netwerk op TH-42PZ800 ?
en weet iemand wat aansluiting D4 is

[ Voor 3% gewijzigd door noenkelMi op 15-03-2008 23:27 ]
Verwijderd
Japanse component YPbPrVerwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 23:14:
lapino bedankt, helder verhaal. Pioneer is inderdaad ook niet één van de minste. Zelf heb ik mijn Philips LCD 37PFL9632 (bij LCD's toch wel één van de betere) verkocht omdat ik Plasma toch mooier vindt. Tijdje getwijfeld tussen de Pana Py70 en de Pio 4280. Net op tijd gezien dat Panasonic toch de 2008 modellen binnenkort (in tegenstelling tot een avblog waarin werd gezegd 2009) in Nederland uitbrengt. Na jouw uiteenzetting gesterkt om toch te gaan voor de Panasonic, de PZ85.lapino schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 23:06:
SixCore, ik heb gezegd dat ik niet 'omver ben geblazen' omdat ik nu eenmaal een zeer goeie plasma gewoon ben (Pioneer 436FDE), mocht ik bijv deze kopen als vervanger van een crappy LCDtv of een CRT, dan zou de reactie nogal anders zijn geweest.
Ik heb de tv nu gewoon even deftig kunnen evalueren, en kan alleen maar zeggen dat het voor zijn prijs een zéér goeie plasma tv is. Ben eigenlijk héél erg benieuwd hoe de PZ80/PZ85 beoordeeld zullen worden in vergelijking met deze tv (vooral door hoger contrast, intelligent frame creation enz). Maar wanneer een plasma van rond de 1.000€ zo'n mooi beeld geeft, met 3 HDMI's, 1080p/24 ondersteuning (héél goed merkbaar bij afspelen BluRay) en echt zalig beeld bij HD gaming, dan kan ik niet anders dan zeer tevreden zijn.
Vraag gerust als je nog meer info wil. Zoals ik al zei, zou het best kunnen dat ik onze Pioneer binnen jaar of zo upgrade naar een 50" FullHD plasma, zeker gezien de prijsstelling van dit soort televisies, maar op dit moment is de PX80 echt super (en eerlijk gezegd, denk ik dat FullHD vs HDReady écht zeer verwaarloosbaar is hoor).
Hallo Michel, bedankt voor je reactie. Ik heb het vermoeden dat je de kabels eens goed moet checken, een goede kabel op de juiste aansluiting is zeer belangrijk. Ik heb UPC via scart. HDMI kost helaas aardig wat meer, eens kijken wat ik doe als ik straks mijn Panny heb.noenkelMi schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 23:23:
ik heb dus idd een scartkabel verandert (er was ene tussen die enkel geluid doorgaf)
en toen werd het beeld iets beter.
Hetgeen me wel al enkele malen is opgevallen: tijdens dezelfde uitzending (bvb Antarctica op Canvas) heb ik het ene moment echt prachtig beeld, dan schakelen ze over naar een andere scene, en dan is er weer meer ruis. (dit alles via de digicorder)
Denk er serieus over om over te schakelen naar HD digicorder, die via HDMI werkt, en ook de SD uitzendingen beter doorgeeft dan de gewone digicorder die enkel via scart werkt. Morgen nog eens naar Telenet bellen.
Bestaan er eignelijk 'overlopen' die van scart naar HDMI of component lopen?
en wat is component eigenlijk ? (voor zover ik verstaan heb, om naar DVDs te kijken?)
zal morgen nog eens goed mijn handleiding lezen![]()
Michel
Verwijderd
Ik lees dit vaker de laatste tijd.SixCore schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 23:41:
[...]
Zelf heb ik mijn Philips LCD 37PFL9632 (bij LCD's toch wel één van de betere) verkocht omdat ik Plasma toch mooier vindt.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2008 00:34 ]
KloptVerwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 00:28:
[...]
Beïnvloed door de bekende pro-LCD/anti-plasma verhalen tijdens de eerste koop?
Michel, toch eens checken of de instelling van je digicorder op RGB staat, en de scart kabel aansluiten op scart ingang die RGB ondersteunt, zal beste beeld geven dan.noenkelMi schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 23:23:
ik heb dus idd een scartkabel verandert (er was ene tussen die enkel geluid doorgaf)
en toen werd het beeld iets beter.
Ja en andersom lees ik het dus nooit. Eerst een plasma en dan na een paar maanden een lcd. Wat me ook opvalt is hoe weinig klachten er hier zijn over de 60,600 en 70,700 serie. Als er al klachten zijn, gaat het vaak over de beeldkwaliteit en dan vnl door verkeerde aansluitingen. Maar qua betrouwbaarheid moeten de Pana's wel erg goed zijn want ik lees hier vrijwel nooit iets over. Dat is nog wel eens anders als je in de draadjes van andere merken kijkt.Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 00:28:
[...]
Ik lees dit vaker de laatste tijd.
Mensen gaan shoppen voor een tv, vergelijken plasma en LCD, vinden plasma mooier (natuurlijker) maar kopen toch de LCD. Een paar weken/maanden later gaat de LCD de deur uit en neemt men alsnog een plasma.
Echt, soortgelijke verhalen lees ik de laatste tijd vaker op diverse fora. Is het nou raar als ik vraag waarom je niet gelijk voor plasma gegaan bent?Beïnvloed door de bekende pro-LCD/anti-plasma verhalen tijdens de eerste koop?
merci,lapino schreef op zondag 16 maart 2008 @ 08:46:
[...]
Michel, toch eens checken of de instelling van je digicorder op RGB staat, en de scart kabel aansluiten op scart ingang die RGB ondersteunt, zal beste beeld geven dan.
Verwijderd
Misschien is het een beetje verwarrend omdat als je gaat vergelijken je wel erg veel dingen gaat vergelijken. Je gaat van analoog naar Blu Ray, en dat is natuurlijk een enorm verschil (kun je zelf ook wel bedenken). Daartussen zit dan nog SD digitaal, SD geupscaled, DVD en HDTV.SixCore schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 21:46:
Vraagje aan:
@the_mechanic
@noenkelmi
@Lapino
In eerste instantie waren jullie wat negatief over de Panny 42PX80
- Zo las ik bij the-mechanic dat in feite alleen maar HDTV en BluRay mooi was, de rest kon er mee door of was slecht.
- Noenkelmi was echt teleurgesteld en leek wel een spijtoptant
- Lapino werd ook niet omver geblazen door de beeldkwaliteit
Hoe is dit na een tijdje kijken? Bij the_mecahic lees ik nu "zeer tevreden", Noenkelmi zag een nog slectere situatie bij de buurman en ook lapino is nu zeer tevreden. Komt dit omdat de TV wat is ingespeeld (Plasma is geloof ik wat instabiel in het begin) of hebben jullie nog wat in de bekabeling verandert?
NB: Zelf heb ik overigens ook een paar weken geleden mijn LCD-TV verkocht om alsnog voor een Plasma te gaan.
Verwijderd
Zie hierboven voor mijn bevindingen van gamen met Xbox360/PS3 op de PX80. Absoluut geen klachten.Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:20:
Iemand al een Ps3 of een Xbox360 aangesloten op de nieuwe Pana Plasma´s.
Ben er benieuwd naar wat binnen een aantal weken wil ik het aanschaffen.
Of blijf het verstandiger om een LCD scherm aan te schaffen op gebied van gamen.
[ Voor 23% gewijzigd door lapino op 16-03-2008 15:26 ]
Verwijderd
Ik heb er gewoon een simpele beugel van 50 euro voor besteld.lvercaut schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:49:
Ik heb hem vrijdag 1099 - 25 Euro (omdat ik hem zelf meenam) betaald bij Krefel.
Stond zowel op de website als aangeduid in de winkel zelf.
Staat sinds zaterdag terug aan 1199 Euro. Volgen wie volgen kan...
En nee , het was geen demomodel. Gewoon in een ongeopende verzegelde doos en ook nog 2 jaar garantie aan huis.
Weet er iemand of de Vogel's VFW065 op de TH42PX80E past ?
De originele Panasonic muurbeugel is duur (250 Euro).
En betreft de bouten die in de TV zelf worden geschroefd, worden deze bij de beugel geleverd of horen deze mee in de doos van de Panasonic te zitten ?
Dank voor alle hulp,
lvercaut
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 19:59:
Ik heb nu ook met mijn PC geexperimenteerd. Ik heb een 10 meter lange DVI - HDMI kabel (wel een goedkope voor 40 euro, voor de kabelkenners onder ons). Output via mijn HD3870 op 1080p naar extended desktop.
Internetten (tekst dus) is niet goed ook niet bij 1024x768.
Via de PC ingang is dit wel scherp. Dus internetten gaat niet echt via de HDMI, maar moet via de PC ingang.
Ik ga nog een USB hubje bij mijn TV installeren voor muis, toetsenbord en gamecontrollers.
Gamen heb ik nog niet geprobeerd.
DVD via de PC: dit wordt geupscaled naar 1080p, het beeld is iets scherper dan via een DVD speler via scart. Maar je ziet wel dat het bewerkt is, een beetje korrelig. Wel mooi. Ik moet eens zoeken of er betere software is voor het upscalen, FFDShow schijnt goed te werken.
Als laatste heb ik een 1080 demo gedownload via DVI-HDMI op 1080p, super scherp en strak zelfde kwaliteit als via een BluRay speler.
Een BluRay speler voor de PC kost inmiddels 120 euro, dus dat kan ook lekker cheap.
Tja en hoe dat met die kabels zit ? Volgens de kenners zou ik met mijn 10 meter 40 euro kabel geen beeld moeten hebben.
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Fijn om te horen/lezen dat de TV toch top blijkt te zijn.Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:19:
[...]
De PX80 serie is 1 van de beste platte TV's op dit moment. Zeker beter dan de 70 serie en ook beter dan de beste LCD.
Ik zit trouwens bij Casema, het analoge signaal is bij ons sinds de laatste zenderherverdeling zeer achteruit gegaan (Marketing om digitale TV aan de man te brengen).
Dus ik ben echt niet negatief over de PX80,maar juist zeer enthousiast. De uitzendingen, vooral series en films zijn inderdaad bijna alsof je door een raam kijkt, maar dan wel met de Samsung HDTV decoder.
Verwijderd
Het verslechteren van het analoge signaal geeft geen extra bandbreedte.Sjah schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:30:
Yup, waarmee ze ook het voordeel hebben dat er bandbreedte vrij komt. Ik vind analoge zenders slechter geworden met de jaren. Als ik dit op chelloo.com zeg, verklaren ze me voor gek, dikke onzin. Waarom zie ik dan zoveel ruis in met name de NL zenders? Heb net een kabelverdeelpuntversterker gekocht, daarmee is het beter, maar dan nog....
De standaard nederlandse zenders zijn veel beter op de digitale kabel (8Mbit).Pensmaster-B schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:14:
andere optie is om voor satteliet te gaan
kosten daarvan vallen best wel mee tegenwoordig
en imo is de digitale kwaliteit daarvan veel beter
[ Voor 24% gewijzigd door |sWORDs| op 16-03-2008 22:18 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Verwijderd
Absoluut|sWORDs| schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:17:
[...]
[...]
De standaard nederlandse zenders zijn veel beter op de digitale kabel (8Mbit).
heb deze morgen een beetje zitten klooien met de TVinstellingen en de goeie raad opgevolgd van Lapino (de instelling van de digicorder veranderen) en heb deze namiddag, dank zij het mooie weer, de ganse tijd TV gekeken (zowel via digicorder als analoog) en moet zeggen dat ik al veel meer tevreden ben met het beeldSixCore schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 21:46:
....
- Noenkelmi was echt teleurgesteld en leek wel een spijtoptant
....
Hoe is dit na een tijdje kijken? Bij the_mecahic lees ik nu "zeer tevreden", Noenkelmi zag een nog slectere situatie bij de buurman en ook lapino is nu zeer tevreden. Komt dit omdat de TV wat is ingespeeld (Plasma is geloof ik wat instabiel in het begin) of hebben jullie nog wat in de bekabeling verandert?
NB: Zelf heb ik overigens ook een paar weken geleden mijn LCD-TV verkocht om alsnog voor een Plasma te gaan.
Hij is nog nergens uitgeleverd, als het goed is zal Redcoon de eerste zijnmbr01 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:59:
Is er hier al iemand die de Z85 thuis heeft staan? Of is daar ergens een review van te vinden. Dit lijkt me namelijk (kwa specs zeker, alles erop en eraan) een zeer goede tv te zijn. Maar ik las bijvoorbeeld over de x80 dat deze niet heel goed omgaat met interlaced materiaal, misschien dat de Z85 dit beter kan. En wat is er van waar dat in de x80 een G10 paneel zou zitten en in de Z80 en hoger een G11 paneel?
Intentionally left blank.
zou je het vooraanzicht eens met flitser willen maken, zodat de contouren van het scherm wat beter te zien zijn?aKra schreef op maandag 17 maart 2008 @ 00:39:
Fotoooooo's van de PZ85!!!
Deze foto's heeft hij waarschijnlijk niet zelf gemaakt, want dit is nl het Amerikaanse model. Er zijn nl geen SCART-aansluitingen te vinden maar wel extra component-aansluitingen.litemotiv schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:22:
[...]
zou je het vooraanzicht eens met flitser willen maken, zodat de contouren van het scherm wat beter te zien zijn?
Dat klopt, van het AVforum als ik me niet vergisymmv schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:42:
[...]
Deze foto's heeft hij waarschijnlijk niet zelf gemaakt, want dit is nl het Amerikaanse model. Er zijn nl geen SCART-aansluitingen te vinden maar wel extra component-aansluitingen.
Intentionally left blank.
Mvg, Rob.
stom, niet op gelet..ymmv schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:42:
[...]
Deze foto's heeft hij waarschijnlijk niet zelf gemaakt, want dit is nl het Amerikaanse model. Er zijn nl geen SCART-aansluitingen te vinden maar wel extra component-aansluitingen.
TH-42PX80
Voorzien van uitgebreide aansluitmogelijkheden.
* HD Ready met 1080p HD beeldverwerking
* 100 Hz Double Scan
* 24p weergave
* Contrast 15.000:1
* VIERA Link
* 3x HDMI
* PC aansluiting
* SDHC kaartslot voor HD-JPEG
* V-Audio Sound
TH-42PZ80
Fantastische kleuren met diep zwart zorgen voor een absolute Full HD beleving.
* Full HD – 1.920 x 1.080 pixels
* 100 Hz Double Scan
* 24p weergave
* Native contrast: 30.000:1 / dynamisch contrast 1.000.000:1
* VIERA Link
* 3x HDMI (ver. 1.3 met Deep Colour)
* PC aansluiting
* V-Audio Sound
TH-42PZ85
Geavanceerde Ful HD toepassingen en een indrukwekkende audio weergave.
* 100 Hz Double Scan en Intelligent Frame Creation
* 24p Real Cinema
* VIERA Link
* 3x HDMI (ver. 1.3 met Deep Colour)
* PC aansluiting
* V-Audio Surround
Wat ik vooral verwarrend vind zijn de verschillende omschrijvingen van de 24p functie.TH-42PZ800
Uitgevoerd in het unieke ‘one sheet of glass’ design.
* 100 Hz Double Scan en Intelligent Frame Creation
* 24p Real Cinema en Digital Cinema Remaster
* VIERA Link
* 4x HDMI (ver. 1.3 met Deep Colour)
* PC aansluiting
* SDHC kaartslot voor HD-JPEG/AVCHD/MPEG2
* V-Audio Surround
En de 42PZ800, eind april?Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:28:
Als er mensen nog interesse hebben in deze Panasonic schermen .. ??
Onze prijzen waren zelfs zo scherp dat we de grote baas van Panasonic aan de lijn kregen met de vriendelijke vraag om deze te censureren.![]()
Maar onze prijzen zijn iig concurrerend met Red Coon en Nederlandse modellen met 2 jaar aan huis garantie .. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=72088.0
Levertijd PZ85: laatste week maart/1 e week april.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
[ Voor 28% gewijzigd door Evil Hobbit op 17-03-2008 22:42 ]
Verwijderd
Ik heb de 85 nog niet met eigen ogen gezien .. Maar mijn collega heeft deze wel bij Panasonic Nederland gezien en is er erg over te spreken..psy schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:19:
[...]
En de 42PZ800, eind april?
Heb jij als verkoper de PZ85 al zien werken?
Ik zag van het weekend nog even een PY700 en ik blijf die modellen nog steeds wat flets beeld geven vinden. Ik hoop echt dat dat nu niet meer is met die G11's.
Dat vraag ik me nu ook af. Alleen jammer dat er van de pz80 geen 46 inch is.Brimme schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:12:
het enige verschil tussen de pz80 en pz85 is dus nu alleen nog maar de 24p weergave en het geluid.
vraag me inderdaad af of dat wel het prijsverschil waard is
bedankt !Evil Hobbit schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:44:
Ok, ik heb wat zitten zoeken op die verschillende 24p functies en dit zijn de resultaten:
24P WEERGAVE/24P PLAYBACK
Volledige weergave van 24 frames per seconde op 96HZ (4:4 pulldown)
24P REAL CINEMA
Techniek overeenkomstig met Pioneer's PureCinema Advance waarin elke bron omgezet kan worden naar 24p weergave om zo dezelfde feel te creeren. Pal of Ntsc wordt dan dus 24fps.
24P REAL CINEMA EN DIGITAL CINEMA REMASTER
Hier kon ik niet veel nuttigs over vinden, ik denk dat het dezelfde functie is als hierboven maar dan uitgebreid voor digitale bronnen als video camera's of andere digitale bronnen. Maar dat is puur speculatie van mijn kant.
Kortom, 24p weergave is gewoon 100% 24p en real cinema kan andere bronnen op 24p laten lijken.
Leuk weetje; in Amerika hebben de PX80, PZ80 en PZ85 geen 24p weer gave. Enkel de PZ800 beschikt daar over volledige 24P weergave. De andere modellen zetten het intern om via 2:3 pulldown waardoor er video artifacts kunnen ontstaan. Komt ook niet vaak voor dat wij Europeanen een extra'tje krijgenWaarschijnlijk omdat wij meer last hebben van judder aangezien Amerikanen dit met NTSC veel meer gewend zijn.
Nee, er worden extra frames gecreerd om 24p-weergave vloeiender te maken.Evil Hobbit schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:44:
Ok, ik heb wat zitten zoeken op die verschillende 24p functies en dit zijn de resultaten:
24P WEERGAVE/24P PLAYBACK
Volledige weergave van 24 frames per seconde op 96HZ (4:4 pulldown)
24P REAL CINEMA
Techniek overeenkomstig met Pioneer's PureCinema Advance waarin elke bron omgezet kan worden naar 24p weergave om zo dezelfde feel te creeren. Pal of Ntsc wordt dan dus 24fps.
[ Voor 13% gewijzigd door ymmv op 17-03-2008 19:05 ]
Verwijderd
Het belangrijkste verschil tussen de PX80 en PZ80/85 is dat de laatsten 1920x1080 Full HD zijn ipv 1024x768 HD Ready natuurlijk.Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:09:
Ook vraag ik me af in hoeverre het veel hogere contrast van de PZ80 en 85 niet vooral een marketing truc is van Panasonic, om mensen te verleiden voor een duurder model kiezen dan de PX80. De contrastwaarden worden immers door Panasonic zelf opgegeven en zijn op geen enkele wijze controleerbaar.
Verwijderd
Cool. Op de avsforums legden ze de techniek uit als identiek aan de Kuro's maar dit zou er op wijzen dat de panasonic's hun eigen draai er aan geeft. Dus 24p is 'dan eigenlijk een 100hz-achtige techniek voor 24p bronnen en dan is de kans heel groot dat de digital cinema remaster op de PZ800 serie de Kuro techniek is waarbij andere normen worden geconverteerd naar 24p. Ik zelf denk dat het een beetje overbodig is dat stabiliseren. Ik ben ook erg benieuwd naar de reviews en of het vloeiend maken geen artifacts oplevert. Dan zou het hier op neerkomen:ymmv schreef op maandag 17 maart 2008 @ 18:56:
[...]
Nee, er worden extra frames gecreerd om 24p-weergave vloeiender te maken.
De nieuwe generatie panelen heeft een beter contrast. Het nieuwe paneel in de HDready modellen heeft een beter contrast. Klopt ook volgens de specs: 10000:1 vs 15000:1Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:26:
Yep, en de PZ80/85 hebben ook nog een paar extra's. Aangezien ik voorlopig geen HD content zal zal gebruiken, heeft full HD einig meer waarde voor mij. Misschien wel dat extra contrast, maar ik vraag me dus af of het klopt wat panasonic daarover beweerd, of dat ze gewoon hogere contastwaarden opgeven om de verkoop te stimuleren.
Ik zou persoonlijk toch in Full HD 'investeren'. Je doet tenslotte heel wat langer met een TV dan de korte periode die 'voorlopig' suggereert. Mocht je over een paar jaar een PS3 of Blu-Ray-speler kopen, dan is het wel zo prettig dat je TV dat gewoon ondersteunt. Als het gaat om dit soort aankopen, dan is overkill op de lange duur altijd de beste optie want er komt altijd wel een moment dat je het opeens nodig zult hebben. Beter ergens meer verlegen dan erom verlegen.Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:26:
Yep, en de PZ80/85 hebben ook nog een paar extra's. Aangezien ik voorlopig geen HD content zal zal gebruiken, heeft full HD einig meer waarde voor mij. Misschien wel dat extra contrast, maar ik vraag me dus af of het klopt wat panasonic daarover beweerd, of dat ze gewoon hogere contastwaarden opgeven om de verkoop te stimuleren.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Op de HD-ready PX80 kun je ook probleemloos een BR speler aansluiten. Het hele verhaal isymmv schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:28:
[...]
Ik zou persoonlijk toch in Full HD 'investeren'. Je doet tenslotte heel wat langer met een TV dan de korte periode die 'voorlopig' suggereert. Mocht je over een paar jaar een PS3 of Blu-Ray-speler kopen, dan is het wel zo prettig dat je TV dat gewoon ondersteunt.
Als de camera beweegt, dat je dan een effectieve resolutie overhoudt van 900 beeldlijnen. De beste LCD tv's doen slechts 500 lijnen. Niet alleen ghosting (veroorzaakt door een tragere pixel response), maar dus ook de matige moving picture resolutie zorgt er voor dat LCD waziger is dan plasma als de camera beweegt.Het is me verder ook niet duidelijk wat er nou bedoeld wordt met '900 lines Moving Picture Resolution".
De verwarring blijft dus...
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 21:23 ]
Verwijderd
Ik vind de verkooptechnieken van Telsell beter...Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:28:
Als er mensen nog interesse hebben in deze Panasonic schermen .. ??
Onze prijzen waren zelfs zo scherp dat we de grote baas van Panasonic aan de lijn kregen met de vriendelijke vraag om deze te censureren.![]()
Maar onze prijzen zijn iig concurrerend met Red Coon en Nederlandse modellen met 2 jaar aan huis garantie .. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=72088.0
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 21:22 ]
ik zou die chart in ieder geval met een korrel zout nemen, en altijd zelf even gaan kijken. ik heb nu b.v. een 37 inch hd-ready op 4.5 meter (15ft) afstand. volgens de chart zou ik op die afstand pas bij ~55 inch verschil moeten kunnen zien tussen 480p en 720p, maar ik kan je vertellen dat het een wereld van verschil maakt.Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:09:
Het hele verhaal is of je kijkafstand het waard maakt om persé full-HD te willen. Als je kijkafstand bijv. nooit onder de 2,5 meter is bij een 42", dan heeft full-HD nul komma nul toegevoegde waarde over HD-ready. Je ziet simpelweg het verschil niet.
Verwijderd
Als je een beetje leeswerk had verricht dan had je gezien dat er al veel mensen een toestel hebben besteld. Ook heb ik inmiddels wel een naam opgebouwd op het andere forum dat ik altijd wel een mooie prijs regel en met de service zit het ook goed.Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:21:
[...]
Ik vind de verkooptechnieken van Telsell beter...
[ Voor 4% gewijzigd door WidgetTWW op 17-03-2008 21:59 ]
Verwijderd
Die site kan je dus meteen shift deleten en verder helemaal vergeten. Wat daar op staat heeft een waarde gelijk aan nul. Ga dus niet uit van leuke sterretjes en cijfers dat ze nu aan die "test" geven want da's pure nonsens.bramberk15 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:25:
Hier een vergelijkingstest tussen de Pio 4280 Hdready en de Pana 42px80 hdready:
http://www.hdtvorg.co.uk/...0xd_Panasoni-th42px80.htm
Niet een echt goede review, beetje oppervlakkig maar toch.
Eindscores Pio:96%, Pana:92%
Niet slecht van de pana aangezien deze de Pioneer twee keer zo duur is. Blijkt toch weer dat de Panasonic de poor man's Pioneer is. En dat bedoel ik op een goede manier
1337
is daar niet juist een onderzoek naar op dit moment dan?Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:39:
Ik wordt er alleen wel moedeloos van als een bedrijf als Panasonic mij zo aan banden legt terwijl hun producten nog niet eens uit zijn en ze worden al kapotgeschoten .. een winkel zoals wij moeten ook blijven bestaan maar er is geen droog brood te verdienen aan Panasonic ..
Dan zou 24P WEERGAVE dus met een 2:3 pulldown zijn? Dit zou echter tegenstrijdig zijn met deze quote van een test van hdtvtest.co.uk over de 24P Weergave van de 42PX80ZandBak schreef op maandag 17 maart 2008 @ 23:33:
24P WEERGAVE: Weergave Met Judder (geeft dus wel beeld net als de py70 maar niet vloeiend)
24P True Cinema: Echte weergave via 4:4 96 hz
24P True Cinema en Digital Cinema Remaster: True Cinema met Kuro achtige techniek waarbij PAL/NTSC omgezet kan worden naar 24p voor een "filmische" weergave.
I'm pleased to report that the Panasonic TH42PX80 properly handled 1080p/24 signal from the Sony Playstation 3 without telecine judder, as evidenced from the smoothness of the scrolling opening titles (00:02:18) and end credits, not to mention the numerous slow panning shots in the movie (e.g. when the camera panned left across a skyscraper around 00:10:18). I'm not sure whether this is achieved through 2:2/ 4:4 pulldown or frame interpolation, but it's pretty unlikely to be the latter considering that I didn't witness any "video effect" nor interpolation artefact even in scenes containing incredibly complex structures such as the pyramid-isque headquarters of Tyrell Corporation
Verwijderd
Ze zijn er wel eens op betrapt dat ze een review letterlijk overnamen en alleen het typenummer herschreven, maar deze vergelijkingsreview lijk mij wel plausibel. De Kuro is simpelweg iets beter dan de PX80, maar hij kost ook meer.Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 23:25:
[...]
Die site kan je dus meteen shift deleten en verder helemaal vergeten. Wat daar op staat heeft een waarde gelijk aan nul. Ga dus niet uit van leuke sterretjes en cijfers dat ze nu aan die "test" geven want da's pure nonsens.
Klopt niet.ZandBak schreef op maandag 17 maart 2008 @ 23:33:
24P WEERGAVE: Weergave Met Judder (geeft dus wel beeld net als de py70 maar niet vloeiend)
24P True Cinema: Echte weergave via 4:4 96 hz
24P True Cinema en Digital Cinema Remaster: True Cinema met Kuro achtige techniek waarbij PAL/NTSC omgezet kan worden naar 24p voor een "filmische" weergave.
De Officiële specificaties staan sinds nu ook op de panasonic site.mrc16 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:48:
Voor de topicstarter en liefhebbers:
Er is natuurlijk een hoop te doen over de nieuwe panasonic serie. Daarom hierbij de Officiële specificatie's(Zover dit nog niet bekend was):
http://members.lycos.nl/bnn14/Panasonic/IMG_0001.jpg
http://members.lycos.nl/bnn14/Panasonic/IMG_0002.jpg
http://members.lycos.nl/bnn14/Panasonic/IMG_0003.jpg
http://members.lycos.nl/bnn14/Panasonic/IMG_0004.jpg
opslaan: Rechts klikken --> Doel opslaan als
Ze zijn ongeveer 3 mb per stuk, en nog steeds aan het uploaden dus even geduld.
Wat heb je betaald bij FOKA. Hebben meestal wel scherpe prijzen.Devster schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 20:04:
Ik heb de 37PX80 gekocht bij Foka in Rotterdam. Ik ging eigenlijk voor een LCDVoorlopig heb ik alleen SD Analoog (digitaal is onderweg), maar direct op de TV is veel beter dan upscaling via mijn HTPC (aangesloten via DVI->HDMI). DVD en HD Content is genieten!
Verwijderd
Je went echt HEEL snel aan grootte. Ik denk dat je na 2 maanden al denkt "had ik maar de 42" genomen"Simpathy schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 07:47:
[...]
Wat heb je betaald bij FOKA. Hebben meestal wel scherpe prijzen.
Heb een houten plaat gezaagd op maat van de 37" en die vond ik al vrij groot. Begin dus weer te twijfelen tussen deze en een Full HD 42". Zit er normaal gesproken een meter of 3 vanaf.
PGR4 op n plasma is ongekend mooi! Er komt binnenkort nog zo'n soort racegame van Codemaster waarbij je ook door straten met werkelijk prachtige gebouwen racet!AgeOfPanic schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 06:19:
Heb vandaag de 42PZ85 besteld bij Hobo Hifi in Enschede voor 1600 euro min een eventuele beurskorting. Hopelijk binnen een week of drie geleverd. Vond het een goede prijs aangezien het een Nederlands model is bij een degelijke winkel. Wel duurder dan bv Redcoon, maar inclusief de verzendkosten scheelt het toch niet zoveel meer.
Alleen die drie weken worden erg zwaar. Kan niet wachten om PG4 op de XBOX te spelen op dit scherm. Ben benieuwd naar de eerste ervaringen hier in Nederland.
"Wel eens"... Dat doen ze dus wel vaker. Wat stellen hier die sterretjes voor dan? Op welke basis worden die bepaalt? En waarom heeft de een een (willekeurig gekozen) 96 en de ander 92 punten? Dit zijn toch geen reviews. Er is *niets* gemeten, alles dat er staat is puur subjectieve taal. Sites als deze moet je gewoon helemaal niet op komen. Maar goed, het leest lekker weg en beide partijen zijn blij. De Kuro eigenaar omdat 'ie tóch nog wat beter is en de Pana eigenaar omdat ie warempel bijna even goed (slechts viér puntjes verschil!) is als een Kuro!!Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 00:53:
[...]
Ze zijn er wel eens op betrapt dat ze een review letterlijk overnamen en alleen het typenummer herschreven, maar deze vergelijkingsreview lijk mij wel plausibel. De Kuro is simpelweg iets beter dan de PX80, maar hij kost ook meer.
Nickname does not reflect reality
2 maanden ? Dat gevoel heb je al binnen een paar dagen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 08:45:
[...]
Je went echt HEEL snel aan grootte. Ik denk dat je na 2 maanden al denkt "had ik maar de 42" genomen"
Verwijderd
Het voordeel van Foka boven Mediamarkt is overigens dat de verkopers daar weten wat ze verkopen. Itt bij de supermediamarktEvil Hobbit schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:42:
Foka is van oorsprong een winkel en doet web er tegenwoordig bij. Sinds vorig jaar zijn ze ook gestopt met Buitenlandse modellen omdat het verschil van 5 tientjes op de verkoopprijs steeds minder aangegrepen werd door klanten. Dat zei de verkoper toen ik mijn sony daar kocht.
Ha, met zo'n opmerking kom je bij mij.Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:20:
Iemand al een Ps3 of een Xbox360 aangesloten op de nieuwe Pana Plasma´s.
Ben er benieuwd naar wat binnen een aantal weken wil ik het aanschaffen.
Of blijf het verstandiger om een LCD scherm aan te schaffen op gebied van gamen.
Ik denk dat je n instelling niet goed heb gezet en dat je last hebt van overscan.Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 19:59:
Ik heb nu ook met mijn PC geexperimenteerd. Ik heb een 10 meter lange DVI - HDMI kabel (wel een goedkope voor 40 euro, voor de kabelkenners onder ons). Output via mijn HD3870 op 1080p naar extended desktop.
Internetten (tekst dus) is niet goed ook niet bij 1024x768.
Via de PC ingang is dit wel scherp. Dus internetten gaat niet echt via de HDMI, maar moet via de PC ingang.
Hij heeft toch een PX80 ?? Of mis ik nou de clue ?Ferry34 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:22:
[...]
Ik denk dat je n instelling niet goed heb gezet en dat je last hebt van overscan.
Toen ik mn hdready plasma via hdmi aansloot, waren mn letters ook niet scherp en heb ik de kabel terugbracht naar de winkel.
Later toch weer geprobeerd en toen ik via mn videokaart de overscan had gecompenseerd, was t perfect.
Jij moet in je full hd plasma echter n optie hebben in t beedmenu waarmee je de overscan uitzet. Probeer dat maar 's.
Je moet wel de 1920x1080 resolutie gebruiken.
PX80 is hd readyFerry34 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:22:
Jij moet in je full hd plasma echter n optie hebben in t beedmenu waarmee je de overscan uitzet.
Mij lijkt de 1360x720 instelling de beste maar dat is vanaf de zijlijn gezegdJe moet wel de 1920x1080 resolutie gebruiken.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Verwijderd
Waarom heb je Real Cinema nodig om de boel vloeiender te maken als er met de PZ80 al gewoon 4:4 pulldown wordt gedaan? Het moet dan toch al vloeiend zijn?ymmv schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 01:27:
[...]
Klopt niet.
24P = 96Hz, geen judder
24P Real Cinema: 24P met extra frames voor vloeiendere weergave. Zie het plaatje hierover een aantal postings hierboven.
24p is ook tamelijk weinig fps. Vooral bij pan's zie je dat het nog best schokt. Kijk maar eens op een groot bioscoopscherm.AgeOfPanic schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:52:
[...]
Waarom heb je Real Cinema nodig om de boel vloeiender te maken als er met de PZ80 al gewoon 4:4 pulldown wordt gedaan? Het moet dan toch al vloeiend zijn?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Klopt, films lopen gewoon op een hele lage framerate waardoor je bij bewegingen altijd een schokkerig beeld zult hebben. In de bios zie je dit ook altijd. Hier zie je ook heel goed het verschil tussen 35MM opnames en HD. Bij 35mm worden de schokjes mooi opgevangen door de motion blur van film terwijl bij HD de bewegingen haarscherp op de film staan. Hierdoor lijkt de beweging vaak wat schokkeriger en ook wat meer op video. Het is dus eigenlijk heel natuurlijk als een grote film wat schokkerig is en op een grote hdtv valt dit dus meer op en geeft men ( de massa ) al heel snel de schuld aan een traag scherm. Ik zou zelf in ieder geval niet meer betalen voor een software die de film look aanpast naar een video achtige look. Snelle vloeiende beelden dus. Ik wil het graag zien zoals het opgenomen is en daar hoort voor mij de film blur bij. Ieder zo zijn voorkeur.psy schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:00:
[...]
24p is ook tamelijk weinig fps. Vooral bij pan's zie je dat het nog best schokt. Kijk maar eens op een groot bioscoopscherm.
Ik denk dat ze zgn tussenframes maken zodat je een soort van fake hogere fps-effect krijgt. Dat gaat wel ten koste van de 24p look. Alles onder voorbehoud
Ah duidelijk, dat is natuurlijk de hdready. (bij t internetten via mn pcc mis je soms wat overzicht).MNTN schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:25:
[...]
Hij heeft toch een PX80 ?? Of mis ik nou de clue ?
[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:54 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]
1337
Klopt, de PY70 ondersteunt 24p input maar het scherm ondersteunt niet de volledige refreshrate (96hz).ZandBak schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 00:37:
ik heb een py70 staan hier en die geeft alleen 24P weer
dus zeg maar 24P Weergave daarom zeg ik dat dat 2:3 is en mischien aangevuld maar het is 100% zeker geen 4:4 96hz
Ook in een winkel wordt ie aangeboden voor onder de 1000, precies 100 meer dan redcoon.nl. Ook ik vraag me af of die aan huis service zo handig is (lees: of het die 100 euro meer waard is). Redcoon vertelde mij dat als er dingen fout mee zijn dat zij hem ophalen en weer bij je afleveren, alleen neemt dit waarschijnlijk meer tijd in beslag dan een aan huis service.Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:11:
Op de site van Foka staat dat je altijd 10 tot 25% korting krijg op de (advies)prijs. Uitgaande van 10%, zal je voor de 42PX80 €1079 betalen. Je hebt dan wel een Nederlands model. Voor een buitenlands model betaal je soms maar rond de 900,- via een webwinkel. Een aardig verschil dus, tussen een Nederlands model en een buitenlands model. Volgens een verkoper van buitenlandse modellen zit er geen enkel verschil tussen. Als het buitenlands model anders zou zijn, wordt ook de type aanduiding aangepast. Zo was de PV70 in Duitsland de PV71 (die had zover ik weet een andere tuner). Volgens mij betaal je dus fors voor de home service van panasonic op 'Nederlandse modellen'. Iemand ervaring met die home service, en hoe groot (of liever hoe klein) is de kans dat je die nodig hebt? Iemand?
To dare is to do
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Dat is niet te zeggen omdat de features verschillen. Ik denk dat je met een 50PZ80 goed op weg bent, al is een 50PZ85 waarschijnlijk sneller te krijgen. Dat (85serie) zijn volgens mij de eerst verkrijgbare Full HD's.Operations schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:44:
Ik wilde eerst voor de TH50PY70 gaan, maar die is nog erg moeilijk te krijgen wat is nog echt de opvolger hier van? Iemand die mij dat kan vertellen? Vind zowieso nog weinig 50 inch 80 modellen.
de 50PZ85 bestaat niet (in NL), wel de 50PZ80 of de 46PZ85psy schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:06:
[...]
Dat is niet te zeggen omdat de features verschillen. Ik denk dat je met een 50PZ80 goed op weg bent, al is een 50PZ85 waarschijnlijk sneller te krijgen. Dat (85serie) zijn volgens mij de eerst verkrijgbare Full HD's.
Nickname does not reflect reality
ja vind ik ook, hoewel ik nog steeds uitkijk naar echt duidelijke foto's van de 85 (en de 800)...Brad Pitt schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:13:
Ik hoop echt dat dat een "bestaat *nog* niet" gaat zijn aangezien ik echt minimaal de 50PZ85 wil hebbenVind de 85 veel mooier qua design dan de 80-serie.
Enige idee wanneer die wel komt? Ga toch volgende week wel de tv halen, dan misschien toch maar een 50PY70 bemachtigen. Wat imho ook een prachtig ding is.litemotiv schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:05:
[...]
de 50PZ85 bestaat niet (in NL), wel de 50PZ80 of de 46PZ85
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
hij staat vooralsnog niet op de lijst van modellen die in nederland geleverd gaat worden, ik zou er voorlopig dus niet op wachten..Operations schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:11:
[...]
Enige idee wanneer die wel komt? Ga toch volgende week wel de tv halen, dan misschien toch maar een 50PY70 bemachtigen. Wat imho ook een prachtig ding is.
Ik zou dan wel wat van de prijs af proberen te halen aangezien die echt snel van de markt zal verdwijnenOperations schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:11:
[...]
Enige idee wanneer die wel komt? Ga toch volgende week wel de tv halen, dan misschien toch maar een 50PY70 bemachtigen. Wat imho ook een prachtig ding is.
Kijk maar eens in het volgende topic:litemotiv schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:12:
[...]
ja vind ik ook, hoewel ik nog steeds uitkijk naar echt duidelijke foto's van de 85 (en de 800)...
ahh great, thankspsy schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:15:
[...]
Kijk maar eens in het volgende topic:
http://www.avsforum.com/a...p?p=13412140#post13412140
en verder...
Heel duidelijke foto's
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq