Inderdaad... Net nog naar een advocaat geweest voor een zaak met een televisie, en die gaf me goed op m'n kloten dat ik verlengde garantie had gekocht...
En jij geeft jezelf weer op je donder als je de advocaten-rekening krijgt. Ik vind het heel begrijpelijk dat je meer jaar garantie neemt, de drempel om "even" een advocaat in de hand te nemen omdat je hoegenaamd gelijk hebt, is best groot.
TV is net geleverd. Op eerste zicht dik in orde, maar niet dat ik omver ben geblazen door beeldkwaliteit. Ben dan ook een Pioneer plasma gewoon (living) en deze dient als gaming tv voor boven. Wel een ferm verschil qua perceptie van grootte. In living zitten we 6m van scherm, op game-kamer zit ik er 2,5m van
In theorie heb je in NL meer rechten dan de normale EU-garantie, in de praktijk ziet het er heel anders uit. Je moet idd met geschillencommissies en advocaten schermen om je gelijk te krijgen. Dat is alleen rendabel als het om grote bedragen gaat (verbouwingen, bankstellen, complete keukens, auto's), maar bij kleinere aankopen loont het de moeite niet. Ik heb liever een duidelijke twee jaars-garantie dan dat ik na 6 of 12 maanden naar de rechter moet stappen om een kapotte tv gratis of voor een gereduceerd tarief gerepareerd te krijgen.Sjah schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 17:59:
En jij geeft jezelf weer op je donder als je de advocaten-rekening krijgt. Ik vind het heel begrijpelijk dat je meer jaar garantie neemt, de drempel om "even" een advocaat in de hand te nemen omdat je hoegenaamd gelijk hebt, is best groot.
BTW Ik heb gisteren een 42PZ85 besteld. Levertijd bij Redcoon is een week. Ik ben benieuwd.
[ Voor 5% gewijzigd door ymmv op 12-03-2008 18:14 ]
Voor advocaten is de Nederlandse garantiewetgeving een goudmijntje natuurlijk ...MikeyMan schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 17:16:
Inderdaad... Net nog naar een advocaat geweest voor een zaak met een televisie, en die gaf me goed op m'n kloten dat ik verlengde garantie had gekocht...
Iedereen besteld maar bij Redcoon, ik las de shopreview ervan; ze zijn nogal ontrouw en onduidelijk met wanneer de levering is.
jij ook al niet echt enthiousiast, hhmm... Wat voor signaal was dat, en was de pioneer beter, en waarom dan?lapino schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:07:
TV is net geleverd. Op eerste zicht dik in orde, maar niet dat ik omver ben geblazen door beeldkwaliteit. Ben dan ook een Pioneer plasma gewoon (living) en deze dient als gaming tv voor boven. Wel een ferm verschil qua perceptie van grootte. In living zitten we 6m van scherm, op game-kamer zit ik er 2,5m van
[ Voor 67% gewijzigd door Sjah op 12-03-2008 18:25 ]
Verwijderd
Hou ons op de hoogte wat betreft de levertijdymmv schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:13:
[...]
BTW Ik heb gisteren een 42PZ85 besteld. Levertijd bij Redcoon is een week. Ik ben benieuwd.
Verwijderd
Volgens deze site : http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=5155
Is er nog een belangrijk verschi tussen de 85 en de 800 serie.
80 and -85 series will accept a 24Hz signal and perform 2:3 pulldown and display at 60Hz
800 and -850 series will accept 1080p24 and display it at 48Hz. (correcte wijze dus)
Ik wacht dus mooi op de 800
(die 850 moet ik nog zien of die naar NL komt)
80 and -85 series will accept a 24Hz signal and perform 2:3 pulldown and display at 60Hz
800 and -850 series will accept 1080p24 and display it at 48Hz. (correcte wijze dus)
Ik wacht dus mooi op de 800
Zo, net nog uurtje extra kunnen testen met Xbox360. Heb contrast nu op +- 70% staan, rest op 50%. Wel, indrukken worden almaar positiever. Zwartwaardes 100% zeker beter dan mijn Pioneer van 2j oud, kleuren echt ongelooflijk helder en zuiver, zonder storend te worden. Is nu beetje puzzelen hoe ik die op deftige plaats in de slaapkamer kan inplanten, bedoeling is een gamehoekje te maken met makkelijke zetel maar heb beetje ruimte te kort door aantal klaarklasten, en vrouw ziet het niet echt zitten om die weg te gooien
Nu nog wat ervaringen met een DVB-C ontvangerlapino schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:27:
Zo, net nog uurtje extra kunnen testen met Xbox360. Heb contrast nu op +- 70% staan, rest op 50%. Wel, indrukken worden almaar positiever. Zwartwaardes 100% zeker beter dan mijn Pioneer van 2j oud, kleuren echt ongelooflijk helder en zuiver, zonder storend te worden. Is nu beetje puzzelen hoe ik die op deftige plaats in de slaapkamer kan inplanten, bedoeling is een gamehoekje te maken met makkelijke zetel maar heb beetje ruimte te kort door aantal klaarklasten, en vrouw ziet het niet echt zitten om die weg te gooien
Dat geldt alleen voor de US modellen, de UK modellen (behalve de 50Hz versies) doen allemaal 1080p24 (4:4 pulldown) http://whathifi.co.uk/forums/p/8401/50477.aspx#50477Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:11:
Volgens deze site : http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=5155
Ik wacht dus mooi op de 800(die 850 moet ik nog zien of die naar NL komt)
Ja dat dacht ik dus ook.pvkleeff schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:35:
[...]
Dat geldt alleen voor de US modellen, de UK modellen (behalve de 50Hz versies) doen allemaal 1080p24 (4:4 pulldown) http://whathifi.co.uk/forums/p/8401/50477.aspx#50477
Redcoon zegt 20 maart 2008 de TH-42PZ85 binnen te krijgen 
Ik heb hem nog niet besteld, maar ga ik wel snel doen
Intentionally left blank.
20 maart ... nice =D i r wanting it badaKra schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:35:
Redcoon zegt 20 maart 2008 de TH-42PZ85 binnen te krijgen
Verwijderd
Weet iemand al hoe je in het Hotel menu komt, is dat hetzelfde als bij de PV70 ?
Ik wil dat opstart op HDMI1
Ik wil dat opstart op HDMI1
Helaas geen 46" PZ800 zie ik op Panasonic.nl....
Dan moet het maar bij de 42" blijven, 50 is wel erg groot en prijzig ben ik bang (of toch niet
)
Nu maar aftellen tot mei om in het echt te bewonderen in mijn woonkamer
Dan moet het maar bij de 42" blijven, 50 is wel erg groot en prijzig ben ik bang (of toch niet
Nu maar aftellen tot mei om in het echt te bewonderen in mijn woonkamer
Xbox Live Knalle Arie
the mechanic is niet de enige met klachten hoor!
dit heb ik eerder geschreven op "Panasonic Plasma 7, 70 en 700 serie"
quote:
the_mechanic schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:15:
Ik heb hem staan, de 42PX80 !
HET BEELD :
Ik heb meerdere configuraties kunnen testen :
Analoog op de kabel : slecht beeld, onscherp en veel ruis eigenlijk niet om aan te zien.
Digitaal SD kabel (Humax kastje) : redelijk beeld, niet overtuigend en zeker niet wat je van een
dergelijke TV verwacht.
[DVD via scart : Dit is slechter dan je zou verwachten, op een CRT geeft DVD wel een zeer mooi
beeld maar uitgerekt tot 42 inch is het minder, wel acceptabel.
Een speelfilm op de kabel geeft via de Samsung op SD een beter beeld dan een DVD via scart
(King Kong).
Ik heb de DVD speler nu via component aangesloten. Dat is iets beter. Let wel DVD is zeker
niet slecht, gewoon een heel goed beeld.
DESIGN : Ik vind het mooi, de pianolak is wel erg gevoelig voor Stof, vooral de voet.
GELUID :Dit is verrassend goed voor een platte TV, eigenlijk gelijk aan onze oude CRT.
-----------------
mmmm, zo is het bij mij ook ongeveer
idd de voet trekt ENORM veel stof aan.
maar da's het minst van mijn probleem
- analoog op kabel: echt belabberd! heel veel ruis, de ondertitels en andere letters zijn echt heel erg geblokt. Ik dacht (en hoop dat het zo inderdaad is!) echt dat ik iets verkeerd heb ingesteld, of een slechte kabel gebruik. Maar mijn oude Philips CRT (van 15 jaar oud, kostte weliswaar het dubbele van deze plasma) heeft véél beter beeld
- digitaal op kabel (Telenet digicorder): is idd iets beter, maar eigenlijk echt bedroevend - weeral vergeleken met mijn oude TV, zelfs mijn vrouw heeft er al verschillende opmerkingen over gemaakt. Ik ben echt teleurgesteld!
- digiaal HD: heb ik -nog- niet
- DVD: heb ik nog niet kunnen bekijken, wegens ergens een verkeerde aansluiting gedaan. Maar mijn DVD speler heeft geen HDMI
- VCR: idem als hier boven
- geluid: wel heel erg goed!
Heb eigenlijk wel al spijt dat ik me heb laten verleiden door de verkoper om de 80 te kopen ipv de 70.
zappen gaat erg langzaam, en heb ook van die storende keuzes tussen ingangsignaal kiezen
tot later
Michel
---------------------------------------------------------------------------------------------------
ben nu beniewd of ik met een HD-digicorder beter beeld zou hebben dan met mijn gewone digicorder (Telenet), want enkel PrimeTV (en dan nog extra bij te betalen) en een of andere natuurzender kunnen we hier in HD ontvangen.
Ook heb ik nog maar onlangs mijn digicorder gekocht en die HD is enkel te huur (kost wel niet veel, maar toch...)
Michel
dit heb ik eerder geschreven op "Panasonic Plasma 7, 70 en 700 serie"
quote:
the_mechanic schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:15:
Ik heb hem staan, de 42PX80 !
HET BEELD :
Ik heb meerdere configuraties kunnen testen :
Analoog op de kabel : slecht beeld, onscherp en veel ruis eigenlijk niet om aan te zien.
Digitaal SD kabel (Humax kastje) : redelijk beeld, niet overtuigend en zeker niet wat je van een
dergelijke TV verwacht.
[DVD via scart : Dit is slechter dan je zou verwachten, op een CRT geeft DVD wel een zeer mooi
beeld maar uitgerekt tot 42 inch is het minder, wel acceptabel.
Een speelfilm op de kabel geeft via de Samsung op SD een beter beeld dan een DVD via scart
(King Kong).
Ik heb de DVD speler nu via component aangesloten. Dat is iets beter. Let wel DVD is zeker
niet slecht, gewoon een heel goed beeld.
DESIGN : Ik vind het mooi, de pianolak is wel erg gevoelig voor Stof, vooral de voet.
GELUID :Dit is verrassend goed voor een platte TV, eigenlijk gelijk aan onze oude CRT.
-----------------
mmmm, zo is het bij mij ook ongeveer
idd de voet trekt ENORM veel stof aan.
maar da's het minst van mijn probleem
- analoog op kabel: echt belabberd! heel veel ruis, de ondertitels en andere letters zijn echt heel erg geblokt. Ik dacht (en hoop dat het zo inderdaad is!) echt dat ik iets verkeerd heb ingesteld, of een slechte kabel gebruik. Maar mijn oude Philips CRT (van 15 jaar oud, kostte weliswaar het dubbele van deze plasma) heeft véél beter beeld
- digitaal op kabel (Telenet digicorder): is idd iets beter, maar eigenlijk echt bedroevend - weeral vergeleken met mijn oude TV, zelfs mijn vrouw heeft er al verschillende opmerkingen over gemaakt. Ik ben echt teleurgesteld!
- digiaal HD: heb ik -nog- niet
- DVD: heb ik nog niet kunnen bekijken, wegens ergens een verkeerde aansluiting gedaan. Maar mijn DVD speler heeft geen HDMI
- VCR: idem als hier boven
- geluid: wel heel erg goed!
Heb eigenlijk wel al spijt dat ik me heb laten verleiden door de verkoper om de 80 te kopen ipv de 70.
zappen gaat erg langzaam, en heb ook van die storende keuzes tussen ingangsignaal kiezen
tot later
Michel
---------------------------------------------------------------------------------------------------
ben nu beniewd of ik met een HD-digicorder beter beeld zou hebben dan met mijn gewone digicorder (Telenet), want enkel PrimeTV (en dan nog extra bij te betalen) en een of andere natuurzender kunnen we hier in HD ontvangen.
Ook heb ik nog maar onlangs mijn digicorder gekocht en die HD is enkel te huur (kost wel niet veel, maar toch...)
Michel
Verwijderd
Tsja, "normale" televisie kijken IS op een goede CRT dan ook nog steeds veel en veel beter dan op een LCD/plasma. Op een plasma is het dan nog enigszins uit te houden, op een gemiddelde LCD kán je met alle fatsoen niet kijken naar analoge uitzendingen. Helaas blijkbaar met deze nieuwe Panasonics ook dus nog niet. Een van de redenen waarom ik het ook zo lang mogelijk probeer te rekken. Het "moeten" omschakelen naar digitale tv is geen ramp maar eigenlijk nonsens. Dat "zou niet hoeven" vind ik. Helaas zijn er bijzonder weinig nieuwe televisies met echt goede processing waardoor het SD-materiaal kijken te doen is.
Ik heb de px80 vandaag bij vandenborre gezien en moet idd zeggen:
• Analoog is idd rampzalig maar zoiets hoort idd een digitaal signaal te krijgen.
• Digitaal SD ziet er nog steeds betwistbaar uit. De upscaling van 576i naar 768 gebeurd precies niet goed. Firmware update mss?
• Digitaal SD geupscaled via de HD indi box, aangesloten via HDMI: zo moet het zijn
Maar aangezien ik straks nog digitaal SD via DVB-S wil gaan doen heb ik nog wel een probleem sinds een dreambox geen upscaling doet
Toch maar eens zien naar een Onkyo met een faroudja of HQV chip denk ik dan.
• Analoog is idd rampzalig maar zoiets hoort idd een digitaal signaal te krijgen.
• Digitaal SD ziet er nog steeds betwistbaar uit. De upscaling van 576i naar 768 gebeurd precies niet goed. Firmware update mss?
• Digitaal SD geupscaled via de HD indi box, aangesloten via HDMI: zo moet het zijn

Maar aangezien ik straks nog digitaal SD via DVB-S wil gaan doen heb ik nog wel een probleem sinds een dreambox geen upscaling doet
[ Voor 22% gewijzigd door Chevy454 op 12-03-2008 23:39 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Verwijderd
Naar ik weet hebben de Toshiba LCD's ook de Faroudja's aan boord. Alleen ik ben niet zo'n fan meer van LCD's 
Ik ga toch zowiezo voor de 42PZ85. Kan niet lang meer duren voordat UPC met de HD PVR box komt. Al verwacht ik dat ook Digital SD best te pruimen zal zijn. Ik kan me gewoon haast niet voorstellen dat het er op een toestel van de vorige generatie ( klinkt gek, is pas een jaartje ) slechter uitziet dan op een niewe generatie.
Ik ga toch zowiezo voor de 42PZ85. Kan niet lang meer duren voordat UPC met de HD PVR box komt. Al verwacht ik dat ook Digital SD best te pruimen zal zijn. Ik kan me gewoon haast niet voorstellen dat het er op een toestel van de vorige generatie ( klinkt gek, is pas een jaartje ) slechter uitziet dan op een niewe generatie.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 00:00 ]
Gelukkig heb ik half jaar terug een dvd speler met 1080i upscaling gekocht, een Onkyo....zou die ook zo een Faroudja hebben? Dan zit ik wat betreft SD DVD 1e rangs.
Ik de pioneer DV600 dus dat lijkt me ook wel snor te zittenSjah schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:04:
Gelukkig heb ik half jaar terug een dvd speler met 1080i upscaling gekocht
Hangt af van de serie, de 875 en de 905 hebben de HQV Reon chipeen Onkyo....zou die ook zo een Faroudja hebben? Dan zit ik wat betreft SD DVD 1e rangs.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Verwijderd
1080i processing schijnt juist een van de zwakkere punten te zijn van de Panasonics. Als het kan altijd een progresssief signaal naar de tv sturen. De deinterlacing van de Pana is niet helemaal top en zal zorgen voor artefacts. Sowieso zijn er maar heel weinig displays die goed kunnen deinterlacen.Sjah schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:04:
Gelukkig heb ik half jaar terug een dvd speler met 1080i upscaling gekocht, een Onkyo....zou die ook zo een Faroudja hebben? Dan zit ik wat betreft SD DVD 1e rangs.
Die onkyo van me kan ook 720p via hdmi, even kijken dan wat het mooiste is, maar ik las ergens dat op 1080 uitsturen in principe idealer is, ook al (ga ik halen) heb je een hd-ready px80.
Verwijderd
Dat is waar! Gewoon kijken wat JIJ het mooist vindt en dat gebruiken. Zoveel mensen zoveel smaken. De een zit dit, de ander dat. Gaat echt wel een prima combinatie worden :-)
Verwijderd
Ik heb de 37PX80 gekocht.
Nu vroeg ik mij af hoe ik mijn dvd en surround best aansluit.
- dvd via component video kabel naar surround versterker via component video kabel naar tv
of
- dvd via component video kabel naar surround versterker via hdmi naar tv
Mijn dvd heeft enkel component video uitgang en geen hdmi.
Geluid is natuurlijk via andere kabel aan te sluiten.
Ik heb nog geen kabels gekocht. Vandaar deze vraag.
Wat geeft de beste beeld kwaliteit denk je?
thx.
Nu vroeg ik mij af hoe ik mijn dvd en surround best aansluit.
- dvd via component video kabel naar surround versterker via component video kabel naar tv
of
- dvd via component video kabel naar surround versterker via hdmi naar tv
Mijn dvd heeft enkel component video uitgang en geen hdmi.
Geluid is natuurlijk via andere kabel aan te sluiten.
Ik heb nog geen kabels gekocht. Vandaar deze vraag.
Wat geeft de beste beeld kwaliteit denk je?
thx.
Veel receivers kunnen nog upscalen naar 1080p/i, als je zo'n versterker hebt zou ik dat doen 
(Dus met de HDMI kabel naar de televisie).
(Dus met de HDMI kabel naar de televisie).
Klopt, ik spuug ook 576p naar mijn PY70 ipv 1080i. De-interlacing doet ie echt niet zo goed als de Faroudja, upscaling doet ie prima.Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:44:
[...]
1080i processing schijnt juist een van de zwakkere punten te zijn van de Panasonics. Als het kan altijd een progresssief signaal naar de tv sturen. De deinterlacing van de Pana is niet helemaal top en zal zorgen voor artefacts. Sowieso zijn er maar heel weinig displays die goed kunnen deinterlacen.
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
DM800Chevy454 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 23:38:
Ik denk dat veel mensen niet inzien hoe belabberd de kwaliteit is van de nederlandse sd uitzendingen. Vaak hebben mensen jarenlang op een 70 cm (29"?) of kleiner 4:3 tv hiernaar gekeken. Daar zijn deze uitzendingen dan nog wel geschikt voor, maar als je goed kijkt kun je zeker zien dat het in feite niet echt geweldig is: wazig, foutjes in beeld etc.
Als je dan overstapt op een tv van 106 cm, tja dan ga je dat ineens wel zien. Feit is wel dat de 42PV60 een betere tuner had dan de 42PV70, en nu lijkt het erop dat de 42PV80 weer een slechtere heeft dan de 42PV70. Tja, wat wil je? Panasonic moet ergens op bezuinigen, want de 42PV60 zat toen rond de €2000, de 42PV70 begon bij €1600 en nu de 42PV80 voor €1200 (winkelprijzen). Je krijgt gewoon erg veel tv voor dit geld, maar ergens moeten er korte bochten gemaakt worden en het lijkt er dus op dat het in de tuner zit.
Als je dan overstapt op een tv van 106 cm, tja dan ga je dat ineens wel zien. Feit is wel dat de 42PV60 een betere tuner had dan de 42PV70, en nu lijkt het erop dat de 42PV80 weer een slechtere heeft dan de 42PV70. Tja, wat wil je? Panasonic moet ergens op bezuinigen, want de 42PV60 zat toen rond de €2000, de 42PV70 begon bij €1600 en nu de 42PV80 voor €1200 (winkelprijzen). Je krijgt gewoon erg veel tv voor dit geld, maar ergens moeten er korte bochten gemaakt worden en het lijkt er dus op dat het in de tuner zit.
Verwijderd
Wat mij opvalt is hoeveel mensen nog gewoon tv kijken 
Ik kijk alleen nog naar een voetbalwedstrijd ofzo, voor de rest is het toch allemaal crap.
Films heb je op DVD (neem een speler met een upscaler, er zijn enkele goedkope HD-DVD's in de aanbieding die dit goed kunnen
) en tv-shows kun je downloaden in HD-kwaliteit uit de VS.
Sluit een goede laptop of HTPC, Popcorn, Tvix etc op je tv aan en voila. Fuck TV!
Ik kijk alleen nog naar een voetbalwedstrijd ofzo, voor de rest is het toch allemaal crap.
Films heb je op DVD (neem een speler met een upscaler, er zijn enkele goedkope HD-DVD's in de aanbieding die dit goed kunnen
Sluit een goede laptop of HTPC, Popcorn, Tvix etc op je tv aan en voila. Fuck TV!
Oeh, dat is mooi nieuws. Dacht dat het, net als de 8000, vaporware was
Je hebt gelijk daar niet van. Maar het "probleem" is er er daar moet een oplossing voor worden gezocht.bramberk15 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:17:
Je krijgt gewoon erg veel tv voor dit geld, maar ergens moeten er korte bochten gemaakt worden en het lijkt er dus op dat het in de tuner zit.
Een upscalende DVB-C decoder aankopen is geen ramp maar wat ik wel een ramp vind is dat Indi overgenomen gaat worden door het onbetrouwbare Telenet dat ik geen 400 euro voor een decoder ga neerleggen welke binnen de korste keren incompatible blijkt te zijn. Dus dan moet er maar gegoocheld worden met een upscalende receiver (hoef ik geen dure? DM800 te kopen als een simpele DM500 straks ook goed is. )
Maar wie weet is de tuner van de PZ80 wel goed...
Die kwaliteit is in de loop der jaren alleen maar achteruit gegaan. Bijna alle zenders zenden nu in breedbeeld uit, maar dat is dus gewoon in letterboxformaat. Het eindresultaat is veel minder daadwerkelijke resolutie dan bij een 4:3. Als je die prutskwaliteit met een slechte analoge kabelaansluiting op een veel grotere LCD of plasma-TV gaat bekijken, zul je idd zwaar teleurgesteld zijn. Hoe groter de TV, hoe beter de bron moet zijn.bramberk15 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:17:
Ik denk dat veel mensen niet inzien hoe belabberd de kwaliteit is van de nederlandse sd uitzendingen. Vaak hebben mensen jarenlang op een 70 cm (29"?) of kleiner 4:3 tv hiernaar gekeken. Daar zijn deze uitzendingen dan nog wel geschikt voor, maar als je goed kijkt kun je zeker zien dat het in feite niet echt geweldig is: wazig, foutjes in beeld etc.
Als je dan overstapt op een tv van 106 cm, tja dan ga je dat ineens wel zien.
Ken je nog toevallig een HD-DVD modelletje dat goedkoop wordt weggedaan ergens in een winkel?Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:27:
Wat mij opvalt is hoeveel mensen nog gewoon tv kijken
Films heb je op DVD (neem een speler met een upscaler, er zijn enkele goedkope HD-DVD's in de aanbieding die dit goed kunnen) en tv-shows kun je downloaden in HD-kwaliteit uit de VS.
Dan zijn wij nog 'gezegend' met PAL al die jaren en geen voorliefde voor grote tv's. In de VS zit/zat je met NTSC op je 50" RPTV. Ook niet zo gek dat daar HDTV iets sneller geaccepteerd is.
PSN: Shiver23
Online zijn ze niet zo moeilijk te vinden:aKra schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:41:
Ken je nog toevallig een HD-DVD modelletje dat goedkoop wordt weggedaan ergens in een winkel?
http://www.kieskeurig.nl/.../product/hd+dvdspeler.htm
Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2
Bij amazon.co.uk staat de EP30 van Toshiba vrij goedkoop: http://www.amazon.co.uk/T...ics&qid=1205403652&sr=8-1aKra schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:41:
[...]
Ken je nog toevallig een HD-DVD modelletje dat goedkoop wordt weggedaan ergens in een winkel?
En voor de rest zeker sites zoals iBood in het oog houden!
idd. Had deze Toshiba via 1dayfly voor 109 euro + 9 HD films. Films verkocht voor 60 eurolapino schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:21:
[...]En voor de rest zeker sites zoals iBood in het oog houden!
Ja, maar er zijn er meerdere...
Samsung DVD-HD 870 zegt ook 1080i te kunnen upscalen
Samsung DVD-HD 870 zegt ook 1080i te kunnen upscalen
Hier nog even een goede review van de px80
http://www.trustedreviews...37PX80B-37in-Plasma-TV/p1
Deze mensen zijn erg positief...vraag aan de 2 mensen met kritiek commentaar tav sd beeld op de 42 inch...hebben jullie referentie materiaal met vergelijkbare plasma televisies? Want SD gaat vanzelfsprekend achteruit naarmate het scherm groter wordt....
Deze mensen zijn erg positief...vraag aan de 2 mensen met kritiek commentaar tav sd beeld op de 42 inch...hebben jullie referentie materiaal met vergelijkbare plasma televisies? Want SD gaat vanzelfsprekend achteruit naarmate het scherm groter wordt....
Interessant, een eerste indruk van iemand van AVS forum die een 50pz85 heeft gekocht. Vooral de helderheid die nu een stuk hoger kan, dat had ik ook gehoopt.
http://www.avsforum.com/a...p?p=13336455#post13336455So my Panny 50pz85u came today and I've spent the morning putting it through the ringer. This is an incomplete review because I haven't seen it yet in total darkness. I will compare the set to the pio 5080 because it's the only other plasma I've owned. I'm the opposite of a panasonic fan-boy. Nor do I necessarily feel pio deserves all of the praise it gets.
First impressions:
This set is phenomenal! It can torch like an LCD if you want it to, which is great for daytime viewing, but the blacks are still deep, rich, and detailed. Despite the nay-sayers I've seen on this forum, the contrast is undoubtedly increased (although, again, I haven't seen it in darkness). The blacks aren't as good as my 5080 but the brightness puts the pio to shame!
The styling is nice. It's thinner than the 5080 and matches my ps3 much better. The dreaded speaker-shelf at the bottom is just quite simply a non-issue. I don't know what everybody's talking about with that. It's barely noticeable. I guess it would stand out a little more if you plan to mount the TV on a wall, but using the stand it just kind of blends.
The 1080p factor makes a huge difference to people like me who notice SDE from 8ft away.
Unlike my kuro, this set is 100% buzz-free. Even on a completely white screen.
Unlike my kuro, this set suffers from ghost reflections, but this is only noticeable when viewing certain content such as text on a black screen from extreme angles.
PQ:
The colors are quite accurate and uniform, I'll know more about this in the dark and after finishing my run with the break-in DVD. However, the picture looks smooth and crystal clear. The image is obviously much sharper than the 720p pio. There is more dither and video noise than I saw with the 5080 however, especially in bright spots (unusual huh?). Overall, I think the 5080 has better processing.
I was pleased to see no more banding or false contouring than the 5080 shows.
This set handles diagonal lines flawlessly. Even in video games it's thus far "Jaggie-free".
After about an hour of gaming I started to notice definite occurances of green-fringing on fast movements. I have never seen this phenamenon before so I don't know if it's a panasonic specific issue. I've only seen it on games so far. I investigated the issue and everything I read online seems to hold this as an issue common to all plasmas including kuros. But I never noticed it before. See http://www.hdtvtest.co.uk...01/plasma-phosphor-trail/
Now that I've seen it, it's hard to ignore, but I'm sure I'll just get used to it like interlace flicker on my SDCRT.
I put in planet earth on Blu-ray to do my jutter test. I cued up the mountain episode with it's constant slow pans. I can honestly say this set does not jutter any worse than my 5080 which supposedly shouldn't jutter at all due to it's 72hz feature. Even my wife agreed with this. That said... I am very happy I did not wait or pay for the 800u. I wonder if running at 48hz might make the green-fringing worse for 800u owners.
Conclusion:
I'm freakin' thrilled with the new panasonic 50pz85u and I feel bad about my previous panny trashing. The next generation of panasonic plasmas will be the leap into the future, but the 85u is a huge improvement imho.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Verwijderd
iBood had er laatst eentje voor 89 euro incl NEGEN HD-films!aKra schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:41:
[...]
Helaas weet ik er nu even geen eentje zo concreet...
Zo, ik heb ook maar de gevaarlijke stap gezet...
Ik heb de TH-42PZ85 besteld bij Redcoon
Ze zeggen dat ze op dit moment meer geleverd krijgen dan er besteld zijn dus 20-03-2008 worden alle schermen verzonden, alleen geven ze geen garantie over de bezorging. Deze kan tot 2 dagen duren, of langer zelfs gezien soms pas de dag erna de producten in behandeling worden genomen.
Afwachten dus
Ik heb de TH-42PZ85 besteld bij Redcoon
Ze zeggen dat ze op dit moment meer geleverd krijgen dan er besteld zijn dus 20-03-2008 worden alle schermen verzonden, alleen geven ze geen garantie over de bezorging. Deze kan tot 2 dagen duren, of langer zelfs gezien soms pas de dag erna de producten in behandeling worden genomen.
Afwachten dus
aight nice ^^, moet je trouwens tegenwoordig nog vragen of ze het wel rechtop vervoeren de plasma's of ? want liggend vervoeren was toch not done?aKra schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:27:
Zo, ik heb ook maar de gevaarlijke stap gezet...
Ik heb de TH-42PZ85 besteld bij Redcoon![]()
Afwachten dus
zo zeg ik zat een tijd terug te wachten op een goede LCD, vervolgens na leeswerk toch voor een plasma gekozen. alleen nog niet gekocht. staat wel vast dat ik voor een plasma ga.
maar aan de andere kant toch wel erg gevoelig voor al dat resolutie praat en alles. dus wou minstens wel eentje die 1280x720 of 1366x768 deed. helaas maar erg weinig tot geen keus in de pana's met deze resolutie. hoewel er wel meer fullhd's zijn.
nu zie ik deze schermen en ik
wel wat prijzig maar ik wacht geduldig tot de prijzen dalen en tot meerdere mensen een review hebben gegeven hier over hun ervaringen. aangezien ik een dvb-s receiver ga aansluiten die nog gewoon SD materiaal ontvangt. en als dat er echt lelijk uitziet vergeleken met de vorige serie met 1024x768 reso dan ga ik liever voor de oude serie, heeft dan wel lagere reso maar ten minste goede kwaliteit op SD en HD.
[ Voor 4% gewijzigd door dangerpaki op 13-03-2008 16:36 ]
Hier nog een....
Three days ago we purchased the 42” 2008 Panasonic plasma 1080p model TH-42PZ85U. After about 2 weeks of almost non-stop comparing of different sets at various stores, we purchased it at Fry’s (full MSRP cost) - the first 42” version of this model that I saw anywhere. We’ve had it now for 3 days. We’ve watched it during bright glary daytime conditions and dark room evening times. We’ve watched HD channels and SD channels, and HD-DVD movies. We’ve had a Fujitsu plasma for the last 5 years, which was excellent, but developed an un-repairable problem with it’s power supply circuit panel. We’re familiar with the amazing picture quality of HD.
To summarize, the picture quality of the TH-42PZ85U plasma is absolutely outstanding! It is stunning! It’s mesmerizing. It’s like nothing I’ve ever seen before. It was great in the store, but even much better under home conditions, without bright spotlights and without having to share a TV signal with 83 other sets.
In doing the visual research during the past 2 weeks, I was attracted to LCD sets because of their incredible brightness and bright colors. Under the bright store lights, the poor plasmas looked like dim, lost souls next to the super-nova LCD’s. However it soon became evident to me that LCD’s had more of an artificial look to the images, especially the human face. Faces on LCD sets looked plastic and flat, without real-world color gradients. They looked more like a poster. Faces on plasmas looked real, with real texture and color gradations, with a 3 dimensional quality. Other scenes on LCD’s looked more flat – 2 dimensional. On plasmas, the same scene had depth and a 3-D quality. I had read about this, but didn’t understand what it meant until I saw it with my own eyes.
The TH-42PZ85U is more than bright enough at home, even during a bright sunny day with lots of direct light coming in from our patio. The brightest picture mode, called “vivid” is too bright for even those conditions under its default settings. The default color setting is also way too strong. But when I adjusted down the brightness and color strength, the picture is truly outstanding. In the evening we use a picture mode called “cinema”, which is soft yet sharp, beautiful and so real you think you are in a movie theater. When “cinema” mode is not bright enough for inside lights, we change it to a mode called “standard”. Each of the modes can be adjusted as you wish, and then retains that adjustment when that mode is chosen later. At all times, with an HD signal, the picture is incredibly sharp, smooth and non-grainy, and the quality of the colors is great and realistic. The blacks are super black, there are lots of gray shades in the dark areas, and the whites are very white. To make blacks even blacker, there is a "black level" setting under the "advanced picture" menu. It gives a choice of "light" or "black". I like it better set to "light" because "black" takes away a little from the gray shades. Even on "light", the blacks look almost as black as the bezel that surrounds the glass panel. This plasma TV has a 3-dimensional quality that just seems to make images pop out.
We have a small room (about 12x12). Two of the chairs are within 4-5 feet of the TV. The 1080 screen resolution really pays off from this close distance. Even from 4 feet the screen is totally smooth, with no graininess, screen-door effect, or ghosting or other artifacts.
As good as a general cable 720p signal looks, even more outstanding is the signal from our (now obsolete) HD-DVD player. I was watching Planet Earth on the new Panasonic plasma. The picture quality is incredible.
There are a few things about the TV that are not outstanding. Standard definition programming is very ordinary, not very exciting. I wonder if the 1080 screen resolution of the TV makes standard definition signals look even worse? The built in speakers are so-so, not great. It doesn’t matter to us because I put the audio through a surround sound receiver and external speakers. The anti-glare capability of the screen is average. During the day we can see the glare of the patio sliding doors behind us, although the reflection is muted and dim.
Overall we are thrilled with this plasma TV. Even though we have had a plasma before, the picture quality is so outstanding we can’t seem to pay attention to the program we are watching. We are just mesmerized by the quality of the picture we are seeing.
Three days ago we purchased the 42” 2008 Panasonic plasma 1080p model TH-42PZ85U. After about 2 weeks of almost non-stop comparing of different sets at various stores, we purchased it at Fry’s (full MSRP cost) - the first 42” version of this model that I saw anywhere. We’ve had it now for 3 days. We’ve watched it during bright glary daytime conditions and dark room evening times. We’ve watched HD channels and SD channels, and HD-DVD movies. We’ve had a Fujitsu plasma for the last 5 years, which was excellent, but developed an un-repairable problem with it’s power supply circuit panel. We’re familiar with the amazing picture quality of HD.
To summarize, the picture quality of the TH-42PZ85U plasma is absolutely outstanding! It is stunning! It’s mesmerizing. It’s like nothing I’ve ever seen before. It was great in the store, but even much better under home conditions, without bright spotlights and without having to share a TV signal with 83 other sets.
In doing the visual research during the past 2 weeks, I was attracted to LCD sets because of their incredible brightness and bright colors. Under the bright store lights, the poor plasmas looked like dim, lost souls next to the super-nova LCD’s. However it soon became evident to me that LCD’s had more of an artificial look to the images, especially the human face. Faces on LCD sets looked plastic and flat, without real-world color gradients. They looked more like a poster. Faces on plasmas looked real, with real texture and color gradations, with a 3 dimensional quality. Other scenes on LCD’s looked more flat – 2 dimensional. On plasmas, the same scene had depth and a 3-D quality. I had read about this, but didn’t understand what it meant until I saw it with my own eyes.
The TH-42PZ85U is more than bright enough at home, even during a bright sunny day with lots of direct light coming in from our patio. The brightest picture mode, called “vivid” is too bright for even those conditions under its default settings. The default color setting is also way too strong. But when I adjusted down the brightness and color strength, the picture is truly outstanding. In the evening we use a picture mode called “cinema”, which is soft yet sharp, beautiful and so real you think you are in a movie theater. When “cinema” mode is not bright enough for inside lights, we change it to a mode called “standard”. Each of the modes can be adjusted as you wish, and then retains that adjustment when that mode is chosen later. At all times, with an HD signal, the picture is incredibly sharp, smooth and non-grainy, and the quality of the colors is great and realistic. The blacks are super black, there are lots of gray shades in the dark areas, and the whites are very white. To make blacks even blacker, there is a "black level" setting under the "advanced picture" menu. It gives a choice of "light" or "black". I like it better set to "light" because "black" takes away a little from the gray shades. Even on "light", the blacks look almost as black as the bezel that surrounds the glass panel. This plasma TV has a 3-dimensional quality that just seems to make images pop out.
We have a small room (about 12x12). Two of the chairs are within 4-5 feet of the TV. The 1080 screen resolution really pays off from this close distance. Even from 4 feet the screen is totally smooth, with no graininess, screen-door effect, or ghosting or other artifacts.
As good as a general cable 720p signal looks, even more outstanding is the signal from our (now obsolete) HD-DVD player. I was watching Planet Earth on the new Panasonic plasma. The picture quality is incredible.
There are a few things about the TV that are not outstanding. Standard definition programming is very ordinary, not very exciting. I wonder if the 1080 screen resolution of the TV makes standard definition signals look even worse? The built in speakers are so-so, not great. It doesn’t matter to us because I put the audio through a surround sound receiver and external speakers. The anti-glare capability of the screen is average. During the day we can see the glare of the patio sliding doors behind us, although the reflection is muted and dim.
Overall we are thrilled with this plasma TV. Even though we have had a plasma before, the picture quality is so outstanding we can’t seem to pay attention to the program we are watching. We are just mesmerized by the quality of the picture we are seeing.

Twee weken geleden ging m'n oude 63cm Philips CRT kapot, na meer dan 20 jaar trouwe dienst.
Paniek, nieuw scherm nodig, maar wat voor merk, hoe groot, LCD/Plasma, waar kopen?
Dus lezen, lezen lezen, Engelse en Duitse Forums, reviews, en vooral hier.
Het lijkt me dan ook niet meer dan redelijk om wat terug te doen en te vertellen over mijn aankoop en mijn bevindingen.
Achtergrond; ik ben geen film- of tv-verslaafde ben en lals ik game dan liever op m'n PC met monitor, de tv wordt gebruikt voor casual tv-kijken en af en toe en DVD-tje, kijkafstand 2 - 3.5 m.
Ik was er al snel uit dat het plasma moest worden, LCD gaf in mijn ogen en volgens velen op het internet onnatuurlijke kleuren, daar houd ik niet. Panasonic is gezien de gunstige prijs/kwaliteitsverhouding het aangwezen merk, so far, so good.
Toen liet ik me goed gek maken, ik wil een grote Full HD, minstens een TH-42PZ85, misschien 46 of 50 inch, Samsung HD-decoder erbij, Blu-Rayspeler etc., the works.
Even diep ademhalen en afstand genomen; ik ben een matig tv-kijker, HD-ready vs full HD levert weinig of geen verschil op op mijn kijkafstand, maar een full HD heeft wel een bijna dubbel energieverbruik en van die vervelende fans die je na een paar jaar kunt gaan horen, ik kijk vooral SD, de HD-doorbraak duurt nog wel even en ook dan kan het toestel nog goed mee, ik wil geen console of PC in de woonkamer, niet superrijk etc. etc.
Logischerwijze zou een TH-37PX80 eigenlijk veel beter bij me passen, kleiner, geen fans, vergevingsgezinder naar SD volgens velen, domineert de kamer niet zo, goedkoper in aanschaf en gebruik dus die heb ik besteld, bij BD-electronics.
Dinsdag 11 maart kwam ie, blijkbaar een van de eersten in Nederland, keurig bezorgd en geinstalleerd.
In eerste instantie de analoge kabel erin, met de volledige bereidheid een digitale decoder met al dan niet HD te kopen.....bleek nergens voor nodig.
Vanaf 2 meter is het beeld compleet rustig zonder enige zichtbare ruis en prachtige kleuren. Ik heb uren zitten kijken hoe Steve Irwin zich bij de giftige slangen van Afrika inpopulair maakte, zonder m'n gebruikelijke ergernis, prachtige natuurbeelden.
Ook alle andere programma's zagen er prima uit, gewoon analoog bij de Casema (korte, afgeschermde antennekabel gelijk uit de muur, geen aftakkingen of versterkers).
Opvallend hoe de instellingen per zender en programma verschillen, dat zag ik vroeger nooit.
DVD bekeken, een oude Sony speler met SCART.
Bah, ruis, vlekken slechte vlakafbakening.
Verdorie, toch een dure upscalende speler nodig of een PS3 of zo?
Hee, nog een SCART-ingang op de tv, nummertje 2, met -video voor volledige kabels (snap ik niet helemaal maar dat stond in de gebruiksaanwijzing).
Kabel daarin gestoken, presto, volkomen glad rustig ruisvrij beeld.
De fabrieksinstellingen waren al redelijk goed, een beetje bijstellen en het beeld is werkelijk subliem, scherp, prachtige heldere realistische kleuren met subtiele schakeringen.
Het enige wat ik mis vergeleken met bijvoorbeeld Sony full HD-LCDs is diepte (kan aan het SD signaal liggen natuurlijk), en bij echte supertopCRT's zoals m'n kenissen die hebben (32 inch Philips, Panasonic) zijn de kleuren nog ietsje voller misschien maar ik ben er zielsgelukkig mee;
dit apparaat overtreft mijn verwachtingen (die niet best waren vanwege veel gekeken in winkels) en -in mijn enthousiasme verval ik in herhalingen- vanaf 2 meter op analoge kabel en gewone DVD een prachtig rustig glad beeld met briljante kleuren waarmee ik helemaal tevreden ben zonder dat enige extra investering nodig is.
Ik denk dat ik voor mijn behoeften de ideale tv gekocht heb, hopelijk houdt ie het net zolang vol als de vorige.
Mocht hier een wijze les inzitten dan is dat natuurlijk:niet alleen inventariseren wat het apparaat is met de beste specs, maar ook wat het apparaat is dat het beste bij je kijkgedrag en andere behoeften aansluit.
Paniek, nieuw scherm nodig, maar wat voor merk, hoe groot, LCD/Plasma, waar kopen?
Dus lezen, lezen lezen, Engelse en Duitse Forums, reviews, en vooral hier.
Het lijkt me dan ook niet meer dan redelijk om wat terug te doen en te vertellen over mijn aankoop en mijn bevindingen.
Achtergrond; ik ben geen film- of tv-verslaafde ben en lals ik game dan liever op m'n PC met monitor, de tv wordt gebruikt voor casual tv-kijken en af en toe en DVD-tje, kijkafstand 2 - 3.5 m.
Ik was er al snel uit dat het plasma moest worden, LCD gaf in mijn ogen en volgens velen op het internet onnatuurlijke kleuren, daar houd ik niet. Panasonic is gezien de gunstige prijs/kwaliteitsverhouding het aangwezen merk, so far, so good.
Toen liet ik me goed gek maken, ik wil een grote Full HD, minstens een TH-42PZ85, misschien 46 of 50 inch, Samsung HD-decoder erbij, Blu-Rayspeler etc., the works.
Even diep ademhalen en afstand genomen; ik ben een matig tv-kijker, HD-ready vs full HD levert weinig of geen verschil op op mijn kijkafstand, maar een full HD heeft wel een bijna dubbel energieverbruik en van die vervelende fans die je na een paar jaar kunt gaan horen, ik kijk vooral SD, de HD-doorbraak duurt nog wel even en ook dan kan het toestel nog goed mee, ik wil geen console of PC in de woonkamer, niet superrijk etc. etc.
Logischerwijze zou een TH-37PX80 eigenlijk veel beter bij me passen, kleiner, geen fans, vergevingsgezinder naar SD volgens velen, domineert de kamer niet zo, goedkoper in aanschaf en gebruik dus die heb ik besteld, bij BD-electronics.
Dinsdag 11 maart kwam ie, blijkbaar een van de eersten in Nederland, keurig bezorgd en geinstalleerd.
In eerste instantie de analoge kabel erin, met de volledige bereidheid een digitale decoder met al dan niet HD te kopen.....bleek nergens voor nodig.
Vanaf 2 meter is het beeld compleet rustig zonder enige zichtbare ruis en prachtige kleuren. Ik heb uren zitten kijken hoe Steve Irwin zich bij de giftige slangen van Afrika inpopulair maakte, zonder m'n gebruikelijke ergernis, prachtige natuurbeelden.
Ook alle andere programma's zagen er prima uit, gewoon analoog bij de Casema (korte, afgeschermde antennekabel gelijk uit de muur, geen aftakkingen of versterkers).
Opvallend hoe de instellingen per zender en programma verschillen, dat zag ik vroeger nooit.
DVD bekeken, een oude Sony speler met SCART.
Bah, ruis, vlekken slechte vlakafbakening.
Verdorie, toch een dure upscalende speler nodig of een PS3 of zo?
Hee, nog een SCART-ingang op de tv, nummertje 2, met -video voor volledige kabels (snap ik niet helemaal maar dat stond in de gebruiksaanwijzing).
Kabel daarin gestoken, presto, volkomen glad rustig ruisvrij beeld.
De fabrieksinstellingen waren al redelijk goed, een beetje bijstellen en het beeld is werkelijk subliem, scherp, prachtige heldere realistische kleuren met subtiele schakeringen.
Het enige wat ik mis vergeleken met bijvoorbeeld Sony full HD-LCDs is diepte (kan aan het SD signaal liggen natuurlijk), en bij echte supertopCRT's zoals m'n kenissen die hebben (32 inch Philips, Panasonic) zijn de kleuren nog ietsje voller misschien maar ik ben er zielsgelukkig mee;
dit apparaat overtreft mijn verwachtingen (die niet best waren vanwege veel gekeken in winkels) en -in mijn enthousiasme verval ik in herhalingen- vanaf 2 meter op analoge kabel en gewone DVD een prachtig rustig glad beeld met briljante kleuren waarmee ik helemaal tevreden ben zonder dat enige extra investering nodig is.
Ik denk dat ik voor mijn behoeften de ideale tv gekocht heb, hopelijk houdt ie het net zolang vol als de vorige.
Mocht hier een wijze les inzitten dan is dat natuurlijk:niet alleen inventariseren wat het apparaat is met de beste specs, maar ook wat het apparaat is dat het beste bij je kijkgedrag en andere behoeften aansluit.
Vroeger was dat heel belangrijk en bij een beetje merk zat er dan ook zo'n indicator in de doos of hij ooit plat had gelegen... Tegenwoordig schijnt het toch nog wel een beetje te kunnen, maar ik zou het liever niet willen... Dus ik loop gewoon mee met de leverancier, zie ik hem plat liggen hoef ik hem niet en bel ik meteen Redcoon opPensmaster-B schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:52:
[...]
aight nice ^^, moet je trouwens tegenwoordig nog vragen of ze het wel rechtop vervoeren de plasma's of ? want liggend vervoeren was toch not done?
Mooi verslag dura. Ben blij dat eens iemand zegt dat analoog best aardig tot vrij goed kan zijn, hier wordt er meestal minderwaardig over gesproken. En je zit op 2m, ik zit op 4 m en ben er nog steeds niet zeker van dat ik ipv de 37px80 niet de 42 moet nemen. Het geld is het niet zozeer, maar ik wil geen decadent grote tv in mijn kamer hebben staan.
Verwijderd
...en op een 37" oogt het SD materiaal ook nog weer wat beter. Voor mij een overpeinzing om daarvoor te gaan. En idd, 37 inch is best een mooi formaat. Het lijkt nu allemaal groter te moeten, maar in vergelijking met de CRT schermen is 37" in veel gevallen al een beste stap voorwaarts vermoed ik (en dan heb ik nog een 72 cm 4:3 crt bak, wat tot een paar jaar terug al een flink ding was...)Sjah schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:29:En je zit op 2m, ik zit op 4 m en ben er nog steeds niet zeker van dat ik ipv de 37px80 niet de 42 moet nemen.
Ik heb nog een 55 cm bak, dus voor mij zal de sprong voorwaarts helemaal een schok zijn, bij 94cm, laat staan 104 cm. Nu kan ik op die 4 meter vaak niet de ondertiteling meer lezen, of de teller niet zien bij voetbal (breedbeeld weetje wel). Plus dat in Mei eurosport ook naar breedbeeld gaat,zodat die 4:3 55 cm Grundig van mij echt niet meer kan, dus het is echt hoogste tijd voor change.
[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 13-03-2008 18:28 ]
al meer mensen die een fullhd pana uit de nieuwe serie binnen hebben en getest hebben??? ben erg benieuwd...
Grootte is natuurlijk zeer subjectief. Ik heb een 42PX80 gekocht voor de slaapkamer/gameroom, zodat ik ook eens kan gamen als mijn vrouwtje naar soaps zit te kijken. Ik zit er ongeveer 2,5m vanaf en vind het prima zo. Misschien dat het voor BluRay iets beter is om een FullHD te hebben op die afstand, maar echt veel film kijken ga ik daar toch niet doen, is zowat 90% gamen/10% analoge tv (en die analoge tv valt best mee vind ik).Sjah schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:29:
Mooi verslag dura. Ben blij dat eens iemand zegt dat analoog best aardig tot vrij goed kan zijn, hier wordt er meestal minderwaardig over gesproken. En je zit op 2m, ik zit op 4 m en ben er nog steeds niet zeker van dat ik ipv de 37px80 niet de 42 moet nemen. Het geld is het niet zozeer, maar ik wil geen decadent grote tv in mijn kamer hebben staan.
Verwijderd
Bij mij zijn de Letters van de ondertiteling nu 5 cm grootSjah schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 18:26:
Ik heb nog een 55 cm bak, dus voor mij zal de sprong voorwaarts helemaal een schok zijn, bij 94cm, laat staan 104 cm. Nu kan ik op die 4 meter vaak niet de ondertiteling meer lezen, of de teller niet zien bij voetbal (breedbeeld weetje wel). Plus dat in Mei eurosport ook naar breedbeeld gaat,zodat die 4:3 55 cm Grundig van mij echt niet meer kan, dus het is echt hoogste tijd voor change.
[offtopic] hoe zit dat eigenlijk met BD; zullen alle films in FullHD verschijnen, of heb je ook 720p titels?
Films zullen in principe 1080p zijn. Dat kan ook makkelijk omdat film een analoog medium is met een zeer hoge resolutie. Films die digitaal opgenomen zijn minimaal 1080p. Dat gold zelfs voor SW: The Phantom Menace, de allereerste digitale filmproduktie.Sjah schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:57:
[offtopic] hoe zit dat eingelijk met BD; zullen alle films in FullHD verschijnen, of heb je ook 720p titels?
Er zijn uitzonderingen, nl tv-programma's en films die op video zijn opgenomen of die bedoeld waren voor HDTV-uitzendingen in 720p of 1080i.
Hier een paar foto's van de voor-zij- en achterkant van de TH-42PZ85. Weliswaar de US-versie, maar zal niet veel verschilen met de NL.
http://www.crutchfield.co...146350&i=13342PZ85&tp=161
behoorlijk lelijke afstandsbediening die bijgeleverd wordt moet ik zeggenSixCore schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:57:
Hier een paar foto's van de voor-zij- en achterkant van de TH-42PZ85. Weliswaar de US-versie, maar zal niet veel verschilen met de NL.
maar ben zelf ook serieus dit model aan het overwegen... aangezien deze fullhd is, en ook dat single layer glass geval heeft... maar ik zal helaas moeten wachten tot de prijs wat gezakt is...
Verwijderd
Vandaag op de Wonen en Co beurs in Groningen de TH-42PZ85 kunnen bewonderen, volgens zeggen daar voor het eerst in Nederland voor de consument te bezichtigen. Ook de TH-42PZ800 stond er, maar vond de 85 er toch strakker uitzien. (de 800 heeft een niet zo fraaie omlijsting om de one sheet of glass plaat zitten) Zelfs de aanwezige vertegenwoordiger van Panasonic Nederland zou voor de 85 kiezen, aangezien de enige noemenswaardige verschillen de glasplaat en de 24p weergave zijn. (800 heeft 24p Real Cinema en Digital Cinema Remaster, 85 heeft alleen 24p Real Cinema)
Prima Plasma voor tussen de 1.500 en 1.800 euris. (let wel goed op dat je de nederlandse versie aanschaft i.v.m. garantie etc....)
Nog een paar weekjes geduld en dan istie eindelijk verkrijgbaar!!!!!!
Prima Plasma voor tussen de 1.500 en 1.800 euris. (let wel goed op dat je de nederlandse versie aanschaft i.v.m. garantie etc....)
Wat is het verschil tussen Rea lCinema en Digital Cinema Remaster? QUa specs had 800 iets meer gradatiestappen dacht ik.
V-Strom 650
Alle PZ85's zijn Europese versies als ik het goed begreep van Redcoon, in elk geval, Redcoon levert een Duitse plasma uit.
geen pics?Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 00:36:
Vandaag op de Wonen en Co beurs in Groningen de TH-42PZ85 kunnen bewonderen, volgens zeggen daar voor het eerst in Nederland voor de consument te bezichtigen. Ook de TH-42PZ800 stond er, maar vond de 85 er toch strakker uitzien. (de 800 heeft een niet zo fraaie omlijsting om de one sheet of glass plaat zitten) Zelfs de aanwezige vertegenwoordiger van Panasonic Nederland zou voor de 85 kiezen, aangezien de enige noemenswaardige verschillen de glasplaat en de 24p weergave zijn. (800 heeft 24p Real Cinema en Digital Cinema Remaster, 85 heeft alleen 24p Real Cinema)
hoe zit het met de omlijstingen, allebei glossy of is een van de twee mat? ik vind zo'n pianolak finish persoonlijk echt onwijs lelijk/kitsch, dus als het even kan wil ik een matte rand. daar betaal ik zelfs graag een paar honderd euro meer voor.
[ Voor 12% gewijzigd door litemotiv op 14-03-2008 11:13 ]
Ik vraag me inderdaad ook af wat "Digital Cinema Remaster" is, dat de 800 meer heeft als de 85. Iemand?Xoxol schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 02:39:
Wat is het verschil tussen RealCinema en Digital Cinema Remaster? QUa specs had 800 iets meer gradatiestappen dacht ik.
Hoe zit dat met die moderne tv's tegenwoordig, kan je die flashen met firmware? Want ik zie net dat dat met BD spelers wel kan.
Heeft hier toch al vaak genoeg gestaan geloof ik maar Cinema Remaster is een digitaal foefje om tussen de 24fps beelden (die dan blijkbaar wel naar 96fps worden geconvert) alsnog beelden te "berekenen". Zelfde als op 120Hz Sony topmodellen en zo. De een vindt dat enorm mooi (supersmooth), een ander weer vreselijk (ziet er blijkbaar soms onnatuurlijk uit). Als het een functie is die je uit kan zetten, wat heus wel zo zal zijn, is het natuurlijk niet erg om te hebben, kan je zelf bepalen wat je mooi vindt.kakels schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:32:
[...]
Ik vraag me inderdaad ook af wat "Digital Cinema Remaster" is, dat de 800 meer heeft als de 85. Iemand?
Een tv die echter via 2:2, 3:3 of zoals de Pana's blijkbaar doen met 4:4 24fps content weergeeft zou een foefje als dit niet nodig hoeven te zijn. Ze moeten echter wel het prijsverschil op bepaalde manieren rechtvaardigen hè ;-)
Nickname does not reflect reality
Ik had het even nergens zien staan, maar dan vind ik het te weinig extratjes voor de 800 en neem ik de 46PZ85. Misschien wel even een maandje wachten, want dan verwacht ik wel dat de winkels wat lager zullen gaan in de prijs...Brad Pitt schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:53:
[...]
Heeft hier toch al vaak genoeg gestaan geloof ik maar Cinema Remaster is een digitaal foefje om tussen de 24fps beelden (die dan blijkbaar wel naar 96fps worden geconvert) alsnog beelden te "berekenen". Zelfde als op 120Hz Sony topmodellen en zo. De een vindt dat enorm mooi (supersmooth), een ander weer vreselijk (ziet er blijkbaar soms onnatuurlijk uit). Als het een functie is die je uit kan zetten, wat heus wel zo zal zijn, is het natuurlijk niet erg om te hebben, kan je zelf bepalen wat je mooi vindt.
Een tv die echter via 2:2, 3:3 of zoals de Pana's blijkbaar doen met 4:4 24fps content weergeeft zou een foefje als dit niet nodig hoeven te zijn. Ze moeten echter wel het prijsverschil op bepaalde manieren rechtvaardigen hè ;-)
gaat lekker op de Panasonic site, productpagina:
Server object error 'ASP 0177 : 80070583' Server.CreateObject Failed /_lwe/edit_functions.asp, line 1226 80070583
download een PDF, openen:
Please purchase PDFcamp Printer on http://www.verypdf.com/ to remove this watermark.
overzichtspagina:
Microsoft VBScript runtime error '800a01ce' The remote server machine does not exist or is unavailable: 'oLiveWebEditor.LiveWebContentManager' /_lwe/edit_functions.asp, line 42
Server object error 'ASP 0177 : 80070583' Server.CreateObject Failed /_lwe/edit_functions.asp, line 1226 80070583
download een PDF, openen:
Please purchase PDFcamp Printer on http://www.verypdf.com/ to remove this watermark.
overzichtspagina:
Microsoft VBScript runtime error '800a01ce' The remote server machine does not exist or is unavailable: 'oLiveWebEditor.LiveWebContentManager' /_lwe/edit_functions.asp, line 42
Waaraan kan je zien of je een nederlandse versie te pakken hebt? aangezien de px80 op redcoon.nl maar 888 euro is, lijkt me toch een hele mooie prijs! op goedkoopste.nu zie ik hem staan voor 998. Maar dan heb je wel zeker weten de nederlandse. (en waarom de 8 serie duurder is dan de 80 snap ik ook niet)
To dare is to do
Nederlandse modellen hebben een Y of een V in de produktcode staan.Slaapje schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:03:
Waaraan kan je zien of je een nederlandse versie te pakken hebt?
Nickname does not reflect reality
volgens mij niet hoor:Brad Pitt schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:13:
[...]
Nederlandse modellen hebben een Y of een V in de produktcode staan.
http://www.panasonic.nl/Products_Sub_Category.asp?M=613|602|601|4|1
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk! Weer wat geleerd.litemotiv schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:27:
[...]
volgens mij niet hoor:
http://www.panasonic.nl/Products_Sub_Category.asp?M=613|602|601|4|1
Daarnet mijn 42PX80 nog beetje zitten testen op gamesvlak. Valt echt enorm goed mee, zeer mooie kleuren, veel detail in zwartwaardes en zeker geen ghosting. Project Gotham Racing 4 is toch zeer snel en alles blijft even scherp, ook bij hoge snelheden (decor is blurry maar dat is zo gedaan in spel zélf), nadien beetje Gears of War zitten spelen en ook hier echt enorm tevreden over de zwartwaardes en details. Bemerk wel een licht soort ghosting in GoW maar kan best zijn dat dit ook zo in spel zit, zou het eens moeten testen of dit ook zo is op mijn Pioneer plasma. Ik zit nu wel een stuk dichter op de Panasonic, dus misschien valt het dan ook meer op.
In elk geval echt supergoeie tv hoor, totaal geen klachten over (tot nu toe
)
In elk geval echt supergoeie tv hoor, totaal geen klachten over (tot nu toe
@ lapino
Wat zijn jouw bevindingen op het gebied van SD input? (Of is je 360 de enige input tot nu toe)
Wat zijn jouw bevindingen op het gebied van SD input? (Of is je 360 de enige input tot nu toe)
SD input is zeker niet slechter dat op mijn Pioneer 436. Ik gebruik hem nu met een zuiver analoge kabel, dus geen digitale tv en is zeker te doen, als je er 1m vanaf zit, is het beeld natuurlijk minder, maar zodra je een afstand van +- 2,5m tot 3m hebt, dan is het zeker dik ok. Ben er zeker van dat het met digitale tv (dus SD, maar digitaal signaal) zeker DVD kwaliteit benadert. Ook eens DVD bekeken via de 360 (hdmi) op 720p gescaled en totaal niks over te zeggen, al zie je natuurlijk dat het geen échte HD is.
Morgen ga ik proberen eens HD-DVD en BluRay te testen.
Morgen ga ik proberen eens HD-DVD en BluRay te testen.
Iemand al een HTPC op de 37/42PX80 aangesloten?
Verwijderd
Ik heb inmiddels besloten voor de HD ready te gaan, de 42PX80. Voor degenen die nog twijfelen aan HD ready of een full HD, die toch minstens € 550 duurder is, heb ik nog een aardig artikel gevonden. Volgens de schrijver ervan, heeft Full HD enkel zin als je iemand bent die persé de TV wilt kopen die op dit moment de beste specs heeft, of als je hem ook wilt gebruiken als een computer monitor. Enkel bij HD content zie je het (minimale) verschil, als je voor 'really big' gaat (55" of groter), of als je op hooguit anderhalf keer de schermdiagonaal gaat zitten. Doe je voordeel ermee!
http://reviews.cnet.com/4520-6449_7-6810011-1.html
http://reviews.cnet.com/4520-6449_7-6810011-1.html
Verwijderd
Had dit al eerder gepost op [Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 7] maar had, waarschijnlijk omdat dit forum bijna post vol zat, nog geen feedback van jullie gekregen.
Het contrast ratio verschilt enorm; px80 = 15.000 | pz80 = 20.000 | pz85 30.000. Maar wat zegt dit nou eigenlijk? Is het een absolute eenheid in lux oid, of het aantal gradaties? En zijn de verschillen zo groot als de gatallen of valt dit in de praktijk wel mee?
Deze waarden zijn dan nog eens 'native' daarnaast is er nog een 'dynamic' contrast ratio met waarden van 1.000.000 : 1. Iemand die mij daar wat duidelijkheid in kan scheppen??
bij voorbaat dank!
Het contrast ratio verschilt enorm; px80 = 15.000 | pz80 = 20.000 | pz85 30.000. Maar wat zegt dit nou eigenlijk? Is het een absolute eenheid in lux oid, of het aantal gradaties? En zijn de verschillen zo groot als de gatallen of valt dit in de praktijk wel mee?
Deze waarden zijn dan nog eens 'native' daarnaast is er nog een 'dynamic' contrast ratio met waarden van 1.000.000 : 1. Iemand die mij daar wat duidelijkheid in kan scheppen??
bij voorbaat dank!
Verwijderd
Kijk, precies de twee waartussen ik ook twijfel. Ik denk dat ik morgen maar even naar de Martiniplaza toe fiets, heb al een kortingsbon uitgekniptVerwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 00:36:
Vandaag op de Wonen en Co beurs in Groningen de TH-42PZ85 kunnen bewonderen, volgens zeggen daar voor het eerst in Nederland voor de consument te bezichtigen. Ook de TH-42PZ800 stond er, maar vond de 85 er toch strakker uitzien. (de 800 heeft een niet zo fraaie omlijsting om de one sheet of glass plaat zitten)
mijn buur heeft een Sony Bravia 46" (welk model? Geen flauw idee) en heeft de High Digicorder van Telenet - terwijl ik - voorlopig? - de gewone digicorder heb.okio schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:26:
Hier nog even een goede review van de px80
Vandaag nog eens gaan kijken: HDbeelden: een drooooooom. SD beeld: eh, nog erger dan de mijne.
dus...
Dit is reclamepraat puur sang. Bij de oude modellen had je ook al zo'n vreemd verschil, de 'oude' PY700 had 5000:1 terwijl de PY70 die nota bene hetzelfde paneel heeft opeens 10.000:1 had. Dit is echter niet zichtbaar tussen beide modellen.Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:59:
Had dit al eerder gepost op [Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 7] maar had, waarschijnlijk omdat dit forum bijna post vol zat, nog geen feedback van jullie gekregen.
bij voorbaat dank!
Echter er is wel een klein verschil tussen de oude 700/70 serie en de nieuwe 80/85/800 serie. Deze laatsten zullen een iets beter contrast hebben omdat er een nieuwer panel inzit waarin weer nieuwre technieken gebruikt worden. Tussen de panels onderling kan echt niet zo'n groot verschil zitten.
Neem het allemaal met een hele grote korrel zout. Dat gegooi met contrastwaardes komt ook een beetje door de concurentie met LCD's, waarbij tegenwoordig ook met dynamisch contrast gewerkt wordt, waarbij LCD's opeens een veel beter contrast lijken te hebben als voorheen.
Besef dat je in de praktijk niet veel verder komt dat 850:1...
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Heb vandaag de 42PZ85 besteld bij Hobo Hifi in Enschede voor 1600 euro min een eventuele beurskorting. Hopelijk binnen een week of drie geleverd. Vond het een goede prijs aangezien het een Nederlands model is bij een degelijke winkel. Wel duurder dan bv Redcoon, maar inclusief de verzendkosten scheelt het toch niet zoveel meer.
Alleen die drie weken worden erg zwaar. Kan niet wachten om PG4 op de XBOX te spelen op dit scherm. Ben benieuwd naar de eerste ervaringen hier in Nederland.
Alleen die drie weken worden erg zwaar. Kan niet wachten om PG4 op de XBOX te spelen op dit scherm. Ben benieuwd naar de eerste ervaringen hier in Nederland.
Verwijderd
De 37 inch is er tot hooguit de PX80 versie lijkt het (wel dus 'mindere' modellen als de PX8), daar waar de 42 inch modellen meerdere smaken hebben. Of zie ik iets over het hoofd bij de 37 inch ?
Heb bij de vertegenwoordiger van panasonic maar een 42pz80 besteld voor een mooie prijs.
heb hier de panasonic sales guide liggen van de nieuwe schermen.
staat dat de 85 30.000 :1 heeft en de 80 ook 30.000 :1
het enige verschil wat de vertegenwoordiger aangeeft is dat de 85 24p real cinema heeft en de 80 24p weergave. verder heet de 85 een beter geluidssysteem.
heb hier de panasonic sales guide liggen van de nieuwe schermen.
staat dat de 85 30.000 :1 heeft en de 80 ook 30.000 :1
het enige verschil wat de vertegenwoordiger aangeeft is dat de 85 24p real cinema heeft en de 80 24p weergave. verder heet de 85 een beter geluidssysteem.
Verwijderd
Er zijn geruchten dat er ook een 37 inch full HD komt, maar dat zijn dus geruchten.Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 11:28:
De 37 inch is er tot hooguit de PX80 versie lijkt het (wel dus 'mindere' modellen als de PX8), daar waar de 42 inch modellen meerdere smaken hebben. Of zie ik iets ove rhet hoofd bij de 37 inch ?
Verwijderd
Ik heb de PZ85 besteld bij Smits voor een hele mooie prijs. Maandag hoor ik wanneer deze geleverd zal worden.
Daarnaast heb ik een xbox 360 HD-DVD add on te koop + 5 films, als je interesse hebt, pm/mail me eventjes :-) (of mag dat hier niet?)
Daarnaast heb ik een xbox 360 HD-DVD add on te koop + 5 films, als je interesse hebt, pm/mail me eventjes :-) (of mag dat hier niet?)
Haha... ik heb er ook een bij Smits gereserveerd, afgelopen Donderdag.Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:41:
Ik heb de PZ85 besteld bij Smits voor een hele mooie prijs. Maandag hoor ik wanneer deze geleverd zal worden.
Dus maandag hoor je er meer over...?
Verwijderd
Zojuist bij Correct de PX80 bewonderd. De PV 7 en 70 stonden er naast. In vergelijking met de PX80, reflecteerden de PV 7 en 70 modellen de ruimte waarin zij stonden, met name de verlichting, als een spiegel. Het 'natural vision filter' op de PX80 werkt dus grandioos! Blij dat ik het geduld had om te wachten op de huidige modellen!
Verwijderd
...das mooi om te horen, want dat was toch wel een van de grotere minpunten aan plasma VS LCD. Dacht alleen dat die filter meer was voor mooiere beeld weergave dan als anti-reflectieVerwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:37:Het 'natural vision filter' op de PX80 werkt dus grandioos!
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 17:48 ]
Verwijderd
Volgens de test van de 42PX80 op av-magazin.de zorgt de natural vision filter voor de anti reflectie:
Weiterer Fortschritt: Während die Vorgängerschirme noch recht auffallend Licht reflektierten und Fenster oder das hell erleuchtete Sofa spiegelten, sind die neuen Panels dank “Natural Vision Filter” hier spürbar unempfindlicher. Die Lichtdämpfung geht jedoch nicht auf Kosten der Bildbrillanz – das ist kein ganz einfaches Kunststück.
Maar goed,ook al had het een andere naam, het werkt in ieder geval erg goed, en dat lijkt me het belangrijkste.
Weiterer Fortschritt: Während die Vorgängerschirme noch recht auffallend Licht reflektierten und Fenster oder das hell erleuchtete Sofa spiegelten, sind die neuen Panels dank “Natural Vision Filter” hier spürbar unempfindlicher. Die Lichtdämpfung geht jedoch nicht auf Kosten der Bildbrillanz – das ist kein ganz einfaches Kunststück.
Maar goed,ook al had het een andere naam, het werkt in ieder geval erg goed, en dat lijkt me het belangrijkste.
Wat zijn de prijzen bij Correct?Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:37:
Zojuist bij Correct de PX80 bewonderd. De PV 7 en 70 stonden er naast. In vergelijking met de PX80, reflecteerden de PV 7 en 70 modellen de ruimte waarin zij stonden, met name de verlichting, als een spiegel. Het 'natural vision filter' op de PX80 werkt dus grandioos! Blij dat ik het geduld had om te wachten op de huidige modellen!
Sowieso; waarom zit iedereen die prijzen zo overduidelijk te verbergen
Ik heb de 37PX80 gekocht bij Foka in Rotterdam. Ik ging eigenlijk voor een LCD
Voorlopig heb ik alleen SD Analoog (digitaal is onderweg), maar direct op de TV is veel beter dan upscaling via mijn HTPC (aangesloten via DVI->HDMI). DVD en HD Content is genieten!
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Verwijderd
Voor degenen die prijzen willen horen: Bij Correct is de 42PX80 1199, en de 37" kost 1099. De prijzen staan overigens ook gewoon op de site van Correct hoor. Ik ga hem dus maar bij een internetwinkel bestellen...
Voor wie eventueel interesse heeft in de Panasonic PX80, vandaag tv eens deftig kunnen testen:
Analoog beeld: zoals te verwachten niet echt denderend, al is de interne tuner van Panasonic toch nog redelijk goed te noemen. Zeer snel zappen tussen kanalen, weinig ruis te ontdekken maar toch duidelijk dat de lage SD resolutie niet ideaal is. Dankzij de HDReady resolutie van dit toestel (en vermoedelijk door Viera3) is analoge tv echter véél beter dan de 26" LCD tv die ik voordien had. Ik denk niet dat je hier slechter beeld krijgt dan dat je op een 42" CRT zou hebben (mocht die bestaan).
Digitale tv: niet kunnen testen, zal ongetwijfeld beter zijn
SD DVD: getest via zowel de PS3 als de Toshiba HD-DVD, met upscaling naar 1080p/24. Echt onwaarschijnlijk knap beeld. Zwartwaardes zijn zéker beter dan mijn Pioneer (436FDE, geen Kuro), kleuren en vooral kleurechtheid zijn zéér goed (na beetje tweaken van instellingen) en bij panning geen enkele onzuiverheid te zien.
HD-DVD/BluRay: uiteraard NOG beter dan normale DVD, al doet de Toshiba HD-DVD speler ZO goed zijn werk dat het bij sommige films bijna HD aanvoelt. Anyway, echte HD bronnen schitteren gewoonweg op dit toestel. Zeer vloeiende beelden, enorm goed schaduwdetail en prachtige kleuren (Ratatouille!). Ik denk er zelfs héél hard aan om de Panasonic in de living te zetten en Pioneer als game-tv te gaan gebruiken. Wil overigens ook nog iets zeggen over HDReady vs FullHD: vandaag in de Fnac stonden de nieuwe Panasonic (37" PX80 en 42" PX80) mooi naast de 42" HDReady Pioneer en 50"/65" Pioneer/panasonic (FullHD's). Op al deze schermen stond een BluRay film te spelen, wel, ik zag TO-TAAL geen verschil, zelfs op vlak van zwartwaardes was het moeilijk verschil te zien tussen de Panasonic's en Pioneers, al zag je wél dat de Pioneers toch nét iets mooier contrast hebben. Niet de ideale testsituatie maar de beeldkwaliteit van deze tv's tov tientallen LCD tv's was echt niet te missen. Zelfs mijn vrouw zag het direct, en dat is nu iemand die absoluut geen oog heeft voor zo'n dingen.
Games: absoluut geen last van lag, alles ziet er haarscherp uit en opnieuw valt toch op dat door het hogere contrast en nieuw panel zwart (en vooral detail in schaduwrijke scenes) toch gevoelig beter is dan mijn Pioneer plasma. Overigens compleet niks gemerkt van retentie, laat staan inbranden. Enige wat héél klein beetje zichtbaar was, is de zogenaamde 'phosphor lag', maar dan enkel bij Gears of War in héél donkere stukken.
Conclusie: wie een zeer goede plasma zoekt voor betrekkelijk weinig geld (1.000€ à 1.200€) kan hier echt niks mee misdoen. De FullHD modellen hebben naast een hogere resolutie ook nog eens een hoger contrast (de PZ85 heeft contrast van 30.000:1, de PX80 15.000:1). Ongetwijfeld zullen de duurdere modellen zelfs nog een pak beter zijn, maar wanneer je dat prijsverschil liever investeert in een PS3 of een goede DVD speler, dan denk ik dat in deze prijsklasse de 42PX80 echt top is. Ik denk zelfs dat ik volgend jaar of zo de Pioneer plasma die in onze living staat (436FDE) wel eens zou durven upgraden naar een Panasonic FullHD 50", want Pioneer heeft hier een zéér geduchte concurrent hoor! Believe me!
Analoog beeld: zoals te verwachten niet echt denderend, al is de interne tuner van Panasonic toch nog redelijk goed te noemen. Zeer snel zappen tussen kanalen, weinig ruis te ontdekken maar toch duidelijk dat de lage SD resolutie niet ideaal is. Dankzij de HDReady resolutie van dit toestel (en vermoedelijk door Viera3) is analoge tv echter véél beter dan de 26" LCD tv die ik voordien had. Ik denk niet dat je hier slechter beeld krijgt dan dat je op een 42" CRT zou hebben (mocht die bestaan).
Digitale tv: niet kunnen testen, zal ongetwijfeld beter zijn
SD DVD: getest via zowel de PS3 als de Toshiba HD-DVD, met upscaling naar 1080p/24. Echt onwaarschijnlijk knap beeld. Zwartwaardes zijn zéker beter dan mijn Pioneer (436FDE, geen Kuro), kleuren en vooral kleurechtheid zijn zéér goed (na beetje tweaken van instellingen) en bij panning geen enkele onzuiverheid te zien.
HD-DVD/BluRay: uiteraard NOG beter dan normale DVD, al doet de Toshiba HD-DVD speler ZO goed zijn werk dat het bij sommige films bijna HD aanvoelt. Anyway, echte HD bronnen schitteren gewoonweg op dit toestel. Zeer vloeiende beelden, enorm goed schaduwdetail en prachtige kleuren (Ratatouille!). Ik denk er zelfs héél hard aan om de Panasonic in de living te zetten en Pioneer als game-tv te gaan gebruiken. Wil overigens ook nog iets zeggen over HDReady vs FullHD: vandaag in de Fnac stonden de nieuwe Panasonic (37" PX80 en 42" PX80) mooi naast de 42" HDReady Pioneer en 50"/65" Pioneer/panasonic (FullHD's). Op al deze schermen stond een BluRay film te spelen, wel, ik zag TO-TAAL geen verschil, zelfs op vlak van zwartwaardes was het moeilijk verschil te zien tussen de Panasonic's en Pioneers, al zag je wél dat de Pioneers toch nét iets mooier contrast hebben. Niet de ideale testsituatie maar de beeldkwaliteit van deze tv's tov tientallen LCD tv's was echt niet te missen. Zelfs mijn vrouw zag het direct, en dat is nu iemand die absoluut geen oog heeft voor zo'n dingen.
Games: absoluut geen last van lag, alles ziet er haarscherp uit en opnieuw valt toch op dat door het hogere contrast en nieuw panel zwart (en vooral detail in schaduwrijke scenes) toch gevoelig beter is dan mijn Pioneer plasma. Overigens compleet niks gemerkt van retentie, laat staan inbranden. Enige wat héél klein beetje zichtbaar was, is de zogenaamde 'phosphor lag', maar dan enkel bij Gears of War in héél donkere stukken.
Conclusie: wie een zeer goede plasma zoekt voor betrekkelijk weinig geld (1.000€ à 1.200€) kan hier echt niks mee misdoen. De FullHD modellen hebben naast een hogere resolutie ook nog eens een hoger contrast (de PZ85 heeft contrast van 30.000:1, de PX80 15.000:1). Ongetwijfeld zullen de duurdere modellen zelfs nog een pak beter zijn, maar wanneer je dat prijsverschil liever investeert in een PS3 of een goede DVD speler, dan denk ik dat in deze prijsklasse de 42PX80 echt top is. Ik denk zelfs dat ik volgend jaar of zo de Pioneer plasma die in onze living staat (436FDE) wel eens zou durven upgraden naar een Panasonic FullHD 50", want Pioneer heeft hier een zéér geduchte concurrent hoor! Believe me!
[ Voor 7% gewijzigd door lapino op 15-03-2008 20:16 ]
Verwijderd
Ik kijk al 3 jaar met volle tevredenheid naar een 37 inch SD plasma van Panasonic. Digitale TV en DVD zien er prima uit. En HD materiaal is waanzinnig mooi. Laat je niet gek maken door al die pixels en zwartwaarden. Stroomverbruik van mijn plasma is max. 185 Watt...Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 23:36:
Tsja, "normale" televisie kijken IS op een goede CRT dan ook nog steeds veel en veel beter dan op een LCD/plasma. Op een plasma is het dan nog enigszins uit te houden, op een gemiddelde LCD kán je met alle fatsoen niet kijken naar analoge uitzendingen. Helaas blijkbaar met deze nieuwe Panasonics ook dus nog niet. Een van de redenen waarom ik het ook zo lang mogelijk probeer te rekken. Het "moeten" omschakelen naar digitale tv is geen ramp maar eigenlijk nonsens. Dat "zou niet hoeven" vind ik. Helaas zijn er bijzonder weinig nieuwe televisies met echt goede processing waardoor het SD-materiaal kijken te doen is.
Vraagje aan:
@the_mechanic
@noenkelmi
@Lapino
In eerste instantie waren jullie wat negatief over de Panny 42PX80
- Zo las ik bij the-mechanic dat in feite alleen maar HDTV en BluRay mooi was, de rest kon er mee door of was slecht.
- Noenkelmi was echt teleurgesteld en leek wel een spijtoptant
- Lapino werd ook niet omver geblazen door de beeldkwaliteit
Hoe is dit na een tijdje kijken? Bij the_mecahic lees ik nu "zeer tevreden", Noenkelmi zag een nog slectere situatie bij de buurman en ook lapino is nu zeer tevreden. Komt dit omdat de TV wat is ingespeeld (Plasma is geloof ik wat instabiel in het begin) of hebben jullie nog wat in de bekabeling verandert?
NB: Zelf heb ik overigens ook een paar weken geleden mijn LCD-TV verkocht om alsnog voor een Plasma te gaan.
@the_mechanic
@noenkelmi
@Lapino
In eerste instantie waren jullie wat negatief over de Panny 42PX80
- Zo las ik bij the-mechanic dat in feite alleen maar HDTV en BluRay mooi was, de rest kon er mee door of was slecht.
- Noenkelmi was echt teleurgesteld en leek wel een spijtoptant
- Lapino werd ook niet omver geblazen door de beeldkwaliteit
Hoe is dit na een tijdje kijken? Bij the_mecahic lees ik nu "zeer tevreden", Noenkelmi zag een nog slectere situatie bij de buurman en ook lapino is nu zeer tevreden. Komt dit omdat de TV wat is ingespeeld (Plasma is geloof ik wat instabiel in het begin) of hebben jullie nog wat in de bekabeling verandert?
NB: Zelf heb ik overigens ook een paar weken geleden mijn LCD-TV verkocht om alsnog voor een Plasma te gaan.
SixCore, ik heb gezegd dat ik niet 'omver ben geblazen' omdat ik nu eenmaal een zeer goeie plasma gewoon ben (Pioneer 436FDE), mocht ik bijv deze kopen als vervanger van een crappy LCDtv of een CRT, dan zou de reactie nogal anders zijn geweest.
Ik heb de tv nu gewoon even deftig kunnen evalueren, en kan alleen maar zeggen dat het voor zijn prijs een zéér goeie plasma tv is. Ben eigenlijk héél erg benieuwd hoe de PZ80/PZ85 beoordeeld zullen worden in vergelijking met deze tv (vooral door hoger contrast, intelligent frame creation enz). Maar wanneer een plasma van rond de 1.000€ zo'n mooi beeld geeft, met 3 HDMI's, 1080p/24 ondersteuning (héél goed merkbaar bij afspelen BluRay) en echt zalig beeld bij HD gaming, dan kan ik niet anders dan zeer tevreden zijn.
Vraag gerust als je nog meer info wil. Zoals ik al zei, zou het best kunnen dat ik onze Pioneer binnen jaar of zo upgrade naar een 50" FullHD plasma, zeker gezien de prijsstelling van dit soort televisies, maar op dit moment is de PX80 echt super (en eerlijk gezegd, denk ik dat FullHD vs HDReady écht zeer verwaarloosbaar is hoor).
Ik heb de tv nu gewoon even deftig kunnen evalueren, en kan alleen maar zeggen dat het voor zijn prijs een zéér goeie plasma tv is. Ben eigenlijk héél erg benieuwd hoe de PZ80/PZ85 beoordeeld zullen worden in vergelijking met deze tv (vooral door hoger contrast, intelligent frame creation enz). Maar wanneer een plasma van rond de 1.000€ zo'n mooi beeld geeft, met 3 HDMI's, 1080p/24 ondersteuning (héél goed merkbaar bij afspelen BluRay) en echt zalig beeld bij HD gaming, dan kan ik niet anders dan zeer tevreden zijn.
Vraag gerust als je nog meer info wil. Zoals ik al zei, zou het best kunnen dat ik onze Pioneer binnen jaar of zo upgrade naar een 50" FullHD plasma, zeker gezien de prijsstelling van dit soort televisies, maar op dit moment is de PX80 echt super (en eerlijk gezegd, denk ik dat FullHD vs HDReady écht zeer verwaarloosbaar is hoor).
[ Voor 18% gewijzigd door lapino op 15-03-2008 23:07 ]
Dit topic is gesloten.