

Ik vond dat grijze uitsteeksel bij de pz85 (alleen dit model heeft een uitstekende 'rand' aan de onderkant) op de foto ook afschuwelijk.. in het echt ziet het er vrij aardig uit vind ik :)

Anoniem: 217284

Ik heb de pz85 prima toestel, nou heb ik een vraagje, ik heb digitale tv van upc maar nu wil ik hdtv, bij upc hebben ze starter hd abonnement dan heb je 2 hd zenders, mijn vraag is als je zo hd kastje neem worden de andere zender dan ook beter weer geven? ik bedoel dus dat hij gaat upscalen?

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:38
Anoniem: 217284 schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:04:
Ik heb de pz85 prima toestel, nou heb ik een vraagje, ik heb digitale tv van upc maar nu wil ik hdtv, bij upc hebben ze starter hd abonnement dan heb je 2 hd zenders, mijn vraag is als je zo hd kastje neem worden de andere zender dan ook beter weer geven? ik bedoel dus dat hij gaat upscalen?
Ja :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Anoniem: 255903

Ik ken totaal niets van TV's, en ik heb een vraagje. Ik heb een Marmitek gekocht en op de ontvanger staat er een tulpenrij: wit, rood, geel, kan ik deze aansluiten op een TH-42PX80 en zo beeld krijgen?

• psy
Anoniem: 255903 schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:02:
Ik ken totaal niets van TV's, en ik heb een vraagje. Ik heb een Marmitek gekocht en op de ontvanger staat er een tulpenrij: wit, rood, geel, kan ik deze aansluiten op een TH-42PX80 en zo beeld krijgen?
Beeld krijg je ja, maar echt geweldig zal het niet zijn, composiet signaal op een 42 inch.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Daar heb ik anders weinig van gemerkt toen ik die HD decoder had :)

psy schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:12:
[...]

Beeld krijg je ja, maar echt geweldig zal het niet zijn, composiet signaal op een 42 inch.
Verbetert het beeld misschien als ik een composiet naar S-video converter gebruik?

• bramberk15
Anoniem: 217284 schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:04:
Wat ik me dan wel afvraag, in hoeverre is de scaler is een dergelijk kastje goed? Dat hdmi een beter beeld geeft lijkt me duidelijk, maar of je het upc kastje laat upscalen en dan beter beeld krijgen ipv de interne scaler v/d tv dat betwijfel ik. Maar hopelijk is het wel het geval..

• vipo10
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:39
bramberk15 schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:43:
[...]

Wat ik me dan wel afvraag, in hoeverre is de scaler is een dergelijk kastje goed? Dat hdmi een beter beeld geeft lijkt me duidelijk, maar of je het upc kastje laat upscalen en dan beter beeld krijgen ipv de interne scaler v/d tv dat betwijfel ik. Maar hopelijk is het wel het geval..
Even een vraagje van iemand die de gehele theorie nog niet achter de kiezen heeft ; Wanneer gaat een tv upscalen ? Bij welk signaal ? Kan je kiezen of je het "kastje" laat upscalen of de tv zelf ?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-03 14:05

|sWORDs|

vSphere/ESXi

bramberk15 schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:23:
[...]

Ja dat is helaas waar, over het algemeen geen probleem behalve ..........juist ja. Daarom ben ik ook benieuwd naar de HDtv uitzendingen hier in de EU. De norm wordt 1080i, maar dan heb ik toch liever een 720p signaal. Dus dat wordt iig een kastje aanschaffen wat het 1080i signaal kan omzetten naar 720p. Verder vind ik het enige nadeel v/d Panasonics het design. Het is niet lelijk, en het is stukken verbeterd sinds de grijze toestellen van 2 generaties geleden maar het is nog steeds net niet. Wie bedenkt er nu zo''n stripje onderaan de PZ85, ziet er werkelijk niet uit als je het scherm aan de muur hangt. Op een voet wordt het nog enigszins gecamoufleerd. Wat dat betreft vind ik mijn eigen PV70 nog steeds een v/d betere plasma's van Pana als je kijkt naar het design.
Als Panasonic nou eens zou gaan shoppen bij Anchor Bay Technologies of HQV. Of alleen een deïnterlacer van Faroudja...
Anoniem: 255903 schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:04:
[...]

Verbetert het beeld misschien als ik een composiet naar S-video converter gebruik?
Nee, het signaal blijf dan composiet, wat al verloren is komt niet ineens terug.
vipo10 schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:06:
[...]

Even een vraagje van iemand die de gehele theorie nog niet achter de kiezen heeft ; Wanneer gaat een tv upscalen ? Bij welk signaal ? Kan je kiezen of je het "kastje" laat upscalen of de tv zelf ?
De tv scaled als het inkomende signaal niet gelijk is aan zijn eigen resolutie. Als je dus "het kastje" in de resolutie van de tv kan laten scalen doet de tv zelf niet aan scaling.

[Voor 61% gewijzigd door |sWORDs| op 15-04-2008 00:15]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-03 16:10
Brad Pitt schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:04:
[...]

Wat houdt dat precies in, brakke deinterlacing? Betekent dat dat het scherm 1080i-bronmateriaal niet zo mooi kan upscalen tot cq weergeven als 1080p, of betekent dat dat interlaced bronnen (zoals 1080i) er zowiezo niet zo goed uit zien op dit scherm?

In het eerste geval zou je dus gewoon de deinterlacing uit kunnen zetten en tevreden zijn met een interlaced beeld?

• Brad Pitt
De Panasonic zal het 1080i signaal intern omzetten naar 1080p, logischerwijs. Echter doet ie dat niet zo goed als bijv. een Pioneer. Het resultaat is dan dat (schuine) lijntjes bijvoorbeeld stapjes gaan vertonen, lijnen gaan knipperen en meer van dat soort beeldfouten zichtbaar zullen zijn. Ik vind dat voor een 1080p televisie van het jaar 2008 echt een aanfluiting. Je "moet" dus progressieve content sturen wil je optimale beeldkwaliteit hebben.

Nu heb ik zelf geen decoder maar ik mág toch hopen/aannemen dat je die dan ook kan zetten op 720p ipv 1080i. Zo niet gaat dat nog best een probleem worden :/

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Tja, wil je optimale kwaliteit, dan moet je een optimaal signaal leveren, of voor goede processing zorgen. TV van het jaar betekent niet dat alles erin zit, is gewoon een marketingtermpje. Ieder jaar zijn er ook ongeveer 80 auto's van het jaar. ;) Voor het geld is dit een goede TV, en die interlaced-upscaling, tja, ik zou dan zelf kiezen voor een lagere progressive resolutie, als het kan, en anders moet je richting een Faroudja doos gaan denken o.i.d..

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

Anoniem: 258726

Over de beeldvulling van DISCOVERY.
Als je dit op Zoom zet, is dat dan alleen voor discovery, of gaan dan alle zenders mee?.
Ik kan dit nog niet ontdekken op m'n nieuwe TH-37PX80 .

• Krizna
Brad Pitt schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:22:De Panasonic zal het 1080i signaal intern omzetten naar 1080p, logischerwijs.
Moet je het beeld progressive bekijken dan? Is het een must om een interlaced beeld om te zetten naar een progressive beeld?

• bramberk15
Wat Brad bedoelt is dat een plasma (of lcd) altijd een progressief beeld weergeeft. Maar als je dus een interlaced signaal naar de plasma stuurt, zal deze het zelf moeten deinterlacen om het zo progressief weer te kunnen geven. Dit is iets wat Panasonic plasma's over het algemeen niet zo goed doen. Dus zolang je de plasma een progressief signaal blijft voeden is er niks aan het handje.

Hmm dat is wel even iets om in de gaten te houden. Binnenkort verwacht ik ook een HD DVR mediabox van UPC. Daar kan je kiezen uit 720p, 1080i en auto. Naar wat ik hier lees is het dus het verstandigst om die op 720p te zetten?

• Brad Pitt
Yes, naar het schijnt wel. Als jij echter die beeldfoutjes niet opmerkt en 1080i mooier en scherper vindt zou ik dat toch maar zo instellen dan hè ;)

De een ziet dit niet, de ander dat wel. Er is natuurlijk geen universele instelling die voor iedereen geldt als zijnde "het". Gewoon kijken wat *jij* het mooist vindt en klaar.

• Simpathy
  • Laatst online: 05-02 09:57
Anoniem: 107573 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:53:
Hmm dat is wel even iets om in de gaten te houden. Binnenkort verwacht ik ook een HD DVR mediabox van UPC. Daar kan je kiezen uit 720p, 1080i en auto. Naar wat ik hier lees is het dus het verstandigst om die op 720p te zetten?
Dus als je veel TV kijkt, kun je net zo goed de HD Ready nemen.... wordt dan toch de 37PX80.

Brad Pitt schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:27:
Yes, naar het schijnt wel. Als jij echter die beeldfoutjes niet opmerkt en 1080i mooier en scherper vindt zou ik dat toch maar zo instellen dan hè ;)

De een ziet dit niet, de ander dat wel. Er is natuurlijk geen universele instelling die voor iedereen geldt als zijnde "het". Gewoon kijken wat *jij* het mooist vindt en klaar.
Yep, wordt gewoon ff beetje experimenteren dan :9 . vanaf 1 Mei worden die niewe HD DVR boxen uitgeleverd door UPC, ffies geduld dan nog.

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:04

GekkeR

key = key

<- aait zijn hdtv-dvr

Front shot

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• psy
Anoniem: 107573 schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:16:
[...]

Daar heb ik anders weinig van gemerkt toen ik die HD decoder had :)
Van de Samsung 360 HD decoder weet ik dat deze goed upscaled.
bramberk15 schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:43:
[...]

Het schijnt dat upscalen door de decoder een beter beeld geeft als via scart -> tv -> upscalen, omdat de decoder een beter beeld intern kan verwerken dan op de scart doorgezet kan worden door een normale decoder.

[Voor 55% gewijzigd door psy op 15-04-2008 19:36]

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 13-02 15:21
En hoe geef je het beeld na het upscalen door aan je tv? Iig niet via de scart, want daar kun je geen hoge resoluties overheenpompen. Dus je moet iets van HDMI gebruiken en dan is het nog maar de vraag wat beter beeld geeft, want als je het beeld digitaal doorgeeft aan je tv dan is het dus echt letterlijk de kwaliteit van de upscalers vergelijken.

• bramberk15
Ja juist, en dat bedoelde ik ook. Ik verwacht eerlijk gezegd niet zoveel v/d scaler van een standaard upc kastje, maar mss valt het mee. Zolang je het in het kastje maar zelf kan bepalen is het geen probleem, maar als ze bv. kastjes op de markt brengen die enkel 1080i uitpoepen dan is het een ander verhaal.

• SixCore
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-12-2020
bramberk15 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:15:
Ja juist, en dat bedoelde ik ook. Ik verwacht eerlijk gezegd niet zoveel v/d scaler van een standaard upc kastje, maar mss valt het mee. Zolang je het in het kastje maar zelf kan bepalen is het geen probleem, maar als ze bv. kastjes op de markt brengen die enkel 1080i uitpoepen dan is het een ander verhaal.
De nieuwe UPC Mediabox DVR is van Philips en er wordt een HDMI-kabel meegeleverd. De standaard kanalen zijn nog steeds 576i, de "nederlandse" HD-kanalen 720p, Discovery-HD is 1080i.
Overigens kun je in de box instellen hoe deze moet scalen. In de stand auto pakt ie vanzelf het juiste formaat. Zo kun je dus ook 1080i "hard op 720p zetten. Wat dit met de kwaliteit van het beeld doet weet ik niet.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-03 14:05

|sWORDs|

vSphere/ESXi

SixCore schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:04:
[...]

De nieuwe UPC Mediabox DVR is van Philips en er wordt een HDMI-kabel meegeleverd. De standaard kanalen zijn nog steeds 576i, de "nederlandse" HD-kanalen 720p, Discovery-HD is 1080i.
Overigens kun je in de box instellen hoe deze moet scalen. In de stand auto pakt ie vanzelf het juiste formaat. Zo kun je dus ook 1080i "hard op 720p zetten. Wat dit met de kwaliteit van het beeld doet weet ik niet.
Dat is voor mij bij de normale kanalen nog niet zo gek, dan kan ik de faroudja van mijn versterker laten deïnterlacen.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• psy
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:10:
En hoe geef je het beeld na het upscalen door aan je tv? Iig niet via de scart, want daar kun je geen hoge resoluties overheenpompen. Dus je moet iets van HDMI gebruiken en dan is het nog maar de vraag wat beter beeld geeft, want als je het beeld digitaal doorgeeft aan je tv dan is het dus echt letterlijk de kwaliteit van de upscalers vergelijken.
Natuurlijk je moet HDMI gebruiken. Ik baseer me alleen maar op de ervaringen van de Samsung 360 ontvanger.

Gisteren nog eens gaan kijken naar de TH-42PX80(E) in de Selexion en ik kreeg bizarre verkoopspraat:

- Er stond daar dus een TH-42PX80E met daarnaast een TH-46PZ85E en een TH-42PZ85E, en de verkoper beweerde dat die eerste een middenklassepanel was en die 2 laatste high-klasse panel waren. Dat ga ik niet ontkennen, maar hij vertelde erbij dat dit invloed heeft op de levensuren. De PX zou niet de voorspelde 100.000 uren halen, de PZ zou hier geen problemen mee hebben en er zelfs over gaan. Wie heeft er hier weet van? Uiteindelijk gaat dit weinig uitmaken omdat 100k uren nog veel zijn.
- De TH-42PX80E zou daarnaast veel beter verkopen dan de PZ series, maar daar zit de prijs wel voor iets tussen :9.

Voor de rest: ik heb even tv gekeken op de PX80, alsook 1080p Blu-Ray. Fantastisch beeld!

• Hillie

Hillie

Hehehe, die levensduurpraat lijkt me nogal onzinnig. En 100000 uur? Dan heb je alweer een nieuwe. En die PX80 is ook gewoon goed hoor. Ik heb alleen die judder gezien en eenmaal gezien wordt het alleen maar een grotere frustratie. In de PZ85's is dat verholpen. Maar zolang je er geen last van hebt zou ik de PX80 scoren!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-02 16:08
Heb je diezelfde signalen (tv en bluray) nog even bekeken op een van de PZ85 modellen, DGTyrael?

[Voor 5% gewijzigd door Nasty Nate op 16-04-2008 10:25]

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-02 16:42

oXygeN

oftewel oxje...

Hillie schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:17:
Hehehe, die levensduurpraat lijkt me nogal onzinnig. En 100000 uur? Dan heb je alweer een nieuwe. En die PX80 is ook gewoon goed hoor. Ik heb alleen die judder gezien en eenmaal gezien wordt het alleen maar een grotere frustratie. In de PZ85's is dat verholpen. Maar zolang je er geen last van hebt zou ik de PX80 scoren!
Sowieso, hoe kunnen ze dat nou weten, die apparaten zijn nog geen 100000 uur op de markt :)

\o/

@ Hillie: de PZ is te duur voor mijn budget, sorry. Wat is judder precies?
@ Nasty Nate: jazeker, maar ik vond dat de PX80 toch ook een zeer goed beeld gaf bij bewegende beelden. En hij past juist in mijn budget :)

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 255903 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:58:
@ Nasty Nate: jazeker, maar ik vond dat de PX80 toch ook een zeer goed beeld gaf bij bewegende beelden. En hij past juist in mijn budget :)
De PZ80 is goedkoper dan de PZ85. Volgens de review voegen de extra's van de PZ85 eigenlijk niks toe.

Advies als je FullHD wil: kijk ff of de PZ80 wel binnen je budget ligt. Dat scheelt ws. wel een paar honderd euri.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Hillie

Hillie

oXygeN schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:30:
Sowieso, hoe kunnen ze dat nou weten, die apparaten zijn nog geen 100000 uur op de markt :)
Dat heet nu levensduurtest en -kwalificatie.
Het "schudden" wat je het beste ziet in panning shots.

Anoniem: 256825

Preview van de TH-42PZ80: http://www.areadvd.de/hardware/2008/panasonic_th42pz80.shtml

Volgende week komen ze met de volledige test.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 255903 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 09:57:
in de Selexion en ik kreeg bizarre verkoopspraat:
Je hebt het toch al zelf door ;) Verkopers denken aan marge en hun verkoopsaandeel.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Wat versta jij onder zeer goed?';) Judder is dit. (Het is maar een voorbeeld, waarschijnlijk dat normaal het niet zooo extreem is.)

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-03 21:22
bedankt ! Eindelijk echte foto's ben toch blij dat ik heb gewacht op de pz80, vind hem toch een stuk mooier dan de z85 mar dat is persoonlijk natuurlijk.Nu maar hopen dat ze hier in Nederland snel beginnen met uitleveren.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Brimme schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:15:
[...]

bedankt ! Eindelijk echte foto's ben toch blij dat ik heb gewacht op de pz80, vind hem toch een stuk mooier dan de z85 mar dat is persoonlijk natuurlijk.Nu maar hopen dat ze hier in Nederland snel beginnen met uitleveren.
Vind hem zeker niet mooier. Dat zilver onderin leidt behoorlijk af. Smaak blijft persoonlijk.

Wel zou ik, als ik nu opnieuw moest kopen, toch voor de z80 gaan omdat hij goedkoper is en de extra's van de z85 weinig meerwaarde bieden volgens hdtv.co.uk.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• [FrEEzEr]
  • Laatst online: 02-03 12:38
Weet iemand of ze bij de MediaMarkt alphen a/d rijn of MediaMarkt rijswijk de 42pz85 op voorraad hebben? Dan ga ik die morgen halen, want een ps3 aangesloten met composiet op een 23 inch breedbeeld CRT sucks :)

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Ow man, wat ga jij genieten binnenkort :9 .

• Freast.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-05-2022
[FrEEzEr] schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:29:
Weet iemand of ze bij de MediaMarkt alphen a/d rijn of MediaMarkt rijswijk de 42pz85 op voorraad hebben? Dan ga ik die morgen halen, want een ps3 aangesloten met composiet op een 23 inch breedbeeld CRT sucks :)
Helaas nog niet in alphen. Ik heb er 2 weken geleden naar gevraagt. Ze hadden ze toen nog niet besteld maar of je ze nu wel besteld hebben ...... ?

Ik was er toevallig gister nog en ze stonden er nog steeds niet.

CM Stacker: Corsair CMPSU-750TX, Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3, Intel Core i5 2500K ,Corsair 8 GB DDR3-1600, Sapphire HD6950 Dirt3 Edition, Crucial m4 64GB + Samsung 1+2TB, Dell Ultrasharp U2412M, Logitech G5 + X530

• Krizna
Grappig, deze test is positief over de deinterlacing-kwaliteiten van de pz80, terwijl hdtvtest.co.uk juist negatief was over de deinterlacing-kwaliteiten van de pz85. Voor mij is deinterlacing-kwaliteit wel een belangrijke afweging in mijn keuze, omdat alle hdtv-uitzendingen 1080i zijn.

• Hillie

Hillie

Kun je ze dan niet op 720p gooien? Dan heb je van die de-interlacing-zooi geen last, wat weer een hoop scheelt.

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Krizna schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:50:
http://www.areadvd.de/hardware/2008/panasonic_th42pz80.shtml

Grappig, deze test is positief over de deinterlacing-kwaliteiten van de pz80, terwijl hdtvtest.co.uk juist negatief was over de deinterlacing-kwaliteiten van de pz85. Voor mij is deinterlacing-kwaliteit wel een belangrijke afweging in mijn keuze, omdat alle hdtv-uitzendingen 1080i zijn.
Ik had de preview reeds door babelfish heengetrokken(mijn Duits is erg slecht) en zelfs toen was dat ene zinnetje me niet opgevallen

'So gut wie der TH-42PZ80E de-interlacte bislang noch kein Panasonic-Plasma.'

Indien dit inderdaad zo goed is als beschreven, zou me dat verdere uitgaves besparen daar de scaler eveneens van zeer goede kwaliteit schijnt te zijn.

Wanneer worden eigenlijk de eerste pz80's in de NL huiskamers verwacht? Eind April nog steeds?

[Voor 3% gewijzigd door onsgeluk op 17-04-2008 12:49]

iR Profiel

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 22:34
onsgeluk schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:48:
[...]

Ik had de preview reeds door babelfish heengetrokken(mijn Duits is erg slecht) en zelfs toen was dat ene zinnetje me niet opgevallen

Indien dit inderdaad zo goed is als beschreven, zou me dat verdere uitgaves besparen daar de scaler eveneens van zeer goede kwaliteit schijnt te zijn.

Wanneer worden eigenlijk de eerste pz80's in de NL huiskamers verwacht? Eind April nog steeds?
Ik zie de PZ80's allemaal verwacht rond eind April in meeste NL webshops, dus ze zitten er echt aan te komen! Ik twijfel alleen nog over 42" of 46", zit er net 2.5meter vanaf dus dat is borderline :)

Anoniem: 100386

onsgeluk schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:48:
[...]

Indien dit inderdaad zo goed is als beschreven,

[...]
Nee, dat staat er niet; En AreaDVD is niet zo onafhankelijk als vaak wordt beweerd ....

Wat er staat is dat deze Panasonic een betere deinterlacer heeft dan de vorige generatie Panasonics. Het zegt dus niets over de kwaliteit van de deinterlacer zelf. Als de vorige generatie Pana's heeeeel erg beroerd was, en deze is beter ... dan is deze nog steeds beroerd.

Kortom, dit zegt niets. De kwaliteit van de deinterlacing moet worden vergeleken met deinterlacers van andere merken en dan ook nog eens in een opjectieve test. Dus ik denk dat HDTVTest.co.uk dichter bij de waarheid komt dan areadvd ....

;)

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 17-04-2008 13:05]

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:31
Hillie schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:53:
[...]

Dat heet nu levensduurtest en -kwalificatie.

[...]

Het "schudden" wat je het beste ziet in panning shots.
Panelen horen 10k uur mee te gaan, maar de electronica erachter geeft vaak eerder de geest.

• Brad Pitt
Kortom, dit zegt niets. De kwaliteit van de deinterlacing moet worden vergeleken met deinterlacers van andere merken en dan ook nog eens in een opjectieve test. Dus ik denk dat HDTVTest.co.uk dichter bij de waarheid komt dan areadvd ....
Klopt helemaal wat je zegt en de vorige Pana's déden het ook slecht. Failden in élke interlace test.

[Voor 56% gewijzigd door Brad Pitt op 17-04-2008 13:02]

• psy
Volgens Vincent op het htforum is de introductie van de PZ800's verlaat naar minimaal eind juni..... :(

• Brimme
Finwe schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:56:
[...]

Ik zie de PZ80's allemaal verwacht rond eind April in meeste NL webshops, dus ze zitten er echt aan te komen! Ik twijfel alleen nog over 42" of 46", zit er net 2.5meter vanaf dus dat is borderline :)
als je de 46" wil moet je denk ik nog een maandje extra wachten, zie op de dealer site van panasonic voor de 46" staan dat hij 31-05-08 wordt verwacht.

• Sikkek
  • Laatst online: 21-03 11:16
Hillie schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:54:
Kun je ze dan niet op 720p gooien? Dan heb je van die de-interlacing-zooi geen last, wat weer een hoop scheelt.
Kost je alleen de helft van je pixels, je gaat van 1920x1080 terug naar 1280x720. Dat is erg zonde als je een full hd TV hebt.

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Anoniem: 100386 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:58:
[...]
Het zegt dus niets over de kwaliteit van de deinterlacer zelf. Als de vorige generatie Pana's heeeeel erg beroerd was, en deze is beter ... dan is deze nog steeds beroerd.
Je bedoelt dat deze dan nog steeds beroerd kan zijn ;)

Anyway, nogmaals op HDTV gekeken ondanks dat me de opmerkingen over het de-interlacen nog helder voor de geest staan:

'Due to the glaring deficiency in film mode deinterlacing, you may notice numerous artefacts such as line twitters and jaggies when watching broadcast film-based material (e.g. movies, American drama like CSI) on the Panasonic TH42PZ85B. One way of getting around this problem is to feed the interlaced broadcast video signal into an intermediary device (for example a home theatre PC) to perform the deinterlacing before sending a progressive signal into the TH42PZ85B plasma television. Another is to simply adopt a farther viewing distance to avoid seeing the artefacts, though you'd need to move back closer to the screen to appreciate any resolution benefit for high definition content.'

iR Profiel

Anoniem: 77001

Zo, mijn 42PZ85E is net afgeleverd. Net de eerste film op 1080p gekeken en heb nu SD Humax Sport 1 aan staan.

De 1080P film was echt bizar mooi. Heb nog weinig aan de instellingen gedaan. Het was een animatie film (Surf's Up) en ik kan het niet anders omschrijven als een haarscherpe dia die beweegt. Heel indrukwekkend maar altijd prettig voor het oog.

Ook de SD Humax kwaliteit vind ik prima. Natuurlijk niet zo scherp en bijzonder en HD, maar wel veel mooier dan mijn vorige Samsung 32" LCD.

De hele tv straalt kwaliteit uit. Ben daar altijd wel een Pietje precies in en alles klopt aan deze tv. Het uiterlijk valt me reuze mee. Was nogal bang voor lompigheid, met name van de voet. Gelukig ziet het er allemaal kwalitatief hoogwaardig uit.

Kortom, ik ben er extreem blij mee. En ik kan iedereen deze televisie aanraden!

• Brimme
Sikkek schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:30:
[...]

Kost je alleen de helft van je pixels, je gaat van 1920x1080 terug naar 1280x720. Dat is erg zonde als je een full hd TV hebt.
het gaat hier over een 1080i signaal he ! dat is dus niet full hd en bijna hetzelfde als 720p dus! en totaal iets anders dan 1080p

• Brad Pitt
1080i IS gewoon een 1920x1080 signaal hoor (waarbij die 1920 "vast" is maar de 1080 eigenlijk niet aangezien het om-en-om lijntjes zijn en je het als 540 zou kunnen zien), en dus hoger qua resolutie dan 720p. Dat de tv/ander apparaat daar intern 1080p van maakt is wat anders. Daarom is een goede deinterlacer ook zo belangrijk.

[Voor 25% gewijzigd door Brad Pitt op 17-04-2008 15:35]

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Anoniem: 77001 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:51:
Zo, mijn 42PZ85E is net afgeleverd. Net de eerste film op 1080p gekeken en heb nu SD Humax Sport 1 aan staan.
Kortom, ik ben er extreem blij mee. En ik kan iedereen deze televisie aanraden!
Aangezien die grotendeels gelijk is aan de PZ80(althans, dat vermoed ik) ben ik beniewd naar jou mening inzake het interlacen....Test het eens svp.

Waarom? reviewers zijn vaak mierenneukers(gelukkig maar) en vraag me af hoe de kieskeurige liefhebber/tweaker hierover denkt.

iR Profiel

• Sikkek
  • Laatst online: 21-03 11:16
Brimme schreef op donderdag 17 april 2008 @ 15:22:
het gaat hier over een 1080i signaal he ! dat is dus niet full hd en bijna hetzelfde als 720p dus! en totaal iets anders dan 1080p
Ik snap echt niet hoe je tot die conclusie komt! 1080i@50/60 bevat exact evenveel beeldinformatie als 1080p25/30 en is dus even full hd! Bij 1080i signalen die uit een progressive bron komen, is het (als de de-interlacer zijn werk goed doet) EXACT hetzelfde, aangezien de 2 halfbeelden uit hetzelfde time-frame komen.

Bij 'echte' ge-interlacede signalen (dus de 2 halfbeelden zijn niet gelijk in de tijd) komt het echt op de de-interlacer aan, maar het blijft full hd!

• Hillie

Hillie

Als je een PS3 hebt, een 1080 Bluray film en een winkel waar je mag proberen (niet geheel onbelangrijk ;)) dan hang je je PS3 aan de TV met HDMI, gooi je je PS3 op 1080i (display setting 1080p en de rest uitzetten) en speel dan een film of een spelletje en kijk eens naar de lijntjes in de XMB console enzo. Vind je het storend? Dan kun je beter een ander scherm Pioneer nemen als je veel aan deinterlaced bronnen hangt.

De Panny's zullen niet optimaal zijn, maar hoe je het zelf ervaart is de belangrijkste, niet wat Henkie, Pietje en Klaasje in XYZ-Audio-Video-Guru-Drewl-Mag zeggen.

Anoniem: 259232

Ik heb sinds kort de Panasonic TH-42PZ85 Plasma televisie !
Als ik mijn dvd speler via component aansluit dan heb ik boven en onder witte bewegende lijntjes in beeld, sluit ik de dvd via mijn scart RGB aan is het niet !
Als ik in het menu BeeldScan aanzet is het wel weg maar dan mis ik boven en onder een stuk van het beeld !
Gewoon TV kijken is wel oke !
Wat te doen ?

Roekie

Ben even naar de mediamarkt geweest in amsterdam..
Heb de 37PX80 naast een 37Panny 1080p LCD (volgens mij PZ80 ofzo) vergeleken:

Eerste indruk...
De px80 had merkbaar minder grain en noise, gras was gewoon scherper en het beeld was voor het signaal dat hij kreeg (een of andere demo van panasonic met bartenders/cheerleaders etc) echt heel goed, ondanks dat het geen hd signaal was. Wit was natuurlijk witter op de LCD, maar dat is niks vergeleken bij het beeld overall dat de px80 gaf. Ik ben ZEER benieuwd wat er gebeurt als ik mijn htpc met dvi-hdmi aansluit en een 1080p/720p film afspeel.

Ik ben dan ook tot de conclusie gekomen dat de px80 overduidelijk op het budget tot 900 euro een winner is, ondanks dat hij HDready is. (waar ik echt totaal niks van merkte op een afstand van 2 meter). GEEN judder, veel minder grain/noise dan de FullHD LCD die ernaast hing, en op sommige delen zelfs scherper. (bijvoorbeeld ergens waar veel bomen en takken zitten, en gras)

Ook een Sony KDL3000 100hz 24p HD-ready gezien met een directe bluray-bron...judder was aanwezig! Niet superveel, maar na 10 seconden kijken begon ik me er wel aan te storen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@stilmoonbathing: precies mijn ervaring hier bij de MediaMarkt...

onsgeluk schreef op donderdag 17 april 2008 @ 15:41:
[...]

Aangezien die grotendeels gelijk is aan de PZ80(althans, dat vermoed ik) ben ik beniewd naar jou mening inzake het interlacen....Test het eens svp.

Waarom? reviewers zijn vaak mierenneukers(gelukkig maar) en vraag me af hoe de kieskeurige liefhebber/tweaker hierover denkt.
Ik ga me niet mengen in de discussie over de 80 of de 85, maar de 85 geeft op elke instelling een subliem beeld.

Het spijt me dat ik er zo gezapig over doe maar het enige nadeel van dit toestel is het reflecterende glazen scherm (tussen 17:00 en 18:00 irriteer ik me dus aan wat oplichtende plekken aan de muur).

Ik ben geen super expert, maar het is echt een goed toestel, zo goed zelfs dat het wennen is tov een oude crappy Samsung LCD.

Anoniem: 91510

wat bedoel je met die reflectie.
Heb een kamer met zon erin van 12:00 tot zonsondergang. Via diverse ramen.
Is het dan uberhaupt mogelijk het tvbeeld te bekijken zonder verduistering ??

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Het gaat me ook niet over de instellingen, maar over de deinterlace eigenschappen van de pz80. Reviewers zijn vaak geneigd om van een mug een olifant te maken. Vandaar dat ik op zoek ben naar de mening van een gelukkige bezitter omtrent het deinterlacen.

iR Profiel

• davidgilmour
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2017
Anoniem: 232234 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:14:
Ben even naar de mediamarkt geweest in amsterdam..
Heb de 37PX80 naast een 37Panny 1080p LCD (volgens mij PZ80 ofzo) vergeleken:

De px80 had merkbaar minder grain en noise, gras was gewoon scherper en het beeld was voor het signaal dat hij kreeg (een of andere demo van panasonic met bartenders/cheerleaders etc) echt heel goed, ondanks dat het geen hd signaal was.
Die demo van Panasonic met die bartender en die mooie meiden die aan de bar zitten is een 1080p HD signaal, mooier krijg je ze niet hoor.

davidgilmour schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:29:
[...]

Die demo van Panasonic met die bartender en die mooie meiden die aan de bar zitten is een 1080p HD signaal, mooier krijg je ze niet hoor.
Hmmm, het signaal was iig verdeeld over 6 andere tvs, misschien dat het daar aan lag? En ook al was het 1080p, dan nog was het beeld mooier dan op de fullhd lcd ernaast imo.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-03 11:30
Anoniem: 100386 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:58:
[...]

Nee, dat staat er niet; En AreaDVD is niet zo onafhankelijk als vaak wordt beweerd ....

Wat er staat is dat deze Panasonic een betere deinterlacer heeft dan de vorige generatie Panasonics. Het zegt dus niets over de kwaliteit van de deinterlacer zelf. Als de vorige generatie Pana's heeeeel erg beroerd was, en deze is beter ... dan is deze nog steeds beroerd.

;)
Toevallig heb ik gisteren de hd-dvd gekeken van The Good Shepherd, een 1080i film, met mn xbox360 hd-dvd add-on en wel op mn TH50PV70.
Ik had al n keer gelezen dat de speler van de xbox360 het de-interlacen erg slecht zou doen, maar ik vond het beeld prachtig. Dit schrijvende besef ik nu dat in dit geval de xbox de de-interlacing voor zn rekening neemt en niet de tv.
Maar het toont maar weer s aan dat je eigen ervaringen heel anders kunnen zijn dan in gelezen tests. (ik zie net dat Hillie precies hetzelfde schrijft)

Hoe zit dat eigenlijk met die hd decoders? Als die op 1080i staan, doet de decoder dan het deinterlacen niet? Stuurt die het echt interlaced naar de tv?

[Voor 7% gewijzigd door Ferry34 op 17-04-2008 23:18]

Anoniem: 91510 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 21:23:
wat bedoel je met die reflectie.
Heb een kamer met zon erin van 12:00 tot zonsondergang. Via diverse ramen.
Is het dan uberhaupt mogelijk het tvbeeld te bekijken zonder verduistering ??
I hate to burst your bubble: maar het antwoord is nee. Ik vind het echt een groot probleem van dit scherm, en alle toestellen met een glimmende plaat ervoor.

Het stoort mij zelfs zo erg dat ik de tv ga ruilen voor een LCD. Ik kan het niet verkroppen dat ik met een ultieme home cinema set waarbij op elke detail is gelet,elk kabeltje,elke review gelezen etc...en bij het kijken van een film gestoord wordt door de reflectie van mijn eigen harses en de schermelamp.

Het deed mij denken aan de annekdote van iemand die thuis een stervensdure hifi installatie had, maar vlakbij een snelweg woonde... Dat Karremans-gevoel kreeg ik ervan.

Ik vind dit probleem overigens behoorlijk onderbelicht in reviews en fora.

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Anoniem: 77001 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:35:
[...]

I hate to burst your bubble: maar het antwoord is nee. Ik vind het echt een groot probleem van dit scherm, en alle toestellen met een glimmende plaat ervoor.

Het stoort mij zelfs zo erg dat ik de tv ga ruilen voor een LCD. Ik kan het niet verkroppen dat ik met een ultieme home cinema set waarbij op elke detail is gelet,elk kabeltje,elke review gelezen etc...en bij het kijken van een film gestoord wordt door de reflectie van mijn eigen harses en de schermelamp.

Het deed mij denken aan de annekdote van iemand die thuis een stervensdure hifi installatie had, maar vlakbij een snelweg woonde... Dat Karremans-gevoel kreeg ik ervan.

Je bent wel snel omgeslaan qua mening, een paar posts terug leek je nog de gelukkigste man op aarde....

Ik denk dat het onderbelicht is omdat het een bekend gebrek is van Plasma's. Daarintegen is het niet heel makkelijk op te lossen door gewoon de gordijnen dicht te doen, of een luxaflex ofzo? Heb em zelf nog niet aangeschaft, ben nog aan het verbouwen maar hij gaat er wel komen :))))

Twijfel alleen nog tussen de 80 en 85 vanwege het prijsverschil, daarintegen denk ik wel dat de 85 wat rustiger kijkt. Ik wil gewoon vloeiende beelden, dat "ouderwetse film" gevoel is voor mij denk niet zo belangrijk. maar het scheeld wel 250 euro natuurlijk :)

Al met al hoor ik toch wel veel positieve berichten hier. Ben gisteren in de winkel naar 80 gaan kijken (zwaar overpriced btw. 1799 >:) ). Maar ik vond hem zeker wel mooi, de pioneer die ernaast stond...vond ik toch nog iets mooier maar de 80 stond dan ook pas een paar uurtjes aan dus misschien geen eerlijke vergelijking. Ik zag op de promotie beelden van Panasonic weinig mis, behalve dan als ze bij de kade uitzoomen, zie je de mensen op de pier lopen en die worden echt blokkerig en wazig. Vraag me alleen af of dit nu in het promo materiaal zit of gewoon van de TV afkomt.

Ben nog steeds niet helemaal overtuigd :9

Het design vind ik trouwens wel aaibaar, natuurlijk is de Pioneer stukken mooier, maar goed ik vind em niet lelijk en het scheeld natuurlijk een hele smak geld.

:9

[Voor 3% gewijzigd door Rocco82 op 18-04-2008 09:14]

Mvg, Rob.

• psy
Anoniem: 77001 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:35:
[...]

Nouja, dit is toch wel een van de bekendste nadelen van plasma schermen, dit ligt niet aan de Panasonic's specifiek. Plasmattoestellen hebben gewoon altijd een min of meer spiegelend scherm.

Het is gewoon zo dat als je vaak overdag kijkt, is het in het algemeen gewoon slimmer om voor LCD te gaan. Deze hebben een veel matter beeld, zo lang je maar geen Samsung kiest :)

• [FrEEzEr]
  • Laatst online: 02-03 12:38
Freast.nl schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:23:
[...]

Helaas nog niet in alphen. Ik heb er 2 weken geleden naar gevraagt. Ze hadden ze toen nog niet besteld maar of je ze nu wel besteld hebben ...... ?

Ik was er toevallig gister nog en ze stonden er nog steeds niet.
Gister naar de MediaMarkt in Rijswijk geweest. Ze hadden daar een 42px80 en 46pz85 als demo staan. Van de 42pz85 hadden ze er nog 1 in het magazijn staan voor het luttele bedrag van E 1800,-.

Daarom heb ik de 42pz85 maar via Eshop.nl besteld. En nu maar wachten ;(

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Ik ben erg geschrokken van de spiegeling. en ja natuurlijk kunnen gordijnen etc dicht, maar dat is ook een beetje sneu.

Ik heb me echt helemaal suf gelezen over deze tv maar ben niks tegengekomen over reflectie. Zal wel een soort selectieve perceptie zijn geweest, als LCD gebruiker heb ik er totaal niet aan gedacht.

Anoniem: 100386

Anoniem: 77001 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:07:
Ik ben erg geschrokken van de spiegeling. en ja natuurlijk kunnen gordijnen etc dicht, maar dat is ook een beetje sneu.

Ik heb me echt helemaal suf gelezen over deze tv maar ben niks tegengekomen over reflectie. Zal wel een soort selectieve perceptie zijn geweest, als LCD gebruiker heb ik er totaal niet aan gedacht.
Naja, ik heb nu nog een 82cm CRT staan, en die refelcteert ook behoorlijk (tenminste .... als ik de boel netjes heb afgestoft :P). Of is de reflectie meer of minder dan een CRT ?

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07
Anoniem: 100386 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:25:
[...]

Naja, ik heb nu nog een 82cm CRT staan, en die refelcteert ook behoorlijk (tenminste .... als ik de boel netjes heb afgestoft :P). Of is de reflectie meer of minder dan een CRT ?
Voordeel van CRT's en vermoedelijk ook van plasma's is dat zich automatisch een anti-glare laag vormt. ;)

• macgiver909
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03 07:56
nou mensen ik heb hier dus duidelijk een andere mening. mijn woonkamer ligt op het zuidwesten dus ik heb de hele middag en na-middag de zon in de kamer(als tie al schijnt in nederland 8) ). als de kinderen om half 4 thuis komen gaat vaak de tv ff aan voor de tekenfilms. op mijn 32" phillips cineos was dat dus echt spiegeltje,spiegeltje aan de wand...., en zag je dus meer jezelf dan pokemon. maar nu de px80 er staat kunnen de gordijnen gewoon openblijven want die nieuwe ontspiegelingslaag doet het prima. en dan ben ik 'm nog aan het inspelen(cinema modus/45/45). oke, je ziet naturlijk wat spiegeling maar je kan er makkelijk 'doorheen' kijken. mischien dat het bij lcd nog beter is maar ik hoef zo'n blokkendoos(piksels) beeld niet(95% dtv kijker).

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik ben blij dat je dat zegt macgyver909. Was ook geschrokken van de opmerking van Tanassi.

Zijn er nog meer mensen met een PZ80 of PZ85 al in bezit, die hun mening over de spiegeling kunnen geven?

Anoniem: 126470

ik denk dat ik er uit ben, en ook de 42PZ80 neem. Was gisteravond (toevallig ook) in de Mediamarkt in Rijswijk en daar dus ook de PX80 en PZ85 naast elkaar gezien. Vriendin vond de PX80 mooier, en PZ80 lijkt daar meer op dan de PZ85. Verder zijn de specificaties nagenoeg gelijk. Ik kom alleen nogal eens tegen dat de PZ85 even duur of zelfs goedkoper is dan de PZ80, toch wel raar.
Nu dus alleen uitzoeken waar hem te kopen...

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-03 12:13
Anoniem: 126470 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:38:
ik denk dat ik er uit ben, en ook de 42PZ80 neem. Was gisteravond (toevallig ook) in de Mediamarkt in Rijswijk en daar dus ook de PX80 en PZ85 naast elkaar gezien. Vriendin vond de PX80 mooier, en PZ80 lijkt daar meer op dan de PZ85. Verder zijn de specificaties nagenoeg gelijk. Ik kom alleen nogal eens tegen dat de PZ85 even duur of zelfs goedkoper is dan de PZ80, toch wel raar.
Nu dus alleen uitzoeken waar hem te kopen...
Maar je hebt ze dus beide gezien, specificaties zijn nagenoeg gelijk en je vriendin vond de PX80 mooier; wat is dan je motivatie om toch voor de PZ80 te gaan? Full HD? Design? Wat vond je zelf aangezien je ze naast elkaar hebt zien staan? Ik bedoel, het scheelt toch snel +/- €300,- :) .
Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee