Panasonic Plasma 8 Serie PreRelease Vragen en Ervaringen top

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste
Acties:
  • 161.900 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
bramberk15 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:55:
Zie trwns bij beamerconcurrent.nl ook een 50" voor €1025. Niet gek, alhoewel dit een 50PG3000 is, dus geen topmodel.
...
Maar deze lijn LG's verdient denk ik wel een eigen topic
De prijzen van beamerconcurrent.nl zijn wel EX btw! En die website ziet er heel verdacht uit (geen KvK, geen contact adres). Het enige na lang zoeken zie je "onderdeel van Schreiner Projectie staan. Zelf zoeken naar website levert http://www.schreinerprojectie.nl/
Is dit wel een bonafide adres? Ik zou zelf geen prijzen gaan noemen van adressen die (mij) totaal onbekend zijn...! Iemand enige ervaring met beamerconcurrent.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Gianni Rombios schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:41:
[...]

De prijzen van beamerconcurrent.nl zijn wel EX btw! En die website ziet er heel verdacht uit (geen KvK, geen contact adres). Het enige na lang zoeken zie je "onderdeel van Schreiner Projectie staan. Zelf zoeken naar website levert http://www.schreinerprojectie.nl/
Is dit wel een bonafide adres? Ik zou zelf geen prijzen gaan noemen van adressen die (mij) totaal onbekend zijn...! Iemand enige ervaring met beamerconcurrent.nl?
Ik zie dat je mijn quote hebt gebruikt, maar even voor de onderbouwing: ik heb deze prijs enkel genoemt omdat ik het toevallig tegen kwam. Me er ook totaal niet in verdiept, maar d8 dat iemand er zijn voordeel mee kon doen. Vervolgens is het aan die persoon om uit te zoeken of het een betrouwbare winkel is of niet. Dit ging trwns over een LG plasma dus ik denk dat je beter daar je vraag kan stellen, in het LG42PG6000 topic.

On-topic maar weer:
Er is mij iets opgevallen wat tot op hede vrij onbelicht is (iig voor mij) namelijk motion resolution. Het gaat erover hoeveel pixels je werkelijk overhoudt als de camera beweegt. Dit testen ze oa bij hdtvtest.co.uk en daar kwam het volgende uit, voor de volgende tv-toestellen:
Pana 42PZ70:1080
Sony 40x3500: 550 (met Motion Enhancer) 300 zonder
Philips 37pfl9632 900 (met Clear LCD) 300 zonder

Hier blijkt dus de sterkte van plasma, het behoudt de volledige horizontale resolutie. Je verliest wel erg veel bij die LCD's, vooral zonder de 'hulpjes'. Dacht ik meldt het even want dit was ik eigenlijk nooit zo concreet tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoe berekenen ze dat dan?

Door een "trail" als één pixel te tellen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Dit staat op de site, www.hdtvtest.co.uk

The Panasonic TH42PZ70B review is now complete. Under the “Benchmark” section you will find an additional item labelled “Motion Resolution”, the value of which I shall explain below.

I’ve recently received a new test disc called “FPD Benchmark Software For Professional” (many thanks to Gary Merson from HDGuru for the heads up), which contains a few test patterns that will allow me to objectively quantify the amount of motion blurring on any display device. This is the pattern (Chapter 31, Resolution Pattern 2) I find most useful:

Each “pillar” contains 4 lines which progressively become thinner as we go down the screen; the numbers on the right denote the resolution of the lines. This particular test pattern will scroll horizontally at a rate of 6.5 ppf (pixels per frame). By noting down the resolution (the number on the right) at which we can still discern all 4 lines separately (i.e. they don’t merge into 3 lines or less), we can determine the motion resolution of the television.

Of course, the result will be influenced by:

Whether the television is able to fully resolve 1080 static resolution in the first place;
Your viewing distance (the farther you sit, finer resolution will be lost to the eye).
And remember, it’s only a test pattern. In real-life viewing, the panning speed and the resolution of the objects being panned will differ. But at least the “FPD Benchmark” provides me with an objective standard to assess motion resolution, and to compare the results between televisions. This motion resolution test will be performed on all future televisions I review, including the Sony KDL40X3500 LCD TV (Motionflow on vs off).

Bron: http://www.hdtvtest.co.uk...asonic-th-42pz70b-review/

Daar staat ook een plaatje bij, maar die neemt mn copy-paste niet over.

[ Voor 4% gewijzigd door bramberk15 op 19-03-2008 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trillion
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De 42PZ85 voldoet aan al mijn wensen, maar enige punt is nog we grootte.
Ik zit zo'n 2.75 tot 3 meter van het scherm en denk eigenlijk dat dit te dichtbij is.

Een 37 inch zou misschien beter zijn, maar die is er momenteel helaas niet in full hd met de specs van de 42PZ85.
Heeft iemand ervaring met het kijken naar full hd op 2.75-3 meter en hoe bevalt dat. Ik verwacht vooral bij hele drukke beelden dat je er misschien te dicht op zit.

Ik weet dat de kijkafstand natuurlijk voor een belangrijk deel persoonlijk is, maar hoor toch graag opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je went echt heel erg snel aan de grootte. 42" lijkt in het begin waanzinnig groot, maar na 2 dagen ben je er zéker aan gewend. Mijn advies, als je het kan, ga dan voor een 42". 2.75 a 3 meter is een prima kijkafstand voor een 42".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

trillion schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:29:
Ik zit zo'n 2.75 tot 3 meter van het scherm en denk eigenlijk dat dit te dichtbij is.

Een 37 inch zou misschien beter zijn, maar die is er momenteel helaas niet in full hd met de specs van de 42PZ85.
Heeft iemand ervaring met het kijken naar full hd op 2.75-3 meter en hoe bevalt dat. Ik verwacht vooral bij hele drukke beelden dat je er misschien te dicht op zit.

Ik weet dat de kijkafstand natuurlijk voor een belangrijk deel persoonlijk is, maar hoor toch graag opmerkingen.
De grote vraag is of je op die afstand 1080p nodig hebt. Dat is mijn grote probleem. Kan je op die afstand het verschil zien tussen 1080p en 720p?
En de hamvraag: Is dit (eventuele) verschil 500 euro waard. (het verschil tussen de px80 en de pz85)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:37

aKra

Intentionally left blank.

ViNcE schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:15:
[...]

De grote vraag is of je op die afstand 1080p nodig hebt. Dat is mijn grote probleem. Kan je op die afstand het verschil zien tussen 1080p en 720p?
En de hamvraag: Is dit (eventuele) verschil 500 euro waard. (het verschil tussen de px80 en de pz85)
Ik denk dat als je het verschil niet ziet, het nog geen ramp is... Ik heb de PZ85 gekocht omdat ik dan hier 1920x1080 mijn PC op kan draaien en dan zelf (gekopieerde van origineel :X) films op mijn HTPC kan afspelen op HD kwaliteit.

En het is gewoon toekomst-ready, en gimmick offcourse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

aKra schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:19:
[...]

Ik denk dat als je het verschil niet ziet, het nog geen ramp is... Ik heb de PZ85 gekocht omdat ik dan hier 1920x1080 mijn PC op kan draaien en dan zelf (gekopieerde van origineel :X) films op mijn HTPC kan afspelen op HD kwaliteit.

En het is gewoon toekomst-ready, en gimmick offcourse.
Ik wil ook graag mijn HTPC er op aansluiten. Ik zie dat er inderdaad steeds meer 1080P materiaal te vinden is. Maar kan jij duidelijk het verschil zien tussen films die in 1080p zijn, en dezelfde film op 720P?
Ik ben niet echt van plan veel te internetten op de tv en mediacenter werkt zelfs prima op CRT. Als ik nu het verschil niet zie, zie ik het over 10 jaar ook niet. Ik zit al zolang te twijfelen tussen HD ready of Full HD. En heb het nog nergens zelf kunnen zien...

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Eigenlijk is het te ver weg voor Full HD.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
ViNcE schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:55:
[...]
Ik wil ook graag mijn HTPC er op aansluiten. Ik zie dat er inderdaad steeds meer 1080P materiaal te vinden is. Maar kan jij duidelijk het verschil zien tussen films die in 1080p zijn, en dezelfde film op 720P?
Ik ben niet echt van plan veel te internetten op de tv en mediacenter werkt zelfs prima op CRT. Als ik nu het verschil niet zie, zie ik het over 10 jaar ook niet. Ik zit al zolang te twijfelen tussen HD ready of Full HD. En heb het nog nergens zelf kunnen zien...
Ja en dit is toch iets wat volgens mij vrij veel mensen kunnen checken die een Full HD hebben icm een PS3. Je kunt namelijk op het playstation network filmtrailers downen, zowel in 720p als 1080p reso. Dus als er mensen zijn die beide versies downen en bekijken, zouden deze kunnen zeggen of er idd een verschil is en vanaf welke afstand je het wel/niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020
en je kan quicktime trailers afspelen door even de container van mov naar mp4 te veranderen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:52

sanook

_/-\o_

Slaapje schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:19:
[...]

Ook in een winkel wordt ie aangeboden voor onder de 1000, precies 100 meer dan redcoon.nl. Ook ik vraag me af of die aan huis service zo handig is (lees: of het die 100 euro meer waard is). Redcoon vertelde mij dat als er dingen fout mee zijn dat zij hem ophalen en weer bij je afleveren, alleen neemt dit waarschijnlijk meer tijd in beslag dan een aan huis service.

Verder ben ik er wel over uit, dit wordt mijn tv, als het geld binnen is ga ik hem meteen bestellen.
Tussen ophalen en afleveren zit bij een webwinkel zeker een paar weken vrees ik, met een beetje mazzel wordt een nederlands model bij jou aan huis direct gerepareerd (+ geen kans op beschadigingen tijdens transport).
Maar de kans dat je problemen krijgt tijdens de garantieperiode is niet heel groot, dus het is een afweging die je moet maken. Ik kon voor 7 tientjes extra een nederlands model krijgen bij een gewone winkel en dat was voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Overigens, was vandaag in de winkel de PY70 en PY700 hebben inderdaad 4 fans aan de achterkant, die gaan natuurlijk op ten duur stuk, ook bij de PZ85... Bah... :P

Misschien toch voor de PX80 gaan puur voor de stroom bezuiniging :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:28
Ja kan hem hier in utrecht nu ook kijgen onder de 1000 (hoeveel precies weet ik nog niet), dus ik denk dat ik dat maar doe, heb ik in ieder geval zeker een nederlands model en het is een winkel die ik al langer ken, vind ik ook wel fijn.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-12-2020
noenkelMi schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:35:
[...]

Nu heb ik toch nog een vraagje ivm aansluiting:
mijn digiorder is via scart
mijn vcr ook via scart
maar nu zou ik graag ook mijn DVDspeler terug aansluiten, en dat zou ook via scart moeten!!

De HDigicorder zal met HDMI aansluiting zijn, maar voorlopig gaat de oude digicorder ook aangesloten blijven.

Kan ik dit op een of andere manier oplossen?

Merci

Michel
Heeft je DvD-speler toevallig een component aansluiting ? Dit is overigens alleen beeld, het geluid kun je dan via de audio-uit van je DvD-speler en de audio-in van de TV of je versterker laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Slaapje schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:57:
Ja kan hem hier in utrecht nu ook kijgen onder de 1000 (hoeveel precies weet ik nog niet), dus ik denk dat ik dat maar doe, heb ik in ieder geval zeker een nederlands model en het is een winkel die ik al langer ken, vind ik ook wel fijn.
En welke is dat in Utrecht? Ik woon in Utrecht en wil hem namelijk binnenkort gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

bramberk15 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:16:
[...]

Ja en dit is toch iets wat volgens mij vrij veel mensen kunnen checken die een Full HD hebben icm een PS3. Je kunt namelijk op het playstation network filmtrailers downen, zowel in 720p als 1080p reso. Dus als er mensen zijn die beide versies downen en bekijken, zouden deze kunnen zeggen of er idd een verschil is en vanaf welke afstand je het wel/niet ziet.
Hmm, Goed idee. Maat heeft net een samsung fullhd gekocht (wel LCD). Eens kijken of ik het verschil kan zien...

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
ik trek me terug uit dit topic, iemand anders mag de TS van het volgende deel overnemen. (reden: kl*tebrief van de balastingdienst |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:25

eisbaer

Zie signature

Ik vind 42" te groot voor 3 meter afstand. Het is ook een bak licht die op je afkomt. Mijn 42" kijkt op 7 meter ook wel lekker eigenlijk

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Sjah schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:01:
ik trek me terug uit dit topic, iemand anders mag de TS van het volgende deel overnemen. (reden: kl*tebrief van de balastingdienst |:( )
Success... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:34
bramberk15 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:16:
[...]

Dat werkt dus niet.
Op een full hd scherm zal 1080p content altijd beter uitzien dan 720p, omdat de native resolutie van het scherm 1080 is. Deze moet de 720p gaan upscalen.

Je moet echt n hdready scherm hebben en daar 720p of 1080p op draaien (1080p op hdready kan weer wel, het downscalen is veel makkelijker. Mn Pana heeft n reso van 1366x768 en daarom staat de xbox bij mij op 1080p) en dan moet je kijken of je verschil ziet.

Als ik in de winkels kijk naar de full hd's, dan zie ik geen verschil. Ik denk niet: heey, dat is n mooier beeld dan bij me thuis. Misschien ervaar jij het anders, dat kan.
ViNcE schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:15:
[...]

Er zijn toch nog wel enkele specs van de pz85 die beter zijn zoals contrast en de 24p?
Zit maar 1 ding op: beide toestellen gaan bekijken en dan inderdaad beslissen of het de €500 extra waard is.
Ik zei vroeger ook tegen mensen: bedenk ook hoeveel hd content je erop gaat kijken. Maar aan de andere kant: ik kijk 80% hd content op mn hdready plasma en ik zie dus geen verschil als ik dezelfde hd film op n full hd in de winkel zie. De mijne staat er dan weliswaar niet naast.

[ Voor 35% gewijzigd door Ferry34 op 21-03-2008 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore

Hier de zoveelste, ben het eens met sWords. Ik zit op ruim drie meter en neem een 46PZ85. Ik ga voor full HD omdat ik niet als enige kijk, het komt ook voor dat op circa 2 meter wordt gekeken. Daarnaast vindt ik het design van de PZ85 gewoon mooier als de PZ80 of de PX80.
Kijken jij, en eventuele medekijkers, echter op minimaal 3 meter dan is een HDReady ook goed. Of je moet ook het design mee laten spelen. Knipoog naar Pioneer (4280XA) ? In de aanbieding (outlet) bij Stassen voor 1.799,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik heb een 42py70 en zit exact 3 meter van het scherm, full hd is eigenlijk echt goed zichtbaar op 1,5 meter. Ik denk dat je op 3 meter voor full hd zelfs wel een 60" kan hebben. SD zal dan misschien wat minder mooi zijn, maar digitale tv en dvd zijn op een 50" zeker nog super op 3 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
|sWORDs| schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:25:
Ik heb een 42py70 en zit exact 3 meter van het scherm, full hd is eigenlijk echt goed zichtbaar op 1,5 meter. Ik denk dat je op 3 meter voor full hd zelfs wel een 60" kan hebben. SD zal dan misschien wat minder mooi zijn, maar digitale tv en dvd zijn op een 50" zeker nog super op 3 meter.
Sluit je wel eens een PC/laptop aan op je scherm?

Is dan bijvoorbeeld de Windows Explorer goed leesbaar? En zo ja, tot welke afstand?
Ik vraag me namelijk af hoezeer je voor Windows nut hebt van een FullHD resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Laatst online: 09-09 04:55
aKra schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:41:
Overigens, was vandaag in de winkel de PY70 en PY700 hebben inderdaad 4 fans aan de achterkant, die gaan natuurlijk op ten duur stuk, ook bij de PZ85... Bah... :P

Misschien toch voor de PX80 gaan puur voor de stroom bezuiniging :D
Dit was voor mij een belangrijke reden om niet voor full-HD te gaan; de extra stroomkosten en met name de fans; die zullen vast heel stil zijn als ie net nieuw is maar is dat na een paar jaar nog zo..?
Vooral al ze niet allemaal even snel draaien kan dat storend geluid opleveren.

(verder zit ik op ~3meter van m'n 37PX80, te ver om lol te heben van full HD en ben ik niet zo'n TV-kijker, anders was m'n keuze wellicht anders uitgevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

dura schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:27:
[...]

Dit was voor mij een belangrijke reden om niet voor full-HD te gaan; de extra stroomkosten en met name de fans; die zullen vast heel stil zijn als ie net nieuw is maar is dat na een paar jaar nog zo..?
Vooral al ze niet allemaal even snel draaien kan dat storend geluid opleveren.

(verder zit ik op ~3meter van m'n 37PX80, te ver om lol te heben van full HD en ben ik niet zo'n TV-kijker, anders was m'n keuze wellicht anders uitgevallen).
Opzich kan je gewoon eens in de zoveel tijd je TV van de muur afhalen en dan even de stofzuiger op de fans zetten... Worden ze redelijk schoon van ;)

En gewoon voordat de 2-jaar garantie over is nog even de Panasonic monteur laten langskomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:46:
[...]

Opzich kan je gewoon eens in de zoveel tijd je TV van de muur afhalen en dan even de stofzuiger op de fans zetten... Worden ze redelijk schoon van ;)

En gewoon voordat de 2-jaar garantie over is nog even de Panasonic monteur laten langskomen :P
Dat heb ik een keer gedaan met mijn pc, vanaf dat moment ging de fan van mijn videokaart irritant hoog zoemen! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:33:
[...]

Dat heb ik een keer gedaan met mijn pc, vanaf dat moment ging de fan van mijn videokaart irritant hoog zoemen! :(
Ik doe het regelmatig om mijn PC weer stofvrij te maken, nooit problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Laatst online: 09-09 04:55
Schoonmaken is ok, maar de lagers kunen ook slijten op termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
aKra schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:05:
[...]

Ik doe het regelmatig om mijn PC weer stofvrij te maken, nooit problemen :)
ik heb er ooit wel een keer een pc mee gesloopt (kan nogal wat statische electriciteit veroorzaken) .. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:54:
[...]

Ha, met zo'n opmerking kom je bij mij.
Ik, als game-verslaafde, kan je vertellen dat n plasma veel beter en mooier is om op te gamen dan n lcd.
Logisch want n plasma heeft n veel snellere refreshtime, mooiere kleuren en zwartweergave.
Het fabeltje dat n lcd beter zou zijn, komt gewoon omdat je op beurzen etc altijd n lcd ziet die op n console staat aangesloten (makkelijker te vervoeren).
Mensen die dat gaan zien, hebben meestal zelf nog n crt thuis staan en dan is zo'n hd lcd helemaal geweldig.
Ook in de winkels zie je dat, de bekende xbox360 stand met Samsung lcd.
Hierover had ik n 30 inch Iiyama en na 2,5 jaar kocht ik n plasma. Ik game 2 uur per dag en de plasma is echt veel beter.
Ik ben het 100% met je eens. Mijn 360 ziet er waanzinnig uit op mijn plasma. Een 852*480 SD(!) plasma. Zelfs met die resolutie is het veel mooier dan welke willekeurige LCD.
LCD is echt alleen maar goed voor een ding en dat is het Windows opstartscherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was plan een 42PX80 te kopen. Vandaag in de winkel wezen kijken. Twee tegenvallers, de lelijke goedkope plastic voet, (was in de winkel al beschadigd) en het vrij forse stroomverbruik 350 watt. Dat stroomverbruik staat me flink tegen,kost gewoon een paar honderd euro per jaar extra tov een LCD,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:06:
Ik was plan een 42PX80 te kopen. Vandaag in de winkel wezen kijken. Twee tegenvallers, de lelijke goedkope plastic voet, (was in de winkel al beschadigd) en het vrij forse stroomverbruik 350 watt. Dat stroomverbruik staat me flink tegen,kost gewoon een paar honderd euro per jaar extra tov een LCD,
Staat het je ook tegen als je je computer aanzet? Of erger nog hoeveel deze gebruikt als deze uitstaat? Een plasma heeft een maximum verbruik, dit betekend dat deze dit niet constant verbruikt, alleen als het scherm compleet wit is. Een LCD heeft bijvoorbeeld wel een constant verbruik dus een gemiddelde LCD van een dikke meter verbruikt ook iets van 250 watt. Na een avond tv kijken kom je denk ik netto op hetzelfde neer.

Persoonlijk vind ik het issue verbruik een non-issue, als verbruikt je TV 500 watt dan zal dat per jaar gaan om nog geen 50 euro bij 8 uur per dag tv kijken. Een gemiddelde middenklasser kost met alles meegerend iets van 40 cent te kilometer. Niemand maakt zich druk om het feit dat een auto per jaar 125 kilometer meer of minder rijd. En deze is dan nog "vuiler" als opgewekte electriciteit.

Maak je je er toch heel druk om, dan moet je gewoon geen tv van meer dan een meter kopen, koop dan een tv van 38cm die vebruiken namelijk nog geen 40 watt, maar vergeet dan niet de lamp uit te doen want die zo 60 watt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat stroomverbruik staat me flink tegen,kost gewoon een paar honderd euro per jaar extra tov een LCD
Aannemende dat je dit geheel voor jezelf hebt berekend zou ik willen vragen je berekening hier met ons te delen. Dit is namelijk nogal overtrokken IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:07
uhum een paar honderd euro :? ff een rekenvoorbeeldje.

stel je gebruikt je plasma een jaar lang ieder dag 4 uur. das maximaal 4*350=1,4 kWh per dag. Doe dat maal 365 zit je op 511 kWh per jaar. een kWh kost op dit moment zo'n 0,21 euro inclusief transport en energiebelasting. Das dus € 107,30 per jaar excl. btw. Inclusief is dit 128 euro per jaar. Dit is dus bij een maximaal verbruik, wat bij een plasma in principe niet relevant is omdat het gemiddelde verbruik telt, en iedere! dag 4 uur tv kijken 8)7 . Dus dat van die honderden euro's valt wel mee.

edit: graag gedaan GeenGelul :)

Overigen ben ik zelf van plan de 42PZ85 te kopen. Moet alleen nog wachten tot september op mijn nieuwe huis en eerder komt hij er helaas echt niet ben ik bang. Heb dan waarschijnlijk wel het voordeel van een lagere prijs tzt :-)

[ Voor 3% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 21-03-2008 20:51 ]

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat een LCD 100 a 200 watt minder gebruikt. Het beeld van een plasma lijkt me inderdaad net iets fraaier dan een LCD, maar is dit het extra stroomverbruik wel waard, ik denk nu van niet. Bovendien heb ik ook spaarlampen, die kan ik dan ook wel deur uitdoen. 1 a 2 kilowatt per dag extra aan stroom is niet verwaarloosbaar, zeker als er een redelijk en zuiniger LCD altermatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb het idee dat je naar de LCD aan het toe redeneren bent. Want Stel DAT het 200 watt per dag meer is. Dan moet je je tv dus elke dag 10 uur aan hebben staan om die 2 Kilowatt per dag extra te halen. Die berekening slaat ook weer nergens op. Het scheelt wel, maar niet 100-200watt.

Als je zo om het milieu geeft, zou je eens kunnen overwegen niet een Plasma te kopen om 8u per dag TV op te gaan kijken. (Of koop gewoon een 32"LCD).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
iceme schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:29:
[...]

Persoonlijk vind ik het issue verbruik een non-issue, als verbruikt je TV 500 watt dan zal dat per jaar gaan om nog geen 50 euro bij 8 uur per dag tv kijken.
Via de berekening van f4stf0rw4rd kost je dat 366 euro per jaar ;)

Volgens LG heeft de nieuwe 42inch een "typical" verbruik van ongeveer 300W.
Een Sharp 32inch verbruikt 100W volgens mijn Wattmeter.

Als je toch een jaar of 5 met je tv wilt doen en hem veel aan hebt staan maakt het aanzienlijk verschil. (4 uur kijken is veel, 4 uur aanstaan komt veel vaker voor).

[ Voor 59% gewijzigd door Gianni Rombios op 21-03-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zie LCD gebruikers dat ook niet doen eerlijk gezegd :P. Je moet het namelijk over een periode meten en dan het gemiddelde nemen. Dat is lastig meten (gebruik is variabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons staat de tv veel aan en want hij wordt in feite als radio gebruikt, 10 uur per dag haalt hij heus wel. Misschien dan overdag meer de radio gebruiken..
Zouden er trouwens geen energie zuinige plasma types binnenkort uitkomen.

Hebben al die Panasonics dezelfde voet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Past in het hoekje slap gelul dus. Zeiken over stroomgebruik, maar de TV als radio gebruiken |:(

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:41:
Bij ons staat de tv veel aan en want hij wordt in feite als radio gebruikt, 10 uur per dag haalt hij heus wel. Misschien dan overdag meer de radio gebruiken..

Volgens mij komen er vanaf volgend jaar zuinigere plasma's, maar het zou me niet verbazen als ze pas in 2010 komen. Door strengere regelgeving worden plasma fabrikanten gedwongen met modellen te komen die minder stroom verbuiken. Fijn als je tv weinig verbruikt, maar als hij één of twee tientjes per jaar meer verbuikt, dan wordt je daar echt niet armer van.

Heeft de PX80 eigenlijk ook een fan, of zitten die enkel op de full HD modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:41:

Dag Hendrik, wat vind je belangrijker? Een paar tientjes meer voor stroom of een mooi beeld? Ik heb mijn LCD verkocht omdat ik een mooi beeld belangrijker vind, dus een plasma. Bovendien doet het gemiddelde stroomvebruik van een plasma niet veel onder voor een LCD, wordt vaak verkeerd geïnterpreteerd. Zo heb ik in mijn PC een videokaart zitten (ATI HD2900XT) die al zo'n 215 Watt gebruikt en daar hoor je niemand over. Advies: Koop een mooie plasma en zet voor het luisteren naar je favoriete radiozenders ALLEEN de radio aan. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://www.google.nl/sear...a+power+consumption&meta=
Zit het stroomverbruik je dwars dan wacht je nog een of twee jaar (of je koopt een lcd).
Verder graag weer on topic wat mij betreft..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben van plan om de Panasonic TH-50PX80 aan te schaffen.
Kan iemand me zeggen of en waar ie al leverbaar is?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianne en Geluksvogel; misschien vinden jullie het energiegebruik "On topic" of "gelul"". Blijkbaar denkt de EU daar toch heel anders over, en ik ook trouwens. Gegroet. Ik ben nu inderdaad off topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 09:06:
Gianne en Geluksvogel; misschien vinden jullie het energiegebruik "On topic" of "gelul"". Blijkbaar denkt de EU daar toch heel anders over, en ik ook trouwens. Gegroet. Ik ben nu inderdaad off topic.
Stroomverbruik is een onderdeel van plasma/lcd's dus on topic, net zoals beeld- en geluidskwaliteit.
Ik heb een plasma die 185W maximaal verbruikt, gemiddeld zit die rond de 100-120 Watt. Niet veel meer dan mijn oude Sony CRT.
Zuinige plasmas zijn er dus ook, maar koop er dus een met minder pixels, zonder tuner, zonder boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ik vind stroomverbruik ook belangrijk, maar helaas is Panasonic er nog 'te' druk mee bezig om de schermen minder te laten verbruiken en deze op de markt te brengen... En ik neem het stroomverbruik maar voor lief... Wat moet ik anders doen... Ik wil helaas graag een mooie televisie, en een versterker, en een HTPC en een 8800 GT in SLI opstelling etcetera. Dit verbruikt gewoon bakken met stroom, helaas. Maar ik wil het wel graag hebben zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Mwa ik bedoelde maar ik wil een "8 serie preRelease" topic niet "saboteren met milieupolitie opmerkingen". Ik wacht zelf overigens op een zuiniger generatie en houd het voorlopig bij mijn LCD. Want volgens http://reviews.cnet.com/4520-6475_7-6400401-2.html zou de Panasonic TH-42PX700U maar liefst 464W verbruiken.........!! Een ander punt waarvan ik zeker zou willen zijn is het standby verbruik:
http://www.digitalspy.co.uk/forums/showthread.php?t=757232
"37px70 was taking 60W switched off and 80W in standby"
Misschien toch maar even de Wattmeter meenemen naar de winkel...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is maximaal stroomverbruik.

hhhhhmmmmm... Dat standby gebruik is onacceptabel. Ik herinner me uit tests van de consumentenbond juist dat Pana's daar goed mee waren (die tillen altijd heel zwaar aan dat soort dingen).

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 22-03-2008 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Wat een gedoe over dat verbruik elke keer. Een PS3 verbruikt ook wáy meer dan een Wii. Mijn auto rijdt 1 op 8. Moet ik beiden weg doen? Nou nee. Ik vind een PS3 mooier dan een Wii en mijn auto rijdt fijner dan een Fiesta 1.6 Diesel. Prima toch.

Als je écht zo'n milieu-freak bent koop dan gewoon een 32 inch LCD en kláár. Een plasma verbuikt inderdaad meer, maar niét in die FUD-achtige getallen als waar men elke keer mee loopt te strooien op fora. Volgens een recente Duitse test verbruikte de nieuwe 42 inch Panasonic *gemiddeld* 260W. Ik vind dat een prima verbruik. Een 42 inch LCD zal heus wel minder verbruiken, het beeld is ook minder mooi. Ieder zijn keuze.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Gianni Rombios schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 10:34:
Mwa ik bedoelde maar ik wil een "8 serie preRelease" topic niet "saboteren met milieupolitie opmerkingen". Ik wacht zelf overigens op een zuiniger generatie en houd het voorlopig bij mijn LCD. Want volgens http://reviews.cnet.com/4520-6475_7-6400401-2.html zou de Panasonic TH-42PX700U maar liefst 464W verbruiken.........!! Een ander punt waarvan ik zeker zou willen zijn is het standby verbruik:
http://www.digitalspy.co.uk/forums/showthread.php?t=757232
"37px70 was taking 60W switched off and 80W in standby"
Misschien toch maar even de Wattmeter meenemen naar de winkel...!
Amerikaanse site, 120V. Dat is dus niet zonder meer te vergelijken. Verder zijn er wel andere gegevens van gemiddeld stroomverbruik van plasma's. Dat ligt echt een stuk lager.

Als je echt een milieufreak bent dan kijk je geen tv. Overigens zijn er zat andere manier om je plasma te compenseren, mocht je echt last van wroeging hebben. Of je zet een stel zonnecellen op je dak.

[ Voor 10% gewijzigd door Shiver23 op 22-03-2008 11:30 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:33
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:33:
[...]

dat komt omdat je met de stofzuiger de fans zo hard laat opspinnen dat de lagers heel snel verslijten. op zo'n moment verpest je de lagers door de stofzuiger erop te zetten. beter even de fan vasthouden en dan met een borsteltje de stof eraf borstelen. of in ieder geval de fans vasthouden als je aan het stofzuigen bent zodat ze niet als de tierelier gaan ronddraaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:28:
Wat een gedoe over dat verbruik elke keer.
Het is zeker wel een punt van aandacht. Momenteel betalen we vermogen over het actief gedeelte (kWh), niet over het effectief gedeelte (Ah). Als we overschakelen naar die betalingsmethode dan ga je niet gelukkig worden. Gisteren nog bezig geweest over sturingen bij elektromotoren, een gelijkstroommotor met thyristor sturing draait al onbelast met 0.8A terwijl een asynchrone motor met 6A nog steeds stil staat. Nadeel is dat je wel weer met een hoop harmonschen het net vervuild en ook dat begint problemen te geven.

Dus is het verbruik een punt van aandacht?
Ja
Is het van belang nu?
Nee maar houd de stijgende energieprijzen in het hoofd. Die nee is op korte termijn wel een ja.
Moet er aandacht worden geschonken door de constructeur vanuit de wetgeving?
In jouw belang later wel.
Liggen we er nu van wakker?
Ja want huizen die nu worden gebouwd moeten investeringen maken welke een terugbetaaltijd van 20 jaar hebben!. Als die investeringen niet worden gemaakt dan weet je wat het verwarmen van je huis kost want de energieprijzen gaan slechts 1 ding doen: omhoog.

Conclusie: het is wel enorm hypocriet om 20cm isolatiemateriaal te steken en dan een enorme energielek te hebben in de consumentenelektronica. Dus het energie verbruik speelt zeker wel een rol. Ik zie zelf ook graag een Full HD plasma, maar vind de hogere kosten de meerwaarde echt niet waard. Dus ik ga zelf lekker voor een HD ready plasma. Met het geld wat ik bespaar door nu geen full hd te kopen koop ik later wel een nieuwe generatie plasma scherm welke dan over betere techniek gecombineerd met lager verbruik beschikt.
Shiver23 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:28:
Als je echt een milieufreak bent dan kijk je geen tv.
Waar slaat dat nou op :? Omdat sommigen het verbruik van de tv als overwegingsfactor gebruiken met betrekking tot hun maandelijkse uitgaven zijn ze direct een milieufreak? Sommigen kijken naar kosten baten omdat ze liever op het einde van de maand nog wat over hebben voor wat leuks te doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 22-03-2008 12:16 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...mag het weer over de nieuwe modellen gaan ipv hele verhandelingen over welk apparaat hoeveel stroom verbruikt en of dat nu wel/niet iets doet voor het milieu etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

ymmv schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 01:27:
[...]

Klopt niet.

24P = 96Hz, geen judder
24P Real Cinema: 24P met extra frames voor vloeiendere weergave. Zie het plaatje hierover een aantal postings hierboven.
Ik vraag het me echt af. Ik heb hier een PV70 staan die een pulldown moet doen voor 24p weergave. Ik heb zit goed kijken bij HD films en zie inderdaad soms "judder" bij een film op 24 fps. Het mooie is alleen dat als ik de film converteer naar 25 fps dezelfde judder nog steeds te zien is. Iets verteld mij dat het heeft te maken met hoe de film is opgenomen en dat de pulldown van de PV70 al redelijk goed was, of ik ben gewoon scheel.

Misschien dat ze dit verbeterd hebben voor de PX80, maar ik moet het eerst zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 13-09 08:19
Gianni Rombios schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:08:
[...]

Via de berekening van f4stf0rw4rd kost je dat 366 euro per jaar ;)

Volgens LG heeft de nieuwe 42inch een "typical" verbruik van ongeveer 300W.
Een Sharp 32inch verbruikt 100W volgens mijn Wattmeter.

Als je toch een jaar of 5 met je tv wilt doen en hem veel aan hebt staan maakt het aanzienlijk verschil. (4 uur kijken is veel, 4 uur aanstaan komt veel vaker voor).
Okey dan is het 366 euro per jaar maar dat is als je er geen tv neerzet, als we precies gaan doen, dan doen we het ook precies. en niet een 32" met een 42" vergelijken

Ik koop een Pana PX80 hd-ready en een Sony KDL-40D3000 hd-ready

Pana heeft maximaal gevraagd wattage van : 255 Watt (volgens de site)
Sony heeft maximaal gevraagd wattage van : 169 Watt (volgens de site)

Het verschil in watt is een 86 Watt en dat is ook zo want we kijken alleen maar naar wit beeld een jaar lang, en omdat we niet genoeg kunnen krijgen van het witte beeld kijken we dus 8 uur per dag.

De berekening is dus als volgd

verschil is 86 watt dus : 86watt * 8 uur = 0,688Kw per dag

0,688 * 365 = 251Kw en dit maal € 0,22 = € 55,22 excl = € 65,71 is de pana duurder per jaar als de Sony in energie verbruik.

Voor een 2" groter scherm vind ik dat niet echt schokkend, kom ik namelijk weer terug op mijn kilometer in auto verhaal als ik dit deel door 40cent per kilometer rij ik met een auto dus 165 extra kilomers per jaar op een auto!!!!! daar maakt niemand zich druk om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Foka in Rotterdam is de PX80 vandaag en 2e Paasdag in de aanbieding. 37PX80 kost 899,-- en de 42PX80 999,--. Nederlandse modellen dus met 2 jaar garantie aan huis. Volgens de site gelden deze prijzen alleen in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag de 42PX80 gekocht bij Foka. Wat een verschil met mijn oude 70 cm CRT! En wat is ie groot! Blij dat ik toch de 42" genomen heb en niet de 37". Het beeld met digitale tv is echt prima. DVD nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een tip voor betere DVD weergave op de 42PX80 :

Ik heb de DVD kwaliteit kunnen verbeteren naar het niveau wat ik gewend was op mijn 28 inch CRT.

Je moet dan wel via de PC of HTPC een DVD kijken.

Software : Media Player classic met FFDshow filter.

FFDshow instellen op :
bij codecs : RAW video : all supported
bij resize : 1024 x 768 (resolutie van je plasma) (voor 37 inch is dat 1024 x 720)

In Windows :
Scherm extenden naar naar je plasma op 1920 x 1080 (1024 x 768 geeft geen beter beeld)

Gebruikte kabel 10 m DVI -> HDMI
Videokaart ATI 3870

Als je tijdens het kijken het resize filter aan en uit zet zie een duidelijk verschil, resized is het beeld beter, ook beter dan via de 'normale' DVD speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 17:49:
Vanmiddag de 42PX80 gekocht bij Foka. Wat een verschil met mijn oude 70 cm CRT! En wat is ie groot! Blij dat ik toch de 42" genomen heb en niet de 37". Het beeld met digitale tv is echt prima. DVD nog niet getest.
You have chosen wisely.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Laatst online: 11:34

Cliffie

Trompetslet

Je zegt: wat issie groot, en daarna blij dat je de 42" hebt genomen, dat is verwarrend :P

Wat ik me afvraag, hoe groot is die doos van de 37"? :)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020
Cliffie schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 20:42:
Je zegt: wat issie groot, en daarna blij dat je de 42" hebt genomen, dat is verwarrend :P

zo'n 70/75 cm hoog, 100cm lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cliffie schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 20:42:

Met mijn opmerking dat hij groot is, bedoel ik aangenaam groot, niet te groot!

De doos van de 42" is 80 cm hoog. Van de 37" weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Laatst online: 11:34

Cliffie

Trompetslet

80 gaat niet passen, maar 70 wel, 75 wordt echt proppen :+

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 12:15
ik sta op het punt om een nieuwe tv aan te schaffen, mede doordat ik vandaag een playstation 3 heb gekocht en dat ziet er niet optimaal uit op mijn oude CRT breedbeeld.
het zal allemaal op mijn slaapkamer komen te staan, en de kijkafstand is ongeveer 3 meter.
ik heb dit topic een beetje doorgebladerd en zo ook die van de LCD's, ik kom tot de conclusie dat een plasma tog geschikter is om op te gamen, en dat ze zoizo prettiger zijn om naar te kijken.
ook is de prijs aantrekkelijk bij de bestaande panasonic modellen, en dat vergeleken bij de gangbare modellen van bijv. de samsung's.

bij mij vielen de volgende modellen op:
37PV70 688,-
37PX80 928,-
42PX80 949,-

nu wil ik graag weten wat nu de werkelijke verbetering is in het nieuwe model van de 37PV70 de 37PX80, en of het prijsverschil hierbij gepast is.
ook is de 42" versie van de PX80 iets duurder, beide HD-ready alleen een maat groter.
is deze 42" te groot voor mijn slaapkamer kwa kijkafstand, en kan ik beter de 37"aanschaffen.

dit alles koop ik ook mede met een oog op de toekomst.
mischien een beetje onduidelijk verhaal maar dan hoor ik het wel.

bij voorbaat dank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:25

eisbaer

Zie signature

detonated schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 23:31:

bij voorbaat dank,
Een tv koop je op dit moment niet meer met het oog op de toekomst. Over drie jaar is de techniek alweer zoveel verder (oled?) dat de huidige achterhaald is. Bij 3 meter zou ik zelf voor 37" gaan.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:02
Is de 42PX80 nou wel of niet de directe opvolger van de 42PV70? Ik had namelijk de 42PV70 op het oog. Ik lees her en der dat de 42PX80 de opvolger is, maar ik zie ook de 42PV80 te koop staan, op de Redcoon site.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 17:29
37PV70 688,-
Dat moet haast wel een foutje zijn (PV7 misschien?). Op kieskeurig staat ie vanaf 819,- euro, en de PX80 vanaf 848,-. Zo niet, dan zou ik graag weten waar je hem voor deze prijs kan krijgen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mvdklip op 23-03-2008 08:29 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
mvdklip schreef op zondag 23 maart 2008 @ 08:24:
[...]

Dat moet haast wel een foutje zijn (PV7 misschien?). Op kieskeurig staat ie vanaf 819,- euro, en de PX80 vanaf 848,-. Zo niet, dan zou ik graag weten waar je hem voor deze prijs kan krijgen. ;)
Staat in de pricewatch voor die prijs, op de site zelf is het echter de 37PV7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DenMan schreef op zondag 23 maart 2008 @ 02:00:
Is de 42PX80 nou wel of niet de directe opvolger van de 42PV70? Ik had namelijk de 42PV70 op het oog. Ik lees her en der dat de 42PX80 de opvolger is, maar ik zie ook de 42PV80 te koop staan, op de Redcoon site.
De 42PX80 is de opvolger van de 42PV70. Redcoon verkoopt buitenlandse modellen. Op zich niets mis mee, want een Duitse of Franse tv is net zo goed. Maar als het typenr is aangepast, betekent dat hij net iets anders is, aangepast naar de wensen van het land waarin hij wordt verkocht. Er zit dan bijvoorbeeld een andere tuner in. Oh ja, met een buitenlands model heb je niet de 2 jaar aan huis garantie van Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik sta op het punt om een nieuwe tv aan te schaffen, mede doordat ik vandaag een playstation 3 heb gekocht en dat ziet er niet optimaal uit op mijn oude CRT breedbeeld.
het zal allemaal op mijn slaapkamer komen te staan, en de kijkafstand is ongeveer 3 meter.
ik heb dit topic een beetje doorgebladerd en zo ook die van de LCD's, ik kom tot de conclusie dat een plasma tog geschikter is om op te gamen, en dat ze zoizo prettiger zijn om naar te kijken.
ook is de prijs aantrekkelijk bij de bestaande panasonic modellen, en dat vergeleken bij de gangbare modellen van bijv. de samsung's.

37PV70 688,-
37PX80 928,-
42PX80 949,-

nu wil ik graag weten wat nu de werkelijke verbetering is in het nieuwe model van de 37PV70 de 37PX80, en of het prijsverschil hierbij gepast is.
ook is de 42" versie van de PX80 iets duurder, beide HD-ready alleen een maat groter.
is deze 42" te groot voor mijn slaapkamer kwa kijkafstand, en kan ik beter de 37"aanschaffen.

bij voorbaat dank,
De PX80 serie heeft ten opzichte van zijn voorganger, de PV70, onder andere een natural vision filter (tegen reflectie), een beter contrast, beter geluid en V-real 3 100 Hz doublescan. De moeite waard om voor de PX80 te gaan, lijkt me. Dat natural vision filter werkt echt goed. De PV70 heeft veel meer last van invallend licht dan de PX80.

De kijkafstand is persoonlijk en moet je zelf maar beoordelen. Heb zelf lang getwijfeld aan de 37" of 42". Ik was bang dat ik spijt zou krijgen als ik de 37" zou nemen, maar dat het beeld matig zou worden als ik voor de 42" zou kiezen. Heb sinds gister de 42PX80 staan. Nog geen moment gedacht dat ik beter voor de 37" had moeten gaan. Integendeel, ik ben juist erg tevreden met de grootte. Kijkafstand bij mij 3 tot 3.5 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:53
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 09:33:
[...]

De 42PX80 is de opvolger van de 42PV70. Redcoon verkoopt buitenlandse modellen. Op zich niets mis mee, want een Duitse of Franse tv is net zo goed. Maar als het typenr is aangepast, betekent dat hij net iets anders is, aangepast naar de wensen van het land waarin hij wordt verkocht. Er zit dan bijvoorbeeld een andere tuner in. Oh ja, met een buitenlands model heb je niet de 2 jaar aan huis garantie van Panasonic.
ik zit te wachten op de PZ serie met Full HD, maar hoe weet ik of ik een NL model heb met aan huis garantie of een buitenland model.

wat is het verschil trouwens tussen de TH-42PZ80E en TH42PZ85 behalve de prijs ;)

[ Voor 5% gewijzigd door supercop7373 op 23-03-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

supercop7373 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 10:19:
[...]

ik zit te wachten op de PZ serie met Full HD, maar hoe weet ik of ik een NL model heb met aan huis garantie of een buitenland model.

wat is het verschil trouwens tussen de TH-42PZ80E en TH42PZ85 behalve de prijs ;)
Zie de Panasonic site even of de startpost (of de excel van AV forum)...

[ Voor 3% gewijzigd door aKra op 23-03-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjj
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 20:26

sjj

Graag zou ik wat informatie of gebruikers ervaring willen van mensen die ervaring hebben met Panasonic plasma tv.
Ik ben van plan om een nieuwe tv aan te schaffen en vond de Panasonic plasma TH42PX80 hd ready een mooi toestel met goed beeld voor een redelijke prijs.
Of toch een ander type nemen en dan fullhd al zie ik daar de voordelen nog niet van.
Zit nog te twijfelen om dat volgens de verkopers plasma er uit zou gaan.
We gaan hem gebruiken voor digi tv, een xbox en px aansluiten.
Misschien toch een ander merk met betere specificaties voor de zelfde prijs klasse.

En zou de afmeting van 107 cm voldoende zijn voor een kamer waarvan de grootste afstand tot tv 4.60 mtr is, grens gevalletje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjj schreef op zondag 23 maart 2008 @ 15:19:
Graag zou ik wat informatie of gebruikers ervaring willen van mensen die ervaring hebben met Panasonic plasma tv.
...als je op je gemak dit topic doorloopt/leest krijg je al aardig wat indrukken en ervaringen te lezen. Ook de keus van FullDH en HDReady komt her en der aan bod. Een stukje eigen inzet is dus wel gewenst ;)
En wellicht heb je hier ook nog iets aan:
Welk toestel zou ik beter nemen? Een Full HD of HD-Ready
Beeldkwaliteit SD op plasma Full HD vs. HD Ready
dure hd-ready of goedkopere fulld hd kopen??
[TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 3]

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Wie heeft hier al een keer een TV bij Redcoon besteld en, helaas, aanspraak moeten maken van de garantie?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:19
vraagje aan the_mechanic:

Nog een tip voor betere DVD weergave op de 42PX80 :

geld dit ook voor de 42PV70?

In Windows :
Scherm extenden naar naar je plasma op 1920 x 1080 (1024 x 768 geeft geen beter beeld)

in het CCC heb ik de resolutie 1024 x 768 dit dus instellen op 1920 x 1080? gaat de Pana dan niet op tilt?

en deze instellingen geeft dat ook een verbetering bij afspelen van films vanaf de harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
supercop7373 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 10:19:
[...]
PZ85 has the following differences compared to PZ80
- Intelligent Frame Creation(For fast action sports)
- 24p real cinema
- BBE ViVA HD3D Sound
- Dolby Digital
- V-Audio Surround
- Digital Audio Output

meh, ben het wachten op de PZ85 zat, giev now

[ Voor 5% gewijzigd door Pensmaster-B op 23-03-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is krijg ik dinsdag mijn 37PX80, via internet besteld.

Nu weet ik niet zo goed hoe ik het beste mijn PC aan kan sluiten op deze plasma.

Op mijn huidige LCD tv heb ik dit gedaan mbv DVI-i naar VGA op mijn LCD tv en dit geeft heel mooi beeld, veel beter dan dat van mijn Humax-fox kastje (scart).

Nu zit er op deze 37PX80 drie HDMI aansluitingen, dus zou ik ook een DVI - HDMI kabel kunnen gebruiken. Echter staat er in de start topic van ''Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 7'' dat het gebruik van VGA mooier beeld zou moeten geven.
Misschien is het zo dat dit geldt voor de oudere modellen en niet voor de 2008 modellen?
Ik heb nl in dit topic gelezen dat digitale TV via HDMI weer beter beeld geeft dat digitale TV via de scart (digitaal is beter werd gezegd), dan zou DVI-i - HDMI toch beter beeld moeten geven dan DVI-i - VGA ?

Is er iemand kan bevestigen of bij PC-TV DVI-i - HDMI beter beeld geeft dan DVI-i - VGA op de PX80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bouwfraude schreef op zondag 23 maart 2008 @ 08:56:
[...]

Staat in de pricewatch voor die prijs, op de site zelf is het echter de 37PV7...
En die kost 599 bij de Mediamarkt Amsterdam en 549 bij de Saturn in Tilburg. Pure misleiding van die site dus als ze beweren dat dat de 70 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
sjj schreef op zondag 23 maart 2008 @ 15:19:

1. Of toch een ander type nemen en dan fullhd al zie ik daar de voordelen nog niet van.

2. Zit nog te twijfelen om dat volgens de verkopers plasma er uit zou gaan.
We gaan hem gebruiken voor digi tv, een xbox en px aansluiten.

3. Misschien toch een ander merk met betere specificaties voor de zelfde prijs klasse.

4. En zou de afmeting van 107 cm voldoende zijn voor een kamer waarvan de grootste afstand tot tv 4.60 mtr is, grens gevalletje dus.
Ad 1) De keus tussen HDReady of FullHD hangt voor een groot deel af van de bron die je gebruikt, de zitafstand van de TV, hoeveel detail je wil zien en jouw budget. Voor afstand zie ook antwoord bij 4.

Ad 2) Verkoperspraat, LCD gaat er straks ook uit. Wacht maar tot OLED goed doorbreekt. Voorlopig wordt er nog wel plasma geproduceerd (gelukkig wel). Panasonic heeft al plannen aangekondigd voor schermen die minder energie gebruiken, bron CES 2008.

Ad 3) Ben benieuwd welk merk betere specificaties heeft voor dezelfde prijsklasse en hetzelfde formaat ? En dat in de praktijk daadwerkelijk is.

Ad 4) Afstanden tot de TV (waarbij naar mijn mening Plasma beter scoort dan LCD)):
Voor TV kijken:
2,5 maal de diagonaal dus:
42 inch: 2, 5 x 106 = 265 ofwel 2 meter 65 cm
46 inch: 2,5 x 116 = 290 ofwel 2 meter 90 cm
50 inch: 2,5 x 126 = 315 ofwel 3 meter 15 cm
Voor HD-materiaal:
1,5 maal de diagonaal dus:
42 inch: 1, 5 x 106 = 159 ofwel 1 meter 59 cm
46 inch: 1,5 x 116 = 174 ofwel 1 meter 74 cm
50 inch: 1,5 x 126 = 189 ofwel 1 meter 89 cm
Bekijk ook maar eens rustig het filmpje van onderstaande link:
http://www.crutchfieldadv...er/home/TVshop_video.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

All,

Al een tijdje het forum aan het volgen en ik heb nu eindelijk ook een Panasonic 42PZ85E aangekocht.
Ik heb nu een Philips CRT Pixel Plus... gekoppeld aan een telenet digicorder (scart).
Ik denk een HD digicorder te gaan halen zodoende het echt tot zijn recht komt.
Jammer dat er maar 2 kanalen in HD beschikbaar zijn.
iemand effektief ervaring mee met beide toestellen? (85E + HD digicorder)

Ik ga er naast mijn Samsung harddisk recorder, ook een ACER L5100 home pc aan koppelen via HDMI of DVI om via de harddisk en powerdvd films te gaan afspelen.

Geef je feedback, ik hoop binnen 2 weken :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:48

psy

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 11:05:
All,

Al een tijdje het forum aan het volgen en ik heb nu eindelijk ook een Panasonic 42PZ85E aangekocht.
Ik heb nu een Philips CRT Pixel Plus... gekoppeld aan een telenet digicorder (scart).
Ik denk een HD digicorder te gaan halen zodoende het echt tot zijn recht komt.
Jammer dat er maar 2 kanalen in HD beschikbaar zijn.
iemand effektief ervaring mee met beide toestellen? (85E + HD digicorder)

Ik ga er naast mijn Samsung harddisk recorder, ook een ACER L5100 home pc aan koppelen via HDMI of DVI om via de harddisk en powerdvd films te gaan afspelen.

Geef je feedback, ik hoop binnen 2 weken :*) :*)
Niemand heeft de PZ85 nog... :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga me gewoon de 37 inch px80 halen. genoeg geneuterd. En binnen een jaar of 4 haal ik me gewoon een oled of laser. Dan kan die pana van nu de slaapkamer in. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
psy schreef op maandag 24 maart 2008 @ 11:21:
[...]

Dat zal waarschijnlijk niet lang duren. De Redcoon-site meldt nu dat de 42PZ85 direct leverbaar is. Hij is dus op voorraad in Duitsland. Ik denk dat de eerste exemplaren deze week geleverd gaan worden. (Overigens is het opvallend dat bij redcoon.de deze TV 1799 kost en bij redcoon.nl 1431 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
zijn er al ergens foto's van de 42z80 te vinden ?
heb deze besteld maar kan nog nergens goed foto's vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op maandag 24 maart 2008 @ 11:21:
[...]

ah zo... ik wist dat hij net beschikbaar was. misschien waren er al die hen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
hmm. heb nu weer het een en ander gelezen en twijfel dus toch erg tussen de hd ready of de fullhd... het is voor mijn kijkafstand eigenlijk nutteloos om een fullhd te hebben.

en de prijs die je ervoor betaalt is meer daarnaast ook weer meer stroomverbruik. en stroomverbruik zou prima zijn als ik er ook nut van zou hebben. maar als het geen nut heeft. tenzij ik met mn hoofd tegen het scherm aangeplakt zit dan begin ik toch erg te twijfelen.

maar goed heb nog genoeg tijd om te testen en te kijken. want binnenkort koop ik hem toch nog niet...

snap alleen niet waarom ze bij pana niet met een 1366x768 of 1280x720 reso komen. dan heb je tenminste de juiste verhoudingen qua pixels. scheelt je weer met scalers en alles. en volgens mij zou dat echt ten goede komen van het weergeven van hd materiaal. hoeft het een keer minder gescaled te worden.

nu moet het gescaled worden omdat de horizontale resolutie te laag is in verhouding met de verticale resolutie... 1024x768 is nou niet een breedbeeld resolutie.

[ Voor 29% gewijzigd door dangerpaki op 24-03-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

En als je de reviews en gebruikerservaringen nou leest, zie je dat dit ook amper een goede scherpe weergave in de weg zit.

Die 1024x768 resolutie (en dus brede pixels) is vooral een psychologisch specificatieprobleem. Ik vind het ook stom hoor, maar wat je moet doen is je daar niet druk om maken, maar gewoon scherpte en beeldkwaliteit in 'het echt' vergelijken. Dan merk je dat dit helemaal geen verkeerde keus hoeft te zijn.

Deze vraag is vaak langs gekomen. Met een filter kan je er leuk over lezen in de andere topics. Zie: 1024x768 posts in [Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 7

[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 24-03-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
dangerpaki schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:15:
en de prijs die je ervoor betaalt is meer daarnaast ook weer meer stroomverbruik.
Het stroomverbruik zorgt ook voor meer warmte en dat vind ik wel een probleem want dan moeten er weer fans in. En als er iets gaat irriteren dan zijn het wel fans waarvan de lagers versleten zijn :(
Aangezien ik ervanuit ga dat ik de tv langer als 5 jaar ga houden denk ik dat de fans op den duur het plezier gaan vergallen.

Dus daarom wacht ik nog ff en ga ik morgen voor de 42px80 winkelen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 24-03-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er ergens al een review te lezen van de 42pz85E?
google al afgezocht maar niet direkt iets gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:50:
is er ergens al een review te lezen van de 42pz85E?
google al afgezocht maar niet direkt iets gevonden...
ik meen op AVS forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Hier kun je wat foto's bekijken v/d 42PZ85 in actie, oa Cars Bluray/BladeRunner HD DVD/Fifth Gear SD
http://www.avforums.com/f...hread.php?t=730005&page=2

Ziet er erg goed uit, in hoeverre dat mogelijk is dmv foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
JvS schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:27:
En als je de reviews en gebruikerservaringen nou leest, zie je dat dit ook amper een goede scherpe weergave in de weg zit.

Die 1024x768 resolutie (en dus brede pixels) is vooral een psychologisch specificatieprobleem. Ik vind het ook stom hoor, maar wat je moet doen is je daar niet druk om maken, maar gewoon scherpte en beeldkwaliteit in 'het echt' vergelijken. Dan merk je dat dit helemaal geen verkeerde keus hoeft te zijn.

Deze vraag is vaak langs gekomen. Met een filter kan je er leuk over lezen in de andere topics. Zie: 1024x768 posts in [Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 7
bedankt. ga ik zeker lezen... ben ervan overtuigd dat het met beeld niet veel zal uitmaken. maar ja als je je pc wilt aansluiten krijg je dus van dat opgerekte beeld. dat is wel minder
Chevy454 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:40:
[...]

Het stroomverbruik zorgt ook voor meer warmte en dat vind ik wel een probleem want dan moeten er weer fans in. En als er iets gaat irriteren dan zijn het wel fans waarvan de lagers versleten zijn :(
Aangezien ik ervanuit ga dat ik de tv langer als 5 jaar ga houden denk ik dat de fans op den duur het plezier gaan vergallen.

Dus daarom wacht ik nog ff en ga ik morgen voor de 42px80 winkelen :)
dat is inderdaad ook een beetje dilemma. want ja als ik plasma koop koop ik die inderdaad voor langer. maar dan heb ik juist het idee dat ik voor de fullhd wil gaan zodat ik toekomstgericht koop. maar anderzijds heb je de lawaaierige fans... dus zit nog steeds wel erg te twisten...

heb trouwens vaker gelezen dat het SD beeld beter tot zn recht kwam op de hdready plasmas van de vorige series van pana... is er iemand hier die dit kan bevestigen of verwerpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
dangerpaki schreef op maandag 24 maart 2008 @ 16:01:
bedankt. ga ik zeker lezen... ben ervan overtuigd dat het met beeld niet veel zal uitmaken. maar ja als je je pc wilt aansluiten krijg je dus van dat opgerekte beeld. dat is wel minder.
Als ik mijn PX80 heb zal ik wel es gaan knoeien met de instellingen. Maar the_mechanic heeft zijn bevindingen in dit topic al gepost dus ff terug bladeren :)
dat is inderdaad ook een beetje dilemma. want ja als ik plasma koop koop ik die inderdaad voor langer. maar dan heb ik juist het idee dat ik voor de fullhd wil gaan zodat ik toekomstgericht koop.
Dat heeft iedereen want we spreken toch wel over een groot bedrag waar we met zen alleen toch lang voor moeten werken. Maar als er een nieuwe tv komt gaat die oude gewoon naar <insert kamer / persoon >. Lig er niet zo van wakker over de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 18:43:
Als het goed is krijg ik dinsdag mijn 37PX80, via internet besteld.

Nu weet ik niet zo goed hoe ik het beste mijn PC aan kan sluiten op deze plasma.

Op mijn huidige LCD tv heb ik dit gedaan mbv DVI-i naar VGA op mijn LCD tv en dit geeft heel mooi beeld, veel beter dan dat van mijn Humax-fox kastje (scart).

Nu zit er op deze 37PX80 drie HDMI aansluitingen, dus zou ik ook een DVI - HDMI kabel kunnen gebruiken. Echter staat er in de start topic van ''Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 7'' dat het gebruik van VGA mooier beeld zou moeten geven.
Misschien is het zo dat dit geldt voor de oudere modellen en niet voor de 2008 modellen?
Ik heb nl in dit topic gelezen dat digitale TV via HDMI weer beter beeld geeft dat digitale TV via de scart (digitaal is beter werd gezegd), dan zou DVI-i - HDMI toch beter beeld moeten geven dan DVI-i - VGA ?

Is er iemand kan bevestigen of bij PC-TV DVI-i - HDMI beter beeld geeft dan DVI-i - VGA op de PX80?
VGA kabel icm native resolutie 1024x768 (of 720) levert in theorie scherpste beeld op, en is schermvullend. Nadeel is dat je middels software het beeld moet uitrekken naar 16:9. Verschilt ook per file wat de juiste verhouding is.
Dat staat er alleen omdat 1024x768 niet mogelijk is via HDMI.

[ Voor 9% gewijzigd door |sWORDs| op 24-03-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dangerpaki schreef op maandag 24 maart 2008 @ 16:01:
[...]

bedankt. ga ik zeker lezen... ben ervan overtuigd dat het met beeld niet veel zal uitmaken. maar ja als je je pc wilt aansluiten krijg je dus van dat opgerekte beeld. dat is wel minder
Je moet deze ook niet voor langdurig PC gebruik kopen. Als je er een PC op aansluit, zou ik hem op 720p aansturen. Je kunt dan prima internetten en films starten en de verhoudingen kloppen gewoon :).
heb trouwens vaker gelezen dat het SD beeld beter tot zn recht kwam op de hdready plasmas van de vorige series van pana... is er iemand hier die dit kan bevestigen of verwerpen?
Ik heb alleen gelezen dat sommigen de tuner van de PV70 van betere kwaliteit vonden en ik heb ook mensen gelezen die SD nogal tegen vonden vallen na het zien van HD. Maar geen direct vergelijk met de PV70.

Dat staat allemaal weer in dit topic trouwens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Na een week 37PX80E ben ik nog steeds erg enthousiast, wat een prachtig beeld. De 37" afmetingen bevalt prima, we kijken voornamelijk TV. Voor film zou hem eventueel wat groter mogen, maar het is absoluut niet storend.

Ik heb niet meer naar specs gekeken, gewoon naar het beeld...
surfing john schreef op zondag 23 maart 2008 @ 16:15:
in het CCC heb ik de resolutie 1024 x 768 dit dus instellen op 1920 x 1080? gaat de Pana dan niet op tilt?
Nee hoor, ik zou hem met 720P (of 1080P) voeren, dat gaat bij mijn 37PX80 echt prima, met de overscan (beeldscan) uit. 1:1 pixelmapping bij een plasma wordt toch erg lastig, aangezien de pixels niet vierkant zijn!
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 18:43:
Ik kan alleen bevestigen dat het aansluiten op mijn PC (Radeon 9800 Pro videokaart) met DVI -> HDMI perfect gaat en "strakker" is dan VGA-VGA, het beeld is met 720p50 of 1080p50 gewoonweg erg goed. DVI -> VGA kan ik niet proberen, ik heb daar geen kabel voor.
JvS schreef op maandag 24 maart 2008 @ 18:52:
[...]
Je moet deze ook niet voor langdurig PC gebruik kopen. Als je er een PC op aansluit, zou ik hem op 720p aansturen. Je kunt dan prima internetten en films starten en de verhoudingen kloppen gewoon :).
Juist, dat doe ik ook en dat werkt perfect. Even internetten of settings is dan prima leesbaar. Wel stuur ik met mijn huidige PC Mediacenter aan met 1080p/50, omdat 720P/50 een rare rand aan de rechterkant geeft die ik niet weg krijg. Het "gewone" beeld gaat dan op 720P/60. DVD upscalen naar 720P of 1080P ziet beter uit dan mijn oude DVD speler via RGB-scart.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.