Panasonic Plasma 8 Serie PreRelease Vragen en Ervaringen top

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste
Acties:
  • 161.920 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

user manual van de 800 serie staat online

http://service.us.panasonic.com/OPERMANPDF/TH42PZ800U.PDF

groet desloot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:14

-Stef-

Slainthe!

Nou de TH-42PX80 is besteld....... :)

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
-Stef- schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:42:
Nou de TH-42PX80 is besteld....... :)
Ga je geen spijt van krijgen :) Ik ben nu aan het kijken hoe ik mijn PX80 kan "aankleden". Een popcornhour of een HTPC.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:59

eisbaer

Zie signature

Chevy454 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:52:
[...]
De kanaal aansturingen en dergelijke blijven toch wel werken?
Jawel. Net thuis en ff gekeken wat ik nu precies heb ingesteld.
Bij power settings, Panasonic TH-42PV70F TV, I want to turn off this device when it's not in use

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook overwogen om een MAC mini in huis te halen maar uiteindelijk voor de ACER L5100 gegaan.
Omwille van verschillende redenen hoor... (vooral voor de mediacenter interface (traag maar goed) en de ondersteuning van de vele videoformaten)

Mega toestel, stil en met windows media center en HDMI en DVI poort.
Veel goedkoper dan de mac mini.

link:
www.acer.nl -> consumenten pc's -> aspire L5100

http://www.acer.nl/public...=Nederland&crc=3090633951

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:00:
[...]

Via component in ieder geval. VGA durf ik niet me zekerheid te zeggen, maar ik neem aan van wel.

Wat ik ook erg fijn vindt, is dat de Panasonic TV's alle instellingen per uitgang onthouden. Ik had in het verleden een Toshiba LCD, en die deed dat niet. Heel erg irritant was dat.
Volgens mij ondersteunt dit toestel via component max. 720p/1080i, iets wat bezoekers op AVS Forum ook hebben bevestigd. Heb je dit zelf getest? Wellicht dat de Europese modellen wel 1080p ondersteunen via component en VGA, maar ik ga er nu vanuit dat dat niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde net reageren, ik las namelijk de vraag verkeerd namelijk of 1080p via component mogelijk is op een Xbox360, niet specifiek op een PZ85 :z . Nee, ik kan dat helaas niet zelf testen omdat m'n 360 wel een HDMI ingang heeft.

Sorrie voor het misverstand!

Edit: ik ben nu alleen nog even op zoek naar dat specifieke menu waar je kan zien hoeveel branduren hij heeft gedraaid. Bij een PV70 was dat een fluitje van een cent, hier kan ik 'm voorlopig nog even niet vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Ik zie dat een aantal boven mij reeds ingesprongen zijn op het component/1080P vraagstuk. Zou een der pz85-bezitters dit willen testen(indien mogelijk uiteraard)?

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingnbajam schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:43:
[...]

Dan moet ik er alleen voor zorgen dat m'n plasma rechtop wordt vervoerd, maar dat gaat me wel lukken voor die 100+ euro die ik bespaar als ik het zelf breng ;)
Waarom moet die rechtop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Over het algemeen wordt aangeraden om Plasma's rechtop te vervoeren. Dit was vooral vroeger een issue, maar wordt nog steeds aangeraden...
Belangrijkste is dat je voorzichtig bent.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Wegens de glasplaat. Als die plat ligt krijgt de glasplaat de krachten verkeerd en kan die breken. Mijn 42PX80 werd plat geleverd. Ik had een beetje schrik maar maakt weinig uit zolang je maar niet als een gek rijdt.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

ViNcE schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:06:
[...]

Over het algemeen wordt aangeraden om Plasma's rechtop te vervoeren. Dit was vooral vroeger een issue, maar wordt nog steeds aangeraden...
Belangrijkste is dat je voorzichtig bent.
Dat is tegenwoordig net zo'n issue als in het verleden hoor: Namelijk een zwaar ovetrokken issue. Wat hierboven staat klop: Een plasma is een glasplaat. Die kan makkelijker breken als er iets op valt of als hij heel scheef ligt door spanning. Zeker als je lekker lomp rijdt.

Dit soort verhalen is natuurlijk een compleet eigen leven gaan lijden, waardoor mensen denken dat TV's stuk gaan als ze plat liggen (en ze soms zelfs niet kopen), Je leest ook regelmatig over verkopers die in de stress schieten als je een TV plat vervoert... Erg grappig allemaal :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:37:
[...]

Dat is tegenwoordig net zo'n issue als in het verleden hoor: Namelijk een zwaar ovetrokken issue. Wat hierboven staat klop: Een plasma is een glasplaat. Die kan makkelijker breken als er iets op valt of als hij heel scheef ligt door spanning. Zeker als je lekker lomp rijdt.

Dit soort verhalen is natuurlijk een compleet eigen leven gaan lijden, waardoor mensen denken dat TV's stuk gaan als ze plat liggen (en ze soms zelfs niet kopen), Je leest ook regelmatig over verkopers die in de stress schieten als je een TV plat vervoert... Erg grappig allemaal :).
Ik zag vorig jaar een verkoper op ebay die 20 plasmas aanbood. Allemaal met een klein foutje: gebroken glasplaat. Het komt dus wel voor. Vervoer geen plasma plat in een kleine auto met een harde vering en wees verstandig en vervoer 'em rechtop. Als die stuk gaat valt het niet onder de dekking van welke verzekering dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
AgeOfPanic schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 18:28:
Als het goed is wordt vanavond mijn 42PZ85 geleverd. Ik heb hem besteld bij Hobo in Enschede. Bij toeval is vandaag ook mijn Toshiba EP30 HD-DVD speler geleverd. Vanavond maar even alles aansluiten en uitproberen. Ben ook benieuwd naar PGR 4 op de Xbox360 op dit scherm. Zal wel even laten weten wat ik ervan vind.
vraagje ,

heb je het gehaald bij deze hobo
http://www.hoboenschede.nl/
of deze
http://www.hobo.nl/webwinkel/catalog/filialen.php?fid=9

want me is confuzed tukker, aangezien ik nu zie dat er 2 hobo's zijn in enschede, blijkbaar niet de zelfde want ander adres en telefoonnummer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Bij de winkel waar ik em wil bestellen staat er een "E" achter. TH-42PZ85E dus ;)

Iemand enig idee wat dit betekend?

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 00:02:
hallo,

Ik heb de nieuwe plasma's nog niet in het echt gezien, zijn de zwarte randen aan de voorkant glanzend zwart of matzwart van de PZ80 en PZ85?

groeten.
Kan iemand mij dit vertellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shonen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Het is glanzend zwart, je krijgt nog een speciaal doekje bij om het schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de TH-42PX80 voor mijn pa besteld bij goedkoopste.nu! Er stond ook expliciet bij dat het met 2 jaar aan huis garantie was :)
Kan ik meteen deze TV testen voordat ik komende zomer de 800 bestel (MITS die echt mooi is in het echie!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartholdy
  • Laatst online: 12-04 15:07
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:16:
Heb ook overwogen om een MAC mini in huis te halen maar uiteindelijk voor de ACER L5100 gegaan.
Omwille van verschillende redenen hoor... (vooral voor de mediacenter interface (traag maar goed) en de ondersteuning van de vele videoformaten)

Mega toestel, stil en met windows media center en HDMI en DVI poort.
Veel goedkoper dan de mac mini.

link:
www.acer.nl -> consumenten pc's -> aspire L5100

http://www.acer.nl/public...=Nederland&crc=3090633951
Waar je even op moet letten bij deze Acer is dat er een serie (oude..) is die een slechte Tv-tuner heeft. Bij de nieuwe serie is dat schijnbaar verholpen. Moet je maar even testen. De analoge tuner is natuurlijk wel iets waar je zowieso niet vrolijk van wordt met een HD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartholdy
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:51:
Ik wilde net reageren, ik las namelijk de vraag verkeerd namelijk of 1080p via component mogelijk is op een Xbox360, niet specifiek op een PZ85 :z . Nee, ik kan dat helaas niet zelf testen omdat m'n 360 wel een HDMI ingang heeft.

Sorrie voor het misverstand!

Edit: ik ben nu alleen nog even op zoek naar dat specifieke menu waar je kan zien hoeveel branduren hij heeft gedraaid. Bij een PV70 was dat een fluitje van een cent, hier kan ik 'm voorlopig nog even niet vinden.
Xbox360 doet alleen 1080i over component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, ik wil graag een (zeer waarschijnlijk) hele basis vraag stellen; Een Plasma TV kan toch in principe veel meer kleuren weergeven als een 8, 10 of meer bits LCD, omdat je bij plasma niet persé gebonden bent aan het aantal bits ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:01
@Bartholdy: De Xbox 360 kan sinds een update vorig jaar (Ik meen de Fall-update) ook een 1080p signaal over component geven.

Ik las net de Europese handleiding van de PZ85 op de Panasonic site, en zag dat bij Component geen 1080p ondersteuning heeft (dus geen 50P, 60P of 24P), alleen de HDMI-aansluiting kan dit. Eigenlijk wel jammer, want mijn Xbox 360 heeft ook geen HDMI, dus zal ik max. 1080i in kunnen stellen.

The Dude abides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartholdy
Rednas schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:06:
@Bartholdy: De Xbox 360 kan sinds een update vorig jaar (Ik meen de Fall-update) ook een 1080p signaal over component geven.

Ik las net de Europese handleiding van de PZ85 op de Panasonic site, en zag dat bij Component geen 1080p ondersteuning heeft (dus geen 50P, 60P of 24P), alleen de HDMI-aansluiting kan dit. Eigenlijk wel jammer, want mijn Xbox 360 heeft ook geen HDMI, dus zal ik max. 1080i in kunnen stellen.
Je hebt gelijk.... Ligt aan de beperkingen van mijn Palsma over component die 1080i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Moet zeggen dat ik mijn 42PX80 steeds beter vind worden nu hij meer en meer ingespeeld is. Stiekem al eens het contrast op ongeveer 60 gezet en dat was echt mooi. Het is net CRT beeld moet ik zeggen :) Maar nog even geduld en het contrast op 45 gezet ;(

Ik ben tevreden over de 42PX80 en zeker over de grootte vanaf 2.8m afstand. Maar toch vraag ik me af hoe 50" zou zijn 8)7 Met de MotoGP leek ik wel op de motor te zitten, het beeld was echt fenomenaal :Y

En toen kwam familie langs, natuurlijk valt zo'n 42" pana best op :P Shit deze is nog groter en goedkoper als onze recentelijk aangeschafte Sony :| Ze waren ook best onder de indruk van de kwaliteit van de pana dat ze even achter de oren gaan krabben om de Sony naar de slaapkamer te verhuizen.

[ Voor 78% gewijzigd door Chevy454 op 01-04-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartholdy schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:28:
[...]

Je hebt gelijk.... Ligt aan de beperkingen van mijn Palsma over component die 1080i
Nee dat is absoluut geen beperking van je plasma, dit is enkel omdat Component niet meer bandbreedte heeft om 1080p te transporteren. Er is dus geen enkel apparaat dat je 1080p via Component zal kunnen aanbieden of verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:47:
Moet zeggen dat ik mijn 42PX80 steeds beter vind worden nu hij meer en meer ingespeeld is. Stiekem al eens het contrast op ongeveer 60 gezet en dat was echt mooi. Het is net CRT beeld moet ik zeggen :) Maar nog even geduld en het contrast op 45 gezet ;(
Als je het contrast laag zet, dan speelt die toch langzamer in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:41:
[...]

Nee dat is absoluut geen beperking van je plasma, dit is enkel omdat Component niet meer bandbreedte heeft om 1080p te transporteren. Er is dus geen enkel apparaat dat je 1080p via Component zal kunnen aanbieden of verwerken.
Dit is niet helemaal waar. Ik heb vorig jaar nog een Tatung V42EMGI gehad en dat toestel ondersteunt 1080p via component, HDMI, VGA en DVI. Destijds een prima toestel met een goede prijs/kwaliteit verhouding, maar totaal niet te vergelijken met de hogere kwaliteit LCD's en al helemaal niet met de Panasonic G11 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36
kingnbajam schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:08:
[...]

Dit is niet helemaal waar. Ik heb vorig jaar nog een Tatung V42EMGI gehad en dat toestel ondersteunt 1080p via component, HDMI, VGA en DVI. Destijds een prima toestel met een goede prijs/kwaliteit verhouding, maar totaal niet te vergelijken met de hogere kwaliteit LCD's en al helemaal niet met de Panasonic G11 serie.
is alleen nog de vraag of Panasonic middels een firmware de componentingang wil/kan verhogen naar 1080p.

Hieronder wat meer info over het 1080p signaal over component.
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Misschien wel interessant uit de plasma faq
http://www2.panasonic.com...angId=-1&catGroupId=24973
Punt 4: de eerste 100 uur liefst alleen full-screen beeld gebruiken (dus zwarte balken vermijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 18:14

-Stef-

Slainthe!

Wat is eigenlijk de aanbevolen "break-in-contrast"? Jij schrijft 45, ik lees verder 50 en 60 en in de hierboven vermelde FAQ wordt in het gevheel niet gesproken over een contrastwaarde.

Verder kom ik inspeeltijden tegen die varieren van 50 tot 300 uur.
4. What is the "break-in" period and what should I do during the break-in period to minimize any risk of image retention?
When your plasma TV is initially installed, the first 100 hours of use is known as the "break-in period." During this time, to minimize any risk of image retention, you should:

Make sure the plasma TV is in a viewing mode (aspect ratio) that completely fills the screen. The panel is shipped in this condition, in what is called the "Just" mode.
Turn down the Picture setting (in the Picture menu) to +0.
Briefly engage the 4:3 mode and confirm the side bars are set to "Mid", or "Bright". This can be adjusted in the Set Up menu.
Always return the display mode that fills the screen (such as Just, Zoom, Full, or H-FILL).
Try not to view channels with stationary backgrounds or logos for extended periods of time.
Avoid extended display of static images (video games, computer images, DVD title screens, etc.).

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29
kingnbajam schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:08:
[...]

En Daarbij komt dat mijn Xbox360 gewoon 1080p over component verzend en de LCD die ik nu heb staan het gewoon kan ontvangen. Wel jammer dat deze nieuwe serie dat niet kan:S Terwijl een oudere generatie samsung lcd's dit wel kan:S. Wordt toch nog een keer over nadenken dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:42:
Als je het contrast laag zet, dan speelt die toch langzamer in?
Het forsor is nog te actief en daarom moet je die wat lager zetten, of hij daardoor wat langerzamer inspeelt weet ik niet. Ik doe het gewoon op mijn gemak. Ik laat het ding langzaam loskomen. Zeker omdat hier nog wel eens naar 4:3 wordt gekeken. Geen zin in screen burn voor zover dat nog bestaat.
-Stef- schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:46:
Wat is eigenlijk de aanbevolen "break-in-contrast"? Jij schrijft 45, ik lees verder 50 en 60 en in de hierboven vermelde FAQ wordt in het gevheel niet gesproken over een contrastwaarde.
Was dat maar éénduidig te zeggen :) Sommigen zeggen dat het achterhaald is, sommige zeggen minimaal 200 uur inspelen. De waarheid ligt ergens in het midden.

Maar ik lees dat de cinema stand goed is. Ik doe het gewoon op mijn gemak. Ik heb ookal gelezen dan het contrast op 40 moet maar dat vind ik waardeloos qua beeld. Kan zijn omdat het paneel nog niet los is of omdat het gewoon ruk is.
Verder kom ik inspeeltijden tegen die varieren van 50 tot 300 uur.
Ik doe het gewoon 200 uur rustig aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 01-04-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

af hoe 50" zou zijn 8)7 Met de MotoGP leek ik wel op de motor te zitten, het beeld was echt fenomenaal :Y
Is er helemaal geen vertraging of iets dergelijks te zien met MotoGP? Ikzelf kijk wel alleen formule 1. Ik had al gevraagd in een LCD topic of F1 wel goed te kijken is maar blijkbaar niet. Nu ben ik in de MM geweest en zag de Pana Plasma 50PY70, mooi glans zwart! Iemand een ander advies voor formule 1 kijken? Heeft de pana echt 100 HZ? Bij de meeste online winkels staat het er niet specifiek

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook al een tijdje de 42px80 hangen en ben er echt heeeel blij mee ..

Er is alleen 1 puntje dat je soms bij uitzendingen (analoog , digitaal of dvd) soms bovenin het beeld een paar witte strepen zie

Dan zet ik mijn beeld op juist en geeft ie het beeld goed weer

soms past ie het beeld niet automatisch aan

Mss iemand een oplossing voor ??

Wat zijn bij jullie de instellingen kwa beeld ??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:12:
Is er helemaal geen vertraging of iets dergelijks te zien met MotoGP?
Bedoel je een soort naijlen bij de snelle bewegingen? Niks van gemerkt :Y Heb gewoon eerder op de wedstrijd gelet ;) Maar ook tijdens voetbal samenvattingen was het veld geen groene waas en was alles zoals het moest zijn.

Ik zou zeggen: kijk in de winkel maar nu ik mijn 42PX80 thuis heb blijkt maar weer eens hoe slecht het signaal in de grotere ketens zijn. Bij de MM viel het ding flink tegen op analoog en thuis vind ik het aanvaardbaar tot goed.
Heeft de pana echt 100 HZ? Bij de meeste online winkels staat het er niet specifiek
Je kan in het menu (42PX80) kiezen tussen 50 en 100Hz. Lijkt me dus wel 100Hz :+ Maar of de 50PY70 het kan :?
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:13:
Dan zet ik mijn beeld op juist en geeft ie het beeld goed weer
soms past ie het beeld niet automatisch aan
4:3 zetten en dan gaat hij automatisch naar wide indien het een breedbeeld signaal is.
Cinema stand, contrast en helderheid iets omlaag gezet als standaard in die stand. (ik wissel soms wel tussen standen, voornamelijk contrast op 45, soms op 60 voor een half uur. Wil ook genieten van het scherm en af en toe het ding laten doen waar hij voor gemaakt is hoort erbij). Beeldscan staat volgens mij uit en de zijpanelen staan uit (zwarte balken tijdens 4:3) al zou medium beter zijn. Maar aangezien er ook vaak 16:9 wordt gekeken maak ik er geen zorgen over.

Alleen krijg ik het beeld van de PS2 maar niet goed. Het ding staat op 16:9 maar de pana zoomt niet in. Als ik manueel de stand verander dan is alles buiten proportie. Denk dat ik gewoon nog even moet gaan klooien met de settings van de tv.

[ Voor 77% gewijzigd door Chevy454 op 01-04-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Er is alleen 1 puntje dat je soms bij uitzendingen (analoog , digitaal of dvd) soms bovenin het beeld een paar witte strepen zie
Heb je overscan soms uitstaan?

Koop een taart en ga het vieren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garage
Chevy454 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:13:
Alleen krijg ik het beeld van de PS2 maar niet goed. Het ding staat op 16:9 maar de pana zoomt niet in. Als ik manueel de stand verander dan is alles buiten proportie. Denk dat ik gewoon nog even moet gaan klooien met de settings van de tv.
Bevries het beeld van je Panasonic eens met de afstandbediening van de TV, en daarna weer door laten draaien. Ik heb gemerkt dat dat vaak de manier is om automatisch te laten schalen. Ik noem dat toch een klein softwarefoutje ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

garage schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:58:
[...]

Heb je overscan soms uitstaan?
Overscan ?? waar zit dat ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garage
Volgens mij noemt panasonic dat beeldscan en het zit verstopt in je instellingen menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

garage schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:07:
Volgens mij noemt panasonic dat beeldscan en het zit verstopt in je instellingen menu.
staat er niet in .. helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garage
Niet alle instellingen kun je voor elke inputbron kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
AV1 en analoog hebben die optie meen ik. AV2 niet, net gekeken ivm de PS2 :(

Alleen in de stand 16:9 heb je de optie beeldscan
garage schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:00:
Bevries het beeld van je Panasonic eens met de afstandbediening van de TV, en daarna weer door laten draaien. Ik heb gemerkt dat dat vaak de manier is om automatisch te laten schalen. Ik noem dat toch een klein softwarefoutje ....
Ookal gedaan, heb em nu op 14:9 en men zus is vrolijk aan het spelen dus ach.. moet eens met de PS2 instellingen spelen. 4:3, volledig of 16:9. Volledig en 16:9 brachten iig geen soelaas :(

[ Voor 58% gewijzigd door Chevy454 op 01-04-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:45:
Begrijp ik het goed dat op de PX80 geen optische audio-uitgang zit? Zo ja, wat is dan de beste manier om de audiosignalen van bijvoorbeeld ps3 en hd-decoder via de PX80 naar een versterker of HC-setje te sturen? Is dit uberhaupt wel mogelijk, zonder vertraging e.d.? :?
Quote mezelf maar ff... ;) Kan iemand me dit inmiddels vertellen? Ben erg benieuwd, dit is namelijk op dit moment nog het enige puntje waarom ik de PX80 nog niet in huis heb staan! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
Chevy454 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:31:
[...]

AV1 en analoog hebben die optie meen ik. AV2 niet, net gekeken ivm de PS2 :(

[...]

Ookal gedaan, heb em nu op 14:9 en men zus is vrolijk aan het spelen dus ach.. moet eens met de PS2 instellingen spelen. 4:3, volledig of 16:9. Volledig en 16:9 brachten iig geen soelaas :(
Koop je toch lekker een component kabel voor je PS2? Of gelijk een PS3, worden je PS2 games geupscaled naar 1080p. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:23:
Quote mezelf maar ff... ;) Kan iemand me dit inmiddels vertellen?
42PX80 heeft geen optische uit. Wel de gewone RCA L/R.
Zo ja, wat is dan de beste manier om de audiosignalen van bijvoorbeeld ps3 en hd-decoder via de PX80 naar een versterker of HC-setje te sturen?
Ps3 en HD-decoder rechtstreeks naar de HC-set? Bij mij staan de DVD en samsung SD digibox met coax / optisch aangesloten aan de onkyo 505.
Is dit uberhaupt wel mogelijk, zonder vertraging e.d.? :?
Ik dacht er zelf net aan. Lipsync correctie heb ik niet nodig gehad :) Of men pa heeft me nog niet op de vingers getikt omtrend het geluid :P Het scherm is dus snel heb ik de indruk :)
kingnbajam schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:24:
Of gelijk een PS3, worden je PS2 games geupscaled naar 1080p. :*)
Jammer dat de nieuwe PS3 modellen geen PS2 ondersteuning meer hebben. En welke gek heeft hier een stel lemmings losgelaten op de React software :? :D

[ Voor 25% gewijzigd door Chevy454 op 01-04-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de info! _/-\o_ Denk dat ik toch maar de PX80 moet gaan bestellen, ondanks het gebrek aan een optische audio-uitgang 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de tv nu als ik er niet naar zit te kijken, op de Eco stand staan. Dan staan alle instellingen zo'n beetje op 30%. Maar dat is niet echt mooi te noemen, dus al sik vanavond Champions League wil kijken, gaat ie mooi op de cinema stand :9

Bij dat voetbal vanavond kan ik mooi even kijken hoe goed dat IFC ( Intelligent Frame Creation ) werkt.

Ik heb dat nu ook aan staan, bij gewone tv en voor snelle sportwedstrijden zou dat ideaal zijn. Maar voor films en games zou het niet echt nodig moeten zijn. Ik moet zeggen, ik merk het wel als het aanstaat, vooral bij films kijken. Ik ben er nog niet helemaal over uit, of ik het aan laat staan of toch niet. Aan de ene kant vind tik het wel mooi, maar aan de andere kant is het even wennen. Vooral bij films vindt ik het soms een beetje onnatuurlijk overkomen.

Wat is de mening van anderen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:19:
Gisteren de TH-42PX80 voor mijn pa besteld bij goedkoopste.nu! Er stond ook expliciet bij dat het met 2 jaar aan huis garantie was :)
Kan ik meteen deze TV testen voordat ik komende zomer de 800 bestel (MITS die echt mooi is in het echie!)
Sorry foutje

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:34:
[...]

Dank voor de info! _/-\o_ Denk dat ik toch maar de PX80 moet gaan bestellen, ondanks het gebrek aan een optische audio-uitgang 8)
Waar heb je in hemelsnaam een optische audio uitgang op een TV voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

De beste aspect instelling vind ik 4:3. Het beeld wordt automatisch op wide gezet als het een wide uitzending is. Als beeldinstelling heb ik ´m vrijwel altijd op eco staan. (Wel eenmalig je tv goed instellen zoals eerder vermeld met een calibratie dvd)

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
eisbaer schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:47:
(Wel eenmalig je tv goed instellen zoals eerder vermeld met een calibratie dvd)
Wat voor een calibratie dvd moet ik dan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Chevy454 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:05:
[...]
Wat voor een calibratie dvd moet ik dan denken?
Bijv aan de Monster ISF LCD / Plasma / Beamer Calibratie
http://www.google.nl/sear...lasma+/+Beamer+Calibratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

kingnbajam schreef op zondag 30 maart 2008 @ 20:55:
[...]

Er zijn meerdere internetshops die gewoon Nederlandse modellen verkopen.
Welke dan? Imho zijn de shops uitermatige vaag hierover.

:X

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Help!!!! schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:32:
Smiths in Arnhem oa maar die hebben het niet op de website staan. Je moet dan eens op htforum.nl onder sponsor aanbiedingen kijken. Die levert wel 100% zekere nederlandse modellen.

Of natuurlijk de gewone winkel ;)
Moet ik eens zien waar ik die kan kopen. Je kan die zeker pas het beste gebruiken wanneer het scherm is ingelopen dus heb nog wel enkel weken de tijd :+

[ Voor 34% gewijzigd door Chevy454 op 01-04-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

JvS schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:55:
[...]

Ja inderdaad. Sterker nog volgens mij geeft de optische uitgang van de duurdere PZ85 slechts 2-kanaals door dus daar heb je toch nul komma niets aan :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
Help!!!! schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:32:
[...]

:X
Je kunt er vanuit gaan dat wanneer je 100% zeker garantie via Panasonic Nederland krijgt (2 jaar - aan huis), het toestel ook een Nederlands model betreft. Wanneer dit wordt bevestigd, hoef je je dus geen zorgen te maken. Ik heb mij toestel bij goedkoopste.nu gekocht en zij hebben me bevestigd dat het een NL model is en dat de garantie via Panasonic Nederland verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:05
kan iemand mij vertellen hoe die DVD precies werkt? Moet ik dat zo zien dat je de DVD speelt en je allerlei instelling moet doorlopen ter zake je TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Allen hierboven: Dank.

Wil graag een NL versie hebben, die liefst door bezorgdienst van winkel zelf afgeleverd wordt.

Winkels enigzins in de buurt: Hebben hem niet of vragen EUR 1799,--
Smits: Wat duur met hun eigen bezorgdienst (vanaf EUR 75)
Goedkoopste.nu: Helaas niet op voorraad
Elektrokoopjes.nl Eshop.nl: Op voorraad + nette prijs en eigen bezorgdienst voor EUR 35 a 50. Nu nog even bevestigd krijgen dat zij NL tv's leveren.

Volgens hun site lijkt dit wel 98% zeker te zijn:
GARANTIE VOORWAARDEN PANASONIC
1 jaar garantie op alle producten
m.u.v. Plasma Televisies, hierop is 2 jaar garantie van toepassing

Kijk hier voor de volledige service en garantie van Panasonic
De linkjes verwijzen naar de Panasonic NL site... :)
en
"Alle producten die Eshop.nl aanbieden betreffen Nederlandse producten. U heeft dus de zekerheid dat bij elk product de in Nederland geldende garantie voorwaarden van toepassing zijn."

Zit nog te denken om review bij HDTVtest.co.uk af te wachten maar dat lijkt niet echt nodig.

Edit:
Toch maar besteld. Heb ding nog nooit in het echt gezien dus de meesten zullen me voor gek verklaren.. :X

Echter volg e.e.a. al tijden en ben er inmiddels wel van overtuigd dat een plasma het beste voor mij is. Mss is FullHD niet echt nodig maar ja, ik ben blijkbaar wel gevoelig voor specs. :o

Wel blijf ik 2nd thoughts houden over
- stroomverbruik (ga ik nameten met mijn EnergyMonitor 3000)
- imageretention (bij 4:3)
- Internetbestellingen van deze magnitude

Nu maar hopen dat het een goede is :)

[ Voor 29% gewijzigd door Help!!!! op 06-04-2008 09:01 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Help!!!! schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:19:
Toch maar besteld. Heb ding nog nooit in het echt gezien dus de meesten zullen me voor gek verklaren.. :X
Welke heb je dan besteld? :) De 42PZ85 dus :+
Soms moet je gewoon dingen doen en niet over twijfelen.
- Internetbestellingen van deze magnitude
Daar heb ik ansich geen problemen mee maar ik woon in BE en dan wordt het wat moeilijker om die thuis garantie te claimen hé :P Ik had gewoon anders de TV via het internet gekocht. Is toch mooi weer enkele honderden euro's die je op zak houdt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 01-04-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dan wel meteen weer een van de slechtste die je kan hebben aangezien het een reclame DVD is voor de vriendin van de baas van Monster met wat filmpies er op die linea recta uit Windows Media Center komen. Qua calibratie DVD echt te bizat slecht. Neem dan liever een Digital Video Essentials DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:49:
[...]

Dat is dan wel meteen weer een van de slechtste die je kan hebben aangezien het een reclame DVD is voor de vriendin van de baas van Monster met wat filmpies er op die linea recta uit Windows Media Center komen. Qua calibratie DVD echt te bizat slecht. Neem dan liever een Digital Video Essentials DVD.
Het kan best zijn dat er betere zijn die gedetailleerder op zaken in gaan. Deze kwam ik tegen, is eenvoudig toe te passen en geeft een beter resultaat dan de af fabriek instellingen dus bizar slecht is onzin. Als je de reviews van het product bekijkt dan zie je dat het voor iemand die voor het eerst calibreert een prima hulp is.

[ Voor 30% gewijzigd door eisbaer op 01-04-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor het inspelen eventueel deze http://www.eaprogramming.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 12:41

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik had eerder in dit topic nog QSix vermeld; €1475 incl. 5 jaar on-site garantie voor de 42PZ85. Was ook een mooie optie geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
En branden op een DVD. De iso is 450mb groot. Dacht zelf ff slim te zijn om die op CD te branden. Dat heeft de pioneer DV600 niet genomen, het moet een DVD zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:55:
[...]

psy schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:48:
[...]

Ja inderdaad. Sterker nog volgens mij geeft de optische uitgang van de duurdere PZ85 slechts 2-kanaals door dus daar heb je toch nul komma niets aan :)
Dacht dat dat de enige manier was om al het geluid van het apparatuur (HD-decoder, PC, PS3) dat op mijn toekomstige TV wordt aangesloten (via HDMI) met één uitgang naar de HC-set wordt gestuurd. (Ik heb namelijk te weinig ingangen op mijn HC-set.)

Maar ik heb het dus niet juist? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020
Chevy454 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:50:
[...]

En branden op een DVD. De iso is 450mb groot. Dacht zelf ff slim te zijn om die op CD te branden. Dat heeft de pioneer DV600 niet genomen, het moet een DVD zijn.
Werkt dit een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eisbaer schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:11:
[...]
Het kan best zijn dat er betere zijn die gedetailleerder op zaken in gaan. Deze kwam ik tegen, is eenvoudig toe te passen en geeft een beter resultaat dan de af fabriek instellingen dus bizar slecht is onzin. Als je de reviews van het product bekijkt dan zie je dat het voor iemand die voor het eerst calibreert een prima hulp is.
Ach ja. Als je een DVD met wat Media Center filmpjes waarbij dingen worden gezegd als "stel het beeld zodanig af zodat de gezichten er naturel uitzien" en een promotie videoclip van de vriendin van de baas van Monster een goede hulp is, prima hoor. Voor een calibratie hulpmiddel van notabene de ISF zelf is dit een absolute farce. Dat hier geld voor wordt gevraagd is ongelooflijk. Dat mensen er alsnog blij mee zijn is goed mogelijk. Reviews zeggen ook niet alles. Meer dan de helft zijn gewoon verkapte reclameteksten om de sponsors tevreden te houden. Verder snap ik je helemaal hoor, wilde het alleen voor de leek even wat nuanceren. Er zijn dus (way) betere DVD's verkrijgbaar. Die ook moeilijker te gebruiken zijn, true.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik laat gewoon m,n px80 thuis calibreren als ie is ingespeeld ..

Ik heb het bij m,n vorige tv ook gedaan (philips breedbeeld tv) 7 jaar geleden

Ik raad het ook iedereen aan om te laten (of zelfdoen) calibreren .. je ziet echt het verschil en je tv gaat langer mee

Kosten zijn inmiddels wel gestegen zag ik maar het is z,n geld echt dubbel en dwars waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 01:49:

Ik heb het bij m,n vorige tv ook gedaan (philips breedbeeld tv) 7 jaar geleden

Ik raad het ook iedereen aan om te laten (of zelfdoen) calibreren .. je ziet echt het verschil en je tv gaat langer mee

Kosten zijn inmiddels wel gestegen zag ik maar het is z,n geld echt dubbel en dwars waard
Is er geen "calibrator" op Fok die wat geld wil verdienen aan iedereen in dit topic 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=14.0 voor mensen die op zoek zijn naar betere resultaten dan het standaard dvd'tje....

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:24:
[...]
Dacht dat dat de enige manier was om al het geluid van het apparatuur (HD-decoder, PC, PS3) dat op mijn toekomstige TV wordt aangesloten (via HDMI) met één uitgang naar de HC-set wordt gestuurd. (Ik heb namelijk te weinig ingangen op mijn HC-set.)

Maar ik heb het dus niet juist? :?
Dit staat in de (US) manual van de PZ85:
"When audio from other equipment connected to this unit via HDMI is output using “DIGITAL AUDIO OUT” of this unit, the system switches to 2CH audio.
(When connecting to an AV amp via HDMI, you can enjoy higher sound quality.)"

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 14:47
Zelf calibreren met een dvd is inderdaad een goede oplossing als je er niet veel geld aan wilt uitgeven. Op dvd's met THX certificering is er ook een optie waarmee je een tv kunt instellen.

Het beste is uiteraard om je tv door een ISF calibrateur in te laten stellen. Ik snap wel goed dat niet iedereen daar zoveel geld aan wil uitgeven. Op THX gecertificeerde tv's zit er overigens een THX Cinema mode, die vanuit de fabriek is gecalibreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psst: ik vroeg me iets af, maar had nog geen antwoord gekregen. Vandaar da'k mezelf maar ffies quote ...
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:41:
Mensen, ik wil graag een (zeer waarschijnlijk) hele basis vraag stellen; Een Plasma TV kan toch in principe veel meer kleuren weergeven als een 8, 10 of meer bits LCD, omdat je bij plasma niet persé gebonden bent aan het aantal bits ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:41:
[...]

Dit staat in de (US) manual van de PZ85:
"When audio from other equipment connected to this unit via HDMI is output using “DIGITAL AUDIO OUT” of this unit, the system switches to 2CH audio.
(When connecting to an AV amp via HDMI, you can enjoy higher sound quality.)"
Thnx... Dan moet ik toch echt aan een nieuw HC-setje/versterker gaan denken... (gelijk maar met HDMI-ingang dan ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 01:49:
Ik ook alleen zit ik nog lang niet aan mijn 200 uur, pas op 50 uur in 4 dagen :+ Maar om de tijd te overbruggen totdat een ISF gecertificeerd persoon langs is geweest lijkt mij zo'n calibratie DVD wel handig. Het zal waarschijnlijk compleet verkeerd zitten in vergelijk met een echte ISF calibratie maar zal wel beter zijn als op de gok werken :)

Die monster ISF dvd is idd geen verbetering, eerder een lange trage reclamespot.

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 02-04-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Chevy454 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:30:
[...]

Ik ook alleen zit ik nog lang niet aan mijn 200 uur, pas op 50 uur in 4 dagen :+ Maar om de tijd te overbruggen totdat een ISF gecertificeerd persoon langs is geweest lijkt mij zo'n calibratie DVD wel handig. Het zal waarschijnlijk compleet verkeerd zitten in vergelijk met een echte ISF calibratie maar zal wel beter zijn als op de gok werken :)
Ik heb even rustig op die site zitten lezen, maar ze vragen 200 euro voor de calibratie, plus het advies die elk half jaar te laten doen. Sorry, maar 400 euro per jaar uitgeven om je tv af te laten stellen gaat me echt veel te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
Als je scherm gecalibreerd is is dat toch gebeurd, waarom zou je dat dan elk half jaar moeten uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Evil Hobbit schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:15:
Als je scherm gecalibreerd is is dat toch gebeurd, waarom zou je dat dan elk half jaar moeten uitvoeren?
Omdat zeker een CRT-scherm in verloop van tijd iets verloop heeft. Vanwege het gebruik van fosfor in een Plasma zou het daar ook nog wel kunnen voorkomen. Ieder half jaar lijkt mij schromelijk overdreven overigens.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:34:
Heeft iemand met een logitech harmony zijn Pana al fatsoenlijk aan gekregen? Ik krijg alles in orde met de harmony maar het inschakelen van de TV wilt maar niet lukken :(
Voor alle vragen met betrekking tot de Harmony, kun je hier terecht

www.harmony-forum.nl

Een bekend probleem bij Pana, je moet de toetst namelijk langer ingedrukt houden
en dat snapt de Harmony niet.
Dit kan alleen de helpdesk oplossen.

Henk, Webmaster harmony Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:12:
Psst: ik vroeg me iets af, maar had nog geen antwoord gekregen. Vandaar da'k mezelf maar ffies quote ...

[...]
Waarom maak je je zo druk om specs? Het gaat erom hoe het scherm er uit ziet. Een plasma wordt ook digitaal aangestuurd, dus daarbij heb je ook te maken met bits.

het aantal bits boeit niet. Hoe het eruit ziet boeit wel. Ga dat dus gewoon bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Ik kan niet wachten. Hij zou vandaag binnen moeten komen, maar heb nog niks gehoord van Smits. Ben vandaag jarig en zou jammer zijn als mijn eigen cadeautje te laat is :)
Oja, het gaat dus over 42pz85...

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
ViNcE schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:00:
Ik kan niet wachten. Hij zou vandaag binnen moeten komen, maar heb nog niks gehoord van Smits. Ben vandaag jarig en zou jammer zijn als mijn eigen cadeautje te laat is :)
Gefeliciteerd dan maar he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
ViNcE schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:00:
Lees net op een ander forum, m.b.t. Smits: "door een klunzige fout bij het transport van Panasonic komen de schermen nu pas vrijdag a.s.", wellicht dat jouw scherm daar ook tussen zit... :'(

[ Voor 48% gewijzigd door Brad Pitt op 02-04-2008 13:42 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Brad Pitt schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:41:
[...]

Lees net op een ander forum, m.b.t. Smits: "door een klunzige fout bij het transport van Panasonic komen de schermen nu pas vrijdag a.s.", wellicht dat jouw scherm daar ook tussen zit... :'(
Ja, klopt. Heb ik net ook bericht van gehad. Duur geintje, zo'n dag thuis voor niks. Ze kunnen hem maar beter hebben vrijdag. Kan ik weer thuis wachten..... :(

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViNcE schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:27:
[...]

Ze kunnen hem maar beter hebben vrijdag. Kan ik weer thuis wachten..... :(
Daar kan Smits toch niets aan doen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:47:
[...]

Daar kan Smits toch niets aan doen :|
Nee, maar daar kan ik weer niks aan doen. Ik kan mijn beklag doen bij Smits. En zij kunnen dit dan weer bij Panasonic neerleggen. Je maakt al winkel toch ook afspraken met de leverancier...
Nu moet ik wel zeggen dat Smits dit voorlopig nog goed oppakt hoor. Ik heb er nog steeds vertrouwen in :)

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook vandaag de 42pz85 besteld, hij was op voorraad, dus hoop hem dit weekend te hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
Mijn 46PZ85 is inmiddels bezorgd! Heb het toestel nog niet uitgeprobeerd, maar vond het design alvast om te smullen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ViNcE schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:27:
Ja, klopt. Heb ik net ook bericht van gehad. Duur geintje, zo'n dag thuis voor niks. Ze kunnen hem maar beter hebben vrijdag. Kan ik weer thuis wachten..... :(
Kop op, je bent jarig ;) Beter laat dan nooit :)
Marc P schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:40:
Ik heb even rustig op die site zitten lezen, maar ze vragen 200 euro voor de calibratie, plus het advies die elk half jaar te laten doen. Sorry, maar 400 euro per jaar uitgeven om je tv af te laten stellen gaat me echt veel te ver.
Ik ga ook geen 400 euro per jaar uitgeven hoor. Ik dacht eerder 1 keer en dan niet meer totdat er een nieuwe tv komt :) Het gaat me erom dat de kleurbalans in orde is en daarna kan die gaan verschuiven maar dat merk je dan niet meer denk ik maar.

[ Voor 48% gewijzigd door Chevy454 op 02-04-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je wel in een tour regio wonen Chevy454 :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:44:
Dan moet je wel in een tour regio wonen Chevy454 :)
Weet ik, ik wacht wel totdat Frank in de buurt komt van Maastricht (wat dit jaar niet meer gaat zijn). Maar ik ben een geduldig mens geworden, tegen die tijd is de pana zeker weten goed ingespeeld :P
Wie weet mag hij dan wel 3 tv's doen ipv 2 :+

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 02-04-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Chevy454 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:31:

Ik ga ook geen 400 euro per jaar uitgeven hoor. Ik dacht eerder 1 keer en dan niet meer totdat er een nieuwe tv komt :) Het gaat me erom dat de kleurbalans in orde is en daarna kan die gaan verschuiven maar dat merk je dan niet meer denk ik maar.
Heb je zelf wel eens het verschil gezien? Zijn de verschillen echt zo groot? Ik weet dat het goed afregelen van een platenspeler erg grote verbeteringen met zich meebrengt, moet ik een calibratie van een plasma hiermee vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:41:
[...]

Goeie marketing daar bij Smits, hij heeft zijn bestellingen en centen binnen door te beloven dat ze snel geleverd worden. En nu zit de fout bij Panasonic, komt wel vaker voor tegenwoordig, van alles beloven en dan met het vingertje naar een ander wijzen. Ben benieuwd of die vrijdag komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn bestelling van Smits al, het is een zeer goede winkel en niks dan lof over de handelswijze. De fout zit hem toch echt bij Panasonic hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
Nieuwe modellen worden zoooo vaak met vertraging geleverd. Smits is echt niet de enige. Dit hoort gewoon bij het willen kopen van het nieuwste van het nieuwste. In het begin zijn ze wat schaars en moeilijk leverbaar. Een week of 3 na de eerste uitlevering komt het pas echt goed op gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-11-2024
ik heb m daar zaterdag besteld, zou dinsdag binnenkomen. Hij was er niet, contact gehad en hij zou woensdag (vandaag) binnen zijn en kon ik m afhalen: Zojuist gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Marc P schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:31:
Heb je zelf wel eens het verschil gezien? Zijn de verschillen echt zo groot?
Ik heb het zelf niet gezien maar ik merk dat ik een heel klein probleem met het rood heb in de normaal stand heb. Het rood is er wat beetje te nadrukkelijk aanwezig merk ik. Hinderlijk? Absoluut niet maar als we het beter kunnen krijgen, waarom niet? Maar ik moet zelf nog wat met de warmte van de kleuren spelen, misschien dan het op koel beter is. Ondanks dat ik de TV nu al 60 uur aan heb staan heb ik er maar bitter weinig naar gekeken. Steeds ingepalmd door mijn pa of zus. Gezien het feit dat die niet klagen moet ik gewoon een azijnpisser wezen :+

Op de cinema modus met alles standaard ziet het er nu na 60 uur heel mooi uit :Y

[ Voor 26% gewijzigd door Chevy454 op 02-04-2008 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy jij hebt een PX80 toch? Hoe kom jij in het menu waar je het aantal uren kan bekijken? :9
Misschien kan ik dat ook gebruiken op de PZ85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:35:
Chevy jij hebt een PX80 toch? Hoe kom jij in het menu waar je het aantal uren kan bekijken? :9
Misschien kan ik dat ook gebruiken op de PZ85.
oppassen met hetgeen wat je doet eens je in het menu zit ;)
-/V (op de TV) inhouden, daarna 3x 0 indrukken op de AB dan kom je in het service menu.
-/V (op de TV) inhouden, daarna 3x AV indrukken op de AB dan kom je in het hotel menu.

Oppassen met de veranderingen die je daar doet, ik ken er zelf ook geen kloot van dus heb enkel op Exit gedrukt nadat ik wist hoelang de pana aan het branden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha dank je wel, zelfde als op de PV70 dus. Ware het niet dat er op de PZ85 geen klepje te bekennen is, en dus ook geen knopjes aan de voorkant :9 . Moet er nog achter zien te komen, maar toch bedankt :) .

Misschien dat ik er op AVForums iets over kan vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 18:43 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.