Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:47

Exirion

Gadgetfetisjist

CKSotos schreef op maandag 29 maart 2010 @ 19:40:
Ik hoor iedereen "klagen" dat de eerste back-up traag ging bij mij had ie de eerste back up binnen 10 minuten draadloos gemaakt naar mijn 2TB TC.

Ik heb dus geen klagen over het apparaatje ;)
Het hangt er uiteraard nogal vanaf HOEVEEL er te backuppen valt 8)7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Leuk dat Apple een nieuwe firmware uitbrengt maar het kreng onzichtbaar blijft in de update functie. Ik heb een late-2009 model en hij ziet 'm niet, ook niet na een update van de Airport Util. Lekker geregeld Apple :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
waar haal je vandaan dat er een nieuwe firmware is dan?

edit: http://support.apple.com/kb/DL965

[ Voor 28% gewijzigd door stormfly op 02-04-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

stormfly schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:36:
waar haal je vandaan dat er een nieuwe firmware is dan?
http://support.apple.com/kb/DL965

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 13:25
Ik heb sinds een aantal dagen last dat hij mijn verborgen N signaal niet meer standaard wil gebruiken.

Ik heb er dus 2:
1 genaamd Apple Time Capsule ( deze kan niemand standaard zien )
de ander genaamd Gast Apple Time Capsule. Hij maakt nu standaard verbinding met dit gast account terwijl hij hiervoor altijd met de eerste verbinding maakte.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:43

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik sta op het punt om vanavond een Time Capsule van 1TB te kopen. De bedoeling is dan dat ik mijn huidige externe HDD er bij aanhang om zo mijn bestanden overal in het huis te kunnen benaderen. Nu wil ik de Time Capsule eigenlijk ook gaan gebruiken om 720p mkv bestanden draadloos naar mijn macbook te sturen en deze zo via Plex op mijn TV te kunnen kijken. Ik heb er naar gezocht maar ik kan geen duidelijk antwoord krijgen. Is het draadloos netwerk van de Time Capsule snel genoeg om dat voor elkaar te krijgen? Theoretisch zou het mogelijk moeten zijn, maar zijn er hier gebruikers die ervaring hebben met een dergelijke setup?

Daarnaast lees ik nog een hoop verhalen over Time Capsules die het na ongeveer 1.5 jaar begeven. Is de huidige Time Capsule nog steeds zo onbetrouwbaar of is er inmiddels al wel het een en ander verbeterd?

[ Voor 7% gewijzigd door Smoonshine op 30-06-2010 10:31 ]

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CKSotos schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:03:
Ik heb sinds een aantal dagen last dat hij mijn verborgen N signaal niet meer standaard wil gebruiken.

Ik heb er dus 2:
1 genaamd Apple Time Capsule ( deze kan niemand standaard zien )
de ander genaamd Gast Apple Time Capsule. Hij maakt nu standaard verbinding met dit gast account terwijl hij hiervoor altijd met de eerste verbinding maakte.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn....
Druk eens op het Airport-icoontje in de menubalk -> Open Netwerkvoorkeuren. Selecteer Airport en druk op Geavanceerd. Daar kom je een lijst tegen, sleep de verborgen N signaal helemaal naar boven. Staat ie niet in de lijst, dan moet je hem nog een keer aanmaken en dan naar boven slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:19
Ik ben totale newbie op mac gebied, dus misschien een hele domme vraag.
Ik heb een 2e hands mac gekocht, maar wil deze opnieuw installeren.
Nu heb ik begrepen dat je met time machine complete backups kan maken.
Maar als ik dat wil doen dan krijg ik de melding: originele backup disc niet aanwezig.

Hoe kan ik een nieuwe backupdisk aanmaken, zonder dat er naar een oudere HD gevraagd word?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:11

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 09:32:
Ik ben totale newbie op mac gebied, dus misschien een hele domme vraag.
Ik heb een 2e hands mac gekocht, maar wil deze opnieuw installeren.
Nu heb ik begrepen dat je met time machine complete backups kan maken.
Maar als ik dat wil doen dan krijg ik de melding: originele backup disc niet aanwezig.

Hoe kan ik een nieuwe backupdisk aanmaken, zonder dat er naar een oudere HD gevraagd word?
je legt het inderdaad een beetje vaag uit. heb je een time capsule of een externe HD die je voor time machien gebruikt?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Zoals ik als zei, ik ben een complete noob op apple gebied.
Ik heb een 320GB USB hd aangesloten op de mac, en deze laten formatteren voor het mac gebeuren.

Als ik dan time machine opstart, vraagt hij om de originele back-up disc... Die heb ik niet omdat het een 2e hands mac is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 08:33
Je wilt hem dus opnieuw installeren? Dat heeft helemaal niks met TimeMachine te maken. Dat doe je na de installatie, dit topic gaat ook over de TimeCapsule. Een door Apple ontwikkelde netwerk harde schijf, speciaal voor de TimeMachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ow sorry, ga ik mijn vraag even anders stellen. Ach Timecapsule, TimeMachine....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Laatst online: 13-09 08:33
Jep, het lijkt allemaal op elkaar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmperoR88
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 16:21
Ik heb een vraag over de Time Capsule. Ik wil hem misschien aanschaffen, maar weet niet zeker of hij gaat werken met wat ik in gedachten heb:

- Canon ip4000 printer
- Eminent EM7080 mediaplayer
- En dan daarnaast de Time Capsule.

Zou de mediaspeler dan bijvoorbeeld 1080p kunnen streamen vanaf de Time Capsule via een 100mbit ethernet verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik een time capsule ook zo indelen dat ik bijvoorbeeld 500 gb voor Time Machine gebruik en 500gb als gewone externe HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:35:
Kan ik een time capsule ook zo indelen dat ik bijvoorbeeld 500 gb voor Time Machine gebruik en 500gb als gewone externe HD?
Zoals al behoorlijk vaak in dit topic gemeld, ja, dat kan. De TimeMachine backup is niet meer dan 1 grote sparsebundle die je als bestand terug vind op de TimeCapsule schijf die je gewoon van uit de finder of windows verkenner kan benaderen als externe schijf.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smelliecat
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 13:01
Gisteren heeft mijn Timecapsule de geest gegeven na 28 maanden :(

Na een korte zoektocht indien dit zelf te repareren viel kwam ik op http://timecapsuledead.org/
Na 10 minuten gebeld te hebben met applecare krijg ik gratis een vervanging, toch wel netjes van Apple om in dit geval van een design flaw deze ver buiten de garantie periode en zonder applecare te willen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Hallo allemaal,

ik ben op dit moment op zoek naar een goede oplossing om thuis een draadloos netwerk op te zetten waarin ik de volgende apparaten kan/wil aansluiten:
- xbox (bedraad)
- Ps3 (wireless)
- wii (wireless)
- macbook pro (wireless)
- desktop windows vista (bedraad)
- pinter (nu USB, wordt waarschijnlijk wifi aangezien de printer boven staat)

Verder heb ik de volgende wensen:

1) ik wil draadloos printen. Ik heb een USB printer en deze staat boven en de draadloze router staat beneden. Dit zal straks ook zo moeten blijven aangezien ik beneden de meeste aparatuur heb staan die gebruik maakt van het draadloos netwerk;

2) ik wil graag automatische backups maken met timemachine;

3) ik wil een netwerkschijf hebben waarop ik muziek / films / foto's etc kan opslaan, welke ik vervolgens vanaf alle computers in het netwerk wil kunnen benaderen.

De volgende opties heb ik op het oog:

1) Timecapsule 1 Tb aanschaffen en een nieuwe wifi printer:

voordelen:
+ met deze optie los ik alles op

nadelen:
- volgens diverse bronnen blijkt dat de timecapsule niet zo'n hele lange levensduur heeft. Is dit nog steeds zo?

- de timecapsule is vorig jaar juli (2009) geupdate. Weet iemand wanneer een nieuwe update verwacht kan worden? Zou vervelend zijn als ik over 2 maanden een nieuwe timecapsule kan kopen met een grotere opslagcapaciteit voor minder geld....

2) Airport extreme met een externe harde schijf met een nieuwe printer:

Voordelen:
+ Volgens mij ten opzichte van een timecapsule een kleinere kans dat alles het begeeft

+ Ik kan zelf de grootte van de hardeschijf bepalen en dit is waarschijnlijk (iets) goedkoper

Nadelen:
- in plaats van 1 kastje (timecapsule) heb ik nu 2 aparte kastjes (airport extreme / harde schijf)

Bij voorbaat dank voor jullie mening! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Iets meer uitleg dan alleen een linkje waarvan de SEO url niet eens helemaal te lezen is, zou misschien wel leuk zijn ;)
Some Time Capsules sold between approximately February 2008 and June 2008 may not power on or may shut down unexpectedly after starting up.

Some Time Capsules with serial numbers in the following range may be affected:
XX807XXXXXX - XX814XXXXXX
Oftewel, Apple vervangt (eventueel tot 3 jaar naast de standaard garantieperiode) een serie TimeCapsules die spontaan dood lijken te gaan. Dat deden ze in de meeste gevallen al, maar er is nu ook nog een officiëel statement uitgebracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Nu online
Erik-1980 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 10:03:
Hallo allemaal,

ik ben op dit moment op zoek naar een goede oplossing om thuis een draadloos netwerk op te zetten waarin ik de volgende apparaten kan/wil aansluiten:

.......

Bij voorbaat dank voor jullie mening! _/-\o_
Iemand een mening / advies?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
* Vanitas heeft zojuist ook een Time Capsule besteld :D

Hopelijk komt hij vrijdag binnen, anders zal het wel na het weekend worden.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CKSotos
Ik heb de Time Capsule helemaal hard gereset om het ff zo te zeggen en na op nieuw instellen behoud hij nu wel weer alles.. :)

maar thnx voor het bieden van je oplossing ;)
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:50:
[...]

Druk eens op het Airport-icoontje in de menubalk -> Open Netwerkvoorkeuren. Selecteer Airport en druk op Geavanceerd. Daar kom je een lijst tegen, sleep de verborgen N signaal helemaal naar boven. Staat ie niet in de lijst, dan moet je hem nog een keer aanmaken en dan naar boven slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CKSotos
@ Eric...

Nee alles wat je opnoemt is gewoon haalbaar.
Je moet alleen wel bonjour installeren op je windows PC wil je hiervandaan ook op je TIme Capsule komen

Mijn Time Capsule draait nu iets langer dan een half jaar ( 2TB versie ) en ik heb nog geen gekke dingen gehoord van het apparaat.

Maar ook ik heb gehoord over de issues die er eventueel kunnen zijn vandaar dat ik een externe HDD eraan heb hangen die een back-up heeft van mijn Time Capsule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Ik heb vandaag mijn Time Capsule binnen gekregen. ik wil wel de 4e versie hebben en hier heb ik dan ook op gelet bij het kopen. Komplett gaf aan dat het typenummer MC343Z/A zou zijn op hun site, echter is het typenummer MC343B/A. Deze staat echter niet op de Wikipedia lijst met TC modellen, de datum die op de doos staat is dan wel weer 13/11/2009.

Is dit nou gewoon het laatste model wat er is?

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:58:
Ik heb vandaag mijn Time Capsule binnen gekregen. ik wil wel de 4e versie hebben en hier heb ik dan ook op gelet bij het kopen. Komplett gaf aan dat het typenummer MC343Z/A zou zijn op hun site, echter is het typenummer MC343B/A.
Is dit nou gewoon het laatste model wat er is?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Pak ik net m'n Time Capsule uit, blijkt dat ze van Komplett een Engelse versie naar me verstuurd hebben. Dus nu zit ik met een 3 potige stekker waar ik niks mee kan. :S

Mailtje gestuurd naar de klantenservice hoe ze dit verder op gaan pakken. Morgen maar eens bij de MM kijken of ze daar een kabeltje hebben wat ik kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Nu online
Waarom heb je m niet gewoon bij apple besteld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Erik-1980 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 22:20:
Waarom heb je m niet gewoon bij apple besteld dan?
Scheelt 20 euro. En of ik het nou bij A of B zou bestellen ik ging ervan uit dat het hetzelfde zou zijn, en dan vind ik 20 euro weggooien wel erg jammer. Bedoel, het is een Nederlandse webshop, dan ga je er niet vanuit dat je een Engelse stekker krijgt...

Anyway, ik bedacht me net dat ik voor mn PS3 een UK -> NL converter heb, dus deze heb ik nu maar even aan m'n Time Capsule gehangen. Werkt heel erg fijn en over de snelheid heb ik ook niet te klagen. Ook is het een verademing om niet meer m'n router in te stellen via crappy webinterfaces. :D

Nu nog ergens een mooi Time Capsule icoontje vinden voor op de desktop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calzon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 15:43
Ik heb al een eind op google gezocht maar kan het antwoord niet vinden. Is het mogelijk om een time capsule in te stellen zodat hij een bestaand draadloos netwerk verlengt, soort extender.
Ik weet dat je hiervoor een extender kan kopen, maar de situatie is als volgt: router staat beneden en boven in kamer heb ik htpc, iMac en ps3 die nu dus alle 3 draadloos verbonden zijn.
Indien mogelijk zou ik dus liefst een time capsule zetten voor back-ups ed. en daaraan de 3 toestellen bedraad verdinden. Zo zou ik sneller bestanden kunnen uitwisselen.
Natuurlijk zou een draad de beste oplossing zijn maar dit is technisch niet mogelijk.
Aangezien ik neits vind op internet is het wss niet mogelijk en zal er nog een extra toestel moeten komen maar ik vraag het toch maar eens aan mogelijke eigenaars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Volgens mij kan dat wel. In de AirPort Utility kan je onder de kop 'Wireless' kiezen voor 'Extend a wireless network', en kan je vervolgens een bestaand netwerk uitkiezen om te extenden. Je zal dan de apparaten wel bedraad moeten aansluiten op je TC, maar wat ik uit je verhaal begrijp is dat je dat ook juist wilt. De apparaten rondom de TC zijn bedraad aangelosten, en de TC vormt een draadloze verbinding met je router beneden :)

Kleine voetnoot: ik probeer dit voor de gein zelf eens in te stellen, maar krijg daarbij een foutmelding "The network you selected cannot be extended.". Wat daarvan de oorzaak is weet ik niet precies, ik ga er van uit dat dit met de instellingen van het te verlengen netwerk te maken heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door Zoefff op 17-07-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 09:43
Zoefff schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 20:12:
ik probeer dit voor de gein zelf eens in te stellen, maar krijg daarbij een foutmelding "The network you selected cannot be extended.". Wat daarvan de oorzaak is weet ik niet precies, ik ga er van uit dat dit met de instellingen van het te verlengen netwerk te maken heeft.
Dit werkt zover ik weet alleen als je al een Airport Extreme hebt.
Indien je deze hebt kun je bij je Airport Extreme -> Airport -> Draadloos -> vinkje: sta uitbreiding netwerkbereik toe.

Hierna kun je je Timecapsule configureren en kiezen voor bestaand draadloos/bedraad netwerk uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Nu online
Hallo allemaal,

ik ben op dit moment aan het twijfelen tussen de volgende 2 opties:

1) Time Capsule 1Tb
2) Airport Extreme Basis + externe harde schijf

Wat ik wil is het volgende:
1) Draadloos netwerk gehele huis (ps3 / xbox / wii / macbook / ipod)
2) Automatische backups draaien via time machine (macbook pro)
3) Bestanden delen (films / muziek) met een windows pc

Kan iemand mij vertellen wat de beste oplossing is?

Ik twijfel aangezien ik toch redelijk wat verhalen lees over het plotseling overlijden van de timecapsules......

[ Voor 4% gewijzigd door Erik-1980 op 27-07-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Nu online
Zojuist een Timecapsule 1TB besteld.

Weet iemand welke externe harde schijf ik het beste kan gebruiken om aan te sluiten op de timecapsule tbv muziek / films etc?
Zoek een harde schijf van ongeveer 1 Tb.
Kan ik beter een 2,5 (draagbaarder) of 3,5 " nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristal
  • Laatst online: 22-01 23:07

Tristal

PSN-ID Tristal

Hallo allemaal,

Ik ben een verse OS X gebruiker en trotse bezitter van een nieuwe MBP 15". Ik zou willen vragen wat mensen kunnen aanraden voor back-ups. Ik heb al een goede router en zou die functie van een timecapsule niet gebruiken. Dus zou het voor mij dan verstandiger zijn om een normale externe harde schijf te halen of bevelen jullie van harte aan om een TC aan te schaffen omdat het misschien betrouwbaarder en beter is.
Graag jullie reactie/advies

iPhone 8 Plus iPad air 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Tristal schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:02:
Hallo allemaal,

Ik ben een verse OS X gebruiker en trotse bezitter van een nieuwe MBP 15". Ik zou willen vragen wat mensen kunnen aanraden voor back-ups. Ik heb al een goede router en zou die functie van een timecapsule niet gebruiken. Dus zou het voor mij dan verstandiger zijn om een normale externe harde schijf te halen of bevelen jullie van harte aan om een TC aan te schaffen omdat het misschien betrouwbaarder en beter is.
Time Machine werkt net zo prima en vooral sneller met een externe harddisk. Lekker goedkoop en een goeie en snelle oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Nu online
Tristal schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:02:
Hallo allemaal,

Hallo Tristal,

ben ook aan het twijfelen geweest of ik wel of niet een timecapsule zou kopen aangezien ik ook al een prima router had. Uiteindelijk heb ik toch een 1Tb timecapsule gekocht en hij bevalt uitstekend!!

Ik vind het zeer praktisch (1 kastje ipv 2) en hij ziet er ook mooi uit. Ik zou zeggen gewoon kopen! Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
RVE_NL schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 21:42:
[...]

Dit werkt zover ik weet alleen als je al een Airport Extreme hebt.
Indien je deze hebt kun je bij je Airport Extreme -> Airport -> Draadloos -> vinkje: sta uitbreiding netwerkbereik toe.

Hierna kun je je Timecapsule configureren en kiezen voor bestaand draadloos/bedraad netwerk uitbreiden.
Of een Airport Express.. Het protocol dat Apple hiervoor gebruikt werkt alleen op Apple apparatuur (natuurlijk).
Laatst iemand een netwerk gezien met 1 extreme en 5 expresses.. werkt prima, wel prijzig natuurlijk :)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Is er toevallig iemand hier die het voor elkaar heeft gekregen om de draadloze functie volledig uit te schakelen? En, het is een beetje een cliche vraag bij Apple producten, is het zinvol te wachten op een update en wat kunnen we er eventuele van verwachten?

[ Voor 39% gewijzigd door Ronwiel op 15-08-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag voor de zekerheid:

Ik heb een apple netwerk (macmini / ibook / iphone en time capsule)

Maar nu begreep ik dat de time capsule weleens last kon hebben van plotseling overlijden..
Hierdoor ben ik een beetje bang geworden, en nu zou ik een gedeelte van TC handmatig willen backup=en op een externe schijf...

Is dat handig op deze manier, of is dat eigenlijk de omgekeerde wereld..omdat juist de tc een backup-app is...(hoewel ik deze zo niet gebruik, ik gebruik hem alleen als data opslag en wifi)
Zijn er andere oplossing of heeft iemand hetzelfde probleem...

Overigens zou ik mijn TC ook graag naar boven willen verplaatsen, kan ik dan eenvoudig een roiter in de meterkast zetten, en deze weer vebinden naar de TC boven of zorgt zonder tussen-station voor storingen/vertragingen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,
Ik ben aan het twijfelen over de aanschaf van een TimeCapsule 2TB. Lijkt me namelijk ontzettend handig. Maar dan heb ik een vraagje;

Is het mogelijk de TC van buitenaf met mijn MBP te bereiken? Dus als ik bv. in de trein zit met mijn internetstick? Iemand enig idee?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:25
Ja dat is zeker mogelijk, kijk hier (http://guides.macrumors.c...ith_Shared_USB_Hard_Drive) maar eens.

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marmich
  • Laatst online: 07-08 09:04

marmich

Get shit Done!

Hoi allemaal ik heb een vraag.

Inmiddels heb ik mijn nieuwe Time Capsule 1 TB aangesloten.
Alles werkt super het status lampje brand groen en alles gaat goed.

Maar nu komt het... in de handleiding staat dat je het lampje van de Time Capsule zo kan instellen dat het bij een activiteit groen knippert. Ook dit is in de handleiding van de Time Capsule terug te vinden althans daar staat iets over.

Na herhaaldelijk de handleiding gelezen te hebben en zelf contact gehad te hebben met Apple zelf weet niemand hoe het moet en waar je het precies kan instellen.

Weet iemand van jullie dit ?
:)

MacBook Pro 13" Retina 2015 | Imac 27" mid 2010 | iPhone 8s 64gb | iPad Pro 12.9" 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
marmich schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:07:
Hoi allemaal ik heb een vraag.

Inmiddels heb ik mijn nieuwe Time Capsule 1 TB aangesloten.
Alles werkt super het status lampje brand groen en alles gaat goed.

Maar nu komt het... in de handleiding staat dat je het lampje van de Time Capsule zo kan instellen dat het bij een activiteit groen knippert. Ook dit is in de handleiding van de Time Capsule terug te vinden althans daar staat iets over.

Na herhaaldelijk de handleiding gelezen te hebben en zelf contact gehad te hebben met Apple zelf weet niemand hoe het moet en waar je het precies kan instellen.

Weet iemand van jullie dit ?
:)
Als het goed is zo:
"In Airport Utility go into Manual Setup for your Time Capsule. You have five main buttons in the menu panel; Airport, Internet, Printers, Disks and Advanced. Make sure you have selected Airport. You will see a screen that shows a summary of your Time Capsule settings, this screen has four tabs labeled Summary, Time Capsule, Wireless and Access. Select the Time Capsule tab and on the screen you then get there is an Options button near the bottom. Select that and you will get a drop down panel that has the 'Status light' field with a drop down list that enables you to select 'Flash on Activity'. When you have selected that you will have to select the 'Update' button to apply the new settings to the Time Capsule. The TC will need a few seconds to restart. "

Bron: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1431984

• marmich
  • Laatst online: 07-08 09:04

marmich

Get shit Done!

Awoodentree schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:28:
[...]

Als het goed is zo:
"In Airport Utility go into Manual Setup for your Time Capsule. You have five main buttons in the menu panel; Airport, Internet, Printers, Disks and Advanced. Make sure you have selected Airport. You will see a screen that shows a summary of your Time Capsule settings, this screen has four tabs labeled Summary, Time Capsule, Wireless and Access. Select the Time Capsule tab and on the screen you then get there is an Options button near the bottom. Select that and you will get a drop down panel that has the 'Status light' field with a drop down list that enables you to select 'Flash on Activity'. When you have selected that you will have to select the 'Update' button to apply the new settings to the Time Capsule. The TC will need a few seconds to restart. "

Bron: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1431984
Inmiddels uitgeprobeerd en het werkt zit wel diep verstopt maar het werkt en daar gaat het om.
Alleen jammer dat ze dit zelf niet bij Apple wisten.

MacBook Pro 13" Retina 2015 | Imac 27" mid 2010 | iPhone 8s 64gb | iPad Pro 12.9" 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Enkele dagen heb ik op mijn nieuwe iMac de backup van de TC teruggezet alleen nu kan hij niet verder met de oude backup op de TC. Hij wil een nieuwe maken en zegt dan dat de schijf te weinig ruimte heeft.

Hoe kan ik het zo instellen dat ik de oude backup weer gebruik? Had al gegoogled maar kwam er niet echt uit.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Laatst online: 13:43

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik heb de laatste tijd ontzettend last van een traag draadloos netwerk met de Time Capsule. Ik heb een 22mbit lijn, maar in sommige gevallen haal ik maar ongeveer 250 Kb/s met downloaden via nieuwsgroepen. Mijn Time Capsule breidt het netwerk (draadloos) uit dat opgezet wordt door mijn Airport Express die in de meterkast aan mijn modem zit. De draadloos netwerk instelling is gelocked op 802.11n. Ik heb werkelijk elke instelling veranderd die ik kon veranderen maar het probleem blijft. Wanneer ik de Time Capsule uit zet is mijn netwerk performance normaal. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en het ook heeft weten op te lossen?

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Laatst online: 13-09 20:46

tomk94

Developer

Ik zit er aan te denken om de Time Capsule 1TB binnenkort bij de Apple Store te bestellen. Nou lees ik dit topic door en lees ik veel problemen met bereik en snelheiden.

Weet iemand of een time capsule die op de 1e verdieping staat, zowel de 2e als de begane grond van draadloos netwerk kan voorzien, er zitten wel bettonen muren tussen.

Daarnaast las ik dat wanneer er apparaten zijn die geen 802.11n ondersteunen, de time capsule dit veranderd naar een lager alternatief, wat lagere snelheden geeft. Is dit nogsteeds zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomwebfreak schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:28:
Ik zit er aan te denken om de Time Capsule 1TB binnenkort bij de Apple Store te bestellen. Nou lees ik dit topic door en lees ik veel problemen met bereik en snelheiden.

Weet iemand of een time capsule die op de 1e verdieping staat, zowel de 2e als de begane grond van draadloos netwerk kan voorzien, er zitten wel bettonen muren tussen.

Daarnaast las ik dat wanneer er apparaten zijn die geen 802.11n ondersteunen, de time capsule dit veranderd naar een lager alternatief, wat lagere snelheden geeft. Is dit nogsteeds zo?
De Time Capsule is dual-band, er kan dus tegelijkertijd verbinding gemaakt worden via 802.11n en b/g. Verder heb ik geen problemen met bereik en snelheden, hier kan ik je verder dus lastig mee helpen. Wij hebben de Time Capsule op de begane grond staan, en ook op zolder is het bereik (via 802.11n, rest niet getest) nog goed, verwacht dus weinig problemen in jouw situatie. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Laatst online: 13-09 20:46

tomk94

Developer

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:48:
[...]

De Time Capsule is dual-band, er kan dus tegelijkertijd verbinding gemaakt worden via 802.11n en b/g. Verder heb ik geen problemen met bereik en snelheden, hier kan ik je verder dus lastig mee helpen. Wij hebben de Time Capsule op de begane grond staan, en ook op zolder is het bereik (via 802.11n, rest niet getest) nog goed, verwacht dus weinig problemen in jouw situatie. :9
ok bedankt:) dan zal ik hem binnenkort maar eens aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met mijn Time Capsule.

Ik heb hem nu aangesloten op mijn Macbook Pro, maar ik wil eigenlijk weer draadloos back-ups gaan draaien. Ik irriteer met aan de kabel op me bureau .

Zodra ik de ethernet kabel uit mijn TC en MB haal, gaat het lampje oranje knipperen. Teken dat hij geen verbinding heeft. Als ik de TC opzoek om verbinding te maken in mijn Airport-configuratieprogramma vind hij hem maar niet. Terwijl hij naast me laptop staat. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:42
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:06:
Ik heb problemen met mijn Time Capsule.

Ik heb hem nu aangesloten op mijn Macbook Pro, maar ik wil eigenlijk weer draadloos back-ups gaan draaien. Ik irriteer met aan de kabel op me bureau .

Zodra ik de ethernet kabel uit mijn TC en MB haal, gaat het lampje oranje knipperen. Teken dat hij geen verbinding heeft. Als ik de TC opzoek om verbinding te maken in mijn Airport-configuratieprogramma vind hij hem maar niet. Terwijl hij naast me laptop staat. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Even je TC resetten, dan maakt je TC weer een eigen WiFi-netwerk aan en kun je hem opnieuw configureren. Heb je een wireless netwerk thuis? Dan kun je hem daarmee verbinding laten maken. Heb je alleen een bedraad netwerk (of hang je hem liever aan een bedraad netwerk), erin prikken en gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:34
Is er toevallig iemand die weet of een NL time capsule werkt met een US imac? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Brm-G schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:20:
Is er toevallig iemand die weet of een NL time capsule werkt met een US imac? Alvast bedankt!
Ja, dat is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
En als ik een Time Capsule in de VS koop werkt deze dan ook met een NL MBP die ik komend jaar van plan bent te kopen?

google beantwoord mijn vragen niet-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar hoe je bijvoorbeeld alleen de bookmarks of allen je adresboek of allen je email en documenten uit de timemachine backup haalt.

De migratie assistent helpt je op weg, maar de optie adresboek of bookmarks of email of of zie ik daar niet bij staan. Ik ben benieuwd of iemand die al voor zich heeft uitgevogeld hoe je dat met zo;n mooie TC.

Wat ik overigens prachtig vind is dat sommige programma;s zoals het adres boek specifiek voor TC backup geschreven zijn. als je het programma open hebt staan en in je dock op timemachine klikt, opent je applicatie in de tijd... Daar had ik nooit erg in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Brm-G schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:53:
En als ik een Time Capsule in de VS koop werkt deze dan ook met een NL MBP die ik komend jaar van plan bent te kopen?

google beantwoord mijn vragen niet-_-
Even logisch nadenken... Als een NL TC werkt met een US MBP, welke reden zou je dan kunnen bedenken dat het omgekeerde niet zou werken? Sowieso maakt het een harde schijf en een (draadloos) netwerk echt niet uit in welke taal je bezig bent.

Het enige waar je tegenaan gaat lopen is de stekker voor stroom.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:24:
[...]

Even logisch nadenken... Als een NL TC werkt met een US MBP, welke reden zou je dan kunnen bedenken dat het omgekeerde niet zou werken? Sowieso maakt het een harde schijf en een (draadloos) netwerk echt niet uit in welke taal je bezig bent.

Het enige waar je tegenaan gaat lopen is de stekker voor stroom.
omdat ik het verder niet kon vinden d8 ik vraag het even voor de zekerheid na. Is een hoop geld weggooien als het niet werkt.

Maar thanks anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

Hoe is de betrouwbaarheid van de Timecapsule? Ik hoor nog geruchten dat er nog veel stuk gaan.

Ik wil graag weer draadloos backuppen. Nu ging dat met de Airport Extreme regelmatig fout. De Extreme schijnt te weinig buffer geheugen te hebben. Waardoor de timemachine backups corrupt raken.

Nu denk ik erover om mijn Extreme te vervangen door een Capsule. De Extreme raak ik op Marktplaats toch zo weer kwijt.

of is dat een verkeerde keuze ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 22:30
Zelf twijfel ik nog tussen de Airport Extreme en een Time Capsule.
Met mijn huidige (nu nog windows 7, maar misschien op de termijn vervangen door een MBP) laptop zal ik geen gebruik (kunnen) maken van time machine, waardoor ik waarschijnlijk net zo makkelijk voor een oplossing met een externe HDD aan de Extreme zou kunnen gaan.
Volgens mij zit er verder geen groot voordeel aan de Time Capsule volgens mij (,want hem gebruiken als iTunes-server voor AirTunes is volgens mij niet mogelijk toch)?

Voor zover ik het kon vinden is het zowel met de TC als Extreme mogelijk om met Windows 7 laptop en een Express mogelijk om de muziek van iTunes naar een geluidsset te streamen, kan iemand dit bevestigen?

Verder had ik mbt. de Airport Express nog de vraag of deze icm. een TC of Extreme het netwerk draadloos vergroot, of dat je dan bijv. je Laptop weer met een UTP-kabel op de Express aan moet sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Laatst online: 10:21
Hier maar eens vragen.
Ik zit al een aantal dagen te zoeken waarom een vista laptop niet op internet komt?

Sinds een paar dagen heb ik een 1TB Time Capsule en wireless ingesteld. Op mijn eigen Macbook Pro gaat het zonder problemen maar zodra ik de Vista laptop connect geeft deze aan dat alleen 'lokaal' mogelijk is?
Het netwerk wordt herkend en verbinding tot stand gebracht maar geen internet connectie.

Zit nu al een tijdje te zoeken maar kom er niet uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Sinds vandaag geeft mijn nog geen jaar oude (10-03-10) Time Capsule van 1TB ook aan dat de disk aan het falen is...

Ik baal hier wel flink van. Zal de data even overpompen naar mijn Synology NAS (voor zover dit nog te redden valt?). Daarna ga ik boos terug naar de winkel. Voor mij geen Time Capsule weer.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Fire_Bird schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:48:
Hier maar eens vragen.
Ik zit al een aantal dagen te zoeken waarom een vista laptop niet op internet komt?

Sinds een paar dagen heb ik een 1TB Time Capsule en wireless ingesteld. Op mijn eigen Macbook Pro gaat het zonder problemen maar zodra ik de Vista laptop connect geeft deze aan dat alleen 'lokaal' mogelijk is?
Het netwerk wordt herkend en verbinding tot stand gebracht maar geen internet connectie.

Zit nu al een tijdje te zoeken maar kom er niet uit :(
Das nogal lastig te zeggen zo. Krijgt je Vista laptop een juist IP-adres en gateway toegewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Bosmonster schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:12:
[...]

Das nogal lastig te zeggen zo. Krijgt je Vista laptop een juist IP-adres en gateway toegewezen?
Hij krijgt keurig een ip binnen de aangegeven DHCP range, gateway klopt, dns moet opzich ook geen issue zijn.
Settings zijn precies gelijk aan die van mijn MBP. Vista geeft aan dat alleen lokaal mogelijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:46
JanHenk schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:03:
Sinds vandaag geeft mijn nog geen jaar oude (10-03-10) Time Capsule van 1TB ook aan dat de disk aan het falen is...

Ik baal hier wel flink van. Zal de data even overpompen naar mijn Synology NAS (voor zover dit nog te redden valt?). Daarna ga ik boos terug naar de winkel. Voor mij geen Time Capsule weer.
HDD's kunnen altijd falen!

Dure HP nas van 10.000 euro kunnen HDD's ook na een paar maanden in gebruik defect raken. Kan door van alles komen!
Je hebt nog garantie op je TC je zou als de HDD echt defect raakt zo een nieuw TC moeten krijgen.

Ik wil apple niet de lucht in prijzen :+ maar denk echt dat je gewoon een slechte HDD heb. Ik heb zelf nog nooit een falende HDD gehad.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Fire_Bird schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:23:
[...]

Hij krijgt keurig een ip binnen de aangegeven DHCP range, gateway klopt, dns moet opzich ook geen issue zijn.
Settings zijn precies gelijk aan die van mijn MBP. Vista geeft aan dat alleen lokaal mogelijk is..
Post anders je config van je TC eens.

mogelijk een misconfiguratie? Heb hier met mn zakelijke W7 machine geen problemen! Heb behoorlijk wat policy's op mn verbindingen zitten inc DirectAcces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
To_Tall schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:29:
[...]

Post anders je config van je TC eens.

mogelijk een misconfiguratie? Heb hier met mn zakelijke W7 machine geen problemen! Heb behoorlijk wat policy's op mn verbindingen zitten inc DirectAcces
Op password WPA2 na is hij verder gewoon basic gehouden.
Heb het ook al geprobeerd zonder security maar dan blijft Vista zeuren over alleen lokaal mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Fire_Bird schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:40:
[...]

Op password WPA2 na is hij verder gewoon basic gehouden.
Heb het ook al geprobeerd zonder security maar dan blijft Vista zeuren over alleen lokaal mogelijk.
Als ik het zo hoor en zeker als de TC nog standaard is dat dit euvel meer aan Vista ligt dan aan de TC. Probeer voor dezekerheid nogmaals je TC een reset te geven.

Kan je wel het internet op als je via Ethernet aangesloten zit? Al andere wifi drivers geprobeerd?
Mn vriendin met Vista en ik met een W7 laptop kunnen zonder aanpassingen gewoon netwerk op. Nog andere windows machine's in de buurt voorkeur VISTA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vd week net mijn TimeCapsule 2tb verkocht. Heb ook een beetje de (buitenlandse) forums doorgelezen en wou het risico niet lopen dat hij bij mij het loodje legt na verloop van tijd (heb hem al een poosje). Heb er nu maar een Airport Extreme voor in de plaatst gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 00:12:
Heb vd week net mijn TimeCapsule 2tb verkocht. Heb ook een beetje de (buitenlandse) forums doorgelezen en wou het risico niet lopen dat hij bij mij het loodje legt na verloop van tijd (heb hem al een poosje). Heb er nu maar een Airport Extreme voor in de plaatst gekocht.
Ik snap niet dat je de TC weg doet omdat een HDD mogelijk faalt. HDD's zullen altijd de bottelneck zijn. Goed in de gaten houden van je disks is belangrijk. Indien in garantie TC terug brengen naar de winkel. Buiten garantie een eigen disk plaatsen!

Ik heb iPhoto op zowel mn mini als TC. als de TC faalt heb ik de mini nog faalt de mini heb ik de TC nog. en dan kan je alnog een extra back-up maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Welke directory's laten jullie door de TC backuppen eigenlijk?
Ik hoor somige die de gehele HDD p de TC zetten!

Ik heb alleen mn
Documents
Photo's
Sites
en een externe disk waar mn iPhoto en iTunes disk wordt gebackuped.

Bij OS problemen zal ik mn mac toch helemaal opnieuw installeren. en mn documents folder is toch het belangrijkste inc iPhoto album natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

To_Tall schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 00:19:
[...]

Ik snap niet dat je de TC weg doet omdat een HDD mogelijk faalt. HDD's zullen altijd de bottelneck zijn. Goed in de gaten houden van je disks is belangrijk. Indien in garantie TC terug brengen naar de winkel. Buiten garantie een eigen disk plaatsen!
Ik zat ook lang te twijfelen aan een TC. Ik kreeg geen enkele reactie op mijn eerdere vraag. Nu heb ik voor dat geld een NAS gekocht. Doet ook prima timemachine backups. Maar ik heb er ook raid1 beveiliging, itunes server, dlna server etc voor dezelfde prijs. Oja, 5 jaar garantie.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 14:31

breinonline

Are you afraid to be known?

To_Tall schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:54:
Welke directory's laten jullie door de TC backuppen eigenlijk?
Ik hoor somige die de gehele HDD p de TC zetten!

Ik heb alleen mn
Documents
Photo's
Sites
en een externe disk waar mn iPhoto en iTunes disk wordt gebackuped.

Bij OS problemen zal ik mn mac toch helemaal opnieuw installeren. en mn documents folder is toch het belangrijkste inc iPhoto album natuurlijk :+
Het is maar net wat je zelf wilt natuurlijk. Ik laat de volgende mappen niet backuppen en de rest wel:

TM exclude mappen

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
To_Tall schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 23:38:
[...]

Als ik het zo hoor en zeker als de TC nog standaard is dat dit euvel meer aan Vista ligt dan aan de TC. Probeer voor dezekerheid nogmaals je TC een reset te geven.

Kan je wel het internet op als je via Ethernet aangesloten zit? Al andere wifi drivers geprobeerd?
Mn vriendin met Vista en ik met een W7 laptop kunnen zonder aanpassingen gewoon netwerk op. Nog andere windows machine's in de buurt voorkeur VISTA!
TC reset gegeven..zonder resultaat.
Nog niet in staat geweest om bekabeld te checken, zal ik vd week even proberen.

Windows 7 op mijn eigen MBP werkt ook wireless zonder problemen, denk toch echt dat het een Vista iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Krijg nou wat...

In navolging van mijn vorige post:
JanHenk schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:03:

Sinds vandaag dus weer geconnect naar mijn TC om de data te kopieren naar mijn NAS, gaat halverwege het lichtje weer op groen. Ik was stomverbaasd. Even gecheckt in Airport Utility en ja wel, die geeft weer SMART status: Verified...

Hoe is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:31
Ik denk er over een 1TB TC te kopen voor TimeMachine en om mijn muziek op te zetten, alleen zit ik nog met een aantal vragen.

1) Ik heb een 100/100mbit glasvezel internet verbinding. Is de TC snel genoeg om de volledige bandbreedte te benutten? Ik las dat de WAN poort 1Gb/s is dus theoretisch geen probleem, maar ik ken genoeg routers die het toch niet trekken. Iemand hier ervaring mee?

2) Ik wil muziek op de TC zetten, is de map (of partitie?) ook makkelijk in Windows te benaderen i.c.m. XBMC?

3) Zijn er al geruchten/berichten dat er een update komt van de TC?

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb net een Macbook Air 11" Ultimate gekocht en ik had al een Synology 410 met 4x2TB schijven staan, ik kwam erachter dat die ook Timecapsule ondersteund, het werkt iig erg mooi en zelfs draadloos nog best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Macbook Air Ultimate? Sinds wanneer heten ze Ultimate? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:56

HaterFrame

Well... Poo came out!

breinonline schreef op maandag 17 januari 2011 @ 07:50:
[...]

Het is maar net wat je zelf wilt natuurlijk. Ik laat de volgende mappen niet backuppen en de rest wel:

[afbeelding]
Het enige wat hij hier niet mee neemt is mn MP3 map en mn tijdelijke download map, voor de rest eigenlijk alles. Wanneer ik iets heb gedownload en dat gearchiveerd wil hebben doe ik dat op mn 2e externe schijf, daarnaast heb ik alles dubbel in de back-up.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Awoodentree schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:15:
Macbook Air Ultimate? Sinds wanneer heten ze Ultimate? :)
Zo worden ze iig in Amerika verkocht, zijn de 11 en 13" met maximale specs.
Ik heb dus 4GB geheugen, 128GB SSD en de 1.6Ghz processor, meteen de snelste genomen omdat het niet uit te breiden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
[FrEEzEr] schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:20:
Ik denk er over een 1TB TC te kopen voor TimeMachine en om mijn muziek op te zetten, alleen zit ik nog met een aantal vragen.

1) Ik heb een 100/100mbit glasvezel internet verbinding. Is de TC snel genoeg om de volledige bandbreedte te benutten? Ik las dat de WAN poort 1Gb/s is dus theoretisch geen probleem, maar ik ken genoeg routers die het toch niet trekken. Iemand hier ervaring mee?
Ja, zie http://www.smallnetbuilde...tion=com_chart&Itemid=189
2) Ik wil muziek op de TC zetten, is de map (of partitie?) ook makkelijk in Windows te benaderen i.c.m. XBMC?
Ja, op een TC kun je windows fileshares instellen naast de standaard AFP. De Windows fileshares zijn onder Windows en Linux goed te benaderen.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Laatst online: 13-09 10:26
Heeft iemand een idee hoe ik de snelheid kan testen van een Time Machine backup icm met een Time Capsule.
hij is nu wel bezig maar ik zou graag weten welke snelheid het N netwerk nu behaald in mijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Activity Monitor ff openen en dan in het netwerk tab blad kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Laatst online: 13-09 10:26
Bierkameel schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:30:
Activity Monitor ff openen en dan in het netwerk tab blad kijken.
Thanks had ik zelf ook kunnen bedenken:P
Ik haal om en de nabij 10 mb per seconden. Lijkt me niet al te best...

Edit door de option key in te drukken bij het selecteren van de radiomodus alle netwerken (2 stuks) op alleen N snelheid kunnen instellen. Nu behaal ik 14 MB per seconde

[ Voor 22% gewijzigd door RSD1982 op 25-01-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-07 14:51
Fire_Bird schreef op maandag 17 januari 2011 @ 08:24:
[...]

TC reset gegeven..zonder resultaat.
Nog niet in staat geweest om bekabeld te checken, zal ik vd week even proberen.

Windows 7 op mijn eigen MBP werkt ook wireless zonder problemen, denk toch echt dat het een Vista iets is.
Had dezelfde problemen.. een aantal clients in mn netwerk konden niet meer op m'n netwerk. Heb uiteindelijk de firmware terug moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen ?

Heb onlangs een Macbook pro gekocht en heb nu de volgende situatie ;

Windows laptop (altijd thuis) en Macbook pro (neem ik mee) , printer wordt al gedeeld(wireless)

Nu wil ik bestanden als films en foto's en muziek op een externe HD zetten zodat deze toegankelijk zijn voor beide computers , en eventueel ook op afstand (als ik op mn werk ben dan mn HD thuis in te zien)

Kan dit dmv een Time capsule , of een Airport extreme incl HD ? Of is dit op deze manier niet mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

??? niemand dus ? dacht hier wat kenners te vinden , maar weer googlen dan maar kom er niet helemaal uit....nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@noxa14, dit is zonder meer mogelijk (met Airport Extreme icm externe HD als wel een Time Capsule), en ook relatief simpel om in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de reactie ; was vanmorgen bij een apple winkel maar daar hadden ze het er over dat sinds een bepaalde softwareupdate het niet meer mogelijk is met de Airport icm HDD , alleen nog met de Time capsule , vervolgens ontstond er een grappige discussie tussen drie medewerkers maar uiteindelijk werd me verteld dat het niet meer kan met de airport , dus alleen de Time Capsule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Volgens Apple kan het gewoon, maar alleen met HFS-geformatteerde schijven. FAT schijven kun je wel lokaal bekijken, maar voor remote access via Back to my Mac is AFP nodig en dat wordt niet ondersteund voor FAT schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt ; heb zojuist de 1T Time Capsule gekocht dus ben benieuwd ; ga er vanavond mee aan de gang

wat ik eigenlijk wil is ; foto's , films en muziek op de TC zetten zodat ik mn mac leeg houd en de TC niet als router gebruiken maar meer als tussenstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Als je de TC niet als router gebruikt, heb je grote kans dat Back to my Mac (en dus remote verbinding maken met je disk) niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben inmiddels 2 uur met de TC aan de gang maar het oranje lampje blijft knipperen ??
heb internet visa Telfort , komt binnen en gaat naar een Zyxel router , waar ook telefoons aangesloten zijn. Vanaf de router internet uit kabel naar TC.

Wil dus de TC aansluiten op een bestaand netwerk maar ergens doet zich een probleem voor wie heeft er tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me niet hoe; heb niets veranderd , alleen alles uit en weer opgestart en TC is groen en draaid een back up
ben benieuwd , maar alles lijkt ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gisteren ook een TC. Best handig aangezien ik anders constant zat te prutsen met externe HD's voor m'n backups. Enige minpuntjes vind ik dan weer dat er geen aan/uit knop is en dat je niet echt kan instellen hoeveel backups er genomen worden(dat ligt dan aan mac os zelf).

Vandaag nog wat verder instellen zodat ik er van andere plekken ook aan kan en ervoor zorgen dat m'n pa met z'n windows bak ook toegang heeft ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 09:55:Enige minpuntjes vind ik dan weer dat er geen aan/uit knop is en dat je niet echt kan instellen hoeveel backups er genomen worden(dat ligt dan aan mac os zelf).
TimeMachineScheduler (of een daarop gelijkend programmaatje) geven je de mogelijkheid om dat in te stellen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Laatst online: 13-09 16:49
Ik overweeg de aankoop van een TimeCapsule 1TB, voor TimeMachine backup's van mijn mac mini en macbook Air (resp. 320GB en 64GB HDD)
Stel, ik wil graag dat er max 500GB voor de mac mini wordt gebruikt, en maximaal 100GB voor de macbook Air.

De rest (400GB) wil ik als netwerkschijf of -map gebruiken voor bijv. opslag van films, en misschien ook nog wel voor 1 centrale iTunes (en iPhoto) bibliotheek.
Kan dit? Moet ik dan 3 partities aanmaken? Ik las ergens dat Apple dit afraad.

Hoe zit het inmiddels met de grote aantallen overleden TC's? Ik las dat die tussen 2008 en 2009 massaal overleden door hitte problemen. Gek genoeg heeft de Airport Extreme de voeding wel buiten het apparaat, trouwens, en dan zit er in een TC ook nog een harddisk die warmte geeft...... :|
Nou ja, het zal inmiddels wel meevallen, anno 2011....?

Edit: V&A aangeboden: Apple Airport Extreme Basisstation Dualband :P

[ Voor 49% gewijzigd door autoreverse op 17-03-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik ben van plan een iMac of Mac Mini te kopen.
Daarnaast wil een opslag/backup medium op het netwerk aansluiten.
Het medium zal ik in tweeën delen; deel voor benaderbaar opslag en deel voor Time Machine backup

Ik denk over de volgende mogelijkheden:
- modem + Time Capsule
- modem|router + NAS

Wat is van bovenstaand de beste keus? Of andere ideeën...
Is een AirPort Extreme niet een gewoon een router?

[ Voor 16% gewijzigd door Mini Poeper op 18-03-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Mini Poeper schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:53:
Ik ben van plan een iMac of Mac Mini te kopen.
Daarnaast wil een opslag/backup medium op het netwerk aansluiten.
Het medium zal ik in tweeën delen; deel voor benaderbaar opslag en deel voor Time Machine backup

Ik denk over de volgende mogelijkheden:
- modem + Time Capsule
- modem|router + NAS

Wat is van bovenstaand de beste keus? Of andere ideeën...
Hangt van je eigen voorkeuren af. De eerste zal waarschijnlijk zonder gemor goed werken. De tweede wellicht met wat meer gemor (hoeft niet) en over het algemeen meer mogelijkheden.
Is een AirPort Extreme niet een gewoon een router?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Aangezien ik in Duitsland woon heb ik een Duitse provider; T-Online
Ik heb nu een draadloos modem|router van ze, maar deze heeft draadloos een slecht bereik.

Stel dat ik een Time Capsule aanschaf; dan dien ik nog een modem aan te schaffen.
Zij bieden mij de volgende modem aan: -klik-

Aparte modems worden niet veel meer verkocht...

[ Voor 5% gewijzigd door Mini Poeper op 18-03-2011 13:22 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.