Panasonic Plasma 8 Serie PreRelease Vragen en Ervaringen top

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 161.720 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

/\/\|) schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:36:
[...]

Voordeel van CRT's en vermoedelijk ook van plasma's is dat zich automatisch een anti-glare laag vormt. ;)
Inderdaad :+

Maar het is toch wel handig om te gaan kijken of de glare erg opvallend is tov andere TV's. Tov bijvoorbeeld de nieuwe LCD-serie van Samsung zal het bijvoorbeel niet zoveel uitmaken, want die zijn ook spiegelend. Maar ik meen dat de LG's weer een anti-reflectieve laag hebben. Dus goed kijken in een paar winkels is wel handig lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126470

2dope schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:45:
[...]
Maar je hebt ze dus beide gezien, specificaties zijn nagenoeg gelijk en je vriendin vond de PX80 mooier; wat is dan je motivatie om toch voor de PZ80 te gaan? Full HD? Design? Wat vond je zelf aangezien je ze naast elkaar hebt zien staan? Ik bedoel, het scheelt toch snel +/- €300,- :) .
Ja, goeie vraag :) Ik wilde eigenlijk voor de Z85 gaan, maar vond hem eigenlijk iets aan de dure kant. Was wel erg gecharmeerd van full hd, en het design van de Z80 vind ik ook het mooist (denk ik, op basis vd foto's, heb hem nog niet in rl gezien).
Ik heb het idee bij de X80 dat ik een budget plasma koop, hoewel dat misschien niet helemaal terecht is. Als de portomonee het toelaat denk ik dat de Z80 net iets degelijker/kwalitatief beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:26
Kan iemand bevestigen of het klopt dat de automatische contrast verminderingsfunctie (treedt in na +/- 30min) ook werkt als je je UPC digital box gebruikt via scart ingang en een uitzending pauzeert. De gebruiksaanwijzing is hier niet erg duidelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:22
Dit heb ik van een andere site:

achter het klepje op de tv zit n paar knoppen:
- druk op -/V (op de tv dus) en terwijl je deze ingedrukt houdt, druk je op de afstandsbediening
3x op AV

Verander bij Initial Input dat de tv niet op tuner staat als je m aanzet, maar zet
m op bijvoorbeeld hdmi1 of op componenten.

Bij Initial VOL level kan je t volume regelen waarop die moet staan als je m aanzet.
Luister je bijv altijd via de surround, dan kan je deze op 0 zetten.

Bij Initial POS kan je het kanaal selecteren waarnaar de tv moet gaan als je m aanzet,
dus bijvoorbeeld Ned 1.

De rest van de opties niet gebruiken!
(04-04-2008)

Nu heb het bovenstaande uitgeprobeert op mijn 37PX80 maar het werkt niet dat de tv
opstart in de digitale stand, hij blijft analoog opstarten en moet ik via de AV knop
HDMI1 selecteren voor digitaal televisie.

Mijn Samsung DCB-H360R decoder is aangesloten op HDMI1.

Dit zijn de settings
Hotel Mode off
Initial INput HDMI1
De rest staat op off

Weet iemand hier nog wat of ben ik wellicht ben ik nog wat vergeten?

Volgende vraag als ik mijn dvd aanzet die via de scart is aangesloten op de plasma
moet ik ook via de AV knop de juiste ingang selecteren, is dat niet in stellen dat
als ik de dvd aanzet dat hij dan automatisch die ingang selecteerd.

bedankt alvast

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

rambocus schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:48:
Weet iemand hier nog wat of ben ik wellicht ben ik nog wat vergeten?

Volgende vraag als ik mijn dvd aanzet die via de scart is aangesloten op de plasma
moet ik ook via de AV knop de juiste ingang selecteren, is dat niet in stellen dat
als ik de dvd aanzet dat hij dan automatisch die ingang selecteerd.

bedankt alvast
Volgens mij is dat de Hotel Mode stand. Dus moet je de bovenste optie ook aanzetten, dan staat je televisie in Hotel Mode. Geen idee wat hij dan verder wel/niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
baviaan schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:56:
[...]

Volgens mij is dat de Hotel Mode stand. Dus moet je de bovenste optie ook aanzetten, dan staat je televisie in Hotel Mode. Geen idee wat hij dan verder wel/niet doet.
bedankt, maar ik heb wel eens begrepen dat je van die hotel mode vanaf moet blijven, ik weet alleen niet waarom. Waar is die stand hotel mode eigenlijk voor?

edit: heb nu de stand ook op hotel mode gezet en idd hij zet hem nu bij aanzetten van de tv op de gelijk op hdmi1 :*)

vraag blijft open staan waar die hotel mode nu eigenlijk voor dient

[ Voor 17% gewijzigd door rambocus op 18-04-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
zie net dat de th42pz80 op voorraad is bij panasonic en dus binnen 3dagen leverbaar is. Moet die van mij dus deze week ontvangen :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

rambocus schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 18:19:
[...]

bedankt, maar ik heb wel eens begrepen dat je van die hotel mode vanaf moet blijven, ik weet alleen niet waarom. Waar is die stand hotel mode eigenlijk voor?

edit: heb nu de stand ook op hotel mode gezet en idd hij zet hem nu bij aanzetten van de tv op de gelijk op hdmi1 :*)

vraag blijft open staan waar die hotel mode nu eigenlijk voor dient
Daarmee knul je knoppen uitschakelen. Een hotelmanager wil immers niet dat zijn gasten de settings veranderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Anoniem: 94923 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:21:
[...]

Daarmee knul je knoppen uitschakelen. Een hotelmanager wil immers niet dat zijn gasten de settings veranderen ;)
Is inderdaad wel een heel logisch antwoord, dat ik daar zelf niet op bent gekomen. :o , bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-06 22:00
Jeetje ik was net bij de MediaMarkt en was toch wel verbaasd om te concluderen dat ik vond dat de 42-PZ85 daar zo'n beetje het mooiste beeld gaf, zo vlak naast een Samsung F86 (ook niet de minste) en wat Philips spul. Ik was echt impressed, wat mij weer doet twijfelen :) Ik was weer meer richting LCD aan het kijken omdat ik een recente C't test (April 2008) las dat je met niet al te veel gamen toch nog wel wat image rentention / burn kan krijgen. En C't neem ik over het algemeen toch vrij serieus.

Hoe is jullie ervaring daarmee op de PZ85? Ik wil straks wel lekker een paar uur GTA4 kunnen spelen zonder me daarover druk te hoeven maken (ik snap dat je het ding geen 2 dagen op hetzelfde beeld moet laten staan). Wil hem ook gebruiken als PC monitor trouwens, maar met een reso van 1920x1080 lijkt dat me al perfect...

[ Voor 6% gewijzigd door Finwe op 18-04-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Tja, burn in is absoluut niet ( meer ) aan de orde, mits je het niet te gek maakt door, zoals je zelf al zegt, de tv 2 dagen het zelfde statische plaatje te laten vertonen.

Wat betreft image retention, ik had daar de eerste week licht last van. Ik heb een bepaald theme op m'n PS3 staan, en in het begin kon ik die nog wel eens even een beetje zien als ik de tv uitzette, maar even op een andere zender en het was weg. Nu, in de 2e week van gebruik, is van image retention absoluut geen sprake meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 23:37
Anoniem: 107573 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 20:55:
Tja, burn in is absoluut niet ( meer ) aan de orde, mits je het niet te gek maakt door, zoals je zelf al zegt, de tv 2 dagen het zelfde statische plaatje te laten vertonen.

Wat betreft image retention, ik had daar de eerste week licht last van. Ik heb een bepaald theme op m'n PS3 staan, en in het begin kon ik die nog wel eens even een beetje zien als ik de tv uitzette, maar even op een andere zender en het was weg. Nu, in de 2e week van gebruik, is van image retention absoluut geen sprake meer.
Krijg mijn tv volgende week en vroeg me af of jij nog die break-in DVD heb gedraaid of iets anders tegen het inbranden (een instelling lager gezet oid)?

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om je geheel de waarheid te vertellen: ik heb helemaal niks gebruikt, gewoon dagelijks vanaf dat ik thuiskom de tv aangegooit. Bij de instellingen die ik voor tv kijken gebruik en dergelijke, staan het contrast en de helderheid e.d toch al vrij laag, dus dat kwam wel goed uit. Alleen bij het gamen heb ik al vanaf het begin de stand dynamisch gebruikt, met enkele aanpassingen, en daar staat alles toch wel vrij hoog ingesteld zoals het contrast en de helderheid. Ondanks die game instellingen, heb ik van burn in en in de eerste week ( lichte ) image retention, nergens last van gehad.

Misschien is het voor de algemene levensduur van het toestel wel van belang om hem degelijk in te laten spelen, so be it. Mijzelf kennende doe ik toch nooit langer dan een jaar of 3 met een tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Vanmorgen dan toch maar ff de 42" PZ-85 besteld, hij gaf gewoon het beste beeld bij de MM en na wat meer research (en de reacties hier) lijkt burn-in / rentention allang niet meer zo'n probleem!

Kon hem direct ophalen vandaag, echter ik wist niet dat je hem alleen rechtop kon vervoeren :+ Dus wij kwamen mooi aan met onze Opel Astra waar je de achterbank in plat kan leggen, maar dat was dus niet genoeg (bleek na wat voorzichtig proberen). Ook wel netjes dat de verkoper daar zo eerlijk over was; toen ik zei "zonder doos dan?" liet hij duidelijk merken dat het risico te groot was, dat stel ik wel op prijs. Vraag me uberhaupt af in wat voor auto hij wel rechtop past, sjeez wat een bakbeest :)

Hopelijk dinsdag bezorgd, ik laat mijn ervaringen wel even weten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Finwe schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 19:43:
Vraag me uberhaupt af in wat voor auto hij wel rechtop past, sjeez wat een bakbeest :)
Ik schat een wat grotere break of een busje :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
volgens mij kan je hem ook wel op zijn zij vervoeren als je voorzichtig rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 17:29
Anoniem: 126470 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:38:
ik denk dat ik er uit ben, en ook de 42PZ80 neem. Was gisteravond (toevallig ook) in de Mediamarkt in Rijswijk en daar dus ook de PX80 en PZ85 naast elkaar gezien. Vriendin vond de PX80 mooier, en PZ80 lijkt daar meer op dan de PZ85. Verder zijn de specificaties nagenoeg gelijk. Ik kom alleen nogal eens tegen dat de PZ85 even duur of zelfs goedkoper is dan de PZ80, toch wel raar.
Nu dus alleen uitzoeken waar hem te kopen...
wat vond je van het beeld. het beeld mooier op de px80 of the pz80? en had je vriending het over design of over beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767

Iemand al wat ervaring met een PS3 en de nieuwe serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
Anoniem: 107573 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 21:43:
Om je geheel de waarheid te vertellen: ik heb helemaal niks gebruikt, gewoon dagelijks vanaf dat ik thuiskom de tv aangegooit. Bij de instellingen die ik voor tv kijken gebruik en dergelijke, staan het contrast en de helderheid e.d toch al vrij laag, dus dat kwam wel goed uit. Alleen bij het gamen heb ik al vanaf het begin de stand dynamisch gebruikt, met enkele aanpassingen, en daar staat alles toch wel vrij hoog ingesteld zoals het contrast en de helderheid. Ondanks die game instellingen, heb ik van burn in en in de eerste week ( lichte ) image retention, nergens last van gehad.

Misschien is het voor de algemene levensduur van het toestel wel van belang om hem degelijk in te laten spelen, so be it. Mijzelf kennende doe ik toch nooit langer dan een jaar of 3 met een tv.
Gelukkig, hoef ik me daar geen zorgen over te maken :).
Anoniem: 32767 schreef op zondag 20 april 2008 @ 09:17:
Krijg van de week mijn 42pz85 en dan zal ik wat foto's posten van de tv met een PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:09

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

[FrEEzEr] schreef op zondag 20 april 2008 @ 10:10:
Krijg van de week mijn 42pz85 en dan zal ik wat foto's posten van de tv met een PS3.
Super! Ben namelijk ook erg benieuwd!!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Anoniem: 32767 schreef op zondag 20 april 2008 @ 09:17:
werkt perfect
rachet and clank gespeeld / warhawk / super stardust hd
en ben nu bezig met uncharted drakes fortune
echt hekelig wat een mooie gfx die jungle en alles damn
surround setje erbij is wel een must ( zoals bijvoorbeeld z-5500 )
gamen is nu echt een eeuhmm lijkt wel cheapy slogan.. een "beleving" 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balen dat ik Uncharted al weer verkocht had toen ik 'm uitgespeeld had. Had die game graag nog ff op de PZ85 willen beleven. De graphics zijn inderdaad subliem :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BmlCom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-07-2022
Nadat ik mijn artikel gepost had kwam ik erachter dat hij niet op de plek terecht gekomen is waar ik wilde.
Vandaar even een linkje:
GoT Index » Consumentenvideo en videobewerking » TH-37PX80 pas besteld en mijn configuratie delen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipo10
  • Laatst online: 27-05 20:31
Anoniem: 77001 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:35:
[...]

I hate to burst your bubble: maar het antwoord is nee. Ik vind het echt een groot probleem van dit scherm, en alle toestellen met een glimmende plaat ervoor.

Het stoort mij zelfs zo erg dat ik de tv ga ruilen voor een LCD. Ik kan het niet verkroppen dat ik met een ultieme home cinema set waarbij op elke detail is gelet,elk kabeltje,elke review gelezen etc...en bij het kijken van een film gestoord wordt door de reflectie van mijn eigen harses en de schermelamp.

Het deed mij denken aan de annekdote van iemand die thuis een stervensdure hifi installatie had, maar vlakbij een snelweg woonde... Dat Karremans-gevoel kreeg ik ervan.

Ik vind dit probleem overigens behoorlijk onderbelicht in reviews en fora.
Ik ben eerst in rotterdam naar de PZ85 gekeken. Foka/saturn/MM . De spiegeling viel me niet echt op. Donderavond naar MM in Den haag en Bolle geweest. De verlichting in MM in Den Haag is niet wat je wenst 8)7 . Maar de spiegeling van de PZ85 was ronduit irritant. Het verpeste gewoon het beeld. Werd heel onrustig. De ogen wisten niet meer waar ze zich op moesten focussen. Ik liep langs de rij waar andere plasma's stonden in hetzelfde beroerde licht. Maar de deze spiegelden veel minder.

Vervolgens naar Bolle gegaan . Wat spotjes in het plafond met verder vol daglicht. Geweldig nauwkeurig ,scherp beeld. Echt geweldig behalve die spiegeling wederom. Jaah, de spiegeling kwam door de spotjes.
Op amazon.com staat overigens ook een review met dezelfde klacht.
Ik begrijp ook niet dat dit niet meer wordt vermeld :? Misschien heb je enkel last van bij een bepaalde lichtval, weet ik veel. In ieder geval koop ik deze voorlopig niet voordat ik zeker weet dat dit in mijn kamer geen probleem zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 19:21
Ben benieuwd of de PZ80 dit probleem ook geeft. Ik heb overigens een tuin op het Noorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:12
Ik heb de PZ85 in Den Haag ook gezien, een muur van lcd's en Plasma's die allemaal gevoed worden door een bron.
Ziet er dan allemaal niet uit.
Maar goed, over de spiegeling, er hangt daar voor die tv's een bak licht daar kan je heel zuid holland mee verlichten!
Niet de ideale situatie denk ik zo.
Daarvoor ben ik met mijn xbox360 gaan testen bij RAF in Amsterdam en daar zag ik geen weerspiegeling.

Nog even op mijn geld wachten en dan volgende week maar bestellen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06 21:22
Ik heb vanaf vrijdag pz85 opgehaald. Ik heb hem plat vervoerd. Geen probleem geweest rustig over de drempels en niet te hard remmen. Over de weerspiegelen klopt wel. 's MIddags heb ik bij het gamen (PS3) wel een beetje last van, maar binnenkort alles verplaatsen en dan komt TV in donkere hoek van de kamer te staan. Verder nog wat met de instellingen gespeeld, maar alles onder 50 (kontrast, kleur, etc) zetten wordt beeld wel iets te donker. Voor de rest ben ik erg blij mee.Heb nog niet alles kunnen testen ( IFC en nog geen BLu ray op 1080p gespeeld).

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Modbreak:Dit topic is ondertussen wel aan een nieuw deeltje toe. Als iemand zich geroepen voelt een mooie topicstart te maken laat het mij dan even weten. Dan voorkomen we dat er 2 man hetzelfde aan het doen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Xoxol schreef op maandag 21 april 2008 @ 01:43:
Ik heb vanaf vrijdag pz85 opgehaald. Ik heb hem plat vervoerd. Geen probleem geweest rustig over de drempels en niet te hard remmen. Over de weerspiegelen klopt wel. 's MIddags heb ik bij het gamen (PS3) wel een beetje last van, maar binnenkort alles verplaatsen en dan komt TV in donkere hoek van de kamer te staan. Verder nog wat met de instellingen gespeeld, maar alles onder 50 (kontrast, kleur, etc) zetten wordt beeld wel iets te donker. Voor de rest ben ik erg blij mee.Heb nog niet alles kunnen testen ( IFC en nog geen BLu ray op 1080p gespeeld).
Haha verbaast me wel dat je hem plat durft te vervoeren, het schijnt dat de druk op de glasplaat zo erg groot wordt dat zelfs de kleinste bump hem kan doen breken (heb daar inmiddels wel wat horrorverhalen over gelezen). Hoe dan ook, congratz met je nieuwe aanwinst! Spiegelen lijkt mij persoonlijk niet zo'n issue, trek gewoon het gordijn dicht lampen uit en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110235

Eindelijk de 37px80 in bezit en ben er niets dan vol lof over ! grootte is net perfect, vanaf 2m50 is het ideaal. Voor films is groter altijd leuker, maar dan gaat de tv overdag mijn woonkamer overheersen en dat is niet de bedoeling.

Analoog beeld valt reuze mee, had dit echt erger verwacht maar digitaal via Indi is echt super ! vooral de HD kanalen zijn genieten. Wat een kleuren !

Geen geneuzel met vergulde kabels ed .. Indi is aangesloten via een hdmi kabeltje van 5 euro !
Pc aangesloten met een hdmi kabel van 5 meter met een convertor dvi -hdmi aan de pc ... fantastisch !

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 110235 op 21-04-2008 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Finwe schreef op maandag 21 april 2008 @ 07:55:
[...]

Haha verbaast me wel dat je hem plat durft te vervoeren, het schijnt dat de druk op de glasplaat zo erg groot wordt dat zelfs de kleinste bump hem kan doen breken (heb daar inmiddels wel wat horrorverhalen over gelezen). Hoe dan ook, congratz met je nieuwe aanwinst! Spiegelen lijkt mij persoonlijk niet zo'n issue, trek gewoon het gordijn dicht lampen uit en klaar.
ik heb em ook plat vervoerd, geen probleem mee .. rechtop ging hij absoluut niet in de wagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
volgens mij moet dat ook zeker kunnen, die tvs worden zo goed ingepakt tegenwoordig en als je ziet hoe tnt er mee omgaat moet het best lukken als je voorzichtig rijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255903

Zo, ik heb de knoop doorgehakt en mijn TH-42PX80 besteld - volgende week woensdag ophalen. Ik twijfelde nog tussen de TH-42PX80 en de TH-42PZ80, overigens onterecht want ik zit op 2.5 meter waar het verschil tussen een HDReady en een Full HD niet te zien is.

Wie weet er trouwens wat de afmetingen zijn van zo'n doos? Ik moet hem zien te krijgen in mijn Volvo V40 (rechtopstaand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:25

MrDry

Desperados!

Ik las in de zondags 'krant' dat je bij een aantal modellen een gratis Lumix DMC-FX30 camera krijgt.

Is dat een lokale (EP:) actie of een actie van Panasonic Nederland. Kan het op de site van Panasonic (nog) niet vinden iig.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Anoniem: 255903 schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:23:
Zo, ik heb de knoop doorgehakt en mijn TH-42PX80 besteld - volgende week woensdag ophalen. Ik twijfelde nog tussen de TH-42PX80 en de TH-42PZ80, overigens onterecht want ik zit op 2.5 meter waar het verschil tussen een HDReady en een Full HD niet te zien is.

Wie weet er trouwens wat de afmetingen zijn van zo'n doos? Ik moet hem zien te krijgen in mijn Volvo V40 (rechtopstaand).
Is al eerder gevraagd. In dit topic gevonden: 119 cm breed x 80 cm hoog x 33 cm diep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe

Ik weet niet precies hoe groot ie is..als je geen V40 station hebt zou ik er nog eens goed over nadenken / ff checken wat de afmetingen precies zijn -> ook in de hoogte is t een behoorlijke doos. Plat vervoeren is natuurlijk iets waar je zelf het risico van moet afwegen, ik vond na een investering van 1400 euro dat kleine beetje nog wel kunnen om zeker te weten dat ie heelhuids aankomt. Het gaat soms echter wel degelijk mis (kapotte glasplaat of rare plekken) als je hem platlegt, zoals op verschillende plekken valt te lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=716970
45" Long x 32" Height
dus 114 x 81cm als we deze figuur mogen geloven
Ik ben er ook wel benieuwd naar of dit klopt? (vermoed van wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Finwe schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:44:
[...]

Ik weet niet precies hoe groot ie is..als je geen V40 station hebt
V is altijd een station...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd, de gewone sedan is de S40, en ik heb dus een V40 :)

Bedankt, ik kijk het vanavond na!

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 255903 op 21-04-2008 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:57
De 37 inch Panasonic voor een vriendin van mij paste met de gróótst mogelijke moeite in m'n 850 Estate dus het zou mij werkelijk verbazen als de 42 inch in een V40 past. Tenzij de doos van een 42 inch (vertikaal) niet veel hoger is en een V40 efficienter is qua laadruimte ;-)

In de bagageruimte kon het sowieso niet, nu hebben we hem vervoerd achter de voorstoelen. Koste me bijna m'n deurrubbers want het was echt duwen en trekken en rotzooien. Maar goed, het lukte wel.

<volgende keer lekker een cabrio koopt, nooooit meer dit gehassle 8) >

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 17:29

dat hoor ik dus vaak he. maar wat iedereen vergeet is dat die px80 maar een resolutie heeft van 1024x768 ipv 1920x1080. dus volgens mij zie je zelfs op 2,5 meter wel degelijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

dangerpaki schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:47:
[...]

dat hoor ik dus vaak he. maar wat iedereen vergeet is dat die px80 maar een resolutie heeft van 1024x768 ipv 1920x1080. dus volgens mij zie je zelfs op 2,5 meter wel degelijk verschil.
Hier zijn heel veel tabellen en reviews over. De één zegt dat je het niet ziet en de ander vindt van wel.

Ik zag het iig niet in de winkel maar vind het beeld van de z85 wel mooier dan van de px80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik ben gaan kijken in de winkel (Blu-Ray) en ik zag geen tot weinig verschil. En de PX80 is budgetvriendelijker :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Laatst online: 23-05 15:25
[...]

Kom net de Mediamarkt Groningen uitgelopen, daar hingen de PX80s (42" en 37") naast de PZ80 (42"). Ze hingen in een hele donkere ruimte, ik geloof dat op allebei een BR disc werd afgespeeld. Zag dus echt nul komma nul verschil op een afstand van 2,5+ meter. Nou ben ik niet al te kritisch maar heb opzich vrij goede ogen. Persoonlijk vind ik het prijsverschil te groot voor het verschil in specs/features, ben alleen nog maar meer verliefd geworden op de 42PX80 O+

Hij stond overigens ook op een wel erg mooie TV meubel, maarja dat is dan ook gelijk weer €300,-
Zo, ik heb de knoop doorgehakt en mijn TH-42PX80 besteld - volgende week woensdag ophalen.
Gefeli :). Waar heb je hem besteld en wat was je kwijt? Heb je zelf nooit getwijfeld tussen 37 en 42 inch? Mijn kijkafstand is iets minder dan 3 meter, heb wel begrepen dat je bij twijfel voor de grootste moet gaan ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BmlCom
Op advies van Koeitje hierbij nogmaals mijn verhaal...

Het is voor het eerst dat ik hier een artikel schrijf. Maar na behoorlijk wat pagina's gelezen te hebben wilde ik graag delen wat ik van plan ben aan te sluiten op m'n nieuwe Panasonic TH-37PX80.
Allereerst heb ik hem bij redcoon besteld en ben dan ook benieuwd of ze zich aan de afgesproken afleverdatum houden (nog ruim een week).

Op dit moment heb ik een Loewe Xelos 5270 ZW. Op zich heb ik deze TV nog niet heel lang (bijna 6 jaar) en vond het dan ook een moeilijke overweging om nu al een nieuwe te gaan halen.
Maar toen ik vorige week in de Media Markt rondliep en de PX80 modellen zag staan was ik direct verkocht.

De kijkafstand thuis is bijna 2 meter.

Graag zou ik van iemand horen wie ervaring heeft met de volgende randapparatuur aan deze Plasma.

- Ik gebruik geen analoge TV
- Ik gebruik digitale TV van Delta met een Humax iPVR-9200C, deze ga ik met een vergulde scartkabel bevestigen aan mijn TV.
- Vervolgens kwam ik erachter dat ik twee apparaten heb die gebruik maken van component aansluiting, mijn Wii en de Pioneer DV-575A. Dit apparaat kan via component op progressive scan gezet worden (misschien dat iemand hier ervaring mee heeft).
- Om dit geheel mogelijk te maken heb ik een Bandridge VSB3304 besteld met vergulde component kabels. Ik hoop maar dat ik hier goed aan heb gedaan, was toch samen ruim 100 euro.
- Als laatste heb ik nog een oude videorecorder Philips VR 675 die ik met een vergulde scartkabel (heb ik over van m'n oude configuratie) aansluit op de Humax of Plasma.

Heeft iemand nog suggesties of ervaringen met deze apparaten?
Als ik het geheel up-and-running heb zal ik mijn ervaring delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BmlCom
BmlCom schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:07:
Op advies van Koeitje hierbij nogmaals mijn verhaal...

Het is voor het eerst dat ik hier een artikel schrijf. Maar na behoorlijk wat pagina's gelezen te hebben wilde ik graag delen wat ik van plan ben aan te sluiten op m'n nieuwe Panasonic TH-37PX80.
Allereerst heb ik hem bij redcoon besteld en ben dan ook benieuwd of ze zich aan de afgesproken afleverdatum houden (nog ruim een week).

...

Als ik het geheel up-and-running heb zal ik mijn ervaring delen.
tweakernick vroeg mij of ik het apparaat laat calibreren... wat bedoel je daar precies mee?

P.S. Kun je een topic van jezelf ook verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2dope schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:49:Gefeli :). Waar heb je hem besteld en wat was je kwijt? Heb je zelf nooit getwijfeld tussen 37 en 42 inch? Mijn kijkafstand is iets minder dan 3 meter, heb wel begrepen dat je bij twijfel voor de grootste moet gaan ;) .
Thanks, heb 'm besteld bij iishop.be in .BE (Tienen, en ik ben volgende week toch langs de kanten van Leuven), eerst ging ik normaal gaan voor een 37", maar omdat het prijsverschil met een 42" zo klein is heb ik beslist dat ik voor die laatste ga.

Kost ginder €940, en ik ga 'm zelf halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-06 22:59
BmlCom schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:11:
[...]

tweakernick vroeg mij of ik het apparaat laat calibreren... wat bedoel je daar precies mee?

P.S. Kun je een topic van jezelf ook verwijderen?
Ik weet ook niet precies wat tweakernick hiermee wil zeggen, maar hij bedoeld iig een ISF calibratie (google hier maar naar). Het zou kunnen dat hij het vraagt om wat tips te geven over wanneer je het beste zo een calibratie kan doen. Misschien vroeg hij het omdat je eventueel op een later moment een dvd speler met hdmi aansluiting wilt aansluiten. Deze worden volgens mij i.c.m. je tv getest tijdens de calibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Anoniem: 255903 schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:41:
[...]

Thanks, heb 'm besteld bij iishop.be in .BE (Tienen, en ik ben volgende week toch langs de kanten van Leuven), eerst ging ik normaal gaan voor een 37", maar omdat het prijsverschil met een 42" zo klein is heb ik beslist dat ik voor die laatste ga.

Kost ginder €940, en ik ga 'm zelf halen :)
Goeie prijs, de meeste elektronicaboeren verkopen 'm volgens mij nog niet voor onder de €1199, webshops daargelaten.

Wat betreft die omvang, het verschil in prijs is inderdaad nihil tov de winst in grootte, ik vroeg me alleen af of je niet de overweging had gemaakt met oog op eventueel TE grote beeldbuis, lettend op je kijkafstand (wil niet weer een discussie beginnen over ideale kijkafstand, ben alleen benieuwd of je gespeeld hebt met de gedachte dat 'ie misschien te groot zou zijn :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

BmlCom schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:07:

Beetje ot, maar je schrijft telkens vergulde kabels. Je kunt er beter voor zorgen dat je kabels (dubbel) afgeschermd zijn. Verguld of niet maakt namelijk eigenlijk geen klap uit. Meeste vergulde kabels zijn volgens mij ook wel (dubbel) afgeschermd, maar toch even voor de zekerheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2dope schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:37:
[...]Goeie prijs, de meeste elektronicaboeren verkopen 'm volgens mij nog niet voor onder de €1199, webshops daargelaten.

Wat betreft die omvang, het verschil in prijs is inderdaad nihil tov de winst in grootte, ik vroeg me alleen af of je niet de overweging had gemaakt met oog op eventueel TE grote beeldbuis, lettend op je kijkafstand (wil niet weer een discussie beginnen over ideale kijkafstand, ben alleen benieuwd of je gespeeld hebt met de gedachte dat 'ie misschien te groot zou zijn :) )
- Ik heb in verschillende winkels gekeken en ik vond de afstand van 2.5 meter zeer goed doenbaar
- In mijn fanaticiteit (of hoe schrijf je het... :D), heb ik zelfs papieren aan elkaar geplakt ter grootte van de tv en gehangen waar de TV komt. Vind ik nog altijd zeer goed uitkomen!

En nog een laatste point of issue voordat ik 'm ga halen:

Volgende week woensdag ga ik normaal de TV ophalen in Tienen (ben van Ieper en moet langs de kanten van Leuven zijn, dus ga ik de TV gewoon ophalen), en rijd met een Volvo V40 break. Via een ander forum heb ik vernomen dat de afmetingen van de doos het volgende zijn: 119 cm breed x 80 cm hoog x 33 cm diep.

Vanavond meet ik na of hij rechtstaand in de Volvo past. Indien niet, dan heb ik een probleem want ik heb vernomen dat je deze het rechtstaand moet vervoeren want als je hem plat vervoert, kan de de druk op de glasplaat zo hoog zijn waardoor deze dan breekt.

Heeft iemand al ooit ervaring gehad met zo'n situaties? Waar let ik nog op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Anoniem: 255903 schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:09:
[...]

- Ik heb in verschillende winkels gekeken en ik vond de afstand van 2.5 meter zeer goed doenbaar
- In mijn fanaticiteit (of hoe schrijf je het... :D), heb ik zelfs papieren aan elkaar geplakt ter grootte van de tv en gehangen waar de TV komt. Vind ik nog altijd zeer goed uitkomen!

En nog een laatste point of issue voordat ik 'm ga halen:

Volgende week woensdag ga ik normaal de TV ophalen in Tienen (ben van Ieper en moet langs de kanten van Leuven zijn, dus ga ik de TV gewoon ophalen), en rijd met een Volvo V40 break. Via een ander forum heb ik vernomen dat de afmetingen van de doos het volgende zijn: 119 cm breed x 80 cm hoog x 33 cm diep.

Vanavond meet ik na of hij rechtstaand in de Volvo past. Indien niet, dan heb ik een probleem want ik heb vernomen dat je deze het rechtstaand moet vervoeren want als je hem plat vervoert, kan de de druk op de glasplaat zo hoog zijn waardoor deze dan breekt.

Heeft iemand al ooit ervaring gehad met zo'n situaties? Waar let ik nog op?
Mij is verteld dat je hem hooguit in een lichte hoek mag zetten (al is dat al dubieus), en moet zorgen dat ie goed vaststaat (niet schuiven during transport). En dat je moet zorgen dat je opa-style naar huis rijdt, dus bumps met 5 KM/u nemen ed >:) Nu was dat vast een beetje bangmakerij, maar aan de andere kant, kan geen kwaad om op te passen met een investering van rond de 1000 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BmlCom
Oscar Mopperkont schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:44:
[...]

Beetje ot, maar je schrijft telkens vergulde kabels. Je kunt er beter voor zorgen dat je kabels (dubbel) afgeschermd zijn. Verguld of niet maakt namelijk eigenlijk geen klap uit. Meeste vergulde kabels zijn volgens mij ook wel (dubbel) afgeschermd, maar toch even voor de zekerheid :)
Ik dacht er goed aan te doen de volgende kabels te halen:
http://www.avkabelshop.nl/index.php?page=productdetails&catid=16&artikelid=3964

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag bij 1dayfly.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.1dayfly.nl/admin/ProductPictures/hdmi_cable_large.jpg

Maar volgens mij doet goud niet meer ter zake bij digitale verbindingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi man, heb maar besteld. Kan ik op een chique manier m'n PS3 aansluiten en straks de HD DVR decoder. Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
heb vanmorgen ook maar 2 setjes besteld. je weet nooit wanneer ze nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tCC
  • Laatst online: 22-05 13:43

tCC

2dope schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:49:
Kom net de Mediamarkt Groningen uitgelopen, daar hingen de PX80s (42" en 37") naast de PZ80 (42"). Ze hingen in een hele donkere ruimte, ik geloof dat op allebei een BR disc werd afgespeeld. Zag dus echt nul komma nul verschil op een afstand van 2,5+ meter. Nou ben ik niet al te kritisch maar heb opzich vrij goede ogen. Persoonlijk vind ik het prijsverschil te groot voor het verschil in specs/features, ben alleen nog maar meer verliefd geworden op de 42PX80 O+
uh, als je niet heel erg kritisch bent, vrij goede ogen hebt en op de prijs let, dan zou die PV7 die boven de PZ85 hangt ook al mooi zat zijn (aan de panasonic zijde aan de rechterkant).

het enige verschil wat ik zo snel zag is dat wit witter was op de PZ85 (vergeleken met de PV7), maar de PV7 gaf ook een heel mooi beeld vond ik.

als ik een beetje staarde leek de PV7 een rustiger beeld te geven dan die PZ85 daaronder (net offie een beetje flikkerde/knipperde), maar ja, misschien ligt dat wel aan mijn ogen :) ik heb van beide tv's nog een beetje met de instellingen gespeeld, maar gezien de drukte afgelopen zaterdag heb ik niet heel lang gekeken.

anyway, het verschil in prijs is zo nog groter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

tCC schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:43:
[...]

uh, als je niet heel erg kritisch bent, vrij goede ogen hebt en op de prijs let, dan zou die PV7 die boven de PZ85 hangt ook al mooi zat zijn (aan de panasonic zijde aan de rechterkant).

het enige verschil wat ik zo snel zag is dat wit witter was op de PZ85 (vergeleken met de PV7), maar de PV7 gaf ook een heel mooi beeld vond ik.

als ik een beetje staarde leek de PV7 een rustiger beeld te geven dan die PZ85 daaronder (net offie een beetje flikkerde/knipperde), maar ja, misschien ligt dat wel aan mijn ogen :) ik heb van beide tv's nog een beetje met de instellingen gespeeld, maar gezien de drukte afgelopen zaterdag heb ik niet heel lang gekeken.

anyway, het verschil in prijs is zo nog groter :)
De PV7 is momenteel het plasma scherm met de beste prijs/kwaliteitsverhouding, voor 599 euro vind je geen goedkoper scherm dat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Nieuwe review van de PZ85, erg nice...

http://www.hdtvorg.co.uk/...ma/Panasonic_TH42PZ85.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77001

kakels schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:41:
Ik ben blij dat je dat zegt macgyver909. Was ook geschrokken van de opmerking van Tanassi.

Zijn er nog meer mensen met een PZ80 of PZ85 al in bezit, die hun mening over de spiegeling kunnen geven?
Ok even een update:
Bijna de 42PZ85 ingeruild voor een W3000 Bravia... maar gelukkig toch niet gedaan. Ik ben inmiddels gewend aan de spiegeling. Ik heb er totaal geen probleem meer mee. In de winkel zag ik weer even de kwaliteit van LCD. Yech.

Volgens mij moet je alleen wennen aan de schittering als je van LCD komt. Kom je van CRT dan valt het verschil wel mee. Hou er gewoon rekening mee dat er spiegeling optreedt. Dan schrik je niet zoals ik deed.

Leuk detail: van de week kwam er een vriend langs met een PS3 om even te testen. Zag er gruwelijk mooi uit. Maar hij was niet echt blij want hij baalde heel erg van zijn eigen Samsung F86 :) Letterlijk: Jezus, wat is dit scherp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-06 21:20
Ook ik ben van plan de 42pz85 te halen. Heeft iemand ervaring met het vervoeren van een 42pz85 in een Peugeot 308?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 77001 schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:23:
[...]

Ok even een update:
Bijna de 42PZ85 ingeruild voor een W3000 Bravia... maar gelukkig toch niet gedaan. Ik ben inmiddels gewend aan de spiegeling. Ik heb er totaal geen probleem meer mee. In de winkel zag ik weer even de kwaliteit van LCD. Yech.

Volgens mij moet je alleen wennen aan de schittering als je van LCD komt. Kom je van CRT dan valt het verschil wel mee. Hou er gewoon rekening mee dat er spiegeling optreedt. Dan schrik je niet zoals ik deed.

Leuk detail: van de week kwam er een vriend langs met een PS3 om even te testen. Zag er gruwelijk mooi uit. Maar hij was niet echt blij want hij baalde heel erg van zijn eigen Samsung F86 :) Letterlijk: Jezus, wat is dit scherp!
Je bent wel erg wispelturig he...?

Overigens; redelijk storend als iedereen hier voor elke auto/tv combinatie gaat vragen of het gaat passen... Betaal de winkel een geeltje en laat het ding bezorgen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
Over het vervoeren. Ik heb een Audi a3 en met platte bank wou hij er niet in (staand). Afmeting is ongeveer 85 cm Hoog en 115 cm lang ( doos).

Een deze dagen even 300 op Blu Ray kijken! :)

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 14:23
Xoxol schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:39:
Een deze dagen even 300 op Blu Ray kijken! :)
Da's nou niet bepaald een titel die je wilt gebruiken om Blu-Ray en een full HD plasma TV mee te pimpen, want je bezoek zal het vooral hebben over al die ruis in beeld. Dan kun je beter gaan voor films als Pirates of the Caribbean, Apocalypso, Ratatouille e.d. Die zijn subliem in Full HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
  • Laatst online: 01-06 15:50
Anoniem: 77001 schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:23:
[...]

Even een vraag hierover... Als je (of andere plasma eigenaren) de spiegeling moet vergelijken met een CRT. Wat geeft dan meer spiegeling ?

groet,

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:30:
[...]
Betaal de winkel een geeltje
Bestaan die nog? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
tCC schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:43:
[...]

Uh, nee. 3 HDMI aansluitingen ipv 1, VGA aansluiting en ik merkte toch echt verschil in kwaliteit hoor. Met kritisch bedoelde ik meer dat ik niet op 10 cm ga staan om te kijken of ik verschil zie tussen Full HD en HD-Ready :P. Ik wilde sowieso in eerste instantie gaan voor de PV70, had 'm zo goed als besteld maar toen kwam z'n grotere broertje van €100 extra om de hoek kijken. Ben nog wel "kritisch" (lees: specificatie-geil) genoeg om voor zulks een grote uitgave die x-jaren mee moet te gaan voor het nieuwere model tegen een nihil prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
ymmv schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:45:
[...]

Da's nou niet bepaald een titel die je wilt gebruiken om Blu-Ray en een full HD plasma TV mee te pimpen, want je bezoek zal het vooral hebben over al die ruis in beeld. Dan kun je beter gaan voor films als Pirates of the Caribbean, Apocalypso, Ratatouille e.d. Die zijn subliem in Full HD.
Aan de andere kant is 300 wel een erg donkere film waar plasma zou moeten excelleren. Of is die ruis minder op een LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gisteren even met een vriend bij de MM Den-Haag gaan kijken naar "mijn" nieuwe tv (zal wel de 46inch uit de 85-serie worden). Altijd leuk om te zien. Het beeld vond ik daar werkelijk zó slecht. Elke LCD die er naast stond "knalde" veel meer, was brighter, scherper, kleurrijker. Ook de aanwezige 50 inch Kuro zag er niet uit. Snap dan ook helemaal waarom 'men' voor LCD gaat. Die gozer die met me mee was snapte ook compleet niet waarom ik voor een plasma ging. Uitleggen had weinig zin ;) Toch is het op die manier uitzoeken van een tv eigenlijk geheel useless. De aanwezige verkopers maakten het er (voor de leken) ook niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik zie niks staan over afscherming, maar volgens mij maakt HQ over het algemeen goede kabels voor een zacht prijsje. Kan me dan ook moeilijk voorstellen dat deze kabels niet goed afgeschermd zouden zijn. Electronica-online verkoopt trouwens ook HQ kabels. Misschien zijn die nog wat goedkoper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Ik vind het wel jammer dat er zo weinig foto's van jullie nieuwe aanwinsten hier vertoond worden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:25:
Ik vind het wel jammer dat er zo weinig foto's van jullie nieuwe aanwinsten hier vertoond worden O-)
+1

En dat er idd zo weinig vragen beantwoord worden; Er was gevraagd naar de refelctiviteit, de kwaliteit van beeld met een PS3 en of het inderdaad zo is dat de kleurweergave van Plasma's zoveel beter is dan die van LCD's ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 18:42

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Als het goed is moet ik de 42PZ85 deze week of begin volgende week binnen krijgen, dus dan zal ik wel ff wat foto's schieten :). Heb geen PS3 dus daar zal ik geen uitspraken over kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
Heb gister een belletje gekregen van eshop dat mijn tv morgen geleverd zal worden _/-\o_

Heb een PS3 dus zal wat foto's schieten en ze hier posten, dan is die vraag tenminste beantwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Brad Pitt schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 08:57:
Gisteren even met een vriend bij de MM Den-Haag gaan kijken naar "mijn" nieuwe tv (zal wel de 46inch uit de 85-serie worden). Altijd leuk om te zien. Het beeld vond ik daar werkelijk zó slecht.
Plasma heeft als nadeel tov LCD dat de kleuren idd minder fel en sprankelend zijn (bij CRT had Trinitron dat voordeel tov reguliere CRT´s), maar was dat het enige dat het beeld "slecht"maakte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fuck, heb een financiele meevaller waar ik €408 krijg in het handje. Nu twijfel ik weer tussen de PX80 en de PZ80... help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, wil je uitgeven om het uitgeven, of omdat je er beter beeld mee krijgt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:36:
[...]
Plasma heeft als nadeel tov LCD dat de kleuren idd minder fel en sprankelend zijn (bij CRT had Trinitron dat voordeel tov reguliere CRT´s), maar was dat het enige dat het beeld "slecht"maakte?
Vooral de aanwezige hoeveelheid licht hè. In dat soort zaken hangen er nogal wat bakken verlichting boven waardoor het zwart van een LCD op dat moment beter lijkt als wanneer 'ie bij je thuis zou staan. Ook waren de kleuren erg dof. Nu was de bron ook erbarmelijk maar ondanks dat zou je als niet beter zou weten altijd voor de LCD kiezen.

Door deze verlichting was echter wel heel goed zichtbaar wat het verschil is tussen de anti-reflectie laag op LCD tv's en de Panasonic plasma's. Waar je op de LCD gewoon een heel mooie diffuse waas zag was op de Panasonic gewoon de hele lichtbak in het beeld zichtbaar en haalde daardoor alle aanwezige content weg. Ik vond dat een bijzonder grote tegenvaller. Je zal thuis dan ook echt moeten zorgen dat er geen verlichting kan worden geweerkaatst op de beeldbuis. Al met al vond ik het een relatief teleurstellende ervaring. Had echt gehoopt met een "yes! die wil ik hebben" gevoel naar buiten te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:46:
[...]

Vooral de aanwezige hoeveelheid licht hè. In dat soort zaken hangen er nogal wat bakken verlichting boven waardoor het zwart van een LCD op dat moment beter lijkt als wanneer 'ie bij je thuis zou staan. Ook waren de kleuren erg dof. Nu was de bron ook erbarmelijk maar ondanks dat zou je als niet beter zou weten altijd voor de LCD kiezen.

Door deze verlichting was echter wel heel goed zichtbaar wat het verschil is tussen de anti-reflectie laag op LCD tv's en de Panasonic plasma's. Waar je op de LCD gewoon een heel mooie diffuse waas zag was op de Panasonic gewoon de hele lichtbak in het beeld zichtbaar en haalde daardoor alle aanwezige content weg. Ik vond dat een bijzonder grote tegenvaller. Je zal thuis dan ook echt moeten zorgen dat er geen verlichting kan worden geweerkaatst op de beeldbuis. Al met al vond ik het een relatief teleurstellende ervaring. Had echt gehoopt met een "yes! die wil ik hebben" gevoel naar buiten te gaan.
Vreemd, in de MediaMarkt in Eindhoven had ik juist de tegenovergestelde ervaring. De 42PZ85 gaf daar juist het kleurrijkste beeld weer, en ik vond de LCD's er maar mager bij afsteken. Nu hangen daar toch ook behoorlijke bakken licht, maar reflectie is mij niet eens opgevallen. Misschien valt daar het licht net goed, niet direct op de schermen maar in een andere hoek. Ik liep in ieder geval zeker met een "yes! die wil ik hebben"-gevoel naar buiten, terwijl ik daarvoor nog aan LCD dacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Mikeyman: uiteraard beter beeld :w

Edit: ik opperde op een ander forum dat ik ook de TH-42PX80 én een PS3 direct kon kopen (PS3 was gepland voor eind mei).

Reply van iemand:
Eerlijk gezegd: ik zou het tweede doen. Dan heb je meteen een goede BluRay/DVD speler, supergoeie gameconsole én een prachtige plasma tv voor zelfde geld. De voordelen van FullHD zullen minimaal zijn op die afstand, behalve dan natuurlijk de 1:1 mapping voor de pc. Natuurlijk heeft FullHD iets scherper beeld maar zoals Awoujol het eerder al zei: zet ze eens naast elkaar en vraag een leek het verschil te duiden, 50% zit gewoon de HDReady als FullHD te bestempelen en omgekeerd.

Trouwens, wat er ook van gezegd wordt, wees maar zeker dat niet-FullHD content er op een FullHD minder mooi zal uitzien dan op een HDReady. Awoujol heeft dit overigens aan den lijve kunnen ondervinden in zijn shop.

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 255903 op 22-04-2008 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230357

Anoniem: 255903 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:38:
Fuck, heb een financiele meevaller waar ik €408 krijg in het handje. Nu twijfel ik weer tussen de PX80 en de PZ80... help!
Ik heb zelf ook zitten twijfelen tussen de px80 en de pz80, en toen voor mezelf maar besloten voor de pz80 te gaan, omdat ik anders waarschijnlijk continue zou denken: Had ik maar ..... !

Ben er nu dus voor 99% zeker van, maar moet hem alleen nog vinden in de winkels, zodat ik zelf het beeld kan waarnemen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-05 11:54
Ja dat is ook een v/d voordelen v/e goedkopere PX80. Je kunt het verschil tov een Full HD spenderen aan een blu-ray speler. Hoeveel mensen zijn er wel niet die perse een Full HD willen, maar er vervolgens alleen maar SD mee kijken. Dit omdat de centjes op zijn. Dan koop ik liever een HDready icm een bluray-speler en geniet ik nu van HD.

Feit blijft wel dat als geld geen probleem is de beste optie natuurlijk een Full HD icm een bluray-speler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:39
Is het een onzin verhaal dat (full) HD plasma's de SD beelden iets minder goed weergeven dan de standaard (1024x768) plasma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ja. Veel mensen denken dat omdat de SD resolutie dichter bij de niet Full HD resolutie liggen. Er moet echter nog steeds geschaald worden. Hoe meer pixels je tot je beschikking hebt, hoe makkelijker je een beeld kunt opschalen zonder artifacts. Het kost wat meer processorkracht, maar dat is tegenwoordig echt geen probleem meer.

Een Full-HD kan in principe SD beelden dus zelfs beter weergeven dan de niet Full-HD versies. Probleem is alleen dat het natuurlijk van de kwaliteit van de schaler afhangt of dat ook daadwerkelijk zo is. Wellicht hebben sommige Full-HD schermen wel goedkope schalers aan boord om de kosten te drukken, waardoor ze minder goed presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, jullie hebben mijn reply niet echt goed gelezen. Wat er hier bedoeld wordt is dat niet-fullHD content er op een HDready iets beter uitziet dan op een FullHD.

@ Nasty Nate: 't is ofwel HDready ofwel FullHD dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

toch lachen hier al die commentaar ! Wel Full HD, Niet full HD. My Opinion. cut the crap en haal jullie gewoon de px80 serie en geef de rest van het geld idd uit aan een goede bron ! PS3 ofzo, dan heb je nog een dubbel pleziertje. Ik kijk via Indi op mijn 37px80 Hd ready en die HD kanalen daar zijn echt smullen !!! Verder speel ik binnen een weekje GTA IV en kijk ik daarna nog effe een bluraytje, allemaal voor hetzelfde geld ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 110235 op 22-04-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110235 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:55:
toch lachen hier al die commentaar ! Wel Full HD, Niet full HD. My Opinion. cut the crap en haal jullie gewoon de px80 serie en geef de rest van het geld idd uit aan een goede bron ! PS3 ofzo, dan heb je nog een dubbel pleziertje. Ik kijk via Indi op mijn 37px80 Hd ready en die HD kanalen daar zijn echt smullen !!! Verder speel ik binnen een weekje GTA IV en kijk ik daarna nog effe een bluraytje, allemaal voor hetzelfde geld ;)
Da's jouw idee & advies. Een ander is om nog 1 à 2 maanden te wachten en dan gewoon Full-HD scherm en speler te kopen (omdat de prijzen zijn gezakt).

En ik heb de mazzel dat ik voldoende inkomsten heb om zowel een Full-HD scherm te kunnen kopen als een full-HD speler; En Full-HD audio heb ik al .... (Onkyo TX-SR 875).

Ik zou aanraden om Full-HD te nemen, ik weet bijna zeker dat je er spijt van gaat krijgen als je het niet doet. Alles gaat die richting op, alle BR-schijven zijn in Full-HD, en ook de TV-uitzendingen zullen uiteindelijk in die resolutie gebeuren (over een aantal jaren, bij uitontwikkeling van de H264 standaard op TV-uitzendingen).

Maar da's dan weer mijn € 0,02.

Trouwens, als je nu nèt aan genoeg geld hebt voor een HD-Ready, en ook nog een BR-speler koopt ... dan kan je amper schijfjes kopen. Dus gewoon ffies doorsparen, want nèt aan genoeg geld is voor je het weet .... nèt niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:09:
[...]

Da's jouw idee & advies. Een ander is om nog 1 à 2 maanden te wachten en dan gewoon Full-HD scherm en speler te kopen (omdat de prijzen zijn gezakt).

En ik heb de mazzel dat ik voldoende inkomste heb om zowel een Full-HD scherm te kunnen kopen als een full-HD speler; En Full-HD audio heb ik al .... (Onkyo TX-SR 875).

Ik zou aanraden om Full-HD te nemen, ik weet bijna zeker dat je er spijt van gaat krijgen als je het niet doet. Alles gaat die richting op, alle BR-schijven zijn in Full-HD, en ook de TV-uitzendingen zullen uiteindelijk in die resolutie gebeuren (over een aantal jaren, bij uitontwikkeling van de H264 standaard op TV-uitzendingen).

Maar da's dan weer mijn € 0,02.

Trouwens, als je nu nèt aan genoeg geld hebt voor een HD-Ready, en ook nog een BR-speler koopt ... dan kan je amper schijfjes kopen. Dus gewoon ffies doorsparen, want nèt aan genoeg geld is voor je het weet .... nèt niet ;)
Mjah, als je reciever alleen al meer dan 1.000 euro kost dan begrijp ik je ook wel ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110235 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:13:
[...]

Mjah, als je reciever alleen al meer dan 1.000 euro kost dan begrijp ik je ook wel ergens
Naja, da's hetzelfde verhaal; Ik heb 2 à 3 jaar met een gammele receiver verder gedraaid, totdat ik een receiver kon kopen die voldeed aan mijn wensen & idealen. Zo doe ik dat ook met de rest. En dat raad ik ook andere mensen aan, want je hoeft niet persé alles NU te kopen. Een beetje geduld is vaak helemaal niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 255903 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:47:
Nee, jullie hebben mijn reply niet echt goed gelezen. Wat er hier bedoeld wordt is dat niet-fullHD content er op een HDready iets beter uitziet dan op een FullHD.
In het algemeen geldt dat niet, zie mijn verhaal. Als de Full-HD SD materiaal minder goed weergeeft dan komt dat door een minder goede scaler en niet doordat hij meer pixels heeft, want dat laatste is een voordeel en geen nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-05 11:54
Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:16:
[...]

Naja, da's hetzelfde verhaal; Ik heb 2 à 3 jaar met een gammele receiver verder gedraaid, totdat ik een receiver kon kopen die voldeed aan mijn wensen & idealen. Zo doe ik dat ook met de rest. En dat raad ik ook andere mensen aan, want je hoeft niet persé alles NU te kopen. Een beetje geduld is vaak helemaal niet verkeerd.
Geduld is idd niet verkeerd. Maar sommige mensen kopen NU een Full HD om dan vervolgens weer het geduld te hebben om bv. een a twee jaar te wachten alvorens men een blu-ray speler koopt. Dan zeg ik koop een PX80 icm een blu-ray speler en geniet NU van HD-beelden. Tevens is het verschil met een Full HD op een 42" verwaarloosbaar, dus het is niet zo alsof je naar een ''bagger'' beeld zit te kijken. 1080p gedownscaled op een hdready plasma ziet er echt wel goed uit.

Als je HD gaat, koop dan ook een blu-ray speler want zonder ed. speler benut je gewoon niet de volledige capaciteit v/j tv (illegale hd-rips etc..niet meegerekend uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:16:
[...]

Ben je nu klaar met kopen? Of ga je ook je speaker set nog aanpassen op de nieuwe mogelijkheden.
Ik wil zelf wel gelijk een blu-ray speler kopen met de nieuwe TV. Maar blijf gewoon bij stereo geluid. Ben sinds mijn verhuizing gestopt met 5.1 kwam tot de conclusie dat ik nooit de optimale plaatsing van 5 full range speakers kon realiseren. Nou ja, niet als ik wil blijven samenwonen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:09:
[...]

Eens. Je koopt een TV niet voor een paar jaar. Als het zo hard gaat als nu kost een HD of BD branden straks een paar tientjes en media hetzelfde als nu een DVD+R.

Daar zit je dan met je HD-Ready. Nu lijkt het overbodig maar straks heb je (ik in iedergeval wel) spijt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoezo heb je spijt? Als je nu geen geld over hebt voor Full-HD dan laat je het toch lekker zitten? Het verschil tussen HD-Ready en Full-HD is niet zo heel groot. Het verschil is pas te zien als je relatief gezien dichtbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Over een paar jaar zijn alle technieken waarschijnlijk weer verder.
Dan heb je lager energieverbruik (volgende generatie al!), minder last van glare, clouding, fosfor trails et cetera.
Dan krijg je weer spijt van je té dure aankoop ten opzichte van de dan geldende standaard.

Techniek veroudert snel ...

Als ik kijk naar mijn huidige situatie (o.a. 3,5 meter van de TV af - bij 42" is 1024x768 genoeg) dan bespaar ik liever het geld om over een paar jaar weer een "medium end" scherm te kopen.
Of dan zwem ik zo in het geld dat het geld niet meer uit maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speed24 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:16:
[...]
Als ik kijk naar mijn huidige situatie (o.a. 3,5 meter van de TV af - bij 42" is 1024x768 genoeg) dan bespaar ik liever het geld om over een paar jaar weer een "medium end" scherm te kopen.
Of dan zwem ik zo in het geld dat het geld niet meer uit maakt ;)
Sorry hoor, maar vanaf 3 meter afstand kan ik / je echt wel het verschil zien tussen 1024 x 768 en 1920 x 1080 ... zeker op een groter scherm dan zeg 24"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:13:
Hoezo heb je spijt? Als je nu geen geld over hebt voor Full-HD dan laat je het toch lekker zitten? Het verschil tussen HD-Ready en Full-HD is niet zo heel groot. Het verschil is pas te zien als je relatief gezien dichtbij zit.
Het zal wel gewoon met centen te maken hebben. Heb je €1000,= te besteden ga je voor de PX heb je nog een paar honder euro meer dan een PZ.

Tuurlijk is het heel persoonlijk maar ik koop over een paar jaar geen nieuwe tv. Ook niet omdat de technologie verbeterd is. Waar laat je zo ff een 2e 42" scherm? In de slaapkamer? Vindt ik niet echt fraai (en mn meisje al helemaal niet denk ik zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
Over fosfor trails heb ik nog weinig van kunnen zien. Ik heb Uncharted gespeeld op Dynamisch stand. Ben heel goed gaan kijken maar niks kunnen vernemen.
Over SD... Persoonlijk vind ik het wel te doen zit op 2,5-3 meter afstand van TV.
Over foto's, ik heb mijn nieuwe TV meubel nog niet! :) Maar zal binnenkort even wat fotograferen.

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:25:
Sorry hoor, maar vanaf 3 meter afstand kan ik / je echt wel het verschil zien tussen 1024 x 768 en 1920 x 1080 ... zeker op een groter scherm dan zeg 24"
Neem je wel mee dat we het in principe over bewegende beelden hebben? Dan is het verschil ineens een stuk moeilijker waarneembaar.
MrDry schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:29:
Het zal wel gewoon met centen te maken hebben. Heb je €1000,= te besteden ga je voor de PX heb je nog een paar honder euro meer dan een PZ.
Als je het hebt en je kunt het missen dan zou ik natuurlijk ook voor Full-HD gaan. Zit je wat krapper in je geld en wil je bv ook nog wat erbij kopen dan zou ik sneller voor de PX gaan.

[ Voor 35% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 22-04-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:43:
[...]
Neem je wel mee dat we het in principe over bewegende beelden hebben? Dan is het verschil ineens een stuk moeilijker waarneembaar.
[...]
Zo moeilijk is het niet; Kijk maar eens naar (scrollende) tekst, of hoge kwaliteits beelden (Planet Earth, Bluray). Daarnaast is er nog één erg opvallend iets ; 1024 x 768 is geen breedbeeld resolutie, dus je kan het heel duidelijk zien in de horizontale oplossing / schaling (vergelijkbaar met de "trap artefacten" bij DVD 16:9 anamorphisch)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 22-04-2008 14:52 ]

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.